Skip to content


       Szűrés lista

Magyarország még jobban teljesít

Új eredményekhez új hirdetés dukál, ezért megújult a nyitóbanner a kormányoldalon.

jobban.jpg

Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy megújult a nagysikerű sikerpropaganda-oldal, a jobbanteljesit.kormany.hu is.

oldal.jpg

Az újabb eredményekről beszámoló új reklámhadjárat természetesen a nyomtatott sajtót is elérte, az újságosnál fellehető összes napilap közül azonban csak háromban jelentek meg ma hirdetések: ezek a Magyar Hírlap, Metropol, Népszava.
Nyilván a legkisebb példányszámú lapokban érdemes hirdetni (Hírlap, Népszava) ....

hird1.jpg

hird2.jpg

hird3.jpg

Már be is adtam az igénylést a KiMitTud-on, hogy mennyibe kerül ez nekünk....
Az előző ilyen akcióra 256,7 + 91,5 millió forintot költött a kormány.

Címkék: politika fidesz társadalom propaganda

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr125543038

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MTI Hírcentrum: Hajdú János rulez! 2013.10.01. 16:48:23

A közszolgálati magyar televíziózás legújabb mélypontját produkálta az m1 Híradója október 1-jén, kedden. Ezen a hűvöskés őszi napon a jótét magyar polgár ebédjéhez egy két nappal ezelőtti, vasárnapi hír újrafeldolgozását szervíro...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Transylvanianmixedgrill 2013.10.01. 09:13:10

Ha megvan a grafika koncepciója, maga a grafika kivitelezést egy alsó középkategóriás grafikus kb. egy-két óra alatt nyomdai minőségben leszállítja neked Adobe Illustratorral. Tehát mondjuk a grafika piaci értéke legyen 5.000-10.000 Ft.

Transylvanianmixedgrill 2013.10.01. 09:21:44

@Transylvanianmixedgrill: Az "alsó középkategóriás" egyébiránt inkább a gyakorlottságra vonatkozik itt, mint sem a művészi tehetségre. Mert hogy grafikailag az Illustrator alapfunkción kívül semmit nem kell használni, itt inkább az igazítás egy kicsit macerásabb, egy gyorsabb kezű grafikus megcsinálja ezt perceken belül, nem nagy kunszt, kérdés csak az órabér lehet.

Transylvanianmixedgrill 2013.10.01. 09:27:02

@Transylvanianmixedgrill: Ami pedig a honlapot illeti, hátjajistenem. Tessenek megnézni a narancsszínű Tudta? felirattól jobbra azt a sötétebb árnyalatú árnyékot, szellemképet főleg a jobb felső sarkában azt recés pixelhibákat. Illetve a bal és jobbra mutató nyilak körül a háttértől teljesen elütő négyzetet, amiben benne van a nyíl. Hát ez elég amatőr.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 09:39:51

Jobban teljesít, ezzel a kijelentéssel semmi gond nincs, csak éppen a romlás mértéke növekszik :D

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2013.10.01. 09:45:21

A Magyar Kormány erőfeszítései mindünk érdeke. Érvelni várom kedves barátomat, Vidékit.

Üdv.: Á.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.10.01. 09:46:48

- vizesvébé basszus, mint a kormány érdeme... ez arra emlékeztet, mint amikor Demszky hívei azt hajtogatták, hogy szeretett főbogármesterüknek köszönhető a Lágymányosi-híd
- 150 busz... meg közben a leállított buszbeszerzések a volánoknak...
- fellendülő turizmus... ja, mindenki megy ki nyugatra, csak visszajönni elfelejt...
- árvízi védekezés... Felsőzsolca és vidékéről bezzeg kussolnak...

a lista viszont hiányos...

- nemzeti dohánybolt
- nemzeti akármicsodák
- Klebelsberg-klikk
- kello
- nemzeti pedagógus kar
- tranzakciós illeték
- alaptörvény
- nemzeti hitvallás
...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.01. 10:00:32

A grafika profi. A enyhén felfelé mutató nyíl ősi trükk és eléggé hatásos.

lyken 2013.10.01. 10:09:42

Az államadósság mértékét miért nem tüntették fel? Úgy emlékszem legfőbb feladatként jelölte meg tisztelt vezérünk. :))

TrollSlayer 2013.10.01. 10:12:22

@Habony: A Vastagbőr csupán a hirdetés megjelenésébe köt bele, mert a tényeket nem tudja cáfolni. Szánalmasan próbál mindent felhozni, de tények makacs dolgok.
Az újabb tarifamérsékléssel a fogyasztók a 2008. májusi gáz- és a 2007. februári villanyárnak megfelelő összeget fizetik majd meg - forrás Magyar Hírlap magyarhirlap.hu/evekkel-ezelotti-szinten-a-rezsidijak
Bezzeg a Vastagbőr erről hallgat, hazudik mint mindig, pedig tudjuk
"Aki önmagának hazudik, és a tulajdon hazugságát hallgatja, odáig jut, hogy nem fedez fel semmilyen igazságot se magában, se maga körül, így aztán tiszteletlenségbe süllyed mind magával, mind másokkal szemben." Dosztojevszkij nagyságához Vastagbőr nem ér fel.
Sem a libás, ki tiszteletlenség mocsarába süllyedt Dopman, ki csak ilyen obszcén előadásra képes.

Na ennyit voltam most képes kiizzadni magaból, amíg a mester meg nem érkezik. :)

Tücsök1 2013.10.01. 10:19:54

És az egészségügy is jobban teljesít!Tessék csak megnézni az Ország Betegének elégedett arcát a kórházi ágyon,friss,ropogós fehér ágyneműben.A Kedves Beteget egy nap alatt talpraállítják és hazaküldik,lábadozzon otthon,ne költse rá fölöslegesen az OEP az adófizetők pénzét.Nougye!

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2013.10.01. 10:21:52

orbánia jobban teljesít! Különösen a szociális ellátások terén!!!
Közrabszolga 8 órás bére 2010-ben nettó 60160HUF 2013-ban nettó 49.500HUF
Foglalkozást helyettesítő támogatás, (szociális segély) 2010-ben nettó 28.500HUF 2013-ban nettó 22.800HUF
Szóval a pöcegödör jobban teljesít!

Tücsök1 2013.10.01. 10:22:26

1300 gyógyszer ára csökken,sok köztük az antidepresszáns-szerencsére.Egy jól kiszámított xanaxdózis még ezeken a borongós napokon is csodákra képes.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2013.10.01. 10:29:30

@TrollSlayer: Csak a kötözködés kedvéért :D
1 kwh áram ára 2010-ben (EDF-Démász) nettó 17.50HUF 2013-ban a kibaszott nagy rezsibaromkodás után 19.50HUF
Nyehe :D
Erre jön még: Elosztói alapdíj (Ft/ csatl. pont/hó), Rendszer haszn. díj (Ft/kWh), Egyéb díjtételek összesen (Ft/kWh), 2010-ben fizetendő mindösszesen 1kwh után 44.20HUF 2013-ban a kibaszott nagy rezsibaromkodás után 43,465HUF majdnem 1 forinttal olcsóbb baszki!!!! :D

lyken 2013.10.01. 10:30:32

@TrollSlayer:
Nézzünk akkor tényeket:
1. Az államadósság nőtt.
2. Nincs az IMF felé tartozás, mert magasabb kamatú dollár kötvényre cserélték, amit az adófizetők fizetnek meg.
3. 3 év alatt 4,6% reálbérnövekedés. Az infláció 2011-ben ~4%, 2012-ben ~6%, 2013-ban várhatóan szintén ~6%.
Tehát a 2010-es 100 forint mai vásárlóértéke 115,7 forint lenne.
Tehát 15,7% bérnövekedés kellene, hogy elmondhassák, hogy nem szegényednek az emberek. Ha ebből kivonod a 4,6%-os növekedés, akkor azt kapod, hogy az emberek TÖBB MINT 10%-OT szegényedtek 2010 óta. Ez matematikai tény.

Transylvanianmixedgrill 2013.10.01. 10:32:46

@TrollSlayer:
Vastagbőr azért köt bele a hirdetés megjelenésébe, mert önmagában a hirdetést ezért hozták létre: fillérekből megvalósítható propagandaanyag, ami kapcsán megint hatalmas állami pénzek mennek magánzsebekbe nyomdákon, kiadványszerkesztő cégeken keresztül.
Hogy mi a hirdetés és a kampány tartalma, voltaképp mellékes. Szép magyarosan mondva: nem ezért lett létrehozva.

lyken 2013.10.01. 10:34:17

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !): Azt is tedd hozzá, hogy a a villany árának ~60%-a az állami zsebben köt. Miközben a szolgáltatókat a 2% hasznuk miatt démonizálják. Eközben az államnak esze ágában sincs lemondani a 60%-ról. Vagy akárcsak a töredékéről. Ez szintén tény.

Namely 2013.10.01. 10:36:04

@lyken:
"2013-ban várhatóan szintén ~6%."
ez max 3% lesz idén.

A többiben maximálisan igazad van.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2013.10.01. 10:42:32

@Namely: "Az MNB új inflációs előrejelzése szerint az idei átlagos infláció 2,6 százalék lesz, a jövő évi 2,8 százalék, míg a gazdasági növekedés 2013-ban 0,5, a jövő évben 1,7 százalékot mutat - áll a Magyar Nemzeti Bank csütörtökön közzétett új inflációs jelentésben."

A mnb szerint vagyis a pöttyös seggű kancsal idomított majom szerint, tehát elképzelhető hogy a VALÓSÁGBAN 6% lesz, mert ugyebár az világos hogy ezek akkor is hazudnak amikor levegőt vesznek.

Tücsök1 2013.10.01. 10:43:21

@lyken: Szédítő az a sok szám,csak összezavarja a Békemenetre készülő szavazópolgár fejét.Legyen inkább kétszínű(jó,lehet több szín,nem vagyok grafikuss)plagát,egyszerű néhány betű,amit sztkszemüveg nélkül is ki tudok silabizálni.Egyszerűség,nem kell túlspilázni!

lyken 2013.10.01. 10:46:12

@Namely: Jogos, elnéztem egy sorral. Ebben az esetben a 2010-es 100 forint mai vásárlóétéke 113,5 forint, tehát 13,5 3 évre.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 10:47:26

Kormányinformációnak álcázott/hazudott pártpolitikai hirdetés... Meglepődjek?

Az ilyen "informatív" tájékoztatásért a Fidesz ellenzékben kiherélte volna az MSZP-t, joggal.

CSENDES 2013.10.01. 10:48:30

Az már csak a vicc kategóriája, hogy a rezsicsökkentés nem lesz idén húsz százalék, mivel januártól november 1-ig csak 10 %-os volt, a novemberi 11,11 %-os csökkentés így nem tudja az éves rezsit 20 %-kal csökkenteni.

lyken 2013.10.01. 10:49:22

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !): "A mnb szerint vagyis a pöttyös seggű kancsal idomított majom szerint, tehát elképzelhető hogy a VALÓSÁGBAN 6% lesz"

Persze, de ne legyünk demagógok, számoljunk az általuk jósolt számokkal. Még azok is azt mutatják tényszerűen, hogy a 13,5%-os pénzromlásból csak 4,6%-ot tudtak hozni.

lyken 2013.10.01. 10:55:21

@TrollSlayer: Ezt te írtad: "A Vastagbőr csupán a hirdetés megjelenésébe köt bele, mert a tényeket nem tudja cáfolni."

Erre kaptál pár tényt. Vastagbőr nem cáfolja a tényeket, mert nincs mit cáfolni. A tények tények. Csak egyes politikusok a tényeket szeretik ferdíteni, mert a szobanövény szavazók azt tudják feldolgozni. Lásd a heti "Nem csaltunk, csak így ítélt a bíróság." Tegyük hozzá az a bíróság aminek a vezetője az ő saját emberük.
Ja, szintén tény, hogy a következő választásnál már nem lesz a választók utaztatása törvénysértő. Na és ki módosította így a törvényt? Tessék utánanézni, mert ez szintén tény.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 11:04:15

@lyken:
Ráadásul ez a 4,6% még mindig csak az átlagbérre vonatkozik, ami viszont kb. semmit nem mutat az elszegényedés mértékéről. Csak mert a 3 gyerekes felső-középosztálybeliek százezrekkel többet visznek haza havonta, attól még a gyermektelen minimálbéres ugyanúgy akár kemény ezrekkel kereshet kevesebbet, és akkor arról, hogy az mennyivel érhet kevesebbet, ne is beszéljünk. A kormány elvette a pénzt (mondjuk legnyilvánvalóbbként az adójóváírás eltörlésével), majd a szavazás közeledtével elkezdte visszacsepegtetni kegyként, ennyi történt.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 11:06:10

@lyken:
Meg ezt is ő írta :):
"Na ennyit voltam most képes kiizzadni magaból, amíg a mester meg nem érkezik. :)".

Így már megvan :)?

Marcellusca 2013.10.01. 11:08:09

@CSENDES: Jajjjmáááán, számolgatol itten, megzavarva eccerű békameneteset. :)
10% + 11,1% = 21,1%, oszt' még vissza is fogták magukat, hogy csak 20%-nak tudják be. :D

@lyken:
Te vagyol lencséspista, hogy ennyi tényed van? :DDD
Irónia, backi, irónia! :P :D

titan 2013.10.01. 11:23:13

Csak nekem tűnik gáznak, hogy a "Magyarország jobban teljesít" oldal a jobbanteljesit.kormany.hu aldomaint kapta meg a jobbanteljesit.magyarorszag.hu helyett?

