Skip to content


       Szűrés lista

Gaskó szelleme a Postán kísért

Tóta W. jól megmondta a magáét reggel, pedig a legfrissebb sztrájkbejelentés csak később jelent meg ...

"Különösen pikáns, hogy a magyarországi szakszervezetek rendre az állami szektorban játsszák az eszüket, legalábbis eredményt ott tudnak elérni, ahol a zsarolás az államnak szól."

A legújabb versenyzőnk a "Zsaroljuk és fenyegessük az államot" össznépi játékban a Magyar Posta.

Igen, az a Magyar Posta, ami a posták oscar-díját kapta meg tavaly.
Igen, az a Magyar Posta, ahol a dolgozók csemegéznek a küldemények között. Ahol még a csavart is kilopják a borítékból.
Igen, az a Magyar Posta, ami a német posta árának a duplájáért dolgozik.
Igen, az a Magyar Posta, ami összekeveri Finland-et Thailand-del.

Nos, a Kézbesítők Szakszervezete például 10%-os béremelést követel a a 160 ezer forint alatti alapbérrel rendelkező dolgozók részére.
És ez nem az egyetlen postás szakszervezet, hiszen ott van még mellettük a Postás Szakszervezet is ...

Ez a 10%-os béremelés azonban nem elég, ezért a postai ingatlanok - közöttük az üdülők, a Krisztina körúti Postapalota és a Szugló utcai székház - elidegenítéséből származó bevételből pedig minden munkavállalónak egyszeri 100 ezer forint kifizetését követelnek.

Gaskó sem tudta volna szebben megfogalmazni ...

"a gyanús ügyletek megkárosították a postás társadalmat, mivel elvesztették a székházukat, valamint semmilyen bevételben nem részesültek belőle."

Nem a Magyar Államot és az adófizetőket károsították meg, kedves Postások? 

Remélem hamar vége szakad a monopóliumotoknak, mert jól esne, ha versenyeznének értem a postai cégek, hogy náluk adjam fel a levelemet, náluk adjam fel a csomagomat, náluk fizessem be a csekkjeimet ...

Címkék: közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr471595820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aradebil 2009.12.14. 10:09:38

Hál istennek már pl. minden normális webshop DHL-el vagy valami kicsi,maszek céggel szállít,így csak a legritkább esetben kell a "királyi" megoldást választanom...

netopi 2009.12.14. 10:10:11

Felgyújtani, a helyét sóval beszántani. Következőt!

DArchAngel 2009.12.14. 10:11:36

A következő banda, akik az államból élnek, és van pofájuk ritka fos munka mellett megzsarolni.
Mert majd az állam úgyis enged, ha a zemberek vinnyognak, hogy még kevesebb levél ér célba, mint most. A kurva életbe, hát nem igaz, hogy nem tudják belátni, hogy így nem mehet hosszú távon. Ha mindenki csak magának kaparja a gesztenyét, akkor hamarosan ők is az utcára kerülnek, egy csodálatos államcsőd eredményeként. Mi a fasz lenne, ha az összes versenyszférás dolgozó is elkezdene sztrájkolni, hogy adócsökkentést követelnek?!?! Miből lenne a kedves postáskisasszonyoknak pénz fizetésre, kávéra, 30 fokra fűtött irodára???

bence84 2009.12.14. 10:20:55

Mikortól lesz konkurenciája a Póóóstának?
10-ből 8 alkalommal van valami zűröm a postán, pedig csak levelet, csomagot és csekket adnék fel...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.14. 10:21:09

@DArchAngel:

Minden monopóliumot megszüntetni, kivéve víz és gáz.

bence84 2009.12.14. 10:22:34

@zero: erről jut eszembe, a Pécsi Vízmű botrányról van valami fejlemény? Egyáltalán melyik félnek van igaza?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.12.14. 10:25:27

Sztrájkoljanak csak, úgyis csak számlát kapok postán, legalább addig is nyugtom lesz tőlük XD
(Bár gondolkodtam azon is, hogy minden számlámat átirányítom a Távszámlára, és akkor már azt se ők hoznák...)
Valóban konkurencia kell nekik, engedjék csak be a többi céget, talán akkor egy idő után a külföldi webshopok is levennék Magyarországot a tiltólistáról...

TristanSXT 2009.12.14. 10:27:07

Lenyúlták az Amazonról rendelt hardcore szakkönyvemet. Az Amazon újraküldte, de ha így megy tovább, előbb-utóbb feketelistára kerülünk.

eszkep 2009.12.14. 10:28:01

A postai szolgáltatás azok azon ÁLLAMI monopóliumok közé tartozik (jelenleg), ahova én is beengedném a versenyt (pedig ez nálam nagy szó :-).

Mindazonáltal Tóta W. - tanulatlan paraszt - álláspontja eléggé megmosolyogtató annak ismeretében, kik és milyen körülmények között harcolták ki a szakszervezeti- és sztrájkjogot a XX század legelején. Ha legalább minimális alapműveltséggel rendelkezne szemét komcsi létére nem csinálna magából ekkora hülyét. Jó-jó, ez a stílus elemgy az Index-en, úgyis csak műveletlen és buta bugrisok olvassák, de akkor is...
Monodm én, aki abzolút szakszervezet ellenes vagyok.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.14. 10:28:47

nekem is van két postás sztorim:
fika.blog.hu/2007/12/04/csomagkuldes_az_usa_ba
fika.blog.hu/2007/10/04/levelkuldemeny

azóta megesküdtem édesanyám életére (tudom, cigányos), hogy amíg élek, a magyar posta szolgáltatásait nem veszem igénybe.

