Skip to content


       Szűrés lista

Jó üzlet lesz a kasszák online bekötése a NAV-hoz

Ahogy azt már egy jó ideje tudni lehetett, a kasszák online bekötése a NAV-hoz mobilneten keresztül fog történni, viszont a a pénztárgéprendeletből és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tájékoztatásából kiderült, hogy a pénztárgépek online bekötésére egyetlen magyar mobilszolgáltató sem felel meg, mivel a SIM-nek mind a 3 mobilszolgáltó rendszerén tudnia kell működnie, ha nincs az egyiknél térerő, akkor át kell tudni váltania egy másikra.

A rendelet készítésekor, tavaly decemberben még állt a zászló a negyedik, állami mobilszolgáltatónak, aki - micsoda meglepetés - saját hálózat híján a 3 magyar mobilszolgálató rendszerét használta volna ...
Időközben a magyar állami mobilcég elhalálozott, de a rendelet ettől még nem változott, pedig a szakértők szerint a kb. 200 000 kassza közül kb. 100-at érint a probléma, hiszen a magyar mobilszolgáltók lefedettsége 99% felett van.

Viszont ha a magyar SIM nem jó, akkor csak a külföldi SIM marad. 
Csakhogy el tudjuk képzelni: Minden pénztárgépben lesz egy új adóügyi ellenőrző egység (AEE), amelyre integrálva lesz egy SIM-csip. A SIM-csipet nem lehet cserélni, csak a teljes AEE-el együtt, így amelyik cégnek sikerül eladni a SIM-csipet az előfizetéssel együtt, az egyúttal magához is köti az adott céget. Ugyanis minden SIM-hez kell egy előfizetés is, mivel kb. havi 50mb adatforgalommal lehet számolni.

Az első két új kasszatípust már be is mutatták, és a két gyártó cég ugyanazt a céget választotta SIM-szolgáltatónak, a Mobil Adat Kft.-t. A beépített SIM-csip el is dönti, hogy az adott cég kivel köthet szerződést: amelyik cég SIM-e be van építve az adóügyi ellenőrző egységbe.  

A Mobil Adat Kft.-t 2012. december 20-án alapították, amikor a pénztárrendelet elő verzióját nyilvánosságra hozták. Saját szolgáltatása nincs, más mobilcégek szolgáltatásit közvetíti. 
Mobil Adat Kft.-t 50%-ban az Euromacc Kft., 50%-ban két magánszemély, Hauser Gábor és Brasnyó Péter birtokolja. Hauser az Euromacc kft. ügyvezető igazgatója, Brasnyó pedig kereskedelmi igazgató. A Népszabadság szerint az "Euromacc meghatározó tulajdonosa (az áprilisi keltezésű, online elérhető adatok szerint) az amerikai Nebraska államban bejegyzett MACC International. A társaság Blair városában működik, s egy ingyenes nyilvános cégregiszter szerint egyetlen alkalmazottja van – Hauser Gábor."
Ezek szerint a Mobil Adat kft. pontos tulajdonosi szerkezete egyelőre nem ismert.

"
A GSM technológia jelenti majd a mobil adatkommunikáció alapját és ipari SIM-chip kerül az online pénztárgépekbe. Az intelligens rendszer lényege, hogy a chip megkeresi azt a hálózatot, amely az adatterületen a legerősebb, és azon keresztül küldi el az adatot. Így senki sem mentegetőzhet azzal, hogy az ő szolgáltatójánál éppen nem volt térerő.
A Mobil Adat Kft. három hazai mobiltársaság mellett (Telekom, Vodafone, Telenor) virtuális szolgáltatóként vesz részt az onlinekassza projektben. A kormányrendelet meghatározta, milyen eszközökkel, hogyan valósuljon meg a mobil adatkommunikáció. Ipari SIM-chipet kell beépíteni a gépekbe, amelyek képesek csatlakozni mindhárom mai fizikai mobilszolgáltató hálózatára. A projektben egyébként negyedik, virtuális szolgáltatóként a Mobil Adat Kft. is részt vesz.
Az új rendszerben a pénztárgép bekapcsolása után azonosítják az ügyfelet, ellenőrzik többek között azt is, hogy van-e érvényes előfizetés. Ezt követően a SIM-chip csatlakozik annak a szolgáltatónak a hálózatára, amelynek legerősebb a térereje, és úgy küld adatokat a NAV-hoz. Külön jogosultsággal rendelkező műszerészgárda tudja cserélni, javítani majd a készülékeket, és 24 órás ügyfélszolgálat is segíti a kiskereskedőket." - nyilatkozott Brasnyó Péter

Brasnyó úr úgy nyilatkozik, mintha a kormányrendeletben az szerepelne, hogy a SIM-eket és az előfizetéseket  kötelezően a Mobil Adat kft.-nek kell szállítani, pedig ilyenről sehol sincs szó.

A szakértők nem is értik, mi szükség van egy ilyen külső vállalkozás bevonására: "A külföldi cégek és a kereskedők közötti közvetítők lehetnének maguk a magyar mobilcégek is, amelyek kivétel nélkül nyújtanak informatikai szolgáltatásokat is. Felmerül az a kérdés is: a szabályozás miért nem a NAV-ra bízta a pénztárgépbekötés informatikai hátterének biztosítását, ahogy például a bevallások esetében ez gyakorlat. De ha már mindenképpen a kereskedőkkel szeretnék kifizettetni az átállás egyszeri technikai, s a szolgáltatás állandó költségeit, miért nem maga a NAV szerzi be a kommunikációs szolgáltatást, mondjuk, egy nyilvános közbeszerzés keretében?"

Az utolsó mondatból gondolom mindenki számára kiderül, hogy miért nem ... nem kell a nyilvános közbeszerzés. Csak lassítja a projektet, a kasszák online bekötésével járó +95 milliárd már be van tervezve a költségvetésbe, sőt, már el is van költve. Ráadásul egy közbeszerzés során semmi sem garantálja, hogy a frissen alapított cég nyerjen.

