Skip to content


       Szűrés lista

Hát már a filozófusok is?!

A Nagy Elszámoltatás elérte a filozófusokat is!
Uramisten, már ők is?!

Nagyon örvendetes, hogy Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos letúrt a legaljára, de mi nem igazán a filozófus-mutyikra vagyunk kíváncsiak ... semmi más nincs már? 8 hónap alatt a Nagy Elszámoltatás sokat nem mutatott fel, a Hunvald-Hagyó-Mesterházy-Zuschlag-Benedek ügyek még az előző kormány alatt indultak, Budai Gyula eddig egy letartóztatott Tátrait tud felmutatni. Hát ez óriási nagy csalódás.

Na, a filozófusok.


A vádak szerint a filozófusok úgy jutottak rendszeresen tetemes kutatási pénzekhez, hogy megadott témáik semmiféle viszonyban nem voltak a pályázati kiírással, szervezetten lecsapolták a tudományos kutatásra szánt pénzeket, hat pályaművel összesen csaknem félmilliárd forinthoz jutott hozzá a Gyurcsány-kormány idején a Radnóti Sándor, Heller Ágnes, Vajda Mihály, Gábor György és Geréby György alkotta filozófusi kör. A Magyar Bálint akkori oktatási miniszter által létrehozott és felügyelt NKTH pályázatain 2004-ben és 2005-ben Boda Miklós elnöklése alatt olyan, filozófusok által beadott pályázatok nyertek, amelyeket tartalmi okok miatt azonnal vissza kellett volna utasítani, mert "témájuk köszönő viszonyban sem volt a pályázati kiírással", valamint "az elnyert összegek pedig irreálisan magasak a feladat súlyához képest".

Jedlik Ányos program, 2005, Heller Ágnes, 53,9 millió forint:



Jedlik Ányos program, 2005, Weiss János, 54,1 millió forint:

 Jedlik Ányos program, 2005, MTA Filozófiai Kutatóintézet, 70,5 millió forint:



Gond-Cura alapítvány, a Nietzsche-Lukács-Heidegger kutatásról, a projektbeszsámolók.

Persze a kutyát nem érdekelné, hogy min molyolnak a filozófusok, csakhogy ezek a filozófusok bizony szépen benne voltak a politikában, mégpedig a balliberális oldalon.

Heller nem véletlenül szerepel az Árokásó Top100-ban, Orbán-fóbiája csak Debreczenihez mérhető. 

Heller a Magyar Narancsban reagált a vádakra. Az  SZDSZ által alapított Vig Mónika-díjas filozófus a következővel állt elő:
"Magyarországon a filozófusok nagyon szegény emberek, nézzék meg a fizetéseket. A könyveikért majdhogynem semmit nem kapnak, kontrollszerkesztésért nagyon keveset, fordításért még kevesebbet. Ezeket az embereket azzal vádolni, hogy jogtalanul zsebretesznek tíz- és százmilliókat, ez egy elképesztően hazug összefüggés."

"Nem a pályázatokra jelentkezők dolga eldönteni, hogy a témájuk valóban összevág-e a kiírással, hanem azoknak, akik erről határoznak." A szóban forgó pénzek "mentek valamire", példának hozta fel a könyvtárbővítést, számítógépek beszerzését, a természetesen leadózott összegek maradéka pedig "fiatalembereknek, pályakezdő, munkanélküli tudósoknak adott valamiféle megélhetési és munkalehetőséget". "Ha több ember több évre kiterjedő szerény bérezését felszorozzuk, akkor jutunk el ezekhez a tízmilliós összegekhez, amikről azt sejtetik, hogy egyetlen összegben magánvagyonok gyarapítására használták."

A filozófus azt is kifogásolja, hogy "liberális" jelzővel szerepel a cikkben, mely szerinte úgy szerepel a szövegkörnyezetben, mint egy szitokszó. "Senkit nem érdekel, hogy Nietzschéről, Lukácsról vagy Heideggerről mit gondolok vagy írok, a lényeg, hogy nem szeretem Orbán Viktort."

Heller a téma vezetését azért vállalta el, mert ért hozzá, de semmiféle külön pénzt nem vett fel erre. A pályázaton színvonalas szövegek készültek, és teljesítették azt, amire vállalkoztak: kiadták a könyveket, volt kontrollszerkesztés, kutatták a szerzőket. Feltette a kérdést is: "azért ne lehetne témavezető egy Heideggerről szóló témánál, mert Orbán Viktort kritizálta?

Heller még most sem érti :)

Állami pénzt kapott, most átnézik a papírokat. Ráadásul egy SZDSZ-es miniszter irányítás alatt lévő intézménytől kapta a milliókat, még mire számított? Hogy minden úgy megy tovább, mint május előtt? Az a legkevesebb, hogy elszámoltatják. 

Csak sajnos az elszámoltatási listán Hellernek meg a filozófusoknak valahol a vége felé kellene lenniük.
Az MSZP-SZDSZ brancs meg röhög az egészen.

Nem lesz itt semmi, pár közkatonát feláldoznak, oszt megy minden tovább.

Ja, Hellerék mosdatása persze már megindult:
"Maguk mondják ki, hogy világnézeti alapon, a politikai szembenállás okán harcolnak aktívan azért, hogy liberális filozófusokat hatalmi erővel meghurcoljanak, zaklassanak és megfosszanak az egzisztenciális biztonságuktól. (...) Nem vigasz, hogy a filozófusperben végül majd csak egy kisembert, egy „hörcsögöt” fognak elvinni, esetleg a pályázati pénzek valahol netán elhibázott adminisztrációja miatt. (...) Ma az értelmiségi szakmák egzisztenciájukban fenyegetett tagjai azt számolgatják, hogy vajon mások milyen erőket sejtenek a Magyar Nemzet sorozatlövésként közzétett cikkei mögött, s hogy vajon a kirúgatásuk után lesz-e még valaki, aki e beláthatatlan és kiszámíthatatlan erőtérben egyáltalán foglalkoztatni meri őket."

Csodálatos szavak!
"Netán elhibázott adminisztráció", mi? Ha nem tudsz forintra elszámolni a pályázati pénzzel, megütöd a bokádat nagyon, ezt minden pénzügyes tudja ...

Friss:
Az Expresszen keresnek Budai Gyula mellé filozófus szakértőt :)))

Címkék: pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr652580665

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gondolatok a médiatörvény körüli hisztériáról 2011.01.15. 17:58:48

Ismét úgy érzem, mintha sok ember nem is ezen a világon élt volna eddig. Úgy látszik mostanság ez az érzés egyre gyakoribb lesz. Tudom, hogy kényelmesebb bizonyos vélekedésekre hallgatni, mint elgondolkodni a világ valós dolgain, a jövő bizonytalansága...

Trackback: Ha már túl ideges vagy, nem bírod a való életet 2011.01.13. 20:02:37

 Eleged volt a hülye politikusokból? Abból, hogy nem te döntesz a saját sorsodról? Hogy nem szólhatsz bele, hogy hogy is alakuljon az ország sorsa? Itt a lehetőség, hogy változtassa rajta és tegyél valamit! Itt olyan erős Magyarország, amilyenné m...

Trackback: Anzelm istenérve, avagy az emberi ostobaság éltetése? 2011.01.13. 19:54:01

Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, logikai és halmazelméleti elemeket is tartalmazó érve egyeseknek, a számtalan eddigi cáfolat ellenére még ma is helytálló és logikus. Pedig a cáfo...

Trackback: Mikor kezd már esni a Fidesz népszerűsége? 2011.01.13. 16:24:33

Érdekes infókra akadtam a napokban, amelyek segíthetnek kirakni a nagy puzzle-t, ami talán magyarázatot adhat! Egyfelől itt van ez a HVG-ben megjelent írás. A cikk kutatásokra hivatkozva leírja, hogy bár a hazai és nemzetközi sajtó hangos a Fides...

Trackback: Mikor kezd már esni a Fidesz népszerűsége? 2011.01.13. 16:24:10

Érdekes infókra akadtam a napokban, amelyek segíthetnek kirakni a nagy puzzle-t, ami talán magyarázatot adhat! Egyfelől itt van ez a HVG-ben megjelent írás. A cikk kutatásokra hivatkozva leírja, hogy bár a hazai és nemzetközi sajtó hangos a Fides...

