Skip to content


       Szűrés lista

Reform, megszorítás vagy bankadó?

"Magyarország megkezdte a szerkezeti reformokat és azokat folytatni is fogja. Először a politikai osztályt operálta meg (= országgyűlési és önkormányzati képviselők számának megfelezése). Folytatjuk az adóreformot. Az egész három-négy éves ciklust átfogó, az állami kiadásokat, a bürokrácia csökkentését szolgáló reformcsomagot valósít meg a kormány." -  nyilatkozta Matolcsy hétfőn.

"Megkezdte és folytatja" ... nagy kópé ez a Gyuri!

A "hivatalos" kommüniké szerint két ügy miatt ugrott össze a Fidesz és az IMF.

1, a jegybank függetlensége (= Simor fizetése)
Nem értem, ha Simornak havi 8 millió forint a fizetése akkor független, de ha csak havi 2 millió, akkor máris a Fidesz vasláncára van verve? Most komolyan ezen a rohadt havi 6 millión megy a vita már hetek óta, miközben Simornak 900 milliója volt (van?) a ciprusi offshore cégében?

2, bankadó
Ne legyen bankadó, ne ekkora legyen, ne ennyi időre legyen ... érdekes módon az IMF nem nagyon tiltakozott, mikor az elmúlt évek "válságában" a magyar bankszektor minden évben szállította a rekord nyereséget. Akkor nem jelezték, hogy talán nem a válságon, a válságot túlélni akaró embereken kellene nyerészkedni. Az IMF-delegációnak ajánlom a következő célállomásokat, ahol a keménykedést lehet folytatni: Alakul a német bankadó és Angliában is jön a bankadó.

Miközben a tárgyalások valódi tétjét Orbán így vázolta a frakciónak: "Megmondtuk nekik, hogy lehet még plusz bevételeket várni a büdzséhez, újabb terheket kitalálni, de ezt mi csak a bankadó növelésével tudjuk elképzelni."

Innentől pedig minden ugyanaz, mint minden választások után: az aktuális kormány nem mer semmi negatívat lépni, semmi olyat, ami szavazatvesztéssel jár az őszi önkormányzati választások előtt. Talán mégis jó ötlet volt az a kósza fideszes pletyka, hogy el kellene tolni egymás mellől a parlamenti és az önkormányzati választásokat.

Csakhogy 1998-ban, 2002-ben vagy 2006-ban nem voltunk ekkor szarban.

Vajon Orbán komolyan úgy taktikázik, hogy ezzel a fingreszeléssel kormányzati teljesítménnyel kihúzza október 3-ig? Ami a kampányban bejön, az nem biztos hogy működik élesben is, október még nagyon-nagyon messze van.

Viktor!

Nem tudod esetleg, hogy kinek is köszönhetjük, hogy a magyar ember számára a "reform" = "megszorítás" = "sátán műve" (= Gyurcsány monnyon le)? Ha jól emlékszem, erre az végletekig leegyszerűsített definícióra egy párt és annak elnöke egy 4 éves kampányt épített? Vajon ki lehetett az?

Márpedig a baj nem is nagy, óriási:
Az idei évre tervezett költségvetési hiányt sikerült elérni, sőt, túl is teljesíteni: már 118%-nál járunk, pedig még csak július van.
A költségvetés bevételei elmaradnak a tervezettől, vannak olyan adónemek, melyeknél 10-16 százalékkal kevesebb pénz folyt be, mint a tervezett.
Önkormányzatoktól elvett 120 milliárd forintot vissza kellene adni. Miből?
Adót kellene csökkenteni. Miből?
MÁV, Malév, BKV: százmilliárdos hiányok.
10% feletti munkanélküliség. Egészségügy. Nyugdíjrendszer.

Még az is lehet, hogy Orbán is majd beszarik, hogy úgy tegyen, mintha kormányozna, hiszen úgy látszik a NER, a NENYI, Schmitt, Kövér, Stumpf, Domonkos urak, na meg az önkormányzati választások mindennél fontosabbak. Na meg a kibaszott pálinkafőzés.

Csak nehogy pofára esés legyen a vége, mivel - gondolom nem vagyok egyedül - október 3-án, életemben először, de kihagyok egy választást. Ugyanis már a "Szavazz fasszal!" mókában sincs kedvem részt venni ...

És akkor pár szó a bankadóról.

A kibaszott bankok évek óta szívják a vérünket, mivel a banklobbinak kissé nagyobb a befolyása, mint Kovácsné egyszerű magyar állampolgárnak és pár millió társának. PSZÁF egy nagy nulla, a kormányzatai szándék egy még nagyobb nulla volt. Le sem szarták, hogy mekkora "extraprofit" keletkezik a bankoknál, hogy inkább aki tehette, átment az osztrák határ másik oldalára hitelért, mert elege lett a lehúzós, egymásért összezáró magyar bankmaffiából.

Csak a 2009-es évre összedobtunk 300 milliárd forint profitot a bankoknak. Erre kitalálták, hogy ebből elvesznek 120 milliárdot, mint bankadó, és majd ebből jöhet az adócsökkentés. Hát nem óriási, hogy a kiszolgáltatott devizahitelesek kiizzadott törlesztőrészletiből mindenki kap adócsökkentést?

De nem kell aggódni, Orbán megmondta, hogy nem engedik, hogy a bankok áthárítsák a bankadót az emberekre. "A kormány minden eszközt meg fog ragadni azért, hogy az embereket megvédje "a bankok önkényétől" - megint ez a nagy kópé Matolcsy Gyuri.

Csányi OTP-elnök elsők között meg is ígérte, hogy ők aztán becsszóra nem az emberekkel fizettetik meg ezt a bankadót. Az OTP, bazdmeg Csányi, a legundorítóbb bank, ember onnan menekül, ha teheti.

Csányi: "kizártnak tartom, hogy a jelenlegi helyzetben a bankok az ügyfelekre hárítsák a bankadó terheit."

Erste: nem háríthatjuk az adót az ügyfelekre, hiszen „a bank abból él, hogy javul az ügyfelek helyzete, ezért ha a bankadó a jelenlegi formájában valósul meg, akkor annak terhét jórészt a bank fogja viselni".    
 
A CIB nem nyilatkozott semmit, nem vártak semmire, egyszerűen fogták, és kitették a honlapra az új kondíciós listákat. Beveszed, lenyeled, kussolsz, oszt' csókolom.

Két körös emelés, július 12-től és szeptember 15-től:
Emelkedik a CIB Classic Magánszámla havi díja, a bankfiókban megadott bankközi átutalás és az állandó átutalás költsége, a forintalapú bankkártyák éves díja, a bankkártyás készpénzfelvétel, valamint a pénztári kifizetés díja. Hirdetményében a bank egyebek mellett olyan jogszabályváltozásra hivatkozik, amely miatt módosulnak a bevételei és a költségei, valamint arra, hogy a bank működési költségei az „érdekkörén kívül álló” okokból változik, de említik a nemzetközi kártyatársaság rendelkezéseit is.

Fordítok: érdekkörén kívül álló ok = bankadó.

A Költségvetési Tanács elemzése szerint a bankadó áthárítása gyors és koncentrált lesz. Eszerint a 130 milliárd forintból várhatóan 80 milliárd forintot gördítenek tovább a már meglevő ügyfeleikre. Ennek nagyobb részét, 50 milliárd forintot a tanács szerint a lakosság fizeti ki. A meglevő hiteleik miatt ugyanis velük szemben komoly alkupozícióban vannak a pénzintézetek. A maradék összeg főként az önkormányzatokat terheli majd.

A magyar ügyfelek a világ kiszolgáltatott balekjai, akik KÉTSZER fizetik meg a bankok extraprofitját, ehhez tényleg csak gratulálni lehet.



(Orbán a bankadót a 29 pontjával együtt jelentette be, június 8-án.)

Címkék: politika fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr472163044

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matolcsy: Magyarország a pénzügyi függetlenség útjára lépett 2010.07.22. 12:48:02

Az államadósság GDP-hez mért szintjét 80 százalékról 60 százalék alá kell csökkenteni, az államháztartási deficitet a következő években 3 százalék alá kell mérsékelni a GDP-hez képest - mondta Matolcsy György a Gazdasági és Szociális Tanács ülésén.

Trackback: Megdöbbentő Orbán-kijelentés 2010.07.21. 19:11:43

Megdöbbentő kijelentést tett Berlinben, Angela Merkellel közös sajtótájékoztatóján Orbán Viktor miniszterelnök: kerek-perec elismerte a Bajnai-kormány eredményeit. Orbán Viktor lázas és félrebeszél, vagy tényleg ekkora a baj?Először azt hittem, hogy va...

Trackback: Bankadó: a demokrácia ára 2010.07.21. 08:38:11

Azért adóztatják meg a bankokat, amiért a bankrabló is bankokat rabol: mert ott van a pénz. Közgadaságilag ez egy rossz, politikailag viszont jó, népszerű ötlet. (Fotó: Daniel Hambury/EPA) Terjed a bankadó szerte a világban. Néhány éven belül nem na...

Trackback: IMF: Miért ebben van valami újdonság? 2010.07.20. 14:02:21

Barátaim, ne legyünk naívak!Van valami újdonság abban, hogy az IMF diktál nekünk?Hiszen 1989-ben meg lett hirdetve: gyertek ide vazzeg, olyan országot hozunk létre nektek, ahol viszonylag kultúremberek laknak, szeretnek dolgozni, olcsóság van...

Trackback: Német kritikaözön a kormányra 2010.07.20. 13:46:01

Veszélyes játékba kezdett a magyar kormány, a hitelezők példát statuálnak Magyarországgal, Orbánék irritálják a pénzpiacokat - írják német gazdasági lapok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2010.07.20. 16:46:11

A Simor fizetéséhez csak annyi lenne az észrevételem, hogy valahogy mindenki elfelejti azt, hogy a történet nem a fizetés mértékéről szól, hanem arról hogy kijelentették: Simornak távoznia kell. Ha keresztül tudják verni a csökkentett fizetést és Simor nem áll fel (a korábban említett 900 ciprusi millió miatt kényelmesen megtehetné), akkor majd mást fognak kitalálni az eltávolítására. Vígasságul: fungie.blog.hu/2010/07/13/bank_arral_szemben

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 17:18:27

@arlequin: Mindhárom pont nálam elfogadva.
Az utolsó mondjuk nálam nem csak cib, hanem még annál is cifrább a helyzet!

