Skip to content


       Szűrés lista

A családi pótlék a megszorítások célkeresztjében

A szociális és családügyi miniszter az M1 - Szólás szabadsága vendége volt:
Szűcs Erika szerint társadalmilag elfogadható és elfogadtatható, hogy a legmagasabb jövedelműek ne kapjanak családi pótlékot. 

A miniszter úgy fogalmazott: "elég világos üzeneteket kapunk, hogy tudomásul kell venni, hogy különösen ilyen helyzetben nem célszerű a legmagasabb jövedelműeket is családi pótlékkel támogatni". Ha akarjuk, akkor ezt meg lehet csinálni: megnézem, hol lehet egy ésszerű határt meghúzni, valahogy körbeírjuk, mi az a kategória, ahol ez már nem jár - fogalmazott. Hozzátette: más típusú rendszerszerű átalakításra nem érkezett javaslat.

A családi pótlékra 2008-ban 330 milliárd forint került kifizetésre, 2,2 millió gyermek után.
2009-ben már egy csapást kapott a csalási pótlék, ugyanis még inflációkövetően sem emelték. A 2009 évi költségvetési tervezetben nem szerepel az öregségi nyugdíjminimum inflációval való emelése, így az ahhoz viszonyított szociális támogatások összege sem fog emelkedni és a 2008. évi szinten marad. (nem emelkedik a gyes, a gyet, az anyasági támogatás és a segélyre jogosultság jövedelemhatára.)

Persze, fel lehet tenni úgy a kérdést, a jól kereső család kapjon családi pótlékot?

Egy gyermekes család esetén:

12.200.- Ft

Egy gyermeket nevelő egyedülálló esetén:

13.700.- Ft

Két gyermekes család esetén (gyermekenként):

13.300.- Ft

Két gyermeket nevelő egyedülálló esetén (gyermekenként):

14.800.- Ft

Három vagy többgyermekes család esetén (gyermekenként):

16.000.- Ft

Három vagy több gyermeket nevelő egyedülálló esetén (gyermekenként)

17.000.- Ft

Tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermek esetén:

23.300.- Ft

Tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermeket egyedül nevelő esetén:

25.900.- Ft


Kb. 13-14 ezer forint egy gyermek után, hány adag pelenkára elég? És Szűcs Erika húzza meg a vonalat, ki számít jól keresőnek? Amilyen szociális helyzetben van az ország (3 millióan a létminimum közelében), simán el tudom képzelni, hogy egy átlagkeresettel rendelkező család már a vonal fölé kerül, mint jól kereső. Vagyis nem jól keresnek, csak jobban. A nullánál a 70 000 forintos bér is több, de attól még hasznos és szükségük van még erre a 12-13 ezer forintra is. Itt miért nem lehet sávosan bevezetni, mint a gázártámogatásnál?

Másrészt: attól még, hogy valaki a Rózsadombon lakik, Audival jár még lehet minimálbéres vállalkozó, és így jogosult a családi pótlékra. A magyar ember pedig imádja a kiskapukat, láttuk a gázártámogatási rendszernél. Mellesleg pont annyit (60 milliárdot) akarnak megtakarítani a családi pótlékon, amennyi az egész gázártámogatási keret... - forrás.

Pont azért találták ki az alanyi jogon juttatásokat, mert iszonyú nagy adminisztráció lenne 3-4 millió igénylést begyűjteni, feldolgozni, elbírálni, kihirdetni. A megspórolt pénz nagy részét elvinné a bürokrácia. A szakmai indok pedig az, hogy így nem lesz lyukas a szociális háló, azaz aki rászorul, semmiképpen nem marad ki belőle.

Illetve az igénylést ott hazudnák tele, ahol csak lehet. Vagy az APEH minden egyes igénylést meg fog vizsgálni, hogy tényleg valós jövedelmeket tüntettek fel benne a kedves Zemberek? 

De Szűcs Erikának az a szívfájdalma, hogy más típusú rendszerszerű átalakításra nem érkezett javaslat?

Tessék: 
A harmadik gyerektől a GYES összegét a kedves szülő az csak adójából írhassa le. Ezzel több legyet ütünk egy csapásra: nem fognak a családi pótlékért gyereket "csinálni", támogatjuk a legális munkavégzést a feketegazdasággal szemben, és csökkentjük a családi pótlékra kifizetett összeget.

Vagy visszahozhatnánk a családi adókedvezményt, amit pont ez a kormány dobott ki az ablakon... (Amit pont azzal az érvvel dobtak ki az ablakon, hogy nem részesülhet belőle mindenki egyenlően. Megint lesznek egyenlőbbek, úgy érzem.)

Szerintem az nem reform, hogy ahova tudunk, ott belekapunk a dolgokba és"valahogy" összekaparunk 200 milliárdot.

Címkék: közélet mszp családi pótlék

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr17888516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.19. 23:04:48

Mar vartam, hogy mikor kezd valaki elkezdeni arrol vitatkozni, hogy mi szamit magas jövedelemnek!
Nalunk mindere van kibuvo kis kapu:

Az en javaslatom lenne, meg kellene adoztatni a csaladi potlekot- persze elötte valaicsket emelni a savhatarokon - es akkor nem lenne gond.

Perverzsrac 2009.01.19. 23:05:38

@Félkupica_Fehér_Főnök: na mi van, fáj az igazság? Eddig nem tudtad, hogy mi megy?

Amúgy meg zero helyében megkérdeznék pár balra húzó színészt mi a véleményük az ekhoról és idevágnám:) Vagy tegye meg az index:) Jó móka lenne...kb mint mikor a politikusok magyarázzák a költségtérítést...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.19. 23:05:40

ugyan főnök, nem gondolod hogy én ekhózok?
az a kiemelt kasztnak jár. a kockafejű buherátorok sajna nincsenek benne a pikszisben.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.19. 23:06:44

@Perverzsrac: Na ezt küldd el a patásördögnek, oszt máris médiatanácsadó leszel az én pénzemből, meg bérelheted a körúti kecót huszaskáért...

