Skip to content


       Szűrés lista

Na ne már! A szakértői kormány most a disznóvágást pécézte ki

Higiéniai okokra hivatkozva egy 2010-től hatályos rendeletmódosítás megszüntetné a hagyományos disznóvágást - írja a Magyar Hírlap.

Ideje is volt már hogy a szakértő kormány ezzel is foglalkozzon, hiszen látjuk-érezzük-tudjuk, hogy az ország nagyobb problémái meg vannak oldva, 100 nap alatt 8 évnyi munkát vittek véghez (halleluja!), most már jöhetnek az apróbb-cseprőbb "ügyek". Az EU-ban vagyunk, lopni-csalni-sikkasztani lehet, de cifrát fosni a sült vértől azt nem ...


"A falusi vendégasztal-szolgáltatókat lehetetlenítené el a kormány által 2010-től tervezett higiéniai nemzeti útmutató rendelet, amely a hagyományos disznóvágást gyakorlatilag eltörölné. Az állattenyésztéssel, növénytermesztéssel valamint az alapanyagok feldolgozásával kapcsolatban igen szigorú egészségügyi előírásokat kívánnak bevezetni, ezeknek betartására azonban a legtöbb falusi házigazda nemigen lesz képes.

Ha például a házigazda leöli disznaját, annak húsából nem készíthet pörköltet a vendégeinek. Erre kizárólag akkor lenne lehetősége, ha saját vágóhidat létesít, vagy a disznót elviszi a legközelebbi üzembe. Így azonban ismét elvész egy ősi magyar hagyomány.

Ez a tevékenység elsősorban a kevesebb pénzből élő vagy munkanélküli falusiaknak biztosít némi, havi hatvan-nyolcvanezer forintos többletpénzt, ám ők nem tudnak majd megfelelni a tervezett előírásoknak. Ha pedig képtelenek falusi vendéglátásból megkeresni például a téli tüzelőre valót, majd legfeljebb ők is szociális segélyért állnak sorba az önkormányzatnál" – Zalai Andrea, a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségének (FATOSZ) főtitkára.


Ja, amúgy a minden eszközt bevetve segítik a falusi turizmust, hogy ahól amúgy sincs semmi munkalehetőség, esetleg a turizmusból megéljenek az emberek:
"Az országgyűlés június végén elfogadta a közteherviselés rendszerének átalakítását célzó törvénymódosításokról szóló törvényjavaslatot, 2010. január elsejétől megszűnik a falusi vendéglátás (szállásadás, étkeztetés, programszervezés) adómentessége. Míg jelenleg a házigazda éves bevételének négyszázezer forintig terjedő része adómentes, jövő évtől minden fillér után be kell majd fizetni a terheket."

A Háromnégyzet blogról:














Lehet hogy ez a fénykép váltotta ki az MSZP haragját, a disznovagas.hu-ról?


Uramisten, nem EU-higénikus a lábas!!!





















Hol van az ÁNTSZ? A sáros földön hús van!!! 

Ó, azok a boldog 50-es évek ...

 

Címkék: válság morbid

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr141270498

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az 5%-ra gyúrnak a disznók 2009.07.27. 20:21:18

Kedves MSZP,nagy köszönet a mai disznóságotokért a házi vágás tervezett betiltásával. Az Alföld + Kisalföld így már szépen el is van bukva részetekről (sokaltátok azt az EU-s 9-17%-ot? Nebaszkimár :D). Dícséretes a kitartásotok, ahogy szatelitpártjaito...

Trackback: Magyar mezőgazdaság a rendszerváltás után 2009.07.27. 15:18:28

A magyar mezőgazdaság a hozzáértő és tisztességes magyar paraszt szemszögéből(és nem a betonrengeteg okoskodóinak - tóta árpád - tollából) (szubjektív tanulmány) Röviden, hogy miért is panaszko...

Trackback: Rácz Sándor 2009.07.27. 14:25:23

Rácz Sándor (Hódmezővásárhely, 1933. március 17.) magyar politikus, az 1956-os forradalmi munkásmegmozdulások egyik vezéralakja, a Kádár-diktatúra idején az ellenzéki értelmiségi mozgalmak résztvevője volt. Ő volt az egyedüli, aki kérte az ország adós...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.27. 13:46:56

@Bozdurgán: Erre írtam, hogy a családom is űzi évtizedek óta. Senki sem lett beteg. Hacsak a sok elfogyazott pálinka hatására fellépő emlékezetkiesést nem számítjuk bele.

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.07.27. 13:47:10

Erről már kb 1 hónapja hallottam és (nahát!) nekem is az első gondolatom a Tanú volt...
Nem sok minden változott itt az elmúlt 60 évben.

Projectelf 2009.07.27. 13:47:32

Ajánlanám ezt a videót a "szakértői" kormánynak:
www.youtube.com/watch?v=1POpoWKuVV8&feature=related

öööö...izé 2009.07.27. 13:50:20

nyugi egyelőre: ez csak egy rendelet-módosítási kezdemény...még megvéleményezik sokan, satöbbi... gyorsan le fogják söpörni az asztalról, különben a miniszterelnök nem parádézhat különféle hurkatöltő bajnokságokon....

ha minden kormányzati szintű ötletelést véleményezne a vastagbőr, igen sokszor mellélőne, mert a 90%-ból úgysem lesz semmi, mert valaki érdekeivel ütközik...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.27. 13:50:27

ne mennyünk a zunijóba az a baaj, bemegyünk a tutijóba az a baaaj...

TristanSXT 2009.07.27. 13:52:48

Ha majd végleg összedől a gazdaság és ennek hatására az egész álamapparátus, ez az egész már nem fog számítani semmit.

