Skip to content


       Szűrés lista

Sajtószabadság, ugye Milla?

A Hírszerző elindított egy cikksorozatot, ahol a felkért szakértők írják le a véleményüket a cigányság helyzetéről. Az első írás, amelyet Forgács István írt, mindjárt óriási kavart.

Pesty László visszatért a MTV-hez, és az első dokumentumfilmje ebben a témában készült, nagyrészt Forgács István véleményére alapozva.

A dokumentumfilmet leadta az M1, mely természetesen egyből balhét generált. 1400 tiltakozó aláírást vittek el az MTVA-hoz a dokumentumfilm egyoldalú és a romák elleni előítéleteket felerősítő állításai miatt (erről itt van az Index videója), a Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Jogvédő Iroda pedig azon gondolkodik, hogy "közösség elleni izgatás miatt az ügyészséghez forduljanak-e vagy hogy indítsanak-e személyiségi jogi pert az MTVA és a dokumentumfilm készítői ellen".

Az MTV a tiltakozás hatására közölte, hogy nem fogják megismételni a dokumentumfilmet.
"Az alkotók a magyar társadalom egyik legégetőbb kérdésével, a roma társadalom életével foglalkoznak sajátos nézőpontból. A filmben is elhangzik, a mozival "egy egészséges vitát kívánnak generálni". A műsorszerkesztők számolva a téma tartalmával, a filmet esti időpontban tűzték műsorra, s 16 éven felülieknek ajánlották. A "Cigány út" mégis nagy vitákat váltott ki, az elismerő szavak mellett több olvasói levél hívta fel a közmédia figyelmét az alkotás nem elég árnyalt látásmódjára. Az MTVA vezetése mérlegelte a véleményeket, s a társadalmi érzékenységre való tekintettel az ismétléstől eltekint."

Ennek a hírnek a tiltakozók nagyon örült, többek között az Egymillióan a magyar sajtószabadságért, vagyis a Milla is:

milla.jpg

Az a sajtószabadság, amit a Milla enged. Ekkor öngólt rég láttam. Mit kellene még betiltani, Milla? Van esetleg egy listátok, tiltott szavak egyebek? A "tiltás", a "PC", az "erről nem szabad beszélni" annyira jól működött az elmúlt 20 évben, hogy ezen akkor már ne is változtassunk, menjen minden tovább így.

A dokumentumfilmről nem is hallottam idáig, nem láttam a TV-ben, de most kénytelen voltam megnézni, ha már ekkor a balhé van körülötte.

Nézzük milyen "sikert" értek el: nem lesz a műsor megismételve valami kései, eldugott időpontban, ami kb. 50 ezer néző jelentett volna.
Ehelyett ötször-tízszer több ember fogja megnézni az MTV Videótárban, vagy a Youtube-on, mert ugye a "tiltott" műsor sokkal izgatóbb, vajon mi lehet benne, ami így kiverte a biztosítékot? Szerintem semmi. De az ingyenreklám a legjobb reklám ...



A kedves jogvédők, roma polgárjogi harcosok, Millások a tiltás helyett választhatták volna, hogy hasonló terjedelemben válaszoljanak a dokumentumfilmben elhangzottakra, cáfolva az állításokat, esetleg pozitív példák egész sorát bemutatva. Be lehetett volna mutatni, hogy nekik milyen módszereik, megoldásaik vannak ezekre a problémákra  ... uramisten, talán még egy egészséges vita is kialakult volna a felek között?

Például lehetne arról beszélgetni, hogy mi lesz annak a következménye, ha a filmben látott 41 éves roma férfinak már 7 gyereke és 3 unokája van, még a nagy átlagnak 41 éves korára talán összejön az egy, maximum kettő gyerek.

De akarnak ők egyáltalán vitatkozni, esetleg valami megoldást találni?

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr94330287

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A pörkölt 2012.03.22. 12:46:05

Ez a kis paródia a Facebook-on terjed. Molnár Ferencet plagizálva: Ez olyan jó, hogy mától kezdve én írtam :-) A hír Jose Manuel Barroso fideszes képviselőkkel munkaebédet tartott egy brüsszeli magyar étteremben. Az eseményről annyi szivárgott ki,...

Trackback: Pesty és Forgács hazugsága 2012.03.21. 21:28:34

Láthatóan nagy vitát kavart Pesty László romákról szóló filmje, s sok támadást kapott mind Pesty, mind az MTV és a filmben szereplő roma származású Forgács István is.Már több mint egy órája keresem a neten, hogy ki ez a Forgács István, de mindenhol csa...

Trackback: Nem kell alternatív, sem köztársasági elnök Magyarországnak 2012.03.21. 17:14:30

  Mert az elnökség csak színészkedés, hatalommal és tekintélyelvvel jár és egyik sem egészséges dolog. Helyette az izlandi úthoz hasonló módszerekkel olyan erkölcsi és törvényi alapelvet kell kidolgozni és alkalmazni, amely nagyobb garancia bár...

Trackback: MILLA gonogasa 2012.03.21. 17:14:09

A Kormány 600+110+32 milliót fizet kommunikációs tanácsadó cégeknek, hogy szerethető viselkedésre tanítsák őket. Az Egymillióan a Magyar Sajtószabadságért facebook csoportnak nem kellene senkinek sem fizetni, csak legalább az ilyen akciókat, mint az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalahadin 2012.03.22. 07:22:30

@nu pagagyí:

"mindenki saját sorsát irányítja, nem kell tehetetlenül nyekeregni a "gonosz" világ ellen."
Ha mindenki a saját sorsát irányítja és rohadt egyszerű minden, csak akarni kell, akkor a cigányok miért nyekeregnek tehetetlenül a gonosz világ ellen? Miért nem dolgoznak? Hát nem ez lenne a legegyszerűbb?

" Úgy tűnik, szerintetek, még kevés cigánygyilkosság történt az országban és azt is milyen klasszul kimagyarázta pártunk és kormányunk Berlinben."
A Berlinálét inkább hagyjuk, Fligeauf filmjének semmi köze ahhoz a valós történéshez, amiről állítólag szól. (tatárszentgyörgyi gyilkosság) A fickó egy dolgot tud nagyon, megérezte az idők szavát, tudta, hogy ha mondjuk Szögi Lajos utolsó napjáról forgatna filmet, elindulni se engednék vele, ha viszont a cigányokat emeli piedesztálra, akkor a nyugat-európai rasszista jogvédő, a feszültség keltésében és fokozásában érdekelt körök a tíz ujjukat is megnyalják majd. Ennyit tud a faszi, egyébként kifejezetten hányingerkeltő volt, amikor arról hazudozott, annyira megviselték a cigánygyilkosságok, hogy a budai lakásában aludni sem tudott. Vagy ha tényleg így volt, aminek igen kicsi az esélye, akkor szégyellje magát, hogy a cigányok által megkínzott, felgyújtott, megkéselt, agyonvert magyarok meggyilkolása nem érte el az ingerküszöbét, ezek szerint az teljesen rendben van nála. Nyilatkozni legalábbis egyszer sem nyilatkozott olyat, hogy az olaszliszkai gyilkosság vagy Cozma megölése után is rettegett otthon egyedül, pedig ha a statisztikát és a valószínűségszámítást segítségül hívjuk, kiderül, ezerszer nagyobb esélye volt arra, hogy cigány betörőkkel találkozik a saját lakásában, mint arra, hogy a cigánygyilkosok látogatják meg...

2012.03.22. 07:24:57

Ez a film, csak megkaparta a felszint. Ennél sokkal nagyobb a baj.
Ezt ki kell beszélni, mert ha csak elhallgatjuk a problémákat, félre magyarázzuk, akkor egyszer majd robbanni fog a probléma.
Lehet .szopatni a nyugdijasokat, a minimálbér környékén keresőket, a vállalkozókat, de akkor itt az ideje, az alanyi jogon járó--mert nekik jár--juttatásokat megszüntetni.
Amig ugyanis emberek, 36-42 év ledolgozott munkaviszony után 44-78 ezer ft-ot kapnak, addig aki--akik nem rendelkeznek semmilyen munkaviszonnyal, azok több állami támogatást kapnak--mert nekik ehhez joguk van és ez nekik jár.
De ha munka alapú társadalomról regél itt minden párt, akkor ez hogy is van?

kitiltott bögre 2012.03.22. 07:25:14

@nu pagagyí: a gyűlölet már megvan,megvolt.évszázadok óta.

Putyilov gyári melós 2012.03.22. 07:28:48

No elvtársak, ez is egy kis tiltott gyümölcs,

Miért nem akarja Orbán Viktor az állambiztonsági múlt feltárását? A kormányfő saját hálózata, beszervezési javaslata - dokumentumok.
kuruc.info/r/9/93098/

Putyilov gyári melós 2012.03.22. 07:30:42

@jános515:
"De ha munka alapú társadalomról regél itt minden párt, akkor ez hogy is van? "

7 számjegyű összegeket vágnak zsebre ezért a regélésért és életükben nem dolgoztak, így!

Putyilov gyári melós 2012.03.22. 07:36:50

@Putyilov gyári melós:

Mondjuk Pesty elvtárs elmesélhetné cenzúrázatlanul a részvételét az 1989 karácsonyi Duna Gate néven elhíresült bohózatban, amelynek aktív részese, sőt reklámozója volt a kommunista titkosszolgálatok átmentésének a Fidesszel, Szdszel közösben.

Aztán mesélhetne Pesty elvtárs az azóta kapott megbízásairól is,amelyek majdnem mindig a társadalom egyes csoportjainak egymásnak való ugrasztásáról szólnak.

Jól megél az elitek Oszd meg és uralkodj játékából, amelynek aktív részese!

