Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Skip to content


       Szűrés lista

Már a vasútfelújítás a tuti biznisz

Egy éve dübörög a Nemzeti Együttműködés Kétharmada és az Elszámoltatási Kormánybiztos, de még most sem tudjuk, hogy az "elmúltnyolcév" (@copyright by Szijjártó) legnagyobb biznisze, az autópálya építések körül mi volt a helyzet. Ha szimaton nem csal, valószínűleg sosem fogjuk megtudni, pedig ha én tökös kormánybiztos lennék, aki a hét 168 órájában az elszámoltatás lázában ég, minden bizonnyal a Csillag-Kóka-Strabag-Szekfű vonallal kezdeném, már eleve a sok gyanús ügy, és az 1000 milliárdos összeg miatt.  Persze, ha Dávid Ibolyának volt igaza, akkor a Fidesz bolond lenne elővenni ezeket az ügyeket ... és látjuk, mennyire nyomoz a Fidesz az autópályapénzek után.

Még mindig nem tudjuk, hogy valóban kaptak vissza pénzt az autópálya építésekből a pártok?
Még mindig nem tudjuk, hogy ki döntött arról, hogy a Kőröshegyi völgyhidat meg kell építeni?
Várjuk, hogy kiderüljön, hogy mi az igazság az M6-os autópálya 40 milliárdba került 8 km-es szakaszával, azzal a csodálatos négy alagúttal?
(Mellékesen: Múlt hétvégén voltunk Szekszárdon, az M6-oson mentünk. Szürreális egy élmény volt, előttünk nem ment autó, mögöttünk nem volt autó, szembe alig jöttek, az autópálya parkolóban csak mi álltunk, olyan csend volt, hogy hallhattuk a madárcsicsergést. A Walking Dead 2. évadját le lehetne forgatni az autópálya lezárása nélkül. Bár ez másnak is feltűnt már. A hivatalos forgalomszámlálási adatok szerint az M6-os forgalma csak ötöde a többi autópálya forgalmának (11 ezer jármű/nap vs. 53 ezer jármű / nap). Jó biznisznek tűnik.)

Mivel sok műtárggyal felszerelt autópályákat nem nagyon terveznek építeni, így új bizniszt kellett keresni, és úgy néz ki, sikerrel meg is találták: vasútfelújítás.

Az nem hír, hogy a Magyar Vasút ezer sebből vérzik, ezek közül az egyik fő probléma a meglévő vasúti pálya állapota. (Pécs-Budapest 226 km, IC, 3 óra menetidő. Nyíregyháza-Budapest 270 km, IC, 3 óra menetidő.) Jelenleg a 160 km/órás sebesség is távoli álom, így a kormány EU-s pénzek felhasználásával több vasúti szakaszt is fel kíván újítani, többek között a Budapest-Székesfehérvár és a Szajol-Püspökladány szakaszt. Mind a két esetben ki van már írva a közbeszerzés, ám márciusban előbb a Budapest-Székesfehérvár vonalra szánt 119,2 milliárd forintos keretet toldották meg 15,6 milliárddal, majd a múlt héten a Szajol-Püspökladány vonal felújítására előirányzott 137,4 milliárdot növelték meg 24,4 milliárd forinttal. Mindkét projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) része, 85% EU-s pénzből.

És ki növelte meg és hogyan?



A beérkezett ajánlatok magasabb összeget tartalmaztak a kiírásban szereplőnél, és hogy ne legyen érvénytelen a közbeszerzés, Orbán egyszerűen hozzácsapott 15 és 24 milliárd forintot az árhoz.

Budapest-Székesfehérvár: 67 km, 134,8 milliárd forint, 2,01 milliárd ft / km.
Szajol-Püspökladány: 67 km, 161,8 milliárd forint, 2,41milliárd ft / km.

A Tárnok-Székesfehérvár szakaszt a SZCKM-2008 Konzorcium újítja fel, tagjai a Szentesi Vasútépítő Kft., Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft. (A Szentesi Vasútépítő Kft. a Strabag tulajdonában áll.)

Infó:
"Kőkemény” kartellben való részvétel miatt  7 milliárd 178 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal 2010 nyarán. A jogsértő vállalkozások a feltárt bizonyítékok szerint 2004. november 29-i találkozójukon általános piacfelosztó megállapodást fogadtak el. A megbírságolt cégek: a Colas-csoporthoz tartozó Colas Zrt. 1,5 milliárd Ft, a Swietelsky- csoporthoz tartozó MÁVÉPCELL Kft. 2,1 milliárd Ft, a MÁV MTM Rt. f.a. 178 millió Ft, a STRABAG-csoporthoz tartozó Szentesi Vasútépítő Kft. 3,4 milliárd Ft versenyfelügyeleti bírságot köteles megfizetni."
A MÁVÉPCELL Kft. = Swietelsky Vasúttechnika Kft. ...
 
A fenti kormányhatározat megjelenése után két nappal ki is hirdették a  Szajol-Püspökladány szakasz felújításának nyerteseit.

1. Szajol-Kisújszállás: nyertes a SZ-K-2011 Konzorcium (Közgép és Swietelsky Vasúttechnika).
2. Kisújszállás-Püspökladány: nyertes a K-P-2011 Konzorcium (Közgép, Swietelsky Vasúttechnika, Szentesi Vasútépítő).
 
Először a Szajolt Kisújszállással összekötő vonalszakaszon korszerűsítik a vasúti pályát, míg az építkezés második szakaszában Kisújszállástól Püspökladányig vezető síneket cserélik le a teljes alépítménnyel együtt. A harmadik ütemben a felújított pályaszakasz kapja meg az új biztosítóberendezéseit, és megújul a teljes felsővezeték rendszer.

Most jönnek az érdekességek: A NOL szerint mind a két közbeszerzésen a Közgép vezette konzorcium csak a 3. helyet szerezte meg, de a Közgépes konzorciumok kivételével minden pályázó ajánlatát érvénytelennek minősítették, összeállítóikat pedig kizárták a versenyből. Ráadásul a Közgép mind a két esetben az előzetes kiszámított mérnökárnál nagyobb összeggel nyert.

Ugye-ugye ... ha nincs Orbán Viktor mentőöve. De vajon hogyan fogják ezt a lépést megmagyarázni az EU-nak?

Az első kérdés mindjárt fel is merül az egyszeri, adófizető dolgozó állampolgár fejében: ki tudja értelmesen elmagyarázni és megindokolni, hogy 67 km vasútvonal FELÚJÍTÁSA hogyan kerülhet többe, mint 67 km ÚJ autópálya megépítése?



A Közgépről az Origo írt egy szép nagy cikket "Közgép és a Fidesz kapcsolata" címmel, ebből idéznék:

"2004-ben még alig 1,8 milliárd forint volt a nettó bevétele, ami a következő évben már 7,5 milliárdra ugrott, 2008-ban megközelítette a 20 milliárdot, tavaly pedig alulról súrolta a 40 milliárdot. (...)

Az utolsó ismert tulajdonos a Left & Left Hungary befektetési részvénytársaság, ugyanakkor ennek a vállalkozásnak a háttere is homályos. Többségi tulajdonosa ugyanis egy szinte azonos néven (Left & Left International Inc.) az amerikai Delaware államban bejegyzett cég. Az ottani, offshore-cégekre jellemző jogi szabályok miatt gyakorlatilag lehetetlen megtudni, hogy ki a társaság tulajdonosa. Feltehetően időközben a Left & Left Hungary is kiszállt a Közgépből, a 2007-es üzleti beszámolójához leadott vagyonleltárban ugyanis már nem szerepel az, hogy lenne részesedése a Közgépben.
A nyilvánosan hozzáférhető adatbázisokból tehát nem derül ki, hogy kik a jórészt állami megbízásokból évi több tízmilliárdos forgalmat lebonyolító Közgép tulajdonosai. Vannak azonban arra utaló jelek, hogy az utóbbi években is szoros kapcsolata lehetett a vállalattal Nyerges Zsolt."

