Skip to content


       Szűrés lista

Kávé helyett VIII. - Jogdíjból nyugdíj

Nagyon nem is ragoznám, újabb fasza Index-es cikk...

Évi 600 millió forint folyik be filmes jogdíjakból a Filmjushoz
, ami az üres DVD-éken található matricákból, valamint a pendrive-ok, memóriakártyák, winchesterek és egyéb adathordozók után fizetett jogdíjakból. Tökmindegy, hogy a legújabb magyar filmet, a Kaméleont írod ki a DVD-re, vagy a házipornó gyűjteményedet ...

Vigyázat, ez most egy dupla löket lesz, hogy kitartson hétfőig.

Filmjus, Kabdebó György:
"Ha valaki zenét szerez, mondjuk egy beategyüttes, és a lemezeladásból nem tudja magát eltartani, akkor az meg fog szűnni. Ezért kell a kompenzáció, amit az üres hordozók után beszedett jogdíjból kap. Ez ellensúlyozza, hogy nem fizet jogdíjat, aki a tévéből vagy a rádióból veszi fel a zenéjüket cd-re.
Ha ez nincs, úgy nem lesz kultúra. Mi lesz helyette? Amerikai kultúrszemét. Ez ellen minden nemzetnek meg kell próbálnia védekezni. A filmeknél a Filmjus az utolsó bástya.”

Nem az van, hogy szerezzen jó zenét, forgasson jó filmet, amire van vevő és kereslet! De nem ám! Adjunk nekik a jogdíjból, hogy ne szűnjön meg az együttes és legyen munkája a rendezőbácsinak, hogy újabb nézhetetlen "alkotást" készítsen. 100 nézőnek. 100 millióból.

Rossz a fodrászod? Botrányosan vág hajat és már a kutya sem jár hozzá? Nosza, vessünk ki jogdíjat a samponokra meg az ollókra, hiszen vannak emberek, akik otthon vágnak hajat, nem pedig fodrásznál, és a befolyó pénzből támogassuk a fodrászt, hogy ne szűnjön meg.

És még nincs vége:

"Az éves bevétel öt százalékát a Filmjus Alapítvány kapja, ami segélyekre, nyugdíj-kiegészítésre és a forgatókönyvírói pályázatunkra megy el. A szociális kiadások aránya egyre magasabb, sok filmes kolléga van, aki éhezik. Van, akinek 41 ezer forint a nyugdíja. Így azoknak a nyugdíjas korú filmeseknek, akiknek a havi átlagkeresete nem haladja meg a százezer forintot, havi húszezer forintos nyugdíjkiegészítést adunk. Ha valaki nem nyugdíjas, de például nem tudott már két hónapja lakbért fizetni, akkor alkalmi segélyt kaphat.

Nyugdíjasotthont is terveztek, de aztán lemondtak róla. "Ez a mostani gazdasági helyzetet tekintve jó döntés volt. Most a legnagyobb problémánk az, hogy hogyan védjük ki a novemberben indult uniós eljárás esetleges hatásait."

Szóval a fényképezőgépbe vásárolt memóriakártyám árából kap a szegény rendezőbácsi, mert "alacsony" nyugdíja, mert 30-40 évig zsebbe kapta a pénzt? Eszem-faszom megáll, hát mégis hol és mikor élünk? Abszurdisztán, 1971?!
100 ezer forintos nyugdíj mellé adunk még segélyt a jogdíjból? Ez a minimálbér 144%-a!
Éhező filmes kollégák? Ki a faszomat érdekel? Máshol más munkakörben is "éheznek", és senki le sem szarja őket. El kell menni dolgozni, nem várni a jogdíj-segélyt. Vagy számolgatni kellett volna egy kicsit, mikor megkapták a pénzt a borítékba, hogy ebből biza' nem lesz valami nagy nyugdíj.

A jogdíjból nyugdíjasotthon az éhező filmeseknek pedig már a Napi Nonszesz kategória.

Mi lesz a következő? Éhező focisták? Mert nekik sem lesz nyugdíjuk ...

(Az Artisjus-maffia elleni háború a szívügyem, lásd korábbi írásaim erről: ez meg ez.)

Címkék: kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr32818946

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: alternatíva 2008.12.14. 11:35:43

Játék az egész világ A Kisalföld november közepén címlapon hozta a hírt: átadták Magyarország első nyugdíjas-játszóterét. Mi meg utánanéztünk, hogy mégis mi a fene ez. A Kazinczy-gimnázium előtti Eötvös téren megépített idősek játszóparkjában válogatott j…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lampaules 2008.12.12. 13:51:16

Csak annyi, hogy én nem veszek cd-t, ha szeretek egy zenekart elmegyek a koncertjére. Abból is meg tudnak élni.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.12.12. 13:52:11

Eszem faszom megáll!!
Basszus jogdíj az eladás és a sugárzás alapján!
Nem ám másképp. Akit nem vesznek, nem sugároznak annak semmi lóvé!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 13:55:03

Noname Cowboy

Ja, monitorrák az összes TV csatornák minden nap 0-24-ig, és számolják melyik magyar film hányszor ment le.

Hogy hány néző látta a TV-ben, mellékes...

Johnny336 2008.12.12. 13:56:58

Még jó, hogy nem ittam kávét.
Bár a kedvesen mosolygó lány az irodaházban erőteljesen megemelte a vérnyomásom, persze csak jó hatásokkal :D

Nyomdász · http://www.ritternyomda.hu 2008.12.12. 13:57:23

Hát ez az!

Aki szar filmeket gyárt, vacak zenét szerez, annak a művét nem is lopják! Mért kapna zsetont?

derelyegrádi szellem 2008.12.12. 14:08:52

off
"Havi 400 ezer forintért adott tanácsokat Weinek Leonárdnak, Zugló SZDSZ-es polgármesterének Gál György, az erzsébetvárosi ingatlanpanama egyik szintén szabad demokrata gyanúsítottja."

Ez tényleg abszurdisztán! A 8 elemis faszi havi 4 kilóért tanácsokat ad a zuglói polgármesternek. Tényleg nincs egyetlen ember Zuglóban aki ugyan SZDSZ-es (hisz a polgármeter úr is az) de van legalább egy szakmukija, vagy esetleg egy érettségije a "tanácsadáshoz"?

