Skip to content


       Szűrés lista

Elfogadhatatlan

Bár mostanában Szíjjártó Péter már csak a külgazdasági kapcsolatok építésével foglalkozik, amellett persze, hogy lezárt utakat ad át, régebben mint a Fidesz szóvivője tolmácsolta pártja álláspontját.



Ilyen és ehhez hasonló fideszesen idézetekkel már bőven el vagyunk látva, biztos van egy felsőbb, számunkra még láthatatlan cél, ami miatt bevállalják ezt a gigantikus pálfordulást. A tények makacs tagadás biztos egy remek kommunikációs panel, de ebben az esetben sajnos nem lesz elég ...

Az Origo szerint a hétfő esti diákmegmozdulás hatására heves ötletelésbe kezdett a kormány, hogy hogy tudnának ebből a helyzetből kimászni. Elsőként persze azt állapították meg, hogy természetesen megint a rossz kommunikáció volt a hibás.
A nagy arcmentő ötletük pedig az, hogy Diákhitel2 kamata nem 2%, hanem nulla százalék lenne. Ejha ...miért nem mindjárt negatív kamat? Ezzel aztán biztosan sikerül lecsillapítani a diákokat!

2008-ban amikor felvettük az IMF-hitelt, hamar kiderül, hogy a törlesztést 2010-ben kell megkezdeni. Nem volt túl elegáns a következő kormánynak áttolni ezt a kedves csomagot.
Most ugyanezt tervezik, majd a következő kormány megoldja ezt a kamattámogatásos kiadást, ki a fenét érdekel most? A legfontosabb a túlélés, meg a 2014-es győzelem. 

Kit érdekel, hogy 100 000 diák átlag 4 milliós diákhitele 400 milliárd forint lesz majd, aminek az évi kamattámogatása több, mint az a 27 milliárd, amivel jövőre megvágják a magyar felsőoktatást?

Kit érdekel mi lesz  ... "majd"?

Csak az számít hogy épüljenek azok a kurva stadionok, szépüljön Felcsút, legyenek meg a szalagátvágások 2014 tavaszán, 5 méter magas Tisza István szobor álljon a Kossuth téren, és meglegyen az inflációkövető (vagy afeletti) nyugdíjemelés.

Ráadásul inkább a mostani gimnazistáknak kellene tiltakozni (meg a szüleiknek), mivel a keretszámcsökkentés már őket fogja érinteni. Ezért is külön elismerés a pécsi Leőwey Klára Gimnázium diákjainak, akik először kapcsoltak, és  jöttek rá, hogy ez vastagon őket érinti.

Címkék: oktatás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr934961155

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.13. 12:36:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fda 2012.12.12. 21:06:44

"Kit érdekel, hogy 100 000 diák átlag 4 milliós diákhitele 400 milliárd forint lesz majd,"

Na ez meg hogy jött ki. Kicsit olyan érzésem van, hogy ebbe a számba még a diákok testmagasságát is beleszámoltad.

fda 2012.12.12. 21:08:24

Itt azért azt látom hogy legtöbben úgy fröcsögnek, hogy nem is értik, miről szól ez az egész.

kúrórudi 2012.12.12. 21:13:00

@azbesztos:

2 kérdés:
- 2008ban voltál-e a tandíj ellen tüntetni?
- a 105e a több vagy a 300e?

a harmadikat h hazudott-e a fidesz szerinted tandíjügyben nem teszem fel mert az nyilvánvaló tény...

kúrórudi 2012.12.12. 21:21:37

@Balibgeczyk:

látom a tényekkel nem tudsz mit kezdeni:
- szocik 12e mrd implicit adósság 8 év alatt... de képződött 2e mrdnyi mnyp, és 1e mrd ftnyi maradt az imf hitelből tehát 9e mrd mínusz 8 év alatt.
- fidesz 5e mrd implicit adósság 2 év alatt (2e explicit + 3e nyugdíj) és elhasználtak 0.5 mrdt biztosan a tartalékból is (mol vétel).

szocik 9000 mrd 8 év
fidesz 5500 mrd 2 év

lehet tapsikolni neokádárista vezéretrknek viktornak

kúrórudi 2012.12.12. 21:31:01

nem véletlenül a két ellenségük a közgáz és jog képzés...

minden valamit is értő jogászhallgató tudja h nonszensz amit művelnek (visszamenlkeges tv, alkotmány átírogatás 1 nap alatt, azonnal hatályba lépő tvek, stb)

minden valamihez is konyítő közgázhallgató tudja h napmintnap hazudoznak...

Tuborgbeer 2012.12.12. 21:34:47

@kúrórudi: Azt is hozzá lehetne tenni, hogy a szocik alatti adósság jelentős része éppen a fideszes önkormányzatoknál keletkezett. Lásd Belváros, Hódmezővásárhely, Debrecen stb. Most meg ők pofáznak az "elmútnyócévről" meg az eladósodottságról.

kúrórudi 2012.12.12. 21:36:24

ezért ezeket a karokat felesleges támogatni mert ha ingyenes a képzés ha nem az ott lévők nagy része tisztában van hazugságaikkal... az ideális célszemény nekik a "szakbarbár" mérnök...aki hülyíthető jogilag gazdságilag de a társadalom szemében (amúgy helyesen) okos építő ember...akire hallgatnak...

orbánék nem hülyék...
csak elfelejtik h 2012 van és nem a 80as/90es évek... az infó terjed...a piac áraz....a kettős kommunikáció percek alatt lebukik...ahogy minden hazugság..

orbán egy nagyon ügyes reformkádári szinten politizáló politikus...

nikk rivers 2012.12.12. 21:37:32

@Kékcsillag:
"@Enrico72:
Lányomnak 480 pontja lesz, és nem jut be, mert NINCS államilag finanszírozott hely a közgáz egyetemen, gazdasági főiskolákon (jogin sem).
Na, akkor hogy is van ez, tanuljon, és bejut?"

Hagyd, be vannak ezek oltva józan gondolkodás ellen...

nikk rivers 2012.12.12. 21:41:42

@azbesztos: "Az MSZP és az SZDSZ eltapsolta, ellopta. Segélyekre költötte, autópályákra, jóléti intézkedésekre, méregdrága hitelből"
1. A jóléti intézkedéseket a fidesz is megszavazta.
2. Ellopták? Budai Gyula elszámoltatási biztos úrnak meg csak egy dinnyekartelre futotta a nagy elszámoltatásban.

ballus 2012.12.12. 21:43:16

@Balibgeczyk: Ugye 2008-ban arra szavazott, hogy ne legyen tandíj? Ha igen, akkor most miért ez a véleménye? Ha nem, akkor ballib volt?

kúrórudi 2012.12.12. 21:45:59

@azbesztos:

látom a tényekkel te sem tudsz mit kezdeni:
- szocik 12e mrd implicit adósság 8 év alatt... de képződött 2e mrdnyi mnyp, és 1e mrd ftnyi maradt az imf hitelből tehát 9e mrd mínusz 8 év alatt.
- fidesz 5e mrd implicit adósság 2 év alatt (2e explicit + 3e nyugdíj) és elhasználtak 0.5 mrdt biztosan a tartalékból is (mol vétel).

szocik 9000 mrd 8 év
fidesz 5500 mrd 2 év

melyik is a károsabb??

lehet tapsikolni neokádárista vezéreteknek viktornak

kúrórudi 2012.12.12. 21:49:20

a tandíjügy orbánék öszödi beszéde...

csak sokkal durvább..konkrétabb...bizonyítottabb...és még aljasabb is...amit még megpróbálnak továbbhazudni is....

jet set 2012.12.12. 21:50:57

Legyen ingyen minden! Éljen a szocializmus!

amit még megtehetsz 2012.12.12. 21:51:10

@Balibgeczyk: Nem tudom milyen filmet nézel, de Erdélyben sem hülyék az emberek. Egyre többen utálják pártod megosztó, hiteltelen politikáján.

