Skip to content


       Szűrés lista

Nem találják, ki döntött a kőröshegyi völgyhíd megépítéséről - Kávé helyett XII.

Itt van nekünk ez a 43 milliárdos csoda, a kőrőshegyi völgyhíd. Seggünk kilóg a gatyánkból, de ilyenre futja - gondolhatnánk, némi joggal. Persze azt is mondhatjuk, hogy amikor megtervezték, kitalálták, akkor még a Pannon Puma szökdécselt erőtől duzzadva a Kárpát-medencében ... de egy kérdés azért lenne: ki találta ki, hogy oda egy böhöm nagy, kurva drága völgyhidat kell építeni? A válasz Abszurdisztán egyik csúcspontja: nem tudjuk.

A csodálatos kőröshegyi völgyhíd.

Már az átadás előtt több mérnök jelezte, hogy a lankás dombocskák között más nyomvonalon, völgyhíd nélkül is el lehetett volna vezetni az M7-es autópályát. 
Az átadás után az Állami Számvevőszék robbantott:

"2000-ben egy szakértői csoport az érintett szakaszra egy olyan nyomvonalváltozatot dolgozott ki, amely elkerülte Kőröshegy települést. A szükséges híd és az alagút hossza fele [lett volna] a völgyhídnak és 7-13 m magasan keresztez[te volna]a völgyet, amelyet a völgyhidas változat 70-80 m magasan ível át. A szakértői tanulmány szerint ez a nyomvonal a lakossági elfogadottság és tájvédelem szempontjából jobb paraméterekkel rendelkezett a völgyhidas megoldásnál".

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek is volt egy észrevétele:


"„A magyarországi nyomvonalas létesítmény-engedélyezések jogszabályi háttere nem a hatékony közpénzfelhasználás, költségoptimalizálás követelményeit tartotta elsődlegesnek, ezért a Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakasz végleges nyomvonalának kiválasztásánál az önkormányzati érdekek érvényesültek".

A Népszabi a dec. 10-i számában még rá is tesz egy lapáttal:

"A viaduktnak csak azért kellett megépülnie, mert Kőröshegy képviselő-testülete nem járult hozzá, hogy a balatoni sztráda egy szakaszon a terepszint alatt fusson."

Vagyis: az 1800 lelkes falu képviselő-testülete kényszerített rá az államot a böhöm völgyhíd építésre? Ugye, így szoktak működni a dolgok? Kis falu füttyent egyet, és 43 milliárdért épül is az objektum? Ezek tényleg hülyének néznek minket ...

Szerencsére Pavlek Ferenc, Kőrőshegy előző polgármestere eloszlatja a kételyeket: a falu csak ahhoz ragaszkodott, hogy a nyomvonal a falutól délre, lehetőleg minél messzebb haladjon. Minden műszaki megoldást, mit, hogyan, merre, azt az építtetőkre bízták.

Felmerült a domboldalba vágott nyomvonal, az alagutas megoldás, és végül a kőröshegyiekkel egyeztettek egy alacsonyabb, acélból készülő, mintegy húszmilliárd forintba kerülő konstrukcióról is, ez ellen sem volt senkinek kifogása.  Végül azonban, - ahogy Pavlek Ferenc megfogalmazta - „győzött a betonlobbi”, és 43 milliárdért készült el a műtárgy.

A mai napig nem tudni, hogy ki a felelős a kőröshegyi völgyhídért. Ami valami egészen elképesztő!

A hidat a Hídépítő Zrt. és a Strabag Zrt. Völgyhíd nevű konzorciuma építette.
Hídépítő és Strabag ... hmmm ... hol is hallottuk már ezeket a neveket? Fővám tér? M6-os? Pártfinanszírozás?

Apáthy Endre, a Hídépítő Zrt. elnök-vezérigazgatója azokra a kérdésekre, hogy „miért pont erre a helyszínre építették a völgyhidat, valamint hogy miért nem alagutakat építettek a híd helyett”, nem tudott határozott választ adni, mindössze annyit mondott: „nem tudjuk”

Kálnoki-Kiss Sándor, volt közlekedési helyettes-államtitkár: „Máshol, normális országokban elkerülik a hegyet, ha egy mód van, mi ebben az esetben felmentünk a hegyre, kiirtottunk egy erdősávot, ha jól tudom végül, ami ellen a természetvédelem, meg a környezetvédelem tiltakozott, de ők húzták a rövidebbet, és építettünk teljesen feleslegesen egy óriási műtárgyat, ami lehet, hogy műszakilag egy bravúros megoldás, mérnökként azt mondom, hogy igen az, de felesleges.”

Az igazság valószínűleg megint odaát lesz, mármint a határon túl, Ausztriában.
Az osztrák sajtóban megszellőztették, hogy a kivitelező Strabag Zrt. Völgyhíd nevű konzorciuma a nagyszabású vállalkozás hasznából állítólag juttatott „némi” részesedést a magyarországi kormánypártoknak.

 

Kőröshegyi völgyhíd 2.0, reloded:
És vajon akkor ezt a gyönyörűséget ki döntötte el? Kiderül vajon valaha? 8 km, 4 alagút, 3 völgyhíd, 40 milliárd, az épülő M6-os (ahogy nyáron már megírtam) a levegőből:






















 

Címkék: kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr10828137

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - polgári underground 2008.12.20. 14:28:06

M6: A magyar csoda Már több helyről is megkaptam azt az emailt, aminek tárgya A magyar csoda, s egyetlen képet tartalmaz mellékletként:(A képre kattintva meg lehet nézni nagyobb felbontásban is) Jó lenne azt hinni, hogy Photoshop, de erre kevés…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 18:03:52

wagabound

Nem vitatjuk hogy a völgyhíd szép, erős, biztonságos stb. stb. ... csak nem tudjuk, ki a felelős érte.
Mivel egy pöppet drága volt, és nem mi (!) hanem szakemberek(!!%!) mondták, hogy ergo FELESLEGES ....

Érted?

Llee 2008.12.20. 18:04:06

Ugye nem gondolja komolyan senki, hogy abba, hogy mi épüljön fel, akár a hazai politikai elit, vagy az itteni mérnökök beleszólhattak. Emberek, mivel a pályák építéséhez javarészt az Uniótól kapjuk, így az már ott Brüsszelben eldől, hogy ki és milyen módon fogja megépíteni a pályát! Mi, hülye gyerekek pedig tudunk min csámcsogni... :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 18:04:56

Lukrécia Bögre

Ez egy univerzális blog, itt mindenki ért mindenhez.Ez nem baj, ez maga csoda!:-)