Bocs zero de a fasziról szóló posztor már nagyon ellapoztuk.

mumli 2008.12.12. 14:12:56

abból a szempontból szar is nekik, hogy a média nem karol fel akárkit, lásd egyik kereskedelmi rádión, a magyar számok között az új belépők mind megasztárosok, általában a régiektől ellopott és kicsi átalakított számokkal. ha már őket annyira nyomják, akkor mittomén naponta leadhatnának egy-két addig ismeretlen számot, előadó nevét bemondják, aztán akinek tetszik, utánanéz és mehet koncertre meg cd-t venni.
ennyi esélyt megérdemelne mindenki, aki tényleg tehetséges, aztán a közönség eldönti, marad, vagy megy. ezenfelül kutyagumit, nem 13. havi nyugdíjat meg albérletfizetést helyettük.

Delcon / corpuscular chiroptera 2008.12.12. 14:13:29

Ezért kell jó hazafi mójára Szlovákiából rendelni az üres DVD-t, harmadannyiért.

rivera 2008.12.12. 14:16:48

Akinek penze van, fejni kell amennyire csak lehet. Aki nem produktiv, azt eltartani. Ugy latszik ez altalanos keplett itthon. Totyorgunk is, mint a szaro galamb.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.12. 14:18:59

mumli 2008.12.12. 14:12:56

Na ja, ez csak a szokásos a sógornak-komának-nyomjuk-a-mások-pénzét buli. Nincs itt semmi látnivaló, haladjanak tovább.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 14:19:35

derelyegrádi szellem

Esélyes volt ez a hírecske is a mai kávé helyett rovatba :-)
de a mást választottam

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.12.12. 14:20:12

már egy ideje gondolkodom rajta, hogy írok egy megapostot a témáról, krva sok érdekes és agyfelbszós aspektusa van, az egyszer biztos. Majd, ha abszolválom a mostani félévet, akkor lehet, hogy nekiugrom :o)

Karma17 2008.12.12. 14:28:22

A kiseggyüttesek, akik jó zenét is játszanak, meg szamizdatban adják ki a saját CD-jüket, mert a kiadók vagy elhajtják őket, vagy olyan feltételeket szabnak, hogy jobban megéri írható CD-n egy ezresért adni a koncerten, mint elmenni a kiadóhoz, aki vagy 500 forintot ad az 5 ezres lemezárból.

jozicsenko 2008.12.12. 14:38:21

lehet én vagyok hülye, de

1. Az artisjus az alkotmány milyen pontja, melyik törvény alapján hatóság? hogyan miért gondolja, hogy dvd-nként 110Ft adót fizetek neki?
amikor valami hasonló dolgokat magyaráztak a suliban, tanultam hogy van 3 hatalmi ág: a törvényhozó, a végrehajtó és az igazságszolgáltató: ezek a disznók hova is tartoznak?
2. azért mert egy elektronikai kütyüre (kiegészitőre) valaki azt mondja: adathordozó (= felfér rá a zempéhárom), akkor miért gondolják, hogy azonnal lopni, csalni, hazudni fogok vele?
konkrétan: a digitális fényképezőgépem xyz ramja után mi a fészkes fittty fenének fizessek én bármilyen kompániának? és ha nemet mondok, miért éreztetik velem,hogy adókerülő, adócsalád, tolvaj gaz galád gazember vagyok?

az apeh elméletileg azért hajtja be az adót rajtam, hogy az anyáméknak segélyt, nyugdíjat adhassanak, de ezek a fickók mért is sarcolnak?
azok a zenészek, művészek, akik javában feketén kapják a zsét, miért is kapjanak utolag megint és megint és megint pénzt tőlem????

rájuk nem vonatkozik az Öngondoskodás? csak ránk, adófizetőkre? :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 14:43:15

jozicsenko 2008.12.12. 14:38:21

Erre van egy remek példa:
Számtech.boltban matrica nélküli DVD-éket árultak.
VPOP razzia, és leszarták.
Azt mondták, mivel az ARTISJUS egy magáncég, indítson polgári pert a kiesett jogdíj miatt.

Vagyis ha MINDEN bolt megtagadná a jogdíj fizetését, akkor indulhatnak 1 millió polgári per ...

movhu 2008.12.12. 15:12:42

Engem is megihletett a téma, de inkább abból a viszonylatból, hogy minden EU szabályt megszegünk:

mover.blog.hu/2008/12/12/tojunk_az_uniora

Amúgy remélem végre emberi mértékű lesz a jogdíj, és akkor annyira fogok örülni, hogy a sok ingyenélő nézhet munka után :D
Úgy várom már, amikor majd sírnak, hogy szegény zenészekkel mi lett...

jozicsenko 2008.12.12. 15:34:50

igen, ez az egész mutatja, mennyire iszonyatosan hülyék a politikusaink: percnyi Ft érdek miatt nincs semmi stratégia:

ma, az unióban ugye a tőke, a termék, a szolgáltatás szabadon áramlik, ott vámoltatok, fizetek áfát, ahol jól esik: elvileg a cél a verseny
versenyben vannak ezzel kvázi az államok is: ha szlovákiában olcsóbb a nafta, az autó, a DVD, a pickszalámi és az iskolaszer, akkor ott veszem meg, sőőőőt Schengen van, tehát simán áthozzák a határon (kit érdekel? szabadon áramlik a termék)

ezekkel a lépésekkel ugye kit támogotunk? a szomszédos államokat -az itthoni fafejek meg azt látják: nincs elég pénz, kevesebb a bevétel, ergo emeljünk adót, ugrasszunk rajta, mert akkor majd több lesz

több lesz a kinti cégek forgalma, mert még annyira sem veszek itthon semmit...

az artisjus meg nyaljon sót, amiért egy dvd-ért 110Ft-ot kér el (minap vettem, mert kellett egy gyorsan, 190Ft volt -drága volt, de ez van) : vagyis helyből az 57%át leadóztam nekik: vajon számukra mikor esik le, hogy a szlovák testvérszervezetük a magyar artisjus miatt keresi hülyére magát
abszurd: ha az említett amerikai riválisnak lenne annyi esze, hogy szlovákiában nyittattna irodát és itthon a minnél magasabb díjért harcolna, több pénze lenne odakinn, mint itthon... :-S

