Skip to content


       Szűrés lista

A hétvége emberei: a Műegyetem biztonsági őrei

2006. augusztus 8-án három tűzoltó halt hősi halált a Műegyetem pincéjében keletkezett tűz oltása során.

2009. augusztus 8-án, szombaton a Tűzoltó Motoros Klub, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete és a Goj Motorosok szerettek volna megemlékezni a három éve az épületben meghalt tűzoltókról.

Szép, nemes, emberi gesztus...

Persze nem számoltak a Műegyetem biztonsági őreivel.

A tűzoltók és a motorosok körülbelül 200-250-en jelentek meg szombaton a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem épületénél. Hócza György, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének szervezeti ügyvivője elmondta, hogy az épületnél a biztonsági őrök vezetője azzal küldte el őket, hogy a hétvégére tekintettel senki nem mehet be az épületbe.

Sőt, a "roppant kedves" őrök azt ajánlották, menjenek inkább a III. kerületi Flórián-szoborhoz.

A Lánglovagok Hírügynökség szerint emiatt a több száz megemlékező a K épület bejáratához helyezte el a mécseseket és virágokat, elénekelte a himnuszt, majd kékfénnyel és szirénázással zárta a megemlékezést.

Igazuk van a mindig éber biztonsági őröknek, biztos szétlopták volna a tűzoltók a Műegyetemet...

Remélem mindenki megtanulta a leckét, hétvégén SENKI sem mehet be a Műegyetemre!

Persze, ha a legközelebb riasztás érkezik a Műegyetemről, hogy tűz van, és pont hétvégére esik, remélem hasonlóan kedves és konstruktív lesz a hozzáállás a tűzoltók részéről. És szirénázva kimennek a III. kerületi Flórián-szoborhoz ...


Többi kép.

Videó a megemlékezésről.

Címkék: abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr931298827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öööö...izé 2009.08.10. 09:10:19

ehhez nincs mit hozzászólni...

Bélapáti Béla 2009.08.10. 09:10:42

Nem volt a Műegyetemnek egy olyan dobása is, hogy az '56-os megemlékezőket sem engedték be?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.08.10. 09:16:18

No, azért ezt nem kell ennyire túllihegni. Gondolom a biztiőr dobott egy telefont a főnökének, hogy bemehetnek-e.
Esetleg előtte egyeztethettek volna a Zegyetemmel.

Amúgy meg maximum tisztelet az elhunyt tűzoltóknak, de a halálunk semmi esetre sem volt "hősi", inkább nagyon-nagyon ostoba és szerencsétlen.

Johnny336 2009.08.10. 09:20:43

A biztonsági őrnek az a munkája, hogy engedély nélkül, illetéktelenek ne menjenek be egy adott területre.

Ha volt engedélyük a megemlékezőknek, akkor lófasz a seggébe a két madárnak.
Ha nem volt, akkor érthető a reakció.

Bélapáti Béla 2009.08.10. 09:26:30

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
egyeztettek, és mondták nekik, hogy valószínűleg nem lesznek beengedve, de azért megpróbálták.
A hősi halál kritériumait írd már le légyszíves, ha szerinted az nem hősies, hogy valaki a rossz felszerelései ellenére a saját életét kockáztatja azért, hogy másokat megmentsen, és eközben meghal.
Szerintem az ostoba halál az, amikor valaki lebándzsidzsámpingol egy 30 méteres hídról egy 50 méteres kötéllel...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.08.10. 09:32:27

@Bélapáti Béla: ha tényleg felhívták a felettest, akkor nem lehet őket hibáztatni, annál inkább a felettest.
Ha én lettem volna a felettesük valószínű engedélyt adok - előtte persze igazoltatom a küldöttséget, és magam is a helyszinre megyek, mert a cég jó híre is legalább annyira fontos.
bizonyára lehetett volna találni egy olyan megoldást, hogy legalább pár ember bemehessen virágot elhelyezni, de a gyertyát nem engedtem volna otthagyni.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 09:36:05

@Bélapáti Béla: szerintem az ostoba, és szerencsétlen pont arra vonatkozott volna, hogy milyen szánalmas körülmények között dolgoznak azok az emberek. Mind anyagi, mind felszerelés vonatkozásában.

Mondjuk éppen emiatt - IS - hősies szerintem, amit napról-napra csinálnak a tűzoltók. (Ezért cserébe néha ellopják az autójukat - Molnár Péter autó az Árpád-hídon -, néha nekiktámadnak mentés közben...)

Szóval a magam részéről riszpekt a lánglovagoknak!

(off: a tegnapi naplós "nemzeti rock" riportból nem lesz post??? az nagyon-nagyon vastagbőrös volt...)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.10. 09:42:51

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

A szaros Műegyetemet mentették meg 3 éve, hogy nehogy porig égjen, ha koszorúzni akarnak a tűzoltók, akkor koszorúzzanak, és a köcsög droidok ne Óbudára küldjék őket ...

Ráadásul az egyetem és a biztonsági őrök is a mi adónkból kapják a fizunkat, a Műegyetem egy közintézmény, nem magánterület ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.10. 09:43:52

@Seduxen:

Nekem tetszett a Naplós riport, szépen mutatott a kislétai riport után.

Kiegyensúlyozott, objektív volt mindkettő :-)))

szmoker (Homo Trollicus) 2009.08.10. 09:51:14

Nekem a ma reggeli pártkelte tetszett, amikor is a 3 "riporter" egymás szavába vágva, kiabálva nem hagyta szóhoz jutni a megkérdezett felet.

Aki véletlenül Vona Gábor volt.

Érdekes, amikor valami "vonalas" efftársat hívnak meg, az simán 20 percen keresztül demagogizálhat, pisszenni sem mernek a "riporterek".

Bélapáti Béla 2009.08.10. 09:57:30

@Seduxen:
nem akarok kukacoskodni, de "a halálunk semmi esetre sem volt "hősi", inkább nagyon-nagyon ostoba és szerencsétlen" sor számomra azt jelenti, hogy azok az emberek nem hősként haltak meg, hanem ostoba és szerencsétlen barmokként...

DArchAngel 2009.08.10. 10:01:39

@Bélapáti Béla: Igen. Nem kellene degradálni a haláluk körülményeit. Egy katona hősi halálában sincs - általában - sok fennköltség, mint az amerikai filmek nagy részében.
Hősi halál azt jelenti, hogy mentek tették a dolgukat az életüket kockáztatva.
Béke poraikra!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 10:01:53

@Bélapáti Béla: nem hiszem, hogy így értette... szerintem lapozzunk :)))

én úgy gondolom, hogy MINDEN tűzoltó, aki szolgálat teljesítése közben hal meg, az igenis hősi halált hal, mert értünk is csinálják, amit csinálnak. Nem hiszem, hogy a pénzért, hanem hivatástudatból. Olyan munkát, és olyan körülmények között, amit az emberek 99%-a nem tenne meg...