Mindenesetre nagy böszmeség válság közepette ilyesmit művelni.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2009.07.27. 13:58:13

Romániában minden vágás esetében állatorvost kell kihívni.
szerencséjükre ott nincs sírórívó vastagbőr blog.
saját vágás ezután is szabad lesz, itt a vendéglátásról van szó, márpedig olyat sehol sem lehet európában hogy a saját beteg állatoddal mérgezel másokat. Magukat sem szokták.

nem fog hiányozni a disznótor, pláne ha kiszámolod, hogy mennyi melóba és pénzbe kerül, hogy felhízlalj egy malacot. Drágább mint a boltban, ilyen ez a rockszamka

Rhod 2009.07.27. 13:58:32

már tavaly felreppentek hasonló hírek. akkor, - a hír hallatán - miközben a disznót vágtuk apósjelöltemmel, az egyik öreg parasztember ezt mondta: "Be bejöhet az udvaromba az ellenőr, de ki már nem nagyon fog tudni menni..."

eszkep 2009.07.27. 13:58:59

@jozicsenko: "meglesz az a 9%!"
Olyan sok??? Szomorú lennék...

"5% a következő cél?"
Igen, igen!!!

Johnny336 2009.07.27. 13:59:06

Bocs, OFF:

index.hu/belfold/2009/07/27/tavozik_a_bkv_humanpolitikai_igazgatoja/

Az első mondat mindent visz: "Most már tényleg távozik a BKV humánpolitikai igazgatója"

Mé, előzőleg visszatapsolták, vagy mi a fasz?! :D

ON:

eszkep 2009.07.27. 14:02:54

darvas!
"nem fog hiányozni a disznótor, pláne ha kiszámolod, hogy mennyi melóba és pénzbe kerül, hogy felhízlalj egy malacot. Drágább mint a boltban, ilyen ez a rockszamka "

Zsenikém!!! Szerinted a "bolti" disznót gyártják??? Szerinted azt nem kell etetni???? Ha ennyire nem éri meg, miért tartanak szerinted disznót???

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.07.27. 14:04:06

Hát igen! Megvan az ára, hogy beléptünk az Unióba.Lassan mindent ami nemzeti tradíciónk, el akarják venni . Gyerekkoromban otthon, minden évben min. 2disznót vágtunk, és sohs senki nem lett beteg. Mégis, mit gondolnak azok az idióták akik ezt kitalálták: mi @zart eszünk? Hozhatnak akármilye ehhez hasonló agybeteg rendeletet, a vidéki ember úgy is levágja a disznóját, s ha vendége érkezik megkínálja vele. A moslékkal etetés tíltása sem sikerült nekik. Ha így haladunk, még majd a sertéstartást is megtiltanák otthon. Éljen a házi májas, véreshúrka és a kolbász, szalámi, ja és a finom abált hasaszalonna!

Agyalap 2009.07.27. 14:06:57

Na végre! Lehet megint feljelenteni a szomszédot? Valami fasza kis jutalom nem esik le mellé?
Mert lassan már tényleg itt tartunk...

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.07.27. 14:07:11

Hát igen! Megvan az ára, hogy beléptünk az Unióba.Lassan mindent ami nemzeti tradíciónk, el akarják venni . Gyerekkoromban otthon, minden évben min. 2disznót vágtunk, és sohs senki nem lett beteg. Mégis, mit gondolnak azok az idióták akik ezt kitalálták: mi @zart eszünk? Hozhatnak akármilye ehhez hasonló agybeteg rendeletet, a vidéki ember úgy is levágja a disznóját, s ha vendége érkezik megkínálja vele. A moslékkal etetés tíltása sem sikerült nekik. Ha így haladunk, még majd a sertéstartást is megtiltanák otthon. Éljen a házi májas, véreshúrka és a kolbász, szalámi, ja és a finom abált hasaszalonna!

eszkep 2009.07.27. 14:08:24

@darvas: "Romániában minden vágás esetében állatorvost kell kihívni."
Elvileg... De ott is cak az elaltatás miatt.

"szerencséjükre ott nincs sírórívó vastagbőr blog."
Elég nagy felzúdulás van ott is emiatt, ne hazudozzál itt össze-vissza! Mi vagy te??? Szoci szavazó???

Bélapáti Béla 2009.07.27. 14:09:12

@darvas:
hadd dönthessem már el bazd+ hogy mit akarok enni! Ha nekem megéri a házira ráfizetni, hát megéri, te meg edd azt a fost, amit a boltban hús címszó alatt kapsz, attól leszel szép, okos, és egészséges!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.27. 14:11:35

@Bélapáti Béla: befejezném a mondatod, hogy : szép és egészséges libsi szavazó!

eszkep 2009.07.27. 14:11:44

@ermi50xn6j2: @Agyalap: Tavassza két pénzügyőr csöngettt be hozzám, és kérdezősködött, hogy nem-e adja ki valaki a lakást a házban... Bejelentésre jöttek, egy hajdani ÁVÓ-s ribanc (a férje az volt, szerencsére már kinyúvadt) rosszul érzi magát, ha hetente legalább nem tesz egy feljelentést.

eszkep 2009.07.27. 14:12:40

@ermi50xn6j2: "Megvan az ára, hogy beléptünk az Unióba.Lassan mindent ami nemzeti tradíciónk, el akarják venni"

Csak az az érdekes, hogy a bikaviadal és a kóser vágás senkinek nem szúrja a szemét!

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2009.07.27. 14:15:07

most már nagyon kilóg a disznóláb.. hogy miért védik ennyire a Szaláminét?! izé Szalainét..

kenájkikit 2009.07.27. 14:15:18

ezeket az uniós "előírásokat" nem kötelező betartani, ezek sokkal inkább ajánlások sztem, vagy idejönnek az eu-s jóemberek és kiírtják ők maguk az összes disznajat?? ezek a fattopók nem hiszem el, hogy nem direkt nehezítik az emberek egyébként is kibaegyszerű életét, ha nem direkt akkor szóljon már nekik valaki.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.07.27. 14:15:41

Ez úgy baromság, ahogy van. Disznóvágás volt van lesz!
Ha mér az '50-es éveket emlegetik, ez azért annyiban nem lesz durva, mert itt nem fognak az ÁVH-sok padlásokat, picéket átkutatni. És nem fognakl ezért senkit bevinni és az "eszme" nevében hülyére verni.
De jó alkalom lesz egy kövér bírság kiszabásához.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.27. 14:18:55

Ez a revans a dunaparti disznólábakért!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.27. 14:20:31

@Félkupica_Fehér_Főnök: Hehe tényleg. Biztos szúrta liberbolsevik szemüket! félnek, hogy újra disznólábak teremben a cipőkben.

jozicsenko 2009.07.27. 14:20:33

@darvas: nem egészen: most is adhatsz nekik moslékot, ha nem hozod forgalomba: saját fogyasztásra szánhatod

namármost mivel a malac lesz a család legfontosabb húsforrása, kb 1 évig, ezért fix, hogy olyan kaját adsz neki, amiben megbízol: ilyen a házi moslék pl - de a legszebb példa az un falusi tojás, ahol a csirkék kapnak mindent, s ezért jobb, mint a tápos/szinezett "gyári"...