Abcug minden bankkal, bankárral! Lélekkufárok!

tudi 2010.07.20. 17:20:07

Az bezzeg jobban tetszett volna nekik, hogy adóemelés, áfa emelés és más hasonló nyalánkságok, de Simon Bandi fizetésének csökkentése, meg bankadó az nem járja. Az Eu rajtunk követeli a 3,8%-os hiánycélt, de vajon hány Eu tagálamban van 3%-nál alacsonyabb hiány, mert nem sokban.

arlequin 2010.07.20. 17:22:17

@Donna (Cara)mba:

ugye mily kegyetlen tud lenni az ember, ha keserű...

s mily kegyetlen, ha mindezt az ideológia miatt teszi.

ettől függetlenül simor vágásérett, de nem tenném neki ily könnyűvé. mehetne recskre dolgozni. esetleg a macdonaldsba krumplisütőnek. höhöhö

greybull 2010.07.20. 17:25:56

@minimalista: sőt, sajnos nemcsak jogvégzett, hanem közgazdász is vagyok, de a jogon belül van még három önálló szakdiplomám is, meg három felsőfokú nyelvvizsgám - csak nem tudom, hogy mi a faszért törtem magam eddig, minek tanultam, mint a hülye - ahol még dolgoztam, ott garantáltan a legnagyobb faszkalapok voltak a felső vezetők, hülyeséget-hülyeségre halmozva.
2002-ben a választások előtt-után egy óriás állami cégnél voltam vezérigazgató-helyettes: az új kormány új vezetése a hatalomra kerüléskor azzal kezdte, hogy felmérette a vezetőket, ún 360 fokos értékeléssel is. Ezen nekem is részt kellett vennem, noha már felmondás alatt álltam. A következő jött ki: az összes felsővezető közül én voltam a legjobban a helyemen, mind a beosztottak, mind az azonos szintű vezetők, mind a felettes vezetés szerint a "helyemen" voltam, ráadásul mindenki jót mondott rólam, értékelték az emberi képességeimet, szakmai képességeimet, kommunikációs képességeimet, és amit többen is kiemeltek: a kreativitásomat.
Ehhez képest egy hónapra rá repültem.
Ezért én egy - bizonyos értelemben - megkeseredett ember vagyok.
De a józan eszem, a klasszikus józan paraszti (inkább pásztori, mivel paraszt nem nagyon volt a családban) eszem abszolút megvan.
És azt mondom, úgy picsán kell rúgni az IMF-et, ahogy csak lehet, meg az EU-t is, visszavenni a közműveket, új pénzt kell teremteni, olyat, ami 5 évig érvényes, utána lejár és csak diszkonttal váltható az újabb pénzre, kamatmentes hitel kell ennélfogva, közbank - igen ez egyfajta szocializmus, részben kommunizmus is lenne, de csak részben. Minden más területen abszolút helyénvaló a kapitalizmus.
Ki kell szállni a nemzetközi pénzlufirendszerből, amíg nem késő.
Figyeljetek a fenntartható fejlődés munkacsoportra (sajnos nem emlékszem pontosan a nevükre) - az egész élet, a társadalom át fog alakulni, nuku autó, fogyassz minél többet, stb.
Kb. olyan világra kell felkészülni, mint amilyet a Csillagok Háborújában Anakin Skywalker bolygóján lehetett látni. Iszonyatosan fejlett technika, elektrotechnika, abszolút hagyományos életmód mellett.

picur3ka 2010.07.20. 17:29:44

@szorokin:

Ezt a kommenista proletarok mar egyszer eljatszottak, azota se tudtunk kilabalni.

@Gunther:

Na, a cigok lehetnek meg igy! Sajnos, legyen ez barmily szintu vegzettseg, akit a gepesites helyettesiteni tud, annak annyi.

A magasabb iskolazottsaggal tobb esely jar. Ha mas nem, tud vezetni, meg mosogatni is.

Marcellusca 2010.07.20. 17:30:05

@tudi: A SimoN Bandi a szóvivő. Akiről szó van, az a SimoR Bandi. :)))
Nem mindegy, vaze! :D

greybull 2010.07.20. 17:30:07

@Gunther: a miegymás-ban azokat is beleértettem.

greybull 2010.07.20. 17:36:59

@minimalista: ja még annyit: Hinaus mit Uns!

picur3ka 2010.07.20. 17:37:04

@zero:

Ne keverjuk ossze a hitelt meg a hitelkeretet.

Ne keverjuk a bankado reszleteit a hiany betoltesenek azonnali lehetosegevel/szuksegessegevel.
(Valtsal bankot! Nem kotelezo szopni! Ez a piac. Valtson szolgaltatot!)

A strukturalis, egyebkent szukseges, valtozasok levezenylese eveket jelent. Se az idei, se a jovo evi kv nem fog ettol megszepulni.

tudi 2010.07.20. 18:04:50

@Marcellusca: Ezek a Simonok, Simorok nekem olyan egyformák.:)

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 18:11:05

@arlequin: Hm, máris filozófiai mélységekbe viszel bele:)
Az ember kegyetlen akkor, ha keserű.
Az ember kegyetlen ideológiai ürüggyel.
Az ember kegyetlen állat.

Nem szelídítettek meg bennünket:(
Nem sikerült évezredek óta.

Én is kegyetlen vagyok. Néha összetévesztem az igazságossággal. Sztem megesik ez mással is.

A legjobb, amit tehetek, megkísérelek ritkán ítélkezni. Legtöbbször persze ez is sikertelenül sikerül:(

guma 2010.07.20. 18:15:32

@Marcellusca:

Valahogy mindig nálad érzem a jó gondolatot (bocs, nem fényezés!).

A többieket is nagyon bírom (kit tudásáért, kit csípős véleményért, szurkálásáért, tömörségéért).

De néha nagyon butának érzem magam köztettek. Mintha a tegnap történt események és a mai történések összefüggése kimaradna...

Tehát, nem védem Simort, de vele szóba sem álltak, csak üzengettek, az EU-t sem keresték meg ez ügyben (hogy mi mindenkinél csökkenteni akarunk ...beszéljük meg a módját).

Így ezt hatalmi kérdésé tették a fiúk, amire csak ez a válasz lehet!
(Főleg, hogy az is ki derült az állami vezetők jövedelmét és bérét meg most titkosítják...)

Az idei hiánycél elfutása a két hónapja kormányon levő csapatnak köszönhető (- a mostani nemzetközi) vizsgálat szerint az új törvények (MÁV, társasági adó,stb) fellazították és nem ellentételezték...

A banki adó olyan mértékű és olyan távú amit sehol és senki nem lép meg, főleg így, hogy a lukas dézsába önti és az ország súlyosan torz rendszereihez nem nyúl (TB, egészségügy, közlekedés, megye rendszer, oktatás, stb)

A német kancellár asszony elvesztette a szavazóinak felét, mert betette a közös kasszába a legtöbb pénzt és sajnos neki is meg kell lépni ezeket az átalakításokat, reformokat. Gondolom, hogy hülye lenne Orbánnak engedni ablakon kidobni a pénzét, hiszen akkor a maradék szavazói meg is lincselnék...

A magyar áruk.
Sajnos rossz a tapasztalatom.
Sokat kísérletezek vele, mindig ráfizetek. Most tartok ott, hogy kezdem elkerülni, mert nem megbízható. És véleményem szerint a magyar bolt hálózat talán még több importot forgalmaz, csak drágábban mint a többi. (ÉS ha jól emlékszem a sokat szidót multi mellett ő volt második legnagyobb forgalmazó az átcímkézett élelmiszernél!)

Nem olyan régen volt (ti sokkal okosabbak vagytok, biztos emlékeztek rá mikor), hogy a Gyurcsány 30 milliárdot akart a bankoktól - és nem vett volna fel kölcsönt.
Az OTP - vel az élen azt mondták kiviszik inkább az országból a céget (dettó Széles szövege, hogy akkor elmegyünk. Milyen sokszor ismétlik a ráadott választ - igen! El lehet menni az országból - a folytatás ez volt, itt lehet hagyni a nyugdíjast, a közszolgát, az iskolát a kórházat..)

Ma ugyannek az embereknek a 200 milliárdot sem sok. Nem érdekes?
Nekem gyomor forgató.
Mit kapnak ezért (busz gyártást, akár mibe kerül, meg az eladósodott lakások kezelését)

És elvárom az ország miniszter elnökétől, hogy ne üdüljön amikor ő hívja össze a parlamentet..
Ne foci gálára utazzon, ha tárgyalni kell az ország érdekében - mert Ő a felelős, ha testszik neki ha nem.

Hű.

Amin meg most háborodtam fel : már az augusztus 20.-i ünnep szóvivői munkáját is kihelyezik
maszek céghez (kettő van neki az egyik offsor) ...

@engem gyíkká változtatott:
Biztos nem nézted meg a számlaleveled, mert ott sok sűrű apró betűvel közölték a végén.

@zero:

Azt hiszem ez a járható út. Nem szavazni. Ha az ország 80-90% megtenné talán rákényszerülnek
hogy az országért és ne a pártért dolgozzanak.

arlequin 2010.07.20. 18:15:42

@Donna (Cara)mba:

én pedig kísérletezés nélkül ítélkezek. ez általában mindig sikerül. nem mintha kételkednék benne. inkább csak magamban.

na most jöjjön egy cihológus és bolonduljon bele, hiszen úgysem érti és nem is készítették fel erre. szerencsétlen.

na most szólj hozzá mennyire kegyetlen vagyok. szégyellem magadat.