A Mobil Adat kft. oldalán a következőket olvashatjuk:

"A Mobil Adat Kft. országos lefedettséggel rendelkező, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) által bejegyzett és nyilvántartásba vett mobil adatkommunikációs szolgáltató vállalat, mely egységes, független mobil adatszolgáltatást biztosít ügyfeleinek.​

A Mobil Adat Kft. pénztárgép távfelügyeleti szolgáltatása lehetővé teszi az Ön vállalkozása számára, hogy megfeleljen az adóhatóság felé történő, törvényerejű rendeletben előírt  adatszolgáltatási kötelezettségének. Ehhez a Mobil Adat Kft. a mobil kommunikációs csatornát és a diagnosztikai szolgáltatást biztosítja havidíjas szerződés keretén belül, a pénztárgépek két fő kategóriájának megfelelő adatcsomaggal."

Bár az oldalukon az Általános szerződési feltételek​re, a Adatvédelmi nyilatkozatra és a Tájékoztatóra is a "hamarosan" van kiírva, illetve magáról az üzleti csomagjaikról sem írnak semmit, de már lehet velük szerződést kötni.

A konstrukció ismerős lehet mindenkinek: közbeiktatunk egy céget, aki csak közvetíti a szolgáltatást, de ezért cserébe leveszi a maga részét az előfizetési díjakból.

Bár nem tudjuk, hogy mennyibe fog a SIM-csipek havi előfizetési díja kerülni, ami tartalmazza a mobil adatforgalmat is, de ha mondjuk ezer forint, akkor 200 ezer "ügyféllel" számolva az máris 200 millió forint. Havonta.

Ügyes.

mobiladat_1.jpg

Címkék: nav kassza ngm

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr55283291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komplikato 2013.05.06. 12:47:28

@Herbert_West: Több oldalt lehetne írni eme kormány "jó ötleteiről" amit sikerült a létező legrosszabbul kivitelezni Avagy inkább nem sikerült ... ötletelni tudnak, megvalósítani még nem megy.

Secnir 2013.05.06. 12:50:36

@vacsad:
@Vidéki: a magadfajtát fogja először falhoz állítani a forradalom
nem. az ő fajtája fog először átállni a forradalom napján, és hangoztatni fogják, hogy ők mindig is, és különben is..

ihajja-csuhajja 2013.05.06. 12:52:10

Ismeri valaki az adatok körét, melyet a NAV felé kell szolgáltatni?
Konkrétabban:
- árukód (Ez központilag egységes rendszer lesz? hihihi)
- vevő azonosító (Ha ez is van, a működés jogszerűsége megkérdőjeleződik, ha ez nincs akkor ez egy félkarú óriás.)
- a kommunikáció titkosítása és az adminisztrátor (pénztáros) azonosítása akár kapcsolat felvételenként megoldott?
- a végpont (kereskedő) felé hogyan bizonylatolja a rendszer, hogy milyen tartalmú adatokat és mikor fogadott el? Hogyan tudja a felhasználó ezeket a bizonylatokat tartalmazó adatokat a pénztárgéptől független módon archiválni? (Amennyiben ez nem korrekt, semmi perc alatt lehet ellehetetleníteni bárkit.)

kifordított nagyanyó 2013.05.06. 13:01:22

Most ezzel akkor a mobilszolgáltatók is jól járnak majd ha jól értem.
A boltos meg megint fizethet két újabb dolgot.

kifordított nagyanyó 2013.05.06. 13:07:16

A megszűnő trafikokba kellett volna ilyen rendszer?

Amúgy ezek megint rohadt sokat keresnek majd rajtunk.
Remélem ínséges idők jönnek rájuk örökre.

Persze ezeket a dolgokat a nemmegszorítások keretében csinálják.

Secnir 2013.05.06. 13:17:01

@ihajja-csuhajja:
már bocs, te most olyanokat kérdezel, amire még se' matócsy, se a nav nem gondolt. a komplex adathalmaz, amiről szó van, az teljesen mellékes, mert egy sql adatbázis létrehozásában (és működtetésében) nincs pénz. viszont apénztárgép! az már igen!
ezért foglalkozik mindenki a pénztárgépekkel.
majd ha a pénztárgépek ügye megnyugtatóan le lesz zárva (értsd a cég megnyerte a nem kiírt nemtendert), és megkapták a pénzt, meg lezárult a per a másik három szolgáltatóval, meg az NMHH is kitalált már valami frappánsat, hogy ki hazudott, ők vagy a mobiladat - ÉS lejárt a határidő is, na majd AKKOR kezdenek el gondolkodni azon, hogy MIT is kellene továbbítani, HOVÁ, milyen GYAKORISÁGGAL, a fogadó oldalt KI fogja előkészíteni, MILYEN előírások alapján. :D

Prof. Dr. Simon Templar 2013.05.06. 13:24:30

@Algopirin: "Mert így a sarki boltos sem tudja majd az áfát elcsalni." A sarki boltos nem biztos, hogy kötelezve van a pénztárgép használatára. Akkor meg mit pötyög be? A kézzel írt nyugtát??

komplikato 2013.05.06. 13:31:05

@Secnir: Hááát, a népszámlálás ügyes bonyolításából következtetve (számlálás után fél évvel kiírt adatfeldolgozási pályázat!) simán igazad lesz. :(

Algopirin 2013.05.06. 13:36:20

@Prof. Dr. Simon Templar: Majd akkor most kötelezve lesz. A lényeg, hogy jól nem járhat, és a költségei nőnek.

ihajja-csuhajja 2013.05.06. 13:39:00

@Secnir:

Tudod, ez az "adatbázis" áll, egy applikációs, egy kommunikációs, és egy adatbázis szerverből, valamint egy komoly validációs, back-up és archiváló rendszerből. Erre az előző kormány, 35-60 Mrd Ft-ot költött el. (Eclipse)
Ennek a korrekt összerakása és tesztideje 4-8 hónapot vesz igénybe, ha papíron már minden kidolgozásra került. A fekália gyártás és kivitelezés természetesen némileg olcsóbb, viszont ez esetben, a lejtős terepen nagyon sokfelé gurul el a pénz és a kialakított rendszertől függetlenül gyarapítja hazánk belföldi perszonális fogyasztásának bővülését. Hajrá Magyarország...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.06. 13:45:53

@Algopirin:
Elképzelni nem tudok olyan hülyét, aki úgy akarna adót csalni, hogy előtte beüti a pénztárgépbe! Az online pénztárgép sok mindenre kötelezheti a boltost, de arra nem, hogy egy eladást beüssön, főleg ha nem terméket ad el, hanem szolgáltatást végez. Vagy az online rendszer kiterjed a szalagos számológépekre és a spirálfüzetekre is, azok is online lesznek a NAV-ba madzagolva :)?

