Skip to content


       Szűrés lista

Ki volt a hétvége embere?

Sok okosság elhangzott a hétvégén, és ráadásul én mindet egyszerre, vasárnap olvastam....kicsit tömény volt. Nem igazán tudok választani, segítsetek eldönteni:

Ki volt a hétvége embere, melyik hír/nyilatkozat viszi a prímet?

1, Sipos László, a Rovás Alapítvány elnöke
A rovásírásos helységtáblák után, Pünkösdre a Biblia újszövetségi részének rovásírásos változatát is megjelenteti az alapítvány. Sipos László elmondta: a hatalmas vállalkozáshoz méltón a szent könyvet díszkötésben adja ki a szervezet, amely a különleges kötetet ezt követően a világvallások vezetőihez is eljuttatja. Az elnök szerint ezen kívül rövidesen két másik fontos és nagy horderejű célkitűzésük is megvalósulhat. Egyrészt terveik között szerepel egy önálló iroda és tudományos központ kialakítása, mely már a közeljövőben sikerrel zárulhat. A június 13-án Helsinkiben sorra kerülő Unicode konferencián pedig az alapítvány képviselői hivatalosan is benyújtják az illetékes szakembereknek a székely-magyar rovásírás egységes, a nemzetközi szabványnak megfelelő, számítógépes karakterkészletét. Amennyiben a kezdeményezés elnyeri a döntéshozó testület támogatását, ez a lépés lehetővé teszi, hogy belátható időn belül – Sipos László szerint akár már egy év múlva – a világ valamennyi digitális kommunikációs eszközében választható nyelv legyen a rovás.

2, Lovas Szövetség & Hoffmann Rózsa
Hamarosan az Országgyűlés elé kerülhet az Új Nemzeti Lovas Stratégia. Fő célja a magyarországi lovassport népszerűsítése és az ifjúság bevonása a lovassportokba. A tervek szerint kötelező lenne lovaglást oktatni az iskolákban. Az oktatási államtitkár szerint a lovas stratégia beépülhet a nemzeti alaptantervbe is. A nemrég elkészült Nemzeti Lovas Stratégia egyik fő célja, hogy a magyar lovassport világhírű és népszerű legyen. Azt is tervezik, hogy az iskolákban kötelezővé tennék a lovaglást. A Lovas szövetség már tárgyalt is erről az oktatási államtitkársággal, ahol támogatják a kezdeményezést. Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár a Híradónak elmondta: ezt fokozatosan lehet megvalósítani, akkor, ha az iskolák a közelükben lévő szövetségi tagokkal, lótenyésztőkkel, vagy lovassporttal foglalkozó egyesületekkel szerződést kötnek és a délutáni testnevelésórák egy részét a lovardában töltik el.

3, Szanyi Tibor
A mínuszos költségvetésű MSZP megújult honlapján az erős idegzetűek megnézhetik videón is, ahogy Szanyikapitány már most elkezdett kampányolni (=ígérni) : "Az MSZP kormányra kerülése esetén mindenki számára biztosítja az ingyenesen elérhető bölcsődei és óvodai ellátást, valamint az általános és középiskolai étkeztetést - jelentette ki. Az ellenzéki politikus emlékeztetett: az MSZP elnöksége és választmánya ezekben a hetekben tárgyalja a párt ifjúsági stratégiáját, amely abból a felismerésből indul ki, hogy a magyar társadalom jövője a fiatalok helyzetének kezelésén múlik. Azt mondta, a témában 2008-ban már elkészítettek egy modern, európai kihívásoknak megfelelő programot, azt azonban az akkor kezdődő gazdasági válság miatt nem tudták megvalósítani."

4,Szászfalvi László
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára megválaszolta a múlt heti kérdést, hogy vajon a fogászati turizmus és a divattervezők után vajon miben lát még a kormány gazdasági fellendülési lehetőséget. Elmondta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium illetékes államtitkárságával közösen létrehoztak egy munkacsoportot, amely kifejezetten a vallási turizmus stratégiáját hivatott megalkotni. Az egyeztetések harmadik szereplője a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, amely az európai uniós és a magyarországi forrásokat felügyeli. Most a forrásokat kell felmérni és ennek az ütemezését kell kialakítani - tette hozzá.
Kitért arra: a kormányzat fontosnak tartja, hogy az egyházak legyenek aktív szereplői a zarándokutak működtetésének. A katolikus kezdeményezések közül az ausztriai Mariazelltől az erdélyi Csíksomlyóig tartó Mária-út kiépítését jelölte meg a legfontosabb célnak. Jó ötletnek nevezte, hogy a református és az evangélikus egyház közös, Soprontól Sárospatakig, illetve Debrecenig tartó vallási túraútvonal létrehozását tervezi. Kaptak tervezeteket a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségétől (Mazsihisz) és az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközségtől is, ezek a zsidó vallási, kulturális örökség turizmusba való bevonását jelentenék - mutatott rá az államtitkár, aki szerint a következő 5-8 évben reális esély van arra, hogy ezek a zarándokutak megvalósuljanak.
Közlése szerint a beruházások "súlyos milliárdokba kerülhetnek", a végső összegek attól függnek, mely elemekből épülnek majd fel ezek a zarándokutak. A tervek magukban foglalják turistaszállók kiépítését, modernizálását, kulturális értékek, templomok rekonstrukcióját, ezekhez kapcsolódó programok szervezését, gasztronómiai értékek felkutatását is.

5, Makovecz Imre
A Fidesz belefoglalta az Alkotmányba a nevéhez fűződő művészeti egyesületet, ehhez természetesen állami támogatás, és a friss hírek szerint székház is jár. A teljes interjút érdemes elolvasni, de az első bekezdést különösen:

"– Úgy tudom, hogy amikor a felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiát tervezte, közelebbről is volt alkalmuk megismerkedni Orbán Viktorral. Több hírportál is azt állítja, hogy ennek köszönhetően fogalmazták bele az Alkotmányba az Ön nevével fémjelzett akadémiát. Jó kapcsolatot ápol a miniszterelnök úrral?

 A kérdése kiindulópontja úgy hibás, ahogy van. Tudniillik, a Magyar Művészeti Akadémia használatba vétele nem egy baráti kapcsolat következménye, hanem szükség van rá, ahogyan Hoffmann Rózsákra is szükségünk van, akik keményen és kitartóan dolgoznak. Nálunk is vannak olyan elkötelezett magyar emberek, akik alkalmasak arra, hogy integráns elemként bedolgozzanak a kormány jövőbeli tevékenységébe. Ahhoz pedig, hogy Orbán Viktorral milyen viszonyban vagyok, senkinek semmi köze. És az egyesületünk körül zajló folyamatnak sincsen semmi köze ahhoz, hogy én mit terveztem Felcsúton. Azért kért fel, mert rájött, hogy soha egyetlen reprezentatív megbízást nem adott se nekem, se az én társaságomnak, amely nem egy kicsi csapat"

 

Tehát? Segítsetek eldönteni... :-)

Címkék: politika közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr902889235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kartal (rezervált) 2011.05.09. 13:35:38

Nem gondoltam volna, hogy az általam egyébként tisztelt Makovecz utoléri Szanyit, de sikerült neki...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.09. 13:36:10

@Kartal (rezervált): sőt - szerintem jogosan - meg is előzte :DDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 13:37:42

1, semmi gond vele

2, választottunk egy nemzeti sportot magunknak. nincs vele gond. az eddig és ezután focira költött milliárdokat inkább erre költsék

3, erre csak annyit lehet mondani: szanyi. megszokott.

