Skip to content


       Szűrés lista

Szórja a pénzt a BKV

Szűk két és fél év alatt összesen 1 milliárd 263 millió forintot fizetett ki a BKV 53 különböző tanácsadó cégnek, tudta meg az Index. A legtöbb pénzt a Cemi Kft.-nek fizették üzleti tanácsadásért, összesen 283,6 millió forintot, az IFUA 107 millió forintot üzletviteli, eszközgazdálkodási tanácsadásért, és az AAM 103 millió forintot (nem meghatározott jellegű) tanácsadásért. Az AAM-nek egyébként 2,66 milliárd forintos keretszerződése volt 2007-2008-ra, (ebből közel 2 milliárd a 4-es metro projekt tanácsadása) amelyből még 2008-ban kifizettek neki 30 millió forintot.  A teljes cikk itt. Annak ellenére, hogy ez a közel másfél milliárd a fele az új paraméterkönyvön megspóroltaknak.

 

    A BKV-nek a saját honlapján közszemlére tette a 2006 után kötött szerződéseit.  A listából kiderül, hogy nem csak tanácsot adni éri meg rohadtul, ha a BKV a megrendelő, hanem a különböző karbantartási munkálatokra és szállításra is érdemes jelentkezni, hisz a cég sokszor közel ötszörös árat fizet az ilyen jellegű munkákért (is).

Hogy egy példát említsünk, 33 db Voith Diwa sebességváltó felújításáért 121 116 600 forintott fizetett(3 670 200 Ft/db) a közlekedési vállalat a Proxima híd kft-nek holott a cég honlapján feltüntetett árak szerint a Voith Diwa felújításának az ára mindössze 950 000 FT. Összesen 31 350 000 Ft a 121 milla helyett? Hol a maradék 90 millió? Érdekes. Járulékos költségek? Nem mellesleg a Proxima végzi 103 db ZF sebességváltó felújítását is melyért 300 653 288FT-ot zsebelt be (2 918 000Ft/db) . A honlap ára szerint ezeknek darabja csak 671 000FT-ba kerülne. Ez esetben 230 millió helye nincs meg. 

Azért a Proxin kívül is találhatóak fent elgondolkoztató szerződések. Például, hogy mi kerül 44 millió forintba 5 db Ikarus 280-as busz karosszériájának felújításában, holott az ilyen 10-20 éve gyártott buszokat már használtan meg lehet kapni alig 1 millióért. És mi került 160 millióba a 28-as és az 56-os villamosok felújításához használt sínek szállításában? Vagy a MOL-LUB kft. például 1 év alatt 53,5 millió forintért szállított fagyálló folyadékot a BKV számára. Ami kb. 110 tonna (!) fagyálló lenne, a piaci ár szerint.

Persze lehet, hogy megint én látok rémeket és ezek a dolgok tényleg ennyibe kerülnek. Mindenesetre ha tényleg így van, akkor megértem, hogy totál veszteséges a cég (13 milliárd /év mínusz) és azt is, hogy hánynak a sok-sok bliccelőre. Egy másik elmélet szerint viszont kurva könnyű rákenni a hiányt az utasokra és mindezt beadni a közvéleménynek a sok-sok látszatintézkedéssel.

Mivel személyesen is érintett vagyok a dologban (nemrég próbált behajtani rajtam a cég 103 000 FT-ot arcra) szeretnék mindenkit emlékeztetni, hogy a BKV továbbra is folytatja a kamu büntetések behajtását az utasokon.

Címkék: bkv pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr97750111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.05. 09:19:36

Én is elmegyek tanácsot adni, ha ilyen jól lehet vele keresni. Ahogy elnézem az összegeket, pár csuklós buszra azért futotta volna a tanácsadói pénzekből.

