Skip to content


       Szűrés lista

Újabb sürgős eladnivaló Szegeden

A Vastagbőr olvasói már azelőtt megismerkedhettek2009-es? 2010-es választás legvalószínűbb MSZP-s miniszterelnökjelöltjével, mielőtt az az országos média figyelmét felkeltette. Botka úr újra aktivizálta magát, pár hónappal ezelőtt ugyanis nagy vihart kavart Szeged egyik kertvárosi lakótelepén, Tápén, hogy az önkormányzat 16 különleges nevelési igényű fiatalt akar elhelyezni a városrészben átköltöztetve őket egy másikból.

A Tápéi Budai Nagy Antal utcában található épületet a tápéiak idősotthonná akarták alakítani, de a helyi újságban a közelmúltban azt a hírt olvasták, hogy Szeged megyei jogú város önkormányzata magatartási és viselkedészavaros, pszichoaktív szerekkel küzdő fiatalok elszállásolására kívánja az épületet használni.

„Ezeket a gyermekeket és fiatalokat a céltalanság, a jövőképtelenség, dologtalanság, akaratgyengeség, agresszivitás és nemtörődömség jellemez. Iskolai tanulmányaikat nem, vagy csak nagyon gyenge módon folytatják, társadalmi szerepüket nem látják, nem tesznek érte semmit. Ennek korrekcióját szolgálja a speciális gyermekotthon.”

A városrészben eddig 2000 ellenző aláírás gyűlt össze az átköltöztetés ellen és ugyanezen aláírások vannak az idősotthon mellett.

A civil mozgalom vezetői magabiztosak és elszántak. Kijelentették, készek akár bíróság elé vinni az ügyet, mivel Szeged vezetése szerintük nem csak hogy gondatlanul és felelőtlenül járt el a nevelőotthon új helyének kijelölésekor, hanem hibás tervekre kért építési engedélyt, amit egy tüzetesebb hatósági vizsgálat esetén nem is kaphatott volna meg.

A várorész tiltakozása ellenére miért lehet oly fontos Botka László számára a költöztetés?

Nos a napokban kiderült, hogy az átköltöztetési szándékot megelőzte egy eladási szándék, melynek értelmében értékesíteni szeretnék a mostani gyermekotthon épületét és a hozzá tartozó telket.

A város EU-s pályázati pénzt kapott a költöztetésre azon okból, hogy a mostani épület:

„átláthatatlan épületkomplexum”, amely még „balesetveszélyes” is, és amelynek a „berendezései elavultak”. Ezek az állítások szöges ellentétben állnak a szakmai ellenőrzést gyakorló Regionális Gyámhivatal megállapításaival, amely 2007. szeptemberében még mindent a legnagyobb rendben talált az intézetben. A benyújtott pályázat ezen kívül is több ponton sérti a kiírás feltételeit. Ezek közül az egyik legsúlyosabb hiányosság, a társadalmi egyeztetés törvényi kötelezettségének elmulasztása.

Ugyancsak értetlenül állnak a tápéiak amellett, hogy a kiszemelt épület forgalmas közút mellett található Tápé főutcáján, balról, jobbról lakóházakkal szomszédos, ráadásul 200 méteres körzetben 2 kocsma is található a környéken, 500 méteren belül meg legalább 5.

Vajon milyen felelősségérzet vezet ilyen döntésekhez? Nem kell gyámügyi szakembernek lenni ahhoz, hogy kételkedni kezdjünk a polgármester józan ítélőképességében. A polgármester úr magabiztossága a tények napvilágra kerülését követően mindannyiunk szeme láttára változott görcsös idegességgé a pénteki közgyűlésen. Botka László utolsó szalmaszálként kapaszkodott a közgyűlés 2008. június 27-én egyhangúan hozott támogató döntésébe. Ma már tudjuk, az előterjesztést minden szakmai előkészítés, hatástanulmány nélkül, fontos információkat elhallgatva hozták a testület elé. Így ezt a támogatást tulajdonképpen a képviselők jóhiszeműségével visszaélve, a testületet becsapva sikerült a város vezetésének megszereznie.

Ügyeskedésre utal az a tény is, hogy a városházán már 2007-ben döntöttek a költözésről, és tény, hogy ezt 2008 júniusáig titkolták Tápé lakossága és részönkormányzata elől, valamint ekkor sem magatartászavaros gyermekek a városrészbe átköltöztetéséről volt szó, hanem hagyományos, konvencionális gyermekotthonról - amelyre a tápéiak áldásukat adták félretéve idősotthonos terveiket.

"A városházán uralkodó „különös” állapotokról árulkodik az is, hogy a szociális ügyekért felelős alpolgármester a helyi sajtón keresztül olvasói levelekben üzengetett Juhász Gyulának, Tápé képviselőjének, a polgármester pedig lekáderezte a tápéi tiltakozók nem közszereplő szószólóját, és a közgyűlés előtt ecsetelte a hölgy családi kapcsolatait.'

Mint JGY képviselő fogalmazott, Botka a „Beszámol a polgármester” című kampánykörútja során december 3-án Tápéra is ellátogatott. „A Bálint Sándor Tagiskola tornatermében meglehetősen szerény érdeklődés mellett zajlott le a műsor, Petőfitelep, Baktó és Tápé több mint 13 ezer lakója közül talán ha húszan voltak kíváncsiak polgármesterünk stand-upjára. A szerény érdeklődésnek talán az is oka lehetett, hogy az utóbbi években a város vezetése sem mutatott túl nagy érdeklődést az itt élők problémái iránt. Különösen Tápé mellőzöttsége tűnt fel sokaknak. Az idén például a városfejlesztésre költött milliárdokból Tápénak mindössze 3,5 millió forint jutott” - így Juhász Gyula.

A tét mindkét oldalon nagy. Az egyik oldalon Tápé jogos követelései és érdekei állnak, valamint 16 nevelőotthoni fiatal előírásoknak megfelelő ellátási igényei. A másik oldalon közel félmilliárd forint, amit ingatlanszakértők becslése szerint Botkáék a Szőregi úti telek eladásáért söpörhetnek be.

Meg kell említeni viszont azt is, hogy ellenzéki körökben főként csak Juhász Gyula KDNP-s képviselő foglalkozik az üggyel, melynek főleg Fideszes részét aposztrofálják úgy mint impotens szegedi ellenzék amely lecsukott szemmel tűri a pazarló szegedi látványberuházásokat, a sokadik bevásárlópark megnyitását. Talán nem véletlen, hogy egy helyi Fidesz közeli online lap ír arról, hogy sok szegedi Fideszes hagyja ott a pártot és lép be a Jobbik helyi szervezetébe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha minden így marad, és Botkával fiatalodik az MSZP, még elgondolkodni sem kell majd azon, hogy változtak-e az elvtársak valamiben, ugyanaz az álszent, ügyeskedő korrupt banda hasonló módszerekkel - új arcokkal.