Amúgy meg Horngyuszi szájon csókolhatna, akkora komcsi vagy...

dr Smittpálelnökúr 2012.12.12. 22:01:23

Drága, agyhalott, fideszbuzik!

A vezér hazudott. Tiltakoztatok a tandíj ellen. Népszavaztatok, elértétek, hogy ne legyen.

Most akkor miért akarjátok bevezetni? A bőr a pofátokról nem ég le?
Gyurcsány legalább elismerte, hogy hazudott. Ti még ennyire sem vagytok képesek.
Hazug, gerinctelen, ocsmány férgek vagytok. Mind.

ördöngös pepecselés 2012.12.12. 22:22:53

@amit még megtehetsz:

No majd meglátjuk. Ne sok jora számitson a libás meg az mszp, meg ludmilla, meg a dzsobbik sem!!! ezt garantálhatom!!!

zsombordeak 2012.12.12. 22:30:39

@Enrico72: Sorry, hogy csak mst jovok, de most olvastam a posztot es nem tudok nem reagalni.

1) Szoval persze jol kell tanulni, csak a 10 ezer ingyenes ferohely az azt jelenti, hogy a legjobb tanuloknak is csak a toredeke jut hozza. Ez a mostani keretszamok 20%-a, ha jol ertem. Azt akarod mondani, hogy a mostani diakok 80% link es nem erdemli meg, hogy az allam kifizesse a felsooktatasat? Mert akkor eleg kemenyet mondasz, nem tudom, hogy belelatsz-e a dologba.

2) Ha a diakhitel kamata 0%, akkor minek kell? Azert, hogy megint hitelbol kezdjunk el letezni? Ez a kormany eddig mindent szetvert azert, hogy azt mondhassa, hogy csokken az eladosodottsag. Akkor hogy van, hogy megint a jovovvel fizetteti ki a mai koltsegeket? Ez nonszensz.

3) En egyebkent elfogadnam a tandijat, akar a magasat is, ha helyette azt latnam, hogy csokken az adoterheles. Szerintem az is OK, hogy magas adok mellett magas szinvonalu allami ellatas jar (mint a skandinavolnal) meg az is hogy alacson adok mellett alacson yellatas (mint az angolszaszoknal). De itt egyre tobb adobol egyre kevesebbet kapunk. Miert van az, hogy a kornyezo orszagokban 30% koruli az ossz adoelvonas, nalunk meg madjnem 40%. erre is mondj valamit?

Azt kell mondanom, hogy a legjobb megoldas az volt, amit a Fidesz rovidtavu taktikai erdekbol leszavaztatott 2008-ban: hogy mindenkinek kelljen egy elviselheto merteku tandijat fizetnie, es legyen emellett egy teljesitmenyalapu osztonzorendszer. Sajnos en is ez ellen szavaztam akkor, nem meggyozodesbol, hanem protestalasbol. Nem gondoltam volna, hogy egyszer meg visszasirom a Gyurcsany-kormanyt!

kúrórudi 2012.12.12. 22:32:52

@Balibgeczyk:

látom a tényekre nem megy a reagálás a hozzád hasonló fidesz trolloktól....

kúrórudi 2012.12.12. 22:34:09

@jet set:

"Legyen ingyen minden! Éljen a szocializmus!"

ismerős... neked is?
"ne az emberekkel fizettessék meg!" - te erre szavaztál???

zsombordeak 2012.12.12. 22:34:09

@Kékcsillag: Oszinten sajnalom a lanyodat, es ezuton kerek bocsanatot, hogy en is bevettem a Fidesz-maszlagot es rajuk szavaztam. Soha tobbe!

nem akar az ökörcsorda legelni 2012.12.12. 22:34:58

@hümhüm: Ha tízezer állami hely lesz, akkor a tízezer hely nagy részét maximális ponttal rendelkező fiatalok fogják betölteni, mint korábban a divatosnak számító szakokon. Ahhoz, hogy maximális pontot elérj, kell bizony nyelvvizsga, az sem baj ha egyből kettő és mindenből tökéletesen kell teljesíteni. Nem jól, hanem tökéletesen. Ha mondjuk egy borsodi elmaradott település hátrányos helyzetű kollégistájának nem megy a matek, vagy nem megy neki a fizika, akkor őt ki fogja elvinni külön tanárhoz, akinek a segítségével még az is lehet, hogy ő lenne a legjobb fizikás vagy matekos az osztályban. Ha nem megy neki a nyelv önálló elsajátítása, akkor ki fogja fizetni neki a nyelviskolát vagy a nyelvtanárt, hogy megtanulja az angol nyelvtant? Nagyon jól írta az egyik kommentelő, két minimálbérből a családok nagy része örül, ha kibírja hónap végéig, nem még arra fog költeni, hogy a gyereknek legyen esélye bejutni arra a temérdek helyre és akkor még nem is olyan családról beszéltem, ahol több gyerek van, vagy épp az egyik szülő munkanélküli. Hogyha ezeknek a diákoknak is lesz ösztöndíj már a középiskolában, akkor lehet arra hivatkozni, hogy a képesség hiányzott, addig szerintem nem.
Felmerült, hogy van olyan felsőoktatási érdekvédelmi csoportosulást képviselő, aki már 12 éve egyetemista. A maximálisan igénybe vehető államilag finanszírozott időkeret jelenleg is 14 félév, amire az orvostanhallgatók jogosultak, de jellemzőbb a 12 félév. A mélyen tisztelt szóvivő úrnak mi köze ahhoz, hogy az általa említett személy a saját pénzéből az állami felett még hány félévet finanszíroz, mondjuk a második, harmadik, sokadik diplomája megszerzése miatt?
A botrány kirobbanása óta ami még külön szép, hogy senki sem meri kimondani a tandíj szót kormányoldalon, lehet aki megtenné, annak be kellene fizetnie 100 ezret a miniszterelnök által kihelyezett szitokszavak visszaszorítását szolgáló befőttes üvegbe. Ja, és a Bajszosnak legalább volt annyi vér a pucájában, hogy kimenjen a diákok/hallgatók közé.

kúrórudi 2012.12.12. 22:35:25

@zsombordeak:

nocsak csak nem egy élő példa h "sose hazudtunk" viktorék is becsaptak szavazókat.... még ilyet...

kúrórudi 2012.12.12. 22:38:22

látom a tényekkel egy fideszhívő vagy fizetett tollnok se tud mit kezdeni:
- szocik 12e mrd implicit adósság 8 év alatt... de képződött 2e mrdnyi mnyp, és 1e mrd ftnyi maradt az imf hitelből tehát 9e mrd mínusz 8 év alatt.
- fidesz 5e mrd implicit adósság 2 év alatt (2e explicit + 3e nyugdíj) és elhasználtak 0.5 mrdt biztosan a tartalékból is (mol vétel).

szocik 9000 mrd 8 év
fidesz 5500 mrd 2 év

melyik is a károsabb??

lehet tapsikolni neokádárista vezéreteknek viktornak

hazudtok reggel délben este....

zsombordeak 2012.12.12. 22:43:49

@kúrórudi: A kornyezetemben eleg sokan vannak igy... Sajnos!