Perverzsrac 2009.01.19. 23:06:47

@kornelia: az kurvajó valóban. És ki járna jól? az aki kibaszottul semmit sem adózik... Nagy ötlet! Küldöm a nyeremény szekérnyi cigánypurdét ajándékba Önnek postafordultával

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.19. 23:07:36

@Perverzsrac: nem kellenek milliók: egy-két éjszaka alatt (ha összefog a blog) teleplakátoljuk az országot (mire leszedetik az újabb 1-2 nap), ha gondoljátok megkérdezem a nyomdai vonalat, mennyiért tudnának segíteni a megvalósításban :)))

Perverzsrac 2009.01.19. 23:08:12

@VonPerez: ááá. az ötleteimet simán lenyúlnák és nem vennének be a buliba. Amúgy meg nekem nem kéne kecó se 20ért, se 100ért. "Anyámmal élek, babettával járok, macskám van és ÉN NE LEGYEK KEMÉNY?"

jozicsenko 2009.01.19. 23:10:03

derelyegrádi szellem 2009.01.19. 17:42:30
egy kicsit késve, bocs
ezeket emlékezetből soroltam fel, mert mindenki a pénzügyi részeit mondja
akkor és ott, abban a rendszerben nagyon-nagyon sok kiforratlan pont volt, ami nem volt leszabályozva, ezeket a bokros csomag idején rakták rendbe (szerencsejáték, pl: bárki nyithatott elötte "casino"-t, oszt ugy fosztottak ki, ahogy akart: utána beszállt egy állami cég is: igazolt gép lehetett, a cég iszonyat kaukcióval dolgozhat, stb: bürokrácia, undorító, de PÉNZ-t hozott és a játékbolondoknak is maradt valami 30-40%...
ahogyan a borgazdaságok felbomlása utána az ilyen olyan bortenyésztők között is szét kellett csapni, mert látható volt hogy az eu megkövetel dolgokat -mégha azok a célok akkor még messze is voltak- de volt valami kiindulo pont, sőt a megmüveletlen föld sem hoz pénzt, tehát ugyanott vagyunk) szumma: olyan alapokat teremtettek, ami után tisztult a kép Vadkeleten...

a kérdéseidre: nem vitatom őket, igazad van: nemrég, a 2006os választások idején (azt hiszem utána, de még a vizitdíj bevezetése elött) jött Lali bá a Bokros2.0-val, akkor letettem a hajamat

azt akkor végig számoltam és szidtam, de nagyon:

az akkori 61500 Ft-os minimálbérből maradt volna 39700 Ft, a létminimum 39200 volt, tehát pont két korsó sör maradt volna egy kiskocsmában

ugyanis velünk tőkésítette volna fel a magáneü biztosítókat, úgy, hogy min hav 10e Ft lett volna az xy járulékod, felette a béred pár %-a (nem keresem vissza, ne haragudj, hvg-n biztos fenn van), plusz adójóváírás teljes eltörlése, iszonyat szivatások, már a minimálbéresekkel kezdve (éljen a szolidaritás, alig másfél millióan vannak, kb millió aki tényleg ebből is él)

mondom, a magáncégeket TE tőkésítette volna fel (én nem, mert mentem volna Újzélandra péknek)

VonPerez · tokfa.blog.hu/ 2009.01.19. 21:27:52
ok, viccnek erős, de jó :-)
(gondolom a nyuggerek sem gondolták végig, hogy a minimumnyugdíj a minimálbér 30%-a: képzeld el, ha azt mondanád: vissza a minimálbér a 40e Ft-ra, vele együtt a nyugdíjuk is, utána 21e Ft helyett 12e Ft lesz a minimálnyugdíj, sőt mindenki bukja a nyugdíja 43%-át...

Perverzsrac 2009.01.19. 23:11:58

Egy ilyen akcióval simán lehetne pártot alapítani. Mint a kétfarkú kutya párt. Igaz ők csak pukkasztanak és viccelnek, de ha komolyan gondolnák, simán szavazna rájuk 5 %. Na és ők áttörik a média hírhatárát, ha mást nem néha a fókuszba bekerülnek. Az meg elég az 5 %hoz. Minimális médiaismertséggel simán parlamentbe lehetne jutni egy új pártnak, HA! friss emberek lennének bennük. Senki régi. Csak szakemberek, csak hozzáértők, akik soha nem politizáltak nyilvánosan eladdig. Ha meg valakiről stikli derülne ki mégis, azonnal kizárni, Bevenni alapszabályba...
Simán lehetne itt értelmes pártot összerakni, csak ahhoz vagy pénz vagy megfelelő alulról szerveződés kell:)
Pár ilyen plakát, semmi mocskolódás, csak a tények és sima ügy én azt mondom...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.19. 23:12:11

@jozicsenko: Váháháháhá, miért nem előbb mondtad!:))))

Perverzsrac 2009.01.19. 23:12:40

@VonPerez: olvastam. tipikus:) gondoltam zero majd cikkez róla, ő szereti pécset:)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.19. 23:13:41

mekkora egy surmó állat ez a jessyke nevű félbites droid...

jozicsenko 2009.01.19. 23:14:59

úúúúúúrristen

ti a kapcsolatra jártok erősíteni?

ahogyan cimbi mondja: ez a kemény, nem a f@om...

ahhh: nekem ahhoz nincs gyomrom: volt fekélyem, a szondát egyszer nyeltem le, köcce, többször nem kell

Perverzsrac 2009.01.19. 23:15:29

@jozicsenko: az adójóváírások teljes eltörlésével továbbra is egyetértek, de ennyi. Bokros egy elefánt a porcelánboltban. Járai sokkal közelebb áll a finomabb de még mindig célravezetőbb technikákhoz...

