Skip to content


       Szűrés lista

Akik aranyáron mérik a netet

Csak egy gyors gondolat: milyen dolog az, hogy 2008 derekán van egy cég, ahol egy egyhetes internetkártya 10.000 forintba kerül (24 óra 3840ft)? És milyen négycsillagos budapesti szálloda az olyan, ahol annyira szarrágóak, hogy nem bírnak a kedves vendégeknek ingyenes wi-fit biztosítani, hanem ezzel a lenyúlós céggel kötnek szerződést? Itt ülök ebben a budapesti négycsillagos szállodában, épp szünet van a tréningen és körülöttem az amerikai és észt előadók is erről beszélnek és csóválják a fejüket azon, hogy mennyire drága nyugati viszonylatban is. Ez ám az országimázs, nem Kertész Tóni!

Címkék: abszurd pofátlanság lenyúlás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr34723148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.20. 15:27:17

Biztos Palkovicsné adott el nekik laptopot Batz papucsban :)

rolika 2008.10.20. 15:32:48

ha idetéved egy amerikai ember, először is végigcsodálkozza, hogy minden drágább az áruházakban, mint náluk odahaza, egy benzinkútnál már komolyan a fejét fogja, majd amikor megtudja, mennyit is keresünk, akkor csak néz bambán maga elé (megtapasztaltam)
itt tartunk. és nem lesz jobb.

Lithium78 2008.10.20. 15:33:56

Csak egy friss cikk a WPA feltöréséről
www.hoc.hu/index.php?p=news&y=17274
amúgy meg elhatárolódom attól, h a hotelek wifijének feltörésére búzdítnék bárkit is ;D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.20. 15:38:40

Na ja, csak mivel a cégemet képviselem itt, nem akarnék belebocsátkozni ilyesmikbe... neadjisten kitudódik, szóval az állásom többet ér ennél a tíz rongynál... csak hát megint ciki amit művelünk, komolyan égett a pofám amikor hallottam, hogy a külföldi vendégeknek is feltűnt a pofátlan lehúzás.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.20. 15:49:30

rolika: én anno '95-ben jártam ugyanígy, csak németekkel, akik szétnéztek itt, szétnéztek ott, és miután tudták a márka-forint árfolyamot, gyorsan megállapították, hogy "Jééé, náluk is ennyibe kerül ez, meg az..."
Majd amikor megkérdezték, hogy kb hány márka a fizetés, a reakció hasonló volt...

Zsolt70 2008.10.20. 16:09:29

Mi az a wifi? Biztosan valami drága tök felesleges dolog,mint pl.a mobil.

SoulReaver 2008.10.20. 16:12:49

Sokan meg keresik, hogy hol forgatják a Harry Potter filmek következő részeit.... A magyar varázslóképző: hogyan éld túl ugyanannyi pénzből 65 évig (hogy nyugdíj már ne kelljen már...), hogy az árak javarészt minden évben 10%-ot emelkednek... :/

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.20. 16:17:03

Nem a wifi tök ingyen van, ha ügyes vagy :)

Roltii 2008.10.20. 16:25:52

német ismerőseink nem panaszkodtak, csak meséltek, hogy anno mikor elvégezték nálunk a sote-t, akkor otthon hitelt kellett felvenniük, hogy beindítsák a vállalkozásukat. Mondták, hogy a szemét német állam olyan 2 százalékos kamatot kért, és beletelt majdnem két évbe mire kihozták nullára. Mikor meséltük, hogy nálunk mi a helyzet nagyon hülyén néztek, látszott rajtuk, hogy nem tudják elképzelni, hogy egy rohadt 1 szobás lakást 10 évig törlesztes miközbe jónak mondott fizud van...

Bit Rot 2008.10.20. 16:33:47

Why High WiFi?
www.portfolio.com/business-travel/seat-2B/2008/07/15/Hotel-Internet-Access

Elég jól elmagyarázza.
Gyakorlatilag az olcsóbb hotelekben valószínűbb az ingyen WiFi, a drágább hotelekbe úgysem azért megy az ember, mert ott ingyen van a WiFi.

www.gadling.com/2008/07/15/hotel-wifi-access-free-or-fee/

martonx 2008.10.20. 16:35:02

Sokat járok Magyarország különböző városaiban tréningeket tartani.
Egy kezemen meg tudom számolni hány olyan helyen szálltam meg, ahol volt wi-fi internet.
Pedig nem munkásszállókban fordulok meg, igaz nem is a fellelhető legdrágább szállókban.
De akkor is könyörgöm 2008-at írunk. 8e Ft-ért utánad vágják a wi-fi routert bármelyik elektronikai boltban.