4, semmi gond vele, ha nem közpénzből valósítják meg. de abból fogják

5, nálam a favorit.

Kartal (rezervált) 2011.05.09. 13:38:09

@Dan_W_Smith: azért érdekelne, hogy a budapesti belvárosi iskolákban hogyan oldják meg a lovaglást, ha KÖTELEZŐ lesz. Mert mi vidéken még valahogy csak-csak... én egyébként örülnék neki, ha a kölköknek több lehetőségük lenne ilyesmire.

2011.05.09. 13:42:36

Nekem szívügyem a lovazás, de a KÖTELEZŐvé tételével nem tudok egyetérteni. Azon túlmenően, hogy mondjuk egy nagyvárosi iskolának ez gyakorlatilag megoldhatatlan probléma, VANNAK GYEREKEK, AKIK FÉLNEK AZ ÁLLATTÓL. Rájuk kényszeríteni a dolgot többet árt, mint használ! Szerintem választhatónak kellene lennie: lovazás VAGY úszás VAGY svédtorna VAGY foci VAGY akármi, ki miben leli örömét. Az jó lenne. De bukással fenyegetve fölkényszeríteni a bömbölő gyereket a lóra hallatlan bornírtság!

csicsrricsi 2011.05.09. 13:43:13

aki szerint a rovásírásos cucc normális, azonnal jöjjön ide, hogy lekúrjak neki két állast :D :D :D ennyire topák nem lehettek vazzeg :D csepp humor- és realitásérzéketek nincs :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.05.09. 13:43:43

@Kartal (rezervált): Nm az egész lovat kapják meg diákok és a tanárok, hanem csak egy becses részét!

Dr Smit Plagius 2011.05.09. 13:46:06

a vallási turizmus alapvetően jó gondolat, zarándokhelyekre elmennek nem csak bigott vallásosak, de egyszerű, hétköznapi hívő emberek is!
sok országban működik, hogy csak a legdivatosabbat említsem: el camino...

Transylvanianmixedgrill 2011.05.09. 13:48:06

Makovecz Imre építész-Papp Gyula szívsebész. A francba, mindig összetévesztem a két népnemzeti kötöznivaló bolondot...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 13:48:38

@csicsrricsi:

mi a bajod vele?
még műnyelvek is szerepelnek az informatikai nyelvi listában (eszperanto, elves, klingon) és mesterséges fontkészletek is (erre gondolom nem kell példát mondanom, mert nem férne ide ki, ha csak 1%-át sorolnám)

ha belekerül mitől lesz az neked rossz? ha kiadják rovásírással a bibliát az miért zavar jobban mint a kiswahili vagy a sindarin?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 13:51:21

@Kartal (rezervált): egy lovardát fenn lehet tartani a focira szánt támogatásokból a nagyvárosokban :) gondolom ez ilyen havi egy foglalkozás jellegű dologként lenne megoldható, másként nem. de én mellette lennék ha van rá keret, mert az állatokhoz, a természethez visz közelebb. hatásosabb jellemfejlesztés mint a foci.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.09. 13:54:15

@Kartal (rezervált): "azért érdekelne, hogy a budapesti belvárosi iskolákban hogyan oldják meg a lovaglást," - hát nézd, ha 18. életévét betöltött csinos lányokról van szó, akkor személy szerint vállalom, hogy segítek :DDDD

GGG77 2011.05.09. 13:54:54

Makovecz, a hét gerinctelen taplója!

Marcellusca 2011.05.09. 14:09:01

@Kartal (rezervált): Pont ez jutott eszembe. :)
Ősszel A Főnök is megy suliba. Igaz, nem belvárosiba, de AngelLand-en.
Most az oviban megoldják az úszás-oktatásukat, de mi lesz a suliban?
Nem tudok a közelben lovardát.
És mi van, ha a gyerek jobban fél (attól a qrva nagy) lótól, mint a víztől?
És ki vállalja a felelősséget, ha leesik a lóról és komolyabb baja lesz?
Igaz, a vízbe is belefulladhat, de kisebb az esélye. Bele is kortyolhat a medence vizébe, de még mindig kisebb baj, mintha leesik a lóról és eltörik a gerince!!!

Marcellusca 2011.05.09. 14:10:53

Ja, egyébként miért nem lehet mind az ötre szavazni? :D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.09. 14:18:28

Fú, dekurvajó, azért látom magam előtt a dicső magyar ifjúságot nemsokára, hazajön az ingyenes iskolai étkezésből, hazahozza mind a 7 testvérét az alanyi jogon járó iskolából, bölcsiből, lerakja a lovaglócuccot a sarokba és nekiül fészbukozni rovásírással hogy megszervezze a hétvégi önkéntes segítést a vallási turizmusunk egyik mekkájában...

Marcellusca 2011.05.09. 14:20:01

"Azért kért fel, mert rájött, hogy soha egyetlen reprezentatív megbízást nem adott se nekem, se az én társaságomnak..."

Ez az igazán vastagbőrös megnyilvánulás!!!

Ki ő, hogy annyira oda kellene rá figyelni, hogy kapjon jó zsíros megbízásokat?
Ilyen alapon minden, a szakmájában kiváló rinyálhatna, hogy miért nem kap állami megrendeléseket.

Marcellusca 2011.05.09. 14:22:36

@csizsikpizsik: Ja. :)
Természetesen közbeiktatva (ha éppen nem általa lett létesítve, felújítva) egy Makovecz-féle remekmű megtekintését. :D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.09. 14:28:46

@Marcellusca: Aha, és még fut is egy kört a Puskás-akadémia körül :)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.09. 14:30:57

Csatlakozok a dönteni nem tudókhoz :-)

Az 1-es ponttal nincs bajom, míg ki nem találják, hogy minden családnak küldenek egy rovásírásos Bibliát közpénzen :-)

A 2-es pontnál csodálkozom, miért nem a focit támogatják így. Annak legalább lenne értelme, amúgy megjegyzem, focink gyengesége ott kezdődik, hogy általános iskolákban a legtöbb testnevelőtanár magasról tesz a focira. A témáról különben az jut eszembe, hogy hiperünk sportosztályán az istennek sem tudtunk "lókiegészítőkhöz" értő embert találni; most meg hirtelen kinevelünk pár ezer lovászt? Annak is lesz egy nem kevés költsége, az biztos.

