Skip to content


       Szűrés lista

Budapest máris elhasználta az éves légszennyezettségi keretet

A a vonatkozó jogszabályok szerint évente legfeljebb 35 olyan nap lehet amikor a légszennyetettség túllépi a határértéket. Tegnap megvolt a 36.-ik ilyen nap.
Február 21.-én. Hol van még az évvége?

Viszont jogkövetkezmény nincs. Mindenki széttárja a kezét. 50 szennyezett nap? 100 szennyezett nap? 200 szennyezett nap? És?
Hogy lehet olyan jogszabályt hozni, amiből kimarad a lényeg, hogy milyen intézkedést kell életbe léptetni, ha túllépik a meghatározott napok számát?

Érdeksérelem nem lehet javítani Budapest levegőjét, keményen és határozottan kellene fellépni! Demszky a megtépázott renoméját most javíthatná, ha határozottan lépne fel ebben az ügyben! Bár sokra nem számíthatunk: "A főpolgármester közölte, hogy Budapesten jelenleg még messze vannak az egészségre káros határértékektől, az úgynevezett tájékoztatási határértéket viszont egyes káros anyagoknál már időnként megközelítették."

Budakeszin friss, ropogós a levegő, ugye Demszky? Meg a Rózsadombon?

De hányszor volt Budapesten szmogriadó? Egyetlen egyszer csak! Gondolom az is csak véletlenül : "Budapesten eddig mindössze egy alkalommal közelítette meg a füstködriadó-terv első fokozatának elrendeléséhez szükséges határértékeket a légszennyezettség. 1997-ben már figyelmeztették a lakosságot, hogy a légszennyezettség megközelítette a veszélyes mértékeket, azonban az időjárás változása megoldotta a problémát - mondta el az osztályvezető."

Pedig egyszerű, de drasztikus tervvel is lehetne segíteni. Például a Nagykörúton belülre csak a következők hajthatnának: az ottlakók, áruszállítás, taxi,  BKV, megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek. Ezt kellene meglépni ....

A Levegő Munkacsoport, a Greenpeace és más civil szervezetek szerint Budapest Európa legszennyezettebb városa, ami a port illeti. Az asztmások száma 1980 óta tízszeresére, a tüdőrákosoké háromszorosára nőtt.

Ma délelőtti a helyzet:
Következmény?
Next step?
Válság-terv?



























Varga Judit, a környezetvédelmi minisztérium vezető tanácsosa: 2006-ban Európa minden országában túllépték a 35 napos keretet.

Ennyi. Ügy? Máshol is túllépték a keretet, nem értem mit zajonganak itt a "zöldek".
Magyar mentalitás ...

Szerencsére a BKV is tesz valamit az ügy érdekében:
"A BKV képviselői elmondták, hogy már Budapestre érkezett két darab részecskeszűrő, s elkezdték vizsgálni, hogy hogyan lehet ezeket a hasznos technikai eszközöket beszerelni a BKV buszállományának jelentős részét kitevő EURO 2-es és EURO 3-as minősítésű járművekbe" ....

Kettő !!! Nem kapkodják el ...

Címkék: budapest közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr13349655

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: betting gods review 2017.11.28. 01:16:17

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.02.22. 11:54:48

"az ottlakók, áruszállítás"
Ezek után igen felértékelődne egy lakcímbejelentő lap aláírásának értéke, és egy átlag belső kerületi lakásban 33-an laknának.
Az áruszállítás pedig jobb országokban nem úgy megy, hogy főműsoridőben kirakom a vészvillogót, elzárva egy sávot, növelve a dugót. Hanem mondjuk 22-6-ig, és azon kívül egyáltalán nem lehet. Ez egy értelmes intézkedés volna.

movhu 2008.02.22. 11:58:43

Még egy adalék hozzá. Az autókat pollenszűrőjének cseréje sokszor korábban jön el egy budapesti autósnál, mint a 15 vagy 20 ezres csereperiódus. Egy 30 ezresnél pedig nyugodtan lehet a felénél egyet cserélni. A gyárilag előírt meg 40-50 ezer szokott lenni.
Aki már látott egy ilyen szűrőt, az tudja mit kapna a tüdeje, illetve mit kap a járókelőé.