Címkék: mszp szeged botka pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr301219015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovego 2009.07.06. 13:11:24

a cikk alapján teljesen megértem, hogy miért lehet ez az ember az mszp min.eln. jelöltje, egy cseppet sem lóg ki a horn-meggyesy-gyurcsány-bajnai vonulatból
szebb jövőt!

belzebubó 2009.07.06. 13:16:57

"változtak-e az elvtársak valamiben,"-aki nem hasonszőrű az oda be sem lép,mert nem birna tükörbe nézni reggelente.

Petrow 2009.07.06. 13:31:00

nem ez a csóka volt ez, aki kihagyta kúrcsányt a szegedi árvíz történetét taglaló könyvből?

spájdernecc 2009.07.06. 13:32:43

De
régi családi sztalinista beidegződés :))

martonx 2009.07.06. 13:33:56

Szegedi lakosként különös látni a helyi politikai viszonyokat.

Botka László egy őskomcsi. Elég csak a családját megnézni. Ő annak a tipikus fiatal MSZP-s politikus mintapéldánya, aki mindenféle pozitív tulajdonság nélkül is üstökösként emelkedik a politika egén. Hja párttitkár szülőkkel, nem nehéz MSZP karriert csinálni.

Szegeden nincsenek botrányok Botka László alatt, pedig higgyétek el rossz szétnézni magunk körül. Viszont a sajtó az MSZP zsebében van, így rendre nem derülnek ki a dolgok.
Másrészt a szegedi Fidesz egy árnyék szervezet, tökéltesen összejátszanak a komcsikkal. Nem véletlenül kerüli Orbán Viktor is a Szegedet (2006 óta, most az EU kampányban volt ismét Szegeden).

Szegeden két valódi ellenzéki párt létezik. A KDNP és a Jobbik. Bizony, Szegeden a KDNP élesen elkülönül a Fidesztől. Sajnos se a Jobbiknak se a KDNP-nek nincs se pénze, se olyan politikus gárdája, ami kiemelné Szegedet a mocsárból. A Jobbikos szegedi politikus palánták szánalmasak (talán kevesen tudják, hogy Torockay politikai pályája is Szegedről indult).

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz 2010-ben Szegeden.

picur3ka 2009.07.06. 13:41:50

'sok szegedi Fideszes hagyja ott a pártot és lép be a Jobbik helyi szervezetébe'

Na ez.

adequate courier 2009.07.06. 13:42:45

@martonx: Mint szegedi csak megerősíteni tudom ezt. Még szerencse, hogy a szegedma.hu rávilágít az olyan susmusokra amikre a helyi napilap nem akar.

ananaszkonzerv12 2009.07.06. 13:46:18

Ha már Botka:

Kiszerkesztették Gyurcsányt Botka mellől


| 2009. július 3., péntek 15:48 | Frissítve: 2009. július 3.

Eltűnt Gyurcsány Ferenc, volt miniszterelnök fotója a szegedi önkormányzat árvizes könyvének második kiadásából, pedig Botka László polgármesterrel együtt szerepelt rajta. A hiányra Mester Ákos figyelt fel a 168 órában, Ideje van az árulásnak című cikkében. Botka azt mondta, nem tudott a változtatásról, de amúgy is csak egy más célú kiadásról van szó.

A 168 óra szerint kiretusálták Gyurcsány Ferenc exminiszterelnök fotóit A szegedi nagyárvíz képeskönyve című kiadványból. Mester Ákos a hetilapban írta meg, hogy a polgármesteri hivatal gondozásában megjelent könyv javított és bővített kiadásából kivették a kormányfő és a szegedi polgármester közös képe, amely a 2006-os árvíz idején készült.

Az emlékkönyv első verziója még Gyurcsány miniszterelnöksége idején jelent meg.

A főszerkesztő szerint nem lehetett véletlen, hogy a fotót kihagyták, hiszen az újabban a miniszterelnök-jelöltségre esélyesként emlegetett Botka környezetében Gyurcsányt már átengednék a feledésnek. Az eljárás emlékeztet a klasszikus bolsevik módszerre, amikor "a kínossá vált elvtársakat" kiretusálták a történelmi fotókról – állította 168 óra cikke, amit a Népszabadság is átvett.

Botka László, aki eddig még nem nyilatkozott az árulás vádjáról, azt mondta az Indexnek, ha Mesternek ilyen szörnyű hiánya támadt Gyurcsány Ferenc miatt, küldhet neki pár közös képet azok közül, amiket otthon őriz.

Évente több tucat könyvet ad ki az önkormányzat, a Mester Ákos által kiszúrt darab is egyike volt ezeknek – mondta a polgármester, hozzátéve, hogy sem ezt, sem a többit nem láttamozza publikálás előtt. A könyvek gondozása már több mint egy évtizede Kerek Attila városházi PR-tanácsadó feladata.

Botka elmondta, hogy a szegedi árviz évfordulójára korábban kiadott emlékkönyvet egy más közönség, iskolás gyerek számára szerkesztették át Kerek Attiláék. Miután a 168 óra cikke megjelent, utána nézett, és kiderült, hogy a két kiadvány nemcsak a Gyurcsány-képben, hanem számos más ponton is eltér egymástól, az egyik például kemény, a másik puha fedeles.

index.hu/belfold/2009/07/03/kiszerkesztettek_gyurcsanyt_botka_mellol/

Ez annyira kisstílű, pitiáner dolog, hogy csak na. Ilyen ember legyen a következő ME?
Lófaszt. Lassan jóúton vagyok én is arrafelé, hogy "szebb jövőt" köszönjek. Még nem, de ha így haladunk...

f.m.j. 2009.07.06. 13:59:11

@spájdernecc:

tényleg :):)

Trockijt is kiszerkesztették egy-két képről, meg a Beriját is, aztán a jégcsákány is utolérte őket, vagyis Trockijt bizonyosan... :):)

hehehehe 2009.07.06. 14:01:06

Tudjátok mi az ijesztő?! Annyi hasonló sündörgés kerül-került napvilágra, hogy már teljesen rezignáltam fogadom az ilyen híreket, mivel tudom, hogy úgysem fogják felelősségre vonni ezeket az embereket. Jobb esetben pár napig téma a médiában, aztán mindenki elfelejti...na ez az oka a fásultságomnak...sajnálom, ettől még bosszant, de úgysem történik semmi.
Srácok, mikor fog már történni vmi igazán átütő? Mikor lesz tisztító tűz a hazai politikusok között? Mennyit kell még lopniuk, hogy végre mással is törődjenek?

budai zöld 2009.07.06. 14:07:03

@martonx
Az a szép, hogy ezekröl a dinasztikusan kontraszelektált fiatal üstökösökröl mindig az jön le a médiában, hogy végre itt egy tehetséges, cselekvöképes fiatal, aki a már a rendszerváltás után, saját képzettsége és tudása révén jutott oda, ahova. És persze maximálisan piac- és EUkonform.
2014-ben, amikor (a kiábrándult jobbikos szavazatokkal) miniszterelnök lesz, simán el fogja hinni a közvélemény, hogy anyja, Botka Lajosné kisnyugdíjból él egy cipösdobozban.

mind2 (törölt) 2009.07.06. 14:16:27

@fmj: :))))

"Senki kabátja
A festményeket természetesen könnyebb volt felső utasítások szerint komponálni, de úgy tűnik, a retusálók sem ismertek lehetetlent: lehetett a feladat akár Trockij, akár a később kivégzett, jómódú kulákok gyermekestől való eltüntetése, de készült olyan mestermunka is, amelyen új rangsorban állították egymás mellé a Vörös Hadsereg parancsnokait, és – a biztonság kedvéért – vidámabbra cserélték mögöttük a közkatonákat.