Sarosip 2012.03.22. 07:39:09

Kedves Vastagbőr, nem kéne ilyen vastag bőrrel félrevezetni az embereket, cenzúráról meg tiltásról beszélni, amikor semmiféle tiltásról és cenzúráról nem volt szó - a királyi tévé döntött úgy, hogy leveszi a műsorról ezt a programot, nem hatósági fenyegetés, hanem civil tiltakozás hatására. Szerintem ti egyáltalán nem vagytok tisztában a sajtószabadság fogalmával és tartalmával. Akkor lenne igazatok, ha egy médián kívüli hatóság letiltotta volna a műsort.

Putyilov gyári melós 2012.03.22. 07:45:41

@Sarosip:
Pesty elvtárs egy ócska bérmunkás, ez a filmje is pártmegbízatás volt, a Fligeuf film ellenfilmje.

Egy ócska, szaros kis manipulátor, a titkosszolgálatok, pártok jól fizetett ügynöke.
Pesty elvtárs abból él, hogy egymásnak ugrasztja az erre kapható idiótákat.

Nem is rosszul...

Ja kérem, nálunk ez a munka alapú társadalom, a szarkavarás.

getva 2012.03.22. 07:49:22

bájos.
Dópmen "Megyünklopni" László, a milla alternatív köztelnökének blogján a szólásszabadság nagyobb dicsőségére " Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg. "
Valamint egy kedves komment a gengszerimitátortól:
DopeManTV · dopeman.tv/ 2012.03.22. 00:13:37
@➥Válasz erre: " Te figyelj mán! Szopkodd mán meg egy kicsikét az elnöki kárszegem végét te fületlen vizigót...:D"

ez a szint :)))

virgo 2012.03.22. 07:55:19

Azt hiányolom ebből a filmből, hogy egyáltalán nem említi (legfeljebb utal rá), hogy a Mo.-i cigányság legkevésbé sem homogén. Óriási a különbség a zalai meg a borsodi cigányok között (pl).

Putyilov gyári melós 2012.03.22. 08:04:45

@virgo: Ez a film szegényellenes, neoliberális propagandafilm.
Az élősködő elitek ma már 5-6 millió magyart cigánysorban tartanak és annak is néznek.

Kalmár 2012.03.22. 08:14:27

Néhány cigány vezető azt mondja a filmen, hogy nem kell 6-8 gyerek ha csak nyomorba születnek.
Elég annyi amennyit taníttatni és ruházni tud rendben egy család.
Szakítani kell a börtön romantikával. Ez valóban létező dolog.
Tanulni kell, mert úgy le van maradva az átlag cigány, hogy egy sima űrlap kitöltése is meghaladja a képességeit és lépten nyomon konfliktusba ütköznek.

Aki szerint ezek hülyeségek vagy szegényellenes dolgok az egy......szóval téved.
Neoliberálisnak nevezni meg egyenesen ostobaság.
Jó kis film, szégyen, hogy nem meri megismételni az MTV

Húsleves 2012.03.22. 08:19:15

@Putyilov gyári melós:
Azért ha már titkosszolgálatokról és pártok jól fizetett ügynökéről van szó és még a Fligeuf film is idekeveredett merő véletlenségből, akkor talán Herr Fligeuf is kiírhatta volna a filmje elején és végén, hogy bár közismerten megtörtént dolgot vett alapul, de a filmjének a valósághoz semmi köze.

A valóság ugyanis ez:
hvg.hu/velemeny/20100825_titkosszolgalatok_sorozatgyilkossag

De az egységsugarú német jogvédők a valóságot nyilván nem értékelnék, mert összezavarnák a rasszizmussal (a magyarokéval) bátran szembenéző buksijukat az olyan tények, hogy a cigányokért ajvékoló liberális kormány beépített ügynöke is ott volt, mégsem akadályozták meg a gyilkosságokat. Ehelyett úgy döntött, hogy inkább úgy csal őszinte könnyeket a jogvédők szemébe, ha rendőrök szájába rasszista mondatokat ad.

DurvaPisti 2012.03.22. 08:19:25

@Kompli: " Ez jogos felvetés, de a "tények" is lehetnek féloldalasak. Arra gondolok amikor sok hasonló tényt teszel egymás mellé, míg más tények hiányozni fognak. Arra gondolok, hogy mindig visszahallom az elmúlt X év durva "cigány bűnözéseit" egyes csatornákon, közben meg az az igazság, hogy heti szinten több és durvább bűncselekmény mint amiről emezek évek alatt tudomás szereznek és jó részüknek semmi köze cigányokhoz. Csak azokon nem háborog senki."
Dehogynem háborog! Csak ez a film speciálisan erről szólt! Nem mondták azt, hogy csak EZ van és ez Tuti így van. Azt mondták, hogy szerintük ez van és ezt ezzel meg ezzel tudják alátámasztani. Megszólalt a cigány vajda, a cigány szociológus, a cigány nagycsaládos, a cigány anyuka tudatosan két gyeremekkel... Szóval sokan.
Amikor azt mondta, a cigány anyuka, hogy tőlük is ellopják a fát azok az "alakok" és Ő ugyanúgy szenved ettől, az nem kifogásolható. Azt is elmondta, hogy ezek miatt őt is hátrány éri, hiszen róla is azt gondolják, hogy tolvaj. Az olyan helyeken, ahol nem a cigányok a legszegényebbek, ott nem ők lopják a fát meg a tyúkot, hanem mások. Nyilvánvalóan látszik a filmből, hogy nem minden cigány elvetemült bűnöző, csupán baromi roszak a körülményeik és nincs példa a kitörésre.
Amit fel lehet róni a készítőknek az a hatásvadászat. DE maga a téma is "hatásvadász".
Ha itt tartunk, akkor a Pityingert meg a Váradit kéne letiltani, mert rosszhírét keltik a nyóckernek.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.22. 08:19:32

@Putyilov gyári melós: Értem hogy szerinted ez van, meg nem szereted látni és hallani a cigányokkal kapcsolatos valós történeteket.

De tessék mondani melós úr ... A Millás cenzúra az fekszik ?

Viktus 2012.03.22. 08:41:06

nol.hu/velemeny/20120321-nem_tartozol_kozenk

na egy cigó neve alatt is kitettek egy kis szart igaz a filmet nem nézték meg, mert minek :D

Balt 2012.03.22. 09:06:40

@Lev Menachem: Egyetértek. Bár ez a bocsánatkérés nem a film hibája, nem a film készítői mondatták a megtért egykor balhés (ezt is saját maga mondja), börtönviselt roma gyülekezet-vezetővel.

Ennél fontosabb, amit a (Medgyessy-kormányban) romaügyi tanácsadó Forgács István mond pl. a rendőröknek. Sok ilyen ember kéne, de szerencsére azért akad: ott van Rostás Árpád, aki egész más feltételekkel indult, állami gondozottból lett európai hírű műbútorasztalos. Az ő missziója is példaértékű.

Balt 2012.03.22. 09:08:53

A Milla/TASZ stb. meg (el)mehet az SZDSZ után... (Hogy Horn Gábor-i húrokat pengessek.) Ja, és Gyöngyöspata óta az LMP is, bár nem ez volt az egyetlen ballépésük.

nu pagagyí 2012.03.22. 09:11:05

@Szalahadin: Sajnálatos eset Szögi Lajosé és Cozmáé is, de mindkét esetben volt kiváltó ok, kb úgy, mint egy kocsmai késelésnél. Ezekből az eseményekből a Jobbik csinált, politikai számításból, rasszista felhorgadást. Láttuk az eredményét Kiskunlacházán, ahol a polgármesterrel az élen, majdnem az egész falu nekiállt volna meglincselni egy ártatlanul gyanusított cigány embert. Még jó, hogy időben kiderült, hogy nem ő volt a fiatal lány gyilkosa. A cigánygyilkosságokhoz már konkrét ok sem kellet, elég volt a közhangulat, hiszan ismeretlen, ráadásul dolgozó embereket és családtagjaikat őlték meg. Azért remélem ezeket az ember alatti embereket, a börtönben kínozni fogja az agyonlőtt kisgyerek utolsó pillantása.

Én sem akarok félni saját országomban, éppen ezért nem látok más kiutat, mint a cigányokat integrálni a társadalomba. Akkor is, ha pénzbe kerül. A többség feladata, hogy a kisebbséget bevonja az ország életébe, megadja nekik az esélyt, hogy hasznosak legyenek. Ha erre nem képes, nem érdemel saját országot, akkor majd a kisebbség fogja integrálni őt.

Balt 2012.03.22. 09:11:50

@Le_Penseur: "Persze ha ez egyfajta gerillamarketing, akkor értem."

:)) Félek, nem ez volt a dolog mozgatórugója...

JohnHenry 2012.03.22. 09:12:19

"Például lehetne arról beszélgetni, hogy mi lesz annak a következménye, ha a filmben látott 41 éves roma férfinak már 7 gyereke és 3 unokája van, még a nagy átlagnak 41 éves korára talán összejön az egy, maximum kettő gyerek."

ó, jaj. kérdezd meg a nagycsaládosokat, hány "nem roma" van sok-sok gyerekkel, meg fogsz lepődni.

nu pagagyí 2012.03.22. 09:15:21

@Balt: Nem hiszem, hogy a Te véleményed számítana a Milla jövőjét illetően. Neked ott van a saját kis aklod, akolmeleggel, bégetésedet meg korlátozd a karámon belülre. A külvilág tudod zavaros, ne nagyon merészkedj ki, mert eltévedsz.