Grafithuszar 2009.12.14. 10:30:03

Posta? Szerencsére évek óta nem volt dolgom vele.
-A számlákat átutalással fizetem
-Levelet nem kapok
-Webshop futárral jön.
Csak ha valami ajánlott levelet kell feladnom, akkor megyek postára, mert arra mág nincs más megoldás....
Amúgy semmi baj nincs ezzel a sztrájkal, ha akarnak hát sztrájkoljanak, Ez nem olyan mint a MÁV, hogy tényleg baj ha nem jrának a vonatok... most őszintén, ha nem lenne posta kinek tűnne fel?

Grafithuszar 2009.12.14. 10:37:01

@TristanSXT: Uhh tényleg az Amazon... erről el is felejtkeztem, az ugyanis postán jön....Múltkor be is voltam sz@rva hogy a 30.000-es rendelésemet meghozza-e a magyar királyi posta...

Roltii 2009.12.14. 10:41:31

a Magyar Posta nyereséges mint az állat, tudtátok?

Marcellusca 2009.12.14. 10:47:07

Méghogy nincs konkurenciája!
Már hogy ne lenne.
Soroljam? DHL, TNT, GLS, stb. stb.
Még a tértivevényes levelet sem kapom meg, hiába vagyok otthon.
Csak az értesítőt dobja be. Én meg mehetek a Postára, sorba állni.
Hát, kösz!
Erre nincs szükségem!

jozicsenko 2009.12.14. 10:47:29

nem értem, hogy a valóvilág-komolyverseny párti szdsz miért nem szövegel?

DArchAngel 2009.12.14. 10:47:57

@zero: Lehet, hogy ez most meggyorsítja. Bár Abszurdisztánban ez sem valószínű.
A Posta nekem két csomagom nyúlta le egymás után, harmadszorra már nem küldték. Köszönöm szépen annak mocskos gecinek, aki ellopta.

Marcellusca 2009.12.14. 10:49:39

Ja!
Barátom mesélhetne, hogy a külföldről rendelt cuccait milyen mennyiségben nyúlják le a postán.
Kénytelen plusz lóvéért futárcégen keresztül szállíttatni, hogy biztosan megkapja a rendelt árut.

r.yeti 2009.12.14. 10:51:59

Sztrájkolni akarnak? Először rendesen kellene dolgozni! Múltkor bementem a megyeszékhelyünk (Szekszárd) postájára befizetni csekkeket, és fél órát álltam a tetves sorban. Ez a fél óra alatt az ablak mögött ülő kedves postáshölgyek 2x cserélődtek ki. Persze ez mindkét alkalommal eltartott kb. 5-10 percig, és nem csak annál az ablaknál ahol én álltam. Amikor aztán én következtem rákérdeztem, hogy ez miért szükséges (főleg amikor már az utcán áll a sor vége), még én kaptam a leb*szást, hogy mit képezlek én hogy beleszólok az ő munkájukba. Úgyhogy ne sztrájkoljanak, hanem próbáljanak rendesen, pontosan és ÜGYFÉLKÖZPONTÚAN dolgozni!

Marcellusca 2009.12.14. 11:00:10

@r.yeti: Há', még szép, hogy leb@sznak. Értel hozzája? Nem? Akkó ne ugassá' bele! Örüjjé, hogy van hun feladnyi aztatat a qrwa csekkedet! Mé' nem intézed átutalással vagy a zinternyeten! :DDDD

Köbö ez a hozzáállás.
Arról nem is beszélve, hogy a 6-8 ablakból csak 2-3 van nyitva.

De, mondjuk, most éppen nem ők sztrájk-fenyegetnek.

cooper (törölt) 2009.12.14. 11:01:43

Én elég gyakran járok postára(bár néha utálok, dehát munkaköri kötelesség néha elmenni :)), és el kell mondanom, hogy mindig pörögnek és tisztességesen dolgoznak. a levelek, csomagok 99%-ban rendesen megérkeznek oda, ahova küldjük. Eléggé furcsállom azt, hogy azért , mert emberek egy csoportja béremelést követel egy adott cégnél, ennyire kiakadunk. Nálunk is minden évben van bértárgyalás. Mi beosztottak is gondolunk valamire és a munkáltató is. szakszervezet az nincs, de bértárgyalás van. Szóval ezeknek a szerencsétleneknek nekiugrani, mert a 160000 Ft alatt keresőknek 10% + bért akarnak, hát ez kicsit gáz. Főleg akkor, amikor pl egy dékán nem hajlandó megmondani, hány millót tesz el egy hónapban. Amikor a bkv-nál az van, ami. S még hány dolgot lehetne felsorolni. Ha válsztanom kell, hogy az adómból kapjanak kb 10% béremelést a postai dolgozok, akkor erre inkább szavaznék, mint a mocsok disznóként kinéző Szalainé 100millás végkielégítésére.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.14. 11:02:33

@Marcellusca:

Budapesten belül nincs is postai futár ...:)

Marcellusca 2009.12.14. 11:05:04

@zero: De nem is kapod meg a levelet egy napon belül! :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.14. 11:05:54

@cooper:

A 10%-kal csak az a gond, hogy mintha lenne valami válság, és több százezer ember elveszítette az állást, abból kb. 0 volt postai dolgozó, és mellesleg mintha senki sem kapna fizetésemelést....

