Skip to content


       Szűrés lista

Bodoky szintet lép: Átlátszó és Magyarleaks

Bodoky Tamás újságíró, a Magyar Narancs és az Index volt szerkesztő-újságírója, jelenleg az  Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ főszerkesztője. A 2006-os rendőri túlkapásokról szóló cikksorozata elnyerte a Gőbölyös Soma-díjat. Az MVM-től offshore cégekhez került milliárdokról szóló cikksorozatáért 2009-ben elnyerte a Minőségi Újságírásért Díjat. A tizedik leggazdagabb magyarnak tartott Kovács Bence János zavaros múltjáról szóló cikkéért (Páty + Sávoly) 2010-ben ismét elnyerte a Minőségi Újságírás Díjat. Tényfeltáró újságírói munkásságáért 2010-ben megkapta a Pulitzer-emlékdíjat.

Július 4-én indult el az atlatszo.hu, az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ oldala. A Központ a közélet tisztaságáért, a közpénzekkel történő átlátható gazdálkodásért küzdő civil szervezet.

A főszerkesztő/alapító Bodoky mellett jogi, informatikai és szakértői csoport működik, és magánadományokból gazdálkodnak.  A tényfeltáró újságírás rész a közpénzek felhasználásával, a közvagyon sorsával kapcsolatos kérdésekben igyekszik segíteni a tisztánlátást, a Magyarleaks rész pedig a Wikileaks mintájára olyan információkat kíván elérhetővé tenni, amelyek nyilvánosságra kerüléséhez nyomós közérdek fűződik.

Ilyen közérdek lehet például a közhatalom átláthatósága, a közpénzek felhasználásának nyomon követése, a gazdasági szereplők jogsértéseinek nyilvánosságra kerülése, vagy a környezet védelme. Részletes útmutatóval segítenek, hogyan lehet az anonimitást megőrizve dokumentumokat eljuttatni hozzájuk.

- Vastagbőr: Tavaly áprilisban távoztál az Index-től, elég viharos körülmények között, még nálunk is volt róla poszt. Mi történt veled azóta, mivel foglalkoztál?

- Bodoky: Azóta szabadúszó újságíróként tevékenykedek, megszereztem a PhD fokozatomat és egyetemi oktatóként dolgozom a Károli Gáspár Református Egyetem Társadalom és Kommunikációtudományi Intézetében. Bádogdob címmel közéleti-jogi háttérműsort indítottam a Tilos Rádión, és megjelent a Túlkapások című riportkönyvem második, bővített kiadása is. A German Marshall Fund jóvoltából közel egy hónapot töltöttem az Egyesült Államokban egy tanulmányúton, és részt vettem az Organized Crime and Corruption Reporting Project nemzetközi oknyomozó újságíró szervezet Isztanbuli konferenciáján is.
 
- Honnan jött az ötlet egy oknyomozó újságíró központ létrehozásához? Voltak nehézségek, akadályok az oldal és a központ elindításában?

- Bodoky: Egy éve érlelődik a projekt, egy olyan intézményt akartam létrehozni, amely mentes a piaci alapon működő, illetve közszolgálati sajtót gúzsba kötő gazdasági és politikai korlátozásoktól. Erre az Egyesült Államokban már van recept, a civil szervezet formájában működő, nonprofit oknyomozó újságíró központok formájában, ezt a működési modellt szeretnénk Magyarországon is meghonosítani. Nehézségek és akadályok persze voltak és vannak is, ezért húzódott ilyen hosszú ideig a projekt beindítása.

- Társadalmi munkában csináljátok az oldalt, vagy sikerült megteremteni az oldal finanszírozását? Meg lehet ma élni oknyomozói újságírásból?


-
Bodoky: Egyelőre társadalmi munkában működik, de nagyon reméljük hogy hosszú távon sikerül előteremteni a működési költségeket. Civil szervezetként magánadományokat gyűjtünk és pályázni is fogunk különféle támogatásokra. Szabadúszóként nagyon nehéz megélni oknyomozó újságírásból ha nem vagy korrupt. Azt remélem, hogy a közönség adományokkal is értékelni fogja az atlatszo.hu munkáját, mert felismeri hogy közérdekű amit csinálunk, és senki más nem fogja eltartani ha nem adjuk el magunkat valahova.

- Milyen visszajelzések érkeztek az elmúlt pár napban? Érkeztek megkeresések pártoktól, szerkesztőségektől, szervezetektől? Milyen célokat tűztetek ki rövid és hosszabb távra? 

- Bodoky: Nagyon pozitív volt az oldal fogadtatása, rengeteg különféle megkeresés érkezett. A szervezeten belül munkacsoportokat hoztunk létre - újságíró, jogi, informatikai és szakértői munkacsoport -, ide csatornázzuk be a jelentkezőket és az ötleteket. A fősodratú média figyelmét is sikerült felkelteni, több helyre is hívtak nyilatkozni. Rövid távon a legfontosabb cél a finanszírozás megteremtése, mert egyelőre csak a törzstőke van a bankszámlán. Hosszú távon szeretnénk az internetes szcéna jelentős orgánumává kinőni magunk.

- Dolgoztál nyomtatott újságnál (Magyar Narancs), internetes portálnál (Index), és most a saját projekted viszed. Hol mennyire támogatták / akadályozták az oknyomozó újságírást?

- Bodoky: A piaci alapon működő kiadóvállalatoknál számos érv szól a belemenős oknyomozás ellen, ehhez képest azt gondolom hogy mindkét lapnál támogatták a munkámat a lehetőségekhez képest.

- Lassan te leszel a szakma "nagy öregje". Hogy látod, van utánpótlás, vannak fiatal újságírók, riporterek, akik az oknyomozó újságírást választják?

- Bodoky: Elég szomorú nagy öregnek látszani kevesebb mint negyven évesen. Utánpótlás nem nagyon van, a hallgatóim többségükben PR-osok, marketingesek szeretnének lenni, ritka az, aki az újságírást választja. Nincs előttük példakép, kevés a pályán a veterán oknyomozó, ez egy nagyon bizonytalan karrier és rendkívül stresszes is.

- A sajtónak hatalmas ereje van, a nyilvánosság, az ellenőrzés ereje remek eszköz a korrupció, a gazdasági és politikai disznóságok ellen. Hogy látod a magyar sajtó helyzetét e tekintetben?

- Bodoky: Azt gondolom, amit az atlatszo.hu küldetésnyilatkozatában leírtam: "Ma Magyarországon politikai és gazdasági érdekcsoportok játékszerévé vált a fősodratú sajtó: gyakran nem az újságírók, hanem pártkatonák, médiatulajdonosok és gazdasági vagy politikai szövetségeseik döntik el, mi jelenhet meg, válhat témává vagy üggyé egy-egy sajtóorgánumban. A mindenkori kormány propagandaeszközként tekint a médiára, lojális káderekkel tölti fel a közszolgálati médiát, legújabban pedig szinte korlátlan jogosítványokkal ruházta fel a kézivezérelt médiahatóságot a renintens csatornák megregulázására. Mindennek valamiféle korlátozott sajtószabadság az eredménye: sok a tabu, a tiltott téma, és miközben a politikai szereplők csekélyebb értékű korrupciós ügyeket dobnak fel a baráti sajtónak, az igazán nagy, milliárdos lenyúlásokban érintett játékosok pártállásra való tekintet nélkül együttműködnek, és közös erővel némítják el az esetleg mégis szimatot kapó újságírókat. Eközben sok fontos történet elmondatlanul, korrupciós ügy feltáratlanul marad még akkor is, ha lenne aki beszélne róluk, és van bizonyítéka is."

- A Magyar Hírlap vezércikkében ezt írta a sajtóról: "A 168 Órától a Népszaváig, és még azon túl is, a bulvármélységekig, napi- és hetilapok, időszaki kiadványok tucatjait stafírozták ki a Horn-Kuncze-korszakban. Úgy persze könnyű újságot írni, hogy pártalapítványok, dúsgazdag bankok, csatasorba állított állami intézmények nyomnak tíz- és százmilliókat egy-egy sajtótermékbe. Mi, jobboldali újságírók nagyjából efféle egzisztenciális kétségek között töltöttünk vagy tizenöt évet, éppen ezért mindenfajta káröröm nélkül, de őszintén mondom, tessék piaci alapon működni, ha van rá igény, megmarad a lap. A baloldali sajtó elveszítette a kapcsolatot a mindennapokkal, alig-alig tárnak fel konkrét ügyeket, országos és helyi fideszes huncutságokat, ehelyett marad a szokásos nemzetközi segélykérés, felhajtás a médiatörvény körül - mint láttuk, igencsak felemás eredménnyel."
Ez lenne a magyar recept? Baloldali kormányok alatt a jobboldali lapok tárják fel a "huncutságokat", jobboldali kormányok alatt pedig a baloldali lapok? Nálunk még az oknyomozás is pártos?