Balt 2012.03.22. 09:16:15

@Cogito.t: Igen, ez a 41 éves többszörös nagypapa még talán menthető. Azaz az unokái. Elvégre ő örömmel küldené a riport szerint bentlakásos iskolába. De azt hiszem, ez a család még nem a problémások közül való. Azokat az olyan alakok, körül kell keresni, mint pl. Dopeman, akik a nyílt erőszakot hirdetik.

Balt 2012.03.22. 09:18:11

@nu pagagyí: :) Mindenki abban hisz, amiben akar: neked jó lesz a Milla, mindjárt Gyurcsány után. :)) (Mibe, hogy az Egyetem térről érkeztél a Millások közé!) :)))

Balt 2012.03.22. 09:21:23

@nu pagagyí:Természetesen nem az én véleményem a döntő a Millával kapcsolatban, de mindjárt lemérheted a nagy sikert pl. itt a nem kimondottan Fidesz-szekértoló vastagbőrön és a kommenteken is... :)) Na de mit is várjon az ember azoktól, ahol a szerjózsa minden irányába széthúzó vezetés szócsöve egy narkónepper fogvédő. :)))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2012.03.22. 09:25:57

@nu pagagyí:
" Sajnálatos eset Szögi Lajosé és Cozmáé is, de mindkét esetben volt kiváltó ok, kb úgy, mint egy kocsmai késelésnél."
Aham szóval ha azt hiszem hogy történt valami, amiről már a cselekmény közben kiderül hogy nem igaz, attól függetlenül jogom van meglincselni, illetve erőszakkal fenyegetni kiskorú lányokat. Gratulálok csak így tovább. Gondolom akkor te is, ha esetleg hasonló helyzetbe kerülsz, akkor vélt dolgok miatt gyorsan berohansz a házadba vagy elküldesz a baltáért valakit, hogy lefejezhesd azt illetőt, aki szerinted téged valamilyen módon megsértett.
Nincs kiváltó ok, nincs ilyen, mert ezzel rögtön felmentést lehet adni bármilyen gyilkosnak. Ha szerinted azok akik a cigánygyilkosságokat elkövették hasonlóan védekeznének, akkor az is csak egy sajnálatos eset lenne?? Ugye hogy nem.

zx6zx 2012.03.22. 09:26:31

"De akarnak ők egyáltalán vitatkozni, esetleg valami megoldást találni?"

Demokráciákban tilos egy csomó fontos dologról vitatkozni.

Megoldásokat még a legapróbb ügyekben sem szoktak találni.
(Mindig csak kompromisszumok, félmegoldások.)

Balt 2012.03.22. 09:32:06

@Trackback: Mi tagadás, roppant megnyerő emberek, akár Juhász, akár Dénes. :)) Ráadásul szervezetileg is összekapcsolódnak. (És persze itt most nem a genitáliákra gondolok, mint szervezetre.) :)))

Emmett Brown 2012.03.22. 09:32:35

nem láttam a filmet, de ettől a témától (cigánykérdés) szerintem pont hogy nem kellene sajnálni a közpénzt.

cigánykérdés igenis létezik, (én nem vagyok a polkorrektség híve, azt szeretem, ha a dolgokat a nevén nevezzük), és a cigányság demográfiájának az alakulása rendkívül fontos szerepet fog játszani az ország jövőjében. örülök, hogy végre valaki megpendítette a témát, és remélem, hogy a vita nem arról fog szólni, hogy ki lehet-e mondani, hogy van-e cigánykérdés, vagy nem, hanem a lényegi dolgokra fókuszálnánk, és azt a kérdést tennénk fel, hogy ha már van nekünk egy 10+%-nyi kisebbségünk, akiknek az aránya minden kétséget kizáróan emelkedni fog, és erre a kisebbségre a "fehérek" többsége igencsak sanda szemmel, gyanakodva tekint, akkor mit lehetne tenni azért, hogy ez a szemlélet megváltozzon.

örülök, hogy ezt a témát filmben feldolgozzák, de úgy vélem, hogy az lehetne most egy épkézláb cél, hogy az MTV fogja magát, és indítana egy dokumentumfilmsorozatot a kérdésről. adnának pénzt és lehetőséget 5-10 filmesnek, hogy ezt a témát a saját szemszögükből feldolgozzák és bemutassák.
Ki kellene engedni a szellemet a palackból, ki kell mondani bizonyos dolgokat, mert ez szükséges ahhoz, hogy a létező problémákat megoldjuk. Ha agyonhallgatjuk ezt a dolgot, akkor ebből a konokul tagadásból kurva nagy gondjaink fognak származni.

Biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki nem rasszista, viszont lenne igénye arra, hogy ez a téma publicitást kapjon, el legyen ismerve mint probléma és a megoldási javaslatokról érdemi vita alakuljon ki.

vladimir964 2012.03.22. 09:35:42

A filmet nem láttam, és nem is kívánok vele foglalkozni.
A sajtószabadságról szeretnék egy-két mondatot írni. A sajtószabadság nem azt jelenti automatikusan, hogy mindenki azt pofázik,m amit gondol, vagy akar. Tematikára nézve bármit fel lehet dolgozni, azonban egy újságíró alapvető etikai kötelessége a pártatlanság (hazánkban ismeretlen fogalom), illetve MINDKÉT FÉL véleményének meghallgatása, és lehetőleg közel ugyanolyan terjedelmű közreadása, ütköztetése KOMMENTÁR NÉLKÜL, minthogy ő foglalkozására nézve nem politizál, hanem TÁJÉKOZTAT, ami az újságírás alapvető feladata. ezzel egyidejűleg természetszerűleg vállalja a felelősséget az írás/műsor pártatlanságáért, és konkrét személyekre, eseményekre az ő (ti. az újságíró) szájából elhangzottak valóságtartalmáért.
Ettől még sajnos fényévekre vagyunk. Számomra példaértékű a BBC dokumentumfilmjeinek hangvétele, és feldolgozási stílusa. nem egyet-kettőt láttam már belőlük, és bizony hozzá mernek nyúlni a legkényesebb témákhoz is, mégis az az ember végértékelése, hogy korrektül körbejárták a témát. Még olyan akut és aktuálisat is, mint az iszlám világ kialakulása és a terroristák visszaélései. Muhammad életének feldolgozása kapcsán megszólaltak a háromrészes műsorban zsidó, keresztény és iszlám szakértők, akik pontról pontra kifejtették nézőpontjukat ugyanazokról a kérdésekről. Amitől hitelessé vált a film: tudományos és ellenőrizhető indokokkal, és legfőképp indulatoktól és uszításoktól mentesen.
Magyarországon egészen akut kérdés lesz a romakérdés, amíg társadalmi konszenzus nem születik mindkét érintett fél részvételével, melyen kölcsönösen elfogadható kritériumrendszert el nem fogadnak az élni és élni hagyni szellemében. Ehhez előszöris mindkét félnek ki kell jönnie a lövészárokból, és kölcsönösen engedményeket kell tennie egymás felé, egyidejűleg tudomásul véve a kulturális különbségeket. Mindez több évtizedes következetes munkát igényel, de hogy ez lehetséges, példa rá az amerikai négerek szocializációja, mely korántsem tökéletesen működik még, de a 60-as évekhez képest több nagyságrendi változást eredményezett.

Balt 2012.03.22. 09:46:46

@Vincenzo90: Egyetértek. Dopeman pont azt az "értéket" hordozza, mint a film egyik alapfelvetése: nagy baj, hogy a tizenéves cigánygyerekek között a börtönviselt nagyobbak a menők, ebben pedig nem kis része van Dopeman (és tsai: Akkezdet Phiai, Ganxta stb.) "munkásságának".

MEDVE1978 2012.03.22. 09:50:23

A milla viselkedése ebben az esetben azért kontraproduktív, mert egy "liberális" csapdában szenved. Lát egy egyoldalú dokumentumfilmet, ami felvet fontos kérdéseket, de csak a legkönnyebb üzenetet veszi: itt rasszizmus van, ami ellen tiltakozni kell.

Holott az átlagember úgy érzi, hogy a felvetett kérdések jogosak és senki nem foglalkozik velük:
- Jó-e, hogy a nincstelen, munkanélküli cigány ember 8 gyereket vállal a nyomorba;
- Ha nem jó, hogyan lehet ösztönözni arra, hogy a gyerekeit taníttassa, illetve annyi gyereket vállaljon, amennyit el is tud tartani;
- Kell-e a rendőrökkel beszélni a cigányokról, viselkedésükről, a hozzáállásról, amit tanúsítanak velük szemben;
- Van-e cigány tudat, közösség, társadalom stb.;
- Milyen kiutak lehetnek a helyzetből.

Ezek mind jogos kérdések, amire senki sem válaszol. Egy dolog viszont nagyon biztos: a magyar társadalom nem fogadja el a lecsúszottabb romák életmódját, nem tartja normálisnak.
Ennek a megváltoztatásához több dolog kell. Ezek között ott van a pénz és a munka, amit hiányolnak és valóban ezek nagyon fontos tételek. De emellett ott van egy harmadik dolog is, a cigányok részéről tanúsított kezdeményezőkészség, az akarat arra, hogy jobb legyen, az akarat arra, hogy dolgozzon és tisztességesen meg tudjon élni - még ha nagyon nehéz is.

A milla és az 1400 felhördülő erről ritkán szól, pedig sokszor ez az akarat sincsen meg. A hétvégén hallottam az új német köztársasági elnök nyilatkozatát a bevándorlókról. Joachim Gauck azt mondta, hogy minden befogadott bevándorlónak ugyanazok a jogai vannak, mint a németeknek. De kiemelte, hogy a kötelezettségeik is ugyanazok, el kell fogadniuk az európai alapnormákat.

