Skip to content


       Szűrés lista

Méltó bejelentés

Tegnap, április 11-én, József Attila születésnapján, ami 1964 óta a Magyar Költészet Napja, bejelentették, hogy a költő Kossuth térről eltávolított szobrának ez lesz az új helye:

JA.jpg

Értem én, hogy komcsi volt szegény, de ennyire?!
Lerakjuk egy falnak háttal  a rakpartra, hadd mossa a Duna alkalomadtán?


Vadász György építész, a szobor társtervezője szerint az áthelyezésben a jó szándék és az örömszerzés vágya vezérelte, és úgy gondolja, a szobor valójában jobb, kifejezőbb helyre kerül, "közelebb a rakodópart alsó kövéhez". - Index

-----

Vadász György elmondta, hogy az általa készített tervek szerint a Dunánál címet viselő József Attila-emlékmű a tér átrendezése során erre a sétányra, a jelenleginél méltóbb, "a rakodópart alsó kövén ültem" verssornak megfelelőbb helyre kerül. - Origo

-----

Elmondása szerint a költő szobrát úgy helyezik el, hogy az a valaha mért legmagasabb vízállásnál 20-30 centiméterrel magasabban helyezkedjen el. Az emlékmű felirata a rakpart falára, József Attila alakja mögé kerül. Vadász György újságírói kérdésre válaszolva hangsúlyozta: az emlékmű áthelyezése senki ellen, legkevésbé barátja, a 2008-ban elhunyt Marton László ellen nem tekinthető támadásnak. "Hadd szülessen meg másodszor is ez a gyermek" - utalt közös művükre. - Hvg

Címkék: pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr544388014

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.13. 08:39:32

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Žďárský 2012.04.12. 14:42:18

"a múltat végképp eltörölni, rabszolgahad indulj velünk"
Schmitt, Pozsgay,Kerényi, Martonyi meg a többiek biztos dúdolgatják még időnként frakcióüléseken.

Viktus 2012.04.12. 14:45:13

Volt neki nyilas verse is :P meg Trianonos nemzeti is :P

Aradebil 2012.04.12. 14:46:18

@Viktus: mint minden fiatalnak,csak most ez hiphopos/punk/rocker időszakokat jelent:DD

Žďárský 2012.04.12. 14:47:48

@Viktus: A Trianon-témát ismerem, de nyilas versről nem hallottam. Melyikre gondolsz?

Kelemen Csaba 2012.04.12. 14:59:42

A cipőket is mossa. De! Elképzelhető, hogy semmi rossz szándék nem volt, csak egy utalás a "A Dunánál" című versre.

tryclops 2012.04.12. 15:07:29

@laspalmas: Igazából örülj, rakhatták volna a Déli pu-ra is hogy mélán bámulja a sineket.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.04.12. 15:17:14

Nem mintha engem különösebben érdekelne, hogy hol az a szobor, de megint csak azt látom belőle, hogy ha eszük lenne a most irányítóknak annyi, mint ideológiájuk, akkor fénysebességgel másznánk ki a gazdasági gödörből. Egyszerűen kitalálnak valami faszságot, és azt hiszik, hogy azzal minden meg is van magyarázva:

"A Dunánál címet viselő József Attila-emlékmű a tér átrendezése során erre a sétányra, a jelenleginél méltóbb, "a rakodópart alsó kövén ültem" verssornak megfelelőbb helyre kerül.

Nincs esetleg az országban egy "Döntsd a tőkét ne siránkozz" címet viselő József Attila-emlékmű, amit ki lehetne tenni valamelyik tokaji szőlőhegyre??

Már megint nem az a bajom, amit csinálnak, hanem ahogy csinálják, amilyen szánalmas körítést kitalálnak hozzá!

Virág et. 2012.04.12. 15:20:06

Tetszik ez a "rakodópart alsó kövén" magyarázat. Ezzel az erővel a semmi ágára is tehették volna. Annál azért ez is jobb.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2012.04.12. 15:26:26

Atyaúristen. Ezek annyit értenek abból a versből, hogy az alsó kövén ült. Besz.rás.

Ilyen alapon beültethették volna a parlamenti patkóba is: "fecseg a felszin, hallgat a mély."

