A világ legviccesebb építkezése lenne ez a 4-es metró, hanem a talpunk alatt zajlana ez a tragikomédia, és nem kóstálna cirka 520 milliárd forintot.
Az építkezés kellős közepén jönnek rá, hogy kell az összekötő alagút a Gellért téri megálló előtt? Hát milyen terveket készítettek?
Bamco szerint (az alagútfúrást végzó cég) szerint nem kell engedély az alagútra.
A DBR Metró projektigazgatóság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szerint kell engedély.
A Bamco engedély nélkül fúrt 17 métert alagutat. Az NKH leállította a fúrást.
Az építkezés helyszínét azóta a BKV biztonsági őrei őrzik.
És mi miatt megy ez a kötélhúzás? Miért játszanak a fúrópajzzsal? Megy-nem megy? Fúr-nem fúr?
Az a lényeg, hogy mikor ér a Fővám téri állomáshoz a pajzs! Ugyanis az állomás építése legalább 4 hónapot csúszik, és ha emiatt nem tud ott tovább haladni a fúrópajzs, akkor az napi 7,5 millió forintos kötbérbe fog fájni a BKV-nak, amit a Bamco-nak kell kifizetni! 120 nap * 7,5 millió = 900 millió forint.
És mennyi a büntetés az engedély nélküli fúrásért? Maximum napi 1 millió forint!
Az átkötő alagút engedélyének kiállításának ideje maximum 60 nap. Vagyis, ha ügyesen elhúzza a szakhatóság -mondjuk a BKV nyomására-, a Fővám téren való 4 hónapos ácsorgás lecsökkenthető a felére. 450 millió vagy 900 millió forint kötbér? Erről szól ez a bohózat ....
Megéri uraim? Nem loptak még önök eleget? Kevésnek találták az 520 milliárdot?
És a szokás napi mókás-vicces szösszenet a "4-es metró építése" című valóságsóból:
"Nem kizárt, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a a fúrást végző Bamco konzorciumnak vissza kell majd tömnie a metróalagút egy részét. Ha a cég jogkövető módon akar tovább dolgozni, és nem szeretné, hogy még több bírságot hajtson be rajta a DBR Metró Projektigazgatóság, vissza kell állítani az eredeti állapotot. Ez a gyakorlatban a kérdéses rész visszatömését jelenti, hogy aztán hozzáfoghassanak annak ismételt kifúrásához..."
Nos, szerintem az lenne a legjobb, ha az Etele tértől kezdve tömnék be az egész kócerájt, és Önök kedves városvezetők, DBR-esek, BKV-sek, Hídépítő Rt-sek és Bamco-sok elhúznának a picsába, és legyenek kedvesek szórakozni egy másik ország másik fővárosának másik 520 milliárdjával ...