3-as pont: és az ingyenes békávé hol marad? :-)

4-es: Valljuk be, Magyarországon nincsenek olyan "nagyágyú" zarándokhelyek, mint például Lourdes. Max, ha Viktorunk csodát tesz. Én inkább már a gyógyturizmusra építenék, ott az infrastruktúra már kiépült nagyjából, és abban tényleg világszám lehetnénk - megfelelő marketinggel.

5-ös: Nem kommentálnám.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.09. 14:35:27

@Droli: Hagyjuk a retkes focinkat, nem kell azt támogatni, kapnak most stadiont meg mindent mnypt pénzből és ezért bőven elég a BL-első selejtezőkörében a magyar bajnoknak 17-1 összesített eredménnyel pofára esni az albán/lett második ellen. Akkor inkább kaparjuk a ló hátát két zarándokút között...

molaris 2011.05.09. 14:36:11

PINTÉR!!!!
www.hir24.hu/belfold/260591/elszabadulhatnak-a-rendvedelmis-indulatok.html
Ez lesz szép!
Rendőr- tűzoltó- smasszer vs. a rohamrendőrök!!
BRAVÓ!!!XDXD
Nem lett volna egyszerűbb lecsukni??????

nagyon_buta 2011.05.09. 14:36:31

laspalmas: minden tiszteletem a tied, ilyeneket olvasni vasárnap, önként- hát én nem tudnám ezt megtenni-, sajnos választani nem tudok, mindegyik padlóra küldött (állami csecs iránti igényével)

molaris 2011.05.09. 14:38:16

@csizsikpizsik:
"""csizsikpizsik 2011.05.09. 14:18:28
Fú, dekurvajó, azért látom magam előtt a dicső magyar ifjúságot nemsokára, hazajön az ingyenes iskolai étkezésből, hazahozza mind a 7 testvérét az alanyi jogon járó iskolából, bölcsiből, lerakja a lovaglócuccot a sarokba és nekiül fészbukozni rovásírással hogy megszervezze a hétvégi önkéntes segítést a vallási turizmusunk egyik mekkájában..."""

Na, ezen majdnem beszaharáztam!!

Marcellusca 2011.05.09. 14:50:00

@molaris: Csak a tisztán látás végett:
"Nem lett volna egyszerűbb lecsukni?????? " - Mármint Don Alessandro-t. :D

molaris 2011.05.09. 14:50:57

OFF!!!!
Ez sem piskóta!! Kuncze&Gyurcsány, a két Grál- lovag!!XDXD

atv.hu/cikk/20110509_gyurcsany_kadar_nepe_hamar_elkuldi_orbant

molaris 2011.05.09. 14:53:02

@Marcellusca:
- A kedves játékos nyert, átadok két piros hangszórót.- mondaná helyemben Egri!!XDXD

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.09. 14:53:48

@csizsikpizsik: A stadion sajnos csak ígéret marad (sajnos, mondom én Loki szurkolóként); már rég dolgozni kellene rajta, hogy átadják az ígért 2012-es időpontra, de még hozzá sem nyúltak a Nagyerdei stadionhoz, sőt, még a Campus fesztivál is ott lesz megtartva. "Rossz nyelvek szerint" a pénz nagy részét már zárolták a nagy spórolás közepette. Mindenesetre testnevelésórákon előtérbe lehetne hozni a focit, pl. megtanítani a szabályokat, begyakorolni a passzolást, stb, na meg a tesitanár is figyelhetné a tehetségeket - mert ez ma, bármilyen meglepő, nem működik.

A Debrecen amúgy a BL csoportbeli nulla pontjával együtt is több százmillió forint adót fizetett be a költségvetésbe közvetlenül, közvetve meg bőven kijön a milliárdos nagyságrend is. Mondom, BL csoportkör nulla ponttal. Nagy üzlet ám a foci, az államnak is.

2011.05.09. 14:54:49

Mondjuk az már igaz, hogy a róvásírás meg a Biblia között feszül némi ellentét, hiszen előbbi pontosan a katolicizáció miatt lett betiltva. Miért nem adják ki inkább az Árvisúrákat róvásírással - vagy a Bibliát óhéberül?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.09. 15:03:30

@Droli: Világos, de előbb eredmény utána támogatás (ha egyáltalán támogatás, a MU sem az angol kormányból él). Majd ha minden évben a magyar bajnok BL-főtáblás lehet stadionokért kopogtatni....vagy még jobb, ha minden évben van eredmény van bevétel UEFA-tól, jegyeladásból, mezforgalmazásból és nem kell adóból, mnypt-pénzből őket megtámogatni, építhetnek maguknak amit akarnak.

2011.05.09. 15:05:38

@Kartal (rezervált): Gondolom, hogy az AOTK lovardában a Keleti Punál, illetve a Honvédben Pasaréten, esetleg a Kincsem Parkban. Itt az utaztatás lesz az ellenfél, mire a gyerek eljut a suliból egyikbe, letelik a tornaóra. No meg aztán az is kérdéses, hogy ha megjelenik egy 25 fős osztály a lovazdában, azzal mit kezdenek? Még ha netán kéznél is van 25 felnyergelt iskolaló, ki lesz az a tornatanár, aki ennyi kezdő lovast egyszerre futószáraz? Avagy lesz egy ló, és azon felváltva mindenki lovagol 1,5-1,5 percet, és aztán hazamennek? Szóval kicsit átgondolatlannak érzem én ezt a dolgot... a financiális részéről nem is beszélve.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.05.09. 15:06:34

Én Makoveczre voksolok, ennél undorítóbbat nemigen produkált még senki. A lovaglás tök jó dolog, támogatható, ha a focitól elvonják (a "profi" focitól, mondjuk inkább megélhetési labdarúgókat, az inkább fedi a valóságot, profi focista nincs ebben az országban).

ketroot 2011.05.09. 15:17:00

Arról ne is álmodjatok, hogy a focitól vonnak majd el a lovaglás miatt!

Szahar! 2011.05.09. 15:26:20

Lóbőrbe kötött rovásírásos Biblia, nyíllövészet-oktatás az óvodákban, turul-símogató az állatkertben, az I. kerületi Szarvas tér átkeresztelése Csodaszar Vastérre,stb... A végén kiderül, az egész csapatban az Álamfő a legnormálisabb, legalább nem ötletel...:-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.09. 15:30:34

@Marcellusca:

Majd anyuapu vesz neki (kötelezően) kobakot, gerincvédőt, stb méregdrága felszerelést.

rajaram 2011.05.09. 15:33:29

Minden magyar ember kapjon egy lovat! A határon túl élők kettőt! 2012.január 1-től térjünk át a rovásírásra és minden épületet Makovecz tervezzen!

