Skip to content


       Szűrés lista

Hegyen, völgyön zakatol az M6-os

És még alagútban is! Pedig se hegy, se völgy!
Bevezetésként csodáljuk meg a kőröshegyi völgyhidat, az M7-es autópálya ragyogó ékkövét:

A 88 méter magas völgyhíd 41,5 milliárdba került, és amelyről Tóta W.-től kezdve az Állami Számvevőszékig elég sokan megírták, hogy felesleges volt megépíteni. Nos, erre a kormányzati reakció annyi volt, hogy elemzik a jelentést, és hogy ÁSZ kritikájában nem szerepel törvénysértés.

Egy szó mint száz, nem tanultak semmit sem a kőröshegyi völgyhíd esetéből, mert itt van nekünk a szenzációs M6-os autópálya.
A 80 km-es szakasz Szekszárd és Pécs között 250 milliárd forintba kerül, lesz benne egy 8 kilométeres szakasz, melyben 4 alagút és 3 völgyhíd lesz. Ez az 8 (!) kilométer 40 milliárd forintba kerül. Ja, az autópálya nyomvonala nem is érinti a Mecseket.

No, innentől kezdenek el dübörögni Abszurdisztán billenőteherautói!

Pósta Zoltán, szekszárdi közlekedésépítő mérnök tavaly  még a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője volt. Szerinte a lankás Geresdi-dombságban teljesen fölösleges alagutakat fúrni, és minden követ megmozgatott a minisztériumban hogy másik nyomvonalon épüljön meg ez a szakasz.
Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott észrevételeit, költségkímélő ötleteit, valaki megkérdezte tőle: "Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd?" Természetesen semmit sem tudott elérni, így 2007 novemberében kérte a felmentését. Pósa szerint a bevágásokkal elkészült új nyomvonalon végig lehetne 130 km/h-val közlekedni, szemben az alagútban korlátozott 90  km/h-val, és természetesen sokkal olcsóbb lenne, mint alagutat fúrni, főleg hogy néhány helyen csak pár méter föld lesz az alagút felett.
Mi volt minderre a válasz? A bevágásokkal annyi föld jön ki, hogy nem tudják hova tenni; és az alagútépítés a helyes mérnöki megoldás. 60 kilométeren belül pedig nincs olyan hely, ahová a kinyert talajt elhelyezhetnék. Ennyi. Kész.

Pósa így összegezte a történteket:

"Mindent az érdekek mozgatnak, nem az ésszerűség. Az egyik tervező cég bármit lerajzolhat, elfogadják, a másikat meg kizárják, ha ronthatja a boltot." Mögé álltak sokan, amikor felvállalta a konfrontációt, ám lassan kihátráltak, amikor meglátták, hogy nagyobb erők nyomulnak a túloldalon. Négyszemközt vállon veregették, de a nyílt színi kiállást nem vállalták, féltették a 3-5-8 milliós tervezési és egyéb megrendeléseiket.

Pósa tavasszal jelezte, hogy csak idő kérdése, hogy mikor fog beomlani az M6-os alagútja. Szerinte ugyanis a tervezéskor nem vették figyelembe a löszös, agyagos talaj azon tulajdonságát, hogy esős időben megszívja magát, és könnyen megindul, roskad. Talán mert nem kérték ki a kivitelezők a Földtani Intézetet véleményét a terület geológiai viszonyairól. Természetesen ahogy megjósolta, beomlott az M6-os alagútja. Egy szakember szerint a kivitelezők az Alpokban sziklában fúrtak alagutakat (milyen meglepő,nem?) és meglepte (!) őket a löszös talaj. Talán ezért kellett volna megnézetni a talajt, mielőtt belevágunk. Végül is egy 250 milliárdos projekt, faszán felkészültek, évekig tervezték, vizsgálták, terepszemle ... vajon milyen arcot vághattak az osztrákok, amikor először lementek megnézni a "hegyet", amibe majd az alagutat kell fúrniuk?

Itt van az ominózus szakasz az alagutakkal és völgyhidakkal. Sajnos igen, jól látjátok, a műholdfotó nem hazudik. Se hegy, se völgy nincs a képen, csak búzamezők és szőlőbirtokok. Rákattintva bejön nagyban!

"a viaduktokon, alagutakon futó sztrádán, ha elkészül, élmény lesz autózni – a dombokon vezető szakasz pedig olyan látványosság lesz, mint mondjuk az osztrák vagy horvát autópályák alpesi szakaszai." - írja a bama.hu

És mindenki jaj, de nagyon happy lesz! Olyan lesz mint a sógoroknál! Igaz látványosság, az Alpok beköszönt Dél-Magyarországra ...
Palotabozsobok és Vémend között van a szakasz, itt a Google Maps kép:

A  leghosszabb, ezerháromszáz méteres alagút omlott be egy szakaszon múlt csütörtökön. A „Bátaszék” nevet viselő építmény déli bejáratától közel ötszázhetven méterre mindkét járata mintegy száz-száz méter hosszan szakadt be. Az alagút felett negyven méter széles, helyenként tíz méternél is mélyebb kráter keletkezett. A Bátaszék mellett a másik három alagút – a „Baranya”- 865, a „Véménd”- 418, míg a „Geresd”-alagút 399 méter hosszú lesz – munkálatait is leállíttatta a Nemzeti Közlekedési Hatóság, amíg a szakértők megvizsgálják, mi vezetett az omláshoz.
Egy szép kis animáción meg is mutatják, hogy mennek az alagutak a búzamezők alatt:


Itt a később beomlott alagút előtt nyilatkozik még júniusban az építő cég mérnöke. A bama.hu helyszíni riportja: 

 

Akkor jöjjenek a fotók az alagutakról és a völgyhidakról! Öveket kérem bekapcsolni, szédítő magasságok és mély szakadéok következnek!

Az "A" jelzésű alagút két kijárata:

A "B" jelzésű alagút:

A "C" jelzésű alagút:

Csele-patak völgyhídja:

A hímesházai völgyhíd:

A szebényi völgyhíd:

 

Tavaly elutaztunk Splitbe, végig autópályán. Ezek az idióta horvátok! Valami múltszázadi elavult gondolkodásmód miatt ez a szerencsétlen balkáni ország IGAZI HEGYEKBE(!) fúrt alagutakat, és iszonyú mély szakadékok fölé épített völgyhidakat! Igazán eltanulhatnák a "magyar módszert"! Alagutat csak búzamező alá fúrunk, a pénzt meg lenyúljuk és elosztjuk ...

 

:)

Címkék: közélet autópálya pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr99595113

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.08.01. 10:49:11

Hegyen, völgyön zakatol az M6-osA 80 km-es szakasz Szekszárd és Pécs között 250 milliárd forintba kerül, lesz benne egy 8 kilométeres szakasz, melyben 4 [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eldiablomismo 2008.08.21. 14:29:07

Jancsibohóc, nem tudok komolyan venni olyasvalakit, aki nincs tisztában a sík és a vízszintes felület közötti különbséggel. Beszédes a neved :)

Zero, mi köze a kaptatónak ehhez? Remélem legalábbis tisztában vagy a jelentésével, meg a funkciójával, és nem csak úgy bedobtad ide.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.08.21. 14:56:30

Te azért nem tudsz komolyan venni mert fogalmad nincs arról sem miket írkálsz. Mellesleg külön vicces, hogy engem mint építészt oktatsz ki.A kommentemet is hamar lereagáltad -ami mellesleg poén lett volna - gondolom eddig gyúrtál rá, gugliztad a sík és vízszintes fogalmát. Gondolom a libellát is ki wikipedia-ztad. Puszika :D:D:D

dopamin 2008.08.21. 15:59:32

Mohácstól Bátaszékig tele van a lösz remek pincékkel. Az alagút építőinek előtte tapasztalatszerzésen kellett volna résztvennie... :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.21. 16:22:12

eldiablomismo

A "kaptató" a plusz kapaszkodósáv.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.21. 16:23:41

dopamin 2008.08.21. 15:59:32

Szerinted beboroztak .... ??