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 18:21:24

@greybull: A te történeted nem csak a tiéd. A férjem dettó ua. 2002-ben megépített egy ma is működő ipari parkot, azt vezette, aztán behoztak helyette az elvtársak egy cucilista sportolót, aki végzett vagy 8 osztályt, de oly loyális és hülye volt, hogy megérte a városvezetésnek...A férjem meg tehette a dr elől hátul ahova akarta...
Nos, én most pont egy ilyen söprést kívántam volna. Hogy bosszúból? Abból is persze, elvégre emberből vagyok, egy családot ne tegyenek tönkre politikai alapon egyik napról a másikra.
Azért persze volt raconalitás abban, amit a maszop se perc alatt elvégzett, nagyon is: 8 évig kezében tudta tartani a hatalmat loyális vagy fogott emberekkel.
Ja, ilyen a hatalomgyakorlás. A jobboldalnak is meg kellene tanulnia és olvasgatnia szabadidejében egy kis Macchiavellit is:)

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 18:26:17

@arlequin: Kedves Bolond! Én a végén valóban bolond leszek szavaid nyomán:) Valami elképesztő kíméletlen alak vagy! Nem értek egy szót se abból, amit írsz, mégis mindig várom, hogy mit írsz.
Nem csak csavargó vagy, hanem nagy Szerepjátszó is.
Mit mondjak: igazi, valódilagos Bolond;-D

guma 2010.07.20. 18:40:19

@greybull:
@Donna (Cara)mba:

Én egy óriási állami cégnél tapasztaltam ezt! 98-ban is 2002-ben is.

A 98-as számomra azért volt durvább mert meg kettőzték az igazgatókat aláírási jogkörrel...

greybull 2010.07.20. 19:02:11

@Donna (Cara)mba: röviden: minden szavaddal egyetértek! hosszabban: még jobban egyetértek Veled!!! Kézcsókom Neked, és férfias ölelésem a férjednek (nem trendi módon, csak úgy hagyományosan) ismeretlenül is.
Orbánt már 98-tól kezdve is a pokoli szar személyzeti politikája vitte a romlásba. Sajnos ő is kicsit "Bourbon", de most a jelek szerint, bár, bár, talán, talán most mintha valami változnék.....
@arlequin: azt az egyik nagyon távoli felmenőm - tényleg az! - akit ma Drakulának gyaláznak, na ő ismerte a karóbahúzás "humánus" módját. S mivel a "vér nem válik vízzé", hát számíthatsz a szakértelmemre...

greybull 2010.07.20. 19:04:48

@arlequin: kimaradt: a 2. és 3. pontoddal is egyetértek!

Marcellusca 2010.07.20. 19:07:13

@gtigram: Köszi!

Én csak ecceri, józan paraszti ésszel gondolkodom.
(És nem túl rossz a memóriám, emlékszem dolgokra. Sajnos!)

Abszolút igazad van.
Ezért is írtam, hogy idióta egy "stratégia" az, amit a Fityisz művel Simorral.
Megpróbálják erővel (mint szinte mindent eddig) véghezvinni.
Csak, nehogy beletörjön a bicskájuk! :)

loláb 2010.07.20. 19:10:32

@zero: Készenléti hitelkeretet akart kötni, nem hitelt akart felvenni.. Hogyha bármilyen oknál fogva eltűnik a kerelet az állampapírpiacról (mint történt ez 2008 októberében), akkor is lehessen finanszírozni az államadósságot.

Ez egy biztonsági háló. A magyar államadósság finanszírozása 2009 májusa óta kizárólag a piacról történik, az azóta lehívott IMF hitelrészletek az MNB devizatartalékát gyarapítják (ami mostanra rekordnagyra nőtt).

Lehet enélkül is élni, és ha nem lesz újabb adósságválság, vagy államcsőd a térségben (ami miatt a hazai állampapírkibocsájtás is kereslet hiányában híúsul meg), akkor a világon semmi szükség nincs egy ilyen hitelkeretre. Ha lesz, és tartós lesz, akkor viszont mi is csődbe mehetünk (gy.k. Ha EGY darab lejáró állampapírt nem tud egy állam kifizetni a lejáratkor, az már államcsőd).
Pillanatnyilag elég necces, hogy lesz-e olyan ország, ami csődbe megy, fizetésképtelen lesz, szóval egy ilyen biztonsági háló nem árt. De előfordulhat, hogy semmi szükség nem lenne rá. Csakhát utólag könnyű okosnak lenni.

guma 2010.07.20. 19:39:30

Nem ide tartózik, de mégis...

Azt hiszem a múlt héten jelentették be, hogy a jövő évi EU agrár támogatás 80%-t most akarjuk lehívni.

Talán nem szentségtörés ezt ide linkelni :

nol.hu/velemeny/20100628-szucsapatok_ragta_budzse

Mi a véleményetek?

minimalista 2010.07.20. 19:42:14

@greybull:
Én egy fiatalabb generáció tagja vagyok, egy év választ még el a jogi diplomától. Másod éves egyetemista (akkor még nappalis) korom óta dolgozom, mert muszáj volt (ezáltal a tanulmányaim is kitolódtak kissé...) hogy megéljek, hazudni a kollégiumért nem akartak szüleim, ugyanakkor nem is volt elég pénzük támogatni.
Jelenleg, diploma nélkül, szerencsés vagyok hogy titkárként dolgozhatom egy cégnél. Az viszont mégis csak vérlázító, hogy nem egészen tíz éve, gimnazistaként, nyári munkával a konzervgyárban - igaz éjszaka is dolgoztam - ugyanannyit, ha nem többet kerestem mint most ( nem minimálbér) tíz évvel később, irodai munkával. 2002 óta a minimálbér nominálisan , nettó értéken nem több mint 13 ezer Ft-al nőtt! olyan 8 év alatt, mikor a szolgáltatások és az élet fenntartásához szükséges alapvetések minimum a kétszeresükre drágultak! Hogy miért? Mindenki tudja, sajnos...

Teljes mellszélességgel támogatom az általad leírt gazdasági forradalmat!

eszkep 2010.07.20. 20:06:57

@Rwindx: "Ez igaz, de szerintem ez nem a monetáris politika része"
Ebben is igazad volt, csak jó volt ironizálni... :-)

eszkep 2010.07.20. 20:16:27

@gtigram: Alapkoncepció, hogy a népszabiiban 1 hazudnak, 2 hülyeségeket beszélnek. A cikk egy sík baromság (vagy hazugság?), ebbe most nem mennék bele. ugyanakkor nem találom, hol olvastad, amit említesz:

"Azt hiszem a múlt héten jelentették be, hogy a jövő évi EU agrár támogatás 80%-t most akarjuk lehívni."

Ez a mondat teljesen értelmezhetetlen, szerintem ezzel kevernek valamit:
www.euvonal.hu/index.php?op=mezogazdasag&id=45
Ld. a Vidékfejlesztési támogatások című bekezdést.

guma 2010.07.20. 20:36:14

@eszkep:

Bocsi, ezt a bejelentést az agrártárca vezetője tette. (Sajnos csak "háttér" hallgató vagyok így nem tudom a műsor címét felidézni - mert a szövegre kaptam csak fel a fejem! És állította, hogy ez a helyzetünk miatt jár: árvíz,stb)
De ha igaz a szabad föld lapján is láttam, talán pénteken vagy szombaton.

Mivel igyekszem mindent időnként elolvasni egy-egy témában és pár éve egy 82 óta ide járó amerikai kutatótól hasonló megállapítást tett. Ő még a TSz-k idején kezdett ide járni és nagyon elképedt, hogy mi mindent kapnak (orvosi ellátás, nyugdíj, háztáji, stb) itt az emberek.

Az elmúlt években teljesen ledöbbent, mert a régi ismerősei, ezek a falusi emberek teljesen kiszolgáltatott helyzetbe kerültek...
Valamint régebbi HVG cikk szólt erről. Na ezért volt most a nol cikk elgondolkodtató.

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 20:45:42

@greybull: Kösz a kézcsókot! Átvettem. Jólesett.
A férjnek az ölelést ma nem utalom ki, csak majd ha kiérdemli. Még nevelni kell, sajnos:(
Ja, a fideszes káderpolitika: elűzni azt aki lojális, hiszen meggyőződéses az istenadta, tehát nem ikszel át a szocikhoz úgysem, még ha kirúgják is.

Jól menő, fontos, jól fizető pozíciókba meg a szocialistákhoz kifejezetten lojális jelöltet kinevezni, aki még az első kakaskukorékolást se várja meg, hogy elárulja kenyéradó gazdáját:(

És se nem tanulnak, se nem felejtenek:(

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 20:48:14

@gtigram: Úgy értsem, téged fidesz seprű söpört ki?

Rwindx 2010.07.20. 20:51:47

@gtigram:
"Az idei hiánycél elfutása a két hónapja kormányon levő csapatnak köszönhető (- a mostani nemzetközi) vizsgálat szerint az új törvények (MÁV, társasági adó,stb) fellazították és nem ellentételezték..."
Az új törvények mint pl társasági adó július elsejétől léptek életbe, erre fogni a júniusban összejövő hiányt kissé melléfogásnak érzem.
MÁV-ról az egyetlen információm az hogy kibaszták a felső vezetést, semmilyen törvényről vagy lazításról nem tudok.

@eszkep:
ok, akkor csak nem vettem a lapot, kicsit zaklatott volt a délutánom.

Rwindx 2010.07.20. 20:54:29

@Rwindx: ja még annyi hogy a társasági adó bevallás és befizetés jövő év május 20. Tehát a következő évben keletkező bevételeknél kell ezzel számolni, nem az ideieknél, mert azt nem befolyásolja.

guma 2010.07.20. 21:19:35

@Donna (Cara)mba:

Nem.
Fizikai munkás voltam egy különleges (férfias) szakmában (félig-meddig szakértőnek számít ma is, amikor indult, akkor meg az volt. Ezt a szakot a ha ilyen végzettséget akart még a szakirányú mérnöknek is kőkeményen le kellett tenni, mikor én vizsgáztam a megszerezhető +220 pont helyett nem egy mérnők sikeresen gyűjtött -/mínusz/ 340-t. Mondjuk én is csak a 126-t kaptam)

Valamint szociális vonalon is dolgoztam (ma is) társadalmi munkában, amihez szereztem felsőfokút, hogy értsem mit csinálok.

Na így vezértől, iskolaigazgatóig, melóstól titkárnőig, doktortól, polgármesterig (még börtönbe is jártam) nagy lett a munkakapcsolatom, ismeretségi köröm.

Ezért őszintén sajnálom pl a párodat. Láttam és testközelben tapasztaltam, hogy mit tettek. És nagyon értékes embereket, üzemeket tettek tacsra.

Ezért egyikről sincs jó véleményem.