Algopirin 2013.05.06. 13:52:43

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): természetesen. miután már van élő onlájn kapcsolat (a fent említett nyilván rövid idő alatt igen sikeres cégtől) még simány eszükbejuthat pár kameraképet is átlőni a rendszeren. Ezzel ugye megint melóhelyek lesznek, hisz a képanyagot célszerű humanoidokkal feldolgoztatni. Ki lesz ez találva.

Ez a mobilcég most szerintem olyan, mint az artisjus. Valaki kitalált valamit, majd -mivel megfelelő kapcsolatai vannak- megcsináltatta hozzá a szabályozást.

Ki van ez találva, mondom én.

kifordított nagyanyó 2013.05.06. 13:58:06

@Prof. Dr. Simon Templar: @Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Szerintem ő ironizál,ti meg komolyan veszitek.
(nem vasaz hanem poénkodik)
(ezdeszar volt)

Algopirin 2013.05.06. 14:25:04

@kifordított nagyanyó: vasazok :D
jó :D

ha bodzázni kezdek szóljatok, az komoly tünet :D

kifordított nagyanyó 2013.05.06. 14:33:38

@Algopirin: Baszod és még fokozod a szar poénomat!XD
De a tiéd legalább jó lett!:))

Algopirin 2013.05.06. 14:38:40

@kifordított nagyanyó: hát hamár vasazás akkor a bodza mindig eszembe jut :D

SZDSZPistike 2013.05.06. 14:50:59

Most mi a baj ezzel? Hogy egy magyar vállalkozáson akarnak nyerni és adót fizetni?
Mivel rosszabb, mintha a külföldi multi kivinné a nyereséget?

Virtuális szolgáltató pedig eddig is volt. Mégsem lett alapból drágább pl. Djuice, Tesco mobile, Blue mobile - csak néhány példa.

Secnir 2013.05.06. 15:04:40

@ihajja-csuhajja:
nekem ne meséld, szakmabeli vagyok. azért érzékeltettem ezeket ilyen részletesen, hogy egy hétköznapi kommentelő, viszonylag gyöngébb informatikai képességekkel is megértse.
sőt! tudok úgy is magyarázni, hogy azt az általában vett gyengébb képességűek is megértik (példa: vidéki).
mondjuk megnézem, melyik lesz az a cég, amelyik jelentkezni fog a következő pályázatra: fent leírt adatbázisrendszer, megtervezése, beszerzése/megírása, kivitelezése, tesztrendszer nélkül, integrálás a NAV hálózatába, mindez egy hónap alatt, féláron.
nem lesz.
(vagy már van, írja, kidolgozza, és amikor kiírják, akkor rá írják)

Geza 2013.05.06. 15:40:30

@Secnir:
"mondjuk megnézem, melyik lesz az a cég, amelyik jelentkezni fog a következő pályázatra: fent leírt adatbázisrendszer, megtervezése, beszerzése/megírása, kivitelezése, tesztrendszer nélkül, integrálás a NAV hálózatába, mindez egy hónap alatt, féláron. nem lesz."
Dehogynem lesz. Valamelyik fityesz-holdudvarbeli újbáró valamely strómanjának a két hete alapított kft-je. És (papíron) meg is fogja csinálni. Működni persze nem fog, de ki lesz fizetve, hidd el. (Gondolj csak a stadion-beléptetőrendszerre...)

ihajja-csuhajja 2013.05.06. 15:43:47

@Secnir:
Azért bátorkodtam a nagyobb tételeket leírni, mert érezhető volt, hogy nem idegen a számodra. Ez egy óriási pénzpumpa és never ending story. Évente a központi rendszer, csupán az üzemeltetéssel 3-6 milliárdot csúsztat ki a költségvetésből. Borítékolom, hogy egy éven belül lesz rendszer átalakítás, verzió váltás. Gondolom, a mobil adatszolgáltatással (ami szerintem, minimum egy nagyságrenddel meg fogja haladni az itt említett 1 000 Ft-ot) a multiknál rendszerhasználati díjjal megteremtődik az évi 10 Mrd pack2pack gazdagság élénkítés is.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.05.06. 15:59:02

@Secnir:

Fel kell jelenteni a Magyar Kormányt (és nem a Magyar Államot) a megfelelő erurópai-uniós szervnél:

=> korrupció vádjával
=> hivatali visszaélés vádjával
=> közokirat hamisítás vádjával
=> megtévesztés vádjával

...egyelőre ennyi.

Deepthroat 2013.05.06. 16:00:16

Oh Szent Winnetou Böényszaros Mokkaszinja..

Onnan látni, hogy mesmegcsak senkinek semmi köze nincsen a telekommunikációhoz a Mobil Adat uraknak, hogy ilyen baromságokat nem csak kigondolnak, de le is írnak és publikálnak.

A tisztánlátás kedvéért a redundancia NEM így működik könyörgöm! Ha teszemazt nagy tételben vesznek a sógoroktól SIM-et és roamingolnak attól még nem lesz redundáns a dolog!!! Ebből akkora arconcsúszásos pofáraesés lesz, hogy a BME-n tanítani fogják a "no ezt nézd meg bazze ilyen is volt" kategóriában elriasztásképpen, mint Jimmy hajnali magánszámát a kakassal Smith and Wessonéknál!!!

A roaming mint olyan SEMMILYEN redundanciát nem jelent egy valósidejű hálózat esetében! Ha jelvesztés van és át kell állni egy másik hálózatra az IDŐ, hiszen még ha minimálisra is állítják a jelvesztés esetént a time out-ot akkor is. Idő a mobilnak és a SIM-nek átállni/bejelntkezni/autentikálódni a másik szolgáltató hálózatára, majd idő az is hogy a 2g/3g/LTE kapcsolat felépüljön amin keresztül a kassza bejelentkezzen a NAV-hoz ahol szintén idő a nemzetbiztonsági paramétereknek megfelelő azonosítás/titkosítás után a billing szerverre belogolás.

Ez egy valósidejű adatkommunikáció esetében érthető módon nem megengedhető, és akkor még nem is beszélgettünk olyan dolgokról, hogy lefedettség, valamint a mobilnet leterheltsége/rendelkezésreállása/adatvesztése.

Ez kb az informatika standup komédiája lesz olyan égésekkel amihez képes Pompeii egy könnyű vasárnapi kertisütés volt cserkészvirslivel.

