Skip to content


       Szűrés lista

Csodás dolgokra megy az EU-s pénz mindenhol

Egy év elteltével az openeurope.org.uk ismét kiadott egy 50-es listát a leghülyébb EU-s projektekről.


"„Olyan programokat szúrtunk ki, amelyek nyilvánvalóan pazarlók, és egyáltalán nem szolgálnak uniós fejlesztési célokat, még a válság és a megszorítások közepette sem” – mondja lapunknak Mats Persson, az Open Europe igazgatója. „A kiszemelt tervek egy részével egyébként lehet, hogy nem lenne semmi baj, ha készült volna előzetes hatástanulmány, ha teremtettek volna munkahelyeket, vagy ha hozzájárultak volna legalább a környék gazdasági életének fellendítéséhez” – teszi hozzá."

 

Büszkék lehetünk, a listát a drégelypalánki kutyafitnesz vezeti.

"€411,000 for a dog fitness and rehabilitation centre that was never built
In February 2009, Hungarian IT firm Gyrotech Commercial and Supplier Ltd1 was
granted roughly €411,000 from the EU’s Regional Development Fund, with another
€500,000 coming from other sources, for a project to “improve the lifestyle and living
standard of dogs”
2.The company, originally an IT business, seems to have requested
the money in order to branch out by developing a hydrotherapy system to “improve
dogs’ wellbeing”. The company used the funds to build new offices for the centre.
However, the offices have remained empty and overrun with weeds and the dog
centre has yet to materialise3.
Local residents claim that they have never seen any of the company’s ‘employees’
near the vicinity.4 Despite this, in April 2009, Gyrotech received a further €13,307
from the EU this time for a Web-Shop management project, seemingly unrelated to
the proposed dog rehab centre5. In August 2010, local authorities in Dregelypalank
initiated a federal investigation into Gyrotech Ltd’s activities and funding."

A rendkívül hangzatos projekt egyébként nem valósul meg -ahogy azt már egy ideje sejteni lehetett-, eddig mindössze annyit történt, hogy "a volt téesz területén felújítottak egy tizenkétszer öt méteres dolgozói zuhanyzót".

Természetesen a lista nem véletlenül 50 férőhelyes, vannak rajta cifra dolgok Magyarországon kívülről is.

- Az Európai Parlament 5,25 millió eurót fizetett 2009-ben egy bérautócégnek, hogy a képviselőket Strasbourgban limuzinnal fuvarozza.

- 16.394 eurót kaptak a tiroli gazdák azért, hogy "érzelmileg szorosabban kötődjenek a vidékükhöz"

- 5.000 euró jutott arra, hogy Eurogaloppo, az európai ló megismertesse a német gyerekekkel Brüsszelt és az uniót.

- Szintén Németországban épült 900.000 euró támogatással egy olyan golfpark, ahol vendégeskedett már Angela Merkel kancellár is, és ahol az éves tagsági díj 1100 euró.

- Andalúzia 7,5 millió eurós támogatással köszöni meg az EU megalapítását, a 2007-2013 között lezajló reklámkampány 596 TV-reklámot, 126 rádióreklámot, és 40 színes hirdetést a nyomtatott sajtóban foglal magában.

- Szegény svéd király, aki évi ezer koronáért bérel egy farmot, mezőgazdasági támogatásban részesült 1,6 millió euró értékben. Nem volt ezzel egyedül, két brit motorosklub szintén kapott agrártámogatást, mivel földtulajdonosok. 1,631 fontot a Westmoorland Motor Club kapott, 716 fontot a Salop Motor Club.

- A hannoveri állatkert hétmillió eurót kapott, hogy a kanadai Yukon-öböl mását megvalósítsa juharfákkal, farkasokkal és karibucsordákkal. Egész jól sikerült. Ahogy a száz mediterrán szigeten virtuális túrát lehetővé tevő 3D-projekt is, amely 2,7 millió euró támogatást kapott.

A listán két igazi szemfüles fickóba is belefuthatunk: a két svéd svéd halász azért kapott félmillió eurót, hogy a hajóit bezúzza, és felhagyjon a tevékenységgel, de a megsemmisítés után maradt elég pénzük egy más szabályok alá eső kisebb hajóra, így azzal folytatták a munkájukat.

Hamarjában ennyi, a sorban szereplő másik magyar támogatottal a későbbiekben még foglalkozunk.

Címkék: eu abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr262449604

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Kármentő Alap, illuziónizmus? 2010.11.16. 12:12:21

mese?Atyafiak, egyszervolt, reméljük csak egyszer, volt egyszer egy iszapömlés az Országban! Sok ember vesztett házat, vagyont, reményt és ami a legrosszabb életet is. Összefogott az Ország színe-java és hamar tette azt mi ilyenkor kötelesség. Segített...