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.04.12. 15:32:14

Szégyen amit művelnek.
Ugyanakkor ha József Attilát megkérdeznénk nagy valószínűséggel maga mondaná hogy ezt a Kossuth-teret nem akarja, inkább a víznek árja...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.12. 16:13:57

Mi a baj az áthelyezéssel?

Ebbe komolyan nem kéne politikát látni. József zseniális költő volt, ezt politikafüggetlenül "mindenki" elismeri.

Virág et. 2012.04.12. 16:25:32

@Dr. TaTa86: Érdekesen mutatják ki az elismerésüket azzal, hogy az ország legfontosabb teréről kiebrudalják a Dunapartra a szobrát. Amit ráadásul minden évben elönt a folyó.

Énbagoly 2012.04.12. 16:30:38

Most megideologizálom a másik oldalról. :)
Szerintem azért teszik ide, mert a mostani politikának ő biztosan hátat fordítana. Ráadásul erről a helyről nem kell látnia a Parlamentbe szavazni-bejáró-gépeket, így a kedve is jobb lesz majd. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.12. 16:37:09

@Virág et.: Szerintem József egyszerűen nem való a Kossuth térre. Költő volt, nem politikus. (Hál' Istennek!)

Ha elönti a Duna, akkor valóban rossz döntést hoztak, de akkor sem azzal, hogy "kilakoltatták", hanem a helyválasztás miatt.

És továbbra is tartom: kár ideológiát látni a dologba.

(Egyébként érdekes, hogy az egyetlen átnevezést, átpakolást amiben tényleg az ideológiai megfontolás döntött senki nem kritizálja... Köztársaság tér nyugodtan lehet II. János Pál pápa tér. Ellenben a többi ténylegesen objektív változtatásba meg mindenki beleköt.)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.04.12. 16:39:40

10-én gondolkodtam azon, hogy kiposztolom, ezektől kitelik, hogy pont a születésnapján viszik el a helyéről. Letettem róla, mert hogy ezt talán mégse. De végül csak volt bennük annyi ízléstelenség, hogy aznapra időzítsék a végleges döntés bejelentését...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.04.12. 16:40:52

@Dr. TaTa86: "Egyébként érdekes, hogy az egyetlen átnevezést, átpakolást amiben tényleg az ideológiai megfontolás döntött senki nem kritizálja... Köztársaság tér nyugodtan lehet II. János Pál pápa tér. "

Szerintem te átaludtad a múlt évet, ha egy kritikát se olvastál erről...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.04.12. 16:57:56

A poltikusok is mehetnének a dunapartra.
Na most elhatárolódok magamtól....

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2012.04.12. 17:04:45

Egyébként ha van vers, amit érdemes lett volna kiemelni egy új alkotmány vagy alaptörvény elé, az pont József Attila, pont ez a hivatkozott verse, és pont az utolsó 4 sora...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.12. 17:04:53

@Fedor: Hasonlítsd össze pl a Károlyi-szobor miatti(, egyébként abszolút nonszensz) ribillióval. Ehhez képest nem kellett olyan mélyen aludnom, hogy ne tűnjön fel a Köztársaság tér átnevezése.

ucsacsu 2012.04.12. 17:42:53

Legyen ott a szerencsétlen szobra ,rendben,de az orbán szobrát is oda állítsák ,had mossa évente kétszer a szaros,mocskos Duna víz a hátukat ,tavasszal,ősszel

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.04.12. 17:46:15

Ráadásul a fent közölt rajz egyszerűen csalás, a járda ott valójában fele olyan széles, csak a lépcső vonaláig tart, gyakorlatilag tehát szinte semmi hely nem marad a szobor mellett/előtt.
www.szeretlekmagyarorszag.hu/wp-content/uploads/2012/04/JA2_800x532.jpg

AbuBakr 2012.04.12. 18:03:09

Honnan veszed azt hogy kommunista volt?
Te is ilyen wikiműveltségű figura vagy?

mellesleg "A Dunánál", a magyar líra egyik legnagyobb alkotása:

"A rakodópart alsó kövén ültem,
néztem, hogy úszik el a dinnyehéj.
Alig hallottam, sorsomba merülten,
hogy fecseg a felszin, hallgat a mély."