Donna (Cara)mba 2010.07.20. 21:35:46

@gtigram: Köszönöm, így már értem. Úgy alakult aztán a sorsunk, ahogy alakult, már nem bánom. Lementünk egészen a mélyig. A férjemet rettenetesen depresszionálta, hiszen élete teljében, alkotói minőségében is "lefejezték" (mert ő tényleg megálmodott egy gazdasági infrastruktúrát, ami a mai napig működik, és nem ő aratta le a sikerét - az út minősége, ami az ő idejében épült, vetekszik bármely nyugati minőségű úttal).

A város akkora, hogy őt ismerték és nem volt olyan méretű cég sehol, amely a köztudottan jobboldali kötődésű szakembert foglalkoztassa. És nem vállalta fel ezeket az embereket a Fidesz se, jól elvolt magával.

Na, nem akarok én panaszkodni, mert ez már erősen a múlt.
Tanulsága lenne, reméljük amit kellett, azt megtanulta mára a Fidesz.

Különleges, érdekes foglalkozásod lehet. El sem tudom képzelni, mi az. De nem faggatózok, mert annyit mondunk el magunkról, amennyit jónak látunk. És ez így van rendjén.

guma 2010.07.20. 21:52:26

@Rwindx:
Bocsi, kicsi szenilis vagyok (a tegnapi dolgokat nehezen találom,) de valamelyik Oszkó és még nem tudom melyik tételes nyilatkozat tételesen felsorolja (keresem és most nem találom).

Valószínűleg igazad van mert az szja az idei, a Máv-nál a vasúti szárnyak és a másik kettő nem jut eszembe.

De még valami lényeges, azt olvasom (sajnos nem eredetiben), hogy a külföldi pénz, gazdasági lapok többsége azt állítja nem mondták meg miből teljesítsék a fiúk a hiány célt (erre példa pl litvánok, görögök, stb - ők döntöttek melyik vonalról mit vonnak el)..

Ami megdöbbentett csütörtök este egy francia bank felhívta ügyfeleit, hogy hétfőn bedőlhet a forint, adják el az érdekeltségüket..www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100715-az-imftargyalasok-osszeomlasatol-tart-egy-francia-nagybank.html
És már akkor azt mondták, hogy mindenre a banki adó volt a válasz!

guma 2010.07.20. 22:06:41

@Donna (Cara)mba:

Aranyos vagy!

Tudod mindenki aki ismer azt mondja nem lehetek ennyire naiv, mint amilyen vagyok. Engem megdöbbent (és sajnos meg is bénít kicsit az emberi szemétség, mert valahogy mindig jót várok).

Mikor az első EU szavazás volt, próbáltam megértetni az emberekkel, hogy most kell egy óriási fülest adni nekik (mind kettőnek) - és csak kis pártokat kiküldeni, mert itt csak ebből értenének.

Most meg töröm a fejem, hogy lehetne, népszavazást tartani : ajánló szelvény eltörlés, és szavazni a képviselők 70-80-a egyéni induló (lehet pártámogatott) képviselő legyen.

Talán így a nagyon drága saját zsebre dolgozó pártoktól meg lehetne szabadulni. Bocs, hosszú lettem.

Rwindx 2010.07.20. 22:10:52

@gtigram:
Nézd két hónapja vannak ott, a költésekről a költségvetési törvények rendelkeznek, ha nem történt törvényszegés, akkor aszerint járnak el amit Oszkóék összeraktak, mert nem járhatnak el máshogy. Az új törvények meg mint említettem kb 3 hete élnek, de azok hatása, legalábbis a számottevő része, mind a jövő évi költségvetést fogják gazdagítani vagy szegényíteni. A bankadóról meg kb 3 hét múlva lesz szavazás a parlamentben ha jól tudom.

Az amit írsz fontos, azaz hogy a szerződés alapján Magyar Kormány dönt hogy hogyan kell a hiányt csökkenteni, na most az IMF küldöttség a bankadó kapcsán úgy néz ki nem tartaná be a szerződést, továbbá megsértené Magyarország szuvenerítását, melyet egyszerűen nem tehet meg.

A Société Génárale meg majd elszámol utólag az ügyfeleinek az esetleges rossz tanácsaival, de esetlegesen szét is lehet perelni piacok befolyásolásáért. Főleg tudva azt hogy Magyarországon nincs érdekeltsége ellenben a nagy versenytársai itt vannak, akik egy esetlegesen gerjesztett pánik hatására megszívnák.
Mondjuk nekem is meglepő volt ez, amit linkeltél.

Rwindx 2010.07.20. 22:14:36

@Rwindx:
Tévedtem, mégiscsak itt van a Société Génárale : www.hitex-zrt.hu/tortenet.php

Rwindx 2010.07.20. 22:16:53

@Rwindx:
Hehe, meg ez is itt van, a nyomi bank shortolja a Forintot, persze hogy kellenek olyan hírek hogy a Forint be fog dőlni, mert akkor neki dől a lé:
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=452325&place=legordulo

Rwindx 2010.07.20. 22:21:38

@Rwindx: lol és kissé gyakran változtatják a véleményüket ellentétes irányban.
ecoline.hu/piac/20100608_socgen_forint.aspx
Az előrejelzéseik úgy tűnik nem jönnek be, bukóban vannak velünk, ami ezek után némi örömérzettel tölt el.

2010.06.08.
"Érdemes ezen a ponton forintot vásárolni a Societe Generale elemzői szerint, miután a legfrissebb kormányzati bejelentések alapján tartható lesz a 3,8 százalékos idei deficitcél. A szakemberek 270 forintos euróval számolnak rövid távon, ami a hétfői záróárhoz képest jó 5 százalékos erősödést jelentene.

A piaci szereplők elsősorban most a költségvetési hiányokra és államadósságokra koncentrálnak, ha a magyar hiánycélt tarthatónak ítélik, akkor könnyen visszaerősödhet a forint a két héttel ezelőtti szintre."

Többet nem spamelek. :)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.07.20. 22:44:17

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):
Na vajon miért? Csak arra vagyok kíváncsi, hogy mi a f@szt "privatizálnak/tatnak még"? Illetve sejtem... földet és vizet.

guma 2010.07.20. 22:59:30

@Rwindx:
Bocsi, de valószínűleg történt és nem azt tartják amit Oszkóék lefektettek.
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=135516&is=1
Itt megnézheted, hogy júliusba szaladt el a hiány!?

Na megtaláltam. Idézem :
"Mint írtam már egyèbként, a 2010-es költségvetési feszültségek nagy részét az új kormány intézkedései okozzák, mint például a társasági adó kiengedése, a gázárkompenzáció meghosszabbítása, a MÁV költekezéseinek a növelése, de rengeteg pénzbe kerül a gyengülő árfolyam is. Ezért a korábbi kormányt hibáztatni, ahogy az a jelenlegi kormány hivatalos nyilatkozatában olvasható, egyszerre arcátlan és átlátszó, illetve a felelősségvállalás és az önkritikára való képesség teljes, lényegében beteges hiányára utal. Másrészt az IMF éppen, hogy annyira apolitikus igyekezett maradni, hogy semmilyen módon nem nyilvánult meg az új kormány költsègvetési műbalhéi kapcsán, sőt a fentihez hasonlóan arcátlan nyilatkozatokar is majdnem szó nélkül hagyott (kivéve, amikor az ő nevében próbáltak hasonlóakat előadni). Cserében csak annyit vártak, hogy az új kormány mostanra hagyjon fel a populizmussal és legalább a jövőre nézve kötelezze el magát a fegyelmezett, kiszámítható és átlátható gazdaságpolitika mellett. Egyezség azért nem jött létre, mert a jelenlegi kabinet erre sem volt hajlandó, ráadásul számos intézkedésével maga rontotta a költsègvetés átláthatóságát és ellenőrizhetőségét. Korrekt, teljeskörű számításokat a költségvetés állapotáról, az éves folyamatokról utoljára a mi kormányunk tett közzé, az új kormány sem ilyet nem hozott nyilvánosságra, sem korrekt tájékoztatást nem ad vagy államháztartási sajtótájékoztatót sem tart. Ezek után akár a korábbi kormányt, akár a valutaalapot hibáztatni a tárgyalások megszakadásáért, illetve a korábbi kormányra hárítani a költségvetés átláthatatlanságáért vagy aktuális túlköltéseiért való felelősséget csak erős elfogultsággal lehet."

Vagyis csak akkor szólaltak meg mikor Matolcsi szerint megdicsérték - erre mondták : időre van szüksége a kormánynak, hogy eldőtsék mit akarnak.
Te nem tartod furcsának, hogy kérdezni sem lehet az emberek kormányát ezek után?

Tehát nem a bankadó a gond (bár nagysága és ideje túlzás a vizsgálatok, számítások szerint), és nem garantálja a megoldást, a hitel visszafizetés alapját.

Azért örülök, hogy tudtam újat is mondani, mert azért te nagyon tájékozott vagy.
Jó éjt.

picur3ka 2010.07.20. 23:11:11

Akar lattak, akar nem, szerintem ez remek:

negymadar.blog.hu/

Rwindx 2010.07.20. 23:21:55

@gtigram:
"Mint írtam már egyèbként, a 2010-es költségvetési feszültségek nagy részét az új kormány intézkedései okozzák, mint például a társasági adó kiengedése, a gázárkompenzáció meghosszabbítása, a MÁV költekezéseinek a növelése, de rengeteg pénzbe kerül a gyengülő árfolyam is."

Itt szimplán hazudik Oszkó, legalábbis a társasági adóval kapcsolatban biztosan. Ennek idénre nincs hatása. Pont. A gázárkompenzációban addig igaza van, hogy hagyni kellett volna megszűnni. Viszont a gázárkompenzációt, július 1-től hosszabították meg szintén, ugyanis június 30-ig az eredeti rendelkezés volt életben. Tehát ennek sem lehet hatása arra hogy júniusra az éves tervezett hiány 118%-ánál járunk. Júliust pedig ne emlegessük, mivel arról még nincs adat, már csak azért sem mert nincs vége. Majd kb 1 hónap múlva lesz arról info, ebből újra csak az következik amit mondtam hogy a meghozott intézkedések közül még azoknak sem lehet látható hatása, aminek valóban befolyásolják az idei hiányt. Ezért a hiány eddigi elszállását nem lehet az új kormányra fogni. Még.

Eszerint adohirek.hu/friss-hirek/gazartamogatas-2010-nem-szunik-meg-a-gazartamogatas.html a gázártámogatás kb 11 milliárd Ft-be kerül idén, ami a GDP 0.04%-a ami valljuk be majdnem hogy elenyésző, amikor a 3.8% jelentős túllépéséről beszélünk.