Trackback: Egy furcsa demokrácia 2010.11.15. 14:50:42

 Azt tartja az illem, hogy ha belekezdünk valamibe, akkor mutatkozzunk be. A nevem, ahogy sokan ismernek, Volentrinus, de természetesen nem ez az eredeti nevem. Az talán maradjon titokban, hiszen a történet szempontjából teljesen lényegtelen. Kort...

Trackback: Mi kerül egy webáruházon negyvenmillióba? 2010.11.15. 13:56:32

Körbenéztem az nfu.hu honlapon egyrészt, mert hallom, hogy megint balhé lesz a népszerűsítésére költendő milliárdok körül, másrészt, mert kíváncsi voltam, hogy ha a kormanyszovivo.hu honlapot kétszázmillából lehetett kihozni, akkor mennyiért mérnek web...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spiritmonger 2010.11.15. 11:17:42

hiába, büszkék lehetünk rá, hogy nálunk erre is jut pénz...

Spiritmonger 2010.11.15. 11:18:19

igaz, egy ÁFA-visszaigénylés teljesülése 7 hónap, és bagatell összegről van csak szó, de akkor is

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.15. 11:39:16

Anyám! EUs pénzből pszichiáterek foglalkoztak a tiroli parasztokkal? Nagyvizen túl meg ne tudják, mert az összes nyafkamatyi átcsónakázik ide New Yorkból.

Viszont ez a virtuális mediterrán szigetnézegető nekem tetszik. A székely verzión jókat szoktam esténként csorgatni a nyálam.

Marcellusca 2010.11.15. 11:39:31

Na, most lehet fikázni a mi, 20 (?) cm-es kilátónkat! :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.15. 11:41:42

Ja, és r3emélem ezt a cikket nézik azok is, akik folyton a "Mo.-on minden xar, külföldön minden mennyivel jobb" mantrát szokták szajkózni. Ni, máshol is vannak mocskosul aljas, de roppant agyafúrt szaremberek.

Kicsit Karcos 2010.11.15. 11:50:41

Vajon a 112 milliós kutyafitnesziroda-támogatást hány szakértő milyen költséggel ítélték oda ("ide")? Gondolom, készültek rendes, BKV-konform tanulmányok, helyszíni szemlék tucatjait tették 50 fős bizottmányok, stb. Meg nézem a honlapjukon (ami valójában egy webáruház egy aldomain alatt az unason), hogy két belgiumi látogatójuk is van, ők lehetnek a szakértők.

Az nem kétséges, hogy ez a 112 misi csak egy tétel abból az összesen 8 000 000 000 000 Ft-os, soha nem látott EU-s "támogatásból" (valójában adóforintjainknak ejrópai visszaosztásából), amivel Bajnai vakított még nem is olyan régen: www.euvonal.hu/index.php?op=hirek&id=3089

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.11.15. 11:50:43

"16.394 eurót kaptak a tiroli gazdák azért, hogy "érzelmileg szorosabban kötődjenek a vidékükhöz"

Ez a favorit. Ugye ugye a régi jó "bármit is modnana a fekete bárány az bizony hazudik."

Bele sem merek gondolni mit jelenhet ez a pályázat.

Kicsit Karcos 2010.11.15. 11:54:11

"Minden magyar állampolgárra körülbelül 800 ezer forint fejlesztési pénz jut a következő hétéves ciklusban - érzékeltette az uniós támogatások nagyságát pénteki (2006. július 7.) sajtótájékoztatóján Bajnai Gordon."

"A minisztériumokból és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségből érkező javaslatokat véleményezi, egyúttal döntéseket készít elő, és ajánlásokat fogalmaz meg a Fejlesztéspolitikai Irányító Testület (FIT). A szervezet elnöke a kormányfő, alelnöke Magyar Bálint (társadalmi megújulásért felelős). Tagjai még: Baja Ferenc (közszolgáltatások fejlesztése), Burány Sándor (gazdaság- és közlekedésfejlesztés), Kolber István (területfejlesztés), Németh Imre (környezet- és energiaügyi fejlesztés), Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos, állandó meghívottként az államreformért felelős kormánybiztos, Draskovics Tibor."

Kemény ez a csapat, kemény.

bóbitás lótetűfing 2010.11.15. 11:54:11

Na, és ki adott rá milliókat, melyik kormány? Nem Orbánék, az biztos.

julius666x 2010.11.15. 11:57:27

@neccharisnyás útonálló: Ezt a listát nem értem, a 40 centis (igen én 40-ről tudok nem 20-ról) kilátónk, árokhídunk meg az alföldi alagútrendszerünk nincs is rajta. Csak 3 magyar dolog szerepel a listán, ebből csak ez a kutyás cucc az igazi ostobaság, a Velencei-tói Beach city (persze pénzkidobás, de legalább igazi projekt), illetve a szegedi kórház napelemesítése, ami szerintem pedig teljesen rendben is van.