Perverzsrac 2009.01.19. 23:16:49

@jozicsenko: én oda nem járok már jó rég...kb mikor elkezdte a blogot a feri még a másik oldalán, az első 2 nap után rájöttem hogy ez csak saját töknyalogató lap. Ahhoz én meg nem asszisztálok.

Perverzsrac 2009.01.19. 23:17:30

@Seduxen: fentebb párral az neked szólt, nem tom miért nem rakta ki elé...

Perverzsrac 2009.01.19. 23:19:10

Tudom, összeesküvés elmélet, de miért van az, hogy ezek a blogok szinte sose kerülnek ki indexre? :) az iszkráékról is utólag írtak cikket ott meg se említve a vastagbőrt...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.19. 23:23:20

VonPerez: az lehet, de surmó paraszt is...

cserébe besegítettem Főnöknek, és kapott az ostobenkokurva 2 linket is a hőn áhított 1994-2002-es államháztartási hiányról. Jobban járt volna ha kussol...

Perverzsrac 2009.01.19. 23:23:59

index.hu/politika/bulvar/diszn6181/
vártak volna még 5 percet a cigók elviszik. :))
Máig emlékszem Hankiss elemér egy kísérletére az astoriánál. A 3 sávos út középső sávjába kitettek egy kukát. Aztán figyelték az emberek reakcióit és Hankiss kommentált, hogy "igen, manapság senki nem áll meg, ha megállna és kitenné szélre, akkor mindenki haladhatna, de mindenki csak magával törődik..." Aztán 5 percen belül egyszercsak egy lada elmegy a kuka mellet, majd egy újabb 5 perc múlva feltűnik megint. (az időt ők mondták be, meg számláló is ment asszem. A lényeg hogy nem volt sok) Szóval másodszor feltűnik. M?egáll. kiszáll a sofőr (alig barna) kinyitja a csomagtartót, bebassza a kukát és elhúz a helyszínről. Ők meg csak lesnek és nem tudják mit mondjanak hirtelen:))))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.19. 23:35:18

ja, az :)))

szerintem még bele se' lehetne kötni, mi csak a TÉNYEKET tesszük közzé. Az meg, hogy illetéktelenek olyan helyekre ragasztják ki a plakátjainkat, ahova nem lehetne... Mossuk kezeinket :)

A T. Szerkesztőség koordinálhatná az erőfeszítéseket... :)))

ajjaj, most viszont TÉNYLEG megyek, megébredt az emberpalánta, végre cserélünk Asszonnyal, már ami az alvást illeti :)))

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.19. 23:40:45

@Seduxen: Hű B+ Sedux!
Én is elküldtem neki, de csak emlékezetből (tudod ki keresgél helyettük), imádkozhatunk, hogy passzoljanak a számok, mert agyon leszünk fikázva, ha nem :o)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.19. 23:55:18

na elég finoman osztottam ki a picsát... szerintem... jó éjt mindenkinek, az erkölcsi győztesek önelégült vigyorával térek nyugovóra :)))

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.20. 00:24:09

@Seduxen:

jók a számok a linkelt oldalon.
viszont jó tudni, hogy a 3%os recesszió hatására - amit 2009re várunk - a tavalyi hiánnyal egyező összeg jövőre már +3% lesz GDP arányosan.
és ugyanígy nő az államadósság is (GDP arányában), még ha abszolútértékben nem is változik.

most majd meglátjá az eftársak, milyen amikor a százalékok ellenük dolgoznak...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 03:17:07

@lanyi:

"Egyébként a családi pótlékon a Gyes-en és a munkanélküli segélyen kívül az összes szociális kiadást meg kellene szüntetni."

Sok hülye kommenten rágtam már itt túl magam, de most már muszáj beírnom. Tehát például az egyedül maradt kisnyugdíjasok vagy az elhelyezkedni nem tudó valódi rokkantnyugdíjasok dögöljenek meg. Végülis, volt egy olyan felvetés is, hogy 65 éven felül ne szavazzanak, illeszkedne a fölöttébb szociális érzékenységű koncepcióba.

"Az alapítványok és egyéb civil szervezetek támogatását is minimálisra kellene csökkenteni."

Fasza, éljen a visszatérés a pártállami diktatúrához. Arról nem is szólva, hogy a civil szféra kontrolljának hiányán túl ezeket a feladatokat újra az államnak kéne átvállalnia, így óhatatlanul szakszerűtlen lesz a működés, illetve sokkal többe kerül, ha belevesszük még a bürokrácia útvesztőit is. Egyébként 2009-ben elvileg nagyon sok nem kormánypárthoz közel álló civil szervezet összes támogatását meg akarták szüntetni egy tollvonással. A végén az lett belőle, hogy némi alamizsnával kiszúrják a szemüket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 03:18:01

@Korrekt Standartenführer:

Hát nem tudtad, hogy a nácifasiszták és a reakciósok ide fészkelték be magukat?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 03:27:24

@Seduxen:

"Aki volt a vizitdíj idején és utána is egy körzeti orvos rendelőjében az érti."

Na igen, aki nem volt orvosnál vizitdíj idején, az mondjuk talán azért nem ment el, mert nem volt miből kifizetni a napi 500 Ft-ból. Vagy ha valahogy ki tudta szűkölni az illető azt a 300 forintot, akkor meg lehet, hogy gyógyszerre nem jutott már pénz. Mert igen, ott tartunk, hogy 3 millió embernek vannak ilyen filléres gondjai. Persze mindig lehet arra hivatkozni, hogy unatkozó nyugdíjasok meg smucigok, csakhogy ez nem fedi az igazságot, ráadásul rosszindulatú is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 03:35:39

@jozicsenko:

Bortenyésztők?!:) Az milyen, élőflórás?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 03:36:38

@Perverzsrac:

Értem már miről kaptad a nicked, az optimizmusod perverzi magaslatairól.:P

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.20. 06:21:19

Kedves Szűcs Erika szamárszex.
Kedves Szűcs Erika kakiszex.
Kedves Szűcs Erika kutyaszex.