Az „utómunkálatok” nem kerülték el a festményeket sem. Így kerülhetett a Sztálin, Kirov, Vorosilov és Jagoda hajókirándulását ábrázoló Nalbandian-kép átfestett változatára – a később kivégeztetett Jagoda alakjának helyét kitöltendő – egy korlátra dobott, senkihez sem tartozó nagykabát. A hátborzongató fantáziával megtervezett, és elképesztő hatékonysággal kivitelezett történelemátíró hevületről a külföldre került folyóiratok, könyvek és egyéb kiadványok nélkül manapság csak sejtéseink lennének. A Szovjetunióban ugyanis évről évre kiadott jegyzék alapján távolították el a könyvtárakból a kegyvesztettek képeit, írásait tartalmazó munkákat, sőt, az olvasókat is kötelezték a cenzúrára. Kun Miklós történész, a Retusált történelem című könyvhöz írt tanulmányában beszámol arról a groteszk körlevélről, amelyet a Nagy Szovjet Enciklopédia szerkesztői küldtek az előfizetőknek. A külföldre is eljuttatott levél felszólítja a könyvtulajdonosokat, hogy a kötetből vágják ki a megjelenés óta a rendszer ellenségévé vált Berija fotóját a hozzá tartozó szöveggel együtt, majd a helyére ragasszák be a mellékletként megküldött, a Bering-szoros flórája és faunája szócikket.
E bárgyún nagyravágyó történelemhamisító igyekezetet a huszonegyedik században – ha azt nem a huszadik század előzte volna meg – akár megmosolyogtatónak is tarthatnánk. Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a kor technikai lehetőségei, adottságai közepette ezek a montázsok és retusmunkák szakmai bravúrnak számítottak. És azt sem, hogy a fotóról eltűnt embereket legtöbb esetben az életből is „kiretusálták”...

nincs új a Nap alatt, és ugye tudjuk Szolzsenyicin óta, hogy ők egy páratlan fajta :(((

Marcellusca 2009.07.06. 14:22:51

És ez a a a a a a csak egy a helyi kiskirályok közül.
Hány ilyen polgármester lehet még ebben a kis országban? A 3200 önkormányzat kitermeli magának a maga "uralkodóját". Lásd: pölö Meggyes!

gidabiga 2009.07.06. 14:27:16

@mind2:

azóta meg van a fotoshop :D

f.m.j. 2009.07.06. 14:34:30

@belzebubó:

Kösz:)

1984, akkor is, meg most is

Amúgy én nem bánom, ha a Gyurcsányt már csak kipontozzák, lássuk be elég ciki az ipde :)

gidabiga 2009.07.06. 14:38:49

@fmj:

elég hamar vállalhatatlanná vált :D
pedig pár hónapja csak vele tudták elképzelni a jövőt és senki mással :)

mind2 (törölt) 2009.07.06. 14:38:59

@fmj:@gidabiga:

Vannak szaftos sztorik az 50-es évekből :))
Az efftársak tettek róla :)
:
"Akkor már teljesen ellenséges viszonyok voltak a párvezetőségben. Berija egy NKVD támaszponton bezárkózott. Hruscsov a pártközpontból, Malenkov a miniszterelnökségről, Molotov a külügyminisztériumból elkezdtek telefonálgatni egymásnak a K-vonalon. Hosszú álvitában megegyeztek abban, hogy legyen Berija a főtitkár. Ezt azért csinálták, hogy Beriját átejtsék, mivel tudták, hogy Berija lehallgattatja őket. Ezután fölajánlották, hogy összehívják a PB ülését és vegyen részt ő is rajta. Ugyanúgy, mint a Kirov-gyilkosságnál, eltávolították a Kreml NKVD-s őrségét, és behozták a tamanyi páncélos ezredet. (Azóta is a "tamanyszkij" a Kreml háziezrede.) Odarendeltek három marsallt is az előszobába. Beriját már a marsallok jelenléte idegesítette, de azok mondták, hogy amikor őt megválasztják, rögtön csatlakozhatnak hozzá a hadvezetés képviseletében. Mindezek után elkezdődött a Politikai Bizottság ülése. Itt Hruscsov azzal kezdte, hogy Berija a polgárháború idején miért nem volt bolsevik. Berija azt válaszolta: ezt Sztálin elvtárssal már annak idején már tisztázta, és már nyúlt is a táskájához, amelyben a pisztolya volt. A belső őrséget az ajtó elől nem tudták elvezényelni, ők megmotozták a PB tagjait, de a főnöküktől nem vették el a fegyvert. Ezt mindenki tudta. A közelben ülő Malenkov elrúgta a táskát, így Berija nem tudta elérni. Az egyik népmesei változat szerint az egész pártvezetés rárohant és megfojtotta. A főszerepet Malenkov játszotta, aki igen nagy darab volt és ráült. A másik népmesei változat szerint és Hruscsov általában ezt terjesztette berontottak a marsallok, és azok intézték el.

Azért elképzelem, hogy Lendvaira rontanak és Hagyó Miki ráül :)))) Vagy a Kiss Péter :))

gidabiga 2009.07.06. 14:46:43

@mind2:

nem sok szusz maradna benne :)
ma már ennél kifinomultabb módszerek vannak :D

f.m.j. 2009.07.06. 14:49:54

@mind2: :D
ez olyan "teisfiam,Brutus"-os

ezek egymás torkát is átharapták...

de most miért nem ölik egymást? Mindenkinek jobb lenne... el is takarítanák magukat, nem várhatjuk senkitől, hogy bepiszkolják a kezüket :)

Marcellusca 2009.07.06. 14:53:24

@gidabiga: Seggnyaló, köpönyegforgató mind.
Kivétel nélkül és pártállástól függetlenül.

f.m.j. 2009.07.06. 14:54:22

@gidabiga:

én biza összeszarnám magam Lendvai rám villanó botoxos tekintetétől, úgyhogy egy Hagyó-Lendvai párharc nem lenne olyan sima kimenetelű a nagytestű javára :)

@fmj: ...amúgy meg a királyok is ugyanígy ölték egymást a hatalomért... az emberi természet az, ami itt gond, nem az ideológia... vagy nem tudom, persze találtak ki nagy marhaságokat, de ölni érte?