- Bodoky: Abszolút. Nem csak nálunk egyébként, mindenütt van irányultsága a lapoknak, a probléma inkább az, hogy nálunk - tisztelet a kivételeknek -  a legelemibb szakmai szabályok sem überelik a politikai szempontokat. Amíg a közönség nem tartja el az oknyomozó sajtót, addig a politika vagy a gazdaság fogja eltartani, annak pedig pontosan ez a mentalitás lesz az eredménye, ahogy a mellékelt ábra is mutatja. 

- Orbán azt nyilatkozta Strasbourg-ban, hogy "nincs olyan sajtótörvény, nincs olyan alkotmány, amely lehetetlenné tenné, hogy a magyarok a legjobb kávéházi viták hagyományait folytatva mindig mindenhol politikáról beszéljenek, meg legyenek győződve arról, hogy a mostani kormányuk rossz, meg legyenek győződve arról, hogy ők személy szerint sokkal jobb kormányt tudnának alkotni. (...) Ez része a magyar kultúrának, ezért a magyar sajtó mindig is ellenzéki sajtó lesz, és mindig is ilyen hangulatú lesz."
Érdekes gondolatmenet annak tükrében, hogy a Fidesz mennyi pénzt, időt és energiát ölt a jobboldali sajtóbirodalom megteremtésébe. A jobboldalnak 2010 májusáig volt hasznos eszköz az oknyomozói újságírás. Hogy látod, hogyan változott az oknyomozó újságírás helyzete a kormányváltás óta? 

- Bodoky: A jobboldali oknyomozó sajtó még mindig az elmúlt nyolc év elszámoltatásával van elfoglalva - egyébként nagyon helyesen, csak az a kár hogy bizonyos ügyek mintha vakfoltot képeznének akkor is, ha ellenzékben még elszámoltatta volna a Fidesz. Erről szól "az elszámoltatás vakfoltjai" című cikksorozatom az Élet és Irodalomban. (VB: I. rész, II. rész, III. rész.)

- Lassan már egyből a bíróságra kell menni, ha közérdekű adatot kíván kikérni az újságíró. Számon tartod a nyertes-vesztes pereidet? Hogy állsz?

- Bodoky: Sokkal többet nyertem mint vesztettem, talán csak a sávolyi adatigénylés ügye fordult meg másodfokon - ez ügyben a Társaság a Szabadságjogokért segítségével Strasbourghoz fordulok, tehát még nem lejátszott meccs az sem.

Minden csoda három napig tart, tartja a mondást, és ezt most sem sikerült megcáfolni.
Az oldal 07.04-én, hétfőn indult egy MVM-es cikkel, szerdán pedig arról írtak, hogy meghackelték a Brókernet szerverét, és adatokat loptak el róla.

Másnap, 07.07-én máris nyomozók (a BRFK extrémizmus elleni alosztálya) érkeztek Bodokyhoz, akit beidézték hétfőre rendőrségre, tanúkihallgatásra.
 



Ezután rendőrség megint kiment Bodoky lakásra és lefoglalták a külső vinyót.

Az összes irat az ügyben megtalálható az atlatszo.hu -n.
 










A mérkőzés elindult, sok sikert és kitartást kívánunk Bodoky Tamásnak és az atlatszo.hu csapatának.

Szükségük lesz rá ...

Címkék: média

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr113062845

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: https, üvegfal, átlátszó. 2011.07.13. 23:58:47

  -- alapvetően csak idézgetek egy szupertrendi/hiper-cool nagyvállalati szoftverről szóló cikkből -- "a kiemelt felhasználók, ha régebben nem is mindig, de ma már kizárólag titkosított protokollokon keresztül kapcsolódnak a szerverekhez&qu...

Trackback: Jobboldali többség VII.: H. Mónika élőzik a neten? 2011.07.13. 19:03:41

Sorozatunk legelső részében szerepelt H. Mónika, a salgótarjáni közgyűlés pornózó fideszes pénzügyi szakértője. Úgy néz ki, lebukása után végleg átnyergelt a szexiparra, hisz rendszeresen szopik élőben a sexchat.hu-n BaszósPunci néven. A...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.07.13. 13:15:41

Én azt furcsállom, hogy Bodoky Tamás (illetve ha van a kedves felesége/élettársa, a gyermekei, a szülei, a testvérei, és nem utolsósorban a család kutyája) még életben van... Sok sikert kívánok azért neki, de valami azt súgja, hogy szélmalomharc ez...

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.07.13. 13:19:54

@Seduxen:

Hála istennek ez nem Oroszország. Ott már lehet, hogy nem élne.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.13. 13:26:52

Én kibasztam volna a nyomozókkal és egy MFM-es vinyót adtam volna oda neki. Eltartana jó ideig, amíg szereznek hozzá gépet :)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.07.13. 13:26:55

Úgy látszik a 2010.évi CIV. törvény 6. paragrafusa mindenre ráhúzható lesz, ami büdös a kormányunknak.

Én is szurkolok Bodokynak, de szerintem a végén végtag nélküli fekete lovag lesz.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.07.13. 13:27:09

@cserepj: ez MÉG nem Oroszország. másrészt ott már BIZTOS, hogy nem élne :(

jó, persze jókora adag szarkazmus volt a mondandómban, de tény, hogy nem lehet könnyű a munkája.

caralho voador 2011.07.13. 13:28:45

Olyan kis naivak vagytok. Igazán aranyos.

gramercy 2011.07.13. 13:29:27

@Seduxen: ugyan, egyrészt túl nagy hal a likvidáláshoz másrészt sokkal finomabb módszerek is vannak

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.07.13. 13:35:05

@gramercy: Ebben ne reménykedj. Mivel a nép birka, ha eltűnik lesz némi hőbörgés, de amíg a naridrodoknak nem esik le, hogy gáz van, addig itt nem lesz változás. A naridroidok pedig olyan sötétek, hogy tényleg világít a szájukban a negro, így nem sok jót jósolok...
Nem is beszélve arról, hogy ha bebukik az euro, megint Viktorka fog ujjongani, hogy lám, milyen zsenik voltunk, pedig baromira nem erről van szó. Nem hiszem el, hogy mindig bemákolnak valamit, ami miatt tudnak más tollával ékeskedni... :(

Dan_W_Smith (törölt) 2011.07.13. 13:35:46

@Nard: Vagy egy agyon truecryptelt vinyót, akár valós adatokkal :D

gramercy 2011.07.13. 13:45:28

@Tzimisce: igen, 2011-ben fidesz szavazónál nincs nyomorultabb

jozicsenko 2011.07.13. 13:55:25

remélem, nem esik baja a srácnak, sok sikert!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.13. 14:06:57

Sokat nem nyom a latban, de minden támogatásom és szimpátiám az övék, akárkit is lepleznek le.

Énbagoly 2011.07.13. 14:29:21

Részemről is sok erőt mindahhoz, amit kapni fognak a nyakukba.
Eddig is olvastam, ezután is fogom.

GGG77 2011.07.13. 14:34:18

Nagyon, nagyon sok sikert kívánok Nekik!

M_Runcájsz 2011.07.13. 14:48:10

Ezek után a rendőrök csak ne rinyáljanak a nyugdíj ügyeik miatt. Meg is érdemlik a szivatást.

arlequin 2011.07.13. 14:53:56

@caralho voador: igen, azok. igazán szép dolog a fiatalság.

minimalista 2011.07.13. 15:47:34

Meg is érkezett a kormány válasza az okvetlenkedő újságíróknak: velemenyvezer.blog.hu/2011/07/13/fidesz_torveny_a_korrupcioszabadsagrol?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2011_07_13&utm_campaign=index

Egyre nehezebben hiszem el, amit ezek művelnek. Szembe mennek mindennel, ami egy józanul gondolkodó választópolgár számára az átlátható és demokratikusan, jól működő kormányzást jelenti. Pofátlanul átbasznak mindenkit, az egész magyarságot, pártállástól függetlenül.
@gramercy: ha ezek 2014-ben többet kapnak 5%-nál, lemondok az állampolgárságomról - ennyi eszement barommal egyszerűen nem kívánok többé egy levegőt szívni, mi több, nemzettársi közösséget vállalni!