Meridian74 2012.12.12. 22:43:50

@Rufus78: na, akkor gyakorlatilag ez sem létezik már... fasza. Az adócsökkentések kormánya.

rH 2012.12.12. 22:47:26

jo a buli, csak sok itt a fizetett fidesz troll....

Kerek négyszög 2012.12.12. 22:48:43

A fideszjobbik nevű destruktív szekta agyhalott zombiai miért nem nézik meg a beillesztett Szíjgyártós tandíjellenes dumát? A mocskolódással nem lesz eltörölve a szégyenetek!
A pofátokon nem ég a bőr, kedves szektásmagyarok?

Meridian74 2012.12.12. 22:54:02

@Kékcsillag: közgázosokból már éppen elég van ebben az országban. Nem mellesleg mire jutott az ország velük? Tönk szélére.
Tanuljon valami normális, tisztes tevékeny és alkotó szakmát. A közgáz a mellébeszélés tudománya. Mindent leginkább utólag tudnak megmagyarázni és nem is látni mást, mint utólag magyarázkodnak is mi miért nem valósult meg, pedig...

Squid 2012.12.12. 22:54:31

@kúrórudi: Pontosításként a teljes MNYP vagyon 3160 Milliárd Huf volt és semmiképpen nem 2000m

Squid 2012.12.12. 22:56:40

@Meridian74: Te kevered a közgázt és az ott végzetteket a közgazdaságért felelős politikusokkal, az utóbbinak semmi de semmi köze nincs az előbbihez tekintve, az utóbbiak teljesen figyelmen kívül hagyják a közgáz alapszabályait a politikai célok érdekében.

Meridian74 2012.12.12. 22:59:43

@dr Kangörény: gyurcsány beismerte? Nem ismerte be, csak a saját körében beszélt arról amiről. Aztán hopp, annyira durva volt a szólama, hogy kiszivárgott... először tagadott, majd elismerte igen ez az volt ami. De ez nem beismerés, hanem beismerTETÉS volt! A magyar nyelv képes nagyon pontosan és árnyaltan fogalmazni, ugye te is felismered a kettő közötti nem kicsi különbséget?

Kerek négyszög 2012.12.12. 22:59:46

Egyébként az is kiderült, hogy mire kellett a diákok pénze: Amennyit elvettek itt, pont annyi pénz lett a rémkormány amerikai szavazatvásárló alapítványának számláján!

Szóval nehéz elhinni, de a tények makacs dolgok: orbánék többre tartják a gazdag amerikai magyarok lefizetését, mint a magyar fiatalok oktatását.

Nesze neked nemzeti kormány, nemzeti oldal! Dumálni mindent lehet, a nemzet eltaposása meg csendben is megy...

Pfffff, nemzeti oldal! Csak újabb vesztes háborúba ne sodorják a nemzetet. Szokásuk...

Meridian74 2012.12.12. 23:01:47

@Squid: nem keverem. A versenyszférában is rengeteg balfasz, ingyenélő közgázos van... munkahelyemen is. Amikor azt mondják, nincs szüklség annyi mérnökre, akkor azzal együttjár az is, hogy közgázosokra meg 3x annyira nincs szükség. Legelőször az utcára is a sok közgázos kerül, és csak utána a mérnökök...

Kerek négyszög 2012.12.12. 23:02:43

@Meridian74:

"De ez nem beismerés, hanem beismerTETÉS volt!"

Már pedig ő ismerte be. Ha jól emlékszem, mintha azt is mondta volna, hogy ebből elege is van.

Vajon orbán mikor fog beismerni? (Arra már gondolni sem merek, hogy elege lenne belőle)

Meridian74 2012.12.12. 23:05:07

@kúrórudi: hiányos a számításod. Amit elköltöttek, pl MOL-ra, az legalább megvan, továbbá a mnyp-nek köszönhetően nem kellett _további_ hitelt csak azért felvenni, hogy a már meglévő, de még nem kihalt nyugdíjasokat ellátni tudják. Ezzel szemben a szocik akárhány ezer milliárdja hova lett? Volt látszatja? Smmi. Persze a fidesz sem sokkal jobb ennél, az is igaz, de egy pár vonással jobbak mint a szocik. Persze ettől még szarok ők is.

Meridian74 2012.12.12. 23:08:16

@kerek négyszög: és kinek ismerte be? Nem a köznyilvánosság előtt mondta a beszédét, hanem egy ZÁRTKÖRŰ, csak szocialista külön meghívott képvviselők előtt. És miért? Mert előre jelezte nekik, hogy az önkormányzati választásokat csúnyán bukni fogják. Ezt is csak azért, mert ha utólag kezd magyarázkodni, valószínűleg egy meszes gödörbe ásták volna nyakig - hiszen az addigi kép alapján döbörgött a gazdaság, még ÁFA-t is csökkentettek 20%-ra, meg megnyerték a parlamenti választásokat is.

Így pontos a kép. És éppen emiatt nem beismerés volt, hanem beismertetés.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.12.12. 23:12:20

amugy aki azt allitja hogy csak 10.000 embernek fizetik a tanulasat annak a cortex -eig eljutott az hogy TOVABBI 46000 -nek a FELET kifizeti az allam?

a BMEn felevente igy lesz 135e, na most ezt hasonlitsuk ossze pl. a kolesz dijaval, ami lenge 25e * 5 azaz 125e
persze a szegeny borsodi parasztgyerek az tutti eddig ki tudta csengetni a 125e -t :))) olyan segg erveket hoztok elo mint Orbanek 2008ban

"miközben a Bokros Lajos pénzügyminiszter által 1995-ben bevezetett tandíj mértéke, inflációval felszorozva ma csak havi 8200 forintot jelentene"
azaz akkor mai aron szamitva ~ 40e volt a tandij, es susogtak rola hogy hamarosan duplaannyi lesz

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2012.12.12. 23:14:33

@redriot77: Konkrétan leírtam az előbb, hogy a jelenlegi megoldás ugyan nem olyan jó konstelláció, mint a Gyurcsány-féle, de legalább megkavarja az állóvizet.