Marcellusca 2011.05.09. 15:42:23

@laspalmas: Akkor, asszem, A Főnök nem fog megtanulni lovagolni. :D

ámbátor 2011.05.09. 15:44:57

Miért van nekem olyan érzésem, hogy a Lázár testvérek lovardája már elkezdte a felkészülést a testnevelésórák lóellátásának biztosítására? Nem akarok ötleteket adni, de gondolom lehet olyan kritériumrendszert definiálni, aminek csak az ő lovaik felelnek meg, úgyhogy legyen Lázár lovarda minden kistérségben. A helyi önkormányzatok költségvetéséből pénzelve.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.09. 15:46:22

@Droli: "A 2-es pontnál csodálkozom, miért nem a focit támogatják így. Annak legalább lenne értelme, amúgy megjegyzem, focink gyengesége ott kezdődik, hogy általános iskolákban a legtöbb testnevelőtanár magasról tesz a focira."

Én maximálisan támogatom azt a testnevelőt aki magasról szarik a focira, és inkább a magasakat elküldi röplabdázni/kosárlabdázni, a gyorsakat meg atlétikára, stb. A focit hazánkban kizárólag a tv-ben engedélyezném, sőt! aki a magyar fociról beszél azonnal wc-s nénivé léptetném elő. Hagyjuk már ezt a magyar foci című faszságot :D

Ezt a lovaglósdit el is képzeltem gyorsan itt a mellettünk lévő lakótelepi iskolában. Majd ha abbahagytam a röhögést, jövök vissza. :DDD

Secnir 2011.05.09. 15:54:37

1. "a Biblia újszövetségi részének rovásírásos változatát is megjelenteti az alapítvány"
először az Ószövetséget kérném...

2. "Azt is tervezik, hogy az iskolákban kötelezővé tennék a lovaglást."
szeretném megnézni, ahogyan az V. és VI. kerületben órákat oktatnak a Nagymező utcában és a körúton

3. "Az MSZP kormányra kerülése esetén mindenki számára biztosítja az ingyenesen elérhető bölcsődei és óvodai ellátást, valamint az általános és középiskolai étkeztetést"
de mindenekelőtt visszaállítani a kötelező pszichológiai alkalmassági vizsgálatot - képviselők számára.

4. "hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium illetékes államtitkárságával közösen létrehoztak egy munkacsoportot, amely kifejezetten a vallási turizmus stratégiáját hivatott megalkotni."
úgy vélem, hiánypótló vállalkozás. Szerintem már megvan az a munkacsoport (legalábbis a tagok nevei), akik majd tanácsot adnak a stratégiáról. Jó pénzért.

5. "A kérdése kiindulópontja úgy hibás, ahogy van. [...] Azért kért fel, mert rájött, hogy soha egyetlen reprezentatív megbízást nem adott se nekem, se az én társaságomnak"
itt az idő magyarok! beszélek a haverjaimmal, és írunk levelet OV-nak, mert OV még nekünk se adott roha egy reprezentatív megbízást. Pedig szívesen betonoznánk neki, vagy megszerelnénk az autóját, vagy csak rendbehoznám a számítógépét... (...persze, ha a lóvé felét visszaadnám, biztosan el tudnék nyerni egy népnemzeti pályázatot....)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.09. 16:00:50

@Secnir: Ez a betonozás megfogott. Ha bármely kormánytag/ex-kormánytag a betonban lenne én még társadalmi munkában is csinálnám :)

Yakk 2011.05.09. 16:06:49

Az egyes ponttal komolyan nem értem mi a bajotok. Ebben én semmi kivetnivalót nem látok, közpénzlenyúlás sincs benne, a rovás karakterkészlet "legalizálása" meg már elég hosszú évek óta húzódó dolog, remélem sikeres lesz.

mocskosbaribaszó 2011.05.09. 16:08:25

Foci helyett lovaglás?
nemá, azt színészeket meg majd kocsmákban képezzük ki? :)

Secnir 2011.05.09. 16:17:56

@csizsikpizsik:
igen. a képviselőket (és a NMHH, +más egyéb kulcsfontosságú posztok tagjait) nemcsak Kotmányilag, hanem közvetett értelemben is be kellene betonozni...

szkeptikus vagyok 2011.05.09. 16:25:04

Az egyes pontnak kifejezetten örülök. Messzemenőkig illetlen dolog a többi közé sorolni, hiszen mi sem áll messzebb a Fidesztől, hogy egy ilyen ügyre pénzt vesztegessen. Vagyis magánemberek azok, akik fontosnak érzik, hogy megmentsék/naprakésszé tegyék azt a kincset (rovásírást), amely azon ritka dolgok közé tartozik, amely bizonyítja a magyar nyelv ősiségét, és amely már 1100 évvel ezelőtt is bökte az idejövő külföldiek "csőrét". És lassan , beleértve lassan az országot is, a nyelven kívül semmi sem maradt, amit még nem loptak/vettek el tőlünk, bár kétségtelenül dolgoznak rajta. Mondjuk a Biblia-nyomtatás az nyilván nem a legszerencsésebb, de a karakterkészlet egységesítése egy nagyon is támogatható lépés.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.05.09. 16:28:20

Sajnálom a többi versenyzőt mert ahol Szanyi kapitány feltűnik ott a többiek labdába sem rúghatnak.

Az első vastagbörsége még csak a sima szoci "szavazzránkésmindeningyenlessz" duma de a második a
"a témában 2008-ban már elkészítettek egy modern, európai kihívásoknak megfelelő programot, azt azonban az akkor kezdődő gazdasági válság miatt nem tudták megvalósítani." Már olyan szintű vastagbőrség ami díjat érdemelne. Csakis azért nem sikerült mert hát az a fránya válság... aszt hiszem a jövőben ez lesz az új szlogen a MSZP-nél. Amit nem a patásorbán miatt nem tudtak 8 év alatt megvalósítani azért a VÁLSÁG lesz a hibás.

Llew 2011.05.09. 16:45:24

Erős mezőny. Tőlem rovásírhatnak nyugodtan, csak kötelező ne legyen. Akkor inkább megtanulok kínaiul, azt többen értik. Kötelező lovaglás. Nagy ötlet. Legyen egyből kötelező azzal járni suliba. Sőt, minden családnak kötelező legyen lovat tartani. Pestieknek kettőt. Ezt a vallási turizmust össze kéne kapcsolni a múltkori fogászatos ötlettel. Aztán csak azt kéne eldönteni, hogy gyökérkezelés előtt vagy után legyen-e az imádkozás?