"...egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki..."

2009.01.20. 06:45:48

Aki itt szidja a "nuggereket" az remélem nem várja majd , hogy anyucit és apucit az "állambácsi" tartsa el, hanem magához veszi és nem dugja otthonba!Már csak azért sem mert ezt is a közösböl fizetik ! Amellett csak megjegyzem, a vizitdijjal én sem értettem egyet, ám röhelyes hogy olyanok tiltakoztak nem egy tv adón, mondván nincs rá pénzem--ahol egy sms ára 260+áfa volt! Ám egyetértek azokkal akik azt mondják, hogy a segélyen élöket nem kéne ennyire megfizetni, hiszen a gyerekcsinálásból lassan jobban élnek, mint aki dolgozik!Csak nem ez az "uj magyarország" programja? Jelszó: Ne dolgozz, csinálj minnél több gyereket és jól fogsz élni, mert ezt fizetik! De meddig?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.01.20. 07:08:47

@janos551: "Aki itt szidja a "nuggereket" az remélem nem várja majd , hogy anyucit és apucit az "állambácsi" tartsa el, hanem magához veszi és nem dugja otthonba!Már csak azért sem mert ezt is a közösböl fizetik !'"

Mit? Az idősek otthonát? Nekem úgy rémlett, hogy leginkább Hild életjáradékból, meg a nagyi lakásának árából lehet otthont fizetni... de javítson ki valaki, aki járatosabb a témában.


"Ne dolgozz, csinálj minnél több gyereket és jól fogsz élni, mert ezt fizetik! De meddig?"

Amíg a léhűtők száma el nem éri azt a kritikus arányt, ami fölött nem képes őket a dolgozó réteg eltartani. Az állatvilágban ezt a határvonalat asszem úgy hívják, hogy az adott környezet eltartóképessége.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.20. 07:13:29

@Perverzsrac: gőzöm sincs. ha én bkv-val járnék, egy óra lenne az utazás, pedig csak 11 km BP-en belül.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.20. 07:14:16

@Lukrécia Bögre: mármint a bkv útvonaltervezője szerint. vagyis a gakorlatban másfél. minimum.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.20. 07:57:31

Nem először veszem észre, hogy hasonlóan gondolkodunk. A poszt minden sorával egyetértek.

Corry 2009.01.20. 08:03:07

A nyugdíjasokat lehet szidni, de mindig hozzá kell tenni, hogy nyugdíjas sokféle van:

öregségi nyugdíjas
kamu rokkantnyugdíjas
tényleg rokkantnyugdíjas
elő és egy humbug okán korábban nyugdíjba menők

ebből kettő fikázható a másik kettő nem.

Egyébként lesz még egy nyugdíjas kategória, ha megtartanánk a mai politikus garnitúrát:
azok, akik önhibájukon kívül zsebbe kapták a fizut és elfelejtettek belőle járulékot fieztni és most a nyugdíjkorhatárt elérve jöttek rá saját önnön hibájukra... Erre majd ki lesz valami szicoális rizsa találva, meg az alanyi jog. Télleg, az aki a családi pótlékból meg az összes egyéb kitalált támogatásokból él, annak miből lesz majd nyugdíja?????

jozicsenko 2009.01.20. 08:08:58

reggelt, kv-t!

Mj · www.szajtepo.blogspot.com 2009.01.20. 03:35:39 : a rettenetes tömegborra gondoltam, amit az orosz piac (még) felvett, de ny-on nem értették miaz...

Mj · www.szajtepo.blogspot.com 2009.01.20. 03:17:07 :

ne szálljunk el, nem a 65 évesek kilövetését várom, hanem hogy a 42 éves volt Bm-es/katona/rendőr , akinek "joga" hogy nyugdíjas legyen az utolsó két éve nettója alapján (mig téged valorizálnak) és vidáman dolgozik utána feketén, szürkén, no ezek kapjanak egyet az arcukra: nem azért adózok 70%-ot mert ferikéék félnek tőlük...
(tudom, hogy szerzett jogairol nem mond le senki, de lesz egy államcsőd (=Oroszo, 98), oszt csókolom, nincs nyugdíj mert nincs miből utalni: lehet gondolkodni, ki a fontosabb és hogy 50 évesen miért inkább rokkant mindenki (=ok, hogy nem veszik fel őket dolgozni, DE EZ erika feladata, kényszerítsék rá a multikat, vagy takarodjanak)

jozicsenko 2009.01.20. 08:11:21

@Corry: igen, ezt kifelejtettem: most kb másfél millió minimálbéres van

ők csak minimálnyugdíjat kapnak és valamilyen segélyt kapnak majd

talán, ha lesz pénz

és ha nem? sokan fognak éhezni...
(és velük is több szavazó lesz, akit az adócsökkentés nem hat meg)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.20. 08:29:35

@Corry: Az öregségi nyugdíj is fikázható, főleg ha munkásőr meg hasonló csini foglalkozásokban dolgozott előtte a tisztelt nagyérdemű.

reKorrekt 2009.01.20. 08:37:14

Egy elég pofás kis komment from overthere (bocs, ő írta naggyal, nincs kedvem átírni):