Horizont 2008.12.20. 18:09:19

Már bocsánat, de kicsit rossz irányba megy el ez a kommentelés. Van egy hírek, egy olyan ami kiüti az embert, van egy blog ahol a blogger megírja és SAJÁT véleményével fűszerezi az eseményt. Aztán jövünk mi a kommentelők és mi is megírjuk a SAJÁT véleményünket ki-ki saját vérmérséklete alapján. Könyörgöm nem a MTA értekezésén ülünk. Miért kellene tervező szakembernek lennem ahhoz, hogy véleményem legyen? (mellesleg pénzem az jó volt?????)
Ha okos, érvelésekkel teli vita van szoktam tanulni belőle. Sőt mostmár azt is tudom kinek a szavára érdemes odafigyelni:))
Tolerancia miért nincs? Jó elismerem néha van 1-2 komment amitől hátast dob az ember, de általában az olyat nem is lehet meggyőzni.
Nem kéne ettől is elvenni az ember kedvét....

robin77roy 2008.12.20. 18:19:52

ha szabad kerdeznem Szombathely felé mikor akarnak pályat csinalni ,ja itt lenne forgalom is kb 2000 kamion/NAP akkor nem éri meg inkább épitsunk völgyhidat 3 honapra a főpolgármesternek hogy gyorsan leérjen az adriára. havalaki tudna napi forgalmi adatott kuldeni köszi

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.20. 18:27:31

Én nem tervezői minőségben írtam :D

grigorij (törölt) 2008.12.20. 18:29:45

Hát kedves zero, a blogot címe pontosan illik rád!
Mert kimondottan vastag bőr kell az arcon ahhoz, hogy jó HírTV/ATV stílusban ennyi hangulatkeltő marhaságot leírj!
Nem tudom hány éves vagy, de ha 40 felett lennél, akkor bizonyára nem különböző pártérdekeknek engedelmeskedő lapokból vagdostad volna össze a "bizonyítékaidat"!
Én, fiatal suhancként, még a 80-as évek legelején, egy balayoni nayaralás alkalmával, láttam az eredeti nyomvonalterveket! A helybeliek tárgyalgatták, hogy kitől mit fognak elvenni...
Mert akkoriban nem privatizáltak, hanem egyszerűen elvették, amire szüksség volt...
- Szóval, az akkori terveken pontosan ez a nyomvonal szerepelt! Igaz még az érdi emelkedőt meghaladó hegy és völgymenettel... Szóval a "felelősök" már akkor megvoltak. Menj vissza az időben és próbálj mai módszerrel tiltakozni a terv ellen!
- Nem csak - sommásan 1800 fős lelkes település - Kőröshegy tiltakozott, hanem Balatonföldvár és Szárszó is, nem beszélve a "túloldali" többi településről. Szóval nem 1800 ember áll szemben az utólag oly okos és "tárgyilagos" kommentezőkkel, hanem több tízezer lakos...
Sajnálom, hogy Te nem örülsz az úgynevezett demokráciának, ahol a helyi érdekeket is figyelembe kell venni...
- Pavlek Ferenc - akkoriban Kőröshegy polgármestere, Siófoktól Lelléig ismert, köztiszteletben álló ember - megitélését nem a Népszabadság cikkével kellene jellemezni, hiszen aki követte az eseményeket, az tudja, hogy pont ez a lap zsarolta meg PF-et az állítólagos nyomvonalon elterülő földjével... PF súlyos beteg lett, majdnem meghalt, végül visszavonult a polgármesterségtől. A lap azóta sem kért elnézést és nem közölt helyreigazítást... Pártutasításra cselekedett!
- Az ország megszavazta az EU tagságot, így tetszik, nem tetszik ránk nézve is kötelező bizonyos autópályaépítési előírások. Ez vonatkozik az M6-os alagutakra is...
- Gondolom csak a adott településektől távol élők támogatták volna, hogy az M7-es a part mellett menjen... Úgy persze könnyű! De hasonló a dolog a szerpentines megoldással is, nincs híd viszont van "pár" plusz km...
- Bármely objektum kivitelezői, esetleg tervezési hibái, hiányosságai miatt nem magát a célt kell megbélyegezni! Ennyi erővel az egész ország folyamatosan háboroghat... Miért azt építenek, miért oda, miért úgy... Nevetséges, Muppet Show-ba illő, demagóg viselkedés lenne!


Amiben viszont egyetértek:

Hazánk összes politikus csaló!
Választások, el lehet menni, leadni az x-et és leváltani azt, aki nem tetszik!
Ja, ha a többség mást akar?
Szar ügy...
Lehet írni, hogy elcsalták!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 18:33:32

robin rosszul vagy??? Ti Ausztria felé építsetek, ne errefele!!!! Nektek még van esélyetek!:)))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 18:38:45

"Én, fiatal suhancként, még a 80-as évek legelején, egy balayoni nayaralás alkalmával, láttam az eredeti nyomvonalterveket! A helybeliek tárgyalgatták, hogy kitől mit fognak elvenni...
Mert akkoriban nem privatizáltak, hanem egyszerűen elvették, amire szüksség volt..."

Hát, amit a 80 években meghúztak, az biztosan fasza volt! Jellemző erre az időre, hogy minden faszán volt meghúzva. Kedves grigorij neked is felhívnám a figyelmedet! Nem zero cáfolta, hanem szakemberek baszki!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.12.20. 18:46:20

robin77roy, nem csak a Demszky miatt volt már égető szükség a határig vinni az M7-est. Hidd el, elég fontos nemzetközi útvonal az. Neked persze a hozzád közelebb eső dolog fáj, és tényleg jó lenne, ha legalább a 8-as végig min. autóút lenne, de objektíven nézve biztos vagyok benne, hogy az M7-esen nagyobb a forgalom, és nem csak nyáron...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 18:58:18

grigorij 2008.12.20. 18:29:45

Jézusom, ennyi hülyeséget..

"- Az ország megszavazta az EU tagságot, így tetszik, nem tetszik ránk nézve is kötelező bizonyos autópályaépítési előírások. Ez vonatkozik az M6-os alagutakra is..."

Nagy mókamester vagy sem ...

Az emelkedő 6% lehet. Bevágással ez 8% lett volna.
A helyi minisztérium engedélye alapján ettől a 6%-tól el lehet térni. Javaslom kicsit olvasgass utána ...

".. Miért azt építenek, miért oda, miért úgy... Nevetséges, Muppet Show-ba illő, demagóg viselkedés lenne!"

Igazad van, elnézést hogy MERÜNK KÉRDEZNI UTÓLAG!

Vissza a szocialéizmus, vissza az 5 éves tervek világéba amikor még kuss volt.

Anyád picsáját, 43 milliárdért hadd legyen már annyi jogunk, hogy megkérdezzük, hogy ki a felelős?!

Jobb országokban ezért emberek kerülnek börtönbe ...

Amúgy itt lehet reklamálni:
hvg.hu/velemeny/20081217_koroshegy_volgyhid.aspx

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.20. 18:58:57

Llee 2008.12.20. 18:04:06 ,

Bocs ez semmi több, mint elképzelés. Nincs rá alapod. Te azt hiszed. Nem úgy van.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 19:05:09

@ grigorij

"Mert kimondottan vastag bőr kell az arcon ahhoz, hogy jó HírTV/ATV stílusban ennyi hangulatkeltő marhaságot leírj!"