Geza 2013.10.01. 11:23:28

És még az bérgyilkosok órabérét sokallják, meg a töltény a drága!

Ezt természetesen úgy értem, hogy ha ma élne, akkor a Sakál se szórakozna DeGaulle levadászásával, hanem inkább öntömjénező hirdetéseket fotosoppolna a magyar kormánynak...

Vidéki 2013.10.01. 11:25:11

„Új eredményekhez új hirdetés dukál”

Egy TV műsor sorozat frappáns címe volt régen:

„Az érem harmadik oldala”.

Rávilágított arra, hogy a valóságot akkor ismerhetjük meg jól, ha minden oldalát megvilágítjuk és szemügyre vesszük.

A nagyrészt külföldiek tulajdonában lévő szabad sajtóban a valóságot úgy próbálják lefesteni, hogy a magyar gazdaság, mióta nem a ballibek kormányoznak, dögrováson van és karnyújtásnyi közelségben az összeomlás.

A gyenge idegzetűeknél ez a fajta permanens rettegtetés öngyilkossághoz vezethet.

Arany János a Hídavatás című versében így jellemezte az életunt dámát:

„Ah kínos élet,

Reggel, este öltözni, vetkezni kell,

Ezt is a hullámok nyelik el!”

Sok pesszimizmusra hajló emberrel jót tehet, ha megismeri az érem minden oldalát.

Ezért nem helyes, ha Vastagbőr amiatt zokog, mert az emberek lehetőséget kapnak az érem minden oldalának megismerésére.

Ha még a Népszava is lehozza a hirdetést, akkor az jó dolog lehet.

Miért a svájci Luganoban tulajdonolják a Népszavát?

Ki lehet a Népszavát 99 százalékban a Svájcban bejegyzett TGD Intermedia SA nevű cég tulajdonosa személy szerint?

Svájcban, mint tudjuk jó emberek élnek és ezért el is nyerik jutalmukat, többek között a kimagasló életszínvonal formájában!

Vidéki 2013.10.01. 11:34:23

Magyarország valóban jobban teljesít!

Például:

Sikerült megállítani a GDP arányos államadósság növekedését.
Sikerült a túlzott deficit eljárás alól kikerülni.
Sikerült az inflációt sok évtizedes mélypont alá szorítani.
Sikerült a jegybanki alapkamatot mostanra a sok évtizedes mélypont alá. 3,6 %-ra levinni.
Sikerült a korábbi kormányzat által felvett hatalmas IMF hitelt törleszteni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.01. 11:35:38

Úgy látom a Népszavának pénzért még mindig megy a tudathasadás :-)

Tücsök1 2013.10.01. 11:37:05

@Vidéki: Neked most sem tűnik fel,hogy ennek az éremnek mindkét felén és még az oldalán is ugyanaz van?Tehát ez egy cinkelt érme!Ebből a valóságot megismerni nagyon nehéz lesz.Az meg,hogy a nyomtatott sajtó hirdetéseket jelentet meg jó pénzét,miért újdonság?

Tücsök1 2013.10.01. 11:38:32

@Vidéki: Ami nem sikerült,Vidékinek bemutatni a valóságot.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.01. 11:40:37

@Vidéki: Sikerült minden idők legnagyobb államdóságát összehozni.
Sikerült az olcsóbb IMF hitelt drágábbra cserélni.
Sikerült olyan kampányosztogatást csinálni, amely egy két éven belül újabb megszorítást generál.
Sikerült olyan adórendszert csinálni, amely mindenben a gazdagokat segíti, a szegényektől meg elvesz.
Sikerült egy felívelő gazdaságot recesszióba taszítani.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 11:41:56

@Vidéki:
Az emberek eddig is megismerhették "az érem másik oldalát", elég volt csak esténként átkapcsolni az m1, az m2, a DunaTV, a HírTV megfelelő adásaira, esetleg elolvasni a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap és a kormányközeli portálok kínálatát. Csak ti vagytok azok, akik még mindig a már régóta nem létező baloldali médiatúlsúly miatt sírjátok tele a párnátokat éjszakánként.

Örülök, hogy abban nincs vita, hogy ez hirdetés, és nem kormányinformáció, tehát érdemes lenne arról beszélni, hogy a kormánynak mennyiben van szüksége reklámoznia önmagát. Vagy az, hogy "A jó bornak nem kell cégér", az már nem járja? És hogy közpénzből kell-e Fidesz-propaganda?

Ja, bocs, hiszen erre már korábban válaszoltál:
"... A ballib kormányok is sokszor felhasználtak közpénzeket arra, hogy hirdessék az Igét. Erről akkor akkor a Fidesz úgy vélte, hogy nem helyes dolog. Mára belátta, hogy akkor nem neki, hanem az MSZP-SZDSZ-nek volt igaza."

A "permanens rettegtetés"-ről meg a kormány tudna csak igazán mesélni, amelyiknek minden kritikáról, ellenvéleményről a "támadás", a "terrorista" meg a "gyűlölet" jut eszébe.

Vidéki 2013.10.01. 11:44:36

@lyken: "Ez matematikai tény. "

A Lyken féle hazudozóknak.

Nagyon erős tudatformáló szerek hatása alatt állhat, aki képes így érvelni:

"3 év alatt 4,6% reálbérnövekedés. Az infláció 2011-ben ~4%, 2012-ben ~6%, 2013-ban várhatóan szintén ~6%.
Tehát a 2010-es 100 forint mai vásárlóértéke 115,7 forint lenne.
Tehát 15,7% bérnövekedés kellene, hogy elmondhassák, hogy nem szegényednek az emberek. Ha ebből kivonod a 4,6%-os növekedés, akkor azt kapod, hogy az emberek TÖBB MINT 10%-OT szegényedtek 2010 óta. Ez matematikai tény."

Ha "3 év alatt 4,6% reálbérnövekedés", akkor "az emberek TÖBB MINT 10%-OT" nem szegényedhettek 2010 óta.!

Ért ön magyarul?

titan 2013.10.01. 11:50:00

@Vidéki:
kifelejtetted közvetlen ezután, hogy
"Sikerült a korábbi kormányzat által felvett hatalmas IMF hitelt törleszteni. "
- Sikerült újabb hiteleket felvenni, csak nem az IMF-től, és drágábban (v.ö. államkötvény kibocsátása)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 11:50:30

@Vidéki:
A Fidesz-propaganda eleve nem említ 4,6%-os REÁLbérnövekedést, "csak" 4,6% ÁTLAGbérnövekedést. Elmondjam, mi a különbség a kettő között, vagy tudod magadtól is?

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2013.10.01. 12:07:09

@Vidéki: Szevasz te utolsó szarházi fideszpatkány! Miért nem mászol vissza anyádra te ganaj? Van még pofád ide írogatni mocskos szarzabáló féreg? Még a szóközeid is hazugságok te szar!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.10.01. 12:08:03

@Vidéki: 2010 előtt a nagyrészt igaz magyar emberek által tulajdonolt és írásokkal ellátott szabad sajtóban a valóságot úgy próbálták lefesteni, hogy a magyar gazdaság, mióta a ballibek kormányoznak, dögrováson van és karnyújtásnyi közelségben az összeomlás.

A gyenge idegzetűeknél ez a fajta permanens rettegtetés öngyilkossághoz vezethet.

Vidéki 2013.10.01. 12:15:59

@Fedor:

Látomásaidat valóságnak képzeled. Gagyogsz, ragyogsz.

1. Írod: „Sikerült minden idők legnagyobb államadósságát összehozni.”

Mindenesetre a tények azt mutatják, a mostani kormánynak sikerült teljesíteni a maastrichti kritériumokat a költségvetés szempontjából,
míg a balliberális kormányok sohasem voltak képesek teljesíteni!
Mint tudjuk:

A maastrichti hiánycél kritérium is a GDP arányában van meghatározva.

A KSH adatai alapján a GDP arányos államadósság 2009-ben 79,8 % volt, 20010-ben 81,8 % volt, 2012-ben

pedig 79,2 %-ra csökkent.

Míg 2001 és 2009 között a GDP arányos államadósság számértéke 53 %-ról 79,8 %-ra hágott. Akkoriban növekedett erősen, nem mostanában,

A GDP arányos államadósság mértéke függ a Ft/Euro árfolyamától, az infláció mértékétől és a GDP növekedés rátájától.

2. Írod: Sikerült az olcsóbb IMF hitelt drágábbra cserélni.

Hétszázmilliárdos kötvénykibocsátás - a kockázatkeresésben kell bízni.
2013. 2. 12. 20:05|Utolsó módosítás: 2013. 2. 13. 09:29|Pénzügy Pénzügyi Hírek

Magyarország 3,25 milliárd dollár (709 milliárd forint) értékben bocsátott ki devizakötvényt öt- és tízéves lejárattal - közölte kedden az IFR pénzügyi adatszolgáltatóra hivatkozva a Reuters hírügynökség. (VG)

A mostani dollárkötvények kamatai nem kedvezőtlenebbek Simornak a 2008-as IMF hitellel kapcsolatban közölt adatainál.

3. Írod: Sikerült olyan kampányosztogatást csinálni, amely egy két éven belül újabb megszorítást generál.

Ne jósolgass látomásaira támaszkodva. Nem vagy te egy olyan kaliberű jós, mint Pythia volt az antik Görögországban, vagy a trójai király lánya Kasszandra volt Trójában!

4. Írod: Sikerült olyan adórendszert csinálni, amely mindenben a gazdagokat segíti, a szegényektől meg elvesz.

Ezt te csak úgy érzed!

5. Írod: Sikerült egy felívelő gazdaságot recesszióba taszítani.

Ki taszította recesszióba? 2009-ben, a szoclib kormányzás utolsó teljes évében a GDP 6,7 %-al csökkent.

Összességében 1,2 százalékkal nőtt a GDP 2010-ben,

a 2011-es növekedés 1,7 százalékos lett,

2012-ben volt 1,7 százalékos recesszió.

Hozzáértő közgazdászok (nem olyanok, mint te) 2013-ra és 2014-re is növekedést jósolnak!

s 2013.10.01. 12:16:25

Értem én, hogy lehet hozzászólni, de muszáj is? Miért beszélgetnek itt emberek erről? Mi a faszom ez? Ha mások megőrültek, attól nekem még nem kell.

Egyébként az energiahordozók ára nem csökkent ennyivel, ha csökkent is egyáltalán. Ez egy hatósági eszközökkel történő felülbírálása a piaci viszonyoknak. Drágán fogjuk ezt visszafizetni, én csak abban bízom, hogy annyira azért nem leszünk szegények, hogy egy másfél méteres kötelet sem tudunk már megvenni. Mert lőszerre és puskára nem fog jutni, az már biztos.

Tücsök1 2013.10.01. 12:19:46

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): A hét végén közelről nézhettük a magyar valóságot valami többszázéves hagyományba oltva.Ráborította az országra megint ezt a pörköltszaftos pásztortüzes hagyományt jó pénzért filip,a mindenhezértő.Azon kívül,hogy pl.itt a Pilisben ennek semmiféle hagyománya nincsen,a mi falunk is magáévá tette az ötletet,ahogy olvasom 250.000 Ft ot kapott a költségvetésből.Szombaton megrendezte a szüreti felvonulást,holott errefelé 20-30 éve befejeződött a rossz földeken a szőlőművelés.A szőlők helyét a falu határában az üdülőtelep foglalta el.Néhányszor belenéztünk a tv hétvégi műsorfolyamába,ahol(Hofi után szabadon) bajuszos emberek a legszebb ünneplő pendelyükben nyílt lángon hurkát sütöttek.Fájt a látvány,és sokban fájt az adófizetőknek is a mutatvány.Ha ez országimázs,megeszem a kalapom

lyken 2013.10.01. 12:26:25

"Így már megvan :)?"

@TrollSlayer: @Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

Jah, meg hát. Az utolsó mondatot kihagytam, na.

GonoszMostoha 2013.10.01. 12:27:10

@Transylvanianmixedgrill:
nem az a kérdés, mennyiért lehet VALÓJÁBAN megcsinálni egy ilyen együgyű oldalt, hanem az, kinek a haverja/rokona csinálja meg. Na, ott már vastagon fog a ceruza.

qtyasorsu 2013.10.01. 12:31:34

Ha M.o. még jobban teljesít,azt a zembereknek is érezni kéne ? Ha a zemberek érzik akkor minek pár száz milláért reklámozni ?

szuperkrumpli 2013.10.01. 12:32:58

Azért örülök, hogy emlékeztetnek, hogy milyen kibaszottjó országban élek!

csak egy néző 2013.10.01. 12:34:01

@Vidéki:
Paraszt komám, elfelejtetted hozzátenni, hogy még jobban is élünk!!!!!
Persze csak akkor, ha az MTV, Hír , Echo kanálisról tájékozódsz.

GonoszMostoha 2013.10.01. 12:34:55

@Vidéki:
Csak azt nézd meg, milyen áron! Járj egy kicsit nyitott szemmel!
Nagyon nagy szegénységben élnek milliók ebben az országban! Csak azért tengődnek még, mert a konkrét éhenhaláshoz még mindig túl sok értékes kajamaradék kerül ki a kukákba, és vannak még ingyenkonyhák (időnként). Ez a nagy magyar perspektíva? Vagx az, hogy a fizetésből sok ember maximum két hétig képes úgy-ahogy megélni?

legeslegujabbkor 2013.10.01. 12:35:33

@s: Már megint a közpénzt költötték értelmetlenül. A Népszava olvasói is tudják meg, ki az ő igazi ellenségük, nem a harcoló kormány, hanem mások, a közműszolgáltatók stb.