Amúgy még ha szerintük az alagút a megoldás, van még olyan autópálya, ahol löszbe fúrtak alagutat? Kissé homokos az a lösz ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.08.21. 17:07:42

A löszös talaj mint tudjuk, víz hatására elég huncut módon viselkedik. Amikor a víz kimossa a mészréteget belőle, az összeroskad, folyóssá válik. Nem hiszem el hogy ezzel egy Swietelsky, vagy akármilyen cég nincsen tisztában. Még mindig azon a véleményen vagyok, hogy apuciéknak kapcsolata van azzal a mélyépítő céggel akik a vakondtúrásokat mentik meg az alagutakkal. Egy gigantikus nagy baromság. Pár labancot majd idekint megkérdezek azért, mi a véleménye erről az alagút projektről.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.21. 17:53:03

Jancsibohóc 2008.08.21. 17:07:42

Mindenképpen kérdezz rá ..ugye Mao-on nincs alagútfúró cég, ezért osztrákok fúrnak, akik már RENGETEG alagutat fúrtak -> az Alpokban, sziklába.

Nem hiszem el, hogy amikor az osztrákok kimentek először a terepre, nem kérdeztek rá, hogy hol a szikla, amibe fúrni kell ....:-)

eldiablomismo 2008.08.21. 18:41:06

Zero, a kaptató a meredek emelkedő, amiről te beszélsz az a kapaszkodósáv.

Jancsibohóc, valahol mélyen sejtettem, hogy bennfentes mérnökhumor áldozatává teszel. Remélem elsütöd a talpas félhomálymérős poénokat is. :P

Én elhiszem nektek, hogy szerintetek így kellene kinéznie egy normálisan megépített magyar autópályának, de szerintem meg nem.
www.freefoto.com/images/2034/10/2034_10_1---Route-66--Arizona_web.jpg?&k=Route+66%2C+Arizona
További jó szakértést.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.08.21. 19:05:41

Az M6-os meglévő szakasza madjnem így néz ki, csak kicsit megnyújtva és dupla sávval :)

dopamin 2008.08.21. 20:33:43

Szerintem nem beboroztak, hanem a pincékbe kellett volna menni boltozat nézőbe. Ha jól sikerül a tanulmányozása, akkor kaphattak volna bort is... :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.21. 21:06:09

eldiablomismo

Elnézést a kapaszkodóért :)))

A fotó nagyon jó, hülye arizóniaiak ...majd kiküldjük oda a remek osztrák alagútfúró céget :-))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.21. 21:06:54

dopamin 2008.08.21. 20:33:43

2 legyet egycsapásra? kellemest a hasznossal?
bor és lösz-nézés ? xD

pufajkasv 2008.08.22. 15:27:22

Egy a lényeg a pénz ellegyen költve .

tincze 2008.08.23. 08:55:14

tragikus ami itt folyik!
gondolom mindenki látja, hogy nem az itt a kérdés, hogy valaki megmagyarázza , hogy tényleg alagút kell a búzaföld alá.Sokkal inkább az, hogy viccországban élünk.
Amúgy úgy tudom , hogy Olaszországban a 70-es években volt egy nagy autópályásítási időszak.Ott is iszonyú lenyúlások voltak, a maffiával tarkítva.
Na de ne féljetek , ha nem fizetnénk be az áfát!
Azt hiszem az állam 23-án már teljes szigorával le is sújtana.
Vagy randalírozunk az utakon 94-el sőt 98-al( !!!!)
Azon a néhány kilométer 2x2 sávon ami van pl. a 4-es úton , itt-ott.
Nagyon gyorsan megleszünk,és a világ rendje helyreáll!
Na de így is van ez jól. Ugye?

Misi 2008.08.25. 20:39:55

Szerintem ti mind gonoszak vagytok es nagyon unatkoztok es a mostani nagyon jo kormanyunkat probaljatok rossz helyzetbe hozni, es ezert kiphotoshoppoztatok a magyar alpokot a kepekrol...

Kenedy1 2008.08.26. 20:38:26

Gy.F. monnyon le és a népnyúzú kurmány takarodjon el!

Maram 2008.08.30. 10:51:34

A löszös talajon az autópálya is elcsúszik, ha felázik.Ezért kell egyes szakaszokat, ha már ilyen helyen kell utat építeni, gyakorlatilag "csőben" vinni az utat.Télen nem csúszik, nem kell havat takarítani.Az omlás is bizonyítja, hogy erre szükség van.Külön kérdés, más nyomvonal nem jöhetett volna-e számításba? A hegyekbe pedig csak alagutat lehet jobbára fúrni.Olyan idegenforgalom és tengeri szállítás mellett bármilyen drága is egyrészt elegendhetetlenül szükséges, másrészt nyilván kiszámíthatóbb a megtérülés a "horvátoknak".(Fröcsögő mondatok nélkül nem lehet véleményt nyilvánítani?)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.30. 13:27:17

Maram 2008.08.30. 10:51:34

Dehogy nem lehet, sőt az az illdomos ...

"A löszös talajon az autópálya is elcsúszik, ha felázik.Ezért kell egyes szakaszokat, ha már ilyen helyen kell utat építeni, gyakorlatilag "csőben" vinni az utat."

Erre egy idézet a szakembertől fentebb már olvashattad:

"Ami a töltéseket illeti, elvileg lehetne ebbe a löszbe is 25 m magas töltéseket építeni, de azok konszolidációs ideje több mint három év lenne, és akkor az még csak 90%-os. Úgy gondoltuk, hogy a 36 hónap tervezett kivitelezési időbe ez nem fér bele."

Vagyis lehet, csak 3 évet kell várni, amíg összetömörítődik az anyag.
De itt ragaszkodnak a 2010.márc.31-i átadáshoz.

Ugye, van már tipped arra, hogy mi lesz 2010 áprilisában ? :-))

navarone 2008.09.01. 09:11:52

A csehek sűrű erdő alá építettek alagutat. Nosza rajta telepítsünk a mi alagútjaink fölé erdőt. Az M7 völgyhíd mellé meg alakítsunk ki kilátókat, hogy a panorámában gyönyörködni lehessen. Nézzük a dolgok másik oldalát. És ami már megvan, azon nem kell morfondírozni, inkább azon dolgozni, hogyan tudjuk megóvni az állagát, ill. hogyan használjuk ki úgy, hogy az minél több hasznot hozzon a nemzetnek. Uff.:) Ja, és legközelebb egyenesen átmegyünk a Mecsek alatt.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2008.09.01. 17:17:20

Nem vagyok szakértő,és soha nem építettem autópályát,se utat.
De, az miért nem jutott eszébe senkinek,hogy a bevágásoknál kitermelt ,és sehova el nem szállítható földet a viaduktok helyére vigyék,és feltöltsék a hidak helyét? pénzügyi szakember sem vagyok,de úgy gondolom,némileg olcsóbb lett volna elszállítani a földet pár km-re, mint völgyhidat és alagutat építeni!
igaz,így valószínűleg sokkal kevesebbet lehetett volna lenyúlni...

Átlagpolgár 2008.09.01. 17:49:10

Lécci valaki mondja meg, milyen ZENE megy a video alatt???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.01. 17:52:47

Átlagpolgár

sajnos passzolom ... bízom benne, hogy nem csak ez az egyetlen kérdés merült fel benne a poszt kapcsán :-))

Bartek 2008.09.01. 18:14:31

Ez a korábban említett Brinje tunnel keresztmetszeti képe. Másképp néz ki, mint az előnézeti fotó.
Ára 36mio EUR (kb. 8,5 milliárd HUF)

Forrás: www.hac.hr/docs/Tunel_Brinje_eng.pdf (a 2. oldalon)

Jó lenne látni ilyet mondjuk az "A" alagútról is (árral együtt).

