Skip to content


       Szűrés lista

Stadler a Közgázon tanít

A tervezett kurzusnak az a célja, hogy megismertessék a hallgatókkal, hogyan kell vezetni, irányítani egy céget. Az előadásokat tartó vállalkozók - egyebek mellett - elmesélik, hogyan menedzselik cégeiket, illetve milyen módon ösztönzik dolgozóikat. 

Az egyik felkért "tanár" Stadler József ... aki volt és jelenlegi cégeiről, az indulásról, a problémákról és a siker titkáról beszél majd. Stadlert Szirmai Péter, egyetemi docens, igazgató, a BKÁE Kisvállakozás-fejlesztési Központ igazgatóhelyettese kérte fel.

Stadlerről röviden annyit, hogy ÁFÁ-s számlával bizonygatta, hogy ő megvette Leonardo da Vinci "Utolsó vacsora" című festményét ... és volt pofája visszaigényelni utána az ÁFÁ-t.

Remek történtetek várnak az ifjú egyetemistákra, egy izíg-vérig magyar üzletember áll eléjük, akinek a rendszerváltás után indult meg a karrierje. Juhászból milliárdos, nem egyszerű megcsinálni ...


"Biztos sokaknak kellemetlen lesz, hogy elmondom az életem történetét, de nem rejtek véka alá semmit. A börtönéveket ugyanis én ültem végig, és a vagyonom jelentősebb részét is elvesztettem, úgy, mint az akasztói stadiont, a kamionjaimat és még hosszasan sorolhatnám. Úgyhogy nem tartozom senkinek semmivel. Történeteimet pedig úgy adom közre, ahogyan megestek velem: nem hallgatok el, és nem is teszek hozzájuk semmit. 


Nagyképűség nélkül mondhatom, hogy szinte bármit el tudok adni, ami a kezem ügyébe kerül. Juhász koromban szó szerint, még a szarból is pénzt csináltam. A tanyánktól fél kilométerre volt egy egészséges nyárfaerdő, ahol körbekerítettem egy részt, hogy a birkák jól tudjanak hűsölni, és jól érezik magukat. Én meg nem átallottam összeszedni a trágyájukat és jó pénzért eladni a szőlősgazdáknak. Hát így csináltam pénzt még a szarból is. 


Tizenhét éves voltam, amikor Akasztón házat vettünk. A környéken a pálinkafőzés bizonyult a legjobb biznisznek, s mivel az összes szomszéd ezzel foglalkozott, én is belevágtam. Nyomtam az ipart rendesen, de a hatóságok is résen voltak, így beleestem a szórásba. A kiskőrösi vámparancsnok közölte is velem, hogy ha nem hagyom abba a főzést, jó időre elintézi, hogy hűvösre kerüljek. Innentől kéthetente kijöttek ellenőrizni, így kénytelen voltam felhagyni a tevékenységgel. Ekkor történt, hogy bevittek Kalocsára katonának, ahol azonnal azon töprengtem, hogy hogyan lehetne folytatni a pénzkeresést. Végül az egyik első kimenőm alkalmával Akasztóról hoztam 20 liter jófajta pálinkát, és becsempésztem a laktanyába. Eleinte csak a haveroknak adtam, majd az alaksorban kialakítottam egy kis zugkocsmát. Ahogy nőtt az eladás, bevontam az öregkatonákat is, hogy kis tételekben behordják az árut, majd a tiszteket is, akiket nem ellenőriztek olyan szigorúan. Természetesen nekik se volt ellenükre egy kis mellékes kereset. A tisztek ezután úgy bántak velem, mint a hímes tojással, hiszen ingyen piálhattak nálam."

 


Stadler József juhászként kezdte pályafutását, majd tollfelvásárlással, később bortermeléssel foglalkozott. Fuvarozási céget alapított, és kamionokkal Ukrajnába, Romániába és Oroszországba szállított élelmiszert, italt, cipőt, még illatszerrel is kereskedett. Az országból kiszállított termékek után milliárdos nagyságú áfa-visszaigényléseket nyújtott be az adóhivatalhoz. 

Nem sokáig tartottak a "mézes évek": Az APEH kemény rászállt Stadlerra. Az ügyészség szerint a vádlottak 1993-94-ben több milliárd forint kárt okoztak az államnak, fiktív számlákkal, jogtalan áfa-visszaigényléssel. 

Stadler Józsefet 1998-ban első fokon kilenc évre ítélte a Bács-Kiskun Megyei Bíróság. A fellebbezések után végül a Legfelső Bíróság, 2003. február 12-én kihirdetett jogerős ítéletében, a csalás és más bűncselekmények miatt első fokon kiszabott ítéletet enyhítette. Négy és fél év, fogházban letöltendő büntetést szabott ki a bíróság a vádlottra, és kötelezte az első fokon megítélt kétmillió forintos pénz-mellékbüntetés megfizetésére.

Nézzük, milyen üzleti módszerek kerülhetnek elő a Közgáz-előadáson. Figyelem! Bármelyikből lehet tétel!

1. Jogosulatlan áfa-visszaigénylés. A vád szerint ezt két módszerrel csinálták: (a) nem is létező cégek fiktív kibocsátású számláival, (b) valódi, ámde ekkora üzletekre alkalmatlan cégecskék közbeiktatásával, az eredeti ár sokszorosát feltüntető számlákkal (terminus technicus: átfuttatás). Kárérték: 740,3 millió Ft.