"#397958 | professzor | 2009-01-20 07:24 |
AMI MOST TÖRTÉNIK AZ NEM MÁS,MINT BEISMERÉSE ANNAK,HOGY NEM LÉTEZNEK IGAZÁBOL ELKÉPZELÉSEK ÉS REFORMKEZDEMÉNYEZÉSEK A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN. EZ A TERÜLET AZ IDÉN IS MEG FOGJA TERMELNI A MAGA 4OO MILLIÁRD FORINTOS TÖBBLETDEFICITJÉT.EZ ELLEN RADIKÁLISAN NEM IGY LEHET KÜZDENI,HANEM UJ BEFIZETÖK VGYIS UJ MUNKAHELYEK TEREMTÉSÉVEL.
EZ CSAK A KEZDET,A KÖVETKEZÖ LÉPÉS A NYUGDIJKORHATÁR,SZOCIÁLIS NYUGIJAK VISSZAFOGÁSA,ROKKANTNYUGDIJAK FELÜLVIZSGÁLATA ÉS MEGVONÁSA, KORKEDVEZMÉNYEK VISSZAMENÖLEGES ELTÖRLÉSE.
ÉS MINDEZ MÉG MINDIG NEM HOZZA BE A JELZETT HIÁNYNAK CSAK MINIMÁLIS HÁNYADÁT.
NA EZ A JOLÉTI KORMÁNYZÁS... ÉS ANNAK EREDMÉNYE... VÁLASZTÁSOK ELÖTT OSZTOGATUNK, AZTÁN ÉVEKEN ÁT FOSZTOGATUNK....MINDEZT RÁFOGVA BIZONYOS VÁLSÁGJELENSÉGEKRE...SÖT BELEHAZUDVA ,HOGY EBBÖL A RECESSZIOBOL VÉGÜL IS MI RÉSZBEN PROFITÁLHATUNK IS.
EGY BIZTOS ..ÉS NEM PÁLYÁZNÉK A MINISZTERELNÖKI SZÉKRE gYURCSÁNY UTÁN.A KÖVETKEZÖ ÁLDOZAT NEM LESZ HOSSZU ÉLETÜ A HATALOMBAN."

Az áfa emeléssel meg elmehetnek a jó anyukájukba bele. Az 5%-os áfa csökkentésnek 0,9%-os(!!!!) árcsökkentő hatása volt, mert a 4,1%-ot benyelték a kereskedők. Ha most ráhúznak 5%-ot, akkor összeségében 4%-os áfa emelést csináltak. Köszönjük.
m.blog.hu/re/reakcio/image/0801/MSZP_afa_megcsinaltuk.jpg

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 08:38:32

'reggelt fasiszta csőcselék :))) /btw: provokátorok, fidesiszták, bértollnokok, stb-stb./

agyhalottéknál ez a rovarírtó is egy nagy agysebész, milyen vicces(nek szánt) kommentet bírt kipréselni magából válaszul az államháztartási hiányt ecsetelő kommentemre...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.20. 08:48:47

Korrekt ezt hogy a faszba nem moderálták ki? :D

mind2 (törölt) 2009.01.20. 08:51:42

Reggelt ! Pocsék éjszakám volt, azt álmodtam, hogy a feri meg a szűcs erika kergetnek az udvarunkon :(

DArchAngel 2009.01.20. 09:02:58

Uhhh, tegnap délután óta kicsit megszaladtak a kommentek.
Szóval Bokrossal nem azért példálództam, mert akkora marha nagy reformot csinált, hanem azért, mert utoljára akkor mertek meghozni egy ilyen szinten népszerűtlen döntést.
Mint írtam, a következmények ismeretesek. Politikusaink a lényeget levonták: jobb nekik a langyos szarban tartani az országot, csak maradjanak a pikszisben.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.20. 09:24:16

Mondjuk azt nem értem, hogy miért kárognak emberek a családi és 20%-os jövedelemadó ellen. Roszabbul járnak a keveset keresők? Jól azok akik sokat? Na most akkor hoszabb távon egy nemzetnek mi az érdeke? Melyik réteg termelje újra és növelje a létszámát? Lehet, hogy rosszul (és érzéketlenül) látom a dolgokat, de pl. anyukám textilipari segédmunkásból kétdiplomás vezetővé küzdötte fel magát (látva azt, hogy a szülei példája nem feltétlenül követendő -"alacsony jövedelmű réteg"). Emlékszem, rengetegszer vittem vajaskenyeret benne némi piros arannyal uzsonnára, két mackónadrágom volt ált. isiben, váltogatva jártam bennük. Szóval nem sípolni kell, hogy így alacsony jövedelmű réteg, meg úgy (panelprolik?), hanem motiválni őket, hogy tanuljanak dolgozzanak.
(de jó egyszer sem írtam le, hogy cigány. Ja de, mosat :D)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 09:38:31

Gyerekek! Egészen más dimenzió az agyhalottak oldalon kommentelni. Olyan gyermekien egyszerű minden hülyeségüket egy pillanat alatt cáfolni, hogy az már szinte bűn :)))

Itt meg csak egyetérteni tudok ugyebár, ez nem túl nagy kihívás...

reKorrekt 2009.01.20. 09:40:45

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: nemtom, enyém is bejutott, melynek ez volt a zárszava:

"...Csak halkan kérdem meg, hogy ez a verzió már eszébe sem jut senkinek, mert ez egy félmilliós stabil szavazótábort érintene?
Első az ország, jó reggelt! Menjetek és tegyétek már a dolgotokat!"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 09:46:10

@Korrekt Standartenführer: köszi, de én ma már voltam wc-n, és megformáltam véleményemet a mai napról... vagy nem erre gondoltál? :)))

Nzoltan 2009.01.20. 09:50:28

Én semmilyen támogatást nem adnék annak akinek megvan mind a két keze, két lába, és egy feje.

Adóból lehessen leírni gyerekek után mindent. Nem számlával igazoltan, hanem fix összeg/fő családon belül. Gyerek után a szülők csak ruhát élelmet stb kaphatnának. És azt is csak akkor, ha rendszeresen járatják iskolába, ovodába, orvoshoz, stb.