Másrészt meg a székházeladásból származó pénz, nem a Magyra Postai magáncég saját bevétele, hanem a Magyar Állami Posta állami ingatlanának eladásából származó állami bevétel.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.12.14. 11:07:21

@cooper: Sz.v.sz. én arra szavaznék, hogy tarthassam meg az adómból azt, ami a közszféra béremeléseire elmegy. A versenyszférában az emberek örülnek, ha megmarad az állásuk, nem hogy 10% béremelést követeljenek... mennyi is lesz a GDP-visszaesés?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.12.14. 11:08:24

@Marcellusca: és ezek a konkurenciák szerinted kesztyűs kézzel bánnak a küldeményekkel? Csak ha már itt fel volt sorolva mi minden történt a Postán. Olykor csak pilláztam amikor a DHL-el elküldött milliós eszközök 3-4 nap múlva ugyanott álltak a raktárban csak kicsit más dimenzióban :D

Krikri 2009.12.14. 11:10:45

nem lepo meg, amilyen árakkal dolgozik... Csak a mi postásunkban hiszek, 2 kiló alatti küldeményeknél..

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.12.14. 11:14:06

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: na de csak óvatosan fikázom őket, mert pont a napokban várok a Vandit-től egy csomagot :D

cooper (törölt) 2009.12.14. 11:14:18

@zero:
itt írta valaki, hogy nincs elég ablak nyitva, sorállás van, tehát miért is rúgtak volna ki bárkit, épp az a gond, hogy még kéne postai dolgozó. Persze, tudom hogy válság van, nekem ez év január elején 15% bércsökkenést kellett elviselnem. De ez nem egy postai dolgozó, vagy éppen egy szakszervezet hibája, tényleg azt látom, hogy a postai dolgozok dolgoznak, nem a seggüket meresztik. Ha már válság, akkor pl a Citibanknál tudod mekkora bónuszokat osztogatnak :), én véletlen tudom :)....

Avatar 2009.12.14. 11:15:23

@eszkep: Na azért az a sztrájkjog ha jól sejtem nem az állami vállaltok sanyargató bérezési gyakorlata miatt volt szükséges. Jó dolog, hogy van nálunk is sztrájkjog, jó dolog, hogy lehet élni vele, de az nem, ha megpróbálnak visszaélni vele.

Marcellusca 2009.12.14. 11:17:08

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Biztos, hogy egyetlen futárcég sem dolgozik hibátlanul.
De ennyi hibával, panasszal, mint a posta, egyik sem.

Székházeladási-idenekünkalóvét meg kész röhej.
Ugyanúgy, mint anno a MÁV-nál.

DArchAngel 2009.12.14. 11:19:56

@cooper: Ne kezdjünk már másra mutogatni, hogy ő mennyit lop/mennyit keres stb.
HÜLYEGYEREK ON
Akkor én meg annyit akarok keresni, mint a Bill Gates, mert az is csak lopta, nem? Azt mondják a DOS-t is félig-meddig lenyúlta, aztán meg monopolhelyzettel élt vissza, mekkora köcsög mán', hát azt én is meg tudnám csinálni, ide nekem is pár milliárd dollárt!
HÜLYEGYEREK OFF
Először mindenki a saját portáján tegyen rendet, mielőtt pofázni kezd. Ja, és azért, mert szar a rendszer és tolvaj férgek vezetik az országot, még nem az átlagemberrel kellene kibaszni, mert ez így csak szánalmas zsarolás.

reKorrekt 2009.12.14. 11:21:16

Mennyivel van több tulajdoni részesedése egy postásnak a Magyar Posta által értékesített ingatlanoknál, mint például nekem vagy Józsi néninek a sarki boltban? Vagy az Országház is a kormányőröké és a portásé?

Aki még ma is a postára jár csekket befizetni, annak mindenképp ajánlanám hogy keresse fel a bankját netbank ügyben (már ha van interneted). A csekket ugyanúgy el lehet utalni, mint bármi mást... (K&H-nál 10 Ft/utalás)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.12.14. 11:22:21

@cooper: pont véletlenül a postával kapcsolatban is vannak külföldi tapasztalataim. :D Érdekes módon, Bécsben bemegyek bármelyik postára azt kell tapasztaljam, hogy gördülékenyen mennek a dolgok. Nem, itt sem dolgoznak millióan, csak éppen a postás tudja a dolgát, ha többen vannak nyitnak új "ablakot", ha odamegyek a nyűgömmel mindenféle formaszar nélkül el van intézve egy utalás, egy küldeményfeladás. Ha teszem azt nem voltam otthon, és olyan küldemény jött amire nincs szükségem (főleg a pénzverők), a postásnak mondom hogy nem kell, visszaküldi a feladónak a saját költségén. Odakint a harmadik emeleten lakunk, ami egy itthoni 5 emeletes háznak felel meg, lift nincs, és mégis a postás FELHOZZA a levelemet, a csomagomat. Idehaza az első emeletig is derogál neki feljönnie, egy értesítőt hagy hogy basszam meg az anyámat, és erre hétköznap este nyolcig van módom. Pedig még az is jólenne, ha felcsöngetne a kaputelefonon és akkor leszaggatok, de nem, hagy lent egy értesítőt ;) Tehát Magyar Posta én így szeretlek....

kuki123 2009.12.14. 11:29:07

Édes istenem már sírva röhögök

cooper (törölt) 2009.12.14. 11:29:47

@DArchAngel:
hát én is aszondom, ne az átlagemberrel tosszanak ki, márpedig egy postai dolgozó átlagember. Miért nem mutogatnánk arra, aki lop? arra én nem mutogatok, aki sokat keres, lehet írni Harry Pottert, és az ember máris milliárdos, a fene se irigyli ezt tőle, sőt Gates mestertől se irigylem. S nem irigylem a postai dolgozótól se a béremelést. Olvasom a vastagbőrt is, nem vagyok én hülye, pont az alapján alakítottam ki ezt az álláspontomat, hogy elég a napi termést elolvasni, mekkora a korrupció. Én már annak is örülnék, ha újra annyit keresnék mint 1 éve :). Ráadásul én úgy vagyok vele, hogy keressenek többet az emberek, az nekem jó, mert többet költenek nálunk, mert a piacból élek ;)

