Skip to content


       Szűrés lista

Nagy nyári verseny: hogyan kedveskedjünk az ügyfeleinknek?

Nézzük a nagy nyári hóbortot a multiknál: fizess még külön, ha csekken szeretnél fizetni!
A UPC kezdte a táncot:
Az elektronikus számlázás tömeges elterjesztésének elősegítése érdekében a vállalat július elsejétől a papír alapú számlák kiállításáért és postázásáért bruttó 96 forintos díjat vezetett be. Persze az senkit sem érdekelt, hogy az elektronikus számlázás és fizetés annyira elterjedt Magyarországon, mint a netes bankkártyás fizetés...

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél (OFE) - nagyon helyesen -  felnyomták a UPC-t, és az OEP levélben kérte a UPC-t ennek visszavonására, mivel

"egyesületünk álláspontja szerint minden olyan többletdíj, amely többletszolgáltatást nem tartalmaz, és olyan tevékenységhez kapcsolódik, amely a szolgáltatás elengedhetetlen részét képezi, tisztességtelen szerződési feltétel."

Nagyon helyesen az UPC-nél újra átgondolták a dolgokat és visszavonták ezt rendelkezést, mivel

a visszavonás legfontosabb oka, hogy a tapasztalatok azt mutatják, az elektronikus számlafogadás és -fizetés ma még sok fogyasztó számára nehézségekbe ütközik. A UPC véleménye az: a tömeges áttérésre Magyarországon jelenleg még nem érett meg a helyzet.

Ezt mondjuk már előre is lehetett tudni. Amúgy meg a szolgáltatás része, hogy erről havonta számlát és csekket kapsz, amit befizetsz. Ezért külön pénzt elkérni különösen pofátlan dolog. Mintha a Burger Kingben a számláért külön egy 100-ast kérnének ...Vagy a moziban a mozijegyért, mert drága, fényes papírra nyomtatják ... 

De futassunk le egy rövid eszmefuttatást: A UPC-nél dolgozunk. Hogyan vegyünk rá az kedves ügyefeleinket - akiket meg szeretnénk tartani -,  hogy a számunkra olcsóbb elektronikus számlázást válasszák?:
a, aki papíron kapja a számlát, vágjuk le egy 100-asra, büdös bunkók, most megtanulják! Vagy áttérnek vagy fizetnek. Ha fizetnek, ez nekünk csak jó, még több profit.
b, különböző kedvezményekkel, ajándékokkal átcsábítjuk a kedves ügyfeleinket az elektronikus számlázásra. Ez nekünk veszteséget termel, mert a kedvezmények, ajándékok pénzbe kerülnek.

A köcsögstafétabotot a Pannon vette át, ahogy a Homár megírta, ők nem a számlakiállításért kérnek pénzt, hanem a csekkes befizetőktől, vagy az ügyfélszolgálaton az ügyfélszolgálatosokat befizetéssel terhelőktől, akik ott helyben készpénzzel vagy kártyával fizetik be számlájukat, de a Pannon már 120 forintot kér.

No, és milyen levél landolt tegnap a postaládámban az internetszolgáltatómtól? (rákattintva megnyílik nagyban):

 

A szemét kapitalistákat! Persze, a Magyar Posta sem ingyen szedi be a csekkeket, de ennek az ára benne van a havi előfizetési díjban. Miért fizessek még egy 100-ast pluszban, hogy befizethessem a sárga csekket? 5 csekknél az már 500 forint, az 1 évben már 6000 forint! A csoportos beszedési megbízás nem érdekel, mert akkor akarom befizetni, amikor én akarom. Illetve szeretem elrakni a feladóvevényeket, mivel évekig meg kell őrizni, pont a köcsög magatartásuk miatt.
(rákattintva megnyílik nagyban):

 

Szóval kissé tele van a hócípőm a hazai "szolgáltató cégek" ügyfélpolitikáján. Vagy nincs is olyan nekik? Esetleg megírhatjátok, hogy a más országban ez hogy működik, mert itthon nagyon úgy érzem, szarnak ránk, pedig a mi havidíjunkból kapják ők is a fizetésüket. Viszont hiába van verseny, 1 vagy 2 évig nem hagyhatod ott őket, a hűségnyilatkozat miatt. Más cégnél pedig ugyanez a helyzet, szóval nem is igazán tudsz hova átmenni. Akiknek nyűg szolgáltatni, meg ügyfelekkel kapcsolatot tartani, az keressen más munkát ...