Nyerges vásárolta meg 2010 áprilisában Fellegi Tamás fejlesztési miniszter részesedését az Infocenter nevű médiacégben. Róla a Figyelő írt egy szép hosszú cikket.


"Vannak, akik azt javasolják, hogy az új magyar alkotmány közbeszerzésben való részvételt, illetve, állami támogatást csak olyan gazdasági társaság számára tegyen lehetővé, amelynek tulajdonosi szerkezete átlátható. Ön mit gondol? - Nemzeti Konzultáció, 2011. február."

 


A Közgéppel pedig akkor találkoztunk először, amikor a Strabaggal és a Hídépítővel együtt megnyerték a Margit híd felújítását 30 milliárd forintért.

Pár pikáns adat:
A Közgép felügyelőbizottság elnöke, Petykó Zoltán az uniós pályázatokat felügyelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetője lett. Schváb Zoltán, a Közgép építési igazgatója a Fellegi Tamás által irányított Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára lett.

Nem Fidesz-közeli:



Végül pedig kettő adat, hogy mennyit lehet leakasztani a vasútfelújításból:

1. A vörösiszap-katasztrófa súlyosan megrongálta a Székesfehérvár–Szombathely vasúti fővonal Devecser és Kolontár között fekvő szakaszának 876-os és 891-es szelvények közötti részét. 1500 méter vasúti pálya rongálódott meg, és kb. 2 km szakaszt kellett újjáépíteni. Ezt a MÁV megtette, mindössze 14 nap (!) alatt, részletek itt.
A MÁV beperelte a MAL Zrt.-t, és ebből az derült ki, hogy a MÁVGÉP Kft. 272 millió forint plusz áfa díjért építette újjá a 2 km vasúti pályát.
1 km így 136 millió forint + áfára jön ki ...  hát nem érdekes?

2. Horvátországban is újítanak fel vasútvonalat, mégpedig a Križevci - Koprivnica szakaszt. Érdekesség, hogy ott is a Switelsky nyert, de a 28,5 km-es vonalat 188 millió kunából építik újjá. 1 kuna 36 forint. Ezek szerint a 28,5 km 6,7 milliárd forint, 1 km így 237 millió forintra jön ki ....
Jelenleg ezen a szakaszon csak 60 km/ órával mehetnek a vonatok, az átépítés után 140 km/ órával közlekedhetnek a vonatok, kivéve a hegyi szakaszokon, ahol 100 km/ óra lesz a megengedett sebesség. No igen, ott még hegyek is vannak, ami nem mondható el a Szajol-Püspökladány térségéről.

Vajon ki újít fel korrekt áron vasútvonalat: a MÁV saját magának, a horvátok, vagy a Közgép vezette csapat?

Címkék: fidesz eu botrány válság

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr672924302

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kormány újra hazudik! 2011.05.23. 19:46:23

 Azt ígérték, hogy minden számlát kifizetnek 30 napon belül. Ehhez képest ma már egyes közintézmények eleve 90 napnál hosszabb türelmi idővel kötnek szállítói szerződéseket. A képet tovább rontja, hogy a költségvetési intézmények az utóbbi hónapok...

Trackback: SK rendszámosok: Megint a sumákolók járnak jól? 2011.05.23. 13:01:07

Rogán Antal szerint még a nyári szünet előtt megszülethet az a törvény, amely szigorítja a külföldi rendszám használatát. Az év gégéig az önként hazatérők adókedvezményre számíthatnak, a jelenlegi szabályok szerint fizetendő adó felét kell csak befizet...

Trackback: Folytatják a harcot a szerzett jogok ellen 2011.05.23. 12:20:32

 Hétfőn inkább aprómunkával foglalkozik a pöcsarcú parlament, Teréz anya halálának napjajótékonysági világnap lehet. Kedden felpörög a törvénygyár, folytatják Lázár "Hájas Valag" János és Balsai István nyugdíjelvonós alkotmánymódosítá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.23. 14:27:17

@picur3ka/mesterhazymiklospart: potom 20 évvel a Hidegháború vége után kicsit unalmas már ez a lemez, de láthatóan ez a jóember még nem unja. Az meg nettó látható, hogy fingja sincs a környező országok - finoman fogalmazva - történelmi ellentéteiről.

Transylvanianmixedgrill 2011.05.23. 14:27:48

@zero: Vannak emberek, akiknek egész egyszerűen képtelenség elmagyarázni, hogy banyek az autópálya, a mozi, a könyvtár, a strand, a vasút, az iskola, a művház az nem ősi juss minden településnek!

GOLAZ 2011.05.23. 14:29:52

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ezen a szakaszon végig kubikgödör van a vasút két oldalán. Szóval a vízelvezető árkok miatt biztosan nem kell kicserélni az alépítményt.

GOLAZ 2011.05.23. 14:30:56

@Nagyzee: És tényleg tizedannyiból megcsinálják.

zrobasé 2011.05.23. 14:36:32

@Seduxen: biszku veje, bét, csányi beajánlottsága,Mtelekom,Siemens,miniszterelnök-kereső mókáskéthét egyik bedobott neve...ennyi elég ? :D
és kösz, a könyv nem kell...olvasson az, akinek nincs pénze tévére :D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.23. 14:37:15

@zrobasé: ugye micsoda gyönyörű politikai pedigree ? :DDDDD

zrobasé 2011.05.23. 14:41:13

@Seduxen: neked nem lehet a kedvedben járni...a csányi-bank jobb lenne ? naugyehogyugye ! :D

allegretto23 2011.05.23. 14:41:51

@Nagyzee: tévedjek hatalmasat, mert régen jártam arra, de konkrétan Koprivnica Gyékényes után talán egy fél órával van... hol vannal ott hegyek? Én max dombokra emlékszem itt-ott. A horvát kiírás szerint teljes alépítmény csere (geotextillel??) zúzottkővel, betonnaljakkal, felsővezetékkel, két pályán, biztber cserével, állomásfelújításokkal... nekem soknak tűnne a 10x szorzó, HA nem tudnám, hogy még a magánberuházásban épülő iroda/bevásárlókp, társasház építésen is 30% körüli a csúszópénzek átlaga a kv-ben- akkor mi lehet egy államinál, ahol már a fővállalkozó is legalább ennyit nyom vissza a megbízónak....

savrola 2011.05.23. 14:43:00

@tede: ki akart ilyet mondani? Idézd már vissza, azt amiből ez következtetted! Rühellem a vonatozást! Úgy látom te is, mert reflexből törtek elő belőled a kellemetlen élmények. Én csak azt mondtam, hogy a mindennapi munkába járás vonattal, egyedül feleannyiba kerül, mint autóval, és azt, hogy mivel nap, mint nap utazom vonattal, tapasztalom, hogy nincsenek kevesen, sőt!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.23. 14:43:14

@GOLAZ: tényleg? Aztafasztaaaaa. Akkor ezek tényleg loptak a szemetek! Mert ugye az általad leírt "kubikgödör" az ott van, és hejj de szépen teszi a dolgát. Főleg amikor nincs takarítva és nem megfelelő a vízelvezetése. A sárosodást a pályán konkrétan fletó meg vekkerviki okozta. A lassújeleket meg maga a papagájpéter tűzte ki. Megvilágosodtam.

picur3ka 2011.05.23. 14:44:26

@Seduxen:

Nem akarom szettraccsolni az egeszet. Csak annyi: az utobbi aggaszto, kulonosen a romanokat illetoen, viszont meginkabb alahuzza a Mo a leteert kuzd reszt.