Hasonló intézkedések kellenének az egészségügybe (végre tisztázni kellene, hogy mi fizetős és mi nem, és akkor talán minőségibb lenne a dolog), a MÁV-BKV kedvezmények nagy részét pedig itt lenne az ideje eltörölni. Ha a Hankook-nál gyárt gumit egy melós, annak sem kap az anyósa komplett téligumi-garnitúrát karácsonyra.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2012.12.12. 23:19:59

@belekotty: Oké, de a keretszámok csökkentése valójában egy és ugyanazt jelenti a tandíjjal. Nem csökkentek a keretszámok, csak fizetőssé váltak a helyek.

Egyébként szerintem nem igaz, hogy nem a tandíj ellen vannak. Konkrétan az ellen vannak, hogy egy garast is kelljen fizetni.

A 180 fokos fordulattal teljesen egyetértek, egyék meg amit főztek. Politikailag finoman szólva kockázatos volt ez a lépés. Bár az jellemző, hogy a már nyugdíjazottakat (kivéve a rokkantakat) nem zaklatják egészségügyi reformmal meg miegymással. Tőlük félnek, a diákoktól nem.

g_szakal 2012.12.12. 23:20:05

@political ideology: Így van. Ugyanaz a posztkommunista rablóbanda hordja el alólunk az országot darabonként 22 éve. A fenti szdz-programot azért postoltam, mert a jelenlegi kormányzat pontról pontra ezt valósítja meg. Csak nemzeti színekben, és "nem tandíj hanem diákhitel."

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2012.12.12. 23:26:10

@Squid: Hörcsögvirágszálam? :D

Alapvetően egyetértek veled a célokat illetően (büfészakok likvidálása/fizetőssé tétele, halasztók megfingatása), de az eszközt másban látom.

Szerintem felülről nem lehet megmondani, hogy mik is azok a "büfészakok", például a nemzetközi tanulmányok az?
Attól függ: aki a corvinuson végzi el, és beszél 2 nyelvet, az el tud helyezkedni szerintem simán, de aki a ZSKF-en, Gábordénesen, és a többi álomgyárban, az talán kevésbé.

Ha egy egységes tandíjat bevezetnének, az élet (elhelyezkedés, jó fizu) úgyis azokat díjazná, akik a piacképes "nehezebb utat" választják, és talán rájönnének a büfészakokon henyélők, hogy sok milliójukba fáj az "útkeresés".

Meridian74 2012.12.12. 23:31:48

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "miközben a Bokros Lajos pénzügyminiszter által 1995-ben bevezetett tandíj mértéke, inflációval felszorozva ma csak havi 8200 forintot jelentene"

Ez az állítás sem pontos, mert a 2000 Ft az csak a legalsó összeg volt, ez akár lehetett volna már akkor is 12000 Ft is... és tervbe volt, hogy fokozatosan emelik majd.

Meridian74 2012.12.12. 23:35:28

"Ha a Hankook-nál gyárt gumit egy melós, annak sem kap az anyósa komplett téligumi-garnitúrát karácsonyra. "

Tegyük hozzá, tök felesleges is lenne, mert nem kap annyi fizut, hogy olyan autót vegyen akár hitelből is, hogy legyen mire feltenni azokat a gumikat.

A managerek - akiknek már tellik az autóra is - azok meg hidd el, kibulizzák maguknak az ingyen gumit is.

Squid 2012.12.12. 23:42:30

@kúrórudi: Ja és még 1 dolog! A számításodból kifelejtetted azt az apró, de igen fontos momentumot, hogy a GDP 1%-át kitevő MYNP által generált hiány (alacsonyabb nyugdíjjárulék) pótlását már nem kell fizetnie az államnak. Ergo, azt a pénzt is elcseszik másra, ergo módosítanod kell a számaidat, ergo majdnem ott lesznek 2-3 év alatt ahol a szocik 8 alatt.

Sajnos, bár rettentően ciki és fájdalmas kimondani, megállapíthatjuk, hogy a szocik bármilyen gyökér/béna/tolvaj banda voltak , jobb munkát végeztek mint a Fidesz. (és behánytam ennek leírása közben)

erdei emberke (törölt) 2012.12.13. 00:15:42

Maximálisan támogatom a tandíj bevezetését, csak az a kár, hogy a szocialista-kommunista aggyal gondolkodó magyaroknak ezt így bújtatva lehet csak bevezetni.
Ingyen minden kellene nekik, csökkenő gyereklétszám mellett is kellene a nagy keretszám...
mindenkinek a diplomás álmait, vágyait nem finanszírozhatja az állam.

Az a tragikus, hogy a fiatalok ugyanolyan demagógiára vevő választók, mint a nyugdíjasok. Oda állnak, aki szebben hízeleg nekik, közben Gyurcsány és Orbán is be akarja vezetni a tandíjat. Csak ezt a megválasztásáig mindegyik tagadja. Mert a magyarokkal másként nem lehet sajnos. Elvárják, hogy hazudjanak nekik szépeket.

A diákvezérek miért mindig olyan emberek, akik 10 éve járnak egyetlen büfészakra? Szégyen, de jellemző a mai fiatalokra.

nem akar az ökörcsorda legelni 2012.12.13. 01:58:57

@erdei emberke: A bújtatás mit takar? Azt, hogy átnevezték? Micsoda lelemény! Belinkelt az egyik kommentelő egy grafikont, amiből látszik, hogy kb. 35 ezerrel többen érettségiznek napjaikban egy évre levetítve, mint 1998-ban. Szóval a gyerekszám lehet csökken, de a diploma és ezzel a könnyebb élet iránti igény aligha. Lehet keresni szakmunkásként is jó pénzt, fizikai munkával az óriási fizikai igénybevételtől haladva az átlagos igénybevételig terjedő skálán, míg egy irodában ülve azért csak kényelmesebb. Ha lehet választani, akkor ugyan, ki fogja az előbbit választani? További szempont lehet az is, hogy nem mindenki alkalmas ám villanyszerelőnek vagy festőnek sem, mert annyira ügyetlen, hogy nem lesz aki alkalmazza, mert ha van jó szakember és van kontár, akkor a kontárt ki fogja választani? További szempont lehet, hogyha maholnap ötször ennyi szakmunkást kezdünk el képezni, akkor előbb-utóbb azon a területen is munkaerőtöbblet lesz, így a kezdetben jónak tűnő fizetés hamarosan a Tesco-pénztáros szintet fogja elérni. Mondjuk a németeknek, angoloknak ez tetszene, az egészen biztos, mivel végre lennének olyan szakmunkásaik, akiknek nem okoz nehézséget egy idegen nyelv elsajátítása és az alacsony bérek mellett ezek a szakmunkások ugyanúgy ott kötnének ki, mint jelenleg az orvosaink.
Horváth Csaba a DK színeiből (most vonatkoztassunk el attól, hogy mennyire lehet komolyan venni egy 1-2%-os pártot) nem a tandíjjal szemben nyilatkozott ma sem, hanem annak bevezetési módja és összegével szemben.
Az sem lett volna egy elvetendő megoldás, ha már egyszer a manyup pénzeket elvették, akkor annak összegét hadd költötte volna az egykori pénztártag a gyermeke taníttatására. Jelen állás szerint nagyobb biztonságban lett volna az ember, hogyha a gyerekére lett volna idős korában utalva, mint majd az éppen aktuális kormányra.
Hogyha 5-10 év alatt könnyű szerrel össze lehetne spórolni 3-4 millió forintot egy családnak, hogy a gyereknek legyen diplomája, úgy hogy mindeközben lakni is tudna a kis család valahol és változatosan étkezni, nem szakadt ruhában járni, más lenne a helyzet. Akkor is más lenne a helyzet, hogyha a tandíj az csak annyiban jelentene plusz terhet a képzeletbeli családnak, hogy 5 évvel később cserélik le a kocsit. Akkor is más lenne a helyzet, hogyha olyan bérek lennének, hogy a tandíjat egy már elhelyezkedett diplomás fiatal 10-15 év alatt vissza tudná fizetni úgy, hogy közben családot is tudott alapítani, netalán már nem a szülői ház kisszobájában neveli a gyerkőcöt a szintén tandíjat a nyakában cipelő társával.
Külön érdekességként még meg lehet említeni a pár hete, hónapja bemutatásra kerülő videót, ami arról szólt, hogy miért érdemes itthon maradnia egy mai fiatalnak, hogy miért ne menjenek külföldre a diploma megszerzése után. Ezzel a mostani lépéssel azt sikerül majd elérniük, hogy már a diplomát is ott fogják megszerezni, ha nem a legnevesebb egyetemre mennek sokkal többe nem fog kerülni és legalább még a diplomát sem kell majd honosítaniuk az adott országban.