...az utolsó sort ajánlom az index blogketrecben őrjöngők figyelmébe

Virág et. 2012.04.12. 18:46:38

@Dr. TaTa86: A születésnapján majdhogynem beleb.sszák a Dunába. Nekem ez nem a tisztelet jele még akkor sem, ha csak évente kétszer fogja elönteni a sz.ros víz. És ne jöjjön senki azzal, hogy 20 centivel a rekord fölé tették, mert évente megy a siránkozás az újabb és újabb rekordvízállás miatt.
De mindegy is, hova teszik, mert a Kossuth-tér az ország házának a tere, az ország legfontosabb tere. Vicces, de Reagen szobra kiemeltebb helyen van, mint az ország legnagyobb költőjének szobra.

Mondom, még jó, hogy csak az A Dunánál c. verset olvasták, ha eljutnak a Reménytelenülig is, akkor még képesek azt pl. a Bakonyban felkötözik az egészet egy fára és jólvan.

lomposfarkas 2012.04.12. 20:19:15

Elgondolkodtat az indexes cikk vége:
"A tiltakozót meggyőzték az elképzelések: "tetszik az átalakítás, tényleg jobb helyre kerül a szobor" – nyilatkozta az Indexnek"
Biztos, hogy az elképzelések győzték meg...?

Horizont 2012.04.12. 20:44:51

Ugyan már!Nem kell nekünk költészet, múzeumok, színházak, filmkészítés, könyvek...József Attila se! (olyan mintha kib@szták volna a cselédlépcsőházba). Szóval nem kell nekünk semmi, mert a hatalom azt mondja, csak az kell amit ő jónak gondol!Foci és foci! Ha tehetné már az internet se kéne nekünk, egyre jobban EZ lesz a legnagyobb ellensége! A blogokon lévő posztok és hozzá a sok sok komment!

Gonosz Repülőmókus 2012.04.12. 21:15:56

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: @Virág et.: Sajnos ma Magyarországon minden hely "méltóbb", mint a Kossuth tér, még a rakodópart legalsó köve is.

Gonosz Repülőmókus 2012.04.12. 21:18:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Na az minőségi csere lenne: József Attila a Kossuth térre, a politikusok meg a Dunapartra...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.12. 21:50:48

ja a nyilasokkal os kacárkodott. az igaz.

viszont ne a falnak rakják má, lejjebb középre má!

molaris 2012.04.13. 03:29:57

Jó hely lesz az a Duna parton. Egy hely, ahol össze lehet gyűlni az aktuális hatalom ellen. Közel a hatalom fészkéhez, de mégis ellenpont.
Ha anno mezítláb terelgetve a disznókat nem lett baja, a Dunát is kibírja. Így legalább többet lesz mosva, mint a többi szobor. Azokat madarak szarják le,mégsem ágáltok ellene.
Ő maga soha nem kért volna helyet a Kossuth téren, az biztos. Valahogy nem szerette a hatalmat, és miután megismerte, a kommunistákat sem.

A sok hülye irodalomórai demagógiát jó lenne elfeledni.

@Virág et.:
Talán az irodalomba ne mélyedjünk bele, nem áll jól Neked.XD

Scala 2012.04.13. 06:50:54

Valaki írta... de tényleg ne mélyedjünk bele, azonban szvsz József A. nem a legnagyobb magyar költő. Csak ennyit szerettem volna, a többit már leírtátok! ;-)

A Spanyol Inkvizíció 2012.04.13. 07:47:35

Szerintem pedig ötletes, hogy a versében is említett helyre teszik.
Lépjünk már túl azon, hogy minden író csak egy tér közepén állhat és bárminek nevet adunk ebben az országban az vagy Kossuth, vagy Petőfi, vagy Ady vagy József Attila.
Külföldön tök jó szobrok vannak tök jó helyszíneken, itt meg bárki bármit csinál, valaki tuti felháborodik.

Persze azt is megértem, hogy nap mint nap ki kell elégíteni a köpködni vágyó közönség igényét itt a vastagbőrön, de ez már tényleg a van sapka-nincs sapka esete. Van itt annyi szarság a kormány és ellenzék részéről egyaránt, miért ez a huszadrangú szobor zavar bárkit is?

Virág et. 2012.04.13. 08:04:48

@molaris: Azt azért együk, hozzá, hogy az irodalmi párhuzamot az új helyszínnel kapcsolatosan nem én találtam ki: ez a hivatalos magyarázat, hogy miért kerül oda, ahova.

