Skip to content


       Szűrés lista

Rendőr, HENT, Kondorosi a Fonogram-gálán

 Szavaim elálltak:


"A MAHASZ azokat is díjazza, akik fellépnek az illegális ZENEHASZNÁLAT ellen." Mu-ha-ha ...
"A nagy küzdelem egyik élharcosa Perdik Tamás rendőrszázados. Munkája kiemelkedően hozzájárult a szerzői jog és szerző joghoz kapcsolódó jogok érvényesítéséhez, és az illegális zenefelhasználás visszaszorítása terén." A szerzői jogokat mióta a rendőrség képviseli? Szerencsétlen ... minek kellett odahívni? Vele demonstrálták, hogy a rendőrség minden "illegális zenehasználó" sarkában van?

Kondorosi és a HENT (Hamisítás Elleni Nemzeti Testület). Hát ez kész röhej!

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökének

k ö z l e m é n y e 

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) a 2009. február 11-én megrendezésre kerülő Fonogram - Magyar Zenei Díjátadó Gálán az idei évben először „az év legeredetibb hangfelvétele” különdíját ítéli oda annak a magyar előadónak, akinek a zenei albumát a legtöbben töltötték le legálisan az internetről. Ezzel a speciális új kategóriával a HENT arra kívánja felhívni a nagyközönség figyelmét, hogy az illegális letöltésekkel szemben már számos jogszerű zeneszám vásárlási lehetőséget kínál az Internet.

A HENT szerint a magyar zenei élet legnagyobb ünnepe alkalmat ad arra, hogy mindenkiben tudatosuljon: a legális letöltéssel nemcsak jogszerűen cselekszünk, hanem támogatjuk, és nem meglopjuk azt az előadót, akinek a zenéje örömet szerez nekünk.

Az informatikai társadalomban a szellemi tulajdon teljesen kiszolgáltatott, hazánkban ma 10 letöltésből 9 nem jogtiszta. A HENT három fontos cselekvési irányt lát a jelenlegi helyzet javítására: bővíteni és felhasználóbaráttá kell tenni a legális zeneletöltő szolgáltatásokat, hatékonyabbá kell tenni a jogérvényesítést, illetve tájékoztató kampányokon keresztül fel kell hívni az emberek figyelmét a szerzői jogok tiszteletben tartásának fontosságára. 

Budapest, 2009. február 11. 

Dr. Kondorosi Ferenc

 

 A HENT:

"A feketegazdaság - és az annak részét képező hamisítás - elleni határozott és hatékony fellépés érdekében a Kormány döntött a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület létrehozásáról – az „Új rend és szabadság program” megvalósítása jegyében. 

Az „Új rend és szabadság” programért felelős kormánybiztos elnökletével megalakult javaslattevő, véleményező, illetve tanácsadói feladatokkal felruházott testület a szellemi tulajdonnal összefüggő feladat- és hatáskörrel rendelkező állami szervek, valamint a szellemi tulajdon védelmével érintett társadalmi és gazdasági érdekképviseleti szervezetek képviselőit fogja össze."

A HENT tagjai nem kispályások (PoArt,ASVA,BSA stb).

 

Vajon a ProArt tagja miért adja a nevét ehhez az országos parasztvakításhoz, amikor a saját honlapjukon ez olvasható:

"Bűncselekményt követek-e el, ha letöltök?

A letöltés önmagában nem bűncselekmény, amennyiben a letöltés, azaz másolat készítés a számítógép memóriájába vagy egyéb adathordozóra (CD-R) magáncélú felhasználás céljára készül és meg is marad e keretek között." 

 

Mindenfajta letöltés legális a törvények szerint Magyarországon. Addig meg nekem ne sírjanak, amíg 14-15 milliárd forint jogdíjat osztanak ki a "zenészeknek", évente.

Kormánybiztos, rendőr, HENT-különdíj egy színpadon?! Tényleg nem olyan volt, mit a Grammy-díjátadó ...

Címkék: zene abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr17938981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.02.20. 11:09:27

Nem értem ezt az egész szarkavarást.
Ami zene érdekel, letöltöm, ha tetszik meg is veszem eredetiben.

CD-t, DVD-t csak matrica nélkülit, csempészettet veszek (DVD: 60-70ft, CD: 40-50ft).