Trackback: Heller: „A lényeg, hogy nem szeretem Orbán Viktort” 2011.01.13. 15:22:02

„Senkit nem érdekel, hogy Nietzschéről, Lukácsról vagy Heideggerről mit gondolok vagy írok, a lényeg, hogy nem szeretem Orbán Viktort” - fogalmazott a Magyar Narancsban Heller Ágnes. A Magyar Nemzet szerint Heller és több más filozófus úgy jutott tetemes…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arlequin 2011.01.14. 10:53:48

@Marcellusca: jaésigen. a hatalom, tegyük hozzá, hogy a bitorolt-jogtalan hatalom, mindig is félt a gondolkodóktól. a valódiaktól mármint. nem azoktól, akikról jelen esetben szó van. a tisztakezű hatalom pedig mindig is teret engedett a valódi gondolkodóknak, mert nem volt félnivalója, hiszen a szellemi tekintélyt éppen ezek szolgáltatták uralmához. ezek a gondolkodók néha szentekként, néha tanácsadókként, néha papokként, avagy csavargókként jelentek meg a nagypolitika színpadán, olykor pedig meg sem jelentek, csak háttérből tolták a tutit. hamvasnál, guénonnál illetve kínai forrásokban erről bővebben olvashatsz.

@guma: most erre mit mondjak? demokrácia vagyon. most éppen 'polgári' eladdig pedig 'népi'. ezen eset pedig a népi demokrácia polgárait érinti kellemetlenül. ;-) köllött nekik okoskodni.

Marcellusca 2011.01.14. 11:00:33

@arlequin: Asszem itt mondtad ki a lényeget: "fizikailag kiirtották a valódi elitet és igen nehéz visszaszerezni azt a tudást, ami 60néhány éve eltűnt,"
És ez egyre rosszabb lesz.

A rosseb nézegesse vissza Arisztotelészt meg Platont!
Ölég volt, hogy letuttam filo szigorlattal a dógot. :DDDD

arlequin 2011.01.14. 11:13:43

@Marcellusca: nekem se a kedvenceim... ;-)
egyébként nem kell aggódni. lehetetlen kiirtani a valódi tudást. gyün már az vissza, mint a talajvíz. vagy a folytatólagosan elkövetett sör-bor-pálinka kombó.

dekonstruktőr 2011.01.14. 11:19:28

@fokabacsi: Láttad a számálkat? Tudod, hogy kik, hényan, mire, mennyi időre, milyen feltélekekkel kapta? Mert én nem. Miről beszélünk? Mellesleg egy professzori pályázat megnyerése mögött évtizedes munka van, külföldi és beldföldi publikációk tucatjai. Van fogalmad arról, hogy az milyen meló? Mit és mennyit kell tudni hozzá? Hányan kell elfogadják a műveidet, hogy megjelenhessenek küldföldön? Heller Ágnest többek között a német állam tüntette ki a tavaly. Azelőtt a dán akadémia. A neveiket idézik a nemzetközi szakirodalomban. Ne hülyéskedjünk már.

kill004 2011.01.14. 11:30:21

Édes istenem! Ezek miatt a szerény filozófusok miatt töröltette kínai a mandineren a posztját,
majd írt utána egyet "Elnézést" címmel?

Tewton: "a nemlétező netvörk így szokott nemműködni. "

Muhaha.

arlequin 2011.01.14. 11:50:00

@kill004:

igen, így nemműködik az ami nincs. meg ezek a protekktor-inkvizítorok sem létezően védik azt amit nem is kell.

hihihi

derelyegrádi szellem 2011.01.14. 12:05:52

@oszibácsi:

Még nincs. És ennek jó oka van. Először még az MSZP-t is ki kell ejtenie a Parlamentből (mint az MDF-et meg az SzDSz-t) majd csak utána.

arlequin 2011.01.14. 12:07:46

@kill004:

igen, így nemműködik az ami nincs. meg ezek a protekktor-inkvizítorok sem létezően védik azt amit nem is kell.

hihihi

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.14. 12:09:32

@arlequin: @Marcellusca:

"fizikailag kiirtották a valódi elitet és igen nehéz visszaszerezni azt a tudást, ami 60néhány éve eltűnt,"
tény h erősen meg lett szűrve, szelektálva, továbbá, "nemesítették"/"génmanipulálták",azaz "tanították" az új generációkat.

Én azt hiszem h magyarországon sosem volt valódi (azaz méltó az elit címre) elit.
/ Volt pár nagy művészünk és tudósunk, de ők nem alkottak "elit"-et. /
Filozófiában a magyarok kb mindig is csak követték a világ fejlettebb régióit.
Ez azt hiszem az utolsó többszáz évre tuti igaz.
(Bár keressetek/mutassatok ellenpéldákat !!!!!)

Általánosabban is igaz, szerintem, h a magyarok követők és átvevők voltak az utóbbi évszázadokban, SAJNOS. [ van pár kivétel: vannak nagy tudósaink, sokuk nem is biztos h a mienk, mert nem véletlenül itthagyta az országot, - itt inkább a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elv és a féltékenység szokott menni. Vannak nagy irodalmáraink, pl
József Attila neve végre méltó helyére került pl Franciaországban, vannak nagy zenészeink, pl Bartók, Liszt, Kurtág, .. ]
....
főpéldám a(z) (egyik) legnagyobb magyar: Széchenyi
mit is csinált ?
elment Angliába, megfigyelt ott sok mindent, megértette az ottani dolgokat
és megpróbálta magyarhonban meghonosítani azokat / haza próbálta importálni
Mátyás dettó ... hozta az olasz kézműveseket és iparosokat.
ééés megkereste kora nagy gondolkodóit, alkotóit, akiket igyekezett udvarába csábítani.

Van pár kivétel:
pl a Magyarországi Tanácsköztársaság kikiáltása ... (ebben eléggé élen voltunk nemzetközileg..... pff)
de az enyhén szólva is rettentő szerencsétlenül sült el:
lényegében egyenes utat nyitott Trianonhoz ......

..

szerintem magyarország alapvető rákfenéje, az utóbbi 50-80 évben, a magyar polgárság (nem kispolgárokra gondolok, azt kitermelte a kádár-korszak), azaz polgári réteg, -
a "tényleg független/autonóm civilek" - alapvető nem léte.
ééés
ezt nem lehet szabályozással (pl törvényi úton) v másképp gyorsan orvosolni/megoldani.
minimum több generációnyi idő / kb 60év .../
..
bááár nemzetközileg is eltűnőben van a "a tényleg független/autonóm civilek"-réteg.
ha egyáltalán létezett is valaha (amiben nem vagyok biztos)

arlequin 2011.01.14. 12:11:20

te meg, blogmotor, szabadságon vagy? grrr

@derelyegrádi szellem: ez is egy meglátás. nem is olyan rossz. egyébként hogy vagyol dottore?

derelyegrádi szellem 2011.01.14. 12:17:26

filózófus tolvajlás lezárása gyanánt egy Heller Agnes idézet tegnapról:

"Ezek a pénzek mentek valamire"

Így van Ágnes asszony. Ehhez én magam is csak csatlakozni tudok, ez biztos hogy így volt.

A Budaiék arra kiváncsiak pont, hogy mire... . És midnezekre az Ön által adott instrukciók alapján ("Ezek a pénzek mentek valamire") egy jogerős bírósági ítélet indoklása fog megnyugtató, és mindenkit kielégítő magyarázatot adni.

Sorokin neked meg csak annyit TGM vonatkozásban, hogy ő is megszólalt az ügyben, idézem:

"Nincs szó visszaélésekről, csupán arról, hogy a bürakratikus szabályok csavarintásával lelehetőség nyílt ilyen kutatások finanszírozására."

Ahhaaa éééértem. Ha esteleg mondjuk a polgárjogi szabályok "csavarintásával" TGM lakását átíratnám a sajátomra, akkor is ez lenne a véleménye, mármint hogy itt semmiféle visszélés nem történt?

derelyegrádi szellem 2011.01.14. 12:20:32

@arlequin:

köszönöm kérdésed: megvagyogatok. nagyon sok a munkám. Ami jó is, rossz is. Rossz, mert pl ide sem értem ide fél évig. És maradni sem tudok sokáig.

fokabacsi 2011.01.14. 12:33:27

@dekonstruktőr: Egy focistánál azonnal, hányan ülnek a lelátón, hányan harcolnak, hogy közvetíthessék, mennyi a csapat pénzben kifejezhető reklámértéke ...stb.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.14. 12:38:58

félreértések elkerülése miatt írok:
Szorokin nem Sorokin, azaz elhatárolódok a fenti sorokin-tól
azaz szorokin ilyet nem írt/mondott:

@derelyegrádi szellem: "Sorokin neked meg csak annyit TGM vonatkozásban, hogy ő is megszólalt az ügyben, idézem:

"Nincs szó visszaélésekről, csupán arról, hogy a bürakratikus szabályok csavarintásával lelehetőség nyílt ilyen kutatások finanszírozására." "

arlequin 2011.01.14. 12:40:25

@derelyegrádi szellem: nah. ugyane' van errefele is. ma szabad délelőttöm, tegnap este szabad délutánom volt. bekódorogtam, s lám, mitadisten, hellermúmia pofonba szaladt. helyes. csak így tovább. na, megyek én is. ég áldjon.

arlequin 2011.01.14. 12:41:29

@szorokin: azt a tgm-et nyugodtan elfelejtheted. szerintem. de jogodban áll hallgatni ;-)))

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.14. 13:11:05

@arlequin: nem felejtem el.
érdemes olvasni a politikai elemzéseit.
az egyik legfüggetlenebb magyar gondolkodó; bár nem szittya v kuruc.
vicces volt sokszor amikor Bayer meg egyéb jobboldali guruk TGM-el támasztották alá mondanivalójukat.

filozófusként, azaz filozófiát meg nem olvasok mostanság kb semmit.

filozófiából te meg gyakorlatilag csak a tradícionalista iskolát fogadod el.
mondjam azt h csak ezt az iskolát képviseled ?

ezek is csak ideák, elméletek/teóriák; -
azaz klasszikus arlequini érveléssel ezeket is ki lehet dobni, UGYANÚGY, mint a többi ideát, elméletet/teóriát.....

hu.wikipedia.org/wiki/Tradicionalista_iskola
en.wikipedia.org/wiki/Traditionalist_School

dekonstruktőr 2011.01.14. 14:20:23

@fokabacsi: Csakhogy eszerint a logika szerint Michael Jackson annyival ér többet Bartók Bélánál, ahányszor többen hallgatták... Elég vicces értékskálát lehetne így felállítani.

