Skip to content


       Szűrés lista

Az Orbán-kormány idején ebben az esetben egy miniszter felajánlotta volna a lemondását

kokarda.jpg24 órával a havazás megkezdése után előkerült Pintér Sándor belügyminiszter és kesztyűbábja, a Télügyi Kormánybiztos, Bakondi úr sajtótájékoztatójukon fényezték magukat, majd elköszöntek. Riadót rendeltek el, nincs kihirdetett vészhelyzet.
A miniszterelnök Brüsszelben, a helyettese Erdélyben lovagol, a honvédelmi miniszterről semmi hír, a Honvédségnek csak ma reggel adtak parancsot, sok száz (ezer) ember éjszakázott az autójukban, egy multi kinyitott áruházaiban melegednek azok, akik nem tudnak tovább utazni, délben kaptam egy sms-t a BM-től ... ismét ünnepel az ország.



A cinikus hangvételű sajtótájákoztató néhány részlete:


"Az időjárással nem vagyok megelégedve, a mentésben részt vevő egységekkel igen" – mondta kérdésre válaszolva a belügyminiszter, aki arról beszélt, hogy elégedetlen az állampogárok viselkedésével is, mert szerinte sokan úgy indultak útnak, hogy tudták, mit kockáztatnak, sok autón nyári gumi volt, és a rossz látási viszonyok közepette is nagy sebességgel közlekedtek. Szintén bírálta a kamionsofőröket, amikor a sajtó arról kérdezte, miért nem rendeltek el hamarabb kamionstopot. Szerinte ők is gyorsan közlekedtek, illetve felhajtottak a pályára, "holott ismerhették a körülményeket" 

Pintér azt mondta, az állampolgárok öntörvényűen ne bontsák el a korlátot, mert ez veszélyezteti a forgalmat, könnyen baleseteket okozhat. Arra a kérdésre, hogy miért nem figyelt jobban az előrejelzésre a rendvédelem, azt mondta: "a meteorológusokat kell megkérdezni, miért lett ilyen az időjárás".

"Azzal a győri lakossal aki hólapátolás közben meghúzta a hátát, innen is szolidaritást vállalok, mert én is hátfájásos vagyok" – mondta a sajtótájákoztatón Szócska Mikós egészségügyi államtitkár, aki arról számolt be, hogy csak egy olyan esetről tudnak, amikor egy szülő nő "kalandos úton jutott el a kórházba".


Mivel nagyon elégedettek magukkal, természetesen semmiféle felelősség nem merült fel bennük. Felelős csak Bajnai lehet, meg a rezsidémon.
Pedig történt már időjárás okozta katasztrófa, amikor ennek éppen az ellenkezőjét mondták. Lassan már nincs olyan esemény, amire ne lehetne előhúzni egy vaskos seggszáj-gyűjteményt a Fidesz részéről.

Gyűjtemény:

Navracsics Tibor szerint független embernek kellene vezetnie a vizsgálatot, aki akár Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is lehetne. Kérdésre válaszolva azt mondta: "természeti katasztrófák esetében előfordul, hogy parlamenti vizsgálóbizottság folytatja le vizsgálatot, és az is, hogy független szakembereket kérnek fel erre. 
Én (...) nem hárítanám köztisztviselőkre, és nem hárítanám katasztrófavédelmis szakemberekre a felelősséget, itt politikai felelősségről van szó. Az Orbán-kormány idején ebben az esetben egy miniszter felajánlotta volna a lemondását."

Lázár János, kit Navracsics Tibor bízott meg a katasztrófa körülményeinek feltérképezésével, elmondta az elmúlt száz év nemzeti, állami ünnepei történetében példátlan méretű tömegszerencsétlenség történt vasárnap este. "Vasárnap este mintha nem lett volna gazdája az országnak és a fővárosnak" - összegezte álláspontját

"Demszky Gábor viselkedésén, nyilatkozatain pedig, csak az ijedt tehetetlenség, a tanácstalanság és nem utolsó sorban, az operativitás hiánya tükröződik. Felmerül tehát a kérdés: Ha ne adj Isten Budapestet valami egyéb, komolyabb csapás érné, vagy veszélyeztetné, mennyire volna alkalmas Demszky Gábor egy operatív parancsnoki funkció betöltésére?" - Tarlós István 

"Amit a Gyurcsány-kormány valódi ellenzéke ez ügyben mondott, a legkevesebb, ami ilyenkor e pozícióból elvárható. A személyi felelősség kérdésének felvetése ugyanis - a jó ízlés és a józan ész határain belül - nem oktalan bűnbakkeresés, a gyász megsértése, hanem a demokratikus játékszabályokból következő, optimális esetben a közjót szolgáló viselkedés. (...)  
Ha máshonnan nem, a félreállított váltó miatti vonatbaleset klasszikus példájából, amikor is lemondott a közlekedési miniszter, tudhatná, hogy pontosan mit is takar a politikai felelősség fogalma egy működő demokráciában. Az biztosan nem fér bele, hogy az ügyben érintett, tehát öszszeférhetetlen minisztert - és nem valamilyen független testületet - kéri fel a vizsgálatra. Az pedig egyenesen hungarikum, hogy a kormányapparátus mulasztásait feltáró vizsgálat után formálisan sem vetődik fel a politikai felelősség kérdése, azaz Szilvásy György sem ajánlotta fel lemondását a kormányfőnek.
" - a frissen kitüntetett Szerető Szabolcs, Magyar Nemzet

"A vihar nyomában támadt káoszban úgy tűnt, az országnak nincs gazdája, csak a mentők, a tűzoltók és a rendőrök lelkiismeretes és megfeszített munkájának köszönhető, hogy a sebesülteket ellátták, és megkezdődött a rend helyreállítása. A kormánnyal ellentétben ők tudták, mit kell tenniük. (...) Mindannyian emlékszünk az év elején Hejce közelében balesetet szenvedett szlovák katonai repülőgép katasztrófájára, amelyben a gép negyvenkét utasa veszette életét. Akkor a szlovák védelmi miniszter, jóllehet személyesen nem volt szerepe a szerencsétlenség bekövetkeztében, a baleset után néhány nappal lelkiismereti okokra hivatkozva lemondott. (...)  A miniszterelnök súlyos hibát követett el, amikor úgy döntött, hogy az ügynek nincs politikai felelőse, és nem váltotta le Szilvásy Györgyöt. Úgy vélem, ez erkölcsi kötelessége lett volna. Ha úgy tetszik, becsületbeli ügy. - Navracsics Tibor

"Egy ellenzéki pártnak nincsen más lehetősége, mint parlamenti eszközökhöz nyúlni. (...) Mi a magunk részéről, Lázár Jánossal (...) vizsgálóbizottság felállítását indítványozzuk az augusztus 20-i tragédiával kapcsolatban" - fogalmazott Navracsics Tibor Lázár Jánossal, a Parlament honvédelmi és rendészeti bizottságának fideszes elnökével közösen tartott sajtótájékoztatón. "Mi nem politikai felelőst, hanem kormányzati felelőst keresünk a vizsgálat eredményeképpen". Hozzátette: "ennek a vizsgáló bizottságnak egyetlen egy célja van, a (...) halálos tömegszerencsétlenség okainak felderítése, kormányzati felelős megtalálása."

"Ebben az országban a politika és a kormány nem visel felelősséget semmiért" - mutatott rá Kósa Lajos, emlékeztetve arra, hogy a paksi atomerőmű üzemzavara, a brókerügy, az érettségi botrány és az augusztus 20-i tűzijáték alatti vihar következményeképp a hibást mindig a portások, taxisok, faxkezelők között találták meg, a vezető politikusok közül senki sem vállalt felelősséget.

