Skip to content


       Szűrés lista

Az ingyenutazás marad


Az utazási kedvezmények felülvizsgálatára kényszerül a kormány. A rendszerről mindenki tudja, hogy igazságtalan, pazarló, drága, de hogy mennyire drága, arról már kevés adatunk van.

A regisztrációs jeggyel egy időben megpróbálták mérni, hogy hányan utaznak ingyen, jegy nélkül, de ezt a rendszert megszüntették arra hivatkozva, hogy a regisztrációs jegy önköltsége 10 forint, és ezt a (230 milliárd forint állami támogatásból is gazdálkodó) MÁV, valamint a Volán társaságok nem tudják finanszírozni. A BKV-n be sem vezették ...

A legújabb tervek szerint a 38 utazási kedvezményből csak négy maradna meg: a diákok, a nyugdíjasok, a rokkantak kedvezménye, valamint 6 év alattiak és 65 éven felüliek ingyenes utazása. De még ennyire sem tökösek, ugyanis a többi kedvezményről a közlekedési cégek döntenének, hogy megtartják-e őket vagy sem. Vagyis úgy vesznek el, hogy nem is vesznek el, de ha el is vesznek, a közlekedési vállalat ilyen gonosz.

Pedig most bele lehetne nyúlni a rendszerbe, hiszen ahogy már hallottuk, lazán rá lehetne kenni az IMF-re. A Széll Kálmán terv szerint 2013-ben 60 milliárdot kellene megspórolni a tömegközlekedésen, a kedvezmények felülvizsgálatával együtt.

Ahogy már írtuk korábban, mi vagyunk az Európai Unió egyetlen országa, ahol alanyi jogon ingyen utazhat minden 65 éven felüli állampolgár. Sőt, nem csak a magyar szépkorúak, de az EU  valamennyi szépkorú állampolgára. Nyilván a tizenvalahanyadik megszorítócsomag bejelentése után csak felteszi a derék adófizető állampolgár magában ezt a kérdést: miért is? Ilyen gazdagok vagyunk?

Ingyenebéd persze nincsen, a MÁV, a Volánok állami támogatásában benne van valamennyiünk pénze, ahogy az adósságukban is.

A BKV ebben ez esetben egy külön történet, mert ott nem tudják, hogy hány ingyenes utazás történik, és most már az állam nem is fizeti ki ennek az árát, pedig ugye törvény írja elő az ingyenes utazást. Ez olyan, mintha törvény írná elő, hogy a bal kezes embereknek ingyen jár a zsemle, de a pékek nem írhatják fel, hogy hány ingyen zsemlét voltak kénytelen kiadni, és az állam nem is fizetné ki nekik a veszteséget.

Bár ahogy tegnap olvastuk a Véleményvezéren, ezen múlhat a Fidesz győzelme 2014-ben, márpedig sok nyugdíjas az sok szavazat ... nem véletlen, hogy az ingyenes utazások legádázabb védelmezője éppen Mesterházy Attila.

Hatalmas populista cirkusz lesz ebből, nem véletlen, hogy az "egy nap alatt benyújtom a törvényt majd másnap már a Közlönyben van" törvényalkotási módszerrel operáló Fidesz be van fosva, hiszen egyrészt pénz az valóban nincs, másrészt meg a Nyugdíjasok és a Kisemberek Legjobb Barátja, az MSZP versengve a DK-vel ott köröznek a fejük felett és várják, mikor csaphatnak le egy-egy óvatlanul kicsúszott félmondatra. Nem is véletlen, hogy a legkevesebb nyugdíjas szavazóval rendelkező LMP állt csak ki a valódi reform mellett. Meg is kapták egyből a magukét a KDNP-től.

Címkék: fidesz máv volán

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr394919972

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.23. 10:49:19

@Enrico72: "Akinek sok van, annak még több adatik, akinek kevés, attól az a kevés is elvétetik."

Fogd már föl, nem működik a szocializmus! Ha valaki szolgáltatást vesz igénybe fizessen! Ha nincs pénze ne vegye igénybe a szolgáltatást.

mim 2012.11.23. 10:49:35

Nekem van egy egyszerű ötletem. Nyugdíjas szép kártya.
Utána fogják szépen a dotációkra "félretett" összeget, szorozzák be 0.8-al, majd szépen egyenlően elosztva kapják meg a nyugdíjasok.
Utána szüntessék meg a kedvezményeket.. vagy minimalizálják 10-20%-ra 80-100% helyett.

Jellemzően mint minden marxista kormány, ez is fél a számoktól és halálos méregnek tekinti a tényeket.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 10:50:05

@Enrico72: Szerintem senkitől nem kellene elvenni a pénzt, ha a politika nem osztogatna, és nem lopkodna. Magyarországból akár adóparadicsom is lehetne, és a nyugdíjas is jobban élne.

ámbátor 2012.11.23. 10:51:04

index.indavideo.hu/video/En_elmennek_Orban_Viktorhoz_is
Neki is jár az ingyen utazás. Köszöni szépen, de ha lehetne inkább a rá jutó összeg felét, kp-ben. És mindenki jól jár. A zembereknek feleannyiba kerül, ő meg vehet rajta krumplit. Vagy utazhat a volán buszon. Vagy amit akar.

LaposElem (törölt) 2012.11.23. 10:53:49

@7esbusz: Ez így van. Aki ma aktív, az dolgozhat 45-50 évet, sokkal többet, mint a mai nyugdíjasok, befizethet adóként sokkal többet, mint a mai nyugdíjasok, de amikor eljut oda, nem fog kapni semmit. Ahogy mondod, le van szarva. Csapdahelyzetben van, öngondoskodni nem tud, (mert a nettója kb felének megfelelö összeget csengethet be nyugdíjjárulék címén), de az állam sem gondoskodik majd róla.

vallatas 2012.11.23. 10:56:10

@ámbátor:
Fentebb írtam, hogy mennyibe kerül egy nyugdíjas utaztatása.
Nem lehet, hanem biztos, hogy okosabb lenne inkább ennek az összegnek a felét krumplira adni.

@TaTa86.:
Nem véletlen, hogy ennyi kommunista híve van a Fidesznek.
lesz még majd itt magyar olaj, meg magyar narancs. :-) ha majd elfogyott a nemzeti bank tartaléka.

LaposElem (törölt) 2012.11.23. 10:56:18

@Enrico72: Megeszik tán a pénzt, ha nem tudnak fürdöbe menni? Érdekes rokonaid vannak.
Az rohadt nagy gazdaságélénkítés amúgy, hogy elégetik az importált gázolajat a buszban. Grat!

Seduxen (már NEM dr.) 2012.11.23. 10:58:35

@Enrico72: nyugtass meg, hogy ezt a sok baromságot, amit leírtál, ezt el is hiszed:)

ati27 2012.11.23. 11:01:04

@Enrico72:
Mesélj például a "világbajnok" ÁFA-ról... Ugye amikor a "komcsik" levitték 20%-ra ment a rinya, hogy miért csak ennyivel vitték le? Amikor visszavitték 25%-ra, no akkor meg ez volt a legnagyobb nemzetellenes bűntett... Oszt mos mennyi is? Hozzáteszem, FIDESZ szimpatizáns koromban én is így gondoltam... Csakhát kinyílt a szemem, amikor "dr" Schmitt lett a köztársasági elnök... Akkor azt mondtam magamba, ezek biza rosszabak mint az MSZP...

vallatas 2012.11.23. 11:03:51

@ati27:
lehet rosszabbak mint az MSZP, de legalább nem kommunisták!
:-) ez az új duma, bár érdemes lenne nagy plakáton hirdetni a Fidesz képviselők KISZes múltjáról szóló listákat, lenne ám meglepetés.

ati27 2012.11.23. 11:09:01

@Secnir:

Nézd meg pl a telefontársaság-állam kartelt... Fizetik szépen a különadókat, és bazi magasan tartják a percdíjakat.. És egymás között is szépen karteleznek.. Az állam meg nem szól közbe, mert ugye szépen csengetnek a srácok.. Enrico még mindig abban a hitben van, hogy nem az "zemberek" fizetik meg.. Nem b..d meg, a marslakók! :D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.23. 11:11:59

Na, de az a fontos hogy mégiscsak a Te Orbán Viktorod jobb mint bárki más, nem morgolódni hanem befizetni szépen az adókat, kicsengetni a teljes áru vonatjegyet és körkapcsolgatni a tévén...