2llkedő 2012.12.13. 06:52:03

@erdei emberke: "Ingyen minden kellene nekik, csökkenő gyereklétszám mellett is kellene a nagy keretszám...
mindenkinek a diplomás álmait, vágyait nem finanszírozhatja az állam."

A népszavazáskor azért egyetértettél a fidesszel? Ugye?
Egy hazug kormány döntése még ha helyes is, elfogadhatatlan. Ha korábban "A"-t mondott, akkor most ne mondjon "B"-t. Ezt jelenti a hitelesség. Pártunk és kórmányunk pedig hiteltelen.

Mad Mind 2012.12.13. 08:09:24

@driopios:
Mivan buzzancs, elfogyott az érv, hogy egy melléütésre vered a nyálad?

Virág et. 2012.12.13. 08:18:43

@azbesztos: A Magyar Hírlapon túl nincs olyan, hogy Gyurcsány-Bajnai rezsim. Van a Gyurcsány kormány és van a Bajnai kormány. Tessék beidézni, hogy 2009-ben hivatalba lépő Bajnai kormány milyen számon, melyik törvényjavaslattal tervezte behozni a tandíjat. Pontos sorszámot kérek, az országgyűlés honlapján az egész ciklus teljes anyaga elérhető.
Nem fogsz tudni ilyet mutatni: tehát hazudsz. A többi porhintés, próbálod összemosni a Gyurcsányt a Bajnaival, mint a mainstream seggnyalók. Bajnai támogatta a Gyurcsány féle tandíjat. :) Ez a legviccesebb. Bajnai oktatási miniszter is volt? Hiller Pistának is ő dirigált, mi?

Miért van, az hogy a Vezér seggéből kifelé csak hülyeséget tud bárki írni?

Egyébként olvasd végig az általad gondolom nem leszavazott, mivel a hozzászólásodból ítélve, te 2008-ban még az urnák közelében sem járhattál (bár nyilván az óvodában is már narancs volt a jeled), de mindenesetre elítélt Gyurcsány-féle tandíjról írtakat és vesd össze a most bevezetettel. Ahol a hallgatók 80%-a fizetni fog, vagy milliós hitellel kezdi az életet. És nem is keveset, nem 20%-ot vagy 2 000 forintot, mint a Bokrosék idején, hanem százezreket, van ahol évente 1 milliót. Vannak olyan szakok, ahol 0 azaz NULLA az állami finanszírozott hely. Ezek nem operett főiskola, ruhatár szakok, hanem közgazdászok és jogászok. Filozófusra talán nincs szükség, de azért gondolom a Pártnak kellenek új ügyészek vagy az sem árt, ha lesz bíró, aki ítélkezik, ha már tucatjával zavarnak ezek a neobolsevikok jogellenesen nyugdíjba bírókat. Esetleg az sem árt, ha a csinovnyik, akik a Vezér seggét fényezi a minisztériumban, az netán ismeri is a jogszabályt, ami alapján pl. építésügyi határozatot kell hozni a te (szüleid) ingatlanáról, vagy esetleg megbírságol téged valami másért. Az sem hátrányos, ha a piacon vagy akár - Uram bocsá'- az NGM-ben is lesz olyan ember, aki ért a gazdasághoz. Nem így gondolod? Ha az állam 0 forinttal járul hozzá, akkor ennek az az üzenete, hogy ilyen szakmákra nincs szükség az országban.
A jelenlegi átrendezés NEM keretszámcsökkentés. Ez ennél sokkal több. Lényegében a keretszámok fogalma meg is szűnik, lesz helyette állami ösztöndíj a hallgatók egy szűk, 10-20%-os részének, a többiek pedig teljes tandíjat fizetnek, Európában kimagasló mértékben.

Ez ellen 1995-ben, 1998-ban és 2008-ban még ezek a szélkakasok, akiket istenként imádsz, ezek kardoskodtak a legjobban. Most meg bekajálod tőlük ugyanazt a szemetet, amiért annak idején szaladtál volna az utcára (ha a szülők kiengednek).

A tandíj szükséges, ebben egyetértek mindenkivel. Nem így, nem azonnal és nem totálisan. A részhozzájárulás, amit Fodor majd Gyurcsány próbált bevezetni, elégséges lett volna. Ha a Bokros-csomag idején átmegy az a nyomorult 2000 forint, ma már rendben lenne a felsőoktatás anyagilag.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 08:41:33

@félázsiai 2llkedő:
Ez hülyeség.
Csak azért ne csináljon szart egy kormány, mert régen faszságokat mondott. A hitelesség inkább az, hogy ha már hoznak egy döntést, akkor nem kéne körbekamuzni a világot, hogy "Dehátaznemiisúúúúgyvaaaaan!", mindezt valamelyik szopóalkatrész (Szijjártó, Selmeczi, GiróSzász) szájával kísérve. A következetesség szükséges, de nem elégséges feltétel a hitelességhez, sőt, ellene van, ha egyszerű makacssággá silányul.
A tandíj kapcsán is kisebb lenne a felháborodás, ha azt mondták volna, ami van. Vagyis azt, hogy a nehéz -részben általuk tevékenyen előidézett- gazdasági helyzetben nem életképes a korábbi oktatásfinanszírozási rendszer, hogy szükség van TANDÍJRA (mert ami tollas, hápog és a mája finom, az kacsa!), amihez a kormányzat a Diákhitel 2. formájában tud hozzájárulni. Bumm, ennyi! És akkor nem kell előadnia Girónak, hogy ez pillanatnyilag nem kerül semmibe, hogy ők így bővítik ki a felsőoktatásba kerülő hallgatók számát, hogy közgazdászokra és jogászokra egyáltalán nincs államilag szükség, és egyébként is ezzel mindenki jobban kell, hogy járjon, és punktum, vita nincs, kuss van! Főleg nem kéne játszania a füdrőskurvát a gyarapodó tiltakozásokat látva, meg értetlenkedve, hogy a HÖOK mit nyíg, amikor mindez őket már nem érinti!

