Skip to content


       Szűrés lista

Dübörög a NER, ki tudja hol áll meg

Pedig olyan szépen indult minden ...

A kampány megúszva bakik és öngólok nélkül, választási győzelem a bullshitgenerátor segítségével (változás, siker, remény) konkrét ígéretek nélkül, kétharmados győzelem, három egymásra köpködő ellenzéki frakciócska, gyors kormányalakítás, villámgyorsan elkezdett törvényalkotási, törvénymódosítási hullám, káröröm és kaján vigyor a szénné vert, részegen kóválygó szocikon.

Bor, mámor, Fidesz ...

De egy hónap után azonban kezdődtek a problémák.

Először is az államfő választási bohózat során vontuk fel néhányan a szemöldökünket, nem alaptalanul szolgáltatott ez témát a blogoknak, vezércikkeknek, újságoknak. Mind Schmitt Pál személye, mind a a megválasztásának módja (előbb házelnök lett, majd most KE) kritikára adott okot.

Ezt szorosan követte az új kormány káderpolitikája. Lista itt és itt. Miközben egyrészt teljesen jogos, hogy az előző rendszer embereit kipicsázzák a vezetői pozíciókból (Erős János, Székely Gábor, Kamarás Miklós), másrészt azonban olyan folyamatok indultak el a kormánytól független szervezetek ellen, amik semmiképpen sem tolerálhatóak.
Fideszes képviselőből Állami Szemvevőszék elnöke?
Szalai Annamáriából 9 évre (2019-ig!) médiahatósági atyaúristen?
Alkotmánybírók megválasztási folyamatának a megváltoztatása? Kit akarnak alkotmánybírónak? Répássyt?

Az új káderek ráadásul a régi káderek, tiszta időutazás vissza 1998-ba. Az elmúlt 12 évben nem nőttek fel új, fiatal szakemberek?

Mindezt megkoronázva jött a legendary péntek. Délelőtt még röhögtünk Dobi Ágnes sajtóreferens sajtótörténelmi ámokfutásán, majd este már hüledeztünk a szintén epic kormányhatározaton.

Dobi Ágnes remekül példázza, hogy egy sajtóreferens túlbuzgósága hogy tud nevetségessé tenni egy kormányt (senki sem azt mondta, hogy idióta sajtóreferens, hanem hogy hülye Fidesz).

A NER kötelező és erősen ajánlott kifüggesztése pedig a világ  legfeleslegesebb dolga.

Mi volt a magyarázat erre?
1. Az emberek kérték -> nem kértük.
2. Szeretnék, ha az emberek olvasnák a szövegét -> nem szeretnénk, és nem fogjuk.

Ha a kormány szeretné, hogy az emberek olvassanak valamit, küldje ki postán levélben, ahogy kaptuk tavasszal a leveleket Orbántól.

Én ennek az egésznek az értelmét csak abban látom, hogy valahol, valamelyik hivatal legmélyén egy fideszes nandroid tényleg vezeti egy Excelbe, hogy hol NEM függesztik ki a Nyilatkozatot.
Hiszen miről szólnak tegnap óta a hírek? Ez kifüggeszti, ez nem függeszti ki, ez gondolkozik rajta ...
No, ahol nem függesztik ki, az csak valami reakciós fészek lehet, oda mindenképp kell küldeni egy új vezetőt, egy megbízható kádert.

A Fidesz lehet, csak úgy úszta meg a szokásos öngólok nélkül a kampányt, hogy ezeket csak kitolta pár hónappal?

A választási gyomros után a szocik újra elemükben voltak tegnap, és ha mindezt megfűszerezzük az alap szoci demagógiával, pofátlansággal és vastagbőrrel, akkor keserves önkormányzati választási kampány vár ránk.

Pedig tudjuk, a választók emlékezete roppant rövid. A Fidesz ezt nem tudja?

A Fidesz még a végén megint elkúrja, és felhozza a szocikat?

Nem tanultak 2002-ből? A szimbolikus faszságaik miatt, melyeket szépen meglovagoltak ballib oldalról, ültették 8 évre a nyakunkra a mszp-szdsz kormányt, miközben a kormányzásukkal nem volt semmi gond. (Pedig olyan arcok szolgáltatták a műsort, mint Torgyán meg Pepó.)

És akkor itt van az újabb kormányhatározat a Magyar Közlönyből, melyet az amúgy jó képességű Navracsics jegyez.


A Kormány 1138/2010. (VII. 1.) Korm. határozata az Emberi Jogok Európai Bíróságának az olaszországi állami iskolákkal kapcsolatos keresztállítási tilalomra vonatkozó ítéletével kapcsolatos aggályokról


A Magyar Köztársaság Kormánya az Európai Tanács Alapokmányának, valamint az 1950-es Emberi Jogok Európai Egyezménynek a szabadságjogok, a vallási hagyományok többszólamúságának, és Európa népei érzelmeinek tiszteletben tartására vonatkozó elveire figyelemmel, aggodalommal értesült az Emberi Jogok Európai Bíróságának azon döntéséről, amely megkérdőjelezte Olaszország jogát arra, hogy az állami iskolákban keresztet helyezzen el.

Erre tekintettel a következőket állapítja meg:

1. Az olasz állami iskolákban elhelyezett kereszt a vallási jelentőségén túlmutatóan az olasz állam kultúrájának és identitásának is szerves részét képezi, ezt az ország polgárainak túlnyomó része tiszteletben tartja, a szülők iskolaválasztásánál is ezek a szempontok érvényesülnek. Álláspontja szerint ezeket a szempontokat az Emberi Jogok Európai Bíróságának elsőfokú ítélete nem vette kellőképpen figyelembe.

2. Egyetért az Apostoli Szentszék, illetve több európai állam (így Ausztria, Horvátország, Grúzia, Írország, Macedónia, Montenegró, Lengyelország, Szerbia, Szlovákia és Ukrajna) azon álláspontjával, mely szerint kulturális és vallási szimbólumok kihelyezése nem korlátozódik egy államra vagy kontinensre. Ez a jelenség nem az állam hitvalló szándékából származik, és Európában felöleli a valamennyi hit vallásszabadsága és a polgárok véleménykülönbözőségre tekintet nélküli egyenlősége elvének tiszteletét, garantálja a legszélesebb oktatási pluralizmust a közoktatási intézményekben. A kereszt szimbóluma feleleveníti azon vallási és kulturális tradíciókat, amelyeket az Európai Konvenciók és Egyezmények is megerősítenek, többek között az Európai Tanács Alapokmányában, és az 1950-es Emberi Jogok Európai Egyezményében, hogy biztosítsa egy olyan Európa fejlődését, amely tiszteletben tartja a szabadságjogokat, a vallási hagyományok többszólamúságát, és népeinek érzelmeit.

3. A Kormány kinyilvánítja az Apostoli Szentszékkel és Olaszországgal, valamint minden olyan állammal való szolidaritást, amely sérelmezi az európai emberi jogi bíróság vonatkozó határozatát.

Dr. Navracsics Tibor s. k.,
miniszterelnök-helyettes


Bevallom, engem nem érdekel, hogy az olasz állami iskolában mi van kint a falon, kereszt vagy Berlusconi fényképe vagy a BL-győztes Inter zászlója.

Van elég tennivaló és probléma az országhatáron belül, nem azért picsáztuk el a szocikat, hogy az új kormány ilyenekkel foglalkozzon.

Kormányhatározat az olasz állami iskolákban lévő keresztről. Mi jöhet még?
Melyik állam melyik problémáját veszi elő a kormány, hova jut még el a NER szellemisége?

Arról már nem is beszélve, hogy Navracsics összekeverte az Európa Tanácsot az Európai Tanáccsal.

Címkék: politika fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr72132853

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: NZZ: Berlusconihoz hasonlítják Orbánt 2010.07.28. 14:14:01

A kormányzó pártok szavazataival elfogadott törvény célja az, hogy még jobban megerősítse Orbán Viktor miniszterelnök hatalmi helyzetét – írja a médiacsomagnak a parlamentben már elfogadott részéről a Neue Zürcher Zeitung.

Trackback: Hová tűnt Orbán Viktor? 2010.07.06. 21:59:08

Az elmúlt hetekben tulajdonképpen nyomát vesztettük a NEMESZ-nek. Látták állítólag feltűnni valami rendőrtiszti ünnepségen, és a hírek szerint árnyéka olykor feltűnik a T. Ház folyosóin is. Se egy beszéd, se egy komolyabb bejelentés, semmi. Éppen ezért...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picur3ka 2010.07.06. 21:19:18

@gtigram:

Huh, miert negy a 2X2, azt is kerdezhetned. Menj el a konyvtarba, olvass es potold az iskolat, mielott gonoszok felrevezetnek itten.