Semmi unalmas nincs ebben, Putyin megerositette Oo-t es markaban tartja a terseget az energiahordozok reven. Be sem kell jonnie. Nemetorszaggal pedig egyre szorosabba valt a kapcsolata az evek soran - akikkel mi elhidegultunk - es sok egyeb, amiket mond igazak.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.23. 14:53:22

@picur3ka/mesterhazymiklospart: igen, ezt eddig is tudtuk, viszont ezen (az oroszok már MEGINT a spájzban vannak) nem nagyon fog segíteni egy közép-kelet európai "közeledés", pláne katonai téren aligha segít. ahogy azt Te is írod - megjegyzem sz'tem HELYESEN - Iván sokkal kifinomultabb módon tud bárki nyakára lépni, mintsem tankok csörömpöljenek a Kossuth-téren. December közepén elzárja a gázcsapot, és kakukk.

de igazad van, ne offoljuk szét a postot, könnyen lehet, hogy előítéletes vagyok az amcsi külpolitikai "megmondóemberekkel" kapcsolatban.

savrola 2011.05.23. 14:54:35

@allegretto23: Hát akkor te nem jártál túl messze! Zágrábon túl kell menni, hogy csodát láss! Nézd meg gugli földdel a Josipdol és Brinje közötti szakaszt! Nagyjából Vác környéki domborzatot képzelj el!

GOLAZ 2011.05.23. 14:55:06

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Még nem loptak, de már nincs sok hátra.
A kubikgödörből elszikkad a víz, hacsak nincs nagy belvíz, de akkor úgysem lehetne hova elvezetni. Az ágyazat szennyeződése természetes jelenség, egyszerűen javítható. A lassújelek kitűzése egy érdekes kérdés, sokszor finanszírozási okai vannak. De lesznek lassújelek az új pályán is nemsokára.

allegretto23 2011.05.23. 15:00:49

@savrola: Akkor te meg nagyon messze jártál, mert a szóban forgó pályaszakasz, aminek a költségeit hasonlítgatjuk itt a magyar költségvetéshez az a Koprivnica- Krizevci közötti néhány km - ami jó messze van még Zágrábtól- errefelé... Nem az volt a vita tárgya, hogy vannak -e hegyek a horvátoknál, hanem az, hogy vannak-e hegyek a felújításra kerülő szakaszon....

savrola 2011.05.23. 15:06:41

@allegretto23: Na jó, akkor elbeszéltünk egymás mellett, mert én autópályáról és nem vasútról beszélek. :)

MessireWoland 2011.05.23. 15:07:28

Es vajon Orban Viktor miert is sietett egyeterteni Gaskoval es elismerni a koveteleseit az elmult 1 honapban?:-))

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.05.23. 15:10:24

@Lacdelo: Árpád apánk nagyon is jól látta a vasútban rejlő lehetőségeket, ezért foglalta el a Kárpát-medencét övező hegyvidékeket is. Persze nem láthatta előre hogy egy kunbéla és más galíciai jöttmentek fhanszia segédlettel megszabadítanak minket a hegyeinktől. Pedig ha jól tévedek akkoriban készült el a Magyarországot körbeguruló vasútvonal.

allegretto23 2011.05.23. 15:12:18

@savrola: Nagyzee hozzászólására- amiben azt ecsetelte, hogy mennyivel olcsóbb hegyek között vasutat építeni, mint mocsaras területen- válaszolván tettem fel a költői kérdést, hogy hol vannak ott hegyek... mert nincsenek, vagyis ez nem indokolja a 10x költséget. Azt csak a nyolc szűűűk esztendővel lehet indokolni...

picur3ka 2011.05.23. 15:12:47

@Seduxen:

Ide akarjak rakni a raketaikat Vegeztunk.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.23. 15:16:12

Az általam említett szakaszt 1984 és 1988 között újították fel amolyan rohamtempóban. A célja az volt, hogy gyorsan kicseréljék a fővonali vágányokat, és az átmenővágányokat. Aztán szépen elmaradtak a fenntartási munkálatok. Az alépítmény állapotán nem lehetett rostálásos technológiával geotextília behúzásával, illetve beforgatásos rostálással javítani,mégis így tették. A 90-es évek közepére már szépen leromlott az alépítmény állapota, főképpen az építési hiányosságok és a rostálásos technológiával beforgatott szennyezett ágyazat miatt. A víztelenítésre sem fordítottak kellő energiát, az utolsó átépítésnél telepített szivárgók nem sikerültek elég mélyre. A velencei-tó mentén két szakaszon aszfaltréteggel próbálták megerősíteni az alépítményt. Aztán szépen az előjött a sárosodás az aszfalterősítésű pályaszakasz alatt is. Akkoriban még egy teljes ágyazatrostálással menthető lett volna a teljes szakasz, azonban ez nem történt meg. A mostani felújítás előtt feltártak számos hiányosságot mint: az ágyazat vastagsága sokkal vékonyabb az előírtnál, a vékony zúzottkő eleve hamarabb morzsolódik, és sok helyen használtak szennyezett anyagot. Az elaprózódott aljzatban nem nagyon van hézag, így a víz nem tud elfolyni. Na ezért kell most stabilizálni a talajt, esetenként teljesen kicserélni. Remélem segíthettem.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.05.23. 15:23:07

Nem tudom mire rinyáltok! A pénz jó helyre kerül majd. Biztosíték erre, Simicska Lajos cégen belül létrehozott konzorciuma, melybe felkérte két tapasztalt volt munkatársát is, Josip Tot és Kaya Ibrahim urakat. Az ő feladatuk lesz, hogy a pénz csak a megfelelő csatornákba jusson el..............

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.23. 15:23:52

Egyébként a fentebb említett jelenség miszerint eleve rossz minőségű szennyezett zúzottkövet használtak fel a beépítéskor az egész magyar vasútra jellemző, és igen nagy probléma.

Ha a horvátoknál nem áll fenn ez (sanszos), akkor már egy részbeni okot találtunk is az ottani felújítás olcsóságára. Persze -ismét leírom- NEM vitatom, hogy pofátlanul magas áron történnek nálunk a felújítások/építések.

jozicsenko 2011.05.23. 15:25:14

oszt ha ezért a fővezért lecsukják, írhat könyvet

a címe lehet Mein Stump...