@zero: ez esetben nincs több kérdésem... :))

mind2 (törölt) 2009.08.10. 10:04:14

Látszik, hogy csőcselék, még jó, hogy fel nem oszlatta őket egy rendőri egység... ennyi ember az utcán 2009. augusztusában Magyarországon...
Vannak- voltak tűzoltó ismerőseink. Hát.. nem bírnám csinálni amit ők. Mindenki a tűzre gondol velük kapcsolatban elsőre, de ami egy balesetnél van..
Az egyik egyszer elmesélte, hogy kint volt egy autóbusz balesetnél, ahol gyerekek is meghaltak. Addig azt hitte, mindent elvisel, de mikor a mozdonyról kellett részeket leszedegetnie, a sínek közé hányt, és azóta is azokkal a képekkel álmodik néha....:((

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 10:07:50

@mind2: azt hiszem a 2 héttel ezelőtti medencés baleset kapcsán volt ugyanez. a sokat próbált tűzoltókhoz már asszem a helyszínre kellett agyturkász, mert besokalltak a látottaktól...

és mindezt mennyiért... meg milyen körülmények között... nagyon nem olyan az életük, mint a fennkölt amcsi filmekben tengerentúli társaiknak :(((

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.10. 10:10:11

@mind2: ennél vannak sokkal egyszerűbb esetek is amik borzasztóak tudnak lenni. Mondjuk nyáron egy ideje nem jelentkezik az idős néni, a közös képviselő meg kihívja a tűzoltókat, mert ugye ők hatolnak be ilyenkor, általában az ablakon át, és megtalálják a lében úszó maradványait.
Na de nem ez itt a lényeg, a tűzoltót tiszteletben illik tartani a világon mindenhol.
Ezt a hősi halálos baromságot, meg szerintem ne firtassuk.

"Persze, ha a legközelebb riasztás érkezik a Műegyetemről, hogy tűz van, és pont hétvégére esik, remélem hasonlóan kedves és konstruktív lesz a hozzáállás a tűzoltók részéről. És szirénázva kimennek a III. kerületi Flórián-szoborhoz ..."

Azért én remélem, hogy a tűzoltó ember marad, és nem úgy gondolkozik mint te.

sorokinV 2009.08.10. 10:11:31

@Seduxen:

És a hősi halál akkor is stimmel, ha valóban fitalal, gyakorlatlan tűzoltók voltak, akikben zubogott az adrenalin és bementek embert keresni, miközben már mindenki kijött, de a parancsnokuk nem állt a helyzet magaslatán, illetve a felszerelés sem volt megfelelő.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 10:15:18

@sorokinV: így van, ahogy NETBohóc náczi-tezsvírem írta:

"Na de nem ez itt a lényeg, a tűzoltót tiszteletben illik tartani a világon mindenhol."

ennyi...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 10:16:43

bocsánat, GIGA-OFF, de ez kb a "nap híre" (ha nem az EGÉSZ 2009. évé :)) )

velvet.hu/blogok/gumicukor/2009/08/10/sarka_katat_kamaszkent_majdnem_megeroszakoltak/

a kommentek se' rosszak :)

mind2 (törölt) 2009.08.10. 10:20:33

@Seduxen: látod a vonulós tűzoltóknál semmi bajom a korábbi nyugdíjaztatással. Az élményfürdőbeli esetnél én is rosszul lettem... Nagyon keveset keresnek, és a pótlékokat sem kapják már meg rendesen, mindenféle hülyeséget ki kell találni a jogcímekre, hogy odaadhassák nekik ami járna..
Akiket én ismerek fiatalok és családosak, vagy családalapítás előtt állnak..Tisztelem őket.

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: havi 80 nettóért meghalni...fizikailag meg lelkileg is, több mint hősiesség :(

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.10. 10:22:13

@mind2: pontosan ezért mondom, hogy ne firtassuk mi a hősies mi a nem....

Grafithuszar 2009.08.10. 10:26:09

@szmoker: Uhh most néztem végig a Párt Keltét. Ez a Kereszttűz nagyon ütött. Főleg a vége, amikor Vona kiosztotta a riportert. Szerencsétlen már teljesen kiborult, és ujjal mutogatott hogy most "nagyon megsértett" és még a végére is zárásként odavágta Vona hogy "Szebb jövőt".... kész. felröhögtem az irodában

mind2 (törölt) 2009.08.10. 10:31:14

@Seduxen: hát kész, a kommenteken sírok... a tiéden is XDXD

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.10. 10:39:57

Nah, nagykövér zikkhájl minden nácziakoknak. Hát kérem sokmindenről lemaradtam ittend az elmúlt 1 hétben.

A témához: A tűzoltót is kell annyira tisztelni, mint a mentősőket, akiket hátbarúgtak a jómúltkor a tezsvírek, mert szerintük nem volt elég gyors, a cáládapa" gyógyulása?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 10:40:30

@mind2: szerintem a legbiztosabb a www.mtv.hu
oldal :)))

de a www.onlinetvradio.info
oldalon is megtalálhatod az összes magyar adót...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.10. 10:45:12

Betettem trackbackba a történetet a másik oldal szemszögéből.

mind2 (törölt) 2009.08.10. 10:53:09

@Seduxen: lusta voltam na, de látod milyen készséges vagy... egy igazi úriember :)))))))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 10:59:17

egy megható blog-bejegyzés az ország "mókamikijétől".

"Járjuk a Balaton környéki falvakat. Barátoknál, ismerősöknél töltünk egy-egy estét, esetenként pár napot. Találkozunk írókkal, zenészekkel, - mi tagadás - egy-egy politikussal is.

Mások ezek a nyár esti beszélgetések. Nagyobb a társaság, sok ismeretlen, vagy csak névről ismert ember tűnik fel egy délutánra, vagy estére összesereglett társaságban. A rövidnadrág, póló, papucs hétköznapisága rányomja a bélyegét a társalgásra is. Kicsit mindenki harsányabb a szokásosnál, a komoly szövegeket anekdoták tarkítják.

Nincsenek nagy vacsorák, az estéket egytálételek uralják. Na meg helyi borok. Nem nagynevű pincészetek ismert borait, inkább a még fel nem fedezett helyi termelők párszáz forintos fehér és rozé borait isszuk, de leginkább, ahogy már jó néhány éve, fröccsözünk.

A gyerekek is közénk ülnek. Hallgatják a felnőttek beszélgetését, el-eltűnnek, majd visszajönnek és bekapcsolódnak a társalgásba. Örülök, hogy velünk vannak, sőt, együtt vannak velünk, nekem ez kimaradt a gyerekkoromból.