Rwindx 2010.07.06. 21:32:49

@gtigram:
Szlovákiában és Romániában a kormány fizeti a papok fizetését tehát csökkentheti. Magyarországon nem így van.
A Tihanyi Apátság műemlék és múzeum, ha esetleg nem tudnád. Nem templomlátogatásért fizetsz, hanem múzeumlátogatásért. Ugyanúgy ahogy pl az egri vár is szed belépődíjat, kb ugyanennyit, amit felteszek szintén a fenttartásra és állagmegóvásra fordít.
Magyarországon nem lehet keresztet tenni állami iskolába, szabályozva van hogy milyen jelképeket lehet kitenni. Az idézett rendelet Olaszországgal kapcsolatos ha nem lenne világos.
Az 1000Ft-s regisztrációs díj a "cselédség" esetében semmilyen TB-vel kapcsolatos juttatásra nem jogosít.

Egyéként a Google a barátod. Választ kaphatsz minden kérdésedre.

Horizont 2010.07.06. 21:35:29

@gtigram:
Vigyázz mert picur3ka horgára akadsz ha ilyeneket írsz:))
Aki a Fideszt nem szereti az csak rossz ember lehet:)

Ebben a Nyilatkozatban ez a mondat azért nem semmi: "A küzdelem a rendszerváltás politikai paktumaival folytatódott, és végül szabadság helyett kiszolgáltatottságba....."
A Fidesz ezt úgy írta, mintha a párt 6 hónapja alakult volna a semmiből. Ott voltak a paktumnál (is), mint liberálisok !! Igen, ha valaki nem tudná! (kedves picu3rka!) Innen miről is beszélünk ezzel a Nyilatkozattal kapcsolatban?
Optimistán vártam a kormányzásukat mert annál ami volt rosszabb nem jöhet.Gondoltam.
Muszáj elvenni az ember maradék alig-alig jókedvét is a felesleges baromságokkal? :((

picur3ka 2010.07.06. 21:41:48

@Horizont:

Rafinalt vagy, mint Marcel es szemelyeskedoen joindulatu, mint Convserv.

Egyebkent, mi is volt a mondanivalod, azontul, hogy belem rugjal nehanyat?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.06. 21:43:10

"A NER kötelező és erősen ajánlott kifüggesztése pedig a világ legfeleslegesebb dolga. "
Kérdés, mi az a bitrány, amit ezzel a hisztériával akarnak eltudssolni...

"No, ahol nem függesztik ki, az csak valami reakciós fészek lehet, oda mindenképp kell küldeni egy új vezetőt, egy megbízható kádert."
Mondasz valamit...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.06. 21:46:19

"Van elég tennivaló és probléma az országhatáron belül, nem azért picsáztuk el a szocikat, hogy az új kormány ilyenekkel foglalkozzon."
Valahogy így.
Meg mi köze ahhoz adigó törvéneknek, hogy itt mi lehet az iskolákban?

Egyáltalán, miért zavar bárkit is az iskola falán egy kereszt?
Soha nem értettem az ilyeneket.

Horizont 2010.07.06. 21:52:58

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Ez nem rúgás volt, az a te reszortod:) Ezt humorosnak szántam de látom nem vagy vevő rá! Raffináltnak nem mondanám magam és túlzóan személyeskedő sem, sőt nagyon is befogadó voltam eddig. De nehezen viselem az ilyen elfogultságot ami már már vakság. Elolvastad tüzetesen ezt a nyilatkozatot? Őszintén ez tetszik neked, minden szava? Úgy az egész? Miért nem lehet azt mondani, hogy szeretem a Fideszt, drukkolok nekik, de basszátok meg ezt tényleg elszúrták:) Nem megy mi?
Ja csak azért írtam, mert azonnal lerohantad a szokásos stílusoddal a kommentelőt 21:19-kor. Mert te nem szoktál személyeskedni ugye?

fogash 2010.07.06. 21:56:52

@Zöld Ember (aka Quain): mielőtt nagyon mellémenne:

NEM vagyok bajba jutott devizahiteles, illetve nem sírok, hogy az állam fizesse ki a fennálló hitelem. Úgy érzem, felelős döntés volt, amikor a nettó jövedelmem alig 10-12%-át kitevő havi törlesztőrészletet bevállaltam. Miért választottam devizahitelt? Mert azt 4,8% THM-re adták, míg ugyanakkor az ugyanolyan futamidejű és összegű forintalapú autóhitelek 9-10% körül mentek. Ez a különbség még akkor is jelentős, ha ÉSSZERŰ árfolyamingadozás kockázatát is hozzánézem. Az meg húzza meg a f@szomat, aki 2005-ben már látta, hogy 2008-ban a tuggyukkik spekulációi romba döntik a világot... :(

Ami igazán bosszant és végtelenül igazságtalan:
a bank egymillió százalékban túl van biztosítva, még az én gagyi autóm esetében is. Lakóingatlanokról nem is beszélve (kezesek, jelzálogjog ahol a fedezeti érték a forgalmi értéknek csak 60%-a, stb.). Ezezn túl az állami tőkeinjekciókból a bank a mérleg szerinti veszteségeit írja le, nem pedig a te elmaradt törlesztésedet! Így a bank mérlege nem mutat veszteséget az állami segítség után, viszont a te egyéni tartozásod megmarad, a bank utcára tesz a lakásodból, majd a valós érték 50-60%án elkótyavetyéli az ingatlant, így a tartozásod (szerencsés esetben) nullázódik. Te meg ott ülsz az utcán úgy, hogy a megelőző életed során összekapart alaptőkédet ÉS az évek során a bankba tömött pénzed (alias törlesztés) simán buktad.

És hogy kerültél ebbe a helyzetbe? A bank emelte a kockázatod, feltolta a törlesztőrészleted. És amíg a normális részletet tudtad volna fizetni, a másfélszer akkorát már nem. Önbeteljesítő jóslat lett a bedőlő hitel, a hirtelen túlkínálat lenyomta a lakásárakat, emiatt a bank másodfedezetet követel, stb. Öngerjesztő negatív spirál, aminek során az állam (ismétlem magam) a BANK MÉRLEG SZERINTI VESZTESÉGÉT kompenzálja, nem a bajba jutott adóst segíti meg. Mindenki bukik, a bankszektor meg 300.000.000.000 Ft (háromszázmilliárd forint, vagyis NÉGYSZÁZEZER MINIMÁLBÉRES EMBER EGY ÉVES fizetését hozta össze ADÓZÓTT NYERESÉGKÉNT.

Azért valahol csak sajnálni kellene a devizahiteleseket, nem? Még ha nem is az önmagukat élből túlvállaltakat, vagy a 120hó/nullakezdős suzukisokat is...

flippant 2010.07.06. 22:07:12

@fogash: "Az meg húzza meg a f@szomat, aki 2005-ben már látta, hogy 2008-ban a tuggyukkik spekulációi romba döntik a világot... :("

Húzathatod, bakker. A hülye is látta, hogy nem nőnek égig a fák. Nem olvastál normális közgazdász elemzéseket (nem az indexesekre gondoltam). Már 8 évvel ezelőtt megmondták, hogy gáz lesz. Kurvaország már évek óta többet importál mint exportál, egyértelmű a forint gyengülése.

Most, hogy Vitya becsicskult az ájemefnek (lásd: www.hir24.hu/gazdasag/94715/mar-nem-targyalnak-a-bankado-idei-szabalyairol-matolcsyek.html ) megúszhatod a szentestei 600-as eurot, de jövő tavasszal az Isten mentsen meg titeket a durvább forintgyengüléstől.

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.06. 22:40:19

@flippant: Ja. Egyébként még sajnálni is tudnám a devizahiteleseket, bármennyire is hülyék. De így hogy azon nyavajognak, fizessen az helyettük az államon keresztül az, aki eddig spórolt, nem a rongyot rázta hitelből,... na szóval ezek után bekaphatják a hitelmentes faszomat.

picur3ka 2010.07.06. 22:42:29

Na, duborog a topic, eberseg elvtarsak, elvarom zero lepesttarto cikket holnap.

Zenoakarmi nick tele copypasteli a vilagot ezzel most, ez a forro anyag, errol irni kell:

Olvasási segédlet: a nagybetűs a NYENYI-szöveg, a többi az eredeti és a nemkívánt tölendő.

Kellemes rejtvényfejtést!

Politikai nyilatkozat: „Legyen béke, szabadság és egyetértés.”

Hogyan készült?

Forrás: Szabad Nép, 1952. december

A LEGYEN Béke, a Szabadság és az Egyetértés téesz tagsága közösen ünnepelte meg november 7-ikét. Az alábbi ünnepi beszéd hangzott el.

A. XX. XXI század negyedik ELSŐ évtizedének végén, huszonöt NEGYVENHAT év megszállás, diktatúra és az átmenet két zavaros éve ÉVTIZEDE után Magyarország dolgozó népe megVISSZAszerezte az önrendelkezés jogát és képességét.