Szumma: a jó minőségért FIZETNI KELL

ha megbizol a gazdájában, optimista esetben jó minőségű lesz a rántott hús a tányérodon...

zsoltix 2009.07.27. 14:21:24

Nem èrtem,mifèle fertözèsveszèlyt vizionàlnak. Vagy azt hiszik,hogy vidèken nyersen eszik a disznòt? Szakèrtö kormàny. röhej.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.07.27. 14:26:29

No arra majd kíváncsi leszek, hogy ezt miként fogják betartatni... Elképzelem, amint reggel hatkor megjelenik az ANTSZ-es csóka a faluban, aztán járja végig a portákat és birságol. Előbb lenne belőle kutyakaja, minthogy végigérjen az utcán.

Hasonló ez a füstmentes falusi italmérés gondolatához. Kurvára semmi realitásérzékük nincs az elvtársaknak abban a puccos dunaparti házban...

Bélapáti Béla 2009.07.27. 14:28:36

@Noname Cowboy:
mondjuk az a röhej, hogy ezekben a liberálisokban annyi van a szabadság eszméjéből, mint a májkonzervben... Az a liberalizmus, hogy mindent a végletekig leszabályozunk, és visongunk, hogy van egy "sírórívó vastagbőr blog" ahol az emberek szabadon kinyilvánítják a véleményüket??? Tényleg, a szabadság nevében tlicsákbea szabad véleménynyilvánítást!!!

papika 2009.07.27. 14:28:40

Asszem az ilyen faszságokról nem az EU tehet.
Ajánlásokat fogalmaznak meg, amikre az olaszok meg a franciák (meg tkp mindenki más) nagy ívben tesznek. Mi is tehetnénk, sőt, akár kezdeményezhetnénk azt is, hogy ne is gondoljanak ilyen faszságra (az EU ugyanis nem Moszkva, hanem a tagkonak lehet alakítani is az ottani szabályokat). Egy ilyen ajánlást azok az országok fogadnak meg, ahol nincs házi disznóvágás (pl. Málta, Finnország, Ciprus).
A szocialista kormányaink azonban, hogy megtépázott tekintélyüket valamelyest helyreállítsák (az EU bürokraták szemében), minden ilyen faszságot be akarnak vezettetni, egyrészt, mert végre kaphatnak valami vállveregetést, másrészt, azt hiszem, a húsipari lobbicsoportok nagyon örülnének, ha megszűnne a házi húsfeldolgozás. Falun meg amúgy sem szavaz rájuk senki sem.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.27. 14:39:25

Múltkor mi volt? A falusi fesztiválok?

Dr. No 2009.07.27. 14:39:56

Nekem csak ez tűnt fel:

FATOSZ

Lol

hv 2009.07.27. 14:41:05

@eszkep: eee nem értsz hozzá... minden a teszkóban terem nem tudtad? :))

"...aztá ementünk rezet szedni..."

Plutonic 2009.07.27. 14:41:27

A pörkölt malackától befeküdtem! :))))
Ahogy a hírtől is, amikor megláttam.... :(((((
Mondjuk ha malackát fogok vágni, akkor ember legyen a talpán, aki ezért meg akar majd bírságolni.....

Mourinho már nem a király 2009.07.27. 14:43:28

@papika: dee ne tegyenek ajánlásokat olyasmire amiről fogalmuk sincsen. Brüsszelbe senki se tart disznót, meg házpálinkát se főz senki.
Azok olyanok mint a pesti gyerekek az állatkertben:
- apuka, az milyen állat?
- tehén...

gidabiga 2009.07.27. 14:54:27

ezek irigykednek azokra, akik rendes, húsízű, illatos húst ehetnek.
nekünk is vágnak cocát minden évben, más disznóhúst nem is nagyon szívesen eszem azóta.


off
volt már?
Orbán Mexikóban, ahelyett, hogy a nyaralásának az árát a krízisalapba ( bocsánat, emeszpé kampánycélokra ) fizetné :)

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=282579

on

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.27. 15:00:56

ugyan hát nem értéitek, betiltják a disznóvágást, nem ehetünk semmit ami "magyar".
akkor mit kell csinálni? venni kell. nagyobb lesz a bevétele Jordán bácsinak,aki időközben már offsór cégekkel felvásárolta a födet, disznótenyésztőt. picket.

"találkozunk a plázánkban jó magyar"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.27. 15:03:46

(azért ennek is van egy neve: FATOSZ)

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.07.27. 15:08:00

eszkep!
Nálunk is volt egy ilye tipusú ember, de vele fogatták le a feketén vágott disznót, nem tudta, hogy nincs engedély , igy nem merte feljelenteni a gazdát.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.27. 15:09:09

@Johnny336: CSENDŐŐR??? te megőrültél? emlegeted itt a fasisztákat! azok derék elvtársak akik a szocializmus és demokárcia nevében megtiltják, hogy mindenki a saját tulajdonával azt tegyen amit akar.

ork (törölt) 2009.07.27. 15:15:33

Gyerekkoromban a családnál, az ismerősöknél mindenhol vágtak disznót. Soha senkinek semmiféle baja nem lett tőle (kivéve a disznóvágás folyamán történt, legtöbbször a súlyos pálinka- és borfogyasztás okán bekövetkező baleseteket...).

A moslékról: nagyszüleimnek nem volt soha kukája (amit a menetrendszerű szemétszállítás során ürítenek...). Az ételmaradékot eltüntették az állatok, amit pedig nem lehetett feldolgozni/megjavítani/eltenni a sufniba ("...ez még biztos jó lesz valamire!"), azt eltüzelték a sparheltben.
De akkoriban egy ruha/cipő még évekig szolgálta a gazdáját, a gyerekek cuccai meg körbementek a családban.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.27. 15:17:32

Mert már megint nem értitek a lényeget!

