Skip to content


       Szűrés lista

Lezárja a kukákat a szegények elől Kazincbarcika MSZP-s polgármestere

A Borsod megyei Kazincbarcikán nagy a szegénység, egyre többen kukáznak a túlélés érdekében. A problémával tisztában van a város szocialista polgármestere, Szitka Péter is, azonban szerinte a dolog nem csak szociális szempontból gond, hanem vizuálisan is. Azzal is érvelt a közszereplői Facebook-oldalán a polgármester, hogy a kukázók 95%-a nem helyi lakos ("védjük meg a szemetünket az idegenektől"), majd néhány nappal később hivatalos, pecsétes levélben ismerte el egy Kimittudon keresztül kapott közadatigénylésre, hogy nem kezelik a guberálók lakcímadatait, vagyis a Facebook-bejegyzés csak hangulatkeltés volt.

kukazok.jpg

Korábban Kocsis Máté, a VIII.kerület fideszes polgármestere próbálkozott a kukázás megtiltásával, azonban a közfelháborodás miatt később visszavonta rendeletét. Kaposváron pedig a guberálókat súlyos pénzbüntetéssel sújtották, a rendeletet azonban az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek találta és ezért megsemmisítette.

Kazincbarcika MSZP-s városvezetését mindez nem zavarja, kitartanak a kukák lezárása mellett, már a "ketrec" terve is elkészült. Az előterjesztés szerint lakossági igény miatt akarják megvalósítani az ötletet, aminek a "költsége kb. 97 millió Ft" lesz. A lakóközösségek számára az önkormányzat 30 millió forintos pályázati keretet kíván nyújtani a megvalósítás támogatásához, ami 50-60% közötti támogatást jelent, így a zárható kukák lakásonként 5.500 Ft-ba fognak kerülni. És így fognak kinézni a tervek szerint:

ketreckuka.jpg

 

Az előterjesztésről ma szavaz az MSZP-s többségű kazincbarcikai képviselőtestület, az eredmény borítékolható. Nagy valószínűséggel lezárják a kukákat a helyi szegények elől, akik így nyilván másképp próbálnak majd megélni, várhatóan növekedni fog a környéken a bűnözés, a lopás. Ebbe talán nem ártana belegondolni.

A dolog pikantériája egyébként az, hogy ugyancsak ma érkezik a városba Böjte Csaba, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója, és a kazincbarcikai iskolák hetekkel ezelőtt jótékonysági akciót hirdettek a Böjte Csaba által pártfogolt sanyarú sorsú erdélyi gyerekek javára.

Kazincbarcika tehát támogatja az erdélyi nyomorgókat, s közben ellehetetleníti a helyi szegényeket.
Igazán szép, valódi baloldali viselkedés, gratulálunk.

 

Címkék: társadalom kazincbarcika pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr635842630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Twisp 2014.03.04. 15:01:43

@Hamajd: mert szerinted ott nincsenek hajléktalanok? Aranyos a naivitásod :)

Secnir 2014.03.04. 15:04:00

ööö...
...gyors kérdés, egy gondolatmenet után:
kuka az udvaron, tárolóban. tároló lezárva. szemetesnél nincs kulcs, hogy viszi el a kukás a szemetet?

Twisp 2014.03.04. 15:10:08

@Secnir: beszarsz: a kukásnak is van kulcsa. Durva mi? Mit ki nem találnak. Hol tart a tudomány!

Secnir 2014.03.04. 15:13:15

@Twisp:
mondjuk kazincbarcikán van 4000 család. és mindhez lesz kulcsa a kukásnak? hogy fog az kinézni? mivel cipeli?
ne szopass már...

Twisp 2014.03.04. 15:16:45

@Secnir: felteszem egy kulccsal nyitható valamennyi. Szerinted a postás hogy megy be a lépcsőházakba?

Algopirin 2014.03.04. 15:17:46

@Secnir: olyat nem hallottál még, hogy egy kulccsal több zár is nyitható?

Secnir 2014.03.04. 15:18:19

@Twisp:
vagy majd felvesznek külön egy alkalmazottat, aki autóval megy előttük, és nyitogatja a kukákat, egy meg megy mögöttük és zárja vissza őket sorra, nem?
valami kisteherrel mehet mindkettő, mert 4000 kulcs nem lehet több 200 kilónál, tehát bicikli, kismotor ugrott.

Hamajd 2014.03.04. 15:18:30

@Twisp: Romba dőlt a naív nyugatképen.
A kukásnál van kb. 3846 db kulcs, nem is kukás, hanem smasszer.:)))))

Hamajd 2014.03.04. 15:19:59

@Hamajd: nyugatképen=nyugatképem

Zedder 2014.03.04. 15:21:20

@Secnir: túllihegetik ezt. Aznap, amikor kukaürítés van, a házmester-gondnok szépen kinyitja a tárolót, kitolja belőle a kukát, majd néhány óra múlva üresen visszatolja. Ez tényleg nem atomfizika, és harmincezer-háromszázezer mesterkulcs sem kell legyen a kukásoknál hozzá.

Twisp 2014.03.04. 15:22:51

Ti direkt vagytok hülyék? Egy kulccsal nyílik minden zár. Egyébként azt is elmondtam, hogy Debrecenben így van minden házban ahol nincs szemétledobó (tehát a négyemeletes házakban), és teljesen működik.

Hamajd 2014.03.04. 15:23:01

@Twisp: Akkor a hajléktalan kukásnak is csak egy kulcs kell és innen már sok értelme van az egésznek újfent.