Kondorosiról szedjetek össze inkább egy jó kis fikázós, lepel-lerántós posztot.
Ha ő is annyira gerinces, mint az Üvegszemű Kellerlaci, akkor biztos találtok 1-2 cifraságot nála is :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.20. 11:10:09

majd ha 1 cd-nyi "zene", valamelyik új "sztárocska"stúdióban elfogadható szintűre kevert, effektekkel megtűzdelt nyivákolás nem 6ezer forintba kerül, azonnal nem fogok letölteni semmit "illegálisan".
a mai zene nagy része nem szellemi termék, hanem mesterséges úton előállított, gyenge utánzat, a régi , nagy zenekarok, énekesek másolása. legtöbb még önálló terméket sem ad ki , hanem a régi sikerdarabokat dolgozza fel, gyatra minőségben, ami szerintem minőségrontás. még örülhetnek, ha nem őket perelik be.
torrentre fel , barátaim!

Jim Raynor 2009.02.20. 11:12:07

elrettentésül fel is köthettek volna egy illegális zenehasználót a díjátadón....az lett volna az igazi....

eszkep 2009.02.20. 11:12:34

"Az informatikai társadalomban a szellemi tulajdon teljesen kiszolgáltatott, hazánkban ma 10 letöltésből 9 nem jogtiszta."

Persze lehet, hogy ennek az az oka, hogy a legálisan letöltött WMA formátumot csak EGYETLEN számítógépen lehet lejátszani... Bravo!

panki83 2009.02.20. 11:13:49

Teccettek volna normális zenét csinálni, és akkor a koncertekre is járna pár ember esetleg, íme egy példa:
www.youtube.com/watch?v=GifpFMZkq1E

gondolom ők nulla foriontot kapnak a 1x milliárdból

Combi a ballibes Ferkófan 2009.02.20. 11:15:43

Ladies and Gentlemen please fasten your seatbelts, the plane is beginning to land in Absurdistan.

mumli 2009.02.20. 11:16:59

@laca42: így van!
(zene)töltögetésre már nem is fecsérlem az időt, az utóbbi időben nem sikerült a kedvemre tenni :P

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.20. 11:19:38

Mellesleg a zenemásolásból eredő veszteséget fizetjük meg az Artisjus matricával ami a CD-n, DVD-n van, meg a memóraikártyán, mp3-lejátszón stb ...

mumli 2009.02.20. 11:19:44

egyébként először a címben a HENT-et simán hentesnek olvastam, és fel sem tűnt.
rendőr, hentes a gálán. :O

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.20. 11:24:33

@mumli: ajaj, lehet hamarosan jön értünk a rendőrség, mint árgus szemű jogvédő.aztána több GB-nyi zene után megfizettetik a jogdíjat, hogy a celebek nyugodtan sütkérezhessenek Argentínában, vagy Afrikában.hiszen megérdemlik, hatalmasat alkottak, teljesen egyedül létrehoztak egy új műfajt, a hogyan legyünk sikeresek mások sikerszámaiból.
A régi, nagy előadók lemezei meg megvannak, boltból, mikor még nem eszement áron árulták őket.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.20. 11:25:01

Zero b@zmeg ezt te elhiszed?

www.vier-pfoten.hu/website/output.php?language=2

Támogassa munkánkat adója 1%-val!
Adószámunk: 18187953-1-42

Kedves Állatbarát!Kérjük, támogassa Ön is személyi jövedelem adója egy százalékával a NÉGY MANCS állatvédelmi munkáját. Ez a támogatás Önnek tényleges anyagi ráfordítást nem jelent, ellenben szervezetünknek nagy segítség.

Köszönjük, hogy minket tisztel meg felajánlásával!

A NÉGY MANCS csapata

toxikus 2009.02.20. 11:28:53

VonPerez : höhöhöhöhö :) kéne megint valami marhaságot írnom, amit képesek egyes emberek elhinni:D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.20. 11:29:44

BRÉJKiNG!!!!!

Na kész b@sszátok meg! Ez kééész!

Feri nem tud futni pár hétig, mert fáj a térde! Viszont, kapaszkodjatok vazze!!! 100 kg-val nyom fekve vazze!!!