A másik megy a gyerekmunka. Miért nem segíthet egy gyerek a családi gazdaságban (mert hivatalosan nem dolgoztatható a gyerek)? Nevelő hatása van.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.20. 09:53:44

@Seduxen: "Itt meg csak egyetérteni tudok ugyebár, ez nem túl nagy kihívás... "

Bee-bee-beeeeeee :D

reKorrekt 2009.01.20. 09:56:32

@denever: most látom csak. juj de falbaszott.
Az én nettóm a munkaadómat terhelő költségek 44%-a. Ezzel szemben az ekho-soknál ez az arány 70%!!!!

Vajon nekik miért kell kevesebb mint fele annyi nyugdíjjárulékot és negyed! annyi EÜ járulékot fizetni? Ők nem lesznek öregek és betegek?

Nézzük csak kikről is van szó:
Az Ekhó-ról szóló törvény tételesen felsorolja azokat a foglalkozási ágakat, amelyeknek művelői az Ekhót választhatják adózási formaként; ezek az alábbiak:
- 2615 Könyv- és lapkiadó szerkesztője
- 2616 Újságíró
- 2617 Rádióműsor-, televízióműsor-szerkesztő
- 2619 Egyéb magasabb képzettséget igénylő kulturális foglalkozások
- 2621 Író (újságíró nélkül)
- 2622 Műfordító
- 2623 Képzőművész
- 2624 iparművész
- 2625 Zeneszerző
- 2626 Rendező
- 2627 Operatőr, fotóművész
- 2629 Egyéb alkotóművész foglalkozások (díszlettervező, jelmeztervező, dramaturg)
- 2631 Színész, előadóművész, bábművész
- 2632 Zenész, énekes
- 2633 Koreográfus, táncművész
- 3714 Rádióműsor-, televízióműsor-szerkesztő munkatárs
- 3715 Könyv- és lapkiadó-szerkesztő munkatárs
- 3721 Segédszínész
- 3722 Segédrendező
- 3723 Népzenész
- 3725 Cirkuszművész
- 3729 Egyéb művészeti foglalkozások
- 5341 Fényképész, fotó- és mozgófilmlaboráns
- 5342 Világosító és egyéb filmgyártási foglalkozású
- 5349 Egyéb kulturális, sport-, szórakoztatás, szolgáltatási foglalkozások, feltéve, hogy azok a mű elkészítésének folyamatában alkotó jelleggel, attól elválaszthatatlan módon vesznek részt. Ilyen foglalkozás különösen a fotóriporter, a korrektor, a designer, képszerkesztő, művészeti vezető, a hangmérnök.

Ez vajon hogy jött ki nekik-e?

mind2 (törölt) 2009.01.20. 09:57:07

@misikeh: egyetértek. Nálunk dettó ez volt a helyzet. Sőt egy egész korosztálynál. De érdekes, hogy mindenkinek volt otthon főtt étel, , és ahogy mondod, két gatya, egyenmelegítő. Sosem az volt a kérdés, hogy miért nem mennek dolgozni a szüleink, hanem tök természetes volt - az élet rendje- kötelesség - hogy mentek. Ezt láttuk. Nem hiszem, hogy a szolidaritásomnak odáig kéne terjednie, hogy lassan 2 ingyenélő generációt kelljen eltartani. És a gazdasági környezettel se jöjjenek, mert ha ingyen van a tanszer- tankönyv- étkezés, már az magában rengeteg pénz megtakarítás. És most nem azokról beszéltem, akik dolgoztak, de elvesztik a munkájukat, hanem a fentebb említett, az ország számára tökéletesen elveszett néprétegekről :(

Float 2009.01.20. 10:05:06

Persze 25mrdért elsuhan megint egy microsoft-tender -- így lehet pl megint ingyé windóz az egyemistáknak --, de a CSP-t azt csökkenteni kell

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 10:12:08

@Float: hogy említheted a kettőt egy lapon? A Csp lemászárlása majd hoz kb 40 md-t (az egész struktúra átalakítása ugyan belekerül kb 60-ba, de ez nem szempont), miközben a vindóvz-tender "csak" 25 md?

Határolódj el Magadtól de kurva gyorsan :))))

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.20. 10:14:32

@Seduxen: Na akkor már csak fel kell emelni az adósávokat.
Minimálbér 36%
Minimálbér-3.000.000 48%
3.000.000- 72%
Képviselői fizetés adómentes :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 10:16:46

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: hm, nem rossz. Szerintem kűggyed el SzínesfémJánosnak, tuti tetszeni fog neki az ötlet.

De szerintem merjünk nagyok lenni:)))

48% --> 60%
72% --> 80%

A képviselői TISZTELETDÍJ (az NEM fizetés) pedig Adó, ÉS JÁRULÉKmentes...

Hm?

mind2 (törölt) 2009.01.20. 10:24:56

@Seduxen:
Csak egy tételt vegyünk már :
Külső tanácsadó cégek éves bekerülése az összes minisztériumnál és háttér intézményeiknél : lásd : hatástanulmányok, jogi szaktanácsadás, marketing tanácsadás, stb. Ez hány milliárd is összesen ? Mert hogy nem csak százmillók mennek el rá, az is biztos.
A Zrinyi Nemzetvédelmi Egyetemről kirúgták az összes nyelvtanárt, és külsős céget bíztak meg 400 millióért. Csupa racionális lépés.