Olyan törvényeket kell hozni, hogy mindenki, még a legjámborabb polgár is kénytelen legyen azt megszegni, ezáltal lehet majd a tökét szorongatni, ha úgy adódik.

A bűn összeköt alapon aztán nem pofázik annyit, ha az elvtársak is lenyúlnak néha ezt azt.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.27. 15:18:08

Ezt nem én találtam ki -sajna- ez a diktatúra lényege.

epres négercsók 2009.07.27. 15:23:28

Nem értem, miért fáj a tisztelt szakértői kormánynak, hogy ha otthon levágja a család a desznót, amihez eljön a haver baráti alapon segíteni, és ezért eszik egy jó kis töltött káposztát utána a saját felelősségére. Amúgy, én minden disznóvágáson nyersen ettem a kolbásztölteléket, még attól se lett soha az életbe semmi bajom!

Uniós szabályozás: ugyanezt eljátszották 2004-ben is, amikor volt egy EU-ajánlás a tejfeldolgozókról. Mo. ezt kötelező érvényűnek vette, bezáratott egy csomó tejüzemet (kiskérődzőkről beszélünk, nem tehenekről), és ezzel rengeteg ezzel foglalkozó családot juttatott a tönk szélére, mert nem volt hova leadni a megtermelt tejet... Ha azt megcsinálhatták, ezt is simán bevezetik, ne aggódjatok.
Az más kérdés, hogy ki fogja betartani. Majd pont kimegy Mucsaröcsögére az ellenőr, hogy mi folyik itt... Mehet, élelmes gazda először megvesztegeti (izé, megkínálja :D) egy kis káposztával, aztán meglátjuk, még mindig fel akarja-e nyomni :D

Amúgy a házinál nincs jobb, akkor se lenne jobb, ha a boltban nem csak import meg teszkógazdaságos sz*rt lehetne kapni.

Geza 2009.07.27. 15:46:38

Én már csak azt kérdezném, hogy házilag vágott ellenőrből készült kolbászt forgalomba lehet-e hozni, mert ha igen, akkor nincs itt semmi baj, kéremszépen.
Illetve háthogy ezt vajon csak ellenőr akarja-e ellenőrizni, mert ha igen, akkor megintcsak nincs baj.

(Mondjuk azóta, hogy tavaly szüretkor helikopterrel vadászták a kalákában szüretelőket és 'közteherjegyet' meg ilyesmit ellenőriztek, nem tartom kizártnak, hogy ezt is megpróbálják ellenőrizgetni...)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.07.27. 15:51:20

1. Odamennek leellenőrizni, hogy ki vesz részt a gyesznóvágáson? Akinek nem odaszól a lakcímkártyája, azt bezsuppolják?

2. Hogy nézik, hogy azt a pörköltnek való húst, avagy hurkát, kolbászt tényleg a cocából vágták-e ki, vagy a piacon vette az illető. (Vagy hótt városi ember, de kapott a vidéki rokonyoktól egy kis disznótorost...) Tartsuk meg fél évig a nyugtát meg a blokkot?!

3. Ja, és arra hogy jönnek rá, hogy ki ette meg a kaját? Ezentúl minden vendégséget be kell jelenteni? És ha anyjuk csomagol egy kis házi pörküüüütöt az idegenben tanuló nagyfiúnak, ne fogyjon le ott a szentem?...

Valakik nagyon okosak akarnak lenni megint...


+1. aki ezt a tiltakozó szervezetet FATOSZ-nak nevezte el, az sem teljesen komplé...

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.07.27. 15:53:17

Azér' arra kíváncsi leszek, hogy majd bejön két gizda eü. munkatárs az udvarra észt osztani a leölt gyesznnóval kapcsolatban... nagybátyám nem-e esetleg kicsontozza őket ott hirtelenjében. Bár ezt el se tudom képzelni, hiszen olyan békés ember, békével el van a parasztokkal az otthoni tanyavilágban. A régi ismerős bácsiktúl, meg néniktűl (mindig áldják a nevét, hogy pont feléjük őrzi a mezőt) olyan meséket szoktam hallani róla, hogy -rásszistá módon- az éppen megbotlott cigány -pont- fejjel támaszkodott meg a sörétes puska tusán. A másik meg -állítólag- bekapta a csövet, és olyan mohón harapott rá, hogy kiesett két metszőfoga. Hát ilyen mesék terjengenek az én rokonomról, de hát a meséknek semmi valóságalapja se nincsen, mint az köztudott, azért mesék.

2009.07.27. 15:55:28

Azt a sok marhát, meg disznót ,akik ezt akarják bevezetni, mikor vágják le? Mert ekkora barmokat még nem látott és hordott a föld a hátán, mint ezek! Nesze neked falusi turizmus, falusi vendéglátás! Mert ha nem tudná a Zalai Andrea, akkor valaki mondja már el neki, hogy nem azért jönnek--ha jönnek--ide a külföldiek, hogy olyat egyenek amit otthon, hazájukba, városukba is lehet kapni, hanem mert különleges izekre vágynak! Nem a "bmw" kolbász, hus, hurka kell nekik,( bele minden wackot) hanem a házi jellegü, izü, amit ott vágnak le elöttük, és bontanak, készitenek el.Amugy meg a havi 80 ezer is hazugság! Mert egy disznót felhizlalni lassan többe kerül, mint amit ki tud árulni belöle! De kedves Idióta Barom Képviselök az Mszp-ben, vajon mit akartok még elvenni ettöl az országtól? Amit elloptatok és raboltatok az nem volt elég?Én, bár már nem lakom falun, szivesen lemondok a disznók vágásáról, ha TI beálltok helyettük! Várjuk a jelentkezöket!

Noname Watanabe 2009.07.27. 15:59:28

A náczikok a disznóvágásokon gyakorolták, hogy kell lámpaernyőt csinálni szegény antifaszistákból, hát nem tudtátok?