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 11:12:53

Amúgymeg lesz itt nyugdíjasozás rendesen.

ati27 2012.11.23. 11:18:49

@vallatas:

Ha csak KISZ-esek lennének ott is, az lenne a legkisebb probléma... Miért is kaszálták el az ügynöktörvényt? Persze a sok sötétnek eccerűbb a komcsikra/zsidókra/multikra/karvajtőkére fogni, ha szarul megy valami.. (azt lehet behelyettesíteni, ami közelebb áll a személyiséghez) És kik is élnek ezekkel az indokokkal, no a droidok.. A Fidesz a legbolsibb párt a vidéken.. Habár az MSZP is ott van szorosan a nyomában: Lásd a kiszivárgott választási stratégia... Persze ezek a pártok csak azzal kampányolnak amire igény van.. És erre van igény.. Magyarul nem is igazán a FIDESZ, vagy az MSZP a hibás... Ők aztán igazán tisztában vannak a piacgazdaság működésével, ne aggódj! Bárcsak maga a nép lenne ennyire tisztában ezzel! :D

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.11.23. 11:21:59

@Enrico72:
Van pofád ezt megkérdezni azután, hogy a kormányod bevezette az egykulcsos adót, és eltörölte az adójóváírást??!!!

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 11:27:20

@Enrico72: Bocsi kismajom.Én kisember vagyok és havonta egy huszassal kevesebbet keresek,mint tavaly,akkor ki is fizet?

Secnir 2012.11.23. 11:48:01

@kifordított nagyanyó:
"Bocsi kismajom."
már ne is haragudj, de ne majmozz le egy ökröt. az a majomnak sem esik jól.

szemforgató farizeus 2012.11.23. 11:50:28

Mekkora koppanás lesz itt. A keresőképes emberek folyamatosan lelépnek az országból, és még be sem indult az igazán durva elvándorlás. Sokan még kivárnak. Ki fogja ezt a putrit eltartani 3-4 éven belül? A nyugdíjasok? Tényleg meg kellene vonni azt a kurva szavazati jogot tőlük...

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 11:51:45

@Secnir: Tudom,hogy ez sértés az állatoknak,de mit mondjak neki?Azt hogy fideszbirka.
Ez a birkáknak sértő.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.11.23. 11:54:48

@kifordított nagyanyó: javasolnám a narancstálib kifejezést. Esetleg a barlangi troll-t :D

guma 2012.11.23. 12:02:17

Azért nem árt megnézni ezt a korfát kezdetnek : www.ksh.hu/interaktiv/korfak/orszag.html
Majd átböngészve újra a blog szövegét van egy kérdésem. Mi van a magyar igazolványos utazásokkal? Ha jól emlékszem több ezret adtak ki anno. Most is jár nekik a kedvezmény , amikor állampolgárok lehetnek és szavazni fognak?
Ez nem diszkrimináció az itthoni polgárokkal szemben? És igen jelképes összeget mindenkinek kellene fizetnie, akkor is ha az országban a nyugdíjasok pénzén vásárolt metrószerelvények, buszok, vonatok mennek ma is jó részt...
(Különben az elmúlt fél évben 3x utaztam buszon és vonaton is, de nem a nyugdíjasokkal volt tele egyik sem. Sőt alig akadt az utasok közt, így nem igen hiszek a statisztikának sem.)

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 12:09:07

@Seduxen (már NEM dr.): A varánuszon is akartam már kérdezni,hogy stefi egy barlangi,vagy hegyi troll e. Vagy csak sima mezei troll.
De kösz az ötleteket.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.11.23. 12:20:53

@Enrico72: Tudod az a röhejes, hogy saját magatok igazoljátok, amit gondolok rólatok:

"Az is kiderült, hogy a butább állatok, például a tyúkok, kacsák és juhok, képtelenek megtanulni a Hétparancsolatot. Hógolyó sok fejtörés után kijelentette, hogy a Hétparancsolat lényegét gyakorlatilag egyetlen sarkigazságba lehet sűríteni: "Négy láb jó, két láb rossz!" Azt mondta, ez magában foglalja az Állatizmus elvének lényegét. Aki ezt a maga teljességében felfogja, az mentes marad minden emberi befolyástól. A madarak eleinte tiltakoztak, mivel úgy érezték, hogy nekik is két lábuk van, de Hógolyó bebizonyította nekik, hogy tévednek.

- A madár szárnya, elvtársaim, mozgásszerv, nem pedig manipulációs eszköz - jelentette ki. - Ezért hát lábnak kell tekinteni. Az Ember megkülönböztető jegye a kéz, az az eszköz, amellyel gazságait végrehajtja.

A madarak nem értették Hógolyó magasröptű kifejezéseit, de elfogadták a magyarázatot, és valamennyi egyszerűbb állat nekiveselkedett betéve megtanulni az új sarkigazságot. A pajta hátsó falára a Hétparancsolat fölé, még nagyobb fehér betűkkel felírták, hogy NÉGY LÁB JÓ, KÉT LÁB ROSSZ! Mikor már kívülről tudták, a juhok nagyon megszerették ezt a sarkigazságot, és a réten heverészve gyakran elkezdték kórusban bégetni: "Négy láb jó, két láb rossz! Négy láb jó, két láb rossz!" Órákig bégették, soha nem untak rá." (George Orwell: Állatfarm)

Mint ti az "emúttnyócév"-re, a "gyurcsányahibás"-ra meg a "nem leszünk gyarmat!"-ra meg a "ne a zemberekkel fizettessék meg"-re.

százfogú c.zenekar 2012.11.23. 12:46:24

@Enrico72: Tisztelt Enrico!
Hadd világosítsalak fel pár dologról! A különadókat már áthárították a bankok is, telefontársaságok is. Vodafone pl. még sms-ben is értesítette az ügyfeleit, melyben nem is titkolta, hogy az adók miatt emeli a percdíjat.
A bankok szintén. Drágább lett a készpénzfelvétel, nehezebb hitelhez jutni, mert csökkent a kihelyezhetö készpénzállomány az adó hatására.
Elárulok még egy titkot: a kormány pont azoket próbálja megfojtani, akiktöl nagyban függ a gazdaság növekedése. Ha nincs hitel, nincs fejlesztés, nincs gazdasági növekedés. Ha a telekommunikációs, ill. közmücégeket megadóztatják, nem tudnak fejleszteni, árat kell emelniük, a külföldi befektetök meg elszálingóznak, mondván, gyatra az infrastruktúra, és még az is drága.
A szja- csökkentés és áfaemelés: az egyik kezükkel adtak (ráadásul nem is mindekinek), a másikkal elvettek. Ezáltal, ha szerencsés vgy, többet viszel haza, de minden drágább lett, ezért kevesebbet tudsz vásárolni. Ebböl kifolyólag meglódul az infláció.
Az egy nagyon populista felfogás, hogy pfuj, rohadt multik, meg nagyvállalatok, profitot mernek termelni, rohadjanak meg, megadóztatjuk öket, de sajnos így müködik a piacgazdaság. Ha megfojtod a tehenedet, akkor nem lesz tejed, ilyen egyszerü!
Lehet próbálkozni másik rendszerrel, de - ahogy a történelem megmutatta - nem fog müködni!
Egyébként meg nyomeganyut, hülyegyerek!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.11.23. 13:03:05

@Enrico72:
Szerinted a nyugdíjasok utazása pörgeti a magyar gazdaságot? A hiánya pedig a demenciát?

Az aggkori elhülyülés nálad már elkezdődött. Szóval minél hamarabb pattanj fel valamelyik mocsoktól ragacsos vasúti kocsiba, nehogy még hülyébb legyél.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.11.23. 13:05:25

@Enrico72:
Ami nem tézis, arra nem lehet antitézist írni.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.11.23. 13:26:08

@Enrico72:
"Szerintem inkább fizessenek adót a bankok és a telefontársaságok,"

Elszomorítalak. Minden gazdasági tevékenység célja a profit (értsd: nyereség). Ez a kapitalizmus alapja te sötét fasz.
Te és a te szektás fajtád fog először sírni a szar mobilszolgáltatás miatt, ha mobilszolgáltató nem tudja majd megfelelően karban tartani a hálózatát mert a törpecsúti fekete lyuk elnyeli a profitjuk nagy részét.