Címkék: közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr7580781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.07.23. 11:06:58

Pedig nagyon hasznos a csoportos beszedési, én azzal fizetem az ilyen szarokat.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.23. 11:21:04

Erre nem kellene ismét lépnie az OFE-nek? Próbaper, vagy jogszabály-módosítás? Közérdek, nem? Egyre több cég fog ehhez folyamodni, látjuk.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.07.23. 11:54:07

Ugyanazt kell velük csinálni mint a upc-vel oszt cső

Combi a ballibes Ferkófan 2008.07.23. 12:06:52

www.storyonline.hu/hirek/liptai_gesztesi/9520/
Amúgy sirassátok ti is ezt a szegény nincstelen földönfutó házaspárt :D

Fabius 2008.07.23. 12:43:29

A Wizzair is alkalmazza a számlakezelési díjat. Egy kétszemélyes retúr útért négyszer 780 forintot számolnak akkor is, ha egyben, egy utalással interneten fizetsz. Jah, ők nem tartanak fent egy irodát sem, vagyis az ügyfélszolgálat költsége nulla forint. Ha utazási irodánál veszed ugyanezt, négyszer 3000 a tarifa.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.07.23. 12:52:47

Sziget is. 160 forint kezelési költség ha online rendeled a 8ezres napijegyet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.07.23. 12:55:40

Mindegyik törvénytelen!

"Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület – miután nem sikerült a vállalattal egyezségre jutnia – még 2004-ben indított pert a Malév jegykiállítási díja miatt, melyet jogerősen megnyert."

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2008.07.23. 12:55:50

A multik átvették a kínai mintát. Ott Mao idején kifizettették az érintett családdal rokonuk kivégzésének a költségét.

A szolgáltatás egységárában minden szolgáltató cégnél benne van a számlázás költsége is. Ezért másodszor is pénzt kérni: igazi vastagbőr. Egyébként a törvény is tiltja, hogy kétszer ugyanazért pénzt lehessen kérni, ezért ezeket a cégeket a Gazdasági versenyhivatalnál is fel lehet jelenteni, és a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál is.
A nem pofátlan cégeknél az a magától értetődő megoldás, hogy aki nem csekkel fizet, annak annyival kevesebb a számlája. Ez a korrekt megoldás, mert amelyik ügyfél pénzt takarít meg a cégnek, az kap a megtakarításból, aki meg nem, az fizet úgy és annyit, mint eddig.
Azt hiszem, fogok írni egy olyan levelet az Invitelnek, amit nemigen fognak a faliújságjukra kitenni, azért, hogy a rohadt, szemét menedzserek, akiknek az a feladatuk, hogy kitaláljanak ehhez hasonló baromságokat, amivel a cég profitját további 0,05 %-kal növeljék az ügyfeleik kárára, nehogy már meggezdagodjanak a százalékukból, mert csak mégjobban vérszemet kapnak.

Fabius 2008.07.23. 13:04:07

Online esetben tulajdonképpen mi az amiért fizetünk? A bólintás amivel nyugtázza a pénz beérkeztét?

more 2008.07.23. 13:14:12

a repulojegynel nem csak a kartyahasznalatert kell fizetni? mongyuk en azt se ertem, h miert, pontosabban h ennel a tipusu kartyanal miert kell,a masiknak miert nem...

more 2008.07.23. 13:32:17

Bocs, h ezt ide bekopizom, nem tartozik ide, de nem tudtam megallni:

www.nol.hu/cikk/499792/

majd errol is lehetne blogolni zeroek!!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.07.23. 13:37:47

Köszi more :) Már meg is találtam benne a kedvenc két szavam: "segély nincs".
Továbbra is szeretem az olaszokat :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.07.23. 13:40:40