2010.11.15. 12:00:24

Ott kéne kezdeni, hogy Brüsszel meg Strasszburg között a hivatalnokok és papírok utaztatása micsoda pénzeket emészt fel és mekkora baromság. Persze az költségvetésből megy, nem pályázati keretből.

Marcellusca 2010.11.15. 12:00:36

@neccharisnyás útonálló: Hogy fölkapta a kis fejit, Kisnaccsád, arra a 20 centire! :DDDDDDDDD

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.15. 12:02:53

ez az EU lassan megszűnhetne már.
undorító tolvaj egy valami.
nem tudom meddig tűrik a szorgalmasan dolgozó országok népei hogy a brüsszeli férgek meg a korrupt országok rajtuk élősködjenek.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.15. 12:03:49

@julius666x:
Ezt a velencei építkezést én csuklóból belőttem Sukorónak. Mégse az?

tryclops 2010.11.15. 12:05:32

Kis pontosítás: a szegedi projekt a jók között szerepel. ld "SOME EXAMPLES OF GOOD EU SPENDING". A velencei projekt persze nem...

f.

lolperec 2010.11.15. 12:06:34

jéé.. nemtudtam, hogy nagyban is az működik, ami kicsiben..
na vajon ki tanult kitől? :D

hipokrita 2010.11.15. 12:07:40

A végén amúgy - csak hogy lássuk a másik oldalt is - pozitív példaként említik a szegedi kórház napelemesítését. Tény, hogy a kutyawellness egy rossz vicc, de azért mégsem olyan drámai a helyzet.

Marcellusca 2010.11.15. 12:09:04

@neccharisnyás útonálló: Hehe!

Magaslabda, de most inkább nem csapkodok! :DDDDDD

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.15. 12:15:19

@Marcellusca: Bújok is vissza az off-berekbe. Ott lehet lasztit csapkodni.

kalman.kalman (törölt) 2010.11.15. 12:16:28

Nekem van közeli tapasztalatom: egy ismerősöm felvett EU-s támogatást szőlőültetvény telepítésre, majd amikor termőre fordult, akkor felvette a pénzt a kivágásra, mert amúgy túltermelés van. És közben panaszkodik, hogy az EU egy gonosz szervezet és elvakult Jobbikos.
A pénzek nagy részét Németország fizeti, nem tudom mikor elégelik meg a német munkavállalók, hogy Kelet-Európa és a Balkán hülyéit pénzelik.

halaszlo 2010.11.15. 12:17:05

Az egész rendszerrel van a gond, nem a hozzáállással.
Hitelt kellene adni, nem támogatást. Ha vissza kellene fizetni a lóvét, az emberek meggondolnák, hogy igénybe veszik-e. Akinek meg a plusz befektetéstől valóban jobban menne a szekér, az vissza tudná fizetni.
Te jó ég, mennyit megspórolhatna így az EU...

julius666x 2010.11.15. 12:18:55

@Marcellusca: még 5× megdupláznánk, és egész fasza kis kilátó lenne
xD

Elstron 2010.11.15. 12:23:31

@Netkalóz: Az a baj, hogy mi az utóbbiba tartozunk, szóval borulás esetén mi a szopóága kerülünk :)

kalman.kalman (törölt) 2010.11.15. 12:24:05

@Netkalóz: a szorgalmasan dolgozó ország az egyedül Németország, a franciák, görögök, magyarok meg az EU brüsszeli bürokratái, irodistái tartják a markukat.
Ha belegondolok, hogy a ezeket a pénzeket értelmes dolgokra is fordíthatnák, akkor tényleg azt kívánom, hogy szűnjön meg az EU. Értelmes befektetésen nem a debreceni villamosépítést és stadionépítésre gondolok, sem az alföldi alagutakra.

tryclops 2010.11.15. 12:26:26

@halaszlo: Lehet, hogy jobban működne a dolog, de nagy illúzióid ne legyenek. Szerinted hány "csődbe ment" Kft.-től lehetne aztán visszaszedni a kedvezményes hitelt? Mindent ki lehet játszani. :(

f.

kalman.kalman (törölt) 2010.11.15. 12:29:39

@halaszlo: ez így van, az ingyen pénz mindenkinek tetszik, mert hülyeségekre is költhetik, sőt, aki hülyeségre költi, az jár jobban, mert nem termelő beruházásokkal nem kell annyit foglalkozni, nem kell izgulni, hogy nyereséges lesz-e, mert eleve nem ilyen céllal jött létre.
Valóban hitelt kellene adni a vállalkozásoknak, mert az ösztönzi egyedül a felelős gazdálkodást, a profittermelést, a valódi munkahelyek teremtését.
Az ilyen nagyon politikailag korrekt roma felzárkóztató, denevérmentő, kutya wellness, vidékfejlesztés kilátóval és EU-s tájékoztató programok nem kapcsolódnak a gazdaság vérkeringéséhez, nem termelnek, nem teszik önjáróvá a magyar gazdaságot.
Szánalmas az egész, de mindenkinek ez az érdeke, aki részesül a pénzekből.