"Valamennyit megpróbálnak majd áthárítani, de nem fog sikerülni"

Megint elszomorítalak. Sikerült. A magyar hitelkihelyezések és a beruházások lényegében befagytak. Mégis minek a következménye magyar gazdaság zsugorodása?
Tudjuk a szektád szerint az IMF-nek az EU-val van baja, nem a zsebpiszok vidibuzival és kancsal piros pöttyös seggű miniszterével.

De akkor mégis miért nem a mi gazdaságunk növekszik 3%-al, és miért nem az EU-s németekké zsugorodik másfél százalékkal?

vakuljmagyar 2012.11.23. 13:37:16

tényleg ostobaság az egész Unióra kiterjesztett ingyen utazás 65 felett, a külföldiek nagyon tudják és élnek is vele. Ha ezt megszüntetnék és csak a nyugdíjasok utazási kedvezményét, 90-50 % tartanák meg, az nem járna komoly szavazatvesztéssel, ellenben maradna egy csomó pénz a kasszában. Vagy lehetne szociális alapon támogatni a nyugdíjasok utazását igazolvánnyal. Ekkor nem kellene a külföldieket is támogatnunk

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.11.23. 13:53:55

@ketroot:

Vastagbőr a javából.

Ez beszél intelligens, korlátozott, stabil, ellenőrizhető és elszámoltatható államról? Ez?
Aki azzal dicsekszik, olyan jól kapart a rapcsák hájas segge mögött, hogy már a gyereke jó parti?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.11.23. 14:02:04

@vakuljmagyar:

Szerintem nem direkt csinálták.
Szerintem ez a balfasz magyar kodifikátorok sara. Akik ugyanúgy értenek a munkájukhoz, mint Kuszaszem a gazdaságpolitikához.

budha65 2012.11.23. 15:07:04

Hát persze,mert a sok harácsoló gazember nyugger mindennap utazik feszt a békametetre meg vissza ,basszátok a fekete vonatok megszűntek,munkába már alig jár valaki, a vonatok csak a koszt szállítják egyik városból a másikba. Ki az a elvetemült aki jobb sorsa ellenére vonatra ül? Anyuggerek legfontosabb célállomása az orvosi rendelő, ezt kifizetné neki a Tb. is utólag, de lassan már oda se megy,mert ne lesz orvos, a gondolkodás nem ártalmas,csak fárasztó,faszok!!!!

Gandalf(helyett) 2012.11.23. 15:27:32

@7esbusz: Tévedsz, legalábbis egyvalamiben. A mostani nem nyugdíjasok nem biztos, hogy lesznek valamikor is azok. Nem azért, mert ne érnénk meg. Bár egy kis nyugdíjkorhatár emelés simán megoldja. Azért nem leszünk azok, mert nem lesz nyugdíj(ra pénz).
Egyébként nem veszik el a főkedvezményeket, mert akkor járatokat kellene ritkítani, azt pedig csak az előző garnitúra csinálta, mint tudjuk.

megfigyelt 2012.11.23. 15:50:28

@7esbusz: Feltehetően a teljesen tájékozatlanok táborába tartozik,mert az ugyan igaz,hogy évek óta mást sem hallunk,hogy a régi nyugdíjasoknak milyen jól megy,ehelyett ha ismerné a Magyar nyugdíj KÁOSZT,akkor tudná,hogy a 2004 előtti nyugdíjasoknak a nyugdíja 15-65 % al alacsonyabb az azonos munkaviszonnyal rendelkező és egyforma befizetést teljesítö nyugdíjasokhoz képest mint akik 2004 után mentek nyugdíjba. Azzal teljes mértékben egyetértek,hogy igazságtalan a nyugdíjasok jelenlegi támogatási rendszere,mert a három barátommal ingyen megyünk minden héten Budapestről Paksra halászlét enni míg az unokám jelentős költséggel utazik edzésre és a 45 éves munkanélkülinek is teljes árú a menetjegye,viszont a Ököritói nagybátyám egyszer sem vett a 20 éves nyugdíja alatt igénybe kedvezményes utazást ez nekünk Pestieknek nagy ajándék, Van egy BAROM kormányunk aki a gyerek nevelést azzal segíti,hogy majd a szülők magasabb nyugdíjat kapnak.Ezek a csőlátó hülyék még nem hallottak olyat hogy egy háromgyermeket nevelő becsülettel tanittató házaspár 60-62 évesen elhunyt. Ennyi marha mint a parlamentben csak a legelőn található.

mizrolist 2012.11.23. 16:32:26

@Enrico72: hadd kérdezzek valamit: a nyugdíjasok fizetnek valamit a fürdőben, ha már erre hivatkozol? Vagy a belépőjük ott szintén extra kedvezményes, ne adj isten az OEP finanszírozza? :P

Prof. Dr. Simon Templar 2012.11.23. 16:44:23

@megfigyelt: Majd Szájtátó, mint Süvi, ezt is megmagyarázza:
""- Elvtársak! - kiáltotta Süvi. - Remélem, nem képzelitek, hogy mi, disznók, ezt önzésből csináljuk, vagy előjogokat akarunk biztosítani magunknak? Sokan közülünk egyenesen utálják a tejet meg az almát. Én sem szeretem. Egyedüli célunk az, hogy megóvjuk egészségünket. A tej és az alma (ezt bizonyítja a Tudomány, elvtársak) olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek nélkülözhetetlenek a disznók egészséges táplálkozásáshoz. Mi, disznók, szellemi munkások vagyunk. Ennek a tanyának az egész vezetése és szervezése a mi vállunkon nyugszik. Éjjel-nappal a ti jóléteteken őrködünk. A ti kedvetekért isszuk a tejet és esszük meg az almát. Tudjátok, mi történne, ha mi, disznók, elhanyagolnánk kötelességünket? Visszajönne Jones! Igen, visszajönne Jones! Biztos vagyok benne, elvtársak - kiáltotta Süvi, szinte könyörögve, ide-oda ugrálva és a farkát tekergetve -, biztos vagyok benne, hogy nincs köztetek senki, aki Jones visszatérését kívánná!" (George Orwell: Állatfarm)

Mi is van mostanság a buszok seggén??

7esbusz 2012.11.23. 17:33:56

@megfigyelt:
Valamit sikerült félreolvasni. Ki mondta, hogy olyan jól megy a nyugdíjasoknak?
Én csak azt mondom, hogy a jövőben nyugdíjba vonulóknak - ha egyáltalán - sokkal rosszabb lesz mai értéken számolva, mint a maiaknak.
És ha már itt tartunk, nem kéne kivételezett rétegeket alkotni a társadalmon belül, pl én, sem idén, sem jövőre nem kapok fizetésemelést, nem hogy inflációkövetőt, mint a nyugdíjak, hanem semmilyent. Ez nem csak azért szívás, mert így tulajdonképp reálbér csökkenés van, hanem mert az általam befizetett nyugdíjjárulék is szinten marad és akkor vajon miből emelik a nyugdíjakat? Csak nem hitelből? Vagy máshonnan elvont pénzekből? 1% nyugdíjemelés 30 milliárd. Hány % volt idén eddig? Lehet számolgatni.....
De ha esetleg nem vágja valaki, nekem nem a nyugdíjasokkal van bajom, hanem a kormány felelőtlen, szavazatmaximalizáló nyugdíj és kedvezménypolitikájával. (nemcsak a fideszével, a szocik ugyanezt csinálták, megspékelve 13. havival és még nagyobb emelésekkel, Gyuláról nem is beszélve.....)