Marcellusca 2009.07.06. 15:06:12

@Berrick: Nagy valószínűséggel így is történt.

f.m.j. 2009.07.06. 16:46:08

@Noname Cowboy:

Ez is nem gyurcsányhoz köthető cégecske véletlenségből?

dr. dodó 2009.07.06. 16:58:51

Én is szegedi vagyok, és Botka egy szarrágó. Az anyja Szolnok polgármestere (izé, tanácselnök és csak utána polg.mester) volt sokáig, apja szintén magasbeosztású kommcsi.
Botka egy arrogáns senkiháza, aki csak a saját malmára játszik. Milliárdokért építettek bicikliutakat, úgy, hogy felfestettek kerékpársávokat az utak közepére (pár vastagbőr fotót megérne most is).
Manapság éppen villamospályát próbálunk építeni olyan körúton, ahol amúgy jár troli is, ami ugyanúgy környezetbarát és kötöttpályás. Éljen, éljen, basszuk el az Eu-s pénzeket értelem nélkül, csak lehessen lopni (izé, közbeszerezni).

Botka egy abszolút nulla, Kelvin fokon.

Hellscream 2009.07.06. 19:46:09

Dodó, lehet, hogy szegedi vagy, de hazudós.
Villamos a Rókusi krt-n épül majd, ahol csak busz jár.

adequate courier 2009.07.06. 21:58:16

@Hellscream: Egyik felét átíveli a 8-as troli, a másik felét bejárni a járdán közepes tempóval körülbelül 2 darab perc. Villamos oda? Minek?

dr. dodó 2009.07.07. 08:03:01

Helscream! Nem szeretem, ha hülyék neveznek hazudósnak. A Rókusi krt-on jár egy darabig az 5-ös, a 9-es és a 8-as troli is. A 8-as kb. 1,5 km-es távon... Akkor ki a hazudós?

Inkább az autósforgalom közútjait kellene fejleszteni, meg normális kerékpárutakat kellene csinálni, és nem festegetni, szűkítve-balesetveszélyt-dugókat okozva az utakon.

dr. dodó 2009.07.07. 08:06:13

A troliközlekedést és az igazamat bárki leellenőrízheti, ha elővesz egy jobb Szeged térképet... Hellscreamtől nem várok el ennyi IQ-t. :)

martonx 2009.07.07. 08:54:56

@Hellscream: A 8-as troli neked smafu?

Bírom, amikor a komcsi bérhozzászólók (vagy szimplán fogyatékosok???) próbálnak okoskodni...

Vegaaa 2009.07.07. 09:44:05

@dr. dodó: hülye nem vagy, viszont szüklátókörü igen. troli jár, de nem külön pályán. igy adódhat hogy környezetbarát, de ha sok az autó, akkor bizony ö is vesztegel. ez a rókusin persze nem jellemzö, de ha azt nézzük hogy az uj villamos nem csak a rokusin jár majd (!!!), hanem elmegy egészen a pályaudvarig, akkor ezen az útvonalon könnyen elképzelhetö, hogy egy troli sokkal lassabb lenne.
a másik, hogy közlekedésfejleszteni nem úgy szokás, hogy 2 év alatt alatt eu-s pénzböl megoldjuk szeged tömegközlekedését az elkövetkezendö 500 évre. létezik egy koncepció, aminek elemeit idöröl idöre (amikor van pénz rá) megvalósítják. jelen esetben a villamos nem csak a rokusin menne, mert szeged egyik koncepciója hogy egészen a csillag térig menne, de csak a makkosházi fordulóig kaptunk pénzt. majd épül ez tovább is talán a következö pályázati ciklusban 2013 után.
bár tudom, hogy komcsizni könnyebb...

Hellscream 2009.07.07. 10:16:05

@adequate courier:
A 8-as csak hivatalosan troli, jelenleg busz és az is marad, amíg a vonalát ki nem építik a klinikáig.
A 2 perces megjegyzésed meg az olcsó demagógia szintje, hiszen 2 megállót a busz jár meg ennyi idő alatt.
És hogy minek? Mondjuk azért, hogy a TESCOt könnyebb legyen elérni.

Hellscream 2009.07.07. 10:21:33

@adequate courier:
A 8-as csak hivatalosan troli, jelenleg busz és az is marad, amíg a vonalát ki nem építik a klinikáig.
A 2 perces megjegyzésed meg az olcsó demagógia szintje, hiszen 2 megállót a busz jár meg ennyi idő alatt.
És hogy minek? Mondjuk azért, hogy a TESCOt könnyebb legyen elérni.

Hellscream 2009.07.07. 10:27:52

@dr. dodó:
Úgy láccik humorod, intelligenciád és őszinteséged azonos szinten van...
Egyébként itt a térkép: www.freeweb.hu/metros/terkep/szeged_terkep.html

Vegaaa 2009.07.07. 10:30:21

@Hellscream: már több mint egy éve folyton előjön ez a villamos dolog és egyszerüen nemértem hogy a mai napig hogy lehet azt gondolni, hogy ez a bazinagy vasdarab majd csak 3 megállót fog menni. kb ugyanúgy lesz mint most a 3-mas és 4-es villamosok. a dugó tértől tarjánig mindkettő megy, és aki felszáll a hármasra a vadasparknál az nem fog leszállni a dugó téren csak azért hogy felszálljon a négyesre és elmenjen vele ugyanoda ahova a hármassal is tudott volna.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.07. 10:59:13

botka a fiatalok közül a legősibb őskomcsi. azt hiszem már 20 évesen az mszp képviselője volt a parlamentben, szerinted milyen ember lehet. 20 évesen? bazzeg azon agyaltam hogy tudnék keríteni egy jó kis puncit, vagy kettőt, persze mertem nagyobbat álmodni. na de képviselő? szocialista?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.07. 11:01:56

"1991-ben belépett az MSZP-be, 1992-1994 között az
országos ifjúsági tagozat elnöke, az országos választmány
tagja, 1992-tõl az MSZP szegedi elnökségének tagja, és a
Baloldali Ifjúsági Társulás szegedi szervezetének
tiszteletbeli elnöke."
érted 18 évesen belép az mszp-be 91-ben, amikor mindenki kibaszottul utálta őket......na erről ennyit. új arc meg fiatal?? lószart mama, ugyanannak az alomnak a kölke.

dr. dodó 2009.07.07. 11:57:16

@Hellscream: Köszi szépen! Azért jól esett volna, ha konkrétan bocsánatot kérsz, de ez is megteszi.

