Skip to content


       Szűrés lista

Svájc ezt is megcsinálta

Nem elég, hogy Svájc előrukkolt itt nekünk a nagy hadronütköztetővel, de a napokban adják át az ország első metróvonalát ... Eb-t is rendeztek, szerencsés évük van!
A lausanne-i M1 csak földalatti villamos volt, de most lett kész az M2-es vonal.

Természtesen még véletlenül sem szeretném párhuzamba állítani a mi 4-es metrónkkal, aminek az építése - minő véletlen a poszt időzítése- pont ma állt le. Főleg azért sem, mert a mallorcai metróról készült posztra még DBR sajtóközlemény is született, most pedig szerencsétleneknek erre nem lenne idejük, foglalkozzanak csak a Bamco-val.

Nos, a lausanne-i M2:
2002-ben döntöttek az építéséről, még abban az évben ezt népszavazáson meg is erősítették. 2003-ban el is kezdték építeni, és 2008. október 27-án át is adják a nagyközönségnek. Lehetséges, hogy ebben az is szerepet játszott, hogy ott nem tartottak színelőadást az épülő állomáson, vagy mert nem szopatták körbe egymást kötbérekkel. Nem tudom ...
A vonal hossza 6 kilométer, 14 állomással rendelkezik, ebből 3 állomás kinti, 2 állomás fedett, de felszíni, és 9 állomás rendes metróállomás.

Ja, a lényeg: 735 millió svájci frankból, vagyis körülbelül 111 milliárd forintból készült el. És van egy szakasza, ahol 12%-os az emelkedő, ezzel világrekorder is, az egyik videón lentebb majd látszik.

Lehet, hogy mégis lesz DBR sajtóközlemény, ahol szépen majd megmagyarázzák, hogy a svájciak a hülyék, és a mi metrónk költsége átlagos, a maga 522 milliárdjával?!


Csak azt nem értem, hogy Klados meg a Demszky miért nem repülnek ki Lausanne-ba, hogy:
-Jónapot kívánunk, Budapestről jöttünk, mesterségünk címere metróberuházó és 18 éve metróval kampányoló főpolgármester, ugyan árulják már el, hogy hogyan lett kész ilyen rövid idő alatt, egyáltalán hogyan lett kész határidőre, és miért kerül a mi szívünkcsücske metrónk árának negyedébe?
-Áh, értem, Önök nem lopnak el pofátlanul többszáz milliárdot. Érdekes, erre nem is gondoltam. Hát, akkor üres kézzel és jó tanács nélkül kell hazautaznom. Gyere Gusztáv, még benézünk a bankba. De majd te beszélj, a te angolod biztos jobb ....

Svájciak ... nem értenek ők az építéshez ...

Címkék: demszky metró abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr17686145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bojan Krkic Perez 2008.09.29. 09:12:20

Mindjárt elsírom magam :( Én még bizakodok az országgal kapcsolatban, de egyre nehezebb.

Bezuhov. 2008.09.29. 09:39:45

zero!
Téged simán felvennének a hörtv-hez oknyomozónak. :))

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.09.29. 10:03:50

Majd megnezzuk a hetvegen. :) Komolyan, miota itt elek, nem olvasok indexet es ide is csak a szalagcimek miatt nezek be. :)
Nincsenek ciganyok sem, es lopas sem. De metro meg alagut az van.

:)

sziasztok

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 10:05:13

Bezuhov

Ez most dicséret vagy kritika?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.29. 10:11:51

zikkhájl mindenkinek :)

"Csak azt nem értem, hogy Klados meg a Demszky miért nem repülnek ki Lausanne-ba, hogy:..."

Nem kellene elmenni odáig, a szomszédos Bécset is elég volna megnézni a 6 metrójával ;) Az U2-t főleg ,amit az EB-re hosszabbítottak meg ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.29. 10:22:05

Persze, hogy olcsóbb a svájci. Ott nincsenek extrém talajviszonyok, sehol a Duna, csak úgy száguldhatott a fúrópajzs. :)

Bezuhov. 2008.09.29. 10:28:35

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 10:05:13

találd ki! xD

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.09.29. 10:35:34

Háát igen. Mert míg itt meg lehet tollasodni, ott azért komolyabb a kontroll.
Kérdezem én mi jó retkes lófasz plusz 35MrdFt többletköltség?????
Még a Gellért térig jutottak csak!
Ennyi nem kalkulált munka nem lehet.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.29. 10:51:13

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 10:05:13
Bezuhov

Ez most dicséret vagy kritika?