Secnir 2014.03.04. 15:23:41

@Twisp: @Algopirin:
hát, akkor ennyi, megoldottátok. hívjátok fel 'barcika polgármesterét, hogy van egy ismerősötök, aki legyártana 4000 főkulcsos lakatot, csak gyűjtsék rá össze a pénzt. kérhetnek állami támogatást is szerintem, mert egy sima zárrendszer, ami főkulcsos, az kicsit drága, egy tizes darabja a zárnak. 4000 családnak az már megvan 40.000.000 forintból...

Prof. Dr. Simon Templar 2014.03.04. 15:24:20

@Twisp:" Debrecenben régóta így van nagyon sok helyen, és hiszitek vagy sem: működik. Nekem ne gyertek ezzel a túléléses faszsággal, kizárólag üres üvegekre hajtanak, amit pénzre vagy kannásborra váltanak. Egyébként meg a kuka feltúrása közben szétdobálják a benne lévő szemetet mindenfelé." Ott a pont. Ezen kívül megkérdezném a hajléktalanokért vinnyogókat, hogy a szétdobált szemét után megjelenő rágcsálóhad kiírtását is vállalnák-e illetve fizetnék-e?

@Secnir: "kuka az udvaron, tárolóban. tároló lezárva. szemetesnél nincs kulcs, hogy viszi el a kukás a szemetet?"

Úgy mint nálunk a VII. kerületben. A kukás autó hetente kétszer adott napon jön, a lépcsőházi takarító feladatai között meg benne van, hogy ezeken a napokon a bejárat elé kiteszi a kukákat, majd annak kiürítése után visszaviszi. És igen, a múltkor a kukások baszták a betonhoz a guberálót, mert szívóskodott...

Algopirin 2014.03.04. 15:25:38

@Secnir: ekkora tételben ez azért nem ilyen drága.
de szívesen legyártanám, valamiből nekem is élni kell.

Secnir 2014.03.04. 15:26:47

@Hamajd:
+1
ez lett volna a másik, csak lemaradt az előzőből: vajon mennyi sörébe kerül neki, hogy legyen egy ilyen kulcsa?
:D

@Zedder:
"Aznap, amikor kukaürítés van, a házmester-gondnok szépen kinyitja a tárolót, kitolja belőle a kukát, majd néhány óra múlva üresen visszatolja. "
nálunk specko jedno nincs házmester. hajnalban kitolom a kukát, este meg behúzom. az idő alatt legalább kettő ember átnézi a kukát, mielőtt elviszik...

Twisp 2014.03.04. 15:27:12

@Secnir: tehát direkt vagy hülye, értem.

Secnir 2014.03.04. 15:29:06

már bocs, ti nem törvényelőkészítéssel foglalkoztok véletlenül, mert azok szoktak ilyen pongyola ötletességgel megfogalmazva lenni...

Hamajd 2014.03.04. 15:30:23

Na jól van nekem elég ebből a hülyeségből, patttttt.

Zedder 2014.03.04. 15:31:39

@Secnir: nézd, nyilván nem lehet rendőrt állítani minden kuka mellé, és felteszem nem is ez a cél. A világ nagy részén működik ez az "állandóan elzárva, kitoljuk ha jön a szemetes, majd később visszatoljuk" történet.

Twisp 2014.03.04. 15:34:57

@Secnir: Egyszerűen nem értem, hogy mit nem lehet ezen megérteni. Évtizedek óta működik számos városban.

Secnir 2014.03.04. 15:40:48

csak kötözködöm, baszódjatok meg, hogy lássátok, milyen idióta emberek és ötletek vannak a világon, mint a fent említett polgármester.
na.
:D

Twisp 2014.03.04. 15:44:51

@Secnir: csakhogy az ötlet nem idióta, te viszont igen.

Disznó Úr 2014.03.04. 17:13:19

Így van, legyünk felháborodva, éljünk szemétben és szarban a szegények támogatásának nemes ügyét képviselve! Aki nem ma jött a Holdról, tisztában van vele, hogy a "szegények" milyen állati rendet tudnak maguk után hagyni, tovább szennyezve a tetves környezetünket. Ja, és szegények alatt ebben a kontextusban ne már a kis Bicebócát képzeljük el kökénnyel a zsebében, hanem az emberi viselkedésre képtelen szarevőket.

A szegénység nem mentség az ölésre, rablásra és szemetelésre sem. Valahogyan az én együttérzésem sosem a deviáns rombolóké, hanem a magukról és gyermekeikről a nehéz körülmények ellenére gondoskodó embereké, akik szeretnének viszonylag rendezett környezetben élni. Néhány kulcsszó, hogy legyen mit emészteni és okádni: öngondoskodás, egyéni felelősség, önvédelem.

analoque · http://analoque.blog.hu 2014.03.04. 19:32:47

jó, de a felelős megoldás az nem a kukák nyitvahagyása lenne. Az mondjuk nyilván ábránd, hogy talál mindenki valamilyen munkát magának, főleg Kazincbarcikán, de akkor is valamilyen szervezett (karitatikus, önkormányzati, nem tudom) szociális megoldás kellene inkább. nem?