DArchAngel 2010.11.15. 12:38:28

@kalman.kalman: Már eléggé unják. Különösen a görögök kisegítése (és hogy egyes országok még meg is tagadták) verte ki náluk a biztosítékot.

Jeff 2010.11.15. 12:41:50

@neccharisnyás útonálló: "Ja, és r3emélem ezt a cikket nézik azok is, akik folyton a "Mo.-on minden xar, külföldön minden mennyivel jobb" mantrát szokták szajkózni."
Ez azért ettől függetlenül így van, bár mint a mellékelt ábra mutatja, akadnak kivételek.

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.11.15. 12:51:43

ezt így mellétenném:
index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/18/bajnai_minisztreiumaban_kezdett_ehsegsztrajkba_egy_cegvezeto/

Az említett cég piacvezető a saját területén.
Ráadásul a pályázati pénzt megnyerték, csak mikor a kifizetésre került volna a sor, elfogyott a forint.

2010.11.15. 13:01:53

Eh, ez az eu egy ugyanolyan gittegylet, mint az amerikai kongresszus száz éve. Csak akkoriban vasutakat építettek, nem autópályát. Vasutat a pusztába. 50.000 dollár per mérföld állami támogatással 15-20.000 dollár valós költségért, 2-3 dollár napi bérű munkásokkal. A keleti parti adófizetők meg fizették az adót a távolba futó vasútért, amin méregdrágán elutazhattak - a nagy semmibe, oda, ahol csak pár eltévedt bölény meg indiánus kóborolt.

MEDVE1978 2010.11.15. 13:03:38

Azért van néhány olyan, ami könnyebben magyarázható:

"- 16.394 eurót kaptak a tiroli gazdák azért, hogy "érzelmileg szorosabban kötődjenek a vidékükhöz" Valószínűleg ez valami turisztikai projekt mellékterméke. Bele kell gondolni, hogy a turista mit is szeretne látni a Fríz szarvasmarha és a gyönyörű hegyek mellett. Hát érzelmileg kötődő, elkötelezett, tiroli sapkás osztrák parasztot. Egy kis példával megvilágítva, a Hortobágyon sem walkmanos cigánygyereket, hanem parasztlegényt szeretne látni a turista.

"- 5.000 euró jutott arra, hogy Eurogaloppo, az európai ló megismertesse a német gyerekekkel Brüsszelt és az uniót." Biza, az EU mindig sokat költött a saját reklámjára, a Mo-nak adott pénzek egy jelentős része is arra megy el (és másra szabályok szerint nem is lehet elkölteni), hogy az EU-t reklámozza, illetve a helyi politikusok tudjanak csillogni belőle.

"- Szintén Németországban épült 900.000 euró támogatással egy olyan golfpark, ahol vendégeskedett már Angela Merkel kancellár is, és ahol az éves tagsági díj 1100 euró."
Ez elég demagóg, mert nem tudunk a támogatás jellegéről. Nyugat-Európában vannak visszatérítendő támogatások is, tehát a vállalkozás megkapja, majd 2 év múlva visszafizeti egy alapba, ami újra felhasználja. (Nálunk ilyen nem nagyon van). Nos, ha a golfpark profitot termel és munkát ad 100 embernek, akkor kit zavar, hogy EU támogatással épült?

"- Andalúzia 7,5 millió eurós támogatással köszöni meg az EU megalapítását, a 2007-2013 között lezajló reklámkampány 596 TV-reklámot, 126 rádióreklámot, és 40 színes hirdetést a nyomtatott sajtóban foglal magában." Ahogy írtam, EU reklám.

"- Szegény svéd király, aki évi ezer koronáért bérel egy farmot, mezőgazdasági támogatásban részesült 1,6 millió euró értékben. Nem volt ezzel egyedül, két brit motorosklub szintén kapott agrártámogatást, mivel földtulajdonosok. 1,631 fontot a Westmoorland Motor Club kapott, 716 fontot a Salop Motor Club." Bizony a földtámogatások területi alapon és nem szociális alapon járnak. Lehet ezen sírni, de gyakorlatilag az egyébként is kialakulatlan európai mezőgazdasági rendszer bukásával járna, ha nem így lenne. Meg X millió EU-s paraszt sírásával.

"- A hannoveri állatkert hétmillió eurót kapott, hogy a kanadai Yukon-öböl mását megvalósítsa juharfákkal, farkasokkal és karibucsordákkal. Egész jól sikerült. Ahogy a száz mediterrán szigeten virtuális túrát lehetővé tevő 3D-projekt is, amely 2,7 millió euró támogatást kapott."