Aztán itt vannak a felújítási költségek. Ez ugyanaz a szituáció, mint a MÁV-nál. Az kiadja a vagonok felújítását az Északinak, vagy akármelyik pacsicégének bődületes összegekért. A BHV kocsit olyan áron újítják fel, amiből lehetne venni legalább 3 halberstadti kocsit, amik ezerszer különb állapotban érkeznek Németországból.
A cikkben semmi meglepő nincsen...

ex-Zep 2008.11.05. 09:33:26

Arra adtak tanácsokat, hogy hogyan lehet minél többet lopni, majd busás végkielégítéssel távozni.

Tapmancs 2008.11.05. 09:58:10

És mit lehet tenni hogy ez ne így folytatódjon?

saku 2008.11.05. 10:13:30

na, itt lehetne polgari engedetlenkedni: senki ne vegyen jegyet/berletet egy evig! hatha beborul vegleg az egesz! aztan felszantjuk, beszorjuk soval es helyette elkezdunk egy teljesen ujat. :)

Tapmancs 2008.11.05. 10:17:15

Szerencsére nem vagyok Bp-i, nem is használom a bkv-t. :)

De ettől függetlenül felháborít.

REPARATUR 2008.11.05. 10:23:51

Szégyen és gyalázat ami ebben az országban folyik. HA egy blogger vagy híroldal ilyen információkhoz jut, akkor elképzelhetetlennek tArtom, hogy az illetékes hatóságok miért nem kezdeményeztek még vizsgálatot hűtlen kezelés, csalás, fiktív számlák, akármi miatt. Hacsak nem jó fennt is benne van mindenki, egy országos szintű mutyiban.
Valószínűleg nem véletlenül adják körbe az álami cégek vezetőit évente 2 évente más más pozícióban. Csak azt tudnám, ki gazdagszik megezen az egészen?

REPARATUR 2008.11.05. 10:26:15

saku: minden ilyen nemű kezdeményezésnek az a baja, hogy senki nem teszi meg. Vagy mert nem tud a mutyizásról, amit szépen elhallgatnak vagy félre tájékoztatnak, vagy mert egyszerűen nem érdekli. A mai társadalomban sajnos már nincs meg az az összetartás mint Deák idejében.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 10:32:32

Semmi baj sem lenne a tanácsadással, ha a BKV központjában 10-en dolgoznának, a főnök, a sajtós, a titkárnő, meg a 7 bérszámfejtő.

De több ezres a BKV vízfeje, de elküldeni senkit sem lehet, mert országos BKV sztrájk indul (persze a TESCO-ból százasával rúgják ki az embereket, érdekes ott a szakszervezet nem sztrájkol), akkor minek külsős tanácsadókra fizetni, ha a több száz ember ezért kapja a jó kis fizetését minden hónapban ?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.05. 10:42:57

Azért írjunk a BKV-ről jó dolgokat is :D
Például nemsokára itt vannak az Alstom M2 Metropolis szerelvényei, összesen 44 szekció. Juhúúúú
Mutatok képet is :D

www.logsped.hu/m21.jpg

reKorrekt 2008.11.05. 10:53:58

Az én kedvencem:
"63/T-45/2007 Pénzszállítás, pénzfeldolgozás és
értékcikkszállítás |
G4S Készpénzlogisztikai
Kft. | 2 év | 473 220 980 Ft"

Ezek szerint havi 20 millió forintba kerül csak a pénz- és értékcikk(ez mi a fasz lehet?)szállítás a BKV-nál. Napi 1 milla. Ez kb egy kisebb falunyi ember havi bérletvásárlásából befolyó árbevétellel egyenlő. Sajnos nem találtam adatot azzal kapcsolatban hogy mennyi a km díj, illetve hogy milyen időközönként és hány autó cirkál körbe Pesten, de nekem így is nagyon sántít ez a szám. Mot nem feltétlen arra gondolok hogy a G4S drága vagy túlfizetik, hanem hogy szarul van megszervezve a begyűjtés. Mármint pazarlón. De adatok hiányában mindez csak feltételezés marad. Mivel gondolom az ilyesmit szokták titkosítani...