2. Exportszubvenció. A vád: Stadlerék a “kétszámlás trükköt” alkalmazták: ugyanazzal a sorszámmal egy kis és egy nagy összegű számlát írtak, és az állami támogatást a nagyobbik összegre igényelték/kapták meg. (A vád szerint volt egy harmadik, legkisebb összegű számla is, ezt a célországbeli vevő kapta volna, nyilván azért, hogy a lehető legkevesebb vámot fizesse.) Kárérték: 416,8 millió forint.

Stadler: A támogatás kiutalásának feltételeit bizonyíthatóan teljesítette, amennyiben az árut dokumentálhatóan kivitte az országból, és az érte járó összeg (megvannak a banki bizonylatok) befolyt a számlájára, majd ennek alapján kérte a támogatást. Azaz minden rendben történt. Annak a ténynek, hogy két darab, egy kisebb és egy nagyobb összegű számla készült (nem mellesleg: semmiféle bizonyíték nincs, hogy ő erről tudott volna), Magyarországon nincs jelentősége (a nagyobb összeg az “igazi”, az folyt be a számlára). Az pedig, hogy a külföldi üzletfél netán “olcsósította” az ő vámfizetését, nem az itteni hatóságokra tartozik.

3. Társasági adó csökkentése (fiktív költségszámlák) (d). Vád: Stadler létező és fiktív keleti cégektől hamis számlákon “tudáscsomagokat” vett, illetve piackutatást végeztetett, reklámoztatott, majd ezeket a kiadásokat költségként elszámolva, csökkentette cégének nyereségét, így kevesebb adót fizetett. Kárérték: 1 milliárd 112 millió Ft.

4. Fiktív adásvétel. Leonardo da Vinci és egyéb alkotók 22 festménye.

Stadler: Ő ugyebár juhász, nem ért a művészethez. Ezért kért certifikátot. Bizniszt szimatolt az ügyben, de nem jött be, istenem, van ilyen. A pénztárkönyv, a kiadási és a bevételi bizonylatok, azaz minden azt bizonyítja, hogy a képek árát kifizette, és tanúk is vannak, akik látták a festményeket. A képek persze akár hamisítványok is lehettek: de hát nincs üzlet kockázat nélkül, ugye.

5. Átfuttatás. “X” Bt. 971 ezer forint értékben 155 288 db kozmetikumot importált, majd “Y” Kft.-nek adta el a cuccot nettó 41 millióért. “Y” Kft. (Stadler, illetve főkönyvelője kérésére) továbbértékesítette az árut “Z” Kft.-nek nettó húszmilliós áron; “Z”-től immáron 147,5 millióért (plusz áfa) “W” egyéni vállalkozó (azóta meghalt) vette meg és adta el Stadler cégének a kozmetikumot 149 millió + 37,3 millió áfáért. Az áfát – voltaképpen erre ment ki az egész játék – az APEH annak rendje s módja szerint visszautalta Akasztóra. “Y” Kft. a vád szerint nem csinált semmit, “W” egyéni vállalkozónak pedig még könyvelése sem volt, áfát meg pláne nem fizetett: Stadlerék kiadási pénztárbizonylata (hogy tudniillik a cégtől “W” készpénzben fölvette volna a bruttó 186 352 800 forintot) tehát kamu. (Ugyanezen receptre készült több más cipő- és kozmetikumügylet is más szereplőkkel.)

Stadler: Lehetséges, hogy a tranzakcióban mások követtek el hibákat (például úgy, hogy ők nem fizették meg az áfát). De ő, Stadler igazoltan kifizette a nagy összegű, áfával növelt vételárat (ott a pénztárkönyv), tehát jogosan kérte vissza az áfát. Hol itt a gond?

6. Exportszubvenció. Egy franciakockás füzet rejti a tényleges (első) vételi árat. Exportszámla külföldre: a célország hatóságainak szól, a beszerzési árat sem éri el. Támogatásigénylő számla a magyar hatóságoknak (sorszáma azonos az előzőével): sokszorosan, alkalmanként húsz-huszonkétszeresen meghaladja a beszerzési árat.

7. Fiktív költségszámlák. Főként orosz cégek “tudáscsomagokat” értékesítettek a Stadler Kft.-nek, illetve marketingtevékenységet és piackutatást végeztek olyan piacok vonatkozásában, amelyekkel Stadlernek nem volt semmilyen üzleti kapcsolata. A vád hét számlát konkrétan is említ, majd így összegez: a 2,4 milliárdos összértékű költségszámlák elszámolásával az akasztói vállalkozó 989,5 millióval csökkentette a befizetendő társasági adót.

Stadler: Eleve nem fiktívek, hiszen a pénzt – 37 millió dollár – átutalták a külföldi eladóknak, az erről szóló bizonylatokat új bizonyítékként becsatolták. A cégek sem lehettek fiktívek, hiszen az orosz rendőrség hosszú levélben sorolta gaztetteiket: aki nem létezik, az rosszat sem csinálhat. Tudáscsomag: a keleti biznisz nem olyan, mint a nyugati; mások a normák. A tudáscsomag voltaképpen nem más, mint az ottani üzletet jól ismerő vagy kézben tartó csoport garanciája, hogy az árura szükség van, a vevő fizetőképes, a szállítmány megérkezik, a sofőrt nem ölik meg. Tény: Stadler-szerelvény még Belső-Szibériába is mehetett, a megrendelők előzékenysége folytán páncélvonatos biztosítással. Tény: az áru odaért, a pénz meg ide. Mi a probléma?