No, nézzük ezeket a hangulatkeltő marhaságokat:

-Állami Számvevőszék
-Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt
-Népszabadság
-Pavlek Ferenc
-Apáthy Endre, a Hídépítő Zrt. elnök-vezérigazgatója
Kálnoki-Kiss Sándor, volt közlekedési helyettes-államtitkár

Remélem elnézést kérsz, ez a minimum ...

BandW (törölt) 2008.12.20. 19:13:14

zero,

Kánoki-Kiss véleménye egyrészt egy darab vélemény, más szakemberek meg azt mondották rohadt sokan, hogy a völgyhidas változat minden számításbavehető paraméter figyelembevételével jó.
(amúgy jó lenne Kálnoki-Kiss szavait a szövegkörnyezetében látni, mert azt úgy is lehet értelmezni, hogy a helyi önkormányzati álláspontok kényszerítették ki a völgyhidas változatot)

A völgyhídért való felelősségvállalás "kiderítése" meg ugye egy szakmájához értő újságírónak nem szinte ujjgyakorlat.

A nyomvonal tervezői biztosan vállalják a felelősségüket, a nyomvonal kiválasztásának folyamata a NIF-nél és a GKM-nél lévő dokumentumok alapján kideríthető.
A vasbeton vs acélszerkezet problémakörnek is utána lehet járni.

Nem tartom előrevivő álláspontnak, hogy a mérnöktársadalmat minden kószafasza ojságírójelölt kénye-kedve szerint alázhatja úgy, hogy baszik utánanézni a dolgoknak, csak előkapargat az internetről néhány korábbi anyagot, oszt rittyent egy cikket a véleményét leírva úgy, hogy szarik az alapvető műszaki ismeretekre.
Aztán ha kiderül hogy méreteset tévedett, azt sem mondja, hogy "bocsi".

Mike36 2008.12.20. 19:15:17

tudjátok az a különbség a franciák meg köztünk, hogy ők büszkék a völgyhídjukra, mi meg a miénkre nem. Soha semmi nem jó nekünk, mindenbe kifogást keresünk, minek, miért, mennyiért! Ez a magyar mentalitás

Érdekes módon amikor a fos Nemzetit odapottyantották a kutyaszarral, nem láttam ezt a rugózást a témán, pedig nem volt olcsó, szar is volt

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.20. 19:15:56

GabelstaplerfahrerKlaus 2008.12.20. 17:37:13

A poén nem jön be. Senki sem mondta akkor, hogy demokrácia van.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.20. 19:16:47

Árulja már el valaki, hogy itt ki szidta a mérnököket! Kösz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.20. 19:19:35

Ezt tényleg nem értem. Ki jött azzal, hogy ronda a völgyhíd? A Nemzeti nekem például azért tetszik, mert legalább nem üveg- és betonkocka, és van valami jellege. A völgyhíd sem ocsmány. Itt a pénzről van szó, emberek! Zero, szólj, ha rosszul látom, és akkor én kérek elnézést.

Maximio 2008.12.20. 19:19:58

grigorij

Az alapján, amit írsz, te gondolom akkor se háborogsz, ha valakivel építtetsz egy házat, és beletesz olyan dolgokat, amelyek számodra tulajdonképpen teljesen feleslegesek. Pl. egy úszómedencét, amivel a ház továbbra is megfelel a célnak, mármint hogy kényelmesen lehet benne élni. Csakhogy a célnak úszómedence nélkül is megfelelne, és így ráadásul dupla árba kerül. Kommented alapján ebben az esetben sem kérdeznéd meg, hogy mégis ki és miért tette oda a medencét, hanem fizetnél, mint a katonatiszt. Jól értelmezem-e, amit írsz?
Attól, hogy rohadt sokan gondolják, főleg, akiknek vaj van a fején, hogy ez egy következmények nélküli ország, miért kellene ebbe belenyugodni?

BandW (törölt) 2008.12.20. 19:29:02

zero,

Ne írjunk csacsiságokat.
Autópályák esetében a maximális hosszesés 4%.
8% az max 60 km/óra tervezési sebesség esetén lehetséges. Az meg belátható, hogy nem autópálya szintű kiszolgálás.
Az autópályák elsősorban a nehézgépjármű forgalom lebonyolítására szolgálnak, hosszútávon a közlekedés üzemi költségeit is bele szokás számolni a megtérülésbe. Egy nagy hosszesésekkel kialakított hossz-szelvény csökkenti a forgalombiztonságot, növeli az üzemköltséget és a károsanyag kibocsátást.

Amúgy meg kérdezni lehet, csak illik úgy hozzáállni, hogy nyitottak vagyunk a válaszok befogadására.

GabelstaplerfahrerKlaus 2008.12.20. 19:33:21

Csak arra céloztam,h a jelenség ( nagy, drága, haszontalan objektumokat építtetnek a hatalmon lévők) a világon mindenhol és mindenkor megvolt. Az utódoknak csak annyi fog lejönni majd ,h de szép onnan a kilátás.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 19:34:48

BandW

"Nem tartom előrevivő álláspontnak, hogy a mérnöktársadalmat minden kószafasza ojságírójelölt kénye-kedve szerint alázhatja úgy, "

Komolyan mondom, te vagy az egyik legérthetetlenebb kommentelő. Vagy direkt hülye.

Ki a tököm alázza a mérnököket, áruld már el nekem?

biohouse 2008.12.20. 19:37:50

Ajánlom figyelmetekbe a Liege-Bastogne-Luxembourg autópályaszakaszt keresztül az Ardennek-en. Liege tele van alagutakkal hidakkal, kb a foci EB idején épült 2000 környékén. Liege után viszont egyetlen alagút sincs. Az lényegesen korábban épült. Lehet, hogy az EU szabályozással is baj van?

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2008.12.20. 19:38:09

hogy ez most jó, vagy nem, fene tudja. viszont horvátoknál-osztrákoknál-svájcban tízesével előfordulnak ilyen megoldások. minket meg ez az egy földhözb*sz? (megj.: az ÁSZ miért csak utólag tudott okos lenni?)
különben meg amíg Schamschula (vagy hogy a bánatba' írják) megússza a felelősségrevonást az M0-ért, addig én semmin sem csodálkozom.

Roxvox 2008.12.20. 19:38:11

A tisztelt mérnök urak egyébbként mennyit szakítottak ebből a csodából, ahhoz képest mintha el se készült volna?
Amúgy tényleg csoda, csak hát mindig az a kurva PÉNZ.

Roxvox 2008.12.20. 19:45:04

Nem tudni ki döntött a hídról, tehát csak úgy magától, engedély nélkül készült.
A kivitelező, pedig a saját pénzéből megcsinálta.
Vagy nem így volt?