Tücsök1 2013.10.01. 12:36:21

Összefoglalom Vidékit.Minden SIKERÜLT,a többit meg közgazdászok jósolják.Egyszerű ez,csak a gáncsoskodók bonyolítják,aztán szegény Vidékinek túlórában,egyedül kell a munka frontján helytállni.

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 12:37:11

@Vidéki: Ezt a hozzászólásodat a pártkongresszus tiszteletére ajánlottad fel?

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.10.01. 12:42:11

@szuperkrumpli:

"Azért örülök, hogy emlékeztetnek, hogy milyen kibaszottjó országban élek!"

Ha visszagondolsz 1999-re az elsö Orbániában kiadott évértékelö füzetecskékben is kibaszott jól éltünk.

Olyanok voltak a kiadványban, hogy "már hárommilió mobilelöfizetö van Magyarországon", meg hogy "a reálfizetések milyen kurva magasak". Édes Istenem... 1999-ben bazmeg.

lyken 2013.10.01. 12:44:13

Olyan marha jól élünk, hogy özönlenek majd haza külföldről az ismerőseim. Komolyan. Tavasszal több mint a felük hazajön. Behúzni a behúznivalót.

Bretschneider detektív 2013.10.01. 12:44:42

@Transylvanianmixedgrill: Grafikai koncepcióval együtt max. 20.000 Ft-ért vállalok ilyen újsághirdetést. Sőt, még a szlogent is kitalálom hozzá. (Ha esetleg valakit érdekel, mostanában úgysincs sok megbízás.)

Bretschneider detektív 2013.10.01. 12:47:13

@Tücsök1: Ezek szerint sikeres volt a vasárnapi vuduzás. :-)

Vidéki 2013.10.01. 12:47:32

@Lilili:

Ne tessék általánosítgatni!

Írja: "a fizetésből sok ember maximum két hétig képes úgy-ahogy megélni?"

Három millió autó szaladgál az utakon és mindegyikben emberek ülnek (és nem marslakók).

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.10.01. 12:51:01

@qtyasorsu:

"Ha a zemberek érzik akkor minek pár száz milláért reklámozni"

Érzik de nem értik, hogy mitöl van, ezért ezt propagálni kell.

Hogy értsd:
A zemberek 2010-töl igenis érzik az elíziumi eufóriát Magyarországon, de mivel mindenkinek új/idegen ez az érzés, el kell nekik magyarázni, hogy mindez a Kormány Viktor nevü Táltos müve.

NA, ezért szorul magyarázatra.

Bretschneider detektív 2013.10.01. 12:51:44

@Transylvanianmixedgrill: Azért az üzenet sem mellékes. És ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a Népszava is kapott koncot. Pofa befog, innentől. (Zsidókkal is ezt csinálják, gyerekholokauszt, ma Navracsics meakulpa, pofa innentől ott is befog.) A karaván meg halad tovább.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 12:53:05

Annyira elszivacsodott az agya a propaganda osztálynak, hogy azt se vették észre, hogy az alacsony inflációt kétszer írták le.

@Vidéki:
"Sikerült megállítani a GDP arányos államadósság növekedését."
Nem sikerült. Sőt, igazából kb. 10%-kal emelkedett, mert a nominálisan állandóan tartást ennyi összeg elköltésével érték el.

"Sikerült a túlzott deficit eljárás alól kikerülni."
Ez eddig is sikerülhetett volna, ha nem ellenkeznek ennyit.

"Sikerült az inflációt sok évtizedes mélypont alá szorítani."
Ez inkább kudarc, mert az oka a gazdaság gyengélkedése.

"Sikerült a jegybanki alapkamatot mostanra a sok évtizedes mélypont alá. 3,6 %-ra levinni."
Ez nem vívmány. A jegybanki alapkamat döntés kérdése és az alacsony infláció, illetve a Fed programja miatt lehet megtenni. Sőt, kell megtenni, hogy ne süllyedjünk recesszióba.

"Sikerült a korábbi kormányzat által felvett hatalmas IMF hitelt törleszteni. "
És jóval drágábban refinanszírozni azt.

s 2013.10.01. 12:53:53

@Vidéki: simicska nem ember. Annak látszik, de nem az.

Tiborfalvi Tibor 2013.10.01. 12:53:56

De még mindig etetitek a trollokat...

Blogger Géza 2013.10.01. 12:54:00

@lyken: Végül is 2010 közepe és 2013 közepe között 4%ponttal csökkent is (85%-> 81%), az majd a következő plakáton lesz. :)

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 12:54:37

@Vidéki: 13 éves átlagéletkorral és 420 forintos benzinnel.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.10.01. 12:55:01

esküszöm, hogy "nyitóbráner"-t olvastam!

Vidéki 2013.10.01. 12:55:32

@csak egy néző:

Írod: "még jobban is élünk!!!!!
Persze csak akkor, ha az MTV, Hír , Echo kanálisról tájékozódsz."

A KSH például egy profi intézmény, nem olyan, mint te, aki látomásaira hagyatkozol.

Ők tudományosan elfogadott módszerekkel, munkát, fáradságot nem kímélve készítik elemzéseiket, míg neked egy hasra ütés is elég!

A hatásos szöveghez nálad a nagyot mondás nélkülözhetetlen!

s 2013.10.01. 12:56:10

SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT, SIKERÜLT.

ELBASZNI:

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 12:56:34

@Vidéki:
3. Ez csak egy tétel a sok közül:
www.portfolio.hu/gazdasag/erre_koltheti_a_talalt_penzt_a_kormany.188838.html
www.portfolio.hu/vallalatok/telekom/jovore_is_megfeji_a_kormany_a_mobilcegeket.189720.html
Tehát a kormány idén 100 milliárdot kap, jövőre 150 milliárdot tervez (ami a nálad hozzáértőbb közgazdászok szerint jelentős túlzás) egyszeri tételként 10 éves időtartamra a frekvenciahasznosításból. A 2015. évi költségvetésben ezzel a tétellel már nem számolhat, ami már most előre jelezhetően 100-120 milliárdnyi lyukat fog jelenteni, amit szerinted mivel fognak betömni?

4. Van kedved kiszámolni, hogy egy gyermektelen minimálbéres adóterheléssel korrigált reáljövedelme mennyivel csökkent és egy 600.000 foritnot kereső háromgyerekes ugyanilyen jövedelme mennyivel nőtt az elmúlt 3 évben? Vagy akkor ugye a gyermektelen minimálbéres jövedelmi helyzete neked semmit nem számít?

s 2013.10.01. 12:57:50

@idelle: Lesz az is, ne tessék idegeskedni. A következő évértékelő azzal kezdődik majd. Mi meg bekapjuk. Az is, aki eddig esetleg nem.

Vidéki 2013.10.01. 12:58:47

@Vombatus Ursinus:

Írod: "420 forintos benzinnel."

Te szeretsz drágán tankolni! Így mulat egy magyar úr!

Én néhány napja 398-ért tankoltam az Auchan benzinkútjánál:

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 13:00:56

@Vidéki:
Ha a KSH nekiáll a módszereit tudományosan módosítani, kozmetikázni, és így az évek közötti adatai összemérhetetlenek lesznek, akkor máris szart sem ér az egész.
www.portfolio.hu/gazdasag/itt_a_magyarazat_a_ksh-tol_a_foglalkoztatas-bovulesi_rejtelyre.180880.html

Ha a munkáltatók irányítószámát is hozzáadom a foglalkoztatási statisztikákhoz, attól lódulna meg aztán a mutató!

Bretschneider detektív 2013.10.01. 13:02:02

@titan: Szép találat! A sok szar között fel sem tűnt.

s 2013.10.01. 13:02:08

@Vidéki: Rohadék multik! Az ilyeneket ki fogjuk innen ciánozni! Az a kurva rohadt imperialista, fasiszta, neokolonialista, kapitalista, imperialista (ja, az már volt, bocs) tetveket.

Bretschneider detektív 2013.10.01. 13:03:22

@Vidéki: Te már saját magad paródiája vagy! Azt hittem, valaki megint a stílusodban viccelődik, vissza kellett görgetnem, hogy meglássam a nicked.

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 13:05:14

@Vidéki: Nem mindenhol van madaras teszkó.

s 2013.10.01. 13:06:55

A faszom jobban teljesít. Osz't még sem plakátolgatom ki mindenhova.

csak egy néző 2013.10.01. 13:08:13

@Vidéki:
Paraszt komám!
Én is ezt mondom, hogy a KSH adataiból tájékozódj és ne a fidióták XXV. kongresszusán elhangzottakról, ami vetekedett bármelyik MSZMP kongresszussal. Szép fényesre szopogatták egymás répáját és felállva tapsolt a sok agymosott. Az meg már micsoda dolog, hogy a mocskos multi benzinkútjánál tankolsz és nem a nemzeti MOL-nál???Ugye ott leszel a legújabb birkameneten és ugye már tudod az új mantrát?
"Szeretem a rezsimet, mert csökkenti a rezsimet"

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.10.01. 13:08:32

@Vidéki:

Az IMF hitelt miből törlesztettük? Ott volt a szekrényben a rávaló?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 13:09:12

@Vidéki:
"Szerdától egyre több helyen újra találkozhatunk 400 forint alatti benzinárral, hiszen a legolcsóbb és legdrágább tötőállomások árai között akár 35-40 forint is lehet a különbség."

www.holtankoljak.hu/

Merthogy tudod az országban nem mindenhol ugyanannyi a benzin, és egyik helyen a legolcsóbb kút is bőven lehet drágább, mint máshol a legdrágább.

Poszt Olok001 2013.10.01. 13:10:55

@Vidéki:
Sajnos keves az idöm, hogy mindennek normälisan utäna nezzek es az alapjän velemenyezzem, igy csak arra irok, amihez nem kell nagy kutatomunka:

1."A maastrichti hiánycél kritérium is a GDP arányában van meghatározva.A KSH adatai alapján a GDP arányos államadósság 2009-ben 79,8 % volt, 20010-ben 81,8 % volt, 2012-ben pedig 79,2 %-ra csökkent. Míg 2001 és 2009 között a GDP arányos államadósság számértéke 53 %-ról 79,8 %-ra hágott. Akkoriban növekedett erősen, nem mostanában, A GDP arányos államadósság mértéke függ a Ft/Euro árfolyamától, az infláció mértékétől és a GDP növekedés rátájától.

Härom fontos dolgot irtäl le...
A., 2001-es dätum. Ki is volt ekkor kormänyon? Szabad erdeklödnöm, hogy addig milyen tendenciät mutatott az ällamadossäg alakuläsa? Itt meg is talälod a legfelelösebb kormänyt, aki tehet a növekedesröl.
B., miert is csökkent 81,8-rol 79,2??? csak nem az ELLOPOTT MANYUP penzek miatt? Ez valoban nagy tett volt....pläne annak a tükreben, hogy azota igencsak visszakuszott a regi szintre. Ez is a gazdasäg iszonyatos huzäsa miatt lehetseges..ugye?
C., mennyi is volt mondjuk 2008.09.01-en az EURO MNB közepärfolyam es mennyi volt 2010.09.01-en? Sajät ällitäsod szerint az ällamadossäg ettöl is fugg, illetve az infläciotol, illetve a GDP szintjetöl...persze azt nagyvonaluan elfelejted megemliteni, hogy Ebben az idöszakban minden (hozzänk hasonlo) serülekeny orszägban oriäsi kärokat okozott a (termelekenysegre nezve) välsäg.
3. Meg tudod mondani, hogy mennyi volt az IMF hitel kamata es mennyi az ällamkötvenyeke most?
4. Kb ennyi reakcio adhato a felvetesre, mert ennel többet tenyek nelkül nem lehet mondani. Valoszinüleg neked jol jött a fityesz rezsim, de sajnos az emberek nagy reszenek iszonyatos ervägäs.
5."Ki taszította recesszióba? 2009-ben, a szoclib kormányzás utolsó teljes évében a GDP 6,7 %-al csökkent."
Igen, igazad van. Ez amugy is gyenge läbakon ällo gazdasägnak egy vilägvälsäg nagyon be tud tenni, viszont ezt egy kormäny nyakäba varrni kicsit erös...talän az összes kormänyzo pärt hibäs 1989 ota..nem gondolod? Vagy esetleg onann, ahol az ällamadossäg elkezdett növekedni az addigi csökkenö tendenciäbol.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.01. 13:13:08

@Vidéki: Hordasz itt össze összefüggéstelenül mindenféle hülyeséget, hátha úgy tűnik, hogy nem csúsztatsz meg hazudozol itt össze vissza. Csak egy példa:

"Ki taszította recesszióba? 2009-ben, a szoclib kormányzás utolsó teljes évében a GDP 6,7 %-al csökkent.

Összességében 1,2 százalékkal nőtt a GDP 2010-ben,

a 2011-es növekedés 1,7 százalékos lett,

2012-ben volt 1,7 százalékos recesszió. "

2009-ben valóban recesszió volt, nálunk ugyanúgy, mint szinte mindenhol a világon, ugyanis a világválságról szeretsz megfeledkezni.

DE.