A magyar munkásosztály NEMZET önrendelkezésért vívott küzdelme 1919-ben 1956-BAN egy dicsőséges, de végül vérbe fojtott forradalommal kezdődött. A küzdelem a Horthy-rendszerVÁLTÁS POLITIKAI PAKTUMAI idején is VAL folytatódott, és végül szabadság helyett kiszolgáltatottságba, önállóság helyett eladósodásba, felemelkedés helyett szegénységbe, remény, bizakodás és testvériség helyett mély lelki, politikai és gazdasági válságba, majd Hitler oldalán a vesztes fasiszta rablóháborúba torkollott. A magyar munkásosztály és dolgozó parasztság NEMZET 1947 nyarán 2010 TAVASZÁN újra összegyűjtötte életerejét, és a szavazófülkékben sikeres fordulatot FORRADALMAT vitt véghez. Rákosi Mátyás elvtárs, az MDP KV és az Országgyűlés kinyilvánítja, hogy ezt az alkotmányos keretek között kiMEGvívott fordulatotRADALMAT elismeri és tiszteletben tartja.

Pártunk és kormányunk, élén Sztalin eltvárs legjobb magyar tanítványával, Rákosi Mátyás elvtárssal AZ ORSZÁGGYŰLÉS kinyilvánítja, hogy az 1947. augusztusi ÁPRILISI választásokon, majd a két munkáspárt egyesítő kongresszusán új társadalmi szerződés született, amellyel a magyar dolgozók OK egy új rendszer, a Szocializmus NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS Rendszerének felépítéséről MEGALAPÍTÁSÁRÓL döntöttek. A magyar munkásosztály NEMZET e történelmi tettével arra kötelezte a megalakuló Központi Bizottságot, Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja építeni a szocializmust NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS RENDSZERÉT.

Mi, a Magyar dolgozó nép ORSZÁGGYŰLÉS képviselői kinyilvánítjuk, hogy a demokratikus népakarat alapján létrejött új politikai és gazdasági rendszert azokra a pillérekre emeljük, amelyek nélkülözhetetlenek a boldoguláshoz, az emberhez méltó élethez és összekötik a sokszínű magyar dolgozó nép, NEMZET tagjait. Munka, otthon, család, egészség és rend, valamint Rákosi elvtárs és a Magyar Dolgozók Pártja iránti hűség lesznek közös jövőnk tartóoszlopai.

A szocializmus, majd a kommunizmus NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS Rendszere minden magyar dolgozó számára nyitott, egyaránt részesei a határon innen és túl élő, az internacionalizmus nemes eszméje által összekapcsolt proletárok MAGYAROK. Lehetőség mindenki számára és elvtárÁs mindenki FELÉ, aki Magyarországon él, dolgozik ÉS VÁLLALKOZIK. Szilárd meggyőződésünk, hogy a fejlett szocializmus, majd a kommunizmus NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS Rendszerében megtestesülő összefogással képesek leszünk megváltoztatni Magyarország jövőjét, erőssé és sikeressé tenni hazánkat, ezzel is erősítve az imperializmus ellen küzdő békefrontot. Ez a roppant erőket felszabadító összefogás minden magyar dolgozót EMBERT, legyen bármilyen korú, nemű, szakmájú, VALLÁSÚ, marxista képzettségű POLITIKAI NÉZETŰ, éljen bármely pontján az országnak VILÁGNAK, nagy reményekre jogosít, és hosszú évtizedek után megadja a lehetőséget, hogy a magyar dolgozók OK végre megvalósíthassák saját céljaikat. Erre tesszük fel életünket MOST KÖVETKEZŐ ÉVEIT.

Rwindx 2010.07.06. 22:55:48

@flippant:
Ez azért nem így van...
"A hülye is látta, hogy nem nőnek égig a fák."
Ezt másra mondják, konkrétan a tőzsdei emelkedésekre. És ott igaz is (meg még pár helyen ahol pénzzel foglalkoznak), de ez azt jelenti hogy a növekedést korrekció követi. Nem válság! Ilyen korrekció legalább 10 évenként van. Ilyen súlyos válság azért jóval ritkábban.
Egyébként ha a hülye is látná, akkor nem lenne magas fa sem, meg válság sem.

"Már 8 évvel ezelőtt megmondták, hogy gáz lesz."
Igen a közgazdászok egy része, aki éppen nem nyalta a kormány seggét, az megmondta hogy az országgal így gáz lesz, az esztelen költekezés és hitelfelvétel következtében. Ez erősen kiviláglott már 2006-ban amikor is, 10.5% fölé ment az államháztartási hiány, ami adta később a "reform"lendületet a tróger gyurcsánynak. De ennek még semmi köze a világ pénzügyi válságához.
2007 közepe felett kezdtek irogatni arról hogy az amerikai lakáspiac összedőlhet, aminek sokmindenre lehet súlyos hatása, de szerintem még azok sem látták mi fog jönni 1-2 év múlva, akik ezeket a cikkeket írták. Majd 2008 szeptemberében a Lehman csőd után szabadult el a pokol. Ezek után kezdték jobban megnézni a pénzügyi kitettségeket, és azok kockázatait, és itt gyengének találtattunk.

Kurvaországnak meg légyszi ne hívd ezt az országot, ha kérhetlek. A Forint árfolyam pedig jelenleg kevésbé függ ez export-import aránytól, mint attól hogy hajlandó-e finanszírozni valaki az államadósságot, és befektetnek-e a Budapesti Tőzsdén. Ha nem, azaz kiviszik a pénzt (eurót,dollárt) akkor gyengül a Forint, ha hozzák a pénzt (szintén euró, dollár), akkor erősödik. Természetesen az export is erősítené, ez nem vitás, de annak a hatása jóval kisebb most.
Tehát most a Forintot egyedül az tudja erősíteni, ha a kormány kiadáscsökkentő és gazdaságélénkítő intézkedéseket tud hozni. Illetve ezek hiánya gyengíteni.

Egyébként elhiheted, ha itt 600EURHUF árfolyam lesz, akkor nem csak a devizahitelesek fognak szopni hanem mindenki. Teljesen egyformán.

Egyébként amit linkelsz abban pont azt írják hogy nem csicskultak be, ugyanis leszarják az IMF-et bevezetik a bankadót ahogy eltervezték, annak minden figyelmeztetése ellenére.

@Thulsa Doom:
Ezt a faszságot nem tudom honnan veszi mindenki hogy a devizahitelesek sírnának hogy az állam fizessen helyettük. Én még egytől sem hallottam ez az óhajt, csak pártok beszéltek róla. Azoknak meg szavazat kell.

eml 2010.07.06. 23:21:25

@Rwindx:
"Egyébként elhiheted, ha itt 600EURHUF árfolyam lesz, akkor nem csak a devizahitelesek fognak szopni hanem mindenki. Teljesen egyformán."

Bárcsak a proféta szólna belőled.

Nekem egy 600 Ft-os EUR árfolyam azt jelenti, hogy a háztetőn palmáriumom lesz, hullámmedencével.
(Export)

Rwindx 2010.07.06. 23:41:19

@eml:
Gondolod te. legfeljebb te kevesebbet fogsz szívni, de te is szívni fogsz.
Ugyanis vélhetően a hitelezés megszűnik teljesen (esetleg az uzsorások fognak hitelezni), az import leáll azonnal. Az exportcégek itthon nem jutnak forrásokhoz, vagy nem tudják őket megújítani, külföldön meg a magyar székhely miatt nem fog kapni. A beszállítói ha vannak, le fognak állni a termeléssel, ugyanezért, a munkanélküliség igen gyorsan elszáll (20-30-x%), Infláció meglódul. A boltok nem nyitnak ki. Élelmiszerhiány, valuta vagy csere alapú kereskedelem, jegyrendszer (ami azt jelenti ugyanannyiért kapsz mindent mint eddig, ne álmondj hogy bagóért). Erőszakhullám, satöbbi.
És ha megugrik 600-ig ott nem fog megállni, mert miért állna meg.

Úgyhogy én a te helyedben sem álmodnék ezzel, hacsaknem valami perverz mazochista vagy. Ez senkinem sem lehet érdeke, ha meg igen, arra még talán a szadesz vagy ami maradt belőle is azt mondaná hogy hazaáruló.

guma 2010.07.07. 00:21:12

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Nagyon szeretek olvasni (az én időmben a könyvtárosok, tanárok figyeltek az ilyen jött-ment szegény elmaradott gyerekre is), pont azért nem értem, hogy valóban ide jutottunk?

@Rwindx:
Köszönöm a "felvilágosítást". A világ számos táján (bár én sajnos csak egy-két helyre jutottam el) nem szednek a "műemlék templomban" belépőt. A várakban stb. igen.
Pont az a nagy nemzeti összefogásban a problémám, hogy nem fizetnek járulékot utánunk. Valóban ez az út ma, hogy kirekesszük, kiszolgáltassuk még jobban honfitársainkat?
Van fogalmad, hogy élnek fillérekből?

@Horizont:

Na ezért érzem magam hülyének! Bíztam, hogy nem ilyen marhaságokkal kell foglalkozni.

(Bocsánat, de nagyon hülye vagyok a netthez , csak tanulgatom. És valamiért nem lehetett belépnem, csak most.)

