A legbirkább nemzet vagyunk az egész Földön. Ezt olvassátok el, ezt is kimagyarázzák:
Az M7 Balatonkeresztúr-Nagykanizsa autópálya hossza 35 km, a kivitelező a Porr-Viadom-Terrag-Asdag PVT-M7 Konzorcium. Szerződéses ár: 43,8 milliárd Ft + Áfa.
A projekt összköltsége összesen 61,9 milliárd forint. Mint látjuk, egy kis ellentmondás van a 2 szám között.
Mint kiderült, hogy a 43,8 milliárd csak az út megépítésére vonatkozik, további 19 milliárd forint kellett a tervezésre, a területszerzésre, a régészeti és a mérnöki munkákra. Ezek a munkák nem az autópálya építés szerves részei? Házépítésbe sem tartozik bele tervezés, meg a telekvásárlás, ugye ?!
Ez olyan, mintha építesz egy házat, bejelented a családnak, hogy 20 millió forintból megépíted, mindeki örül, hogy milyen ügyes vagy, majd a házavató bulin bevallod, hogy 34 millióba került.
Ilyen rohadt sunyi hazudozást még nem láttam, mint ami itt folyik nap mint nap. Nem merte Kóka-Gyurcsány bejelenteni anno hogy 35 km autópálya nálunk 62 milliárdba kerül (1,77 milliárd/km), hanem beadták a 44 milliádot (1,25 milliárd/km) hogy büszkén bejelenthessék, ŐK bizony letörték az autópálya-építés árait! Hát a nagy túrót! Újabb trükk Veres Jani kimeríthetetlen varázsdobozából, mi meg megint jól át lettünk verve!
És az egészben a legpofátlanabb, hogy még meg is magyarázzák. Daróczi Dávid kormányszóvívő: "Két év alatt nem növekedtek a költségek. Ami a bruttó összeg és a 62 milliárd forint között van, az a tervezés, a területszerzés, a régészet, a mérnöki lebonyolítás költsége."
És a végére a remek csattanó, természetesen következmények nélkül:
"Mindemellett a Közlekedéstudományi Intézet egy 2005-ös felmérésében közölte, Európában a magyarországinál csak az olasz és a svájci autópálya drágább, Horvátországban és Szlovéniában viszont átlagosan 30 százalékkal olcsóbban építenek sztrádát."