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 10:55:02

"Semmi baj sem lenne a tanácsadással, ha a BKV központjában 10-en dolgoznának, a főnök, a sajtós, a titkárnő, meg a 7 bérszámfejtő."

Kedves, hogy egyből rám gondoltál :o)

buckafej 2008.11.05. 11:25:54

A BKV, és egész Budapest egy csőd.

Budapesten állítólag jön föl az MSZP.
Budapesten él állítólag az ország elitje.
Én nem élek Budapesten.
Nem vagyok MSZP-SZDSZ szavazó.

Én vagyok a hülye?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 11:40:51

Félkupica_Fehér_Főnök

Te melyik vagy a 10-ből?

Lithium78 2008.11.05. 11:52:53

" A BKV-nek a saját honlapján közszemlére tette a 2006 után kötött szerződéseit."

arra azért kíváncsi lennék, hány cég teszi ki ezt a weboldalára.

Lohengrin 2008.11.05. 11:57:57

"Lithium78 2008.11.05. 11:52:53
" A BKV-nek a saját honlapján közszemlére tette a 2006 után kötött szerződéseit."

arra azért kíváncsi lennék, hány cég teszi ki ezt a weboldalára. "

Elvileg az összes költségvetésből élő cégnek így kellene eljárnia. A tulajdonosokkal szemben nem lehetnek titkaik. Sőt a vezetőség fizetését is közzé tehetnék, prémiummal, tokkal-vonóval.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.05. 12:03:29

Azért az mekkora, hogy a G4S referenciái között nincs is megemlítve a BKV. Lehet, hogy nem voltak megelégedve a fizetéssel. :)

Hasznos kifizetés még:
Accord Group Kft./vezető kiválasztás/2007.11.08 teljesítéssel lezárult/6.774.856
Antal Attilát találták meg ennyi pénzből.

IFUA/üzletviteli, eszközgazdálkodási tanácsadás/2007.01.20 - megegyezés szerint/146.900.000
A BKV még mindig veszteséges, akkor szerintem rossz tanácsokat kaptak. A cég pedig ezt írja a honlapján:"Vállaljuk a felelősséget javaslataink megvalósításáért."

Meg még annyi észrevételem van, hogy tegnap, mikor Korrekt linkjét megnéztem, a fagyálló folyadék kb. a negyedik, ötödik volt a felsorolásban, írtam is, hogy addig néztem csak, mert már attól az egekben volt a vérnyomásom. Most pedig a fagyálló az első helyen áll. Sajnos nem emlékszem, mik voltak előtte. Költői kérdések: Miért változtatták meg? Csak formai, netán tartalmi változások is történtek? Kozmetika? Vagy csak szimpla véletlen?

reKorrekt 2008.11.05. 12:30:19

BKVfigyelőn ugyanezen témában indított topic admin hsz-e:
...
"Nah úgy látom megjöttek az Akácfa utcából a fizetett kommentelők, akiket ráborítottak erre a posztra, mert ciki a sikkasztás :)
Regisztrált kommentelés, majd előzetes moderálás jön ;) "

lol

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.05. 12:50:17

kill004 2008.11.05. 11:41:49
Off. Ez eddig is teljesen nyilvánvaló volt, de az nem pc. Az sokkal inkább hogy a rásszisták gyilkolták meg a szegény dolgos cigókat.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.11.05. 13:12:02

A tanácsadó cégek mindig is a pénzsíbolásra szolgáltak. A legjobb dolog. Ha teszemazt zöldségről adsz számlát, akkor az APEH megkérdezheti: na ugyan hol a zöldség / hol a négyesmetró / hol az új üléshuzat? Tanácsadásnál? Hát tanácsot adtam, na. Milyet, milyet? Hát bölcset.
A tanács elszáll, nyoma nincs (max. egy paksaméta papír, amiben állhat akármilyen fél óra alatt öszeütött bődületes baromság, nem kell jónak lennie, hiszen az sincs megírva sehol, hogy a tanácsot el kell fogadni).