Remek, disznót vágni nem lehet, ha van nálad egy 9V-s elem, akkor bármikor lecsukhatnak terrorizmus gyanújával...
Tényleg, ezentúl az első éjszaka jogát is adjuk a maszopnak!
(Lendvai Múmia lesz a fő szűzoltó...)

szanalmas 2009.07.27. 15:59:43

@no-night:

Ja-ja, nekem is az tetszett a legjobban, hogy a kész pörkőtből hogyan állapítják meg, hogy miből van? :D

Petrow 2009.07.27. 16:19:29

@Dr. No:
@tesz-vesz: Tudod, ez olyan, mint a Fiatal Alkotók Széchenyi Oszkár Köre :)

zeraura 2009.07.27. 16:23:13

Nem értitek a lényeget. Ez mind a mi érdekünkben történik. Ugyanis a disznóvágások zöme télen történik. Namármost, miután leszúrták szegény jószágot, lefektetik a földre. A hideg földre! Télen! Még szép hogy náthás, influenzás lesz! Ezután a gyanútlan magyar simán elfogyasztja az immáron sertésinfluenzás húst. Kész a fertőzés, az EP meg nem győzi drága pénzé' rendelni a védőoltást.

rolika 2009.07.27. 16:31:31

Látszik, hogy a törvényalkotó nem járt még hagyományos disznóvágáson. Annál higiénikusabb állatfeldolgozás aligha létezik, már ahogy felénk csinálják. Édesanyám két napig súrol előtte mindent, még a földről is enni lehetne, olyan tisztaság van.

De nem baj, minden törvény csak annyit ér, amennyit betartanak belőle. Pl. pálinkát sem szabad elvileg otthon főzni... :-)))

tudi 2009.07.27. 16:50:59

Suzemét banda tegyük tönkre a falusi vendéglátást, végülis had költse a külföldi meg hazánkfia a pénzét a haverok, meg a külföldiek üdülőkomplexumaiban, azt úgyis kiviszik, vagy offshore cégekbe rakják. nehogy má jól is járjon a megyar. Ja és a disznóvágáshoz, mi 3-4 sertés hízlalunk, ami elég húst ad 1 évig addig sem a tescoban vesszük a húsnak látszó valamit.+ Mintahogy nagybátyám egy disznóvágáson mondta(kicsit már részegen), aki ide mer jönni akadékoskodni, hogy így-úgy nem eu konform, az a disznó mellett végzi főbelőve.

Kartal (rezervált) 2009.07.27. 16:57:09

na mit mondtam két poszttal odébb leninről? itt a feketevágás lehetősége újra!

kezdek összeesküvéselméletes őrült lenni, de nagyon úgy néz ki a dolog, hogy egy cél lebeg a tisztelt elvtársak szeme előtt: DÖGÖLJÜNK MÁR MEG!!! nehogy má disznót nevelj, vedd meg a multiktól a külföldi húst! ja, pénzt nem adnak ám hozzá...

Lobster1978 2009.07.27. 17:09:06

Milyen szerencsések a Dánok hogy "nem" EU tagok. Ott higiénikusan oldják meg a buta állatok(?) levágását

szentkoronaradio.com/termeszetvedelem/2008_11_29_brutalis-hagyomany-daniaban-sokkolo-kepek

Pedig az aztán egészséges...
www.delmagyar.hu/kulfold_hirek/borzalom_vorosre_festette_a_ver_az_oceant/2101310/

Persze lehet hogy mindez csak photoshop, de valamiért az a halovány gyanúm hogy nem... :(

2009.07.27. 17:09:58

Ezek nagyon idióták!! Menjenek már végig Brüsszel zaba utcáján, ahol higénia nyomok se a tengeri kütyükkel!!!

És ugyan már, amikor a teszkósósancora rohad a hústól és ott lejárt termékeket nyomnak orrba-szájba, akkor majd odaszokik a nép??? Ki hallott már olyat, hogy a disznóvágás miatt betegség van?? Ennyi hülyét..komolyan, szegény Bacsó meghalt, de Pelikán elvtárs nagyon aktuális!! Dezsőkéim a mennyekben...

2009.07.27. 17:16:31

@Lobster1978: hogy ne lenne már Dánia EU-tag??Viszont az agráriumra egyedülálló szabályokat vívtak ki...na de könnyű volt nekik a kezdet kezdetén!

synthesizer 2009.07.27. 17:18:33

Bezzeg a spanyolok le se szarják az EU-t:

travel.webshots.com/album/268866770PCAQyJ?start=12

és milyen igazuk van...

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2009.07.27. 17:26:54

na basszus...! elment a kedvem...!
de megjött az étvágyam egy jó kis disznótoroshoz, egy kis orja levessel :)

amúgy most tényleg a házi disznóvágás a legfontosabb probléma az országban???!

hovane.blogspot.com/

K.Jani 2009.07.27. 17:37:49

ha meg akarod tudni, hogy mi a meatrix:
www.youtube.com/watch?v=21fiofp__Gc
van 2. rész is

gidabiga 2009.07.27. 18:20:06

a kormányszóvivő már megint "viccelődött" és cáfolt :)
de amit ezek cáfolnak, abból előbb-utóbb lesz valami

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=282612&fr=hk

Horizont 2009.07.27. 18:31:01

Ilyen képzavarral cáfolnak:
"Hírlapi kacsa, ökörség, hogy nem lehet disznót vágni"
Van itt kacsa, ökör meg minden....A barmok meg mi vagyunk:)

jozicsenko 2009.07.27. 18:32:01

Az elmult években az unios összes mocskát eladatták nekünk az efftársak

emlékeztek még, hogy hány MRD Ft értékű lejárt szav. árut találtak Bp körül?

vagy amikor xy csokigyárban belerondítottak a szaloncukorba és nem lehetett megmondani, melyik gáyr volt, mert "oda a jóhirnév"?
(gondoltak volna akkor rá, amikor a jómunkás belerondított a csokiba: akkor kellett volna vele az egészet kifizettettni aranyáron, ha nem kijutott a termék, vagy visszarendelni, de nem, az efftársak fogyasztóvédelme kimerült abban, hogy a céget védték...)