A szokásos faszparasztkodása mint mindig. De azért örömteli, hogy vannak olyan emberek az országban, akiket nem zavar pár száz milliárd lenyúlása.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.29. 10:55:43

"De azért örömteli, hogy vannak olyan emberek az országban, akiket nem zavar pár száz milliárd lenyúlása. "

Az úriember nem Deutschland-ban ténykedő vendégmunkás? oO

binike 2008.09.29. 11:09:55

522 milliárd? lesz még több is (sajnos) ... de tényleg megkérdezném és összevetettném hogy a svájci metró mért olcsóbb a magyarnál ... TÉTELESEN ... az uccsó kavicsig ... (bocsi inkább mitől olcsobb a svájci)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 11:14:42

"Kérdezem én mi jó retkes lófasz plusz 35MrdFt többletköltség?????"

A legviccesebb , hogy a Bamco, teljes, szerződésben foglalt munkadíja 45 milliárd, és erre kérnek még felül 35 milliárdot.

Ez olyan mintha veszel egy újépítésű lakást 12 millióért, aláírod a papírokat, és a félidőben szólnak neked, hogy elnézést, de 20 millióba fog kerülni.... fizetnél-e?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.09.29. 11:17:56

de ott nincsenek is tele a pártkasszák olyan szépen, mint nálunk! hülye svájciak.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.09.29. 11:20:18

Mennék a bíróságra magas térdemelésbe.

S még szinte félúton sincsenek a fúrással. Már 35Mrd!
Szóval hihetetlen. Mert megértem, hogy van nem kalkulált többletköltség. Báár érthetetlen. Ha valami nincs a szerződésben azt nem csinálom meg. Vagy arra a pluszra különszerződés külön díjért. Nem ám megcsinálom szorgalomból aztán hasraütve 36Mrd!
Lófaszt fizetni nekik. Miért csinálták meg. Nyeljék le a békát.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.09.29. 11:24:05

"Jó napot kívánok! Szeretnék kérni egy almát."
"Kettő lett maradhat?"

Lithium78 2008.09.29. 11:24:16

A Svájciak hülyék, nem tudnak még egy metrót se tisztességesen megépíteni. Nem tudják, h kell a népnek ígérgetni, majd további ígéretekkel kordában tartani őket. Nem ismerik a korrupció és a kenőpénz lehetőségeit, amik a leg zavarosabb rendszerben is csodálatos módon elrendez mindent.
Küldjük ki nekik Demszkyt, had tanuljanak.

derelyegrádi szellem 2008.09.29. 11:36:26

"zero!

Téged simán felvennének a hörtv-hez oknyomozónak. :))"

Komoly érvrendszer.

Bezuhov csak arra harap mint "oknyomozás", ha a Népszabiba, bemutatnak - mint bizonyítékot! - egy olajoshordót, ami mellett álló faszi elmondja, hogy bizony ő ebben égette el a Simicskától kapott faxokat. Na az oknyomozás. Amit A Hír tv csinál az nem, ugyan ők találták meg VERES elvtárs adócsalásért 3.5 évre ítélt haverját (akit a rendőrség hogy hogynem nem talált), igaz hogy a Hír Tv-ben megejelent felvételek alapján indult a Weisenberger ügy, amiben már vádat is emeltek. Onnan tudhattuk meg Zuschlag ifjúkommunistán kereszetül, hogy az ifjúszocik igazából hogy is vélekednek egymás között (Soha töbé nácizmust pólóban) a holokauszt áldozatairól.Onnan tudhattuk meg , hogy Horn úr hogyan értékeli a népszavazás eredményét, ha egy kicsit őszintébb a maligánfokok hatására, és stb.

De ezek csak hörrögetések, bezzeg a Népszabi.