Persze előbb-utóbb a politikánál kötünk ki, a társaság, az a világ amelyhez én, mi a legközelebb érezzük magunkat, tele van kérdéssel és bizonytalansággal. A jövő érdekel mindenkit, azt latolgatják, hogy miként fog alakulni a bal-liberális progresszió sorsa, milyen lesz Magyarország a következő években.
Erő és tisztaság sugárzik beszélgetőtársainkból. Egyik-másikukból tettvágy is. Bennük lehet a legnagyobb reménysége Magyarországnak.

Csaknem megríkatott Cseh Tamás.

Bálint, a maga 19 évével nem nagyon értette, hogy miközben a youtube-on Cseh Tamás dalait hallgatom, miért fényesedik szemem a kesernyés-édes dalokra. A hetvenes évek közepén 16-17 évesen egy nem ismert, de vágyott világot jelentettek ezek a dalok. Nem voltak hozzá fogalmaim akkor. A szabadság dalai voltak, a nagyváros dalai. Őszinteséggel, (ön)iróniával, kisemberes csetlés-botlással, de a hétköznapot úgy megírva és elénekelve, hogy egyszerűsége maga volt a lázadás. Cseh Tamás bátrabb volt, mint mi legtöbben.

Nagyon lehetett őt szeretni. Fáj a szívem érte."

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.10. 11:10:45

"Persze előbb-utóbb a politikánál kötünk ki, a társaság, az a világ amelyhez én, mi a legközelebb érezzük magunkat, tele van kérdéssel és bizonytalansággal. A jövő érdekel mindenkit, azt latolgatják, hogy miként fog alakulni a bal-liberális progresszió sorsa, milyen lesz Magyarország a következő években."

El tudom képzelni ezt a politikai beszélgetést.

"náciveszély van!"
"ja az van"
"fú' bázmeg megtorpedózták a békávés kielégítéseket"
"ja bazmeg, most mi lesz velünk?"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 11:15:51

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: "A jövő érdekel mindenkit, azt latolgatják, hogy miként fog alakulni a bal-liberális progresszió sorsa, milyen lesz Magyarország a következő években."

bal-liberális depressziót akart írni, nem?

na meg az a duma, hogy milyen lesz Magyarország a következő években?

milyen lenne? 2 ciklus alatt elqrtátok ti több évre (évtizedre) az egész országot... böszmanbélám...

Marcellusca 2009.08.10. 11:17:36

Na, megint egy demagóg poszt.

Igen, a tulajdonos úgy döntött, hogy hétvégén nem lehet bemenni a tulajdonát képező objektumba. A biztonsági őrök pedig a tulajdonost képviselik, azaz a tulaj akaratát érvényesítik.
Ennyi.
Ti is megszabjátok, hogy a saját házatokba/lakásotokba mikor, kit engedtek be.
Gondolom, ha előre egyeztettek volna az egyetem vezetésével, akkor nem lett volna semmi akadálya, hogy békésen, tisztességgel megemlékezzenek társaikról.

Na, most már elolvasom a kommenteket is. :)

Bélapáti Béla 2009.08.10. 11:21:04

@Marcellusca: mondjuk ha az én házamból az én családomat és az én értékeimet mentették volna ki a tűzoltók, miközben 3 társuk meghal, én egy kumma szó nélkül beengedném őket évente egyszer megemlékezni. Egyeztettek előre amúgy, mint írtam, és így sem engedték be őket. Ja, és mellesleg nem a lakásukról volt szó, hanem egy tetves közintézményről, ero nem sérült volna senki magánszférája.

Egyetemistaa 2009.08.10. 11:23:02

jobbat mondok

rendőr sem mehet be a műegyetemre ha épp fut a vmi gazember után, attól még hogy (részben)állami fenntartású intézmány nem jelenti, hogy ott szambázol ahol akarsz

a parlamentbe se mehetek be a bárhova
hogy van ez??? hiszen állami fenntartású hely!!4444NÉGY botrány...

Bélapáti Béla 2009.08.10. 11:33:11

@Egyetemistaa: ha valaki egy kibaszott nagy vihar idején bekéreckedik az boltod vagy éttermed eresze alá jogod van kivágni onnan, és szarni rá? Igen. Bunkó és érzéketlen módon viselkedtél? Igen.
Senki nem a jogukat vitatja ahoz, hogy bunkó faszok legyenek, csupán ennek tényét rögzítik.
Van még kérdés?

Bélapáti Béla 2009.08.10. 11:33:52

@Marcellusca: amúgy demagóg dolog-e összehasonlítani egy lakást egy egyetemmel?

Marcellusca 2009.08.10. 11:36:10

@Bélapáti Béla: Persze, a lakás más, csak arra akartam célozni, hogy a mindenkori tulajdonosi jogokat gyakorló dönti el, hogy ki és mikor mehet be.
Nekem sem a megemlékezéssel van problémám. SŐT! Tegyék! Akár naponta, mert megérdemlik. Az élők is, nemcsak az elhunytak.

Egyébként meg lásd: @Egyetemistaa:

Marcellusca 2009.08.10. 11:36:58

@Bélapáti Béla: Jóvan, Béla, csámcsogjál csak a lakáson, szavakon, ha nem érted az alap elvet!

beleszolok 2009.08.10. 11:39:47

A tűzoltókról annyit, hogy bárki, bármikor kerülhet olyan helyzetbe, amikor már csak Isten, vagy a tűzoltók állhatnak közte és a halál közt. És a tűzoltók jönnek is. :respect:

mind2 (törölt) 2009.08.10. 11:43:50

@Seduxen: ha ő annak idején hallgatott Cseh Tamást, akkor én megeszem ebédre a klaviatúrát.... jah...persze.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.10. 11:47:11

@mind2: és ha "munkailag" hallgatta? tudod: D-208, vagy ilyesmi :)))

Egyetemistaa 2009.08.10. 11:51:37

@BB

csak a miheztartás végett

itt mindenki annyira szociális és engedékeny, mind az államapparátus, mind a kormány, mind a nép gyermekei

attól még hogy megemlékezni akartak ugyanúgy végig kell járniuk az engedélyezés útját ha 7végén akarnak bemenni és a rendeltetésszerű magatartást ne ródd fel nekik

Bélapáti Béla 2009.08.10. 11:52:21

@Marcellusca: és te érted az alapelvet? Hogy attól mert valakinek joga van megtenni valamit, még bunkó vagy erkölcstelen lehet az a bizonyos dolog?

mind2 (törölt) 2009.08.10. 11:58:24

@Seduxen: munkailag lehet.. majd még kiderül, hogy ő szegény Radiccsal tanult gitározni, sőt Hobóval meg együtt írták a Vadászatot, a Hajtók dalát pl. ő szerezte.
Persze közben azért a csoporttársairól nyomta a jelentéseket, mert kettős ügynök is volt...
hasad a tudat, hasad a tudat, hasad a tudat....