Horizont 2012.11.23. 17:55:55

Az a baj, hogy a teljes árú jegyet fizetők sincsenek annyian. A Volánnál legalábbis. Busszal járok és nincs olyan nap, hogy a 10 percnyi buszos utazásom alatt, min. 4 telefonhívást ne bonyolítsanak le a buszvezetők. A téma: merre járnak az ellenőrök a megyében!!?? És ha a túlvégen járnak akkor megy a "nem adok jegyet és kevesebbet fizethet" akció!És ez megy mindennap!! Mekkora bevétel kiesés ez már. Sok kicsi sokra megy!
A nyuggerezésről! Az édesanyám 76 éves. Nem kért ő semmit soha. Majdnem 40 évet dolgozott. Nem veti fel a sok nyugdíj:) Most menjen oda a parlamenthez, hogy jajj kérem vegyék el az utazási kedvezményem nem kell nekem, majd fizetek én ha utazom?!Miért a nyugdíjasokat kell szidni?Miért kell ebbe a hibába esni és bedőlni ennek? Miért nem lehet a szavazatszerzésre készülő pártokat szidni? Igen mindenkinek minden szolgáltatásért kéne fizetni és bizony ha nem telik rá akkor ne éljen vele. Csakhogy itt nálunk egyre több mindenre nem futja és ennek egyre jobban bővül a köre! És nagyon jó lenne ha a felső vezetőink jó példával járnának előttünk a spórolás területén!

tudi 2012.11.23. 17:56:44

Pedig ezen változtatni kellene, mert olyan, hogy "ingyenutazás" olyan nincs azt valaki fizeti. Engem az se érdekel, hogy ingyen utazik, de akkor már vetessünk meg velük egy "ingyenes utazásra jogosító bérletet" 10-20 ezer forintért/év, mert akkor legalább fizettek azért, amit igénybe vettek.

Yobbágy Fery 2012.11.23. 18:42:35

@Enrico72: Hülye vagy, egyes, leülhetsz.

Bajnai a 13. havi nyugdíjat vette el. Kisfiam mondd csak, mi is a neve a 13. hónapnak? Ja, hogy ilyen nincs is? Hát akkor bizony egy korábbi populista döntést korrigált (bezzeg a görögöket jó volt szidni az n+1. havi juttatások miatt, amikor meg nálunk veszik vissza ugyanezeket, akkor a jó édes anyját annak, aki meglépi).

Nekem viszont imádott kormányod elvette azt a pénzem, amiből NEKEM lett volna nyugdíjam. Cserébe belengette a lónak egy bizonyos részét. A nyugdíjkorhatár folyamatosan emelkedik, mert ilyen körülmények közé, amit ezek 22 év alatt összehoztak (jobb és baloldal közösen) épeszű ember nem szül gyereket, de ha mégis, akkor kipottyantott még egy leendő munkanélkülit, mert munka az egyre kevesebb. Na, hát örülhetek, ha még tudok járni, amikor nyugdíjba megyek, és akkor se kapok majd semmit se, hála imádott viktorodnak.

Takarodj vissza a petricsészébe, te egysejtű idióta!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 19:09:30

Kicsit OFF:
index.hu/gazdasag/2012/11/23/meg_melyebben_a_bovliban_magyarorszag/

Érdemes megfigyelni az NGM válaszát is, tiszta Rákosi korszak.

Persze, mindenki hülye, csak én vagyok helikopter - mondta Matolcsy...

ketroot 2012.11.23. 20:00:38

@Jani haverja:

mandiner.hu/cikk/20121123_leminositette_magyarorszagot_a_standard_poor_s

Olvassgass hozzászólásokat.

Látod, ilyen elmés emberek a fidesz törzsszavazói.

Siralmas.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.23. 20:40:57

@ketroot:

Katasztrofális az az agyhaláltánc performansz, ami ott folyik. Némelyik annyira elkeserítően hülye, hogy már röhögni sem lehet rajtuk.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.23. 21:14:26

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Megfogalmaztad helyettem, nem nagyon van mit hozzátennem. Tényleg siralmas. Szegény Magyarország :(

elprotector33 2012.11.23. 21:45:12

Lehet ezt az ábrát,csak a primitív emberek tudják értelmezni...(pl:én). Öljetek meg! Tépjetek szét!

elprotector33 2012.11.23. 21:47:58

Akkor is szarul néz ki...

tankaranka 2012.11.23. 22:00:31

höhö... becsületszavamra nem panaszként mondom, csak tény : nálunka családban a nagyszülők elég magas nyudijat kapnak ( mind a négy ) ketten még dolgoznak is nyugdij mellett. A gyerekeim vidéken tanulnak. Nekem 8 ezer körül lenne egy retúr az intercityn, a gyerekeimnek meg azért drága a hazautazás, mert itt Budapesten többezer ft a tömegközlekedés egy hétvégére. Nekem meg lakáshitelem van, hát 8 ezerért nem fogok utazgatni....túl drága.

Úgyhogy a nagyzsülők rendszeresne lejárnak, de tényleg az megy, hogy csináltam spenótot , viszek le a gyerekeknek meg felhozom a szennyest, kimossuk, majd leviszem :-)

Végülis nekünk jó ( mármint ha a család egészét nézem ) csak fura...

InversioN 2012.11.23. 23:10:13

@Enrico72: Igazából el sem tudom dönteni, hogy te most tanulatlan vagy vagy szimplán ostoba. Maradjunk az előbbinél, az toleránsabb, mert azon még lehet változtatni. Azt hiszed, hogy a vállalkozás egy bűvészkalap, amibe belenyúlsz és kijön a pénz. Ha egy cégnek megszüntetik a motivációját, akkor elmegy. Minél nagyobb a vállalat annál nagyobb a működési kockázat, amiről gondolom sohasem hallottál. Ha nem elég nagy a nyereség a cég méretéhez vizsonyítva, akkor nem éri meg felvállalni ezt a kockázatot, sőt, csökkenteni kezdi, méghozzá elbocsátásokkal, esetleg kivonul és átadja a piacot Nyergeséknek (lehet ez is a cél...), akik viszont összedobnak majd egy rettenetesen silány, ámde jóval drágábbat helyette. Persze a kirúgott emberektől nem vettünk el pénzt, elvégre hazaáruló fasisztaliberális karvalytőkét szolgáltak. De ez csak aprólék.
A fenntarthatóságról úgy látszik gőzöd sincs. Valakitől el kell venni. Rohadtul el kéne ismerni, hogyha nem megy a szekér, akkor nem a lovat kell halálra verni, hanem meg kell javítani azt a kurva kereket. Az állam VÉGES összegből gazdálkodik (persze rosszul, ezen is változtatni kéne) és a magyar gazdaság NINCS abban a helyzetben, hogy lehetőségein felül költekezzen. A következményeket viselni kell, ha képesek voltunk megszavazni 20 éven át a populista pénzszóró luxust a valódi fejlődés helyett, akkor nem nyavalyogni kell hanem befogni a nagy pofánkat és örülni, hogy eddig jobban élhettünk a megengedhetőnél. Csak a sok birka azt hiszi, hogy ezek a juttatások/bérszintek/kedvezmények a semmiből jönnek, ha eddig kaphatták, akkor ez elvételük csakis azért lehet, mert ki akarnak baszni velük. Véletlenül sem azért, mert elfogyott a pénz?
Ja persze értem én, vegyünk el attól, akinek még van és befektethetné, vállalkozást indíthatna és alkalmazna embereket. Várjuk meg, amíg senkinek sem lesz. Az állam majd beleírja az alkotmányba a kötelező jólétet és akkor úgyis lesz. Ja de várjunk csak, épp azt mondják, hogy a jóléti társadalom a múlté. Akkor most mi is van? Szopatjuk a munkát és hitelből nyomjuk a jólétet? Alapból olyan paradoxon, hogy beszarok a röhögéstől.
Kicsit elkalandoztam úgy tűnik, térjünk csak vissza ahhoz a fránya fenntarthatósághoz. Ha most nem szorítunk, akkor később annál nagyobbat kell. Minél nagyobbat kell, annál jobban fáj. Én jobban szeretem, ha megmondják, hogy kapok egy pofont és még el is dönthetem, hogy hova. De azon elborulna az agyam, ha ehelyett a gyerekem kapna váratlanul, nekifutásból pofánrúgást. Márpedig ez fog történni, Európa elmegy mellettünk, a vállalatok elhúznak és egyszer csak elfogynak a trükkök és derült égből államcsőd. Lehet itt hinni turulistenben és pártmágiában, ha elfogy a pénz, vége a játéknak. És persze az eltartottakat fogják először magára hagyni. Akkor aztán majd lehet nyöszörögni, hogy rosszul élünk. Egyébként nem is olyan rossz itt a helyzet, sőt, jobb mint a világ jó részén. Csak a beszűkűlt, öntelt emberek képtelenek lejjebb adni, még akkor is, ha tudnák, hogy később megszopják. Persze nem tudják, a pénzt nyomtatják, az áram a vezetékbőll jön, a Nap meg a Föld körül kering.
Nem szoktam sűrűn kommentelni, de néha már elborul az agyam a kollektív dilettantizmuson és alapvető logikátlanságokon amiket képesek egyesek produkálni. Gondolkozni kéne, főleg mielőtt kinyitod az arcod és nekiállsz sületlenségeket lökni. Persze hiába is remélem, hogy az embereket fel lehetne világosítani a gazdaság működéséről, úgysem értenék meg, hanem kimennének bankárt égetni, mint a sötét középkorban. Hát igen, a sötétség nagy úr.
Érdekes módon a nagyszüleim is alacsony nyugdíjból élnek, mégis hányingerük van az agyatlan osztogatástól, a markuk tartása helyett viszont állatot tartanak és növényeket termesztenek lassan 80 éves koruk ellenére, a politikára meg szarnak rá és teljesen boldogok. Ők képesek felfogni, hogy mi hogyan működik, pedig egyikük sem jutott tovább 8 általánosnál ( na jó, a középsulitól el lettek tiltva 56-os mókák miatt), ergo szerintem ez nem iskolázottság kérdése. Sajna a végére be kell lássam, tévedtem, az ostobaságod valószínűbb. Dugd csak a fejed a homokba, kár hogy nincs benne oxigén.