Béla Bácsi 2011.01.14. 15:32:12

@Buba Blictrix: Nem. Nem számoltam össze. Nem is akarom. És igen: előitéletes vagyok. Ugyanúgy, mint te és a hozzád hasonlók. Csak én más irányban. Nekem nem szabad, csak nektek?

Béla Bácsi 2011.01.14. 15:34:41

@dekonstruktőr: PÉNZBEN igen! Nektek pedig ezt úgy kéne tudni, jaj!

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.14. 15:34:58

Tipikus példánya ezeknek a "68-as nemzedék"-hez tartozóknak ez az ember : en.wikipedia.org/wiki/Ira_Einhorn. Érdemes megnézni a "pályafutásáról" készült filmet. M.o.-n is bemutatták Vadászat az egyszarvúra (Hunt for the Unicorn Killer 1999) cimmel . Az öntelt, ocsmány, nagyképű zsidó entellektüell mintapéldánya, aki aztán embert is ölt, végül fajtájának jó szokása szerint elmenekült a felelősségre vonás elől, végül a franciák fogták el, ugyanis ott bujkált a kis féreg tetű.

Ugyanez a mentalitás jellemezte és jellemzi Hanna Arend-et, Sky kapitányt, Hellert, Ranschburgot, TGM-et meg a többit. Még az életkoruk meg az élethez való hozzáállásuk is ugyanaz. 1931-50 között született "minden csak nekünk jár és mindenkinek mi mondjuk meg a tutit" életfilozófiájú emberek. '68-ban is az ilyen rothadt kis tetűk tüzelték fel Amerika meg Nyugat-Európa ifjúságát. Jó lesz, ha már mindegyik kidöglik közülük...

dekonstruktőr 2011.01.14. 15:41:06

@Béla Bácsi: Ha népszavazást tartanának, hogy legyen-e ingyenes a sör, szerinted mi lenne az eredmény? Ostoba demagógia ez az egész. Arról van szó, hogy kicsinálják az értelmiségnek azt a részét, amelyik kritizál. Ennyi. Mint a komcsik. Ugynanazt. Ahhoz, hogy egy filozófus eljusson oda (ahova én még nem), hogy viszonylag nagyobb összegeket megpályázhasson, évtizedekig kell kutatnia, megvédenie azt irigy kollegák előtt és elérnie, hogy publikálják. Miközben mások számlagyárakat működtetnek ebben az országban, minden utcában. Kész röhej ez az egész.

Béla Bácsi 2011.01.14. 15:43:36

@stirlitzist: Az öcsém is ott volt. Harcban nem kellett részt vennetek, legfeljebb a kitárt tömegsírok megnézésében, amit a függetlenségét tőlünk visszanyert déli szomszédunk hozott létre tévelygő demokráci-kereső pillanatában.
A lövöldözésre visszatérve: Miért gondolod, hogy ha a rendőreink lelőnének egy-két nekik támadó cigányt, azonnal Jugoszlávia-méretű katasztrófa törne ki? Vagy az INKAL/Mossad már tárol itt automata kézifegyvereket Judapesten, hogy meg tudja segíteni bajba jutott kisebbségeinket? Tudod, nekem ez hihetőnek tűnik! És nem az én ostobaságom miatt (ahogy gondolom, sietve magyarázod majd a dolgot), hanem a TI eddigi tetteitekből kiindulva! ( lásd Kohn Béla, Szamuely Tibor Rosenfeld Mátyás, Eisenberger Mózes, vagy ki a fasz, és a többi...és a többi...)

Béla Bácsi 2011.01.14. 16:05:47

@dekonstruktőr: Van igazad sok mindenben! A számlagyárakkal egyet értek, pl.
De! Itt most az a téma, hogy 500 millió forint lett ráfordítva olyasmire, aminek itt atöbbség nem igazán látja az értelmét és hasznát. Valaki korábban számolásra buzdított, hát most megteszem. Hány embert emlegetnek ebben a vízilófos-körben? Ötöt? Egy átlag magyar tanári kereset mennyi? Legyen 200 ezer Ft havonta. Az évente 2.4 millió. Öt embernek az 12 millió évente. 500 millió Ft így el kellett volna tartson 46 és fél évig! Hány év alatt is vették fel ezt a zsetot? Négy vagy nyolc?

dekonstruktőr 2011.01.14. 16:12:16

@Béla Bácsi: Nem tudjuk kiszámítani, mert ez a pénz nem bér, hanem összköltséget is tartalmaz (szokás szerint), fene tudja mi mindent. Könyvek megjelentetését például. Kiutazásokat, asszisztensek bevonását, jogdíjakat, műfordítást, konferencia költségeket. Szerintem az egyetlen kérdés az, hogy el tudnak számolni vagy nem. Ha nem tudnak elszámolni, akkor nyilván ugyanúgy kell velük szemben eljárni a törvény erejével, ahogyan bárki mással szemben is. Csak sajnos ez nem egy egyszerű APEH-ügynek látszik. Hanem egy értelmiségi réteg kipécézésének és meghurcolásának. Őket és nem másokat.

Béla Bácsi 2011.01.14. 16:12:38

@dekonstruktőr: Majd kifelejtettem az első részét az argumentumodnak! Kicsinálják az értelmiség egy részét! Nem ez az "érteliség rész" csinálta ki Akasztós Lukács György oldalán a maradék magyar értelmiség "egy részét"? Vagy azok nem voltak "jó" értelmiségiek? Vagy nem voltak értelmiségiek? Vagy nem voltak világhírűek, mint Jancsó Miklós? Vagy nem voltak ösztöndíjasok és tanársegédek "híres" ámerikai egyetemeken (kizárólag a Hollókosztról és a magyarság náczulásra hajlamosságának elemzésével foglakozván)? Szóval, aggódunk, aggódunk? Már megint, ugye? Bőröndnyafi?

Béla Bácsi 2011.01.14. 16:15:07

@dekonstruktőr: "Őket és nem másokat."
Mégis, kire teccel gondolni? Ki lenne az a "más", aki "megérdemelné"? Jesszuskám! Csak nem Balog Artúrra gondolsz? Te faszista!

dekonstruktőr 2011.01.14. 16:19:12

@Béla Bácsi: Ki a fene foglalkozik közülük "csakis a Holokauszttal, meg mit tudom én mivel"?! A sajtóban megnevezett projektek egyike sem arról szól. Mellesleg sokan foglalkoznak a világon Holokauszttal vagy egyébbel, akár zsidók, akár nem, ugyanúgy, ahogy egyiptomi múmiákkal. Miért kell ezek miatt a témák miatt görcsölni? Kutatni kell őket, mint bármi mást. Ez a tudomány. Ami Lukácsot illeti, Hellerék még a nagymester életében elfordultak tőle, amit számtalanszor megírtak. Utoljára éppen a szocializmus idején üldözték őket, vették el intézeti állásukatz (73-ban, asszem). Milyen érdekes. Talán azért, mert sosem tetszenek az elnyomásra hajlamos hatalomnak...

dekonstruktőr 2011.01.14. 16:26:06

@Béla Bácsi: Milyen hóhért? Kit? Vannak nem a szoc-lib oldalhoz sorolható alkotók is, akik ugyancsak kaptak vagy kaphattak nagyobb összegeket (én magam is tudok ilyenről a volt tanáraim közül), velük most érdekes módon a kutya se foglalkozik. Ugye milyen érdkes. És olyanokról bveszélek, akiket se tíz, se húsz évvel ezelőtt nem hurcolt meg senki. És harminc évvel ezelőtt se. Mellesleg a szoc-lib értelmiség agyba-főbe kritizálta az összes szoci kormányt, már a rendszerváltás előtt elkezdve és a tegnapelőttig, csak ezt a jobboldal nem akarja látni, mert akkor nem lehetne őket most üldözőbe venni. A liberális sajtó úgy kritizálta az előző leköszöntött szoc-lib kormányokat, ahogyan a Magyar Nemzet egyszer se.

fokabacsi 2011.01.14. 16:29:04

@dekonstruktőr: fokabacsi 2011.01.14. 10:50:30
Még egy !! 500 000 000 Huf = legalább 400 gyári munkás által egy év alatt előállított érték ellenértékével. Hol van az ellenérték a fuss-oknál??
Válasz erre
dekonstruktőr 2011.01.14. 10:51:50
@fokabacsi: Egy focistánál hol van az ellenértéke az ennél sokkal többnek? A labda ennyivel fontosabb, mint a könyv?
Csakhogy eszerint a logika szerint Michael Jackson annyival ér többet Bartók Bélánál, ahányszor többen hallgatták... Elég vicces értékskálát lehetne így felállítani.
Jól el tudsz te beszélgetni magaddal minkét oldalon.
Se a focista se a jackson se a filozófus nem érdekel ! Egyik se lopjon , csaljon hazudjon.
még ál pályázaton se ! És főleg senkit ne nézzen hülyének, mert kiderülhet , hogy ő a legnagyobb.