Az általad felsorolt számokkal magad is elismered, hogy

1. 2009-ről 2010-re meredek emelkedés történt (7,9%!)
2. A 2011-es növekedés ennek már a közelébe se ért
3. 2012-ben recesszió volt (és ez már nem írható válságszámlára, mert máshol volt növekedés, ellentétben 2009-cel)

Akkor ez most mennyiben is cáfolja azt a mondatomat, hogy "Sikerült egy felívelő gazdaságot recesszióba taszítani."?

A többi zagyvaságodat (sőt: Zagyvaságodat) is ugyanúgy szét lehetne cincálni, de minek? Kár beléd az energia...

Vidéki 2013.10.01. 13:15:14

@Lord_Valdez:

Az arisztokratáknál a beltenyésztés miatt gyakori volt az elhülyülés.

Idős arisztokrata hölgyeknél gyakori volt a kleptománia.

A Lord viszont kóros hazudozási ingertől sarkallt lény.

Neki enni csak "Kell", de hazudni "Muszáj"!

Egyik ilyen hazugsága: ""Sikerült a korábbi kormányzat által felvett hatalmas IMF hitelt törleszteni. "
És jóval drágábban refinanszírozni azt. "

Ezzel szemköpszt:

"Index
2008. október 29., szerda 15:30 |
Ha igénybe vesszük a hitelt, akkor azért 5-6 százalékos kamatot kell fizetnünk és 3-5 év alatt kell visszafizetnünk. "

"Magyarország idei első nemzetközi kötvénykibocsátására került sor kedden. Az 1,25 milliárd dollár összegű 5 éves futamidejű, 4,125 százalékos fix kamatot fizet."
(MTI, Gazdasági Rádió, 2013. február 13. 11:35)"

centenárium 2013.10.01. 13:16:15

Igen jobban teljesít ha a Bajnai,Kónya DOPEMAN és egyéb tetvet sikerül teljesen kiirtani a politikai életből. De az út jó.Haladunk.

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 13:17:04

@Fedor: Vidéki szerint még akkor is szárnyalnánk, ha már ilyen kampánybaromságokra se lenne pénz.

lyken 2013.10.01. 13:17:11

@Blogger Géza: Próbálok nem kötözködni, de... Legfontosabb feladatnak lett nevezve. Meg 70% volt emlegetve. Meg gránitba volt vésve. Aztán felvésték a gránitot. Aztán megint felvésték. Aztán megint felvésték. Aztán megint felvésték. Aztán megint felvésték. Aztán meg áttolták a harc kezdetét a következő ciklus végére. Aztán mikor ment felfele, akkor letiltották a saját adósságnyomásmérőjüket.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 13:19:22

@Vidéki:
És fedezte a dollárkötvény kibocsájtás a fennmaradó részt?
Mennyiért szereztük be a fennmaradót?

Tücsök1 2013.10.01. 13:19:44

@Vidéki: Így viselkedik egy belülrőlbomlasztó ellenség!Hát csoda,hogy a harc meghirdetése után a Tábornok mindjárt le is sántult,mint óverdóz a startpisztolylövéstől?Úgy értem pszichésen érte valami gáncs.Mocskosmulti madarasteszkónál hazafi nem tankol,sörrel nem koccint.Hát elvégre hazafiúi öntudat is van a világon!
Lebuktál elvtárs!

s 2013.10.01. 13:26:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Lószart, mama. Belesírták a nyugdíj megtakarításainkat. Azzal együtt nem csökkent.

orbán viktor jobban teljesít. Jobban lop, mint valaha, pedig az sem volt picsafüst, amit eddig művelt. Szilvafára a mocskos cigány lótolvajjal.

csak egy néző 2013.10.01. 13:28:44

@centenárium:
Szemelvények egy igazi, mélymagyar, nemzeti, demokrata, humanista, fidióta hozzászólásaiból.

centenárium 2013.05.12 21:15:54
Orbán a ma élő legnagyobb magyar államférfi.
centenárium 2013.04.08 12:35:08
Én nagyon szeretnék egy gyümölcsöző szívbéli kapcsolatot Észak-Koreával. Főleg a turizmus és a sport terén.
Továbbá az ujságíróképzés területén.Lenne mit átvenni ezen a területen.
Nemzeti újságírók képzésében úgy tudom segítene Korea nekünk.
Ők legalább tudják mi a sajtószabadság. Nem úgy mint a Ron Werberi
elméletek beültetése a magyar hírközlésbe. Hírközlésbe, kifelé úgy szabadosan magyarosan Paul Lendvaisan.
Tetűt sem terjesztenének mert felélik azt is gazdaságosan.Úgy hogy előnyös lenne a kapcsolat.Meg az a kacskaringós gázpiac...Hát itt is lenne mit keresni.....
centenárium 2013.04.02 18:40:43
Kinyalhatod a seggem!
Vörösgyerek.
centenárium 2013.03.30 15:32:07
Zsidó-komcsik kifelé.
centenárium 2013.03.15 20:48:21
Nehogy már csak a piszkos komcsigeciké
legyen minden.
centenárium 2012.12.30 18:16:06
Nem hagyjuk,hogy egy ballib zsidó-posztkomcsi
uralom telepedjen az országra.
Minden eszközzel kiállunk a jelenlegi kormányért.

Blogger Géza 2013.10.01. 13:30:33

@lyken: Nem tudom, mikor és mikorra lett megcélozva eredetileg a 70%, de azóta beköszöntött az eurózóna leghosszabb recessziója (2012-2013), ami kissé átrendezte a viszonyokat. Amúgy ha az évtized végre összejön a 70%, az is nagyon nagy eredmény lesz - miközben az eurózónában folyamatosan emelkedik ez a mutató.

vittore 2013.10.01. 13:36:06

@Tücsök1: "a mi falunk is magáévá tette az ötletet(...).Szombaton megrendezte a szüreti felvonulást,holott errefelé 20-30 éve befejeződött a rossz földeken a szőlőművelés."
Ezen sírva röhögtem.... :( Lehet itt ölni egymást a kommentekben, de amit leírtál tökéletesen jellemzi a Nagy Magyar Valóságot.

Vidéki 2013.10.01. 13:37:25

@Poszt Olok001:

Még mindig nyomjátok a süket dumát „ az ELLOPOTT MANYUP penzek „-ről, mint süket a csengőt.

Arról volt szó, hogy 1997-ben az IMF nyomására bevezették a MANYUP rendszert és a nyugdíjjárulékok jelentős részét, amely sohasem képezte a járulékbefizetők tulajdonát, átirányították bankárok kezébe (akik rosszul is gazdálkodtak vele). Az átirányított összeg hiányzott a felosztó-kirovó nyugdíjrendszerből, ezért hatalmas hitelfelvételekkel kényszerült az állam pótolni a nyugdíjrendszerből rendszeresen hiányzó összegeket.

Normális nyugati és keleti országokra nem sikerült rákényszeríteni ezt a kártékony rendszert. Csehország például elzárkózott tőle.

ELEMZÉSKÖZPONT.hu » Blogs » Hírek -Elemzésközpont.hu blogja » Kampányolna a magánnyugdíjpénztárakból való kilépés érdekében Robert Fico

1. "Végig kellene néznünk, ahogy 30 évnyi takarékoskodás után az infláció feléli a pénzüket és aztán majd az államhoz fordulnak segítségért, mert nem kapnak semmit a második pillérből?" - tette fel a kérdést Robert Fico.

2. Rámutatott: az állam több mint egymilliárd euróval dotálja évente a Szociális Biztosítót, mivel annak bevételkiesést okoz, hogy a járulékok egy része a második pillérbe folyik.

3. Hozzátette: a magánnyugdíjpénztárak pedig ezt követően elértéktelenítik az állami kasszából átutalt lakossági pénzeket."

Lengyelország felszámolja a magánnyugdíj-pénztári tagságot
MHO/MTI
- 2013. szeptember 4., szerda
Radikális nyugdíjreformot hajt végre Lengyelország, az állam magához vonja a magánnyugdíjpénztárak állampapír-portfólióját, és a továbbiakban nem teszi kötelezővé a magánnyugdíj-pénztári befizetéseket.
Donald Tusk miniszterelnök szerdán úgy értékelte a reformot, hogy az kedvező lesz a nyugdíjasoknak, az állam számára pedig lehetővé teszi az adósság csökkentését.
„A jelenlegi rendszerről kiderült, hogy nagyon költséges, és jórészt az államadósság növekedésére épül” - mondta Tusk a bejelentést követő sajtótájékoztatón."

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.10.01. 13:39:53

@Vidéki:

"A KSH például egy profi intézmény"

Annyira profi intézmény, hogy engem, mint Nyugat-Európában élö/dolgozó "magyart" is beleszámol a "Magyarországon foglalkkoztatottak" csoportjába, bazmeg nyugodtan a ribanc anyádat, közpénzböl csúsztató Vidéki. Basszad csak nyugodtan meg...

vittore 2013.10.01. 13:42:39

@Vidéki: "Három millió autó szaladgál az utakon és mindegyikben emberek ülnek (és nem marslakók). " Igen bazdmeg mekkora urizálás már! Kurvaannyukat autózgatnak annyian a 21. században. Te beteg fasz.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.10.01. 13:42:54

@Vidéki:

"Én néhány napja 398-ért tankoltam az Auchan benzinkútjánál"

Bele tudsz nézni a tükörbe azzal a tudattal, hogy egy (Auchan) Multi-Tankstellénél tankolsz, te nemzeti színü patkány?!

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 13:44:07

@Vidéki: "Arról volt szó, hogy 1997-ben az IMF nyomására bevezették a MANYUP rendszert és a nyugdíjjárulékok jelentős részét, amely sohasem képezte a járulékbefizetők tulajdonát, átirányították bankárok kezébe (akik rosszul is gazdálkodtak vele). Az átirányított összeg hiányzott a felosztó-kirovó nyugdíjrendszerből, ezért hatalmas hitelfelvételekkel kényszerült az állam pótolni a nyugdíjrendszerből rendszeresen hiányzó összegeket."

Géza! Hányszor írod még le ezeket a sületlenségeket? Nem kínos egy kicsit sem?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 13:44:20

@Vidéki:
Nem baj, ha hazudsz, de legalább legyen kihívás, és ne olyan, amit három másodperc guglizással meg lehet cáfolni:

"Hogy mennyibe kerül az IMF-kölcsön, arról Kovács annyit mondott, hogy naponta számítják a kamatokat, ennek módjáról a valutaalap honlapján lehet tájékozódni. Ez napjainkban azt jelenti, hogy alapvetően a hitel után 2,71 százalékos kamatot számít fel az IMF.
A már Magyarországra utalt, de fel nem használt 4,215 milliárd SDR úgy kamatozik, hogy 2,076 milliárd SDR-ig a kamat 2,71 százalék, a következő, 1,038 milliárd esetében 3,71 százalék a ráta, majd a legutolsó, 1,099 milliárdos részlet után 4,71 százalékos kamat jár.
A hitelkeret rendelkezésre állási díja, korábbi információk szerint 15 milliárd forint, a hitel 0,25 százaléka. A fideszes Pokorni Zoltán ezt az összeget úgy minősítette, hogy ebből évente négyszáz mentőautót lehetne vásárolni, teljes felszereléssel.
Magyarország valószínűleg decemberben hívhatja le az Európai Unió hitelét. Ez hároméves futamidejű lesz, a kamata 3,9-4,1 százalék között várható, az első részlet kétmilliárd eurós lesz előreláthatólag."
www.origo.hu/gazdasag/valsag/20081113-imf-hitel-kamatnyereseg-es-vitak-mire-lehet-kolteni-a-hatalmas.html

Tehát az IMF átlagos kamatterhelése a lehívott összegre vonatkozóan például kb. 3,5%, és ez még nem minden.

Merthogy a cikkben -amit idéztél, de linket lusta voltál tenni (az érme két oldala, ugye!)- a bekezdés így folytatódik:
"Ez az 5-6 százalékos kamat a fele annak, mint az állampapírok hozama, vagyis az IMF-EU-Világbank hitele feleannyiba kerül, mintha a piac nyújtana kölcsönt az államnak.".
index.hu/gazdasag/magyar/imfh081029/

Ha szerinted a 2008-as dollárkamat és a 2013-as dollárkamat csont nélkül összevethető, akkor ugye nincs kifogásod az ellen sem, ha a tojásárakkal is így teszünk, ugye? Emlékszel még?:
vastagbor.blog.hu/2013/03/27/hihetetlen_de_itt_tartunk_meg_2013-ban_is
Ez miért nem szerepel az "érme másik oldala"-propagandában?

tobeor 2013.10.01. 13:49:50

Állandó hazudozás, na ebben jobban teljesítetek.
Meg a lopásban, state capture-ban, na ebben is felülmúltok minden eddigi kormányt, ez is igaz.

Államadósság 10%-kal nőtt, GDP stagnál, tőkebeáramlás történelmi mélyponton, azaz középtávon is aláaknázva a gazdaság. Az ország szegényedik, a nyomor nő. Félmillió kivándorolt (duplája mint 1956-ban), csökkenő születésszám. Fel-feudális, fél-kommunista viszonyok, vissza a múltba. A félelem légkörét hozták vissza mindenkinek aki nem fideszes. Hatalommal, joggal való visszaélés már a mindennapok része. Mindez állandósult szabad rablással megtoldva. Nemzeti maffia.