Átlagpolgár 2008.09.01. 21:40:57

Kedves 0

Bennem csak ez a kérdés merült fel.....amúgy mindenről/minderről megvan a magvas véleményem: "...úgy is át fognak baszni....", továbbá "...az erősebb kutya fog kettyinteni...", illetve "...a hatalomban jutott mandinkák magasról leejtik a véleményeket, meg téged is..."

Átlagpolgár 2008.09.01. 22:00:41

Kedves 0

Elfelejtettem Neked megemlíteni, hogy inkább Demcsákot néztem volna a TV-ben szóvivőként, mert a sok szart, amit megetetnek velünk, legalább csomagolják be szépen.
Szegény Demcsákot azért túrták ki , mert igazat szólt: ki a fütyi akarja nemzetiségi bölcsödébe vinni a kölkét?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.01. 22:10:42

"Átlagpolgár

ki a fütyi akarja nemzetiségi bölcsödébe vinni a kölkét?"


Ez így van .. de sajnos nem volt PC mondat :-(

Átlagpolgár 2008.09.02. 08:29:34

Lécci valaki mondja meg, milyen ZENE megy a video alatt???

majki82 2008.09.03. 01:18:00

Csináltam egy pps-t ebből a cikkből (természetesen a forrás megjelölésével). Elolvastam és úgy gondoltam ezt a barátaimnak is látni kell... Persze a cikket is ajánltam sokaknak, de talán így olyanokat is megérintett, akiket nem érdekel a politika :) Remélem picit hozzájárultam a bejegyzés sikerességéhez.

majki82 2008.09.03. 01:19:20

*ajánlottam -már késő van :)

Átlagpolgár 2008.09.03. 09:52:44

Gyerekek, ez attól korrupció, mert kihagytak benneteket.
Ha benne lennétek, akkor jó üzletnek és megvalósítandó dolognak tartanátok.
De mindenki tudja, hogy az Autópályépítés az egy nagy PANAMA minden párt és döntéshozó részéről, mert ebből gyarapszik e kettő - maszekban vagy egyből zsebbe.
De mindannyian fizetjük...OKOS, mondaná erre a zsidó.

Leadfoot 2008.09.03. 16:50:55

Szerintem aki ezt írta, még nem járt az emlegetett helyek közelében sem. Javaslom, hogy ki kéne menni, és megnézni, mekkora kis "lankák vannak". Kíváncsi lennék, mit javasolna a szakértő úr, aki ilyen butaságokat leír? Csináljunk a pályára olyan emelkedőket, mint a Budavári Sikló?

Ja, abba a 8 kilométerbe meg szerintem beleszámoltak egy autópálya-mérnökséget és egy komplex pihenőt.

A Kőröshegyi Völgyhídhoz meg annyit: a helyi önkormányzatok miatt kellett megépíteni a lehető legdrágább változatot. Persze azért is a rohadt mocskos szemét áruló kormány felelős, hogy minden párszáz lelkes kis falu magát kiskirálynak képzelő polgármestere ott köt bele a pályaépítésbe, ahol tud...
Ha már olyan szívesen hasonlíthatunk össze a horvát sztrádával, javaslom nézzétek meg, ott hány kilométerenként van csomópont, lehajtó, meg hány kilométerenként itt...

Mindenki olyan baromi okos, azt gondoljátok, csak odaszórjuk az aszfaltot, és kész a pálya... ehhh...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.03. 16:55:18

"Csináljunk a pályára olyan emelkedőket, mint a Budavári Sikló?"

Hol is van ott a hegy meg a vár? :)

"Mindenki olyan baromi okos, azt gondoljátok, csak
odaszórjuk az aszfaltot, és kész a pálya... ehhh..."

nem vagyunk okosak, csak elég volt, hogy hülyének nézzenek 260 milliárdért ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.03. 20:14:48

Holnap a Heti Válasz is körüljárja a témát.

Ismerős mondatok:

"Szekszárdtól Pécsig épülő autópályának azon a nyolc kilométeres szakaszán, amelyet a tervezők négy, különböző hosszúságú dupla alagúttal tarkítottak, valami hiányzik. Valami, amivel az alagutak létét szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban indokolni szokás, s amit úgy neveznek: hegy."

www.hetivalasz.hu/cikk/0809/magyar_abszurd

Kurucles 2008.09.03. 21:27:41

A nyáron Svájcban jártam. Solothurn és Biel között az autópálya sok kilométeren keresztül alagútban halad. Megkérdeztem, vajon miért?
Nos, Svájcnak azon a részén sincsenek hegyek, ám mégis alagútban halad az autópálya, hogy
- a mezőgazdasági területeket ne veszítsék el, hogy
- a vadon élő állatok élhessék a korábbi életüket, hogy
- hogy a környék gazdáit és háziállatait ne zavarja a zaj stb...
Tudom, a mi országunk nem Svájc, de ezt csak azért kellett megírnom, mert van arra példa, hegy nélkül is vannak alagutak.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 22:10:16

zero:
már sokadszorra mondják neked: VAN OTT DOMB, még ha hegy nincs is túl nagy. Én jártam arra sokat. Nagyon szép táj, igenis megéri az ESETLEGES felárat, hogy az unokáinknak is maradjon erdő, barackos, szántóföld stb. Az is, ami a délebbi nyomvonal helyén van. Meg akkor messzebb is lenne Pécstől, amit ki kéne szolgálnia, akkor meg mi a fene értelme lenne? (nekem pont jó lenne, mert Pécstől délre lakom, de nem vagyok akkora korrupt, hogy magamnak akarja autópályát :))
Szóval az lehet, hogy lopnak, de nem szakmailag, hanem általában. Legalább építsenek jót abból a sok pénzből.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.03. 22:12:45

Kurucles 2008.09.03. 21:27:41

Svájcban még arról is van helyi népszavazás, hol legyen a zebra felfestve, gondolom megkérdezték a scájcikat hogy melyiket támogatják az adójukból, az alagutast ami drágább, vagy a felszínit ami zavarja a helyieket ... megszavazták, megcsinálták. Ennyi.

Téged megkérdeztek, melyik verziót szeretnéd a Te pénzedből?

majki82 2008.09.03. 22:48:54

Nem gondoltam volna, hogy bárki emellé a csodálatos, méregdrága 8 km mellé teszi le a voksát. Lépten-nyomon azt halljuk, hogy megszorításokra van szükség, üres az államkassza, hatalmas a költségvetési deficit. Rendben építsünk alagutakat búzamezők alá (bár szerintem ez röhej), majd akkor, ha megtehetjük. Szerintem nem áll olyan jól a gazdaság, hogy ilyenekre pazaroljunk...

Leadfoot 2008.09.04. 08:36:10

Na mégegyszer...

Aki azt mondja, hogy nincs itt domb/hegy, annak javaslom, jöjjön ide, ne Budapestről okoskodjon, és nézze meg magának alaposan a terepet...

De elmagyarázom, hogy mindenki értse.
Vannak itt ezek a magaslatok, dombok. Átvinni nem lehet rajtuk az autópályát, mert egy autópályára nem lehet akkora emelkedőket rakni...
A dombok között nem kanyaroghat, mert egy autópályára nem lehet 90 fokos kanyarokat rakni...

Akkor mi legyen?