makacsfolt 2011.05.23. 15:35:21

Én személy szerint úgy látom ,hogy itt nem történik semmi különleges, ezek a dolgok teljesen megszokottak az EU-ban meg az USA-ban is. MIndenhol vannak csókos cégek meg családok akik állami beruházásokon gazdagodtak meg, említhetném pl a francia Boygues-t érdekes módon minden nagy francia beruházást ez a cég nyer, de ha vissza megyünk az időben akkor említhetném az amcsi Vanderbilt családot akik szintén állami vasút építésekből gazdagodtak meg ezelőtt 120 éve, és itt a kis házikó amit a pénzből építettek maguknak splenderosa.blogspot.com/2010/04/biltmore-house-asheville-north-carolina.html
Visszatérve Mo.-ra persze, hogy túlvanárazva hiszen EU-s pénzekről van szó ilyenkor lehet csak kaszálni, ha a költségvetési pénz lenne ,akkor bezzeg ninden csavart megszámolnának.
Egy másik dolog amit szerintem jó, hogy ha minél hamarabb megért mindenki az útak , vasútak nem az embereknek épülnek hanem a cégeknek, nagy vállalatoknak, hogy egyáltalán üzemelni tudjanak, ezenkívűl még mindig jó, hogy ha egy magyar cég nyer mint egy francia vagy az osztrák strabag. Ez a pénz legalább itt marad, nem viszik el mint az Audi, Suzuki ,GE és társai akik 100000 ft-ért robotoltatják az embereket, aztán a hasznot szépen hazautalják. Ha már a nagy lenyúlásoknál tarunk nézzük meg Görögországot, Irországot, Portugáliát ,Spanyolországot ,amíg nem léptünk be az EU-ba ezek az országok voltak a nagy termelő Országok, most éppen K-Európa az, a termelést onnan elhozták ide , mert most éppen mi vagyunk az olcsóbbak., és akkor mi van az útakkal meg a szép hídakkal semmi, arra jók ,hogy megtermetsék a versenyképes alapot a nagy kaszálásra, ha jól tudom akkor a rómaiak is útépítésekkel kezdték, be kell látni azt ,hogy a kormányok szerepe az Unión belül egyre szűkűl a nagyvállalatoké meg egyre nő. A másik dolog ,hogy ha te nyernél egy ilyen tendert, és a végén megjelenne a számládon egy pár milliárd forint aminek semmi köze a magyar költségvetéshez, és ne talán még minőségi munkát végeztél , engem egy percig sem zavarna az,hogy mások fikáznak. Végezetűl a cikk írójának szeretném felidézni Hofi Géza örökérvényű idevágó szösszenetét: "A korrupció az amiből téged kihagynak."

Kerek Ferkó 2011.05.23. 15:37:52

@tede: " Lehet, hogy tényleg az a megoldás, hogy az állam szépen vonuljon ki mindenhonnan, ahonnan csak lehet és bízza rá a piacra. "

Most következik az ,hogy szélesíted a tudásod és bepötyögöd a keresőbe, hogy "természetes monopólium". Második lépésként kidugod a fejed a valóságba.

Vegyi Ali 2011.05.23. 15:39:53

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ha olyan kiba... drága felújítani egy vonalat, ráadásul a forgalom fenntartása mellett, és emmiatt kerül 10-szer annyiba, akkor építsenek a meglévő mellé 20 méterrel, a nyugati árak 3-szorosáért, aztán a végén kössék össze a régivel. Utána meg fel lehet szedni a régit. Mindenki jobban járna.

Prof. Dr. Simon Templar 2011.05.23. 15:41:25

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Látom, te értesz a vasúthoz. Egy valamit nem kérdezett még meg senki. HOGY A MÁRIÁS F@SZBA LEHETETT IGY HAGYNI LEROHADNI MINDENT????
Mert gondolom arról, hogy 43 metrókocsit ki kellett vonni a forgalomból, meg, hogy MINDEN rozsdállik, szakad, rohad, arról nem CSAK Ovi meg Fletó tehetnek. Mert szerintem - de javitsatok ki, ha tévedek - az állagmegóvás MINDEN ESETBEN olcsóbb, mint a felújitás meg az új épitése. És ennek már valamikor 25 éve meg kellett volna történnie...nem??

allegretto23 2011.05.23. 15:42:31

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Igen, ez így volt...Na és mi lesz a csilivili, hiperszupi, extraluxus árú (magyar kivitelezésű, értsd: horror -beruházási-költségből-tizenötödik alvállakozó-által-feketén-alkalmazott- Kiss 23 Jóska-zsebbe-650Ft-os-órabérért-telibesz..rta- gányolt) új pályával, ha továbbra sem kap karbantartást, mert arra már nincs pénz (értsd: abból nem és/vagy kevesebbet lehet lopni)? Na, mi?

Prof. Dr. Simon Templar 2011.05.23. 15:49:29

Jelenleg a belvárosban (VII. ker.) lakom. Hogy lehetnek a Sky kapitány által világvárosnak kikiáltott balkáni metropoliszban olyan házak, amik:
- '45-ös meg '56-os belövésekkel vannak "diszitve"
- vakolást utoljára talán '38-ban láttak
- húgyszagúak
- közös "indiai" WC van a folyosón (endes des ganges)
És ne mondjátok, hogy ez nem függ össze azzal, hogy mennyibe kerül a vasút felújitása. Akinek esze van, rájön az összefüggésre.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.23. 15:49:37

@allegretto23: teljesen egyértelmű a válasz, ha nincs karbantartás akkor gondok lesznek.

@James Onedin (aka Zöld Ember): erre akartam rávilágítani, hogy itt nem csak vekkerviki meg fletó a hibás, hanem nagyon-nagyon sokan a régi rendszerből.

@Vegyi Ali: Mutasd meg, hogy a meglévő mellett hol van 20 méter. Mondjuk Gárdonyban. ;D

allegretto23 2011.05.23. 15:50:04

@makacsfolt: Te tényleg nem látod a különbséget akközött, hogy kapunk az EU-tól 100milliárdot és felújítunk belőle 10km-t (és valaki/k ellopja/k a 90% -t a saját zsebére), meg akközött, hogy kapunk 100 milliárdot és felújítunk belőle 100km-t? Nyuszika hozott tojást húsvétra? megszámoltad a kis kezecskéden, hogy hány darab volt?!

Vegyi Ali 2011.05.23. 15:55:28

Agyam elszáll. 2-2,4 millió HUF/méter! Aki ezt mentegetni meri, azt is agyon kellene lőni. Aki elfogadta, azt meg darabokra tépni. Az A4-es Audinak kb. 1,7M forint métere...

allegretto23 2011.05.23. 15:55:55

@James Onedin (aka Zöld Ember): Részben. Nagyrészben meg annak van köze, hogy lukas kétfillérért megvették a lakásokat olyanok, akiknek a magántulajdon csak addig fontos, ameddig pénzt kap érte- fenntartani már tartsa fenn a szomszéd, az állam, meg az önkormányzat. Egy rohadt kukát nem lehet megszavazni, mert arra már senkinek nincs pénze, hogy vasárnap este ne járjunk bokáig a kuka mellé kiömlesztett szemétben. A mamának kevés a nyugdíja... a gyerekeit meg csak az örökség értékállósága érdekli. Én büntetném a felújításra nem költő társasházakat. Nincs pénzed? Eladod, kisebbre cseréled, megterheled! Kapni ingyé jó volt? A másét?!

Vegyi Ali 2011.05.23. 15:56:19

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ha letolsz egy sor házat, akkor is olcsóbb...

nabazzmeg 2011.05.23. 15:59:10

Mi ebben az egészben a meglepő? offshore céget alapítunk strómanokkal, a céggel más cégeket vásárolunk meg, ahová strómanokat ültetünk, majd a ránk szabott pályázatot megnyerjük, ha nem megy, akkor dobunk még pár forintot rá és a stróman államtitkáraink és minisztereink (le sem merem írni: miniszterelnökünk) majd jól nekünk adják a munkát, 20X-os áron.
Így kell ezt csinálni kérem, királyt is csak pénzből , pénzzel lehet és pénzt is csak pénzből.
Egy komplett ország tönkretételét pedig korrupcióval lehet véghezvinni.
Minden tiszteletem a posztírónak, gyönyörűen összeszedte ezt a kis "business-sikersztorit", ha volna igazság a földön, akkor már...ehhh. "virsli van? nincs, nem is volt..." Lali-Oszi, ÜT1.
Pedig a színfalak mögött ott bújik meg az igazság.