Hússzoros életfogytig, ezt érdemlitek.

qtyasorsu 2013.10.01. 13:51:46

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Köszönöm szépen a magyarázatot. Ha belegondolok sokkal jobban érzem magam,most hogy tüzetesen tanulmányoztam a hirdetést. Éljen Viktor, a fény !!

Poszt Olok001 2013.10.01. 13:53:12

@Vidéki: Ez nagyon gyenge volt töled. A MANYUP penz (attol, hogy te nem kaptad meg, mert nem erted meg el az eletkort) meg letezhetett. Illetve levontäk a fizetesböl. Mellesleg, ha venned a färadsägot es tanulmänyoznäd a jelenlegi nyugdijrendszert, eszrevehetned, hogy ez sokäig nem tarthato fenn. Erre szolgält volna a MANYUP. Hozzä teszem, hogy, ha olyan rohadtul szarul bäntak azzal a penzzel (melynek nagy reszet ällamkötvenyben kellett tartani, mert a törveny ezt irta elö), akkor sem en, sem a környezetemben elök nem kaptunk volna vissza realhozamot.. ami ugye az infläcion felüli növekedes. Jol benyelted a baromsägokat amiket a szädba tömködtek!!! Illetve, ha olyan iszonyat rossz dolog, akkor nezd meg häny gazdag ember lepett vissza ällamiba. Hülyesegeket lehet beszelni, de hinni benne, mert azt mondtäk....häät te tudod.
Tudod miert kellett a mizeria a MANYUPPAL es az ideologia??? Fent leirtam...mert sok ällami kötelezettseget tudtak igy felszabaditani es tessek...fasza gyerekek vagyunk, csökkent az ällamadossäg.

Mellesleg kivänom neked,h csak annyi beveteled legyen öregkorodra,amennyit ettöl a tolvaj bandätol kapsz majd. :) Bär akkor sem hiszem, hogy elgondolkozol a demagogian amit a seggedbe nyomnak fel es mär a szädon fröcsög ki. :)

Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott 2013.10.01. 13:39:53:

Felesleges ilyen hangnemben...ugysem erti meg es nem is fogja, mert a tenyek nem erdeklik. Rä kell hagyni. Toväbbiakban en sem foglalkozok vele. Gondolom veri az asztalt hamarosan (mert azt mondjäk neki), hogy milyen fasza gyerekek vagyunk, hogy a nepessegcsökkenest is megällitottuk...persze, mert mindegyikünk kint született gyereket is beleszämoljäk, akikhez semmi közük...vagyis annyi van, hogy otthon nem születhetett volna meg!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 13:59:20

@Vidéki:
Szerintem inkább az a ciki, hogy te nyomod még mindig.
Az IMF javasolta, mert a demográfia miatt a felosztó-kirovó rendszer össze fog omlani. Nem össze omolhat, hanem FOG.
Természetesen az sem igaz, hogy nem képezte a tagok magántulajdonát, mert még a törvénybe is le volt írva. Illetve, pont ezért fizette ki a reálhozamot a tagoknak (, mert olyan rosszul gazdálkodtak vele, hogy keletkezett).
Az sem igaz, hogy emiatt kellett az államnak adósságba vernie magát, mert a kimenő összeget tollvonással meg lehet változtatni. Az, hogy a politikusok mindig szavazatvásárlásra használták a nyugdíjrendszert, nem a rendszer hibája. Illetve annyiban igen, hogy könnyen elérhető a politikusok által.

Az, hogy a populista politikusok szeretnék ezt a pénzt inkább elkölteni rövidtávú népszerűséghajszolásra, nem érv ellene. Sőt, inkább mellette az.

Poszt Olok001 2013.10.01. 14:02:55

@Vidéki: Mellesleg megtenned, hogy a feltett kerdeseimre egyszerüen, es röviden välaszolsz? Nyugi, ugy tettem fel öket, hogy egyszerü mondatszerkezettel is megvälaszolhatoak legyenek.

blah 2013.10.01. 14:06:05

a néphülyítésben tényleg jók, ezt el kell ismerni

elwood 2013.10.01. 14:18:13

@Vidéki: "A nagyrészt külföldiek tulajdonában lévő szabad sajtóban a valóságot úgy próbálják lefesteni, hogy a magyar gazdaság,... dögrováson van ..."

hehe. Freud. Még te is úgy látod, hogy csak az a szabad sajtó ami külföldi kézben van ?

tit.joey 2013.10.01. 14:39:07

Egy pár dolgot senki nem tudhat:
Mi lett volna a szocik megoldása a 2010-es választások utánra azzal az Orbánék által, a kb. 500MRD forintnyi különadókból finanszírozott hiányra.
Mennyi lenne most az ország adósságállománya, ha a szocik maradnak 2010-ben kormányon.
Lehet hogy nem csökkent az adósság, de nem is nőtt, miközben szerte a világban meg folyamatosan nő az államok, pl. ugye USA, Franciaország, Nagy-Britannia stb adóssága.
És lehet f@szkodni stadionokkal, meg hirdetésekkel, ami persze jogos is, de most komolyan mindenki gondoljon bele jó Megyó-Fletó és Bajnai zseniális kormányzásába. A GDP arányos adósság 2002-2010 között 57(? asszem ennyi)% ról 80 % fölé megy, úgy, hogy közben az infláció miatt, a GDP nominál értéke is nő. Ennyi.

Tücsök1 2013.10.01. 14:43:06

@vittore: Több időm lenne,hosszasan beszélnék neked a hagyományőrzésről,meg a hagyománycsinálásról is,aminek itt a Pilisben nagy keletje van.Most még kiderítem,a 250.000Ft állami pénzhez mennyi önrészt kellett felmutatnia az önkormányzatnak,hogy nálunk is lobogjon a máglya vasárnapeste fél 10-kor,mert annak fényénél találnak haza a pásztorok a rájuk bízott nyájjal.A hagyomány szerint.

tit.joey 2013.10.01. 14:43:51

@Poszt Olok001:
A manyup pénzről:
Nekem az Erste kezelte zseniálisan. Minden év januárjában levonta a 8, később 4 % jutalékát azért, hogy tizensok év után 2,3M forintra, kiszámoljanak 13000 ft reál hozamot.
Miközben a magyar állam meg a nyugdíjpénzemre felvett ennyi hitelt, a manyupkezelőktől. Fizetett rá jó sok kamatot, amiből én kaptam 13000 ft-ot.
Maradjunk annyiban, hogy a manyuppénzzel igazából az erste járt kurvára de kurvára jól.

tit.joey 2013.10.01. 14:46:21

@Lord_Valdez:
2,3M forintra, asszem 96 és 2010 közötti időszakra, 13E forint. Nagy hozam. Ebből tényleg el tudott volna látni.........
Ja az erste meg keresett rajtam szerintem vagy fél millát, a mindenféle kis trükkjeivel.....

InTheGajd 2013.10.01. 14:46:25

@lyken: Amit itt leírtál már ő nem érti, magas neki :)

Tücsök1 2013.10.01. 14:47:03

@tit.joey: A mi lett volna ha itt nem rúg labdába,hogy stílszerű Azt az 500 milliárdos lyukat nem az egykulcsos adó verte bele a költségvetésbe?Csak úgy kérdem.De ha nem,nem..

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 14:50:50

@tit.joey:

tit.joey 0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2010.07.06. óta tag.

tit.joey 2013.10.01. 14:52:15

@Vombatus Ursinus:
Hülye dolog, nem akarom védeni Vidékit, de a manyup sztoriban speciel igaza van. nem volt reálhozam, akinek volt, az a manyupbiztosító, aki fix tarifát kapott, aztán azt csinálta a pénzzel, hogy pl. megvette a saját tulajdonos bankjának a legrosszabb kondíciójú értékpapírtömegét, vagy nyugodtan tőzsdézett a tag pénzével, mert nem volt igazi felelőssége.....
Mert nem volt, mondom nekem 2,3M befizetésre 13E reálhozamot termelt, tizenpár év alatt......
Hogy kinek mennyit, azt mindenki maga tudja.

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 14:52:34

@tit.joey: "Egy pár dolgot senki nem tudhat:
Mi lett volna a szocik megoldása a 2010-es választások utánra azzal az Orbánék által, a kb. 500MRD forintnyi különadókból finanszírozott hiányra."
Nem lett volna ekkora hiány, mert nem lett volna egykulcsos adó sem.

tit.joey 2013.10.01. 14:53:21

@Vombatus Ursinus:
És? Nem vagyok egy kommentes pöcs, csak a manyuptéma feldühít, mert ott sok minden elúszott...

titan 2013.10.01. 14:54:14

@tit.joey: tehát 8 ill. 4% jutalék levonása után még mindig az infláció felett volt a kamat úgy, hogy 13000 pluszban voltál a végén, szerintem az nem rossz teljesítmény. Az meg tévhit, hogy a reálhozamból akartak volna téged ellátni, nem abból, hanem a teljes befizetett pénzedből MEG a kamatokból, amihez az infláció csak annyiban jött volna hozzá, hogy addigra, annyival kevesebbet tudtál volna venni az összegyűlt pénzből.

tit.joey 2013.10.01. 14:54:18

@Vombatus Ursinus:
Azt még direkt az egykulcsos adó előtti évről írta, de speciel kurvára igazságtalan az egy kulcsos adó, és kártékony is.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 14:55:23

@tit.joey:
Szolgáltatója válogatja, hogy kinél mennyi.
Csak, hogy értsd:
1. ez egy exponenciális függvény, a futamidővel meredeken emelkedik.
2. azzal, hogy nagyon rossz időben realizáltatták a profitot, komoly veszteséget okoztak neked. Ha egy fél évvel később adod el, sokkal többet kaptál volna érte.
3. nem csak a reálhozamot kaptad volna, hanem a tőke részt is. Ez viszont most elúszott.
4. a felosztó-kirovó rendszer még stabil demográfia mellett is negatív nominál hozamot termel

Tehát igazából, ezzel egyedül a jelenkor nyugdíjasai jártak jól, mert futotta nyugdíjemelésre. A későbbi korok nyugdíjasai meg más valaki problémája.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.01. 15:03:45

@Vidéki: @Lord_Valdez:
Igen, ez a csodálatos, ahogy a kormány a saját TETTeivel cáfolja meg a saját MONDATait:
- Ha nem volt a pénztártagok tulajdona a magánynyugdíj-pénztári vagyon, akkor mi alapján fizettek ki közpénzből magányszemélyeknek reálhozamokat?
- Ha annyira rosszul gazdálkodtak vele, akkor mégis mire fizettek ki annyi reálhozamot?

A válság utáni évben amúgy is csoda lett volna, ha nem lettek volna éppen akkor veszteséges időszakban, egyébként meg mindenkinek megvolt a lehetősége, hogy a stabil, állampapírokon alapuló biztonságos portfóliót válassza.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 15:04:23

@tit.joey:
Azért az is legyen tiszta, hogy a nagy hiányt a Fidesz hozta össze, amikor politikai okokból überelni akarta Bajnai kétkulcsos 17%-s alsókulcsos adóját.

Visszatérve a nyugdíjra: nem azért adósodott el az állam, mert MNYP-t üzemeltetett, hanem mert erején felüli nyugdíjakat fizetett. Viszont ez ezzel sem oldódott meg. Nem véletlen, hogy időről-időre szóba kerül, majd el is felejtik gyorsan a svéd modellt, illetve az egyéni számlákat.
Mindegyik azzal járna, hogy annyi nyugdíjat fizetnének, amennyit a kassza tényleg elbír. Azaz radikális nyugdíjcsökkenéssel járna.

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 15:16:10

@tit.joey: "Azt még direkt az egykulcsos adó előtti évről írta, " Te írtad vazzeg, olvass már vissza!

titan 2013.10.01. 15:20:48

@Vombatus Ursinus: nem azért, de szerintem ott csak lemaradt egy "m", ettől mondjuk az az ötszázas tényleg az egykulcsosból jött össze

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 15:23:09

@tit.joey: "És? Nem vagyok egy kommentes pöcs, csak a manyuptéma feldühít, mert ott sok minden elúszott... "
Rendben, semmi gond. A Manyup-lenyúlás védhetetlen, az egyértemű einstand volt, ha már az EU nem engedélyezte a 7 százalékos hiányt.

Vombatus Ursinus 2013.10.01. 15:29:16

@titan: Semmiféle előzménye nem volt a a kommenttárs belépése előtt a dolognak, egyszerűen leírta, hogy ő nem akarja Gézát védeni, de ő szarul járt, mert a válság kellős-közepén 13000 forint reálkamatot tudott begyűrni a farzsebbe.

titan 2013.10.01. 15:33:06

@Vombatus Ursinus: nem is arra gondolok, hanem szerintem ő úgy gondolta, hogy az egykulcsos nélkül is megvolt az 500as minusz, csak épp később elírta az igét (lemaradt a személyrag)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.01. 15:40:56

@tit.joey: "Mi lett volna a szocik megoldása a 2010-es választások utánra azzal az Orbánék által, a kb. 500MRD forintnyi különadókból finanszírozott hiányra."

Mivel azt a hiányt leginkább maguknak hozták össze az egykulcsos adóval, leginkább semmi :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.01. 15:42:56

@tit.joey: A nyugdíjpénztár HOSSZÚTÁVÚ befektetési forma. Ha a futamidő lejárta előtt megszüntetik, még jó, hgy nem hoz sokat, pláne mivel a legrosszabkor vették ki a pénzt belőle, épp egy válság után.

kifordított nagyanyó 2013.10.01. 15:57:14

@tit.joey: Hátbizony ezeknél a megyó.fletó-bajnai kormányzás is jobb volt.
Pedig akkor úgy voltam,hogy náluk még vikiék is jobbak lesznek.
És ez nagyon szomorú.
Nagyon megszépítették az előzőeket.