Címkék: katasztrófa fidesz seggszáj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr125136508

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hóhelyzet: a nagy kommunikációs elterelő hadművelet 2013.03.16. 15:01:04

Dilettáns és inkompetens az Orbán-kormány, de azért nem ennyire. Szerintem másról szólt az ünnepi hóbotrány. A hosszú hétvégét Bajorországban terveztük tölteni, a nemzeti ünnep ugyanis sajnos már évtizedek óta semmi vonzóval nem kecsegtet. Utoljára a ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.16. 11:39:22

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Pózolj műveletirányító központban 2013.03.15. 23:43:26

Ha az egész ország katasztrófahelyzettel foglalkozik, menetrend szerint kovácsolják kedvenceink a politikai tőkét. Suttyósághatározó.  Kivel mással is lehetne kezdeni, mint Orbán 'bölcsvezér' Viktorral, aki beült pár fotóra a Tev...

Trackback: Beintett a belügyminiszternek a Telenor 2013.03.15. 23:10:36

Pintér Sándor őrjöng. A Telenor nem továbbította a Belügyminisztérium tájékoztató SMS-ét az ügyfeleinek. Telenor ügyfél vagyok, és ezzel a cég szerzett nálam egy piros pontot. Arról van szó ugyanis - mármint az én értelmezésemben - hogy a Telenor nyil...

Trackback: Telelökött ország 2013.03.15. 19:50:52

Ülök a meleg szobában. Szeretteim és hozzátartozóim téli segítése kipipálva. Szomszédos vének kiásva. Tüzelővel ellátva, aki azzal fűt. Lakóhelyem távol van a bajbajutottaktól, így naivitás lenne azt hinni, hogy bárhová odajuthatok, ahol szükség lenne ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kj Kj 2013.03.16. 14:39:45

@viragimado:
A bank maga ellen pofázzon??? LOL

Kj Kj 2013.03.16. 14:41:08

@viragimado:
Ja nekem meg többször is felajánlottak arany hitelkártyát, amire 100 milláig felvehetek.
Csak egy kérdésem volt, miből fizetem vissza.

Kj Kj 2013.03.16. 14:42:49

@viragimado:
Akkor még csak a dunántulon volt.
Két héttel korábban kellett volna lezárni.
Biztos, ami biztos alapon.

viragimado 2013.03.16. 14:42:53

@Kj Kj: hát igen, ez nem nagyon várhatjuk el tőlük!! De egy kormány is max. annyit tehet, hogy lassan oktatással megszűnteti a funkcionális analfabetizmust, és így tájékozódni tudóbb generációt nevel fel. :)))

viragimado 2013.03.16. 14:45:23

@Kj Kj: ez az! Itt jön ismét az egyén felelőssége! Sokan meg kérik, használják, és aztán sírnak, amikor vissza kell fizetni.

Kj Kj 2013.03.16. 14:45:47

@asmodean:
a 1401-160 km-s vihar 2 óra alatt a sogoroktól eléri pestet.
Mint 2006-ban.

Kj Kj 2013.03.16. 14:47:23

@viragimado:
Az oktatást rosenfeld kezdte szétverni, azóta csak egyre jobban romlik.

De az emberek nem tanulnak a mult hibáiból.

viragimado 2013.03.16. 14:48:59

@Kj Kj: az is érdekes volt. Hamar jött, de pár órával előbb már tudni lehetett róla. Igaz, én szeretem figyelni, merre vannak viharok, így már akkor láttam, amikor még a németeknél járt. Onnan nagyjából ki lehet számolni mikor ér hozzánk. Nem is mentünk ki, és a gyerekeimnek is szóltam, hogy ne menjenek ki tüzijátékot nézni.

viragimado 2013.03.16. 14:51:07

@Kj Kj: csak kevesen tanulnak a hibáikból. Kíváncsi lennék az kint rekedtek közül hány érzi felelősnek magát, és hány fog legközelebb ugyan ilyen felelőtlenül elindulni. :((

Kj Kj 2013.03.16. 14:52:57

@viragimado: De az akkor rendezők is megkapták, hogy fehérvártól 1 órán belül ide ér.
De akkor a kutya sem törödött velük.
Sajnos az emberek többsége nem veszi tudomásul, hogy bajok is lehetnek.

Ugyanaz, mint a választások, mindig valami ellen szavaznak és nem valamiért.

Kj Kj 2013.03.16. 14:54:21

@viragimado: felelősséget? Egyik sem. a híradóban láttam, hogy a lezárt utra be akart menni.
A hülyeségnek nincs határa.

Kj Kj 2013.03.16. 15:00:52

@asmodean: Akkor már csak sirni lehet!!!

asmodean 2013.03.16. 15:01:21

Itt szerintem az egyetlen szerencsés momentum az volt, hogy semjén nem volt itt. Belegondolni is rossz, ha hirtelen rájön, hogy mint felelős helyettes ő irányítani akar :D

Spéter46 2013.03.16. 15:30:34

Tényleg "zéro" vagy azaz egy nulla!

tryclops 2013.03.16. 15:32:39

@asmodean: Mondjuk ezzel én is így vagyok, jobb helyen volt ő egy lónak a hátán, :D de hát papíron mégicsak az lett volna a dolga, hogy úgy tesz mint aki felelős vezető...

Tor zum Land 2013.03.16. 15:35:22

Az ünnepre készülve a vidéki kapitányságokról az állományt már csütörtök este indították volna a fővárosba. Győrből induló rendőrségi busz is elakadt az autópályán, a rendőrök a pajzsukkal lapátolták a havat. Csütörtök este nem tudták, hogy elmaradnak a fővárosi rendezvények? Ki adott parancsot az indulásra? Felelőtlen állampolgár? Győrből Hegyeshalom felé 21:45-kor induló vonatra 15-20 szolgálati ruhába öltözött rendőr szállt fel, utazó táskákkal. A mosonmagyaróvári kapitányság állományába tartozó rendőröket, már nem indították útnak Budapest felé, de csütörtök este semmi feladat nem lett volna a 101-119 km között az autópályán? Vagy még nem tudtak a megyei kapitányságon, hogy az autópályán nagy a baj?

Secnir 2013.03.16. 15:42:58

@viragimado:
" Kíváncsi lennék az kint rekedtek közül hány érzi felelősnek magát, és hány fog legközelebb ugyan ilyen felelőtlenül elindulni"
egy sem, teljesen joggal. oka?
mert az autópályára NEM felengedni az autósokat (kamion+személy) az autópályakezelő dolga lett volna. azért fizetjük az autópályamatricát, azért van benne az üzemanyag árában az útadó, stb.
amúgy szerintem pintér majd jól meginterpellálja gyrosz-ászt, hogy mit keresett a hóban (elsők között kellett kiásni), és akkor kiderül.

viragimado 2013.03.16. 15:49:44

@Secnir: én sem indultam ki Olaszországba a lányomékhoz, unokámhoz, mert nem vagyok hülye!! Más is gondolkodhatott volna!
Lassan olyanok leszünk, mint az idióta amerikaiak, akiknek a mikro használati utasításába be kell írni, hogy a mcskát nem lehet a mikroba tenni!!

Miért nem vesszük tudomásul, hogy az egyénnek is van felelőssége?!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 16:03:58

@Enrico72: PINTÉR KINT VOLT???

Te agyatlan! TÖBB, MINT 24 ÓRA ELTELTÉVEL méltóztatott kimenni, 24 óráig azt sem tudta senki, hogy él-e még, aztán több, mint 24 óra elteltével is csak azért ment ki, hogy önmagát, meg a saját bandáját fényezze.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 16:06:53

@Kj Kj: Nem, csak kamionstopot elrendelni, ahogy minden NORMÁLIS országban, minden NORMÁLIS kormány teszi ilyen helyzetben!

Ja, Magyarország nem normális ország, és a kormánya sem normális, mindig elfelejtem...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 16:08:34

@Kj Kj: Nem, AKKOR kellett volna kamionstopot elrendelni, amikor ott lett volna az ideje. Az osztrákok ezt meg tudták oldani TÖKÉLETESEN, a szlovákok NAGYJÁBÓL, a magyar kormány meg SEHOGY SEM.

Erről ennyit.

viragimado 2013.03.16. 16:09:00

@Jani haverja: soha nem is volt normális kormánya, még pár száz évre visszamenőleg sem :))) ez egy ilyen ország

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 16:11:29

@Kj Kj: A deviza NORMÁLIS kormányok esetén nem dől be SOHA. Ja, hogy se a Gyurcsányék, se az Orbánék nem normálisak, ezt mindig kifelejtem. Ezért is dől be a deviza, semmi másért.