Azt nem értem miért mondod hogy nem lehet kérdezni a kormányt. Pont ugyanannyira lehet mint eddig. Közvetlenül szerintem sehogy, ha vannak jó újságírók akkor azok kérdeznek.

A bankadó tényleg nem jó hosszútávú megoldás, ebben igazad van, ezt mások is osztják, én is, de a kormány is 2-3 évről beszél. Viszont most a lyukakat be kell tömni valahogy.

A MÁV-ról tényleg nem tudok semmit, arra nem is reagálok, majd utánanézek.

Google a barátom. :)
Jó éjt.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.20. 23:23:35

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:

"hogy mi a f@szt "privatizálnak/tatnak még"? Illetve sejtem... földet és vizet."

a neolib/neokon agytrösztök usákiában találtak még szűz területeket ..
amelyeket jól bevált IMF/Világbankos kísérleti telepeken szoktak kitalálni ...
(Latin Amerika és Ká EU a 2 fő kísérleti telep ...........
..............
BIZAAA.... )

ott a rendőrség, a hadsereg (ld pl irak, 2003-... ahol tetemes részt kaptak a műveletekből
MAGÁNCÉGEK.)
és lehet tovább menni, h a neolib álom megvalósulhasson:
a bíróságokat és az ügyészségeket kiszervezni nagy cégeknek (ügyvédi irodáknak)

-MIVEL a nép hülye, az állam rossz gazda egy igazi neolibsi vadkapitalista lénynek - ÍGY:
a parlamentet, egy racionális "okos" cég, egy megbízható respektált multi kezébe lehetne adni azt is.. a kormány feladatait pedig teljesen egyértelműen egy nagy multi vehetné át..
ld
gyurcsány és barátai: ők egy céget/részvénytársosoágot irányítanak, nem egy országot..

szóval vannak még lehetőségek :))

Rwindx 2010.07.20. 23:53:26

@Geza:
Venezuelával kapcsolatban találtam valamit, én kifejezettem rühellem chavezt, de ez ettől független:
portfolio.hu/cikkek.tdp?h=7&k=3&i=135501
Eszerint ők azok akik a világon a legnagyobb valószínűséggel csődbe mennek. Talán nem olyan dicsőségmenet az amit ott produkálnak és nem olyan gigantikusan jó a kommunistákra hajazó gazdaságmodelljük, hacsak nem valószínűsítjük hogy "összeesküdött" ellenük mindenki.

Kicsit Karcos 2010.07.21. 00:35:57

Takarékszövetkezetnél vezetem a folyószámlám. Ennek oka pofonegyszerű, előtte a bankoknál hélógyereide volt a nevem, itt pedig Kedves Ügyfelünk, ahogy azt az ember egy magyar tulajdonú vállalkozástól (el is) várja amúgy. A szolgáltatásai és a költségei teljesen versenyképesek, hogy mást ne mondjak, több ATM-je van a városomban, mint az OTP-nek, plusz még nincs olyan zsákfalu sem a környéken, ahol ne lenne takarékszövetkezeti ATM.

Rosenbergékkel kapcsolatban örülök, hogy a kormány eddig nem feküdt le nekik, remélem, eszükbe sem jut kiszállni a chicken játékból, ugyanis leginkább az IMF-nek és az EU-nak lenne nagy szopás egy olyan európai precedens, ami kétségbe vonja a hatalmukat, és anyagilag is elég sokat buknának. Az IMF baszhatná az összes hitelét, az EU a piacot és egy bőven nettó befizetőt, ezen felül "rossz" példát mutatna a "renitens" dél-európai országoknak Görögországtól Olaszországon át Portugáliáig. Ha majd nem bírjuk egyedül megkapálni a fődet, akkor legfeljebb választunk másik segget (Kína, Oroszország, arabok), ami már annyiban is minőségi ugrás lenne, hogy nem 1 választási lehetőségünk lenne, mint most.

A mérvadó gazdasági szennylapok és az IMF-nek szurkoló bolsevikok nem sok szót érdemelnek, azt adják, ami a lényegük.

Az viszont sicher, hogy ezekben a válságos időkben gazdasági paradigmaváltás szükséges, és ezt az IMF-ék is jól tudják, azért is vicsorognak ennyire. De széllel szemben ők nem tudnak húgyozni, mert virtuális az egész hatalmuk. Magyarországnak viszont valódi vizei vannak valódi földekkel, valódi gyártási-kereskedelmi-szolgáltatóipari stb. tapasztalatokkal. Majd megunják a bankárok a hisztit és hazamennek, vagy egy olyan helyre, ahol még találnak ingyenhelytartókat.

turcsány karcsi elvtárs 2010.07.21. 02:21:02

az ilyen deficitcsökkentős akcióknál, reformoknál sosem értettem miért nem az állami szervek és cégek korrupciós űgyei, zavaros bizniszei vannak célpontban. mert ugye az államháztartási hiány fö oka ez (meg persze az államadóság). vagy inkább rugdossuk vissza a szekrénybe azokat a kipotyogó csontvázakat?

kimentek a tankok, bejöttek a bankok. egy tudatos, gondolkodó magyar nem vesz fel hitelt, csak végszükség esetén (máshogy nem jut lakáshoz a jó fizetés miatt, hirtelen elromik a mosógép, stb). a devizahitelesek zöme viszont úri huncutságok miatt szív (új verda, drága szórakoztatóelektronikai cuccok), ezek meg is érdemlik, hogy szétszopassák a hülye fejüket, hiszen önként és dalolva álltak sorba a lőcsért.

ja és ha már itt tartunk: melyik bankot rugdosták picsán a hatóságok az egyoldalú szerzésmódosítások miatt?

sentinel49 2010.07.21. 04:28:10

Orbán Viktor csak egyszer lőtte kapu mellé a labdát,,,azóta kék az ég.
Bízzatok a forradalom erejében! :-))))))))))

SzaGyu 2010.07.21. 05:44:19

Nem lesz itt semmiféle megszorítás és nem lesz reform sem. Ezt megmondta a FIDESZ és az Orbán, még a választások idején. Orbán Viktor szavahihető politikus. Ő egyedül nem fogja az adott szavát megváltoztatni, és pont ezért dolgozik egy olyan tervezeten ami levesz válláról az esetleges hazugság súlyát. Most készül a:
NEMZETI EGYETÉRTÉSEN ALAPULÓ GAZDASÁGI ÉS POLITIKAI KORREKCIÓ nevezetű nyilatkozat, amit szintén kötelező lesz kifüggeszteni. Ugye mondtam, hogy a FIDESZ és az Orbán nem hazudik.

guma 2010.07.21. 08:07:15

@Donna (Cara)mba:

Sok gondolatot ébresztettél bennem.

Ezért nem tudtak soha semelyik oldalra állítani, mert tapasztaltam, hogy igen tehetséges, alkotó, gondolkodó embert "öltek" meg...

Nem tudsz kitérni mert önként építünk új és új párt államokat.
Volt szerencsém a svédek meghívására a 90-es évek közepén egy rövid tanfolyamon részt venni. Ha zongorázni tudnám az emberek gondolkodás módjában, önérzetében, haza szeretetében a különbséget, művész lennék (vigyáznak mindenre és egymásra is figyelnek, még a lakóparkot is úgy építik, hogy a szomszédnak feltűnjön, ha idegen bóklászik a másik háznál. És sorolhatnám, pedig ott is komoly gondok vannak és a munka nélküliség is nagy gondot okoz. De például van nép iskola, ingyen bent lakással, ahova családostul mehet, gyerekére vigyáznak, stb Vagyis ők rájöttek már az 1900-as évek elején, hogy csak közösen tudnak elérni valamit. Ennek az az ára, hogy nem örömmel persze, de a gazdagnak kutya kötelessége sokat betenni a közösbe, ha nyugodt élete akar.)

Én sokat dolgoztam mind két oldalnak (gyereknap, játszóház szervezés, kézműves foglalkozás) társadalmi munkában. Jellemző volt, hogy a felnőttekre rá kellett szólni, hogy engedjék oda a gyerekeket, mert szép és jó hogy magának is készít valamit, de sajnos elkezdtek mindent begyűjteni és nem ritkán maguknak halom szám (szatyorba) vitték gyerekek elől az anyagot. Valahol ez a gátlástalanság jellemző ránk.
Bocsánatot kérek mindenkitől de ezt tapasztaltam hosszú évek alatt.

És a záró gondolatod sajnos úgy tűnik nem igaz. Nem tanultak. Mert akkor nem hoznak "visszamenő" törvényt pl a végkielégítésre. Most hallottam egy 55 éves tanárnőről akit elküldtek : "átszervezés" volt. Kapott 2,6 végkielégítést. (Volt aki tavaly küldtek el kb ugyanennyivel!) Munka nincs. A támogatás gyorsan lejár - ebből kellene élni, de most vissza kell fizetni a "többletet". (A tavalyinak is!!!)
Ez embertelen és biztos nem EU irányú jogalkotás.

Marcellusca 2010.07.21. 08:31:11

@Donna (Cara)mba:
"Tanulsága lenne, reméljük amit kellett, azt megtanulta mára a Fidesz." - Dehogy tanulta!
Saját hibáiból sem tanul.
Sajnos!

@gtigram: Én nem is értem, hogy lehet visszamenű hatályú törvényeket/rendelkezéseket hozni?
Szigorítsanak, szüntessék meg a pofátlanul magas (és esetleg jogtalan) végkielégítéseket.
De megint úgy sikerült, hogy nem a Szalainé-félék (mert az ő esete /is/ verte ki a biztit) fognak szívni, hanem a kisember, az átlag közalkalmazott/köztisztviselő.
Megint "fűnyíró-elv" szerint mennek a rendelkezések.

guma 2010.07.21. 08:45:38

@Rwindx:

Én sajnos csak most barátkozom a barátoddal! (És még sokszor elfelejtem használni.) Öreg fejjel tanulgatom. A szövegedből jöttem rá pl hogy mi a spam. (Ez a beírást jelenti?)

Tehát buta vagyok, de nagyon érdeklődő.