Kovács Ferenc 14 2014.03.04. 20:27:17

Engem speciel nagyon bosszant, hogy itt nálunk minden kibaszott kuka el van zárva. Ha megyek az utcán, és kifújom az orromat, akkor a takonytól lucskos zsebkendőt vagy zsebre gyűrőm, ami gigapfúj, vagy vihetem a kezemben amíg el nem érek a legközelebbi buszmegállóig, ahol esetleg van egy sárga szemetes.
De ez még csak hagyján... no de nyilvános wc-k sincsenek már! Egy pisit még csak-csak eldob az ember a bokorban, de azért kakálni már sokkal kínosabb... meg nem is elegáns, ha tele van a park kakával. De egy bizonyos ponton túl már nem lehet visszatartani...
No szóval vannak bajok ezzel a nagy önzőzéssel.
Arról nem is beszélve, hogy amióta kukadíjat szednek, egyre gyakrabban találni szeméthalmot a kirándulóerdőkben. Amíg ingyér vitte a főkefe, senkinek eszibe sem jutott kihordani a szemetét a természetbe, de úgy látszik, akadnak olyan szarrágó "emberek", akik sajnálják azt a havi négyezer forintot, inkább kitalicskázzák a szemetüket a kiserdőbe.
Szánalmas ez az egész ország úgy, ahogy van.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.04. 21:15:25

hát hadd zárják, azért ne tegyünk már úgy, mintha a szemétben kincsek lennének

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.04. 21:20:00

"Lezárja a kukákat a szegények elől "

jaj szegények mit fognak így enni? ez kegyetlenség! minden szegénynél szemétlerakót kell létesíteni, hogy így növeljük az életszínvonalat

Kovács Ferenc 14 2014.03.04. 22:31:04

@tesz-vesz: te se vagy panellakos... jön a kukázó, kiveszi a kukából a beledobott száraz kenyeret, és megeszi. Itt tartunk.

2014.03.05. 07:28:22

Magyarország jobban teljesít ! A kukázók számának növekedésében is !
Hogy milyen az amikor kukáznak azt jó lenne a fideszes félázsiai pirospöttyös dakota rezsicsökkentőnek megnézni .
A kisgyerekeket berakják a kukába, akik onnan dobálják ki a "szemetet". Abból válogatnak és sajnos abból is esznek !
Na ez a szégyen, és nem az hogy Szitka mit akar. Mert ebben az országban aki más városban, faluban lakik, az mind okosabb azoknál, akik helyben laknak.
De nem elég hogy itt a BC, a maga gőzével-gázával, még az hiányzik hogy kitörjön egy jókora járvány.
Na kedves fideszes okostojások ! A legátkosabb "kommunista rendszerben" sem volt ennyi nyomorult, ennyi éhező és ennyi kukázó !
De Magyarország jobban teljesit a fideszes zsebekben ! Mert oda megyen ám a lé !
Hajrá Magyarország ! Hajrá Magyarok ! Éljen a rezsicsökkentés , éljen a fidesz kormány a kukából !

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 09:15:11

Az itt Orbánozó ballibsiknek.

Szépen végigjárjuk a Rózsadombon a szlocialista - liberális emberkék házikóit és megnézzük ki zárja el a kukáját.

Mindegyik!

Nzoltan 2014.03.05. 09:15:21

Én vagyok annyira náci, hogy az ilyen értelme sincs életűeket, akik a kukából esznek simán elaltatnám. Főleg mióta mindent lopnak ami mozdítható. Egymástól is.

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 09:17:57

@janos551: Ez szerintem is így van, de ennek oka egyáltalán nem Orbánék. Ugyanis Orbánék sem a munkahelyeket nem csökkentették, sem a termelés intenzitását.

Ennek oka legfőképpen az, hogy nagyon magas az államadósság, nem jut elég pénz gazdaságfejlesztésre. Az államadósság pedig Gyurcsány alatt nőtt meg 30%-al.

Zedder 2014.03.05. 09:19:37

@♔bаtyu♔: "Az államadósság pedig Gyurcsány alatt nőtt meg 30%-al. "

Nagyon jó, akkor meg is volt a mai gyurcsányozás, még tolj mellé egy libázást is, és fáradhatsz a kasszához!

doktor.dikhed 2014.03.05. 09:25:40

30 millióból mennyi ételt lehetne osztani pl?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.05. 09:31:24

Szerintem ez nagyon helyes. Azt mondjuk, hogy a hajléktalanok és a szegények számára emberi körülményeket kell biztosítani. Erről szól a TASZ nemrégiben közölt hőbölgése is. Most meg az a baj, hogy a romlott ételeket (is) tartalmazó kukákat elzárjuk a hajléktalan / nincstelen emberek elől, hogy ne tudjanak kukázni, mint az állatok? Az belefér, hogy emberek más szemetét egyék? Hogy állatként viselkedjenek? Hogy jobban megalázzák maguket, mint amennyire az állami intézkedések teszik? Arról nem is beszélve, hogy ez TÉNYLEG egészségügyi kockázatokat is rejt a többség számára is.
Ez nyilván csak tüneti kezelés, de akkor is meg kell lépni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.05. 09:32:41

@♔bаtyu♔: Az elmúlt 4 évben mennyit csökkent az államadósság? Éppen ma olvastam, hogy seggére vertünk a 3 000 milliárd Ft-nyi nyugdíjvagyonnak is főleg az államadósság csökkentés érdekében.

Zedder 2014.03.05. 09:37:18

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: nem vagy eléggé képzett "ideológiailag", de majd batyu elmagyarázza: gyurcsánybajnai! Meg elmúltnyolcév!