csuti 2008.02.22. 11:59:31

A légszennyezettség egyik, talán legfőbb oka a mikropor szennyezettség. Amióta téma ez a szörnyű állapot, nézem a nagyvárosokat. Meglepő, hogy Szeged még akkor is nagyon rossz minősítést kap, amikor már Budapest egy kicsit kitisztul. Nem meglepő, hiszen a sárga homok városa. Ebből jutottam arra a következtetésre, hogy Budapesten is nemcsak a nagy gépkocsi forgalom az oka a szennyezettségnek, hanem a rendezetlen, nem megfelelően karbantartott környezet. Rengeteg rossz omladozó vakolatú ház, takarítatlan, nem nem takarítható útburkolat, és sem kvezéssel, sem gyepesítéssel nem takart földfelület. Így könnyen poros lesz a levegő, hátmég ha a kocsik be is fűtik az utcákat. Mindenki tehetne annyit, hogy füvesít, sepreget, a vakolatot megjavíttatja és locsol, vagy locsoltat az önkormányzat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.22. 12:00:24

Ez csak ez én ötletem, persze tudom hogy nincs meg hozzá, az M0-ás, a Duna-hídak, a P+E parkolók, de ha ezt minde megvárjuk, belefulladunk a szmogba!
Nincs 5-10 évünk !

Bár a 10%-os BKV járatritkítás sem a forgalmat fogja csökkenteni ...

lali 2008.02.22. 12:04:17

Nagykörúton belülre nem mehetnek autók, teherautók, OK. És akkor? Az a rengeteg jármű majd a Hungáriát dugaszolja még jobban és az északi (Árpád) és déli (Lágymányosi) hidakat, mert a többi híd tiltott lesz. Fasza. A légszennyezettség meg még nagyobb lenne, mert a város területének kb 70%-án tömörülne és próbálna a céljába jutni a sokezer "belülről" kitiltott gépjármű. A belvárosban nehogy azt hidd hogy akkor majd kizöldül minden és csökken a szennyezettség...az egész várost befedi a por és a gázok..szépen, lassan, mint a köd...Fogjuk már fel, hogy nem csak a belvárosból áll Budapest, területileg jóval kisebb részét adja az az 2-3 kerület, akik gépjármű stop-ért kiáltanak. Az autókat ki lehet tiltani sorompóval a belvárosból, de a szennyet amit kibocsátanak, már kevesbé...és a szél beviszi oda is, ha tetszik, ha nem. A végső megoldás a TELJES főváros lezárása lenne a teherforgalom elől és P+R parkolók mindenhol, hogy a sok "jólélő" Bp-ről "zöldbe" kiköltözött dunakeszi, fóti, ürömi, gyáli, érdi stb... faszkalap ne kocsival pöfögje tele a várost, miközben reggelente egy órát araszol befelé, délután meg kifelé... üljön buszra meg vonatra, vagy fizessen sorompópénzt keményen!

Heriyan 2008.02.22. 12:07:38

Kuzdj a levegoert meg a normais kornyezetert Budapesten, de azert szamit sa hogy elobb fogod a tudod cafatokban kikopni minthogy barmi valtozas legyen... Vezetoi kurazsi bazmeg az kene:(

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.22. 12:09:35

Azt mondják egy belvárosban élő nemdohányzó tüdejét nem lehet megkülönböztetni egy kertvárosi erős bagósétól.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.22. 12:11:10

eric

belvárosi láncdohányos akkor szarban van, nem ?

co2 · http://anyulontul.blog.hu 2008.02.22. 12:11:28

összes dohányost tilcsák ki a belvárosból...

lali 2008.02.22. 12:11:49

Ja és azt is érdemes megnézni, hogy hol a legsötétebb a térkép a reggeli állapotok szerint: az M3-as és M1-M7 bevezetőjénél...ott, ahol a befelé irányuló forgalom iszonyatos méreteket ölt, és amíg nem készül el az M0-ás az M3-M1 viszonylatban végig, nem is fog változni semmi... Ez a város vonza magába a mocskot...persze Demszkyt fent a hegyen kurvára nem érdekli, neki ZŐD a levegője...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.22. 12:22:14

ööö...az összes dohányos monnyon le:)

gazt a zoldovezetbe 2008.02.22. 12:36:50

Nezzetek mar meg a mellekelt abrat?
Ott a belvaros a legszennyezettebb? Nem!
Akkor miert is kellene a belvarosbol a kulso terultekre terelni a forgalmat? Hogy az meg szennyezettebb legyen? Akarhol bevezettek ezt az intezkedesst a kijelolt zona hataran megtobbszorozodott a forgalom. Tehat ez csak a problema arrebbrugasa. Nem beszelve, hogy igy sokaknak jelentoset kellene kerulni = meg tobb kipufogogaz.
Aki veszvillogoval megall akarhol Budapesten ki-be pakolni, vagy varakozni annak meg maris kuldenem a 200 ropis csekket. Debil taxisoknak is!

k_petya 2008.02.22. 12:38:11

Azon elgondolkodott vki, hogy nem csak az autók felelősek a porért, hanem a sok legyalult zöldterület ahová ujgazdagék villákat épitettek?