Vidéki 2011.07.13. 15:55:37

Ha nem kell felfedni a hivatkozott állítólagos informátort, akkor ez szabad utat nyit a rágalmazásnak, hazudozásnak, mások jó hírnevének lerombolásának.

A rosszindulatú mocskolódó, rágalmazó újságíró bármikor hivatkozhat arra, hogy informátortól származnak széles körben terjesztett rágalmai.

Informátorát pedig nem fedheti fel, mert akkor állítólag súlyosan sérülne a sajtószabadság nemes ügye.

Persze Más lehet a megítélés, ha a hír igaznak bizonyul, mint akkor, ha a hír nem igaz, tehát rágalmazás.

Bodoky úr viszont nem különbözteti meg ezeket a helyzeteket. Ő úgy állítja be, hogy ő bármilyen helyzetben szemrebbenés nélkül hivatkozhat arra, hogy Informátorát pedig nem fedheti fel, mert akkor állítólag súlyosan sérülne a sajtószabadság nemes eszméje.

Úgy képzeli, hogy itt az észnek meg kell állnia és az ő felelősségét, (vagy az informátor felelősségét) senkinek sem áll jogában firtatni.

Vastagbőr teljes mellszélességgel kiáll az álhírek, rémhírek rágalmak terjesztésének szabadsága mellett.

Kinek az érdeke ez?

A deviáns alakoknak igen, a józan dolgozó többségnek nem.

A "Magyar Leaks" nagy testvérének a Wikileaksnak az alantas módszereit a demokrácia őshazájában (az USA-ban) törvénytelennek tartják és büntetéssel fenyegetik.

minimalista 2011.07.13. 16:06:38

@Vidéki:
Aranyapám! A demokrácia őshazája/i az ókori görög városállamok.
Aki 2011-ben az usa magasztos és jól működő "demokratikus" berendezkedését állítja be követendő példaként - kétpártrendszer, ami valójában egy, patriot act, teljes körű megfigyelés, magánbörtönök és ingyenmunka, 42 millió polgár ételjegyből tengeti mindennapjait, stb. - vagy enyhén tájékozatlan vagy valójában nem demokrata!
(azt nem vitatom, hogy a rendszer bizonyos részei demokratikusan működnek MÉG ott is, de számuk egyre csökken...)

OkoskaTo:rp 2011.07.13. 16:19:14

@Vidéki: Különbség van a légből kapott rágalmazás, és jelen esetben a bizonyítékokon alapuló tényállítás (illetve valós adatok nyilvánosságra hozása) között. Neked van félnivalód ettől?

Pinabajusz 2011.07.13. 16:24:17

Remelem le van titkositva a vinyo.

Javaslom mindegykinek a www.truecrypt.org -ot

csárli hárper 2011.07.13. 16:31:49

@Vidéki:
"Ha nem kell felfedni a hivatkozott állítólagos informátort, akkor ez szabad utat nyit a rágalmazásnak, hazudozásnak, mások jó hírnevének lerombolásának.
A rosszindulatú mocskolódó, rágalmazó újságíró bármikor hivatkozhat arra, hogy informátortól származnak széles körben terjesztett rágalmai. "

a hírtv, echotv, magyar hírlap, magyar nemzet "újságírói" ugye nem kivételek?

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.13. 16:32:46

Hírtelen milyen aktívak lettek, egy lassan elalvó ügyben, na a játék elkezdődött, ha sikerül megszorongatni vagy megszüntetni ezt a szerintem csak dicsérendő kezdeményezést. Akkor nem sok jóra számíthatunk a jövőben, éljen a globális 1984 szelleme, és itt lényegtelen, hogy melyik országról, avagy a Föld akár melyik régiójáról is van szó.....

Türelmet, kitartást és sok erőt kívánok nekik, már csak a saját érdekünkben is

Jurganov 2011.07.13. 16:42:20

@minimalista: mi lesz 2014-ben?
ne már, hogy van aki még hisz abban, hogy itt lesz választás :D amikor megkapták a 2/3-ot már lehetett látni, hogy nem. persze hátha... :)
@Clermont: lol.

csárli hárper 2011.07.13. 16:46:28

nem ide tartozik de leírom: állok a Moszkva téri metrómegállóban a falon megy a cityscreen vagy mifene cba reklám és hírblokkja, jön a volgai hajókatasztrófa, szörnyű dolog, sokan meghaltak, erre mit ír a központi "hírcsárda": a hajón 170-en utaztak 1(egy)halott, hárman eltüntek a többieket kimentették.
nem hittem el amit látok, vagy volt egy másik hajóbaleset is a volgán?
1984?

Kartal (rezervált) 2011.07.13. 17:11:43

@Vidéki: nem tűnt még föl milyen szánalmas vagy? Akkor most szólok bazmeg: szánalmas vagy. Kivéve persze, ha az ördög ügyvédjét játszva trollkodsz, de ahhoz meg kevés az irónia a szövegedben.

Bodokyhoz: vannak az öngyilkosságnak gyorsabb és fájdalommentesebb módjai is, mint ez.

Kotkodus 2011.07.13. 17:33:21

@Tzimisce: ha az euró bebukik, az nekünk is szar (exportpiacainkat erősen érintené), úgyhogy jelenleg mi erősen kiszolgáltatott helyzetben vagyunk e téren...
hozzáteszem, hogyha lenne eurónk - gazdasági teljesítőképességünk alapján - pont ugyanilyen kiszolgáltatott helyzetben lennénk...
egy dolog azért van, ami nekünk magyaroknak aránytalanul nagyobb a gazdasági teljesítőképességünknél: a pofánk...

Tedat 2011.07.13. 17:38:48

Ha a rendőrpalotába bele lehetett lőni éjjel következmények nélkül, akkor én félek, hogy Bodoky-nak hosszú lesz-e az élete? :-(

Kotkodus 2011.07.13. 17:42:19

@Tedat: de lepisálni már nem lehetett következmények nélkül...:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.13. 17:52:26

tudjátok jól, h bodoky a hősöm, őt tartom (még mindig) az ÚJSÁGÍRÓNAK, (nagybetűsen) ma magyarországon.

vásárra viszi a bőrét, szó szerint vegzálják.

szóval le a kalappal. tiszteletem az övé.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

még egy kis szorokinos paranoia ...

volt ugye a jun 30... jul 3 közötti fura időszakom (nem tudtam kommentelni, amíg el nem távolítottam egy rootkit-et)

azóta 2 vírusírtó, tűzfal, sok malware/stb szűrő van
a gépem azóta gyors lett újra, az is volt, míg ide nem jöttem erre a posztra és próbáltam meg kommentet küldeni, szétfagyott, aztán hibaüzi nélkül kidobott a
firefox 5.0 innen, és aztán ctrl+alt+del, firefoxot újraindít és a félig megírt kommentem ott a mezőben, be se kell lépnem az indanetbe.

szarok rá h ki néz hülyének v paranoiásnak...
/ a faszbúk konkrétan az én és több tótás fiókját letiltotta (2 opciót adott: vagy telefonon sms-t vagy kilépés), EZ TÉNY.
tudom ez a faszbúk dolga és ez független a többi jelenségtől /

de ez van/volt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a lényeg:

látogassátok minél sűrübben, támogassátok bodokyt,
/ bodoky.blog.hu-t , atlatszo.hu-t /
legyetek jelen.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.13. 18:00:04

@szorokin: javítás & ápdét:

javít: a kommentelési szünetnek vírusirtás után lett vége.
a rootkit eltávolítás után lett újra a régi az indanetes (indapass) beléptető oldal.

most annyi az ápdét, h simán újraindítottam a gépet
és egyből be voltam lépve a rendszerbe,
nem kért se ímélt, se jelszót.

Yeto 2011.07.13. 18:02:42

@Vidéki: Kis ideig úgy teszek mintha szerintem nem tudnád hogy miért baromság amit írsz, mintha nem lennél kormányszócső, Kovács Bence János, Csipak Péter, vagy valamelyik hasonszőrű, vagy barátja, cinkosa, csicskája, és reagálok rá.

- Tegyük fel hogy a honvédségben simlizés zajlik, a legnagyobb fejesek bevonásával. Valaki erről tudomást szerez, és kitálal a sajtónak, persze titokban mert kedves az élete. Ha az újságíró másnap meg kell mondja a katonai nyomozóknak hogy kitől kapta az infót, szerinted meddig él az illető?