Naugye, most már érted?:) Van még kérdés?:)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.03.05. 09:50:24

Fosbukos agyhalottak, szevasztok.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.05. 09:57:47

@Zedder: Nem kell nekem ideológiailag képzettnek lenni. Gerinctelen kettősmércés seggnyaló szervilis majomnak itt van nekünk batyu és még az a másik kettő (nick).

ubk 2014.03.05. 09:58:52

Miskolcon, Zalaegerzegen, Budapesten, Szegeden is így van, csak kapásból ezek a városok jutottak eszembe.
Most mi lesz, vége a demokráciának, hogy már kukázni sem lehet? :-)
Ja, a felsorolt városokban már 10-15 éve is így volt....

wamzer 2014.03.05. 10:04:01

ez a "hagyjuk kukázni a szegényeket" hozzáállás kb azonos a "jaj, már most miért ne utazhatnának a hajléktalanok a bkv-n ingyér, engem nem zavar" hozzáállással.

A kukákat sok helyen zárják, és nem is feltétlenül a guberálók miatt - bár azt mindig öröm látni, amikor a csöves fejreállítja az üveges szelektívet az ép üvegek reményében, iszonyat mocskot, és barátságos üvegtörmeléket hagyva maga után - hanem mert sajna azt is lopják. Sajna ez van.

Mindenesetre a szociális érzékenység és a guberálás ösztönzése/tiltása között párhuzamot vonni.... talán vannak hatékonyabb megoldások is a rászorulók segítésére a guberálás tűrésénél.

azallamenvagyok 2014.03.05. 10:13:54

mindenkinek kívánok majd minden reggel munkába menet egy kupac "szegényt" a kapualjába, akik csak kukáznak

az, meg hogy a lopás fog emiatt nőni, hátkérem, terrorfenyegetés

Kivlov 2014.03.05. 10:26:12

Nem a kukázással van a baj, hanem azzal a szemétdombbal, amit maguk után hagynak.
A szelektív szigeteken is felborítgatják a műanyag konténereket, szórják szanaszét a mocskot.

GöTi 2014.03.05. 10:27:19

Aki a kukázást támogatja, az a nyomor bővített újratermelését támogatja.

Nálunk, Miskolcon a kukák többsége ilyen ketrecekben van elzárva.

Lehet agyatlanul hőbörögni szerencsésebb lakosság összetételű településekről, de ez itt szükséges. Sajnos ez a realitás.

A gyerekeikkel együtt kukázó (többségében cigány) asszonyok szerzik meg a család félállati sorban, óriási nyomorban eltartásához szükséges javakat. A büszke családfő legtöbbször eltartatja magát, vagy rég lelépett. Amíg ez megélhetési lehetőség, addig nem változik semmi. Ezt a "szakmát", megélhetési modellt tanulják meg tőlük a gyerekeik.

Láttatok már 4-5 éves gyereket, akit az édesanyja betett a konténer kukába, hogy dobálja ki onnan az értékes dolgokat?

Az egészen elborult kommentelők kedvéért szeretném leszögezni, hogy az elmúlt 24 év valamennyi magyar pártpolitikusát gazembereknek tartom, nem tartozom senkihez, és nem vagyok fasiszta. Igyekszem meglátni magam körül a valóságot.

oszt jónapot 2014.03.05. 10:27:26

@♔bаtyu♔: Kubatov elvtárs, honnan tudjátok, hogy a Rózsadombon ki a libsi?

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.05. 10:29:45

@Twisp:

"kizárólag üres üvegekre hajtanak, amit pénzre vagy kannásborra váltanak"

Pontosan azért betétidíjasok azok az üvegek, hogy valaki visszavigye őket, és ne a szeméttelep méretét növeljék.

oszt jónapot 2014.03.05. 10:29:47

@GöTi: És milyen fasza is az élet nálatok Miskolcon. :D Gondolkodom is rajta, hogy odaköltözök.

Blikknépe (törölt) 2014.03.05. 10:31:47

és ezzel tulajdonképpen mi a baj?
eddig miért nem így volt? budapesten nagyon sok helyen így van évtizedek óta.

így a kukázók is szelidebbek és csak az ürítés előtti éjszaka jönnek.

dunaparti 2014.03.05. 10:35:50

Ezt a kukásketrecet is be kell tenni egy ugyanilyen de nagyobb ketrecbe, így a védelem tökéletes lesz a kukázók ellen.
Olyan lesz mint a matrjoska baba.

Blikknépe (törölt) 2014.03.05. 10:38:53

@GöTi: budapesten is így van. hímnemű kukázó max gyerek lehet, vagy biciklis remete.
falkában élőknél mindig a matriárka jön kukázni. párban.

múltkor kivittem nekik 2 zacskó ruhát, ami már nem kellett. szerinted volt köszönöm, vagy vmi? sokkal inkább gyűlöletet láttam a pofájukon.

2014.03.05. 10:39:38

@♔bаtyu♔:Igen, 2010-től Gyurcsányék lonak. Ők igértek 14 havi nyugdíjat, ők vették el a 3000 milliárd mnypt, ők igértek 1 millió új munkahelyet és Gyurcsánynak épitenek stadiont a csúti faluszélen. Valóban, erről mind a Gyurcsányék tehetnek.
Inkább templomba járj és ne fidesz gyűlésre vagy kocsmába. Ott legalább rád is ragad valami nem csak a hülyeség és a kosz .

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.05. 10:40:41

A szegényeket nem úgy kell támogatni, hogy engedjük őket a ganéban vájkálni.