@Scala: Én írtam. Szerintem az. Ez a szubjektív véleményem.

@A Spanyol Inkvizíció: Azért teszik terekre és egyéb központi helyekre, hogy az emberek láthassák. Ez egy szobor lényege: hogy szem előtt legyen. Az alsórakparton leginkább az elhúzó autósok fogják csodálni - már ha nem a forgalmat figyelik és nincs épp víz alatt, mert akkor max. a halak (?) jelentenek társaságot a szobornak.

Azért felhívnám a figyelmed, hogy az engedély nélkül (!!!) épült Turul-szoborért mekkora hiszti ment a szörnyűséges szoci éra alatt, József Attilát, Károlyit meg napok alatt kiebrudalják. Károlyit talán már Siófok sem fogja befogadni, ezért ki tudja hova deportálják, József Attilát csak a szem elől teszik el. 32 évig valahogy nem bántotta senkinek a szemét. Én titokban egy lovas Orbán-szoborban reménykedek a helyére. Kerényi Imre majd talál rá megfelelő művészt - az ominózus gyík meg mondjuk lehet a Kedves Vezető bal vállán. Esetleg ábrázolhatnánk Ferencverő Viktort a kétharmad lándzsájával a kezében, amint a stilizált sárkányként ábrázolt Gyurcsány fekete szívét átszúrja.

A hülye verses hasonlatot meg úgy hívják, hogy ürügy vagy más néven kifogás. Erre mondtam, hogy ha továbbolvasnak, akkor még extrémebb helyekre is eshetett volna a választás.

A Spanyol Inkvizíció 2012.04.13. 08:20:37

@Virág et.: távol álljon tőlem, hogy a fideszt vagy bármelyik ostoba állat politikust megvédjem, de szerintem ti már átestetek a ló túloldalára.
ki nem szarja le őszintén, hogy hol van a szobor
Egyébként pedig minden szobrot a helyén kéne hagyni leninestől mindenestől, hogy ha a gyerek vagy egy külföldi kérdezi, hogy mi ez, ki ez, akkor el lehessen mondani róla, hogy bizony ilyen is volt.
attól, hogy beolvasztjuk az orosz katonát, még nem tesszük meg nem történtté a történelmet

Virág et. 2012.04.13. 08:25:56

@A Spanyol Inkvizíció: Azért Sztálint meg Lenint nem baj, hogy eltakarították. József Attila más tészta. A lényeg nem csak azon van, hogy hol áll a szobor, hanem ami a döntés mögött van, az egész üzenete. A Kossuth-tér az ország legközpontibb tere, ott áll az ország háza. Ha onnan bárkinek a szobrát kiebrudalják, az mindenképpen egyfajta vélemény is az illetőről. József Attila előtt ugye Andrássy szobra állt ott, ami csípte a komcsik szemét (bér a hivatalos magyarázat ott azt hiszem hídépítés vagy mi volt), de talán nem a 40-es 50-es évek kommunistáiról kéne példát venni 2012-ben.

A Spanyol Inkvizíció 2012.04.13. 08:31:43

@Virág et.: hát én pont leszarom, hogy kinek hol áll a szobra

SuperBrain 2012.04.13. 09:24:08

@Свобода: Nem, nem, soha!
http://hu.wikipedia.org/wiki/Nem,_nem,_soha!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.04.13. 09:34:14

Lehetett volna még prosztóbb az ötlet kitalálója... például, ha mindjárt a cipők mellé teszi...

Van egyébként a vicc, hogy József Attila azért kapott ülő szobrot, mert már ő is belefáradt...

Ha már annyira zavarja őket a Kossuth téren, miért nem valahova a Nemzeti Színház környékére akarják kitelepíteni?! Duna van ott is a szomszédban, és még a kerülethez is kötődött...

Arra is kiváncsi leszek, hogy kinek vagy minek a szobra kerül majd J.A. és K.M. helyére...

stefiapo 2012.04.13. 09:47:15

Ezek mennek, meg az átkeresztelések!!! Az ország fontos ügyei?? Amihez nyúltak mindent szétbarmoltak ezek a dilettánsok. Mit zavarta őket ez a szobor? A Parlament ajtaja elé kellett volna állítani, hogy lássák minden nap mikor elmennek mellette. Különb ember volt Ő, mint az összes képviselő egyben.

molaris 2012.04.13. 10:06:22

@no-night:
""Ha már annyira zavarja őket a Kossuth téren, miért nem valahova a Nemzeti Színház környékére akarják kitelepíteni?! Duna van ott is a szomszédban, és még a kerülethez is kötődött...""