- Nagyvállalat dolgozója törvénytelenségről szerez tudomást. A cégvezetőnek véletlenül jó kapcsolatai vannak politikusokkal (mondj egy mai magyar nagyvállalati vezetőt akinek nincsenek jó politikai kapcsolatai), ergo a rendőrséggel is. Ha a dolgozó kitálal a sajtónak és kiléte kiderül, az állásától biztos búcsút mondhat, és nem is nagyon kap másikat. Ezt a bűnőző vállalatvezetők, mint gazdáid is, nyilván helyeslik, én nem annyira.

és még sorolhatnám a különböző helyzeteket, ahol fontos az informátor személyének a kiléte, míg te ezzel azt a nevetséges hülyeséget bírod szembeállítani, hogy ha nem kell megnevezni az informátort, akkor az információ hitelessége nem alátámasztható. Egy példát mondok - ha valaki megszerzi egy vállalat könyvelésének másolatát, amiből kiderül hogy csalnak lopnak hazudnak, majd azt összehasonlítják magával a könyveléssel, amiből ugyanez derült ki, akkor kiderült hogy hiteles volt-e az információ, és kellett hozzá hogy kitől származik? Ugye nem?

kellemes további bérkommentelést, remélem jól hoz a konyhára.

Yeto 2011.07.13. 18:14:24

ps. és nyilván ezt is jól tudod, de ideírom hogy más is tudja: még a wikileakses példád is baromság abból a szempontból hogy egyáltalán nem támasztja alá a mondanivalódat, ugyanis a wikileakset bevallottan nem azért üldözi az USAval együtt az összes kormány és nagyvállalat, mert rágalmaz, hanem ellenkezőleg, azért mert igazat mond, ami ugye nagyságrendekkel nagyobb bűn a fajtád szerint, aki azt hiszi hogy a pénz és hatalom büntethetetlenséggel kellene együtt járjon, kivéve persze ha olyanhoz kerül aki nem úgy gondolkodik ahogy a héten ildomos...

Vidéki 2011.07.13. 18:19:01

@minimalista:

Ha ön azt állítja, hogy az USA-ban működő rendszer nem demokratikus, akkor az ön fantazmagóriáiban tulajdonképpen az anarchia felel meg a demokrácia fogalmának.

Mint Karinthy Frigyes írta: „megrontották a szavak becsületét”.

A szabad sajtó bajnokának tartja a Wikileaks működtetőjét, nem törődve azzal például, hogy az adatlopások és kiszivárogtatások, rágalmazások. fokozzák a terroristák ellen harcoló amerikai katonákra leselkedő veszélyeket.

Nálunk az adatvédelmi ombudsman ingerküszöbe rendkívül alacsony szokott lenni.

Kíváncsi lennék, hogyan viszonyul a "Magyar Leaks" adatlopásaihoz.

is 2011.07.13. 18:27:53

flattr.com (nem az en bizniszem). atlatszot beregisztralni, es lehet ra nyomni a zset.

is 2011.07.13. 18:30:44

@Vidéki: "A rosszindulatú mocskolódó, rágalmazó újságíró bármikor hivatkozhat arra, hogy informátortól származnak széles körben terjesztett rágalmai. "

de ez nem menti fel. Te nem ismered a sajtojogot. Az ujsagiro felelos az informacioert, csak nem kell megmondania, hogy kitol van. Ragalmazas, helyreigazitas, minden mehet vele szemben. Ezt az ervelest elegge benezted.

omgwtf 2011.07.13. 18:53:53

@Vidéki: narancsmérgezésben szenvedő jóbarát.

egy állításnál vagy cikknél az az érdekes, hogy IGAZ-E vagy SEM. alá tudja-e támasztani, tudja-e bizonyítani stb. nem az, hogy honnét van.
ha nem tudja: hazugság, rágalmazás, jó hírnév sértés stb. (nagyjából, ezt még lehetne cizellálni, ld hazugság vs tévedés témakör)
ha tudja: akkor meg így járás van, lebuktak. nem kéne bűnözni. hazug ember, sánta kutya meg ilyenek.

ha én írok egy cikket arról, hogy Semjén Zsolt titokban sátánista, és kecskéket áldoz a pinyóban, akkor miért is érdekes, hogy honnét van nekem ez az infóm? ha nem tudom bizonyítani, akkor alaptalan rágalmazás, és nem hiszem, hogy elfogadható kifogás, vagy egyáltalán érdekes, hogy a Sanyi mesélte. ha meg bizonyíthatóan igaz, akkor meg mindegy, honnét tudtam meg.
mondjanak le szépen a bosszúállásról, mert másért nem tudom elképzelni, hogy érdekelhetné őket a forrás.
ennyi.

serwer 2011.07.13. 19:03:23

Még el sem indult jóformán az oldal, de már pénzeket kunyeráljátok.
Azt értem, hogy pénz kell, de kinek nem?
Az adományok kunyerálását most kellene befejezni, mert átláthatalan, követhetetlen és a pénzek lenyúlásának biztos forrása.
Az átlátszó.hu minden szerepeltetésekor, tv-ben, cikkekben, sőt ebben a posztban is harmadrészt az adományokról szól.
Meg lehet nézni, hogy eddig kik, mennyit adtak, nyilván egy 14 posztos wordpress költségeire.
Persze az 1-2 ezer forintos adományok meg jók lesznek kólára meg cigire, mert a kutya sem fogja számonkérni, mert átláthatatlan.(.hu)

Tehát a lényeg még egyszer:
Hagyjátok abba az adományok gyűjtését, az eddigieket pedig fizessétek vissza!
A szabadságharcos elvből legyen szabadságharcos, ne a netezők 1000 forintjáért.

Yeto 2011.07.13. 19:13:09

@serwer: Tudod, Bodókynak először össze kell szednie az anyagot, amit feltesz a wordpress-el, nem áll mögötte a milliárdos párt és vállalati sajtógépezet, márpedig az anyaggyűjtés pénzbe kerül. Meg aztán ha valaki főállásban csinál valamit, akkor megélnie is abból kell, ha meg nem főállásban csinálja, akkor nem csinálja rendesen, meg onnantól nehezen lehet valaki független ill. hiteles oknyomozó újságíró. Pont erről szól az egész, csak hát ugye a szövegértést ma nem tanítják az iskolában, amint azt a felmérések és a kommentjeid mutatják.

dr. trafik nomac 2011.07.13. 19:21:21

@serwer: Kicsit el vagy tevede szabadsagharcos fronton.

Pszt! 2011.07.13. 19:24:47

@szorokin: Ha 2 vírusirtó van a gépeden, akkor ne csodálkozz!

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.07.13. 19:26:03

Nem rossz Bodoky meglátása azt hiszem..

serwer 2011.07.13. 19:29:43

@Yeto:
Látom emberemre akadtam :)
Kiollózom a lényeget, mert a hosszú kommenteket senki nem olvassa végig:
Azt nem vitattam, hogy Bodokynak is kell bkv-bérlet két oknyomozás között.
A problémám az adománygyűjtéssel van, ami egy átlátszó.hu esetén is átláthatatlan.
Persze kell a stábnak is bkv-bérlet, meg azok informátorainak és családtagjaiknak is.
Ráadásul nagyvonalúan engedik, hogy a kisebb adományozók névtelenek maradjanak.
Nyilván a kisebb összegek kiteszik a feltüntetett összegek sokszorosát, hiszen többen adnak 1000ft-ot, mint 100.000-et.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.07.13. 19:31:59

@serwer: én nem látom, hogy az általad leírtakban konkrétan mi a probléma a pénzekkel. Lehet, hogy próbáltál valamire célozni, csak nem jött át.

Szerintem teljesen természetes dolog, hogy egy közérdekű, alulról jövő kezdeményezéshez adományokat gyűjtenek. Pont akkor lenne gyanús a dolog, ha nem így lenne.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.07.13. 19:33:53

@serwer: és? Arra célzol, hogy a fidesz utal 1000x1000 forintot, hogy csak a szocikat oknyomozzák?

serwer 2011.07.13. 19:41:07

@flugi_:
Nem politikai okokra gondoltam, hanem az egyszerű emberi gyarlóságra, elcsábulásra.
Pl. ott a számlámon 1.000.000Ft és nem veszek belőle cigit, pedig rágyújtanék.
A politikai tényező egy másik, valós probléma. :)

Akkor be is fejezném az ekézést, ha a lehetőségét is kizárnák az adománypénzek magáncélra költésének. Tényleg csak ez fáj.

ketroot 2011.07.13. 19:41:12

@Vidéki:

Tényleg nem akarok személyeskedni, de a stílus, ahogy előadod magad, az valami iszonyatosan olyan, mintha ha egy hivatalos, propagandagépezet nyomatná a szöveget...