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.07. 00:30:31

@Rwindx: Annyiban javítanám Flippant kollégát, hogy nem, a hülyék nem látták előre, hogy ebből baj lesz. De aki logikusan gondolkodik annak nyilvánvaló volt. Pontosan ezért nem mentem bele én sem ilyen hitelbe.
A magyar forint egy kalap szar, csak idő kérdése, hogy mikor támadják meg. Nincs mögötte termelő gazdaság csak egy rakás államadósság, lakossági adósság, rokkantak, segííjesek, nyugdíjasok, meg néhány nagy bevásárlóközpont.
Egy komoly támadás csak azért nem jött eddig, mert azzal jelenleg a "befektetők" saját tökükbe is beleszúrnák a kést. De ami késik az nem múlik.

guma 2010.07.07. 00:37:16

@Rwindx:

Bocsánat, de kimaradt, hogy a pártoknak sem adnék - így talán érthető, hogy nem vallás ellen vagyok.

És utálom, hogy tartja mindenki a markát, követel, nyugdíjast szid - de alig van adófizető.

eml 2010.07.07. 00:46:14

@Rwindx:
Röviden: A tevékenységhez itthon semmire sincs szükség, csak munkaerőre, az meg van. Kinnt a kinti telephelyre és kinti mérlegre adják a hitelt.

Rwindx 2010.07.07. 00:47:09

@gtigram:
Nem, nem, az Apátságon belül van egy múzeum, oda szednek belépőt. A pontos neve: Tihanyi Bencés Apátsági Múzeum. Ha voltál ott, akkor tudnod kell hogy Szent Istvántól IV Károlyig tartó időszakot ölel fel a múzeum tárlata. Oda mehetsz be. Én akárhány múzeumban jártam ott szedtek belépőt és nem húztam érte a számat. Templomokba meg ingyen mehetsz mindenhol. Nem vagyok templombajáró ember, de néha muszáj, és ezzel azért tisztában vagyok.

Kik nem fizetnek járulékot? És kinek kellene fizetni járulékot? Ez egy lehetőség, ha valaki bejárónőt szeretne alkalmazni, aki heti 1-2szer kitakarít, mondjuk fizetéskiegészítésként. Vagy csinálhatja rendes munkaként, úgy hogy megcsinál napi 2-3 lakást. Ha nem vállalkozásként csinálja, akkor magának kell a fizetéséből befizetni a járulékokat. Különben ki fizetné ki helyette? Valakinek ki kell fizetnie. Ha az aki "cselédként" alkalmazza, akkor annyival kevesebbet fog adni neki, mint amiért be kellene jelentenie. Így meg többet tud adni, és majd a "cseléd" eldönti hogyan kíván élni a lehetőséggel.
Ugyanis ez nem kényszer, hanem lehetőség.

Mostantól nem kell rettegni hogy esetleg a nyugdíjas Piroska néni feljelenti a szintén nyugdíjas Marika nénit, aki átjár a 2 szinttel felette lakó lakását kitakarítani mondjuk 3.000 Ft-ért. Vagy egy családi szüretnél nem kell rettegni hogy az egész családra lecsap az APEH kommandója és megbüntetik őket feketemunkás alkalmazásért, mert ott az unokatesó családja is. Mert eddig Marika néni és a lakó, valamint a szüretelő család egy "rohadt adócsaló" volt.
Érted a dolog lényegét vagy csak mindenben a rosszat keresed (ott is ahol nincs), és semmi sem jó neked?
Az meg hogy van-e fogalmam hogy hogy élnek fillérekből: van fogalmam. De ezzel "Marika néni" és sokan mások most már ki tudja egészíteni a nyugdíját, ha az kevés, anélkül hogy százezres bírságtól kellene rettegnie és bűnözővé kellene válnia. Most akkor melyik a jobb?

guma 2010.07.07. 01:00:11

@Rwindx:
Bocs, de nem tudom hol élsz?

Annyi a munkanélküli, aki szeretne dolgozni. De pl az 50 felettinek ez is egy járható út volt alkalmi kiskönyvvel.

Na ki lesz az a hülye aki foglalkoztatja majd? Marad az alkalmanként 1000-es, ami kajára és rezsire nem elég. Mondjam tovább???

Rwindx 2010.07.07. 01:11:26

@Thulsa Doom:
Nem tudom miért írjátok le és becsülitek le ennyire az országot... nagy szarban vagyunk ez tény, de én azt gondolom ami nem öl meg az erősebbé tesz.
Elvileg megvannak az eszközök arra hogy különösebb gond nélkül csak sima öntökönszúrás legyen egy ilyen támadás ugyanis az MNB eurokészlete soha nem látott rekordon áll, más meg nem kell ilyen támadás kivédéséhez. Ezzel az eszközzel élt is korábban, ezt már tudják a spekulánsok. Emiatt a probléma rég nem a deviza spekulánsokkal van, azok már lekoptak innen. Ahogy említettem befektetői bizalomhiány van, tőzsde állampapírok. Azaz ha kiveszik a befektetésből a pénzüket ami most Forintban van, akkor át kell váltaniuk más pénzre, ez gyengíti a Forintot nem a támadások.

@gtigram:
Én nem vagyok semmilyen vallás tagja. Tőlem lehetsz vallásellenes amíg ezt kultúráltan el tudod követni.
Elmondom neked hogy a nyugdíjasok egy részével mi a probléma, és ezzel kapcsolódóan miért kevés az adófizető. Én egyszer megnéztem az átlagos nyugdíjbavonulási kort, éves bontásban. A 90-es évek végén ez az 50 év alatt járt, az ÁTLAG! Még 2005 körül is 52 körül volt, sajna már nem emlékszem pontosan. Ha rohadt sokan elmennek a korhatár alattnyugdíjba, akkor nem lesz törvényszerű hogy sok lesz az olyan nyugdíjas aki csak "tartja a markát", anélkül hogy korábban letett volna bármit az asztalra, míg kevés az aki adót fizet? Dehogynem. Egyébként a korhatár után nyugdíjba vonulókkal semmi gond nincs.

@eml: Nyilván nem ismerem a konkrét tevékenységedet, ezért csak általánoságban írtam az exportőr cégekről, de hidd el lenne elég gondod ha nem költöznél el és itt élnél miközben peregnek az események, ugyanis a többi dolog akár akarod akár nem, érintene.

Rwindx 2010.07.07. 01:19:22

@gtigram:
"Bocs, de nem tudom hol élsz? "
Éltem sok fele, szerintem lényegtelen.

"Annyi a munkanélküli, aki szeretne dolgozni. De pl az 50 felettinek ez is egy járható út volt alkalmi kiskönyvvel. "
A tevékenységek köre erősen korlátozott, ez nem minden munkára érvényes!
Konkrétan: takarítás, főzés, mosás, vasalás, gyermekfelügyelet, házi tanítás, otthoni gondozás és ápolás, házvezetés, kertgondozás, valamint a háztartásban szükséges kisebb javítások elvégzése.
Ennyi, így nem mehet el senki pl CNC marósnak, vagy építkezésre dolgozni, arra továbbra is ugyanazok a szabályok érvényesek, amelyek eddig is.

"Na ki lesz az a hülye aki foglalkoztatja majd? Marad az alkalmanként 1000-es, ami kajára és rezsire nem elég. Mondjam tovább??? "
Remélem nem a regisztrációs díj ezresére mondod ezt??? Az ugyanis az államnak fizetendő, és ismétlem, ha a fenti munkakörökbe nem illik bele a tevékenység, akkor ugyanaz a teendő mint korábban. Nincs változás.

eml 2010.07.07. 01:35:55

@Rwindx: Egyébként 600 Ft-os árfolyam már a németeknek és a románoknak sem lenne jó.

A románoktól újra sokan visszahoznák a gépeket, ugyanis akár még a győri Audi gyárba történő beszállításra is rá lehet az exporbélyeget sütni, feltéve ha az ún. exportsorra szállít a delikvens.

A németeknek azért nem lenne jó, mert némi minimális beruházással, amihez hitel sem kell, nagyon sok cégnek a backoffice tevékenysége idekerülne, ezáltal Németországban 20-25%-ra is felmehetne a munkanélküliség.

De rövidtávon a te verziód jönne be, amiket én itt írtam, az csak hosszú távon lenne megvalósítható, ha a 600 kontrolláltan állna be. De 600-ra csak pánikkal lenne esély, ami nem jó.

És én is csak rövid távon húznék belőle hasznot, de akkor kapitálisat.

guma 2010.07.07. 01:42:40

@Rwindx:
Tudod vidéken a regisztrációs díj szinte a fizetést is takarja.

A tevékenységi kör valóban behatárol mindent ( de lehetsz országosan elismert speciális szakmában mégsem keres annyit, hogy ne fillérezzen. Erre sajnos közeli példát tudok. Na de nem ez a téma)

Abban igazad van, hogy sok a nyugdíjas ( rokkant még több). De ne haragudj ez a rendszer hibája és nem a nyugdíjasé.
Ha ezen nem változtatnak és a 10 - 20 év munka után elmehettek, ma meg a művészek 25 év után akkor nem a nyugdíjast kell szidni, hanem azt a kormányt aki ezt hagyja.
44 év munka után mondhatom ezt!