Orbánék most a saját hülyeségük következményeitől mentegetik a devizahiteleseket (is). Ha normálisan kormányoznának, akkor a devizahitelesek 95%-a lazán fizetné a hiteleit, mindenféle segítség nélkül.

viragimado 2013.03.16. 16:14:39

@Jani haverja: ember! Ennyire ostoba dolgot még nem hallottam!!! Nézz utána a deviza problémának pénzügyi szakmai oldalakon. Talán rájössz honnan indult a probléma!! Az egész világgazdasági válságot az amerikai hitelintézetek okozták! Onnan szépen az egész világon körbegyűrűzött! Deviza feszültségeket okozva.
Nincs az az ország, amelyik ezt kitudta volna kerülni, még a leggazdagabbak sem!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 16:14:48

@Kj Kj: A meteorológusok meg tudták, hogy milyen idő lesz. A kormány is, meg a katasztrófavédelem is tudta, csak nem tettek semmit. Egyedül az emberek tényleg nem tudták. Illetve nem kaptak rendes tájékoztatást, ami szintén a kormány hibája, mert mindenhonnan kidobták a szakembereket, és agyatlan pártfunkcikat ültettek a helyükbe.

viragimado 2013.03.16. 16:15:35

@Jani haverja: és még valami! Nem 3 éve vették fel a hiteleket meggondolatlanul!!

viragimado 2013.03.16. 16:17:27

@Jani haverja: az embereket az időjársi oldalakon már hetekkel ezelőtt tájékoztatták! Azért nem tudták, mert nem voltak rá kíváncsiak. Vasárnaptól minden este a tévében az időjárás jelentésekben elmondták milyen idő lesz csütörtöktől!!
Mit nem tudtak akkor? Ennyire nem szabad elvakultnak lenni!

PamPalini 2013.03.16. 16:22:19

@Meridian74: "Minden telefonkészülék, ha be van kapcsolva (sőt kikapcsolt állapotban is), bejelentkezik a rendszerbe"
Marhaság! Ha tényleg ki van kapcsolva és nem csak a képernyője sötét, sehova nem jelentkezik be az hétszentség. Nem kell minden hülyeséget elhinni.

Amúgy azért az üzenetért aztán rohadtul nem kár. Ilyen baromságot szétküldeni teljesen értelmetlen volt.

Secnir 2013.03.16. 16:26:41

@viragimado:
"én sem indultam ki Olaszországba a lányomékhoz, unokámhoz, mert nem vagyok hülye!! Más is gondolkodhatott volna!"
-meg a buszsofőr, akit kötött a menetrend, és kötelező volt mennie. meg a kamionsofőr, akit hajt a menetidő. meg az többi áruszállító. meg azok, akik mondjuk HAZAindultak. teszemazt pestről győrbe. meg az is, aki reggel átment a másik faluba dolgozni, és mire este lett, hazaindult volna, csak havat látott. melóhelyén nem alhatott, haza meg már nem ért.
eszetlenül véded a védhetetlent, illetve pintér apád szavait. azért, mert ő kijelentette, hogy felelőtlenek voltak, akik elindultak, az még nem jelenti azt, hogy úgy is van. ugyanakkor megkérdem: gyorsz-ász is felelőtlen volt? mert őt kellett az elsők között kiásni. és még akkor sem zárták le az utakat!

"Lassan olyanok leszünk, mint az idióta amerikaiak, akiknek a mikro használati utasításába be kell írni, hogy a mcskát nem lehet a mikroba tenni!!"
-nana! azért engem ne vegyél egy kalap alá magaddal!

viragimado 2013.03.16. 16:27:08

@PamPalini: ezek szerint meglep, ha azt mondom, a kikapcsolt telefonról is "tud" a szolgáltató. Pedig tényleg tud. :)))

rïvïera 2013.03.16. 16:31:39

@Blogger Géza: @Francois77: ilyesmire gondoltam (ha már más is linkelte, akkor sorry)

hvg.hu/itthon/20130316_Az_M1esen_panikhangulat_alakult_ki__hog

""" Az osztrák segítők nem csak arról gondoskodtak, hogy az emberek ne fázzanak és ne éhezzenek, hanem lelki segélyt is nyújtottak a pánikba esett autósoknak és családjaiknak. "Erre nagy szükség volt, a magyar segítők 100 km-rel arrébb voltak, az ígértet, miszerint nemsokára hazajuthatnak, hamisnak bizonyult" - írja a lap. (...) Sokan kritizálák a magyar hatóságok tétlenségét, operett-hadseregnek nevezve a magyar honvédséget, ami még arra sem képes, hogy a hóban rekedt embereket kimentse - fogalmaz az osztrák lap. """

Azt nem gondoltam hogy már másnap ilyen cikk jelenik meg, és ilyen hangvételben, de mivel a türelmük vége felé járnak Mo-val szemben, ezért úgy látszik már nincs nagyon kedvük visszafogni magukat. :|

Secnir 2013.03.16. 16:32:10

@viragimado:
szerinted mikortól kezdték el felvenni a svejci frank alapú hiteleket? csak egy dátumot mondj. melyik kormány, melyik évben tette lehetővé (onnantól számítják az önkormányzatok eladósodásának kezdetét is, mert az önkormányzatoknak is megengedte). nos? évszám?

viragimado 2013.03.16. 16:32:13

@Secnir: apád neked a Pintér! Olvashattad, ha érdekelt, hogy a busztársaságokat is pont annyira felelőtlennek tartom. És a szállítókat is. Pont nekik lenne a legnagyobb érdekük, hogy ilyenkor tájékozódjanak, mert őket éri a legnagyobb kár.
A szállítókat az autót és a szállítmányt ért kár, a busztársaságok meg emberéletekért is felelnek.

ha az utolsó mondatodra reagálnék, megsértődnél, de így is magáért beszél. :)))

PamPalini 2013.03.16. 16:34:29

@viragimado: Max annyit, mikor látta utoljára. De ha Győrben kikapcsolod és úgy átmész Szegedre, a köztes úton semmit nem fog tudni. Ez már össszeesküvés-elmélet a la Szaniszló Ferenc.

viragimado 2013.03.16. 16:36:21

@Secnir: őszintén megmondom ezt nem tudom, de van ismerős, akinek 6 éve van ilyen hitele

viragimado 2013.03.16. 16:37:41

@PamPalini: bocs, semmi közöm összeesküvés elméletekhez, az egyik szolgáltatónál fejlesztettünk ilyen alkalmazást, és én teszteltem, így nem elképzelem, hogy van iylen, hanem tudom. :))

Kj Kj 2013.03.16. 16:38:54

@Jani haverja: Ja te tudod mikor volt az ideje.
Az ormány honnét tudta volna?? Nem időpancserok csak pancserok.

rïvïera 2013.03.16. 16:39:02

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Igen, az kb. lehet tudni, hogy ha a belügytöl ilyen sms-t kapsz, hogy "Segítünk!", akkor kb. baszhatod :DD

Kj Kj 2013.03.16. 16:40:39

@Jani haverja: Az osztrákoknak jó a méteurologiájuk.

viragimado 2013.03.16. 16:41:51

@Kj Kj: meg a németeknek is :))

Kj Kj 2013.03.16. 16:42:50

@Jani haverja: Pernye meg a hamu!! Eju miért is volt bajban mérkellel, meg a hollandeval???
Az olaszokról, meg görögökröl .....

rïvïera 2013.03.16. 16:47:33

@Virág et.: köszi a kimerítö választ helyettem is :)

Kj Kj 2013.03.16. 16:49:29

@Jani haverja: És te miért nem voltál ott, ha mindent előre tudsz.
De látom te csak beszélsz, de nem tudod mit.
Az ormányra at emberek nem hallgattak, ha hamarabb lezárják az utakatak, akkor azért pampognának az emberek.

Kj Kj 2013.03.16. 16:51:20

@viragimado: csak a haver ezt nem tudja.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 16:57:40

@viragimado: Igen, minden ország megszenvedte a világválságot ÁTMENETILEG! Csakhogy ennek NORMÁLIS országokban már rég vége van!