Vidéki 2011.07.13. 20:57:55

Nagy Britanniában nem rég robbant ki egy hatalmas botrány, Murdoch ausztrál sajtómágnás hatalmas példányszámú bulvárlapjának kiterjedt gátlástalan, alantas adatlopásaival kapcsolatban, amit a példányszám magas szinten tartása motivált és a pofátlan újságírók azzal az ájtatos szöveggel legitimáltak, hogy mindezt a sajtószabadság nemes eszméje szükségszerűvé teszi.

Az ottani józan államvezetés azonban nem nyelte be ezt a maszlagot, nem engedett az anarchia erőinek és rövid idő alatt megszüntette a lapot. Az ottani sajtómunkások nagy többsége nem állt a pofátlanok pártjára.

Ott elfogadták, hogy a fák nem nőhetnek az égig, és az újságírói pofátlanságnak, valamint a sajtószabadságnak is lehetnek határai.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.07.13. 21:13:28

@serwer: akkor pláne nem értem. Ez az összedobott lóvé a fizetése annak, aki a közérdekű melót csinálja. Miért ne vehetne belőle bármit?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.13. 21:14:48

@Vidéki:

csakhogy, ott nem közérdekű adatokról volt szó amit titkolni akart az állam te fidióta barom, hanem magán beszélgetések illegális lehallgatásáról bazzeg.

a kettő összehasonlíthatatlanul más kategória :)

puffatag 2011.07.13. 21:17:01

@serwer: te arról kérdezel, amikor van sokmillió pénz... de itt nincs, troll1koma

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.07.13. 21:22:07

@Vidéki: ez nagyon kész :D

Eddig csak a trollhitvallas.blog.hu -t ismertem, de te is nagy vagy :D

lyken 2011.07.13. 21:35:17

Kiválló. Ezek után küldök nekik pénzt. Feltámad az emberben az adakozási kedv az ilyentől.

Fell Bandi 2011.07.13. 22:08:29

@gramercy: bodoky nagy hal lenne? Ha megnézed a hősi halottak listáját, még snecinek sem neveznéd őt némelyikhez képest...

Horizont 2011.07.13. 22:28:47

Először is gratulálok zeronak a posztért:)
Végre akad egy jó hír is. Eddig azt hiányolta mindenki (na jó nem mindenki:D), hogy miért nincs oknyomozó újságírás!Lenne rá igény. De nem vagyok optimista. Persze minden jót kívánok Bodokynak, és ezerrel drukkolok neki, de szerintem az első adandó alkalommal keresztülharapják a torkát és ellehetetlenítik majd.
Emlékszem Kármán Irénre:(

kridli 2011.07.13. 22:34:14

Én nem értem ezen a sztorin mi a nagy szám. Egyáltalán ezt a brokernetes dolgot miért kellett erre az atlatszo.hu-ra feltenni?
Valaki betört a brokernet-hez, és adatokat lopott el. Ez bűncselekmény (bár a brokernetet is meg kellene baszni, ha ennyire hanyagul kezel ügyféladatokat). Egy magáncégtől loptak adatot, semmi köze hozzá a kormánynak. Mit kell akkor ezen pörögni, és "átlátszóvá tenni"? Másik oldalról az állítólagos informátor vagy maga a "hacker" aki ellopta az adatokat, vagy elvezethet hozzá, ezért megértem a rendőrséget, hogy ki akarja nyerni Bozókyból az informátor nevét, és azt is megértem, hogy lefoglalta azt a vinyót. Könyörgöm, itt nem állami összeesküvést leleplező adatokról van szó, hanem egy magyar cég ügyféladatairól. Ha pedig mondjuk én ügyfele lennék a brókernetnek (szerencsére nem vagyok), akkor nem szeretném, ha a személyes adataim bármivéle újságírónál megtalálhatóak lennének.

Horizont 2011.07.13. 22:57:27

@kridli: Már ne is haragudj, de jó nagy baromságot írtál.
Először is: "A csoport bevételei tavaly is dinamikusan nőttek: a vállalat folyamatos díjas állománya 28,7-ről 34,2 milliárd forintra nőtt, a pénzügyi közvetítéssel foglalkozó leánycég pedig a 2007-es 40,7 milliárd után 57,3 milliárd forint értékű hitelt közvetített. " Nem kis cégecske!
Másodszor: "semmi köze hozzá a kormánynak" Honnan is lehetsz ebben olyan biztos??
Ez egy kicsi ország, minden összefügg mindennel. Miért gondolod, hogy "ilyennel" nem kell foglalkozni egy oknyomozós újságírónak?
Ja és: "Én nem értem ezen a sztorin mi a nagy szám".
Na ez a legnagyobb problémád!
Attól, hogy NEKED valami nem nagy szám, miből gondolod, hogy tényleg nem is az?!

kridli 2011.07.13. 23:19:18

@Horizont: Hát ki mit tart baromságnak, szerintem amit te írtál, az a baromság :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.13. 23:22:51

@kridli:

Bozókyból. ja.

vág az eszed zsenikém.

kridli 2011.07.13. 23:26:50

@szorokin: valóban elírtam, de ez nem befolyásolja azt, amit leírtam.

vomit 2011.07.13. 23:37:51

@Clermont: az a baj, hogy az ilyen fejlesztoknek az nsa baratsagosan raejti a kezet a vallara, hogy ugye eftarsam te nem akarsz rosszat a hazadnak. megneztuk a munkadat, itt a valodi vegleges valtozat, amihez nekunk sajat bejaratu kulcsunk van.
az utolso valoban mukodo titkositast a PGP csinalta ugy 15 evvel ezelott (amikor tilos volt kivinni a forraskodot, de kinyomtattak es jol beszkenneltek), de aztan veluk is elbeszelgettek.
illetve az MS-nek volt XP ala valami privacy szoftvere, amit gyorsan visszavontak, mert tul jol mukodott. en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Private_Folder
www.softpedia.com/get/Security/Lockdown/Microsoft-Private-Folder.shtml
bodokynak meg respect

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.13. 23:48:08

@vomit:

"a kiemelt felhasználók, ha régebben nem is mindig, de ma már kizárólag titkosított protokollokon keresztül kapcsolódnak a szerverekhez"

ugye ilyesmikről van szó pl az átláccó-n is, ...

"Kíváncsiak voltak, hogy a hálózati forgalomból vissza lehet-e fejteni a felhasználók tevékenységét. A szépségét a dolognak az adta, hogy a kiemelt felhasználók, ha régebben nem is mindig, de ma már kizárólag titkosított protokollokon keresztül kapcsolódnak a szerverekhez, aminek visszafejtése rendkívül nehéznek tűnt. Mindenki azt mondta, lehetetlenre vállalkozunk, ennek ellenére sikerült."

+ "A rendszer − amelynek működéséhez semmiféle kliensprogramot nem szükséges telepíteni a szerverekre (ebben is unikum)"

www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_lehetetlen_is_sikerult_vilagszenzacio_a_magyar_fejlesztes.489057.html

gondoljatok bele, h mit jelent, ha ez a program BÁRKI kezébe kerül...
ééés
kerül, exponenciálisan nő a forgalom, azaz.....

// amúgy épp kicsivel korábban írtam ezt meg bodokynak a [ bodoky.blog.hu -ra ] //

serwer 2011.07.14. 00:00:03

@flugi_:
Alapvetően mást gondolunk az adományozásról.
Az ember körbehaknizta a médiát, mindenhol említve a működési költségeket és az elhivatottságát, ami arányosan növekszik a összegyűjtött adományokkal.
Ha azt esetleg megemlítené, hogy a saját fizetésére kéne összedobni a lóvét, akkor nem hinném hogy sokan adnának neki.
Klubrádió 90 milliója egyszer volt, talán ettől kapott ihletet...

@puffatag: Összeadás megy?
atlatszo.hu/2011/07/10/tamogatok/
Ehhez még hozzáadhatod a kisösszegű adományokat és a még ki nem írtakat, amiből annyit és akkor írnak ki, amennyit és amikor akarnak.
Ez tudod mennyi lehet még?
Mert én sem...