Stadler szabadulása után a ruhabizniszbe vágott bele.


"Két műszakban dolgozom reggel nyolctól, este tíz óráig. Az árubeszerzéstől kezdve, az eladásig mindenben részt kell vennem. Másfél millió különböző termék található a solti áruházban. A filigrán testalkattól kezdve, a teltkarcsúkig bárki tetőtől talpig felöltözhet. Bőrkabátok, öltönyök, férfi-női ruházat: a szabadidő ruhától, a fehérneműtől, a nagyestélyiig. Az ország valamennyi részéről érkeznek a vevők, így szinte egy perc megállás sincs, mivel minden vevő, aki belép az áruházba szeretné, ha én magam szolgálnám ki. Nálam nincs fix ár, minden megállapodás, alkudozás kérdése, a végén úgyis megegyezünk, és mindenki elégedetten mosolyog. Nem titkolt célom, hogy a Stadler „S” eggyé váljon a minőség garanciájával. Sportruhákat, futballmezeket, stoplis cipőket, háztartási tisztítószereket, sőt sört is gyártattunk az „S” égisze alatt."



30 fontos Mex-felső Stadlernál csak 1500:


Az "Utolsó vacsora" című festmény a többi festmény mellett még mindig megvásárolható. Érdeklődni Stadler úrnál lehet...








(Forrás: A Stadler-dosszié)

Vajon kik lehetnek a kurzus többi "tanárai"?

Princz Gábor - "Bank és cégvezetés jó szimattal és jó kapcsolatokkal"
Kulcsár Attila  - "Megforgatom a pénzed avagy tőzsde, részvények, hozamok"
Kunos Péter - Kovács Mihály : "Nemesfémben van a jó pénz"
Gyurcsány Ferenc - "Mire elég 5000 milliárd hitel avagy hitelek, kamatok, kockázatok"
Tocsik Márta: "Mekkora az elégséges sikerdíj?"
Neve elhallgatását kérő Bács-Kiskun megyei vállalkozó: "Olaj export-import magasfokon"
Zuschlag János (távoktatás a börtönből, webkamera segítségével): "Itt a fiktív, hol a fiktív" 

Címkék: közélet abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr69990297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kopaszfarkas 2009.03.09. 13:45:47

Kurzus tanárai még:
Sztojka Iván: Bodza és vas

Egyébként zero nem tudom mi bajod? Végre az egyetemen is az életre tanítanak...

Sztyopabá 2009.03.09. 13:49:02

Gondolom, külön tantárgy lesz a szappan lábbal történő felvétele, a cellaillemtan és a sérült, kitágult végbél homeopátiás, ami épp kéznél van, szerekkel történő gyógyítása is.

rolika 2009.03.09. 13:51:46

zero, te is tarthatnál egy előadást, kötél és lámpavas, mint időszakosan visszatérő slágertermékek címmel :-DDDDD

sandorn (törölt) 2009.03.09. 13:56:20

Hello, nevetni fogsz de azon kívül hogy Stadler egy csaló szélhámos, valószínűleg tud értékes mondanivalóval szolgálni egy vállalkozás természetéről, egy előadás erejéig legalábbis. Nyilván nem csak ÁFA-csalással foglalkozott egész életében.

Rhod 2009.03.09. 13:57:49

Gyurcsány-Kóka-Veress: (tudományos fantasztikum a közgazdaságban): A magyar euro

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.03.09. 13:58:21

@sandorn:

Szerintem van elég sikeres üzletember az országban, szerintem nem a törvényesen elítéltet kellene a diákok elé állítani ....

Zep 2009.03.09. 13:59:43

Ez olyan, mintha a rendőrtisztin tömeggyilkosok tartanának előadást, a teológián meg Ozzy Osbourne.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.09. 14:02:21

Veres János, hogyan kapáljunk...
Bajnai Gordon spórolás az árammal, avagy alternatívák a medencefűtésre...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.09. 14:07:23

Tanulni csakis a mestertől......

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.03.09. 14:08:08

Na, ez megint a szokott, 10 pontos színvonal! Ezért szeretem ezt a blogot!

sandorn (törölt) 2009.03.09. 14:08:43

@zero: De Stadler lehet nem kér 500 ezret egy előadásért:) Amúgy múltkor láttam a TVben, érdekes dolog a sajátmárkás termékekkel való nyomulás, meg mintha megjavult volna, saját elmondása szerint.

BB922 2009.03.09. 14:09:09

Ez a Szirmai amúgy már akkor is egy címeres seggfej volt amikor odajártam, szóval összeillenek.

Méghogy nem tartozik semmivel basszus. Mintha kifizette volna utólag a milliárdos csalásait... rohadék.

roymakaay 2009.03.09. 14:11:24

még jó, hogy az egyetemnek rektora van és nem igazgatója. bravó.

szirmai péter pedig a Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának központvezetője, egyébként egyetemi docens.

ha átvesztek egy szar cikket, akkor legalább ellenőrízd le, hogy a te oldaladat ne rontsa (tovább).

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.03.09. 14:12:40

Stadler az első, ezután ki következik, Princz Gábor? Remek.