Béla Bácsi 2011.01.14. 16:43:15

@dekonstruktőr: Hogy példaképeteket, Furcsány Fereczet idézzem (szabadon): "Akinek nem tetszik ez a Magyarország, el lehet menni!"
Vagy most, nekünk, nem szabad ilyeneket mondani? Csak nektek?

Béla Bácsi 2011.01.14. 16:46:25

@dekonstruktőr: Ja, akiket nem baszogatnak, az valószínű azért van, mert ők se sivalkodtak öt percenként a baloladali liberális (értsd: zsidó) médiának, hogy milyen geci Magyarország, meg hogy báncsák a cigánt, meg hogy meddig ér Zorbán bakancsán a kiontott zsidóvér ma reggel, stb...

arlequin 2011.01.14. 16:48:48

@dekonstruktőr:
te valamelyik másik országban élsz?

"Mellesleg a szoc-lib értelmiség agyba-főbe kritizálta az összes szoci kormányt, már a rendszerváltás előtt elkezdve és a tegnapelőttig, csak ezt a jobboldal nem akarja látni, mert akkor nem lehetne őket most üldözőbe venni."

muhahaha. agyba-főbe? agyba adta a dicséretet a főbe pedig a pezsgőt? erre gondoltál? jobboldal így akarja látni? de beteges vagy, istenem...

"A liberális sajtó úgy kritizálta az előző leköszöntött szoc-lib kormányokat, ahogyan a Magyar Nemzet egyszer se. "
így is van. egyetértek. csak egyesek elfelejtik, hogy a kritika alapvetően kétélű. lehet valaminek jó kritikája és lehet rossz. a 'liberális', valójában véleménydiktatatúrát fenntartó szolgalelkű slepp csakis JÓ kritikát gyakorolt.

szépen hazudsz. ügyesen. de még gyakorolnod kell. sokat. mert ez kevés. soxerencsét.

@szorokin: a saját képemet viselem. és kikérem magamnak magamat. na szevasz. bújj a seggébe ennek a szerencsétlennek, aki újságosbódékat akart döntögetni csurka lapja miatt... mennyire kicsinyes, mennyire pitiáner! pakold csak tovább a valóság polcait ott ahol vagy. az, hogy minden embernek cipője kell legyen, nem jelentheti azt, hogy az összes ugyanakkora méretet hordjon. ő ezt próbálja megtenni...

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.14. 16:49:33

@Béla Bácsi: Béla bá', ezért ajánlottam a fent emlitett sztorit. Íme, a történet dióhéjban: egy Ira Einhorn nevű zsidó hippi, egyetemi oktató és környzetvédő aktivista, az agykontroll technikák specialistája, ez az önmagát „planetáris enzimnek” tituláló pszichosarlatán (egyébként Uri Geller cimborája) elcsábítja, totális szellemi-érzelmi függésben tartja, a legváltozatosabb eszközökkel terrorizálja, majd – a szakítást megelőzendő – bestiális kegyetlenséggel meggyilkolja a pennsylvániai középosztálybeli családhoz tartozó Holly Maduxot, majd mint aki jól végezte dolgát, zavartalanul éli tovább világát. A rendőrség hivatalosan eltűntnek nyilvánítja a lányt, a szülők azonban ebbe nem nyugszanak bele, és megbíznak egy nyugalmazott FBI-ügynököt a nyomozás folytatásával. 18 hónappal később Holly mumifikálódott testére egy ládában bukkannak rá, Einhorn lakásán, aki ennek ellenére ártatlanságát hangoztatja és CIA-összeesküvésről hablatyol, áldozata apját pedig lenácizza. (Az apa öngyilkos lesz, az anya egy évre rá meghal.) Befolyásos támogatói közbenjárására óvadék ellenében szabadlábra helyezik. Ezt kihasználva, Edgar Bronfman (viszkigyáros és zsidóvezető) elvált feleségének az anyagi támogatásával külföldre szökik. Távollétében életfogytig tartó szabadságvesztésre ítélik, ő azonban 18 éven keresztül Európában bujkál, mígnem 1997. június 13-án egy franciaországi farmon akad horogra, ahol akkori barátnőjével éldegélt. Franciaország különböző jogi természetű kifogásokra hivatkozva megtagadja kiadatását. Eddig a film sztori...
Epilógus: A Le Monde 2001. július 21-i száma szerint Ira Einhornt hosszas jogi csűrés-csavarás után, a gyilkos és támogatóinak minden trükkje és manipulációja ellenére – amibe egy, a médiának szánt véres-kecsapos öngyilkossági szimuláció is belefért – végül mégis kiadták az Egyesült Államoknak, ahol valószínűleg újratárgyalják az ügyét.

kill004 2011.01.14. 16:55:35

mandiner.hu/cikk/20110114_igy_irtok_ti_itt_a_mandiner_eltunt_posztja#comments

Béla Bácsi 2011.01.14. 17:00:52

@James Onedin (aka Zöld Ember): Köszönöm a sztorit! Nincs új a nap alatt ugyebár! Lásd a tiszaeszlári vérvádban is volt egy kis "segítség" Amerikából, egészen a bécsi udvarig elért "valakik" keze, ahonnan is utasították a hű alatt való bírót, hogy észen legyen, mikor itélkezik! ( A sztori vége pikáns: ő észen is volt, amikor itélkezett, nem engedhette meg a náczulást a szarmagyaroknak, csak lemondott és soha többé nem bíráskodott.) Chercez la Juif!

Béla Bácsi 2011.01.14. 17:08:50

@James Onedin (aka Zöld Ember): Jajj, a kultúrnép nagyon őrzi amúgyis a bipsiket a barbár amerikaiakkal szemben! Lásd a nagy művész, törpezsidó Polanskit, aki bekábítószerezett, majd seggbekúrt egy 15 éves kislányt. Cigányvédő francúzaink ezt a bagatell ügyet nem látták érdemesnek arra, hogy egy ilyen nagy művész szabadságát korlátozzák ilyesmik miatt. Végül is: egy 15 éves kislányt segbedugni, kérem? Ez bárkivel, bárhol, bármikor megeshetik ugyebár! Vive la France!
A sztori vége az az, hogy a svájciak már majdnem kiadták, de aztán -hogy, hogy nem?- belátták, hogy mégis csak úgy a jó, ha nem adják ki! (Összeesküvéselmélet? Be is kell szarjak!)

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.14. 17:12:21

@Béla Bácsi: Ebben az általam emlitett sztoriban az a legröhejesebb, hogy a sztori minden szereplője zsidó. Maga Einhorn, a haverja Abbie Hoffmann, a kábitószer "apostola", a másik haverja Uri Geller, és ki ne hagyjuk Edgar "Eddie" Bronfmant, aki a Seagram's whiskeygyár tulaja. Szép kis bagázs...

dekonstruktőr 2011.01.14. 17:18:08

@arlequin: Tessék olvasni és aztán írni. Az sérteget, akinek nincsenek érvei. Az egész szoc-lib sajtó szidta az összes szoc-lib kormányt: Élet és Irodalom, Beszélő, Kétezer, Világosság, Holmi. és még sokan mások. Csak ezeket te nem olvastad. Ezért nem tudsz semmit, csak amit mások diktálnak a fejecskédbe.

Béla Bácsi 2011.01.14. 17:18:37

@James Onedin (aka Zöld Ember): Ahogy Imike barátom mondaná: "Hát yeah!"

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.14. 17:22:24

Egyébként az általad emlitett Polanski (eredeti nevén Ryszard Liebling) második felesége is ennek a 60-as évek végi liberális tombolásnak lett az áldozata, ugyanis Sharon Tate-et a (szintén zsidó) Charles Manson gyilkolta le, akit néhány háborodott máig valamiféle ikonként kezel.