Örülök, hogy leközölted a térképet, mert így látszik, hogy a 8-as troli a Rókusi több mint felén jár.
Momentán a közelekedésfejlesztés alapja, hogy ha olcsón és hatékonyan akarunk fejleszteni (plusz hely is van), akkor a meglévőt szokás fejleszteni, nem pedig vadiújat alkotni. Szegeden a Rókusi körúton jár a troli, a pályáját könnyű lenne hosszítani, buszmegállók amúgy is léteznek, de azon nem lehet pénzt sikkasztani. Ugyanígy könnyű lenne plusz útsávokat építeni (hely van bőven), de a villamos, az az igazi! Azon lehet aztán hatalmasat kaszálni pénzügyileg!!! Igaz, hogy tök felesleges (jár busz, troli, plusz 4 sáv van autóknak), de kit érdekel?

Hellscream 2009.07.07. 12:09:36

@dr. dodó:
1. Mint írtam: nem jár arra troli, csak busz, mégha trolinak is hívják.
2. Épp azért , mert egyáltalán nem könnyű meghosszabbítani a járatot (tudod, végállomás). A projekt másik fele részben ezt orvosolja.
3. A "több mint fele" gyakorlatilag pont a fele csak épp a kevésbé forgalmas/hasznos irányból.
4. Egy villamos és egy troli utasforgalma nem egy nagyságrend.
5. Éppen a meglévő villamosvonalat fejlesztik.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.07. 12:13:02

@Marcellusca:

Megmondom őszintén, szerintem a 3200-ból kb. 3150 ilyen lehet. Kiskirály a saját szemétdombján, tökmindegy milyen párthoz tartozik.

martonx 2009.07.07. 12:14:40

@Vegaaa: mondjuk pont ezért van a nagy városokban (na persze nem Mo-n) napi jegy. Alapjaiban kellene megreformálni az egész szegedi (meg tapasztalataim alapján az egész Mo-i) tömegközlekedési rendszert.

@Hellscream: Lassan minden sarkon van már Szegeden Tesco. A belinkelt térképen látszik, hogy a Rókusi körút nem is felén, hanem 2/3-án párhuzamosan fog menni a troli és a villamos. Ezenkívül egyedülálló helyzet, hogy Szegeden két tömegközlekedési cég van. Nem-e a sok párhuzamosságot kellene első körben rendezni? Ehelyett újabb és újabb párhuzamos szakaszt létesítünk.
Persze értem én. A párhuzamok csökkentésével pénzt spórolhatunk, a párhuzamok növelésével pedig pénzt lophatunk...

Plutonic 2009.07.07. 12:17:14

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Egyenes beszéd! :DDD
Mindenesetre ezek az adatok erősen megkérdőjelezik az emberiséghez való tartozását és az ép elméjét.

martonx 2009.07.07. 12:24:11

@Hellscream: Az 1-es ponthoz kapcsolódóan. Ha ilyen jó infóid vannak, akkor világosíts már fel bennünket, hogy a 8-as troli vonalán a kiépített vezetékek ellenére miért busz jár?
Ez 2006 előtt troli volt (hivatalosan most is az) nagyjából ugyanezen a nyomvonalon. 2006-os reformok után hosszabb lett a troli vezeték, de azóta busz jár a troli vonalon. Miért?

2-es és 5-ös pontod pont ellentmond egymásnak, mondjuk nem lepődök meg rajta :-D

3. a térképet nézted is vagy csak belinkelted? Nekem inkább 2/3-nak tűnik. Mi dönti el, hogy melyik rész forgalmasabb. A rókusi körút mindkét oldalán 10 emeletes panel lakótelepek vannak. Az egyik oldalán kevesebben laknak, mint a másikban? WOW!

4. nyilván rendelkezésedre állnak utas számlálások. Légyszi oszd meg velünk a tudást.

martonx 2009.07.07. 12:27:13

@Plutonic: Anya meg Apa mondta neki, hogy ez jó lesz. Biztos összedugták otthon a fejüket, hogy ez a gyerek hülye is, ronda is, nem is ért semmihez, ráadásul lusta. Mi a francot kezdjünk vele?
Szinte látom, ahogy anyuka a homlokára csap, léptessük be a pártba, ezekkel a képességekkel akár miniszterelnök is lehet belőle, ha megnő.

:-DD

Plutonic 2009.07.07. 12:55:53

@martonx: Olyan ez, mint amikor a szülők döntik el, hova menjem tanulni a gyerek. :)))
Csak itt egyből a karrier is dukált hozzá! :DDDD
Mondjuk aki nem jó semmire, az mindig jó politikusnak. :)))

Hellscream 2009.07.07. 13:36:29

@martonx:
1. Több okból: elsősorban azért, mert így megnövelhették (az igényekhez igazodva(!) a vonalhosszt; mert így mindig alacsonypadlós a járat, mert így sűríthették a többi trolijáratot.
2, 5. Nincs ellentmondás, olvasd újra (gy.k.: egyik troli, másik villamos).
3. Arra gondoltam, hogy a Csongrádi, Vidra utca fontossága nincs egy szinten a Mars és Széchenyi térrel. Márpedig leginkább ide akarnak menni az emberek Rókusról.
4. Hopsza, nincs kéznél a pontos szám, hányan utazhatnak egy trolin és hányan egy villamoson. De ha utaztál már rajta, elég könnyen megállapíthatod, hogy igazam van. Itt van egyébként az SZKT tavalyi utasszámlálása www.szkt.hu/page.fcgi?rx=&item=&nyelv=hu&menuparam3=88&type=3
könnyen kiszámolható, hogy 1,5-szer annyi embert szállít egy villamos, mint a troli. És nem ragozom a további előnyöket, olvass vissza Vegaaanál
6. Szegeden nincs párhuzamosság a tömegközlekedésben. Nincs szükség a két cég összemosására, ráadásul az egyik önkormányzati, másik nem.

Végezetül: a tömegközlekedés itt a legjobb az országban, nem ezt kéne fikázni. Főleg azért nem, mert ez nem attól függ, melyik párt adja a polgármestert. Botkának annyi az érdeme, hogy nem züllesztette le (ld. Pécs).

dr. dodó 2009.07.07. 14:58:38

@Hellscream: Az 5-ös troli is busz??? Nekem az igazi trolinak tűnik, de mióta hazudós lettem, abban sem vagyok biztos. Az tény, hogy a 8-as helyén ideiglenesen (már vagy 2 éve busz jár), de régen nem így volt, elvileg most sem így kellene lennie, és talán a jövőben tényleg nem így lesz. A vonal megnevezése hivatalosan és jelzés szerint is troli. Ez csak a szokásos kis magyar abszurd. :) Egyszerűen csak azért jár busz a troli helyett, mert nincs elég trolink, most közbeszereznek éppen. A vezetékhálózat pedig - ahol egyáltalán hiányzik - éppen könnyen kiépíthető, ráadásul a Tisza Lajos krt-on a villamos amúgy is ki van építve, ott lenne a legkönnyebb felsővezetéket bővíteni. Ennyi, a többi sóder, alacsonypadló stb...

Továbbra is fenntartom, hogy halál felesleges a trolik és a buszok meg a tűrhető Rókusi krt-i autós közlekedés mellé villamost építeni. Csak lopni jó.