ismerős dolgozott Dániában, amikor a töke tele volt a hallal, evett volna valami disznót, de mert halliszttel etették a malacokat, ezért mindnek átható erős halíze volt: köszönő viszony se volt a jó magyar minőséggel...

dioxin, (m)aflatoxin, vegyszerek, ezt kaptuk a marokkói paprikától, olasz sajtoktól, stb

és csodálkoznak a ballibáék, hogy harcolunk a magyar termékekért???

nem kivánok ilyet egyetlen balraszavazónak sem, de amikor pár év(tized) mulva kiveszik a fél gyomrát, vagy oda a hasnyálmirigy/vese/stb, akkor gondolja végig, hogy mekkora része volt benne a rosszirányú fogyasztóvédelemnek, ahol a magyart vérig szopatták, de a külföldinek minden kaput megnyitottak...

gidabiga 2009.07.27. 18:48:14

@jozicsenko:


az a baj, hogy nemcsak a balraszavazóknak az egészségét teszik tönkre

szmoker (Homo Trollicus) 2009.07.27. 19:13:27

Bajszos kollégám rendszeresen segít rokonyoknál disznót vágni.
Az hótziher, ahogy ismerem, ha odamenne pampogni valami baszdszájba, ott helyben agyonütné.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.07.27. 19:15:54

@szmoker: és nagy általánosságban ez a szabványos hozzáállás vidéken.
Ezek a fasz komcsik úgy tűnik, teljesen elhülyültek, és most már fejjel rohannak a betonfalnak.

Lesz ebből még 10% alatti eredmény is.

Csak így tovább, efftársak!

jozicsenko 2009.07.27. 19:35:00

@gidabiga: mindenki életét veszélyeztetik, ez egyértelmű

csak nem értik meg, hogy amikor pár éve Orbán azt mondta (és rajta kivül mg sokan mások is, de ő belőle még lehet miniszterelnök), hogy ne legyünk már Eu szemétlerakója meg az összes moslékot ne velünk etessék fel, akkor vagy a piacra hivatkoztak, vagy szóra se méltatták...

pedig itt csak drákói szigor segíthet: a mienket védeni, ha az ővékén meg nincs magyar eredetnek megfelelő igazolás, a a hapcc rendszer szerint leigazolva, akkor mehet vissza a határon: mi bevezettük, tönkrementünk bele, a nyugatiak meg körberöhöghetnek? (jelzem, a Bajor Állam azt mondta, neki ez a rendszer túl drága, nameg egy ilyen ántsz-s ellenőr ugyannézne már szét a görög tavernákban, henteseknél, vagy bármelyik mezei rockfesztiválon, a mieink közelébe se jutna egyik-másik, olyan igénytelenek - pl amikor a félbevágott szamarat lepik a legyek, ehhh, nem folytatom)

törvény elötti egyenlőséget: ha ránk kötelező, rájuk is az legyen, vagy adják el a szlovák/lengyel tejet ott, ahol elfogadják - nálunk ugyan nem...

(a legszebb, amikor libe'ális ismerős dicsérte a francia rendszert, megkérdeztem, hgoy mit szólnának hozzá, ha a mi rendszerünk élne náluk, pl többet érne a hamburger/pizza mint egy átlag napi kaja: válasz nem volt, de azt hiszem hamar haza zavarnák...)

gidabiga 2009.07.27. 19:41:27

@jozicsenko:


ez a kisember érdeke lenne.
de az nem fontos.
tőlünk nem csurran-csöppen annyi.
amikor a multik vacakjával is meg lehet vásárolni a szavazatokat.
legalább a paraszttól vásárolt krumplit adnák neik

valójábannemberci 2009.07.27. 20:01:18

azért az a FATOSZ tényleg priceless. :]

szempontpuska 2009.07.27. 20:03:54

EU norma megvan ? :-)
Ez is olyan műbalhé, mint a mákosguba volt...

amúgy meg disznóölés.. piha.
Megint a zsidók jártak jól :o)

Viktor H 2009.07.27. 20:34:12

tudjátok mi a megoldás? ki kell tamulni a kóser vágást ,mert abba nem kötnek bele ,mert a zsidók elintézték ,hogy azt szabad legyen csinálni :D:D:D:D

Rwindx 2009.07.27. 20:51:48

Nagyanyám pl nem hajlandó megenni semmi olyan hústerméket ami nem saját disznóvágásból származik. Még egy parizert sem, semmit. Nem csak emiatt, de szoktunk anyáméknál minden évben disznót vágni. A disznó EU szabványoknak megfelelően megölve, azt nem is nálunk csinálják. Na de ha a jövőben odajön valaki és belepofázik hogy ezt nem lehet itt kérem feldarabolni, akkor lehet hogy még egy-két "disznót" ott helyben kicsontozunk...

Roxvox 2009.07.27. 21:57:17

Azért kiváncsi lennék, hogy az "elsőrendű" tagállamok hagyományait is nyírbálja az EU? A francia magángazdaságokban továbbra is vidáman tömik a libákat, mert tudják, hogy a libamáj így keletkezik és leszarják mit mondanak az EU-ban. Nálunk meg nem szabad libát tömni, mert állatkínzás. Nem kell nekünk gyártanunk semmit, se Pick szalámit, se Tokaji Aszut és egyébb más tradícionálisan magyar terméket, csak vegyünk meg minden szart, de azt jó sokat.
Érdekérvényesítő képességünk nulla, csak egy Uniós gyarmat vagyunk. :(((((((

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.27. 22:09:54

jegyezzétek már meg parasztok! falni csak úgy lehet, hogy ADÓZTOK! nehogy már adózatlan húsból süssétek a pörköltöt!

tessenek mindent a boltból venni. azon adó, meg árrés is, ez jár Joáv Blumnak!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.27. 22:11:27

@Viktor H: kóser disznóvágás. nóórmális ? :o))

szempontpuska 2009.07.28. 07:32:58

Mondom én hogy mákosguba:

A kormányszóvivő "ökörségnek" nevezte azt a lapinformációt, amely szerint egy 2010-től hatályos rendeletmódosítás megszüntetné a hagyományos disznóvágást

Szollár Domokos a hétfői tájékoztatón hangsúlyozta: a továbbiakban is ugyanúgy lehet otthon disznót vágni, mint eddig.