PamPalini 2013.03.16. 16:59:29

@viragimado: Én meg a saját telómról tudom, hogy kikapcsolt állapotban az áramfelvétele műszer szerint tartósan 0 mA. Ha ebből bármilyen toronnyal kommunikál, hát az marha érdekes volna.
Ha nem blöffölsz csak úgy off the record linkelj be olyan nyilvános, telefon vagy adó oldali specifikációt, ami alátámasztja ezt.

viragimado 2013.03.16. 17:01:01

@Jani haverja: na ismét azt javaslom olvass pénzügyi szakoldalakat! A válságnak nincs vége! Sőt, egy pénzügyi guru szerint csak most jön a java! Nem magyar szerint! Ő az egyik legnagyobb befektető a világon!

viragimado 2013.03.16. 17:02:34

@PamPalini: mint írtam, én teszteltem, nem én írtam :)) De működött, az biztos

viragimado 2013.03.16. 17:03:22

10 méteres pontossággal

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:39:21

@viragimado: Normális kormány(ok) esetén mindenki jól járt volna a devizahitelekkel!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:41:18

@viragimado: És az embereknek kellett volna tudniuk, hogy mi lesz, a kormánynak, katasztrófavédelemnek meg nem???

Ilyen időjárási körülmények között MINDEN NORMÁLIS ORSZÁGBAN simán lehet közlekedni, ha lassan is, de lehet!

Csak a kamionokat kellett volna időben kitiltani az utakról!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:44:35

@Kj Kj: Én nem tudom, de nem is én vagyok a katasztrófavédelem parancsnoka!!!
De ha az lennék, akkor tudnám, vagy ha nem tudnm, akkor legalább ÉRTELMES, HOZZÁÉRTŐ embert vennék fel helyettesemnek, nem bólogató jános pártfunkcit, és akkor az tudná, én meg hallgatnék rá.

Ja, Fideszisztánban ez nem így van, meg általában Magyarisztánban sem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:46:34

@Kj Kj: A magyaroknak is! Nem a meteorológusoknál keresd a hibát, hanem a mindenben idióta fideszbagázsnál, meg az ugyanilyen szocibagázsnál régebben. Rengeteg pénz elmegy pl. katasztrófavédelemre (is) az adóból, aztán a mögöttes szolgáltatás meg semmi. Nem is volt, meg nem is lesz Magyarisztánban.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:48:50

@Kj Kj: Az olaszoknál, meg a görögöknél együttesen tizedannyi valódi probléma nincs, mint Magyarországgal kapcsolatban. Csakhogy ők az Eurozóna tagjai, tetejében Olaszország még nagy is, könnyen megboríthatják az Euro-t. Az meg, hogy a Viktátor, meg az Eltolcsy milyen hülyeségekkel borogatják meg sorban a forintot, az sokkal kevésbé érdekli Merkelt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:51:19

@Kj Kj: Én mindent előre tudok. Azt is tudtam, hogy nem volt elég az idióta szocik 8 éve, utána egy még idiótább fideszbagázs következik. El is menekítettem a katasztrófa elől időben a családomat Magyarországról.

Most már csak akkor háborgok, ha ráérek, de szerencsére egy sokkal normálisabb országból, kívülről szemlélem ezeket a dolgokat.

Látod, ez mind az előrelátásom eredménye :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 17:53:22

@viragimado: A válságnak NORMÁLIS országokban vége van! A java csak a hülye országoknak jön! Például, ahol én élek, ott meg egyáltalán nem is volt pénzügyi válság!!! Meg természetesen most sincs.

zollerbá 2013.03.16. 18:05:52

@Jani haverja: Janikám!
Merre élsz, valszeg nem olyan országban, ahol 68 éve külföldi országok ügynökei a vezetők!!!
Soroljam, rákosi, imre nagy, kádár, német micu, antall, boros stb.
SZU, USA, Izrael, hogy a kis antant embereit, ne is említsem!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 18:46:25

@zollerbá: Olyan országban élek, ahol 1996-ig eltűrte a nép a dilettáns politikusokat. Aztán 1997-ben lett egy polgárháború-szerűség, ahol a politikusok is, meg a köznép is megtanulta, hogy kinek mi a dolga, és kitől mire lehet számítani. Nem volt egy fáklyásmenet, sokan meghaltak a politikusok közül is, meg az egyszerű emberek közül is, de azóta van itt normális világ, és azóta van folyamatos fejlődés is. Az itteniek szerint így utólag megérte. Én nem tudom, én akkor még bőven nem voltam itt.

Egyébként tt is van USA érdekeltség, de van Szaúdi is, meg EU-s is, csak okosan vannak kezelve, egymásnak konkurenciái, hadd küzdjenek.

Nap Pali 2013.03.16. 19:10:50

elképesztő 3dik világbeli színvonal... és mostmár ezt nemcsak én tudom hanem az egész világ foglya tudni, mert pár zsidó libsi tele nyivákojja a világsajtót...

kuruc.info/r/8/109386/#ixzz2NhxhsPyv

belügyminisztérium SMS tanácsa:
"Magyarországból gazdaságából elfogyott a nafta. Javasoljuk átülni egy másik szomszédos gazdaságba. "
"Magyarországból kifogyott a tisztesség. Javasoljuk átülni egy másik szomszédos társadalomba. "

:)

a naygobbik baj hogy elképesztő károkat fog okozni ezzel a
sintér-vakondi páros az ország egyetlen működő iparágában a turzmusban

Bitang Gyaur 2013.03.16. 19:27:15

@Jani haverja: "Nem az időjárásról tehet Orbán, meg Pintér, hanem az időjárás okozta helyzet kezelésének elmulasztásáról, a felkészületlenségről, stb. De ezekről viszont vastagon tehetnek. "

Nem védeni akarom őket, de nem az ő dolguk! Pont ez az, amit viktornak és más miniszternek is meg kellene tanulnia, ők nem azért vannak, hogy beleszóljanak az életünkbe, hanem hogy felügyeljék a beosztottjaik munkáját - akik elméletileg azért vannak ott! - Sajna az már más kérdés, hogy igazi Hungarikumként, szinte minden felsővezető úgy gondolkozik, hogy lehetőleg hülyébb legyen a helyettese, meg a slepje,.......... mert milyen már ha vki esetleg majdnem olyan okos lenne, mint a főnöke, és még önálló munkavégzésre is alkalmas! -fújjjj!

Felelős mindig mindenért van,............ csak sajna még ahhoz sem kellően felnőttek, hogy merjék vállalni azt a posztot - velejáró felelősséggel egyetemben, amit egyszer már felvállaltak, mikor hivatalba léptek!!!

Na meg hol marad a következetesség??? A csúnya multikat, a magáncégeket lehet fenyegetni, stb - ám közben elvárja a segítségüket, de a saját alkalmazottaikat nem kellene egy kicsit már befenyíteni??? ..........ha már van köztük adócsalómilliárdos, külföldön élő polgármester (már csak képviselő), szakvégzettség nélküliek, stb, akik csak hazugsággal tudtak odajutni, ahol vannak, mert másképp lehetetlenség!!

A balosoknak meg már ki kellene lökni maguk közül a Mesterházy típusú életformát, hisz amúgyis fityeszesnek készült anno - Veszprémben -, és ugyanolyan semmitérő életforma, mint sokan mások a mostani kormányban.

Azok a versenyidióták, akik nem akarnak továbblátni a "hitüknél", próbálják ki a Gondolkodás Művészetét, ..............nem fog fájni! :)

xclusiv 2013.03.16. 19:34:26

@Kj Kj: "A rendőrség honnét a ... tudja, hogy milyen idő lesz, ha még a méter urologusok sem tudják??? "

Ha nem tudták akkor nem akarták tudni. Bazmeg ha én tudtak az index címlap alapján, hogy kutya idő jön, akkor a hatóságoknak is illett volna.
De tudod mit, tfh nem tudták, hogy mi _jön_. Azt azért tudniuk kellett volna, hogy mi _van_. És illett volna kezelniük, pl. 20 km-es dugóra _nem_ kellett volna ráengedni még a sztrádára felhajtó forgalmat, hanem már régen le kellett volna zárni az összes felhajtót. És nem mellesleg nem kellett volna 15 órát várni, mire elkezdik átvágni a szalagkorlátot, hogy a másik irányba kimenekítsék a népet...