Egy ilyen tiltásnál pedig mérlegeljünk a fertőzésveszély oldaláról is.

Blikknépe (törölt) 2014.03.05. 10:45:02

@dunaparti: mikor hagytad el utoljára a belvárost? kb minen lakótelepen így van megoldva évtizedek óta. ahol nem, ott csak simán a kukát láncolják és lakatolják le. nem csak a kukázók miatt, hanem a köcsögök miatt is, akik inkább a tiédet használják. bp-n mindennapos az olyan köcsög, aki szó szerint kocsival viszi ki a szemetet. másnak a kukájába.

Blikknépe (törölt) 2014.03.05. 10:46:18

@janos551: ne hazudj!
Gyurcsány 15. havit igért.

ezután jöhetne a május 35.-i fizetett szabadság bevezetése

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.03.05. 10:46:29

Jól mondják itt sokan, hogy Pesten amúgy is a kaputelefonos vagy zárt ajtón belül van a kuka, és vagy a főkefés viszi ki és be némi baksisért, vagy pedig a házmester illetve a lakók vetésforgóban.

Ha már szóba került az üvegszedés Németországban: ott a sörösüveg 8 cent, az üdítős és az ásványvizes 15, a diszkontos "Einweg" meg a doboz pedig 25. Sokaknak ez ugyanúgy nem pénz, mint nálunk a dobozért kapott pár forint, így rendszerint lerakják a villamoson, a megállókban meg a szórakozóhelyek, sportlétesítmények környékén. De nemcsak csövik és nyuggerek szedik az üveget, én is csináltam rendszeresen, amíg kint éltem, meg az ottani, tisztes középosztálybeli dolgozó családapa haverom is. (Pont azért, mert nem kell feltúrni a kukát, csak felkapni a földről vagy a szomszéd ülésről, így könnyebben is megy.) Meggazdagodni ugyan nem lehet ebből (még a focivb idején sem volt így), de azért a kisebb kiadásokra jól jöhet.

A kukázás tiltása és a betörés, lopás között pedig nincs összefüggés, nem ugyanazok csinálják a kettőt, még ha a rétegük közös is.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2014.03.05. 10:52:11

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
Ez az igazi unortodox matek!
A 3000 milliárd az kb. az államadósság 12-13%-a volt, mondjuk a "nagy részéből" kiindulva vegyük úgy, hogy 10% ment adósságcsökkentésre. 2010. végén a GDP-arányos államadósság 80,2% volt, 2013 végén meg 79%. 80,2-10=79. Mit nem értesz ezen :)?

Mária 2014.03.05. 11:01:37

@Свобода:

"Arról nem is beszélve, hogy ezeket a nyilván roppant esztétikus ketreceket valószínűleg szimplán le fogják lakatolni. Aminek a feltöréséhez egy vasrúd és 30 mp szükséges"

Nem kell feltörni. Oda van tervezve a ketrec oldalára a létra :D

Mária 2014.03.05. 11:04:02

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

"Bár elég aprók a betűk, de jól látom, hogy a kukatárolók reklámfelületként fognak szolgálni?"

Úgy érted, hogy a szemetek a szemetes ajtaján fogják magukat reklámozni?

Muad\\\'Dib 2014.03.05. 11:06:46

Mondjuk az roppant szórakoztató, amikor a házam elől nekem kell feltakarítani a szemetet, mert néhány barom csöves széttúrja, majd otthagyja a közben kihullott darabokat ajándékba. Legközelebb áthordom ahhoz az okoshoz - és ott borítom ki - aki szerint milyen felháborító, hogy nem lehet kukázni...
Az már csak hab a tortán, hogy a szelektív hulladékgyűjtő is felborogatva és összetörve található rendszeresen.

Nem biztos, hogy az a megoldás a szegénység kezelésére, hogy a hasonló dolgokat normálisnak fogadjuk el.

2014.03.05. 11:25:58

@Twisp: Az ötlet idióta és te is az vagy.Továbbá szánalmas és embertelen.Én remélem , a kukabúvárok elevenenen falják fel azt, aki ezt kitalálta.

2014.03.05. 11:31:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És az nem lesz fertőzésveszélyes, ha majd a városi galambokat kezdik el fogyasztani?
Netán a holtakat, mint É-Koreában?
Csak mert nagyon közel állnak hozzá, a szegények.Csak hogy tudd.

Kovács Ferenc 14 2014.03.05. 11:43:46

@janos551: Nem csak a "kommunista rendszerben" nem volt ennyi nyomorult, ennyi éhező és ennyi kukázó, hanem még a viktátorunk által heroizált horthy-fasizmusban sem. Akkoriban ugyanis még csak egymillió koldus országa voltunk, ma pedig... www.168ora.hu/itthon/4-millioan-elnek-letminimum-alatt-500-ezer-gyermek-ehezik-113482.html

ekat 2014.03.05. 11:50:47

@Zedder: Pont ezt akartam írni, én is csak ezt tapasztaltam a kinti éveim alatt, és itthon sem olyan módon szeretném kifejezni a szolidaritásomat, hogy állandó kuplerájt nézzünk a ház előtt.

Kovács Ferenc 14 2014.03.05. 11:51:12

@Diorella Queen: A holtakat Tibetben fogyasztják, mint ahogy azt Henry S. Landor is feltárta Utazás a rejtelmes Tibetben. c könyvében.