A svájciak titka meg olyan egyszerű mint a pofon: Ott nem Demszky a polgármester, meg nem ilyen szdsz-mszpés faszkalapok/tolvajok irányítják a várost. És mindehhez elég ennyi is.

derelyegrádi szellem 2008.09.29. 11:58:56

Meg hát aztán ez is hozzátartozik a dologhoz, egyszer náczifasiszta Index ezt írta:

„Elérkezik Olti Ferenc, Demszky Gábor szomszédjának, a 4-es metróprojekt (DBR) felügyeletére nemrégiben kinevezett BKV-vezérigazgató-helyettesének ideje: kötbérterhek nélkül kell betartatni a kivitelezőkkel a határidőket. Közeledik a szeptemberi iskolakezdés, és a Fővám téri állomás építkezése legalább kéthetes csúszásban van.”

Ebben benn van az egész, anyi kiigaztíással azóta kiderült, nem a "legalább 2 hetes csúszás" a fő gond.

De ettől függetlenül előttem van Olti úr megbízása.

Demszky kertisütöget Budakeszin a szomszédjával a Ferivel.

- Te, Feri nagyon jó ez a tarja, nincs kedved metro beruházást vezetni?
-Dehogynem Gáborkám!
- És mond, értesz te valamit ehhez?
- Amennyit te, annyit biztos....
- Ez igaz, na proszit...

Marcellusca 2008.09.29. 12:13:42

Lithium!

Megelőztél, én is erre gondoltam.
A szerencsétlen svájciak és sógorok (meg a zösszes unijós népek) nem tudják, hogyan kell egy projektből megtölteni a pártkasszákat, a haverok és a saját zsebüket.
Még illen béna nípeket!

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.09.29. 12:20:32


Lehet hogy valakik elkezdtek kalkulálni, és rájöttek, hogy az idáig összelopott 1000-1500 milliárd forint kevés lesz a 2010-es kampányra, meg az éhes szájak betömésére....

Marcellusca 2008.09.29. 12:38:42

anti troll!

Ne légy naív! Azt nem az éhes szájak betömésére fordítják! Hanem - ahogy megboldogult Salamon Béla mondja a jelenetben - : "HA ÉN EGYSZER KINYITOM A SZÁMAT! ...."

rolika 2008.09.29. 13:43:52

szomorú belegondolni, hogy a történelmi lehetőségként emlegetett európaiúniós-támogatásokat eltékozoljuk/-kótyavetyéljük hülyeségekre, fölösleges metróra, sehonnanból sehova vezető hidakra, völgy nélküli völgyhidakra, hegy nélküli alagutakra. nesze neked, 21. századi marshall-segély!
meglátjátok, úgy fogunk járni ezzel az irdatlan sok baromsággal (persze nagyobb léptékben), mint az egyszeri cigányemberek, akiket a putriból betelepítenek az összkomfortba, aztán egy év múlva nincs parketta, meg nyílászáró, és egy ló néz ki az ablakon!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.09.29. 14:01:33

Az a röhej, hogy megy itt az anyázás, de annak senki sem néz utána, hogy a metróvonal kb. harmada-fele már eddig is létezett (fogaskerekű üzemmódban), valamint a legsűrűbb követés egyes szakaszokon 6 perc, a vonatok hossza meg max. 30m. (mint nálunk egy rövidebb villamos).
Ja, és egyvágányos szakasza is van.

Ettől még nem mondom, hogy a négyesmetró megéri a pénzét, mert marhára nem.

De ha holnap Galatiban az 5-ös buszra kiraknák a "METRO" táblát, akkor jönne a következő poszt, hogy Galati megépítette a legolcsóbb metrót stb stb.

GatyaPityu 2008.09.29. 14:30:12

Zero, nekem tetszik a cikk (meg általában a többi is), ha ez számít valamit. :-)

Az angolul beszélő demszkáj pedig azt hiszem, hogy a mai napom fénypontja volt! :-D Igaz, hogy én sem vagyok jobb angolból, sőt, úgyhogy nem is az angol megszólalással van bajom, hanem azzal amit mond, és az az átélés ahogy mondja a hülyeségeit, hazugságait... na, az nem semmi. :-D
"ájem dö méjör sínsz nájntíínnájti, end áj tel jú dö szíkret váj: bikóz vi rikonsztráktid end develópd dö sziti színsz nájntíínnájti".
Hogy nem szakad rá a fejére a plafon!!!