BB922 2009.03.09. 14:16:53

Ja mégegy: A közgáz vezetés-szervezés szakirányon a corporate governance tárgyat Angyal Ádám tartotta sokáig. Most is lehet, nem tudom.

ld: www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=12890

Ganz, Dunaferr, Ikarus. Csupa sikersztori.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.09. 14:17:58

Amerikában, ha valaki milliárdos vállalkozó akar lenni, akkor saját pénzen csinál egy bankot, vagy egy Microsoftot. Magyarországon inkább az alkalmazotti státuszból lesz a menő valaki(OTP, skála). Méghogy saját pénzen, saját felelősségére:)
Ehhez képest Stadler jó választás.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.03.09. 14:20:10

@Rhod: A kormány elkezdte a felkészülést az euro bevezetésére, és ez komoly. Nemzeti Átállási Terv Munkacsoport alakult erre.

lopici_gaspar 2009.03.09. 14:27:12

orban viktor, hogyan "ne mi nyerjuk a legtobbet"

egyebkent ha megegyszer valaki alaksort ir alagsor helyett az szarjon bajuszos ponikat!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.09. 14:27:38

Hunvald-Verók: Gazdálkodás az önkormányzat vagyonával
Kiss Bálint (MÁV_ABE): A külföldi off-shore cégek előnyei
Széles Gábor: A cégvezetés fokozatai: a virágzástól a végelszámolásig, avagy ájláv Ikarus

kaszakő 2009.03.09. 14:30:05

Előadhatnának még a következő címekkel:
Legális színesfémkereskedelem (Veres János)
A pénzmozgás nélküli off-shore cég (Gyurcsány Ferenc)
A Siker Díja (Tocsik Márta)
Más pénzével a magunk haszát, más farkával a más csalánját... (Kulcsár Attila)
Korszerű banki műveletek (Princz Gábor)

Lehet folytatni...

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.09. 14:31:16

:-)))

Rádióban volt velük beszélgetés, a meghívó korrektül megmagyarázta, miért fontos:

olyan emberek mondják el a tapasztalataikat, akik

"A jég hátán is megélnek"

Stadler ilyen, ne várjátok már el, hogy a Marx Károly Pol. Egyetemről szalajtottak oktassák a jővő Bokrosait!!!

cato fong 2009.03.09. 14:34:59

a szomorú az, hogy én is tudok olyan, a gyakorlatban (több állami és egy magáncégnél) minden szinten megbukott egykori vezetőről, aki ma tanszékvezetőként menedzsmentet oktat, nem gyenge arccal. (ok, priusza ugyan nincsen, mert büntetőjogi vetületei nem voltak ténykedésének. egyszerűen egy kisstílű béna fasz.)
miközben egy kivételével az összes céget gallyra baszta, ő maga elég jól prosperált. Az egyetlen kivétel esetében volt egy külföldi társügyvezető, aki a mai napig sírva röhög azon, hogy ennek az embernek van képe menedzsmentet oktatni, ráadásul vezetői ámokfutásainak helyszínén. pedig szép reményekkel indult, már a kisdoktoriját is az akkori cucilista nagyvállalat kollektívája írta, mert ukázba kapták.
de azért ő most az erős ember, másokat kicsinál, saját, intellektussal zömében nem rendelkező, ámde adott esetben a kilincset is leszopni hajlandó protezsáltjait pedig nyomatja.
ezért ilyen híreken csodálkozni nem tudok. Magyarországon ez van.

BB922 2009.03.09. 14:39:21

@Jozicsenko, aki inkább lenne pék...: Bokros ott tanult, valamelyik gazdpol öreg prof mondta róla hogy ő a kedvenc tanítványa. Bár nyilván valahol továbbtanult...

Infomaker 2009.03.09. 14:41:49

Ha a hír igaz, szerintem semmi gond vele, jó ötlet.
Fontos, hogy a hallgatók a Mikro és Makro könyveken kívül a való világgal is tisztában legyenek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.03.09. 14:44:59

@Infomaker:

Nem!

Nem jó ötlet!

Basszus pont azért tart itt az ország, mert pornós kurvák vannak celebnek kikiálltva, mert elítélt vállalkozó meg taníthat egyetemen (!).

És sorolhatnám tovább....

Rhod 2009.03.09. 14:49:56

@BálnaUhr:
A Nemzeti Átállási Terv Munkacsoport lesz az első, akiket a falhoz állít a forradalom... :)
komolyra fordítva: van új céldátum?
@zero: nemcsak hogy taníthat, nemsokára egyenesen követendő példa lesz... :(

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.09. 14:52:35

@cato fong: és később ő a "szakértő, pártatlan közgazdász"

misc · http://misc.blog.hu 2009.03.09. 14:54:08

én nagyon szívesen meghallgattam volna az előadását, kár, hogy lekéstem róla.. talán jövőre :)

szerintem az, hogy milyenek az erkölcsei, az ebből a szempontból nem számít. biztos tud bőven olyanokat mondani, ami érdekelné a hallgatókat.. akik persze nem feltétlenül találják követendőnek a példáját. Sztem kifejezetten hasznos, ha egy kicsit ismerkednek a "sötét oldallal" is :D

Mária 2009.03.09. 14:54:54

Nem lehet, hogy azt a funkciót tölti majd be, mint benedek bácsi és a Korda házaspár a Sziget fesztiválon?

A fiatalok majd kicsit bólogatnak, kicsit csápolnak és jókat mosolyognak a kisöregen a háta mögött.