Hamajd 2014.03.05. 11:53:53

@Muad\\\'Dib:

Vidéken a szelektív kukákat nem felborogatják, hanem elviszik, ugyanis kiválló terménytároló (búza, kukorica, stb.).

jackjunior 2014.03.05. 12:36:12

Három évig laktam egy szelektív hulladékgyűjtő szigettel, ahol 11 konténer volt.
Aki nem tapasztalta meg, ez mivel jár, annak fogalma sincs, hogy napi szinten pokollá teszi az ember életét! Aki sajnálja szegény kukázókat, annak csak egy-két napra tenném az ingatlana mellé a konténereket és rögtön máshogyan ítélné meg a helyzetet.

jackjunior 2014.03.05. 12:36:56

@jackjunior: kimaradt, hogy szigettel SZEMBEN

Pizsi16 2014.03.05. 12:45:45

Járványügyi szempontból sem szerencsés, hogy ezek széttúrják a szemetet. Nem az a megoldás, hogy etetjüka szegény embereket a kukából.Inkább legyen arra lehetőség , ahol ingyen ételhez juthassanak a rászorulók.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.03.05. 12:47:39

Batyu: Hol az a remek bolt, ahol narancssárga szemüvegeket lehet kapni? Látom, te alaposan bevásároltál belőle. Bármilyen téma bármikor, te csak felpattintod a viktor-színű szemüveget, s máris egyszerűbb számodra a világ. Próbáld meg egyszer a világot csak úgy nézni és megérteni, hidd el, sokkal szebb, mint úgy, hogy valaki megmondja, mit láss, mit gondolj és mit írj. Képes lennél erre?

Pizsi16 2014.03.05. 12:51:51

Ahol lakunk a kerítésünkön ülnek az emberek , mint az állatok és várják az etetést, azaz, hogy kihozzák a kukákat a lakóparkból. Majd a kinyert kincseket a házunk előtt falják fel. Ami nem ízlik , vagy a szemetet a kerítésünkön dobálják be. Veszélyeztetve ezzel a kutyámat és 2 pici gyerekemet. Hogy rohadna meg mind.
Rám már kiabált fiatal nagydarab hajléktalan pasi, hogy " adjál pénzt" és a barátnőmet szemen köpte egy és hepatítiszes lett. Utálom őket.

ErrOr 2014.03.05. 12:54:55

@Kovács Ferenc 14: lomtalanítás után 1 héttel jó pár autót feltörtek nálunk. Vélhetően az egész nap ott ücsörgő emberek megnézték, hogy melyik autóban van riasztó, és mit lehet a kocsikból kiszedni.

ErrOr 2014.03.05. 13:02:21

Minden vasárnap reggel 6 30körül arra kelek, hogy túrják a kukákat és az alu dobozokat tapossák szerecsétlenek. Visszapakolni nem szeretnek. A másik idegesítő dolog, a szelektív gyűjtő üveg részének kiborítása közútra és otthagyása. És ez nem csak külvárosi probléma, az I. kerületben is rendszeresen láttam.

Kovács Ferenc 14 2014.03.05. 13:07:43

@Pizsi16: Szerintem is sokkal-sokkal jobb lenne, ha az embereknek nem kéne a kukából enniük... de ezt nem ilyen esztközökkel lehet elérni. Sajnos a kukázás egyenes ági következménye a szociális rendszer leépítésének. És ez még a jobbik eset, mert ha továbbra sem lesz se munkahely, se segély, és irígységükben még az ilyen vacak kis jövedelmektől is megfosztják az embereket, minthogy kigyűjtsék a sörösüvegeket a kukából, akkor itt nagyon könnyen kitörhet a polgárháború. Ezek az emberek nem fognak szép csendben, szemérmesen elbújva éhen dögleni. És akit felkoncolnak, azok ti lesztek, lakóparkoskám. Mert a főfejesek idejében el fognak húzni, mint Ukrainában, csak ti fogtok itt maradni, a népharag célpontjában.

Kovács Ferenc 14 2014.03.05. 13:10:29

@ErrOr: minek tartjátok az értékeiteket a kocsiban? Nekem nincs benne semmi, még egy rádió sem, az ajtajait meg nyitva hagyom, nehogy kárt tegyenek benne azok, akik értékeket akarnak keresni benne. Belenyúlkálhat, átnézheti, és mehet tovább. Jobb ez, mint bármilyen riasztó.

azbesztos 2014.03.05. 13:11:52

Ha a kukázók visszaraknák, amit szétdobálnak, nem kéne lezárni a kukákat. Persze lehet, hogy elég lenne csak valagba rúgni aki, nem tudja a rendet.

leonito77 2014.03.05. 13:16:29

Nálunk is le vannak zárva a kukák lakattal. Társasházban lakom és a lakóközösség döntött így.

Az okok: A kukázók 20 percenként (mert akkora volt a forgalom) felforgatták a kukákat. Kiszórták a szemetet a földre és otthagyták, az pedig büdösödött és rontotta az utca képét. Ezen kívül ezt a tevékenységet éjszaka és hajnalban is folytatták, üvegeket törtek és kiborogatták a kukát amitől nem lehetett pihenni.

Így lakóházunk kizárólag a nyugalmunkat és a környék élhetőségét szem előtt tartva döntött így mindenféle politikai megfontolás nélkül.

Mellesleg a lakók az ételmaradékokat (fel nem használt zsemle, kenyér stb...), ruhákat nem szokták kidobni, hanem a kuka oldalára akasszák és azokat el is viszik a rászorulók.