Szelid sunmalac 2013.05.06. 16:06:48

En orulok ennek. Mer epp hivni akartam egy badogost, de most mar kivarom amig olyat tudok, akinek ilyen izes penztar gepe van, hogy ne tudjon csalni nekem.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.05.06. 16:07:42

@Vidéki:

Vidéki, bazmeg kérlek a kurva anyádat. Nem az a baj, hogy "csippelik" a pénztárgépeket, hanem az, hogy:

=> nem pályáztatták.
=> milliárdos üzletet adtunk oda egy OFSÓR CÉGNEK A KURVA ANYÁDAT MÁR VIDÉKI...
=> nem egyszeri bekötésröl van szó a kurva anyádat már vidéki, hanem minden hónapban sápot fizetnek a kiskereskedők az OFSÓR cégnek te barom az a adatforgalom után...!!!

OFFSÓR CÉG TE SZAREVÖ, alkot...akarom mondani Alaptörvény ellenes. Bazmeg az anyád...

Töröljétek á kommentemet. Köszönöm.

Szelid sunmalac 2013.05.06. 16:10:48

@Deepthroat: Es? Akkor mi van bazmeg ha ido?! Ki a tokomet erdekli? Te is hazaarulo libsibolsi zsidoberenc vagy! Meg multis seggnyalu! Meg....ize! Igen, az vagy! IZE! Ha idobe telik, hat idobe telik. Te kivarod, meg a tobbiek is mogotted a sorban! Ha meg nem tetszik, akkor majd veszel masnap kenyeret! Most ilyen aprosag miatt engedjek meg, hogy az osszes nem CBA itt adot csaljon?! Mi?! Hat ezt akarod?!

Most teljesen kiakadtam...

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.05.06. 16:12:47

@Deepthroat: röviden és tömören, jahhh, ezt szajkózzuk egy ideje néhányan, de majd pont olyan jó lesz ez is, mint az e-útdíj ami kiemelt állami beruházásként, megassza a fizika törvényeit is, sőt azonnal csodát teszen...

Szelid sunmalac 2013.05.06. 16:17:19

Egyebkent meg nem ertem miert kell ezt tulbonyolitani. Egesz egyszeruen minden penztargep melle egy vonalas telefont, aztan amikor valaki vasarol, a penztaros szepen felhivja a NAV-ot, es bejelnti ki, mit vett mennyiert. Meg kell egy politikailag elkotelezett kozmunkas is, aki egy nadpalcaval jol racsap a penztarosra, ha elfelejt telefonalni. Ilyen egyszeru az egesz.

Secnir 2013.05.06. 16:31:14

@Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia:
mi a baj a kommenteddel? tömör volt és lényegretörő.

puszt 2013.05.06. 16:56:16

Természetesen mindezt at APEH fizeti. Pont ennyivel (vagy többel) fizetek kevesebb ÁFA-t, (ne kopjon máá az a drága gép). Ja ha eltolcsy szerint van mínuszos növekedés, mi majd kitaláljuk a mínuszos alkalmazotti bejelentést...Egálban leszünk (ill. hülyeséget beszélek, ezen is mi nyerünk). Pont olyan ez, mint a busz jegy. Minél drágább, annál kevesebb a bevétel belőle.

nyünyüge 2013.05.06. 17:02:52

Szakmabelieknek, némi elrettentetés céljából az Adóügyi Ellenőrző Egység "speckója":

mkeh.gov.hu/index.php?name=OE-eLibrary&file=download&keret=N&showheader=N&id=16533

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2013.05.06. 18:05:43

Amúgy, nem is értem; mi volt a terv? Miért jó real-time nézni, hogy a teszkóban pörög a széjpöjgő és folynak a milliók?

Az egész könyvelősdi retrospektív, meg szép számokat mesélnek kevésbé szép kézzelfirkált számlákkal alátámasztva. A valóságnak vagy van köze hozzá, vagy nem. Ettől még simán lehet pult alól árulni fekete zacskóba' este tíz után is kevertet, ami adott esetben pont kimaradt a leltárból; és ha már amúgy is a tilosban halászik a trafikos (vagyhát mostmár ex-trafikos), akkor minek kérjen számlát a beszerzésről, és akkor a szállítónál is elfér még pár láda ez-meg az.

Inkább azt oldanák meg, hogy lehessen tudni, hol van éppen dugó, vagy melyik egészségügyi intézmény pontosan mikor van nyitva, mennyire van leterhelve, bejött-e ma dolgozni a szakellátó vagy épp betegség/ballagás miatt nem?

ihajja-csuhajja 2013.05.06. 18:06:36

@nyünyüge: Köszi az anyagot, nagyon tanulságos. Egy sor kérdésemre benne van a válasz. Az is benne van, hogy ezt a bizonylatolási metodikát egy külső cég dolgozta ki és lobbizta kötelezővé. Vélhetően (a logika miatt) ez az anyag 2010-ben készült, illetve akkor adták át a politikusoknak. Ez egy már kifejlesztett készülék család specifikációja. A beszállító alaphangon 5 milliárdot fog begyűjteni ezért. (Ez egyszeri bevétel, az üzemeltetés ellenértéke szabadon választott.) Valószínű közpénzből, vásárlási támogatás címen, fizetik meg az ár cca. 50%-át.

Minorkavidor 2013.05.06. 18:25:31

Csak semmi izgalom!:)) Az új rendszer bevezetését eltolták 2013.július 1-ig. Amúgy meg- amit többen írtatok- a lényeg az, hogy mennyit nem ütnek be a gépbe.:)) Ezt elméletileg csak úgy lehetne megoldani, ha az is elektronikusan lehetne követni a NAV-nál, hogy mennyi raktár készlet. Persze azt is gépre kell vinni, de akkor már a beszállítók eladási adatait is... Folytassam?:))

Minorkavidor 2013.05.06. 18:28:07

Ha követnék Adam Smith tanácsát miszerint megfizethető adók és jogbiztonság, kiszámíthatóság....

Vidéki 2013.05.06. 19:46:01

@Minorkavidor:

Ne folytasd!

Inkább menj el Bulgáriába tapasztalatcserére.

borgir 2013.05.06. 19:49:42

@Algopirin: Akkor fussunk neki még egyszer, törvényerejű rendelet!?