Ezért még egy idézet :
A Pénzügykutató Zrt. kutatója felhívta a figyelmet arra, hogy a tervezett bankadó jó részére nem lenne szükség, ha a kormány nem tett volna több "lazító" intézkedést. Például a 10 százalékos kedvezményes társasági adókulcs 500 millió forintos bevételi határig történt kiterjesztése 50-70 milliárd forint bevételkiesést okoz az idén, és ennek dupláját jövőre - mondta a kutató.

Ugyanígy ha jövő évre nem tervezné be az egykulcsos, 16 százalékos személyi jövedelemadót a kormány, akkor egyáltalán nem lenne szükség megszorításokra. Tehát egyszerűen nem érthető a kormány kommunikációja, hiszen maga is gerjeszti a hiányt, amelyet aztán a bankadóval be akar tömni, nem beszélve a 120 milliárd forint közszférából betervezett elvonásról - tette hozzá Várhegyi

Csütörtökön este már meccsen volt Orbán (fotó : vidi.hu oldalon). És érdekes,de a spanyol kollégája még a VB-re se ment ki, mert illik az ország helyzetét a magán szórakozás elé tenni.

Nem kérdezhetsz. Megszűnt a költségvetési tájékoztatás. Újságíró pedig csak netten kérdezhet, de válasz mindig kitérő (mint most, majd a Matolcsi - ő pedig mond amit mond. Következmény pedig, hogy az érintettek kénytelenek pontosítani, hogy nem úgy történt, nem azt mondták!)
Még a nettre sem merik kitenni a havi adatokat...

(A bankadó nagysága a GDP 0,8% százaléka, összegszerűen annyi mint amit 20 nagyobb Németország szed majd be, és még megszorít is.)
Tehát betartja a szerződést, nem szól bele, honnan veszi ki a pénzt kormányunk, de szeretné látni a hatás tanulmányt, az adatokat hozzá. Ilyen pedig nincs és nem is volt.
A jövő évire pedig még tervet sem mondanak, pedig ha igaz az elemzők többsége szerint ez az elvonás leállítja a gazdaságot, így a visszafizetés nem garantált.

(Ja és ami nagyon érdekes a kormány első doga volt a minisztériumok bérstopját, feloldani az itt megtakarított milliárdot felszabadította felhasználásra. )

Tehát én senkire nem mondom, hogy hazudik. Szeretek sok-sok irányból és helyről adatokat összeszedni. Ezért szűrtem le az egészből, hogy nagyon nem stimmel valami mert minden adat eltűnt ( a 200 semmire sem lesz elég kórházak, önkormányzatok, stb) a kormány oldalon csak mantra megy.

guma 2010.07.21. 08:53:03

@Marcellusca:

Te is korán leültél... Nincs jobb dolgod? Én csak az esti @Donna (Cara)mba: "beszélgetésünket" akartam befejezni

(És megint jót írtál. )

Marcellusca 2010.07.21. 08:54:39

@gtigram: Szvsz, valami van a háttérben.

A Fityisz kényszerpályán mozgott, a sokat hangoztatott azonnali és drasztikus adócsökkentéssel, ezért kitalálták, hogy majd jövőre, mert öres a kassza.
Megszorítani (egyelőre) nem akarnak, mert nem arra kaptak felhatalmazást.

Csak nehogy az legyen a vége, hogy év végén közlik, hogy még 1-2 évig mégsincs lehetőség bevezetni az egykulcsos SZJA-t és a vállalkozásoknak is kicsivel többet kell vállalni!

Mert majd így lehet betömködni a lukakat.

És az egészet majd szépen rá lehet kenni az előző kormányra, az IMF-re meg az EU-ra.

Marcellusca 2010.07.21. 08:58:53

@gtigram: Megkezdődött a munkaidőm. :)
Ilyenkor van egy kis időm. :D

Ja, és ehhez: @Marcellusca: Azért sem akarnak most megszorításokat, mert az őszi választások előtt nem tenne jót a párt megítélésének.
De, majd meglesznek a választások (remélem nem akkora fölénnyel, mint amit sejteni lehet!) és utána csak nézünk, mint hal a szatyorban.

guma 2010.07.21. 09:02:48

@Marcellusca:

Ezért jó zero ötlete : a NEM szavazás.

Itt a 70 - 80%-os távolmaradás lenne civil állás foglalás, hogy ne tekintsenek többet játékszernek.

Marcellusca 2010.07.21. 09:24:18

@gtigram: Ezt már egy éve felvetettem. :)

Mi lenne, ha a pógárok nem mennének el szavazni?
Alternatíva hiányában.
Maradnának a régiek?
Újabb választások?
Egészen addig, amíg olyan jelölteket nem állítanának, akikre érdemes szavazni.

Kicsit Karcos 2010.07.21. 09:30:43

"Az MSZP Társadalompolitikai Tagozata kiáll a kormány mellett, amiért elhárította az IMF és az EU tárgyalócsoportjának azt a követelését, hogy az államháztartás elvárt hiányának tartása érdekében további megszorító intézkedéseket hozzon a lakossággal szemben.

Az MSZP Társadalompolitikai Tagozata szerint a most hivatalban lévő magyar kormány ezt ismerte fel, amikor elhárította az IMF és az EU tárgyalócsoportjának követelését, s a hiány pótlására inkább a nagy pénzügyi szervezetek extra bevételeinek megadóztatását tervezi. A két tárgyalócsoport ezért a tárgyalásokat megszakította és elutazott - emlékeztetett az elnök, aki "felháborítónak és végtelenül cinikusnak" tartja a kormány tárgyalópartnereinek viselkedését."

www.mti.hu/cikk/2010/07/21/az_mszp_tarsadalompolitikai_tagozata_kiall_a_kormany_mellett-490763

Nocsak.

vomit 2010.07.21. 09:31:05

@Marcellusca: volt mar ilyen
hungary.indymedia.org/node/5287
„Elég volt minden létező pártból! Húzzanak el mind!” Ezzel a jelszóval
ment a nép az utcára Argentínában, 2001-ben, amikor összeomlott
a gazdaság.

greybull 2010.07.21. 09:34:47

@minimalista: köszönöm a támogatásodat! Átérzem a helyzetedet - 8 éve próbálok elhelyezkedni (van két diplomám: jogi és közgazdasági, úgyhogy amit - többek között - ezekről a szakmákról fentebb írtam, azt aztán én abszolút ismerem belülről..., plusz két felsőfokú nyelvvizsgám és tapasztalatom doszt) és nem sikerül, sehova nem vesznek fel, alkalmi munkákból élek, most megyünk szépen, egyenletesen tönkre a családommal, előbb a hétvégi telek megy gallyra, aztán az ingóságok, végül a kocsi (az is agyonterhelve svájci frank hitellel - annyit nem ér most, mint amennyi még hátravan a hitelből,) a végén veszek egy repjegyet- csak oda, nem retúr, és elmegyek Brazíliába, mégiscsak más ott éhen dögleni, illetve talán a dzsungel szélén lesz még egy kis gyümölcs ingyér', már elkezdtem tanulmányozni az ottani flórát és faunát, legalább nem kell fűtésre költeni, mosdani meg a trópusi esőben szintén lehet ingyér'.....
Ne hidd, hogy ez előbb vicceltem, nem látok kiutat - és nem látom, hogy belátható időn belül a Fidesz bármi javulást el tudna érni: és ezért a felelősség 95 %-ban a mocsok szoci-szadesz-madöf bandáé, 5%-ban a fideszé- utóbbi csak azért, mert nem azt az utat követi, amit javasoltam.
Ha még az októberi szavazás itt ér, hát lehet, hogy én sem megyek el, vagy ha el is megyek, érvénytelenül fogok szavazni.
Egyébként ilyen gazdasági helyzetben a Parlament NE MENJEN EL SZABADSÁGRA! dolgozzanak, hogy rohadjon meg mind!

guma 2010.07.21. 09:35:17

@Marcellusca:

Népszavazás : egyéni jelöltet a parlamentbe (kopogtató cédulás "összeírás" megszüntetése, párt támogatással.)
Kíváncsi vagyok mennyi kerülne be a leharcolt megélhetésiek közül.

De ehhez mit szólsz :

"A bolha és az elefánt küzdelmében azonban a bolhának is – mint a fenti példák mutatják – van titkos fegyvere. A magyar miniszterelnök például a legvégső esetben a nemzethez fordulhat, és bejelentheti: szuverenitásunkat nem adja, és a kettős mérce alkalmazását megengedhetetlennek tartja. Ezért – mint azt a lisszaboni szerződés lehetővé teszi – fontolóra veszi a kilépést az Európai Unióból, ha Brüsszel semekkora mozgásteret sem biztosít a magyar szavazók elsöprő többsége által támogatott nemzeti kormánynak. " (Lovas István, MNO)

Készüljünk fel mert nemsokára útlevél kell, ha a szomszédba megyünk!

greybull 2010.07.21. 09:40:19

@Kicsit Karcos: baszódjon meg az MSZP társadalompolitikai tagozata: ha ez a véleményük, akkor miért vannak még mindig az MSZP-ben, rohadjanak meg, baromállatok!
Okádnom kell a magyar politikai elittől, a politikusoktól, a politológusoktól.

greybull 2010.07.21. 09:45:50

@gtigram: Ha ezt a V4 dolgot ez a 4 ország komolyan veszi, akkor megoldhatják, hogy ne kelljen útlevél, és továbbra is úgy utazzunk, mint eddig, ráadásul ha Mo.köt egy Svájcéhoz hasonló szerződést az EU-val, akkor még schengeni is maradhat a határ.
Én már régen hajtogatom, mint a pereces, hogy ideje lenne leülni ennek a szerencsétlen balfasz dél-közép-kelet ajrópaji országbagázsnak és kiegyezni egymással (Mo., horvátok, szerbek, bosnyákok, montenegróiak, bolgárok, románok, szlovákok, talán még a szlovének is, bevenni a lengyeleket /utóbbiak lehet, hogy kimaradnának, meg a csehek is, azok valahogy kihúztak innen mindig/), megcsinálni egy mini EU-t, aztán együtt tárgyalni a nyugattal - egyenként a nyugat késsel-villával fal fel reggelire.

guma 2010.07.21. 10:02:48

@greybull:

Őszintén sajnálom helyzetedet. Sajnos családomban is van ilyen. De ne add fel.

És ne 5% vedd a hibájukat, mert ezzel becsapod magad, és felmentést adsz nekik. Közösen juttatták ide az országot, gondolj vissza az elmúlt 8 évre...