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.07.14. 00:18:00

@serwer: "Ha azt esetleg megemlítené, hogy a saját fizetésére kéne összedobni a lóvét, akkor nem hinném hogy sokan adnának neki."

Tényleg mást gondolunk az adományozásról, mert szerintem meg csak a legostobábbak nem adnának emiatt. A működési költség a világon mindenhol magában foglalja a fizetéseket. Akinél pedig egyszerre igaz az, hogy
1. ezt nem tudja,
2. adna a kezdeményezésre pénzt,
3. de a benne dolgozók fizetésére sajnálja, mert olyan hülye, hogy elvárja, hogy közben éhen haljanak,
az emiatt tényleg nem fog adni, de ilyen szerintem nem sok van.

Annyiban igazat adok neked, hogy a magyar közösségek alapvetően irigyek, és mások előtt menő adakozni eszmékre, de lúzerség adakozni valakinek, mert ez utóbbi esetben csak "bedőlt a lehúzásnak". Csakhogy ez a vélekedés ostobaság. Könnyen belátható úgy, hogy nem tudsz megnevezni olyan adakozási lehetőséget, ahol nincs ilyen költség.

Kurt S. Earp 2011.07.14. 07:12:08

Minden tiszteletem Bodokynak és elismerésem a Vastagbőr blog szerkesztőinek is ezért a korrekt interjúért, és nem utolsó sorban azért, hogy a poszttal megadják azt az erkölcsi, lélektani és médiamogatást, amire ennek az friss kezdeményezésnek minden bizonnyal szüksége van, és ami gyaníthatóan jól fog jönni a későbbiekben is.
Pénz nélkül nem sikerülhet.
Támogatás megy.
És ha kólát vesznek belőle, Bodoky úr, kérem, ahogy @serwer: úr mondja, engem az sem zavar. Az embernek nagyon jó ötletei, meglátásai támadhatnak egy -egyébként nem túl egészséges- kóla elfogyasztása közben, pláne ilyen melegben.
Mondjuk szerintem cigizni nem kéne, az tényleg olyan izé a tüdőnek meg a gégének, de csak ezért.
@Vidéki: Ön egy selejt. Nem kétséges számomra, hogy még kenyéradó gazdái is kínos igyekezettel próbálják minimálisra csökkenteni azt az időt, amit önnel egy helységben kell eltölteniük.
@Conv: Komolyan nem tudom elképzelni, miért kell ebbe belekeverni az állatokat. A barmok becsületes, tisztességes, szorgalmas állatok, soha nem ártanának sem állattársaiknak sem az embereknek.

Hagyjuk békén az állatokat, uraim!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.07.14. 07:41:28

@Vidéki: Persze fedje fel az újságíró az információforrását. Hol élsz te? A rendőrség pedig hozza nyilvánosságra az információs forrásainak (besúgóinak) kistáját. OKos vagy! Leülhetsz! Egyes! Ne haragudj, de vannak olyan dolgok a világon, anit sehol nem szokás nyilvánosságra hozni. Az információforrás pont ilyen. Az oknyomozó újságiró nem csak a levegőbe lődöz. A tényeket megfelelő bizonyítékokkal is képes alátámasztani. Lásd Michael Moore. Semmi szüksége nem volt az információs forrásainak feltárására. Csak egy elborult agyú magyar kjormány vezetője és agyatlan állampolgára gondolhatja, hogy egy oknyomozó újságíró attól lesz hiteles, hogy a cikke végén referencialént egyesével felsorolja az információ forrásait. Margít Nooooormális?!

Libero 2011.07.14. 07:42:38

@Jurganov: Miért "lol" a truecrypt?Annyira rossz?

ermi50 2011.07.14. 08:50:06

vidéki nem kell az amcsi katonáknak fegyverrel idegen országba demokráciát exportálni, akkor nem kerőlnek veszélybe, egyszerő nem?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 09:27:37

@Vidéki: nincs már ombudsman, viktor nem értesített róla?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.07.14. 09:27:54

@serwer: És a Gyermekrák alapítvány pénzeibe belegondoltál már? Kb. tíz éve akarják elkuncsorogni az adóm 1%-át azzal a dumával, hogy a gyermekrák ellen küzdenek és kórházat szeretnének építeni. Az eddig összegyűjtött pénzből, ami már több milliárd forint, kórházat építeni még elkezdeni sem sikerült, de az alapítvány vezetője nagyon jól megél belőle. Tőle nem sajnálod az évi többszáz millió forintot, csak az álátszó.hu-tól az évi párezret?

Vidéki 2011.07.14. 09:31:00

Háborúkban, még a „Nagy Honvédő Háborúban” is előfordult, hogy a parancsnokok a csapatszellem javítása érdekében engedélyezték csapataiknak a szabadrablást.

Ezt legitimálja az újságírás területén manapság nálunk az anarchista újságírók krémje.

Kádár János mondta régen: „A krumplileves, az legyen krumplileves”

A lopás, az legyen lopás, mégha újságíró, vagy az általa felbérelt hacker („informátor) is követi el.

kridli 2011.07.13. 22:34:14 nagyon jól rámutat:

„Én nem értem ezen a sztorin mi a nagy szám. Egyáltalán ezt a brokernetes dolgot miért kellett erre az atlatszo.hu-ra feltenni?

Valaki betört a brokernet-hez, és adatokat lopott el. Ez bűncselekmény „

„. Mit kell akkor ezen pörögni, és "átlátszóvá tenni"?

Másik oldalról az állítólagos informátor vagy maga a "hacker" aki ellopta az adatokat, vagy elvezethet hozzá, ezért megértem a rendőrséget, hogy ki akarja nyerni Bozókyból az informátor nevét, és azt is megértem, hogy lefoglalta azt a vinyót. „

"Magyar Leaks" nagy testvérének a Wikileaksnek az alantas módszereit az USA-ban (ahol elkövette az adatlopásokat) törvénytelennek tartják és büntetéssel fenyegetik.

Wikileaks működtetője, nem törődött azzal például, hogy az adatlopások, kiszivárogtatások, rágalmazások. fokozzák a terroristák ellen harcoló amerikai katonákra leselkedő veszélyeket.

Nem kellene az adat tolvajok tevékenységét idealizálni és úgy feltüntetni mintha ez kizárólag a sajtószabadság nemes ügyét szolgálná.

Homályban marad, hogy kik finanszírozzák Bodoky úr tevékenységét?

A cikkből kevés derül ki erre vonatkozólag.

Annyit megtudhatunk: „ A German Marshall Fund jóvoltából közel egy hónapot töltöttem az Egyesült Államokban egy tanulmányúton,”

„Civil szervezetként magánadományokat gyűjtünk és pályázni is fogunk különféle támogatásokra.”

A „civil szervezet” egy nagyon ködös fogalom.

Akár egy maffia banda is elkeresztelheti magát „civil szervezetnek”, vagy "magánadományokkal" támogathat egy civilszervezetet.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 09:32:49

@Kurt S. Earp:
pontosan a szorgalma és kitartása okán.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 09:36:09

@Vidéki:

tehát az lesz a következő demokratikus lépés, hogy viktor betiltja a civil szervezeteket terrorveszélyre hivatkozva? :)

cimbora neked minden mondatodból, érvedből süt a végtelen ostobaság.
szerintem neked standup komédiában kellene fellépned, sikeres meghökkentő humorista lehetnél.
genetikailag erre vagy kódolva, hogy hülyeségeket beszélj mély meggyőződéssel.

lyken 2011.07.14. 09:58:24

@Kurt S. Earp: LOL
Like az egész kommentre.

qwertzu 2011.07.14. 10:22:20

@szorokin: Hát egy rootkit után inkább újra kéne rakni az oprendszert formatálás után. Nagy meló, de másképp nem lehet biztosra menni. Két vírusirtót használni viszont nem túl egészséges, inkább válasz egy megbízhatót és hagyatkozz arra, de ha kettőt használsz, akkor előfordulhatnak furcsaságok.