Imádom a stílusod. De féltem a hazám, a gyerekeim és az unokáim miatt.
Nem találok magyarázatot arra, hogy lehet ennyi értelmes, tanult ember párt érdeket néz és védi a védhetetlent is, még most is...

chemicalshop(hajrá nem romák!hajrá nemromaország!) 2010.07.07. 06:49:33

Jó reggelit!
Volt ma reggel kávé? Ha nem akkor ne is nagyon igyatok.
www.hirszerzo.hu/cikk.ujabb_mutyi_felmilliardos_ingatlan_ingyen.157718.html
Má megin a Jordán parti székelyek

2010.07.07. 07:48:29

@fogash: nem a devizahiteleseket kell sajnálni, hanem a bankokat utálni. :-) Abban nincs igazad, hogy a hitelesek bukták volna az alaptőkéjüket meg az eddigi törlesztéseiket. Dehogy is! Azt kapták érte, hogy az elmúlt években használhatták a bank pénzén vett javakat, lakást, luxuskocsit, plazmatévét stb. Azt meg idejében meg kellett volna gondolni, hogy a mai magyar létbiztonság mellett aláírnak-e 6-25 évre szóló elkötelezettséget, amely az egyoldalú szerződésmódosítás jogát a banknak kiköti, de nekik nem biztosítja. Mondhatnám: önként dugták be a fejüket a hurokba, és utána hülyén vigyorogtak. Etikáltlanul járt el a bank? Igen. Lehetett erre számítani? Lehetett: benne volt a hitelszerződésben. Kockáztattak, veszítettek, ennyi. Maradhattak volna anyu lakásában, hajthatták volna tovább a 15 éves swiftet is, és akkor most nem lenne probléma.

@Rwindx: Az a baj, hogy a korkedvezményes nyugdíjazások ellenére SINCS munkaerőhiány. Ez a nyugdíjazási forma ugyanis egy menekülési út. Faterom is beleesett anno. Nyugdíj előtt három évvel létszámleépítették, és nem tudott magával mit kezdeni, senki se akarta fölvenni, hiszen "pont mire belerázódna a munkába, elmegy nyugdíjba, akkor minek vesződjünk vele?" No innentől fogva pedig már nem több, mint adminisztrációs kérdés, hogy nyugdíjat fizetnek-e nekik, avagy segélyt. Lehet hürnyögni, hogy a sok nyugger csak tartja a markát, de ha nem kapnának nyugdíjat, akkor sem tudnának dolgozni, nincs rájuk szükség a munkaerőpiacon.

Barnamaci 2010.07.07. 07:53:07

@chemicalshop:

ez a két mondat tetszik a legjobban:"Halasi Tibor a lapnak elismerte, hogy volt együttműködés Kamarás Miklóssal a választások után, a konkrét esetre azonban nem emlékszik. "

"Az MNV volt vezetője szerint egyeztetett a tranzakcióról az állami cég új vezetésével, Halasi Tibor, az MNV igazgatósági elnöke, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára erre nem emlékszik - olvasható a lapban. "

Cavinton, apukám, Cavinton!!!!!!

fogash 2010.07.07. 08:35:42

@csernaja obca: úgy tűnik, te vagy az egyetlen, aki megértette, miről beszélek...

Az önkéntes hurokbadugáshoz meg csak annyit:
Egy olyan országban, ahol az emberek 40%-a FUNKCIONÁLIS analfabéta, sajnos igen nagy az a csoport, akik pénzügyi és általános tudatlanságuk eredményeként kinullázta magát, illetve akiken a bankok erkölcstelenül és gátlástalanul szénné keresik magukat.

Ha egy iskolában a nyolcadikasok megverik a másodikasokat, azért mindenki hörög.
Ha lelöködöm a nyugdíjasokat a buszről, azon mindenki hörög.
Ha a nagy és erős bank kizsigerel és hajléktalanná tesz minden alulképzett hitelfelvevőt, az a világ mai rendje szerint TELJESEN RENDBEN VAN...

He?!

Marcellusca 2010.07.07. 08:57:07

@fogash: Én is értem ám a mondandód lényegét és osztom véleményed. :)

2006 nyaráig az ember tudott kalkulálni, számolgatni, hogy a fizunkból mire futja. Ebbe belefért akármilyen hitel, úgy, hogy maradt is lóvé a kényelmes megélhetésre.
Jut is, marad is.
Még azt is belekalkulálta, hogy gyengül a forint, pár ezressel több lesz a törlesztőrészlet.
Belefér.
Aztán jött és napvilágot látott egy beszéd, onnantól, mintha bedobták volna a gyeplőt.
Mire kezdtek volna csitulni a dolgok, akkor a nemzetközi helyzet "fokozódott", kezdtek bedőlni az amcsi bankok, jött a válság. Nem is kicsi.
És jött az ereszd el a hajam.
A bankok meg rinyáltak, miközben emelgették a részleteket.
Állambácsi, az adózók, köztük a hitelt felvevők pénzén megsegítette a bankokat.
És a bankok óriási nyereséget könyveltek el, miközben nem csökkentették a hitelt felvevők törlesztőrészleteit.
Ez a nagy pofátlanság, gusztustalan üzletpolitika.

És mégnegyobb pofátlanság, hogy amikor a bankoknak kellene viszonozniuk a segítséget, mindjárt fenyegetőznek és újból rinyálnak.

Igen, nem az államnak kell kifizetnie a hitelesek adósságát, de oda kellene hatnia, hogy a bankok módosítsák a hitelpolitikájukat, hamár újból megváltoztak a feltételek.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.07. 08:59:37

Néhány Nari Bari hozzászólása kapcsán nekem ez jutott az eszembe:

www.youtube.com/watch?v=5o9jx7koibA&feature=related

Marcellusca 2010.07.07. 09:00:52

@prostatikus vogon jeltz: LOL!!!

És milyen találó!

Nincs új a Nap alatt. :D

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.07. 09:10:02

@Marcellusca:
Szerintem a Bacsó nem gondolta volna hogy újból aktuális lesz.

Marcellusca 2010.07.07. 09:14:02

@prostatikus vogon jeltz: Nem is az az alapvető probléma, hogy újra aktuális, hanem az, hogy ennyire az.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.07. 09:25:45

Illetne még a nemzeti tacepaóval kapcsolatban itt a másik...
Szerénység......

www.youtube.com/watch?v=AVZ-BOfC5fI&NR=1

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 09:34:23

Ibikém! Nem kell félni, nem fog fájni :))))

www.mno.hu/portal/723450

2010.07.07. 09:37:07

@fogash: Igen, ha a hitelező szivat, az sajnos normális. Megcsinálta már az OTP a kádár kor lakáshiteleseivel is ugyanezt antall alatt, de az amcsi bankok is megcsinálták az amikkal. Úgy általában véve: aki hitelből vesz bármit, az azt a pénzt költi el, amit még meg sem keresett, és a mai világban egyáltalán nem biztos, hogy valaha meg fog keresni. De a hitel nem is erre való. A hitel arra való, hogy _befektessék_ valami olyan dologba, ami várhatóan a hitel kamatánál magasabb, de legalábbis ugyanannyi jövedelmet hoz. Veszel egy lakást, kiadod albiba három egyetemistának, amit adnak, abból fizeted a hitelt, és egyszer majd a tied lesz, vagy ilyesmi.
Hitelt fölvenni, és aztán a cigány vonójára tűzni dzsentri tempó, van is erről számos szakkönyv, pl. mek.oszk.hu/00900/00948/html/index.htm :-)
Aki meg bedől egy ócska reklámnak, és a hurokba dugja a fejét, arra a darwini evolúcióelmélet vonatkozik. Hogy kiröhögték nemrég takarékos életmódomat, hogy "te még csak itt tartasz", most majd én röhögök, amikor a bank visszaveszi mindazokat a fogyasztói javakat, amire olyan büszkék voltak, csak éppen ki nem fizették, se a boltban, se azóta sem. Muhahaha! Most majd megtanulják, hogy addig nyújtózkodjanak, ameddig a takarójuk ér! Jó drága lesz a tanulópénz egyeseknek, de annál hatásosabb a lecke. Én már más kárán megtanultam, hogy bankárt, rendőrt messze kerüljek el hacsak lehet, nem is kell zsírosdeszkán élnem hó végén, ha 20 Ft-tal többért váltják a svájci frankot. :)

guma 2010.07.07. 09:40:53

@Marcellusca:

Csillagos 5! @fogash: szövegének értelmezéséért.