BandW (törölt) 2008.12.20. 19:54:35

zero,

Mind az M7 mind az M6 nyomvonalát magyar mérnökök tervezték.
Úttervezők, hidasok, vízesek, talajmechanikusok, forgalomtechikusok, környezetisek, meg még egy csomó másik szakág.
Mérnökök számolták a beruházási és üzemeltetési, fenntartási költségeket, a költség-haszon elemzéseket, kockázatelemzést, kisajátításokat stb.
Mérnökök végezték az engedélyeztetést, mérnökök ültek a tervegyeztetéseken, mérnökök ültek a beruházói meg a tenderező kivitelezői oldalon.
Ők csináltak baszottnagy táblázatokat a a változatok költségeiről, a várható kockázatokról, előnyökről és hátrányokról.
Nyalvánvalóan voltak kurva nagy viták, összeveszések, de az eredmény az bizony a magyar mérnöktársadalom eredménye (vagy hibája).
Ha az M6 esetében arról megy a tömegkommunikáció, hogy a "magyar csoda", mert mekkora marhaság már alagutat fúrni, mikoron a vak is látja, hogy lehetne hullámvasutat is építeni sokkal olcsóbban, akkor az azt fejezi ki, hogy a magyar mérnök hülye mint a tök, mert nem ért a szakmájához, vagy velejéig korrupt, mert a nevét adja egy olyan tervhez, amivel szakmailag nem ért ugyan egyet, de leszarja, mert a pénz beszél.
Nem tudom eldönteni, melyik a rosszabb variáció.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 19:57:07

Persze, mert nem illik megkérdezni, hogy mennyibe került a dió a karácsonyi kalácsba, mint ahogy anno valamelyik politikusbaromja a pofánkba vágta.

De b+, megkérdezzük, mert ez nem egy szép pántlikás ajándék, amit Hungarobasi építtetett az ő alattvalóinak, hanem a mi adóforintjaink vannak oda bebetonozva. A hülyére vevés megy itt ezerrel, kérem alássan. Undorító képmutatás, ködösítés, mellébeszélés. Mindig mindent meg lehet magyarázni, de a magyarázatokkal tele van már a puttonyunk.

deee 2008.12.20. 20:01:41

Miért kell a mérnököket szidni? Oda tervez azt amit mondanak neki. Akik megterveztették azok a surmó lenyúlók!

rivera 2008.12.20. 20:03:54

Éppen tegnap néztük újra Hofitól az Élelem bérét, döbbenet mennyire nem változtak a dolgok húsz év alatt.

www.youtube.com/watch?v=qb4d9MMzs5Q

Tolvaj banda.

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:04:31

dark future,

Van olyan opció is, hogy meghallgatod a választ?
Vagy csak az előre eldöntött sértettség dolgozik?

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 20:08:34

"mert nem ért a szakmájához, vagy velejéig korrupt"

Jómagam is mérnök vagyok. Én leginkább a C-re szavaznék: minden projecthez találni fog a velejéig romlott, rohadt és korrupt politikaközeli érdekcsoport olyan mérnököket, akiknek az a bizonyos műtárgy lesz élete kihívása, szakmai karrierjének csúcspontja, zsenialitásának betetőzése, közben még jól meg is fizetik érte. Ezek után hülyék lennének nem elvállalni.

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:11:44

dark future,

Te személy szerint hány ilyet vállaltál?

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 20:12:39

"Van olyan opció is, hogy meghallgatod a választ?
Vagy csak az előre eldöntött sértettség dolgozik?"

A témában -- abszolút kívülálló létemre -- elég sok mindent elolvastam pro és kontra. A tévedés jogának fenntartásával (egyrészt nem építész vagy geodéziai szakmérnök vagyok, másrészt minden részletet nem ismerek/ismerhetek) engem nem győztetek meg sem völgyhíd, sem alagút ügyben. Ez van.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 20:14:59

RE: BandW 2008.12.20. 20:11:44

"dark future,
Te személy szerint hány ilyet vállaltál?"

Ha tudsz valami frankó gigantomán, jól fizető webes projectet, akkor szólj :-).

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:15:48

dark future,

Építészek nem nagyon vettek részt a két projektben, (maximum a pihenőhelyek wc tervezésében), a geodéták meg azt mérik, ami van, tehát ők sem játszanak nagy szerepet a döntéshozatal előkészítésében.

Én pusztán arra voltam kíváncsi, hogy van-é olyan opció, hogy meghallgatod a választ.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 20:16:37

Kár, hogy személyes lett a vita, de pont te vagy BandW, aki mintha nem hallgatnád meg a választ.

Én megértem, hogy véded a mundér becsületét, de itt továbbra sem a mérnökök voltak pellengérre állítva, mert mindenki tudja, hogy virtuóz megoldás, főleg, hogy még valami csavar is van a hídban, ha jól tudom.

Az én saját véleményemet tartom, hogy én nem vagyok hasra esve a mérnököktől, mert 90%-ban az építőipari tapasztalatom velük szemben negatív. Kifejezetten élvezem, mikor első találkozás 2. mondata: Én mérnök vagyok fiatalember, nekem ne magyarázza meg...nah, ez azt jelenti, hogy 3 hét múlva a kollégáim és én rajzoljuk meg a szükséges változtatásokat. Még egyszer nem volt érte, egy kösz. De ez, hangsúlyoznám, saját tapasztalat, gyakorlatilag OFF.

A lényeg, mi ne legyünk büszkék a hídra mert az ország nem engedheti meg magának! Büszke lennék én is, ha összeszerelhetnék magamnak egy LotusSuper 7-t, de nem engedhetem meg magamnak. Meg akkor sem lennék büszke rá, ha meg csak úgy engedhetném meg magamnak, ha a család rám bízott pénzéből építeném, mert a család sem engedheti meg magának és autó beszerzésével bízott meg nem pedig egy sportkocsi beszerzésével. Érteeeem, a hasonlatot?

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:16:41

webws mérnök vagy?
:-)))

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2008.12.20. 20:17:04

dark future, a kakaóbiztos hardverek után már semmi sem lehetetlen azon a vonalon sem...:)

Roxvox 2008.12.20. 20:17:04

Az állami beruházások mindig a legdrágábbak, mert ott a pénz nem számít.
Mindenki szeretne állami beruházásokon dolgozni, csak nem mindenki fér hozzá.
Csókosok!!!!!!!!!

Valaki más 2008.12.20. 20:18:00

Ezt a cikket kár volt megírni, mostmár egy kicsit sokat rugózik rajta mindenki. Ameddig valaki nem tud konkrét vádakkal előállni, szerintem addig ez csak azért kell, hogy kikerüljön az index címlapjára.

És még a címben a számozás is rossz...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 20:19:56

BandW 2008.12.20. 19:54:35

Uh, pedig már mentem filmet nézni.

De most egyetértünk:

"vagy velejéig korrupt, mert a nevét adja egy olyan tervhez, amivel szakmailag nem ért ugyan egyet, de leszarja, mert a pénz beszél."

Szerinted, ha a politikus, a főnök, aki a pénzt adja, azt mondja a mérnök-fönöknek, hogy te, legyen a drágább, te is jól jársz, mi is jól járunk, akkor mit mond erre?
Köszönöm, nem, nem vejük át az adófizeőket, inkább nem kell a munka?

Munka = munka, nem?

Nem mindegy a mérnöknek, hogy vashidas 20-ért vagy völgyhidas 43-ért?

Van munkája így is, úgy is, meg is fizetik mind a két esetben ... nem is mondanám korrupciónak.