Csutka 2008.10.20. 17:17:19

vicc... 2*-os szarokban ingyen van a csótányok mellé :D

phaidros 2008.10.20. 17:20:19

Nem vagyok benne biztos h a hoteleken múlik. Sztem egy szolgáltató eleve nem köt be normális, mondjuk 8 megabites vonalat úgy, hogy itten van havi 9000-ért, használja egészséggel. Hogyispersze. Ezért van a panziókban wifi, a hotelekben meg nem. :)

xfm 2008.10.20. 17:26:45

3/0.5MBit 20GB havi letöltés -> 12k huf :) Magyarország 2008. Ideje szolgáltatót váltanom talán :)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.10.20. 17:29:38

rolika · republicator.blog.hu/ 2008.10.20. 15:32:48
"ha idetéved egy amerikai ember, először is végigcsodálkozza, hogy minden drágább az áruházakban, mint náluk odahaza,"

Ezek szerint te nem ismersz amerikait. Ottani rokonom 8 éve volt itt, és mondta, hogy a legolcsóbb kenyérből 1 font (45 deka) 1,3 dollár. Ez akkor közel 400 Ft volt, de most is 250 körül ugrál. És nincs még rajta a 8 évi infláció (nem sok arrafelé, de azért nem is 0).

Cujoo 2008.10.20. 17:29:42

A WPA feltöréssel itt nem érsz semmit. A Wiera - és a többi wifi szolgáltató open access-t ad a wireless hálózathoz, beléphetsz, kapsz privát ip-t, viszont a forgalmad keresztülzavarják egy proxy-n. Beírsz bármilyen URL-t, előjön a Wiera oldala, usernév/pass, stb, stb. Szal az nem enged tovább, ha nem tudsz belépni...

fitsport 2008.10.20. 17:55:16

Rékucnak!

Nem vigasztalásképpen:
A debreceni Aranybikában is hasonló a helyzet. Nincs szegényeknek 10-20.000 Ft-juk egy V-lanra.
Nem mintha nem tudtam volna kifizetni a panel díját, de elvből nem vettem igénybe a "szolgáltatást".

ekker joz 2008.10.20. 18:15:57

Rékuc · rekafoto.blog.hu 2008.10.20. 15:38:40
"Na ja, csak mivel a cégemet képviselem itt..."

Az is egy derék cég lehet, amit Ms. Fika képvisel.
További nívós postokat kívánok.

kempes 2008.10.20. 18:17:10

Nem jol mondtak neked az USA arakat. Tenyleg majdnem minden sokkal olcsobb mint Magyarorszagon.
Havi 20 dolcsiert van korlatlan helyi telefon, helyi mobilra es vezetekesre ingyenes. 20 dolcsi AOL elofizetes+15 szeles sav
Az elelmiszer forma-forma, a ruha, kocsi, energia, sokkal, a lakas kicsit olcsobb mint BP.-n de helyfuggo
Osszessegeben az atlagkereset nominalisan kb 4-5x realertekben meg meg tobb

IP2 2008.10.20. 18:22:42

Látom, ti még nem voltatok külföldön. Menj be egy elegáns német szállodába, és próbálj wi-fizni. Majd rájössz, hogy ez a magyar nem is olyan drága...
Félreértés ne essék, nem védeni akarom a dolgot, én sem értem, hogy lehet ilyen 2008-ban, csak arra szeretnék rávilágítani, hogy nemcsak nálunk létezik ilyen.

KopaszMercis 2008.10.20. 18:24:47

Minden szallodaban megy a parasztgeci lehuzas. Inkabb kene vmi gyujtemeny (asszem van is vhol), hogy melyik orszagban melyik prepaid sim-mel lehet a legbaratsagosabban mobilnetezni.
Altalaban a szallodas wifi-nek toredekeert.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.10.20. 18:36:23

milyen 10e Ft 7 nap?

talán inkább 18e Ft a 7 nap. :)

is 2008.10.20. 18:50:57

a szálloda döntése, és tényleg ma már nem szokás. én azonban Hollandiában Schipolon egyszer megszorultam (2005-ben), és wi-fit kerestem, mire mondták, hogy nincs, de itt egy 4 csillagos szálló, és majd ott. bemegyek, közölték, hogy a felszerelt officeban van vonalas internet gép használattal együtt, negyedóra 8 euro (azaz kb. 2000Ft). kő vagy nem kő? kellett.