A cigányokkal hasonló a helyzet: el kell fogadniuk az európai alapnormákat. Úgy gondolom, hogy ebbe beletartozik az is, hogy nem házasodunk 14 évesen és szülünk sok gyereket, ha nem tudjuk eltartani őket. Sőt, az is, hogy munkából próbálunk élni, nem pedig lopásból (még ha az kismértékű is). Az olyanokról, akik megszegik ezeket a normákat, először a roma közösségnek kellene elmondania, hogy helytelenül járnak el. Így van esély a felemelkedésre, még ha rettenetesen kicsi is. Ha a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor viszont valószínűbb a romák gettósodása, szegregáció növekedése, a szegénység növekedése.

Viktus 2012.03.22. 10:01:38

@JohnHenry:

Annyira nem fog, mert az arányok ég, és föld ... ráadásul azokat többnyire itt vidéken fehér cigánynak szokták hívni, mert gyakorlatilag ugyanúgy-ugyanott élnek, mint a cigányok.

Balt 2012.03.22. 10:12:51

@kukko: Hagyd, csak böfög zsigerből, de saját fentebbi bevallása szerint se látta a filmet. (Egyébként én is csak a Milla reklámjának hatására, tegnap... Egyébként katartikus volt, végre Forgácsra - a Medgyessy kormány tanácsadójára, bár ez most mindegy - is lehet példaként hivatkozni Rostás Árpád mellett!)

Balt 2012.03.22. 10:21:13

@Hunor Levente: Annyira gyűlöletkeltő, hogy a szereplők kivétel nélkül cigányok, pozitív példát mutatva a cigány közösség felé. A Medgyessy-kormány romaügyi szakértője, Forgács és szülei; a borsodi vajda; az uszkai börtönviselt majd megtért neoprotestáns(?) lelkipásztor; az ottani közösség és kevésbé szerencsés településen élő roma szülők, nagyszülők; ja, Réz András nem az. :)

Balt 2012.03.22. 10:26:46

@ekszvájzed: Jogos felvetés. Riposzt a Szombatban:
www.szombat.org/no+az+antiszemitizmus+%E2%80%93+ki+es+mit+tesz+ellene.html
"A Szombat által megkérdezett Kovács András szociológus is úgy látja, hogy 2006 óta jelentősen növekedett az antiszemita nézetekkel egyetértők aránya, azonban véleménye szerint a Rágalmazásellenes Liga adatait nagy óvatossággal kell kezelni. Kovács szerint problematikus, hogy ezek a felmérések 500 fős mintán, telefonon készülnek, de a mintákról semmit sem tudunk. Pedig az ilyen kis mintán, telefonon végzett előítélet-felmérések erősen torzított képet is adhatnak – különösen Magyarországon. Ha például abból indulunk ki – mondja a szociológus –, hogy egy ismeretlen telefonálóval egy vad és elszánt antiszemita sokkal könnyebben beszél a zsidókkal kapcsolatos nézeteiről, mint mások, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy ezer vagy ötezer telefonhívást kellett-e elvégezni ahhoz, hogy az ötszáz válasz összejöjjön – azaz, hogy mekkora volt a válaszmegtagadók száma. Ha nagy volt, akkor jogosan vélelmezhető, hogy az antiszemitáknak nagyobb esélyük volt a mintába való bekerülésre, mint a nem-antiszemitáknak, még akkor is, ha a minta arányai egyébként jól tükrözik a felnőtt lakosság összetételét. Erősen kérdéses az is, hogy a felmérésben használt kijelentések alkalmasak-e az antiszemitizmus mérésére, vagy inkább azt mérik, hogy mennyire elterjedt az adott országban néhány, a zsidókkal kapcsolatos ismert sztereotípia. Az ADL felmérések megbízhatóságát tekintve megfontolandó az is, hogy néhány országgal kapcsolatosan igen nehezen értelmezhető és magyarázható eredményeket hoznak, pl. hogy a spanyol felnőtt lakosság több mint a fele antiszemita."

index.hu/belfold/2012/03/21/vitatathato_a_zsidoellenessegrol_szolo_vizsgalat

Meleardil Eressea Iluvadan 2012.03.22. 10:30:20

- Pistike, ne engedd ki a tigrist! A tigrist ketrecben kell tartani.
- Én nem vagyok rasszista. Nem tarthatok rács mögött egy tigrist, csak mert tigris.
- Pistike, a tigris ragadozó, embert is eszik, ez a tulajdonsága. Ezért tartjuk ketrecben.
- De én nem vagyok rasszista! Nem általánosíthatok. Majd ketrecbe zárjuk azt az tigrist, aki valóban evett már embert.
- Pistike, akkor emberek fognak meghalni!
- A rasszizmus bűn!
- Pistike, mi a fontosabb, hogy ne haljon meg senki, vagy, hogy ne tartsunk rács mögött tigriseket?
- Ezt a kérdést nem lehet így feltenni.
- Én így tettem fel, mert ha kinyitod a ketrecajtót, kijön a tigris, és embert fog enni.
- Honnét tudhatod? Éltél már tigrisek között? Tudd meg, az én szomszédságomban egyszer pár tigris lakott, és mindig csak lecsót ettek és kuszkuszt. Öööö... Ilyesmit.
- Soha nem is hallottál még emberevő tigrisekről, Pistike?
- Csak rasszista könyvekben. De megengedő vagyok, képzeljük el, hogy van ilyen. Persze ha van is ilyen, azokat megbüntetik. Ez nem lehet indoka a kirekesztésnek!
- Pistike, most tényleg kinyitod?
- Ki én!
- Ez egy ragadozó. Mi kellene ahhoz, hogy elhidd: veszélyes?
- Nem hallgatom tovább ezt a rasszista dumát!
...
- Na tessék, Pistike, ez történik, ha kinyitod a ketrecajtót. Látod, azt a bácsit már megette a tigris, csak a hónalja maradt, annak a kislánynak meg épp eszi a fejét. Most már elhiszed, hogy a tigris embert eszik? Visszazárhatjuk a ketrecbe?
- Undorító rasszista duma, minden rasszista ezzel mentegeti magát, a rasszizmus az rasszizmus! Érted? Rasszizmus!!! (Hörgh, arghh! **szájhabzás**)
- Pistike, én visszazárnám azt a tigrist, ha nincs jobb javaslatod. Lassan mindenkit megeszik az a dög.
- El a kezeket a tigristől! Te vagy a felelős! A rasszizmusod miatt lett ilyenné. Nem igyekeztél eléggé, hogy kiemeld a tigrist az állati sorból, te rasszista!
- Nade Pistike! Adtam pénzt ketrecre, takarítottam a ketrecet, etettem a tigrist. Ennyit tudtam tenni. A tigris állat. Nem lehet kiemelni. Semmi jelét nem mutatta az elmúlt egymillió évben, hogy erre törekedne, igénye lenne a kiemelkedésre, netán emberré akarna válni. Nyugodj meg, és fogadd el a tényeket. Arról mit gondolnál, hogy ha a tigrist visszaengednénk a saját közegébe, a dzsungelbe?
- Nem zárhatod el a kiemelkedés lehetőségét előle, te rasszista náci disznó! A te felelősséged ez az egész vérontás. Ha te nem szorítod a tigrist a rasszizmusoddal évekre a ketrecbe, nem történik meg ez a szörnyűség. Méghogy dzsungel?! Nincs is már dzsungel! Különben is, ennyit tudsz kitalálni, hogy elüldözöd a tigrist a hazájából?
- Hát nem tudom, Pistike... szerinted tényleg ez a hazája? Nem véletlenül India? ...vagy esetleg a ketrec... Valamit csak tenni kéne, mert fogynak az emberek, míg mi arról beszélgetünk, hogy van-e itt hazája a tigrisnek.
- Mi most elmegyünk egy fáklyás felvonulásra gyászolni. Ezt tesszük. Mi mind, együtt, emberek és tigrisek, békében, szeretetben. Ez egy szimbólikus tett, te náci, rasszista rohadék! Addig is gyönyörködj benne, hogy hova vezet a gyűlölködésed és a megkülönböztetés. Fujj! **Kiköp**
- Pistike. A tigris még mindig ragadozó. Téged is meg fog zabálni... nem szimbólikusan.
- Lárifári!!!! **elviharzik**
...
- Pistike. Hol a kezed?
- Az a rohadt...izé... illetve egy rettegő, megtéved tigris ijedtében lerágta. Elnyerte méltó büntetését: a Charta írásos dorgálásában részesült!
- Figyelj, tegyünk rá egy ragtapaszt, aztán zárjuk vissza a ketrecbe együtt, jó?
- Ördögöt, te rasszista! Veled együtt semmit. Nem mocskolom be magam! A tigrist is te zavartad össze. Rasszista! Mi pedig énekeljük el együtt az Internacionálét és utána a Demokratikus Tigrisek Dalát! **Kornyikálni kezd, szívére tett kézcsonkkal**
...
- Pistike, a tigrisek kurvára szaporodnak, valamit tenni kellene. Te mit javasolsz? Mióta betiltották a "tigris" szót, én már nem tudom mit szabad és mit nem, de annyi biztos, ami húsból van, az vagy elfut, vagy megeszik!
- Csak felfújod az ügyeket. Egy-két esetből nem lehet általános következtetéseket levonni. Néhány elszigetelt helyen kirobbant az elfojtott félelem és feszültség. Ezt ne terjeszd ki a tigrisek békés többségére! Ez rasszizmus.
...
- Pistike. Az egész ország hemzseg a tigrisektől. Zabálják az embereket. Komplett országrészekből tűntek el az emberek. Helyenként nem mernek az utcára menni.
- Csak mert a náci propagandád megtévesztette őket. Ezért ellenségesek a tigrisekkel, ezért nem értik őket. Ha odamennének a tigrisekhez és baráti jobbot nyújtanának nekik…
- Akkor megennék az ő kezüket is!!
- Ne légy cinikus!
- Tényleg? Neked hol a kezed?
- Aljas csúsztatás! Rasszista, populista, igen, populista! Populista! Populistaaa!!! Nácirasszistafasiszta! **ugyanez fél órán át egyre lilább fejjel**
...
- Pistike, én elmegyek innét. Szereztem egy erős, páncélozott autót, meg pár géppisztolyt. Felpakolom a családot és elmegyek egy olyan helyre, ahol nincsenek tigrisek.
- Tessék csak. El lehet innen menni! Itt lehet minket hagyni. Tessék....lehet menni!
...
- Központ...Kérem kapcsolja Tigrisföldet. Halló Pistike? (Hörrrr, murr, roarrr! Jaj! Segítség! Meghalok... Szörcs! Nyamm. Hörr. Csám-csám. Böf.) Pistike? Pistike?! Halló! (Hörr. Broahh, morr. beep-beep-beep-beep...)
- ...a hivott szám pillanatnyilag nem elérhető. Kerjük ismételje meg hívását később!...
...
Csend. Valaki megette a telefonkagylót. Bizosan nem tigris volt. Ilyenre még gondolni is rasszizmus lenne... és az bűn!