Bicskas 2008.11.05. 13:55:10

egy kantányi korrekt leguán 2008.11.05. 10:53:58
Ezek szerint havi 20 millió forintba kerül csak a pénz- és értékcikk(ez mi a fasz lehet?)szállítás a BKV-nál.

értékcikk pl a jegy meg a bérlet, mert a nyomdaban még csak egy fecni, de a kasszában már 270 forintot ér

reKorrekt 2008.11.05. 15:00:17

Kösz, ezt tényleg passzoltam. Csak remélhetjük hogy ugyanazon fordulóval a pénzt is be szokták gyűjteni az árusítóhelyeken...

reKorrekt 2008.11.05. 15:07:47

Na akkor itt egy konkrét példa arra, hogy miként zajlik le egy baráti beszélgetés 'odafönt':
"...Lados megismételte, amit korábbi kihallgatásán már elmondott.Zuschlag János gyakorta szólt Őri Andrásnak, hogy 'kisnyúl, megjött-e a lovette'..."

forrás: index.hu/politika/belfold/lds3060/

Hüpnosz 2008.11.05. 15:07:57

off: árulja már el nekem vki, mi az a "pc"? Nem a personal computerre gondolok, hanem amit Combi is írt 4 hsz-el feljebb :).
On: Tapmancs, attól függetlenül, hogy nem vagy budapesti, háborítson fel nyugodtan, ugyanis a BKV-ba számolatlanul folynak az adómilliárdok. Illetve deh számolatlanul, ld. a postot :).

Horizont 2008.11.05. 17:39:08

Senkinek nem tűnik fel ott ahol kéne hogy hová folyik el ez a sok sok milliárd forint a BKV-nál??
Demszky nem lát, nem hall, nem beszél? És ennyire hülye is?
Legalább az eszébe jutna hogyha nem pazarolna a BKV, akkor több pénzt rakhatna imádott 4-es metrójába?:))
És honnan van ENNYI pénz?
BKV? Metró? MÁV? Már ez a mesterhármas is pont elég ahhoz, hogy kinyiffanjunk.És még hol a többi pazarlás??

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:42:36

Optimista

ne légy naiv....

Ki a BKV tulajdonosa?
A Főváros, vagyis Demszky.

Szerinted nem kapott 10-30%-ot ebből a pér milliárdból????

Horizont 2008.11.05. 17:51:12

Mindig megkapom ezt a naív jelzőt:))
Pedig ott áll: Optimista!!

zero
Tudom azért írtam...Demszky felett senki sincs?Csak az atyaúristen??

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:59:25

Vagy lehet hogy ő személyesen nem kapott, de szívesen kibogarásznám hogy a 70 kft közül mennyi a "haveroké" ...

reKorrekt 2008.11.05. 18:17:07

Kezdd az alsó-közép kategóriával. Bár amilyen vastagbőr van a képükön... :)

Narrátor (törölt) 2008.11.06. 09:40:36

Optimista 2008.11.05. 17:39:08

Ugye te sem gondolod komolyan, hogy demszkájt komolyan érdekli a főváros sorsa? Ő vajon miért Budakalászon lakik? Kíváncsi lennék, pl. egy osztrák mit szólna hozzá, ha kiderülne, hogy a bécsi polgármester (Michael Häupl) büszkén hirdetné, hogy ő már nem is az általa irányított városban lakik. De itt a birkák lelkesen még tapsikolnak is neki.

Avatar 2008.11.06. 17:51:19

Na, hát ezért kellene _MINDENT_ privatizálni, ami még állami kézben van. :)
Lehet (értsd: biztos), hogy a valós értékénél kevesebbért adnák el a dolgokat, de miután egyszer magánkézbe került valami, akkor azon keresztül már nem lehet további közpénzeket kifolyatni a haverok cégeihez.
Szerintem már 3-5 éves időtávban is jól járnánk.