Ja, és még az is lehet, hogy így kb. közel ugyanennyi lenne a költség, mert a földeket ki kellene sajátítani (persze megy az ingatlan-spekuláció ezerrel), ki kell fizetni az ún. művelési ágból való kivonást, ki kell elégíteni a kistelepülések polgármestereinek az igényeit (lehajtót kell építeni a párszáz lelkes falvaikhoz, vagy csak simán meg kell kenni őket), ki kell váltani a közműveket, át kell hidalni az egyéb utakat, vasútvonalakat, stb.

Szóval nem olyan egyszerű ez, ahogy azt Móricka gondolja. Mert nem úgy megy, hogy a hasamra ütök, odarakom az autópályát, ahova gondolom, és ennyi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 08:40:43

Leadfoot 2008.09.04. 08:36:10

Vedd meg a mai Heti Választ és olvasd el...
Minden kérdésedre választ kapsz ...

Most pötyögném be ide az újságból.

Leadfoot 2008.09.04. 09:04:43

Kösz, ismerem Heti válasz nélkül is a dolgokat, mivel az egyik kivitelezőnél dolgozom...

Persze én megértem, hogy minden szar, amit nem Viktor épít, ez is egy szempont... :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 09:37:13

Leadfoot 2008.09.04. 09:04:43

1, Akkor te is kapsz a 266 milliárdból, így már érthető minden kommented. Semmi baj nincs ezzel, örülök hogy van munkád, de vastagon érintett vagy ...

2, Vikort sem én, sem semmelyik komment nem említi meg. Felesleges ebbe a Fideszt meg a Zorbánt belekeverned, ezt olyan utolsü szalmaszál szokott lenne, ha az érvek elfogytak ... "bezzeg a Zorbán ..."

3, Olvasd el a Heti Válaszos cikket.

Devil Inside 2008.09.04. 10:22:04

"Vannak itt ezek a magaslatok, dombok. Átvinni nem lehet rajtuk az autópályát, mert egy autópályára nem lehet akkora emelkedőket rakni..."

Igen, ez az indok nagyon jól hangzik.
Főleg azoknak, akik ritkán járnak Ausztriában pl. Graz környékén az A2-esen vagy a Bécset délről elkerülő A21-esen.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 11:24:21

Heti Válasz:

Bevágással 100 méteren 8 méter lett volna a szintkülönbség. Az EU-s előírás 7 méter.

Ettől egy sima MINISZTÉRIUMI ENGEDÉLLYEL el lehet térni ...vajon Kóka miért nem adta meg?

A megépült autópályán csak 5 perccel lesz rövidebb a menetidő Szekszárd és Pécs között, mert a 6-os út 60 kim, az autópálya meg 90 km lesz, és ezen az alagutas szakaszon csak 90 km/h-val lehet menni

dopamin 2008.09.04. 15:02:14

Üdv, látom, pár hát múltán is csak ugyanazokat a köröket sikerül megfutni itt.
Kedves Zero, még mindig nem olvastad el, vagy csak a neked tetsző félmondatokat emeled ki és értelmezed át.
www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=347
1. 266 milliárd a 30 éves üzemeltetéssel együtt.
2. PPP konstrukcióban épül, ez volt a legjobb ajánlat, miért nem indultál kedvezőbbel?
3. Még mindig nem mondtad el, miért jobb a bevágás az alagútnál. Miért jobb kiszedni a földet, ami felette is van? Mitől olcsóbb?
4. 2010-ben (az elkúrt) EKF lesz, azért épül addigra.
5. Szerinted hány olyan ember van, aki egy autópályaszakasz miatt szavaz egy pártra?
6. Igen, az ősbűn miatt bántjátok szegény alagutakat. Kit érdekelt 2001-ben, amikor elkezdték a tervezését, a kőröshegyi völgyhíd? Őszöd után vagyunk két évvel, a magyar közbeszédet végképp a hazugság tematizálja. Teljesen mindegy, mi épül, úgyis lopnak belőle. Ha most bevágások lennének, jó 40 méteresek, kinyitva a tájat 250 méteres sebbel, a hidak helyett még drágább töltések, hogy tudják hová tenni a földet, ami 3 év alatt se tömörödik, de párszor bedőlne, szóval most arról szólna a blog, hogy jönne egy mérnök, aki megmondta, hogy alagúttal környezetkímélőbb és olcsóbb lett volna, s a táj szépsége, bezzeg a hazug tolvajkormány tönkreteszi a szép és kies baranyai sváb falvak látképét... :D
Üdv!

THK 2008.09.04. 18:29:51

Átlagpolgár: Morcheeba - Blindfold

pakesz (törölt) 2008.09.05. 18:31:52

1., a koroshegyi volgyhidnal tudtommal az onkormanyzati szivoskodasok is kozbejatszottak, aki nem hiszi, az nezze meg miert nem epul gyorsabban az M0 -s
a poltikusok meg kulon orultek, hogy tobbe kerul, hiszen igy a 70/30 aranyszabaly alapjan tobb jut a partkampanyokra

2., az alagutakhoz kapcsolodoan szegeny labancok is azt hittek, hogy milyen egyszeru lesz az alpesi alagutak alapjan megepiteni, ok elcsesztek, pedig komoly epitomernokok voltak, de gondolom a post iroja beletartozik a 10 millio magyar futballedzo, kozgazdasz, kozlekedesszervezo guru koze azert tudja a tuttit !!!

pakesz (törölt) 2008.09.05. 18:33:14

ja igen es az osztrakoknal az M1es utan van vadatvezeto alagut, de gondolom ilyen aprosagok nem szamitanak

pakesz (törölt) 2008.09.05. 18:35:20

ideznek a blogirotol:
"Én azért hiszek a nyilvánosság visszatartó és kontrollálló erejében.

Lásd a Demcsák-esetet. Annyit lovagolt a szerencsétlen minden sajtó, TV, blog , hogy "kénytelen" volt nem elvállalni .."

ez pont egy negativ pelda volt... a leheto legnegativabbat amit el lehet kepzelni

DieHappy · http://local.blog.hu 2008.09.05. 19:56:44

Szerintem fontos minden ilyen blog, ha masert nem is, de meg lehet jegyezni a felelos emberek neveit. Nagyon sok simlis dolog van az orszagban amirol ugyanigy irni kellene.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.05. 20:58:55

dopamin

1. hidd el, a profitért csinálják. ami viszont nekik profit, az adófizetőknek veszteség. 30 év után meg vásárolhatjuk meg tőlük az M6-ost

2, PPP: magán börtön építések. A börtön az építtető kft tulajdona, után az állam megveheti tőle, miközben adóforintokból épült. Nekik profit, az államnak veszteség.Ez a PPP egy kurva nagy átbaszás / kurva nagy üzlet.

3. 8 kilometer 40 milliárdért? te láttad a bevágásos verzió költségtervezetét? Lehet hogy nem is készült ilyen? .... milyen érdekes, ugye?


4, Ez indok az alagutakra? Talán nem Pécsnek kellett volna pályázni ha nem vezet oda út. Pécs autópálya nélkül is oltári nagy égés lesz.
Amúgy meg:
A megépült autópályán csak 5 perccel lesz rövidebb a menetidő Szekszárd és Pécs között, mert a 6-os út 60 km, az autópálya meg 90 km lesz.

5. Ó, most majnem kiszalad valami csúnya? te melyik országban élsz? Itt egy csomag száraz tésztával lehet szavazatot venni, nemhogy egy autópályával ...szerinted miért ragaszkodnak görcsösen a 2010 márc.31-es átadási határidőhöz? Megsúgom: áprilisban választások lesznek (elméletileg). Szalagátvágás, fotózkodás, "a Zorbán csak 80 km autópályát épített, bezzeg mi ..."