A kormányszóvivő úgy fogalmazott: "további állatos hasonlatokkal élve" a hírnek annyi valóságtartalma van mint "mackósajtban a brummogás", de hírlapi kacsának is nevezte a megjelenteket.

Az mfor.hu megkeresésére Deák Ferenc, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) főosztályvezető-helysettese elmondta: korábban valóban volt egy olyan uniós javaslat, hogy végezettséghez kéne kötni a disznóvágást, azonban ezt a tagállamok leszavazták. Ennek oka az volt, hogy a javaslat egy olyan országból érkezett, ahol nincs jelentős hagyománya a házi disznóvágásnak.

jozicsenko 2009.07.28. 08:50:49

@szempontpuska: van egy jópár olyan apróság, amit nálunk megtalálsz, de máshol másképp van jelen, vagy teljesen elképzelhetetlen

az olaszok Grappát főznek, mi törkölyt, mindkettőt a szőlőből visszamaradt növényi részekből (az övék simább, a mienk karcosabb, de erősebb, aromásabb - szerintem)
a dánok vidáman gyilkolják a delfineket - valahol feljebb van róla kép - mi ezt elutasítjuk
a franciák tömik a libát, minket tönkretettek (majd ehetitek a kinait, phujjj)
az írek számára a lovak csak hátasnak vannak - ha rajtuk múlik, nincs lókolbász (kedvencem a füszeres gyulai lókolbász, ha jönne egy budai libe'ális hogy nem eukomform a lókolbász, garantálom hogy nem kivánt módon tömöm belé...)
az átlag hülye ny-inak a mák: ópium, narkó - nekünk mákosguba: a megoldás felesen hülye lett: elismertek pár alacsony opiáttartalmú mákfajtát, ami ezeken kivül esik, nem termeszthető: magyarázd meg a falusi öreganyádnak, hogy amit a nagyanyjától kapott, azt már nem szabad (arról ne is beszéljünk, hogy egy elvesztett növényfajtáért is kár, nem ha többet szüntetünk meg, mert drogot főzhetsz belőle...

szép dolog a multikulti, sok olasz, német, kinai, indiai, spanyol kaját főztem már meg, de ezért ne hagyjuk a magyart elveszni: ők egészítik ki a mienket, nem fordítva!

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.28. 09:17:48

Mondjuk azt nem tudom, hogy ha az udvaron fekszik egy -már- félig-meddig szétbontott disznó, akkor a zellenőrbácsi hogy a túróba bizonyítja be, hogy ezt nem boltban vettem.
Boltba' vethetek fél disznót, és szépen ki is teregethetem a sáros földre, ha épp' úgy tartja kedvem, az nem ütközik semmilyen jogszabályba.

Tier 2009.07.28. 09:55:10

@jozicsenko: Lassan már tényleg eljutunk oda, hogy minden újabb "kormányzással" töltött hét mínusz 1 % -ot eredményez tavaszra :D

De ez így van jól : )


Hajrá hajrá!

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2009.07.28. 11:25:18

Én csak azt nem értem, hogy miért érzik úgy egyesek, hogy ilyen mértékben be kell avatkozni az emberek életébe? A törvények nem azért vannak, hogy megmondják mikor mit kell csinálni, hanem azért, hogy irányt mutassanak. Vagyis ezt elkúrták.

Szerintem ettől függetlenül mi még levágjuk majd azt a disznót, már csak a friss sült vér, és a friss sült hús, és nem mellesleg a finom hurka íze miatt.

Perillustris 2009.07.28. 12:58:36

- Disznó a földön, a sárban? - csattant fel a képviselő - dejszen az egészségtelen! Azzal beindította 3 literes dízelmotoros dzsipjét...

jozicsenko 2009.07.28. 13:18:44

@fesztiválozó: istenhozott a balliberális paradicsomban: mindent szabad amit nem tilos, ha meg nem tetszik, szimplán náci vagyol!

a jogok és kötelességek itt úgy oszlanak meg, hogy tied a kötelezettség adót fizetni, övék a jog hogy elosszák, a segélyezetteké meg hogy elköltsék

persze ha nem tetszik, leléphetsz csendben, vagy szolhatsz ellene, de akkor automatikusan náci vagyol...

vomit 2009.07.28. 14:22:35

@picur3ka:
igen, jo esellyel jogdijat kell fizetned, ha a sajat termesed magjat ujra el akarod vetni. valaki tartja a markat, es nagyon nem erdeki, ha emiatt ehen halsz. irakban (aka mezopotamia, a civilizacio, a foldmuveles bolcsoje) az usa altal rajuk tukmalt szabadsag azt jelenti, hogy torveny tiltja a parasztoknak a megtermelt vetomagok megorzeset. ujbol es ujbol meg kell venniuk, azt kell hasznalniuk. ha esetleg nincsen a kovetkezo evben, aki magot arulna, akkor igy jartak.

ekozben pedig:
The Importance of Seed Saving
We are on the verge of losing in one generation, much of the agricultural diversity it took humankind 10,000 years to create.
www.survivalistseeds.com/SAVING_SEED.html

Az EREDETI 2009.07.28. 15:45:03

Magasztalhatjuk azokat a boldog 50enes éveket mert meglehet, hogy mifelénk vissza fognak térni :) vagy inkább :(

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.29. 09:55:27

Van az az angol sorozat, ahol egy farm életét mutatják be (River Cottage meséi). Ott is vágóhídra vitte a disznaját a farmer, Gordon Ramsey-hez pedig kijött egy mobil vágóhíd, ahol levágták a pulykáit (6 db).

Valahogy nekem nem ellenszenves az, hogy nem mosdatlan körülmények között dolgozzák fel a vágóállatokat, hanem normális körülmények között.

Én nem a hagyományok elvesztését látom ebben, mint ahogy a pottyantós vécék megszűnését sem tudom tiszta szívből megsiratni. 30 évvel ezelőtt, kiskölökként gyűlöltem a mamám pottyantós klotyóját, tele volt pókokkal, és ha esett az eső, a híg massza felcsapott, télen meg befagyott a seggem lika. Ha megtelt, kimerni sem volt leányálom.