Achmed, a hitetlen 2013.10.01. 16:15:17

@Namely: izébigyó... a KSH által számolt infláció lehet, hogy 3% lesz, de csak azért, mert az energiahordozók árát valami nyolcszoros szorzóval súlyozzák (majd kijavít valaki, aki jobban ért hozzá), de ha a kisember megélhetéséhez szükséges cikkeket nézzük - kaja, gyógyszer, üezmanyag, stb - akkor megvan a 6% szerintem.
A másik az, hogy nem az átlagbért kellene nézzék ilyen esetekben, hanem azt, hogy hol van az a sáv, amibe a legtöbb kereső beleesik Magyarországon (asszem ezt hívják mediánnak). Az meg legutóbbi információim szerint valahol havi 110.000 Ft körül mozog (vagyis 400 Euro alatt van). Na erre azért nehéz büszkének lenni...

Achmed, a hitetlen 2013.10.01. 16:16:15

@kifordított nagyanyó: sajnos teljesen igazad van. Pedig úgy vártam, hogy húzzanak a büdös francba. Most akkor miben reménykedjek?

mergenc 2013.10.01. 17:40:21

Az van az olyan befektetéseknél, mint a manyuposok, hogy nagyobb hozam érdekében a futamidő elején hajlamosak részvényekbe fektetni a pénzt, ami nyilván kockázatosabb, de amiktől nyilván nagyobb értékemelkedést várnak. A futamidő vége felé pakolják a pénzt a (z elvileg már meglevőhöz képest) alacsonyabb, de biztosabb hozamú befektetésekbe. Ha tehát valami seggfej kihúzza eme stratégia alól a szőnyeget és a futamidő első 1-2 harmadában azt mondja, hogy eladás, hoci, akkor nagyon könnyen megeshet, hogy csak egy kupac relatíve értéktelen részvény van, amikből neaggyisten fél év - év múlva vártak volna hasznot.

2013.10.01. 18:36:15

Vajon a sok 100 millió, amit elloptak ,az is benne van a teljesitésben ?
Mert ha nincs akkor tessenek szivesek lenni, beleszámolni.
Így valójában az ország jobban teljesitett, többet loptak, többet csaltak és többet hazudtak, mint a szocik, pedig azok sem voltak piskóták.
Van már drogkóstoló, sajtosstanglicsücsökzabáló, eu-s pénzből házat épitő és fatolvajok, seggnyaló kormányszóvivő, 100 milkás undám-bundám csóresz,stb, stb, stb.......

De hogy nincs közbiztonság, nincs egészségügy, nincs semmi, csak a lopás. De azt a fiuk magas szinvonalon üzik, hiszen van már benne gyakorlatuk !

Vidéki 2013.10.01. 21:42:23

@Lord_Valdez:

Őlordsága kinyilatkoztat:

"Az sem igaz, hogy emiatt (a MANYUP miatt) kellett az államnak adósságba vernie magát, mert a kimenő összeget tollvonással meg lehet változtatni."

"a magyar állam - az 1997-ben elfogadott nyugdíjtörvénnyel - járulékbevételeinek egy részét "átterelte" az államiból az úgynevezett magánnyugdíjpénztárakba, azóta pedig a költségvetés finanszírozza a hiányzó összeget.” (Kun János, a Bajnai kormány közgazdász főtanácsadója)"

„az állam több mint egymilliárd euróval dotálja évente a Szociális Biztosítót, mivel annak bevételkiesést okoz, hogy a járulékok egy része a második pillérbe folyik.

a magánnyugdíjpénztárak pedig ezt követően elértéktelenítik az állami kasszából átutalt lakossági pénzeket." (Robert Fico, Szlovákia miniszterenöke)

Elolvashatta volna Ölordsága a Népszavában nagynevű Simonovits András, közgazdász véleményét,aki a Népszavában (nem jobboldali lap!) ezt nyilatkozta:

„Vagy nézzük a nyugdíjprivatizálást. Nem voltam híve a magán-nyugdíjrendszernek, egy kozmetikai műtétnek tartottam, külföldi hitelből finanszíroztuk miatta az ellátásokat” (A nagynevű Simonovits András, közgazdász aki a Népszavában (nem jobboldali lap!) ezt nyilatkozta)

„A jelenlegi rendszerről kiderült, hogy nagyon költséges, és jórészt az államadósság növekedésére épül” - mondta Donald Tusk lengyel miniszterelnök a bejelentést követő sajtótájékoztatón.

Vidéki 2013.10.01. 21:48:17

@Lord_Valdez:

Populista politikusokról beszélsz. Lehet, hogy vannak ilyenek is.

De még több a felelőtlen, kibic akiről azt tartja a mondás, hogy a kibicnek semmi se drága!

Ha a Őlordsága tükörbe néz láthat egyet.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 22:01:29

@Vidéki:
Gondolom, sejted, hogy rohadtul meghat, hogy találtál pár baloldali közgazdászt és populista politikust, aki szerint az államnak kellene fizetnie a nyugdíjakat. Fura is lenne, ha mást mondanának.
A tény viszont az, hogy az állam ki tudja gazdálkodni az átállás költségeit, ha ki AKARJA. 98-2000-ig a Fidesz ki akarta gazdálkodni és ki tudta. 2001-től nem akarta.
Sőt, az is tény, hogy a nyugdíjkassza veszteségességét az MNYP rendszer megszüntetése se számolta fel.

Vidéki 2013.10.01. 22:05:33

@Poszt Olok001:

Írod: " Hozzä teszem, hogy, ha olyan rohadtul szarul bäntak azzal a penzzel (melynek nagy reszet ällamkötvenyben kellett tartani, mert a törveny ezt irta elö), akkor sem en, sem a környezetemben elök nem kaptunk volna vissza realhozamot.. ami ugye az infläcion felüli növekedes."

Ez a szöveged is mutatja, milyen nehéz felfogású vagy.

A manyupok „Mekk Mesterei” minimális 0,8%-os reálhozamot voltak képesek felmutatni az elmúlt 10 évben, miközben 3-4%-ot (négy ötszörösét) érhették volna el, ha egyszerűen csak állampapírban tartják a lakosság megtakarításait.

A nagyobb pénzintézetek részeként működő kasszák hozamai azért nem voltak túl fényesek, , mert a nyugdíj portfóliók valamiféle hulladéktárolóként működtek a pénzügyi csoporton belül. Vagyis a kevésbé jól teljesítő termékeket ezekbe söpörték bele a társaságok a piaci versenynek jóval inkább kitett alapokból.

Vidéki 2013.10.01. 22:09:51

@Lord_Valdez:

Nagyon beképzelt kibic vagy. Te populista politikusnak nevezed a szlovák miniszterelnököt is, és a lengyel miniszterelnököt is, ha nem osztja téveszméidet.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 22:12:00

@Vidéki:
Arról nem beszélve, hogy mindig Kun cikkével jössz (évek óta), amire szinte rögtön született is válaszcikk. Abban kifejtették, hogy Kun cikke abból a tévedésből indul ki, hogy ez az összeg megtakarításra fog kerülni és nem pedig elköltésre más célokra.
Nos, az élet bebizonyította, hogy így lett.

Hasznos lenne elfogadni a valóságot, hogy az MNYP rendszer megszüntetésének semmi, de semmi köze az adóssághoz vagy bármi ilyesmihez.
A Fidesz se akarta megszüntetni. Őneki volt egy baromi naiv ötlete, hogy elkölt egy csomó lóvét és attól beindul a gazdaság. Kérte az EU-t, hogy hadd engedje fel a hiányt 7%-ra. Nem engedték. Akkor megpróbált csontvázakat keresni, hogy ráfoghassa az előző kormányra. Nem talált. Aztán kitalálta, hogy akkor elveszi a nyugdíjbefizetéseket átmenetileg. Közben megpróbálta rávenni az EU-t, hogy hadd számolja el az MNYP-ket, mint állami alrendszert. Ezzel lehetővé vált volna, hogy több pénzt költhessen. Nem engedték.
Arra csak ezután jött rá, hogy akár az összeset is elveheti, ezért elkezdte terjeszteni, hogy milyen rossz az egész.

Vidéki 2013.10.01. 22:13:28

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott:

Te milyen színű patkány vagy? Vörös?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.01. 22:15:14

@Vidéki:
Te mégis minek neveznéd Robert Ficót? Vagy Donald Tuskot?

"A manyupok „Mekk Mesterei” minimális 0,8%-os reálhozamot voltak képesek felmutatni az elmúlt 10 évben, miközben 3-4%-ot (négy ötszörösét) érhették volna el, ha egyszerűen csak állampapírban tartják a lakosság megtakarításait."
Talán nem rémlik, de volt egy válság, ami miatt a részvényárfolyamok nagyot estek.

Vidéki 2013.10.01. 22:42:37

@Lord_Valdez:

Egyszerűek a magyarázataid, de nem nagyszerűek!

Írod: " Akkor megpróbált csontvázakat keresni (az új kormány), hogy ráfoghassa az előző kormányra. "

Ehhez a szöveghez vastagbőr kell az orcádon.

Ilyen nagy csontváz volt a devizahitelezés. A devizahitelesek megmentése érdekében a kis ujját sem mozdította a ballib kormányzat és Simor MNB elnök.

Az Egyesült Államok nagykövetében 2008-ban sokkal több felelősségérzet volt a magyarok sorsa iránt, mit az akkori a ballib kormányzatban és Simor MNB elnökben.

A devizaadósok megsegítése ellen foglalt állást Simor András MNB-elnök az April Foley akkori amerikai nagykövettel folytatott 2008 végi beszélgetése során, ez derül ki abból a WikiLeaks által nyilvánosságra hozott táviratból, amit az Egyesült Államok magyarországi nagykövetségéről küldött Foley 2008. október 30-án.

Simor a távirat szerint azt mondta, a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni

(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved), mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.

Róna Péter Schiffer Andrásnak írt levelében, melyben bejelentette a lemondását, azt írta, hogy a magyar gazdaság és társadalom vergődésének fő okát a devizahitelezésben látja.

A devizahitelezés megalkotóinak Járai Zsigmondot, Király Júliát, Simor Andrást, Gyurcsány Ferencet, Bajnai Gordont, Oszkó Pétert és Felcsúti Pétert nevezte meg,

a banki magatartási kódex megalkotóinak pedig, amely szerinte "végtelen cinizmussal nem, hogy nem vetett véget, hanem egyenesen szentesítette a „terméket”", Oszkó Pétert és Felcsúti Pétert tartja.

Hozzátette, hogy ezzel kapcsolatban önkritikát várt volna Bajnai Gordontól, de ezt találkozásuk során nem tapasztalta. Felidézte, hogy azt is kérte Bajnaitól, hogy ne küldjenek az LMP-kongresszus előtt néhány nappal egy csatlakozásiszerződés-tervezetet, hiszen egy bázisdemokrácia számára ez egy kezelhetetlen helyzetet idéz elő. Erre szerinte a volt miniszterelnök úgy reagált, hogy ez már eldőlt.

Erre írta Róna, hogy "már megbántam, hogy egy pillanatra is elképzelhetőnek tartottam az együttműködést ezzel az álnok, cinikus és erőszakos bandával". Oszkó Péter ezekre reagált fenti soraival.(NOL)

Róna Péter írta Schiffernek:

"A magyar gazdaság és társadalom vergődésének okairól sokat lehetne írni és mondani - írtam és mondtam is – de van egy, amelyik nézetem szerint az összes többit maga mögé utasítja, ez pedig a devizahitelezés.

Életek százezrei mentek helyrehozhatatlanul tönkre,
a fizetőképes kereslet nagyon hosszú időre megroppant,
maga a bankrendszer működésképtelenné vált,
kis- és középvállalatok tízezrei dőltek be,
munkahelyek százezrei szűntek meg, és
a Magyar Nemzeti Bank elvesztette a monetáris folyamatokra gyakorolható hatását

egy hazug, csalárd „termék” bevezetése miatt.

Mert a devizahitel egyáltalán nem hitel, hanem egy olyan befektetés a „hitelfelvevő” részéről, aminek az a lényege, hogy

az összes, kivétel nélkül az összes profit a banké,
az összes kockázat pedig a hitelfelvevőé.
Nem hitel azért az egyszerű okért, mert a hitel egy fix összegben felvett kölcsön, amit azonos fix összegben kell visszafizetni, a szerződésben kijelölt és annak alapján mindkét fél számára kiszámítható kamattal együtt.

De a devizaadós nem tudhatja, hogy mennyit kell visszafizetni, mert a törlesztés egy olyan ténytől, az árfolyam mozgástól függ, amihez semmi köze, hiszen ő forintot kapott és forintban fizet."

Pagnar 2013.10.02. 01:28:07

Valahogy nehezen talalok egyetlen kommentet a sok ideokadas kozott amely konkretan megnevezne egy ellenzeki partot, akire a sok kibaszott okos kozgazdasz-politologus kommentelo majd jovore szavazni fog.

Szoval melyik konkret part is az alternativa ez ellen az antidemokratikus rendszer es a diktator orban viktor ellen?