countryhiker 2008.10.20. 18:58:19

London, Hotel Novotel Greenwich ****
A kb. 50000Ft/éj árba szintén nem fért bele az internetszolgáltatás. Persz wifi és kiépített kábeles net is van, de keményen fizetni kell ezekért ott is.

fourgee 2008.10.20. 19:05:59

Itt az Egyesült Királyságban asszem havi 10-15 font a mobil internet, a T-Mobile-nak van egy jó konstrukciója. Ha nem akarsz hűségnyilatkozatot, meg előfizetést meg ilyeneket, akkor lehet venni 50 fontért USB-s gsm/3G modult, az abban lévő SIM prepaid, vagyis lehet rá feltölteni pénzt, aztán abból lehet netezni. Naponta 2 fontnál megáll a számláló, ha meg küldesz róla emelt díjas sms-t, vagy nem tudom pontosan hogy működik, akkor 1 hétre is előfizethetsz, meg 1 hónapra is, és úgy 1 hónap 20 fontba kerül.

Nálunk szerintem ilyen soha nem lesz. A brit T-Mobile-os kártyámmal otthon ugye külföldi hálózaton voltam, és olcsóbban hívhattam magyar számokat, mint mondjuk amennyiért a barátnőm hívhat a magyar T-Mobile-os kártyájával a Pannon-os számomon... Jah, meg 30p egy MMS, vagyis akkori árfolyamon 60 forint, most meg 68-ra jön ki. De akkor is bakker, roaming szolgáltatásként kerül ennyibe...

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.10.20. 19:18:51

Hát ez tényleg pofátlanság, de meg kell fizetni a szolgáltatás árát. Mondjuk arra lennék kiváncsi, hogy ilyen áron, milyen hozzáférést és sávszélességet biztosítanak.

smidgen 2008.10.20. 19:36:06

- de azért nyugtassatok meg ez nem egy állami cég, és nem a mi pénzünkből szopat minket?
- nem
- akkor meg mit pofáztok bele, hogy egy magáncég mi a szart csinál, kereslet-kínálat. pont.

jó, hogy nem azon höbörögtök, hogy Mucsa miért került az OTP szopáslistájára

kis xenufalvi xenu 2008.10.20. 19:44:45

Nem vagyok kocka, de tavaly, mikor először és utoljára tettem be a lábam wellness-hotelbe, vittem magammal laptopot. Gondoltam -miközben a 2 mezítlen thai masszőr dolgozik izmos testemen, buján- jó lesz az, bármikor megleshetem a kuruttyinfót. Hát nem így történt. Óránként 1000 vagy 1500 Ft-ért wifizzek a hotel karos spa f.szomtudjahánycsillagban?

Lehet azóta ez az ár változott. De nem én leszek az, aki ezt kideríti.

x

Pista Bácsi 2008.10.20. 19:48:45

Emberek!

A szállodák nem véletlenül kötnek kizárólagos szerződést a Wiera-val, meg a hasonló cégekkel. Wiera ügynök bemegy a szállóba és kérdi az igazgatót: kötnél velünk kizárólagos szerződést hotspot szolgáltatásra? Mire az igazgató visszakérdez, hogy mi a túróért kötne ő ilyen szerződést? Az ügynök mondja: x ezer forintot kapsz érte!

Igazgató rávágja, hogy persze, hogy kötök...

Akinek kell a wi-fi az megfizeti az árát, akinek nem kell, az meg ne rinyáljon.

Darth Revan 2008.10.20. 19:50:31

Irorszagban eleg sok szallodaban jartam (diakszallotolkezdve 4*-ig) mindenhol volt ingyen wifi.

Nem reg spanyolorszagban jartam Madridban (4*) es Barcelonaban (3*) ingyen wifi volt mind ket helyen (bar jelszot kellett kerni, mielott hasznaltam volna)

Gadget 2008.10.20. 19:59:38

Egyiptom 5 csillagos All inclusive szálloda. 1/2 óra wifi 10 USD.

Akkor mi a drága?

kis xenufalvi xenu 2008.10.20. 20:06:39

na igen, ebben csak az a röhejes, hogy azokban a hotelekben, amikben eddig megszálltam (külföldről van most szó!) - ott a legdrágább 8-10 euro volt per nap... szemben a wiera 1000 Ft / 30 percével.

Persze lehet hogy csak szerencsém volt.

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.20. 20:07:52

Hajdúnánás, alap-panzió, wifi ingyér,
Hajdúnánás, jó panzió, kanócos net ingyér,

Budapest, otthon, kanócos net 20/10mbit, havi 2.5k.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.20. 20:10:32

smidgen 2008.10.20. 19:36:06

Igazad van,hogy kereslet-kínálat játszik egyedül... viszont, 'pofázni' pont azt 'pofázzuk' , hogy a legtöbb normális helyen a romkocsmától a csillivilli hotelig ingyenes wifit biztosítanak a fogyasztó vendégeknek.