2llkedő 2012.12.13. 08:59:42

@Rufus78: "Csak azért ne csináljon szart egy kormány, mert régen faszságokat mondott. "
Ha korábban faszságokat mondott, akkor nem hiteles. Vagy azért, mert nem értett hozzá, vagy azért, mert semmi más nem érdekelte (vagyis nem az ország sorsa érdekelte), hanem csak és kizárólag a hatalom megszerzése. Ha nem értett hozzá, akkor semmi keresnivalója a hatalomban, ha pedig ennyit hazudott, mint amit a két év alatt tapasztaltunk, akkor főleg nincs keresnivalója.

2llkedő 2012.12.13. 09:01:11

@Rufus78: "Vagyis azt, hogy a nehéz -részben általuk tevékenyen előidézett- gazdasági helyzetben nem életképes a korábbi oktatásfinanszírozási rendszer, hogy szükség van TANDÍJRA "

Ha ezt korábban, amikor népszavaztatott nem látta, akkor alkalmatlan.

2llkedő 2012.12.13. 09:02:30

@Rufus78: "jogászokra egyáltalán nincs államilag szükség"

Ki is kék hajítani az összeset a parlamentből.

2llkedő 2012.12.13. 09:03:56

@Rufus78: "amihez a kormányzat a Diákhitel 2. formájában tud hozzájárulni."

Devizahitelezés 2.0. Azt is Piktorék indították el.

kúrórudi 2012.12.13. 09:11:07

@Squid:

a 2000 mrdot arra írtam h a szocik 8 éve alatt ennyi növekmény keletkezett az mnyp rendszerben.... ezért vontam le a alattuk bekövetkezett 12000 mrdos adósságból ezt a 2000et. mert ezt nem elszórták.. megvolt... ezt a fidesu szórta el, ők 3000 mrdot... náluk ezt hozzá kell adni...

így jön ki h a szocik 8 év alatt 9000 mrdot basztak el.... a fidesz 2 év alatt bő 5000 mrdot....

erre persze egyik orbán seggétől szaros szájú fideszeses troll se reagált azóta se....

kúrórudi 2012.12.13. 09:12:52

@Rufus78:

"Csak azért ne csináljon szart egy kormány, mert régen faszságokat mondott."

de megengedő vagy a hazugsággal kapcsolatban...

2006ban hogy is volt ez?

ott belvárost lehetett szétverni ennek ürügyén...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 09:14:37

@félázsiai 2llkedő:
Nem kell szétdarabolnod ennyire, tudok hosszabb szöveget is értelmezni:)...

Egyikkel sem tudok és akarok vitába szállni, főleg az alkalmatlanságukkal és a maximális hiteltelenségükkel nem. Régen is azok voltak, meg most is, sőt, napról napra küzdik egyre lejjebb magukat. Abban sincs vita, hogy mennyi jobb helyet el tudnék képzelni például Matolcsy Györgynek az NGM éle helyett.

Azzal viszont továbbra sem értek egyet, ami a kiindulópont volt, vagyis hogy "Egy hazug kormány döntése még ha helyes is, elfogadhatatlan".

2llkedő 2012.12.13. 09:20:01

@Rufus78: "Nem kell szétdarabolnod ennyire, tudok hosszabb szöveget is értelmezni"

Nem szándékoztam széttdarabolni, csak közben más dologgal is foglalkozom.

"Azzal viszont továbbra sem értek egyet, ami a kiindulópont volt, vagyis hogy "Egy hazug kormány döntése még ha helyes is, elfogadhatatlan"."

Öszödi beszéd után hogy is volt?
A kormény monnyon le!
Előrehozott választásokat!

Squid 2012.12.13. 09:25:56

@kúrórudi: Stimmt! Nézd meg mit javasoltam az alőző kommentemben a számításod pontosításához! Az államnak már nem kell kompenzálnia a MNYP által kieső bevételeket, ergo az a pénz is tűnik el szépen valahova, mert az hétszentség, hogy nem hiánycsökkentésre megy!!!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 09:29:14

@kúrórudi:
Ha van dolog, amivel kapcsolatban nem vagyok megengedő, az pont a hazugság, főleg abban a vérlázítóan átlátszó és pökhendi formában nem, ahogy a Fidesz-kormány műveli!

Továbbá nem keverem a mostani tiltakozásokat azzal az irányított és gerjesztett műfelháborodással, ami 2006-ban volt.

Pusztán jobbnak tartom, hogy ha egy még oly hazug és alkalmatlan kormány is szükséges és helyes döntéseket hoz (leginkább véletlenül...), mint hogy zsigerből ellenkezzek velük, csak azért, mert ők hazugok és alkalmatlanok. Hazugságuk és alkalmatlanságuk ugyanis a tetteiken keresztül nyilvánul meg szerintem, és nem abban, hogy "mer'őkFideszesek". Biztos, hogy ez hiba?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 09:32:02

@Enrico72:
"Diákhitel2: Járhatsz egyetemre, de az ÁLLAM megtéríti neked a kért összeget
Továbbra is be lehet kerülni rengeteg helyre INGYEN, de ehhez TANULNI KELL."

Az apád búbánatos fasza az ingyenes, te fideszkurva! ÉN és a többi ADÓFIZETŐ téríti meg a kért összeget, nem az állam!

2llkedő 2012.12.13. 09:32:50

@Rufus78: Ja?! Az elfelejtettem, hogy őgy írtam, hogy "még ha helyes is". Tehát nem mérlegeltem, hogy helyes-e? Az egy másik kérdés, hogy amit bevezettek, nem tartom helyesnek. Ez ugyanaz, mint amit más dolgokban is csináltak, hogy az elv az helyes, csak a kivitelezés módja rossz, mert az lenne a jó, amit korábban elvetettek. Ezért másként, más néven kell bevezetni, de az már nem jó.
Mint a korkedvezményes nyugdíjazás. Korábban nem velt probléma vele, amikor Feriék akarték átalakítani, fokozatosan kivezetni ezt a nyugdíjazást. Most mit csináltak? A manyupról ne is beszéljünk.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 09:33:43

@félázsiai 2llkedő:
Tőlem nyugodtan lemondhat a kormány, meg lehetnének előrehozott választások:).

2llkedő 2012.12.13. 09:35:04

@Rufus78: "Hazugságuk és alkalmatlanságuk ugyanis a tetteiken keresztül nyilvánul"

Akkor miért nem áll még lángokban Budapest? Ferinél mi volt a hazugság? Az, hogy azt mondta?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 09:36:22

@Baradlay-:
"Egyetértek azzal amit Enrico mond, hiszen eleddig ezeket a TÉNYeket még senkinek sem sikerült érdemben cáfolnia."