Amúgy az inkriminált esetben szereplő kislány nem 15, csupán 13(!) éves volt...

Béla Bácsi 2011.01.14. 17:34:16

@James Onedin (aka Zöld Ember): Eh! Mit az két év egy franciának! Elvégre: "kultúrnép", úgymint a mi "rettegő értelmiségünk". Nélkülük derékig gázolnánk a disznózsírban és vágni lehetne a pálinkagőzt!
Apropó! Visszatérve "nagy kegy nekünk, szarmagyaroknak, hogy minket tisztel meg a pénzünk elfogadásával" vízilófosra: Heller nénire: Liszt Ferenc (antiszemita, korabel náczi) nem saját pénzéből alapította a zeneakadémiát? Vagy ő mennyit vert ki az akkori kormányból zeneszerzésre?

arlequin 2011.01.14. 17:43:27

@dekonstruktőr: jókat röhögök rajtad. olvastam az ÉSt és a Beszélőt is, olykor kezembe akadt az ún. 'Világosság', ami helyett inkább sötétséget írnék. valamint jókat röhögtem rajtad, amikor a Holmit szoc-libnek írtad. egészen kellemesen szórakoztató vagy. szerintem mind a szerkesztőgárda, mind a szerzők ezt erősen kikérnék maguknak. dehát lelked rajta. nameghogy. az ÉS-t szoclibnek mondani az egy olyan fokú szolgalelkűség, hogy csak na. mondhatnám: azonosulás a legrosszabb fajta 'jobboldali' szóhasználattal. és ezt te boldogan teszed. abszurd. innen is látszik, hogy nem olvasni kell és nem írni, hanem először valóban gondolkozni. ez eddig neked nem ment és védted a védhetetlen pénzszivattyút. hellermamit és a sleppet...
ha neked az érvek és a hazudozásra való rámutatás sértegetés, akkor bizonyosan nem véletlen ügyetlen terelgetésed.
de legalább kapsz érte pénzt?

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.14. 18:18:46

@arlequin:

nem azt mondtam, h egyetértek vele, v hogy mindenben egyet értek vele.
azt modnom h ebben a pocsolya-gettó-ugaron, a magyar ugaron kevés független gondolkodó van.
/ kevés színvonalas és független (színvonal, azaz TGM-nél ténylegesen hatalmas műveltség, és apparátus, akármit is mondj v mondjon bárki, ebben 100%-ig biztos vagyok).
ja és színvonal nélkül tipikusan nincs függetlenség, mert ahhoz azok az emberek kevesek.
ergo csak így lehet vki független gondolkodó. /

ééés én nem a politikai nézetei alapján ítélem meg az embereket.
vagy zsidóságuk v nem zsidóságuk alapján (bár elég sokszor jó irányzékot ad egy ilyen info).

hanem megpróbálom megismerni.
egy tudóstól vagy filozófustól azt várom el h
LEGYENEK GONDOLATAI, eredetiek, legalább részben
továbbá
ha politikailag értelmezhető a témakör, amiről gondolkodik az illető, akkor
azt is elvárom h AUTONÓM / FÜGGETLEN gondolatai legyenek a szekértáboroktól.

ééés qrvára mindegy NEKEM h ő milyen világnézet szerint gondolkodik, azaz
NEMCSAK AZOKAT A gondolkodókat keresem, AKIK AZ ÉN VILÁGNÉZETEMHEZ, ELVEIMHEZ
PASSZOLNAK.
azokat keresem, akiknek eredeti v független/autonóm gondolataik vannak, akiknek
érdekes véleménye van a világról.

szerintem te csak olyanokat szeretsz olvasni, ami megfelel a világnézetednek.
én meg másmilyet is.

és mégegyszer hangsúlyoznám, vkinek olvasása/tanulmányozása NEM JELENT
VILÁGNÉZETI ELKÖTELEZETTSÉGET, maximum
kiváncsiságot, érdeklődést, nyitottságot.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.14. 19:15:07

@arlequin:

"pakold csak tovább a valóság polcait ott ahol vagy."

te is azt csinálod, minden egyes alkalommal, amikor beszélgetsz valakivel pl csetelsz v kommentelsz.
ééés igen ha könyveket olvasol, akkor is.
legyenek azok bármilyen témájú könyvek pl szent iratok, stb
meg ha verset írsz, akkor is.

kb az alvás és a meditálás más.

[ u.i.:
de ha ezekről beszélsz már, akkor megint csak a valóság polcait kell rakosgatnod, mert egyébként nem tudsz megszólalni, mert ahhoz szavak/fogalmak azaz a valóság polcai szükségesek.
]

egyenlítő 2011.01.14. 19:29:57

@dekonstruktőr: Vadász, vadász! Te szopni jársz ide? -mondta a medve. :-)

A trollokat etetni ugyan nem tilos, de veszélyes.

fokabacsi 2011.01.15. 09:33:13

További filozófus-praktikákra derült fény

Olyan Platón-kötetek lefordítása és kiadása volt a Steiger Kornél nevéhez fűződő, 89 millió forintos projekt fő feladata, amelyeknek nagy része már létezik magyar nyelven – derül ki a Magyar Nemzet birtokába került dokumentumból. A Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal részéről ráadásul egy olyan ember bírálta el a filozófiai pályázat záróbeszámolóját, aki maga is részt vett a munkában.
További visszásságokra derítenek fényt a lap birtokába került újabb dokumentumok az egyik gyanús filozófiai pályázat kapcsán. Mint ismeretes, 2004-ben a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok részeként meghirdetett, a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) által kiírt tenderen 88,9 millió forintos támogatást nyert egy olyan filozófiai pályázat, amelynek témavezetője a Soros-életműdíjas Steiger Kornél volt. A győztes projekt témája köszönőviszonyban sem volt a pályázati kiírással, mert míg a kiírás szerint az EU-integrációval és a magyar versenyképességgel kapcsolatos társadalomtudományi kutatásokat kellett volna finanszírozni, a Steiger-féle pályázat a Határmezsgyék: filozófia és tudomány az ókorban címet viselte.
Nem a pályázat témája az egyetlen, ami gyanúra ad okot. A pályamű saját eredményeként tüntettek fel ugyanis a projekt záróbeszámolójában egy olyan könyvet is, amely a valóságban egy, a Steiger tanítványai által írt, a filozófust köszöntő kötet. Az Akadémiai Kiadó honlapja szerint a Töredékes hagyomány című kötet a tanítványok és pályatársak Steiger Kornélt köszöntő írásait gyűjti össze. A könyvben szerepel Borbély Gábor egyik írása is, vagyis a Magyar Filozófiai Intézet korábbi igazgatója – akinek egy másik pályázatával kapcsolatban feljelentést tett Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos – közvetve ebben a pályázatban is érintett. A kötetet mások mellett az a Geréby György szerkesztette, aki részt vett a Borbély Gábor vezette kutatásban is, amelynek keretében cégén keresztül 7,68 millió forintot vett fel.
(MNO)

arlequin 2011.01.15. 11:09:48

@szorokin: látod? jó tanács volt. ;-)

dekonstruktőr 2011.01.15. 11:28:59

@arlequin: Nem értem. Szerinted mi nem szoc-lib? Ezek közül? Amúgy a megjelölésnek semmi értelme, ez tény, én is csak a gyengébbek kedvéért használom ebben a formában. Ezek a lapok és szerzőik ennél jóval tarkábbak, csak a jobboldal látja őket egyneműnek. vagyis a jobboldal nagyobbik része. De nem ez volt a vitánk, hanem az, hogy ezek a médiatermékek kritizáltak-e az előző kormányokat vagy sem. Nagyon. Végig. Annyira, hogy egyszer tanúja voltam, amikor az előző kormány egyik miniszterét a Fidesz biztossági elnöke elpőszeretettel a Népszabadság támadásaival illette, nem a Magyar Nemzetéve... Ugyanis a Népszabi támadásai a baloldali kormány ellen legalaább annyira kritikusak voltak. Pedig a Népszabi viszonylag vonalas, távolról sem annyira olyan kritikus, mint az És vagy a Népszava. A baloldali értelmiség a rendszerváltás óta végig távoltartó magát a baloldali kormányoktól (kivételekkekl persze). mert ezek az emberek (sokan közülük) a demokratikus ellenzék tagjaiként 89-ben még szembenállt az mszp későbbi (de már akkor is aktív politikusaival). Ezt nem értik sokan a jobboldalon, hogy a baloldali értelmiség, különösen a liberálisabbak a baloldali politika ellenzéke voltak végig. de mivel a népnemzetieket még jobban utálták, mégis rájuk szavaztak. majd agyba-főbe kritizálták őket. Hellerék ellenzékiek voltak. Hallottál a korcsulai nyilatkozatról? Amelyben szembe szálltak Kádárékkal a prágai bevonulás miatt? 68. Ezeknek magyarázzátok ti az antikommunizmust?-:))))

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.15. 13:15:30

@dekonstruktőr: Hát igen...'68...csak ha a liberálisok olyan kurva nagy antikommunisták voltak, akkor kik a faszom járkáltak Lenin-képekkel Párizsban, kik a faszom járkálnak Che Guevara-s pólókban és kik imádták olyan nagyon Mao kommunizmusát a '60-as évek közepe vége felé. És azért érdekelne, ha tudod, hogy az ún. "Maoista per" pont '68-ban, vajon nem-e a később magukat liberálisnak hazudó ÁVH-s csemeték (Demszky, Haraszty stb.) ellen indult vajon?