Amikor az egyszerű ember azt látja, hogy elkérnek tőle egy valag pénzt, utána elkérnek tőle még egy valaggal a netért, akkor egyrészt nyugodtan felháborodhat, és még nyugodtabban megoszthatja ezt velünk, pont azért, hogy az ilyen tirpák helyeket el tudjuk kerülni :o) Mert ez szarrágóság, van akinek az is szempont, hogy ne kelljen ilyen faszságokon bosszankodnia, mert ez az.

Ahol én eddig itthon megszálltam szállodában-hotelben, ott ingyé' volt, ez is csak egy gesztus a szolgáltatás mellé, semmi több, és van akinek ez fontos.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.10.20. 20:11:02

Látszik, hogy itt mindenki az a típusú paraszt, aki nehezményezi, hogy egy hotelben hogy kerülhet 10000 forintba ugyanaz a bor, ami a Tesco-ban 2000 forint. Talán gondolkodni kellene.

Gadget 2008.10.20. 20:21:19

A bor igenis lehet 10000 egy hotelben, de egy alapvetően nem drága dolgot ennyire drágán adni ahhoz pofa kell.

Amúgy, aki a hotel proxiján át netezik sikeres ember nem lehet. Még a banki átutalásait is elintézi, csak a biztonság kedvéért. :)

Átlagpóóógár 2008.10.20. 20:21:23

Sziasztok!

A múltkor jártam Tarcalon az Andrássy Kúria Wine and Spa wellness szállóban. Az is **** csillagos, de mégis abszolút ingyenes a WIFI még konferenciáknak is. Tudom nem a reklám helye de nézzétek meg www.andrassy.hu
A mi csapatunknak bejött és nem is fogunk többet másova menni

scsaba1 2008.10.20. 20:23:44

"Látszik, hogy itt mindenki az a típusú paraszt, aki nehezményezi, hogy egy hotelben hogy kerülhet 10000 forintba ugyanaz a bor, ami a Tesco-ban 2000 forint. Talán gondolkodni kellene."

:hanyattfekve röhögős szmájli:

kis xenufalvi xenu 2008.10.20. 20:29:40

Gondolkodni parasztozás előtt kellene, Libretto:)

A keserű szájíz -nálam- ugyanígy előfordulna, ha gagyi bort szolgálnának fel, normál-áron.

Persze lehet nálad nem:)

Egy egyszerű kifejezés: gesztus.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.10.20. 20:43:53

A szállodák már csak ilyenek. Nem csak itthon, külföldön is.

Példa:
Zürich belvárosa, *** szálló. A weblapjuk szerint van WiFi. Volt is. A folyosón... 15 CHF/nap. Két házzal arrébb pizzéria, nagy betűkkel kiírva, hogy free WIFI. Kipróbáltam, nem talált semmit a notebook. Megkérdeztem, mondták, hogy bocs, de "elromlott". 5 nappal később még mindig el volt romolva.

Már Svájc sem a régi...

Jegkoko 2008.10.20. 20:45:19

Amugy pl a mcdonalds már megszabadult a wierától, már minden éttermébe ingyenes nyitott wifi háló van.

gorilla 2008.10.20. 21:10:57

Ebben az évben szerencsém volt külföldön tölteni több hetet több országban, kétszer egy hónapot New York államban is.

Első megjegyzésem az internethez: Hilton Barcelona Diagonal, egy hétre a wifi kábé harminc euró. A hotel nem egy nagy szám, asszem négy- vagy ötcsillagos. Az összes többi hotelben, ahol ezévben megszálltam, ingyenes volt a wifi. Sőt, Bécsben az egyik ötcsillagos hotelben a minibár is ingyenes volt. Kábé ötször is megkérdeztük, mert nem hittük el. Mondjuk drága volt a szoba, mint állat.

