Skip to content


       Szűrés lista

A "Betonlobbi stúdió" bemutatja

Az [origo] végigautózott az új M6-os autópályán. Mivel még mindig nem tudok betelni vele, egy kicsit megvágtam a videójukat ...
 

A "Betonlobbi stúdió" bemutatja ...

 

Címkék: választás videó abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr51891422

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mégis, kinek az érdeme? 2010.04.05. 14:22:39

Március 31-én éppolyan váratlanul hozták meg a Zuschlag-per ítéletét, mint amilyen váratlanul átadták az M6-os autópálya déli szakaszát... Az, hogy egy napra esett a két történet, gyönyörűséges

Trackback: Mégis, kinek az érdeme? 2010.04.05. 14:20:29

Március 31-én éppolyan váratlanul hozták meg a Zuschlag-per ítéletét, mint amilyen váratlanul átadták az M6-os autópálya déli szakaszát... Az, hogy egy napra esett a két történet, gyönyörűséges

Trackback: Orbán és erkölcs 2010.04.03. 15:07:03

 "Az egész ingatlanpanama-ámokfutást a Fidesz és a Fidesz média mély hallgatása övezi. Mivel tyúkperekben is elszámoltatást hirdettek, a hallgatás különös. Volt, egészen addig, amíg napvilágot nem láttak azok a fotók, amin Orbán Viktor és a s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BandW (törölt) 2010.04.03. 23:23:05

@alfa.orionis: A Geresdi dombságot síkvidéknek nevezni ismerethiányra vall.

kispista 2010.04.03. 23:25:47

@BandW: Úgy lehet, hogy ott is autópályára kérünk ajánlatot, ahol a költségek miatt egy 2*2 sávos fűút megtérülése jobb lenne. Mert amíg sok helyen semmilyen gyorsforgalmi út sincs, addig felesleges máshova ilyen alagutakat építeni.
De más közbeszerzéseken is előfordul, hogy pl úgy írjuk ki a gépjárműbeszerzést, hogy azon csak egy gyár nyerhet.

Az első kérdésemet átugrottad:
megmagyaráznád, hogy erre a szakaszra miért nem lett volna elég egy 2*2 sávos főút? Azon i8s csak 90-nel lehet haladni mint az alagútban vagy viaduktokon, de mehetett volna az út a felszínen, nagyobb emelkedőkkel és lejtőkkel mint az autópályaszabvány.

BandW (törölt) 2010.04.03. 23:29:24

@Rwindx: Amennyire az uva terveit ismerem, költségoldalról nem volt megalapozott.
Műszakilag elfogadható volt természetesen, de nem csináltak hozzá részletes költségelemzést.
De az unitef is csinált alagút nélküli műszaki tervet, csak költségoldalról senki nem vállalta be.

Amúgy meg az inkább volt egy Kovácsházy-Szórádi csörte, semmint bármi más.
Szerintem ottan az uva hibázott, mert vállalhatatlanul rövid idő alatt akarta bebizonyítani, hogy jobb mint az unitef.
Egy ilyen jellegű probléma teljes feltárása éveket vesz igénybe.
És az unitef 6 év előnyben volt.

BandW (törölt) 2010.04.03. 23:41:46

@kispista: Mert már középtávon is olyan forgalomfejlődéssel számoltak, ami autópálya igényt feltételez, annak megfelelő vonalvezetéssel.
Amúgy elképesztően balesetveszélyes egy 200 km-es autópályába 8 km olyan vonalat betenni, ami nem felel meg a követelményeknek. Az autósok egyszerűen nem veszik figyelembe.

Volt ugye anno próbálkozás a félautópályákra, mert elméletileg a forgalmi követelményeknek eleget tett, de a vége az lett, hogy mindenki "halálútként" emlegette (M0, M1), és valóban amit nyertek a réven, azt bőven elveszítették a vámon.
Egy forgalom alatt lévő autóutat átépíteni autópályává, amikor majd az igény megjelenik, az nem olcsó mulatság. Dolgoztam például skóciában az A74-en, és egészen közelről láttam.