Tündér_Lala 2009.12.14. 11:30:52

@cooper: Bizony én cooperrél értek egyet.
Valamikor abban reménykedtünk, hogy egy nyugateurópai típusú szociális piacgazdaság alakul ki nálunk is. Ennek kialakításában a felelősen viselkedő szakszervezeteknek döntő szerepük volt ott és döntő szerepe lenne nálunk is. El kellene dönteni, hogy szabad versenyes kapitalizmust akarunk vagy szociális piacgazdaságot.
Ha egy szakszervezet bérvitába keveredik vagy sztrájkot hirdet, bizony elmondjátok mindennek, (Amikor nem volt még nagy válság akkor is így volt) pedig csak arról van szó, hogy azok elég nagy szervezetek ahhoz, hogy tudják érvényesíteni érdekeiket.
Elképzelhető, hogy bizonyos követelésekkel nem lehet egyet érteni, de akkor azt kellene kifogásolni.

Marcellusca 2009.12.14. 11:31:01

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Pont erről beszéltem én is, Nyuszómuszó. :D

Kartal (rezervált) 2009.12.14. 11:33:16

Tóta W.-nek kivételesen igaza van. Ha én kezdenék sztrájkolni, kb. 5 másodperc múlva kirúgnának a fenébe! Ha nem tetszik valami, lehet keresni másik munkahelyet. Ennyi.

Roltii 2009.12.14. 11:36:37

sok helyen van helye a sztrájknak, postánál szerintem nincs. MÁVnál azért van értelme a sztrájknak, mert ott életpályákról van szó, nagyon specifikus tudásról stb. (nem a sztrájkkal értek egyet, hanem a joggal).
Postánál ez már érdekesebb, hisz különösebb extra betanítást nem igénylő dologról van szó, ahogy elhelyezkedett valaki a postánál, úgy máshol is eltud. Úgyhogy kapják be.

Egyébként a szakszervezet meg az összefogás témáról csak annyit, hogyha ez kartellezezésnek számít, akkor ez a munkaadói oldalon is megvan. Mindenféle érdekegyeztető tanács meg miegymás.

Értem én hogy verseny van, de ha együtt erősebbek a munkavállalók miért ne fognának össze?
Elég ambivalens érzéseim vannak sztrájk meg szakszervezet szavakkal kapcsolatban...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.12.14. 11:47:57

Sziasztok!

Mikor meglattam a cikket, vartam hogy lesz belole vastagbor. Miutan kirohogtem magam. :) Munktarssal tervezzuk is hogy ultimatumot adunk a fonoksegnek: a mult evi profitbol kerunk 400.000 ft-ot meg 10 % fizetesemelest, kulonben irgumburgum!

Jah, hogy versenyszferaban dolgozok? Jah, hogy tudnanak felvenni 5 masikat a helyemre egy honapon belul? Joh, akkor befogom a pofamat. :)

kedves postasok: ti ugyanolyan hulyek vagytok, mint az a gasko. Hajra! Elobb utobb csak lesz konkurencia, aztan mehettek haza maunika sot nezni, segelyen tengodni.

idiotak!

DArchAngel 2009.12.14. 11:50:10

@cooper: De ha nem tetszik a rendszer, akkor akasszák fel a politikusokat. Vagy bojkottálják a parlamenti levelek kézbesítését. Az lenne a fasza, tökös dolog, nem az, hogy befenyítjük a társadalmat, hogy mi anyagi előnyhöz jussunk, mert az én szememben ezt is tisztességtelen.

sorokinV 2009.12.14. 11:51:55

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

Mi legutóbb kitettünk egy cetlit, amiben többek között szerepelt a Posta saját üzletszabályából a vonatkozó rész, miszerint hogyan és hányszor kell megkísérelni a kézbesítést, mielőtt bebassza a ládikóba az értesítést. Egy napig sikerült kihozni a levelet (ipartelep, még lépcsőzni sem kell), ma reggel meg éppen kint cigiztem és megint látom, hogy nyomkodja be az értesítőket. El is kaptam, hogy mi a faszt csinál - hebegett egy sort, majd megint megígérte, hogy most már tényleg megkísérli átadni a küldeményeket. Gondolom holnap megint sunnyogva dobálja az értiket és ezek szeretnének fizuemelést....
Ja, az is aranyos, hogy csak cégjegyzői jogokkal rendelkező ember veheti át a leveleket az értesítő ellenében is. Elvégre mi más dolga lenne a főnöknek, mint a kurva postán sorban állni a ki nem kézbesített levelekért? Aztán ha nem sikerül 4(!!!!) napon belül eljutni a postára és felvenni a küldeményt, akkor azt visszaküldik a feladónak és semmiféle információt nem kapri arról, hogy ki küldte. Persze van 10% esély, hogy kibogarászható az értesítőn lévő macskakaparás, ha nem csak számot írnak rá.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.12.14. 11:54:46

igen, igen, de zero-t az miért nem zavarja, hogy ahol magánszektorban csak üzemi tanácsot akarnak alakítani, kib*sszák őket mint macskát szarni, pedig csupán a törvényáltal garantált jogzkkal karnak élni a munkavállalók.
usaban a wallmarkt botrány kiverte a biztosítékot , mo-on bevett gyakorlat. amit a melósok vérrel harcoltak ki és 100-ait, ezreit ölték le 100 évvel ezelőtt most feladjuk, elfogadjuk.

ez a bibi, nem az állami cég, meg gaskó+posta.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.12.14. 11:54:52

Nálam maxirispect a pomázi postának. Kedvesek, segítőkészek és eddig minden rendben volt. Pedig ment csomag Írországba, Dániába stb. Mondjuk az ablaknyitással ott is gondok vannak, de nem vagyok idegbajos, ki tudom várni a soromat.