Bélapáti Béla 2009.08.10. 11:59:59

@Egyetemistaa: egyrészt nem a disznósági őröket tartom hibásnak hanem az egyetem vezetőségét, aki nem engedélyezte a megemlékezést. Mint ahogy anno nem engedélyeztek egy 56-osat sem.
"már pénteken jelezték ugyan nekik, hogy a hétvége miatt várhatóan szombaton nem engedik be őket az épületbe"-tehát végig próbálták járni a szeretve tisztelt utadat, csak elhajtották őket (mi az hogy várhatóan, eleve? igen vagy nem). Volt hozzá joguk? Volt. Faszkalapok voltak, hogy éltek ezzel a joggal. Igen. Ennyi.

mind2 (törölt) 2009.08.10. 12:00:57

@mind2: bár, ő bérmálkozni is többször bérmálkozott.... nekem az is csak egyszer sikerült :))))) lúzer vagyok :(

Szélpörgő 2009.08.10. 12:08:35

Kövezzetek meg, vagy hungaristázzatok le.
A hősi halál számomra azt jelenti, hogy az ember egy jó tett közben elhuny. Minden tűzoltó, mentő, rendőr, katona aki valaha is a Magyar állam szolgálatában hunyt el, számomra hős. Felnézek rájuk.

Marcellusca 2009.08.10. 12:14:16

@Bélapáti Béla: A bunkóság és az erkölcstelenség (ebben az esetben) nem jogi kategória.
A "disznósági" őrök (ahogy Te degradálóan fogalmazol) csak a dolgukat végezték. Nem rajtuk kellene elverni a port, hanem az egyetem vezetésén, mert egy csepp együttérzés, tolerancia és HÁLA sem fedezhető fel e döntésükben!

Úgyhogy, szvsz, a rektok bekaphatja!

mind2 (törölt) 2009.08.10. 12:14:49

@Bélapáti Béla: itt már semmiféle gyülekezést nem engedélyeznek, ha észrevetted :( a kertek alatt lopakodik vissza a gyakorlat...
Ha a babakocsisok szeretnének a Milupa tápszer ellen tüntetni, azt sem engednék a közúti rend veszélyeztetése indokával :(
Mondom én, hogy az egész Tűzoltó szervezet csőcselékekből áll....sőt, ha valamelyiknek van egy mocija is, meg a kezében egy gyertya, tegyük fel,....na az meg már klerikálfasiszta..

mind2 (törölt) 2009.08.10. 12:16:48

@Marcellusca: és tedd hozzá, hogy a rektor ezeket az ésszerű és humánus döntéseket milyen jó havi fizuért hozza meg - úgy 1 és 4 millió között...

Szélpörgő 2009.08.10. 12:24:48

@mind2: Pályát tévesztettünk baze. :) Van most valahol megüresedett Rektori pozíció?

ork (törölt) 2009.08.10. 12:26:11

Gondolom a lőtérnek annak idején volt engedélye a "tulajdonostól", azzal minden rendben volt...

A BME üzenete dekódolva:
"Ide csak megdögleni gyere öreg, amúgy meg húzz el a halál

PublicEnemy 2009.08.10. 12:27:21

@Bélapáti Béla: Már eleve az abszúrd,hogy egyáltalán megvitatják azt,hogy megemlékezhetnek-e a hősi-halott társukról. Akik azért haltak meg,hogy a szaros egyetemüket védjék. Remélem,ha legközelebb riasztást kapnak onnan,még megisznak 1-2 kávét mielőtt kimennének.
Újra előjön a téma,de kíváncsi lennék,ha a zsidók szerettek volna 5milliomodszor megemlékezni v.mi baszott holokauszt emlékművüknél,és u.ez történik,akkor mi van.Gyanítom,hogy most a csapból is ez folyna.
A jó qrva anyját az összes balfasznak,akiben eleve felmerül az,hogy ne engedélyezzen egy ilyen megemlékezést!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.10. 12:45:27

@PublicEnemy:

10 pontos komment.

Engedélyt kell kérniük, hogy a kb nettó 80-ért güriző, oltás közben meghalt társaikról megemlékezzenek.
Ráadásul nem is kapják meg az engedélyt.
Ez valami elképesztően nonszensz...

És igen. Ha zsidók/cigányok/melegek kaptak volna kosarat? Már a Berliner Zeitung is megírta volna....

Bélapáti Béla 2009.08.10. 12:55:26

@PublicEnemy: nekem is hasonló jutott eszembe... Meg asszem Iványi Gábor metodista lelkész sem tartott emlékistentiszteletet...
@Marcellusca: egyrészt magam is dolgoztam egyetem mellett disznósági őrként kb. 3 évig, tehát nem degradálónak hanem humorosnak szántam, másrészt írtam, hogy nem őket hibáztatom, hanem a zilletéákes eeftárst, harmadrészt azt írtam, hogy attól mert valamit jogod van megtenni, még lehet, hogy bunkó vagy erkölcstelen az a tett. Nem jogi értelemben (ha jogod van hozzá, már nem lehet jogtalan a tett, nem), a bunkóság vagy erkölcstelenség nem jogi kategória. Szóval ne keverjük ide a jogot; a döntéshozó botrányosan bunkó volt, az őrök meg nyilván nem törték össze magukat, hogy segítsenek...

PublicEnemy 2009.08.10. 12:59:43

@laspalmas: Képzelem,mit érezhetnek a Hősök(mert azok) hozzátartozói:
"Ezért/ezekért halt meg a férjem/apám?" Áááááá...vérlázító!Menjenek ezek a büdös picsába!Többet nem is akarok ehhez hozzászólni,mert felb.szta az agyam.Ha legközelebb arra járok tuti leköpöm a "mű"egyetem kapuját!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.10. 13:00:05

Mellesleg 1 telefon lett volna:
"-Főnök, itt van 2 tűzoltó, elhelyezne 1 koszorút, beengedhetem?
-Be"

Szarfaszú köcsögök, az összes portást/biztonsági őrt gyűlölöm, mert egy kis hangyaszafasznyi hatalomhoz jutottak és állandóan geciskednek vele ..

Marcellusca 2009.08.10. 13:02:32

@mind2: Ez a hab a tortán! :)

@Bélapáti Béla: Ha voltál "szemét és vagonőr", akkor tudhatod, hogy egyből, gondolkodás nélkül kib@sznak, ha nem tartod/tartatod be a biztonsági előírásokat. Gondolom az ottani őrök is "csak" emiatt kekeckedtek és nem a céllal volt bajuk.