Ha bejön hozzám vagy hozzád a fönök, hogy ez lesz, és te tudod hogy ez nem a legjobb megoldás, mit csinálsz? Lázadozhatsz, de lehet kirúgnak. Vagy azt mondod, leszarod, munka = munka.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 20:20:45

Valaki más 2008.12.20. 20:18:00

Milyen vád?

Arról lenne szó, hogy senki sem árulja el ki a felelős? Ki döntött?

Pszt! 2008.12.20. 20:21:04

Ez a völgyhíd pedig szép. Voltatok már rajta? Lélegzetelállító a kilátás, már csak ezért is megérte. Persze értem én, egy viktoros barom semmiképp nem dícsérne meg semmit, amit a komcsizsidólibsibuzicigó-k értek el. Pedig az ő főnökük egy méter autópályát sem épített, a lóvé mégis eltűnt anno.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 20:21:50

A számozást viszont tényleg elrontom mindig a címben :(

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 20:24:36

"a geodéták meg azt mérik, ami van, tehát ők sem játszanak nagy szerepet a döntéshozatal előkészítésében"

no ezt elfogadom, a beomlott alagút téged igazol :-)

off:
"webws mérnök vagy?"
átnyergeltem, mert ipari folyamatszabályozó a kutyának sem kellett, még a magánszektorban sem, nemhogy vastag állami megrendelésekre...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 20:26:16

Na Pszt! hozzászólása betette a kiskaput...aztademagógagymosott... tökéletes példa miért tart itt az ország. Tényleg elhúzok a p....-ba én is...

Fogd már fel te idióta, hogy akár Orbán akár Fletó itt a pénzelbaszásról van szó!!!! Pártállástól függetlenül! Pont ugyanolyan mint az ezüsthajó-gyufa-kamion esete! Jézusom...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 20:28:47

hmm, dark, nekünk meg pont egy folyamatszabályzó kéne, mert rohadtul nem tudjuk gatyába rázni a gyártást...

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:29:43

VonPerez,

Én -reményeim szerint- nem vittem személyeskedéssé a vitát.

Nem a mundér becsületét védem, hanem arra próbálok rávilágítani, hogy egy-egy ilyen nagyprojekt esetében mérnökök százai vesznek részt a munkában, és a laza "marhaság az egész" típusú ügykezelés meg a "politikusok húzzák a vonalakat" képzelgés megakadályozza az értelmes, előrevivő tárgyalás lehetőségét.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2008.12.20. 20:30:54

kérdés, mennyire voltak "szakemberek" a tervezők, és mennyire az utólag feleslegesnek bélyegzők. gondolom, kábé ugyanannyira, úgyhogy én a magam részéről nem tudom eldönteni, kinek higyjek. kérek egy olyan pontot a szavazáshoz, hogy "nem ez volt a legolcsóbb, de a körülményekhez képest a legjobb".

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 20:35:25

RE: ozirisz 2008.12.20. 20:17:04

"dark future, a kakaóbiztos hardverek után már semmi sem lehetetlen azon a vonalon sem...:)"

Ja. Meg volt ugye kormanyszovivo.hu is 200 millerért. Lehetne egy jó kis cikket írni az informatikai közbeszerzésekről is... (Hogy pl. miért kerül az up-to-date központosított közbeszerzési listában egy db 1 TB SATA HDD bruttó 150 ezerbe, amikor UGYANAZT a sarki kiskerben megveheted bruttó 40-ért, és az is egy lehúzós hely.) Szóval csupán azt extrapolálom kicsit magasabb pénzügyi dimenziókba, amit nap mint nap megtapasztalok kicsiben.

Pelso.. 2008.12.20. 20:35:26

Az épitkezéshez anyag is kellett, gondolom.
Arra nem is gondoltok, hogy Gyurcsánynak is lehetnek bányái, nemcsak Orbánnak?? Lehet, közösen szállitottak, konzorciumot alkotva.

Rwindx 2008.12.20. 20:36:46

VonPerez:
pszt! csak egy bot, nem ember :)

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2008.12.20. 20:38:41

dark future, csak hogy ne érezzük úgy, mintha egyedül a mieink lopnák a közvagyont:
belsoseg.blog.hu/2008/12/12/fonok_a_della_megerkezett

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 20:42:20

Band, akkor bennfentesként azt állítod, hogy képtelenség, hogy egy komplett mérnökcsoportot a politika irányítson? Én így képzelem:

- Srácok! Nah, ide kellene egy híd..
- De fönci, az teljesen felesleges...
- Nem ugat, nem pofázik, meg tudjátok csinálni?
- Persze, de...
- Semmi de! Nektek jó referencia, nekünk jó biznisz, mit értetlenkedtek?
- Mit szól majd a nép, mert ez nem lesz olcsó!
- Kicsit hőzöngenek, de akkor már késő lesz, a parasztoknak meg elég lesz a kilátás, lenyűgözi őket..., ezt bízzátok csak ránk...
- Hát jó...
_ Na ugye, ne legyetek már prosztók, nem látjátok, hogy milyen jót akarunk csak "nektek"...

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:44:25

zero,

"...Szerinted, ha a politikus, a főnök, aki a pénzt adja, azt mondja a mérnök-fönöknek, hogy te, legyen a drágább, te is jól jársz, mi is jól járunk, akkor mit mond erre?..."

Pont erre a hozzáállásra mondom, hogy nem visz előre egyetlen centit sem.

Mert egyszerűen a dolog nem így működik.

BandW (törölt) 2008.12.20. 20:45:25

VonPerez,

Rosszul képzeled.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 21:01:44

BandW 2008.12.20. 20:44:25

Mert egyszerűen a dolog nem így működik.

Öööö akkor hogyan ??

Nem azt mondtam, hogy a több száz mérnök mind korrupt vagy hozzá nem értő .... ugyanolyan BEOSZTOTTAK mint mi ..teszik, amit mondanak.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 21:01:56

Na Band, akkor mondok egy konkrét és valós példát. 2 hónapja telefon. Dél-Mo. egyik legnagyobb generálkivitelező cége. Kedves Attila (ez vok én), kellene akkor egy ajánlat a szentesi helikopter mentőállomás hangárkapujára, mert speciálisan nagy és blabla... (hozzáteszem 1 évvel előtte, az én rajzom által került bele az adott típus, mert Európában senki sem gyárt akkora szekcionált kaput, még a Hörmann is csak szájhúzva). Persze, semmi akadálya...ajánlat elküld, ismét rajzokkal, módosításokkal stb. 2 hét múlva korrekt telefon vissza: Hát sajnos, elnézést, hogy ennyit dolgoztattuk (ez nagyon ritka az ilyen hozzáállás!), nem mi nyertünk, hanem milyen meglepő a STRABAG! Hát ez van... 2 hét múlva ismét telefon: Attila még is csak kéne mégegyszer az ajánlat. Kérdem, hogyhogy nem a Strabag nyert? De, csak tovább pályáztatja... Értitek? Tovább! Tehát nem a Süd-Bau (meg a többi, aki tuti olcsóbb volt) nyert, hanem a Strabag, de a Strabag árába belefér még egy másik generálkivitelező!!!