Secnir 2013.03.16. 20:04:48

@viragimado:
segítek: 1999-ben hozta az akkori kormány meg azt a rendeletet, hogy önkormányzatok (is) vehessenek fel svejci frank alapú kölcsönt ingóságaikra. tudod ki volt akkor kormányon?
és azt tudod, hogy 2002-től kezdve 2006-ig a fideszes önkormányzatok szénné adósodtak, azzal a (rejtett) felkiáltással, hogy majd 2006-tól megmentik őket? csak nem jött össze a dolog, így 2010-ig kellett várniuk. amelyik ök. még 2010-ben is fideszes volt, az részesült az úgynevezett 'állam általi hitelátvállalásban'.
a lakosság meg le volt(van) szarva.

KopaszMercis 2013.03.16. 20:24:41

@Blogger Géza:
Kerlek idezd bármilyen más neves külföldi közgazdász művét Marxon kívűl aki extra profitról beszél.. azt a 10-12 évet megvárom amíg megtanulsz angolul...

Blogger Géza 2013.03.16. 20:27:42

@KopaszMercis: Kérlek. Melyik angol kifejezést fogadod el az "extraprofitra"? Merthogy ugye angolul nem így mondják...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.16. 20:31:35

@Bitang Gyaur: Egy politikusnak SZAKEMBEREKKEL kellene körbevenni magát. Ez a hóhelyzet megmutatta, hogy ez nem sikerült nekik. EZÉRT felelősek!!!

Én sem a konkrét intézkedést vártam el tőlük.

Blogger Géza 2013.03.16. 20:32:21

@KopaszMercis: De kezdetnek olvasgass Schumpetert, a róla szóló recenzióban még az "extra profits" szókapcsolat is szerepel. :)

www.pauklein.com/monopoly/monopoly.htm

Az, hogy te buta és tájékozatlan vagy, az egy dolog. De miért kell ezt állandóan hirdetned? Nem fér a fejembe...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.03.16. 21:12:03

@Francois77: Igen, nem szedtek ki mindenkit, ráadásul nem is ők, amikor Orbán kijelentette. hogy mindenkit "kimentettünk".
A szlovák összehasonlítást hagyjuk, mert mindent és mindennek az ellenkezőjét be lehet bizonyítani, csak nem érdemes, mert a magyar hatóságok balfaszságát nem menti.
Én is mentem át Ausztrián és Németországon 2010 januárban, a tv tele volt a német hóhelyzettel - Hegyeshalom-Bécs- Nürnberg-Mannheim-Saarbrücken (gyengébbek kedvéért: Alpokalja, Bajor Alpok, Bajor erdő, Frank alpok, Hunsrück oldala) végig csontszáraz autópályán mentem.
Egyébként:
inoffensus.blog.hu/2013/03/16/hohelyzet_a_nagy_kommunikacios_elterelo_hadmuvelet

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.03.16. 21:22:40

@Blogger Géza: en.wikipedia.org/wiki/Superprofit
Egyébként idéznék a linkedről: J.A. Schumpeter have stressed the benefical role that monopoly profits can play in the process of economic development. Össze tetszik téveszteni az extra profit jelzős szerkezetet a marxista (inkább a leninista) extraprofit fogalommal.

PamPalini 2013.03.16. 22:12:33

@viragimado: Már ne haragudj, de nagyon szkeptikus vagyok. Az ok, hogy torony/cellainfók alapján meg lehet az eszköz helyét határozni (bár a 10 méter kicsit túlzónak tűnik, még városi környezetben is a tornyok ritka "együttállása" kell ilyen fokú pontossághoz. A legtöbb gps tud jó esetben kb ilyen részletességű helymeghatározást.)
De kikapcsolt állapotban, hát... Még nem hallottam olyan készülékről, aminek a rádió áramköre teljesen kikapcsolt állapotban adna vagy akár hallgatna (Aztán azt lehet-e tudni, milyen telóval is működött?)
Részben a szakmámba vág, így sok ezzel kapcsolatos írást nyálaztam át, de soha semmi konkrétumot nem írtak ezzel kapcsolatban. Csak a "sógorom haverja azt hallotta a főnöke öccsétől, aki xxx szolgálató telekommunikációs mérnöke" meg "fbi ügynökei demonstrálták" jellegű süketelést. Kb mint az ufók meg a loch ness-i szörny. És azért manapság rohadt nehéz bármit is eltitkolni.
Így látatlanban csak arra tudok gondolni, hogy az általad tesztelt alkalmazás a cellatornyok által látott utolsó aktív pozíciót használhatta - így hihető a dolog.

Blogger Géza 2013.03.16. 22:52:42

@Kuviklacz: Bocsi, de nem az volt a kérdés, hogy X vagy Y mennyire tarja hasznosnak vagy károsnak, hanem hogy egyáltalán a fogalom ismert-e másnál is Marxnál kívül. Természetesen ismert. És természetesen sokat fejlődött a jelenség vizsgálata, magyarázata, mint ahogy egyes helyzetekben eltérő okokra is vezethető vissza az extraprofit jelensége.

Nap Pali 2013.03.16. 22:59:04

Lánglovagok.hu megosztotta Péter Molnár állapotát. 25 perce

Ma egy jó riport reményében indultunk útnak kollégámmal de hamar kiderült, hogy egy dillettantista ám de legalább rosszul szervezett propaganda anyagot kellet volna az esti RTL híradóba forgatnunk. Azt tudjuk, hogy a hó és a szél együtt milyen katasztrófális helyzetet tud teremteni de azt is tudhatjuk, hogy ennél nagyobbat csak maga a nagyságos katasztrófavédelem tud!

Felhívás és tájékoztatás nélkül kívántak egy mentő akciót indítani az M1 autópálya azon szakaszára ahol még több mint száz autó van a hó súlya alatt. Mind ez szép is lett volna de a Hősök terén alig találtunk rá a gyülekező pontra mert nem volt ott senki amikor odaértünk. Kis idő múlva megjelent a katvédelemtől néhány ember köztük egy tábornok akinek a feladata Pestről útnak indítani az autóbuszokból, tűzoltóautókból, és egyéb járművekből álló konvolyt.

Az első döbbenet. Tábornokunk elmondja bele a kamerába meg a mikrofonba, hogy ők bizony 1000 önkéntesre számítanak!!! (honnan is amikor ez az akció sehol nem volt meghírdetve!)

A második döbbenet. Ez ugyan szerény személyemet érinti de érdekes párbeszéd volt. Tábornok úr felém intézett kérdése. Ült már tűzoltó autón? (mivel nem ismert meg, ami persze nem kötelező) Mondom én bizony még soha! És katasztrófavédelmisen? Mondom azon meg nem is szeretnék! (Csend és kerek szemek, majd balra el.)

A harmadik döbbenet. Már úgy egy órája lehettünk a találkozási ponton de csak nem jött az ezres tömeg, hogy havat lapátoljon pedig már előkerült egy katvédes asztalka és székek is, hogy az adminisztrációt kényelmesen el lehessen végezni. Hiszen az ezres tömeg csak azt követően szállhatott fel a buszok valamelyikére ha már regisztrálták. De csak nem jönnek! Jöttek viszont jó szokásuk szerint Tűzoltók! Meg jöttek még mindenfelől Polgárőrök akik szerették volna a szabadidejüket a szabadban eltölteni hólapáttal a kezükben. De a civil az meg csak nem jött! Nagy nehezen sikerült egy buszt megtölteni a fent említett segítőkkel mikor is el indult a konvoly. Igaz nem ezer emberrel igaz kicsi konvoly de még is csak a miénk! Igaz időközban egy önkéntes tűzoltókból álló kis csapat megelégelve a várakozást útnak is indult! Na mi is a menettel együtt. Ir5ány az M1 autópálya. Az első chek point charlienál természetesen átengedték a jármű oszlopot melynek az élén egy katvéd autó a csillárt felkapcsolva jelezte a fontosságunkat. Szépen komótosan zötyögtünk egészen Tatabányáig minden gond nélkül amikor is a pályát elhagyva letértünk az útról egy alsóbb rendű útra.