6. Azért volt egy szakember a minsiztériumban aki jelezte és dolgozott ki másik terveket de KILÉPETT.
"Miért fáj az a 50 milliárd Önnek" - szerinted ez poénból mondták neki?

pakesz (törölt) 2008.09.05. 21:16:53

az Orban csak 18 km -t epitett ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.05. 22:43:52

pakesz 2008.09.05. 21:16:53

Komolyan? Akkor azért tart itt az ország ....

Horizont 2008.09.06. 06:47:43

zero 22:43
Nem azért tart itt az ország mert Orbán csak 18 km-t épített.
De ő IS hozzájárult hogy itt tart az ország!!Ez tény!
Még egy jobb oldalinak is be kellene látnia.
Igen tudom 6 éve nem ő kormányoz.Ennek ellenére is felelősek ők is.
Alagutak? Völgyhíd? Nem vagyok mérnök hogy eldöntsem jó-e.(mennyi amatőr szakember van)
De ebben az országban alapállás hogy mindenki lop, csal, hazudik!Mindenki? Mindig? Biztos?

Újlaki 2008.09.06. 09:16:39

Az Állami Számvevőszék csak pénzügyi szempontból vizsgálta a kérdést. A legolcsób természetesen az lett volna, ha egyáltalán nem épül autópálya.

A völgyhíd megépítését csak akkor lehetett volna elkerülni, ha nem ott fut az autópálya, hanem máshol. Azt viszont, hogy ott fusson, rengeted szempont szerint határozták meg. 2000-ben.

kontraszt 2008.09.06. 10:04:19

kedves zero!

fingod sincs ismét arról hogy mi is történik valójában ... (még szerencse ... ) azthiszed a sajátjaid szentek, azthiszed, akinek van diplomája az szakértő ... ne is haragudj, de csak röhögünk rajtad ...

dopamin 2008.09.06. 10:08:05

Kedves Zero,
- Az MTM mélyépítő magazinban az év elején, régesrégen e téma kipattanása előtt az egyik tervező elmondja, hogy az alagutas megoldás a legolcsóbb. Ezzel szemben áll a te állításod a tolnai megyei napilapból: "állítólag láttak valakit, aki hallotta" (50 milliárd)
- Még mindig nem vagy képes megérteni: lehetne bevágás, 20-40-40 méteresek, azok megtámasztása se olcsó, telek kisajátítás stb. Vagy nyilván vihetnék az egészet a terepszinthez magasabban, de akkor a völgyek felett nagyobb völgyhidak kellenének. Miért nem látod be, hogy ez NEM SÍK terep? Sőt végig nem az, nyilván ez is jól felnyomja az árát. De te nyilván sosem jártál arra, de jól tudod... :)
- A PPP ilyen dolog, a rothadt nyugatról vettük át, de ez olyan, mintha a suzukis kiszámolná, hogy a kétmilliós autója a hiteltörlesztés végén 3 millióba is belekerül. Ha a PPP-vel van bajod, akkor miért nem a Public-Private Partnership előnyeiről, hátrányairól írtál itt, s miért az alagutat kárhoztatod, mérnöki kérdést csinálva belőle, s miért nem mutatod be az egész financiális hátterét? (a szerencsétlen sztráda ppp-je üzleti díjat is kapott, valamelyik korrupt nyugati magazintól... :D)
- Igen, de kiváltja a meglévő hatos utat, mentesíti a településeket a forgalomtól, és olyan baranyai városokat is bekapcsol a sztrádahálózatba mint Bóly vagy Mohács, amelyek távol vannak attól. Talán tudod, ez egy európai korridor mentén épül.
- Én sem vonom kétségbe, hogy mennyi stikli lehet az autópálya építések körül, de a bejegyzésed szerintem megalapozatlan félinformációkon alapul, szakmaiatlan, és hatásvadász.
- Végül is mi a probléma szerinted? Az alagút? A PPP? Az hogy Baranyába autópálya vezet? Az, hogy EKF lesz, s addigra épül? (ha megépül)
Szerinted az m3-ast ősszel miért adják át, miért nem 2010-re időzítették? :D
Úgy érzem, hogy jól megkritizáljalak, a bejegyzésed, s az utólagos megjegyzéseid tipikusan a "nyuszika miért viseled a sapkát" örökbecsű érvelése mentén íródnak.

kontraszt 2008.09.06. 10:08:06

és ember, szakmailag egy nulla amit leírtál ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.06. 10:44:45

kontraszt

Imádom ha megjönnek az elvakult gyurcsány rajongók és/vagy milliomos autópályaépítők ....

oszd az észt, ne kímélj!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.06. 10:58:01

dopamin 2008.09.06. 10:08:05

Így van , teljesen igazad van, cikk összes, több mint 28 000 olvasótól megkaptam hogy élinformációkon alapul, szakmaiatlan, és hatásvadász, tele is van az email postafiókom ....

Semmi bajom sincs amit leírsz, szerinted ez egy remek dolog. Nos, mások szerint meg arcátlan pofátlanság.

De csak neked:
"z alagutas megoldás a legolcsóbb" hozzak neked egy hivatalos papírt arról hogy a 4-es metró a világ legolcsóbb és leggördülékenyebben épülő metrója?
Most komolyan, ahol százmilliárdok repkednek, mond egy szakértő valamit és csont nélkül bekajálod? Te mennyiért mondanád ugyanezt? 3 millió? 6 millió? 10 millió?

"NEM SÍK terep" persze hogy nem sík a terep, mondjuk úgy "lankás", és jártam már arra. De olyan dolgot nem láttam, ami az alagutat indokolná.
Mondjuk a kukoricás kisajátítása nem olyan egetverő összeg ....


"Én sem vonom kétségbe, hogy mennyi stikli lehet az autópálya építések körül,"
Akkor ez a 8 km/40 milliárd nem stikli? Ez így teljesen rendben?

"Végül is mi a probléma szerinted? "
Hát csak annyi, hogy egy autópályát alagútban vezetnek.Pécsre. Nem a Mecsekben.

"Szerinted az m3-ast ősszel miért adják át, miért nem 2010-re időzítették? :D"
Ó, ne játszd a hülyét, nem áll jól. Az m3-as elkészül és átadják. Szerinted miért ragaszkodnak görcsösen a 2010 április 30-hoz? Biztos nem a május 1-i munka ünnepe miatt ....

reKorrekt 2008.09.06. 12:20:43

kontraszt, dopamin

Ej no. 2 ekkora struccpol majommal rég találkoztam. Tényleg ilyen hülyék vagytok vagy csak mímelitek? Miattatok tart ott ez az ország ahol tart. Köszönjük nektek basszátok meg!

dopamin 2008.09.06. 14:32:11

Kedves Zero, ingerült lettél - vagy csak annak tűnsz?
Lehet, csak lankák, de 8km alatt van 4-5 nagyjából fél és egy kilométer széles 50 méternél mélyebb völgy, ezeken át kell menni valahogy, nyilván egy csomó műtárgy kell.
Tájékozatlanságodat és hatásvadász hajlamodat mutatja, hogy a metróval hasonlítod össze. Mi köze a kettőnek egymáshoz? Szerinted itt van fúrópajzs? Nincs, úgy készül mint egy bevágás készülne, s az óriási rézsüfelületek kiépítése sem szükséges.
De összefoglalom: amelyik szakértő veled ellentétes véleményt mond, az korrupt, megvették, hazudik, amelyik nem, annak természetesen igaza van. Talán téged egy konkurens építőcég, vagy netalán a Fidesz iroda finanszíroz? Bocs, de ez ugyanolyan érv, mint a Tiéd... :D
Az olvasottság szép dolog, de tudod Zero, a Blikk napi háromszázezer olvasója sem az esszéisták közül kerül ki... A szerzőkről nem is szólva...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.06. 14:32:22

üdv. mindenkinek immáron Magyarországról.

korrekt, a két "emlegetett" fevetett azért egy-két okos dolgot, na de ez volt eddig a legjobb kérdés dopamintól:
"3. Még mindig nem mondtad el, miért jobb a bevágás az alagútnál. Miért jobb kiszedni a földet, ami felette is van? Mitől olcsóbb?"

hmm, válaszolok én zero helyett:

Mi is kell az alagút építéséhez:
Mivel itt löszös talajba fúrják az alagutat, sok baromarcú kell hozzá.
Aztán kell jó sok fúrás, földkitermelés, rengeteg beton, rengeteg betonvas, omlás miatti támaszok, omlás miatti visszatemetések, omlás miatti újrafúrások. Lehet be fogják vetni a talajfagyasztást is -ha tőlem veszik az ötletet, itt szögezem le, hogy jogdíjat kérek :) ez sem egy olcsó dolog....
Kellenek szellőzőrendszerek, kell rengeteg világítás, rengeteg vészkijárat, rengeteg jelzőtábla jelzőlámpa.
Az alagútban a maximális sebesség majd 80-90 km/h lehetséges, ez a kamionok esetében 60 km/h lesz.