Szűcslaci 2009.03.09. 14:56:21

@zero:
Neked van igazad....normális rendszerben józsibácsinak penészes börtöncellában kéne megrohadnia. Nem pedig kétmillaás büntetést fizetnie. Mint princgabika a három millával. Nagy-nagy baj, hogy a lámpavasak üresek maradtak 89-ben. ennek még unokáink is isszák a levét.

changebug (törölt) 2009.03.09. 14:57:32

A báránybőrbe bújt farkas.
Háát, nem szentéletű az öreg az már biztos, de szerintem van egy-két olyan ember akik országokat döntöttek romba gazdaságilag aztán még sem ülnek/ültek. (most nem politikára gondolok.) Na azokat hányan hallgatnák...
A hallgatóság is álszent ilyen szempontból szerintem.
És mindentől függetlenül azért valamit tudhat az öreg.
Informatikai előadáson szerinted mi az izgalmasabb - ha jön egy csóka öltönybe és elmondja a marketing dumát, hogy X cég milyen biztonsági megoldásokat dolgozott ki, úgyhogy mindenki megnyugodhat vegyék meg a következő termékünket is, vagy jön egy kis farmeres csóka és szarrá hack-eli az egész cuccot és mindenkibe belefagy a szar? Vagy a rendőrőknek, ha nem is egy gyilkos, de egy betörő mért ne tarthatna előadást? Na látod. A gazdasági életben is szerintem mindig vannak stiklik egymást kell agyonütni valamilyen módon. Én szkeptikus lennék afelől (pláne bizonyos nagyságrend felett) - hogy találnál tisztakezű embert. Legfeljebb még nem találtak róla semmit. Ma már szerintem egy jó ötletből csak csendben eléldegélhetsz a félhomályba, ha tiszta akarsz maradni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.09. 14:57:43

Más lenne a helyzet, ha a rendőrség vagy a VPOP kérné fel szakértőnek, mint a csekkes fickót az FBI..

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.09. 15:01:03

@zero: nem tanít az egyetemen, hanem előad. Pl amikor valami tapló a 27 kutyájával körbefutja az Antarktiszt, akkor azt is meghívják előadni. Elmeséli, milyen szar volt kutyát enni a mínusz negyvenben, vetít pár képet, kérdeznek tőle, aztán hazamegy.

Nem mondom, hogy a sittes gazembereket egyetemeken kell mutogatni, de azért a tanít meg az előad között hatalmas különbség van.

Petrow 2009.03.09. 15:12:30

@geistwald: ott a pont. Nálunk is tartott előadást ogy. képviselő + kistérségi megbízott, biotermékek értékesítéséről szupermarket-láncoknak.

Fő tanács mi volt? Érd el, hogy csak papíron kelljen polcpénzt fizetned (magyarán kend meg a lánc beszerző-igazgatóját). gratulálok...

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.03.09. 15:19:03

@Rhod: Áh, dehogy van. Előkészülnek még csak arra, hogy hogyan lehet majd zökkenőmentesen átállni (na ez is vicces lesz majd). Addig még van 6-8 évünk legalább.

hubertusz 2009.03.09. 15:22:12

Stadler leülte? Ha igen, zero, hagyd őt békén!
Nagy bajok vannak az országban, célszerűbb lenne azzal foglalkozni, bele a mélyébe...Vagy te is úgy gondolod, hogy ennek az országnak legnagyobb problémája a képvielők fizetése?

Tamas.. 2009.03.09. 15:25:30

Na most vettem ki a feedek közül ezt a blogot.
Hogy lehet valaki ennyire fogalmatlan? Az egyetem igazgatója? BKÁE?
Fogalmad sincs az egészről.

magyar-magyar szótár 2009.03.09. 15:25:43

A valóság dögunalom.
Stadler könyvelője egy "csomagban, több olajképpel együtt vásárolt meg egy gyatra másolatot Leonardo Utolsó vacsorá'járól. Csak ez így ugye, nem érdekes. Poenosabban hanngzott feltupíroznni a secco-ra, ami az exebádlő falán van, ugyebár.
És így tovább.
Szerintem messze nem Józsi bácsi az, aki megérdemli ezt a fikázást, miközben ilyen konstruktívkönyvelőink vannak, mint Apró Piroska néni -akitől bizony Stadler könyvelője csak tanulhatna.
Külső-Solton [Kecskemét felől] van Józsi bácsi nagy óccsóruhabazárja. Bárki bemehet, parolázhat Józsi bácsival, beszélhet vele, oda, egenyesen a nyócosztályos juhásznak a szemébe bele. Aki ugyebár azért fizette az okos könyvelőit, hogy könyveljenek.
A Wallis Zrt könyvelői is könyvelnek.
Vannak ilyen könyvelők ugyebár.
Meg ÁFA visszaigénylések.
Aztán valaki megbukik, más meg nem.
Általában a kis halak akadnak horogra -mint Józsi bá'.