Na így van ez a völgyhídnál is.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 21:08:40

Hozzáteszem, utólag elkaszálták a sztorit és végül a Magyar Aszfalt nyert.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 21:12:28

VonPerez

De ha nem a Strabag a legolcsóbb (márpedig nem az ha belefér az alvállalkozó is), akkir miért nyert?

Amúgy döbbenet ...és ebből még "hír" sem keletkezik ...

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2008.12.20. 21:13:45

M6 rulez!

Én is autópálya építő szeretnék lenni. az unokáimnak sem kéne dolgozniuk annyi pénzt tudnék elsíbolni. Utána pedig meg is köszönné a kormány...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.20. 21:16:59

P.
Nosza, menj ki talicskával és lapáttal, aztán hajrá Karácsonyig!:) Csak aztán nehogy lábuk keljen az értékeidnek a kollégák miatt.:)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 21:19:41

Tudod, hány ilyen volt Zero? Csak kicsiben, Szentendre, Ford. Mi nyertük a kapukat, pedig Hörmann volt kiírva. A feddhetetlen mérnök tombolt, a generálkivitelező irodájában, hogy miért nem Hörmann, mikor ő azt írta be! Mire a diri, azért, mert ez ugyanolyan műszaki tartalmú, itt gyártják 500m-re és 3 millával olcsóbb! Akkor is, ezt még megbánjátok, olyan nincs, hogy nem stb. kirohan. Főnőköm kérdezi, enek mi baja? Semmi, csak bukott 3 kilót, amit a Hörmanntól kapott volna zsebbe...

Megjegyzem, tilos specifikusan kiírni a típusokat, min. oda kell írni, hogy ajánlott xy, vagy azzal megegyező tipusú.

Zero, januárban fel is hívom a Süd Bau-s kontaktomat, hogy volt a sztori. Egyébként eléggé zűrös volt a mentőállomás építése, hol volt pénz, hol nem, hol a 2008-as költségvetésre vártak stb. Na, meg azt se tudom, ki vitte a kaput!:)))

Az EREDETI 2008.12.20. 21:25:05

ahogy rá néztem az jutott eszembe, hogy oda csak egy utat kellett volna csinálni a völgybe, lett volna emelkedő szakasz de kit érdekel, ennyi erővel az egész magyar autópályát oszlopokra kéne tenni (és nehogy valamelyik hülye megvalósítsa ezt az ötletet)

scv 2008.12.20. 21:26:22

Legalább a pillér tetejére engedtek volna felmenni szétnézni, hogy baxxák meg.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2008.12.20. 21:34:40

VonPerez, na ez a kemény, nem a megmaradt mákos bejgli...

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2008.12.20. 22:04:12

Gondolod kilopnák a kezemből a talicskát?:)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.20. 22:18:25

"De ha nem a Strabag a legolcsóbb (márpedig nem az ha belefér az alvállalkozó is), akkir miért nyert?"

Mert mindig van pár olyan kitétel, ami eleve kizárja a kisebb cégeket (pl. olyan referenciák és éves árbevétel, ami tuti, hogy csak néhány nagynál stimmel), ill. az értékelésnek az áron kívül számos más tényező is van. A pontszámok ügyes súlyozásával gyakorlatilag előre testreszabható a kiírás.

Nomeg a nagyok megengedhetnek maguknak olyan dolgokat is, amit a kicsik nem. Pl. akkor fizetik ki az alvállalkozójukat, amikor az úri kedvük úgy tartja. Ha meg azt diktálja az érdekük, akkor valami nevetséges indokkal nem fizetnek, és a kis céget egyszerűen bedöntik. Lehet pereskedni, de amire megnyernék a pert, a kis cég már sehol. És nem a levegőbe beszélek. (Így csinálta ki pl. a S****** jó pár éve a pécsi Bavtransot, első kézből ismerem a storyt.) Aki lázadna, az tutira nem kap munkát, se az egyik, se a másik, se a harmadik fővűllalkozónál. Maffia barátaim, az van. Meg kartellezés, menetrendszerűen meg is bűntetik érte az "autópályásokat", de persze semmi hatása. A szálak túl messze ill. túl magasra vezetnek, vannak szent tehenek, akik sérthetetlenek. Érdemes lenne egyszer beleolvasgatni szerződésekbe... A "money back" útja is ki van kövezve szakszerűen és látszólag jogszerűen, az ilyen projectek körül hemzsegnek a tanácsadó cégek, a 7 millió 900 ezres (gyk. közbeszerzés nélküli) megbízások, a sokmilliós tanulmányok. No ez a bajom.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2008.12.20. 22:34:58

Dark future, én azt gondoltam, ez egyszerűbb:

- Te Jóska figyejjémán, itt van ez a tender, jó lenne megnyerni.
- Rendben Bélám, el van intézve. Számlaszámom tudod...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.20. 22:49:10

"Gondolod kilopnák a kezemből a talicskát?:)"

Persze, azt is el lehet adni, fémből van.;-)

Johnny336 2008.12.20. 23:18:36

Ejha! zero bepipult :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.20. 23:35:45

Jah, meg láttam én már férfiembert zokogni, hogy 8 millió forintnyi beton van a házban és persze beborították a céget... Balusztrád... Hajjaj mennyit tudnék mesélni és én még csak jócskán a felszínt látom!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.20. 23:37:23

VonPerez

A szentesei mentőállmosáról már írtam itt a blogon ...még minidg nincs kész?!

jozicsenko 2008.12.21. 02:22:40

szép jó éjt!

(csak mint tegnapelött!)

márbocs, de felb@sz egy kérdés:

itt csak jobboldaliak adóérzékéenyek?

vagyhogy van ez?

mérnök vagyok, tehát nem adózok?

vagy olyan fene jól kerestek, hogy az adó csak úri hobby a számotokra?

vagy mi van?

mert én elég sokat adózok, és pontosan tudom: a 40-60%os pénz-adó arányom simán lehetne fordítva is, ha pl az ilyen f@szságokat elfelejtenénk vagy 50 évre:

fordítva? igen, ez konkrétan azt jelentené, hogy 100 Ft-ból nem 40 Ft-ot, hanem 60Ft-ot költhetnék, ami a jövedelmemben bezony 50%-os növekedést jelentene (=40-ről 60-ra bizony nekem 20 Ft többlet, tudjátok, az arányaiban bizony 50%)

nem sirom vissza a középkort (mert demagóg barátaink ezt vágják majd a fejemhez: járjak sárban, lovaskocsin, azt érdemlem a mérnökistenek nélkül, ugye), DE: bakkkkkkerr

itt a pénzről szól minden: a cigányokon lehet spórolni évi max 100 MRD Ft-ot, az ilyen építkezéseken sokkal-sokkal-sokkal többet

(jővőre 800 MRD Ft a terv??? bakker az utolsó szabad év lesz az Mszp számára, még jó hogy lopni fognak)

jozicsenko 2008.12.21. 02:28:13

ui: hogy értsétek, ha már cigányozok:

amikor vágni kell a büdzsét: szegényeket (=és tényleg sajnálom őket) fogják először a lőcsre húzni, utána szabadon lehet választani, hogy a nyugdíjasokat vagy a cimborákat (=strabag & Co) kapnak kevesebb pénzt, vagyis az mszmp baráti köre visszább kell hogy vegye az igényeket, persze addig dőzs és minden jó

ahogyan persze az adófizetők, mi majd végig az Eu és az OECD legmagasabb adójában fogunk vergődni (igen, mérnök kollégák, ti is, remélem eszetekbe jut majd, hogy lehetett volna olcsóbb megoldás is a szakmai gőg helyett)

ne legyetek naivak: pár év (lehet már 2009, de az választási év, tehát a választások után AZonnal) olyan szopatás szakad a nyakunkba, hogy Bokros hozzá képest rózsaszin trüffel habos leányálom!!