osztovata 2008.02.22. 13:07:29

Hun van a Levegő munkacsoport ilyenkor? Amikor nem fúrni kell bármit?

vidéki 2008.02.22. 15:21:46

Bármilyen rendeletet is hoznának valamilyen érdeket sértene és jönne a felháborodás.És jönnének a kijátszások mert ebben vérprofi a magyar.Vidéki városomban a helyijárat óránként (!) egyszer közlekedik és minden oké!Még nem felejtettünk el gyalogolni.Bp. átmenő forgalmát kéne megoldani és a budapesti lakosok fejét átmosni!
1975-76-ban a főv.Köjálnál levegőszennyeződést mértünk vagyis nemnagyon volt mit.Omladozó házak akkor is voltak,de autó csak nagyon kevés.Ülepedő por csak Vácott a cementgyárban volt!Régi szép idők!!

marci 2008.02.23. 12:33:18

el kellett volna menni a szmog elleni tüntetésre
aktív polgártársak

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.23. 16:46:08

marci

a magyar egy birka nép, miért pont a szomg ellen mozdulni ki a mkeleg lakásból tüntetni ...

Amúgy meg kurvára elég, hogy MINDEN normális dolgokért tüntetni kell ...mi a faszért választottuk akkor a vezetőinket ?!

vidéki 2008.02.23. 18:01:03

zero :csak kibújt a szög a zsákból!Erről is Gyurcsány + Kóka tehet!A kis szemetek!Persze nem az a hülye aki nem tenné fel a seggét a villamosra,trolira hanem képes nap mint nap az autójában EGYMAGA ülve araszolgatni és a levegőt károsítani!!!!! (Majd jön Orbán és kitisztul az ég meg a levegő is!!)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.23. 19:07:20

vidéki

Félreértetted ...
bicikliutak kellenek? : tünetetni kell
tisztább levegő kell ? tüntetni kell

Tök alap dolgokért tüntetni kell, ami tényleg vicc....

Ja, amúgy meg a rendeleteket meg a törvényeket ŐK hozzák, szóval nem tudom kire gondsolz , ki másnak van lehetősége változtatni FELELÜLRŐL a dolgokon ....

vidéki 2008.02.23. 19:12:13

Nem mindig mindenben felülről kell a változtatás.Alulról is lehet!(na nem bicigliút építésre gondoltam).

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.23. 20:25:27

vidéki

az emberek birkák, irányítani kell őket ... senki fogja otthon hagyni az autóját mert úgy gondolkoznak hogy egy fecske nem csinál nyarat ..RÁ KELL kényszerítnei őket ..... más út nincs !

De ha leépítik a BKV-t akkor még több autó lesz ...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.02.24. 04:40:13

Nemreg kerdezte tolem egy amerikai, de amugy libiai baratom, hogy milyenek vagyunk mi magyarok. Mondtam, hogy, ugyes, okos nep vagyunk mi magyarok, nezze csak meg (es itt felsoroltam par hires magyart). Aztan megkerdezte, hogy miert vagyunk mi megis kicsi es gyenge orszag. Miutan ott meg nem tartok, hogy Pazmany Petert kapasbol angolra forditsam, annyit mondtam neki. Ha nemet ember kutyaja szarik, akkor a nemet ember feltakarit a kutyaja utan. ha a szlovak ember portaja ele szarik a kutya es a masik szlovak nem takaritotta fel, akkor a derek tot seprut es lapatot ragad, es feltakaritja. Ellenben ha magyar ember portaja ele szarik a kutya, akkor a magyar hoborogni kezd, hogy miert nem seperteti el a hivatal a haza elol a kuyaszart, es a kutyaszar ottmarad a kovetkezo esoig...

vidéki 2008.02.24. 10:58:46

Prof:Ez így van erre mifelénk.....sajnos. Mindenért a "hivatalt" okolni balgaság!

Perillustris 2008.02.24. 22:50:46

"Aki már látott egy ilyen szűrőt, az tudja mit kapna a tüdeje, illetve mit kap a járókelőé."

Tévedés azt hinni, hogy az autós védve van. Sőt, a kutatások szerint az autóban a károsanyag-tartalom min. a duplája a kinti értéknek.

StopSzmog 2008.02.25. 09:55:01

osztovata 2008.02.22. 13:07:29
Hun van a Levegő munkacsoport ilyenkor?

a Levegő Munkacsoport tüntetett és napi szinten ad ki közleményeket pl.
www.levego.hu/#showNews(1965)

te hol voltál? ;)

kun béla 2008.03.05. 16:31:43

jng nuttzz h zh hbv d6oipuzipéőáőpélokijuhz iiiii

süti beállítások módosítása