Egyszer azt írja, törvényi háttér alatt: "A nemzetgazdasági miniszter 3/2013 (II.15.) és a 13/2013. (III.29.) számú NGM rendelete". Rögtön mellette Rólunk: "törvényerejű rendeletben előírt". Profi.

Sir Bates dö Hól 2013.05.06. 19:53:59

@Vidéki: Főnök! Te meg a biológiai diverzítás szellemében ne családban házasodj.

Algopirin 2013.05.06. 19:55:13

@borgir: nemtudom, szerencsére nem jogász vagyok. ami biztos: ez a sok szar gyűjtőnéven jogszabály.

Deepthroat 2013.05.06. 19:56:36

@ihajja-csuhajja: Ericssonos régi motoros most Euromaccos Brasnyó által lett kidolgozva az egész. A kft-t és az egész hóbelevancot erre a tenderre hozták létre, az Ami tulajcég fog szerződni és az USE double tax treaty megállapodás szerint külföldön fog adózni. Klasszik setup, most lesz annyi eszük, hogy nem Ciprusra jegyeztetik be mint Norbi akinek "haverja" nagyon sokat bukott így :D

ördöngös pepecselés 2013.05.06. 20:36:36

Szopó :D

mno.hu/belfold/egyre-erosebb-a-fidesz-1159122

Tulajdonképpen olyan erős a Kormánypárt mint 3 éve áprilisban, ehhez meg még jön majd a határontúli tábor, és biztos 3 milliós Fidesz-KDNP tábor lesz jövőre!

Szopó! :D

panic_button 2013.05.06. 20:43:34

Ilyenkor orulok hogy bezarom a boltot, vallalkozzon itthon akinek ket anyja van. ( vagy kormanyparti ismerose/rokona)

panic_button 2013.05.06. 20:49:26

@Minorkavidor: igazabol nem kellenenek vallalkozasok, legyen minden allami, megoldjak jobban, hatekonyabban es nem is csalnak! Ja hogy mar volt ilyen rendszer?

csárli hárper 2013.05.06. 21:09:24

@Balibgeczyk: majomgeczy! adolf is annak idején a bunkerben győzelmi jelentéseket adatott ki, miközben már benzint gyűjtöttek neki...

"hogy vannak, hogy vannak? viccelt rákosi a parasztokkal
jól vagyunk, jól vagyunk, vicceltek a parasztok...

valamit esetleg az újabb nemofsór témához?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:12:14

@panic_button:
A sok balfasz, aki erre itt lelkendezik, a leghalványabb lövéssel sem rendelkezik, hogyan működik a gazdaság, a számlázás - a fekete gazdaság és a nem számlázás.
Hisz ahhoz azért ritka sötétnek kell lenni, hogy valaki ne értse, az egész ott bukik már, hogy be sem ütik a tételt, tehát innentől az egész értelmetlen pénzkidobás?
Kínai boltost látott már valaki dolgozni? Beüti a tételt gépbe, majd a számla zárása helyett törli a tételt a rögzítés helyett.
Csak ugyan azok az adatok kerülnek a navhoz bonyolultabban, mint amik eddig is ott voltak, vannak a pénztárgép fekete dobozába.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:13:09

@csárli hárper:
Ne vedd el a kedvét! :)
Ilyen szórakoztató hülye kevés van a neten, amióta SSteffyke jegelte magát!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:15:31

@csárli hárper:
Ja és különben is coci mutyi volt a dohány! :D
Hőőőő....

P.Freddy 2013.05.06. 21:17:30

FIDESZ: Lopnak, csalnak, hazudnak.

Ráadásul emberi fogyatékosságot (a szavazóik butaságát) KIHASZNÁLVA.

Undorító.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:18:20

@sírbateszezazegész:
Miért? Úgy néz ki, mint aki nem az őserdőben, a gyűrűsfarkú makik közt nevelkedett?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:20:04

@P.Freddy:
Nono kérem!
Ezért ma komoly bírságot kaptak páran - szóval holnaptól akár a Kövér huszárok erre is szimatolhatnak, oszt akkor mi dobjuk össze neked??? :)

csárli hárper 2013.05.06. 21:20:13

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
hadd érezze a törődést, a kis tökömöccse :)
tényleg, mi lehet a másik futóbolonddal?
lehet, hogy ssteffyke emigrált? :)

panic_button 2013.05.06. 21:22:24

@csárli hárper: van egy rossz érzésem, hogy nemsokára már itt se lehet majd nyugodtan beszélni, két három kritkus komment után kapod majd a feljelentést és a tekes megfigyelést...

hot-spot (törölt) 2013.05.06. 21:22:34

@komplikato: Ez is olyan lesz mint az e útdíj?

hot-spot (törölt) 2013.05.06. 21:24:05

A pénztárcánkba mikor kell majd kamerát építeni?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:25:22

@csárli hárper:
Szerintem csak tanulmányúton van a tezsvéri É-Koreában!
Kifogyott a szuperteam ötlete, mármint sarcolásilag, a leghülyéb jogászköcsögöt elküldték ezért tanulmányútra. Majd visszajön, itt villogtatja acélos érveit... és sekélyes szervilizmusát.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:27:27

@panic_button:
Figyu!
Csak aztán a szomszéd utcában lévőkre rá ne törjék az ajtót! :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:28:08

@hot-spot:
Nem!
Dehogy!
Ez sokkal sikeresebb! :D

Le_Penseur 2013.05.06. 21:29:54

@panic_button:
Erre van igény. Sétálunk vissza az egypárt rendszer és a mindenható állam felé!

csárli hárper 2013.05.06. 21:34:56

@panic_button:
amilyen véleményem van a maffiakormányról és a gumicsizmás kisztitkárelvtársúrról, nekem már golyó jár :)

Netuddki. 2013.05.06. 21:36:34

Csak egyet nem értek. Hogyan fog ebből a pénz átcsorogni a fidesz kasszába?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:36:48

@Le_Penseur:
Mi a lópéló várható el attól a volt komcsi elittől, gyerekeiktől, akik abban szocializálódtak, hogy melózni soha, csak "politizálással" megleszünk, de egy doktori címet szerezzünk hozzá és a sok ecceri plebs ezt a 80-as IQjával úgy is beszopja?
Ez bevált nekik '89 előtt is, csak a hagyományt ápolják, a lángot őrzik...

csárli hárper 2013.05.06. 21:37:09

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
remélem sose jön vissza, bár néha szórakoztató volt a repedtsarkúja!