Szahar! 2011.05.09. 16:48:02

@Llew: Ez maga lesz a gyökérkezelés...

fokabacsi 2011.05.09. 16:50:22

@rajaram:" Minden magyar ember kapjon egy lovat! "
Te nem fogsz kapni egy egész lovat! Csak az egyik alkatrészét! De azt nagyon!
Cuppoghatsz rajta!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.09. 17:05:05

@Llew: A fogturizmus nem egy elveszett üzlet, sőt, már működik is. Pl. a Ryanair fedélzeti lapjában rendszeresen hirdet egy magyar fogászati klinika, és ír kollégáim is kérdezték már tőlem, mennyiből jönne ki egy "fogkörút" :-) A fogászat ugyanis nyugaton méregdrága. Viszont erre nem építenék egymillió munkahelyet.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.05.09. 17:07:41

Majd ha a pénzügyi kultúra oktatása is kötelező lesz, majd akkor beszélhetünk egyéb, lényegesen drágább dolgokról, mint pl. lovaglás. Úszni mi jártunk, az szerintem hasznos volt, és igazából nem is annyira költséges, de a lovaglás...@ámbátor: Ha pedig ez a cél, az egyenesen undorító, szabályosan megalázzák a lovassportot.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.05.09. 17:17:27

Makovecz - de nem csak a hét fő tahója, nála ez a megszokott, ellenben a vallási turizmus... a lovasoktatás ... ? na az, minden bajainkra orvosság lesz (a barmok!) Láttam én már lovasoktatást megvalósulva... kötelező jelleggel... hát csak a lovász embert sajnáltam, meg a lovat! Láttam én vallási turizmust is - na, az is csodásan hat a gazdaság fellendülésére! hát még a józan ész, hogy képes megindulni attól a giccshalmaztól, ami reá oly jellemző... Azt hiszem, végleg végünk van! :(

bandika gazdája 2011.05.09. 17:44:08

Ezúton tájékoztatom a tisztelt Miniszterelnök urat, hogy eddig még sem nekem, sem a hozzám közelállóknak nem volt szíves adni semmilyen reprezentatív megbízást, ha még nem jött volna rá - amit megértek a sok dolga miatt - nekem azonban nem szúkséges egy egész Vigadó, pár milliós kértérítést is szívesen fogadok. (Legyen csak kettő mer szerény vagyok!) Előre is köszönöm!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.05.09. 17:59:20

A lovacskás-Szanyi-Makovecz trióból a OV vén udvari bolondja nyert. A vallási turizmuson meg a másikon csak őszintén röhögtem.

Hogy a retkes életbe oldják meg a fővárosi betondzsungel közepén fekvő iskolában a kötelező lovaglást? A "számla nélküli költségtérítések házából" nem látszik a valóság, ez ismét bebizonyosodott..

Max. 2011.05.09. 18:10:53

Remélem sehogy nem oldják meg. Látom a lelki szemeimmel a címlapokat:

"Az első áldozat - egész életére tolószékbe kényszerül a megvadult ló által megrúgott debreceni kislány. Hoffmann Rózsa szerint előfordul az ilyesmi"

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 18:14:50

@Valahol Máshol:
nem újkeletű ez a dolog, már régebben is szóba került, csak akkor még nem kormányszinten, hanem az oktatási portálokon, és konferenciákon mint a magyar hagyományőrzés, és természet értékelésre nevelés, sport és szabadidő tevékenység alternatívája amit rendszeresíteni akartak.
ha arról van szó amikről ott hallottam az teljesen jó:
havi egy alkalommal az osztály "kirándulást" tesz egy lovardába, ahol megismerkednek közelről az állatokkal, az állatok tenyésztésével, kezelésével és a lósporttal.
nem lovaglásórákról van szó hétfőn és csütörtökön a harmadik óra keretében, hanem délutáni programról. harmadikos, negyedikes gyerekeknek, akiknek jó része egyébként benn punnyad a napköziben.
A lósporttal kapcsolatos támogatási feltételek része lenne ez a lótenyésztők és lovardák felé.
Egy kis akarattal megvalósítható és szerintem nem rossz dolog.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 18:16:49

@Max.:
tíccsunk be minden sportot!

"a labdával fejbe rúgott váci kisfú kómába esett"

Max. 2011.05.09. 18:24:12

@Conv: Baromira nem ugyanaz a helyzet. Ismerős lánya jár a lovardába, egy év alatt száz gyerekből három lesérült (egy lórúgás, kettő esés, mindhárom kórházi ellátásra szorult). A tornaórákon azért nem ilyen az arány, nem?

Amúgy felvet egy csomó kérdést a dolog.

- ki fogja ezt kifizetni
- a kötelező biztosítással mi lesz? Az iskolai étkeztetés meg tankönyvcsomag mellé lesz még egy dolog, ami kihúzza a zsebedből az utolsó fillért. A bankároknak újabb jó üzlet, neked újabb nagy szopás
- ki vállal felelősséget az esetleges balesetekért?
- ki vállal felelősséget a súlyos balesetekért, tolószék, kóma, halál? Az lesz amit fentebb írtam, hogy nahát, előfordul, megesik, haladjunk a következő témára?
- utaztatással mi lesz? Bérelhetsz még egy buszt, és akkor már két bérelt busza lesz az osztálynak, egyet az úszásra, egyet a lovakhoz?

+1: jó, hogy írni-olvasni-számolni még nem tudnak a harmadik osztályos gyerekek, olyan kibaszott magas a színvonal, de küldjük őket lovardába...

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.05.09. 18:49:09

ehehe :))
olyan őszintén háborodott fel ez a makovecz, hogy elnyerte a voksomat
látom, ő is vezet.... sok szemét ellenforradalmár !! :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 19:01:07

@Max.:

+1: hiszek neked, csak én másik iskolába jártam.

dr. Aullah 2011.05.09. 19:15:02

Azt hittem, hogy a lovasat nem lehet felül... alulmúlni. Tévedtem.
Az 5. hír nálam kiverte a biztosítékot. Rohadjon meg ez a faxkalap.

Llew 2011.05.09. 20:05:26

@Droli: mi leszünk az 1 M fogorvos országa :D

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.05.09. 20:33:26

1. Amíg a rovásírás nem terjed túl a kultúrtörténeti és a hobbi szinten, addig csinálják nyugodtan.

2. Állatot emberre erőltetni a legrosszabb dolog a világon, és mindegy, hogy kutya, macska, ló, kanári, patkány, cápa, zöld lombszöcske vagy éppen parlamenti képviselő az az állat. Meg pont a legveszélyesebb sportot forszolni egy gyerekre... még jó, hogy honvédelmi ismeretek nem lesz egyből, éleslőszerrel.

3. No comment, az egész minősíti magát.

4. És erre ki fog eljönni néhány lengyelen kívül? Arra a néhány hazai vallásosra nem lehet építeni, ők inkább zarándokolnak a kinti nagy helyekre. Akármennyire verik itt a mellüket sokan, hogy "Mária országa", marginális tényezők vagyunk az összes kegyhelyünkkel és szentünkkel együtt az európai katolicizmusban. A protestáns vonatkozású dolgok se sokat számítanak egy németnek vagy svájcinak... a zsidó emlékekkel pedig még ott is igencsak mostohán bánnak, még ott is, ahol pedig adná magát (VII. kerület).