Mr. Waszabi · http://ferfiblog.blog.hu/ 2011.05.23. 16:06:56

@Dendrobatidae: látod, Viktor atyánknak Rákosi elvtárstól még nem sikerült átörökítenie a szabotázs és az érte járó büntetési tételt. Pedig nem ártana. Figyeltem az 52-53-ban épített, még mindig gyártelepként funkcionáló gyárakat. Hát a beton nem reped, nem erodálódik valamiért. Esetleg azért, mert ha ellopták volna belőle a cementet, annak rövid úton kivégzés lett volna az eredménye. A munkások az 50-es években még a zsebükből is kirázták a cementport mielőtt hazamentek - akárcsak ma a kokainisták razzia előtt -, nehogy gyanúba keveredjenek esetleg.
Egy osztrák korrupciós vizsgálat során derült ki tavaly előtt (tehát nem nálunk!), hogy itt mindenkinek osztották a zsét, függetlenül attól, hogy épp ki volt hatalmon.
Egyébként meg mintha azt szellőztették ovlna 2 hete, hogy majd a kíniak fognak vasutat építeni itt, vagy rosszul hallottam?

Vegyi Ali 2011.05.23. 16:07:22

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Néhány millió ember nyugdíjpénztárát lenyúlni néhány nap műve volt, ez ahhoz képest kismiska, a falu másik szélén fel lehet nekik húzni szép, új házat. Vagy oda, ahol korábban a vágány volt. Néhány 100 milliárdos projektekből kifutná. Pláne, ha tényleg azért lenne ilyen drága, mert fenn kell tartani a forgalmat. Ne hülyíts már.

Vegyi Ali 2011.05.23. 16:13:56

Még valami: Bp.-Sz.fehérvár+Szajol-P.ladány. Hányan utazhatnak naponta ennek a két vonalnak az érintésével? 10ezren? 20ezren? 50-, vagy 80ezren? Csak mert ebből a 300milliárdból mondjuk lehet venni épp 120ezer új Suzuki Swiftet. Mondjuk hagyjuk a vonatot a picsába, és aki vesz ezeken a vonalakon egy éves bérletet, az kap egy Suzukit. Olcsóbbak is leszünk, lesz bevétel is (néhány 10ezer éves bérlet, az jó kis bevétel), meg lesz munka Esztergomban is (ami további jó sok bevétel az államnak: adók, járulékok, regisztrációs adó, stb.)

makacsfolt 2011.05.23. 16:18:06

@allegretto23: azt hiszem oda írtam, hogy ha "minőségi munkát végeztél", amiről beszélünk az tényleg lenyúlás, de mint gyakorlott pályázat író akkor tudnám megmondani ,hogy tényleg lenyúlás -e ha látnánk a műszaki specifikációt, hogy most akkor konkrétan mint rendeltek meg és mennyiért, és ehhez hozzá jön még a kivitelezés minősége és tartóssága lásd Alstom eset. Akkor ,és utánna lehet csak lenyúlásról beszélni. Azt persze hozzá kell tennem ,hogy ezeket a beruházásokat egyszer lefogják ellenőrizni, és akkor kérdés ,hogy benyújtják e a számlát az Eu-s kollégák , vagy kéz kezet mos, és vissza is utalnak Brüsszelbe a nyertesek. Ilyen a világ sajnos. Ott sem élnek rendesebb emberek, mint itt ébresztő.

Dendrobatidae 2011.05.23. 16:18:45

@waszabi: Kár, hogy a kínaiak csak a hazájukban nem szeretik a korrupciót, máshol kifejezetten kedvelik, ha lefizethetik valamelyik ország szarfaszú, két forintért a saját anyját megbaszó politikusait.
Úgyhogy nem lennénk előbbre, ha itt építenének a kínaiak.
Simicska reload... ez kell a zembereknek. Végül is csak az jár, amit megérdemlünk. Én úgy látom, hogy a jobb- és baloldal vicsorgó rajongóit kurvára nem zavarja, ha a saját bandája lop, csal, hazudik. Csak ha a másik, az viszont nagyon zavarja. Így hát a mi demokráciánk egy véget nem érő lopássorozat.

makacsfolt 2011.05.23. 16:24:47

@Dendrobatidae: Az amerikai vasútak nagy részét is Kínaiak építették ,pár tízezren bele is haltak.
Az autópálya biznisz lassan kifúj, most épp a vasút lessz soron aztán jönnek a repülőterek, meg a Metró-k, meg Hév-ek.

Prof. Dr. Simon Templar 2011.05.23. 16:25:00

@allegretto23: Nem tudom emlékszel-e még e cégre: IKV. Ez mi a rozsdás f@szt csinált, ha igy néznek ki még a házak? A másik: egy lakásnak csak addig van értéke, amig laknak benne, felújitják, szépen néz ki, etc. Akkor mi értelme megvenni és hagyni lerohadni? Anno ezt már a Palace meg az oroszok kapcsán se értettem, mikor a csövik hajléka volt...

Dendrobatidae 2011.05.23. 16:25:32

@James Onedin (aka Zöld Ember): "az állagmegóvás MINDEN ESETBEN olcsóbb, mint a felújitás meg az új épitése." Hát persze, hosszútávon. De ki a fasz gondolkodik itt hosszútávon?
-"Ha kihagyom négy évig a felújítást több pénzem marad. Utána meg bassza meg az, aki utánam jön. Remélem pont az ellenfelem ideje alatt esik szét, oszt majd óbégathatok, hogy monnyonle!...."
Ez a hozzáállás. Ezért rohad minden.

lyken 2011.05.23. 16:47:38

A fidesz ismét remek törvényt alkotott: index.hu/belfold/2011/05/23/bicikliversenyt_modosit_a_polgarortorveny/

Az emberek meg szívnak miatta. Arra meg nagyösszegű fogadást mernék kötni, hogy nemsokára ugyanott fogunk tartani és megy majd a nyálverés amiért a volt polgárőrök szervezetten sétálgatnak nemtudomhol.

Dendrobatidae 2011.05.23. 17:20:52

@lyken: Haha! Így jár minden egyenruhásbűnöző... de sebaj majd a siófoki cigánymaffia biztosítja a rendezvényt, mert ők beleférnek a Nemzeti Együttműködés Rendszerébe. Fideszisztán...

tokmányos 2011.05.23. 17:50:44

Hú de sajnálom,hogy érdemben nem tudok hozzászólni a témához. Nekem gyerekkoromban nem volt kisvasutam, a nagypapám vett a búcsúban ,egy lendkerekes autót .... Nem sokon múlott az érdemi hozzászólásom,ha : 1965-ben felvettek volna a Rippl Rónay Vasútgépészeti technikumba...... A sikeres felvételit követően a túljelentkezésre hivatkozva elutasítottak. (RATKÓ korszakos gyerekek voltunk , jó sokan). Vajh mi lett volna,ha sikerül? most két marékkal krampácsolnám a lóvét?

tudi 2011.05.23. 17:53:01

Azt nem értem, hogy ha tényleg drága ugyan a vasút felújítás, akkor azt miért nem a tulajdonos, a MÁV csinálja, főleg, ha még olcsóbb, mint azok, akik csinálják majd, bár végül is a haveri körnek is kell egy kis "alamizsna".

Cateran 2011.05.23. 18:04:03

@d.z.:
Ugye tudod, hogy az autopalyaepites sem csak annyi, hogy huznak a terkepen 1 egyenest a 2 pont kozott, aztan hajra? Foldtani munkak, terepfelmeres, nyomvonalkijeloles, stb meg az epitesek megkezdese elott....Ehhez kepest 1 kiepitett dolog felujitasa messze nem olyan ido es penzigenyes...(persze ellenorizni kell itt is a talajt, kornyezetet, de azert nem a 0-rol kell indulni...)