Eddig ez a legjobb ötlet ami a témában felmerült!

molaris 2012.04.13. 10:09:47

@Virág et.:
Itt az irodalmi dolgokra gondoltam, minden politikai vetület nélkül. Mert amit tanítanak róla, köszönő viszonyban nincs a valósággal.
A "Vincent" hasonló témájú postjában megírtam a személyes érintettségem röviden, nem akarom ismételni.

Viszont azzal, hogy ez is csak egy gumicsont egyetértek.

Sátán meg a Jocó 2012.04.13. 10:27:39

Ez a poszt tényleg színjózanon íródott? :DDD

Secnir 2012.04.13. 10:45:27

"erre a sétányra, a jelenleginél méltóbb, "a rakodópart alsó kövén ültem" verssornak megfelelőbb helyre kerül."

ennyi erővel választhatnának másik versből is:
"Csak most értem meg az apámat,
aki a zengő tengeren
nekivágott Amerikának."

szerintem szimplán vigyék el a szülőhelyére. a csepel vas és fémművek olvasztókemencéihez.
ezt a baromságot b+

Virág et. 2012.04.13. 11:27:29

@molaris: Tudom, hogy A Dunánál ihlette a szobrászt. Ennek ellenére nem kéne szó szerint venni talán, csak ennyit akartam mondani.
Azt meg hozzátenném, hogy a Dunánál az nem egyenlő a Dunábannal. Márpedig a rakparton előbb-utóbb úgyis az lesz.

Kandeláber 2012.04.13. 11:50:04

"Talán dünnyögj egy új mesét, fasiszta kommunizmusét."
Szegény Attila, ha megérte volna a felszabadúlásnak csúfolt ruszki megszállást, valszeg ő is Recskre kerül, mint Faludy.
Most pedig forog a sírjában, hogy az ő nevében próbálják sütögetni a pecsenyéjüket mindenféle nímandok, akár jobb,- akár baloldalon.

Kandeláber 2012.04.13. 12:03:20

"Értem én, hogy komcsi volt szegény, de ennyire?" - írja a poszt félművelt szerzője.
Nem, nem érti.
József Attila csak életének egy rövid időszakában volt "komcsi", aztán ki is zárták maguk közül az elftársak.
Írt ő ilyet is:
"Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége,
Nem lehet, nem soha! Oláhország éke!":
Ugyan miért éppen József Attila művészetét és személyét kezelnék értékének megfelelően holmi funkcionális analfabéták?

Virág et. 2012.04.13. 12:24:16

@Kandeláber: laspalmas ezzel nem a saját véleményét mondta el József Attiláról, hanem egy jobbról rendszeresen érkező kritikára mutatott rá, mint lehetséges okra, hogy miért bánnak szerencsétlen szobrával ilyen mostohán. Legalábbis én így értelmeztem.

Kandeláber 2012.04.13. 13:04:30

@Virág et.: Talán őt magát kéne megkérdezni, hogyan is gondolta a dolgot.

Virág et. 2012.04.13. 15:08:40

@Kandeláber: Ezért tettem hozzá, hogy legalábbis én így értelmezem.

kitiltottakmindenhonnan 2012.04.13. 15:38:14

@Aradebil: József Attila, teljesen kiábrándulva a zsidók által irányított kommunista pártból, élete utolsó évében a Nyilaskeresztes Mozgalom irányába közeledett, csak ezt mélyen titkolják, merthogy micsoda "botrány" lenne ha kiderülne!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.13. 20:16:06

@Virág et.:
@Kandeláber:

Igen, azért írtam így, mert sokaknak ez ugrik be róla elsőként és kb egyedüliként.

Ironfist 2012.04.14. 01:18:52

@Kandeláber:
És most, hogy kiderült, hogy nem a poszt szerzője a félművelt, hanem te, aki a cinizmust sem képes felismerni, gondolom bocsánatot kérsz, hogy előbb ugattál, mintsem gondolkozz, ezzel legalább a látszatát fenntartva, hogy kultúrád azért van egy kicsi.