"firefoxot újraindít és a félig megírt kommentem ott a mezőben, be se kell lépnem az indanetbe.
"
Ez nem bug ez fícsör. :) A mostani böngészők megpróbálják helyreállítani a munkamenetet ha összefosta magát. Mondjuk meg szokták kérdezni hogy megpróbálja-e.

csárli hárper 2011.07.14. 10:23:14

@Vidéki: "Akár egy maffia banda is elkeresztelheti magát „civil szervezetnek”, vagy "magánadományokkal" támogathat egy civilszervezetet. "

vagy egy maffia banda elnevezi magát fidesznek, ugyanaz...

f.m.j. 2011.07.14. 10:25:37

@serwer: akkor olvasd el (nem hosszú) Jack London: A mexikói c. kisregényét
Ott megtudod mi kell a szabadságharchoz. De elárulom, ha nem akarsz spoilert ne olvasd tovább...
pénz kell hozzá :)

f.m.j. 2011.07.14. 10:30:47

@Vidéki: te mikor lettél ennyire hülye? bár bocs, oltanak a többiek is, de szerintem te nem is ember vagy

VPNator 2011.07.14. 11:01:38

Ha újságíró vagy és nem akarod felfedni informátorod akkor nagyon egyszerű a teendőd:
Kell hozzá anonymous proxy (anonymous vpn még jobb, googleben találsz amennyit csak akarsz. esetleg nyitott wifi valahol).
Készítesz egy ingyenes email-címet. amiről elküldöd magadnak a már más úton megkapott anyagot. Innentől ha a rendőrség kéri megmutatod az emailt, aztán találják meg ki küldte :)

Vidéki 2011.07.14. 11:10:06

@f.m.j.:

Észérvek nem jutnak eszedbe?

Csak mocskolódásra futja?

Vidéki 2011.07.14. 11:14:45

Az atlatszo.hu, az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ miért hagyja homályban, hogy kik finanszírozzák (szervezetekre, személyekre és összegekre lebontva)?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 11:18:22

@Vidéki:

te nagyon hülye, mert egyenlőre, mint elmondta bodoky:
"Egyelőre társadalmi munkában működik, de nagyon reméljük hogy hosszú távon sikerül előteremteni a működési költségeket. Civil szervezetként magánadományokat gyűjtünk és pályázni is fogunk különféle támogatásokra. "

érted, most megy a gyűjtés, és !majd! fognak támogatásért pályázni :)
majd év végén kérd számon, ki mennyivel támogatta őket, biztosan lesz lista róla de bizony erre a NAV lesz köteles, és biztos vagyok benne, hogy keményebben fogja elszámoltatni, mint mondjuk viktor cégét.

Vidéki 2011.07.14. 11:28:54

@Conv:

Hozzászólásodból arra lehet következtetni, hogy az atlatszo.hu, az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ egyelőre társadalmi munkában működik, nincsenek működési költségeik és a munkatársak még olyan ellátáshoz sem jutnak hozzá, amit "a kenyéren és vizen" fogalma fejezett ki.

Mesélj még ehhez hasonlókat!

f.m.j. 2011.07.14. 11:43:03

@Vidéki: futná, de minek? :) a többiek is azt írnak, nálam jobban, én csak azt láttam, hogy a magadét fújod
és tényleg szükség lenne egy ilyenfajta újságírói hozzáállásra, nem értem mi bajod ezzel
régen a Célpont jó volt, kicsit bíztam benne, hogy az Orbánék alatt is folytatják azt a vonalat, de gondolom nem lehet
Krakkó Ákos mintha el is ment volna, biztos nem bírta a gyomra, hogy nem lehet leleplezni senkit, mert mostmár a kormányról lehetne sokkal durvább dolgokat találni

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.14. 11:50:19

Sok sikert és kitartást nekik!Bár szerintem téma hiányában hamar megunják.A vastagbőr is csak szenved mostanában.:))
Be fogják látni,hogy semmi értelme.Vagy segítenek nekik,hogy belássák.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 12:25:36

@Vidéki:
igen, jelenleg így működik a majdnem kettő hete létrehozott szervezet.
mint a civil szervezetek többsége.
a tagok saját költségükön (egyéb a szakmájuk/foglalkozásuk után kapott fizetésükből) finanszírozzák a és külső támogatásokból végzik tevékenységüket.

bizony. ez így működik szerte a világban

Vidéki 2011.07.14. 13:05:49

@Conv:

Írod: Az atlatszo.hu, az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ „egyelőre a tagok saját költségükön (egyéb a szakmájuk/foglalkozásuk után kapott fizetésükből) finanszírozzák a és külső támogatásokból végzik tevékenységüket.”

Egy régi viccben a szemérmes utasok felháborodottan tiltakoznak, mert egy asszony szoptatja kis babáját.

A kalauz ezzel csillapítja a szemérmes utasokat: „Ideje van, teje van, miért ne szoptasson”.

Az atlatszo.hu, az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ munkatársai is hasonló helyzetben vannak:

Idejük van, tejük van, miért nem teszik közzé, nap mint nap, a külső támogatásokkal összhangban, hogy kik tejelnek.

Egy olyan szervezettől, amelyiknek ilyen szép neve van (Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ), elvárható lenne, hogy ne hagyja egy percre sem homályban, hogy kik finanszírozzák (szervezetekre, személyekre és összegekre lebontva).

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 13:09:26

@Vidéki:
mert miért tennék ki? hogy a kormány időben lecsaphasson rájuk? :)

majd ahol és amikor kötelező lesz a támogatások összegét és a támogatókat közzétenni, ( nav) ott és akkor megosztják.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 13:11:18

@Vidéki: nem hagyják homályban. magánemberek illetve pályázatok pénze a támogatás. a magánembereknek joga van a támogatásukat anonim módon biztosítani. még ha ez a nem is tetszik viktoréknak sem.

zrobasé 2011.07.14. 13:28:26

@Vidéki: észérvek ? ellened ? egy igazi troll ellen ? egy szemellenzős, fizetett propangandista ellen ? dunába vizet ? agyadra ment a hőség, és úgymaradtál, birodalmi droid :)

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2011.07.14. 14:54:53

Vidéki majom,
a demokrácia őshazája, ahol 2 éve (de öt biztosan) még élt a néger asszony, aki azzal csinált "forradalmat", hogy előre ült a buszon?!
Utána meg idézed saját magad a veretes faszságod kihagyásával?

Szánalom, geci : )))

Vidéki 2011.07.14. 15:28:30

Von Siebenbuergen · koszelet.blog.hu/ 2011.07.14. 14:54:53

A Von arra utal, hogy nemesnek képzeli magát.

A stílusa és esze nem vall nemesre.

"Vidéki majom," "Szánalom, geci : )))"

"a demokrácia őshazájáról" firkál gyanítom az USA-ra gondol.

Ne feledje, hogy a "Magyar Leaks" nagy testvérének a Wikileaksnak az alantas módszereit a demokrácia őshazájában (az USA-ban) törvénytelennek tartják és büntetéssel fenyegetik.

zrobasé 2011.07.14. 15:55:49

@Vidéki: látszik, neked sokadszorra se esik le, ezért leirom, lassan, talán igy sikerül felfognod, és nem égeted tovább magad, mert ez már reichstag kategória :
AZ USA NEM A DEMOKRÁCIA ŐSHAZÁJA !
de ha már ennyire imádod az usát, huss, menj ki, 1 hét alatt rájössz, mit is istenitessz és tartassz követendőnek...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 16:21:14

@Vidéki: a te nicked viszont nagyon jól leírja, hogy egy ostoba paraszt vagy :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.14. 18:50:06

@qwertzu:

nem volt semmi baj a 2 vírusirtóval, faszássan hasított, gyors volt a gép
de egy ideje csak 1 van, és jóféle (bár előtte sem volt phosszar)

újra fogom rakni a rencert...

@Conv: -nak elkűttem a dolgokat, ..
ha jól értettem teljesen átlagos görényeim voltak a gépen
(jún 30 óta kezdődött a mizériám, tennap volt az uccsó nagyobb esemény)

bár 2 héten belül van 3 issue-m, azaz eseményem

## a történet lényege, vázlatosan: ##

1. eltűnik a blog hus kommentablak
2. az indapass fapados hiányos html alapmódba jön csak
3.az új operámban (11.5) nem lehet bejelentkezni indanetbe

a lényeg

# 1:
h ezek jun 30 óta történtek meg velem

#2
jun 30 előtt semmi ilyet nem tapasztaltam (nem volt ilyen problémám)
-----------------------------------------------------------

továbbá érdekes egybeesések:

1. a jul 3. án eltávolított gorények után:
-> újra lett kommentablak
2. a jul 7 körül eltávolított trójai után
-> újra jó/hibátlan lett az indapass-om
3. a tennap elcsípett HTMLes genyó után
-> (azt vettem észre)
h újra be tok lépni indanetbe operával

na ezek így történtek, ahogy mondom.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.14. 21:14:04

@f.m.j.: Krakkó Ákos a Fidesz-frakció szóvivőjévé lépett elő a kormányváltás után.
fidesz.hu/index.php?Cikk=151829

danesdzsu2 2011.07.15. 09:03:40

@Vidéki: Nincs is homályban. Leírták. Itt egyedül az van homályban, hogy miért utalsz arra, hogy nem közölték.

danesdzsu2 2011.07.15. 09:05:32

@szorokin: A pornó és illegális szoftverletöltéshez köthető tevékenységeid végezd egy másik oprendszer alól.

f.m.j. 2011.07.15. 10:03:06

@Ásó[Mosó]maci: hát, ezt szomorúan hallom...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.15. 14:19:33

@f.m.j.: A választási győzelem után volt egy elköszönőfilm is a Célpontban. Azóta nem is néztem Célpontot, pedig régen jó volt.