Ez a negyedik döbbenet. Miért is mentünk le? Gondoltam magamban de mivel én még soha ilyenben nem vettem részt így nem tudhattam mi a helyzet és a szokás ilyenkor így csak gondoltam amit gondoltam. Bár én azt tanultam, hogy két pont között a legrövidebb út az egyenes. Tévedtem mert van aki mindig tud egy rövidebb utat.

Ez volt az ötödik döbbenet. Természetesen mi sokáig nem is tudtuk, hogy a pálya melyik kilométeréhez megyünk de egy telefon hívást követően kiderült, hogy Bábolnán kerül sor a mentésre. Kb 3 és fél órányi kocsikázást követően visszajutottunk az autópályára és zökkenő mentesen el is jutottunk a 90 kilométerig ahol meglepő módon nem csak a felhajtás volt megtiltva hanem a lehajtás is. Felvezető autóból kiszáll a katvéd bácsi, hogy beszéljen a rend őrével. Rövid 20 perc alatt kiderül, hogy arra azért nem tudunk menni mert hó akadály van és a szemmel is igen közelinek tűnő felüljárót nem tudjuk megközelíteni! Igaz azt is látom, hogy velünk párhuzamosan haladnak a mindenféle autók pl. a már korábban említett önkényes tűzoltók akik előbb elindultak mint mi.

Hatodik döbbenet. Mondjuk a rend éber őrének, hogy semmi gond itt egy csomó jó képességgel megáldott megszállott aki szeretne lapátolni hiszen ezért jöttek! Azt bizony nem lehet! Hangzott a dörgedelmes válasz és a miért nem kérdő szavakat használva azt is megtudhattuk, hogy azért nem mert ő csak oda ki van állítva!

Hetedik döbbenet. Türelmünket kérve rettenetes telefonálgatásba történő beleesést követően megtudtuk, hogy egyszer csak jön egy rendőrségi felvezető autó és maj az felvezet minket! Így is történt. Húsz perc után meg is érkezett és átvezetett minket azon a hótorlaszon amit mi bizony szabad szemmel nem is láttunk! Mert nem is volt! Akkor miért kellett hazudni? Na mindegy! Szóval átvezet minket oda ahová magunktól is el tudtunk volna jutni, majd a felhajtónál mint aki jól végezte dolgát (hiszen jól is végezte) a rendőrautó félreállt és jelezte, hogy innen szabad az út. Így 10 kilométerre a bevetés helyszínétől újra faltuk a kilométereket igaz több ponton csak a pálya fele volt járható de legalább járható volt. Ekkor én még mindig azt gondoltam naívan, hogy a 81-82 szelvényben hihetetlen méretű hótorlasz alá szorult autókról fogok képeket készíteni, de ekkor jött a hetedik megdöbbenés! A megadott paraméterek helyszínén szerencsére ment a forgalom igaz egy sávon de ment! Kérdem a kollégámtól, hogy itt akarnak lapátoltatni az önkéntesekkel úgy, hogy a kamionok ott sedernek a külső sávban a belsőből meg kis lapátokkal kell a szántóra hordani a havat? Ez inkább e hómaró dolga lenne vagy nem? Mivel azonban már el múlt négy óra nekünk pedig nem sikerült megörökítenünk az önként vállalt mentési munkálatokat így vissza indultunk a szerkesztőségbe, hogy azt a kevés jó képet amit csináltunk be tudjuk tenni az esti híradóba. (azért remélem megnézitek!)

KONKLÚZIÓ:
1- Ez nem egy összehangolt mentési feledat volt, hanem csak egy a sajtó segítségével bemutatható önfényezés a katvéd részéről!
2-Sem a rend őrei sem a katvéd sem más szervezetek nincsenek összehangolva és nincs szervezett mentés!
3- Semmi mást nem kellett volna tenni mint addig haladni az autópályán ameddig lehet és ha már nem lehet azt valószínűleg a hó miatt nem lehet így már meg is érkeztünk volna a helyszínere ahol lehetett volna segíteni! 4- Véleményem szerint az önkéntes civilek már csak azért sem jöhettek oda a gyülekezési pontra mert ők már ott voltak a helyszíneken tegnap is meg előtte is és segítettek a rászorulóknak önmaguktól is! Ez semmilyen szervezést nem igényelt illetve ezen a közösségi portálon szervezettebb volt minden mint a katvédnél.

Szóval barátaim én csak egy dologra kérném a jó istent! (bár nem vagyok hívő) Csak a KATASZTRÓFAVÉDELEM-től mentsen meg minket a többivel mi magunk is elbánunk! Köszönöm a megtisztelő figyelmeteket!

Sunaszaft 2013.03.17. 01:53:35

Kedves kommentelők! Kissé elkanyarodtunk a blogbejegyzés eredeti témájától!
Ha korábban kijelentem, hogy valaki szerintem hibás valamiben, és ha ezt én követném el, vállalnám a felelősséget, akkor ha így elgyurcsányozok egy hasonló helyzetet, lemondok, és kész, és nem veregetem saját magam, meg a haverok vállát!!!
Persze én becsületes, megbízható, szavatartó ember vagyok, nem úgy mint ez a szarházi, nagyképű, dilettáns, cinikus, telhetetlen, hozzá nem értő, agresszív, hataloméhes féreg banda!
Ennyit erről!

Sunaszaft 2013.03.17. 03:32:20

@viragimado: Akkor add már meg nekem is azokat a számokat amiket hívtál, nyilván Vitya, Sintér, Navra, meg a többiek, akiktől a fizudat kapod...
Az osztrákok felől jött a hó, és ők mégis megoldották, hogy még nekünk is küldjenek pár hókotrót. Tehát logikus, hogy azok a hülye magyar autósok a hibásak, hiszen a sógoroknál azért nem volt káosz, mert mindenki otthon ücsörgött, és megvárták, míg a gépek visszatérnek tőlünk, és csak azután takarították le az utakat ott is, ugye? Nem barátom, elárulom, hogy náluk már tiszták voltak az utak, csak utána indultak, és így is hamarabb megérkeztek, mint a magyar segítség.
Fanatikus hívőkkel nem lehet tárgyilagosan vitatkozni, úgyhogy hagylak is inkább, imádd az urad, Viktor királyt (istent?).

Kj Kj 2013.03.17. 06:53:46

@xclusiv: @xclusiv:
Az ooootosss népnek meg nem kell tudnia!!
Azt mond meg nekem, a dajacsoknál, meg az eju többi országában miért is nem zárják le az utakat?????????
Ja ott at oootosss nép tudja , hallgatja az inot ée nem ül be az autóba, hogy elakadjon.

Itt csak a TÚL ÉRTELMES emberek akarják az utakat lezáratni.

drzsivago 2013.03.17. 08:14:31

Tegnap végig mentem egy elzárt mellékúton (?) (Veszprém-Tapolca). Kétségtelen, hogy helyenként voltak átfúvásokból keletkező hótorlaszok. Ezt értem.
Azt már kevésbé értem, hogy másfél nappal a hóesés elállta után is megmaradtak ezek.

Mi történik ebben az országban, ha ez ekkora gondot jelent?
Itt valami nagyon nem működik.

Foglaljon már el minket valaki!

drzsivago 2013.03.17. 09:06:05

Tessék mondani, Dániel elvtárs még itt a miniszter?

KopaszMercis 2013.03.17. 09:35:01

@Blogger Géza:
Te nem tudsz angolul... nem is fogsz tudni soha angolul.
Amugy extra surplus-kent emlegetik a Marx muveben te budos paraszt. De tenyleg ezt meg ki is lehet guglizni. Annyira egy suket egy ostoba egy geci vagy, hogy a parodat ritkitod. Es abba bele gondoloni, hogy en ugyanazokra szavaztam mint te bazd meg.. mekkora szegyen ram nezve. Te intellektualis sopredek fos te...