Ironfist 2012.11.23. 23:27:54

@vallatas:
"lehet rosszabbak mint az MSZP, de legalább nem kommunisták!
:-) ez az új duma, bár érdemes lenne nagy plakáton hirdetni a Fidesz képviselők KISZes múltjáról szóló listákat, lenne ám meglepetés."

KISZes? :)

Kövér László - MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke
Járai Zsigmond - MSZMP-tag
Matolcsy György - MSZMP-tag
Martonyi János - MSZMP-tag
Pintér Sándor - MSZMP-titkár
Schmitt Pál - az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban
Hoffmann Rózsa - MSZMP-tag
Mikola István - MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Stumpf István - MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Fónagy János - MSZMP-tag
Vonza András - MSZMP-tag
Ligetvári Ferenc - MSZMP-tag
Chikán Attila - MSZMP-tag
Boros Imre - MSZMP-titkár
Turi-Kovács Béla - MSZMP-tag
Harrach Péter - MSZMP-tag
Kerényi Imre - MSZMP alapszervezeti titkár, moszkvai nagykövet
Pozsgay Imre - MSZMP KB-tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB-titkár
Boross Péter - MSZMP-tag
Balogh Gyula - MSZMP-tag
Csintalan Sándor - MSZMP-tag
Orbán Viktor - gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár
Varga Mihály - KISZ-titkár
Rogán Antal - KISZ-titkár
Deutsch Tamás – KISZ-titkár

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.24. 00:55:21

Azt nem lehetne, hogy a benzinkúton is minden ötödik ingyen kapja a benzint?

picur3ka 2012.11.24. 02:18:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ez mar nagyjabol megvan. Borszin szerint megy. Az kb. minden otodik.

Ironfist 2012.11.24. 08:04:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Miért pont minden ötödik? Az elég véletlenszerű. Legyen inkább minden 18-65 év közötti! :)

esef 2012.11.24. 08:57:39

@Enrico72:
ha nekem sem 10e pénz lenne a viztéziköcsög-féle BKK/BKV bérlet havonta, akkor az én zsebemben is maradna olyan pénz amit esetleg fogyasztásra költenék...

esef 2012.11.24. 08:58:46

@Ironfist:
ráadásul ezek közül sokan olyan vének, hogy simán a nagyszüleim lehetnének. még ők hívják magukat fiatalnak...

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.11.24. 09:09:00

@Ironfist:

Boros Imre + D-008 fedőnéven III/II-8-as szt-tiszt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.24. 09:42:38

@Ironfist:

Igazából nekem már az is elég lenne, ha az olyan típusú és színű autókba, mint az enyém, lehetne ingyen tankolni.

@picur3ka:

Én még nem láttam ilyet, hogy valakinek a bőrszíne alapján azt mondta volna a kutas, hogy nem klell fizetni.

lac1 2012.11.24. 10:58:41

@vallatas:

A medencéssel elmennének ám a kurva anyjukba, de komolyan. Inkább azt, akinek van pénze hévizi lubickolásra, meg kutyát-cicát tartani, mert a hülyén nevelt kölykei nem nyitják rá az ajtót!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.24. 11:19:06

@InversioN: Nicsak a pókember bevadult.De nagyon igazad van.
De te egy fideszdroidnak írkálsz.
Ha a jövő héten viktorék kitalálják,hogy 20%-al csökkentik a nyugdíjakat,ez azt is megmagyarázza és tapsikol hozzá.

Ironfist 2012.11.24. 13:43:13

Emberek! Feltaláltam a - nem, nem a gépet, ami kivonja a levegőből a pornót, hanem egy fidesz-magyar fordítóprogramot!
Írom a lényegét:
[FIDESZ= wall_of_text from random fideszközeli zember]
[FIDESZ= insert here]
[magyar= result_"Éljen a párt! Éljen a párt!"]

a végső formája meg valahogy így nézne ki:

FIDESZ magyar
____________=_____________

És az első helyre jönne a szöveg bármilyen fideszzombitól, a magyar alá meg automatikusan lefordítaná a program, hogy mit jelentett az a rizsa magyarul.

Elnézést, ha tök értelmetlen az egész programozásilag, nem vagyok programozó, ha akad itt egy, megkérném, javítsa ki nekem olyanra, hogy valid legyen ^^

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.24. 14:39:55

Kicsit OFF:

Ha ilyen politikusokból állna Magyarország Parlamentje,akkor Magyarország jelenleg Európa egyik leggazdagabb és legboldogabb országa lenne:
index.hu/kulfold/usa/feher_haz/2012/11/17/ron_paul_elbucsuzott_a_kepviselohaztol/

Csak hát az ilyen politikus még az USA-ban is ritka, Magyarországon meg az ilyent még hírből sem ismerik. :(

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.24. 15:38:03

Az előzőekkel ellentétben viszont a magyarországi politikusok erre tartanak:

index.hu/nagykep/2012/11/24/mire_bukik_orban_viktor_keleten/

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.11.24. 17:23:41

Ha van az égiekben egy kis jóindulat, akkor segítenek, hogy kivételesen ne zero-nak legyen igaza a populista vircsaft forgatókönyvvel. Jó tudom álmodozás meg minden, de ezt a rendszert tényleg nem tudjuk finanszírozni, valami átalakítás kell, és ha a jelenlegi paletta minden parlamenti és parlamenten kívüli formációja beáll a szavazathajszolásba az súlyos, sötét és kemény jövőkép. Ha van kis intelligencia is bármelyik oldalban, akkor rájön: jelenleg a rövid távon népszerűtlennek tűnő döntés már a választásokra is megtérül. Aki ezzel szemben kampányol az kormányzásképtelen legyen, ennyi. Egyetemek szünetelnek a vizsgaidőszakban, leminősítenek minket ismét, nincs pénz az egészségügyre, emberek fagynak meg stb. Aki nem vállalja fel a kedvezményrendszer és az átfogó struktúrák reformját, az azok melletti kiállást az a hanyatlást támogatja. Meg az olyan állatságokat, mint a télügyi biztos. Tényleg ahhoz kapcsolódóan:
“Téé-lügyi biztos,

hó a subája,

bőr a cipője,

guccsi zakója,

Közpénz, kő-öz-pénz,

meg is lesz a fizetés!” szabotazs.blog.hu/2012/11/24/telugyi_kormanybiztos_unnepi_csoda_kozpenzbol#more4923080

Asidotus 2012.11.24. 17:42:52

Az a baj, hogy a teljes ár a távolsági tömegközlekedésért irreálisan drága, és sok esetben még a helyijárati bérletek is azok.
Én közalkalmazotti fél árral szoktam Budapestre utazni, és szerintem az egy teljesen reális, vállalható ár érte.
A nyugdíjas is fizethetne 50%-ot, mint ahogy a 65 év alatti nyugdíjasok valóban ennyit fizetnek, ingyen "csak" a 65 év fölöttiek utaznak.

picur3ka 2012.11.25. 03:54:34

Igvazad van, nagyon draga, eppen a felvazolt helyzet miatt. Tele vagyunk kedvezmenyezettel. Mint minden teren, Palmas eu-i posztja ugyanezt festi. fizetni senki nagyjabol nem fizet.