Töltések, bevágások.
Ehhez kellenek földmunkagépek, kellenek a tömörítőgépek, és eljárások, egy kis idő majd mehet rá az útalap, majd az út. Ja meg a földek kisajátítása.
Úgy vélem a meglévő M6-ossal is ejtettek sebeket a tájon, ésszerűen tették.

Na elhúzok a lakodalomba, ha még felmerülne kérdés a két alagútfúró-céges slepptől, kijózanodás után válaszolok. Köszi-puszi

dopamin 2008.09.06. 14:36:28

jancsibohóc, köszi,
de amit írsz, cáfolja:
www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=347
De persze ez korrupt és hazudik, gyurcsótány zsebében van... :D

Horizont 2008.09.06. 15:10:43

Na ez igazán érdekes volt,végig olvastam!Ki a fene gondolta hogy a földkihelyezés ilyen kacifántos dolog!
4 alagút - 0,5 millió m3 föld
bevágások - 8 millió m3 föld
A pályaszéléről könnyű okosnak lenni.Vagy okoskodni!

Mondjuk azért odavinném az egész politikai elitet kubikolni.Csak úgy.
Édes istenem de szép látvány lenne...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.06. 17:29:44

dopamin 2008.09.06. 14:32:11

Miért lennék ingerült? Mindenhol vannak okostojások, akik nekiállnak megmagyarázni a bizonyítványt. Most ide Te jutottál ...

A metrót azért hoztam fel mert hasonló nagyságrendű és botrányos beruházás.

Nem én mondtam hogy a szakértői véleményeket nem kellene 100%-nak venni, hanem Pósta Zoltán a minisztériumban. Vagy szerinted meg ő egy fidesz-bérenc, azért dolgozott ki mindenféle alternatív megoldásokat....?

Figyu, kell magyarázkodnod, ebben az egy mondatban az egész sztori benne van:
"Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd?"
Ennyi. Ez tökéletesen mindent megmagyaráz.

Té, mint Tamás 2008.09.06. 21:42:44

Végülis honnan tudjuk, hogy valóban elhangzott az a bizonyos "miért fáj" című kérdés?

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.09.07. 15:38:07

Azon elgondolkoztal zero, hogy:

1. valami barom beposztolt a szanalmasra, azert olvasnak ennyien

2. kb ugy adod elo a temat hajlott korod ellenere, mint ha a vilag osszes melyepito, gazdasagi es politikai tapasztalata a hatad mogott lenne. nyilvanvalo hatasvadasz feligazsagokat szajkozol, es a kisgyerekek pajkos osszekacsintgatasaval probalod belemagyarazni h "eeeertitek. lopnak... ertitek, milyen erdekes.... hahaha erteeed".

3. "igazam van mert sokan olvasnak es meg senki nem szolt hogy faszfej vagyok blablabla" - ennyi erovel felfujathatnad a szadat, szophatnal faszt, es irathatnal Havassal konyvet magadrol, akkor is nepszeru lennel olvasnak tobbszazezren, es biztos igazad is lenne.

Nincsenek erveid (ahogy az egesz brigadnak), de legalabb a posztcimeket nagyon jol megvalogatjatok, hogy mindenki raharapjon.

Szepen vonzzatok a megkeseredett ostoba szemellenzos csurhet. Gratz.

Bena ez az egesz, es tenyleg blikk szinvonal.

DRtorgyi 2008.09.07. 16:02:40

Nekem semmi gondom ezzel a legolcsóbb megoldással, csak ne nekem kelljen fizetnem. A sok szakértő pedig hozhatna 1 (egy) példát hasonlóra bárhonnan a világból. Azonkívül, ha ennyire megoldhatatlan 4-5 50 méteres (hűha) völgyön átvezetni az autópályát, akkor miért ez a nyomvonal? Nem, nem ez a legrövidebb Pécsre.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.07. 16:53:16

dopamin 2008.09.06. 14:36:28
jancsibohóc, köszi,
de amit írsz, cáfolja:
www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=347
De persze ez korrupt és hazudik, gyurcsótány zsebében van... :D

ez a Fletós baromság kicsit unalmas már, mutass egy post-omat ahol Feri szerelmedet bántottam.Kérlek. Így másnaposan, még szánalmasabb ez a fajta megközelítése a dolgoknak.

A cikk egyébként érdekes, ha még belinkelsz 3-4 független szakértői véleményt, még boldoggá is teszel. Ennek ellenére fenntartom az álláspontomat.

vau hozzászólásához meg annyit, hogy te még a Blikk színvonalát sem éred el. Eszem ágában sincs bevédeni a blog íróit, mert néha írnak nem gyenge baromságokat, de a komment-edet überelné egy árokásó brazil gyerek is. Puszika

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.09.08. 09:16:26

Jancsibohoc:

a provokaciod szanalmas es gyerekes. cafold a brazil kisgyereket, az alapjan ugass, ne dobj be a kozosbe egy narancssarga "kurva anyadat", mert egyreszt nem idegesitesz fel vele, masreszt olcso, harmadreszt a szokasos tizeneves szellemisegu kotozkodesnek veszem, es magadat jaratod le.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.08. 10:46:15

Szerintem marhára felbőszítettelek :D

"az alapjan ugass,"

"szokasos tizeneves szellemisegu kotozkodesnek veszem"

ezen az utolsón felsírtam :D:D:D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.08. 10:55:44

vau 2008.09.07. 15:38:07

komment még nem szórakoztatott annyira mint a tiedé :-)

Itt a lehetőség, szedd ízekre amit írtam, és bizonyítsd be, hogy ez a 8 km/40 milliárd/4alagut a egyetlen és legolcsóbb megoldás.

Ja, szanalmas.hu-ról 1941 látogató az elmúlt 1 hónapban


"DRtorgyi

Azonkívül, ha ennyire megoldhatatlan 4-5 50 méteres (hűha) völgyön átvezetni az autópályát, akkor miért ez a nyomvonal? Nem, nem ez a legrövidebb Pécsre."

csillagos ötös kérdés!

Horizont 2008.09.11. 18:02:00

Elátkozott hely ez az autópálya építés....