Kicsit karaj a Feri?

kapcsolat.hu/blog/par_het_futas_nelkul

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.20. 11:33:10

@VonPerez: súlyokat lecserélni 150kg-ra.
leemeli az állványról, és minden gond megoldva:)))

irrelevant 2009.02.20. 11:43:36

Szép szó ez a zenehasználat. Magyaros.
Megyek és használok egy kis Spinto Band-et.

monstress 2009.02.20. 11:43:56

@laca42:
Na azt én is megnézném a youtube-on! :-D
Ha csauseszkut lehetett mutogatni...

rolika 2009.02.20. 11:47:49

rendőrhent?! hol? :-)))

Mourinho már nem a király 2009.02.20. 11:55:40

Én ezt nem értem. Milyen hamisitás elleni testület? Ha letöltök valamit azzal én nem hamisitottam meg. LOL
:D

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.02.20. 11:58:35

annyira sokszor emlegettétek már itt ezt a kapcsolatot meg a blogot magát, így belenéztem.
elképesztő :)

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.02.20. 12:00:01

A kormány döntött: megalakulhatott az új testület. A kormány ismét pár havert betett az Új helyre...

Hülye
Embereket
Nyaggatók
Tömörülete

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.02.20. 12:00:34

A rendőrnek kijutó tapsból ítélve vagy mostanság sem népszerűek a rendőrök vagy a közönség köreiben is rengeteg volt az illegális zeneletöltő "bűnöző"..esetleg mindkettő.. :-D Meg az a szigorú tekintet!Mintha karót nyert volna emberünk.. :-)
@laca42: teljesen igazad van,vegyen CD-t hatezerért az,akinek a bőre alatt is pénz van.Nem mellesleg a legtöbb zenei előadó csak azt a két-három számot dolgozza ki az albumán,amelyik kislemezen is megjelenik;a többit csak összehányja,hogy kitöltse a helyet - így tulajdonképpen a vásárlót is megkárosítja.Most akkor miről is beszélünk?

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 12:00:37

"hazánkban ma 10 letöltésből 9 nem jogtiszta.)

na na naaa!
ezért ez erős túlzás.
az a 9 szerintem 9.999, úgy sokkal pontosabb, vagy inkább úgy mondanám, szignifikánsan nem tér el a 10-től.

hehe.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.02.20. 12:01:54

Meg aztán a rendőrszázados úr menjen ki a Sztojkáékhoz a Bódi Guszti cédék eredetiségét ellenőrízni.. :-D

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.02.20. 12:01:56

@VonPerez: pont akkor nem tud futni, mikor majd a legjobban kell. :o))
ajjaj!

és Háccs 2009.02.20. 12:03:53

ja, és amíg az sd-káryámon lévő plusz díjon tehetségtelen senkiket tartok el, addig nyugodtan bekaphatják.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.02.20. 12:04:19

OFF : ez a kapcsolat blog tényleg ütős..ennyi agyhalottat!
ferinek biztos speciális súlyokat adnak.Kinézetre,mint a rendes,de belül meg homok van a vas helyett.Így nem kunszt a százat kinyomni,mert az kábé 100 deka lehet.. :-D

és Háccs 2009.02.20. 12:05:53

@Kolompár Sztárszki:

Sztárszki, magaddal beszélgetsz.

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 12:20:56

egyébként én ezt eleve elferdült dolognak tartom, hogy a kis mulatós megasztárocskák, a zeneipari szakmunkások elvárják, hogy nagy bevételük legyen a fos zenéjükből.

akár akarják, akár nem, ennek a világnak vége: fellépésekből, igényes élő műsorokból kell egyre inkább "megélni", meggazdagodni, és ha valaki annyira jó, annak úgyis megveszi a rajongó az eredeti cd-t, ez viszont maradjon csak prémium szolgáltatás, extra bevétel.

egyértelműen a TEHETSÉG irányába megy ez a folyamat, és szerintem nagyon jól van ez így.

a zene- és filmipari paraziták meg húzzanak a picsába.

és higgyétek el, a tehetség igenis meg fog élni az ingyenes letöltések korszakában is, igenis meg fogjuk venni a 3-5-10-15 ezer forintos koncertjegyet, sőt, igenis meg fogjuk venni a több ezer forintos Depeche Mode CD-t (igaz, nem M.o.-on dupla áron, hanem Európából postán).

a filmekkel ugyanez a helyzet.
letöltöm, megnézem, ha tetszik, elmegyek a moziba, és megnézem ezeré'.
ha tudom, hogy tetszeni fog, le sem töltöm.
ha fos, örülök, hogy nem kellett kiadnom érte pénzt, mert ráfizetés lett volna.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.02.20. 12:28:25

@Kolompár Sztárszki: "Egyértelműen a tehetség irányába megy ez a folyamat.." Azért ebben ne legyél olyan biztos.Amíg a BRAVO 20-as listán egyetlen előadó sincs,akinek legalább egy lyukas kétfillérest érne a zenéje,amíg a legutóbbi megafrász összes tehetségtelen,botfülű,hamis hangú döntősének (mind a tizenkettőnek!) jelenhet meg lemeze,amíg van létjogosultsága az olyan szaroknak,mint kolompártekknó,notenx,antifitnessizé,márk,dzsosjutta és szépen meg is élnek belőle addig igényességet ne is emlegessünk.