rolika 2008.09.29. 14:31:10

comandante, de miért van az, hogy nálunk mindig csak nehezítő körülmények vannak? tényleg frankdrebin-ország lennénk?

reKorrekt 2008.09.29. 14:38:52

Comandante en Jefe · local.blog.hu/ 2008.09.29. 14:01:33

Részben igazad van és kösz az infókat. De: 1 egység M4-es 300%-kal többe kerül? De ez nem is helyes megközelítés, hisz ekkora összegnél már rég nem szabad a többszörös nézni, mert nem beszédes, ilyenkor már a sima különbözetet kell megmagyarázni, ami számításaim szerint (kiépítési hossz arányosítás után) +337 Mrd.

337.000.000.000 Ft!

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.09.29. 15:03:25

Hejh, szép az élet damdadam :)
Csodálatosan szép napot kedves emberek.
Comandante en Jefe -> Te is nagyon jól tudod, hogy miért anyázunk itt. A svájci, mallorcai, stb. metrók csak kontrasztos példák, hogy hogyan is lehetne. Emlékszem egy VEKE-s cikkre, amiben vmi ilyesmi volt írva: "...a metró nem attól metró, hogy alagútban megy, és egy harmadik sínről szedi az áramot..." Egy külföldi várost hoztak példaként, ahol villamos üzemmódban is tudott közlekedni a "metró" sőt, az ottani hévvel is kompatibilis volt. Dehát hülyék ezek, "mi első Gábor csináljuk jól".
6 perces követési idő szerintem elég egy 130k-s városnak (de a hülye svájciak biztos nem készítettek tabulmányokat arról, hogy milyen paraméterekkel építsenek metrót), nyilván nem fognak annyian utazni a lausanne-i metrón, mint szikesfővárosunkban...

Nácziabbul fogalmazva: Maschinengewehr az kellene már beszéljen a politikai elit arcába bele oda.

öööö...izé 2008.09.29. 15:38:05

óóóóó


most találtam ezt a szösszenetet:

"A francia, német, osztrák és magyar tagokból álló Bamco konzorcium az elmúlt másfél évben mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, 37 milliárd forintot kérve, míg az összes többi, csaknem 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét. A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, amelyek közül mintegy 25 bizonyult jogos igénynek, összesen 1,6 milliárd forint értékben, ennek a kifizetése folyamatban van."

itt a cikk is:

ingatlanmenedzser.hu/lakaspiac/20080929_kiszall_egy_kivitelezo_meg_kesobb_lehet_4.aspx?s=rss

Horizont 2008.09.29. 16:00:38

Az svájci föld ez meg itt magyar föld!!Óriási a különbség.
Máshogy megy benne a fúrópajzs:)Vagy nem is a földben van a különbség???
Különben is Demszky az életét tette fel a 4-es metróra és ha beledöglik akkor is meg fog épülni.
Kerül amibe kerül-nekünk, nem nekik!
Comandante 14:01
Persze hogy nem lehet 100%-osan összehasonlítani semmit de az arányt és irányt igen és ha a különbség szembeszökő akkor kiakad az ember,anyázva vagy nem anyázva!

more 2008.09.29. 16:15:03

jovan jovan, de svajc naci mint tudjuk, mi pedig nem, ugyh kernenk szepen nem hasonlitani a liberalizmus fellegvarat egy csokott naci szarkupachoz!!!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.29. 16:24:38

Én nem értem ezt a többletköltség izét. Ilyen is csak a közszférában van. Ha elvállalok valamit, és aláírom a szerződést, akkor qss van. Saját kockázat, amit fel kell mérni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 16:35:26

Comandante en Jefe · local.blog.hu/ 2008.09.29. 14:01:33

A Keleti Pu-t az Etele térrel össze lehetne kötni, csak a Déliből kell tovább vezetni a metrót a vasúti síneken.

Ja , hogy az nem biznisz, mert nem kell alagutat fúrni, meg 10 állomást megépíteni?
Miért most fúrják az alagutat ?
.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.09.29. 16:37:49

korrekt:

A négyesmetró baxott drága.
És ami ennél is nagyobb baj, hogy veszteséges beruházás (vagyis sohasem hozza vissza az árát).