Még kb. 10 éve csinálták meg Cornwallban (Anglia) a Project Edent (szintén EU támogatással, de csak kb. 10-20%-al). Ebben a föld összes bioszférája helyett kapott, hatalmas, gömb szerű üvegházakról van szó. Még az egyik James Bond filmet is ott forgatták. Az addig fejletlen kopár bányaövezet most turistavonzó központ, rengetegen látogatják, környék is fellendült. Ez egy hasonló próbálkozás lehet.

A többi nem védhető, nyerészkedésről, egyszerű lopásról (kutyaklinika) vagy pazarlásról van valójában szó.
De a felsoroltak nagy részének van, lehet értelme és gazdasági vállalkozásként is működhet.

Tipikus magyar szokás a minden lesajnálása és fikázása, úgy látom, hogy ebben partnerre találtak ebben az EU megfigyelő szervezetben.

moesko 2010.11.15. 13:05:43

hat igen, ez egy erdekes tema.. onkentes vagyok jelenleg finnorszagban, az eu penzebol. 9 honap (1 ev a max) kulfoldon, es az egyetlen dolog, amit konkretan nekem KELL fizetnem, az a repulojegyem 10%a. mindezt napi max. 7 ora munkaert, ami raadasul nem is kemeny (es keves olyan projekt van, ami az), es kepzettseg sem kell hozza.

nyilvan en imadom ezt a lehetoseget, es iszonyatosan megeri tulajdonkeppen ingyen tolteni egy evet kulfoldon, de latva, hogy hanyan nem csinalnak szinte semmit az onketesseguk alatt.. nos, 5-6000 onkentes utazik evente, ha csak az 5%a lazsalja el, mar az nem kis osszeg. plane ugy, hogy pl olyan biztositasunk van, hogy szemuvegkeretet is 300 euroert valogathatok akkor, amikor epp tetszik..

szoval ja, jobb kihasznalni az ilyen lehetosegeket, kulonben rettenetesen bosszanto lenne, mi mindenre szorjak a penzt..: )))

Vidéki 2010.11.15. 13:11:10

Azért az se kutya, hogy Magyarországon régebben 120 millió forint került lehívásra a bálnák megmentése érdekében, noha a "magyar tengerben" (a Balatonban) nem is élnek bálnák.

MEDVE1978 2010.11.15. 13:13:33

Alapvetően el kellene oszlatni egy félreértést: az EU-nak a támogatásokkal nem célja termelőberuházások finanszírozása vagy a magyar gazdaság versenyképességének direkt segítése. Ez egy nagyon egyszerű problémakör, sokaknak kérdés, hogy az EU miért nem tényleges termelőbefektetéseket támogat (odaadja a pénzt a KKV-nak, hogy tessék Józsikám költsd a céged felvirágoztatására vagy az államnak, hogy tessék Magyarország erősítsd meg jól a gyógyszeriparodat belőle). Egyszerűen azért, mert nem érdekük a saját konkurencia létrehozása. A német állam a német cégek érdekképviselői, akiknek kurvára nem érdeke, hogy létrejöjjön mondjuk egy nagy magyar elektronikai vállalat, ami regionálisan legalább versenyképes. Az osztrákoknak nem volt érdeke, hogy megmaradjon a magyar cukoripar, ezért azt el is pusztították annak rendje és módja szerint, nem volt mód arra, hogy az ágazatot EU-s pénzekből védjék meg.

Az EU ezért csak az indirekt módszereket támogatja. Egyrészt a pályázatok nagy része nem is a vállalkozásoknak szól, hanem az önkormányzatoknak, hivataloknak, egyéb állami szerveknek, magánszemélyeknek stb, így a gazdasági társaságok legfeljebb másodlagos haszonélvezők (szállítók) lehetnek. Más részük valóban a piaci szférának szól, de abban jóval alacsonyabb az elnyerhető támogatás aránya, illetve nem direkt módon támogat. Pl: egy borosgazdánál támogatják a marketinget, egy vendéglátóipari kisvállalkozásnál mondjuk a szoftvercserét stb.

MEDVE1978 2010.11.15. 13:19:31

@julius666x:
Valamikor anno utánanéztem ennek a 40 cm-es kilátó dolognak. Az igazság az, hogy a projekt nem csak a kilátóhely kiépítését, hanem a környező rész tereprendezését is magában foglalta. Még így is drága és korrupt volt, de hamis az a kép, amit a média közvetít.