Zsiráfovics Zsiráf 2013.05.06. 21:39:12

@Vidéki: Bulgáriában három, Horvátországban két év alatt vezették be. Talán tényleg kellene egy-két szakembert hívni, akiknek esetleg elhiszik, hogy ezt a projektet nem lehet megoldani 3 hónap alatt.
Amúgy kedves Vidéki, nagyon nem érti a lényeget. Nem avval van baj, hogy ilyet bevezetnek (alapvetően támogatom), hanem, ahogy ezt az egészet intézik.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:40:20

@kovi1970:
Khmmm... a pénztárgépes körökben van ismerősöd? Na, kérdezd meg, ki-kicsoda abban a "bizonyos" pénztárgépes körben, mit-kivel-hogyan boltol.

anyadmajma 2013.05.06. 21:45:10

@panic_button: Ne álmodozz! Tekes megfigyelés? Drágaság, 2011 óta ismét van ÁVH!!! Azok addig malmoznak majd mi?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:48:53

@gelsystem:
Fater otthon nehogy leqrja, hogy ma semmi kis madárlátta cuccos???
Bezzeg a Lajos! :D
Hofi meg örök marad!

Netuddki. 2013.05.06. 21:49:30

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Gondolom a szálak most is az arab ABC-ig vezetnek...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:51:20

@anyadmajma:
Nekem be is kukkolhatnak a se.. akár az emailjeimbe is...
Az ebay-es rendeléseim is durván mutathatnak a TEK-es megfigyelésben.
Rajongók lesznek...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 21:52:34

@kovi1970:
Elég csak egy bizonyos fidesznyik funkciig... A cocik primitív zsebmetszők voltak ezekhez képest! :(

Baldrick68 2013.05.06. 21:59:30

@ihajja-csuhajja:
Az NGM rendelet mellékletekkel fenn van a neten.
Az AEE tárolja a bizonylatot tétel szinten is.
Gyakorlatilag minden ami a nyugtára nyomtatódik, az elkerül a NAV-hoz.
Ezen túl még sok más dolog is.
Napi nyitás, Napi zárás, különféle státusz információk pl. áramszünet, visszajött az áram, stb.

Amúgy nagyon mókás.
Az AEE -nek max 30 percenként fel kell jelentkezni a NAV szerverre és egy TMDRDY-XXXXXXXXXX üzenetet kell küldeni. Az XXXXXXXX a pénztárgép AP száma.
Erre szinkron válaszüzenetkénd egy OK vagy más üzenet jön.
Ha OK akkor semmit nem kell tenni, de van olyan hogy válasz üzenetben kikérik a napló adatokat.
Érdekes olvasmány .... :-)

tomwar 2013.05.06. 22:00:49

@Deepthroat: Jimmynek Berettaja volt. A tobbi stimmel.

Baldrick68 2013.05.06. 22:06:00

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

A kínai számla tölrő tétel itt nem fog működni, ugyanis az AEE elteszi és elküldi a "megszakított" vagy tétel sztornóval vissza sztornózott bizonylatokat is. Így eléggé bukta lenne ha kiderülne hogy a kereskedőnek csak megszakított nyugtái voltak egész nap :D

Állítólag a nagy csalás eddig a klónozott pénztárgép volt.
A kereskedőnek volt még egy pénztárgépe ugyanolyan AP számmal.
Napközben abba ütötték a forgalmat bárki bejött kapott nyugtát, mindenki boldog. Aztán a nap végén szépen beütötték a másik kasszába azt a forgalmat amit gondoltak és nyilván a havi bevallásban meg az szerepelt.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.05.06. 22:10:26

A vak komondor, bóvlista fidesz következő mutyija!

Az alkoholkereskedelem állami kézbe vétele lesz a következő. Fidesz csókosok készüljetek.

anyadmajma 2013.05.06. 22:11:15

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Nem, nem zsebmetszők, piti kis csalók. A zsebmetszés már erőszakos cselekmény....

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 22:16:30

@anyadmajma:
Nono... azért volt ott olyan is... :)

@Baldrick68:
Azzal más gondok is voltak és hamar bebuktak vele azok, akik alkalmazottakkal üttették. A másik verzió az olasz mintájú pénztárgép volt, RS-232 porttal... Nekem is olyan mondogatta, akinek ajánlgatták. Szerintem ő sem merte bevállalni!
Alapvető gond, hogy be sem ütik, tehát a pénztárgép nem számít...

anyadmajma 2013.05.06. 22:26:25

@Baldrick68: ne a közértbe gondolkodj, mert ott eddig is szinte mindent ütöttek, ahol kellett. Vannak máshol is pénztárgépek. Meg egy csomó olyan hely, ahol nem kötelező a pénztárgép, és eztán sem lesz. Azok a nyugtatömböt kötik be az apehhoz?

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: hát attól még kisinasnak sem mehetnének el a mostaniak mellett. Ezekhez képest Rákosi kifutófiú se lehetett volna....

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.06. 22:27:39

@Baldrick68: @Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Nálunk a kisboltban ha én vásárolok, akkor beütésre sem kerülnek a tételek, a faszi fejben összeadja és kész. Több törzsvásárlónál is igy csinál.
Amig be nem vezetik azt, hogy a vásárlót is megbaszhatja az ellenőr az üzlet előtt a nyugta hiánya miatt, addig ez veszett fejsze nyele...

nincs1itt 2013.05.06. 22:28:50

@Vidéki: Látom házhoz jössz megint a pofonért. Szóval, adva van Hátsó Hátasztánban 3 azaz 3 db. mobil szolgáltató, amelyek külön-külön is képesek biztosítani, ennek az agyabaxott ötletnek a technikai hátterét, de ez Nulla-dikk Viktornak és durva éhes csapatkányának nem elég. Be kell iktatni egy "virtuális-szolgáltatót". Ez azt jelenti, hogy Te fidióta is értsd, hogy van egy cég, aki papíron szerződéseket köt a meglévő szolgáltatókkal. Ezáltal növelve a kötelezettekre háruló terheket. Vagyis, eccerűen LOPÁS, az már csak a szokásos hab a tortán, hogy ez a virtuális szolgáltató, valahol akies USA-ban van bejegyezve, egyetlen "alkalmazottal". Vagyis ofsór, adó elkerülő, tehát...
Bulgáriában 2 azaz kettő évig dolgoztak ezen az ügyön.
Szóval, hülye vagy!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 22:34:02