@zero: Túlléptünk már rajta.
Ülj le, Fiam! Egyes! :)

Bélapáti Béla 2009.08.10. 13:13:07

@Marcellusca: Mesélek neked egy történetet. Dolgoztam a vizilabda EB-n, a Len és VIP páholyt őriztük, az egyetlen fedett területet az uszodában. Kitört egy tetves nagy eső. Egy csomó külföldi, sajtós meg egyéb "promi" toporgott, és ázott szét az esőben, és próbálta bekunyerálni magát a tető alás. A sok nagytudású kollega elhajtotta őket a te indokaiddal, én beengedtem őket, és csak annyit kértem, hogy ha jön valaki, akinek itt van az ülőhelye, vagy ha eláll az eső, akkor azonnal lépjenek le. Kb. 50 embert engedtem be, akik megköszönték szépen, csendben elültek, megvárták amíg elmegy az eső, majd még egy köszönöm kiséretében kiballagtak a helyükre, dolgukra. Egy 3-4 fős társasággal volt gondom, találd ki, milyen nemzetiségűvel. Nyert, magyar volt az istenadta, valami játékos, aki jött a szokásos unalmas tudod te ki vagyok én dumájával, és csak akkor húzott el, amikor közöltem, hogy a nöje előtt fogom berugdosni a medencébe, ha nem húz el azonnal. Érdekes, az izraeli vizilabdabíró nem rettent meg a fekete bakancsom és ruhám láttán, nem kezdett el szemét fasisztázni, mikor megkértem, hogy menjen vissza a helyére, mert elállt az eső, hanem megköszönte a szívességet, és elment, hasonlóan az olasz tévések, stb. csak pityuka a megyei háromból kezdett el pattogni. Ja, nem basztak ki, sőt, még le se basztak. De hagyjuk ezt a vonalat, szerintem így is túltárgyaltuk már.

Karsus 2009.08.10. 14:13:54

Az egyetem nem igazán 'egy telefon a főnöknek' elven működik. Esetleg a rektor adhatott volna engedélyt, de gondolom külföldiában konferenciázik, mint szokták oly sokan.

Karsus 2009.08.10. 14:15:17

@Karsus: Na látom ez is magyarosra sikerült, pfff....

Marcellusca 2009.08.10. 14:15:46

@Bélapáti Béla: Szerencséd volt.
Azé', a rend kedvéért elmesélek én is egy, nem két történetet. Az érem másik oldala.
Az őrrel nem voltak megelégedve. Nem szóltak, nem figyelmeztették, csak mikor éppen munkába, a szolgálatot felvenni utazott, akkor hívták, hogy már nem kell bejönnie.
A másik: két kollégát basztak ki egyszerre. Nem sértették meg a biztonsági előírásokat, nem intézkedtek rosszul, csak nem jelentették az eseményt időben. Szintén semmi kérdés, ejnye-bejnye, figyelmeztetés, felszólítás. Mindjárt aznap, azonnali hatállyal elbocsátva mindkettő.
Szóval nem mindenhol olyan jófej a főnök. Van, ahol a legkisebb botlást is kirúgás követ.
Lehet, hogy az egyetemi őrök is ilyen helyen vannak.
De téllen elég, ne rágódjunk rajta.

Peace, Love és Rock and Roll! :D

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.10. 15:07:14

@zero: Most miért mondasz ilyet? Nem ilyen az összes biztonsági őr. Zero, ma igen nagy fasz vagy. Lehet, hogy nagyon felháborodtál, de azért megszoktunk már tőled egy színvonalat, ne add már alább!

Szélpörgő 2009.08.10. 15:10:11

@Marcellusca: Ha nincs szigor egy biztonsági szolgálatnál akkor minek az egész?
Úgy értem, ok nem kellene elsőre kidobni az embert az utcára, de ha nem tartja be a biztonsági intézkedéseket, nem végzi jól a munkáját (és ebbe beletartozik az is, hogy teszem azt időben szólok, ha valami történt) akkor mit csodálkoznak?
Ha én elbaszok egy jelentést, vagy elkések a munkahelyemről engem is kirúgnak.
Javíts ki ha tévedek.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.10. 15:12:15

@Marcellusca: Ráadásul az egyetemen ninc sis olyan, hogy főnök. Valakinek a valakije adhat engedélyt arra, hogy valakinek a valakijétől engedélyt kérhessünk. Bürokrácia ezerrel.

Csak nem gondoljátok, hogy a csóró őr, ha egyáltalán meg is van a száma, felhívhatja a rektort? Kaptam már én is lebaszást azért, mert rendkívüli eseményt jelentettem. KEllett jelenteni, erre lebasztak, mert hogy MÉGIS CSAK HÉTVÉGE VAN, hogy merem már zavarni.

A biztonsági cég meg ha felhívták/felhívták volna, úgyis azt mondta volna, hogy hajtsák el az embereket, mert alapesetben úgy állnak hozzá, hogy nem mernek bevállalni semmit, mai nincs lepapírozva.

Talán kicsit ismerni kellene a dolgokat belülről is. Ebben az országban 1000000 olyan dolgot mondhatnék, ami alap, vagy úgy kellene lennie, aztán ... eh!

Szélpörgő 2009.08.10. 15:13:43

@zero: Azért a többség nem ilyen. Én nem szoktam kötekedni velük, de ismerem a jogaimat (úgy-ahogy), és ha értelmesen mondod el a biztiőrnek, hogy most nincs igaza, úgy is reagál rá. Értelmesen.
Ha nem nézed le, a kukás is jó fej, meg a postás (a bkvs sose :) ).

Bélapáti Béla 2009.08.10. 15:42:52

Csak egy dolgot tennék hozzá az őrök védelméhez.
Tudjátok, ez a parancsra cselekedtem, meg különben kirúgtak volna már a náci táborőröknél sem jött be, pedig őket nem csak kirúgták volna...
Egyszóval azért mert a felettesed utasításának engedelmeskedsz, még lehetsz te is személyesen bunkó. Mindig van másik választás.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.10. 16:16:13

@Bélapáti Béla: A másik választás: munkanélküliként egy 120000.es vagyonőri piacon, vagy mondjuk nem adsz kaját a picinek, vagy mondjuk nem fizeted a vizsgadíjad/tandíjad. Más kérdés?

Dr. No 2009.08.10. 16:52:23

A Gój Motorosok részvétele az eseményen azt jelenti, hogy ez valami politikai rendezvény lett volna?

LeonUris 2009.08.10. 16:55:37

@zero:
"Szarfaszú köcsögök, az összes portást/biztonsági őrt gyűlölöm, mert egy kis hangyaszafasznyi hatalomhoz jutottak és állandóan geciskednek vele .. "

ejh, de randán beszélsz,
csak ki ne ba... noljanak!

rnmr (törölt) 2009.08.10. 16:57:07

de most komolyan, a tűzoltók minek engedik, hogy egy politikai hecc-szervezet az ő társadalmi elismertségüket, hitelüket és társuk tragikus halálát felhasználva parádézzon és szerepelgessen a hírekben?

LeonUris 2009.08.10. 16:58:07

@zero:

Egyelő = aki/ami a sűrűn nőtt, magról kelő nővényeket ritkítja

Egyenlő = mennyiségében/ mértékében / minőségében megegyezik

Csak a pontosság kedvéért.