Darren Gabriel 2009.02.20. 12:28:40

@panki83: az Ismerős Arcok DVD-t meg is vettem decemberben :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.20. 12:29:31

Ez az egész "netőccséle" mozgalom olyan mint a géprombolás.
Jönnek a csúnya gonosz internetezők és elszedik a pénzünket.
Nem, ez evolúció, bazmeg. Ha nem állsz mellé kedves kiadó, eltapos, hidd el.

Érdekes, pl. a Kaukázus is egyből kiteszi az összes lemezét ingyér letőtősbe, oszt mégsem halnak éhen, sőt, pont ettől ismertek.
Jah, hogy így nem a kedves kiadók döntik el kiből lesz sztár?
Bocs.
Evolúció, mondtam.

Plutonic 2009.02.20. 12:37:45

Mi a tökömet buzerálják már megint ezt?
Amíg az internet szabad, addig bekaphatják és igenis kaphatok zenét Abdultól, aki valahol Indonéziában lakik. :)
Egyébként meg szívesen veszem az eredeti cd-t, csak sajna a kereteim, ugyebár....
És persze az írható cd-ken szintén ott van az Artisjus matrica, szóval fizetek akkor is, ha nem zenét akarok írni arra a lemezre.

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 12:39:41

@Jack/rendetteremt:

én úgy érzem, hogy az igazán jó zenészeknek nincs szükségük lemezre, akik meg lemezt adnak ki, azok ezek, akiket felsoroltál.

a lemeznek vége.
én évek óta nem használok cd-t.
utálom.
sérülékeny, nagy, idegesítő, béna.

a bravo 20 meg igenis menjen csődbe, pont ez az, hogy itt ők sírnak most, hogy nem tudják eladni a fost.

Darren Gabriel 2009.02.20. 12:40:39

Mellesleg ha én letöltök mondjuk egy olyan albumot, amit '72-ben egyszer kiadtak vinylen, és két éve Japánban CD-n (Donny Hathaway - Live, egész pontosan), akkor én lopok? Vajon mennyi esélyem lenne szerezni egy eredeti példányt? Vagy inkább ne is hallgassam, és különben is basszam meg, nekem miért pont ilyen zene kell?

Akkor még nem is beszéltem a rengeteg limitált példányszámú lemezről, ami teszemazt csak az Egyesült Államokban jelenik meg. Ha nem tudok hozzájutni, akkor így jártam, de ne merjem letölteni, mert lesújt a törvény?

Különben is hogy lehetne lopás. Ha letöltök egy lemezt, akkor az eltűnik a polcról? Ott marad, bárki megveheti ugyanúgy. Azzal pedig, hogy nem töltöm le, még nem lesz 5000 forintom egy CD-re. Gecik.

A sok fukszoscigányt kéne basztatni inkább, akik a májvipen villogtatják a köteghúszezreseket. És akkor a kevésbé látványosakról szó se esett, pedig méglegtöbben vannak...

és Háccs 2009.02.20. 12:43:01

így is, csak betesszük a kocsiba a 2 centis, 4 gigás SD-kártyát, oszt menekülünk a cowbojok ellen.

jól mondom, Sztárszki?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.20. 13:05:53

@panki83:

Jé, pont ma hallgattam Ismerős Arcokat.:) A legutóbbi koncert is, amin voltam, pont az övék volt.:)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.20. 13:08:26

@Jack/rendetteremt: Ez egyébként pont a zeneletőtés miatt van :)
Normális ember a zenét letőti, akinek meg nincsen internettye, az kénytelen a traktorral felmenni a városba, és megvenni a cédét.
Ígyaztán a Bódigusztiból, meg Tekknőből adnak el a legtöbbet (kb. hatot havonta) mire a kiadók azt hiszik, ez kell a népnek. És igazuk van, a nép azon felének ez kell, akik letöltésről csak a fejőgéppel kapcsolatban hallottak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.20. 13:08:42

@mumli:

A rövidítés olvastán pont azon röhögtem, hogy tényleg kijönne mozaikszónak.:)

martonx 2009.02.20. 13:09:37

@szmoker:

DVD inkább 40-50 Ft. Drága helyen vásárolsz :-D

A napokban azon gondolkoztam, hogy mi kerül egy új DVD filmen 3-4000 Ft-ba. Ha én tudok 40Ft-ért DVD-t venni, akkor aki 100.000-es darabszámban veszi, mennyiért szerezheti a nyersanyagot?
És minek műanyag doboz? Az összes filmnek, amit eredetiben megvettem a garázsban porosodik a doboza. A lemezek meg egy mappában figyelnek.
Ha egy új film 1000Ft-ért jönne ki, állítom, hogy a többszörösét eladnák, és nem kellene a letöltéseket üldözni.
Ráadásul 4000Ft-ért még akkor se vennék meg egy filmet, ha nem tudnám letölteni. Inkább kikölcsönözném bagóért.

martonx 2009.02.20. 13:11:09

@zero: Ezért nem kell boltban vásárolni. Velem ne fizettessék meg a vélt sérelmeiket.

Adjanak ki minőséget, megfizethető áron, és hirtelen vissza fog szorulni a letöltés.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.20. 13:11:10

@VonPerez:

100 kilóval lehet fekvenyomni, de az a kérdés, hogy hányszor?:P

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.02.20. 13:38:27

@martonx: A 40-50Ft/DVD az nem a véletlenül a kamionról leesős fajta? :-D

martonx 2009.02.20. 14:09:08

@Jack/rendetteremt: nem tudom honnan van. Én boltból veszem, pult alól :-D

Noname Watanabe 2009.02.20. 15:33:29

Novodomszky Évát hazavinném a Fonogramról, a többiekre meg omoljon rá a tető :P

Nem azért, de egy új CD 4-5 kiló. A stúdiódíj 30-40 kiló óránként (sokat mondtam), a cd-borítót bármelyik éhező grafikus bagóért összehozza... mi kerül ennyibe egy korongon?! Kurva nagy haszonkulccsal nyomják az ipart, na.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.02.20. 16:11:42

Bocs, hogy beleszólok de a 40-50Ft-os DVD az véletlen sem a jó alapanyag... vagy tévedek?
Vagy 65-ért veszem sokért a Verbatimet?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.20. 17:07:03

www.prae.hu/prae/articles.php?menu_id=&aid=1128

Letöltések: felülírt szerzői jog?

Nemzetközi felmérések szerint Közép-Európában a teljes internetes adatforgalom közel nyolcvan százalékát a jogvédett tartalmak illegális terjesztése, letöltése teszi ki. Mikor töltjük le jogszerűen a zenét az internetről? A szerzői jogi törvény áprilisban közzétett tervezete egyértelművé tenné a választ a kérdésre. Az Egyesült Államokban eközben folyamatosak a perek a nagy letöltőoldalak ellen. Történelem, elemzés és háttér.

Rorgosh 2009.02.20. 17:07:52

Az is illegális zenehasználat, ha a zuhany alatt dúdolok? :)

charlie 2009.02.20. 18:27:18

Mi az, hogy illegális letöltés? Magyarországon jelenleg audiovizuális művek letöltése teljesen legális.

Maestro 2009.02.20. 22:23:16

1) nem a letöltés a para hanem a feltöltés
2) ha az egész országban minden faszán működne, és satöbbi, nem kéne zárni az ajtókat, 100%, hogy hazatérsz az átmulatott estéből, meg ilyenek, akkor utána jogosnak érezném ezt az elcseszett sipákolást arról, hogy milyen geciszar ma zenekarnak lenni.

Történetesen van egy zenekarom, és kb teljesen felesleges artisjussal pöcsölni, mert ők is csak arra vannak, hogy a kötelező sarcot behajtsák. A cd-ből meg nincs pénz, ezt mára nagyjából mindenki tudja, koncertezni kell, fesztiválra kell menni, meg beutazni az országot, és ha eljött a sok ember, akkor azok kifizettek sok belépőt, és abból lesz a sok zseton.

Addig pedig példamutató módon fent van a honlapunkon az egész album. Vicces lenne ha a köcsög net-rendészet rámszállna, hogy a saját zenekarom számait töltöttem le:D

kacsa! 2009.02.21. 01:15:22

EAKAT - Elmentek A Kurva Anyátokba Testület

charlie 2009.02.21. 09:47:14

@Maestro: pedig elvileg a saját zenekarod saját számai után is kéne sarcolnod, hogyha felteszed a netre.

amúgy robbanjatok be a Last.FM-be is, hozhat ismertséget.

süti beállítások módosítása