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.22. 10:32:08

@DexterMorgan78/Séfbácsi: hiábano, nem vagyunk egyformák. Ha ne adj' Isten egy autós elsodorná a gyerekemet, én első körben a gyerekkel foglalkoznék (ellátása, mentő-rendőr hívása), és nem azzal, hogyan verjem módszeresen agyon (hosszú-hosszú percek alatt) a gázolót, és fenyegetném a lehető legundorítóbb módon a GYERMEKEIT azzal, hogy milyen bestiális módon fogom megerőszakolni, és megölni őket. Na de én nem is vagyok europééer.

Az már csak hab a tortán, hogy a gyereknek NEM IS TÖRTÉNT semmi baja, és az elkövetők ezt PONTOSAN TUDTÁK. Szerencsére Balla Lajos bírónak helyén volt az esze, és a szíve, amikor ezeket a társadalom söpredékeit megkínálta egészen szép fegyházbüntetéssel. Remélem MINDEGYIK, KIVÉTEL NÉLKÜL lábbal előre, zsákban fogja elhagyni a BV intézetet.

Azt hiszem ennyit a "kiváltó okokról".

Balt 2012.03.22. 10:33:13

@nu pagagyí: "Saját kockázatra, saját pénzből bárki lehet undorító, ha egyúttal fevállalja a következményeket is. Közpénzből lehetőleg ne sértegessenek egyetlen réteget, népcsoportot se."

Na még egyszer: a szereplők cigányok, pozitív példát mutatva a cigány közösség felé. A Medgyessy-kormány romaügyi szakértője: Forgács és szülei; a borsodi vajda; az uszkai börtönviselt majd megtért neoprotestáns(?) lelkipásztor; az ottani közösség és kevésbé szerencsés településen élő roma szülők, nagyszülők. Ja, Réz András nem az. :)

Viktus 2012.03.22. 10:47:08

"k.o._laci 2012.03.22. 09:34:01
Leírnátok e mitől tök gáz, kirekesztő az a műsor ahol cigány emberek (szociológus) beszélnek a cigányság problémáiról, a velük szemben megfogalmazott előítéletekről, arról hogy ők hogyan látják saját magukat belülről és hogy szerintük mi lenne a kiút ebből a slamasztikából. Az lenne a kirekesztő amikor a 2 gyermekes roma asszony elmondja hogy ő tudatosan ennyit vállalt, míg a 7 gyermekes ma már megbánta, és nem tudja őket eltartani? Vagy amikor azt a falut mutatják be hosszasan ahol a hit és a közösségnek köszönhetően radikálisan visszaszorult a bűnözés? Kérlek indokoljátok már meg normálisan, nem csak a szokásos közhelyeket felsorakoztatva 2 mondatban. Érveljetek, vitázzatok az ott elhangzottakkal, hozzatok statisztikákat, ellenpéldákat de a probléma szőnyeg alá söprését a civil érdekszféra és jogvédő szervezetek totális sikereként aposztrofálni (miközben ezáltal 20szor annyi ember nézte meg az interneten, hát ) erősen kétséges, képmutató dolog.
Egy-egy mondatot kiragadva én is náci propagandának vélném az elhangzottakat, de mi van ha sokakban ez más hatást váltott ki, mint amiért tiltakoztok. Egy demokráciában 1400 ember véleménye határozza meg a közízlés vagy a közszolgálatiság fogalmát? Miért nem ültök le vitázni Forgáccsal, vagy azzal a Vajdával. Senki sem várja el hogy a Pesty féle bértollnokoknak adjatok igazat, de ha ez a pár sor a Ti hivatalos reakciótok és ennyivel le van tudva a dolog akkor kezdek félni hogy csak lehet némi igazság az ott elhangzottakban. Kivéve ha az elmúlt 20 év integrációs politikája egy sikertörténet, mert akkor tényleg jó ez így és nincs is mit átgondolni, újratervezni."

Ebben ott van minden ... ami a millából hiányzik ...

Viktus 2012.03.22. 10:59:19

OFF

Na még egy állami naplopó csapat, akiknek fogalma sincs a magyarországi helyzetről ...

"Kell, hogy legyen 5-6 éves üzleti terv, benne a fejlesztési és finanszírozási tervekkel, a humánerőforrásra vonatkozó elképzelésekkel, és a termékek gyártását és piacra juttatását övező jogi, vagy akár szabadalmi dokumentációval"
index.hu/gazdasag/magyar/2012/03/22/nagyon_amatorok_a_magyar_vallalkozok/

:D:D:D:D

A magyar gazdasági környezetben nem sok cég van, amely 5-6 hónapra előre tudna tervezni, nemhogy 5-6 év. :D

kifordított nagyanyó 2012.03.22. 11:08:03

@Seduxen: RASSZISTA RASSZISTA RASSZISTA !!!
Te nem hagynád,hogy szegény szenvedő kisebbség gyakorolja törzsi szokásait???
Hiszen ez hozza még összébb a közösséget!
És még örül a náczi lelked,hogy szegénykéket megfosztották a szabadságuktól!

Mars egy megbánó megemlékező körútra a cigánygyilkosságok helyszínére.
És ha már elindultál,akkor egy vezeklő útra menj el Aushwitzba is,és kérj bocsánatot minden magyar nevében!:))))

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.22. 11:14:05

@kifordított nagyanyó: iggggennnnis, értettem! A Scheisse-Reissen most szervez egy 1 hetes körutat, sietek, hátha van még hely.

A részvételt igazoló dokumentumokat Neked küldjem el, vagy valamelyik Holocaust-szervezetnek?

Viktus 2012.03.22. 11:19:31

@kifordított nagyanyó:

Érdekes csapat.

youtu.be/S9preIfE-dc

Méltatlannak tartják, hogy a köztelevízió cigányokat foglalkoztat?

kifordított nagyanyó 2012.03.22. 11:31:15

@Seduxen: Mindegyiknek 3 példányban!
+sűrű térdeplések és kézcsókók közepette,személyesen kell bocsánatot kérned Mohácsi Viktóriától (egyem a kis szívit nekije).
Kezdetnek ennyi elég! ( Vagy sok is?)

2012.03.22. 11:36:31

És mit gondoltok, arany libsi komáim, a felsőbb és legfelsőbb szinteken a bűnözést ki szervezi? A lopott és csempészett cuccot, vagy az erőszakkal begyűjtött pénzeket ki veszi át?

A visszavágásnak szánva kéjjel emlegetett "adócsalóitok" és "fehérgallérosaitok" mekkora része kerül ki az őrjöngve védelmezett 'szent tehenek', sőt azok védelmezői közül ???

kifordított nagyanyó 2012.03.22. 11:36:42

@Seduxen: Tudod,arra gondoltam,hogy ha igazán szemetek meg rasszisták lennénk mi magyarok,akkor öt kigyúrt kopasz beülne egy autóba és bemenne a cigánynegyedbe vagy cigány faluba.
Kiszállnának a kocsiból,elkezdenek cigányozni.Ha a kokerók elkezdenek emberkedni,elverik őket.
Sikeres akció esetén jópárat le nyomnának közülük.
Aztán ha ki jön a rendőrség akkor meg azt mondják,hogy véletlenül elsodortunk egy kisgyereket,megálltunk segíteni,erre ezek ránk támadtak.
Isten nem mosná le a romákokról,hogy megint ok nélkül lincselni akartak...

Hertelendi 2012.03.22. 11:47:52

@ekszvájzed: Gyurcsány szervezi te hülyegyerek! Ezt se tudod? Akkor minek vagy itt???

2012.03.22. 11:55:12

@nu pagagyí:

Kiváltó okok, persze, amiket a jogvédő ügyvédek megyaráztak bele nemcsak a gyilkosokéba, hanem még a ti libbant agyatokba is. Teljesen jogos okok, és kiválóan megállják a helyüket, igaz? Az elsodort kislány, aki vagy közönyös tudatlanságból vagy rokonai parancsára kitervelten, szándékosan ment az autónak, miközben kutya baja sem esett, s vétlen elsodrója utána rögtön segíteni akart rajta ...

Vagy a szórakozóhelyen állítólagosan történt "szerelemféltés, a "csúnyán nézés" a "cozma biztos cigányozott", mind elegendő okok a pillanat hevében indulatból elkövetett és kirívóan brutális vagy agresszív gyilkosságra, amiket a tanult és kevésbé majmok összehordanak, és a vádlottak, meg a ti szátokba rágnak, nektek minden aljasságra elegendő indok kell, hogy legyen. Még ha veletek szemben fordulna elő, talán akkor is ...