átlátó 2008.12.21. 03:47:18

Éjjeliőr vagyok, van időm olvasgatni és látom jól elpofáztok itt, igaz ez ingyen van a "picológus" meg pénzt kérne ezért. Amikor meg a Dr.Martenst el kéne helyezni az illetékes elvtársak-urak végbelén, akkor előáll a "B" tervetek. Hogy az asszony most nem enged, meg már ittam egy sört, meg most akkor mi van ha összetörik a teszkós étkészlet. Szóval meresztitek a valagatokat és megfejtetek. Amúgy a mérnökök faszántosan elvégezték amire megbízást kaptak. Ja és nem akasztani akarok, csak egy becsületes picsánrugdosást.

Horizont 2008.12.21. 08:19:52

átlátó 03: 47
Nosza tedd meg...Ha éjjel dolgozol, nappal ráérsz a becsületes picsánrugdosásra!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.12.21. 09:17:37

Csak, hogy lásson benne mindenki tisztán!
A nyomvonal mindig ott húzódik ahol a górék földjei vannak.
Ahol a területekért legalább 10x-es árat követelnek kisajátítási értéknek a tényleges árnak. Minden más érv le van szarva!
Amikor az M7-es nyomvonal kijelölése zajlott akkor (Nem a völgyhíd terület) egy érintett földhivatalt erősítettem. havonta huzogatták 50-100m-ekkel fel le a nyomvonalat.
Pl az M7-es Balatonfenyvesi szakasza jelenleg természetvédelmi területen húzódik egy mocsárban. Ha 10en pár kilométerrel délebbre vezetik akkor kaptak volna rá EU-s támogatást. De mivel nem a górék földje volt még erről a lóvéról is lemondtak csak, hogy a saját földjükön menjen a nyomvonal.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.21. 09:32:57

Noname Cowboy

Olyan sztorikat nyomtok, hogy kifekszem ...hát milyen ország ez?!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.12.21. 09:41:44

zero én is ezt kérdezem.
S nem tudom mit tehetnék, hogy megváltozzon.
Lehet, hogy inkább át kellene állni a sötét oldalra?

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.12.21. 09:48:24

Bakker, de örülök majd az M6-os 90km/h sebességkorlátozással terhelt szakaszának. Újabb hely, ahol a rend kék őrei szedhetik az extra adót.
Emlékszem, erre meg valami vastagbőrű faszfej azt nyilatkozta, hogy élmény lesz ott autózni, meg a panoráma... Hát a f@szom. Az autópálya lényege, hogy gyorsan el lehet jutni rajta A-ból B-be, aki meg élményeket akar, az menjen ide: www.tivoli.dk
Nem mellesleg nagyon szuper hely a tivoli :)

Cowboy,
Nem a sötét oldalra kell állni, hanem a maschinengewehr mögé ;)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.12.21. 10:01:42

misikeh én is inkább arra hajlok :)
De lámpavasat is kezelek.

k9 2008.12.21. 10:09:41

Kedves egybegyűltek!

Úgy látom, az indulatok nem csillapodnak a völgyhíd körül. Ezek szerint a tegnapi magyarázatom nem volt teljeskörű.. (Sóhaj… - Ostoba nép. Nem fogja fel. Most valami tudományost nyomunk, ahhoz úgyis hülyék.)
A völgyhíd tervezésénél a problémakört teljes komplexitásában kellett kezelnünk. (Mármint úgy, hogy mindenkinek jusson. Nem egyszerű. Hiénák vannak ám itt.) A lehetséges tervek közül projektirodánk az optimális megoldást választotta. (Mármint a számunkra optimálist. Mit gondoltok, az élet ingyen van? )
A döntésnél – bár nem a legolcsóbb bekerülési árat hozó megoldást választottuk – tudniuk kell, hogy a teljes életciklusra vonatkozó költségszámítások szerinti modellt választottuk . (Mármint az én a lobbytársak teljes életciklusára vonatkozót.)
Műszaki szempontból a híd egy csoda. Egy gyöngyszem. Ilyen nincs a környéken sehol máshol. (Persze ennek az is lehet az oka, hogy nem is kell.)
A felépítése után számos gratuláló telefont kaptam. (Bazzeg! EZT hogy nyomtad le a torkukon?) A szaksajtó – ezt minden álszerénység nélkül mondom – el volt ájulva. (Az ökörsütéstől, a vízcsaptól, amiből sör folyt, nameg az építész egyetemista lányok kedvességétől. Igazából nem is egyetemisták voltak, de ez már a mélyfúró részlegünk szakterülete.)
Amikor kritizálnak, vajon gondolnak önök arra, hogy mennyi lehetőség van egy ekkora hídban? Például átrepülhet alatta Bessenyei Péter. (Klárika! Basszus! Hívja azonnal a Red Bullt! Bameg, onnan is egy kis pénzmag!!!)
Ezenfelül gondoljanak a fecskékre! Mennyi-mennyi fecske életét könnyíti meg a hatalmas fészekrakó terület! (Klárika! Valami tudományos magazint keressen meg, írjon erről egy cikket. Cserébe hirdetünk egy oldalt a szarjukb... izé újságjukban. )
Természetesen a felmerülő kérdésre a továbbiakban is szívesen válaszolunk. Köszönjük kérdéseiket!
(Klárika! A zárójeles részeket a kimenő verzióból vegye ki, de a Bélának így küldje át. Ő is röhögjön egy kicsit.)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.21. 10:23:25

k9


Félő, tényleg így történt xDD

AsgardV 2008.12.21. 11:23:29

Hehe, Klarika azota elment gyesre, most Manyika kuldozgeti ki a sajtoanyagot. :)

Egyebkent stimmel.

AsgardV 2008.12.21. 11:29:20

Ja, kulonben a mernok is ember. Lehet nyugodtan szidni, itt is ugy van mint az osszes tobbi szakmaban: 10% ugyes, tehetseges, a maradek 90 meg nagykepu tehetsegtelen balfasz. Es nekik (nekunk, ehhe:) is van munkajuk, foleg azert mert kivulrol eleg nehez megitelni hogy ki melyik csoportba tartozik.