Cateran 2011.05.23. 18:09:33

@1116001:
Gondolom meg mindig nem jutott el az agyadig mi a difi a kiepites es felujitas kozott (vasutFELUJITAS es autopalyaEPITES)...De azert ne add fel....

stepboy 2011.05.23. 18:12:44

@d.z.: "a vasút szétrohadt, emiatt pedig nem igazán van verseny ezekre a közbeszerzésekre"

hát úgy nehéz is ha az első két pályázót kizárják... :-)

Abban egyetértek, h az összehasonlítás nagyon demagóg. De azért vannak bizonyos szintek: annak idején amikor először feljött ez a felújítási mizéria, akkor valaki egy osztrák pályaépítést dobott be kilométerenként 1 milliárd forinttért - ez viszont már elgondolkodtató szerintem. Valószínűnek tartom, h akármennyire is macerás itthon a vasútépítés, tisztességes keretek között azért jócskán le lehetne csípni ebből az árból vagy hosszabb vonalat lehetne felújítani ennyi pénzért - jó minőségben.

a-kis-herceg 2011.05.23. 18:16:37

jol látom 10szeres különbség van? hm...

szerintem feljtsük el.

1 db margithíd 30 miliárd. francia 3szor olyan hosszú, technilailag TOP vadi új híd 10 miliárd...

gané magyar...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.23. 18:42:39

@a-kis-herceg: Biztos a Margit-hídon is alapépítményt kellett cserélni :D

Prof. Dr. Simon Templar 2011.05.23. 19:28:13

Még egyszerűbbet kérdezek gyerekek, tudom kicsit OFF lesz, de felb@sztam rajta az agyam: mi a fészkes f@szom 3100 magyar forint egy erkölcsi bizonyitványon??? És mondjuk lenne 5 állás is, ahová pályáznék, mindhez erkölcsi kell, persze mindenhová eredeti...na erre varrjatok gombot :(((

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.05.23. 19:30:40

@stepboy: Ebben abszolút egyetértek, de ebben sok a lehet.

Azért azt látni kell, hogy az infrastrukturális beruházásoknál, amit a NIF kezel valami rohadtul nem működik jól, a fővállalkozótól az effektív munkavégzésig kifolyó pénzektől elkezdve. Ugyanakkor az, hogy egy árszintben vannak ezek az építkezések az autópálya építéssel az számomra teljesen indokoltnak tűnik.

Igazából itt rendszerszinten nem stimmel valami, teljesen ellenőrizhetetlenül folynak ki a pénzek, erről lehet beszélni. De ezt a demagóg hülyeséget, hogy Kínában 3 Ft ugyanez, ahol egy ilyen építkezés alatt pártízen meg is halnak jó esetben, napi 5 dollárért, nagyon nem támogatom.

Azt kéne látni, hogy nálunk is lecsökkentek az autópálya építési költségek, amikor folyamatosan érkeztek be a megrendelések, mivel az eszközök, a munkaerő össze volt rakva, esetleg a cégeket nevezték át.

Ha a vasútnál is követik egymást az ilyen beruházások, és a kivitelezők tervezni tudnak azzal, hogy ezek 20-30 éven át biztos megélhetést jelentenek, netán a kivitelezés rendszerét átgondolják: le fognak menni a költségek.

a-kis-herceg 2011.05.23. 20:47:57

@ColT: ugyis lehet fogalmazni... mindennek a társadalomban a zalapja a PÁRT...

de legalábbis liberót kellett cserélni... a nemzeti meg nem xarik beeee...

fogash 2011.05.23. 20:58:40

A TGV egy kilométere 15,8mio euróba kerül, ez 4-4,2mrd Ft/km. 40m széles pályatesttel, két vágánnyal, 300kmh-ra méretezve, végig kerítésekkel. A francia sima vasút 1mio EUR/km, az 270mioFt/km, vagyis negyede ennek a magyar árnak.

www.journaldunet.com/economie/magazine/enquete/argent-public-combien-coute-a-l-etat/combien-coute-un-kilometre-de-ligne-tgv-15-9-millions.shtml

A német ICE se olcsó: a világ egyik legdrágább vasútvonala, a Würzburg-Hannover szakasz (327km) egységára 18,7mio EUR/km-re jött ki. Igaz, ebben a pályában van:
77km feltöltött szakasz (kisebb völgyekre)
82km bevágás (kisebb dombok ellen)
121km alagút (61db, köztük több alagútban betonra csavarozott sínekkel a zúzottkő ágy helyett)
294db híd, melyek összesen 30km-t tesznek ki.

ja, ebből a pályából egy 100kmes szakasz 400kmh sebességre engedélyezett, a többi (az alagutak kivételével) 300 kmh-ra.

A Hannover-Berlin szakasz (264km) 2,6mrd euróból valósult meg, itt a kilométerköltség fele (9,8mio EUR/km) a fentinek, kétharmada a TGV-nek. Magyarul: 2,6mrd Ft/km, ami alig a duplája a magyar sima vasút tervezett árának.

www.hochgeschwindigkeitszuege.com/deutschland/ice-schnellstrecken.php

MAGYARISZTÁNT LESZÁMÍTVA A VILÁGON MINDENHOL 1mio EUR A VASÚT KILOMÉTERÉNEK EGYSÉGÁRA. CSAK MI VAGYUNK ILYEN SZERENCSÉTLEN HELYEN, AHOL "más műszaki tartalom" MIATT EZ A TÍZSZERESE. NÁLUNK BALFASZABB NÉPEK ENNYI PÉNZBŐL 3-400KMH-RA ENGEDÉLYEZETT PÁLYÁKAT ÉPÍTENEK...

A sok agyhalott miatt ordítok, akik bármilyen indokkal is, de a védelmükbe veszik ezt az árat.

a-kis-herceg 2011.05.23. 21:03:12

@fogash: sok a hegy? vagy nem?... najo, akkor az alföld nagyon mocsoras. vagy hogy már meg van az alap? hm... akkor akkor...

közúton kell vinni ezeket az extra méretű szép új hosszu sineket...

Viktus 2011.05.23. 21:28:56

hvg.hu/kultura/20110523_szepmuveszeti_muzeum_art_on_lake

A kiállítás összesen félmillió euróba (körülbelül 135 millió forintba) került, ennek 80 százalékát a magyar állam fedezte - mondta a Művészet a tavon (Art on Lake) sajtótájékoztatóján Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója.

-

van itt pénz minden baromságra ...

Dendrobatidae 2011.05.23. 21:35:26

@fogash: Hiába, ez az emberek akarata. Most azt akarták,hogy az Mszp után a Fidesz lopjon. Nem 300km/h sebességű TGV-t meg ICE-t akartak, hanem Orbánt. Megelégednek azzal, hogy nem kell 300 forintos vizitdíjat fizetniük. Ezért elnézik Orbánnak, hogy újra Simicska lopja a közpénzeket és ötszörös áron épüljön a vasút. Tiszta üzlet, a zembereknek megmarad a 300 forintja, a Fidesz oligarcháinak meg megvan az új aranytojást tojó tyúk. És mindeni boldog.... mindenki jól járt. Az a néhány százalék meg, akinek ebből az egészből szarból elege van, mert megpróbál távlatokban gondolkodni, az csapkodhatja a nagybetűit meg puffoghat. Az oligarchák meg az agyatlan pártrajongó prolik döntenek mindenről. Ez a mi demokráciánk. A szarrágó csürhe hatalma a gondolkodni még képes kisebbség felett.