Komolyan egy nyelveket nem beszelo (el ne hidd mar a brit haverodnak akivel a 4.ik sort isszatok, hogy alig hallja az akcentusodon, hogy nem vagy anyanyelvu... az igazsag az, hogy azt hinne rolad elso megszolalalsra hogy egy szovjet meleg prostitualt vagy olyan ocsmanyul beszelsz), tanulatlan, nem kifejezetten muvelt, arrogans debil elvtelen partkatona vagy. Szegyent hozol a nemzetedre... te buta buta ember te.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.17. 12:36:45

Egy önkéntes segíteni akaró esete ebben a "jól szervezett" reagálásban:
"Most hallom, hogy Pintér Sándor elégedett - én ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy egyik barátommal tegnap önkéntesként jelentkeztünk segíteni, és végül délután 4-től éjfélig ültünk a buszban, fél órányi lapátolást leszámítva mindenféle munka nélkül. Elvittek minket Bábolnáig, ott vártunk másfél órát a benzinkúton, mert a velünk a buszon utazó tűzoltó elmondása szerint "nem lehet elérni a főnököt, aki majd utasítást ad", ráadásul a buszban saját szerszám sem volt, ezért arra is várni kellett. Végül a hazaúton megálltunk körülbelül fél órára kopácsolni egy autópálya-felhajtónál, a buszon utazók egyhangú véleménye szerint csak azért, hogy ne mondhassuk, hogy hiába jöttünk. Totális szervezetlenség. A hangulat a buszon ennek ellenére derűs volt, inkább csak a viccelődés ment, és megjelent az a vélemény, hogy Bakondi úr jobban tenné, ha csomagolna szépen. A tűzoltók, rendőrök, katasztrófa-védelmisek előtt le a kalappal, szintúgy az önkéntesek előtt, itt a vezetéssel és a szervezéssel van komoly baj. Elindtottak 5-6 buszt, ebből 2-3 munka nélkül maradt, szóval potyára utaztattak segíteni kívánó embereket."

Gratulálok a fideszes agyatlan pártkatonáknak, akik vezető beosztásban vannak mindenhol.

Blogger Géza 2013.03.17. 12:41:38

@KopaszMercis: Ennél elegánsabban is elismerhetted volna, hogy ismét beégtél. :)

KopaszMercis 2013.03.17. 12:43:36

@Blogger Géza:
Stockholm szindromad ma kulonosen eros...

xclusiv 2013.03.17. 15:17:08

@Kj Kj: "Az ooootosss népnek meg nem kell tudnia!!"

Bazmeg, a nép még 2 nappal később is azzal szívott, hogy az ooootosss hatóságok belemondták a világba, hogy járható a sztráda, aztán ott a pákilométeres kocsisor végén szembesültek vele, hogy kurvára nem.
De védd csak nyugodtan a kenyéradó gazdáidat, biztos jól fizetnek...

"Azt mond meg nekem, a dajacsoknál, meg az eju többi országában miért is nem zárják le az utakat?????????"

Miért, nem zárják le ha járhatatlan? Mesélj még!

"Ja ott at oootosss nép tudja , hallgatja az inot ée nem ül be az autóba, hogy elakadjon."

Ja, mert ott talán nem azt mondják be a rádióban, hogy hupilila riasztás van a fél országban, hanem azt, hogy "ne ülj autóba".

"Itt csak a TÚL ÉRTELMES emberek akarják az utakat lezáratni."

Mert ők talán értik, hogy semmi értelme egy 10 km-es dugóból 30 km-est csinálni...

Kj Kj 2013.03.17. 17:01:50

@xclusiv: Mellik hatosság mondotta, Én elég sok hírportált olvasok nézek, de egyik se nem tette!!

Azért nem zárják le odaát, mert ott az emberek van annyi esze, hogy ne menjenek útra, ha tudják, hogy jön a vihar!! De az itteniek?????

Itt sok autos nem informálodik. Mint az aki a már lezárt útra is mindenáron fel akart menni.

Ja itt örülnek a dugóknak, sokkal több üzemanyag fogy el!!

xclusiv 2013.03.17. 17:21:54

@Kj Kj: "Mellik hatosság mondotta, Én elég sok hírportált olvasok nézek, de egyik se nem tette!!"

Nem a faszt nem, itt egy példa: www.katasztrofak.abbcenter.com/?id=85501&cim=1

Vagyis igenis németéknél képes a hatóság lezárni egy autópályát, vagy annak egy szakaszát, ha az valamiért járhatatlanná válik. Itthon meg a hatóságok erre se mindig voltak képesek, tízkilométeres dugók voltak már és nem voltak lezárva a felhajtók.

"Azért nem zárják le odaát, mert ott az emberek van annyi esze, hogy ne menjenek útra, ha tudják, hogy jön a vihar!! De az itteniek?????"

Pont annyira tudták, mint a hatóságok. Szóval most már leállhatnál az emberek gyalázásával, a civilek jobban teljesítettek, mint a hatóságok...

"Itt sok autos nem informálodik. Mint az aki a már lezárt útra is mindenáron fel akart menni."

Egen, mert nyilván minden szakaszt időben lezártak (értsd: rendőrautó a felhajtón keresztbe áll), és ezt természetesen minden rádió harsogta, hogy a rendőrség lezárta a teljes m1-es és m7-es autópályát, ne indulj el.
Nyilván így történt, az a sokezer autó és kamion meg csak ott termett hirtelen a dugó végén. Nyilván így történt...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.03.18. 08:12:39

Szerintem itt az EU-IMF-Izrael közös akciója volt hogy megakadályozzák a március 15-ei ünnepséget :) Legalábbis ezt a verziót várom a frissen kitüntetett Táncsics díjasunktól, a konteó-blogok reklámarcától :)

kifordított nagyanyó 2013.03.18. 10:37:55

Pont mostanában gondoltam rá,hogy enrico vajon hol lehet és tessék,már itt is van.:))

szakopi 2013.03.18. 19:30:00

EGYÉN FELELŐSSÉGE.....! IGEN !
Dönt arról, hogy amikor 2-3 nappal a katasztrófa bekövetkezte előtt riadóztatták az ország állampolgárait:
- útnak indul-e?
- visz-e magával tartalék benzint
- visz e szendvicset, termosz teát
- pokrócot
- indítókábelt, lapátot
-stb.
És a bírálók a meleg szobából?! Igen, könnyű a szerepük, könnyebb, mint a hóban rekedteké, könnyebb , mint a mentőké! Egyáltalán Ti kritizálók hol voltatok? Mit tettetek, vagy csak most bíráltok, kritizáltok!

SohaMike 2013.03.18. 21:13:50

@szakopi: Na ja, kb hasonlóan lehetett előre sejteni a hóvihart, mint anno az augusztus 20-i vihart. Akkor spec mi is kimentünk, de még a légibemutató előtt elnéztünk a Hajógyári-sziget felé, és seperc alatt döntöttünk. Egy kisgyerekes (kettő picivel!!!) párt próbáltunk rávenni, h menjenek haza, de kinevettek bennünket...

Megjegyzem, most SEMMILYEN tiltás nem volt érvényben, a királyi rádiókon nem hangzott el az, amit ma Pintér elhangzottnak akar nyilvánítani, és ha az HATÓSÁG nem tudott erre felkészülni, meg a fejesek (lsd Zsíró meg Pálinkás) is úton voltak, akkor milyen jogon kérdőjelezik meg az állampolgárok szándékait? Volt kamionstop elrendelve? Volt kötelező hólánc? Voltak IDŐBEN/ELŐRE kirendelt hókotrók? Hány külföldi volt az utakon?

szakopi 2013.03.18. 22:28:32

@SohaMike:
No csak az előzetes tájékoztatásról:
Ítélet idő lesz holnap, írták 13-án:
www.hir24.hu/belfold/2013/03/13/iteletido-lesz-holnap/~~fokusz
szintén 13-i híradás:
www.hirek.sk/kulfold/20130313080012/Iteletido-tombol-Eszaknyugat-Europaban.html

Ez utóbbi cikkből látható, hogy tőlünk jóval gazdagabb országokban is igen nagy problémát okozott a márciusi tél.