Sokat adok fel utánvéttel, arra pedig nagyon jó a posta honlapján lévő díjkalkulátor. Ezzel meg lehet gyorsítani a folyamatot.

Hozzáteszem a Pota nem véletlenül vonható párhuzamba a MÁV-val, mert innen is a legjövedelmezőbb ágazatokat szervezték ki természetesen, mint pl. a pénzszállítás stb.

Mo. én így szeretem...

2009.12.14. 11:56:04

@Roltii: Nagy tévedésben vagy! Postásnak lenni ugyanúgy külön szakma, mint vasutasnak: www.bbap-vasvar.sulinet.hu/

sorokinV 2009.12.14. 12:00:50

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Hehe!
Erről meg az jutott eszembe, mikor még a postán adtam fel csomagot és kitalálták, hogy a belföldi 900 Ft. helyett most 3900-at fizessek. Elkerekedett szemmel kérdeztem, hogy mi történt? Kiderült, hogy automatikusan hozzáadott midenféle extra szolgáltatást (2 napon belül ott legyen, ne lopják el a saját dolgozóik, etc). Végül a postafőnök előtt kellett felhívnom a fogyasztóvédelmet, hogy meghátráljanak és normál áron is feladhassak küldeményt. Mert náluk (kispesti főposta) a boss úgy döntött, hogy innentől mindenkinek mindent adnak. Jó, hogy kaparós sorsjegyet nem számítottak fel pluszban.
Persze napjainkban a minden este 17.000-kor becsöngető GLS fószer kapja meg a csomagokat, melyeket 24 órás garival hiba nélkül kiszállítanak mindössze 700 Ft-ért.

cooper (törölt) 2009.12.14. 12:03:02

@DArchAngel:
Miért van befenyítve a társadalom,az által, hogy a postai dolgozok béremelést kérnek? a társadalmat az otp sokkal jobban befenyíti :)....szóval W, akit szintén mindig elolvasok, egy teljesen abszurd dolgot próbál eladni, mégpedig azt, hogy szakszervezetre nincs szükség. Nade mégis, hogy tárgyalna bármiről egy átlag dolgozó egy akkora hodálynál, mint a posta pl. Majd egyenként időpontot kérnek a diritől(bivalybasznádi postahivataltól majd felugrik pestre), hogy szeretnének béremelést vagy mert rohad a wc, és jó lenne klotyópapír, mert a minimális higiéniát azért jó lenne betartani vagy akármiről, pl túlórapénzről bármiről tárgyalni, hát egyértelmű, hogy mindenkinek jobb, ha van egy delegáció erre. Azért tényleg ne jussunk már oda, hogy mindenki fogja be a pofáját, aki mer béremelést kérni. Ehhez joguk van. Mindenkinek joga van.(hogy egyet értünk vele vagy sem, az más tészta) Az egy dolog, hogy egy magáncégnél, multinál kivágnak. nem azért, mert te szakszervezetet akarnál, hanem majd kitalálnak egy mondvacsinált dolgot, és csá, ugráljál a munkanélküli segélynél.

Noname Watanabe 2009.12.14. 12:08:13

tótavé egy köcsög, normálisan (NORMÁLISAN) működő szaxervekre szükség lenne. A "szabad piac, munkaerőpiac" hülye lázálmai már megbuktak, (lásd 1929, 2008), sz'al igenis szükség van bizonyos fokú protekcionizmusra, érdekképviseletre, szabályozó szervekre, mind a munkaadók, mint a munkavállalók oldaláról.
Persze de jó is lenne, ha még mindig 40E-ért lehetne dolgoztatni a népet, a hülye paraszt meg vállalná, mert különben mehetne az utcára.. liberalizmus! kapitalizmus! tótaizmus!

cooper (törölt) 2009.12.14. 12:12:15

ja, amit Tóta a TV-ről ír, azzal viszont egyetértek

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.12.14. 12:19:13

@cooper: nekem tóta welszopó ájpikával még soha semmiben nem sikerült egyetértenem. Lehet bennem van a hiba :(

cooper (törölt) 2009.12.14. 12:24:31

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
benned a hiba :) én biza valamivel egyetértek, valamivel nem :)

szabidoki 2009.12.14. 12:31:18

Kis országunkban sokminden rosszul működik, ezek közt van a BKV, a MÁV, a Posta, és Tóta W. agya. Ez a jelenlegi követelés bicskanyitogató, különösen a részesedés székházeladásból, de attól még maga a szakszervezeti mozgalom nem rossz, már persze ahol normálisan működik, és nem kihelyezett párttagozatként funkcionál.

reKorrekt 2009.12.14. 13:00:47

Arra azért kivi lennék, hogy pl. egy ajánlott levél miben kap több figyelmet mint egy sima? Ami ajánlott azt a "nem lophatjuk el" dobozba szortírozzák vagy mi a tök? Miért nem lehet minden levelet ajánlottként kézbesíteni?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.14. 13:04:06

@vero:

Pontosan tudom, hogy a magánszférában milyen jogaik vannak sztrájkolni a dolgozók :))
Lásd pl. a Suzuki-gyár szakszervezetisét, akik ki tudja hányszor rúgtak ki ...