Grafithuszar 2008.12.12. 15:38:27

Hát igen. Ez már sajnos elég régóta szúrja az én szememet is (ahogy már ezen a blogon is volt róla szó)
Az a vicces hogy a helyzet _tényleg_ az hogy ha jó terméket filmet/zenét állítassz elő akkor tényleg meg fogják venni az emberek.
Nem igaz hogy pl. egy zenész nem tud kitörni. Nem tudom Hallota-e valaki Harcsa Veronika nevét? Ő egy Jezz énekes eszméletlen hangja van, és _telt_házas koncerteket tud adni...soha nem volt még csak a megasztár közelében sem....
Ja és egy slusszpoén a végére: Amikor legutóbb a koncerjétn voltam a 3000 HUF-os belépő mellé adták a legújabb cd-ét is. A koncerten maga Veronika az énekes mondta: "Másoljátok le nyugodtan, haveroknak rokonoknak, hogy minél többen halgassák"

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.12. 15:42:38

jozicsenko 2008.12.12. 14:38:21
Igen, ebben az a ciki, hogy alapból mindenkiről feltételezik, hogy szerzői jogokat akar sérteni. Mondjuk így is van (Tegye fel a kezét, aki életében még csak vásárolt mp3-t hallgatott. Na ugye. ) de azért a feltételezés nagyon nem-PC.
Amúgy asszem holnap én is alapítok egy jodgíjbeszedő céget.

Véraláfutás 2008.12.12. 15:44:24

Abszurdisztán egy újjab zsenge zöngéje :)

Csak, hogy a kávétok kellően fekete és erős legyen:
[URL]www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/aktualis_jogdijkozlemeny_U.html[/URL]
Lejjebb találjátok az igazán arcpirító tételeket. még csak nem is %-ban mérnek....

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2008.12.12. 15:53:15

Ifjúkoromban valóban gyakran vettünk fel zenéket a rádióból, de akkor még a sutyerákBTóth féle mindenszámvégébebelepofázós Ötödik Sebesség futott, és az Unitra típusú magnóm se szerette a Polimernél jobb minőségű kazettákat. Azóta eltelt pár év, de Kabdebó úr kriptájában még nem írták át az évszámot:
"Ez ellensúlyozza, hogy nem fizet jogdíjat, aki a tévéből vagy a rádióból veszi fel a zenéjüket cd-re."

Jah, igen, bocs, most már CD-re. Ki a fene próbált már zenét rádióból felvenni CD-re?

GatyaPityu 2008.12.12. 16:21:25

Feleim, ezért kell az üres adathordozókat Szlovákiából beszerezni, mert ott nincs ilyen pofátlan sarc, és az ÁFA is kisebb. Én a hétvégén voltam Párkányban üres DVD lemezeket venni egy kellemes kirándulás keretében. De akinek nincs kedve vagy ideje utazni, az se keseredjen el, már egész vállalkozások működnek azért, hogy Mo.-ra (némi pluszköltségéért futárszolgálattal) szállítsanak üres adathordozókat az északi szomszédainktól. Reklámozni nem akarok, akit érdekel, az guglizzon rá az "üres CD" vagy "írható DVD" szavakra! :-)

Penya666 2008.12.12. 16:21:29

Vagy tvbol :) Mekkora szopas lenne az.

GatyaPityu 2008.12.12. 16:22:11

Amúgy, ha így folytatjátok ezt a rovatot, akkor van rá esélyem, hogy megtanulom a 39 feletti római számokat is végre. :-)

GatyaPityu 2008.12.12. 16:32:05

Szerintem ez a "tornaklub" aki elosztja az üres lemezekből befolyó jogdíjat tkp. egy államilag jóváhagyott maffia szervezet. Úgy viselkednek mint a hatóság (pedig nem is azok), a pénzeket maguk között osztják el uram-bátyám alapon.

molaris 2008.12.12. 16:37:20

Na ennek örülnek szlovákiában a vendéglősök, meg a sógoroknál. Mert ugyebár, ha már, nehogy éhezzen az ember fia. Aztán meg lecsúszik egy kis söröcske is, meg ha már ott vagyunk veszünk ajándékot az itthon maradottaknak.
Így lehet tönkrevágni egy országot.
Ez a Bajnai- Veres- Gyurcsány trió rosszab nekünk, mint anno Egyiptomnak a tíz csapás.
Akkor amikor még jött tőke, nem az alapellátást közvetlen kiszolgáló projektekbe ölték a pénzt, nem hanem olyanba, amit elsőnek húz ki a delikvens a listáról, ha megszorul.
Na ezért ülünk most a szahaharában, hogy finom és disztingvált legyek.

naavii 2008.12.12. 16:54:40

- Tessék mondani, ha matricás CD-re írom ki a warezolt Windows XP-t, akkor az már jogtiszta lesz?
- Nem.
- És ha a saját fotóimat írom ki a matricás CD-re, akkor igényelhetek ez után szerzői jogdíjat?
- Nem. (Hát még mit nem, lóf... a s...ggedbe.)

Ennyi. Egy újabb fizetnivaló. Vagy el lehet menni adathordozót venni Szlovákiába.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 16:58:29

Atro

Amúgy, ha így folytatjátok ezt a rovatot, akkor van rá esélyem, hogy megtanulom a 39 feletti római számokat is végre. :-)


LOOOOL ugyanezt mondta eric, hogy mi lesz 39 után xDDD

Majd megnézem a wikipedian :)

báró Leopold 2008.12.12. 17:26:04

zero:

L=50 C=100 D=500 C=1000

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.12. 17:31:18

Az enyém 5.000-ig vált, úgyhogy vélhetőleg kitart 10-20 évig. Bár ki tudja... :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 17:42:22

Jól van, így már tuti menni fog a 40-en :))

Nordhavn 2008.12.12. 17:48:19

OFF
Üdv...Nem a témához kapcsolódik,de...
Eddig csak olvastam a blogot. Mondjuk, azt szinte reggel óta folyamatosan,mivel akkor találtam rá.

Számomra az írások intravénás kávéként hatottak..:S
Nem nézem a tv-t hónapok óta, de most rendesen magamhoz tértem.

Az első olyan oldal, ahol egyszer sem volt bennem az az érzés, hogy "túloznak".