De valamit még a bankokhoz és az állami "bolthoz".
Az ÁSZ szerint senki soha nem vizsgálta és összesítette, hogy a 30 milkás lakás hitelt (aminek a kamatait nyögjük a költségvetésen keresztül) egy család mennyit vett fel!
A városi legenda szerint (amire a vizsgálat szerint vannak jelek) "sok" család többször belenyúlt ebbe a kaszába.

greybull 2010.07.07. 09:43:53

Hátradőlve elnézem, hogy mi is az EU? Permanens és kiterjesztett Trianon! Nem földrajzi határok értelmében, hanem gondolkodás, mentalitás, élet, vallás stb. értelmében. A többi európai népet - velünk együtt persze - most fosztják meg a hitétől, szokásaitól, normális mindennapjaitól - néhány faszkalap brüsszeli bürokrata - mint a medvét, úgy táncoltatnak bennünket. Ennyi. A NER meg? Hát ha elég puha papírra nyomtatják és a budin is kifüggesztik, talán még lesz is valami haszna...

loláb 2010.07.07. 09:44:25

@zero:
index.hu/belfold/hirek/2010/07/07/peterfalvi_lehet_a_fidesz_egyik_alkotmanybiro-jeloltje/

"Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője korábban bejelentette, hogy pártja Bihari Mihály volt AB-elnököt jelöli alkotmánybírónak"

Basszus, már úgy unom, hogy mindig nekem van igazam.

Marcellusca 2010.07.07. 09:45:50

@gtigram: Köszi.
Igyekszem. :)

Mondjuk, nem mindig sikerül. :D

Rwindx 2010.07.07. 09:49:24

@gtigram:
Mivel életem közel 80%-t olyan megyében éltem le amelyet az ország 4 gazdaságilag legelmaradottabb megyéje között tartanak számon, és máig rengeteg személyes kapcsolatom van ott, ne vidékezz nekem légyszi. Pontosan tudom milyen fizetésekből kell megélni ott ahol szarul megy, és azt is tudom milyen az amikor egy megyeszékhelyen saját vállalkozást kell indítanod nulla pénzből, hogy egyáltalán legyen így összesen 2db cég a városban aki tud foglalkoztatni a szakmádban, miután az egyetlennél felmondtál.

Az hogy a nyugdíjkorhatár sokáig alapvetően, alacsony volt, az valóban a rendszer hibája, na de trükközni a rendszerrel az már nem a rendszeré. A művészeknek és egyebeknek járó 20 éves munkaviszony után járó nyugdíjazás lehetősége nem trükközés, hanem (rossz) lehetőség, ne keverd már ide. Például azokról van szó akik megvesztegetik az orvost, hogy százalékolja le őket, vagy kisírja a munkáltatójánál a korkedvezményes nyugdíjazást. Meg fogalmam sincs hogy lehet még iszonyat korán elmenni nyugdíjba, de nem hiszem hogy az ország 50%-a művész lenne...

A nem a felsorolt tevékenységekre vonatkozóan mégegyszer megemlítem semmilyen változás nincs a korábbiakhoz képest, tehát ha azt visszasírod az új állapottal szemben, akkor értelmetlen. A regisztrációs díj meg havi. A tevékenységre szóló megbízás meg csakis két magánember között jöhet létre. Nem értem miért nem érted hogy ezzel egyszerűsödik sok ember élete, és dekriminizálnak olyan dolgokat amik egyébként teljesen természetesek lennének. Pl ha a lányodnak angol/matek stb korrepetálás kellene és volt ismerősöd/rokonod aki ezt megcsinálta volna óránként egy ezresért, heti 2 órában, akkor eddig mindketten adócsalók voltatok, most már nem. Nem hiszem hogyez olyan bonyolult lenne, hogy ne lehessen megérteni.

Örülök hogy imádod a stílusom, a legtöbben iszonyat idegesítőnek találják :) Ellenben nem hiszem hogy pártérdekeket védenék, ugyanis a pártokat alapvetően leszarom (persze ettől még van akit a szavazatommal támogatok, akik nevezhetek akár szimpatikusnak). Viszont az igazságot (tényeket) fontosnak tartom azzal szemben ha valaki téves elképzeléséket vagy valótlanságot állít.

@csernaja obca:
A munkaerőpiac egy érdekes dolog. Ma Magyaroszágon főleg ha a válság előtti állapotot nézzük egyszerre volt munkaerőhiány és munkanélküliség. Köszönhetően a rossz szakképzésnek és felsőoktatási képzési struktúrának valamint az emberek inmobilitásának.
Az előrehozott nyugdíjat lehet menekülési útnak nevezni, de szerintem káros és rossz mentalítást hordoz. Más megoldást kellene találni. Persze most hozzámvágod hogy "mégis mit?". Nem tudom, mást. Sok-sok ország működik enélkül, az emberek tömeges éhenhalása nélkül, vélhetőleg ők is megoldották.

guma 2010.07.07. 09:53:40

@csernaja obca:

Sok igazság van a szövegedben. Hitelem sose volt csak az említett kádár kori, amibe majd bele döglöttem. Örök lecke maradt!

Viszont, nincs igazad, hogy nem érint pl svájci frank. Nézz szét mit termelünk, milyen minőségben az élelmiszer vonalon. Szinte sehol semmiben nem bízhatsz. Egyenletes minőség és a mennyiség nulla. Ha jó az év, felrúgják a szerződést és eladják drágábban máshova a gazdák. Ha rossz az év a költségvetés segítségét várják.

Most meg valóban baj van. Mindent elvitt a víz a jég. Tehát venni kell és nem mindegy mennyiért!

Marcellusca 2010.07.07. 09:59:04

@Rwindx: Nem tudom, hogy menyit jársz temetőbe, illetve hallasz-e elhalálozásokról?
Arra célzok, hogy miért és miként (is) változik a dolgozók-nyugdíjasok aránya.
Az utóbbi években egyre-másra azt látom, olvasom, hogy fiatalon halnak meg emberek. Vagy már nagyon öregen.
Azaz egyre többet látni, hallani, hogy a 40-es éveik végén, 50-es éveik elején járók, még aktív dolgozók halnak meg szép számmal, valamint a 80-as éveik végén járók.
Nagyobb számban fogynak az aktív keresők, mint ahogyan a nyugdíjasok.

2010.07.07. 10:05:21

@Rwindx: Nem, én azt akarom hozzád vágni, hogy felvennél-e a vállalkozásodba egy 59 éves személyt rendprogramozónak, aki 62 évesen elmegy nyugdíjba, aztán basszad meg a rendszered, keresheted azt az embert, aki kiigazodik benne. Már ha egyáltalán kihúzza addig, mert lehet, hogy már másnap lefordítja a forgószékről egy szívroham, ebben a korban sajnos erre már számítani kell.

eszkep 2010.07.07. 10:22:07

@Seduxen: leírom harmadszor is.
Hivatalos állásfoglalás közzétételére egy "politikai nyilatkozatnak" nevezett sjtcetli nem alkalmas az EP felé (sem). Államigazgatásban olyan fogalom nem létezik, hogy "politikai nyilatkozat".

guma 2010.07.07. 10:24:12

@Rwindx:

Igenis trükközés a művész nyugdíj, a sportolók járadéka, stb.

Csak ez politikai amiről nem tudnak itt "keleten" lemondani a politikusok, mert olyan jól mutat a holdudvar.

Ha a kohásznak mondhatják, tanuljon mást, akkor ez vonatkozzon mindenkire. Bocs, a vállalkozással valószínűleg igazad van. A családomban ez egy nehéz kérdés. Egyik gyermekem negyedszer kezdi az "életét" mert sosem volt annyi pénzünk, hogy "elinduljon".
Pedig nagyon speciális, egyedi és "hiány" munkát csinál (rajta kívül az országban 3 embert jegyez a szakma)...

A csalásokról pedig (ami sajnos a minden napunk részévé vált) meg van a véleményem. De arról is amikor a csaló orvost pl a KE felmentette. Kíváncsi vagyok, hogy miért nagy a hallgatás a lebukott leszázalékolásos ügyek körül.

Nagyon jó, hogy itt is ennyi vélemény ütközik. Szeretem a "beszélgetéseket" és ebben a vastagbőr gazdái és látogatói véleményem szerint kivételesek. Jó a csapat, jó a hangulat és felesleg durvaság sincs (na jó néha akad!).

Rwindx 2010.07.07. 10:30:19

@csernaja obca:
Ha profi a szakmában, akkor részemről semmi gond nem lenne, én azt nézem ki mit tud, hogy milyen nemű, vagy mennyi idős kevésbé. A kiigazodás meg dokumentáció kérdése, ez mindig alap. Hisz a huszonéves munkavállaló meg 3 év múlva felmond, mert csak, vagy motorbalesetben meghal. Nincs különbség, őt sem fogom elérni később, hogy nézzen már meg valamit. Az 59 évesekkel az adhat szkepticizmusra okot, hogy mennyire friss a tudásuk, karban tartották-e az évek során, de ez könnyen kideríthető egy állásinterjún, vagy akár egy szimpla beszélgetésből is telefonon keresztül ahol még azt sem tudom mennyi idős.

@Marcellusca: Nem figyelem a temetői híreket, vagy a halálozási statisztikákat (tehát nulla az infóm elismerem), a nyugdíjazási statisztikákat néztem egyszer, és abból jött le az amit említettem éjjel, ksh-nál kikereshető. Úgy vélem ez jobban befolyásolja mint halálozás korfája, főleg ha azt nézzük életkor alapján (legalábbis az 50esek) ők átlagban már nyugdíjasok.