LeonUris 2009.08.10. 17:04:41

Na elolvastam a posztot is:

Valószínűleg más lett volna a kimenete a dolgoknak, ha a szokásos utat választva, szépen időben megbeszélik, hogy megemlékezést tartanak.

Úgy odaállítani hétvégén és közölni, hogy márpedig itt meg lesz emlékezve, az kvázi bunkóság.

Az őr meg azt csinálja amit az őt odaállító tulaj kér tőle, ne improvizáljon.

Szal: nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak bátran.

Horizont 2009.08.10. 17:44:12

Na ez a történet se fekete, fehér. A tűzoltó ha munka közben bármilyen méltatatlan körülmények között is hal meg, minden tiszteletet és együttérzést megérdemel és igenis HŐSI halott.
Akik meghaltak ketten 24 évesek a harmadik társuk pedig 31 éves volt!!
Ezt a történetet is el lehetett volna intézni emberi módon.(nálunk ez ritka). Örülni kellene mindenkinek, hogy a mai elgépiesedett, elszürkült, elanyagiasodott világunkban, ilyen megható módon is meg akarnak emlékezni értelmetlen haláluk évfordulóján.
A biztonsági őrökkel kapcsolatban (sem) kellene általánosítani ugye @zero: ?? Köztük is van ilyen is, olyan is.Én a helyükben mindent megtettem volna amit az én munkaköröm megenged, és "becsomagolva" sajnálkozva utasítottam volna el a megemlékezőket. Igaz, ők csak a saját főnöküket hívhatják, de láncolatban csak el lehetett volna jutni a rektorhoz aki különleges engedélyt adhatott volna. ( a rektor aki 4,8 milliót keres havonta).
A Goj motorosokat mi a francnak kellett odaengedni a tűzoltóknak? Tudhatták volna, hogy politikai színezetet adnak ennek a nemes szándéknak! Ez van!
És még az is, hogy ez egy olyan ország lett ahol már semmi az égvilágon nem úgy sikerül ahogy szeretnénk!
Én itthon a gép előtt fejet hajtok minden tűzoltó előtt aki kockára teszi a saját életét nap mint nap ÉRTÜNK!!!

Marcellusca 2009.08.10. 18:09:08

@Szélpörgő: Igen, így van. Én nem is vontam kétségbe a döntést. Csak felhívtam Béla figyelmét, hogy van ahol nincs pardon.

@Biztonsági Őr: Ott a pont.
Mindig van másik megoldás, de nem biztos, hogy az olyan pozitív kicsengésű lesz.

@zero: "Szarfaszú köcsögök, az összes portást/biztonsági őrt gyűlölöm, mert egy kis hangyaszafasznyi hatalomhoz jutottak és állandóan geciskednek vele .." - hánnyal beszélgettél el, úgy komolyabban? Gondolom egyel sem. Csak azt láttad, hogy az utadban áll, és mit képzel, mert Neked jogaid vannak, és egyáltalán ...

És biztos megsértődnél, ha azt mondanám (de igazából nem mondom, mert több bloggazdát is "ismerek"), hogy az összes blogoló kötsög, demagóg, nyugger-, honvédség- és 13. havi fóbiás kertén? :)

K.Jani 2009.08.10. 18:10:37

a goj motorosoknak nem tudom mi köze a hősi halottakhoz, de legalább két tűzoltót nyugodtan beengedhettek volna, és most nem idegeskedne senki.

Marcellusca 2009.08.10. 18:12:55

@Horizont: Egyszerűbb volt gyorsan általánosítania, mert így mindjárt megvan a poszt.
Hogy az őrök megpróbáltak-e tenni valamit is a megemlékezés sikeréhez, az már nem érdekes.
De itt @zero: megállapítható az alap attitűd.
Ez mindent elmond.
Ennyi.

Horizont 2009.08.10. 18:26:39

@Marcellusca:
Sajnos nálunk mindenben megy ezerrel az általánosítás!Ebben nagyon jók vagyunk!!
Ez itt pont nem azért lett, hogy könnyen meglegyen a poszt. Így működünk!
Na azért az kiderült, hogy ők sokat nem tettek!
Azon röhögcsélek magamban, hogy régen nem voltak biztonsági őrök, csak nyugdíjas portás nénikék és bácsikák! :))
Nem könnyű munkavégzés a biztonsági őré. A bankban szoktam figyelni (nem nyíltan) hogy ereje teljében lévő fiatalember és egész nap csak ott áll.
A "csak"-ot idézőjelbe gondoltam! Tudom van ennél rosszabb meló is.
De ez az ügy akkor is ügy és szomorú ügy.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.10. 18:52:16

A Goj Motorosok tényleg nem kellettek volna. Más kérdés persze, hogy egyéb szervezetnek nem jutott eszébe megemlékezni a három tűzoltóról.

Horizont 2009.08.10. 18:59:28

@laspalmas:
Szerintem a mai világban (sajnos) nem is kell ilyenhez semmilyen szervezet. Ha "szervezet" bejön a képbe semmi jó nem sül ki belőle...Már el is sikkad az alap jóakarat és marad a kavarás:(

Lacaca 2009.08.10. 19:06:58

Én is ott voltam a motorosok között. A Gójoknak annyi köze volt, hozzá, hogy motorosok. A 3 TŰZOLTÓ közül 2 motoros volt. Kb ennyi volt az apropója. Mint tudjuk a motorosok összetartanak, ezért eljöttek a Gójok. Az elején eligazítást tartottak, felhívták mindenki figyelmét, hogy nem politikai rendezvény, nincs dudálás, tiszteletadás van, és zárt alakzat. Ilyen fegyelmezett, kulturált guruláson még nem volt alkalmam részt venni.

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.10. 19:09:12

Gondolom, nem aznap jutott eszükbe, hogy meg akarnak emlékezni a történtekről, tehát lehetett volna nyugodtan szólni a Műegyetemnek. Vagy lehet, hogy csak pont ez a "balhé" volt a lényeg...?

Lacaca 2009.08.10. 19:11:48

@NadeApaaa!!!: Sehol nem volt hirdetve, hogy jönnek a Gójok. A tűzoltók szervezték a megemlékezést, és előre próbáltak egyeztetni. Sikertelenül

Bélapáti Béla 2009.08.10. 20:50:18

Még egyszer elmondom, hogy végre mindenkinek világos legyen. A tűzoltók KÉRTEK ELŐRE engedélyt, amit a hírek tanulsága szerint még el sem utasítottak, csupán annyit mondtak, hogy valószínűleg nem lesznek beengedve.
Vastagbőr 1: mi az hogy nem engedik be őket?
Vastagbőr 2: legalább egy konkrét választ adhadtak volna.
@Biztonsági Őr: van még pár verzió azért. Pl. felhívom a biztonsági főnököt, és ha ő is nemet mond, elnézést kérek az egyetem nevében is. Vagy pl. azt mondom, ne haragudjatok srácok, de ti nem mehettek be, de mi szívesen elhelyezzük a koszorúkat. Nem voltam ott, tehát nem tudom, erre sor került-e. Esetleg Lacaca tudja. De én mondjuk ennyit minimum elvárnéke, azt viszont nem, hogy elhajtsanak, hogy koszorúzzak inkább a Flórián térnél...