5. A csúcspont akkor is a "keményen és kitartóan dolgozó Hoffman Rózsák"... hát látszik is, vö. 2. pont...

Sztyopabá 2011.05.09. 21:02:21

@Secnir: Óvatosan emberek. Amikor valaki a legutóbb ilyesmivel poénkodott, lehozták a teljes jobboldali sajtóban, hogy a mocskos komenyista terroristák meg akarják gyilkolni a viktátort és állítólag még a Tök, vagy Tek, vagy mi a neve, szóval a rettentetes terrorelhárító Q7 roncsoló halálbrigád is nyomozni kezdett...
Amúgy Makovecz a nyertes, kicsit rövid ugyan a memóriája (hazudik mint a vízfolyás). Ha igaz lenne, amit állít, az még szomorúbb lenne.

Dendrobatidae 2011.05.09. 21:22:48

Nálam Makovecz volt a "nyerő", de úgy látom másoknál is.
Egyébként arra is jó példa, hogy válik egy normális ember idővel pénzért, pozícióért remegő szánalmas vén gecivé.

Horizont 2011.05.09. 21:59:31

Látom Makovecz mindent visz! Nálam is ő lett a nyerő. Pedig micsoda név volt régen és lám ő is lecsúszott:)
Nálunk kihelyezték ünnepség keretében a rovásírásos helységnévtáblát! Kétszer! Mert az elsőt ellopták:DDDDD Mindennap ránézek jövet-menet és mosolygok rajta. Már ennyit megért.Ha már érteni úgyse értjük az írást:) Rovás Alapítvány!!:DDD
Minden iskolának egy lovat mozgalom beindul:) Digitális tábla már van. Igaz van olyan suli ahol szünet volt a hidegben mert nem tudtak mivel fűteni.Lehet, hogy a szándék jó, de könyörgöm az íróasztal mellett ne találjanak már ki mindent. Vagy gondolják végig amit kitaláltak, hogy működőképes-e és aztán mondják meg a népnek! Mert így lószart nekik. Új Nemzeti Lovas Stratégia!! :DDD Hihetetlen!
Zarándokút? "a beruházások "súlyos milliárdokba kerülhetnek" Na ennyi elég is, köszöntem!
Szanyi meg akkora paraszt szegénykém, már rég ki kellett volna öklendeznie magából az MSZP-nek ha egy normális párt lenne. De mivel nem az, elfér ott köztük egye fene!
@laspalmas: egyedül téged illet dicséret. Ennyi szart egyetlenegy napból összeszedni, elismerésem.

részecske 2011.05.09. 22:38:40

Mindegyik számára kötelezővé tenném a tőbbiek hobbyját: a rovásírát, a lovaglást, a zarándolkutat. Az kitöltené az idejüket.
A két gyöztest, Makoveczet és Szanyit nyereg alatt kellene puhítani.

SztupY · http://sztupy.hu 2011.05.10. 00:04:12

Az elsőnél nem értem mi a gond, kifejezetten támogatni kellene, különösen, hogy ha jól tudom arról megy a fő diskurzus, hogy a rovásírás bekerüljön-e az Unicode BMP (első 65535 karakter) már nagyon szűk részébe, vagy azon kívül kapjon-e helyet, ami informatikai szempontból nagyon nem mindegy (ha bekerül, akkor az azt jelenti, hogy szinte bármilyen unicode képes program segítségével lehet vele írni, míg különben nem minden program lesz képes használni a rovás betűket... bár az tény, hogy kellően WTF lehet c#-ban rovásírásban írt változóneveket adni). Nincs szó túl sok karakterről, és a rovásírásnál jóval kevesebbek által használt betűkészletek is szerepelnek már a BMP-be (amúgy pont ez az indok az egyik fő lobbipont, a másik az az, hogy vannak népművelők, akik a mai napig hasnzálják, bezzeg vannak az unicode BMP-ben már teljesen holt karakterkészletek is), úgyhogy nem hiszem, hogy ezt ilyen erőteljesen ellenezni kellene, sőt már évek óta meg kellett volna lépni, mert ebből is látszik, hogy a magyar lobbi mennyire képtelen bármit is keresztültolni, ha nemzetközi dolgokról van szó.

SztupY · http://sztupy.hu 2011.05.10. 00:16:54

Amúgy itt van a BMP-s rovásírás teljes elrendezése: std.dkuug.dk/jtc1/sc2/wg2/docs/n3527.pdf Még mindig simán beleférne a fő sodorba, mert pont van még annyi hely, de amíg ilyen a hozzáállás, addig szinte biztos, hogy a Klingon, Quenya, Na'vi vagy valami hasonszőrű fogja elvenni a helyet (és akkor majd meg lehet írni a Bibliát bennük).

FAQlyás Menyét 2011.05.10. 00:41:58

Igen, a rovásírás Unicode-ba (meg azon belül a BMP-be, bár erről a megkülönböztetésről eddig nem hallottam) való bekerülése jó lenne, mert bár már évek óta vannak rovás betűkészletek, azt értelemszerűen csak az látja (annak, rovásnak), akinek szintén fel van telepítve. Megjegyzem, jó lenne, ha nem csak a jobbról balra, de a balról jobbra írandó változat is bekerülne. Egyrészt, mert így IS írtak/írnak, csak a betűket tükrözve, másrészt, ha a rovásírást arab számokkal használjuk, akkor konzisztensebbnek hat az egész, mert a számokat nem tükrözzük, harmadrészt, mert a latinbetűs szöveget komplikációmentesebben és egyszerűbben át lehet alakítani úgy rovássá, hogy megtartjuk az irányát.
Az Újszövetség megjelentetése is nagy előrelépés az eddigi két rovással kiadott könyv (Az egri csillagok és egy népmeseválogatás) után, mert hiába tanuljuk meg az ábécét, csak gyakorlással rögzülnek, erre meg egy olyan könyv nagyon hasznos, amit mi keresztények amúgy is mindennap kellene, hogy olvassunk. Hajszás Láncos hozzászólásával ellentétben amúgy sincs semmi összeütközés rovásírás és kereszténység között, még ha az egyház (egyes képviselői) 1000 körül üldözte is azt - bár nehéz már tudni, hogy mennyi az igaz ebből.

A lovaglást biztos nehéz lenne hirtelen kötelezővé tenni, jobb ha inkább csak valahogy segítik egyáltalán, hogy aki akar, kedvezményesen tudja gyakorolni (már a gyerek).

Szanyi említésre se méltó.

Makovecz nyilatkozatán pedig röhögni kell vagy sírni?

FAQlyás Menyét 2011.05.10. 00:55:22

Csak nekem tűnt fel, hogy az első pontnál (rovás téma) a link egy 666-os hírre mutat? Biztos az a 666. hír a rovas.info-n, de pont ez, amiben az Újszövetség rovással való kiadásáról szól nagyrészt?