Másrészt martonx nem fikázta szerintem a szegedi közelekedést, a KÉSZÜLŐ beruházást fikázta. Én is azt fikáztam eddig, kivéve a 8-as kis magyar abszurditását. :) Momentán nem tartom a szegedit az ország legjobb tömegközlekedésének, még a pesti is jobb szerintem. Csak sok szegedinek nincs összehasonlítási alapja. (Nekem sajnos időnként muszáj Pesten is dolgoznom, tömegközlekednem, és nem csak metróval.) De attól, hogy szerintem az ország több pontján jobb a tömegközelekedés a szegedinél, ez még mindig nem fikázás (bár olyan sok városban nincs is helyijárat...).

Tőlem nyugodtan imádhatod Botkát meg a tömegközelekedését, ez is egy vélemény, de hazudós nem vagyok. Te vagy arrogánsan okos, és szerinted mindenki más hazudik/téved.

Amúgy pedig, hogy az eredeti tervről is essen szó végre, a gyerekotthon eladása is egyértelműen csak a pénzszerzésről szól. Rohadtul jó helyen van az épület, 2007-ben újították fel, tökéletes eladásra. A tápéiakat meg a gyerekeket (meg az őket javítani próbáló nevelőket) Botka szokás szerint le sem szarja. Történetesen van nevelőtanár ismerősöm onnan (16 gyerekre 8 tanár jut!), tényleg nagyon problémásak a diákok, szerintem sem a lerobbant tápéi iskolaépület a megfelelő számukra (bár a függők talán örülnek majd a sok közeli kocsmának...).

martonx 2009.07.07. 16:37:27

@Hellscream:
1. Igényekhez igazodva. LOL! Te a közlekedési irodán dolgozol az önkormányzatnál? Legutóbb, amikor bementem, hogy ugyan mutassák már meg, hogy miért lett a Szent István tér - Vidra utca autók előtt lezárt terület azt hazudták, az ott lakók igényelték. Kértem mutassák meg az igényeket. Azt hazudták, nem konkrét egyes igények alapján döntöttek így, hanem lakossági fórumon kérte a lakosság. Kértem mutassák meg a fórum jegyzőkönyvét. Azt a választ kaptam, hogy nem készült jegyzőkönyv. Ennyit az igényekről. Gugliba beírva a 2-es villamost, csak lakói tiltakozásokról kaptam találatokat, lakossági igényekről egyről sem.

2. 5. pedig bizony ott van. Azt ne mond, hogy egy troli végállomás súlyos milliókkal többe kerül, mint egy villamos végállomás (tervek szerint hurok lesz, ami miatt 3 sor fa is ki lesz vágva a közeli parkból a környezetvédelem jegyében).

3-ast valóban félreértettem. A 2-es busz leváltása tényleg megér nekünk néhány milliárdot. A dán előkészítő cég kurva jó (gondolom röhej olcsó) munkát végezhetett, ha rejtegetni kell a dokumentumokat.

4. Hoppá. Ha eddig a 10 percenként járó 2-es busz megoldotta a tömegközlekedést, akkor most a - darabja 600 milliós - másfélszer akkora villamos tömve lesz? Hirtelen megjelenik járatonként plusz 25 utas, mert nagyobb a villamos, meg milyen trendi villamossal utazni busz helyett??? Logikus.

5. Nincs párhuzamosság? Keresnem kellett a térképen olyan részt, ahol nem megy párhuzamosan busz és troli/villamos. Itt egy látványos pdf: www.tiszavolan.hu/Pages/GetMedia.aspx?id=126&type=dl

Végezetül: nem Szeged tömegközlekedését, hanem egész Magyarország tömegközlekedését kritizáltam. Utaztál már Bécsben tömegközlekedéssel? Hát Bordeaux-ban? Barcelonában? Tökéletes koncepcióváltás kell, nem a meglévő vonalak toldozgatása, bővítgetése. Szeged a tömegközlekedéssel legjobban ellátott város. Mégis az SZKT masszívan veszteséges. Akkor miért pumpálunk 25 milliárdot az SZKT-ba? Az pedig mióta érdem, hogy nem züllesztett le valamit, holott megtehette volna.

Erről az őskomcsi érvelésről mindig eszembe jut az apró antali eset, akiről a komcsik felemlegetik, hogy milyen jó ember volt, mert egyszer odaszaladt hozzá egy kislány, és megsimogatta a fejét, pedig le is lövethette volna.

Hellscream 2009.07.07. 19:15:14

@dr. dodó:
Igen, az ötös is busz, csak árammal megy, míg a nyolcas dízellel. Egyébként aligha véletlen nevezi az SZKT az 5, 7, 9-t trolinak, a 8-t trolibusznak.
www.szkt.hu/page.fcgi?rx=&item=&nyelv=hu&menuparam21=30&type=21

Mindenesetre akárhogy is próbálkozol, nem tudod megmásítani azt a tényt, hogy nem jár troli a Rókusi krt-n.

Hellscream 2009.07.07. 19:39:27

@martonx:
1. Nagyon sokan akarták, hogy több járattal el lehessen jutni a TESCOba, bár erről hivatalos jegyzőkönyvet nem tudok mutatni.
A lényeg viszont, hogy a 8-as nem troli.
2. Nem a pénzzel, hanem a hellyel van gond...
4. Az volt a kérdés, melyik szállít több embert környezetbarát módon...
5. A párhuzamosság nem néhány járat pár megállónyi azonos útvonalát jelenti. Párhuzamos volt pl. az 5 és 7, 6 és 8, 2 és 17.

Az SZKT, mint minden városi tömegközlekedés veszteséges, ha a jegyárak nem kúsznak az égig. Attól még, hogy összevonnák a Volánnal, hogy a helyközi közlekedésből fedezzék ezt a veszteséget, nem lenne jobb a helyzet. De ez amúgy is lehetetlen, kár felvetni.

Az pedig már a szánalmas kategória, hogy nem értetted a Botka-iróniámat.

Vegaaa 2009.07.07. 21:14:40

@martonx: "mondjuk pont ezért van a nagy városokban (na persze nem Mo-n) napi jegy. Alapjaiban kellene megreformálni az egész szegedi (meg tapasztalataim alapján az egész Mo-i) tömegközlekedési rendszert."

ez azon túl hogy semmiköze ahhoz amit írtam, még csak nem is igaz. az szkt-nál jelenleg is váltható napijegy 750 Forintért.
sajnos sok mindent nem tetszenek érteni és még ki is blogolják magukból. a lakosság nagy része is ilyen: félinformációkból szakértősdit játszik.

ui: énsem vagyok szakértő, söt semmiközöm az egészhez, csak utánanéztem mert érdekel.

martonx 2009.07.08. 08:27:34

@Hellscream: Igazad van a 8-as nem troli, hanem trolibusz! MUHAHA
Dícséretes ahgy próbálod védeni a védhetetlent, ettől még a tények sajnos makacs dolgok. Tény, hogy busz jár a troli vonalán, az hogy ez így megy évek óta még szánalmasabbá teszi az egészet.