Az Államokkal kapcsolatos témára meg annyit. Egy Subaru Outback (a kölcsönzős kocsink) ott kb. 27000 dolcsi (2.5 liter, automata). Átszámítva 4.6 guriga. Ha itthon megveszed: listaár 9.3 millió. Ha kint új Mustanget veszel (20 kilódollár) és behozod, több, mint kétszeresét kell kifizetned. (regadó min. 3 milka). Benzin három dolcsi/gallon, itthon hat. Kisbabaruhát vettem a "Babies 'r us"-ban kábé 100 dollárért, ami 44 darab rugdalózót jelent, plusz néhány sapka, zokni, kisnadrág. Cipőt veszel húszezer forintnak megfelelő összegért hat párat. nem akármilyet. Farmerek (levi's, old navy, stb.) 15-30 dollár. Kaja kábé ugyanannyi. Az én szakmámban az ottani fizu átlag 15 milla. Itthon megkapom a negyedét. Mondjuk a medián háztartási bevétel 30- és 50000 dolcsi között van ott, ahol tartózkodtam, de akkor is.
Amióta egy kis világot láttam, felfordul a gyomrom az itthoni márkaüzletektől, hogy hogy képzelik a méregdrága ruhákat még középszinten is, és nem sül-e le a pofájukról a bőr a tesséklássék leárazásoktól.

Végezetül. Magyarországon a naaagy rablás folyik, ugyanis nálunk nem hosszú távon a fogyasztás felpörgetésével akarnak bevételt szerezni a vállalkozók, hanem nagy profitrátával rövid idő alatt. Mi meg sajnos partnerek vagyunk. De hát ebben benne van biztos az is, aki szerint az Áfa 20 százalék kell, legyen, és aki szerint meg kell fizetned a 'benzinadó' áfáját is, meg aki szerint regisztrációs díjat kell fizetni a kocsikra, stb.

Tudom, hogy profánul hangzik, de ha veszel 5 tizenkettes pakk dobozos Coca-cola terméket, azért kábé 10-11 dolcsit kell kifizetned összesen. 42 incses FullHD LCD 1000-1200 della. Most néztem, itthon akár 500-ezeret is elkérnek érte.

Hát ez van a világ túlsó felén. Viszont dolgozni ott is kell keményen, azt tanúsíthatom.

2008.10.21. 00:02:29

Gorilla, haver most vett outbacket, Svájcból, 4.3 gurigáért. Lengyel rendszám, no regadó. Aztán majd üldözik érte.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.21. 00:05:06

Nos ez a post is nagyon szuper. Weheh, csak kuncogok magamban. Ha engem akármiért is invitálnának egy négycsillagos szállodába, örülnék hogy luk van a seggemen, és mindez persze a cég számlájára. A másik dolog, szerintem emberek milliói nőttek fel WiFi nélkül, ki lehet bírni, ha mégis nélkülözhetetlen, akkor meg veszek. Ez ilyen. A harmadik dolog, engem egy szállodába előbb érdekel az, hogy örökítőanyagfoltos-é a lepedő, vagy rendesen ki van ganyézva a szobám, vagy jó-é a kaja, mint hogy van-é szájbavert WiFi :D

gorilla amit leírtál az tök szép, de szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy mádzsárföldön szabadrablás folyik minden téren. Csak egyet emelek ki, az autóskérdés mindenhol jelen van, a 10000 euro-s KIA-ból, hogy lesz 5 millió forintos autó? Amikor Kóreából hozzák a hajón, biztos kidekorálják arannyal :D Vagy a védőzsír ilyen drága rajta. Urak-hölgyek, kis országunk egy vicc. Az újbóli meglepődéseket nem értem :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.21. 00:15:09

Na már vártam a sok nagyonokos megmondóembert, akik közlik, hogy ez nagyon jól van igy és örüljek, hogy nem geciben meg ganéban kell aludnom. Hát igen, kinek hol kezdődnek az igényei...
Elég sokat dolgoztam az idegenforgalomban és látom, hogy mennyit jelent gesztusszinten az ilyesmi. 2008-ban az ingyen wifi nem sokkal nagyobb megerőltetés egy szállodának, mint a párnára kitett kis bonbon - janibá ne lepődj meg, jobb helyeken ilyen is van, bizonyám! TV is van a szobákban évtizedek óta, mégsem a kedves vendéggel fizettetik meg a kábeldij tizszeresét meg a készülék árát. Benne van a szolgáltatásban, tetszik tudni? Na a net is ilyen már manapság.

parasztbá pedig bizonyára jobban tudja, hogy hogyan képviselem a cégem, mint a főnökeim... na azt hiszem rajtam a sor, hogy kuncogjak egy jót :o)

2008.10.21. 00:23:09

Na, én meg majd bémegyek vacsorázni a Donatella's-ba, oszt kiakadok, hogy 600 forint egy üveg ásványvíz, pedig a csapból is az folyik.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.21. 00:36:01

moderatúra szekatúra
jóéjt nektek
alszom mert holnap blogtali :)

GatyaPityu 2008.10.21. 07:03:18

Rékuc · rekafoto.blog.hu 2008.10.21. 00:36:01

RE
Hol, a Sándor Palota "pontos" másolatában? :-)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.21. 08:42:47

Mórahalmon viszont a Hotel Thermalban tök ingyen van.