2009.03.09. 15:27:27

Jót derültem a bejegyzésen, köszönjük szépen. :)

magyar-magyar szótár 2009.03.09. 15:28:43

Látjátok, pl azt se tudjátok, hogy az első araboknak eladott befuccsoltatott cég is Apró Piroska néni nevéhez fűződik (a vejkó cégét adta er szíriaiaknak) .
A fasorba nincsenek Piroska nénihez ezek a nevek, még Princz se. És a hóülye jobberek a papa miatt szokták cseszegetni Piroska nénit, pedig van ő májerina a magajogán is akkora. Még Schmuck Andor is nagyobb csóka, mint Józsi bá.

rolika 2009.03.09. 15:36:17

érdekes evolúción ment keresztül józsi bá':

úgy kezdte a karrierjét, hogy nem adott számlát (sz.rról? :), és úgy végezte, hogy még arról is volt számlája, amihez köze nem volt...

most mi lehet a helyzet? csak mert ez a bazári alkudozósdi nem éppen nagy számlafegyelemre utal :-)))

neeskens 2009.03.09. 15:45:36

TF-en: Gyárfás Tamás - Mészöly Kálmán - Kisteleki István: Futballdiplomácia - sikeres pályázatkészítés az UEFA felé

Jano962 2009.03.09. 15:45:59

Nincs ezzel probléma. Meg kell tanítani az eljövendő elitnek, hogy kell az államtól lopni. Bár ha nem változik meg ez az egész rendszer pár éven belül, nem lesz kitől, ennyiben talán értelmetlen a dolog.

greggrant 2009.03.09. 15:51:12

Na, ez azért jó nagy csúsztatás, hogy kurzust fog tartani! Egy-egy előadást szoktak tartani vendégelőadók, akiket aztán szemináriumon ki lehet vesézni - mit csinált vajon rosszul, mit jól, mivel nyert, mivel vesztett.

obero9 2009.03.09. 15:51:42

Nem értem miért a Stadleron vagytok kiakadva? Ő legalább leülte ezért a büntetését.

Mi van Joszip Tot, és Kaja Ibrahim vállakozásaival?
Velük is eltüntettek egy pár millát, és mi lett a vége?

Akkor még nem is beszéltünk a híres mágusról, Videoton, Ikarus, milyen szépen felvirágoztatta!!

neeskens 2009.03.09. 15:54:43

Dávid Ibolya taníthatna politikatörténetet a konzervatív hagyomány és politikai kultúra címmel - vendégelőadó: Lengyel Zoltán, aki saját képeivel illusztrálja a témát

magyar-magyar szótár 2009.03.09. 15:54:50

A bazárja szisztemjét az 'ámítástechnikai cégekéhez tudnám hasonlítani. Szendvicsben van a cucc: két műszálas török ravataliöltöny között egy príma bőrszerkó. És az árakat csak Józsi bá tudja megmondani. Alkudni is vele kell. A ravatali öltöny 20ezer, úgyhogy az alku mértéke is kb török...
De mondom: Bárki odamehet, parolázhat az öreggel.

Viszopnt a virtuális nyálingerekkel, bérbloggerekkel, akik kb ilyen pitiáner bótokat csinálnak velünk, mint az öreg, nem tudunk parolázni, sőt, olyanok is vannak, akik "moderálják" a nekeik kellemetlen (nem trágár vagy sértő, hanem témába VÁGóó) megjegyzéseket..

reKorrekt 2009.03.09. 16:02:12

@Tamas..: Imádom az olyan hűdekurvaokos embereket, mint te...

misztikus alfahím 2009.03.09. 16:02:30

Felőlem Gyurcsány is tarthatna előadást, persze majd csak ha kijön a sittről.

Bárcsak már ott tartanánk!

caymanos 2009.03.09. 16:07:55

Nem azért, de tán Stadler az egyetlen, aki asszisztált néhány kampányhoz, és leülte, amit ezért kimértek neki.
Nem mondom, hogy ettől különösebben értékes személy lenne, de hosszan lehetne sorolni azokat, akik nem restellték Paxittal, vagy Parabellummal lezárni a múltat, és különösebb ijedtség nélkül úszták meg.
Szóval, inkább Stadler adjon elő, mint khm. más.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.03.09. 16:11:02

Most mi van már?
Végre lesz egy felkészült generáció akik valódi tudással hagyják el a Fővám Téri Szabadidó Központot! :DDDDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.03.09. 16:16:48

@Tamas..:

jaj, most vágom fel az ereimet ...kérlek ne tedd ....

ekkerjoz 2009.03.09. 16:34:12

Én dolgoztam Stadlernek, határidőre fizetett, ez az építőiparban nem annyira jellemző. Van följebb pár név, akikre meg sehogy.

trewq 2009.03.09. 16:35:13

Bocs, de ez volt az eddigi legszarabb vastagbőr-post!
Mint ahogy már többen leírták, Stadler nem tanít az egyetemen, hanem vendégként egy szemináriumon előadást tart és válaszol az esetleges kérdésekre. Senki sem fogja ettől őt példaképének tekinteni, de sok érdekességet lehet tőle megtudni, amit esetleg egy másik vállalkozótól nem.
És ha Hunvald tart majd 10 év múlva előadást, arra is szívesen beülnék.

gerasz 2009.03.09. 17:05:03

Stadler tavaly is tartott előadást a Corvinuson, pénzt nem fogadott el, de vitt egy karton Stadler márkájú klotyóillatosítót, komolyan.

Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2009.03.09. 17:05:26

Ez Magyarország, egy adócsaló, sikkasztó ember oktatja az új nemzedéket. Semmi jó nem várható így. Ha politikus lett volna, az államcsőd réme nem most fenyegetne, már rég beütött volna.

croesus aka. the grinder 2009.03.09. 17:08:18

@zero: az mennyivel jobb, amikor az az L.J. tartott előadást a nevezett intézményben, aki csak azért nem ült börtönben, mert a vonatkozó szabályokat is ő hozta a kollégáival együtt?
Azt már csak óvatosan említem meg, hogy szakmailag nulla, nyíltan politikai csicska B.T. és K.J. jut komoly egyetemi fokozathoz.