Tény cáfolat 1: A fityisz a rendszerváltáskor következetesen kiállt a felsőoktatási tandíj bevezetése MELLETT.
Tény cáfolat 2: 1995-ben a populista pálfordulásukkor saját magukat köpték szembe.

Ennyit a tényeidről. Húzhatsz vissza a többi manDINKÁHOZ.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 09:37:59

@Jani haverja:
"Szerencsétlen Magyarország. Soha nem lesz ott kilábalás."

Már megkezdődött a maszopos parasztvakítás is.
Bejelentették, ha ők kerülnek hatalomra 2014-ben ingyenes lesz a felsőoktatás.... :-Q

2llkedő 2012.12.13. 09:39:35

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: "Bejelentették, ha ők kerülnek hatalomra 2014-ben ingyenes lesz a felsőoktatás...."

Az első évben.

De ettől még parasztvakítás.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 09:40:11

@félázsiai 2llkedő:
Így van, ez tűnt fel nekem elsőre is:). Így válnak a kormány még elvben helyes és gyakorlatban szükséges döntései is egy rakás szarrá, mert a megvalósítás fos, a kommunikáció (ide értve a tájékoztatást és az egyeztetéseket) meg külön ráhugyozás erre a ganédombra. Egyszerűen nem jöttek még rá, hogy a módszer, hogy "Inkább nekünk higgyetek, mint a saját szemeteknek!" egyszerűen működésképtelen, és csak a feszkót generálja.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 09:42:12

@félázsiai 2llkedő:
Az MSZP ősszel bejelenttette, hogy náluk a választási kommunikációs stratégia része lesz a parasztvakítás, úgyhogy nagy meglepetést az üres ígéreteikkel nem sikerült okozniuk...

2llkedő 2012.12.13. 09:43:42

@Rufus78: Ezért kellene Piktornak és tsa-inak eltűnnie a politikából. Mehetnének nyugodtan a Bahamákra is. csak ne zavarják itt a levegőt.
Nem a fideszre mint egészre értettem, hanem arra a szűk csoportra.

2llkedő 2012.12.13. 09:45:23

@Rufus78: Meseházi egy Orbán klón. (szerintem, pedig sokmindenben egyetértek vele)

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 09:47:05

@Balibgeczyk:
"Én csak höbörgést hallok meg ocsmányságokat látok....sok pápaszemes meg rasztahaju semmirekellő, ingyenélö, akarnok, makacs, idióta, öntelt, elkényeztetett kis picsogós egyetemista BAGÁZST!!!!! "

Semmirekellő, ingyenélő, akarnok, makacs, idióta, öntelt, elkényeztetett kis picsogós egyetemista kisz-esek seggét nyalod te faszkalap.
static.nol.hu/media/picture/51/71/51/000517151-1940-625.jpg
m.cdn.blog.hu/ki/kismoszkva/image/1990fideszf%C5%91polgiplak%C3%A1t.jpg
static1.origos.hu/i/1204/20120405-orban-viktor-megerkezik-a-fidesz.jpg
m.cdn.blog.hu/ki/kispest/image/orban%201990-ben.jpg
m.cdn.blog.hu/ve/velemenyvezer/image/2011december/fidesz1990%281%29.jpg

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 09:48:03

@félázsiai 2llkedő:
Azért, mert közben a választásra jogosultak apatikussá váltak, például mert cuzammen kiábrándultak a politikusokból és a politikából. Továbbá mert értelmetlennek látják a tüntetéseket, mert nem várják, hogy attól vagy akár egy kormányváltástól is jobb lesz a helyzet. Ja, meg azért, mert az ellenzék nem gerjeszti az elégedetlenséget, nem képes politikai tőkévé, megmozdulássá kovácsolni azt még a saját szavazói körében sem.
Budapest amúgy is túl szép város ahhoz, hogy felgyújtsák.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 09:48:56

@Balibgeczyk:
"És a ide firkálok mi a faszt keresnek itt???? NEm inkább tüntetnetek kellene a csunya patás ellen? :DD ??"

Te mi a faszt keresel itt? Nem inkább egy újabb birkamenetben kellene lenned a csúnya patás ájemef ellen?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 09:57:21

@Balibgeczyk:
Majd az erdélyiekkel is meg lesz az ujabb Fidesz győzelem!!! Ők nem fognak ilyen bolsi hilladékokra szavazni!!

A erdélyiek a "bolsi hulladékokra" szavaztak.
ujszo.com/online/kozelet/2012/12/10/rmdsz-gyozelem-a-szekelyfoldi-magyar-tobbsegu-keruletekben

2llkedő 2012.12.13. 09:59:05

@Rufus78: Vagy azért, mert be kellene látniuk, hogy hibát követtek el. Ez pedig nem megy.

Hogy Feri elképzelése jó lett volna-e, vagy sem, nem tudom. Nem is fogjuk megtudni. Az biztos, hogy ha a fidesz nem hergeli a lakosságot, nem gáncsoskodik, akkor minden más lett volna. Vagy jobb, vagy rosszab. Ha rosszabb lett volna, akkor viszont azt csak és kizárólag az ő nyakukba lehetne varrni.
A jelenlegi hibákat nem lehet a nyuszira fogni, mert az az elbaltázott gazdaságpolitika eredménye, azt kizárólagosan a fidesz 2/3-nak köszönhetjük.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 10:00:22

@Balibgeczyk:
"A Fidesz-KDNP pedig mindig 40% fölött van és lesz is!!! :D "

20%-on sincs....
www.tarki.hu/hu/research/elect/index.html

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 10:05:27

@Balibgeczyk:
"Menjetek azt törlesszétek inkább azt a bizonyos 12 ezer milliárdos adósságot amit az mszp-szdsz vett fel a semmire!!!! utána ugass kutya!! "

Menj és fizesd be azt a bizonyos 2300 milliárdos magánnyugdíj vagyont az állami nyugdíjkasszába, amit az fityiszes és álkeresztyény kommunistáid vertek el a semmire!!!!
Utána ugass fideszkurva!!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 10:09:53

@félázsiai 2llkedő:
Na igen, a szembenézés és a beismerés megy a legnehezebben...

Ha már kérdezted: a 2006-os események gerjesztettségéről és műviségéről szerintem az mondja el a legtöbbet, hogy a hazugság nem akkor háborította fel az embereket, amikor elkövették (tavasszal), még csak nem is akkor, amikor ezek nyilvánvalóvá váltak (nyáron), hanem szeptember közepén, amikor egy "véletlenül" kiszivárgott felvételen Gyurcsány hazugságokról beszélt. Pedig előtte is EGYÉRTELMŰ volt, hogy hazudik, hogy jóval az ország lehetőségei felett fogalmaz meg ígéreteket és hogy szebbnek mutatja a helyzetet, mint az valójában. Így viszont olyan, mintha a hazugság tényének elismerésével keletkezne és nem a kimondásával, ami viszont hülyeség, még akkor is, ha a képmutató társadalom így is várja el...