Erről van bőven anyag a neten, az egyik kedvencem pl. ez:
kispad.hu/blog/200506/mese-a-jatekmetrorol-1-resz.html

De ezekből a fentihez hasonló osszehasonlításokból frankón nem derül ki semmi, mert teljesen értelmetlenek.
A "metro" elnevezest tök különböző kategóriájú (és építési költségű) dolgokra húzzák rá, sima villamosra, de még olyan is van, ahol buszra :)

---

A felütés meg külön vicces, tekintve, hogy az LHC 100% létező alagútba épült bele (a korábbi LEP berendezés helyére) - ezen kívül többek között magyar részvétellel, szakmai és anyagi hozzájárulással készült és fog üzemelni...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.09.29. 16:41:09

zero:

"A Keleti Pu-t az Etele térrel össze lehetne kötni, csak a Déliből kell tovább vezetni a metrót a vasúti síneken"
Már úgy érted, a felszínen? Hát az mondjuk pont elkerülné a belvárost... (mert ugye nem véletlenül vannak közbülső megállók).

Lenne viszont egy ilyen alternatíva:
members.chello.hu/g.istvan/
Ez épp úgy biznisz, viszont több haszna volna.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 17:00:39

Ja, most már értek mindent:

"A hétfőn érkezett eredmények alapján a fővárosiak egyre tájékozottabbak a metróépítéssel kapcsolatos kérdésekben, megértik és elfogadják, hogy a hasonló beruházások esetében, ahogy külföldön, úgy itthon is adódhatnak előre nem látható műszaki nehézségek, és a problémák ellenére is fontos és szükséges a metróberuházás - ismertette a Marketing Centrum felmérésének eredményét a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

Számos műszaki nehézség adódott az elmúlt néhány hónapban a beruházás kapcsán - jelenleg az alagútépítés felfüggesztése foglalkoztatja a legélénkebben a közvéleményt -, de a megkérdezettek túlnyomó többsége érti, hogy egy ekkora beruházásnál szükségszerűen adódhatnak problémák.

A budapestiek egyre tájékozottabbak, egyre több emberhez jutnak el a 4-es metróval kapcsolatos információk, és egyre többen látják, hogy a projektnek mennyi pozitív hatása van Budapest közlekedésre, hogy a felszíni közlekedés javulni fog, Budapest levegője tisztább lesz.

A lakosság - a felmérés eredménye szerint - kezdi elfogadni, hogy bonyolult, sokszereplős beruházás a metróépítés, így a közvélemény egyre kevésbé hajlamos bűnbakokra hárítani a felelősséget. "
www.hirszerzo.hu/cikk.operativ_jatszma.81321.html

Birka ország birka fővárosának 4-es metrót!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.29. 17:07:49

Ja, M4+ pont ígéretes :)

"Már úgy érted, a felszínen? Hát az mondjuk pont elkerülné a belvárost... (mert ugye nem véletlenül vannak közbülső megállók)."

Figyelj, ha átadják, te mész a Köztérsaság térre, én meg a Rákóczi térre utasokat számolni :-))

Már eleve el lett baszva.
2004-ben még 195 ÖSSZKÖLTSÉG (!!!) volt.
Végiggondolta mindenki, ennyiért még megéri!

De most 4 évvel később már 522 milliárdnál tartunk, és ennyiért már nem éri meg!
Ráadásul 5 perccel (!!!) lesz rövidebb a menetidő, mint a piros hetessel? 5 percért 522 milliárdot?
nem lehetett volna másra elkölteni a pénzt, ami tényleg segít Budapest közlekedésén?

Mindig ez a 2006-os cikk jut az eszembe, ahol szakemberek számolgattak egy kicsit:

ÁTÉK A SZÁMOKKAL
A 4-es metró építése hozzávetőleg 386 milliárdba fog kerülni a fővárosnak a jelenlegi számítások szerint. Ez a közel 400 milliárd, szintén közelítő adatok alkalmazásával, az alább felsorolt beruházásokra volna elegendő, melyek hatékonyság tekintetében sokszorosan meghaladják az új metróvonal jelentőségét.

• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) 150 Mrd

• 5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) 50 Mrd

• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, budai kerületek tehermenetesítése) 20 Mrd

• a fővárosi autóbuszpark kétharmadának cseréje (kb. 1000 jármű) 50 Mrd

• villamosjárműpark és -pályák korszerűsítése (az UV-k kivonása a forgalomból) 50 Mrd

• a rossz minőségű utak felújítása (500 millió/km-rel és 100 km-rel számolva) 50 Mrd

• a Moszkva tér átépítése 20 Mrd
A rendelkezésre álló összeget még el sem költöttük, mégis látványos forgalomcsökkenést tapasztalnánk a városban. Ha ehhez hozzáadjuk az M0-ás befejezését, amivel a tranzit-teherforgalmat kizárjuk Budapestről, ugyan kicsit meghaladjuk a keretet, de az esetenkénti útfelújításokon kívül nem találkoznánk dugókkal, a közlekedési zaj kikerülne a gyérebben lakott külső városrészekbe, sőt még a tömegközlekedés helyzetén is javítottunk.

www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=6

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.29. 17:17:09

"megértik és elfogadják, hogy a hasonló beruházások esetében, ahogy külföldön, úgy itthon is adódhatnak előre nem látható műszaki nehézségek, és a problémák ellenére is fontos és szükséges a metróberuházás - ismertette a Marketing Centrum felmérésének eredményét a DBR Metró Projekt Igazgatóság."

Apátok tetves túrós faszát a szátokba, aztat.

"De most 4 évvel később már 522 milliárdnál tartunk, és ennyiért már nem éri meg!"

A zinfláció meg a zorbán miatt van minden.

"Ráadásul 5 perccel (!!!) lesz rövidebb a menetidő, mint a piros hetessel? 5 percért 522 milliárdot?"

A zinfláció meg a zorbán miatt van minden.

"nem lehetett volna másra elkölteni a pénzt, ami tényleg segít Budapest közlekedésén?"

A zorbán meg a zsidesz ellopta a pénzt.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.09.29. 17:36:33

"Figyelj, ha átadják, te mész a Köztérsaság térre, én meg a Rákóczi térre utasokat számolni :-))"
Mindkettőnek lesz azért forgalma - a Rákóczi térnek valszg. egész nagy. - a villamosok miatt.

Ennek ellenére a négyesmetrónak nem lesz elég forgalma, mert nem érinti az agglomerációt - de akkor az nem megoldás, hogy a belvárost SE érintse! Illetve jobb híján szükség lehet egy ilyen vasútra, de annak köze nem lesz M4-hez és a két pályaudvar KÖZÖTTI terület közlekedéséhez.

"2004-ben még 195 ÖSSZKÖLTSÉG (!!!) volt.
Végiggondolta mindenki, ennyiért még megéri!"
Ez nem így van. A belinkelt cikk (M4+) témája pl. 2002-ben jelent meg a sajtóban, ill. szakmai közönség elé is került.
Volt egy nyilvános vitasorozat a Népszabadságban.
lorro.hu/twiki/bin/view/Kozlek/M4ASajt%f3ban

"Mindig ez a 2006-os cikk jut az eszembe, ahol szakemberek számolgattak egy kicsit:"
Ez a cikk eléggé közút-központú. Azért az szeritem világos, hogy Bp. közlekedési problémáinak megoldásához egy jó tömegközlekedés a kiindulópont.

Számomra érdekesebb volt a Csordás-féle költség-haszon lista. Az még olcsóbb M4-gyel számolt, de úgy is szinte MINDEN megelőzte. Keresem...

---

Birkázni meg kár. Ez tipikusan olyan kérdés, amit laikusnak nem kell tudnia megitélni.

Corry 2008.09.29. 17:46:26

Én beleolvastam a wikipédiás cikkbe, az elején. Kb. 6 km hosszú a metró és 1,5 km már megvolt, ha jól értettem.
A szerelvények 30 m hosszúak, de senki ne akarjon erre a meredekségre körúti stukákat. Továbbá az alagútfúrás költsége szempontjából tökmindegy, hogy 10 vagy 100 méter hosszú a kocsi. A sínrendszerek közti különbségek és a kávzi sík/hegyvidéki talajban való építkezés költségvonzatait nem tudom.