Valaki jott itt a franciak meg a svajciak alagutjaival: hat ez derek, csakhogy nekik jutott 1-2 hegy is.

Horizont 2008.12.21. 12:42:30

Beruházás?
Volt szerencsém a munkahelyemen alulnézetből végigkisérni egy több mint 2 milliárdos beruházást. Pályázati pénz, kevéske önrésszel. A polgármesteri hivatal mint tulajdonos nem igazán volt lelkiismeretes gazdája, egy kezem is sok annyiszor sem voltak kint ellenőrizni. Lehet, hogy a papírokat az íróasztal mellett igen:)
Az építésvezető egy 70 év feletti bácsika volt aki nem tudott felmenni a műtárgyakra. Szó szerint! (Azóta meghalt szegény). Olyan láncolatban volt kiadva alvállalkozóknak a munka, hogy követhetetlen volt. Ezért a felelősségre vonás is kivitelezhetetlen volt. A 26. alvállalkozás főnöke is olyan kocsival jelent meg néhanap, hogy csak lestünk. Egyetlen ellenőrzés volt a Munkafelügyelőségtől, a melósok hanyatt-homlok menekültek árkon- bokron , kerítésen át. Így mi is megtudtuk ki dolgozik feketén. MINDENKI!
Persze elkészült minden, ki tudja mennyi volt a tényleges költség??!
A Miniszterelnök úr a szentem átvágta a szalagot, futtában, szerintem azt se tudta merre jár. Ja a Nemzetbiztonság vagy kik előtte 2 nappal leellenőrizték a terepet! Nehogy baj érje Fecót.
Döbbenetes volt az egész beruházás, az a nemtörődömség, meg minden.
Így működhet mindenhol.Sajnos.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.21. 13:32:33

"Nem mellesleg nagyon szuper hely a tivoli :)"

Ott raktam ki legóból életem első dinoszauruszát.:)

molaris 2008.12.21. 15:57:43

"k9"- az üzleti titok kifecsegése nem szép dolog.

Mondjuk soha nem építettem utat, de ha már Isten ilyen ráncos tájat adott, akkor egy optimum számítás után, a "lyukba" beletolni a fölösleget és síma lesz. Vagy jövőre neki látunk Csörsz árkát kiásni, hogy hidat építhessen valamelyik csókos- telelő cég?

Denimm 2008.12.21. 20:56:34

hát,ahogy ránézek a második képre,hogy milyen szép alagutakat fúrtak szerény kis sziklás hegységünkbe elfog a röhögés.Az a szomorú,hogy igazából ezen sírni kellene.Ha végre esik egy rendes mennyiségű hó,akkor szervezni fogok oda síkirándulásokat.
Lehet írok egy levelet az SZDSZ-nek, hogy nem tudnának pár milliárdot adni egy sífelvonóra?
Biztos elvállalná azt is a Strabag.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.21. 21:30:37

"Vagy jövőre neki látunk Csörsz árkát kiásni, hogy hidat építhessen valamelyik csókos- telelő cég?"

Az már létezik, Hatvan környékétől egészen Erdélyig megy, ugyanis római kori védelmi rendszer.;-)

Ganger 2008.12.22. 00:23:42

"
A Dalmáciát átszelő A1-es sztráda végpontja mostanáig a Splithez közeli Sestanovacnál volt, ezt újabb 40 kilométerrel, Ravca településig hosszabbították meg nettó 1,66 milliárd kuna (több mint 60 milliárd forint) költséggel. A Biokovo-hegységet átszelő útszakaszon összesen 47 objektum épült, 7 viadukt - a leghosszabb 633 méteres), 9 felüljáró, 29 aluljáró és 2 vadátjáró.
"
Vagyis 1.5 mrd/km. Voltam ott (Zupánál, és felmenve a Sv. Jure hegyen), láttam, hogy hol csinálják az autópályát (belevágva a hegy oldalába), ott elhiszem, hogy ennyibe kerül, de csak ott.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.22. 00:33:22

Én az Alpoknál vagy a Sziklás-hegységnél is elhiszem, nem csak a Paklenicánál, ami alternatív Sziklás-hegység volt a Gojko Mitic-filmekben.:)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.12.22. 09:07:31

Ganger! De épp ez az 1.5mrd/km ebben 7 viadukt!! a többit már nem is számolom.
Az ottani viszonyokhoz képest itt szinte csak le kell csavarni az aszfaltszönyeget aztán lehet hasítani. Ehhez képest 3*os áron csinálják és még ki is lopják az alapanyagot és szar is.

Ganger 2008.12.26. 12:53:28

Mj: igen, a kontextusban értettem, vagyis a magyar terepekre gondoltam. :-))

Cowboy:
Anno (talán 2005-ben v 2006-ban) a Vecernji Listben benne volt, az A1-es (split-i) pálya akkoriban elkészült szakaszát 1,2-1,25 Mrd HUF (átszámított, akkor kb. 250 HUF/Eur árfolyam volt) költségen csinálták meg (ebben benne van a két hosszú alagút is, a Mala Kapela, és a Sveti Rok, igaz, hogy csak egyágon).
Aztán jött itthonról a homokszórás, hogy ott persze szilárd az altalaj, míg nálunk föld van, meg stb, és az is, hogy itthon matrica van, ott meg drága szakaszjegyek. Ez igaz, itthon viszont azt a különbséget ami a kinti díj és a hazai matrica között van, 10-20 éven át fizeti majd az állam és így az adófizetők differenciálatlanul vissza az építőknek ill. a hitelezőknek (ld. pl. M6).

Szerintem egyébként ha azt mondanád a magyar útépítő lobbinak, hogy fúrják ki a Sveti Rok alagutat, rámenne az egyéves GDP-nk. :-)))
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy ott is megy a bugajakab, csak nem olyan méretben és dimenzióban mint itthon.

tiborc2008 2009.07.09. 18:18:23

gyurcsótánynénak tetszik és ez a lényeg. Ő tudja, hány milliócskát fialt nekik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2018.08.18. 12:24:03

Minden híd és viadukt szimbolikus. A kőröshegyi konkrétan azt szimbolizálja, hogy a liberálbolsevik döntéshozók milyen magasról szarják le a táj- és természetvédelmet, az ott élő és közlekedő embreket, és úgy egyáltalán az egész magyar nemzetet.

Péter 2 2018.08.26. 12:05:57

2008-ban a szerző még nem tudta. Ma már rég és pontosan tudjuk, hogy Kőröshegy (fideszes) önkormányzata miatt van a híd, semmi mást nem engedtek, csak ezt vitték a lakosság elé, ezt vették bele a teleplésrendezési tervbe, és amikor az építés közeledtével jött egy új kanyar, próbáltak mégis jobb, olcsóbb megoldást keresni, és lett is volna (nem az alagút, hanem máshol menni át ugyanazon a völgyön, nem kellett volna híd), azt már nem is voltak hajlandók megtárgyalni sem. Annyit üzentek vissza, hogy ők már eldöntötték, híd, kész.