Ironfist 2012.04.14. 01:20:43

@kitiltottakmindenhonnan:
"József Attila, teljesen kiábrándulva a zsidók által irányított kommunista pártból, élete utolsó évében a Nyilaskeresztes Mozgalom irányába közeledett, csak ezt mélyen titkolják, merthogy micsoda "botrány" lenne ha kiderülne!"

Ja, nyilván. Forrás?

narmer 2012.04.14. 09:21:47

@Dr. TaTa86: De, itt mindenben politikai rosszindulatot vagy dilettantizmust kell látni vagy láttatni.,Anélkül nem lenne tele ez a portál.Van abban valami végzetesen morbid, hogy azon háborog egy csoport hogy az Aczél által vezérelt kulturpolitikában valaki odabökött egy szobrot a kettes megállójához, és ezt most méltóbb helyre teszik.Tényleg felháborító, egyben szánalmasan mutatja miként lehet a semmiből hónapokig tartó valamit fújni.És akinek ebből az jön le, hogy a jobboldal nem ismeri/ szereti józsef Attilát az menjen orvosohoz..

szenter 2012.04.14. 09:46:34

Nem értem azokat, akiknek nem tetszik József Attila szobrának az áthelyezése, hiszen az egész tér át lesz építve, csodásan fog kinézni, mint látható az előzetes képekből, amik ki vannak téve a Kossuth tér északi oldalán, és a szobor ennek megfelelően új helyre kerül. A tér nagyon szép lesz, olvasom, hogy végig lehet majd sétálni a Duna-parti korzón az Erzsébet hídtól a Margit hídig, az Országház előtt, a dunai részen, és a szobor is ott lesz, és olyan magasan - olvasom -, hogy a mindenkori legmagasabb árvíz magassága fölött kb. 20-30 cm-rel, tehát nem fogja elönteni a Duna.

Kandeláber 2012.04.14. 11:15:41

@laspalmas: "Sokaknak ez ugrik be róla elsőként".
Az az ő bajuk. Az is csoda, hogy egyáltalán eszükbe jut róla valami ezeknek a Való Világon, Csillag Születiken, szappanoperákon szocializálódott retardáltaknak.
A tévében láttam, hogy egy gyereknek Molnár Ferenc neve hallatán Caramel ugrott be.
Ez már a szép új világ.

Ironfist 2012.04.14. 13:10:32

@Ironfist:
"És most, hogy kiderült, hogy nem a poszt szerzője a félművelt, hanem te, aki a cinizmust sem képes felismerni, gondolom bocsánatot kérsz, hogy előbb ugattál, mintsem gondolkozz, ezzel legalább a látszatát fenntartva, hogy kultúrád azért van egy kicsi.
@Kandeláber:
Valahol azért sejtettem, hogy nem =)

prof. dr. Caesar Napoleon 2012.04.14. 17:19:58

@Ironfist: Jaj kerlek ne legyel mar ilyen szigoru! Forras... Minek? Palinak se kellett semmi pedig az elvileg egy doktori volt, szoval itt sem kell hivatkozas. :)

Kifejezetten orulok, hogy vannak akiknek Jozsef Attila kapcsan nekem nem a politikai hovatartozas jut egybol eszebe. A muveszet sokkal fontosabb.

2012.04.14. 20:42:56

Én is azt gondolom, hogy más helyet kellene keresni a szobornak. Egy koszos, poros, zajos rakpart méltatlan. Mint ahogy méltatlan színészeink portréit egy híd támfalára festeni. De tényleg! Politikai hovatartozástól függetlenül. Ez nem evidens?

naneee3 2012.04.15. 15:44:50

@szenter: Itt látható a 2002-árvíz, a feje búbja se látszana:
imgur.com/RChnn

szenter 2012.04.15. 15:55:08

Azért teszik valami emelvényre.

naneee3 2012.04.15. 16:12:42

@szenter:
A bejelentésben is annyi blikkfang, sőt szeretet van:
Legyen a bejelentés a születésnapján
Léptessük fel Vadász építész úrat, aki nem tagadja meg magát:
-az áthelyezésben a jó szándék és az örömszerzés vágya vezérelte

naneee3 2012.04.15. 16:20:51

@naneee3: Folyt:
tudja, hogyan kell benyalni a hatalmasságoknak,

- úgy gondolja, a szobor valójában jobb, kifejezőbb helyre kerül, "közelebb a rakodópart alsó kövéhez".