Talán nem kéne lemennetek még magatok alá is, az óvodából hozott, és a védenceknél felnőttként is természetes "volt rajta sapka - nem volt rajta sapka" szintre, mert már így is akkora lóláb lóg ki belőletek, hogy a Föld ellenpólusán magaslik ki a patája. Gazemberek.

2012.03.22. 12:01:11

@Hertelendi:

Én, szerintem, értelmesen kérdeztem, és értelmeset, mindenféle hülyegyerekezés nélkül, óh, kevésbé tisztelt liberális embertársam. És értelmes választ vártam rá. Azonban meglehet, hogy nem éppen tőled ... :) De mint korábban kifejtettem volt, igazából tőletek ritkán is várhatok mást.

Ja, egyébként a mondatod első részében még van is valami, kösz, hogy eszembe juttatod az opciót. Azért vagyok itt, hogy ezt pl. megtudjam, van is értelme. Majd mondhatom, hogy te mondtad? :)

Balt 2012.03.22. 12:03:08

@nu pagagyí: "Én azt mondtam, hogy sérti-e a cigányokat a film, azt ők tudják leginkább megmondani. Ez ügyben a Te véleményed, nekem nem számít (felteszem Te nem vagy cigány)."

Egyes cigányokat sért, mások meg üdvözlik. Könnyen lehet, hogy az előbbiek vannak kisebbségben... (A Milla cigány?)

2012.03.22. 12:03:35

Bocsánat: "... tanult és kevésbé TANULT majmok ..."

nyuszicska 2012.03.22. 12:04:30

@nu pagagyí:
"....éppen ezért nem látok más kiutat, mint a cigányokat integrálni a társadalomba. "
Már ha hagyják magukat. Mert a többség nem is akar integrálódni. Persze kivétel van, de ők viszont már rég beilleszkedtek, és semmivel nem másabb tagjai a társadalomnak, mint te, vagy én.

@Kalmár:
"Tanulni kell, mert úgy le van maradva az átlag cigány, hogy egy sima űrlap kitöltése is meghaladja a képességeit és lépten-nyomon konfliktusba ütköznek."
Ez sajnos tényleg így van. De mi az akadálya a tanulásnak? Sokkal több juttatást kapnak ehhez, mint bármelyik szegény család gyermeke. Egyszerűen nem is akarnak tanulni, hisz nincs követendő példa előttük. Addig is maradnak tanulatlanul, de a gyerekcsinálás anélkül is megy. Tanulatlan emberek gyerekei is tanulatlanok maradnak. Előbb-utóbb többen leszünk az országban, de csak mennyiségileg.

"Jó kis film, szégyen, hogy nem meri megismételni az MTV "
Szerintem is jó kis film! Akik ezen felháborodnak, az nem ismeri a cigányságot. Igenis beszélni kell róla, mert cigánykérdés van! Mondom ezt úgy, hogy nem csak a tévében látok cigányt, köztük élek, dolgozok. Nincsenek faji előítéleteim, de tudom, hogy a cigányság legalább úgy gyűlöli a magyarokat, mint nem szeretik a azok sem őket.

Balt 2012.03.22. 12:22:17

@Hertelendi: Milyen számrendszerben?

Egyébként: "A nagyságrend a nagyságok, méretek vagy mértékek olyan osztálya, ahol mindegyik osztály értékei egy bizonyos, rögzített arányban állnak a megelőző osztály értékeivel. A leggyakrabban használt arányszámok az 1000, a 10, a 2, az 1024 és az e (az Euler-féle szám, egy transzcendens szám, melynek értéke kb. 2,7183, s amelyet a természetes logaritmus alapjaként használnak).

Hétköznapi használatban a „nagyságrendekkel több/kevesebb” egyszerűen a „sokkal több/kevesebb” erősebb formája.[1] (Ehhez hasonló például a „hatványozottan nő/csökken” kifejezés is, ami köznapi használatban szintén nem szó szerint értendő)" (wiki)

Balt 2012.03.22. 12:24:43

@Balt: Magyarul: a kétszeres az pont egy nagyságrendnyi különbség kettes szr-ben. Bár nem hinném, hogy a rasszizmust arányszámokkal lehetne mérni. Vagy ha igen, ez a film erősen mínuszos kitevőjű...

Viktus 2012.03.22. 12:37:03

mandiner.hu/cikk/20120322_valahol_salgotarjanban

Obulus 2012. március 22. 12:29
Hogy is lett meg az a kétharmad?
"Szavaztunk a Fideszre. Mi a rosszsebnek szavaztunk a Fideszre, minek? Addig voltunk jók, amíg szavaztunk a Fideszre? Beizéltek minket szendvicsekkel, meg borokkal. Hoztak egy kanna bort?"

:D:D:D

kifordított nagyanyó 2012.03.22. 13:00:09

@nu pagagyí: Jaja,kiváltó okok.Primitív állatoknak ölni volt kedvük.
Én ha önvédelemből kicsit nagyobbat ütök mit kapok.Pláne hátrányos helyzetűvel szemben?
Azért hátrányos,mert esetleg csak hárman vannak ellenem.
A cigánygyilkosságok meg nem tudom nem e valami felsőbb utasításra történtek.
De nyilvánvalóan elítélendő.Pláne hogy normális cigányokat öltek.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.22. 13:03:02

@Viktus: némá! Toplák barátunk ott kommentel? Nehogy odaszokjak, annyira hiányzik az ő hogy is mondjam éleslátása, ez az ! :DD

kifordított nagyanyó 2012.03.22. 13:08:46

@Seduxen: Mér régótta ott osztja az észt.Nekem nincs kedvem oda regisztrálni.QPR!

-- Hoze -- 2012.03.22. 13:13:16

Milla már ott elbaszta, hogy elcsalta a szavazást, és nem Bartos lett az alt.közt.elnök, hanem Csopeman...

atar sunktol 2012.03.22. 13:25:40

EL VAGY TÉVEDVE, VASTAGBŐR!!!! ilyen szemetet nem lehet a közszolgálati tévén leadni, ez nem a sajtószabadság kérdése. ADÓFORINTOKBÓL, KÖZPÉNZBŐL LEGYEN MÁR TISZTESSÉGES! Ha egy magántulajdonban levő náci tévén megy le, akkor sem oké, de az még belefér a sajtószabadságba. Ezt a kettőt keveritek össze!

kifordított nagyanyó 2012.03.22. 13:29:12

@atar sunktol: Hát te meg honnan a tökömből keveredtél ide?

Viktus 2012.03.22. 13:52:20

@atar sunktol:

atar sunktol 0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
-

:D:D:D

2012.03.22. 13:53:47

Cigánygyilkosságok, az. No, akkor elmondom, kábé mi lehetett.

Régóta náciveszélyt harsogó uraink és parancsolóink úgy látták helyesnek, ha szavak helyett immár tetteket is tárhatnak a magyariak náczulásain furton elszörnyűlő világ elé. Mondjuk mindjárt egy igazi ku-kluksz-klánt, csak a keresztégetés momentuma nélkül, mert az nem fér a képbe. (mint azt egy későbbi ábra is mutatta :D)

Fogtak hát néhány a terepen jól kiszolgált és messzi földeken már bizonyított, kebelbéli zsoldost a kocsmában (kész fantasy RPG, mi?) lehetőleg olyat, aki már benne volt valami korábbi műnáci csapatban, aki meg nem, arra is hamar tetkót rakattak.

Továbbá adtak nekik pénzt, paripát, fegyvert, no meg akciótervet. Gondosan ügyelve rá, hogy egyetlen valódi bűnözőcigány se kerüljön a szórásukba, mert még a végén azt nem sajnálná senki.

És minden egyes tettüket, meg az áldozatok elhantolását végig kísértették a gondosan egybeterelt hisztériázó médiával, vérző szívvel aggódó szakállas atyákkal, népéért fennhangon síró (minisz) terelnökkel, és a maradéktalan létszámban temetni kiterelt kormánnyal.

Aztán kitelt a kiszabott idő, s láss csudát, hipphopp meglettek. Mindjárt ki is derült: valódi vérnácik azok, mi mások, s csak úgy gondoltak egyszer egyet: megyünk cigányvadászni. Mint az életben. Mögöttük se Jobbik, se 64 Vármegye, se Gárda, de még a 'Magyarok Nyulai' :) se, csak az egyikük kamaszkorából valami régesrég betiltott műnáci horda.

És lett szépen, hogy az esetek kapcsán vegyesen összeállott parlamenti vizsgálóbizottság jegyzőkönyveit, dokumentumait, jelentéseit, megállapításait az egész ügysorozatról, mind a kormány, mind az ellenzék részéről mélységes egyetértésben úgy 80 évre titkosították, miközben a fiúk mentek karcerbe, majd később onnan tárgyalásra.

S milyen fura, a pert nem kíséri szélballib médialáz, nem vonulnak körbe-körbe nagy táblákkal rokonok és jogvédők előtte, nem ordibál a tárgyalóteremben egyetlen érintett sem, a jogászok a vádlottak motivációin, barátnőikkel való kapcsolataikon és svasztikás tetkóikon méláznak, miközben egyikük valami kapcsolatot emleget, de bekussoltatják, meg kiderül, hogy amcsi hadszínterekre való, 3 milliót érő távmordályt is birtokoltak, a csórók ...

Igazából a kutyát nem érdekli már az egész, csak a Berlini Filmfesztivált, meg az ott megdíjazott repüljfeljancsit, aki triplán profitált belőle.