2009.01.20. 10:26:31

T.Periwinkle! Sajnos kénytelen vagyok ellentmondani neked. Az, amit megemlitettél, az "önrészes beugróval" megy és csak és kizárólag Bp-re és Pest-megyére érvényes!A többi az --állami vagy megyei,esetleg egyházi (sicko jedno) fenntartásu intézmény!( hivhatják szoc. otthonnak vagy öregotthonnak,gondoskodó háznak) De azt hiszem Corry leirta mindazt, amit még le akartam irni! Ja és még valamit, senki ne tévedjen el--mert a nyugdijkassza azért fogy vészesen, mert ebböl fizetik a szoc. és egyébb segélyeket! Ha ettöl( szoc. segély, lakhatási, nem rendszeres,gyerekvédelmi, stb) "megtisztitanák" a nyugdijalapot, mindjárt más lenne a kép!De igy nyugodtan lehet köpködni, a mostani és a majdani nyugdijba készülöket is!( bennünket és benneteket)

Homoktövis 2009.01.20. 10:29:18

Először is szeretnék elnézést kérni minden nálam hátrányosabb helyzetű honfitársamtól, hogy egészséges vagyok, dolgozom és adót fizetek. Másodszor, kérem az MSZP-t, hogy magas jövedelmemre tekintettel feleségemnek ne járjon a GYES, és természtesen a családi pótlékra sem tartok igényt. Tisztelettel kérem továbbá, hogy rám magasabb ÁFA-kulcs, jövedéki adó, víz, gáz, áram és szemétszállítási díj legyen érvényes. Kérem, hogy az óvodában és az iskolában gyermekeim után magasabb térítési díjakat fizethessek. Amennyiben van rá lehetőség, felajánlanám az autómat a mentőszolgálat megsegítésére és szívesen örökbe fogadok még egy hajléktalant az általam eddig támogatott Laci bácsi mellé. Mindezek után egyetlen kérésem lenne csupán: halálom esetén (amely szándékaim szerint nyugdíjba vonulásom előtt következik be, hogy ne terheljem fölösleges kiadásokkal a költségvetést) az MSZP nyilvánítson saját halottjának, mivel temetésem költségeiről, bár szégyellem magam, sajnos már nincs módom gondoskodni.

Nzoltan 2009.01.20. 10:33:51

@Korrekt Standartenführer:

Én is ekhos vagyok. Ez úgy ment végbe, hogy a bruttó összeget a munkaadó lecsökkentette.
Azóta a nyugdíjalapomba befolyt összeg a töredéke, a fizetés nem változott sokat.
Szóval nem mindenki járt húdejól vele.

Az egész azért jött létre, mert nagy volt az edóelkerülés. Ilyen szakmákban nem lehet sok mindent elszámolni, ebből következik hogy sokat kellett volna adózni. Plusz még ezek a szakmák voltak azok, ahol az "alkalmazott" is vállakozó volt.

A rendszer szar úgy ahogy van. A túladóztatott réteg pénzét osztják szét a "rászorulók között". Nem kellene mindenféle pótlékkal eltartani a sleppet, hanem adókedvezménnyel terelni mindenkit a munkavállalás felé. A mostani eva és ekho méretű köztehervállalásnak plusz forgalmi adónak bőven kéne fedezni az államháztartást, mint az oly sok országban működik már.
Szlovákia ugye...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 10:38:59

@mind2: így van. van ezzel valami problémád?

mind2 (törölt) 2009.01.20. 10:54:38

@Seduxen: Ááááá, semmi.:) Homoktövis felszólalása nagyon tetszett, azt hiszem csatlakozni fogok hozzá.:)
@Homoktövis: Bár kiegészíteném annyival, hogy eltemetni sem kell bennünket, majd odamegyünk a Dunához és beleugrunk. Aztán levisz bennünket a szerbekhez, vagy románokhoz, és még az sem kerül pénzébe senkinek.
Indítsunk inkább mozgalmat, " hogy költsük el az IMF hitelt is minél gyorsabban " szlogennel.
Sedux off: Hogy van a Pici ?

kopaszfarkas 2009.01.20. 11:13:04

Ez nagyon jó hsz volt Homoktövis.
Nem rakná fel valaki a kapcsolat.hu-ra? Ahogy olvasom, néhányan járatosak arra.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 11:23:39

mind2: köszi, egész jól. Ugyan csak feb 1-jén lesz 3 hónapos, de lassan duplázza a születéskori súlyát, szóval szépen gyarapodik. Pocifájás már csak nagy ritkán jön elő, az alvási szokásaival vannak még bajok :)) De nagyon cuki, már gügyög, mosolyog, mint a vadalma, de ezt szermérmesen teszi, ha sokáig mosolygunk rá, először ő is visszavigyorog, de utána "szemlesütve" elfordítja a fejét... Imádom :)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.01.20. 11:24:19

@Homoktövis: Nagyon ott van.

A legnagyobb gondnak azt érzem, hogy mesterségesen visszahúzza az állam azokat, akik hajlandóak tenni magukért. Nemhogy elismerné őket, hogy letettek valamit az asztalra, hanem jól megkopasztja, hogy nehogy véletlenül ki tudjanak törni a középszerűségből.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 11:25:11

muhahaha: az egyik biorobot - a "jogi szaktájékoztató" = KÖNYVTÁROS BAZZE :))) - "tiltólistára" vett fel...

Mint a "régi szép időkben":))))

mind2 (törölt) 2009.01.20. 11:36:55

@Seduxen: Kis skorpió jegyű :) Mint az enyémek :)
Örülök neki. Süt belőled a szeretet:) Elképzelted már bézbólsapiban, meg farmernaciban, kockás ingben, ahogy melletted tipeg :))) ? Vigyázzatok magatokra.:)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 11:41:48

@mind2: az utóbbi időben egyre gyakrabban :)) már nagyon vároma játszóterezéseket, "közös" olvasgatást, első bölcsis-ovis napokat, meg ilyeneket :)))

jozicsenko 2009.01.20. 12:17:13

@Nzoltan:

ne haragudj, de ez ezzel jár: minimálbérért minimálnyugdíj jár majd

fel kell készülnöd az élethosszi munkára, az önkéntes kiegészítésre, a segítőkész gyerekeidre vagy az önkormányzatod rendszeres látogatására, szoc segélyért

s ezért van az is, hogy nagy feró és a többiek alig 25e Ftos nyugdíjból élnek, tehát nekünk lesz a feladatunk az ő eltartásuk

ahogyan az EKHO-val megvásárolt médiamunkások nyugdíjköltsége is...