Lacaca 2009.08.10. 20:54:32

@Bélapáti Béla: Amikor elindult a menet már lehetett tudni, hogy nem adtak engedélyt a belépésre. Ettől függetlenül a tűzoltók azt remélték, hogy legalább 2-3 embert beengednek a koszorúzni. Sajnos ez sem sikerült. Ekkor döntöttek úgy a tűzoltók, hogy tüntetőleg a főbejárat elé teszik le a koszorút, virágokat, mécseseket. Abban csak reménykedni tudok, hogy méltóképpen távolították el azokat, pl. áthelyezték az emléktábla alá és nem lerúgták a lépcsőn...

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.08.11. 08:16:45

ez ilyen tipikus o magyarorszag post...

Agyalap 2009.08.11. 10:08:19

Hadd gratuláljak a megemlékezés szervezőinek, gondolom a Parlamentbe is csak így ad-hoc indulnának koszorúzni.
Ha biztonsági őr lennék, én is biztos betereltem volna azt a 250 embert az egyetemre minden szemrebbenés nélkül. Legfeljebb kirúgnak - elvégre azért vagyok ott.

LeonUris 2009.08.11. 10:13:42

@Agyalap:
Á!
A Gay Motorosok csak a nyomaték (érted: Nm :D )kedvéért mentek, sose hagynák a verdát őrizetlenül.
A tűzoltóknak lehetet volna ennél több eszük, egyrészt előre egyeztetni, másrészt gay motorosokkal nem szövetkezni.

Lacaca 2009.08.11. 14:35:14

@Agyalap: Én meg neked gratulálnék! A BME nem ugyan az mint a nagycirkusz sok szempontból. Ugyan akkor előre egyeztettek, és ennek az elutasítása önmagában durva. A helyszínen azt szerették volna elérni, hogy 2-3 ember bevihesse a koszorút. Remélem így még neked is érthető

Lacaca 2009.08.11. 14:41:32

@LeonUris: Nem politikai rendezvény volt. Mint motorosok voltak jelen a motoros tűzoltókra emlékeztek. A tűzoltók nem szövetkezek senkivel. Egyszerűen csak motorosok és motoros tűzoltók vonultak.

Lacaca 2009.08.11. 14:42:43

Egyébként olyannyira nem volt politikai színezetű a rendezvény, hogy pl a fasszopó retekklub ki se jött tudósítani, mert nem voltak árpádsávos zászlók. De az már egy másik poszt lehetne.

LeonUris 2009.08.11. 16:30:36

@Lacaca:
Tényleg? Akkor elég lett volna annyi, hogy a tűzoltók között volt aki motorral érkezett (igazából ez is mellékes! kit érdekel, mivel jött?) és nem kellett volna ezt a bolhacirkuszba való, ezerszer korrumpálódott gay motorosok nevű félanalfabéta dugattyúkommandót a felsorolásba bevenni, velük az alkalmi szövetséget felvállani egy olyan szervezetnek, amelyik az utolsók között őrzi megbecsültségét és társadalmi presztízsét. Nagy baki volt ez a részükről, akárki felelős ezért a Tűzoltóságnál, monnyonle!

Lacaca 2009.08.11. 17:33:07

@LeonUris: Az egészben 2 lényegen dolog volt:
1. a tűzoltók megemlékeztek a társaikról
2. 2 tűzoltó motoros volt, ezért nem tűzoltó motorosok is csatlakoztak. Többek között a Gój Motorosok nevű társaságból is sokan.

A tűzoltók 2 félék voltak, akik szintén motoroznak, ők motorral vonultak a többi motorossal a menet elején, a nem motoros tűzoltók a 2 érintett laktanya előtt emlékeztek.

Nincs jelentősége, hogy ki milyen motoros társasághoz tartozik. Én pl nem vagyok tűzoltó, nem vagyok Gój, egyszerűen motorozok, és együtt motoroztam az egyik sráccal, ezért tavaly is ott voltam amikor 5 motorral vonultunk meg idén is.

LeonUris 2009.08.11. 18:25:03

@Lacaca:
Segíts ki légyszíves, hogy jól érthesselek:

"2 lényegen dolog" - ezt merre gépelted el?
lényegeS vagy lényegTELen?

Hannibal22 2009.08.11. 19:08:33

@LeonUris: Mi vagy te,egy kibaszott helyesírás ellenőrző program??

Hannibal22 2009.08.11. 19:13:48

@hannibal22(A kettétört gumibot): Majd ha találsz "lessz,eggy..stb"-t azt tedd szóvá de minden kis szar elütést,apró hibát ne vegyél már észre.Ne legyél már liberté!

LeonUris 2009.08.11. 19:17:56

@hannibal22(A kettétört gumibot):

Vegyél már vissza,hékás.
Egyrészt nem hozzád szóltam, másrészt mi vagy te, egy kiszabott trolloskodó kötözködőgép?

Hannibal22 2009.08.11. 19:32:35

@LeonUris: Rendben,visszaveszek! A "kibaszott"-ért bocs! A többiért nem. Szép estét!

Jesse III 2009.08.11. 19:59:59

@LeonUris:
Te meg mégis kinek képzeled magad, hogy megmondd, hova mehet egy Gój motorosok, hova nem, és kivel beszélgethet-szervezhet közös programokat, kivel nem?

Ha holnap reggel a munkahelyed elé terveznek egy felvonulást, már be se mész inkább?
Mert aki mégis bemegy, és mellettük megy, az "azonosul az eszméikkel"?
Jézusom.

Ha tényleg így volna, minden politikus mellé kéne egy gójmotoros, aki társaságként követi háztól házig, és akkor ki se mernének mászni a vackaikból, nehogy náciknak látszódjanak.

f.m.j. 2009.08.11. 20:51:30

@hannibal22(A kettétört gumibot):

de hát nem tud nem liberté lenni, legfeljebb etrebil :):):)

bocs, SiruNoel :)

LeonUris 2009.08.11. 22:53:12

@Jesse III:
Te. Más, ha ott van valahol egy gay motoros, meg más, ha lenyilatkozzák, hogy "a tűzoltók a gay motorosokkal együtt..."

Tőlem az szervez közös programot a gay motorosokkal, aki akar, csak számoljon vele, hogy szaros lesz tőlük a cipője.