Na, ha minden dolgozó egyenlő jogokkal rendelkezik, akkor miért nem egyenlő a postás/vasutas a Suzuki gyári munkással vagy a Tesco pénztárossal?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.14. 13:09:35

@cooper:

Mindenkinek jog van béremelést követelni.
Hiszen ha jól megy a cégnek, akkor abban az ő munkája is benne van.

A Magyar Posta nyereséges. De. Megzsarolni a céget, hogy hogy KÜLÖNBEN határozatlan időre sztrájkolunk, ez csak szimpla kibaszás az emberekkel, VÁSÁRLÓKAK, akiktől az a pénz bejön, amiből kapják a fizetésüket.

Vagyis azt sem képesek belátni, hogy abba a kézbe ne szarjanak bele, ami eteti őket ...

Mellesleg CSAK a kulrva szolgáltató és kurva állami cégek tudnak sztrájkolni hatékonyan, mert ha a sarki pékség dolgozó sztrájkolnak, na bumm, akkor mi van ? Megveszem a MÁSIK pékségben a kenyerete (és oda vissza nem megyek többet)

De Posta / MÁV / BKV csak egy van ...nem lehet kikerülni ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.14. 13:12:08

@Wilbur Nárcisz-11 Swain:

Igen, igazad van, jó lenne ha lenne egységes érdekképviseletre ... de azt látom, hogy csak az állami vállalatok dolgozó vannak "védve", a 2 milliós magánszféra meg bekaphatja ...

Vagy legyünk mi is úgy megvédve mint egy MÁV dolgozó, vagy akkor legyen nekik is annyi joguk és lehetőségük, mint nekünk ... ja, a 2 millió ember a magánszférában nem tud zsarolni ...

cooper (törölt) 2009.12.14. 13:56:00

@zero:
értem én, de a dolog arról szól, hogy a hatalom, az állam olyan arroganciát tanúsít az átlagemberrel szemben, hogy egyértelmű, hogy a pl a szakszervezet is egyből durván fogalmaz, azt meg nem tudjuk, hogy tárgyaltak-e ezelőtt a bérekről, és csak arról van itt szó, hogy a vezetőség le se ..... őket eddig, ezért csaptak egy kis hangulatot. S persze jó lenne tudni, a postánál a fejesek mennyi jutalékot kapnak, kapnak.e stb, mert pont azért pipák az emberek, mert akik a válságról pofáznak, azok közben 2pofára zabálnak, na hát így nem lehet

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.12.14. 13:57:38

@zero: nyilván nem az a helyes válasz, hogy a postánál meg a mávnál is repülnek a szakik.
a suzukinál pl. nem mer keménykedni az állam (máshol sem) mert végül bezárnak oszt jónapot.
nem tudok jó választ. kb. saját lábon álló erős nemzeti gazdaság erős kkv gerinccel. ld. fr.o. olasz.o.
fényévek. álom. rabszolgák vagyunk.

DArchAngel 2009.12.14. 14:53:28

@cooper: Mert úgy érzem (lehet, tévesen), hogy itt is amolyan VDSZSZ-es tervecske készül: béremelést kérünk, és ha nem kapjuk meg, akkor jön a nagy terv: ellehetetleníteni az emberek életét, és akkor majd a kormányzat - aminek így is a bányászbéka segge alatt van a népszerűsége - majd beadja a derekát.

delano 2009.12.14. 15:45:34

A hivatkozott Tóta W. cikk tökéletes. Hibátlan összefoglalása annak, ami erről a témáról elmondható. Elolvasását kötelezővé tenném minden köztisztviselőnek.

tudi 2009.12.14. 16:34:34

Nos az én munkahelyemnek is vannak szép történetei a postával, volt már úgy, hogy telefonált nekünk az egyik kuncsaft, hogy még nem jött mrg neki a postáról a küldemény, pedíg már nagyon kell neki, mit volt mit tenni kénytelenek voltunk neki faxolni, nem is egyszer. Mondjuk én nem igazán vagyok ezeknek a piaci liberalizálásoknak a híve, az lennék, ha holland, belga, angol, német, dán stb lennék, mert akkor tudom, hogy minden úgy fog történni, ahogy azt elmondták, de kishazánkban ez sajnos nem így müködik, itt valahogy más az a szabadpiac, mint tőlünk nyugatabbra. Szerintem az ilyen dolgokat, mint MÁV, BKV Volán, Posta, stb az állam is tudná jól működtetni, csak akarat, elhatározás, nameg hozzáértés kérdése, de ameddig dilettáns, korrupt vezetők vannak, akik egyik posztból a másikba ugrálnak, körvbe-körbe egyik állami vízfejtől a másikig, addíg ez nem fog menni.

Roltii 2009.12.14. 17:14:17

@tudi: az állam ELVILEG a legjobb gazda és pont. Ezért baromság az ennyire durva vadprivatizáció, főleg úgy, hogy kiderült, hogy kb SEMMI se lett jobb a magánszektorban.