Ez a mai magyar valóság? Nyugtassatok meg, hogy ezen változtatni is lehet....

Még valamit: szomorú,hogy ennyi anyagot találtok.
ON

Corry 2008.12.12. 17:57:55

Én sem értem, hogy pl. a gyermekeim ballagását satöbbi miért is kell megadóztatni, továbbá ha tévéből veszek fel valamit, ott a tv már elvileg fizetett a sugárzásért.
De nem gondolkodom rajta, nem itthon kell venni a CD-t, DVD-t és kész. Példul Párkányba elég könnyedén ki lehet ruccanni akár Budapestről is, Esztergomig megy busz és vonat is.

GabelstaplerfahrerKlaus 2008.12.12. 18:51:36

DE hát ők az utolsó védőbástya az amerikás kultúrmocsok ellen! Nélkülük miből lássuk el az imperialista vakítás ellen harcoló hős művészpartizánjainkat? HE? Ki gyártana akkor ideológiailag megfelelő, magyar kultúrtermékeket, dicső nemzetünk büszkeségére?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 18:59:00

@ Nordhavn

Üdvözlet itt a blogon ;-)

Sajnos, egy egész szerkesztőbrigád sem győzné ....

Hát nem csodálatos egy ország ? xD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.12. 19:03:07

Corry

Ezzel a "szlovékiában/ból veszem a DVD-t" megoldással (én is ezt csinálom) több probléma is akad:
1, szlovákiát támogatom
2, macerás az egész

Szeretnék bemenni egy MAGYAR boltba, MAGYAR cégől megvenni a guriga DVD-ét darabját 60-70 forintért, normálisan, tudva, hogy az ár 25%-a visszafolyik a MAGYAR államnak.

-Jól jár az állam (adóbevétel)
-Jól jár a magyar cég (munkahely, forgalom)
-Jól járok én (nem kell utazni, trükközni)

Akkor mi a búbánatért nem lehet pár gyors intézkedést meghozni?

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2008.12.12. 20:16:06

Akkor mi a búbánatért nem lehet pár gyors intézkedést meghozni?

Mert Kabdebó et.-nak, a sanzonbizottságnak, a muosz-nak, és a többi kriptokommunista elfekvő társaságnak nem volna többé bevétele.. jaj, vörös fényt, vörös fényt Béla elvtársnak, az majd megnyugtatja..

jozicsenko 2008.12.12. 20:16:37

szép jó este!

zero: pártunk és kormányunk első ismertté vált eu-s delegáltja dr kovács dr lászló volt (direkt kisbetű)

aki most adóügyi fenegyerek (istenem, eredetileg energia biztos lett volna, szerintetek az egész eu-t eladta volna a Gazpromnak? :-)) )

mi volt az első megszólalása, mint eu-s vezérbika?

nincs pénz? emeljünk adót!

rögtön elhallgattatták, azóta se szövegel (max felolvassa, amit elétesznek: egy közös, minden tagállamban azonos metodikájú Társasági adóalap számolásról beszélt: de sugárzott róla, nem az ő ötlete, csak nyilatkozik róla: azaz ötlet nagyon jó lenne,de ez messzire visz, nem folytatom)

szoval: Ez a figura képvisel minket az eu-ban, ráadásul adóügyekkel foglalkozik: többször bizonyították, ő és az elvtársai mit gondolnak ezekről a dolgokról: tökéletes szakmai inkompetencia: az ország felemeléséről meg ne is beszéljünk: aki adót fizet, öntudatos, az meg nem szavaz rájuk... :-((

Perillustris 2008.12.12. 22:19:16

Az Artisjus (ténykedése) egy poén.

Lelőné valaki?

lepratelep 2008.12.12. 22:46:07

Hat, szlovakok jarnak jol, de annyira nem maceras... En egy helyi "vallalkozotol" veszem, megnezem az oldalan az arakat, emailben leadom a rendelest, aznap du. altalaban meghozza hazhoz.
CD 40-50 Ft, normalisabb dvd 60-70 Ft. Ennel tobbet nekem nem is er. Tok nem kell, csak a helyet foglalja, 200-400-as tartokba megy.
Telefonomba memoriakartyat is igy voltam kenytelen venni, pendrajvot szinten.
Artisjus meg a ven Koponyanyimonyok meg bekaphatja. Igerem, nem veszek ra a tv-bol szamokat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2008.12.13. 09:46:39

"Rossz a fodrászod? Botrányosan vág hajat és már a kutya sem jár hozzá? Nosza, vessünk ki jogdíjat a samponokra meg az ollókra, hiszen vannak emberek, akik otthon vágnak hajat, nem pedig fodrásznál, és a befolyó pénzből támogassuk a fodrászt, hogy ne szűnjön meg."

Nem olvastam a munkásságod többi részét a szerzői jogdíjak felhasználásával kapcsolatban, de ha ez a gondolat áll a tengelyében, akkor teljesen el vagy tévedve.

A kultúra csak egy kis része piacképes, és törvényszerűen nem ez képviseli a magaskultúrát. Persze sokkal könnyebb eldönteni egy halott művészről, hogy a művei jelentős művészeti értékkel bírnak-e, mint egy kortársról, de újabb műveket - a dolgok természeténél fogva - csak egy kortárstól várhatunk.

Ha tudni akarod, 600 millió forint egyszerűen nevetséges összeg. Jelképes, lófütty. Csak azért van, hogy te a popkultúra - illetve az adathordozók - fogyasztója érezd a bőrödön, hogy van más fajta kultúra is, ami nem piacképes, mégis értékes.

A jogdíj, az nem a kultúrafogyasztás ellenértéke. Felejtsd el. Az a te hozzájárulásod a magaskultúrához, ha már direktben nem óhajtasz.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 09:51:42

Kettes 2008.12.13. 09:46:39

És az üres DVD vásárlással miért is támogassam a "magaskultúrát" ami nem tudom hogy micsoda, sose nézem sose hallgatom?

Inkább adnám azt a 100 ft-ot az éhező afrikai gyerekeknek ...

A 600 millió a FILMESEKNEK jut, az ARTISJUSNAK 12-14 MILLIÁRD a bevétele ...