Bit Rot 2008.10.21. 10:27:41

Jól van, látom itt mindenki megbukik a PISA teszten.
Vagy csak nem tud senki angolul. Ez valószínűbb.

A link újra:
www.portfolio.com/business-travel/seat-2B/2008/07/15/Hotel-Internet-Access

Remélem van aki legalább alap szinten beszél angolul, és elolvassa :-)

A lényeg, hogy ez a kapitalizmus. az 5 *-os szállodák ugyan versenyeznek egymással, de nem a WiFi-vel. Aki oda megy, az úgysem az ingyen WiFi miatt választja az egyik vagy másik szállodát. Ráadásul sokan nem is használják.

Ezért lehet ott pénzt kérni a WiFi-ért, mert ott ez "extra".

Az olcsóbb szállodáknál viszont az is szempont (az utazónak), hogy van-e free WiFi. Ha nincs, akkor mész az utca túloldalán lévő másik szállodába. Mivel ott versenyhátrány, ha nincs free WiFi, hát megoldják, hogy legyen.

Lehet nem szeretni a kapitalizmust, de ez van.
Attól még "szemétség".

Bár igaz, az is szemétség, hogy ha vennék 20 millió Forintért egy BMW-t, akkor mondjuk egy olajcsere 200 ezer Forintba kerülne. Ezen is fel lehetne háborodni. Csak minek?

huncut_kata 2008.10.21. 11:17:03

Ki az a Kertész Tóni?

Sir Zet 2008.10.21. 11:46:24

Én Bp-n egy kis 4*-osban dógozom, nálunk ingyé' van a vájfáj. Használják is ezerrel.

Tanity · http://www.tanity.hu 2008.10.21. 17:15:38

Nem tudom mire megy a fikázás. Csak azért mert nem ingyen van? Ti ingyen dolgoztok vagy mi? Igaz az ADSL pár ezer, de ezekben a Wiera szállodákba a Wiera 10-20Mbps-es béreltvonalat visz. Az pedig nem 5000Ft-s gagyi Matáv ADSL amin jó ha 1Mbps ha kijön. Végre van itt egy szolgáltató akit el lehet érni és segit. Próbáljatok csak telfonon segitséget kérni a királyiaktól. Szétkoptathatod a mutató ujjad mig elérsz valakit.

Azért is mindig kikéritek a panaszkönyvet amikor 400-at fizetsz egy ásványvizért egy étteremben? Mert azon sokkal nagyobb profit van mint a Wiera Internet árán, pláne ha beleveszed, hogy neki is az alkalmazottait is el kell tartani.

Én is sokat utazon. Legutóbb Amsterdamban voltam, ott egy NH hotelben szálltam meg és 22 eurót fizettem 24 órára. Előtte Rómában és Milánóban ugy szintén 22, 22 eurót pengettem ki. Az ottani Swisscom pedig csak 24 órás kártyákat árul, nem úgy mint a Wiera aki ha kell 30 perces kártyát ad. Az pedig "csak" 960 igaz, de még sem 6000Ft mint a Swisscom hotelekben.

Szóval a helyett, hogy mindent ingyen akarnánk vagy közel ingyen. Gondolkozzon mindenki el, hogy ő mit ad ingyen. Majd a kommunizmusban, más lesz. Csak várjátok ki, de addig is hagyjuk a mások fikázását.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.21. 17:21:46

azért a wiera választhatott volna menőbb nicket a kommenetléshez.

Tanity · http://www.tanity.hu 2008.10.21. 17:23:48

Ja még valami. Ahhoz kell vastagbőr amikor valaki mások pénzét ellopja nem pedig amikor egy jó szolgáltatást ad aranyáron. Elvégre ha nem tetszik nem kell megvenni. Arról kellene vitázni, hogy az a szemétség, hogy a politikusaink lopnak és korriptak és hogy miért kel nekünk az M6-osra miért kell 3 alagút 80Milliárdért, nem hogy az internet miért nem ingyenes egy 100 eurós hotelben. Sajnálom, hogy egyesek a fától nem látják az erdőt.

Tanity · http://www.tanity.hu 2008.10.21. 22:20:10

sajnos a te menő Rékucod már foglalt volt, egy ideig gondolkodtam a Békucon is majd a Plékucon, de ha már nem lehet olyan menő "nikkem" mint neked akkor úgyis mindegy. Igy lettem KopaszGyurka. Igaz kevésbé menő mint a tied, de hát nem lehet mindenki olyan menő és persze bölcs, arról nem is beszélve hogy nem lehet mindenkinek olyan magas fokon fejlett a kommunista értékrendje mint neked Rékucnak. Tehát tök mindegy hogy mit mond az ember csak menő nick-ed legyen. Mi ez ovi?