Marcellusca 2010.07.07. 10:34:16

@Rwindx: Jaaaajjjjj, a statisztikák .... :)
Mindig Churchill jut eszembe. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 10:41:13

@eszkep: szerintem hagyjuk, mert látom nem érted.

szerinted egy kormányhatározat, ami KIZÁRÓLAG a kormánynak alárendelt szervekre nézve kötelező, az mit ér?

de tényleg hagyjuk, mert látom nem érted, mi a bajom valójában...

guma 2010.07.07. 10:43:11

Na ehhez mit szóltok:

"Nem kaptak bizonyítványt WC-papírért nem fizető diákok

Nem adták ki az év végi bizonyítványokat egy zala megyei iskolában. A Zalai Hírlap információi szerint a bizonyítványok kiadását azért tagadták meg néhány diáktól, mert a szüleik nem fizették be többek között a WC-papír vásárlására kiszobott díjat."

Marcellusca 2010.07.07. 10:44:34

@Seduxen: Hehe!

Más.
Ma egy más napra ébredtünk: Nyertek a narancsosok. :))))))))))))))

Rwindx 2010.07.07. 10:46:42

@gtigram:
A félreértések elkerülése végett, én is pofátlanságnak tartom a művészek speciális, korkedvezményes nyugdíját mert mire fel, de nem tartom trükközésnek, ha él vele. Meg kell szüntetni, valószínűleg ebben egyetértünk, és ha jól tudom meg is szüntetik.

Én nem hiányszakmában dolgozom (bár ha végiggondolom igen, csak nem annyira drasztikus), az említett megyeszékhely gazdasági fejlettsége és a fizetések kritikán aluliak, aki abban a szakmában akart elhelyezkedni az inkább lekoccolt Bp-re. Egy idő után én is ezt tettem, hoztam a cégemet is.

A csalások jó lenne ha nem válnának a napunk részévé. Erről nagyon sok esetben a törvényhozás/kormány tehet azzal ha bizonyos dolgokat ellehetetlenít és ezzel kényszerít a csalásra, de sok esetben pedig az egyéni önös érdek, lustaság, mohóság játszik közre.

Na jó, most már dogoznom is kell, úgyhogy takarékra teszem magam.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 10:51:16

@Marcellusca: azért én egy kicsit az uruknak is szurkoltam. szimpi hozzáállása van annak a csapatnak... "bizonyos" válogatottak példát vehetnének róluk :(

Rwindx 2010.07.07. 10:53:06

@Marcellusca:
Churchill nem mondott hülyeséget, de ha egy nagyon szűk közösségben tapasztaltakat akarsz ráhúzni egy sokkal nagyobb közösségre, vagy egy koncentrált tematikus adathalmazból következtetnél szélesebb körü értelmezésre, főleg intuíciók alapján, akkor sokszor fogsz tévedni, esetleg nagyobbat mint ahogy átverhetnek a statisztikák hazugságai :)

Ettől még lehet akár igazad, mint mondtam semmi infóm a halálozási statisztikákról :)

Na most már tényleg lépek.

picur3ka 2010.07.07. 10:54:13

@gtigram:

Nem keresem mar vissza a tegnapit, de lattam, hogy koltoi kerdes volt.

A nyugdijazas/leszazalekolas a 'rendszervaltas' utani munkahely megszunesekkel parhuzamos, tobbe/kevesbe allami politika volt. Abszolut tomeges merteku Szabolcsban peldaul.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 10:56:30

@Marcellusca: viszont Paul a polip tegnap ismét tippelt :)))

VIVA ESPANAAA!!! :)))

guma 2010.07.07. 11:11:37

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Bocsi, de nincs igazad!

Csak annyiban, hogy akkor kezdtek élni vele! Sokkal később értük el a több százezres létszámot.
Tehát ez a véleményem szerint egy fajta "üzleti vállalkozás" lett.

(Igaz, hogy fizikai munkás voltam mindig, de pont a 90-es évek elején azért egy felsőfokú személyügyi sulit is megcsináltam meló mellett, tehát picit tájékozott vagyok.)

Marcellusca 2010.07.07. 11:15:59

@Rwindx: Nem azt mondtam, hogy sz@r a statisztika.
Azt sem, hogy az az igaz, amit én tapasztalok.
Csak részlet kérdés. Ami befolyással lehet a statisztikára és lehet, hogy figyelmen kívül hagyják.
Pedig, nem biztos, hogy kéne.
Legalábbis a teljes kép kialakulása érdekében.

Igen, személyes tapasztalat.
Anyósom 57 évesen halt meg. Kollégám faterja 50 évesen. És ez csak két példa, de hallottam/olvastam többet is. (Emiatt is sűrűn járunk temetőbe és olvassuk a "hirdetményeket", amelyekben a fent említett korosztály elhalálozásáról adnak hírt.)
Nagymamamám 82, Asszonypajtásé 85 éves.

Hol vannak a 60-80 évesek?
Mintha egy háború után lennénk, ahol az akkori "fegyverérett" férfiak kihaltak volna.
Após nem igazán találja a helyét. A gyerekkori játszó-, osztálytársak, valamint a volt munkatársak jórésze már nem él. És ő is "csak" 73 éves.
Tudom, sok 60-70 éves él, én csak az utóbbi évek tapasztalatairól beszélek.

Homeoffice 2010.07.07. 11:16:39

@Marcellusca @Seduxen:

Már keresem a polippörkölt receptjét:)

Homeoffice 2010.07.07. 11:16:58

@Marcellusca @Seduxen:

Már keresem a polippörkölt receptjét:)

Marcellusca 2010.07.07. 11:19:17

@Seduxen: Háááát, a legutóbbi meccsükön nyújtottak alapján, nem igazán. :)))))

Homeoffice 2010.07.07. 11:21:11

@Marcellusca:

Egyébként a "narancsosok" forradalmi győzelme után sztem leygen ott is kötelező a NER kirakása:)
Mondjuk a mezükre:)))

picur3ka 2010.07.07. 11:29:08

@gtigram:

Persze, hogy nincs igazam, csak az a baj, hogy ez nem az en velemenyem, hanem a nyugdijas helyzetrol keszult tanulmanyban olvastam. Szamadatokra nem emlekszem, sajnos.

2010.07.07. 11:30:42

@gtigram: Tudtommal nem nagyon importálunk svájcból se kaját, se mezőgazdasági gépeket. Nem látom én ezt akkora nagy problémának. Főleg, hogy a termelő a bolti árnak kb. 1/100-ad részét látja, vagyis az ő költségei nem befolyásolják jelentősen az árszínvonalat. Persze ettől még ürügyül szolgálhat a dolog egy kis áremelésre, de az már orbán hatásköre.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 11:35:03

@Marcellusca: basszus, olyan NINCS, hogy egy csapat az egész VB-n EGYETLEN meccsen SE játszon jól.

namármost a spanyol csapat - szerintem - még EGY IGAZÁN JÓ teljesítményt sem produkált. éppen itt lenne az ideje!!! :))))

guma 2010.07.07. 11:35:34

GYEREKEK!

Ez óriási!!! :fenteslent.blog.hu/

@csernaja obca: Szerintem valahol összefüggés van az árfolyamok között. Vagy rosszul gondolom?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.07.07. 11:47:19

@Seduxen: Viktor meg majd:Barátajimm,ugye hogy a narancs szín a nyerő!
Valaki verje már meg a németeket.A szerbek sajnos már kiestek.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 11:51:06

@Tigeri: "Valaki verje már meg a németeket." ÁMEN!!!

Homeoffice 2010.07.07. 11:52:52

@Seduxen:

Mennyire divatos már ellendrukkerkedni a németek ellen.:)))

Marcellusca 2010.07.07. 11:54:24

@Seduxen: Dehogynem. :)))
Lásd a korábbi talján válogatottat! :DDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 12:00:40

@Marcellusca: ugyan már, a taljánok már otthon zabálják a macskát, szóval ők nem jó példa :))))

@Gunther: sorry, evvan, én ennek a "német" csapatnak nem tudok szurkolni. Szerintem az UTOLSÓ JÓ német válogatottban (akiknek még szurkoltam is), olyan arcok játszottak - a teljesség igénye nélkül -, mint Illgner, Sammer, Hässler, Matthäus, Littbarski, Völler, Klinsmann, stb.

Homeoffice 2010.07.07. 12:03:23

@Seduxen:

Én meg inkább szurkolok Fikamennek és Nemzetközi csapatának, mint Krisztinának, Diego " El KOKÓ" Maradonának, vagy éppen Dubaj Cannavárónak:))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 12:06:08

@Gunther: muhahaha, ez mellé, mert C.Ronaldót - és az egész portugál csapatot - rühellem, az isteni Diego pedig csak a padon rontja a levegőt (edző miatt én eleddig csak a DinamoCselszkij, és az Inter ellen drukkoltam, ja és most már kettőzött erővel a Rinyamadrid ellen), kannaváró meg... mikor szurkoltam én a taljánoknak? na jó, ha a rebellis csigazabálók ellen játszanak, max akkor :)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.07.07. 12:25:35

Azé a portugálok most egész jók voltak.Murinnyót meg most már szeretem.Akkor fogom igazán szeretni amikor majd a Man.United edzője lesz.:))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 12:29:16

@Tigeri: muhahaha, remélem a rinyamadridot idén is megszopatja a Barca a bajnokságban IS, murinnyóstól, mindenestől, ahogy illik. abban külön bízom, hogy a meccsenkénti 1, de akár 2 gólos átlagot hozza majd David Villa barátunk abban a szép gránátvörös-kék mezben, ahogy a VB-n megszokhattuk tőle.