Abból az jut elég sok Lagzi Lajcsinak meg az éhező Presser Picinek is, nem?
Természetesen a magaskultúra támogatása miatt ....

jozicsenko 2008.12.13. 10:11:59

Kettes 2008.12.13. 09:46:39 :

ne essünk át a ló túloldalára, kérlek

nem azzal van gond, hogy fzessünk vagy sem, hanem hogy
1. ha a szlovák testvérnek elég a tizede, akkor itthon miért fizessek többet?
2. kiket is támogatsz? azokat a zenészeket, akik egész életükben zsebbe kapták a pénzt és ezért most sírnak, hogy alig huszon-negyven ezer Ft-os a nyugdíjuk? rendszeresen szerepelnek x y sztárok a tv-ben és megy a sírás a fokuszban, hogy nincs nyugdíjuk? nekem kell nyugdíjalapot képeznem, de nekük már nem? minek is, hisz a hülyék majd kiegészitik a pénzüket, erre van ez az egész, pár év és nyugdíjasotthonuk is lesz :-))
3. 600 m Ft nem kevés, de szeretném látni pontosan, mennyi az annyi: nem kevés adathordozó fogy itthon, le merném fogadni egy pofa sörbe, hogy az Artisjus a 90%át lenyulja majd a többit tolja oda a szegény éhező zenészeknek :-D
4. Haydn, Beethoven, Mozart: no ők a magaskultúra, Kozsó és Nagy Feró nem az: aki akarja, tudja támogatni a művészeket: koncertre járok, megveszem a CD-jüket, polojukat, stb

igaz így nem jut annyi az AJ-nek, dehát kit érdekel? a zenészt akarom támogatni, nem azokat a *.*.*-okat

mondd: van ennyi nevetséges összeged csak a hétvégére? nem sok, alig 600 milla, alig 250 éves bruttófizetésem,

végül, a kérdés, amit feljebb is feltettünk:

ki az @#-nak képzeli magát az Artisjus vagy bárki más, hogy adót vessenek ki rám? nem a keletindiai társaság ez a banda, hogy sóvámot vessen ki ránk!!!
fizetek áfát, vámot, fogyasztási adót, majd jön ez a banda és annyi adót tesz rá, ami az egészet kenterbe veri...

Narrátor (törölt) 2008.12.13. 10:44:15

Ez nekem nem kávés sztori. Van aukciós oldal, kőbányai piac, Szlovákia, ebay... Évek óta nem vettem matricás lemezt, pont emiatt. Léphetünk tovább. :-))

Chupa (törölt) 2008.12.13. 12:04:13

Kicsit más, de veszel egy dvd-t, igazit, boltból aranyárban. És amikor leülsz elé kezedben a csipsszel akkor arcodba tolják hogy ne lopj filmet. Hátazanyád. És utána ha mákod van a reklámokat talán át tudod pörgetni.

Sloane (törölt) 2008.12.13. 12:58:59

Ha egyszer hatalomra kerülnék, első intézkedésem lenne az artisjus maffia felszámolása, méghozzá látványosan!
Elképesztő ami ezen címszó alatt folyik. Itt mindenki az államból meg másokból akar megélni. Hát a faszomat az öreg rendezőknek, miért nem fizettek nyugdíjjárulékot rendesen, akkor nem 40 ezer lenne a nyugdíjuk.
Kedvencem ez az "amerikai kultúrszemét" duma. Mintha bassza meg még mindig a kibaszott Kádár-korban élnénk, és egy KISZ-titkár nyilatkozna. Ha csak egy olyan magyar film születne, ami elérné egy Vajda-féle B-kategóriás amerikai akciófilm szintjét, már boldogok lehetnénk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.13. 13:29:03

Menjenek már a fenébe. Nekem egy majdnem 8 gigás középkori okleveles adatbázist kell átmásolnom DVD-re, ami kb. olyan ezer forintos mulatság, mert kell a szakdogához. És magasról letojom, hogy mennyi a nyugdíjuk a kiöregedett zenészeknek, gondolkoztak volna előbb, amikor zsebbe kapták a pénzt. Az Artisjus viszont még mindig nem az állam, úgyhogy már a jogcímet sem értem. (Art is "jus", mi?) Nekem viszont rohadtul nem illegális zenére kell a cucc, úgyhogy tehetnek egy szívességet.

reKorrekt 2008.12.13. 14:24:32

Hát igen. Az ártatlanság vélelme: "fizesd ki barom, úgyis ide a bökőt hogy illegális tartalmat tárolsz majd rajta".

Csak idézni tudlak zero: eszem faszom megáll!

Na már csak ezért is töltök le még egy filmet hogy rohadjanak meg.

reKorrekt 2008.12.13. 14:26:08

Sőt, inkább egy egész sorozat évadot. Hogy mégjobban rohadjanak meg...

De jó hogy nem tegnap olvastam el ezt 8 kávéval a bendőmben...

Avatar 2008.12.13. 15:18:26

"A kultúra csak egy kis része piacképes, és törvényszerűen nem ez képviseli a magaskultúrát. "

Egyrészről a "magaskultúra", ha olyan értékes, képes kell legyen megtalálni a maga piacát.
Másrészről ez a "magaskultúra" általában a gazdag (gyakran sznob) un. patrícius polgárság kedvenckéje, akik maguk elég tőkeerősek, de ezek szerint annyira mégsem, hogy a saját szórakozásukat hajlandóak legyenek finanszírozni, inkább a szegény plebejus réteggel keresztfinanszíroztatják.
Harmadrészt mitől magasabb az egyik kultúra, mint a másik? Mert az aktuális hatalmon levőknek az a szimpibb? Strauss keringői a maga korában olyan népszerűek voltak, mint manapság valami diszkó sláger. És mégis többnyire a magaskultúrához sorolják manapság. A magyar népzene és néptánc sem tartozott a magaskultúra területéhez, kb úgy tekintett rá régen az arisztokrácia, mint manapság a mulatós-technóra szokás, de amikor már gyűjtötték, hogy fennmaradjon az utókor számára, akkor rögtön a magaskultúra lett belőle. Szóval mi alapján dől el hogy melyik kultúrtermék hány cm magas?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 17:30:30

Narrátor

Sajnos nem léphetünk ezen tovább.

Mert te megveszed a Szlovák DVD-t (ami csak egy kiskapu, ha minden rendesen működne, nem kényszerülnél erre).