Balt 2012.03.22. 13:59:52

@livengood: "A film egyetlen utat, a kereszténységhez megtérést mutatja egyetlen megoldásként, miközben természetesen vannak más utak is, pl. hangsúlyosabban jelenhetet volna meg az érvényesülés, asszimilálódás útja, ha Forgács István családján kívül más hasonló példákat is mutattak volna."

De hát megjelent, sőt, szerintem ez volt hangsúlyos a filmben. (Ti. a Forgácséhoz hasonló, tanuláson keresztüli felemelkedés, felzárkózás.) Szívesen láttam volna viszont a filmben Rostás Árpádot, aki állami gondozottból kétkezi munkával, sok-sok akadályoztatást szenvedve lett európai hírű műbútorasztalos. (Mellékes körülmény, hogy is mélyen vallásos, de hasonlóan misszióként tekint a hozzá hasonló fiatalok felemelésére. Az uszkai neoprotestáns megtérőkhöz képest még csak nem is vallási alapon. Minden tiszteletem az övé.)

Pestyt előbb mondanám liberálisnak, mint "keresztény jobboldalinak".

Ezzel együtt korrekt vélemény, kösz!

Balt 2012.03.22. 14:14:34

@MEDVE1978: "Nyilvánvaló túlzás volt a magyar közönség számára értelmetlen "bocsánatkérés", amit a lelkipásztor kimond"

Túlzás, de ezt valami pesti vallási (Hit?) gyűlésen mondta, nem a filmben, ott csak felidézte. Ahogy a megtérése előtti életvitelét is...

Balt 2012.03.22. 14:16:41

@getva: "Az általad ajnározott ún " cigány szerevezetekről" fogalmuk sincs."

Pedig lehetne: Kolompár Orbán? Vagy ő most illegalitásban van? :))

Balt 2012.03.22. 14:25:19

@Balt: De ezek szerint nem is igénylik.

Balt 2012.03.22. 14:50:43

@Kompli: "Nekem rémlik, hogy gengszterváltás óta várnak a Csehek és Szlovákok 1968-ért legalább egy "sajnáljukat", de nem kaptak."

index.hu/belfold/1989/2009/08/29/hos_lesz_deutsch_tamas_es_kerenyi_gyorgy

"376 embert vett őrizetbe a csehszlovák rendőrség 1989 augusztusában, mert tiltakoztak a prágai tavasz leverése miatt és szabadságot követeltek. Két nappal később mindenkit elengedtek, csak két magyar, Kerényi György és Deutsch Tamás várta a példás büntetését. Több mint egy hétig tartó előzetes letartóztatás után szabadultak 1989. augusztus 29-én.

A több hétig tartó megfélemlítés és a rendkívüli rendőri készültség ellenére több ezer ember tüntetett Prágában a Varsói Szerződés öt tagállamának 1968-as csehszlovákiai beavatkozásának évfordulóján a rogyadozó kommunista rendszer ellen 1989. augusztus 21-én. (...)"

Érdekes, a magukat "'89-es demokraták"-nak hivők/hivók (muhaha) valahogy nem jártak éppen arrafelé...

Balt 2012.03.22. 14:56:21

@Kompli: "Amúgy érdekes volt látni, hogy egyik blog vette a fáradtságot, hogy leírja nem is a cigányok gyújtották fel Krasznahorka várát, hogy neki ment egyből pár ember aki jobban tudja mi a valóság."

Ami megint csak elhamarkodott rasszizmussal vagdalkozás volt, mint utóbb kiderült az Index helyi riportjából:

"A helyiek szerint a nem oda valók nem érthetik, mit jelent nekik a vár, és hogy a fáklyaként égő épület láttán mit éreztek. A kár nagy, de a híres műemlék helyrehozható.

„Mi is kíváncsiak voltunk, milyen a leégett vár, de elölről nem mertünk felmenni" – mondja a nagyobbik, 12 év körüli fiú. A középkori vár dombjának hátsó oldalán állunk a bozótosban, a fiúk a közeli romatelepről másztak fel titokban, és zavarukban egyből vissza is fordultak.
Nem haragszanak rájuk

Azért nem mertek a falu felőli oldalon felvezető gyalogösvényen jönni, mert a társaik voltak azok, akik szombaton kora délután a vár tövében a kiszáradt fűben futótüzeset játszottak (mások szerint cigarettáztak), és attól félnek, hogy a faluban most haragszanak rájuk. Pedig nem kéne, azok a krasznahorkaiak, akikkel az Index stábja hétfő délután beszélt, mind azt mondták, hogy sok gyerek szórakozott a kiszáradt fűvel, és véletlen, hogy pont roma gyerekek okozták a bajt."

index.hu/kulfold/2012/03/13/azt_hittem_volt_krasznahorka_nincs_krasznahorka

Bekommenteltem a dotoho-ra is, de valahogy nem jelent meg... (Onnan kerestem volna vissza a linket.) Ennyit erről.

2012.03.22. 15:06:07

@Balt:

Bocs, hogy beleszólok, de ez új. (Nem olvastam az olvtárs korábbi magvas észrevételeit az ügyben) Nekem pl. az eset idején meg sem fordult a fejemben, hogy ez cigánytéma lenne. Ugyanis számomra minden jel arra mutatott, hogy a Fico újabb győzelme napján egy olyan várnak, ami egy magyar irredenta nótában szerepel, néhány örömében betintázott vérszlovák szerint égnie kellett ...

(Egyébként ez valami szomorú módon követendő példának látszik lenni, mikor hasonló történik Erdélyben egy 17. századi (szerencsére használaton kívüli) magyar kastéllyal - bocs, a neve nem jut eszembe)

Balt 2012.03.22. 15:08:11

@torsokos: Hehehe, ez mekkora! Még a hvg szélsőlyobbódali korszakából. (2009) Muhaha!

Balt 2012.03.22. 15:10:55

@ekszvájzed: Itt követheted Stúrovo-i magyaroktól. (Szándékosan nem tettem idézőjelbe, a Párkányt meg nyilván kikérnék maguknak. :)) Hasonlóan bicskanyitogató, mint a Milla akciója:

dotoho.blog.hu/2012/03/13/adjuk_vissza_a_magyaroknak_krasznahorkat

Balt 2012.03.22. 15:16:30

@ekszvájzed: Ez itt off, de biztos vagyok benn, hogy ezt a szlovákok is hatalmas kulturális/történelmi (khmm...) veszteségként élik meg. Lásd Gasparovic tegnapi megszólalását, hogy az újonnan alakuló országgyűlés minden képviselője felajánlhatná az első havi illetményét a vár helyreállítására.

2012.03.22. 15:17:48

Rögtön az első szabadonválasztott magyar kormány megkövette az akkor még csehszlovák első szabadonválasztottat és népét 1968-ért, nem tudom, miért a hörgés.

Továbbá minden cseh- (azaz akkor még nem szlovák-)imádó libsi értelmiségi politikus szintén biztosította együttérzéséről az akkori kárvallottakat.

Balt 2012.03.22. 15:27:07

@bőrmók: "1) a Milla közösség elleni izgatással vádolja a film készítőit, márpedig ehhez a sajtószabadságnak semmi köze nincs, nem is volt soha."

Helyes. Ez az, ami visszafelé sült el (és most nem is az olyan logikai önellentmondásokra gondolok, mint hogy az "Egymillióan a sajtószabadságért" cenzúráért kiált), mert a film kifejezetten a kitörési lehetőségeket keresi a cigányság szorult helyzetéből, belsőleg: Medgyessy cigány értelmiségi romaügyi szakértőjével, a borsodi vajdával és az úszkai megtért újprotestáns gyülekezettel.

HiphopStar 2012.03.22. 15:41:58

milla = balfasz libsik, uborkafára felkapaszkodott álértelmiségiek, lepukkadt kocsik párezres szánalmas gyülekezete...

Balt 2012.03.22. 15:45:56

@bőrmók: "Egyoldalú pl. azért, mert amikor cigánygyereket mutatnak, azok mindig éppen verekszenek, és közben olyan hatásvadász zene szól, amit a 80-as évek leggagyibb horroraiban is ritkán hallani."

Épp ezzel szemben mutatja élő példaként a meglopott kisgyerekes cigány anyát, vagy a 41 éves többszörös nagyapát - amúgy egyszerű, de feltehetőleg becsületes emberek -, akik egyébként a tanulásban látják a kitörést. (Ezt mondjuk a szájukba adja Forgács és a vajda, de a Milla gondolom ellenzi... :))

Balt 2012.03.22. 16:07:28

@bőrmók: "-az azért vicces, hogy a "jó cigányok" a filmben a keresztény cigányok, míg a magyarok esetében ez a dimenzió fel sem merül... hogy jön ide a vallás kérdése?"

Mondjuk ez a neoprotestáns keresztyénség nem feltétlenül kedves a KDNP-nek, nincs is az elfogadott (immár) 32 egyház között. (Talán nem is várják: "szabadegyház, azaz gyülekezetünk az államhatalomtól teljes függetlenségben, olyan megtért és újjászületett tagok közösségeként kíván működni, akik hitüket érett módon, Jézus Krisztus mellett tudatosan döntve vállalják".)