Dobogókőn van egy szikla tetején egy kis körbekerített kerengő, ahonnan az egész Dunakanyart látni lehet. Az is egy kilátó, pedig fizikailag nincs 40 cm-es sem, hiszen a sziklán van.

eszkep 2010.11.15. 13:22:24

OFF
Napi humoros:
www.blikk.hu/blikk_aktualis/rejtely-a-gyujtogatos-gyilkossagnal-2034142/

"Súlyos állapotban került nemrégiben a börtönben S. Andrea (28), akit azzal gyanúsít a rendőrség, hogy megszurkálta és felgyújtotta a bírósági titkárként dolgozó férjét, Ny. Lászlót (†31). A nő, feltehetően a stressztől, asztmás rohamot kapott, nem kapott levegőt, és elájult.
– Véleményem szerint szükség lenne megvizsgálni a védencem börtöntűrő képességét – magyarázta ifj. dr. Mohácsi Ferenc..."

Konklúzió: aki nem bírja a börtönt, az ne ölje meg élete párját, meg úgy általában senkit...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.11.15. 13:34:17

@MEDVE1978: Anno Moldova "Magyarország szennybemenetele könyvében olvastam, hogy a holland kormány támogatást adott magyar környezetvédelmi projektre, de olyan feltételeket szabott, amelyeket - milyen érdekes - csak holland beszállító cégek segítségével lehetett teljesíteni. Magyarul a holland kormány burkoltan támogatta a saját cégeit.

Valahogy ez jut az eszembe az EU-ról is.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.15. 13:35:59

@kalman.kalman: mondjuk nemcsak.
a németek a csúcs, de azért a skandináv országok, vagy hollandok..stb is azok.
de a britek is.
a franciák sem olyan rosszak ám, legalábbis sokat fizetnek az EU-ba, vagy akár az olaszok vagy spanyolok is.persze azért nem német a mentalitás, de ezek is többet fizetnek mint amennyit kiszednek.
egyébként meg normál ember itt még az EU-ból semmi hasznot nem húzott a nyitott határokon kívül úgyhogy nem tudom sajnálni, csak az ilyen csaló kutyavelnesszes pártfunkci haveroknak dől a lé.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.15. 13:38:30

@eszkep: mondjuk nem mondta még ki bírósági ítélet hogy ő volt...
éshát tudjuk hogyan megy itt az igazságszolgáltatás, szerinted aki börtönben van az tényleg bűnöző?kezdve az elsőre leültetett móri mészárosokkal, akikről kiderült hogy nem azok, bezárólag a mondvacsinált indokkal 1.5 éve ül budaháziig.
itt még a jogerős ítélet sem biztos hogy igaz.

amúgy igencsak gyanús hogy egy 8 éves kiscsaj hogy tudta kinyírni a kisportolt férjét..dehát ez pl. senkinek sem tűnik fel.

blue moon 2010.11.15. 13:52:10

Na végre! Büszkék lehetünk. Van egy olyan lista, ahol élen vagyunk. Egy olyan lista, ami bizonyítja: A magyar is van olyan leleményes a brüsszeli pénzek lenyúlásában, mint bármelyik más nép.
Most őszintén. Szerintetek miről szól az EU? Persze, hogy részben arról, ki mennyit tud lenyúlni.
Ebben semmi új nincs, pláne megvetendő.

A svéd halászok húzása viszont ellenszenves. Igaz, jogszerű.

Globetrotter2014 2010.11.15. 13:58:36

@Droli: ez mindehol így van. PLáne az oylan aktív külpolitkájú országoknál mint Hollandia. Senki sem ellensége a saját országának és ha kiad pénzt akkor szereti látni hogy (számára is) hasznos dolgokra megy el. Az EU nál legfeljebb uniós termékek rpeferenciája lehet, amibe ugyebár ki is bele tartozunk...

johevi 2010.11.15. 14:04:15

Konkrétan le lett nyúlva a pénz, senki nem tud semmiről, el sem kezdték.

ámbátor 2010.11.15. 14:31:02

Rajtam kívül senki nem próbáta ki az openeurope.org címet?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.11.15. 14:33:10

Nekem az tetszett amikor az egyik ács a faluban megnyerte valamilyen emlékmű állítását, gyorsan csinált egy gyerektábort és kifaragtatta velük. Az igaz, hogy kétszer fizették ki, de a kölykök a faluban nem is merik tönkretenni, mert látják, hogy mennyi munka van vele...

Az EU helyében leginkább a felzárkóztatást, esélyegyenlőséget kellene támogatni: ez nem konkurencia nekik, de legalább minden parkosítva, akadálymentesítve és eukonform felhasználható lesz.

Nzoltan 2010.11.15. 14:40:56

"Természetesen a lista nem véletlenül 50 férőhelyes, vannak rajta cifra dolgok Magyarországon kívülről is."

Be kellett férni a 49 magyar pályázat után még egy EUsnak is. :-)

Egyéves Önkéntes 2010.11.15. 14:45:37

Nem elég az egyes országok bürokratikus vízfeje, van egy még nagyobb, mind felett.