De más nem tudja ezt megtenni, és azért a 14 milliárd csak összejön az Artisjustnak.

Mondjuk pl. hogy minden kocsmának, étteremnek KÖTELEZŐEN fizetni kell havonta, mert zene szól ... tiszta maffia, védelmi pénz.

Ők nem tudják megjátszani a szlovák kiskaput, és én sem fogok memóriakártyát meg vinyót Szlovákiában vásárolni .

AsgardV 2008.12.13. 19:53:08

Tenyleg eleg gaz, meg ha lenne erte cserebe valami 'szolgaltatas', azert nekem nem eri meg, hogy a fenyomiki ne haljon ehen. :)

A Briteknel van TV-ado, ha van TV-d fizetsz. Cserebe ingyen foghato 6 qrva jo csatorna es NINCS RAJTUK REKLAM!!! Ezert siman megeri.

Narrátor (törölt) 2008.12.13. 20:19:35

Zero, tiszteletet parancsol az igyekezeted. Respect.

EdeB 2008.12.13. 20:25:39

Eddig csak olvasó voltam, de mivel látom zero iszonyatos naivitását regisztráltam, hogy el tudjam keseríteni:)

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 17:30:30
A különböző vendéglátósok(kocsma/étterem) fizetnek a rádióknak a sugárzásért! Nem tudom mekkora összeget, és annak hány százaléka "jogdíj", de szerintem elég sok van rajta.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2008.12.13. 22:08:31

"És az üres DVD vásárlással miért is támogassam a "magaskultúrát" ami nem tudom hogy micsoda, sose nézem sose hallgatom?"

Oké, arra nem tudnak rávenni jóízlésű emberek, hogy kultúrafogyasztó legyél, ugyanakkor egy kultúrállam nem engedheti meg magának, hogy ne támogassa a kultúrát. Elég logikusnak tűnik, hogy a popkultúra nyereségéből támogassák a veszteséges magaskultúrát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2008.12.13. 22:14:18

jozicsenko

Alapvetően szarok rá, hogy a szlovák testvérek mit és hogyan csinálnak. Énnekem nem fáj, ha nem születnek szlovák filmek, ha nem jelennek meg fiatal szlovák költők versei szlovákul, ha az egész kultúrájukat elnyeli Hollywood. Az ő bajuk.

Hogy kik érdemesek a támogatásra és mennyire, az egy másik, sokkal bonyolultabb kérdés. De semmiképp nem úgy kéne eldönteni, hogy akit amúgy is vesznek, azt még támogassuk is. Tegyük fel, hogy a kritikus az egy szakma, aminek az lenne az értelme, hogy megállapítsa egy termékről, hogy az művészet vagy szemét. És nem olyan kritériumok alapján, hogy hal-e a tortán vagy mega-e a sztár, hanem kicsivel, khm, összetettebb szempontrendszer alapján.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 23:34:16

EdeB 2008.12.13. 20:25:39

Miről is beszélsz?

www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/aktualis_jogdijkozlemeny_V.html

A város lélekszámától és a nyitvatartás idejétől minden helynek, ahol zene szól, jogdíjat kell fizetni: (ez napi 1000-2000 forint/hely. Az havi 30 000 - 60 000/hely!)

Mindehol, ahol zene szól, azután jogdíjat kell fizetni. Kereskedelmi és szolgáltató üzletek, áruházak, kiállító és árubemutató termek, kiállítások, bemutatók és vásárok, zenés csoportos sportfoglalkozások, kondicionáló termek, vidámparkok, cirkuszok, strandok, mozik, ügyfélvárók, ügyfélszolgálati irodák, közterületen elhelyezett hangszórók, múzeumok, színházak, közlekedési eszközök (repülőgép, vízi - és szárazföldi jármű, taxi), sporteseményeken stb .....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 23:35:28

EdeB

Mellesleg ennyit az "iszonyatos naivitásm"-ról:

"A különböző vendéglátósok(kocsma/étterem) fizetnek a rádióknak a sugárzásért! "

MU-HA-HA !!!

Ekkor melléfogást öregem ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 23:38:23

Kettes 2008.12.13. 22:08:31

"popkultúra nyereségéből támogassák a veszteséges magaskultúrát. "


Jaja, legyen így ... 1 millió Presser CD-ét adtak el?
Presszer a befolyt profitból szépen támogassa a "magaskulturát" ....

Érdekes, hogy azt senki sem firtatja, hogy Szlovákia is EU-s állam, ott is van jogdíj a DVD-éken, ott is vannak zenészek, de valahogy a Szlovák jogdíjkezelő nem tesz 110 ft jogdíjat az üres DVD-re. Vajon miért nem? A magyar meg miért tesz?

Avatar 2008.12.14. 10:28:34

Mitől magas az a bizonyos kultúra? Mi alapján lehet eldönteni, hogy valami támogatandó magas kultúra-e, vagy a megsarcolandó szeméthez tartozik?
Ha a rendező úr jó barátja az aktuális kulturális miniszternek, vagy a miniszterelnöknek, akkor magaskultúra közé sorolják a filmet, nagyjából ez a magyar rendező elv.
Fidesz kormányzás alatt a Bereményi zsebét tömték meg, az mszp-szdsz kormány, meg a Jancsóékat támogatta.
Esetleg a támogatásokból egy kicsi visszacsorog a döntéshozók zsebébe is, hogy érezzék, milyen jól választottak.