Es ezek a szavazok tobbsege. Tokmindegy, melyik part van kormanyon, a mindenki szavaz alapjan. Csak csodre lehet gondolni, ha ezek szavazatat kell megnyerni. Egyszeru az allas.

msdng · http://barikad.hu 2012.11.25. 03:57:51

Szűnjön meg a vidék, középkori hagyományt minek fenntartani, Pesten meg járjon mindenki gyalog, az úgyis egészséges, oszt' jónapot xD

hircsarda.blog.hu/2012/10/25/megszunik_az_egeszsegugy_es_az_oktatas_2_ala_csokkenhet_a_hiany

dennisthemenace 2012.11.25. 18:33:31

@Frengi: Ezeket nem az erdekli, hanem a fattyaik bankszamlaja.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2012.11.26. 01:32:03

@msdng: Miért nem lehet minden ingyen? Persze fizetés sem kell, majd cserélgetünk egymás között.
Áram,víz,gáz,internet ....... ez mind a hanyatló mocskos zsidókézben lévő nyugat szennye, egy pirospöttyös seggű turulban született félázsiai orbánimádónak ezekre semmi szüksége.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.11.26. 07:22:18

@Enrico72:
Szóval azért kell ingyen (kedvezményesen) utaztatni a nyugdíjasokat, hogy ezzel ösztönözzék fogyasztásra őket ?!?!?
El kell fogadni, hogy ebben az országban a politikai körökben az az általános felfogás, hogy a 4 évenként megrendezésre kerülő "demokrácia-cirkusz" miatt a nyugdíjasokat, kisebbségieket, nagycsaládos-hegedűművész-tűzoltókat... stb. Szavazóbázisnak tekintik, akiktől nem szabad megvonni a kis kedvezményeiket, mert különben a másik ugyanolyan hazug és demagóg fostalicskára fognak szavazni... mert igen... könnyen hülyíthetők és elhiszik, amit a tv-ben rádióban, vagy a falu főterén monda... vagyis hazudnak !

Apeiron (törölt) 2012.11.26. 09:26:06

@Enrico72: " Persze jöhettek azzal, hogy de majd áthárítják az adót, de ha jól tudom sakkban vannak tartva azzal, hogy a versenyhivatalhoz fogunk fordulni"

Gondolom te egy igazi kádárista komcsi vagy, aki még sohasem vállalkozott. A nyugdíjas adókiesés pedig egy baromság. Reggel, a budin számolva az összeg tízmilliárdos nagyságrendbe esik. Matolcsy prófétád egyszeri nemmegszorító csomagjának mérete. Arról nem is beszélve, hogy ez a pénz nem vész el, hanem pl. tőkévé konvertálódik. Micsoda gazság egy magas, de hasztalan újraelosztással gazdálkodó, örökké tőkehiányos országban.

Te komolyan gondolod, hogy egy százmilliárdos pénzforgalommal rendelkező cég, ahol te - tehetséged és tudásod jutalmaképpen - legfeljebb a buditakarítást vállalhatnád el, tovább fog szolgáltatni és ugyanakkora befektetéseket eszközöl, ha lecsökkentik a profitját?

Apeiron (törölt) 2012.11.26. 09:28:46

@TaTa86.: Meglehetősen perverz, hogy a jobboldali párthívők egyszerű kádárkomcsik.

ati27 2012.11.26. 10:03:15

@picur3ka:
Mint fentteb írta valaki a "teljesárúval" is vannak problémák, pláne a vidéki buszokon.. Igaz nem mindegyik soför csinálja, de elég sokan.. Megy a telefon, merre járnak az ellenőrök... És meg is magyarázzák, hogy a "másik is lop".. De pl az adórendszerünk sem a kölcsönös bizalmon, hanem a csalásra alapul..

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.11.26. 11:27:08

Ésszerűbb megoldás lenne, ha a 65 év feletti ingyen utazást eltörölnék. A nyugdíjasok utazási kedvezményeit pedig a nyugdíjak mértékéhez igazítanák.
Pl.: Van aki kap havonta 120-130e Ft nyugdíjat, akkor annak minek +kedvezmény??? És még lehetne pár okos példát felhozni, hogy mi k legyenek az utazási kedvezményt kizáró okok. Holott sok havi szinten a 80-100e Ft keresetű dolgozó pedig szívja a teljes árú szolgáltatást.

Geza 2012.11.26. 11:44:07

@Nűnű: "Az a baj, hogy a teljes ár a távolsági tömegközlekedésért irreálisan drága"
Számoljunk azért egy kicsit!

Egy távolsági busz eszik 100 km-en 30 liter dízelolajat, ez legyen 440Ft/l áron 13200 Ft.

Ha ezt két óra alatt teszi meg, akkor a sofőr költsége bruttó 180e/hó fizetés, azaz 230e/160 óra bérköltség mellett 2900 Ft.

Kelljen a vállalat normális működéséhez kétszer annyi háttérszemélyzet, mint sofőr, ezek bérköltsége tehát további 5800 Ft.

Egy személyautó üzemeltetési költsége (adminisztráció, szervíz, stb., az üzemanyag nem!) 100 km-en kb. 2500 Ft, úgyhogy egy buszét becsüljük mondjuk 10000 Ft-ra.

Ezek alapján egy busz 100 km-re jutó összköltsége 31900, azaz 32eFt.

Ha egy buszra csúcsterhelésen 100 ember fér fel, számoljunk átlag felével, azaz 50 emberrel, akkor ez fejenként 640 Ft / 100 km.

Ennyi lenne tehát az önköltség. Ehhez képest pl. a Mátra Volán 1860 Ft-ot kér el ezért, ami az én olvasatomban kb. 200%-os haszonkulcsot jelent.
Persze lehet, hogy tévedek és jócskán alábecsültem minden tételt, és valójában az önköltség duplája az általam számoltnak, viszont ez még ekkor is 50%-os haszonkulcsot jelentene.

De ha csak amúgy 'józan paraszti ésszel' belegondolunk: minél többen megyünk egy járművel, annál gazdaságosabb, azaz ha a busz drágább, mint a kocsi, akkor ott valahol súlyosan elfolyik a pénz.

Egyrészt mondjuk ez nem lenne meglepő szeretett kis hazánkban, másrészt viszont azért a számolásokkal kapcsolatban szívesen látnék egy visszajelzést valakitől, aki ténylegesen ilyesmivel foglalkozik.

titan 2012.11.26. 14:02:24

@Geza: sajnos vannak még egyéb költségek is, pl. amortizáció, karbantartás, persze ezt az autónál nem tudom számoltad-e, de ha nem, akkor is az arányokat megváltoztatja

Geza 2012.11.26. 15:07:13

@titan:
Számoltam (ill. próbáltam), személyautónál ez kb. km-enként 25 Ft körülre jött ki (évi 20e km használattal):
- olajcsere kb. 15e Ft kb. 15e km-enként: 1 Ft/km
- légszűrő 3e Ft 30e km-enként -> 0.1 Ft/km
- gumikészlet: 120e Ft/ négy év -> 1.5 Ft/km
- vegyes szervízköltség: 120e Ft / év -> 6 Ft/km
- műszaki vizsga: 40eFt / két év -> 1 Ft/km
- biztosítás: 40eFt / év -> 2 Ft/km
- súlyadó: 20e Ft / év -> 1 Ft/km
- amortizáció:
ez nem konkrét x Ft/év, hanem 4 év alatt kb. felét veszíti az értékéből
ha egy 4 éves átlagos (nem luxus, nem zaporozsec) kocsit veszel és 12 éves koráig használod, akkor az értékcsökkenés kb. 1 millió Ft / 8 év -> 16 Ft/km

Ez így szumma kb. 28.5 Ft/km-re jön ki szgk. esetén, ezt becsültem felül fentebb busz esetén 100 Ft/km-rel. (Persze lehet, hogy ezzel még alá lőttem, buszom még nem volt.)