Globetrotter2014 2010.11.15. 14:50:11

@EÖ: szerintem érdemes lenne megnézni, hogy mekkora az a "vízfej" mondjuk a magyar kormány, egy nagváros vagy mondjuk a német szövetségi kormány mellett. Lehet hogy érdekes dolgok derülnének ki...

Egyéves Önkéntes 2010.11.15. 15:05:22

@ZF2: azért szerintem vannak égetőbb problémák is a görbe uborkánál és a 100W-os izzónál
és a fenti lista is szépen mutatja, hogy elqrják a sok pénzt a semmire

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.11.15. 15:07:49

nem értem h anno h felejthették el a messze földön hírös bodrogkeresztúri 40 centis kilátót
...aaaaz mindent visz, minden szempontból.
minden lista első helyén a helye.

"nemcsak hazánk új jelképe" hanem:
az uniós magyarország szimbóluma.

@laspalmas: megírtátok ti is:

vastagbor.blog.hu/2009/10/06/hazank_uj_jelkepe
vastagbor.blog.hu/2009/10/13/mi_is_ez_tulajdonkeppen_1

szép képek:
07-04-14-kilato.bodrogkeresztur.fotoalbum.hu/

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.11.15. 15:10:15

javít:
"nemcsak hazánk új jelképe" hanem - helyett:
nemcsak "hazánk új jelképe", hanem:

ajajajjjjjj 2010.11.15. 15:13:44

inkább a kutyafitnenessre, mint a cigókra!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.15. 15:24:41

@eszkep: csak neked :)))

tv2.hu/tenyek/cikk/ugyved-halalra-iteltek-tasnadi-petert

külön felhívnám a figyelmet T. Péter ÜGYVÉDJÉRE :))))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.11.15. 15:40:43

Az első magyarországi egészségügyi PHARE-támogatásból lóklinika is létesült...

Globetrotter2014 2010.11.15. 15:42:21

@EÖ: ezt nem az EU szórja el, hanem a tagállamok. Pont azért nincs vízfej, mert az Bizottság "megbízik" bennük. Ha MINDEN projektet ellenőrizne a BIzottság, akkor nem 50e ember dolgozna ott hanem mondjuk 5 milla...

Alex2000 2010.11.15. 15:50:41

A hangsúlyi inkább azon kéne legyen, hogy sosem épült meg. A pénzt valaki viszont felvette...

Egyéves Önkéntes 2010.11.15. 16:01:33

@ZF2: legyen igazad! nincs vízfej, nincsenek EU-s képviselők, minden fasza így.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.15. 16:19:27

Nem rossz, nem rossz.

Az én vízátlátszósítási projektem mennyit kap majd sikerdíjként?
Sikeres az tuti, mert a víz átlátszó :)

ÉS egyébként arról nem szól a dolog, hogy mi történt azután, hogy ezek kiderültek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.15. 16:31:05

@Seduxen: Jaj ezen a dumán annyira jót röhögtem...
...ha annyira beteg, hogy tudott fenyegetni-zsarolni-stb.
Börtönbe vele.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.15. 17:58:22

Ahogy elnézem, máshol is van korrupció rendesen.

Amúgy remélem, ezt visszafizették?

2010.11.15. 18:27:13

@Seduxen: A parkinzon kórba nem hal bele. A szemével meg, ha tényleg beteg, el kellene látni! Vigyék el a kórházba, bilincseljék oda az ágyhoz, aztán ha kész a műtét, mehet vissza. Nehogy már csáléra ragassza a papírzacskókat a rossz szemével!

firg_firg 2010.11.15. 18:27:46

A tiroli gazdak 16 ezres tamogatasa kb lenyegtelen aprosag, meg szimpatikus is az otlet, a motorsklub 700 eurojat emlitnei is felesleges. Nezzuk mar az aranyokat is jo?

A kutyafitnesszre adott 411.000 mar nem semmi. Itthon az ilyen emberek jarnak BMW-vel.

Mar csak azt szeretnem tudni, hogy ki kinek a kije?

Amugy meg lehetnénk regionalis kutyafittnesz turizmus celorszag.

2010.11.15. 20:43:57

@ColT: Ugyan miért ne? Az egészséghez minden magyar állampolgárnak alkotmányos joga van. Elég szégyen az, hogy újabban ezen akarnak spórolni... miközben minden idióta hülyeségre számolatlanul van a dohány az óriás homokórától dempszli vakondjáratán át a magyar grossglocknerstrasséig.

turcsány karcsi elvtárs 2010.11.15. 21:00:48

@Seduxen: csak nem a viktor című könyv írójáról van szó véletlenül?

suski 2010.11.16. 01:03:53

A repülő gorillák a legjobb a brilliáns büdösláb táncukkal....400 000 eurót kaptak a büdöslábú repülő gorillák..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.16. 02:49:34

@csernaja obca: Bűnözőket ne gyógyítgassunk már. Faszikám nem véletlenül került 2x börtönbe.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.16. 09:25:31

@turcsány karcsi elvtárs: de bizony róla :)))

@csernaja obca: "Nehogy már csáléra ragassza a papírzacskókat" - ez mennyire aljas megjegyzés volt :))))))

@ColT: na várjá'! az lehet, hogy nem is ő volt (már aki zsarolt, fenyegetett, meg lefizetett), hanem - kapaszkodj meg! - a MÁSIK ÉNJE!!! Ugyanis minden bizonnyal skizofréniában szenved! Így kell hogy legyen tisztelt Bíróság! :)))

azért az legalább is meglepő, hogy amint Sintér Pándor kerül a belügyéri székbe, "szegény" Tasnádira mindig rájár a rúd...