Pagnar 2013.10.02. 01:30:47

@kifordított nagyanyó: te kire fogsz jovore szavazni faszfej ? :)

Pagnar 2013.10.02. 01:32:09

@Lord_Valdez: hat te, mindent tudo/ismero baratom, hova huzod az "X"-et jovore ?

Pagnar 2013.10.02. 01:35:39

@tobeor: melyik partra fogsz szavazni jovore libsikem?

kifordított nagyanyó 2013.10.02. 06:17:48

@Pagnar: Mondjuk arra a retkes telibebaszott jó kurva anyádra te seggfej!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.02. 06:53:53

@Vidéki:
Ja, kérem, a történelem már csak ilyen. Nem füstös összeesküvések irányítják a világot, hanem pitiáner, rövidtávú manőverezések.

A devizahitelezés nem csontváz. Az nem költségvetési tétel.
Ha viszont már szóba került. A devizahitelezés törvényi hátterét az első Orbán-kormány alkotta meg. Viszont ezzel nincs is semmi baj.
Ugyanők vezették be a lakáshiteltámogatást, azaz költségvetési pénzből támogatták a lakossági eladósodást, cserébe az ÁFA bevételekért.
Ez a program később fenntarthatatlannak bizonyult, ezért az első Gyurcsány-kormány megszüntette. Viszont a magasra emelkedett ingatlanárak komoly hiteléhséget szültek, ezért ekkor megindult a devizahitelek felfutása.
Még ezzel se lett volna nagy baj, ha nincs a válság.

Hagyjál Róna baromságaival. Jó, hogy nem Bogár Lászlót hozol.

@Pagnar:
A MoMa-ra, ha nagyon tudni akarod.

kifordított nagyanyó 2013.10.02. 06:58:16

@Pagnar:
@Lord_Valdez:
nálam
Jobbik
Bokros
bajnai
egyéb.

Na csá,mentem aludni.

Pagnar 2013.10.02. 07:49:57

@kifordított nagyanyó:

A jobbik gardastul vagy anelkul?
Vona pedig ME-nek?

Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy a jobbik lenne (sajnos) nalam is talan a masodik jelolt a fidesz utan, (nekem garda es mellenyezes nelkul) de a bokros es a bajnai az "lol" kategoria es mindketto kibaszott komolytalan es vallalhatatlan nekem a politikai multjuk es elkurvulasuk miatt.

Pagnar 2013.10.02. 08:02:44

@Lord_Valdez: Bokros Lalit a politikai megujulas/tisztulas remenyeben? :)

Szegeny, minden valasztason uj szinekben indul, megse ker a kutya se belole :(

Nalam a legutobbi mdf-es probalkozassal irta le magat orokre, egy politikai hulla/zombi lett.

Meglepodnek ha akar 2%-ot is elerne a partja jovore.

felcsutisuttyo 2013.10.02. 09:08:41

Jövőre már törvénybe foglalja a Fidesz Nemzeti Bűnszövetkezet a választási csalását! ...de a választás utáni napokban jön a véres leszámolás , a népfelkelés!!!!

felcsutisuttyo 2013.10.02. 09:15:46

A Felcsuti sutyerák Hüvelykmutyi mondta: HA ALKALMAD VAN AZ ELLENFELED MEGÖLNI , AKKOR NE TÉTOVÁZZ!!!!!!!!
Ez a Fidesz és a Nemzeti Szarok erkölcse!!!!!!
és ezt a szar Fidesz erkölcsöt akarják taníttatni az iskolában , kényszerrel!!!!!!!
Egy kis műszobor ledöntésén felháborodnak,???
Mi lesz ha a nép (akinek ellenfele már a Gonosz Törpe), megfogadja a Hüvelykmutyi tanácsát??? Na? és a NÉP NEM TÉTOVÁZIK AZ ELCSALT VÁLASZTÁS UTÁN.

titan 2013.10.02. 09:29:08

@Vidéki: azt ugye tudod, hogy
a) a reálhozam nem egyenlő a tiszta kamattal?
b) a portfólió egy tekintélyes részét KÖTELEZŐ volt állampapírban tartani?

global001 2013.10.02. 09:50:27

@Vidéki:" Három millió autó szaladgál az utakon és mindegyikben emberek ülnek (és nem marslakók). "

Maga tényleg egy retardált állat !!!!!!

Itt Szabolcsban, hogy a kurva anyádba járjanak dolgozni az emberek 3 műszakba 15-20 km-re ????

Hozzáigazítják a buszjáratokat a műszak kezdéshez meg a végéhez ???

Vagy az állam minden gyárhoz külön vasútpályát fog építeni ???

Vagy vegyen mindenki biciklit és műszak előtt bevezetésképp meg a végén levezetésképpen tekerjen 15-20 km-ert ?????

Ilyen idióták a Parlamentben vannak mint Maga !!!

Melyik minisztériumba ül a pénzünkön ????

Az ilyen hülye baromnak még a szavazati jogát is elvenném, mert a korlátolt agyú gondolkodás nem teszi lehetővé a racionális gondolkodást !!!!!!!

Vidéki 2013.10.02. 10:31:28

@Lord_Valdez:

Írja a nagyképű Lord: "Hagyjál Róna baromságaival. "

Mitől vagy te okos és Róna mitől barom?

Róna Péter hozzáértő közgazdász a brit bankszektorban dolgozott. 1986 és 1990 között a J. Henry Schroders bank elnök-vezérigazgatója volt.

Te Rónához képest egy pancser vagy ami a bankszakmát illeti.

Annyit értesz hozzá, mint "Hajdú a harangöntéshez"!

Vidéki 2013.10.02. 10:47:41

@titan:

Írod: "a portfólió egy tekintélyes részét KÖTELEZŐ volt állampapírban tartani?"

De azt már nem akarod felfogni, hogy ha egy egyszerű (mezei) állampolgárnak lehetővé teszik, hogy az átutalt járulékokon állampapírokat vásároljon egy bankfiókban, az eltelt sok év alatt toronymagasan jobb hozamokat ért volna el, mint azok a "szakértők", akik jelentős jutalékokkal megdézsmálták az átutalásokat.

tit.joey 2013.10.01. 14:43:51 írta saját keserű tapasztalatai alapján :

"A manyup pénzről:

Nekem az Erste kezelte zseniálisan.

Minden év januárjában levonta a 8, később 4 % jutalékát azért, hogy tizensok év után 2,3M forintra, kiszámoljanak 13000 ft reál hozamot.

Miközben a magyar állam meg a nyugdíjpénzemre felvett ennyi hitelt, a manyupkezelőktől. Fizetett rá jó sok kamatot, amiből én kaptam 13000 ft-ot.

Maradjunk annyiban, hogy a manyuppénzzel igazából az erste járt kurvára de kurvára jól.
2,3M forintra, asszem 96 és 2010 közötti időszakra, 13E forint. Nagy hozam. Ebből tényleg el tudott volna látni.........

Ja az erste meg keresett rajtam szerintem vagy fél millát, a mindenféle kis trükkjeivel.....

. nem volt reálhozam, akinek volt, az a manyupbiztosító, aki fix tarifát kapott, aztán azt csinálta a pénzzel, hogy pl. megvette a saját tulajdonos bankjának a legrosszabb kondíciójú értékpapírtömegét,

vagy nyugodtan tőzsdézett a tag pénzével, mert nem volt igazi felelőssége.....

Mert nem volt, mondom nekem 2,3M befizetésre 13E reálhozamot termelt, tizenpár év alatt......"

titan 2013.10.02. 10:52:19

@Vidéki: "De azt már nem akarod felfogni, hogy ha egy egyszerű (mezei) állampolgárnak lehetővé teszik, hogy az átutalt járulékokon állampapírokat vásároljon egy bankfiókban..."
Egyszerű mezei állampolgár is vehet állampapírt. Nem feltétlen bankfiókban. Ezért nem idéztem tovább a mondatodat.
Az meg, hogy a világválság alatt pont rosszABBul teljesített (de még mindig az infláció felett) a portfólió, szvsz. nem csoda. A többiek által felsorolt további érveket nem ismétlem meg, úgyis mindig figyelmen kívül hagytad.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.02. 10:56:46

@Vidéki:
Milyen időgépet vagy párhuzamos síkba néző gépet használsz, hogy ilyen tényszerűen beszélsz arról, ki milyen "toronymagasan jobb hozamot ért volna el" egy más rendszerben?
Még ha nem is kapott mindenki, és sokan nem annyit kaptak, mint amit elképzeltek, de a reálhozamok kifizetésének ténye önmagában cáfolja a "tévképzeteidet", a rosszindulatú balhiteidet, de ne zavarjon.

Vidéki 2013.10.02. 11:03:05

@titan: Írod: "Egyszerű mezei állampolgár is vehet állampapírt".

Vehetett és most is vehet a saját pénzén:

De a nyugdíjjárulékokat kötelezően muszáj volt a MANYUP-okba utalni, a káposztát kötelező volt a kecskékre bízni!

Képes vagy felfogni a különbséget?

titan 2013.10.02. 11:08:24

@Vidéki: és mindezt arra írod, hogy kötelező volt a manyupoknak állampapírban tartani a pénz egy jókora részét. Jó érvelés, nem mondom...

Vidéki 2013.10.02. 11:18:07

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

Vak nem vagy, de úgy teszel, mintha az lennél!

1. Írod: "reálhozamok kifizetésének ténye önmagában cáfolja a "tévképzeteidet", a rosszindulatú balhiteidet, de ne zavarjon."

A te érvelésedben az a tény, hogy tizen valahány év alatt a MANYUP-ok képesek voltak hangyányi reálhozamot produkálni, az elegendő ahhoz, hogy működésüket jónak, sőt tökéletesnek tekintsed.

Kérded: "Milyen időgépet vagy párhuzamos síkba néző gépet használsz, hogy ilyen tényszerűen beszélsz arról, ki milyen "toronymagasan jobb hozamot ért volna el" egy más rendszerben?"

Nem kellenek hozzá ilyen bonyolult konstrukciók, amelyeket te szükségszerűnek tartasz.

Elegendő lenne tiszta vizet önteni a fejedbe!

A MANYUP-ok működési időszakára vonatkozó KSH inflációs adatok és az állampapír hozamok évről-évre ismertek.

Ha valaki középiskolai tanulmányai során valamennyit felfogott a kamatos kamat számításról és elő tudja hívni az EXCEL pénzügyi függvényeit, könnyedén kiszámolhatja, mindenféle időgépet vagy párhuzamos síkba néző gép használata nélkül is.

Csak nem kell kímélni az agytekervényeket, nem kell hagyni berozsdásodni őket!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.02. 11:25:02

@Vidéki:
Annyira jó tudni, hogy nálad a hallgatás beleegyezés :)!
Nem azt mondtam, hogy reálhozamok kifizetésének tényétől én bármit "jónak" vagy főleg "tökéletesnek" tekintenék, csak azt, hogy ezek a tények megcáfolnak téged. Azt viszont mondtam, hogy ennek nem kell téged zavarnia, hiszen eddig sem tette, ugye...

Vidéki 2013.10.02. 11:30:54

@titan:

Érteni nem akarsz, csak félreérteni.

Ezért Irkálod:

"és mindezt arra írod, hogy kötelező volt a manyupoknak állampapírban tartani a pénz egy jókora részét. Jó érvelés, nem mondom"...

Az állampapírokról kimutatható, hogy jelentős reálhozamot voltak képesek produkálni.

De nemcsak ilyenek voltak.

"megvette a saját tulajdonos bankjának a legrosszabb kondíciójú értékpapírtömegét,

vagy nyugodtan tőzsdézett a tag pénzével, mert nem volt igazi felelőssége....."

Mekkora lehetett az ilyen típusú értékpapírtömegen a veszteség, ha az állampapírokon keletkezett tetemes hozam alig volt képes kompenzálni és tizen-valahány év alatt összességében csak hangyányi reálhozam keletkezett?

Horatius írta: "Hegyek vajúdnak, de csak egy nevetséges kis egér születik"!

titan 2013.10.02. 11:44:23

@Vidéki: "megvette a saját tulajdonos bankjának a legrosszabb kondíciójú értékpapírtömegét, vagy nyugodtan tőzsdézett a tag pénzével, mert nem volt igazi felelőssége....."
Ha ez tudomásodra jut, akkor fel kell jelenteni hűtlen kezelés címén. Ha nem, akkor csak vagdalkozás. És még mindig figyelmen kívül hagyod a válságot, és annak a hatásait. De ez nem lep meg.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.02. 13:00:29

@Vidéki:
Azóta viszont szépen elhülyült... Most jelenleg idióta összeesküvés elméletek terjesztéséből él.

"Mekkora lehetett az ilyen típusú értékpapírtömegen a veszteség, ha az állampapírokon keletkezett tetemes hozam alig volt képes kompenzálni és tizen-valahány év alatt összességében csak hangyányi reálhozam keletkezett?"
Papírtól függően 30 és 100% között. Nem vicc. Ha pl. Lehmann Brothers részvényed volt az szinte 100%, de átlagosan 60% körüli veszteséggel lehet számolni.
Tudod, hogy mi az a cost average hatás?

kifordított nagyanyó 2013.10.02. 15:19:43

@Pagnar: Jaja.Annakidején Fodor Gábor is pártot váltott.
Ja,hogy ő maradt a régi elvei mellet,csak viktorék kezdtek el hirtelen liberálisból keresztény-konzervatívok lenni?
Mert vikiéknek elveik nincsenek,csak az érdekeik mentén cselekszenek.
Lásd a mostani szabadrablást!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.02. 15:23:47

@Pagnar: @kifordított nagyanyó:
"Ja,hogy ő maradt a régi elvei mellet,csak viktorék kezdtek el hirtelen liberálisból keresztény-konzervatívok lenni"?