Mutass egy ilyen ellenzéket aki még végveszélyben sem az országot nézi, és 72 órás ultimátummal akar kormány váltani.

Ahol a kormány legnagyobb gondja, hogy megnövelje a volt KE -k juttatását és még 100 milkával is megdobja őket amiből jótékonykodhatnak a 1,5 milkás nyugdíjuk mellett.

Közben :„Nem kérünk milliókat, elég lenne családonként háromszázezer forint a javításokra, bútorok pótlására: ez a biztosítással nem rendelkező kétszáz sérült ház esetében 60 millió forint, annyi, amennyit a településen összedőlt hat ház újjáépítésére kapnak a tulajdonosok a kormány által elkülönített hárommilliárd forintos keretből” – az árvíz súlytotta települések már lázadnak ...

guma 2010.07.21. 10:05:41

@greybull:

Piros pont.
De sajnos mindegyik kakas akar lenni a saját "szemét" dombján (bocsi ez a véleményem)

greybull 2010.07.21. 10:23:49

@gtigram: köszönöm a pirospontot, elnézést pedig ne kérj a véleményedért, ha valami értelme van az internetnek, akkor az az, hogy mindenki -egyelőre még úgy tűnik - abszolút szabadon elmondhatja a véleményét!
Anélkül, hogy a fideszt mentegetném azért a 8 év az nyolc év! Az ellenzék, meg ellenzék.
De most az ellenzék van hatalmon, úgyhogy a felelősségi arányok iszonytató gyorsan változni fognak....

greybull 2010.07.21. 10:35:19

@gtigram: igen, sajnos ez a "kakaskodás" ennek a sötét bagázsnak a legfőbb baja. De valakinek ki kéne állni és annyit mondani:
- Basszátok meg gyerekek, elég volt belőlünk, a hülye kis fasz nyelveinkből, nyelvtörvényeinkből - javaslom, hogy legyen mindegyik országban kötelező az angol, a pidgin-english mintájára egy "balkán-english" (mert úgyis az lesz), egységesítsük a legfontosabb törvényeinket (Ptk, Pp, Btk, Be, öröklési jog, családjog stb.), adjunk ki Balkán-útlevelet, minden országban legyen az összes többinek együtt egy hatósága, aki a pofájára ver az adott ország politikusainak, ha a többit , vagy akár csak egyet is basztató törvényt akarnak elfogadni - szóval le kell végre tenni, de tényleg, egymással szemben a fegyvert szó szerint és képletesen is, előbbinél akár úgy, hogy a tengerparttal nem rendelkező országok csak légierőt tartanának fent és az is olyan országban állomásozna, amelyik tengerrel rendelkezik, egyébként ez utóbbi ország parancsnoksága alatt, hogy még csak esély se legyen, hogy a "bezárt" ország "hátbatámadja a külső védelmet ellátó országot.
És akkor végre nekünk nem kell "Trianon-ozni", nekik meg nem kell azzal foglalkozni, hogy a magyar nemzetiség milyen jogokat kér - nem kell kérni, minden jogot megkap, az autonómiát is, tudniillik minden felirat például angolul lesz első helyen minden országban, mindenhol. Kb.úgy, ahogy a finneknél, svédeknél stb.van, mármint az angol nyelvtudás.

guma 2010.07.21. 10:47:35

@greybull:

A jelző miatt kértem - ami ugye nem neked szól (és hátha valaki félre érti!).

Az ellenzéket is kötelezi az esküje amit az országra tesz!!!

Nem véletlenül a legnagyobb ellenségek is összefogtak hazájukért (pl angol, spanyol,stb) és közös nevezőre jutottak a meghozandó döntések érdekébe.

A 8 év közös szavazással indult - ami ide juttatott minket (és akkor lépet életbe a sok milliárdos kamattörlesztés a 30 millás lakások után, valamint az EU-nak akkor szólt Szapáry, hogy a fidesz által a költségvetésből fejlesztő bankba kivitt autóépítés JÉ nem jó helyen szerepel. És sorolhatnám a trükköket, amit az ország ellen alkalmazott.)

Na ezek miatt sárosak ugyan úgy. Pedig most valóban bíztam bennük, hogy nem ezt a haveri kormányzást folytatják.
Pofára estem...

guma 2010.07.21. 10:52:47

@greybull:
Istenem, de szép lenne.

De olvastad a megfelelő ember genetikai nyelvi kutatásról, valamint akár a vérszerződésig is vissza menő alkotmány elképzelést.

Na amíg így hátra megyünk és nem a mai feladatokkal foglalkozunk, sőt a jövőnkkel, addig csak sajnálni tudom az unokáim kilátásait.

Kicsit Karcos 2010.07.21. 11:13:03

@gtigram: nincs azzal semmi gond, ha csak útlevéllel mehetünk a szomszédba. Ha minden évben külföldön nyaralnék, az pont 10 perc plusz lenne évente az életemből, nem tétel. Kicsit túl van misztifikálva ez az útlevélkérdés. Ez annak számít, aki nap mint nap ingázik országhatárokon átívelően, pl. egy multinál már sok-sok fizetett munkaórát jelent éves szinten.

Én nem ránatanám félre a kormányt, ha ennyire szembejönne az EU, nem szabad eldobni a lapjainkat. Az egész EU egy beszari bagázs, ezerszer bizonyította már, majd nyelnek egy nagyot, oszt jónapot, nem tudnak semmit tenni, ha nem nyalunk be nekik csontig.

Mérő László megmondta, mi a nyerő taktika a chicken játékban. Le kell szerelni menetközben a kormányt, és látványosan kivágni az ablakon. Ezután kénytelen a másik félrekapni és csirkének bizonyulni. Nincs más választásunk. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Most ez az egyetlen jó lépésünk, különben falatonként megesznek minket.

arlequin 2010.07.21. 11:19:54

@vomit: én nem hagynék pártokat kormányt alakítani. alsóházban a helye a sok marakodó pártkatonának

Kicsit Karcos 2010.07.21. 11:28:23

@Kicsit Karcos: alig várom, hogy az EU felfüggessze a "támogatásait", "segélyeit". Nettó befizetőként ezzel kimondottan jól járnánk, hiszen erre hivatkozva nyilván egy árva buznyákot sem fizetnénk tovább az EU-nak (ez máris nyereség), plusz arra költenénk el ezt a pénzt, amire szeretnénk (vagyis nemcsak nominálisan lenne több pézünk, de készpénz lenne az, nem ebédjegy meg üdülési csekk).

A zsarolókkal nem lehet másképpen bánni. Minél előbb tagadjuk meg a "szolgáltatásaikat", annál jobban jövünk ki a dologból. Aztán majd szólnak, ha van valami korrekt ajánlatuk.

guma 2010.07.21. 11:30:16

@Kicsit Karcos:

Bocsi, de nekem ez jelkép. Két éve sehova sem utazhattam. És négy éve gyerekeimtől kaptam az első igazi külföldi (útleveles) nyaralást. (Igaz volt egy tanulmány utam az elmúlt 10 évben és egy vállalati utam).

Valamint sosem voltam híve, bárkit kivágni az ablakon. És hidd el mégis tudtam kompromisszumot kötni ha kellett és jó pár barátot is szerezni. Valahogy még örülnek is nekem ha találkozunk még azok is akikkel késhegyig folyó küzdelmeim voltak (férfiak közt férfi szakmában hidd el volt részem benne).

@arlequin:

Ez az én javaslatom is. Tied a második piros pont. Induljon jól a napod.

arlequin 2010.07.21. 11:37:48

@gtigram:

induljon? most egyenesedik... ;-D

Donna (Cara)mba 2010.07.21. 11:40:50

@gtigram: A válaszodra majd reagálok, mert izgalmas, amit írsz. Most sajnos nincs időm, már rohanok is, de majd visszajövök-
Adddig is üdv. Neked!

Kicsit Karcos 2010.07.21. 11:42:10

@gtigram: a lezárt határoknak én sem vagyok híve, de a csukott határnak igen.

Ugyanúgy, mint a kerítésnek a ház körül; nem vagyok én bizalmatlan, de hülye sem... Jó az a kis kontroll a határokon, egy kicsit kevesebb élelmiszer-szemét, kevesebb közel-keleti, és a minőségellenőrzés és a vámszedés sem ördögtől való egyes termékekre.

Az ablakon meg nem valakit, hanem valamit akartam kivágni, a kormánykereket.:)

Játékelméleti adalék: www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/1997/9703/jatekelm/jatekelm.html

Nem kis jelentőségű tudomány, éppen a konfliktusok megoldására.

Mad Mind 2010.07.21. 12:20:22

Azért vicces, hogy van pofájuk számlavezetési díjat nemcsak kérni, hanem még emelni is. Ők a mi pénzünket kapják kölcsönbe, azért hogy az ügyleteikhez legyen fedezet, mégis úgy járnak el mintha az az ő pénzük lenne csak a paraszt megpróbálja lenyúlni.
Mondjuk sejteni lehetett, hogy ez lesz. Csak a dolgozó szív, ezen is.
A mélyen tisztelt kormány már kurvára elgondolkozhatna azon, mi a faszért van ott, és abbahagyhatná a nemzetizést, mert nem erre kaptak felhatalmazást.

guma 2010.07.21. 12:28:17

@Kicsit Karcos:

Hű ez qva jó! (bele néztem, félre tettem estére)

Én sajnos az ellentéted vagyok. Most kellet megszoknom (gyerekeim állandóan kioktattak) hogy zárjam az ajtót mindig, és ne csak becsukjam.

Bocs az előbb kifelejtettem egy utat. Ez Svájcba sikerült a három évvel ezelőtti nagy árvízűk idején egy nagyon jó túra volt régi kollégákkal.
Ott ugyan azt tapasztaltam, mint svédbe.

Kerítés csak jelképes az a pici. Viszont beosztották a faluban mikor ki megy fel a hegyre és tisztítja a vízfolyás útját. Szedi azzal a szurka bottal az avart. Ha kirándulnak - haza viszik a szemete, még a kihelyezett kukába sem dobják ne keljen a szemetes autónak a természetbe kobászólni).
Ki mikor takarítja a kis város főterét, útjait (mert a fizetett munkások a szépséggel és a gazda figyelmességével nem rendelkeznek). Ezt a svédeknél is tapasztaltuk kis településeken.