Egyébként nem vagyok wiera-s csak bántotta az igazságérzékemet hogy ok nélkül fikázol csak mert nem kapsz meg valamit ingyen. Egyébként menj ingyen wifizni a MOL-ra ott ha jól hiszem ingyen adják.

wiera 2008.10.21. 23:01:34

Tisztelt Blogolók,

Nem tudom mivel érdemeltük ki, hogy ennyit foglalkoztok velünk, de köszönjük. Csak röviden én is kifejteném, hogy miért van az, hogy egy 4 csillagos szállodában miért kell fizetni az internetért és miért nincs ingyen.
Elősször is, a legtöbb esetben cégünk minden költséget átvállal a szállodától és a bevétel után (hivatalosan) jutalékot fizet. Ez által a szállodáknak nem kell több millió forintot beruháznia, nem kell drága bérelt vonalat fizetnie, nem kell tech supportot adnia csak értékesitenie kell a kártyáinkat amiből tisztes jutalékot fizetünk neki. Ez az ő döntésük. Vannak szállodáink akik úgy döntöttek, hogy átvállalják a szolgáltatás havi diját. Ezekben a szállodákban a vendégek ingyen tudnak internetezni. Itt a szálloda beépiti a szolgáltatás diját a szoba áraiba. A fizetős szállodákra visszatérve. Véleményem szerint a fizetős szállodákban a 13-14 euro naponta nem rablás. Mert ugye most ennyibe kerül egy 24 órás kártya a 4 csillagos szállodáinkban. Ezzel szemben nyugaton az ár 20-30 euro között mozog. Vannak helyek ahol csak 10, de az a kisebbség. Ezért sokszor a felhasználó 24 órás supportot sem kap. Mi pedig adunk. Mi törekszünk arra, hogy olcsóbbak legyünk mint a konkurencia (T-Mobil, T-COM, Swisscom), úgy, hogy magasabb szolgáltatást adjunk. A szolgáltatás kritizálása ezekben az esetekben olyan mintha a sósmogyoró termelőt kritizálnánk mert a minibárban 5 euróba kerül egy csomag és nem ingyen kapjátok a szállodától. Ez azért elég fura lenne, nem igaz? Más szolgáltatások is csak akkor vannak ingyen ha azok költségét a szálloda átvállalja. Ezért van ingyen a szobai kávé és nem a room service. Sőt, gondolom nem árulok el titkot, hogy wellness szállodákban a masszázs sincs ingyen, sem a kozmetika, de még az étterem sem. Ezek elfogadottak nem? Akkor az internet-nek miért kellene ingyen lennie? Illetve ha nincs ingyen akkor miért a Wiera a pofátlan? A szállodáknak azt kell mérlegelnie, hogy a vendégek 5% max 10%-ért miért épitse be az ingyenes szolgáltatás árát azokba a szobák árába is akik nem akarnak internetezni. Mert ha ingyenesen kapsz egy szolgáltatást akkor abban biztos lehetsz hogy valaki fizet érte, ha te nem is, de a zálloda igen. Ebben gondolom egyetértünk. Más oldalról nézve. Hogy éreznél, ha a szálloda beépitene a szoba árába olyan szolgáltatást amit te nem vennél igénybe? Akkor azért kritizálnád a szállodát, nem igaz? Ahogy mondtam, ez a száloda döntése nem a cégünké. Mi alkalmazkodunk mert megszeretnénk élni a piacon. Egyébként köszönöm, hogy nem egyedül vagyunk a véleményünkkel. Remélem a kritikusokat elgondolkoztattam, hogy van másik oldala is az érmének. Üdvözlettel,

Kálmán Tamás
Ügyvezető Igazgató

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.21. 23:09:54

Kedves Kálmán Tamás,
köszönjük a korrekt hangvételű és informativ hozzászólást. Természetesen az érem másik oldalát is látom és az is tiszta sor, hogy ingyenes internet egyelőre nincs (bár szerintem már rég intravénásan kellene mennie), valaki fizet érte. Van, aki ezt a minibárhoz hasonlitja, amelynek szintén borsos az ára. Én a szállodai tévéhez hasonlitom, nyilván az sincs ingyen a szállodának, mégsem kell óránkénti dijat fizetni a televiziózásért (pay-per-view kivéve persze). Én úgy gondolom, hogy az internet ma már a tévéhez hasonlitható, szinte egyértelmű dolog, tehát a szálloda átvállalhatná a költséget. 180-280 eurós szobaárak mellett beleférne, ahogyan az első osztályú repülőúton is belefér a porcelán tányér, a pezsgő, stb. Tehát nem elsősorban a wiera-val van bajom, hanem a szállodával. Azt pedig gyorsan megjegyezném, hogy a szolgáltatás eddig hibátlan és gyors, tehát a minőségre nem lehet panasz.