Hagyjuk már ezt az üres és hazug legendát a faszba ezeknek az állitólagos antikommunizmusáról...

Tudod kik voltak az igazi antikommunisták? Akik '56-ban fejjel lefelé felakasztották az ávósokat és kivágták a szivüket. Na, azok fasza gyerekek voltak, igen...

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.15. 13:17:06

Ezt érdemelné egyébként Sky kapitány meg Ferenc is...

dekonstruktőr 2011.01.15. 14:13:09

@James Onedin (aka Zöld Ember): :Én nem a párizsi, nyugat-berlini, washingtoni 68-ról beszélek, hanem arról, hogy 68-ban a szovejt intervenció ellen Hellerék megfogalmaztak és aláírtak egy szöveget, amihez akkor bátorság kellett. A jobboldalnak az egyik nagy problémája ma éppen az, hogy néhány keresztüldöfött szíven keresztül semmit nem tud felmutatni, ami ehhez fogható. Mert nem csinált semmit. Ellentétben például a lengyel jobboldallal, amelyik csinált valamit. Ezért kellenek most ide álhősök és forradalmárnak hazudott pisilők a Kossuth téren. Harasztit az apja jelentette fel.

Béla Bácsi 2011.01.15. 15:10:23

@dekonstruktőr: Ja. Seggnyalás volt az egész! Végig hangoztatták a "hősök", hogy nem a szocializmussal van bajuk, csak "reformálni akarnak" mindannyiunk és az egész Anyaszentegyház javára! Beon! Vörös gecik voltak, azok is maradtak! Pfüj!

dekonstruktőr 2011.01.15. 15:44:57

@Béla Bácsi: Akkor beszélj így, amikor majd te is elveszíted az állásodat a meggyőződésedért.

Béla Bácsi 2011.01.15. 15:59:07

Namánmeg! Eddig "világhírű" volt, meg még ő gyakorolt kegyet nekünk, hogy nem Jew Yorkot boldogítja, hanem minket, most meg sirassuk és adjunk neki segílykét? Tán ismerkedjen meg kisebbségiekkel (akiket úgy védett!), üzekedjen velük és fijaljon purgyékat! Azért még minig jól fizet a Zorbán!
Mellesleg: akkor beszélek! (Én már tényleg vesztettem el az állásomat és meg többet is a meggyőződésemért.)
De ne személyeskedjünk! Itt a probléma az az, hogy nem boszorkányüldözésről van itt nagyba szó, hanem egyszerűen egy szervezet (organizmus) egészséges védekezőmechanizmusáról (immun-reakció), amivel kilöki magából a káros, mérgező parazitákat. Ez az élet törvénye!

fokabacsi 2011.01.15. 16:05:31

Ahogy nekem az egyik munkahely kevesebbet fizet, mint amiért megdolgozok, azonmód állok is tovább, és megyek másik munkahelyre. Főleg ha nekem külföldi egyetemeken van katedrám, meg orrba szájba vendégelőadó vagyok.

fokabacsi 2011.01.15. 16:11:20

@dekonstruktőr: Ha nekem kevesebbet fizetnek egy munkahelyen , mint amennyiért megdolgozok , akkor onnan azonnal odább állok !Főleg, ha orrba szájba külföldi egyetemek hívnak vendégelőadni. Azonnal megyek onnan és nem próbálom magyarázni miért is loptam. Szánalmas alakok!! Ennyi eszük van? Vagy csak az a baj,hogy a munka nélkül járó vaskos pénzcsapot elzárták?

dekonstruktőr 2011.01.15. 16:29:18

@fokabacsi: Megint keveredik a szezon a fazonnal. Konkrétan Helleréket (Heller, Fehér Ferenc, Vajda Mihály, Bence György, Kis J ános, Márkus György, Mészáros István és még páran) 73-ban lettek kirugva az MTA Filozófiai Intézetéből, politikai alkalmatlanság miatt. Kritizálták a rendszert és annak elméleti alapját is, ami még nagyobb bűnnek számított. Ez valóban megalapozta nyugati karrierjüket, de ez akkor még nem állt készen a 30-35 éves csapat számára. Ők és mások (Steiger Kornél, Ludassy Mária, Erdélyi Ágnes, Soós Vilmos, TGM és sokan mások) aktívan részt vettek a demokratikus ellenzék megszervezésében, a Kádár-ellnes tüntetésekben, a rendszer megbuktatásában. Kis Jánosról nem is beszélve, aki számizdat folyóiratot működtetett. Bence Györgyöt 71-től 89-ig nem hagyták megvédeni a doktori disszertációját és nem volt állása. Ötvenéves koráig nem saját lakásban lakott. Ma azt lehet mondani, hogy ezért akkor már nem járt főbelövés, de ezt akkor még nem lehetett tudni. Itt voltak még a szovjet tankok. A hetvenes nyolcvanas évekről beszélünk. Idővel majdnem mind kijutottak nyugatra, rövidebb-hosszabb időre. Mind ellenzékiek voltak és mind kockáztattak. Ami a mostani pénzeket illeti. Kívánom, hogy úgy lustálkodj, hogy naponta elolvasol egy könyvnyi anyagot (4-5 nyelven) és évente megírsz ugyanannyit, miközben még egy professzor sem keres annyit, mint egy benzinkút számlagyáros alvállalkozója, 8 osztállyal. Ha már évtizedek vannak mögötted a szakmában ( a megjelent publikációkért nem jár honorárium, még a könyvekért sem és nyugaton sem!), esetleg kapsz egy kutatói ösztöndíjat, amelyből első sorban nem magadat tartod el, hanem egy miniintézetet működtetsz évekig. Rajta!

Spiritmonger 2011.01.15. 16:50:26

@Béla Bácsi: az az említett 15 éves kislány csak 13 volt
15 évesek analizálásáért nem jár semmi, ha minden résztvevő beleegyezett, sőt, friss hús popsija mennyei élvezet, ezért önmagában nem lehet elítélni senkit. a bedrogozásért, a 13 éves korért igen

Béla Bácsi 2011.01.15. 17:01:23

@Spiritmonger: Köszönöm az igyekezetet, hogy visszaterelődjön ez a hozzászólásáradat egyfajta "tagadásába" bizonyos "értékeknek", amiket most durván kinyes az ország kebeléből a Zorbán. közben itt lassan könnyek közt kiderült/kiderül, hogy Heller néniék nekül biza nem is lehetne most Zorbán meg elnyomás vele együtt (mert ez a két kutyafiadzás biza együtt járnak), az ő seggükből kel fel a nap és ők mondottanak meg múltat s jövendőt. nagy hibát vét a Zorbán, hogy nem hagyja meg ezt a "think tank"-et, örök gazdagodására a magyar nemzetnek! Micsinál helyette ez a faszista/cigány (egyszemélyben!)? Berakja nekünk ide Adrew Vajnát (akivel együtt lógtak be suhanc korukban a moziba, meg lopták a szőlőt!) a magyar filmgyártás gatyábarázására, aki filmet csinált az 56-os nyilas restaurációs próbálkozásról. Hát, kérem, szabad ilyet? Mégha Zorbán is az ember? Hát nem jobb a magyar népnek Shiff Andriska meg Heller néni nyavajgása a jew yorki lapokban, hogy Magyarország náczul mán, de nagyon!

fokabacsi 2011.01.15. 17:51:37

@dekonstruktőr: Nem értem ezt a fékevesztett mellébeszélést. Meg kár is rá szót vesztegetni. Még kiderülhet mekkora hülye vagy te is. Éppen mint a "filozófusok" !

dekonstruktőr 2011.01.15. 17:54:17

@fokabacsi: Mit nevezel itt mellébeszélésnek? Tessék érvelni, nem sértegetni. Ha igazad van, érveid is vannak. Én nevekkel, adatokkal jöttem. Ha tudsz, cáfolj meg ugyancsak nevekkel és adatokkal.

fokabacsi 2011.01.15. 17:57:12

:-)) "Ötvenéves koráig nem saját lakásban lakott."" Meg nem engedték "dolgozni" Nyihaha !!! Nem tudott volna elmenni bányásznak? Nem tudott volna házat építeni betonozni magának???! És most szarjam össze magamat?? Na menj te a csipába filozófusostól.