De vegyük Bécset!
www.wien.gv.at/vtx/rk?SEITE=020080916017

Ez a rész érdekes:

* Gesamtnetzlänge U-Bahnneubau: + 19 km
* Investitionskosten U-Bahn: ca. 1,85 Mrd. EUR (4. Ausbaustufe
U-Bahn)

Ergó +19km 1,85Mrd. EUR -ból.

De mindenkit megnyugtatok, ha a gugliban a
bahn neubau kosten wien

összetételre keresel, akkor az első linken az ottani metróiroda magyarázza meg, hogy miért is lett drágább a bécsi metró a müncheninél :-))))

Horizont 2008.09.29. 17:58:00

Corry 17:46
Ezek szerint mindig drágább valami az előzőnél?
És mindig megmagyarázzák?
És az emberek mindig beveszik?

Corry 2008.09.29. 21:12:08

Nem olvastam utána, mert a bécsi dolog nem annyira érdekel. A sarokszámok inkább.

Abból sportot űzünk, hogy keresünk a budapestinél olcsóbb metrókat.
Van egy javaslatom az indirekt bizonyításra és itt a hozzászólásokat kritizálóknak is fel van festve a pálya:

Keressünk a budapestinél drágább fajlagos költségű metrót, és hasonlítsuk össze a kettőt!

kacsa! 2008.09.29. 21:53:17

Nem értenek ezek a svájciak hozzá. Kontármunka.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2008.09.29. 22:29:35

az egyik útépítő cég embere azt mondta a németekre nem tudnák utat építeni, hát igen valamit rosszul csinálnak ott nincs kátyú :D

szonik 2008.09.30. 01:01:46

Na, ez már azért jobb összehasonlítás, mint a múltkori agymenés az LHC-vel.. ;) (azért mondjuk azt én nem mondanám, hogy Svájc rukkolt elő az LHC-vel, mert egész Európa fizetett bele. Igen, Magyarország is ilyen 1-2milliárd forintot.)

Corry 2008.09.30. 08:05:33

szonik, az LHC-vel történt összehasonlítást szerintem senki nem vette komolyan. zero viccelni próbált, és sikerült is neki, mert röhejes a mertóépítés itt minálunk.
Mindazonáltal zero vicces írásához hasonló vicceseket lehet a DBR mertó oldalán olvasni, amikor azt írják, hogy a nép nagy része elfogadja és megérti a mostani építés menetét és költségeit. Annyi a baj, hogy ők ezt nem igazán viccnek szánták.

Corry 2008.09.30. 09:16:52

Idevágó téma:
www.origo.hu/itthon/20080930-megszunik-a-4es-metrot-felugyelo-vezetoi-poszt.html

Az a nagy szerencsénk magyaroknak, hogy ennyi univerzális szakember van ebben az országban. Egyszer a metro projektet felügyeli, máskor meg informatikai igazgató. Le a kalappal, ez az ember mindenhez ért.

Volt a Sas Józsinak egy dala a Varia dal, ezen a linken a végefelé olvasható, tanulságos:

www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=14924

Csak most ki a pótolhatatlan ember, aki régen a közönség szerint a Kádár volt?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.09.30. 10:11:28

Corry! Nagyon ott van a cikk!
Basszus a komcsiknak nem semmi köpönyegük van.
Mert jól forog!

derelyegrádi szellem 2008.09.30. 10:30:51

Noname

A komcsik csak és kizárólag a részecskék világában értelmezhetők. Olyannok, mint a feles spinű elektron. Kétszer kell körbeforduljanak, hogy egyszer ugyanazon oldaluk látszon. :)

Corry 2008.09.30. 21:28:05

Elnézést kérek mindekitől, hogy az elébb belinkelt anyaghoz nem írtam semmit. Most már ez a topik a végét járja de újra és újra felbukkan.
A belinkelt anyag kincset rejt magában: földalatti vasutakat hasonlít össze a költségek szempontjából, az európaiakat részletesen, az amerikaiakat már kevésbé részletesen tárgyalja. Talán a téma újabb felbukkanásakor nagy hasznát vesszük ennek a cikknek.

süti beállítások módosítása