Geza 2012.11.26. 15:10:13

@Geza:
Számolni még mindig nem tudok :).
Amortizáció 1mFt/8 év = 1mFt/160e km = 6.25 Ft/km, ezzel a teljes költség meg 18.85, azaz 20 Ft/km.

titan 2012.11.26. 15:22:12

@Geza: mondjuk abban van igazság, hogy gyakorlatilag az összes nagyobb személyszállító vállalatnál a vízfej viszi el (valószínűleg) a legtöbb pénzt

kenájkikit 2012.11.26. 16:56:17

@Viktus: náluk az a szokás, hogy kinn megvárják őket, szokás bazz:D

Tomasz_a_gozmozdony 2012.11.26. 19:15:15

Mondjuk nem nagyon ertettem eddig se, hogy miert van tobb penze egy diaknak mint egy nyuggernek. Neki adott esetben muszaj hogy legyen berlete, mert negy kerulettel arrebb jar suliba. Azt se nagyon ertem, hogy a kozalkalmazottnak miert van nagyobb szuksege az 50%-os kedvezmenyre, mint egy minimalbert kereso teszkopenztaros biorobotnak. Megannyi kinzo kerdes...

Ironfist 2012.11.26. 20:05:18

@Tomasz_a_gozmozdony:
Kínzó kérdésedre kínzó válasz: közalkalmazottként 75ezret keresek. :)

D4D 2012.11.26. 20:26:38

@Geza:

Pár kiegészítés:

"Az a baj, hogy a teljes ár a távolsági tömegközlekedésért irreálisan drága"
Számoljunk azért egy kicsit!

"Egy távolsági busz eszik 100 km-en 30 liter dízelolajat, ez legyen 440Ft/l áron 13200 Ft."
- A Fogyasztás 22 liter és 50 liter között van. Függ típustól, útvonaltól, időjárástól (klíma, fűtés), utasok számától, megállók gyakoriságától.
Helyköziben hegyi vonalon akár még 60 liter is lehet a fogyasztás. A Bp-Visegrád-Esztergom, 63 km-en 69 megállóval (Fejből, bocs ha nem pontos) a leányfalui részen akár BKV-s, 100 literes fogyasztást is képes produkálni.

"Ha ezt két óra alatt teszi meg, akkor a sofőr költsége bruttó 180e/hó fizetés, azaz 230e/160 óra bérköltség mellett 2900 Ft."
- A volánok bérszerkezete általában óraalapú. Adott időszakra kettő db sofőrrel kell számolnod, mert az egyik vezet, a másik a kötelező pihenőnapját tölti. Mivel a hosszú számok a jellemzőbbek, ott nem lehet minden nap jönni. Maga a 180 bruttó nagyjából megáll, de kétszer vedd!

"Kelljen a vállalat normális működéséhez kétszer annyi háttérszemélyzet, mint sofőr, ezek bérköltsége tehát további 5800 Ft."
- Maximum harmad-negyedannyi kell. Egy 50 buszos üzem, ahol van 100 sofőr, elvan 10-15 szerelővel, 4 adminisztrátorral, 8 forgalmistával, 3-6 takarítóval, 5-8 őrrel, 5 vezetővel.

"Egy személyautó üzemeltetési költsége (adminisztráció, szervíz, stb., az üzemanyag nem!) 100 km-en kb. 2500 Ft, úgyhogy egy buszét becsüljük mondjuk 10000 Ft-ra."
- Ezt lentebb pontosítom.

"Ezek alapján egy busz 100 km-re jutó összköltsége 31900, azaz 32eFt."

- Ebben pár dolog nincs benne, jellemzően telephelyi költségek
-- Rezsi
-- Őrzés
-- Gépek
-- Víz (Mosás)
-- Egyéb
Egyéb alatt veszem azt, hogy 50 busz esetében heti egy tükörlap amortizációjával lehet számolni. De lehet, hogy lámpa kap kavicsot. Ha csak 12.000 Ft-al számolom a tükörlapot, akkor is 600.000 Ft/év. Évi két-három szélvédő szokott kimenni (50 db-os flotta). Darabja 400.000 Ft.

"Ha egy buszra csúcsterhelésen 100 ember fér fel, számoljunk átlag felével, azaz 50 emberrel, akkor ez fejenként 640 Ft / 100 km."
- 100 ember csak a csuklósra fér fel. Szólón olyan 60-80 körüli a max.

- A haszonkulcshoz pár érdekesség:
- Budapest-Dorog-Esztergomon az utasok 20-40 százaléka utazik végig. Ritkábban 60%. Pár hétvégi kocsin 80%, de az elenyésző. A többiek cserélődnek. Akár kétszer is. Így jön ki, hogy egy 120 személyes csuklóson utaztak 250-en, de egyszerre 80-nál többen sosem voltak.

- Egy hajnali Kartal-Budapesten szinte az összes ember végig utazik. Egész jegy elvétve. Nyugdíjas és ingyenes. 45 ember utazott, aki felszállt (jellemzően Aszódig, az fennt is maradt a BNS-ig.

- Rezsifutás.
Szigethalmon a volán pályaudvar helyben van a buszállomással egy helyen. Ám a tököli kocsiknak üresen le kell menniük Töklöre. Ez 6 km. 6 km vissza, akik Tökölön végeznek. Legyen ugyanannyi az ott kezdő és végző. 12 km buszonként. Kezdjen 8 kocsi Tökölön. Tökölön csuklósok járnak, tehát üres futásnál is megeszi a 30 litert. Ez napi 8x3=24 liter üzemanyag (plusz munkaóra, stb...), amire nem jön bevétel. 250 munkanap esetén ez egy évben 6000 liter gázolaj. 400 Ft-al számolva ez 2.400.000 Ft.

Másik példa Érd. Minden kocsinak ki kell állni a Volán telepről Érd aut. áll.-ra.. Oda vissza ez napi 7 km. A battaiak Százhalombattára állnak ki, de ha Battán parkolnak, akkor napközben általában lemennek üresen napivizsgázni, tankolni, mosni, javítani, stb....
Érden jelenleg kb. 70 busz dolgozik naponta. Vegyük úgy, hogy mind csuklós.
30x0,07=2,1 liter/busz/nap. 70x2,1=147 liter naponta.300 nappal számolva (Hétvégén kevesebb busz dolgozik) 300x147=44100 liter. Ez évi 17.640.000 Ft/év. Csak üzemanyagban.

Csúcsidő. Ha megnézed a menetrendet, akkor látod, hogy reggel befelé, délután kifelé van több járat. Ez úgy jön létre, hogy sok busz bemegy, majd üresen visszamegy, újból bemegy járatban,...
Van olyan forda, amelyikben nincsen üres futás. Van olyan, amelyikben a harmada ilyen (És volt régen Gödöllő, ahol Jászapátiból állt ki Hollókőre a busz. Ez 180 km csak rezsiben! De volt ott régen olyan is, hogy hosszabb volt a rezsifutás, mint a járati kilométer.)

D4D 2012.11.26. 20:38:19

@Geza:

Számoltam (ill. próbáltam), személyautónál ez kb. km-enként 25 Ft körülre jött ki (évi 20e km használattal):

Beírom a saját adataimat. Toyota Avensis, 2.0 D4-D Évi 40.000 km

Fogyasztás átlagosan 6,2 l/100 km. (5,3-7,2)

- olajcsere
--10.000 Ft/15.000 km

- légszűrő
-- Olajcserében benne van.

- gumikészlet:
-- Két évente kb. 40.000 Ft. új. Ha skót vagyok, vagy találok nagyon jó 85%-ost, akkor 25-30 ezer. Inkább 40.

- vegyes szervízköltség: 120e Ft / év -> 6 Ft/km
-- Ebbe mi van? Kopóalkatrészek esetemben:
Ékszíjak, Vezérmű, Vízpumpa, görgők, Váltóolaj,
Most csak durván tudom mondani: 85.000 Ft/2 év

- műszaki vizsga:
26.000 Ft/2 év --> kilométerfüggetlen. Ha áll a kocsid, akkor is fizetni kell.

- biztosítás:
-- Napi 100 FT baleseti sarccal. A0 közeli Bp.

- súlyadó:
- 14000 Ft/év

- amortizáció:
-- Én a vételárat elosztom az azóta megtett kilométerekkel. 10 Ft körülk vagyok

9mmPara 2012.11.26. 20:59:21

@Geza: Busz esetén nagyon nem mindegy a használat módja. Helyijáratozásnál egy modernebb járgány is simán megeszi a 60-70 litert, ezen kívül a fék+váltó+kuplung gyilkolódik nagyon (=drága). Érdemes még beszélni az utastér állagának romlásáról, a gondosan sózott városi utakon való folyamatos közlekedésről, stb. Nem tudok olyan cégről, amelyik akár csak nulla közeli eredményt tudna kihozni helyi közlekedésből (hiába akad fönn a szeme sok embernek, hogy 300 Ft körüli jegyből nem lehet üzemeltetni egy városi csuklóst). Keresni csak a hosszabbfajta helyközi (és az esetleges nemzetközi) járatokon lehet. Ott (a jármű pénzügyi amortizációjától függően) olyan 65-70 eurócent körül van egy km önköltsége -- legutóbbi információm szerint.