És kíváncsian várom, a 'pool új edzőzsenije a Fulham után mit mutat nálunk! YNWA !!! :)))

Marcellusca 2010.07.07. 12:30:04

@Seduxen: Mondom, korábbi! :)))
Nem tudol óvasnyi, vaze? :)
Valamelyik, nem oly' távoli VB-n volt, hogy az olaszok végig bukdácsolták az egészet az antifocijukkal, oszt' még jól is szerepeltek.

Nem vagyok focibuzi, úgyhogy nem tudok pontos infót. :DDDD
Talán pont a 4 évvel ezelőtti volt, amit meg is nyertek.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.07. 12:33:37

@Marcellusca: bocs - ez aljas lesz - de olaszok kb azóta ezt a "focit" játszák, amióta világ a világ:)))

"éljen" a catenaccio :)))

Marcellusca 2010.07.07. 12:34:03

@Seduxen: Az a "C" a Ronaldo nevében azt jelenti, amire gondolok? :)))))))
Vagy megen rásszistá lennék? :DDDDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.07.07. 12:41:36

@Seduxen: A Barca a 2-0 -ás vereséget arra fogja majd,hogy az elején felrúgták a Messzit.
@Marcellusca: Javíthatatlan.:))

2010.07.07. 13:10:46

@gtigram: Szerintem rosszul gondolod. Belföldi termelés esetén az ár a kereslet és kínálat függvénye (mashall-kereszt), aminek nem tényezője a valutaárfolyam. A plazmatévé lehet, hogy drágább lesz tőle, de a vecsési savanyúság biztos, hogy nem. (Amúgy a plazmatévé sem biztos, mert lehet, hogy már másfél éve ott rohad a nagyker raktárba, és örülnek, ha a régi áron el tudják sózni valakinek.)

Marcellusca 2010.07.07. 13:16:16

Mostan eltűnt egy kommentem?

Marcellusca 2010.07.07. 13:17:01

@Gunther:
@Tigeri:
Köszike!
Ezeket bóknak veszem. :)))))))))))))))))

danesdzsu2 2010.07.07. 13:37:19

@Conv: "Igazából én azt látnám megoldásnak, hogy a bankok kapják meg a pénzüket a szerződés megkötésekori árfolyamon, mégpedig abban a formában, hogy az állam megveszi a lakásokat azért a pénzért. "

Nem lehet megvádolni a bankok túlzott szeretetével, de a bank X eurót adott kölcsönt. Ezért X+kamat eurót szeretne. Az átváltási árfolyamok nem érdeklik, akkor sem érdeklik, amikor éppen a hitelfelvevő számára kedvezően alakulnak.

Prof. Dr. Simon Templar 2010.07.07. 13:50:39

@Marcellusca: @csernaja obca: "Kockáztattak, veszítettek, ennyi. Maradhattak volna anyu lakásában, hajthatták volna tovább a 15 éves swiftet is, és akkor most nem lenne probléma."

No comment. Ennyi. Én is 40 éves koromig (fél évvel ezelőttig) a szüleimmel laktam. Fizettük együtt a rezsit, akkor mentem-jöttem, amikor akartam. Kocsim soha nem volt.

Amúgy autó: tessék már belevésni az észbe, hogy a gépkocsi (hacsak nem haszonjármű): LUXUS!!! Aki meg luxusra 120 hónapos hitelt vett fel, az igenis dögöljön bele, nem kell rajta segíteni. És mielőtt bárki elkezdene szájalni, az autó már 2005-2006-ban is LUXUS volt...

@csernaja obca: "Aki meg bedől egy ócska reklámnak, és a hurokba dugja a fejét, arra a darwini evolúcióelmélet vonatkozik. Hogy kiröhögték nemrég takarékos életmódomat, hogy "te még csak itt tartasz", most majd én röhögök, amikor a bank visszaveszi mindazokat a fogyasztói javakat, amire olyan büszkék voltak, csak éppen ki nem fizették, se a boltban, se azóta sem."

Így van. Rohadjanak is meg az ilyenek. Ugyanis az ő dzsentri életmódjukat velem, velünk (Thulsa Doom, Csernaja Obca, jómagam és még vagyunk egy páran) fizettetik meg adóemelés formájában.

Amikor a német autót vesz, ő is hitelre veszi. De nem azért, mintha nem tudná egyben kifizetni. Az a pénz már szépen ott csücsül egy bankszámlán. Csakhogy. Tudja, hogy a ki nem fizetett pénz addig is kamatozik.

Egyébként meg nem kell olyan nagyon fújni a bankokra. Sajnálatos dolog ha vki nem olvasta Shakespeare Velencei kalmár-ját, de a dolog azóta sem változott. A bank egy cég, olyan mint bármelyik másik, azzal a különbséggel, hogy az ő "terméke" az, hogy pénzt helyez el, illetve pénzt helyez ki, és ezen igyekszik jól járni (az, hogy mennyire, azon valóban lehet vitatkozni). De könyörgöm, egy cégtől ne várjunk már el erkölcsi elveket! Az egy személytelen szervezet, ami a saját szabályai szerint működik. Az meg, hogy a birka embereket átveri? Átverni csak azt lehet, aki hagyja magát. "Amíg lószar van, veréb is van" tartja a mondás.

trojka 2010.07.07. 19:20:19

Gyerekek, nincs ennek az Orsosnak valami rokona...én javasolnám...

2010.07.07. 20:52:23

@Zöld Ember (aka Quain): az autó ma már nem luxus. Bárkinek lehet egy 50e Ft-os trabantja vagy kispolákja, amivel elmehet hétvégén kirándulni a Lajos Forráshoz. Nincsen ebben semmi luxus, sőt, lehet, hogy még olcsóbban is megjárja, mintha busszal menne. (Ha a párját is viszi, akkor biztos!) Csak éppen nem ilyesmire szokás eladósodni, de nem ám! Hanem a 2,7+++ millió forint vételárú új autókra, amelyek egyértelműen luxuscikknek számítanak, hiszen kidolgozásuk messze túlmutat a funkciójukon (metálfényezés, motoros ablak stb), áruk pedig a tisztességes haszonnal növelt előállítási költségen. Hát még ha nem is 2,7 millió az az ár, hanem 2,7 millió plusz a kamatok plusz kezelési költségek plusz casco, amit úgyis megköttet a bank! ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.07. 23:15:59

@danesdzsu2:

teljesen egyetértek... a kamatokat is kapja meg...de ne a mostani árfolyamon, hanem a felvételin.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.07. 23:17:26

www.168ora.hu/itthon/fidesz-ez-a-kormanyhatarozat-egy-szr-vissza-is-vonjak-57972.html

nem tudom volt-e már berakva a link, de ez valahogy azt mutatja, hogy bizony a fityisz szerint is egy rakás szar ez a kormányhatározat :)

Persze most a naridroidok majd jól lekomcsizzák a fideszt is :)

Kalimera 2010.07.08. 08:27:04

Milyen párt a Fidesz?

K I A K A S Z T Ó !

Rwindx 2010.07.08. 09:49:24

@Conv:
Múltkor az volt a gondod hogy nem gondolják újra a dolgokat :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.08. 11:14:17

@Rwindx:

nekem ilyen gondom nem volt szerintem, olyan gondom volt, hogy mielőtt tesznek valamit azelőtt nem gondolják végig :)
Ha van egy épület, akkor nem felgyújtom és utána újragondolom, hogy hogyan lehetett volna hasznosítani, majd újraépítem ugyanabba az állapotba, és átnevezem, hanem elgondolom, hogyan lehetne hasznosítani és átnevezem, vagy egyszerűen másra használom :)

Rwindx 2010.07.08. 23:58:15

@Conv:
De de volt ilyen gondod, ha akarod megkeresem mit írtál :) A másik részében persze igazad van, jobban végig kellene gondolniuk mit miért tesznek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.09. 00:37:46

@Rwindx:
Valami rémlik, hogy határozottan állítottam, képtelenek rá :)

Szerintem most is csak a visszhangja miatt kényszerültek a dologra, maguktól képtelenek rá :)

2010.07.17. 15:21:49

@picur3ka/mesterhazymiklospart: hú de nagyon durva ez!!:) A hatalom természetrajza ugyanaz, ennyit arról, hogy a történelem nem ismétli önmagát...

Örömmel látom, hogy nem szűnt meg a blog a függönymögéelbújoknevemetnemadomhozzánarancssárgaforradalom után se. Hát, vannak aktualizálásra váró gondok, s örülök, hogy ezt Ti is látjátok...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.31. 16:26:16

kuruc.info/r/20/65118/

nemzeti együttműködés fityisz értelmezésben :)

süti beállítások módosítása