A cigányok egyébként hagyományosan erősen hívő (katolikus), hierarchikus közösségben éltek, ez valóban egy kitörési pont lehet a társadalmi integráció irányába. Persze ehhez a Dopeman-féle gengszter mítoszt meg kll(ene) töri... (Elhangzik a filmben: ma a börtönviseltség, a priusz menő a cigány tinédzserek között.)

szubotaj 2012.03.22. 16:28:13

@JohnHenry: Ez nagyon olcsó volt, és még gyönge is. Nincs minden cigánycsaládban eltarthatatlan számú gyerek, de, sajnos, túl gyakori. És vannak sokgyerekes, gyerekeiket eltartani nem tudó fehérek is. Elenyésző hányadát alkotva a fehéreknek. Hogy aránylik egymáshoz a fehérej fél %-a, meg a cigányok 80%-a? Próbálkozz kicsit XDD

atar sunktol 2012.03.22. 17:11:50

@Viktus: neked mi bajod? Túl kevésszer szóltam hozzá, nem vagyok elég aktív? Jó lenne, ha a hozzászólásom tartalmi részével foglalkoznál.

tudi 2012.03.22. 18:48:30

Végignéztem ezt a "rasszista" filmet, lehet egy kicsit túloz, de VALÓSÁGOT azt jól bemutatja, hogy mi is van vidéken borsodban és máshol. És erre mi lenne a jó reakció nem a betiltást követelni, hanem vitázni róla, hogy az nincs így, de azt ezek szerint nem vállalnának a derék millások, mert lehet a tapasztalat más, mint az ő rózsaszín világuk.

2012.03.22. 19:31:07

Meglehet, hogy vannak nagyon komoly vallásos közösségek, roma pasztoráció, sőt, az összes keresztény identitású felekezet jelentős próbálkozásokat tesz a cigányok megtérítésére, és vallásos nevelésben részesítésére, valamint a keresztényi életvitel betartatására. Ezeké minden tisztelet.

Ugyanakkor ezen vallások túlnyomó többsége (főleg ami nem újprotestáns) más tárgyú viták tanulságainak tükrében a jogvédők és híveik háttérideológájának első számú célpontja. Nem véletlen hogy az ő sikereiket a cigánysággal foglalkozó polgárjogi szerveződések nem tűzik a zászlaikra.

Ettől a fenenagy katolicizmustól, meg általában a romákok vallásosságától azért ne tessenek nagyon elájulni, kérem. Ugyanis még az, valamint a híres és valójában nem keresztényi gyökerű cigánybabona sem tartja vissza a fosztogatókat és rongálókat az elcigányosodott országrészekben a magukra hagyott templomoktól, paplakoktól, vallási tárgyú köztéri ábrázolásoktól, temetőktől, az abbani hullarablástól, de még a még nem magukra hagyottaktól sem.

Idősebb papok és templomba járó idősek is megszenvedik a rablást, sarcolást, sértegetést, bántalmazást, és más atrocitásokat. Ugyanakkor otthonuk biztonsága érdekében a falusi öregek is csak felváltva mernek templomba vagy temetőbe menni, ha még nem maradtak teljesen egyedül.

És ami a legrémisztőbb: hogy maguk az egyházak nem kísérelnek meg hatékonyan fellépni ezen ügyekben, vagy a hatóságok hatékony fellépését megkövetelni, illetve ezek után feltételezem, hogy a megfelelő helyeken már ez is régen meg lett beszélve, és az egyházak valamit kapnak érte cserébe, hogy ne hozzák nyilvánosságra és ítéljék el ezeket a cselekmnyeket.

Viktus 2012.03.22. 20:29:33

NA MÁR MEGINT NÁCZI USZÍTÁS AZ INDEX.HU CÍMLAPJÁN !!!

'Az utcát betölti a zene. Egy félkész ház mellől, a porban heverő hangfalból jön. A gyerekek közben lelkesen produkálják magukat a kameráknak, a gyülekező felnőttek körbeveszik a máltaiakat, és panaszáradatot zúdítanak rájuk. "Nem az órával kell foglalkozni, hanem azzal, hogy ezen a hat árván nem segít senki" - mutat egy asszony a körülette álló gyerekekre. "Kár volt ezt kitalálni. Arra tenni is köll pénzt is" - mondja egy másik, fiatalabb nő, akik beteg gyerekét tolja maga előtt babakocsiban, és állítása szerint havi 70 ezerből kell kijönnie neki, az élettársának és hat gyereküknek. Szerinte az igazi segítség a pénz lenne, gyógyszerre kell költenie, az lenne a legfontosabb.

Kisebb szóváltás alakul ki Vecsei és néhány elégedetlenkedő asszony között. Azzal vádolják, hogy a máltaiak nem hoztak javulást. Az alelnök szerint rossz a memóriájuk. A beszélgetésben többször is elhangzik: "nincs pénz". '

index.hu/belfold/2012/03/22/hasznos_de_nem_boldogit_a_sporolos_villanyora/

HOL VAN A MILLA ??? TILTSÁÁÁÁK BEEEEE !!!

Bee-zony 2012.03.23. 12:12:57

Nem csodálom, hogy nem fejtették ki az igazság minden részletét, ami ez: Milla a zsidó sajtószabadságért, a többiek legyenek betiltva.
Az „Egymillióan a magyar sajtószabadságért” az csak a fedő neve, és csak idő kérdése, hogy lehull az álarc, és leesik a tantusz, hogy a fazékban az SZDSZ új generációja van irányítóként, akik minél több gójt az irányításuk alá akarnak vonni, hogy az ő céljaikat szolgálják.
Ami a cigánybűnözést illeti, az töretlenül növekszik a cigányok létszámával arányosan, és a „2 hét alatt rend lesz” Pintér választási (vicckategóriás) ígéretével ellentétben – amit utána persze módosított, hogy igen, növekszik a bűnözés – pont úgy, ahogy ez előre látható volt, ahogy ez a cigányok növekvő számából, és a romló gazdasági helyzetből következik. Hatékony állami fellépés pedig nincs ellene, és a hatékony állampolgári önvédelem is kb. ugyanúgy tiltva van, ahogy eddig – mert a bűnözők paradicsomának kell lenni, ez itt a rendszer.
A bűnpártoló zsidók pedig akkor kerülnek érdekes helyzetbe, amikor a cigányok megölik az első zsidót – és ez szerintem már nincs is messze.
A megoldás az egyre inkább megkerülhetetlen problémára rövid távon az egyéni kivándorlás, hosszabb távon az, hogy olyan büntető törvénykönyv és büntetések kellenek, hogy a bűnözők az ehhez képest liberális Szingapúrban kérjenek menedékjogot – és amely helyzet most fordítva van Magyarországon: a normálisok menekülnek el a bűnözők elől –, valamint a bűnözők sértettjeiből és családtagjaiból álló önvédelmi szervezet, és a valódi rendszerváltás, ahol az elérendő cél a 0 bűnözés, amit leginkább 0 toleranciával lehet elérni, tehát bizonyított megerőszakolás, súlyos testi sértés, maradandó sérülés okozása, erőszakos támadás, száz eFt feletti értékben lopás = halálbüntetés. Persze ez nem eurokonform, és nem zsidókonform. Odáig kell eljutni, hogy ez már ne érdekelje a nagy többséget, az EU-hoz pedig egyedi szerződésekkel kell csatlakozni, ahogy Svájc is teszi.
Hogy ettől még milyen messze van Magyarország – „zongorázni lehet” az elérendő cél és a jelenlegi helyzet közötti különbséget. Az viszont valószínű, hogy fel fognak gyorsulni az események, és meglesz az európai tavasz is – a tömegtüntetéses, polgárháborús, mert egyre inkább van mire.
Hány embernek – és kiknek – kell még meghalniuk ahhoz, hogy elkezdődjön a széles körű, többségi és hatékony társadalmi fellépés a bűnözés és a bűnözők ellen?
Tényleg meg kell várni, hogy a nagy többség komolyan a bűnözők sértettje legyen, kell-e a személyes tapasztalat (ami nekem már megvan), vagy van annyi józan ész, amivel fel lehet fogni, hogy a Jóska-Pista-Géza-Béla után ők, a sorban hátrébb lévők kerülnek sorra, és hogy nem érdemes ezt megvárni? Hogy áll a sértettek száma és a társadalmi öntudat szorzata? Még mindig kevés? Amíg ez így van, azt kell mondjam, hogy az arabok, afrikaiak, ázsiaiak az életképesebbek, ők jönnek felfelé, a zsidó-keresztény Nyugat pedig hanyatlik, de nagyon, és ha nem történik fordulat – beleértve azt is, hogy véget ér a zsidóuralom – akkor úgy jár, mint a Római Birodalom, ha ugyan nem rosszabbul.
A zsidóktól és cigányoktól nem várható értelmes kezdeményezés, nekik jó így ahogy van – a rothasztónak megfelel a rothadás, a korruptnak a korrupció, amiből él, és műveli – úgyhogy egészséges és felemelkedő irányú kezdeményezés csak rajtuk kívül álló körből jöhet.

DeToXXX 2012.03.23. 15:41:23

a cigány szót mikor tiltják be? :P

Balt 2012.03.24. 09:33:31

@atar sunktol: A tartalmi részére: szarkazmusnak megteszi, csak az ember elsőre komolyan gondolja ebben az összezavarodott világban... :))

Marcellusca 2012.03.24. 11:30:31

Na, most volt időm, megnéztem a videót.

Mi ezzel a probléma???

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.03.26. 03:04:55

@Balt: Ne hazudj, ott van a kommented! Válaszoltam is rá, négy nappal korábban :)

Balt 2012.03.26. 09:37:14

@Csehszlovák Kém: Ja. Nézzük csak: fenti komment jelen topikban:
Balt 2012.03.22. 14:56:21
A te szennylapodon megjelent:
Balt 2012.03.22. 15:11:41
Az eredeti Index cikk 05.13-i, de bevallom, pár nappal később olvastam, először talán 19-én posztoltam (volna) be. De mindegy is. Ellentétben veled, a számok nem hazudnak...

süti beállítások módosítása