Szóval nincs semmi baj azzal, ha a hallgatók tanulnak egy kis életet. Ha még oda járnék, biztos felvenném a kurzust.

Káposztakukac 2009.03.09. 17:13:31

hát az ott felsorolt dolgok közül jópár minden tisztes magyarországi cég, beleértve a multikat is, csinálja. csak ott nincs személyes felelősségrevonás, max. apeh vagy gvh bírság. ha jó helyre tejelnek, még az se...
a tocsik ügyet belekeverni, meg tudatlanságra és demagóg hajlamra vall. állítom, hogy a tocsik ügy a magyar igazságszolgáltatás másik nagy szégyene-mór mellett. ~800 milliós sikerdíjon pereskedtek 10 évig, egy amúgy jelentős és szakmailag nem kifogásolható munka miatt, amikor manapság már tanácsadói szerződésekre és ilyen-olyan sikerdíjakra minden további nélkül kiutalnak ügyenként akár több milliárdos összegeket is.

Humanic (törölt) · http://macso.blog.hu 2009.03.09. 17:20:41

@Káposztakukac: Tocsiknak az volt a legnagyobb hibája, mint Zuschlagnak: rossz helyen kurva-annyázott, és nem szívesen adott hozomra pénut.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.09. 17:30:55

Ön szeretné Bokros Lajost miniszterelnöknek?
Igen 37%
Nem 61.9%

Itt az agymosott 37%, aki majd pajzsra emeli Ferencet 2010-ben. A maradék 60%-ot még addig kiszorítják a politikából, és pár tucat adóemeléssel rábírják, hogy a választások alkalmával - nagyon boldogan, öntudatosan - elkerüljék a fülkéket.

Hitchiker 2009.03.09. 17:37:28

erre csak azt tudom mondani hogy aki nem tudja tanítja

(általában jellemező hogy az oktatók egy része miután nem jött be a reál-szféra eljön tanítani... de ez talán jól is van így mert milyen hibákból tanulni)

takibacsi 2009.03.09. 17:40:06

józsi bácsinak az volt a bűne h a kicsalt pénzből nem akart visszacsúsztatni a nagyembereknek, hanem a magyar foci fellendítésébe akart fektetni, de ezt nem hagyhatták a mostani szemétdomb tetején kapirgálók

S.O.A. 2009.03.09. 17:58:32

Józsi bácsinak az volt a bűne, hogy (ugyanúgy, mint mások) felismerte, hogy a maga fajta alja tróger fehérgallérosnak nagy jövője van a futballban: kiszedhet egy csomó lóvét belőle, és ha még megy a csapatnak, akkor király lesz a pór nép szemében. Neki nem jött be, a többiek még praktizálnak.

Ami az egyetemet illeti: teljesen tök mindegy, hogy igazgatója vagy rektora van, teljesen tök mindegy, hogy Józsi bá oktat vagy vendégvakert tol: az az egyetemi katedra, amire odaáll, az elsősorban oktatóknak, tanároknak, a szakma legjobbjainak a helye. Nem bűnözőké. A legszarabb hivatásos tanár alkalmazásánál is gázabb dolog egy gazdasági bűnözőt akármilyen indokkal odaengedni. Tartson okosítást egy rendezvényközpontban, fizesse az a baromállat, aki a közgázra hívta, de azt ne felejtsük el, hogy a közgáz akkor is egy oktatási intézmény!
Én amúgy természettudományi területen végeztem, mérnökként, baromira nem volna alapból szívügyem a közgáz, mégis felháborít, és egy ilyen eset nálam a nullára degradálja az egyetem hírnevét. Az én kis vidéki egyetememen a Stadler-félét az ajtóból rugdalnák vissza a diákok, akárki is hívta meg...

Ja, és akkor már én se maradjak ki:
"Modern harcászati megoldások a civil lakossággal keveredett gerillaharcosok biztonságos likvidálására" Radovan Karadzic és Vlatko Mladic nagy sikerű előadássorozata megérkezett a ZMNE-re...

Dr Kangörény 2009.03.09. 18:21:11

@magyar-magyar szótár: könyvelő, mi? Te is csak hallottál a könyvelőkről, de egyet sem láátl élőben, ugye?
A könyvelő nem vesz semmit a főnökének. A könyvelő a neki átadott bizonylatok alapján a számviteli szabályoknak megfelelően nyilvántartást vezet (könyvelés).
Ezen tevékenysége során persze bűnözhet, de NEM a saját szakállára, hanem a tulajdonos megbízásából-érdekében.

Aki milliárdokat sikkaszt, azt fel kéne akasztani, akár józsi bá az illető , akár fletó, vagy viktor.

Azért, mert egyszerű buta paraszt lop milliárdokat még nem lehet felmenteni.

sistergős gomba 2009.03.09. 18:50:17

Úúúúúúristen, mi ez az agymosottak tömege??? Stadler jófej, leülte, akkor meg miért kell szekálni? Beülni az előadására? Egyáltalán lehet előadása egy köztörvényesnek? Na ezért tart itt ez az ország! A Fővám téri alkoholistáknak ilyen példát állítanak, mint követendőt. Gratulálok!

szabogyula 2009.03.09. 19:02:46

Igen...
Centrum-parkoló szeminárium : A pénz az utcán hever ..