Nem hinném, hogy a cselekedetünkkel egyetlen hajléktalan életét is veszélybe sodornánk.

azbesztos 2014.03.05. 13:18:36

@Kovács Ferenc 14: A 2010 előtti 8 évben nem zavartak a kukázók randalírozása, csak most, amikor végre az emberek a tisztasággal is törődnek és tesznek is érte? Ezt a szociális demagógiát nem eszik meg csak a hülyék.

Hamajd 2014.03.05. 13:19:39

@Kovács Ferenc 14: "akkor itt nagyon könnyen kitörhet a polgárháború."

Akkor kár volt ilyen módon rendszertváltani ?

leonito77 2014.03.05. 13:24:02

@Kovács Ferenc 14: Kedves Ferenc.

"és irígységükben még az ilyen vacak kis jövedelmektől is megfosztják az embereke"
" És akit felkoncolnak, azok ti lesztek, lakóparkoskám."

Ez a két mondat is az ön magasztos hozzászólásában szerepel. Én az ön helyében feltenném magamnak a kérdést, hogy ki is az irigy? Ja bocs IRÍGY :P

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.05. 13:27:33

@Diorella Queen:

Az is fertőzésveszélyes lesz. Én már tudok olyan emberről, aki galambot fogott Bp-n, hogy legyen ebédje.

Sajnálatos.

Azonban be kell látni, hogy egy tömött nyári kétnapos kuka melegágya a ragályoknak. Aki könyökig vájkál ebben, utána széthordja a betegséget a városban. - Ez nem jó! A szegénységet, mint írtam, nem úgy kell leküzdeni, hogy engedjük az embereket könyökig vájkálni a szemétben.

Blikknépe (törölt) 2014.03.05. 13:47:42

@Muad\\\'Dib: a demszky által kitalált szelektív gyűjtőhelyek is ugyanígy nem jók semmire.

minden sziget körül min 1m üvegszilánkkal és kupakkal van 'körbemurvázva' + egyéb szemét szétszorva. naponta 20x borítják fel csövesek PET palackért és sörösdobozokért.
meg kéne szüntetni az összeset.
ahol megoldható, ott a lakónak, lakóközösségnek biztosítani külön kukát a fém, műanyag, papír és üveghulladéknak, cserébe vmivel kisebb díjterhelés.

ausztriában ahol ilyen van, utánad mennek és megbírságolnak, ha nincs elmosva a konzerv és rohad benne a kajamaradék. nálunk ezt sajna már túl nagy elvárás lenne megkövetelni.

Blikknépe (törölt) 2014.03.05. 14:04:37

vagy lehetne azt, hogy a háztartási szelektívgyűjtés első fázisát átadni a regisztrált hajléktalanoknak különböző elvárások teljesítése esetén. koncesszió vazzeg.
lehet röhögni, de sztem működne, és nekik is jó lenne.

gipsz jakab kukabúvár koncessziót kapna, hogy adott utcában ő jogosult a lakók által kötelezően szelektíven gyűjtött hulladékfajták átvételére és elszállítására. lenne heti 1 vagy 2 nap és akkor szépen elvinné. FKFV vagy egyéb cégeknél történő értékesítésből származó pénz az övé(egy részét természetesen kajajegyben kapná, ami cigire, piára nem költhető). cserébe elszámol, a lakókkal tisztességesen viselkedik, nem hagy szemetet, mindent elvisz, amit szelektíven lehet gyűjteni, nem csak az aludobozt meg a visszaváltható üveget. mindig elviszi adott időben, nincs olyan, hogy akkor pont részeg voltam. hetente 2x 3x kell józannak lenni egy kis időre, ha nem sikerül, akkor majd más megkapja a koncessziót :)
jah és hetente legalább egyszer igazoltan meglátogatja valamelyik közegészségügyi fürdőt, full fertőtlenítés céljából.

ha van ennek a rétegnek egy olyan része, aki vmilyen szinten visszaterelhető,vagy legalább szinten tartható, az érvényesülne ebben a rendszerben, a legalja réteggel meg úgysem tudsz mit kezdeni.

Vombatus Ursinus 2014.03.05. 14:16:03

Nincs ebben semmi különös, nálunk is (Bp.) zárjuk a társasház kukáit. Ennek kizárólag praktikussági okai vannak, nem pedig az emberbaráti szeretet hiánya.
1. Ne lopják el.
2. Ne borogasson bele senki semmit, ha nem fizet a szemétszállításért.
3. Ne dobálják szét a guberálók a szemetet.
Van egy hajléktalan házaspár, aki rendszeresen ellenőrzi a tartalmat, rendet hagynak maguk után,, mindenki ismeri őket, még kulcsuk is van a tárolóhoz. Soha, semmilyen probléma nem volt velük.

oszt jónapot 2014.03.05. 14:17:51

@Kovács Ferenc 14: Az a durva, hogy egyre jobban öltözött emberek kukáznak. Reggel pont egy kurvanagy Papcsák plakát alatt guberált egy szerencsétlen, majdnem le is fényképeztem, de nem akartam megalázni.

Twisp 2014.03.05. 14:24:32

@Diorella Queen: "Csak mert nagyon közel állnak hozzá, a szegények.Csak hogy tudd. "
Te sem jártál még a belvároson kívül, úgy látom. Egyébként kívánom, hogy életed végéig szedegesd az utcán a csövesek által szétszórt szemetet.

Vidéki 2014.03.05. 14:33:16

"Az előterjesztésről ma szavaz az MSZP-s többségű kazincbarcikai képviselőtestület, az eredmény borítékolható.