Lacaca 2009.08.12. 19:22:27

@LeonUris: Ha nem derült ki a szövegkörnyezetből, jelezd és leírom érthetőbben. Bocs a bődületes hibáért.

next generation! 2009.08.22. 23:19:57

Heló! Nem tartozik szorosan a cikkhez, de nekem is van egy rohadtul bosszantó sztorim az egyetemi portásokkal kapcsolatban...pontosabban kettő... A történet Egerben játszódik, az Eszterházy Károly Főiskolán. ( Az elején szeretnék valamit leszögezni! A főiskola teljesen rendben van, a portások nem ott végeztek...)
Szóval:
1. történet - A főiskola egyik épületében az aulában - ahol a hallgatók várakoznak, beszélgetnek stb. - van a portások főhadiszállása. Általában egy férfi ül a helyén, de naponta többször megjelenik egy sikítozós nő, akiről senki semmit nem tud. Arrogánsan és bunkó módon viselkedik mindenkivel, ráadásul rohadt kellemetlen hangtónussal áldotta meg a sors. Kábé olyannal, mint Kiszel Tündéé éneklés közben. (emlékeztető: www.youtube.com/watch?v=mpffLPQDXSs&feature=related ). Viselkedéséből arra tippelünk, hogy a portások hozzá tartoznak. Történt egy nap, hogy megjelent az aulában egy idősebb bácsi. Nevezzük Tamás bácsinak. Tamás bácsit az adott épületbe járó főiskolások 90%-a ismeri látásból, mert rendszeresen jár be a lányáért, aki a főiskolán tanul, de testi fogyatékossággal él, ezért egyedül nem tud sehova menni. Tamás bácsi munkahelyéről jön a lányáért, és oda is megy vissza, miután feltette Őt a buszra. A probléma ott kezdődött, hogy Tamás bácsi nem nagymenő, nem üzletember, de nem is portásfőnök. Neki kétkezi munka jutott, piszkos munkásruhában jár, kopott poló és szintén kopott, öreg kabát, ha olyan az idő. - Ez csak az én véleményem, de szerintem anyagi helyzete nem engedi meg azt sem, hogy rendszeresen tisztítsa vagy cserélje ruháit tiszta munkásruhára. -
Csoporttársaim beszámolóiból tudom, hogy a portások főnöknője egy nap észrevette, hogy másfél éve megjelenik egy bácsi az aulában. Azt hitte, hogy hajléktalan ezért kiabálva és megalázva felszólította, hogy hagyja el az épületet, mert ha nem, akkor kihívja a rendőrséget. Esélyt sem adott Tamás bácsinak, hogy elmondja, hogy nem melegedni jött oda, hanem csak a lányára vár, mint minden nap, hogy neki ilyen a munkája, nem kiskosztünös, mint a főnöknőé és szép munkaruhára sem tud költeni...
2. történet: A város és az épület ugyanaz. A 3. emeleten vagyunk... Annamária (álnév) nevű hallgató egy előadást tartott társainak. Az előadás után senki nem rohant el, ott maradtak megbeszélni, hogy milyen volt, és mi lesz a következő előadás, stb. A teremben nyugodt beszélgetés folyik, a többség már áll, a tanári asztal köré gyűlve teszik a dolgukat. Senki nem veszi észre, hogy Annamária egyszer csak elgyengül, és eszméletlenül összecsuklik. Csak akkor kapják fel a fejüket, amikor az alsó állkapcsa koppan az előtte lévő asztal lapján. Egy pillanatra mindenki megdermed, nem tudják mi történt. Egy lány gyorsan átmegy a szomszéd terembe, ahol egy irodában ül a titkárnő, és teszi a dolgát. A lány megmondja, hogy baj van, hívja gyorsan a mentőket... A titkárnő felkapja a telefont, de technikai okokból a portát kell tárcsáznia. ( Legjobb tudomásom szerint a belső hálózat miatt a kimenő hívásokat a segélyszámok felé csak a portáról lehet indítani. Tudom, hogy ilyen helyeken van egy előhívó szám, hogy ha kifelé akarnak hívni, de ez a nő a titkár volt, és kizártnak tartom,hogy nem tudta volna ezt a számot. ) Mindegy is, mert nem ezen múlott... felhívja a titkár a portát, hogy baj van, mentőket de gyorsan, majd leteszi a telefont. Az irodában volt egy tanár is, aki épp jegybeírást tartott a levelezős hallgatóinak. Szerencsére az egyik levelezős hallgató mentős volt. Ez mentette meg a lány életét, mert ahogy meghallotta, hogy mi történt átrohant a másik terembe, hogy megnézze mit tud segíteni. A lány még mindig eszméletlenül feküdt a földön, társai körülötte, páran próbálták észhez téríteni olyan tanfolyamos praktikákkal. Odalépett a mentős és megállapította, hogy Annamária lenyelte a nyelvét és tulajdonképpen fuldoklik. Az állkapcsa kezdett görcsbe állni, de a mentős szétfeszítette a száját és sikerült kivenni a nyelvét. Eközben csörgött a telefon a titkárságon. A titkár visszament az irodájába, majd felvette a telefont... A portás volt az, aki a mentők telefonszámáról érdeklődött...az a hülye fasz... A titkár megmondta, majd elmesélte a többieknek, hogy mi történt. A többiek azt hitték,hogy minden ok, a mentők bármelyik pillanatban megérkezhetnek, de a hír hallatán ők is tárcsázni kezdtek. Nem tudom, hogy végülis kinek a hívására jöttek ki... Na de... Az épülethez tartozik egy kis parkoló ami az ott dolgozóknak van fenntartva, és sorompóval van elválasztva az úttesttől. A sorompó mellett van egy gomb és egy mikrofon, ott kell bemondani, hogy ki vagy és beenged a portás. Beenged mindenkit...ha bemondom egy tanár nevét, már nyílik is a sorompó, ha egyszeri meghívott előadó vagyok, és bemondok valamit, akkor is beengednek. DE! Jön egy szirénázó mentőautó, akit nem enged be az a hülye fasz portás. A mentősök kiugráltak az autóból, átrohantak a parkolón, be az épületbe. Elkezdik mondani a portásnak, hogy mi van, az meg: Ja, őőő, izé, jóóó... Egy mentős elindul felfelé, a többiek vissza az autóhoz a felszerelésért, közben a portás felengedi a sorompót, így a mentőautó egészen a lépcsőig tudott jönni.
Az elején epilepsziás rohamra gyanakodtak, de kiderült, hogy "csak" a fáradtság miatt esett össze, mert aznap még nem evett és a vizsgaidőszak miatt kicsit túlhajszolta magát. A fejét ért ütés miatt vesztette el az eszméletét.
Annamária végül teljesen felgyógyult. De amikor megjöttek a mentők csak a 3. emeleti teremben jelenlévők tudták, hogy ott egy mentős, és kivette a Annamária nyelvét. Ha a portáson múlik a lány meghal.

süti beállítások módosítása