Viszont a 'a vendégek 5% max 10%-ért' kijelentéssel vitatkoznék, kétlem, hogy mindössze ennyien használnák az internetet, ha a szálloda ingyen vagy legalábbis jelképes összegért adná. Persze ezen az áron valóban lehet, hogy csak ennyien veszik igénybe.

huncut_kata 2008.10.21. 23:54:09

de ki az a Kertész Tóni, aki országimázs?

SoulReaver 2008.10.22. 11:31:57

Kata: nem vagyok "expert", de asszem valami Barátokköztös kiscsákó... Javíccscatokhatévedtem... :D

huncut_kata 2008.10.22. 21:07:10

az biztos nem :-) (abban Tóni azt hiszem Egressy volt)

szerintem Rékuc inkább Kertész IMRÉre gondolhatott, mert ennek lenne értelme kontextusilag

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.22. 21:32:27

nemigaz hogy nem birjátok kiguglozni. Kertész tóni = Tony Curtis, pár éve őt kérték fel, hogy szerepeljen amerikai reklámokban, mint Magyarország 'arca'. Lol.

Kodomo 2008.10.23. 02:07:18

Ez a téma hasonlít a Totalkáros cikkhez. Luxus és szarrágás totalcar.hu/magazin/velemeny/luxus081022/

A szállodákban a telefon is rohadt drága. Most már mindenkinek van mobiltelója, így ez nem zavaró. Amikor mindenkinek lesz a laptopjához mobilinternet -rövidesen-, akkor ez a net is felejtős.

nyelv-ész 2008.10.23. 07:29:54

Szerencsére a 3G mobilnet egyre több helyen elérhető és egyre olcsóbb, így alternatívaként bevethető, ha az adott helyen üzletpolitikai okokból rágják a szart ingyenwifi helyett.

Off: Karoson szerencsére a kisebb szállodákban van ingyennet. Nemrég voltunk arrafelé, és a Spa-t többek között emiatt is kihagytuk.

butatót 2008.10.23. 16:57:48

Szóval:
1. Kálmán úr okfejtésével nem értek egyet. Ha igaza lenne, akkor egy ingyen wifis hotelben jóval drágább lenne a szoba, mint egy azonos kategóriájú fizetős wifisben, hiszen az előbbi "beépíti az árakba" az internet díját. Az árakat nézve ez egyszerűen nem igaz.
2. Abban viszont egyetértek, hogy a 4-5 (inkább az utóbbi) csillagos hotelek nem igazán arról szólnak, hogy a vendég az egész tartózkodási időt a neten lógva tölti. Ha valaki eljön Bp.-re a világ másik végéről, akkor megnézi a várost, csinál (csinálnak neki) programokat, tárgyal, szórakozni megy. Max. a mailjeit tölti le, az meg kis összeg, még ha fizetnie is kell a netért.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.10.23. 22:54:50

"Első megjegyzésem az internethez: Hilton Barcelona Diagonal, egy hétre a wifi kábé harminc euró. A hotel nem egy nagy szám, asszem négy- vagy ötcsillagos. Az összes többi hotelben, ahol ezévben megszálltam, ingyenes volt a wifi. Sőt, Bécsben az egyik ötcsillagos hotelben a minibár is ingyenes volt. Kábé ötször is megkérdeztük, mert nem hittük el. Mondjuk drága volt a szoba, mint állat."


semmi sem ingyenes. azért rohadt drága a szoba mert ezt beleszámolták.

Webcentral 2008.10.31. 20:32:31

Azért van pár hely ,ahol van díjmentesen használható WiFi HotSpot, ahol sem fizetned, sem reklámokat nézegetned nem kell ahhoz, hogy elolvasd az e-mailedet, vagy megnézd a kedvenc portálodat.

Igaz, hogy bizonyos helyeken egy kávét vagy egy teát innod kell, hogy igénybe vehesd a szolgáltatást.

Díjmentesen használható WiFi HotSpotok töltőállomásokon



Díjmentesen használható WiFi HotSpotok közterületeken




süti beállítások módosítása