Nurrddin 2011.07.15. 19:38:36

azért a célpont, míg ellenzékben voltak jaffák elég ütős műsor volt, csakhát ugye kétharmad lett, és a kenyéradó gazda kezébe nem harapdálunk...
hasonló kaliberű műsort a szegfűs oldal nem igazán tud produkálni, pedig a téma; hogy közhelyes legyek, az utcán hever, és igény is volna rá...

amúgy ez a fajta tényfeltárás szerintem mindenütt kenyéradó gazdák függvénye, és ezt oldalanként egymás fejéhez vágni, elég mulatságos
legalábbis kívülről

Peripetia 2011.07.16. 15:33:20

@Seduxen:
orbán mindenre képes, előbb-utóbb még gyilkoltatni is fog.

trojka 2011.07.16. 15:43:37

Igen. A legközelebbi balhénál, amit a kifosztott, átvágott és megnyomoritott nyugdíjas volt rendvédelmi dolgozok fognak kirobbantani, a beetetett, minden joval beigért, "életpálya model"-lel hulyített fiatal rendöröknek fogja a tuzparancsot kiadni. (Azok löni is fognak, naná!) Utána majd mossa kezeit, felelösöket fog keresni. Ez Uraim, Magyarország végzetes lesullyedése lesz.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.18. 00:58:34

@Vidéki:
"Ha nem kell felfedni a hivatkozott állítólagos informátort, akkor ez szabad utat nyit a rágalmazásnak, hazudozásnak, mások jó hírnevének lerombolásának."

nem nyit ez annak utat. ugyanis aki állít valamit annak kell bizonyítania (bíróságon kívül is így illik + elenyésző munkajogi és ott is diszkriminációs kérdés felmerülésénél fordul meg a bizonyítási teher, tehát a munkáltatónak kell bizonyítania, hogy nem diszkriminált). rágalmazó kijelentést tett egy csúnya-csúnya újságíró? bíróság! persze ha igazat állít és van rá bizonyítéka, akkor nemhogy a rágalmazás, de a hamis vád, hamis tanúzás, rágalmazás viszont megállhat.. beszédes ha ilyen ügyben nem perel. (értsd: a brókernetet valóban feltörték, adatokat szereztek tőlük (amikkel nem is csak a brókernetet magát, de az ügyfeleiket is lehet szépen zsarolni, újabb bcs-ket elkövetni /"na kitől érdemes lopni, rabolni? hát akinek van pénze brókernetes befekltetésbe szórni a pénzét.."/. ÉS ERRŐL A "CÉG" MÉLYEN HALLGATOTT..)

"A rosszindulatú mocskolódó, rágalmazó újságíró bármikor hivatkozhat arra, hogy informátortól származnak széles körben terjesztett rágalmai."

ha nem tudja alátámasztani amit állít, akkor büntetést kap. egyszerű. de az információs hálót kiadni a legritkább esetben lehet szükséges. ilyen lenne ebben az ügyben ha maga az informátor követte volna el az adott cselekményt. csakhogy ugye ha tudnák ki követte el, akkor nem az informátort nyomoznák, akkor eljutnának hozzá a másik oldalról is. vak nyomoz világtalant.

"Persze Más lehet a megítélés, ha a hír igaznak bizonyul, mint akkor, ha a hír nem igaz, tehát rágalmazás."

szerintem nem olvastad el amit írtak. a brókernetes hallgatásról tájékoztatták a nyilvánosságot. az meg egyértelműen megtörtént. mit akarhatnak akkor tőlük.. gondolom nemzetbiztonsági szinten a brókernetes tevékenységet figyelik. ha eddig ott sem találtak semmit annak oka lehet. nincsenek olyan kapcsolataik, hogy az "nbh" rádolgozzon kérésre az ügyre; a rendőrségnél viszont egyértelműen vannak "embereik". láthatóan mindent bevetnek azért, hogy megtudják ki köpött bele a levesükbe azzal, hogy adatokat lopott a balfékségük miatt, és ki volt az aki szivárogtatott (talán a két forrást azonosnak is tartják) a balfékségükről és ami a fő az elhallgatásukról.

"Úgy képzeli, hogy itt az észnek meg kell állnia és az ő felelősségét, (vagy az informátor felelősségét) senkinek sem áll jogában firtatni."

a rendőrségre is eljutott egy lista arról mi "tűnt el".. arról nem készülhetett másolat? ;-)

"Vastagbőr teljes mellszélességgel kiáll az álhírek, rémhírek rágalmak terjesztésének szabadsága mellett."

nem áll ki.

"Kinek az érdeke ez?"

"A deviáns alakoknak igen, a józan dolgozó többségnek nem."

a szlovák terroristákkal való fenyegetőzés, miközben ugyanazok a kézivezérelt rendőrséget még rá is nyomták a másik párt egy utcáravivős, populista rendezvényére. :-)

"A "Magyar Leaks" nagy testvérének a Wikileaksnak az alantas módszereit a demokrácia őshazájában (az USA-ban) törvénytelennek tartják és büntetéssel fenyegetik."

a wikileaks csak olyan adatokat szerzett, amiket valakik engedtek nekik. mindegy is, hogyan szerezték, ki adta nekik és ki engedte. tényekről van szó azokban is. (mintahogy a brókernettől való adatlopás és a Bodokyék által közölt elhallgatás is tény. mert az mindkettő.) kárt okozni valamennyit tudnak ezek. csakhát nem a hírvivő a legnagyobb felelős ezekért.. a tizenéves süvölvények által helikopterekről legéppuskázott tucatnyi iraki és a két reuters riporter (akiknek a teleobjektíves kamerájáról éles szemmel annyira észrevették, hogy "ERPÍDZSÍ", hogy még a segítségükre siető orvos mikrobuszát is szétlőtték nagy bátorságukban. benne a tényleg csodaszámbamenően "alig" sérült, 10 másodperc alatt félárva gyerekekkel..) halálának eltussolt, elhallgatott körülményeiről (és ott is minősítő körülmény, hogy még el is hallgatták az egészet) hallva biztos gyakrabban küldik el az amcsikat a picsába.. de minek mentek oda? minek adtak tizenéves kölyköknek harcitechnikát? miért adtak tűzparancsot? miért nem vitték a gyerekeket a legközelebbi kórházba? miért hallgatták el az egészet? miért szivárogtatták ki? sok a kérdés.. és a válasz nem az, hogy "de a csúnya wikileaks"..

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2011.07.20. 11:24:45

@serwer: "adománypénzek magáncélra költésének"
De hát mi a fene egyébre?!
Ha úgy tetszik, ez egy munkahely (szeretne lenni), ahol emberek szépen végzik a munkájukat, és pénzt kapnak érte, hogy a családjukat eltarthassák (legalábbis részben). Ha tejet meg kábeltévé-előfizetést vesz belőle otthon, az magáncélra költés. Mi más lenne?
Na most hogy ilyen kvázi-fizetést kaphasson a dolgozó a munkájáért, ahhoz kell adomány. Nem?

2012.03.27. 22:12:35

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

2012.03.29. 16:20:40

Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után 25, illetve 50 dollárt kereshetsz. Ezen felül havonta rendszeresen megkapod a jutalékokat is. Ha sikeres vagy akár több ezer dollárt is kereshetsz vele. A legjobb az egészben, hogy ezt rendszeresen , mint passzív jövedelmet megkapod. A honlap egyéb szolgáltatásai is hasznosak lehetnek. Részletek, illetve belépés a következő honlapon:

FM0204.iwowwe.com

süti beállítások módosítása