@D4D: Sokat számoltam személyautót is. Nekem, ha van benne banki hitel, akkor kb. évi 20-22.000 km-nél 50 Ft körül jön ki egy 1700-2000 köbcentis, dízel kompakt kilométere. Ugyanez 1600 körüli benzinesben inkább 55 Ft/km. Alacsonyabb éves futásnál mindkettő érték emelkedik, de a benzinesé kevésbé. Érdekes módon a motorom is eléri a 30 Ft/km-t (ez elég kellemetlen meglepetés volt), a frissen vett, céges használatú 50-es robogóra leszek majd nagyon kíváncsi.

9mmPara 2012.11.26. 21:06:02

@D4D: Ja igen, nem véletlen, hogy mindenki a gyakorlatilag kizárólagosan távolságizó Volánbusz útvonalait szeretné megszerezni. Igazi hiénatempó van :)

Geza 2012.11.27. 10:43:36

@D4D: Köszönöm a kiegészítéseket, számolom is bele azonnal!

Tehát az általam nem (vagy másképp) számolt költségek:

- én 1 sofőr + 2 háttér-emberrel számoltam (szumma 3), ezt módosítottad te 2 sofőr + 1/3 háttér-emberre (szumma 2 1/3). Ha a telep-őröket is hozzávesszük és felkerekítjük, akkor az én szumma 3-as becslésemnek csak a megoszlása más (2+1), így a bérköltséget akár hagyhatjuk is a helyén: 2900 * 3 = 8700 Ft / 100km

- üzemanyag: 60 l/100km * 440 Ft/l = 26400 Ft/100km

Kopó/fogyó alkatrészek:
(Te az adatokat egy 50 buszos flotta egy évére mondod, ez 50 busz * 260 munkanap * 16 óra * 50 km/h = 10.5 millió km-t jelent.)

(50 tükör + 3 szélvédő) / 1 flotta-év: (600+3*400) eFt / flotta-év = 1.8 millió Ft / 10.5 millió km = 18 Ft/100 km
Mivel ezeket csak példaként említetted, számoljunk még 3x ennyit a hasonlókra (lámpa, sárvédő, gumik, stb.): 54 Ft/100 km

A telep bérleti+rezsi díját ha próbálom becsülni (javíts légy szíves, ha nagyon mellélövök): 2 millió / hó = 24 mFt / flotta-év = 24 millió Ft / 10.5 millió km = 230 Ft / 100km

Amit még kihagytam, az az amortizáció, bár ezt szintén csak becsülni tudom: legyen 24 millió forint értékvesztés 12 év alatt, azaz 2 mFt / év = 2 mFt / (260 nap * 16 h/nap * 50km/h) = 970 ft/100km

Műszaki (mivel a szerelőket már számoltuk, csak a vizsga): 25eFt/2év = 25 eFt / (2év * 260 nap/év * 16 h/nap *50 km/h) = 6 Ft / 100km

Teljesítmény-adó: 45eFt / év = 22 Ft / 100km

Ezek szerint a 100 km futás önköltsége:
- üzemanyag: 26400 Ft
- bérköltség: 8700 Ft
- fogyóeszközök: 72 Ft
- telep fenntartása: 230 Ft
- amortizáció: 970 Ft
- műszaki: 6 Ft
- adó: 22 Ft
= szumma 36400 Ft, de ez 100 'gép-km' és nem utas-km ugye.

Legyen az üres-futás aránya 50% (ebbe azért talán a napi 800 km-re jutó 8-10 km-es kiállások is beleférnek :)...), azaz 100 hasznos-km költsége kb. 72800 Ft, és ekkor számoljunk 40 utassal a buszon.

Ezek szerint 1 utasnak 100 km költsége 1820 Ft. Na, ez már valóban közelebb van a Mátra Volán 1860 Ft-os viteldíjához, úgyhogy köszönöm szépen a pontosítást, csak megvan itt a forintok helye :) !

Geza 2012.11.27. 11:03:15

@9mmPara:
"kb. évi 20-22.000 km-nél 50 Ft körül jön ki egy 1700-2000 köbcentis, dízel kompakt kilométere"
Igen, valami hasonló jött ki nekünk is:
- üzemanyag 7 l/100km * 440 Ft/l = 31 Ft/km
- egyéb ktg. (amit elszámoltam fentebb) 20 Ft/km
Ez tényleg olyan 50 Ft-ra jön ki.

Csak a kontraszt kedvéért:
Ha a BKV-n egy átlag 15 km/es utazás 1 átszállás miatt 2 jeggyel 600 ft, akkor az 40 Ft/km. Emellett kell még 10 percet gyalogolni az indulási megállóba, 10 percet várni a zajban és füstben a megállóban, aztán 10 percet gyalogolni a leszállási megállótól a célig: ez szumma fél óra a levesbe, órabérben nettó 500 Ft (az idő pénz!), az útra visszavetítve 30 Ft/km, azaz ezzel már a BKV 40+30 = 70 Ft/km-nél jár. És ezért zötyöghetek állva, klausztrofóbiás hering módjára lapjára zsúfolva, zajban, koszban, mocskos kukatúró csövesek által fogdosott kapaszkodókat fogva, mindezt fergeteges 20 km/h átlagsebességgel, akkor bizony az a gyanúm, hogy itt valakik szemérmetlenül túl sokat lopnak abból a 70 Ft/km-ből...

házelnök 2012.11.27. 16:03:51

A számításból kihagyjátok a garázsmesterek, forgalomirányítók, adatrögzítők, adatösszesítők,műszakvezetők bérét.A mai számítógépes világban, ahol bármi mozgást lehet egy egyszer telepített chip rendszerrel követni, ez lehet pár fölös(feles)leges státusz.Nem kevés pénz.
Egy járaton két ember utazik teljesárú jeggyel végállomástól végállomásig, ennek a bevétele iksz péz. Ez egy nem csökkenthető kiadás.Olcsóbb jeggyel előfordulhat, hogy többen utaznának, erre gondolva azt hiszem, több menne vissza az üzemeltetőnek.Lehet ez gazdaságos volna?Az orbányi által anno bérelt különrepülő fajlagos km/fő költsége mennyi volt?

D4D 2012.11.28. 11:30:31

@Geza:

- A Volánok jobban szeretnek saját tulajdonú telephelyen lenni.

@házelnök:

A számításból kihagyjátok a garázsmesterek, forgalomirányítók, adatrögzítők, adatösszesítők,műszakvezetők bérét.

"Kelljen a vállalat normális működéséhez kétszer annyi háttérszemélyzet, mint sofőr, ezek bérköltsége tehát további 5800 Ft."
- Maximum harmad-negyedannyi kell. Egy 50 buszos üzem, ahol van 100 sofőr, elvan 10-15 szerelővel, 4 adminisztrátorral, 8 forgalmistával, 3-6 takarítóval, 5-8 őrrel, 5 vezetővel.

- Én legalább is pontosításban írtam róluk

Leonce 2012.12.04. 07:54:53

Egyről ne feledkezzen meg senki: a kedvezmény csökkenés utasszám csökkennéssel fog járni. Ez majd járat csökkenéssel, akár a dolgozók elbocsátásával járhat.
Magamról tudom: 50 %-os jeggyel kétszer annyit utaztam, mint teljes árúval. Tehát épp annyit fizettem utazásra előtte, mint utána, annyit , amennyi nekem erre a célra futotta. Csak annyi volt a különbség, hogy az útszám csökkent. Biztos jó lesz ez a volán dolgozóinak: nem a bevétel fog nőni higgyék el, hanem a kiadás fog csökkenni.

picur3ka 2012.12.05. 01:10:47

@Leonce:

Egyrol ne feledkezzel meg, ha tul sok a potyautas, nem lesz szolgaltatas, egyaltalan.

süti beállítások módosítása