@Vegaaa: Váltottál már mondjuk Bordeaux-ban napi jegyet? A város szélén beállsz egy rohadt nagy őrzött parkolóba. 4 euró a parkolás, és ezért annyi tömegközlekedés napi jegyet kapsz, ahányan ülnek a beparkoló autóban. Igazad van konkrétan nem írtam le, mit nevezek napijegynek. Napijegynek nevezett valamink valóban van, ám a közlekedési gondokat nem ez fogja megoldani, hanem a franciákhoz hasonló megoldások. Mutass egy magyar családot, aki a város szélén beáll a nem létező parkolóházba, ott kicsenget óránként 200 Ft parkolási díjat, majd vesznek fejenként 750 Ft-ért jegyet, hogy a városban ne autóval járkáljanak. MUHAHA

Beszéljünk inkább a 25 milliárd értelmes egyéb felhasználási módjairól. Látom csupa szakértő szegedi lokálpatrióta jött itt össze. A Margit híd felújítása 20 milliárd Ft. Ezek szerint egy Tisza híd max 10 milliárdból (minden csúszópénzzel együtt) felépíthető lenne. Miért nem használjuk értelmes dologra ezt a 25 milliárdot? Persze tudom, erre pályáztunk. Miért nem pályáztunk valami értelmes fejlesztéssel, egy baromság helyett?
Ha már villamos. Miért nem az elővárosokat kötjük össze villamossal. P+R parkolóházat kiraknánk pl. Deszkre, aztán hagy jöjjön mindenki villamossal. A Tescóhoz valóbaon olyan kurva fontos 25 milliárdért villamost vezetni? Másik kérdés, senkiben nem merül fel, hogy 2 km-nyi villamos sínért + fordulóért (ami ugye tudjuk az okosabbaktól, hogy nagyon olcsó LOL!), meg 9 szerelvényért picit sok ez a 25 milliárd?

Vegaaa 2009.07.08. 10:30:55

@martonx: "Beszéljünk inkább a 25 milliárd értelmes egyéb felhasználási módjairól."
én kíváncsi vagyok a te verziódra, de lózungok nélkül. szoval az hogy bekiabáljuk hogy vegyünk lélegeztetőgépet meg építsünk egy bazinagy gyárat valahol a határba csak úgy, az nem játszik. ha józan paraszti ésszel, több szempontból, gyakorlatiasan bemutatod (akár a fent említett példákat is) az ötleted, amire ugye lehet is pályázni(!), akkor beszéljünk róla.

25 milliárd nem csak arra van elköltve amit te leírtál. nem kell nagyon beleásnod se magad, elég ha megnézed az ütemezés menüpontot az ujpalyan.hu honlapon.

egyébként a tömegközlekedés sajnos itthon azért is nehéz ügy, mert sok szempontból szociológiailag nem vehetők az emberek a változásra. olyan dologra se, ami ráadásul tök ingyenes amúgy, csak kényelmetlenebb mint az autóban rohadni. megnézheted minden reggel a liget környéki meg a torontál téri parkolókat, hogy hány újszegedi teszi le ott az autót és szán kemény 10 percet arra, hogy átsétáljon a belvárosba (ami mint tudjuk szintén olyan hatalmas méretü hogy csak autóval lehet benne közlekedni...)

martonx 2009.07.08. 12:16:15

@Vegaaa: 29 milliárd a projekt költsége, de ebből ha jól tudom 25 milliárd megy érdemben a 2-es villamosra, és az ehhez szorosan kötődő infrastrukturális fejlesztésekre.

Azért leírom, hátha érdemi vita alakulhat ki közöttem, és a komcsi bérbloggerkek között :-)

1. A villamos közlekedés jó ötlet, a megvalósítása szar. Elővárosi villamosvonalak kellenek, nem pedig szarból városépítés (lásd ez a 2-es villamossal baromkodás). Azaz a villamos végállomásnál P+R parkolóház, és ami a legfontosabb : MEGFIZETHETŐ ÁRAK. A cél nem az, hogy az emberek a híd lábánál letegyék a nemlétező parkolókba az autókat, hanem Deszkről, Szőregről el se induljanak autóval.

2. Kerékpárút hálózat normális kiépítése. És nem "géza bácsit kiküldöm éjszaka egy bödön sárga festékkel, másnap meg kiszámlázok 5 milliót kerékpárút építés címén" módszerrel. Lásd felső rakpart, csongrádi sugárút.

3. Legyen harmadik Tisza híd, mondjuk a nagykörút meghosszabbításaként.

4. Hangolják már össze végre a lámpákat. Mennyire emlékszek, hogy anno a makkosházi-rókusi körúton telepítették a plusz rendőrlámpákat, és azzal áltattak, hogy sokkal jobb lesz, mert mind össze lesz hangolva, 50-el végig lehet menni az egész harmadik körúton. Erre mi lett a végeredmény? Két három lámpánként még 30-as tempónál is piros. De mondhatnám példának a nemrég felújított Tisza Lajos krt. szakaszt is. MUHAHA
Ez a pont megvalósítása ráadásul szinte semmibe nem kerülne.

5. Útburkolat cseréje. Lásd az összes nagyobb román város. Nem szaroztak 500 méteres felújításokkal. Komplett városokat aszfaltoztak újra.

Nem vagyok gazdasági szakember, szóval a város gazdaság élénkítéséhez nem tudok hozzászólni, ez a 29 milliárd sem gyár beruházásra megy el, hanem értelmetlen közlekedés "fejlesztésekre". Ha már fejlesztünk, én a fenti 5 pontom alapján kezdtem volna neki. Ezenkívül Szegedről hiányolom a koncepciót. Nem fontossági sorrendben írtam a pontjaimat. A 2-es, 4-es ponttal kezdeném. Ezek ráadásul nem is kerülnek milliárdokba. Utána csinálnám meg az 1-es pontot, végül a 3-ast, 5-öst.

Légyszi válaszként ne az én pontjaimat szedjétek ízekre (az könnyű lenne), hanem hasonlóan pontokba szedve írjátok le, hogy szerintetek mit kellene tenni Szeged közlekedéséért. Az se baj, ha tapsoltok a 2-es villamosnak, bár abban gondolom megegyezünk, hogy nem ez fogja Szeged közlekedési problémáit megoldani :-)

Vegaaa 2009.07.08. 14:55:25

@martonx: "Légyszi válaszként ne az én pontjaimat szedjétek ízekre (az könnyű lenne),"

én meg majd jól leanyázlak, de légyszi ne arra válaszolj, hisz az könnyü lenne. a problémákat nem feltétlen látod jól, ezért bizonyos dolgok tisztázása elengedhetetlen lenne. ha továbbra is helikopter szeretnél maradni és komcsizni a nagyvilágba, akkor szólj és már itt se vagyok. konstruktivitás nélkül nem megy, sem a bal sem a jobb oldalon.

martonx 2009.07.08. 16:58:12

@Vegaaa: pontokba szedve leírtam, hogy szerintem mi lenne a jó. Hol itt az anyázás?
Mihelyst te is pontokba szedve leírod, hogy szerinted mi lenne a jó, elkezdhetünk egymás pontjain csiszolni.
Addig viszont nincs miről beszélnem veled. Erre akartam utalni az idézett mondatommal.