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.09.11. 19:00:34

zero:

figyelmen kivul hagyod az ertelmes hozzaszolasokat (pl a csillagos otos kerdesre mar tobben is probaltak valaszolni: pl. mert joval korabban ez lett meghatarozva, es mert be kell kotnie telepuleseket)

szajkozod a sajat legbolkapott baromsagaidat, mint valami kurucinfo light. az en csoromet is bassza a beruhazas, de ahogy minden normalis ember, a kivitelezok szintjen tudok csak fogast talalni a dolgon (lsd. lopasok), az alvallalkozok viszont a kivitelezok belugye, vallald el olcsobban legkozelebb.

te viszont semmin nem talalsz fogast, csak vaktaban lovoldozol, es nyomod az XD-ket mint valami dedos.

orulok, hogy jol szorakozol, nekem is tetszik ez a kis tinidiszko.

a vilag nem igy mukodik, en nem akarok semmit se bebizonyitani, de ha rinyalhatnekod van, miert nem TE bizonyitod be, hogy meg lehet csinalni olcsobban? ja, hogy ahhoz nem csak be kene okadni valami demagog higszart, ahogy altalaban csinalod?

orbitalis hulye kis fasz vagy, az van.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.11. 19:43:20

vau 2008.09.11. 19:00:34

Na, végre egy alagút/völgyhíd rajongó ... kell az is, nem csak a M6-osba, ha lehet akkor mindegyikbe ....

Sőt, szeretném hogy erre mindenképp legyen meg a forrás, és az SZJA-ta 36%-ról emeljék meg 40%-ra, mert úgy érzem, nem adózok eleget ...

És csak neked :
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.09.11. 19:57:00

"szajkozod a sajat legbolkapott baromsagaidat, mint valami kurucinfo light. az en csoromet is bassza a beruhazas, de ahogy minden normalis ember, a kivitelezok szintjen tudok csak fogast talalni a dolgon (lsd. lopasok), az alvallalkozok viszont a kivitelezok belugye, vallald el olcsobban legkozelebb."

a szemelyeskedesert bocsanat, az engem minosit.

emellett a kommented az elo bizonyitek mindarra, amit mondtam. leszarod, nem olvasod el, nem is erdekel, de legalabb megvan a zsebpenz a klikkekbol.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.11. 20:02:35

vau 2008.09.11. 19:57:00

Miért ne érdekelne?
De nem írtál semmi értelmeset ....

en csoromet is bassza a beruhazas -> egyetértünk

a kivitelezok szintjen tudok csak fogast talalni a dolgon (lsd. lopasok), -> egyetértünk

az alvallalkozok viszont a kivitelezok belugye, vallald el olcsobban legkozelebb. -> egyetértünk

te viszont semmin nem talalsz fogast, ->
"Pósta Zoltán, szekszárdi közlekedésépítő mérnök tavaly még a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője volt. Szerinte a lankás Geresdi-dombságban teljesen fölösleges alagutakat fúrni, és minden követ megmozgatott a minisztériumban hogy másik nyomvonalon épüljön meg ez a szakasz.Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott észrevételeit, költségkímélő ötleteit.

"kene okadni valami demagog higszart" ->
""Mindent az érdekek mozgatnak, nem az ésszerűség. Az egyik tervező cég bármit lerajzolhat, elfogadják, a másikat meg kizárják, ha ronthatja a boltot." Mögé álltak sokan, amikor felvállalta a konfrontációt, ám lassan kihátráltak, amikor meglátták, hogy nagyobb erők nyomulnak a túloldalon. Négyszemközt vállon veregették, de a nyíltszíni kiállást nem vállalták, féltették a 3-5-8 milliós tervezési és egyéb megrendeléseiket."

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.11. 20:05:22

vau

Mondd azt, hogy a cikk Pósta Zoltán vélemémyére alapul, aki egy sértődött ember mert kihagyták a "buliból" / fideszes köcsög aki be akart tenni Kókának és emiatt a leírtak nem helytállók, a fotók meg hamisítványok és más nyomvonal nincs Pécsre.....

na, ha ilyet írtál volna, akkor azt mondanám: ez is egy vélemény, köszönöm szépen.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.11. 21:50:06

vau az egy dolog, hogy az anyázáson kívül még egy értelmes mondatod nem volt, de hogy még rá is kontrázol :D

Reflective212 2008.09.19. 00:42:49

Még azon is érdemes lenne elgondolkozni, hogy mit jelent ez a pénz. Hogy érhetőbb legyen a dolog: 250 milliárd forint a költség, amit kb. 10 millió magyar fizet ki. Illetve csak a harmada, mert kb. annyi dolgozik. A metró meg 520 milliárd. Vagyis adott 520+250 milliárd, az 770 milliárd autópályára, meg metróra. Vagyis ha leosztjuk emberekre, akkor 77 ezer forint emberenként. Ha pedig a dolgozó, adófizetőkre osztjuk le, nyugodtan beszorozhatjuk kb. 3-mal, vagyis kb. 230 ezer forint minden dolgozó embernek! Ezért érdemes adózni, ugye? Főleg a metróból van haszna tényleg sok embernek. Aki nem budapesti, azt pl. egyáltalán nem is érinti. De a metróépítés, meg autóút építés nagyon jó biznisz a kormánytagoknak, mert aki érdekelt ebben, nagyon szép összegeket fog visszakapni. Ha csak a 10%-át visszafizeti a cég (és annyit vissza is fizet, nem kell félni), az olyan, mintha 10 millió magyar összedobott volna 5200 forintonként 52 milliárdot a kormánytagoknak. Asszem ez a JÓLÉT, mikor ilyen önzetlenül osztogatjuk a pénzt, nem?

reKorrekt 2008.09.19. 09:30:42

"10 millió magyar fizet ki. Illetve csak a harmada"

Bárcsak így lenne.
A 10 millió emberből 4 millió dolgozik, ebből 800.000 közszolga és 1,5 millióan minimálbérre vannak bejelentve.

Tehát marad 1,7 millió ember (+ a vállalatok) aki eltartja ezt a szép nagy családot és kifizeti a 770 Mrd-ot, ami így egyből 450k/kop.

zsoze 2008.09.19. 22:07:35

Azt hiszem elszámolták a költségvetést és kevés a 250 milliárd forint, mert a kisajátított földekre kifizeték a kártalanítást a Földhivatalban bejegyezték és most kérik vissza a pénz egy részét mondván sokat fizettek. Ez persze bíróságon keresztül úgy, hogy a földtulajdonos csak a bírósági felszólítást kapja, hogy fizessen. Azt szeretném tudni miért ér kevesebbet a terület most mint 2ével ezelőtt!? De rájöttem mert autópálya van rajt!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.18. 17:51:58

ezúton is köszönöm minden kedves baloldali szavazónak, hogy ide juttatta az országot.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.19. 13:39:33

Gondolod Viktoréknak nincsenek autópályaépítô haverjai?

Kőmanó 2009.08.19. 08:48:58

@dopamin:
Az egészben az a szomorú, hogy a bebizonyított
hibázók, még most is a helyükön vannak, vagy esetleg sok milliós végkielégítés után, valahol más vezetőállásban tevékenykednek tovább, ahelyett hogy a börtönben és a megérdemelt sülyesztőben tünnének el, a többi hasonló tásukkal egyetemben.
És ezért elsősorban a politika a felelős, kivétel nélkül, hogy melyik oldalra tekintünk.

volut 2009.09.16. 12:13:56

@zero: Igen, van tippem, visszakapom a jogsimat.Biz ám!

volut 2009.09.16. 12:16:45

@vau: Itt vagyok ragyogok, mint a fekete... fojtasd tovább! (nigger pákó, vagyszurok vagy huje kocsog)

schweiz-i 2009.11.26. 01:22:52

@Kurucles: Soraid "fonatikus" magyarázattal szolgálnak, de a hegyrajzi viszonyok és a "szituáció" egyáltalán nem nevezhető, mégcsak HASONLÓNAK SEM!! Egy túrista máskép látja a körülményeket, máskép "fedzi fel" az újat!!!
Ennél fogva Te is másképen ülteted be a "valóságba" a látottakat, elhiteted magaddal, hogy ez így JÓ!!! Sajnos a swájci "élményed" nem egyeztető össze a magyar erőltetett "majd mi megmutatjuk, akármibe is kerül, nekünk van miből", a hátunk mögött ballag a "fejőstehén", úgy hívják, hogy EU!! Na meg jól jön a pénzköltés a "vértizzadt" TERVEZŐI PÉNZNYELŐ körökben is!!
NEM CSODÁLKOZNÉK azon sem, ha a következő nagy dobás; Pl: Egy hosszú algút lenne Szentgotthárd és Miskolc között, a "nagy magyar oceán" alatt !! Képzeld,
mennyien meggazdagodnának belőle!!!
Egyszóval; KÉTPÁRCSIZMA !!!!!! ez HU, az CH !!!! Még akkor is ha sokaknak nehéz elképzelni !!!

isssti 2010.03.24. 23:05:20

Könyörgöm: híd hosszu í, de "hidak" már rövid!!!