@delano: iszonyat demagóg cikk, baromág a nagy része...csak éppenséggel mostanság nagyon divatos. Csak egy apró kérdés: miért is ne foghatnának össze a munkavállalók, ha a munkaadók is összefognak?

cooper (törölt) 2009.12.14. 17:33:47

@Roltii:
ott a pont!
egy utánvétes csomag nyomtatványra kb 5* kell felírni a címzettet, mi francnak(idő, költség stb)? ezt nem az átlag postásdolgozó találja ki, hanem egy félhülye diplomás fönt egy kényelmes székben, akinek halvány lila fingja sincs semmiről, mert csak egy híg agyú vogon

molaris 2009.12.14. 17:49:10

Az utóbbi négy évben 7 csomagot küldtek a címemre. Egy sem ért célba. Csak az értesítők. Itthon dolgozom, mégis 100%- os biztonsággal nem találtak. 5- öt magam cígeltem haza, kettő szublimált.
No comment!

hapcika 2009.12.14. 18:13:02

A szakszervezeti munka nem azon múlik ki mit gondol róla, hanem törvény van róla. Régen volt a vétójog, az egyetértési jog és a véleményezési jog. Vétójog megszüntetve, egyetértésijog 99%-ban megszüntetve és marad a véleményezésijog, ami olyan mint a jó tanács, vagy megfogadják vagy nem. Nem a szakszervezeteket kell szidni, hanem a 90-s év törvényalkotóit, akik a privatizáció előjátékaként majdnem minden jogát megszüntették a szakszervezetnek. A kézbesítőkről csak annyit, ki akar 11-12 órás munkaidőben, esőben, hóban, hőségben az utcát róni 8 órás munkabérért. A hozzászólók többségének halvány fingja sincs a kézbesítőkről és csak hazudozik összevissza.

Kodomo 2009.12.14. 19:19:01

Nekem már nem kell semmi, hagyjatok békén ennyi
Nem kell levél, nem kell bélyeg
Hagyjátok, hogy végre éljek
www.youtube.com/watch?v=RtVLqtdQEz0

gnu 2009.12.14. 20:08:22

A kapcsolódó számokat hirtelen nem találtam meg, csak egy 2007-es cikket, amiben arról írnak, hogy az eladott ingatlanok helyett egy központi helyen havi százmillió forintért bérelne székházat a Posta 10 éven keresztül. Gondolom, hogy ez az összeg kevesebb nem lett. Kapják meg a postások, amit kérnek, de a bérleti díjat is dobják össze...

snorbi 2009.12.15. 10:16:46

"postás társadalmat"
Na, az ilyen dumáktól a falra mászok.

"jól esne, ha versenyeznének értem a postai cégek"
Ennek nagyon ideje lenne.
Tegnap adtam fel csomagot Budapesten, a Móriczon:
- 30 centis feladószarok kitöltése, 4-szer leírva a feladó és a címzett adatai (szerintem már jár olyan szinten a technikai fejlettség, hogy ha valamit egyszer leírok, az oda tud másolódni 1-2 másik lapra is)
- óriás sor hátul a csomagfeladóhelyen (az a hely egy időutazás a 80-as évekbe elejére)
- teljes kézivezéreltség - hiába van ott a számítógép, olyan érzésem volt, hogy mindent kézzel csinálnak (csomagok szanaszét hevernek a kis helyiségben, aztán megjött a csomagszállító kocsi, mire pánikszerűen számolgatták, hogy hány csomag fog elmenni, mintha a gépben nem kellene benne lennie, majd megszólalt, hogy "ezt a nagyot se hagyd itt, hé" :)

Látszólag nagyon komoly szervezési és logisztikai problémák vannak náluk, a tegnap látottak alapján nem csoda, ha néha eltűnik 1-2 csomag :).
(Maga a hölgy egyébként kedves és a körülményekhez képest türelmes volt...)

Asidotus 2009.12.15. 10:44:54

@Kartal (aki beleszól):
Tótawének szerintem meg nincs igaza (általában egyetértek vele, de sztrájkügyben nem). ÁRpád pont olyan ember, mint nagy ellensége a PatásOrbán, vagyis sosem dolgozott még rendes munkahelyen. Azt hiszi, hogy a dolgozók annyit kapnak, amennyit megérdemelnek. EZ NEM IGAZ! A dolgozók annyit kapnak a munkájukért, amennyit a tőkések és munkások egymás közt kiharcolnak. A tőkés abból él, amennyit megspórol a dolgozó által előállított munka értékéből. (Igen ez marxizmus, de akkor is így volt, és ma is így van.) Ha nem állok ki a jogaimért, akkor ezt a bért leviszi a béka feneke alá, lásd távolkeleti országok.

Kartal (rezervált) 2009.12.15. 12:02:36

@Nűnű: hiszed vagy sem, én is épp rohanok dolgozni. Én is annyit kapok a felelősségteljes sokrétű szakmunkámért, hogy egyik napról a másikra ne haljak éhen. Éppen ezért irritál minden ilyen sírás és nyivákolás: általában azok sztrájkolnak, akiknek ezerszer jobban megy mint nekem, vagy a páromnak, aki megint munkanélküli. Szerintem akinek van munkahelye, az húzza le magát - legalább erre a pár évre, amíg lent vagyunk a gödör alján -, és örüljön, hogy lyuk van azon a bizonyos testrészén... ha meg nem tetszik a meló, keressen másikat. Én is azt teszem, de annyira szar a fizetés mindenhol, hogy egyelőre maradok ahol vagyok, és örülök, hogy egyáltalán van munkahelyem...