Viktus 2011.05.23. 21:39:15

www.heol.hu/helyi-ertek/elpaheolo/csendelet-fukaszaval-378853

Hamisítatlan szecessziós kép volt: három közmunkás pihent az árnyékban, mellettük elemózsiás kosár, a fűkasza tőlük jó távol hevert. :D

lyken 2011.05.23. 22:20:10

Amúgy tök jó, hogy emelkednek az adók, jönnek a megszorítások, de 900%-os áron történő vasútfelújításra, sehova nem vezető közmunkaprogramokra, romaintegrációra, 600 misis kommunikációs szerződésekre meg a rendőrök/tűzoltók sz*patására, meg Viktor saját fényképészére van pénz.
Aztán meg le vannak döbbenve, hogy a felnőtt lakosság 16%-a lelépne külföldre ha tudna(fiatalok körében kb. egyharmad az arány). Kiváncsi lennék egy statisztikára, hogy mennyien léptek le az elmúlt pár évben az élhetetlenség miatt.

turcsány karcsi elvtárs 2011.05.23. 22:32:18

Swietelsky Vasúttechnika Kft. ez a Swietelsky milyen név? magyar, német tuti nem és a lengyel sem valószínű. csak neeem? ;) *összekacsintás a szélsőségessekkel*

Meridian74 · http://www.taxierden.hu 2011.05.24. 06:01:15

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Lehet itt magyarázkodni, de ott a horvát/szlovén példa; ott hegyi terepen újítják és korszerűsítik fel a vasúttat, és ugynaza a cég, Swietelsky, csinálja, tizedannyiból...!

237milli/km vs ~2,3milliárd/km...

Nehéz ezt ám hihetően bemagyarázni. Nagyon nehéz.

molaris 2011.05.24. 06:15:03

@fogash:

""MAGYARISZTÁNT LESZÁMÍTVA A VILÁGON MINDENHOL 1mio EUR A VASÚT KILOMÉTERÉNEK EGYSÉGÁRA. CSAK MI VAGYUNK ILYEN SZERENCSÉTLEN HELYEN, AHOL "más műszaki tartalom" MIATT EZ A TÍZSZERESE. NÁLUNK BALFASZABB NÉPEK ENNYI PÉNZBŐL 3-400KMH-RA ENGEDÉLYEZETT PÁLYÁKAT ÉPÍTENEK...

A sok agyhalott miatt ordítok, akik bármilyen indokkal is, de a védelmükbe veszik ezt az árat. ""

Ne tedd, csak magad idegesíted fel. Emlékezz arra, hol élsz, és ez mindent megmagyaráz.

minimalista 2011.05.24. 08:03:29

@fogash:
Köszi a linkeket!
Ezen információk mellé józan gondolkodású embernek nem kell kommentár...

lyken 2011.05.24. 08:39:52

Lehet kérem szépen magunk alá szarni: velemenyvezer.blog.hu/2011/05/24/fidesz_reszkessetek_szlovak_rendszamos_kopasz_mercisek

A fidesz ismét igazságosmátyáskirályt játszik. Ha van 2000 külföldi rendszámos 1 millás regadóval, akkor ez egy 2 milliárdos kérdés. Ha van 10 ezer ilyen, akkor 10 milliárdos.
Ha a 300 milliárdos vasótfelújítás 90%-a indokolatlannak tűnik, az meg pont egy 270 milliárdos kérdés.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.24. 08:59:53

@James Onedin (aka Zöld Ember): Nekem az egyik munkahelyem lekérte magától. Azóta sem láttam ilyet sehol. Biztos betegek voltak.

lyken 2011.05.24. 09:10:33

@ColT: Mióta ~10 éve a szomszéd bankár tajrészegen üllőin elgázolt valakit, majd egy hét múlva kiadták neki a hótiszta erkölcsit, azóta nem értem ennek az intézménynek a létét. (További másfél héttel később mint a külügy diplomatája, tartósan a közel-keletre távozott az országból.)

gmower (törölt) 2011.05.24. 09:11:47

Az M6-oshoz csak ennyit tennék hozzá:

"1999. április 28.

Az Orbán-kormány tízéves autópálya fejlesztési programjában elfogadta az M6-os gyorsforgalmi út Szekszárdon keresztül a horvát határig való teljes kiépítésének koncepcióját. A déli irányba tartó úgynevezett V/C korridor megépítését 1997-ben Magyarország kezdeményezésére iktatták be az európai fő közlekedési úthálózatba."

Ezután már csak meg kellett volna pályázni az unió következő 7 éves közlekedésfejlesztési tervéből a kormányváltás után, és nekünk fillérekből (85% EU) megépülhetett volna a teljes szakasz. Az tény és való, hogy így "csak" egy autópályává fejleszthető 2x2 sávos gyorsforgalmi út lett volna a jelenlegi teljesértékű autópálya helyett, ami viszont bőségesen elbírná nemcsak a jelenlegi, de valószínűleg a következő 10 év forgalmát is (főleg ilyen üzemanyagáremelkedés mellett...).

Nekem tulajdonképpen nagyon tetszik, hogy amikor hazalátogatok Szekszárdra saját autópályán mehetek a régi 6-os helyett (azért az tényleg szörnyű volt, főleg amikor felújították, az nekem egy TK-s autót eredményezett, később meg amikor épült a pálya és ott jártak a billencsek, mindenki horror módon előzgetett), de igen feleslegesnek látom (mármint hogy autópálya, 2x2 sávos út is bőven elég lenne). Az alagutak meg egyszerűen röhejesek, érdemes mindenkinek saját szemével látnia, mert egyedülálló a világon :(

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.24. 09:17:41

@lyken: Ez csak azt bizonyítja, hogy vannak egyenlőbbek...

fokabacsi 2011.05.24. 09:24:08

@lyken: Van egy olyan dalszöveg, hogy "aki hülye az is marad, még még még , ennyi nem elég" !
Kerülhet az illető iskolába, lehet belőle politikus, az elmebeli képessége nem változik.

Cateran 2011.05.24. 09:34:24

@d.z.:
"De ezt a demagóg hülyeséget, hogy Kínában 3 Ft ugyanez, ahol egy ilyen építkezés alatt pártízen meg is halnak jó esetben, napi 5 dollárért, nagyon nem támogatom. "

Demagogia, hmmm?:D Nem az 1800-as evekben vagyunk aranybogar....

Marcellusca 2011.05.24. 10:10:01

@Viktus: Jaaajjjj, ne is mondd! Már tegnap elszörnyűlködtem a dolgon.
És így legyen lottó ötösöm, ahogy éreztem, ez nekünk több millióba "fáj"!

Ma hallottam:
Orbán fogorvosa kért 1 milliárdot. És kapott!
Bayer Zsolti kért 35 milliót. És kapott!
A Közgép kért 24 milliárdot. És kapott!

Van itt péééééz!

gramercy 2011.05.24. 11:55:37

kapkodjatok csak a levegő után, mint a ministránsfiúk vasárnap a mise után, ti ellenfülkeforradalmárok!

Egyéves Önkéntes 2011.05.24. 12:11:22

Nothing Left international Inc.

molaris 2011.05.24. 12:13:55

@Marcellusca:
Talán itt az ideje beállnunk a sorba.XDXD

fogash 2011.05.24. 12:51:08

@lyken: OFF én is akartam már kérdezni, hogy a szlovák rendszámokról lesz-e post? Mert az is megérne egy misét...

lyken 2011.05.24. 13:55:58

@fogash: Vicces lenne számszerűsíteni, hogy kiket is érint és hogy mennyi kétes milliárdot is tapsolnak el éppen a háttérben nagy-nagy csendben.

JuveKrisz 2011.05.24. 14:11:46

Ebben a cikkben csak azt nem értem, hogy miért akarják összehasonlítani az almát a körtével.
A MAL Zrt-től olyan szárnyvonalra kérnek pénzt, amely ha jól tudom egy vágányos, nem villamosított mellékvonal, hogy a vonatok megengedett legnagyobb sebessége 60 km/h, és nincs szó állomásokról.