@Kőmíves Kelemen:
Olyan "számlát" láttam a napokban, hogy beszarnátok rajta! :)
Egy falusi étteremben adták ismerősnek (Gy-M-S), 4x7 cm pincérfirka lap, alig olvashatóan, göcsörtös betűkkel, ceruzával, összeadási hibával és zsírfoltttal. :D
Ha jók lesztek elkérem, beszkennelem.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.06. 22:40:38

@nincs_itt:
A NER dicsőségére ennyit igazán megér egy kis fidesznyik nem oligarcha jóléte!
Látszik, hogy nem vagy NER kompatibilis!
Igaz magyar oligarchát a magyar népnek!
Magyar seggbe, magyar nem-oligarcha pélót!
A Vidéki féle szervilis genyáktól vehetnél tanfolyamot... :D

NextGeneration 2013.05.07. 00:54:34

csak hogy kötözködjek kicsit. a legjobb tudomásom szerint a mobil jelerősitő antenna csak és kizárólag a 3 nagy szolgáltató által szerelhető fel, ill. engedélyezhető a jelen magyar jogállás szerint. A pinceboltosok vagy rábasztak, vagy hazudik a cég.

Meridian74 2013.05.07. 02:33:14

@Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia: hehe... mostmár tudom mia teljes neve Vidékinek. ;)
"Kurva-anyádat-már Vidéki". :D

nincs1itt 2013.05.07. 07:10:46

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Tudod, szerencsésebb politikai és történelmi fejlődésű országokban bzw. Togo, Burundi, Mianmar, ilyesmiért machetevel vesznek elégtételt. De ott, Hátsó Hátasztánban, neeem. Arrafelé, bizonyos agyhalált lábon kihordott egyének, képesek megmagyarázni, hogy miért jó, ha valamit szükségtelenül bonyolítanak és/vagy drágítanak. Mert ezt a beiktatott vámszedőt sem a zemberek fizetik meg, nem dehogy. Ennek a cégnek a profittyát a legyek hordják össze, meg a rátermettség.
Elképzelem, ahogy beballag az egyszemélyi tulajdonos a mobilos cégekhez és aszongya: Na figyejjetek kocsogok, én nyertem a pályázatot(nem baj ha még ki sem írták), vagyis Ti qrva multik, most azonnal alaposan leszerződtök VELEM(értsd nem-oligarchával), persze stabilan a pijaci ár alatt. Én meg majd számlázok a pénztárgépet használni kötelezetteknek. Ti meg nekem.
Ja, hogy egy árva ájfonom van, mint informatikai és GSM háttér, nem baj. Van nektek, nem?! Ja, hogy végzettségem szerint komenikáció szakos tályépítész vagyok? Oszt'? A nagybátyám együtt focizik, tuggyátok kivel... Nem elég ez szakmai háttérnek?! Na ugye, hogy ugye! Szóval, meg se próbáljatok "megkerülni", mert rám lett írva a pályázat, vagyis semmi esélyetek... Höhö, kocsogok...

nincs1itt 2013.05.07. 07:21:46

@Vidéki: NA figyelj, csak hogy értsd, az alábbi linkben a szocilibsi emútnyóccév egyik gusztustalansága olvasható, a napokban meg Hende hablatyolt.
Nekem mindkettő undorító LOPÁS a jelen cikkben említettel egyetemben, ezért is mondom, hogy 30-40 év múlva is itt fogjátok egymást anyázni, ha még lesz áram, meg NET.

vastagbor.blog.hu/2009/05/27/szetesik_a_felujitott_kalasnyikov_ilyen_orszag_nincs_is

nincs1itt 2013.05.07. 07:23:22

@nincs_itt: kiegészítés, alevegőben újratölthető Gripenek meséje pedig épp fideszhez köthető. egy ilyen gép a maximális sebességét sem tudja elérni Mo. fölött, légtér sértés nélkül...

ihajja-csuhajja 2013.05.07. 10:05:45

@Baldrick68:

Ez így okosabb, mint gondoltam.
Úgy tűnik, hogy a rendszer soha sem real time működésű. A végpont kezdeményez egy tranzakciót, mely valószínűleg az említett 30 perces időintervallumon belül egy random kiválasztott időpillanat. (Ez csökkentheti a kapcsolat felvételi torlódásokat, ám eléggé egyszerű módszer. Szebb lenne, ha első sorban a szerver kezdeményezne, a végpont csak státuszokat küldhetne be.) Megtörténik az adatszinkronizálás. (AEE-NAV)
Nincs ezzel semmi bajom. A kérdés az, hogy a pénztárgép belső memóriájában lévő adatok azonos bizonyító erővel rendelkeznek-e, mint a felküldött adatok. A „MAL-ügy” óta több, mint bizalmatlan vagyok.
Eddig csak @nyünyüge által feltett specifikációt futottam át, ehhez hozzá adva az általad adott infókat nem kizárt, hogy az AEE a számla adatokat a nyomtató port (USB, esetleg PP) monitorozásával nyeri. (Erre az utal, hogy az anyag részletezi az AEE egység nyomtatóban történő elhelyezésének kritériumait.) Ha és amennyiben ez igaz, itt van a leggyengébb pont. Lehet szakosodni „ultra intelligens, adóoptimalizáló USB port elosztó” gyártására.
Nos, akkor most kezdjünk el gondolkozni azon a versenyelőnyön, amit az a piaci szereplő élvez, aki tetszőlegesen kiválasztott területről, cégről, cégcsoportról minden adattal rendelkezik ár, termék típus, forgalom, vásárlók száma, áttételesen a teljes logisztika, a visszáruk, stb. a konkurenciájáról, vagy csupán a bekebelezni kívánt másikról. Ez paranoia?

nyünyüge 2013.05.07. 10:39:35

@ihajja-csuhajja:
A pénztárgépnek eddig is volt fekete doboza, ezeket célzott vizsgálat esetén nézegette az adóhatóság.
Az online bekötés haszna hosszabb távon valószínűleg az, hogy adatbányászattal igen jól kiválaszthatják, hogy hol, mely cégnél érdemes közelebbről körülnézni.
Ahogyan az átröngenezendő kamionokat is kockázatelemzéssel választják ki sokezer áthaladó közül, ezentúl majd az átlagtól jelentős eltéréseket mutató "tranzakciós mintázatokat" fogják majd keresni.

halhatatlansenki 2013.05.07. 11:28:28

azert ezt az olaszok kosabban megcsinaltak: nem a kereskedőt ellenorzik adott-e nyugtat vagy sem, hanem a vevoket. Ha nem tud nyugtat, szamlat felmutatni a vevot buntetik meg. Szerintem az elso bunti utan minden vevo kiveri a nyugtat a boltostol... Es mennyivel olcsobb...