Valószínűleg az illetékes hatóságok is hoztak rossz döntést, mint ahogyan az egyének is !" Egy kisgyerekes (kettő picivel!!!) párt próbáltunk rávenni, h menjenek haza, de kinevettek bennünket..."

Nézegetve egyébként az eseményről készült fotókat, bizony-bizony felmerül bennem, sőt 14-én jómagam is megtapasztaltam, hogy a közlekedési szabályokat ( sebesség megválasztása, követési távolság stb) betartották-e az autósok?!

rushman 2013.03.18. 23:47:58

@szakopi: Az a baj az ítéletidővel, hogy ez egy annyira elcsépelt szó - köszönhetően a médiának -, hogy az ember ezeket fel sem veszi. Ja, és nem volt ítéletidő. Szimpla havazás, erős széllel, és néhány balesettel fűszerezve. Ítéletidőnek mondjuk egy Katrinát neveznék. Szinte minden éven van olyan tél, amikor ekkora hóréteg alakul ki az utakon. És ha lehet példaként ne a tetőig behavazott autókat hozzátok fel, mert az az impotens vezetés miatt lett akkora. A tök üres, nem takarított félpáyáról beszélek. Mivel ott nem volt, ami megtöri a szelet, a hó sem rakódott le egy kupacban, simán járható volt.

Ítéletidő helyett sokkal inkább volt tehetetlenség, tökölődés. Ha egy délelőtt bekövetkezett, teljes pályát elzáró balesetet még késő délutánra sem tudok felszámolni, akkor azért azt egyrészt előre látom, másrészt minél előbb intézkedek, hogy a forgalom ne torlódjon fel. Leterelem a forgalmat, és a már feltorlódott járműveket hátulról szépen szervezetten leépítem. Ha nagyon kilátástalan a helyzet, mert pl. már nincs hova terelni az embereket, akkor visszafordítom őket.
- Volt terelés? Nem.
- Közölte a rádió, melyik lehajtón célszerű elhagyni a pályát? Na persze! Folyamatosan a sablonszöveget ismételgették minden órában, hogy baleset VOLT, 40 jármű. VOLT! Múlt időben.
- Egyébként direkt végiglapoztam indulás előtt a főbb közlekedési portálokat. Bár napos időben is megteszem, mindegy. Volt információ a helyzetről? Jó, ha 2 mondatban letudták a dolgot. Az információtartalom konvergált a nullához.
- A vezetőink igénybevették a lehetőséget, hogy minden médiumon keresztül részletes információkkal szolgáljanak? Nem, mert állításuk szerint nem volt országos vészhelyzet. Egyrészt majdnem országos volt, másrészt megkésve azért sikerült küldeni országosan (!) egy semmitmondó sms-t. Akkor hogyisvanez? Telefonon lehet zaklatni az otthon ülő embereket, de rádióban műsoridőt kérni nem?
- A másik pályán (ahol mellesleg félóránként talán egy jármű elment) volt hótolás? Mert ugye ott lehet tolni, ott nincsenek veszteglő járművek. Nem volt hótolás. Ha volt, akkor elnézést, én egyet sem láttam. Pedig jó pár órán át vizslathattam a szép havas tájat a szalagkorlát túloldalán.

Egészen egyszerűen hagyták feltorlódni a járműveket, hogy jól befedje őket a hó. Ép ésszel nem tudom felfogni, miért. Végülis ha nem is indult ítéletidőnek, a csodálatos szervezéssel sikerült elérni egy ahhoz közel álló végeredményt.

Nem egy ország gazdagsága dönti el, hogy a vezetés képes-e kezelni egy márciusi havazást, hanem a logikus gondolkozásra való képesség, és az előrelátás. De úgy tűnik errefelé ez luxus. Ez vonatkozik a nyárigumisokra is. Nem tartották be a követési távolságot, túl gyorsan mentek. Tény. Bizonyára megkapják a büntetést... sőt a balesettel már kaptak is. Ettől még nem szabadna, hogy impotens vezetőségünk legyen.
Igen, két problémából áll össze az egész. Balesetek, és szervezetlenség. Balesetek voltak, vannak és lesznek is. Ami engem irritál, hogy a szervezők nem képesek belátni, hogy mennyire bénák voltak. Sőt éppen ellenkezőleg, megdícsérgetik egymást. Miután sikerült létrehozni a totális káoszt, milyen ügyesen eltakaríttatták a járműveket, a havat potom 2-3 nap alatt.
A helyükben lapítanék, és hóban kint szolgáló mentősöket, tűzoltókat, rendőröket, katonákat dícsérném... na meg a civil lakosságot, a Vörösmarty rádiót (habár én csak itthon értesültem arról, hogy sokat segítettek).

Egyébként, ha már annyira előre beharangozták az "ítéletidőt", miért is nem voltak kihelyezve a hófogók? Csak találgatok, de még azt is el tudom képzeni, hogy elősózás sem volt. Nem mintha sokat számítana, mert terelés nélkül semmit sem ért volna.

De ez mindenkinek egy jó tapasztalat volt. Most már tudom, hogy nem bízhatok a katasztrófaelhárításban. Megrendeült a bizalmam abban, hogy rendeltetésszerűen, gyorsan, hatékonyan, végzi a feladatát, nem várhatom, hogy informáljon a bajban, csak magamra számíthatok. Így is lehet, csak nehezebb.

titan 2013.03.20. 12:51:52

@viragimado: mondd már el nekem, hogy a szolgáltató ugyan honnan fityfütyből tudja azt, hogy melyik körzetbe kell küldeni a célzott sms-t, ha azt nem mondják el nekik. Vagy szerinted úgy volt, hogy "kérem küdjék ki az sms-t a bajban rekedteknek, itt vannak a koordináták listája" "áh, az túl nehéz, inkább kiküldjük önként ingyen még a határon túlra is" <- amiért persze a szolgáltató fizeti a roamingdíjat a megfelelő külföldi társaságnak.

xclusiv 2013.03.23. 01:24:06

@titan: Pl. méterre pontos koordinátákkal tudja minden torony helyzetét, azt át tudja adni a zállamnak, az meg visszaküldi a listából, hogy ezekre menjen. Mármint az ezekre csatlakozó készülékekre, amit szintén tudnak.

Amúgy kulcsrakész rendszer is van rá, SMS-CB a neve, emberemlékezet óta része a GSM szabványnak. Bővebben: www.hwsw.hu/hirek/49977/sms-cell-broadcast-mobil-mobiltelefon-veszhelyzet.html
Szóval van megoldás, csak vagy kötelezni kellene a szolgáltatókat a bevezetésére (ez a fideszes út), vagy pl. a különadók töredékéből lehetne finanszírozni a bevezetését, és akkor legalább azt a pénzt nem kellene pár év múlva kamatostól visszafizetni nekik.

Amúgy a telenorvégok állítása szerint még csak hivatalos felkérést se kaptak az sms kiküldésére, amiből két következtetést lehet levonni: vagy a másik kettőnél is sima félreértés lehetett a kiküldés, vagy akkora fejetlenség volt az államnál, hogy a 3 szolgáltató közül csak kettőt sikerült hivatalosan megkeresni.

Az SMS szövegéről nem is beszélve, információtartalma kerek 0 volt, nettó kormánypropaganda volt az egész. Segítünk, hápersze. Előbb-utóbb biztos, vagy ha ti nem akkor valaki majdcsak...
Ha én kaptam volna meg 20 óra fagyos kocsiban ücsörgés után valszeg csak jobban felbasztam volna az agyam ezen a baromságon...

SohaMike 2013.03.24. 11:49:17

@szakopi: Igen, igazad van. Arra akartam célozni, h most megpróbáltak sokat a "felelőtlen" autósokra kenni, de mondjuk a hatóságok elég későn kezdtek el kiegészítő megoldásokon gondolkodni. Az Orbán a letisztított autópályán felveszi az erdélyi stoppost meg csak egy hatalmas propaganda volt. Ezt nem kellett volna, ahogy a Pintér-féle önfényezés sem...

süti beállítások módosítása