jozicsenko 2009.01.20. 12:29:21

ui: aki nem érti: az ekho lényege, hogy a minimálbér összegéért minden adót és járulékot megfizettetnek veled, de felette, 25 millió Ft-ig lineárisan adózol, 15%-kal

vagyis aki ekhos, a minimálbér után fizeti a TB járulékot, csak ebből van nyugdíj alap

vagy abból a pénzből, amit megtakarítasz és TE magad fizetsz be a magánnyugdíjpénztárba

Nzoltan 2009.01.20. 15:06:20

@jozicsenko:

Én ezt értem. Én azt mondom, hogy ez sokaknak nem választható, hanem a béredet csökkenti a munkaadó annyira, hogy a nettód marad amennyi, de az utánad fizetett járulékok, közte a nyugdíjad csökken amit meg a nettódból pótólhatsz.

De nem kell beszarni, aki negyven fölött alkalmazott az egy lúzer.:D
Hallotttam másoktól. Még szerencsére van néhány évem.:)

Perverzsrac 2009.01.20. 16:33:14

@janos551: én már eddig is a nyugger mutterral + a dolgozó faterral laktam és ezután is vele fogok

Perverzsrac 2009.01.20. 16:34:36

@Lukrécia Bögre: akkor meg olvasd el mit írt...azt hogy kisvárosban lakik vanyeg:)

Perverzsrac 2009.01.20. 16:40:38

@Korrekt Standartenführer: megmondom én: sírtak a szoci haveroknál. Lásd heti 7es...azok is mind baloldaliak. Teszünk egy gesztust, hogy a jó médiamunkások mindig tudják ki az aki kedves hozzájuk. Ennyi. Kár, hogy te csak most fedezted ezt fel, pedig az ekho nem újkeletű...

Perverzsrac 2009.01.20. 16:44:44

@Nzoltan: lófaszt nem jártak jól. Nem egyszer szó volt arról is, hogy az ekhosok nyugdíját KIEGÉSZÍTIK!!! mert hát ugye olyan alacsony. Hát gratulálok. Tehát aki rendesen befizet az még az adócsaló művészkémet is eltartja. Micsoda ötlet!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 19:14:52

@janos551:

Szerinted tényleg ennyire jól állnánk a korfát tekintve, hogy úszunk a csecsemőáradatban? (Az megint más kérdés, hogy a segélyekből élők miért vállalnak/csinálnak gyereket és miért nem.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 19:18:08

@jozicsenko:

Na ezért jó különböző kategóriákban beszélni a nagy nyugdíjasmasszáról, mert így nem lesznek félreértések.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 19:22:53

@Seduxen:

Én egész jól elvitáztam Bezuhovval, és végülis levontam a konzekvenciát, hogy igazam volt, és kvázi náci elméletei vannak.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 19:25:51

@Korrekt Standartenführer:

Nem is rossz, folytatom a családi hagyományt, és megyek fényképésznek vagy fotóriporternek!:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 19:37:03

@mind2:

Azért azt elfelejted, hogy ha akkoriban "csak úgy" nem dolgoztak volna, akkor az közveszélyes munkakerülés, ráadásul fáintos Niké cipőt sem lehetett volna a lurkókra adni, mint most.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 19:42:38

@Seduxen:

Végülis Lendvai Ildikó is cenzor volt, ő csak követi ezt a régi szép szokást.;-)

öööö...izé 2009.01.21. 10:23:12

Részlet Imádott Miniszterelnökünk Megegyezés című publikációjából:

"A segélyezési rendszer kritikája az utóbbi hónapokban átterjedt a családi pótlékra is. Megismerve jó néhány polgármester álláspontját, különböző civil és szakmai szervezetek véleményét, továbbra is azt gondoljuk, hogy a gyermekszegénység mérséklésében pótolhatatlan szerepe van az univerzális jellegű, alanyi jogon járó családi pótléknak, ezért ezen változtatni nem kívánunk."

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 21:44:32

@öööö...izé:

"továbbra is azt gondoljuk", mármint hogy "továbbra is kapjátok be".

esef 2009.01.21. 22:36:23

Mi két, tartósan beteg gyerekre kapunk kőkemény 46.600 Ft-ot. Az anyázásokat kérem mellőzni, a kezelésekre/fejlesztésekre ez egy az egyben el is megy. HA most ezt a miniszter elvtársnő és a pártfőtitkár/miniszterelnök elvtárs elveszik, akkor:

- elválunk, a két beteg gyerek marad a feleségemmel, aki megigényel minden lehetséges segélyt/támogatást
- ezt persze nem csak mi fogjuk csinálni, tehát sokkal többe lesz az államnak a sok segély (mert már nem csak a putris cigányoknak kell majd fizetni)
- ha már milliós összegben fizetek évente adót és járulékot, akkor azért el is várok valamit
- összepakolok, lelépünk innen, aztán jót röhögünk az összedőlő szarkupacon

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 00:40:13

@esef:

Kösz az utolsó mondatot, tök jó érzés mit mondjak.:-/

reKorrekt 2009.01.23. 08:03:32

"Több tucatnyi visszaélésre derült fény Észak-Magyarországon a családi pótlékkal, és más, szociális juttatásokkal kapcsolatban, az ügyben már vizsgálódik a Magyar Államkincstár és az ügyészség. A visszaélés lényege: börtönben lévő gyermekeik után igényeltek jogtalanul szociális ellátást. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Ügyészségen egyelőre nem nyilatkoznak az ügyben, arra hivatkoznak, hogy senki ellen sem indítottak még büntetőeljárást."

süti beállítások módosítása