Meridian74 2011.05.10. 02:00:06

Ingyenes középiskolai étkeztetés?!
Talán inkább nívós oktatást kellene megvalósítani a középiskolákban, hogy ha majd a diák kikerül onnan ne haljon éhen, olyan munkát tudjon végezni... jelenleg egy nagy kalap fos az egész oktatási rendszer, legfőképpen az eszközpark és szakoktatók hiányosságai miatt.

kej 2011.05.10. 05:53:07

@Droli: mivel nagy üzlet épp ezért magáncégek szállnak be. nem tudom mond-e valamit neked a fly emerites, vagy a chelseabe beszállt roman abramovics, vagy a liverpoolt megvevő amcsik, vagy a bayern-konszern és még sorolhatnám. nagy üzlet, de az állam bácsi csak lefölözi a hasznot, nem pedig milliárdokat öl bele a botlábúakba, akikről ráadásul azóta be is bizonyosodott, hogy némely mérkőzést nem véletlenül veszítettek el:(

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.10. 06:20:19

@Horizont:

"Nálunk kihelyezték ünnepség keretében a rovásírásos helységnévtáblát! Kétszer! Mert az elsőt ellopták:DDDDD"

jajjjjj

kyncza 2011.05.10. 06:53:35

Az elsővel mi bajod van? A héber betűkészlet hiányzik inkább, vagy mi?

Otthon gyerekek előtt is leszólsz mindent, ami magyar?

Scala 2011.05.10. 08:21:53

75 éves Makovecz.... és amúgy Finta József is.
A korlátlan önimádat nem most kezdődött náluk... de Imrusra mára nincsenek szavak!
És én még azt hittem, nem tud meglepni. :-(
Kategóriagyőztes, és vigye a Rózsáját is.

dr. Aullah 2011.05.10. 08:54:31

OFF:

index.hu/bulvar/2011/05/10/betor_a_gyerekszobakba_a_magyar_rendorauto/

Bár jól hangzik elsőre...
-Ez már a 600millió komm. pénzből megy? Ha nem, mennyit ér?
-Azt írja, hogy a gyerekszobába... a cikkben meg azt, hogy nem lesz olcsó.
-Magyar autót, magyar családoknak, hungarikumként... amit Kínában gyártottak... /facepalm.

9mmPara 2011.05.10. 09:29:03

Szerintem:
-- a rovásírás teljesen OK
-- lovazás már nagyon necces, mondom lóbirtokosként. Egy érzékeny állat és az emberpalánták közötti szoros kapcsolatról van szó, ahol az állat kb. tízszeres súly, csupa izom, csont, ideg. Vagy beletörődünk, hogy lesz egy csomó káló (gyerek, ló egyaránt) vagy iszonyatos pénzt kell előre is belefektetni. Ez egy legalább 15-20 éves program. Ha képesek lennénk ebben gondolkodni, nem lenne hülyeség.
Ehhez képest az élvezetes focihoz kell egy nagyjából sík placc, négy akármi a kapuhoz, meg egy labda. Az általam elképzelt ideális fiatal megbízhatóan tud úszni, alapszinten lovagolni és olyan szinten focizni, hogy örömet találjon benne. Akinek ennyi mozgásalapja van, az bármilyen életkorban bármilyen mozgásformát el tud olyan szinten sajátítani, hogy élvezze. A versenysport külön pálya.

rolika 2011.05.10. 10:16:09

Az első kettővel mi is a baj?
Mondjuk a lovaglást nem biztos, hogy kötelezővé kellene tenni, de hogy beszélnek róla, az nem baj.
A rovásírás egy szép dolog, bár - mint a neve is sugallja - nem papírra, vagy képernyőre való, ez ugyanis vésés, faragás, tehát leginkább fán lehet elképzelni. Azért is alakult ki olyanra, amilyen.

lyken 2011.05.10. 10:39:41

A rovásírást nem tudom hova tenni, teljesen indiferens számomra, bár ez az interpretálás(nem laspalmas-és, hanem az idézett személyé), inkább nevetségessé teszi.
Lovaglás: inkább erre menjen a pénz mint focira.
A többi a szokásos politika&holdudvaruk hülyesége.

molaris 2011.05.10. 10:50:11

Barátaim!
Bár a latin betűkkel írt Bibliát olvasná a nép!! Azt sem teszi.
Ennek a pénznek lett volna jobb helye!!

molaris 2011.05.10. 10:51:10

Ps.: a többi egyértelműen OPNI magasság.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.10. 12:03:27

@kyncza:

Te ugye jobbikos vagy? Aki(nek) nem tetszik (a véleménye) az biztos zsidó, ugye?
Büszke lehetsz magadra.

fokabacsi 2011.05.10. 12:26:59

Rovásírás, rendben van!
Lovak helyett jó a bicikli! Kis unokáim a megmondhatói, hogy két heti biciklizés után mérhető cm-ben az eredmény!
A lónak takarmány és hely kell! Nem lehet kikapcsolni péntek délután, hogy "elutazunk" !
Egy ló éves takarmány-állatorvos költsége 2 000 000 Ft körül van! Ami jelenleg jutna abból csak egy darab lóra futná, a nemesebb részéből! :-)))

Sátán meg a Jocó 2011.05.10. 14:32:51

Az 1.-essel egész egyszerűen nem értem, mi a baj. A Klingon ABC is benne van, akkor meg...? Az Unicode alaplényege, hogy az ÖSSZES írásmódot le tudja fedni, de nem megyek bele a technikai részletekbe.
A 2.-es pont alapgondolata is pozitív. A gyerekekre igen jó hatással vannak az állatok (a tájékozottabbak talán speciális terápiákról is hallottak már :P), a kivitelezéssel azonban nem vagyok biztos abban, hogy nem találkoznak óriási nehézségekkel.
A lovaglás nagyszerű sport, egészséges, léleküdítő, meggyőződésem szerint a kisik is szívesen fogadnák.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.05.10. 18:38:08

@laspalmas: Vagy komcsi,vagy cigány.De mi ezzel a probléma???:))
Egyébként Makoveczre nyomtam ha már szavazás.A többi (is) hidegen hagy amúgy.
Szanyi pedig csak egy nevetséges hülye(ezt nem bántásként) nem kell vele foglalkozni.

trojka 2011.05.10. 21:08:03

Na, kiváncsi vagyok, hogy ki (kik) vannak ennek a lovaglásmániának a hátlapja mögött. Mert hogy ezt nem egy egyszeru paraszt találta ki, az biztos. szép a lovaglás, de iszonyuan drága. Vajon ki fogja ezt az egészet állni? A kormány? minden bizonnyal, ha az ö emberei vannak a háttérben. Egyébként is- már annyi tudnivalot nyomtak a diákokra, ezen keresztul a pedagogusokra, hogy 24 ora sem lesz elegendö. mondjuk, ha az én gyerekem utál lovagolni, akkor "lovaglás" tantárgybol neg fog bukni? akkor én meg agyonlövöm a lovat. (csak vicceltem, nagyon szeretem a lovakat) Nehogy már, pár hulye ötlete miatt ne vigye valamire a gyerekem! Azért, mert elöjött most néhány táltos meg tenyö-vagy mi a fene, most ilyen baromságra kelljen a pénzemet kidobni! Aki eddig lovagolni akart és volt rá pénze, meg is tette! Namost, ha nem az iskolának, a tanltonak kell majd a tanorákat megfizetni, akkor gondolom-mint irtam- állam bácsi fogja finanszírozni, de a mi adonkbol. ezek már tényleg kitalálnak minden marhaságot! A cserkészetet miért nem támogatják? az sem puhányságra neveli a gyerekekt! Azért nem, mert szoci apuka nem támogatta volna?

kyncza 2011.05.11. 07:18:27

@laspalmas: aha, aki meg jobbikos, az tuti csak a zsidókra tud gondolni, ugye? Mégis mi a franc a vastagbőr ebben a kezdeményezésben, amit nagy viccesen kitettél?
Képzeld, van, akiknek tetszik ez az elképzelés, ha már állandóan olyan kurvára véded a demokráciát, akkor legalább ennyyit hagyj meg azoknak, akiknek fontos a magyar kultúra.