fokabacsi 2011.01.15. 18:04:07

@dekonstruktőr:" idővel majdnem mind kijutottak nyugatra, rövidebb-hosszabb időre" . Most már elegem van belőled. "Üldözték szegényeket, kergették őket , és kijutottak nyugatra (igaz én nem) MIÉRT NEM MARADTAK OTT??? Jobb lett volna nekünk. ENNYIT ÉRNEK !Alig várták , hogy hazakotorjanak , mert ennyit érnek

dekonstruktőr 2011.01.15. 18:08:53

@fokabacsi: Mert ők nem csak mondják, hogy magyarérzelműek, hanem tényleg azok. Te visszajöttél volna Amerikából tanszéket alapítani Pesten és vidéken? Na látod...-:)

dekonstruktőr 2011.01.15. 18:34:34

@fokabacsi: Fogadjunk, hogy ha kint maradtak volna, akkor azt mondanád, hogy azért nem jöttek haza, mert nemzetietlenek. De mivel hazajöttek, az a bajod velük, hogy hazajöttek.-:)

fokabacsi 2011.01.15. 19:43:12

@dekonstruktőr: Ne fogadj te semmire!! LOPTAK? CSALTAK? Nem a szerződésnek megfelelő munkákat adták le?? Emellett az hogy még haza is jöttek csak ront a dolgon. Nem kell válaszolni , nem vagyok rá kíváncsi.
Mégis minek nézték ezek ezt az országot?? Mocskolódnak az ország ellen ezerrel, foglalkoztak volna azzal ami vaj a fülük mögött volt .

egyenlítő 2011.01.15. 19:57:42

@fokabacsi: Aztán van-e róla ítélet? Mert hogy egy csaló ügyvéd megpróbálja hitelteleníteni őket, és elterelni a figyelmet a pártja országlejárató lépéseiről, az még nem bizonyíték. Még akkor sem, ha a MOSZAD filozófuskommandójának tagjairól van szó. Az ítélet a bizonyítást és a tárgyalást a náciknál és a kommunistáknál szokta megelőzni.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.15. 19:58:24

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

érdekes sorsa lett a mandineres filozófusos paródia posztnak:

íme a link (amihez én, szorokin is hozzászóltam):

mandiner.blog.hu/2011/01/12/hetkoznapok_es_unnepek_az_mta_filozofiai_intezeteben

mit láthatsz itt ? ... levették a linket.

hogy hívják a jelenséget ????
..
..

@@ van 2 értelmezés: @@
## 1: a mandíner hivatalos véleménye/állásfoglalása:

mandiner.blog.hu/2011/01/13/elnezest_108

## 2: szorokin véleménye:

FÉLELEMBŐL ADÓDÓ ÖNCENZÚRA
igen, pl a 10 millás bírságra gondolok.

...ez volt a kádár rendszer egyik alapsémája, az öncenzúra

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.16. 00:13:35

@fokabacsi: morális értelemben valószínűleg nem csaltak, és nem loptak. Technikai értelemben esetleg kiderülhet a pályázatok sok feltétele közül egy-kettőről, hogy nem teljesült maradéktalanul, ezt majd a bíróság eldönti.

Egyelőre annyit tudni, hogy a kormány felelősségrevonóbiztosa szerint valami nem stimmel, és bizonyára őt rúgják seggbe, ha mégsem találnak semmi kivetnivalót.

70 milla egy egy-két tucat embert foglalkoztató intézet fenntartására egy évben kábé rendben is van. Ha rendben van, nyilván megvannak a számláik, amikből pont annyi ment bérezésre, amennyit a pályázatban megírtak, és a dologi kiadásokról is megvannak a számlák. Ha mégsincsenek meg, vagy kiderül, hogy a bejelentett munkaerő egy része fiktív, akkor viszont jól megbüntetik majd őket.

Hellernek ráadásul szerintem abban is igaza van, hogy amennyire észkombájn az elszámoltatóbiztosunk, valószínűleg tényleg a pártállása miatt figyelt rá fel.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.16. 00:16:35

@szorokin: szerintem ez a normál működés a blogokon, amit főleg a homáron lehet precízen megfigyelni. Először jön egy post, amiben egyébként marhaság van, de felháborodottan van megírva. Erre jön X darab hasonlóan felháborodott komment, hogy szarjonsünt, meg az őannyát, aztán valaki kifejti, hogy miért marhaság a post, és utána ugyanolyan szarjonsünt szólam megy, csak fordítva. A kommentelők többségének mindegy kinek van igaza, beállnak a kórusba :)

fokabacsi 2011.01.16. 10:26:38

@flugi_: "témájuk köszönő viszonyban sem volt a pályázati kiírással", valamint "az elnyert összegek pedig irreálisan magasak a feladat súlyához képest".
""a kiírás szerint az EU-integrációval és a magyar versenyképességgel kapcsolatos társadalomtudományi kutatásokat kellett volna finanszírozni, a Steiger-féle pályázat a Határmezsgyék: filozófia és tudomány az ókorban címet viselte.""
""saját eredményeként tüntettek fel ugyanis a projekt záróbeszámolójában egy olyan könyvet is, amely a valóságban egy, a Steiger tanítványai által írt, a filozófust köszöntő kötet. ""

A kommentelők többségének mindegy kinek van igaza, beállnak a kórusba :)
A sakál vokálra gondoltál ugye? :-)))

fokabacsi 2011.01.16. 10:41:36

""Annak is örülök, hogy sokan úgy gondolják, az állami intézmények közül az MTA Filozófiai Intézetében kellene utoljára - ha egyáltalán - rovancsolni, hiszen a filozófustársadalom oly ártatlan és tisztakezű emberek gyűjtőhelye, ahol a pályázati pénzekkel el sem kellene számolni.
Az is biztató, hogy egy filozófussal szemben nem elvárás a szövegértés, tehát nem felel azért, ha egy Platon-tanulmányt tévedésből egy napelemek technikai fejlesztésére kiírt pályázaton ad be, és nyer vele 50 millát.
Megnyugtató tudat, hogy az elmúlt években tévedésből beadott filozófiai pályamunkákra csak antiorbánista filozófusok baráti köre nyert nagyobb összeget. Így fel sem merülhet a politikai alapon történő pénzosztogatás gyanúja.""

Prof. Dr. Simon Templar 2011.01.16. 11:56:12

@dekonstruktőr: "Én nem a párizsi, nyugat-berlini, washingtoni 68-ról beszélek, hanem arról, hogy 68-ban a szovejt intervenció ellen Hellerék megfogalmaztak és aláírtak egy szöveget, amihez akkor bátorság kellett." Faszt kellett hozzá bátorság...mire kirúgták őket, Aczél (Appel) már rég megsúgta, hogy melyik nyugati egyetemen várják Helleréket.

Ha már '68 és prágai tavasz...tudod kik voltak igazán bátrak? Jan Palach és Bauer Sándor akik felgyújtották magukat. Az tett volt, Hellerék meg csak szájalni tudtak.

De ez egyébként jellemző a fajtájára...se normális munkát ne kelljen végezni, se érdemben tenni ne kelljen, csak szájalni folyamatosan. Egy igazi pofontól elsirnák magukat és bevallanának mindent. Szarjankók...

Béla Bácsi 2011.01.16. 14:36:24

@James Onedin (aka Zöld Ember): Jó volna, ha lenne egy ilyen Facebook jel ezen a blogon is, hogy hüvelykujj fel. De nagyon!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.16. 14:44:26

@flugi_:

igaz, de szerintem eddig nem volt gyakorlat a teljes poszt törlése.
cakkpakk.

itt ez történt.

fokabacsi 2011.01.18. 13:02:09

@f.m.j.: Semmire sem becsülöm az olyan alakokat, akik soha életükben effektív értékteremtő munkát nem végeztek. Rendben legyen filozófus, de a napi rendes munkája mellett . Mint a szerzetes tanárok például . De az , hogy szájalja a hülyeségeit mellébeszél , súlyos milliókért,a tanítvány dolgozatát adja be stb.... majd még neki áll feljebb?! Na ilyenkor kellene a középső ujj feltartva , kéz ökölben .

egyenlítő 2011.01.19. 22:26:58

Hahó, ha van itt még valaki!