Talán nem gond az, hogy a XXI. században nem félrészeg balfékek trancsírozzák az állatot, vaksi öregasszonyok mossák a beleket, hanem tiszta vágóhídon, a veszélyes hulladékot megfelelően kezelve történik a bontás. Ne gyertek azzal, hogy ez nem így van, mert éppen eleget láttam ahoz, hogy tudjam, hogy de. Az illusztrációként mellékelt képek éppen elég undorítóak ahoz, hogy ez érv legyen a normális feldolgozáshoz.

Perillustris 2009.07.29. 10:44:24

@RAMBO: Nézd, megértelek, ám annak elég komoly jelentősége van az immunháztartás szempontjából, ha az ember néha-néha bevisz a szervezetébe kisebb-nagyobb szennyeződést, így edzve azt.

Ha pedig éppen eleget láttál, akkor gondolom meg tudod mondani, hány után jelentkezett bárkinél bármiféle fertőzés vagy mérgezés.

Ellenben a mai laboratóriumi tisztaságú élelmiszer-feldolgozó és gyártó cégek tonnaszámra nyomják tele a termékeiket bizonytalan élettani hatású génmanipulált és egyéb mesterséges adalékokkal, s persze (élelmiszer)ipari hulladékokkal.

Csak szépen becsomagolják, csinálnak szép reklámot mellé, s máris a világ legegészségesebb csodája a bifidusz esszenszisz.

Aztán meg rácsodálkozunk a rengeteg rákos megbetegedésre, s ráncoljuk a homlokunkat, furán visszaemlékezve arra, hogy a nagyanyánk 90 évesen megkérdezte, hogy milyen az, ha fáj az ember feje.

Pedig pottyantósba szart csaknem egész életében.

toni1977 2009.07.29. 10:58:10

@RAMBO: River Cottage-t Mo.-n hetente büntetnék meg sok százezer ft-ra.
Gordon Ramsey pedig az étterméhez még a hatósági engedélyeket sem tudná megszerezni.

Az élelemiszer higiénia amennyiben saját fogyasztásra kerül a létrehozott áru, termék szerintem mindenkinek magánügye kb. edd meg amit főztél alapon.

Sváb 2009.07.29. 11:05:11

@eszkep: Nem szoci szavazó a csávó...szocitroll

Inner Circle 2009.07.29. 13:05:06

@Lecso5-kirekesztő antimazsolista: tavasszal vittük a kutyánkat "nyaralni" a horvátokhoz, és mivel ők EU-n kívüli állam, az EU-s kutyaútlevél nem volt elég, nekik szigorúbb előírásoknak megfelelő kellett. Ez úgy készült, hogy elvittük az EU-s kutyaútlevelet a dokihoz, aki adott egy másik papírt, hogy mennyire egészséges a kutya. Az útlevélre. A kutya nem kellett hozzá, az addig otthon várta, hogy egészséges lesz-e?
Amúgy egész végig senkit sem érdekelt az egész kutyakomédia, csak egyvalakit: visszafelé a magyar határőrt, ő kiolvasta a kutya papírjait (de ezt már megszoktam, többnyire egyik határon se érdekeltünk soha senkit, csak a magyaron, ki- és befelé is).

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.29. 13:59:35

@Perillustris: Az alapanyagot te állítod elő, nem vakcinázod, nem antibiotikumozod, nem hal- és húsliszttel eteted, nem génmanipulált malacot veszel ... itt csak a feldolgozásról van szó.

Egy kis vidéki vágóhídon levágják az állatot, megperzselik, megmossák, majd kampóra akasztják és ott állsz a hentes mögött és mondod neki, hogy hogyan bontsa: karajt akarsz vagy fehérpecsenyét, mekkora sonkát kanyarítson, melyik legyen kötözött sonka. Ne haragudj, de itt szó nincs arról, amit te írtál.

Őszintén, ha nekem lenne malacom, vagy akár tyúkok, simán kihívnám a mobil vágóhidat (ha lenne ilyen Mo-n). Az általam nevelt állat húsa ugyanolyan finom lenne, ha nem véres-szaros sárban dolgoznák fel szakemberek.

Az immunrendszer erősítését pedig baromira nem így kell megoldani.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.29. 14:02:04

@toni1977: Nem is arról volt szó, hogy ne edd meg, amit csak akarsz, hanem arról, hogy egy dögkút színvonalán feldolgozott kajára ne szervezz falusi turizmust.

Perillustris 2009.07.29. 14:39:53

@RAMBO: Nem olyan rég írta valaki, hogy hentes ismerőse be akart hozatni Németországból egy kisbuszt, amit direkt hentesáruk szállítására és árusítására gyártanak, tehát nem sufnituning. Elkezdett az engedélyek után járni, de kb. 35 féle kellett volna, s rengeteg pénz, úgyhogy feladta. Pedig számos EU tagállamban elterjedt értékesítési forma.

Egy másik példa: az évszázadok óta faládában szállított serrano sonkát itthon át kell pakolni másfajta ládába, az ÁNTSZ kedvére.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.29. 15:12:29

@Johnny336: Hogyna lenne? Tessék bemenni egy plenáris ülésre... Tanú rulez.

szempontpuska 2009.07.29. 18:13:09

@jozicsenko: elsiklottál afölött, hogy lesz disznóvágás. Örülünk, Vincent ? :-)

Vladimir Harkonnen 2009.07.29. 23:06:16

@RAMBO:
Szerencsétlen agymosott birka vagy!
Már ne vedd sértésnek...
:)

Vladimir Harkonnen 2009.07.29. 23:16:42

@RAMBO:
Még valami:
A múltkor a GYIK-en valaki megkérdezte megveheti-e a Veresegyház központjában "Házi tej" feliratú autóból árusított tejet?
(Rozsdamentes, hűtött tartály, gondolom a pasinak van vagy 50 engedélye, hogy ott árulhasson szinte alig feldolgozott tejet)
Ott is volt egy ilyen szerencsétlen válaszoló, aki rögtön elkezdett agitálni, hogy csak az UHT tej a jó, mást megvenni egyenlő az öngyilkossággal!
Szánalom...

süti beállítások módosítása