Bee-zony 2013.05.07. 12:50:58

Nem teljesen off: :)
Potyog a „galambszar”, a „jómadaraktól”, színtől és fajtától függetlenül.
Alapvetően 3 megoldás van erre a problémára:
1.) Tűrni (mert nekünk így is jó; vagy szedjünk nyugtatót, és vágjunk jó képet hozzá);
2.) Elköltözni, és átengedni a „jómadaraknak” a helyet, demokratikusan, mert ők vannak többségben;
3.) Ártalmatlanítani őket ahogy lehet, elűzéssel, megsemmisítéssel, vagy a következő választáson való legyőzésükkel.
Utóbbi esetben megoldandó az is, hogy ki legyen helyettük, milyen célokkal, és hogy ők mennyivel jobbak, mint a leváltottak.
Az individuumok szintjére atomizált Magyarországon a döntésekben teljes a biodiverzitás, úgyhogy minden szóba jöhető megoldás meg is valósul előbb-utóbb; ezzel egy probléma van, az egységben levő erő hiánya.
Szerintem a legjobb stratégia az, hogy ne tűrjük ami egyénként, kis- és nagy csoportként, nemzetként rossz, igazságtalan, kettősmércés, stb., mert ha tűrjük, akkor rosszak vagyunk mi is, beleegyezőként, nem-cselekvőként; és amíg nincs semmilyen cselekvés, addig nem számít, hogy ki mit gondol.
A tűrést kizárva marad 2 megoldási lehetőség. Az egyik a távozás. Mivel nem tud, vagy nem akar elmenni mindenki, és nem akar vagy nem tud maradni mindenki, legyen meg a földrajzi megosztás, de az egységes szellem és cél megőrzésével. Ez csak akkor lehetséges, ha meg van határozva az egységesen elérendő hosszú távú cél – ami pl. a judeonáciknál a világuralom megszerzése, a gójok leigázása, és minél nagyobb vagyonuk megszerzése. A cigányoknál többségileg a mindenkit túlszaporodás, a gádzsók leigázása, és minél nagyobb vagyonának megszerzése. Mivel két ellenséges népcsoport-cél is van, ezeket nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Mi legyen a közös elérendő cél?
Szerintem:
1.) A kártevők, élősködők, bűnözők, és ezen cselekvések teljes kihagyása az életünkből; a lehető legjobb közbiztonság elérése (ami zéró toleranciával érhető el, és olyan büntetésekkel, ahol a bűnöző nincs nyerésben az áldozatához képest), és nyer-nyer alapú, minél nagyobb létszámú közösség létrehozása. Az elérés módja: ahogy optimálisan lehet.
Találós kérdés: a bűnözési térkép szerint hol van zéró bűnözés lakott településen Magyarországon? A megfejtés: Krisnavölgyben. (Vagy azért, mert nincs, vagy azért, mert nem jelentik be, de van esély az előbbire.) Ennyit számít az egységes erkölcsi és szellemi elvárás és a közös tan, ideológia. Tehát ez a cél elérhető.
2.) Valóban megfelelő népszaporulat, ez a jelenlegi Magyarországon a 4 gyermekes családmodell, mert a 3 gyermekesnél a középső nem tartozik se a kicsihez se a nagyhoz, és féltékeny lehet, és egyébként is jobb minél gyorsabban visszatérni a pozitív népszaporulathoz.
3.) Minőségi, valódi vezetői elit; nem kontraszelektált, hanem a tényleges erkölcsi, szellemi, és empátia-szint alapján, ezen szint-követelmények meghatározása, betartása és betartatása, és az elvárt összetartás és kitartás. Olyan rendszer kell, amelyben a nyalási, könyöklési, néphülyítési, pszichopata képességek nem jelentenek előnyt; ilyen képességűek el legyenek tiltva a legkisebb vezetői pozíciótól is.
4.) Gazdasági önállóság egyénként és országként, a szükséges tudás megszerzése és a kreativitás kibontakoztatása. Mi a munkaterved? Milyen munkát akarsz végezni, ami a közösség számára (kölcsönösen) hasznos, és meg tudsz élni belőle?
5.) Magyarország számára a legjobb a semlegesség, és persze ezt a legnehezebb elérni, gazdaságilag, és politikai lobbicsoport-okok miatt.
Módszer: vizsgáljuk meg, hogy mi a jelenlegi Magyarország 5 legnagyobb problémája, és lobbicsoportként ezek megoldására koncentráljunk. Oldjuk meg ezeket a csoportunkon belül, ott ezek már ne legyenek megoldatlan problémák, és legyen ez a referencia, és lobbizzunk ezen problémák megoldásáért a csoporton kívül is.
Dióhéjban a probléma és a megoldás.

Kapcsolódó:
„A galambjaink - olvasónk példázata mindannyiunk okulására”
kuruc.info/r/20/111715/

ihajja-csuhajja 2013.05.07. 20:17:08

@Bee-zony:

Ez nagyon ütős: "Magyarországon a döntésekben teljes a biodiverzitás..."

CyberDog 2013.05.07. 21:37:11

@Geza: Én két éve kezdtem szervezni egy vállalkozást, magyar terméket eladni külföldön. De most csak álltatom mert nem merek belefogni semmibe amihez magyar kötődés van.

zsanyibácsi 2013.05.09. 23:15:05

@nincs_itt: Sajnos a boltosokat, trafikosokat a jelenlegi pénztárgépes cégek is le húzzák.
Itt olvastam egy hírt
tice.hu/Modules/Tice/Hirek.aspx
ami szerint még érvényes, de két hónap múlva kidobható gépeket akarnak a trafikosokra sózni (potom 6-800.000 HUF). Ehhez képest a TICE TRAFIPAKK csomagja 390 ezerért nagyon baráti.
tice.hu/Modules/Tice/Penztargep.aspx

Szúrófény 2013.05.13. 05:36:28

@komplikato: Már dolgoznak a "levegővétel" mérőn is! Az ingyen élés ellensúlyozására!

süti beállítások módosítása