"- Honnan jössz? Hallottuk, hogy Magyarországon sem jó a romáknak. Sterilizáljátok őket. Igaz? - kérdezik búcsúzóul."
Ó bár így lenne, fene a szemét fasisztaneonácziantiszemitaantikommunistaantiliberális fajtámat :)

more 2008.07.23. 13:41:04

igazabol mosma ertem, h az egyik olasz haverom miert nem ertette, h mi a baj a romakkal...aszonta naluk semmi, jol elvannak:))))))))))))

Higany 2008.07.23. 13:44:40

Én csoportos beszedéssel fizetek az UPC-nek és nekem is kiszámlázták a 96Ft-ot. Tehát magáért a számláért kérik el. Ráadásul ebben a hónapban rendkívül korrekt, gerinces, egyenes és kulturált módon ezt fekete alapra nyomtatott sötétkék betűkkel adták tudtomra. Valamint tájékoztattak arról is, hogy lejárt a hűségszerződésem és jövő hónaptól átraknak az 500Ft-tal többe kerülő díjcsomagba, ezt pedig a számla befizetésével veszem tudomásul. Csoportos beszedésénél, kedves tőlük...

Fabius 2008.07.23. 14:28:27

More: nem kártyahasználatért, azért max a bankod számolhat bármit. Számlakezelési díjnak hívják, és minden kártyás fizeti, igaz eltérő mértékben. A Dinners Club kártyások kétezer x forintot az én Mastercardos 780 al szemben.

Horizont 2008.07.23. 15:36:20

Elég pocsék érzés hogy bármit megtehetnek velünk...
Sok kicsi sokra megy....

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.07.23. 15:56:58

zero! Az OEP hogyan kerül a képbe? :)
Egyébként meg gusztustalan az összes nagy szolgáltató.

Edömér 2008.07.23. 18:54:58

Combi_TpK a gonosz szalonfasiszta
Én is jobban szeretem csekken fizetni a számlákat. Akkor és annyit fizetek, amennyi szerintem jár. Anyám már többször megjárta, hogy pont nyugdíj előtti napon próbáltak egyszerre vonni több mindent, olyat is vontak, ami nem volt jogos. A villanyt meg kikapcsolták szegénynek, mert nem próbálták meg még egyszer vonni, csak jöttek lekapcsolni. Szóval elég rosszak a tapasztalataim.

Edömér 2008.07.23. 18:58:23

Amúgy épeszű ember azt gondolná, hogy a csoportos beszedési díjra átszoktatáshoz az lenne a legcélravezetőbb megoldás, ha átvállalnák az ügyféltől az utalás díját.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.07.23. 19:53:56

Edömér

No, igen "ésszerű ember" .... ezeknél a cégeknél nincs olyan.

Csak azt nem értem, a Pannon/UPC/Invitel munkatársai is fizetnek be csekkeket ... az ötleteiket miért nem magunkon/családjukon tesztelik le ?

Madou · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.07.28. 15:12:42

Felhívtam őket, seperc alatt elintéztem, hogy a 96Ft-omat jövő hónapban jóváírják. Nem mondták, hogy ez automatikus, szóval ragadjátok meg a telefont...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.07.28. 18:07:39

Madou

ügyes vagy! .-)

Egyszerűen nincs idegzetem ilyen meleg telefonon emberekkel vitatkozni ...:-(

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.07.29. 20:04:29

"egyesületünk álláspontja szerint minden olyan többletdíj, amely többletszolgáltatást nem tartalmaz, és olyan tevékenységhez kapcsolódik, amely a szolgáltatás elengedhetetlen részét képezi, tisztességtelen szerződési feltétel." - ez azt jelenti hogy a postaköltség, és egyebek nincsenek bent a havi díjban, hiszen az egy olyan többletdíj, ami nem tartalmaz többletszolgáltatást, ettől a pillanattól kezdve akár jogosan is számlázhat ilyen díjakat, hiszen több százezer, vagy millió számla postaköltsége már nagyon jelentős...patkány módon juttatja tudomásunkra, de kérem, ez a kapitalizmus, a nagyvállalatok az urak, mindenért fizetni kell, nem is beszélve a számlamásolatokról, hívásrészletezőkről, felszólítólevelekről...