Amúgy a cikk jó..

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.09. 11:18:34

Készülő írásom részlete, amelyhez előzetes ötleteket, kritikákat várok:

M6 autópálya - Miért éppen alagút, miért nem autópálya liftek, vagy időkapus teleportálás ?

Tisztelt Olvasó !

Az M6 autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának kivitelezésével kapcsolatosan rengeteg – sokszor kritikus - vélemény fogalmazódott meg és látott napvilágot a nyomvonalvezetés és az alagútépítés szükségességét illetően. Ezúton szeretnénk tájékoztatást adni arról, milyen előzmények és lehetséges megoldások vizsgálata után született meg az illetékesek által jóváhagyott műszaki megoldás. A környezetvédelmi és építési engedélyt kapott alagutas megoldás, a versenytárgyalás során a koncesszióra pályázók részérél maximálisan visszaigazolást nyert.

A jóváhagyott M6 nyomvonal a Bátaszék-Véménd szakaszon, ahol a Geresdi dombságban a nyomvonalra merőleges dombocskákkal és völgyecskék sorozatával szembesültünk. A talajfeltárások kiértékelése folyamán ismertté vált a terület talajszerkezete, amely túlnyomó részben lösz.

Van Olyan Pénz Amiért Korpás a Hajam mérnöki csoportunk, amit mi a belső szűk szakmai körökben csak Megérheti Hülyének Lenni Timnek (MHLT) nevezünk kiszámolta, hogy ha a teljesen vízszintestől lefelé és majd felfelé is a dombocskák alá ássuk a nyomvonalat és marha nagy szélességgel, akkor akár 8-9 millió köbméter elrettentő és borzalmas, szörnyű sárkány foga nagy földmennyiséget is elérhet.

Érdekesség, hogy az egyiptomi Kheopsz piramis becsült térfogata 2,5 millió köbméter, azaz több mint 3 ilyen nagyságú piramist lehet ebből a földmennyiségből építeni, vagy mintegy 150 km Kínai Nagyfalat.

Ekkor kezdtünk a rutinmegoldástól különböző más megoldásokat keresni és elemezni. A lehetséges műszaki megoldások közül a Bátaszék és Véménd közötti mintegy 10 kilométeres útszakasz összehasonlító elemzésének lényegét ismertetjük, amelyet részben mi végeztünk (illetve kontrollként független MHLT szakértőkkel végeztettünk) el. Amelyben Szepessy Gábor a virtus.hu-n Frady Endreként néphülyítő építőmérnök is tevékenyen részt vett.

Az összehasonlító elemzéseknél a következő lehetséges építési módot vettünk figyelembe:
- A dombok alá ássunk jó mélyen és szélesen, legalább az elrettentő 8-9 millió köbméternyit technológiát
- Az autók átteleportálását a dombság egyik oldaláról a másikra a filmekből jól ismert időkapus technológiával.
- A kaszkadőrök által favorizált autópálya dobbantó általi dombságátugrást.
- A folyók szintkülönbségénél lévő zsilipeléshez hasonló autópálya liftek megoldást.
- és az alagutas megvalósítást.

Kicsit Karcos 2010.05.30. 21:47:50

"A Pécs felé közlekedőket is leterelik az autópályáról, mert az eső miatt meghibásodott az útpálya. 15 óra előtt jégeső, majd özönvízszerű eső esett egy rövid szakaszon. A környező földeken összegyűlt esővizet a vízelvezető rendszer nem tudta elvinni, alámosta a sztráda jobbpályáját. A 127 km-szelvénynél egy vadátjáró alatt leszakadt a leállósávból körülbelül tíz négyzetméternyi burkolat. A víz megrongálta a vadátjáró alatti vízelvezető rendszert, burkolatot."

index.hu/bulvar/2010/05/30/lezartak_az_m6-os_autopalyat/

Miért nem lehetett az egészet a föld alá építeni? Demszky simán meg tudta volna oldani. Mi lesz, ha beköszönt a 30 fok feletti hőség, a 10 fok alatti hideg, ha erős szél fúj, vagy ha hó is esik, netán egy teletankolt Hummer dübörög át a sztrádán?

Pósta Úr, miért fáj Önnek az az 50 milliárd?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.30. 21:54:21

@Kicsit Karcos:

Vannak olyan körülmének, amikre nem lehet megfelelően fölkészülni műszakilag.
A mostani körülmények pont ilyenek.

Kicsit Karcos 2010.05.30. 21:57:08

@El Topo (Sgt. Elias): azt mondod, olyan erős esőre, mint ami ma volt, nem lehetett számítani az elkövetkezendő évtizedekben?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.30. 23:00:07

@Kicsit Karcos:

Nem vagy mérnök, igaz?
Figyelj csak! Természetesen lehet olyan vízelvezetést tervezni, amelyik akár egy nap alatt leeső, mondjuk 3 m csapadékot is el tud vezetni. Csak lehet hogy drágább lenne, mint kijavítani az autópályát, amelyik az igazán extrém időjárás következtében megsérült.
Te emlékszel hasonlóan csapadékos időjárásra?
Lehet hogy megéri száz évenként egyszer újraépíteni azt a leomlott részt, és nem arra készíteni fel a műtárgyakat, hogy százévente előfordul hasonló időjárás.

Kicsit Karcos 2010.05.30. 23:21:32

@El Topo (Sgt. Elias): ezt elfogadom, ilyen helyzetek valóban előfordulhatnak. Csak azt nem értem, hogy ami autópályákat Dolfi építtetett hetven éve, azokon hogy-hogy nem fogott még ki semmilyen természeti katasztrófa. Emlékezz, az M6-osnak már az építése során is volt néhány halálos áldozat, az egyik földomlás miatt - arra emlékeztetnek a tünetek, mint amikor összecsapok egy programot, és az első atipikus felhasználás során megőrül, összeomlik, fagyasztja a gépet; a jó program még a totálisan szélsőséges eseteket is tűrhetően kezeli le. Aztán lehet, hogy ezt tényleg így volt érdemes építeni - igazából hitkérdés ennyi adat ismeretében, ennyi szakértelemmel. Én csak azt látom, mint júzer, hogy minősíthetetlenül szar utak tömkelege épült Magyarországon az elmúlt évtizedekben, és az M6 átadás után szinte azonnali összeomlása sem kelt olyan benyomást, mintha térugrást hajtottunk végre útépítésben.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.31. 07:43:31

@Kicsit Karcos:

A Dolfi autópályái sem örökkévalóak. Jártam annak idején az NDK-ban, és a dolfi autópályái olyan állapotban voltak, hogy azt hittem, kiesik a tömés a fogaimból rajtuk.
Nagy építkezéseken sajnos előfordul halálos áldozat, különben nem lenne szokás, hogy a halálos áldozat nékül befejezett építkezéseket az építők külön megünneplik.

süti beállítások módosítása