... hogy aztán mostanában a Kádár-nosztalgia felé vegyék az irányt, és "népbarát kommunista kormányok"-ról hadováljanak...

kifordított nagyanyó 2013.10.02. 15:26:28

@Pagnar: Fidesz meg természtesen kizárva.
Szavazzanak rájuk az agyhalottak!

Meridian74 2013.10.02. 22:12:23

A manyup lenyúlása miatt óbégatóknak, továbbá gyurcsány/mszp/szagértő-libás-bajnai hívőknek ajánlom ezt az indexes cikket:
index.hu/bloghu/penzugyiszemle/2013/10/02/ezert_utott_ekkorat_a_valsag_magyarorszagon

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.03. 07:16:38

Köszönjük, bár kevéssé releváns. Mellesleg ez egy blog bejegyzés, nem indexes cikk.

GonoszMostoha 2013.10.03. 10:34:45

@Vidéki: Három millió autó szaladgál az utakon és mindegyikben emberek ülnek (és nem marslakók).

Bizony, csak azt is tegyük hozzá, a tehetős családokban nem egy, hanem minimum kettő, ha nem három autó áll rendelkezésre. Illetve a céges autók is ide tartoznak.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.03. 10:59:34

@Meridian74:
A cikk egy szóval sem említi a manyup-ot, és ha még említené is, akkor is pontosan lehet tudni, hogy a hitelfelvétel jelentős része szociális és "jobbléti" intézkedésekre, esetleg azok fenntartására ment el (ezt még Orbán Viktor is elismerte)... meg mondanám, hogy a mutyira, de arról Budai már "bebizonyította" hogy igazából üres vádaskodás az egész.

A manyup is azért volt veszteséges, mert nem tették mellé a második lépést, a nyugdíjreformot, pontosabban a nyugdíjas korúak állami ellátásának és támogatásának komplex reformját, hiszen azt épeszű ember nem gondolhatta komolyan, hogy ha az amúgy is gyenge lábakon álló felosztó-kiróvó rendszer egyik lábát kirúgják, és odaadják valaki másnak megőrzésre (a jövő nyugdíjasainak), akkor majd minden happy-rózsaszín lesz. Túl sok pénzt vontak ki a nyugdíjrendszerből túl hirtelen, és a kiadási oldalon ezt nem korrigálták, ennyi, de ezt Orbánék is pontosan tudhatták, elvégre alattuk futott fel a rendszer.

Érdekes módon Medgyessy hiányzik a felsorolásból, pedig ugye az ő 100 napos programjai jelentették az egyik legerősebb lökést. Ja, meg az, hogy az MSZP vezetését, és így a kormánytagokat is túlságosan lefoglalták a saját belső harcai, így az ország irányítására már nem maradt idejük.

Meridian74 2013.10.03. 11:21:03

"Túl sok pénzt vontak ki a nyugdíjrendszerből túl hirtelen, és a kiadási oldalon ezt nem korrigálták, ennyi, de ezt Orbánék is pontosan tudhatták"

Tudhatták, de még csak az elején voltak. Az egészet azért merték elindítani, merthogy arra apelláltak, hogy lesz növekedés, meg kisi infláció, csökkenő államadósság. 2001.09.11-ig ez így is volt. Akkor megzuhant a világ egy(jópár) pillanatra (előtte meg a dotkomlufi is eldurrant, bár az minket nem érintett annyirta), ami aztán betett nekünk, ráadásul kormányváltás volt 2002-ben, gyökeresd fordulattal, ami volt, azt szétosztották elherdálták, majd ellopták...

Persze tudhatták még így is, mivel én élénken emlékszem arra, hogy az akkori elemzők kb 10-12 évet adtak az egész rendszernek, és már a manyup indulása előtt riogattak azzal, hogy össze fog omlani az egész. Nyilván konkrétan nem látthatták előre 2008-at, de számoltak hasonlókkal, és aki akkor osztott-szorzott az láthatta, hogy elpukkan az egész az első viharnál... az hogy végül 2011-ig kitartott, az az IMF és a többi kölcsönnek köszönhető. De a kölcsönt kamatos-kamattal kell visszafizetni, ergo ráfizetés az egész. A kölcsönöket gazdaság élénkítésre kellett volna (!) felhasználni, nem pedig az emiatt tátongó pénzügyi szakadék betömésére.
A manyup amúgy sem hinném, hogy jó rendszer. Túl sok a visszaélési lehetőség, ahol mindig a számlát az állam állja (azaz a biztosíték az állami pénz). Ha pedig az állam fizet, akkor meg minek? Így is úgy is az állam fizeti, ergo az adófizetők, akkor inkább már az ausztrál modell legyen a példaértékű. Na persze akár manyup, akár állami nyugdíj, mindegyikhez kell egy ténylegesen normálisan működő gazdaság, enélkül nem megy. Az elöregedő társadalomra egyébként a manyup sem univerzális megoldás.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.03. 11:59:09

@Meridian74:
Az ausztrál az milyen?

Nem univerzális, de tutigarantált módszer úgysincs, kisebb-nagyobb mértékben minden jövőbeni dolog hazárdjáték, ezzel együtt kell tudni élni. Viszont most, hogy Orbánék feltörték a malacperselyt és egyszeri szépségtapasznak használták, aztán "vélhetően" "szétosztották elherdálták, majd ellopták", a jövő önmagában kockázatosabb lett.
Bőven lehetett volna annyit alakítani a rendszeren, hogy a belefeccölt pénz ne tűnjön el, sőt, akár még vissza is lehetett volna csorgatni azt a pénzt, amit az állam a veszteségek ellentételezésére pluszban beletett az állami nyugdíjrendszerbe, ha már ez volt a fő sirám ellene. Egyszerűen csak meg kellett volna változtatni a járulékelosztás arányát, mert az tényleg abszurd volt, hogy ha jól emlékszem, a végére 8% ment belőle a magánba, az állami meg döglődött a 1,5-2%-kal.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.03. 12:26:27

@Meridian74:
Az meg hogy hol lehet visszaélés... Sarkítva azt is mondhatnám, hogy "három ember már korrupció", tökmindegy, hogy állami vagy magán. Viszont egy magánszerződésnél, ha van is korrupció vagy mutyi, akkor azt az állami felügyelet, a jogszabályi rend még kezelhetné, kordában tarthatná, de az állami korrupció felett igazából túl sok minden nincs, csak az egyéni mértékletesség és erkölcs.

nemjogasz 2013.10.03. 15:30:58

Hmmm, úgy néz ki, a jobbanteljesit.kormany.hu-ra nem sajnálják a szoftverfenntartási költséget. Pedig biztos frissül is, meg azért egy ilyen webdizájonlás sem két fillér, hát még haver csinálja állami pénzen...

Vidéki 2013.10.04. 07:56:45

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

Írod: "Orbánék feltörték a malacperselyt"

Ha talán vak vagy, de nem hülye, akkor észrevehetnéd, hogy Donald Tusk és Robert Fico kormányfők is feltörték a malacperselyt!

Te úgy képzeled, hogy mindenki más hülye, csak te nem vagy az!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.04. 08:27:53

@Vidéki:
Nem, én úgy "képzelem", hogy mindhárman felélték a jelen "jobbléte" -és persze politkai haszonszerzés- érdekében a jövőjüket. Mert ez tény. Te sem a tényét tagadod a malacpersely feltörésének, csak hoztál más példákat is, hogy lám, mások is megtették, akkor Orbán miért ne tehette volna meg. Erre szokták mondani, hogy ha ez számít, akkor egyél tehénszart, tízmilliárd légy biztos nem téved :).

Könnyű fogást találni a bankárokon és támogatókat találni a szivatásukhoz, elvégre sokan közülük nyilván rászolgáltak a kapzsiságuk és a tisztességtelenségük okán, de a magánnyugdíjvagyon olyan tétel volt, aminek a teljes felszámolásával (a lehetőségekhez való alakítás, ahogy írtam is feljebb, például a járulékelosztás módosítása helyett) szétlocsolni a pénz egy jelentős részét a költségvetés lyukainak betömésére meg presztizs, soha meg nem térülő beruházások finanszírozására színtiszta felelőtlenség. Ez utóbbi kijelentés csak Orbánékra vonatkozik, mert nem tudom, de nem is érdekel különösebben (de ha elmondod, nagyon szívesen elolvasom), hogy Fico és Tusk mit csinált a szlovák ill. a lengyel mnyp-pénzzel, elvégre magyar vagyok, elsődlegesen a magyar állam és kormány felelőtlensége zavar.

Egyetemes kinyilatkozások és mások alig burkolt becsmérlése helyett néha próbálj meg kérdezni, hátha akkor legalább a párbeszéd szándékának lehetősége felmerül majd a kommenttársaidban.

Vidéki 2013.10.04. 08:54:31

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

Írod: "szétlocsolni a pénz egy jelentős részét a költségvetés lyukainak betömésére ".

Tanulságos történet jutott eszembe egy amerikai háborús témájú könyvből (Herman Wouk: Zendülés a Caine hadihajón).

A második világháborúban a Csendes Óceánon egy rettenetes erejű tájfunban a merev gondolkodású kapitány mindenáron követni akarta a főparancsnokság által kijelölt útirányt, ami a hullámok és a szél irányát figyelembe véve nagy valószínűséggel elsüllyeszthették volna a kis méretű torpedórombolót, ezért a tisztek leváltották a kapitányt és irányt váltva megmentették a hajót.

Az így megmentett hajó később képes volt küldetését teljesíteni!

A későbbi bírósági tárgyaláson súlyos érv volt a tisztek számára:

Ha a hajó elsüllyed úgysem teljesítheti a (távlati célokat) a főparancsnokság utasításait, tehát a helyzet stabilizálása elsőrendű érdek volt.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.04. 09:43:43

@Vidéki:
Nekem is eszembe jutott egy tanulságos történet, ami arról szól, hogy ha a gyorsnaszád fenekére nem fúr lyukakat Orbán az alacsony egykulcsos adó erőltetésével (nem, a kétkulcsos sem old meg mindent, de állami bevétel szempontjából ugye már matematikailag is több, ezt még te sem tagadhatod), és az extrém állami támogatásokkal (félmillióig adómentes SZÉP-kártya, miapicsa!?!), meg a már említett presztizsberuházásokkal, szóval akkor talán a költségvetési tájfun sem okozott volna akkora problémákat.

Persze, átmenetileg, válsághelyzetben előfordulhat, hogy valaki rövid távon a megtakarításaiból fedezi a kiadásait, de erre építeni a rendszert csak a vagyon felélését jelentheti.

Utólag könnyű megítélni bármit is, hiszen ha tanulságos történet a kapitány leváltása után úgy folytatódna, hogy a zendülés után a hajót ugyanúgy elsüllyeszti a tájfun, akkor senki sem mossa le a tisztekről, hogy gyilkosok és szabotőrök, mert az ő zendülésük vezetett a hajó elvesztéséhez.

sarah12 2013.11.07. 07:51:46

Good Day, barátok csak szeretném megosztani néhány bizonyságot veletek, hogyan voltam képes, hogy egy igazi hitel hitelező után én már a próbál hitelt, hogy fizesse ki a számlákat, és az egyetlen gyermeke is nagyon beteg és én tudom, az egyik, hogy segítsen nekem a pénzt sok online hitel hitelező elvitte a pénzt, és soha nem adja nekem a kölcsönt, amit kér, amíg a barátom azt mondta nekem, hogy az Arany hitel Ügynökség is segít neki, hogy a hitel, így nekem van kapcsolatba lépni velük on email: goldenloanagency83@gmail.com és kérdezze meg néhány kérdést, és azt is szükséges némi információt magamról, amit tett, és miután megkapja a kölcsönt i kért, és ez az egész, mint egy álom vált át olyan boldog vagyok, hogy nekem van végre kapok kölcsön, és képes voltam, hogy fizesse ki az összes a számlákat, és én is tanácsot bárkinek szüksége van hitel a kapcsolatot Arany hitel Ügynökség ők a legjobbak.

Szúrófény 2013.11.14. 05:06:29

@centenárium: Média újdonsága

Új fegyver van, apuska
Az altató puska,
Hatása fenomenális
Leteríti az oroszlánt is!
Főleg, ha ketrecben lő meg!
Használója vele!
S nincs néki esze!
Aztán amit tesz veled,
Észre se veszed
Hisz elaltatva vagy!
Megadtad magad!
Lehet más a véleményed,
Mi történik, azt se érzed!
Csak történik a beavatkozás,
Amit elhatározott más
Te csak elszenveded!
Jó, vagy rossz neked!
Fel se ébredsz,
Új lövés lesz!
Szétlövik a fejed,
Buta eszed,
Folyton bombázzák,
Maguk igazát szajkózzák,
A hallgató végül,
Teljes kómába szédül!
Mit végez a rendszer
Bámul, hipnózis mester!
2013. november 6.

centenárium 2013.11.14. 10:04:34

@Szúrófény: Jó a versed öcsikém de te úgy vagy cionistaballiberáliscigányinternacionalistakúfárkodónemdolgozólinkelőkunbéladédunoka mint én magyar.

süti beállítások módosítása