Ja, és tényleg büszke vagyok magamra! Én legalább magyarságra fogom tanítani a gyerekeim, nem vastagbőr kategóriába teszek egy kezdeményezést, ami végre nem zsidó(zsinagóga, holokauszt nap/hét/év/évtized), kommunista emlék, vagy bármi más náció kultúra megőrzésére irányul!!

guma 2011.05.11. 08:02:29

@laspalmas: nekem a hét embere a devecseri polgármester, aki még a Magyar Vöröskereszttel is "harcol", mert az adományokat leakarja vonni a támogatásokból.

A Veszprém megyei online újság így tolmácsolta a Vöröskereszt katasztrófa-elhárítási vezetője Fási Géza szavait: "Büszkén nézünk az önök és az adományozók szemébe, mert mi átadtuk, amit ide szántak, függetlenül attól, hogy a kormány miből mit akar levonni". Fási kijelentette, ha folytatódik ez az eljárásrend, akkor a Vöröskeresztet kivonul a városból. A karitatív szervezetet nem partner abban, hogy az adományként átadott műszaki cikkek beleszámítsanak az állami kárenyhítésbe.

A polgármester azzal is "segíti" a károsultakat, hiszen a saját tulajdonú házaikból Devecserben csak pénzért vásárolhatták ki a károsultak saját otthonuk menthető anyagait, értékeit. Az ablakokért, cserépért, kazánért, kapuért pénzt kért a tulajdonosoktól az önkormányzat. Ugyanezeket a kolontáriak ingyen vihették.
Olyan bútorboltban vásárolhatnak csak, ahol átlagos piaci árnál magasabban árulják a bútorokat.

Ez minden képzeletet felülmúló aljasság a kiszolgáltatott emberekkel szembe és az őket megsegíteni szándékozó adakozókkal szemben is!

Kurt S. Earp 2011.05.11. 08:39:59

@kyncza: Nem mennék bele a szokásos magyar-zsidó-globalizáció-karvalytőke-EU gyarmat-szocik- szdsz- kérdéskör belső tartományaiba, de azt mindenképpen fontosnak tartanám, hogy a rovásírás mellett a zsidók páratlanul pikírt és sajátos humorérzékét is, - ami a magyar nyelv felülmúlhatatlan eleganciájával vegyülve szerintem igazán tökéletes elegy-, valahogy megőrizzük, mint kulturális értéket, mert e nélkül szegényebb lenne az ország:
"A Választási Bizottság a körzeti választások után sem adta föl, ők is megpróbálták Heisler Andrást (képünkön) kipiszkálni a jelöltek közül. Kérdést tettek fel a BZSH Rabbiságának (lepecsételt, aláírás nélküli levélben) március 30-án arról, hogy lehet-e valaki két körzet tagja, ennek minden konzekvenciájával. Erre a rabbik úgy válaszoltak, hogy nem minden vonatkozásban illetékesek, azt azonban meg tudják állapítani, hogy egy ember két körzetben is imádkozhat, bár bizonyosan nem egy időben. "
index.hu/belfold/2011/05/10/elmarad_a_valodi_valasztas_a_budapesti_zsido_hitkozsegben/
Így kell valakit politikailag korrekten elküldeni a picsába! :-))))
Le a kalappal a rabbik előtt! Uraim, önöké a fődíj!

Kurt S. Earp 2011.05.11. 08:44:04

Ja, ez lemaradt, a konkrét szöveg, szó szerint innen:

www.szombat.org/vegjatek.html

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.11. 15:50:17

@kyncza:

Te kezdtél héberezni.
Ellentétben velem, aki egy becsmérlő szó nélkül tettem ki egy számomra vicces hírt. És nem, nem a rovásírás miatt vicces. Hanem a realitása miatt, hogy Biblia, meg betűkészlet. Nekem ez túlzásnak tűnik, de elfogadom, hogy másoknak fontos. Ettől viszont még lehet róla nekem is véleményem, bár mindig törekszem rá, hogy ezt normális stílusban fogalmazzam meg.
Ja és a magyarság nem a melldöngetés erején múlik.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.11. 15:51:11

@guma:

Hát azért....nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél...
"Sokan elvittek például a karitatív szervezetektől olyan műszaki cikket, amit nem kellett pótolni, mert nem pusztult el a katasztrófában, vagy előtte nem is volt ilyen a birtokukban."

Sátán meg a Jocó 2011.05.11. 16:26:19

@laspalmas: "realitása miatt"? "túlzás"?

MIért, a hieroglifáknak miféle "realitásuk" van?
Valami olyasmi pendült meg lelkedben, hogy a rovásírás miatt mi leszünk a világ röhögségessége? Vagy mi zavart, hogy az ilyesmi idekerült? Merjünk kicsik lenni?

Szemezgess és vadássz "reális" karakterkészletekre kedvedre :P
www.unicode.org/charts/

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.11. 16:48:09

@Sátán meg a Jocó:

Nézd, szerintem nincs hatalmas kereslet rá, hogy "a világ valamennyi digitális kommunikációs eszközében választható nyelv legyen a rovás". Persze ettől még legyen nyugodtan, engem nem zavar.

Brudekk 2011.05.11. 17:45:49

pofám leszakad.... hát nehéz a döntés, annyi szent...

(a kettesben kétszer írtad, hogy tervezik a lovaglás kötelező oktatását.)

guma 2011.05.12. 14:31:17

@laspalmas: Igazad van!

vadhajtás mindig volt, és sokan szemérmetlenül nyúlnak a közösbe vagy a segélyekbe.
csak tudod, a saját háznak a tartozékai, berendezéseiért most fizetni - az valami ocsmány gondolatvilágot takar. (a csak 1 boltban vásárolható bútor szintén!)

a segélyt azonban amit karitatív szervezet gyűjtőt és osztott állami büdzsébe beszámítani szintén beteges "gazdálkodás vagy garázdálkodás".
ugyanúgy ahogy a "nemzeti művészet" irányait, tudományos szintre emelését valaki a közpénzből finanszírozza.

süti beállítások módosítása