Mit is tanít egy (két) filozófus: Tudománytörténet

hps.elte.hu/courses/tudtort/tudtort03.html

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.20. 13:34:39

@egyenlítő: ez nagyon jó kurzus, ajánlom mindenkinek!

fokabacsi 2011.01.20. 16:59:41

@flugi_: Nem is tudom hogy tudtunk élni eddig ezek nélkül ! Még előfordulhat, hogy egy villamos mérnök hülyén hal meg , ha ezekkel nem foglalkozott !! :-))

egyenlítő 2011.01.20. 20:28:40

@fokabacsi: Ami benne van a Koránban is, az felesleges. Ami nincs, az káros. Ugye, így gondolod?

arlequin 2011.01.20. 23:40:47

hellermúmia és lukácsista pantominhadjárat RELOADED!

arlequin 2011.01.20. 23:43:47

@egyenlítő: tök korrekt ez a kurzus. tudománytörténetet tanítanak és még csak nem is tudnak magyarul írni.

ez is olyan igazi eltés szittyabetyárság... ...legalább is remélem így mutatják ki nonkonformitásukat a 'dolgokkal' szemben!

viva hellerlenin(hitler)marxguevara!

fokabacsi 2011.01.21. 06:17:42

@egyenlítő: "Vesd össze egy általad választott filozófus fizikai és magyarázatával azkozmológia vizsgált szeletét! (Érdemes olyan filozófust választani, akinek megmaradtak legalább töredékesen a fizikai világ szerveződéséről alkotott elképzelései.)"Először is helyesírás :Preszokratikus =Szokratesz előtti ; modelljéve = modelljével ; arisztoteliánus Arisztotelészi ;
Nekem a témajavaslatom: A rözsaszín nylon palacsinták násztáncának beható elemzése a hőfok függvényében. legalább ennyi haszna van ennek is! Óccsón megszámítom, 6 millió és vihetik.

fokabacsi 2011.01.21. 06:22:24

@egyenlítő:" fizikai és magyarázatával azkozmológia vizsgált szeletét!" Erről a fogalmazásról nem is beszélve ?!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.21. 11:39:39

@fokabacsi: úgy érted az ilyenekből lesznek Egely Györgyök? Igen.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.21. 11:42:06

@arlequin:@fokabacsi:
a helyesíráson küszködés sokszor az érdemi dolgokkal való foglalkozás elkerülése. Ez itt most eléggé ilyen :)

fokabacsi 2011.01.21. 13:57:46

Elvárható talán , hogy az illető , bárki aki "oktat" legalább középiskolai szinten tudjon írni.
Szerintem.
Érdemi dolgokkal is foglalkoztak ! Beadták a tanítvány dolgozatát. F@sza!

fokabacsi 2011.01.21. 13:59:49

@flugi_: Egy villanycsengőt nem tudnának öten bekötni. Egelyvel nekem ne gyere, mert akkor téged is lehetne hasonlítani sok mindenkihez.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.21. 17:05:13

@fokabacsi: Egely tipikusan egy kiváló mérnökember, akinek a tudományosság fogalma hibás. Annyi a különbség a többi hibás tudományfogalmú emberrel, hogy aktívan terjeszti is.

fokabacsi 2011.01.21. 18:31:09

Annyi a haszna, mint ezeknek a "filozófussoknak", csak Egely nem kerül az adófizetőknek 500 000 000 Ft-ba.

arlequin 2011.01.21. 19:01:27

@flugi_: na ne szórakozzon már könyörgöm. aki nem tud helyesen írni, az azt jelenti, hogy nem tud helyesen beszélni. hacsak nem elázva ír egy pályázatot, ami egy hsz tekintetében (oi-kor) megengedhető, de 40-500 millás pályázatoknál, 'hochüberheideggergemeinschaftfilozofischentraegungnachbardasistmiregal' esetén jóval több, mint bűn. HIBA. amit persze 'ők' soha nem követtek el...
ráadásul, ha éppen az 'értelmiség' követi el ezt hivatalos iratban, akkor ez minden csak nem értelmiség. mint schmitt pali bácsi deklarációi. egyszerűen nevetséges. sőt. kacagnivaló. de te is az vagy ilyenkor. ami viszont egyszerűen szánalmas.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.22. 12:09:06

@arlequin: elgépeléseket keversz össze fogalomkeverésekkel. Schmittpalibácsinak a legviccesebb dumája nem véletlenül az abszolutórium ura :)

Az meg végképp tökmindegy, hogy preszokratikus vagy Szokratesz előtti, tökéletesen érthető és helyesen képzett mindkét forma. Felesleges marhaságokon kötözködtök, legalábbis amit eddig itt láttam felemlegetve.

arlequin 2011.01.22. 12:14:14

@flugi_: teljesen felesleges vitatni a preszokratikus és szokratésze előtti. ebben tökéletesen egyetértünk. nem is vitattam soha.

ha pedig az ember elgépel valamit, és egyébként írástudónak vallja magát, akkor az a minimum, hogy átolvassa a szöveget.
nem?
általános iskola első osztály: önellenőrzés.
első osztály! nem akadémia, nem egyetem... főleg nem hivatalos pályázati szöveg.
ezt védeni. no ez tényleg szánalmas. tipikus kiüresedett szentimentalista posztkeresztény álintellektuális attitűd ez kérem. nem más.
az ilyet ki kell nevetni, sőt, röhögni ;-DDD

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.22. 21:22:19

@arlequin: egy tantárgyweblapról van szó, nem pályázati szövegről. A tantárgyweblap egy tipikusan hevenyészett halom infó, hogy mikor hol mi merre van. Valószínűleg a disszertációjukban nincs elgépelés sem.

Abban viszont igazad van, hogy engem nem zavarnak annyira az elgépelések, amíg a szöveg érthető. Magammal szemben vagyok csak igényes elgépelésügyben, ezért használok helyesírásellenőrzőt böngészőben. Ugyanakkor több kérdésben felülbírálom az akadémiai ajánlást (a hivatalos helyesírás), mint például az előző mondat háromszorosan összetett szavát kötőjellel kellene írni, de én jobban szeretem így. Határozott nézetem, hogy amíg egy szöveget minden magyarul tudó ember ugyanúgy ért, az magyarul van (plusz a helyesírásnak megfelelő egyéb érthetetlen szövegek, mint az adópapírok kitöltési útmutatója :D)

fokabacsi 2011.01.23. 12:10:38

Lovas István: Üldöztetés mint hamis tudat

Lukácsista : (luk ács = egy fsz. ami oda megy ahová lökik, lukba ) félremagyarázó szótár.
Pokoli (Heller) Ágnes : szörnyű bűnt követett el a Magyar Nemzet: cikksorozatban tárta fel azt, hogy hat filozófiai pályaműre összesen közel félmilliárd forintot osztottak szét pályázatokon Magyar Bálint oktatási miniszter szellemi rémuralma idején.
A kedvezményezettek jó része "Lukácsista" volt, azaz a Tanácsköztársaság egykori tizedelő marxista komisszárja filozófiai és esztétikai munkásságának nagy tisztelője és kutatója. Köztük Heller Ágnes, Vajda Mihály és Radnóti Sándor. A pénzek útját lapunk jó ideje sorozatban követi nyomon. Ebben 800 000 forintos szállodaszámlától kezdve szerepelnek kifizetések egészen Vajda lányának és unokájának átutalt pénzekig.
A megrettent Lukácsisták védekezése az ellentámadás. Az, hogy őket csak azért tárják fel (egyik kedvenc szavukkal élve: dekonstruálják), mert nem szeretik Orbán Viktor miniszterelnököt, és boszorkányüldözés folyik ellenük.
A Klub Rádióban – amely nyilván a rákényszerített cenzúra miatt szintén leragasztott szájjal sugároz – pedig elmondták, hogy „bunkó” az az ország, amelyben már nincs filozófus, mert azokat elüldözik. Heller azt vetette a televíziónézők szemére, hogy számolni se tudnak. Mármint pénzt és a vele szembe állított értéket. Nyilván hamis tudatuk miatt, mondaná Lukács elvtárs. Mielőtt tovább mennénk, nyugtassuk meg azokat, akik a médiának minden szavát elhiszik: nálunk nem a „filozófusokat” üldözik, hanem az adófizetők pályázatokra elhasznált fél milliárdjának az útját, a támogatás hasznosulását vizsgálják. Egyszerűen azért, mert azt nem ajándékba kapták.
Az ettől a vizsgálattól – ki tudja, miért – rettegő filozófusok a Magyar Nemzetet antiszemitizmussal vádolják. Körüknek egyébként visszatérő motívuma, hogy az általuk lépten-nyomon lenézett és megvetett Magyarországon folyamatosan érvényesül a negatív diszkrimináció. Aminek, ugye, legfőbb megnyilvánulási formája az antiszemitizmus. Ami egyébként jó, mondta egy sok évvel ezelőtti interjújában Heller Ágnes, mert az „gátolja a zsidók asszimilálódását”. Igaz, a „következetes” Lukácsista ma egészen mást mond.
E transzcendentálisak (az anyagi világ fölött éteri magasságokban lebegő filozófusok és esztéták) pénzszerzési mechanizmusa némi túlzással hasonlít a kalábriai N'drangheta módszereihez. Egyetlen óriási különbséggel. A N'drangheta tagjai szeretik Calabriát, a hazájukat.
Lovas István – MN Képeslap

süti beállítások módosítása