Thulsa Doom (törölt) 2009.03.09. 19:15:39

Nem tudom mi a baj Józsi bá' szakértelmével. Az engem is érdekelne, hogyan tudott az oroszoknak minden szart eladni. Ezt ugyanis azóta se csinálta utána senki. Miután leültették, az összes konzervgyár becsődölt, a beszállító termelők meg megehették maguk az uborkájukat.
Ahogy hallottam, pont azért iktatták ki az öreget, mert valamelyik politikai gengszter át akarta tőle venni a piacot. Csak miután hülye volt hozzá, meghalt a mutatvány

Engem mindenesetre jobban érdekelne ő, mint az a néhány balfasz, aki csak arra képes, hogy ugyanazt elmondja, amit egyébként is bárki elolvashat a tankönyvben.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.03.09. 19:29:34

Stadler Rulez!

Ha zs vitamin lenne, máig tisztes üzletember. Mint ahogy sokan mások.

Amit szabad Jupiternek ...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.03.09. 19:39:08

DD Azé ez gáz a köznek:))))
Szerintem tudnak nélküle is lopni, nem kellene őket tanítani.Amúgy, még mindig jobb, ha ő megy oda, mintha Idős asszony menne, ugye?Mesélne ott is az unokájáról, jó lenne az nekünk?:)))

sistergős gomba 2009.03.09. 19:46:16

@*kerengő partvis*partizánmentő*:
Idős Asszony... ehe... meg a szegény onokája... ehe... remélem azt is elmeséli majd neki, hogyan ugrált el a felszabadító testvérei golyói elől a Kossuth téren, és milyen pazar tigrisbukfenccel vetődött el a tankok útjából...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.03.09. 20:57:54

Azért az elég gáz, hogy BKÁE-nek hívjátok, amikor lassan 3 éve BCE a neve :D

lampaules 2009.03.09. 23:49:38

igazat adok zeronak. ne egy bűnözőt hallgassanak a hallgatók már csak elvből is. életszagú dolgokat más vállalkozók is tudnak mondani.
amúgy a corvinus erre a legbüszkébb, hogy neves, ismert személyekkel van kapcsolatban, hát rajta keressekek mást
a mikro-makro után/helyett persze a diákok biztos szívesen ülnek be egy gyakorlatias előadásra, ebből a szempontból még stadler bácsi is felüdülés

molaris 2009.03.10. 02:47:08

Kuncze Gábor: Modern medicina a pszichiátriában, történelmi szemle.

Horizont 2009.03.10. 09:02:23

Minden héten van még lejjebb....
Minden téren, minden szinten a gödör alján tipródunk! Annyira, hogy csak mélyítjük a gödör alját és esélyünk sincs semmire. Ki húzzon ki??

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.03.10. 09:13:18

A tehetséges magyar üzletemberek: Stadler, Kapolyi, Kóka, satöbbi.

Mi a fenéért nem olyanok tanítanak ott, akik nem sefteléssel értek el valamit, hanem - még kimondani is szörnyű - tehetséggel, szorgalommal és szerencsével. Ja, hogy olyan nem sok van. Talán kb. az egy darab Somody Imre. Esetleg.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.03.10. 09:23:24

Na, mi lesz már? Még a végén a drága kv-t kell innom?A vastagbőr sokkal hatásosabban, és főleg olcsóbban ébreszt:)))
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
Igazából ez csak megfelel a magyar elvárásoknak, "sztár" győzike, pákó egyetemi előadó stadler, miért pont ez lenne más,mint a nagy magyar valóság?

krtek 2009.03.10. 11:40:03

Nem tudom mit csodálkoztok. Ma magyarországon csak a seft/mutyi/lenyúlás/politika vezet célhoz. Amit a suliban tanultok az max az éhenhaláshoz elég.

Bármelyik pénzügyminiszter férget ütném addig, amíg nem tudna egy céget úgy vezetni hogy betartana minden idióta szabályt ill. nem üzérkedne hatalmával.

picc 2009.03.10. 13:02:39

Sokan kifigurázzátok, habár egy ilyen előadásnak pont az az értelme, hogy a legtöbbet tanulni a hibákból lehet.
Ő legalább elmondja mit csinált és mi lett a következménye. A sikeresek meg inkább csak fényezik magukat.
Az előadások azt a célt szolgálják, hogy felkeltsék az érdeklődést, hogy a hallgató úgy érezze én is meg tudom csinálni. De nem hiszek el mindent a könyvelőknek, hanem leellnőrzöm, és utánajárok annak, hogy is zajlik az üzlet a valóságban.

Tamas.. 2009.03.10. 13:19:00

@Cum Deo Pro Patria et Libertate [Korrekt]: Azért, mert zavar, amikor valaki úgy mocskolódik, panaszkodik, háborog...stb, hogy nem igazán tudja miről van szó?
Egyrészt azt gondoltam, hogy egy egyetem szervezeti felépítése nem olyan bonyolult, legalább is akinek volt valaha köze a felsőoktatáshoz, az nem ír le olyat, hogy "egyetem igazgató"
Másrészt meg BKÁE már évek óta nincs, Corvinusnak hívják.

Horizont 2009.03.10. 14:32:05

@Tamas..:
Ennél nagyobb bajunk sose legyen.
Neked meg pláne!

vadasmarha balra 2009.03.10. 23:53:17

Stadlernak minden adottsága megvolt, hogy még ma is a politikai elit sorait, netán holdudvarát gyarapítsa, csupán nem talált megfelelő kapcsolatra, vagy akire rátalált, nem tudta, hogy az adott illetőnek "mi az a pénz"

süti beállítások módosítása