Lithium78 2008.12.14. 10:39:03

ahelyett, h háborogtok, alapítson mindenki zenekart, művészeti egyesületet, vagy bármi hasonlót. mindegy mit műveltek ezen a címen, lényeg, h az artisjus küldje a pénzt ;)

jozicsenko 2008.12.14. 11:37:17

Kettes 2008.12.13. 22:14:18 :

ne haragudj, de iszonyatos tévedésben vagy:

nincsenek pontos adataim, de hvg-s cikk (a benzin turizmussal kapcsolatban írták) kb 25-30 MRD Ft-ra teszi, alaphangon az ott elköltött éves jövedelmünket -szerintem ez több, de mindegy

14 MRD Ft itthon az artisjus bevétele?
mennyi lehet a szlovákoké?

mondom: tized annyi ott a jogdíj, amit ráRAKATnak, ergo, mindenki ott vásárol, Bp-et fix hogy onnan látják el (nézz utána a neten, hányan, hány Ft-ért hirdetik az irható DVD-t)

kisebb adó, több bevétel: az a szlovák kultúra valszeg sokkal-sokkal jobban fog fejlődni...

másképp: kedvenc előadóim Cd-it, dvd-it megvenném, ha max 2ezer Ft lenne: akkor lehet hogy havonta kettőt is vennék, évi mondjuk 30-40 ezer Ft-tal simán támogatnám a "kultúrát": szerinted most mennyivel támogatom? pont annyival mint a nagy magyar átlag: szinte semmivel sem...

nem a kultúra támogatásával van bajom, hanem azzal hogy egy önjelölt cég szimpla nyereség érdek miatt magát kiáltja ki a kultúra megvédőjének és olyan pénzügyi dolgokat talál ki hozzá, amihez se joga, se lehetősége nem lenne normálisabb országokban
persze a lefizetett, megvezetett művészek meg mellé állnak, mert onnan a pénz
ahogy a hülyére vett vámosok is, mert adathordozó, cimke nélkül, biztos lopott anyag

jaa: mondd már meg: a digitális fényképező gépet hányan használják MP3 hallgatásra????

tiszta agyrém és tiszta Kafka, maholnap A per vádlottja leszek, ahol te leszel a vádló?

zero: talán itt írták, talán máshol, de korábban olvastam: Szlovákiában 10 Ft talán az ugyanilyen "adó"

lithium: sajnos műkedvelő zenész cimboráim addig voltak optimisták, amig egy érdeklődő levél után le nem törték a kedvüket: inkább maguk írják a CD-ket és magasan szarnak az egész Artisjus maffiára: olyan megkötéseik vannak, hogy inkább elküldték őket a fenébe

jozicsenko 2008.12.14. 11:41:54

zero: sajnos egy ismerős cégénél láttam a leveleket: követelnek rajta mindenféle pénzeket, jómagyar ember módjára meg elzavarta őket a fenébe

kettes: kamionsofőrök jártak be leginkább, a török MTV-t hallgattuk, csodás volt ahogy hirdették a türkisje colát meg a nemtommit: mondd ezek után a jogdíjat az Artisjus majd átadja a török testvérszervezetnek, vagy mi keressük meg a török jogvédő maffiát? :-D

EdeB 2008.12.14. 11:50:40

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.12.13. 23:35:28

Bocsi, ezt tényleg jól benéztem, pedig szombaton este 8kor még általában tudok olvasni, úgy tűnik most nem sikerült:P

zpequino 2008.12.14. 14:27:35

Aki jó zenét játszik és ki akar törni, ki is fog. Van már egy olyan trend a zenészek között is, hogy belátják: nincs értelme ennek a sarcnak (meg a szélmalomharcnak), felteszik a számaikat ingyen a netre, a népnek meg ha tetszik, elmegy a koncertre és kifizeti a jegyet, vesz pólót meg veszi a sört, amiből a rendezők a gázsit fizetik nekik. Sok tehetséges magyar előadó koncertjére járok, egyikük se volt megasztár és a tévében sem láttam őket, mégis elboldogulnak. És lehet zenélni a zene szeretete miatt is, nekem is van egy együttesem, nem is gondoltam rá sose, hogy egy pár ingyensörön és a bulin kívül én még megsarcoljak valakit. Mert nem vagyok Jimi Hendrix, de ha az lennék, valszeg jönne a pénz is. Nem kell támogatni se a zenészt, se a festőt, se a filmest, ha nem tud megélni, menjen el dolgozni félállásban, és művészkedjen a szabadidejében, ahogy megtették ezt Van Goghtól E.T.A. Hoffmannon és Muddy Watersen át Csáth Gézáig oly sokan. De ma már ha valaki le tud fogni 3 akkordot egy gitáron vagy tud rajzolni egy embert, akkor ő művész, többet nem dolgozik, tartsák el.

Ami pedig igazán szomorú, hogy Magyarország erre veri magát lassan 4 éve, hogy mi EU-tagok vagyunk, de a szabad piacból és a hasonlókból nem látunk semmit. Vennék egy autót Németországból, mert olcsóbb, és a szabad piac nevében még fizessek regadót. Használják a szemfülesek a szlovák rendszámot, aztán meg nem értik a fejesek, miért. Mopedautót is lehet segédmotorként használni mindenhol, nálunk nem, mert 4 kereke van, nem 2. És itt ez az adathordozós dolog, tetejébe az egésznek, teljesen nevetséges.

Dr. Stein (törölt) 2008.12.14. 14:48:26

Szeretném felhívni Kedves Szerkesztők figyelmét, hogy A JÓ BLOGOK HÉTVÉGÉN IS FRISSÍTENEK!
Köszönöm :)

Nzoltan 2008.12.14. 15:10:03

"3 akkordot egy gitáron vagy tud rajzolni egy embert, akkor ő művész, többet nem dolgozik"

Aki tud rajzolni embert, az alkalmazott grafikusként megél, mert alkalmazzák. Aki nem, na az a művész.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 16:35:06

"Aki tud rajzolni embert, az alkalmazott grafikusként megél, mert alkalmazzák. Aki nem, na az a művész."

Én portrét is tudok rajzolni, mégsem vagyok grafikus.:P De még művész sem.:) Utoljára a szépapám volt festő a családban.:) (Egyébként Picasso is tudott embert rajzolni, mégsem abból élt meg.)

"menjen el dolgozni félállásban, és művészkedjen a szabadidejében, ahogy megtették ezt Van Goghtól..."

Nem kötekedésképpen, de Van Gogh pont azért éhezett, mert a művészetből akart megélni, viszont egy képét sem vették meg életében, mondván, hogy "szar".

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.14. 18:00:34

Dr. Stein

"Szeretném felhívni Kedves Szerkesztők figyelmét, hogy A JÓ BLOGOK HÉTVÉGÉN IS FRISSÍTENEK!
Köszönöm :) "


Erre mi a célzol? :-))

2-en visszük a blogot, egyenlőre erre futja. Gyere hozzánk szerzőnek és akkor lesz új poszt hétvégén is :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.14. 19:47:08

Tényleg írhatnátok postot hétvégén is. :)
Téma van bőven...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.14. 21:06:29

laspalmas

Kellene még pár ember aki csatlakozna hozzánk, sajnos ketten ez a max. amit bírunk ..