Vadász György elmondta, hogy az általa készített tervek szerint a Dunánál címet viselő József Attila-emlékmű a tér átrendezése során erre a sétányra, a jelenleginél méltóbb, "a rakodópart alsó kövén ültem" verssornak megfelelőbb helyre kerül.

Elmondása szerint a költő szobrát úgy helyezik el, hogy az a valaha mért legmagasabb vízállásnál 20-30 centiméterrel magasabban helyezkedjen el. Az emlékmű felirata a rakpart falára, József Attila alakja mögé kerül. Vadász György újságírói kérdésre válaszolva hangsúlyozta: az emlékmű áthelyezése senki ellen, legkevésbé barátja, a 2008-ban elhunyt Marton László ellen nem tekinthető támadásnak. "Hadd szülessen meg másodszor is ez a gyermek" - utalt közös művükre.

A táblára véssék rá: Áthelyeztette vadász györgy építész, aki lerajzolta a lépcsőket

Undorító!

Horizont 2012.04.15. 16:41:47

@naneee3:
Marton Lászlót barátjának tekinti! Mi lett volna ha nem a barátja??? Elmagyarázhatná, hogy ebben hol található meg az "örömszerzés vágya"???A jó szándékról nem ejtek egy szót sem!

szenter 2012.04.15. 17:07:36

Úrat javítsák ki rövid u-ra!!!
ebben a szövegben: naneee3 válaszolt neked:

A bejelentésben is annyi blikkfang, sőt szeretet van:
Legyen a bejelentés a születésnapján
Léptessük fel Vadász építész úrat, aki nem tagadja meg magát:
-az áthelyezésben a jó szándék és az örömszerzés vágya vezérelte

szenter 2012.04.15. 17:22:40

komoly, mert az urat rövid u.!!!

szenter 2012.04.15. 17:42:31

az úr hosszú ú, de az urat rövid.

Horizont 2012.04.15. 18:11:22

@szenter:
Tudom, csak nem értem!!
Ezért képes voltál egy kommentet (többet) megírni!
Ejha!

naneee3 2012.04.15. 18:48:01

@Horizont:
NEMZETVEZETŐJÉNEK és NAGYSÁGOS környezetének kívánt orális gyönyörűséget okozni

szenter 2012.04.15. 19:12:01

Igen, mert korrektor a szakmám...

Horizont 2012.04.15. 19:47:50

@szenter:
Jó oké, nagyon kéne vigyáznunk a szép magyar anyanyelvünkre.
Elhiszem azt is, hogy korrektorként bántja szemed.
Csak úgy odavágtad azt a kommentet:)
" Úrat javítsák ki rövid u-ra!!!"
Ki?? Csak így?? Tehát nem csak a nyelvtan fontos, hanem a stílus is:)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.16. 05:05:44

@Kandeláber:

Na most már nem tartozok közéjük? És te?

"tudom, hogy komcsi volt"
vs
"értem én, hogy komcsi volt"

Szóval ki a funkcionális analfabéta?

Gy_A 2012.04.16. 11:12:59

@Ironfist:
"A nemzetiszocializmus eszméje még olyan autonóm személyiségeket is megkísértett, mint József Attila, aki 1933-ban A nemzeti kommunizmus címmel egy rövid esszét is megfogalmazott"

Ungváry Krisztián: Kik azok a nyilasok?
beszelo.c3.hu/03/06/085ungvary.htm

Albu 2012.04.29. 00:07:17

A hugyos bokrok közé dugva jobb?

2012.04.30. 12:33:31

@Albu:
Igen ... egy téren, egy parkban, bárhol a bokrok között jobb lenne. Az meg már csak rajtunk múlik, hogy azok a bokrok ne legyenek hugyosak!

alte trottel 2013.10.03. 11:38:15

@Kandeláber:
Én tizenhét évesen kantátát írtam a pinához. Na UND?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.05. 21:01:26

annyira komcsi colt, hogy fasidzta, nemzetiszocialista, vagy nyilas pártot akart létrehozni

süti beállítások módosítása