Hellscream 2009.07.08. 19:34:31

@martonx:
Az volt a kiinduló állítás, hogy a rókusi körútra nem kell villamos, mert már jár ott troli. Erre írtam, hogy ez nem igaz.
Kicsit normálisabban is elismerhetted volna, hogy igazam van, de ez nem engem minősít...

Hellscream 2009.07.08. 20:37:05

@martonx:
1. Elővárosi villamos-közlekedéshez min. egy új híd kell és nagyon sok pénz. Nem csak a megépítéshez, hanem a fenntartáshoz is. Hiszen veszteséges, nagyon veszteséges. Megfizethető árak pedig nincsenek, az olcsó jegyet is mi fizetjük...
2. Valami konkrétumot találj már ki a kerékpárútra, mert még senki sem állt elő normális ötlettel. A Csongrádi esete is mutatja, hogy kipróbáltak már mindent, de nincs jó megoldás. A jelenlegi szerintem még a legjobb. Ez is megmutatta, hogy az megy kerékpáron, aki amúgy se nagyon autózik.
3. A terv már kész, csak pénz hiányzik rá.
4. Ez jogos, bár semmi köze az egészhez, az illetékes szakember(eke)t minősíti. A Tisza Lajoson egyébként alapvetően jó, a Rókusin volt rosszabb, de van még mit javítani, ez tény. Bár engem jobban idegesítenek az idióta
5. Ez pénz és idő kérdése. Gondolom az Anna-kúti fennakadás sem tetszett...
6. Hogy mire megy el a pályázati pénz, azt a pályázat kiírója dönti el, nem a város... Koncepció egyébként van, ebbe nem tudsz belekötni, csak kamuzni.

dr. dodó 2009.07.09. 08:05:53

Az itt blogoló kommancsok kedvéért jelzem, hogy az eredeti probléma még mindig létezik, amiről egy szót sem mernek leírni, pedig illene tudomást venni arról is. Ráadásul a probléma árnyalódik...

szegedma.hu/hir/2009/07/a-tapeiak-nyugalmukat-es-biztonsagukat-vedik/

martonx 2009.07.09. 08:44:55

@Hellscream:

1. Azt nem értem tőlünk nyugatabbra hogy tartják fenn, minden nagyobb városban az elővárosi közlekedést? Ráadásul megfizethető áron?
2. Megpróbáltak mindent? Igen mindenfelé festettek csíkokat. Javaslatom az útpadka házak felé kitolása 20 centivel. Tudom ez nem annyiba kerül, mint egy bödön festék, ellenben garantáltan jó lenne az autósoknak, és a bicikliseknek is. A felső Tisza-parton ahol a 3 méter széles járdán a kutya se jár, akár egy métert is le lehetne vágni a járdából, mindkét oldalon. Én ezek szerint kivétel vagyok, mert van autóm, télen autózok, nyáron biciklizek.
5. A fennakadásokkal semmi bajom sincs. Minden nagyobb változást rövidtávú káosz előz meg. Ez természetes. Hol utaltam arra, hogy a 2-es villamos azért baromság, mert X hónapig fennakadás lesz? Engem az zavar, ha fennakadás van, és ettől nem lesz jobb semmi. Na az Anna-kút pl. pont ilyen volt.
6. Ez jó. Azt hallottam azért jó ha Botka országgyűlési képviselő is, mert több beleszólása van a szegedi ügyekbe. Erreföl mit hallok. Köze nincs ahhoz, hogy pesten mit döntenek? Szegednek mire van szüksége azt pesten egy pályázati kiíró dönti el? Ne röhögtess.
Hol a koncepció, hagy lássam?

Remo 2009.07.09. 11:25:45

Az egészben az a legszomorúbb, hogy szerencsétlen sorsú gyermekekből politikát csinálnak. Szégyelljék magukat a Tápéiak, hogy ennyi segítőszándék sincs bennük. Megjegyzem, én idősek otthona mellett lakom, és velük is van gond rendesen, mégsem panaszkodom, sőt ha tudok segítek is. Én jártam a Szőregi úton abban az otthonban, tényleg alkalmatlan arra, hogy ott éljen bárki is. Most is a főépület melletti lerobbant melléképületben laknak, mert nem tudnák fenntartani a főépületet. Kérdem én: hova tegyék akkor őket, ha mindenkiből így kiszorult a tolerancia? A puszta közepére, ahol a madár se jár? Esetleg vegyük őket körül betonfallal is, nehogy szökni próbáljanak? Vagy ennél még durvább javaslatok is vannak?

adequate courier 2009.07.09. 11:30:44

@Remo: Akkor hogy lehet az, hogy a gyámhivatal szerint tökéletes frissen felújított szőregi épület?

És ez nem a tápéiak sara, igenis van egy határ amíg az ember segítőkészség címszó alatt tolerálja a dolgokat.

Ezek a fiatalok nem egyszerűen állami gondozottak de komoly viselkedészavar és agresszivitás jellemzi őket.

Megjegyzem de a posztban is benne van, hogy a tápéiak egy konvencionális gyermekotthont szívesen láttak volna.

Én sem lennék boldog ha ilyen viselkedésű gyermekek lennének a szomszédomban. Természetesen tudom, hogy ez nem a gyermekek hibája de nem tehetik ki egy ilyen dolognak a beleegyezésük nélkül az ott lakókat. Mondom ezt úgy, hogy önkéntes alapon állami gondozottakkal foglalkozom.

Hellscream 2009.07.10. 13:22:21

@martonx:
1. Itt az ideje, h csinálj is valamit: találj bizonyítékot állításodra: keress olyan várost, ahol rentábilis elővárosi villamos-közlekedés van egy 160 ezres városban. Kíváncsian várom.
2. Nagyságrendekkel kerülne többe,de nem biztos, hogy hülyeség.
5. Az Anna-kút jobb lett, nem kapsz bokaficamot vagy tengelytörést olyan könnyen. Egyébként egy komplett aszfaltozásnak sem lenne értelme annyiban, hogy egy éven belül lehetne javítani - amint befejezték a munkát.
6. Már pedig az EU pályázatok így működnek. Az EU-ban döntik el, mire adnak pénzt, Pesten ezen belül pontosítják a kérést (operatív programok formájában) és az EU ezt jóváhagyja. Nagyon szar ez a rendszer, de ez van. Botka ebbe nem tud beleszólni, még egy min.eln. is kevés.