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 21:13:10

Csak nehogy kiderüljön a végén, hogy a társszerző egy kakiszex-fan leszbi.;-)

Horizont 2008.12.14. 22:07:19

Elvileg a hétvége a pihenésé...
Nemcsak zeroéknak jár, nekünk is, hogy rákészüljünk a következő heti "kávé helyett" című sokkolóra:)))

Johnny336 2008.12.14. 22:33:28

Nem lehet 24/7 zsidócigányozni :D

Johnny336 2008.12.14. 22:35:22

BTW,

index.hu/kultur/pol/pecs1106/

Ötlet gyanánt! Tudom, hogy szívügyetek :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.14. 23:06:24

Johnny336 2008.12.14. 22:33:28
Nem lehet 24/7 zsidócigányozni :D

Csak ti vagytok ilyen rosszak ...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.15. 00:46:11

Az Artisjusról elhagnzott véleményekkel egyetértek.

Viszont meglep, hogy senki sem kapta föl a fejét a korszerű "beategyüttes" kifejezésre. Nagyon nem kenyerem a kommunistázás, de most már eltakarodhatnának a fejlődésre képtelen dilattantizmusukkal a 'csába.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.15. 01:20:30

Gyurcsány blogon találtam egy gyöngyszemet, jó szórakozást:

"Kedves blogolvasó barátaim!

Felhívom a figyelmeteket A Miniszterelnök Úr blogkönyvének népszerűsítése, című kampányomra, amelyhez egyelőre eléggé kevesen csatlakoztak. Pedig a blogkönyvnek legalább 2 célja van: 1, jótékony (A Komlói Roma Tanoda támogatása, mert Minel nekik ajánlotta föl a könyv honoráriumát), 2. Minél többen olvassák el a blogot könyv alakban is (sajnos sok könyvesboltban "bojkottálják" a könyvet, l. zalaianna hsz-át:
Emlékeztek még az óvszeres patikai vásárlásra???

Na, miután én nem tudtam elmenni, az egyik gyerekem beszerzte nekem!

Miután kinn a pénztárnál, az újdonságoknál nem látta, odament a pénztárhoz, és megkérdezte, hogy Gyurcsány Blogkönyv megjelent-e már?

A pénztáros, hangosan odaordított az üzlet végében lévő kollágájának, Gyurcsány könyv van?????

Van Gyurcsány könyv! mondta a kolléga.

Kinek kell? Itt a hölgynek, közölte a pénztáros!
Talán próbálja meg a politikánál, ordította vissza. Közben az üzletben lévől különösen nézegették a gyerekemet, ki rosszallóan, ki agodalommal, tudjátok, ahogyan az lenni szokott, úgy "politikamentesen"

Odamegy a politika oldalra, mondja nincs ott! Keresse feljebb, mondja - ordítja az eladó! Oda nem érek fel! Majd hozok egy létrát, mondja az eladó, de csepp készség nincs benne, tovább pakolászik. Így gyermekem kiment az üzletből, és máshol vette meg!

Megszívlelendő tanács, óvszert, Gyurcsány könyvet óvatosan kérjetek, nem tudhatjátok, mi lesz belőle?!
Jó, mi? merges"

rolika 2008.12.15. 07:49:10

a plusban vettem a múltkor matricázatlan dvd-ket.

amúgy meg néha megyek külföldre, ott szoktam az adathordozókat beszerezni. meg egyre több mindent...

lombroso: ez k.rva jó!!! :-)))

martonx 2008.12.15. 13:09:32

Évek óta nem vettem jogdíj matricás cd-t, DVD-t.

Ettől a bejegyzéstől nem ment fel a vérnyomásom. Már csak röhögni tudok, ezeken a magyar szerencsétlenkedéseken, suta magyarázatokon. Kár, hogy ebben élünk. Jobb lenne kívülállóként röhögni.

Most komlyan? Ki az aki elmegy a boltba drágán lemezt venni, mikor féláron házhoz hozzák???

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.12.15. 14:00:03

Magyarországon is meg lehet venni a legjobb minőségű írható dvd-t 55-60Ft-ért...

(Pont most jelenik meg nekem is Cd-m... mármint egy szám 1 kiadványon. Kiváncsi leszek vajon mennyit fogok belőle kapni...
Lehet, hogy költözhetek Hawaii-ra és itt hagyhatom ezt az egészet :D)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.15. 14:14:31

Ned Coleman · nedcoleman.net/ 2008.12.15. 14:00:03
Magyarországon is meg lehet venni a legjobb minőségű írható dvd-t 55-60Ft-ért...


Ha 110 forint a jogdíj KÖTELEZŐEN, akkor hogy kerül 60 ft-ba?

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.12.15. 16:35:17

Zero, igazából erre próbáltam válaszolni:

"Delcon 2008.12.12. 14:13:29
Ezért kell jó hazafi módjára Szlovákiából rendelni az üres DVD-t, harmadannyiért."

Nem kell Szlovákokokhoz menni üres dvd-ért, van itthon is...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 17:45:33

"lombroso: ez k.rva jó!!! :-)))"

Jaj ne, most ezzel fog fárasztani.:-S Már előre hányingerem van.:(

Egyébként hol lehet kapni "jogdíjmentes", legalább 8 gigás DVD-t? Már nagyon át kéne másolnom a középkori Magyarország okleveles adatbázisát... (Ami továbbra sem illegálisan letöltött zene.)

Johnny336 2008.12.15. 21:49:35

"Pedig a blogkönyvnek legalább 2 célja van: 1, jótékony (A Komlói Roma Tanoda támogatása, mert Minel nekik ajánlotta föl a könyv honoráriumát)"

Ezen egy picit azért elérzékenyültem :D

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.12.16. 09:18:43

Mj · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.15. 17:45:33

Tudok segíteni ha kell.... csak egy priv mail cím kell hozzá

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 16:32:01

Köszönöm, a sajátomat kockázatos lenne megadnom, mert bármikor utolérhetnek a partizáninfósok, és akkor félelem és rettegés lesz.:) Viszont a barátom külön létrehozott egy kamu címet, úgyhogy oda jöhet bátran: lombrosonempartizan@gmail.com

süti beállítások módosítása