Ezzel szemben a Szolnok - Püspökladány vonal kétvágányú, villamosított fővonal, ahol felújítás után a vonatok megengedett legnagyobb sebessége 160km/h. Továbbá nem 1, nem 2 állomást kell felújítani, ahová peronokat kell építeni, kitérőket, váltókörzetet biztosító jelzőket, utastájékoztatót, és az egész vonalra kell felsővezeték, illetve biztosítóberendezés. Arról meg nem is beszélve, hogy egy 160km/h sebességű vágányrendszer alépítménye komolyabb földmunkát igényel, mint egy 60-as mellékvonalé.

Először ezeket is vegyék figyelembe mielőtt hasonlítgatnak. Lényegesen más lesz az összehasonlítás alapja.

Én is tudom, hogy a cikknek a lényege a mutyizás, meg a kormánypárthoz közeli cégek jelenléte, de legyünk már pontosak, és hitelesek.
Tök jó, hogy fals információk alapján mocskolódik itt mindenki.

Én is mocskolódnék, de annak tudatában, hogy mit állít a cikk és mi az összehasonlítás tényleges, valós alapja nem teszem.

Meg lehet nézni, hogy mennyibe kerül pl Miskolcon a jelenleg zajló villamosvágányok felújítása új alépítménnyel, új peronokkal, utastájékoztató rendszerrel, illetve néhány km-es új szakasszal.
Vagy meg lehet nézni a pályázatokat a debreceni, szegedi villamosvonalak felújítására, vagy a győrben szándékozott új vonal építésénél. Mindenhol eltérő km árakat találunk azért, mert mindenhol más műveleteket kell elvégezni.

Arról sem szól a cikk, hogy a fővonal felújításánál lényegesen többe kerül a "régi" anyagok elszállítása, mint a vörösiszap által tönkretett vonalon. Hiszen többszörösét kell mozgatni.

Szóval valótlan alapokon nyugszik a cikk.

lyken 2011.05.24. 14:32:30

@JuveKrisz: "Meg lehet nézni, hogy mennyibe kerül pl Miskolcon"

Elnézést, de szerintem(és a többség szerint) inkább ne nézzünk meg példaként semmit ami magyarországon épül _közpénzből_.

A kommenthez pedig: lehet, hogy nem a költségek 90% indokolatlan, hanem mondjuk csak a fele, harmada. De a fellelt nemzetközi példák nem ezt sugallják.
Anno megkapta a kormány a kérdést többször is, hogy miért irreálisan magasabb a magyar autópályák költsége a külföldiekhez képest. Érdemi válasz sose keletkezett.
Lehet magyarázni a bizonyítványt és valótlanságokra hivatkozni, de az ember mindezzel együtt azt érzi, hogy valami ismét bűzlik Dániában. Közben meg csesztetik az Alfölditől kezdve a rendőrökön át a külföldirendszámosokig a fél országot, hátha elrágódnak a gumicsonton és nem száll rájuk senki.
Gondolom mindenki emlékszik még a 13 milliárdos Margit híd felújításra. Épp a Margit híd alatt mentem át, mikor két politikus is garantálta az Inforádióban, hogy márpedig ennél többet semmiképp nem fognak fizetni. Na persze.

gramercy 2011.05.24. 15:34:47

OFF

megmagyarázná nekem valaki mi a retkes faszért kell egy hitelválság közepén FÉLEZER milliárdért olajcéget venni??? ebből a pénzből a lakásállomány negyedében-harmadában lehetne a felére csökkenteni az energiaigényt

a gádzsó jól nyomja, már a nemzet kiárusítását

ON

lyken 2011.05.24. 15:46:49

@gramercy: "megmagyarázná nekem valaki mi a retkes faszért kell egy hitelválság közepén FÉLEZER milliárdért olajcéget venni???"

1. Nem akarod, hogy olyan cég legyen képes nyomásgyakorlásra a hazai szénhidrogén zászlóshajójában, aki mögött valójában az orosz politika áll.
2. Ez tényleg fontos kérdés, úgy nagyjából mindenkinek. Pláne annak aki érti, hogy mennyire betarthattak volna vele az oroszok, ha hagyják őket szavazni.

"ebből a pénzből a lakásállomány negyedében-harmadában lehetne a felére csökkenteni az energiaigényt"
Ha nem lépik meg, de betartanak a ruszkik és te február közepén ott álsz a befagyott lakásban akkor mit mondanál? Nem azt, hogy miért nem nyomták ki a ruszkikat? Inkább boldogan lóbálnád a himbilimbit és örülnél az olcsó gáznak?
Apropó. Miért már megint az adófizetők pénzén akar magának valaki lakásszigetelést?

"a gádzsó jól nyomja, már a nemzet kiárusítását"
A visszavásárlás miért kiárusítás?

Nemzetvezetőnk szerintem egy címeres ****kalap, populista, képmutató és arogáns. De itt most jól hajtotta végre a tanácsadói utasítását.

a-kis-herceg 2011.05.24. 15:52:25

@gramercy: @lyken: ha nagy örömmel jelenti a zorbán hogy megvette...
másik olvasat, hogy a zoroszok megszabadultak tőle...
azaz várhatóan csődbe megy a MOL... amihez a viki bá nyúl az sz@rrá lesz...

a-kis-herceg 2011.05.24. 16:11:24

@lyken: "Ha nem lépik meg, de betartanak a ruszkik"

miért? megvettük a kőolajmezőket is? csak mert a Mol az egy kereskedelmi cég... (nagyrészt) ettől az oroszok a nyersanyagot ugyanúgy elzárják...

fejtsd ki légyszi mire gondolsz... (költői kérdés)

lyken 2011.05.25. 08:22:38

Most láttam az árat. Nonszensz.

matula100 2011.05.26. 14:10:48

@Nagyzee: Kedves Nagyzee nem akarsz esetleg gyűjtést rendezni a szegény kivitelező cég megsegítésére?Esetleg egy adományvonalat is el kellene indítani. Ha komolyan gondoltad ha csak viccnek szántad a hozzászólást, sajnálni tudlak a naivitásod miatt.

matula100 2011.05.26. 14:14:32

@lyken: ez az egész manőver egy hazafias csomagolásban eladott kiárúsítása a MOL-nak. Így is úgy is az oroszok 3 perc alatt kivéreztethetnék a MOL-t, ha nem adnának neki olajat meg gázt, csak azon múlik mit akarnak velünk kezdeni.

Jakab Andor 2011.06.01. 16:01:16

A 67 km Szajol - Püspökladány vasútvonal felújításának költségéért felépíthető lenne egy 67 km hosszú, 10 méter széles, új családi ház. Bővebben:

jakabandor.blog.hu/2011/06/01/magyar_vasut_felujitas_az_europai_unioban

Kínai cuccok blog · http://kinai-cuccok.hu 2012.05.08. 11:26:07

Cseppet sem változott a világ az Aranyember megírása óta.

ezüstszem 2012.11.05. 17:05:19

@Kőmíves Kelemen: háthate építÉSZ vagy akkor biztos nagyon értesz a vasúthoz..gondolom

Kőmíves Kelemen · http://mekk-elek.blog.hu/ 2012.11.05. 17:07:21

@ezüstszem:
A 12 hozzászólásod az elmúlt 1 hét alatt úgy jött össze, hogy fél évvel ezelőtti posztokra reagálsz?
Hát gratulálok, b+...

ezüstszem 2012.11.05. 21:02:50

@Kőmíves Kelemen: Vannak régi és új aktualitások, ez ilyen egyszerű.

Kivlov 2012.12.10. 13:49:39

Már? már régóta az...