Roltii 2009.12.15. 12:55:09

@Kartal (aki beleszól):
"Szerintem akinek van munkahelye, az húzza le magát "
azért ez nem teljesen így van. Igen, örülni kell hogy van munka, de mégse engedhetjük hogy bármit megcsináljanak/megcsináltassanak velünk. Postai alkalmazottakat én nem sajnálom, nem irigylem, de tény hogy szar lehet fillérekért dolgozni, mikor azt látják, hogy sorra újítják fel a postákat, egyre több munkát kapnak és egyre nagyobbak az elvárások. Például tudtommal értékesíteniük kell X darab sorsjegyet, meg kötelező biztosítást stb....
Senki se szereti ha ugyanazért a pénzért folyamatosan egyre több munkát kap és kevesebb megbecsülést.
"Éppen ezért irritál minden ilyen sírás és nyivákolás: általában azok sztrájkolnak, akiknek ezerszer jobban megy mint nekem, "
Nem tudom neked hogy megy, de feltételezem van internet hozzáférésed, ez már a legtöbb sztrájkoló esetében luxus...

A verseny hiányához pedig annyit, hogy baromság. Pénzt tudsz átutalni bankon keresztül, csomagot tudsz feladni bárhol, a levélkézbesítés az egyetlen ahol szinte még csak ők vannak. Bár hozzáteszem hivatali kézbesítésnél már sokszor nem, de ez másik téma.

A Vera gazdája 2009.12.16. 14:45:45

@zero:

Véletlenül egész közelről ismerem az egyik vidéki város postáját.
A dolgozók megfeszülnek annyit melóznak, a postavezető gyakorlatilag törvénybe ütközően osztja már az órákat a dolgozóknak, csak hogy legyen elég ember. A létszámról annyit, hogy már így is többen vannak, mint amit előírtak nekik.
A 20 éve ott dolgozó postavezető helyettes éppen 100 fölött kap nettóban.
A szakszervezeti majmokat nem ők kérték, hogy pofázzanak.
Volt már sokszor, hogy kérték volna, de akkor nem beszéltek. Nekem gyanús, hogy ez megint Gaskó féle csináljunk Fidesz szavazókat akció és semmi köze valós követelésekhez.
Úgyhogy nem a dolgozót kell bántani.
Tessék a hibát a vízfejekben keresni. Mind szakszervezeti, mint postai részről.

A Vera gazdája 2009.12.16. 15:09:41

@zero: A postás nem keverendő a MÁV-val.
Add össze légyszíves hány MÁV, Volán, BKV, Malév stb sztrájk volt és hány postás az elmúlt 20 évben.
A postás dolgozók többsége nincs is a szakszervezetbe pont azért, mert egész eddig nem tettek semmit a dolgozókért. És most se a dolgozókért teszik. Valahonnan narancsországból letolhattak egy kis zsét a szakszerv vezetőnek, hogy balhét kéne csinálni, valami irreális követeléssel, mert így nehezen lesz 2/3 tavasszal.
Szeretném megnézni, melyikőtök vinne levelet házhoz olyan időjárási viszonyok között, amikor az autóig nem tudtok kimenni. Tolvajok vannak, mint mindenhol, meg lusták is, akik nem viszik fel a levelet. Őket jelenteni kell a főnökénél. Ha nem foglalkozik vele, akkor az igazgatóságon.
A postás szakszervezetről meg felejtsétek el, hogy bármi köze lenne a postai dolgozókhoz.

A Vera gazdája 2009.12.16. 15:19:57

@zero: Bármennyire fájdalmas a postások már nem közalkalmazottak. Még ezt is elvették tőlük már legalább 10 éve. Hivatalosan már rég versenyszféra csak állami tulajdonban.
Meglepődnék ha a sztrájk alatt (már ha lesz) lenne 20%-os részvétel.
Egyébként a sztrájk most már igazán jogos lenne a 20 év alatt egyszer, de nyilván nem ilyen követelésekkel.

Külföldön egyébként azért rugalmasabb az ügyintézés, mert nem az csinálta az informatikai rendszert, aki itt. Az egész egy kalap sz@r. A többi berendezésről nem is beszélve. Egyébként Angliában még így is lassabb volt a kiszolgálás, mint itthon. Ha itthon is olyan tempóval dolgoznának, mint ott, akkor kit lógnának a sorok a posta előtt.

És külföldön van érdekképviselete szinte minden szférának, amihez lehet csatlakozni és nem rúghatnak ki amiatt, ha meghirdetett sztrájkhoz csatlakozol annál a szakszervnél, aminek tagja vagy. Itthon még senkinek nem jutott eszébe szakmai szakszervezeteket csinálni. Ennyi a különbség. Ha valakinek hiányoznak, hát tessék lehet próbálkozni szakszerv alapítással.
A jogok egyenlőek, csak az emberek nem merik, nem tudják használni. És sok helyen a vállalkozó se jogkövető, ezért aztán a még annyira se mernek az emberek sztrájkolni, pedig lassan ideje lenne kinőni a balkánról.

borovi 2009.12.18. 12:52:09

@eszkep: Ilyen stílusban a tanulatlan parasztok, műveletlen, buta bugrisok szoktak kommentelni. Ráadásul Tóta W. azaz Index olvasó is vagy.

Meridian74 2010.01.04. 23:57:55

Hogy is van ez? Ha nem teszik és nem vagy nélkülözhetetlen, és másik hat áll sorban munkanélkül és pályázva a helyedre, akkor ki vagy rúgva?
Akkor az állam és a gazdaság vezetőineknem kellmást csinálni, mint magasan tartani a munkanélküliséget, és ezzel zsarolhatjuk a munkavállalókat ha ép sztrájkolni vagy ép rendes munakbért kívánna magának...

Nemcsak a szakszervezetek zsarolnak, hanem a munkaadók is. Így pontos a kép.

süti beállítások módosítása