De ami nagyon tettszett, hogy még vonatokat, felvonókat is üzemeltetnek közösen (takarítás, fűtés, jegyszedés, stb) és csak egy-két szakember van alkalmazásban. Volt olyan esetünk, hogy egy napon : felvonót, fogaskerekűt, kisvasutat, nagy vasutat vettünk igénybe és közöttük pár kilométeres túrát tettünk a hegyekben vagy a városban. Képzeljétek összes jegyet az első helyen az első pénztárba megvehettük (kedvezménnyel!)
Beszállásnál rohannak utánunk, gond van elszámolták magukat. Kérnek egy kis türelmet míg ezzel a sok céggel egyeztetnek mi legyen (fejenként 65 frankkal számoltak kevesebbet 40 főnél ez tetemes) 10 perc várakozás után a négy cég megegyezett, lenyelik hibájukat. Elnézést kértek, hogy feltartottak minket, további jó utat kívántak.

Na én ezért nem zárnám be a határokat. Tanulnék továbbra is tőlük, mert szeretem magam embernek érezni. Szeretem látni a másik embert, és nagyon szeretnék utazni (sajnos csak itt a nettem járom a világot, hiszen a barátaimhoz is alig jutok el, pedig jó pár helyre hívnak).

Abból meg egyenesen elegem van ahogy becsapjuk magunkat, ezzel az élelmiszer szeméttel. Azt a mi honpolgáraink intézik. A szidott áruházak mellett a magyar lánc ugyanazt árulja csak drágában. A címkézési bizniszben is dobogós volt (sajnos). De pár éve a pesti kórházban csecsemő halt meg mert szennyvízzel locsolt sárgarépát vettek a piacon! Tehát amit mi teszünk ne kenjük örökké másra. Itt a pénz ugat és a magyar áru kritikán aluli sokszor. Most döntöttem el hogy egy darabig kerülöm.

Hű ez hosszú lett. De ez a te hibád, sok mindent felébresztettél bennem.

@arlequin:

Jó hogy figyelmeztetsz, egyszerűen nem vettem észre az idő múlását, mert lazán ide oda teszek veszek mosogatok.

greybull 2010.07.21. 14:18:10

IMF, Világbank, EU, Nato, ENSZ, VSZ (ja az már nincs), KGST (basszus, az sincs) - húzzatok a kurva édes anyátokba!
Világ és villák proletárjai - minket hagyjatok békén!
A kormány is hagyjon békén.
Az ellenzék is.
OTP! (Ovatosan Takarodjanak a Picsába!)

arlequin 2010.07.21. 15:10:45

@gtigram: szívesen.

@greybull: ennél az OTP-nél is lehetne esetleg számlát nyitni?

greybull 2010.07.21. 16:06:40

@arlequin: csak ennél érdemes! Kamat nuku, tőke nuku, be sem kell fizetni semmit, és egyből el is lehet menni a p...ba! Ez a bankok csúcsa!

groggil 2010.07.21. 18:10:22

Szolgálati közlemény a Zorbán kormánynak:

Nem rossz ez az asztalra kúrás, és határozottan jó elképzelés a banki bazilikakilincsek kissé laposabbra kalapálása, de: remélem, mindenki figyel, mint Sólyomszem azokra az intézkedésekre, melyek megakadályozni hivatottak a bazilikakilincseket az arcuk közepén viselő bankoknak ilyen-olyan-amolyan címszóval történő költségnövekedés-áthárítását a lakosság felé...ha ezek elmaradnak, átkúrtnak fogom magam érezni! Nem kicsit, nagyon! Tehát: hajrá Parlament, hajrá PSZÁF, lehet ezeket benyújtogatni! Várom a lépéseket!

Donna (Cara)mba 2010.07.21. 19:35:06

@arlequin: Az az alsó ház nagyon mélyen alul legyen:)))))) Az ölelő, befogadó anyfőd alatt néhány esetben:)

Donna (Cara)mba 2010.07.21. 19:45:50

Bréking Nyúz! (CNN):

"Az MSZP Társadalompolitikai Tagozata kiáll a kormány mellett, amiért elhárította az IMF és az EU tárgyalócsoportjának azt a követelését, hogy az államháztartás elvárt hiányának tartása érdekében további megszorító intézkedéseket hozzon a lakossággal szemben.

"A magyar nép nem azért vállalta 1989-90-ben a rendszerváltás minden megpróbáltatását, hogy a korábbi politikai alárendeltségből egy másik érdekszféra alárendelt, másodrangú állama legyen, hanem ellenkezőleg a demokráciát, a szabadságot és az önrendelkezést választotta. Ennek tudomásul vételét elvárjuk Magyarország minden partnerétől. Így az IMF és az EU pénzügyi köreitől is" - írta Czöndör Gyula, a tagozat elnöke közleményében.

Mint hangsúlyozta: a magyar államháztartási rendszer több évtizeden át fennálló hiányaiért nem a szociális és jóléti kiadások mértéke a felelős, hanem a rossz gazdaságpolitika.

"Miközben már két évtizede majd minden kormányzati ciklusban sor került e rendszerekbe való durva beavatkozásra és elvonásra, eközben visszatérő jelenség, hogy a megszorítási politika mindig újabb és még nagyobb hiány gerjeszt" - hívta fel a figyelmet.

Az MSZP Társadalompolitikai Tagozata szerint a most hivatalban lévő magyar kormány ezt ismerte fel, amikor elhárította az IMF és az EU tárgyalócsoportjának követelését, s a hiány pótlására inkább a nagy pénzügyi szervezetek extra bevételeinek megadóztatását tervezi. A két tárgyalócsoport ezért a tárgyalásokat megszakította és elutazott - emlékeztetett az elnök, aki "felháborítónak és végtelenül cinikusnak" tartja a kormány tárgyalópartnereinek viselkedését.

Annak ellenére, hogy vannak ideológiai és politikai nézetkülönbségek a ma regnáló kormány és a tagozat gazdaságpolitikai elképzelései között, azokat a megismert lépéseit mindenképpen támogatják a mostani kormánynak, amely az államháztartás forrásaiból enyhítene a válság sújtotta emberek szociális problémáin, többek között mentőövet dobna a többszázezer bedőlt lakáshiteles családnak.

A tagozat reméli, hogy "a kormány nem csak ezt a csatát nyerte meg, hanem megnyeri a "háborút" is e pénzügyi körökkel szemben". E kérdésben az egész nemzetnek egy emberként kell kiállni a kormány törekvései mellett. "Ennek fejében viszont reméljük, hogy az önkormányzati választások után sem történik semmi olyasmi, ami csalódást kelthetne az emberek körében és hiteltelenítené az összes közös erőfeszítést" - olvasható a közleményben.

Nem semmi! A szocik kiállnak a kormány mellett az IMF-fel és EU-val folytatott, és a kormány saját álláspontját fel nem adó fellépését támogatját a két nemzetközi szervezet ellenében.

Hogy mik vannak! Lassan már a csontjainkat is zsákban vinné ki az IMF hitelfedezetként, hogy abból hercig kis szuveníreket csíszoltassanak valamely ócsó Dél-kelet-ázsiai országban.
Pölö tüchtig kis kulcsatartókat, kabát-gombokat, fésűket, miegymást...rajta magyar nemzeti motívumokkal, mint egy rég kihall kultúra relikvijáját:(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.21. 20:21:51

@Donna (Cara)mba:

Azóta az MSZP már kora délután hivatalosan elhatárolódott tőlük, és kijelentették nem nyilatkozhatnak az MSZP nevében, nem hivatalos tagozata az MSZP-nek :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.21. 20:25:24

@Conv: Fura, a maszop folyamatosan hullik szét, zárják ki egymást, szűnnek meg a pártirodák, szervezetek, a fityisznél a helyzet ugyanez, a jobbik meg sorra nyit irodákat, új szervezeteket.
Így nem fog menni a náci fasiszta jobbik ellehetetlenítése és felszámolása. Vagy ez valami még ismeretlen taktika része? :)

aszekelyek 2010.07.21. 20:50:51

@engem gyíkká változtatott: dehogy a zorbánét,... édesfijam...minden az ő hibája. Sőt.

Donna (Cara)mba 2010.07.21. 21:21:08

@Conv: Köszi az infót! Már majdnem azt hittem, felborult a világ rendje:)

greybull 2010.07.22. 10:40:48

@Conv: tervezem, hogy megalakítom az Anarchista Pártot. A párt lényege a tagságtalanság lenne. Vezető nincs, mert mindenki vezető, aki nem tag!
Mindenki köteles másokat tiszteletben tartani, megbecsülni, nem szemetelni, és mindezt saját magán keményen számonkérni.
Az adott szó szent, írás nem kell - aki ezt nem tartja be, az köteles magát leköpni.
A közpénzhez hozzányúlni tilos, aki ezt nem tartja be, az köteles önként börtönbe vonulni, ott fizetni a saját eltartásának költségeit, és minden nap két órát meaculpázni.
Hát egyelőre ennyi a program. Bárki hozzátehet, aki nem tag.

arlequin 2010.07.22. 12:32:12

@greybull:
ez jó.

még szerencse hogy a munkát kihagytad a szabályzatból...

különben kilépnék rögtön

Rwindx 2010.07.26. 20:52:14

Azt hiszem elég vastagbőr kategória amit az IMF művel. Ugye tudjuk hogy nálunk hazahúztak a táragyalásokról, és jottányit nem voltak hajlandók engedni. Ez egy dolog.
Ellenben rá 1 héttel a románoknak akiknek jelenleg nálunk is több az éves hiányuk, további hiányt engednek. Hát lófaszt a seggükbe, itt vircsaftkodnak. Most vagy szimplán korrumpálták őket a románok vagy tényleg ennyire barmok. Amikor Orbán bejelentette hogy nincs szükségünk többé az IMF hitelre ingattam a fejem, de ezek után teljes mértékben igazat adok neki.
A Der Standard nem szokott kesztyűs kézzel bánni Mo-val, de még ők is mocsok húzásnak tartják. A Times szerint is jogos az elküldés a picsába, bár ők a románokról még nem is írnak.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 21:10:30

index.hu/gazdasag/vilag/2010/08/10/guardian_kovetoi_lehetnek_gazdasagi_szabadsagharcunknak/

www.guardian.co.uk/commentisfree/cifamerica/2010/aug/09/viktor-orban-hungary-imf

süti beállítások módosítása