Most hasonló a helyzet... Ideje lenne megint valami szaftos kis kiszivárogtatásnak valamelyik kihelyezett kormányülésről... egy orbanazakolmelegben.mp3-nak...

Reset Elek 2012.12.13. 10:16:01

Régóta olvasom a Vastagbőr cikkeit és a kommenteket, és rájöttem hogy stílusa alapján a Vidékinek nevezett Agricola nem lehet más stílusa alapján, mint a nagyra becsült 5-ös számú tagkönyv tulajdonosa. Ha a stílus alapján továbbfűzöm gondolatmenetem, akkor mindig arra jutok, hogy ez a Ballibgeczyk nevű egyén csak egy valaki lehet.

Tompika minden rendben Brüsszelben? Még mindig piálsz, vagy a holland kollégák cucca ment ennyire az agyadra?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 10:17:12

@Balibgeczyk:
"Ne sok jora számitson a libás meg az mszp, meg ludmilla, meg a dzsobbik sem!!! ezt garantálhatom!!!"

Idézlek: "No majd meglátjuk." :-PPP

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.13. 10:22:22

@Meridian74:
"A managerek - akiknek már tellik az autóra is - azok meg hidd el, kibulizzák maguknak az ingyen gumit is."

Kibulizzák? Kilopják. A volt munkahelyemen egyszer vagy két tucat irodistát rúgtak ki, mert lopták az írólapot, tollakat, festékpatront.
Itt még mindig a "miénk a gyár... ezért hazalopjuk" mentalitás uralkodik.

Reset Elek 2012.12.13. 10:24:52

A tandíjról pedig annyit, hogy igenis szükség van rá, hatástanulmányokkal előkészítetten, fokozatosan bevezetve, a leendő munkáltatók bevonásával, hogy a finanszírozásba ők is besegítsenek. De ez egy hosszú, együttműködést igénylő folyamat, nem lehet egyik tanévről másikra bevezetni.
Ami most zajlik az tudatosan destruktív.

2llkedő 2012.12.13. 10:27:09

@Rufus78: "Így viszont olyan, mintha a hazugság tényének elismerésével keletkezne és nem a kimondásával,"

Annak a kimondásnak más volt a célja. Azoknak szólt, akik ott voltak. Feri szüval akarta megtenni azt, amit később írással intézett el.

Ha egy kicsit elgondolkodol, egy cég vezetésében is sokminden elhangzik. Olyanok, amikről a külső embereknek, még a cég dolgozóinak sincs közük. Mert a cég érdekében nem szabad, hogy kikarüljön. Egy kívülállónak ez hazugság. De egy olyan világban, ahol mindenki így cselekszik, ahol ha őszinte vagy, akkor vagy megköveznek, vagy tönkre mész, nem lehet mást tenni.

De egy másik dolog. Most így karácsony tájékán a párodnak akarsz venni ajándékot. Ehhez ugye el kell menni vásárolni. A párod megkérdezi, hova mész, Mit válaszolsz? Hogy Neked megyek ajándékot vésérolni? Valszeg nem, hanem kitalálsz valamit. Hazudtál? Igen. És miért hazudtál? Mert örömet akarsz okozni a párodnak.

Feri első kormányzása másfél évig tartott. Akkor már nem lehetett semmibe se bele kezdeni, mert az a garantált bukás. Ahhoz, hogy az elképzelését egyáltalán el tudja kezdeni, szükséges volt, hogy újra megválasszák, tehát hazudnia kellett. Ha nagyobb arányba nyertek volna, akkor lehet, hogy az öszödi beszéd nem így hangzott volna el, mert akkor nem lett volna szükség arra, hogy az ottlévők megértsék, hogy nincs más lehetőség, csak az, hogy mindenki támogatja a megadott irányt.

Ha most a fideszben lenne egy hasonló helyzet, és XY étvenné a hatalmat Piktortól, akkor ő ugyanezt csinálná. Mert nem tud mást csinálni.

2llkedő 2012.12.13. 10:29:11

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:" Itt még mindig a "miénk a gyár... ezért hazalopjuk" mentalitás uralkodik. "

Aki a munkahelyén nem lop, az a családjától lop!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 10:54:44

@félázsiai 2llkedő:
Elgondolkodtam, már sokkal korábban:)... évek óta úgy gondolom, hogy "A Beszéd" egyfajta csapatépítő tréningként értelmezhető egyedül, a hazugságozás mellett sokkal fontosabb eleme volt annak kimondása, hogy az MSZP tagjainak gondolkodása a politikusságról életképtelen. Minden más belemagyarázás (beleértve azt is, hogy valaki "igazságbeszédnek" vagy "hazugságbeszédnek" akarja kommunikálni) csak a politikai érdekek miatt ragadt rá erre az egyébként politikai szembenézés szempontjából nagyon is fontos és tanulságos huszonvalahány percre.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 11:00:56

@félázsiai 2llkedő:
Olyan opció nincs, hogy valaki egyszerűen csak ne lopjon:)?

kifordított nagyanyó 2012.12.13. 11:42:47

Na fideszgecik ,elmagyarázom mi az alapvető prbléma:
Ellenzékben:Ne legyen!Ne legyen!Ne legyen!
Kormányon:De lesz!
Anyátokat a viktorotokkal együtt!

titan 2012.12.13. 11:59:15

@félázsiai 2llkedő: államilag a szakok 90%-ára nincs szükség, csak közvetve, a versenyszférában dolgozva, termelve, adózva

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.13. 13:05:38

@kifordított nagyanyó:
Pontosítsunk:):
Ellenzékben: Ne legyen! Ne legyen! Ne legyen!
Kormányon: De lesz, de ez nem az, aminek látszik!

2llkedő 2012.12.13. 14:06:15

@titan: "államilag a szakok 90%-ára nincs szükség, csak közvetve, a versenyszférában dolgozva, termelve, adózva"

Tök mindegy, hogy közvetve, vagy közvetlenül, szükség van rájuk, és ne egy ember döntse már el, hogy mire van szükség, mire nem. Attól, hogy én nem szeretem a mákostésztát, nem mondhatom, hogy mákostésztára nincs szükség, mert az rossz, mivel Te lehet, hogy szereted.

2llkedő 2012.12.13. 14:07:20

@Rufus78:" "A Beszéd" egyfajta csapatépítő tréningként értelmezhető egyedül,"

Ennyi. Se több, se kevesebb.

titan 2012.12.13. 14:53:24

@félázsiai 2llkedő: ismét pont ugyanezt gondolom.
Ha meg racionalizálni akarnak, azt is lehet, csak épp azt ... racionálisan kéne, az érintettekkel egyeztetve, mert ők tudják jobban.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.14. 00:03:02

@félázsiai 2llkedő:
Szerinted én vagyok a fasz.
Szerintem meg az csarnok góré a fasz, akit 300.000+ -os fizetése ellenére egy gagyi noname (boltban kisker áron) 20 ezer forintba se kerülő LCD monitorral fogták meg a biztonságiak. :-))

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.15. 10:34:06

@Balibgeczyk: a finessz garancia szart sem ér, ahogy a te visítozásod se, nyomoronc biohalmazka

:DDDDD

süti beállítások módosítása