Nagy valószínűséggel lezárják a kukákat a helyi szegények elől, akik így nyilván másképp próbálnak majd megélni, várhatóan növekedni fog a környéken a bűnözés, a lopás. Ebbe talán nem ártana belegondolni."

Ha Vastagbőr gondolatmenetét konzekvensen követjük, akkor az MSZP-s többségű kazincbarcikai képviselőtestület, azon döntése, hogy nem hagyja széttúrni a kukák tartalmát,

az egy gonosz döntés!

E gonosz döntés közvetlen következménye lesz a bűnözés lopás növekedése.

Ha ezt a vastagbőri logikát a bíróságok is magukévá teszik, akkor a bűnözőket felmentik és . az MSZP-s többségű kazincbarcikai képviselőtestületet ítélik el és küldik börtönbe lopásért, rablásért és gyilkolászásért!

Vombatus Ursinus 2014.03.05. 14:39:29

@Vidéki: "Ha ezt a vastagbőri logikát a bíróságok is magukévá teszik, akkor a bűnözőket felmentik és . az MSZP-s többségű kazincbarcikai képviselőtestületet ítélik el és küldik börtönbe lopásért, rablásért és gyilkolászásért! "
Vaslogika. Mondjuk ezt akármelyik poszthoz beírhattad volna a szöveg-generátoroddal, merthogy az égvilágon semmi összefüggés sincs a szófosásod és a következtetésed között. Ostoba birka vagy.

ErrOr 2014.03.05. 14:43:20

@Kovács Ferenc 14: tegnap reggelre 3 autót nyomtak fel, és az aksikat szedték ki belőle, semmi mást. ennyit arról, hogy értékeket tartunk a kocsiban... Egyébként nem hiszem, hogy az a normális, hogy nem lehet az autóban egy rádió, mert feltöri valami féreg az autót.

oszt jónapot 2014.03.05. 14:44:59

@Vombatus Ursinus: Ha nem etetnétek ezeket a faszparaszokat, már rég eltűntek volna.

Vombatus Ursinus 2014.03.05. 15:18:21

@oszt jónapot: Jogos. Amúgy ez talán az ötödik kommentem hozzá.6 év alatt. Egyébként ne hidd, nem tűnik el. Ez a munkája. Teljesen mindegy, hogy válaszol-e neki valaki, csak nyomja a propagandát, terel és offol.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.05. 16:23:01

@Kovács Ferenc 14: és szerinted ez jó?
amúgy meg de, mifelénk nincs ilyen

Zeppeliner 2014.03.05. 20:41:04

Akinek gondja,baja van a zárható tárolóval az élete hátralevő részében takarítson utánuk, meg pénzt is adjon nekik rendes zabára.
Lassan ott tartunk, hogy aki rendet akar tartani a környékén az már mind büdös náci.
Szánalom ez a poszt.Netto igénytelenség.

ork1234 2014.03.05. 23:20:58

@Kovács Ferenc 14:
A lakásodat is nyitva hagyod, idióta?
A szociális rendszer leépülésének meg semmi köze a subhumanok hordájának, azok sose akartak emberhez méltóan viselkedni, mindig is állatok voltak. Normális szegény ember nem borogat kukát meg nem szarik a kapualjba.

Hamajd 2014.03.06. 10:47:01

@Zeppeliner: A rend nem a lezárt kukáktól alakul ki,hanem a fejekben dől el, semmi köze a szociális és anyagi helyzethez. Attól, hogy valaki szegény, még nem kell igénytelen állatnak lennie. A lezárt kuka csak egy kényelmi szempont, az élhetőbb lakókörnyezet számára.

erol 2014.03.06. 11:06:04

Bírom amikor valaki emberségből olyan nagylelkű, hogy megengedi a szegénynek, hogy szemetet egyen. Következő fokozat: ha nem hagyjuk szemetet enni újra jön 1514, lesz nemulass.

redriot77 2014.03.07. 07:54:41

@Twisp: "Debrecenben régóta így van nagyon sok helyen, és hiszitek vagy sem: működik. Nekem ne gyertek ezzel a túléléses faszsággal, kizárólag üres üvegekre hajtanak, amit pénzre vagy kannásborra váltanak. Egyébként meg a kuka feltúrása közben szétdobálják a benne lévő szemetet mindenfelé. Jobb lenne, ha nem megint olyan pofázna a lakótelepi helyzetről, aki szédül, ha ki kell jönnie Újbudáról"

Ott a pont. Szüleim egy kazincbarcikai lakótelepen élnek, így van alkalmam látni az ottani kukahelyzetet. Igen, teljesen indokolt a kukák zárása. Az a gond hogy aki guberál azt az zavarja a legkevésbé hogy milyen kuplerájt, rendetlenséget hagy maga után. Barcikán tényleg durva a helyzet, a legtöbb kuka környéke úszik a retekben.

Ha laspalmas szerint nem kéne zárni a kukákat akkor ne álljon meg itt: mi az hogy a társasházak lépcsőházait kulcsra zárják? Rengeteg honfitársunk él fedél nélkül, az ő túlélésük a fontosabb vagy a te komfortérzeted? Miért fosztjuk meg őket a lehetőségtől hogy menedéket találjanak a házakban az időjárás viszontsagságai elől?

A kukákat ugyanúgy zárni kell mint a lépcsőházakat, akinek szemétre van szüksége elmegy majd a szeméttelepre.

süti beállítások módosítása