MagyarZizzi (törölt) 2010.11.16. 10:49:28

Nem mindegyik tétel hülyeség a listán, de az összegek láttán megakadt a torkomon a saját nyelvem. De azt hiszem, visszük a prímet a kutyafitnesszel. Már maga az ötlet: kutyafitnesz -- én már az állat-szépségklinikáktól idegbajt kaptam, kész szerencse, hogy ez nem valósult meg!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.11.16. 12:24:57

@csernaja obca: Az nem lenne takarékosabb, ha mielőbb lábbal előre szabadulna? Mi szüksége van az ilyenre a társadalomnak? (Na jó, az ügyvédjei által fizetett prostituáltaknak biztos hiányozna a bevétel...)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.16. 13:16:55

@csernaja obca: "Ha ezt az okot nem keressük és nem szüntetjük meg" - ezen logika mentén kb MINDENKINEK bűnözőnek "kellene" lennie, mert OKOT mindenki találhatna, ha AKAR.

Megjegyzem, ha csak a fele igaz annak, amivel T.Pétert már eddig megvádolták, akkor ő pont az a kaliberű bűnöző, akinél a "jó útra térítés" halott ötlet. Ott maximum az tántoríthatja el az újabb bűnelkövetéstől, ha megfelelően hosszú időre "kivonják a forgalomból". Mondjuk 10-15 évre.

Na az lesz az igazi prevenció, amikor az első ilyen fecskék megkezdik a kibaszott hosszú fegyházbüntit - és nem egy szanatóriumban -, és ezzel párhuzamosan a felderítés is javul, mert akkor a baltaarcú kénytelen lesz belátni: ha elkövetek valamit, lebukok, és akkor rámrohad a műanyaglakat. Ez máshogy NEM MEGY.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.11.16. 13:55:04

@csernaja obca: "én személy szerint nem tartom lehetetlennek hogy egy bűnöző megjavuljon"
Azt én sem, több példa is van rá. Leginkább kolostorba vonulnak, szerzetesként vezekelnek bűneikért. A legtöbb ilyen kolostorhoz képest a börtön életmódja kis képzavarral (lásd: "elszabadult a pokol a Szent Péter téren" ) kész megváltás. Van is egy olyan orosz kolostor, amelyet talán 40 rabló alapított, de nem az Ali Baba csapata. Namármost a világvallások közül a kereszténység, az iszlám és a buddhizmus is ismeri a kolostor és a szerzetesség intézményét, de az ismeretlen a Tasnádi-féléknél. A kultúrák közötti gátakat meg nem igazán lehet átugrani...

@Seduxen: A börtönben szinte minden luxust kellene biztosítani - de csak rabmunkával megkereshető külön "pénzért". Egyébként priccs (nappalra felhajtva) két pokróccal és két lepedővel, hideg ivóvíz, de kötelező napi fertőtlenítő zuhanyzás, és a kórházival azonos étkezési norma. Heti fél óra beszélő, csomagot nem fogadhat.
Ha dolgozik, kaphat matracos ágyas szobát, munkával arányos étkezést, sőt, aki napi 8 órát intenzíven ledolgozik, az tévés, számítógépes cellába is mehet.
És természetesen - a rabok és őrök egészségének védelme érdekében - a börtönök teljes területén haladéktalanul be kellene tiltani a dohányzást is. A pszichomókusoknak is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.16. 14:16:23

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: azt hiszem, hogy ezen kommented után a TASZ, a Helsinki Bizottság, és úgy en block MINDEN libsi gittegylet nevében EL KELL HATÁROLÓDJAK :))))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.16. 22:03:49

@Seduxen: Erre van sztorim.
Egy perkátai SKIZOFRÉN(!) asszony beperelte a helyi kórházat, hogy őt ott akarata ellenére fogvatartották! Van nála egy zárójelentés az aláírásával. De szerinte a szignó hamisítvány, mert ő nem emlékszik, hogy bármikor is bármit aláírattak volna vele.

Skizofrénia (bocs, hogy wikis)
en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia

Már értem, perkátai ismerősöm miért költözött fel Pestre.....

süti beállítások módosítása