De sokat amúgy az alacsonyabb műszaki paraméterekkel sem nyertek volna.
Ez egy szaros része volt a vonalnak.

kispista 2010.04.03. 23:51:57

@BandW:
"Amúgy elképesztően balesetveszélyes egy 200 km-es autópályába 8 km olyan vonalat betenni, ami nem felel meg a követelményeknek. Az autósok egyszerűen nem veszik figyelembe"
És figyelembeveszik a 90 km-es korlátozást az alagutakban?
Ennyi erővel mindenhova autópálya kéne, mert nem veszik figyelembe az autópálya lehajtó utáni lassú szakaszt!
És mennyivel nagyobb az áteresztőképessége egy 2*2 sávos leállósáv nélküli alagútnak, mint egy ugyanilyen főútnak?
Az M0-án 2*3 sáv szükséges forgalom alapján. Most amaitt veszélyes mert ezt a forgalmat 2*2 sávra terelik leállósáv nélkül.
Az alagútban hol van leállósáv? Magasabb forgalomnál ez veszélyesebb lesz mint egy 2*2 sávos főút két szélén kavicsággyal!
És megnézném azt a megtérülési számítást, ami szerint megérte 5* költséggel megépírteni ezt a szakaszt.

kispista 2010.04.03. 23:54:56

@BandW: És amíg ottvan pl a 4-es főút 2*1 sávos szakasszokkal, addig nincs értelme máshol alagútakat építeni. Majd építsünk akkor ha mindenhova kiépült egy 2*2 sávos gyorsforgalmi út.

kispista 2010.04.04. 00:00:39

@BandW:

"Amúgy elképesztően balesetveszélyes egy 200 km-es autópályába 8 km olyan vonalat betenni, ami nem felel meg a követelményeknek. Az autósok egyszerűen nem veszik figyelembe."

Az alagút ugye biztonságos:

www.youtube.com/watch?v=JCM5XYu-e8Q

alfa.orionis 2010.04.04. 00:15:53

@BandW:

Te nagyon komolyan veszed magad. Ami nem baj, de hogy az iróniát sem érted, az már inkább az!

A Geresdi dombság kb ugyan olyan nagyzolás, mint pl.a Velencei-hegység. Mennyi a szintkülönbség a teljes hosszon? Viadukt kell 30 métere szintkülönbségre?
Beomló alagutak kellenek és megsüllyedt "völgyzáró gát"?? 80 km-es sebességkorlátozás kell ? Volt itt Zeronak egy másik posztja az építkezésről.Van vagynégy- öt méter föld-tőlem lösz is lehet-a hülye alagutad fölött. Persze hogy nem teljesen sík a vidék, arra ott az Alföld, de még megérjük, hogy az Makárhányast majd a föld alatt viszik Nyíregyházáról Szegedre. A kihányt földből meg "dombságot" csinálnak
De te majd azt is megmagyarázod..

BandW (törölt) 2010.04.04. 00:18:20

@kispi@kispista: Az alagút önmagában is sebességkorlátozásra bírja az autóvezetőt, mert egy leszűkült térben vezet.
Az autópályák vagy nehéz teherforgalomra épülnek (akkor a helyszínrajzi és magassági vonalvezetés játszik) vagy tömeges személygépjármű forgalomra (ott a hálózati kapcsolatok és a csomópontok a fontosak)
Az M6 vegyes, de inkább a tranzit tehernek épül, ha jól emlékezem.
Ha a balkáni régió fejlődik, akkor az M6 felértékelődik, és fontos lesz az áteresztőképesség.
A 2x2 sávos főút áteresztő képessége durván fele az autópályáénak.
De mostan már fáradok meg húsvét is van.

Abban biztos vagyok, hogy akiknek a feladatuk volt, azok ezt lelkiismeretesen elvégezték.
Ismerem sokukat, és semmi okom mást feltételezni.

BandW (törölt) 2010.04.04. 00:19:42

@alfa.orionis: Én komolyan veszem a szakmámat.
Ha ez neked bassza a csőrödet, az a te dolgod.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.04. 00:20:23

@Kartal (beleszól): és azt mondod ő is kapott az autópályapénzből? nem csak viccelt?

BandW (törölt) 2010.04.04. 00:25:30

@alfa.orionis: "Viadukt kell 30 métere szintkülönbségre?"

Bakker, ha olyanok a viszonyok, akkor híd kell.
Én mostan a Közel-keleten tervezek vasutat, és a helyi talajmechanikus szerint 18 m felett híd kell.
És a szakvélemény szerint tényleg.
(talajmechanikából diplomáztam anno)
De te nyalván jobban tudod.

alfa.orionis 2010.04.04. 00:27:51

@BandW:
Nem bassza, dehogy! Sőt, köszönöm, hogy ekkora energiát fektetsz ennek a megmagyarázhatatlan pénzpocsékolásnak a fényezésére.

Most majd virágozhat száz virág és lehet bőséges szőlőtermés az alagutak fölött.
Mindenki boldog!

BandW (törölt) 2010.04.04. 00:36:53

@alfa.orionis: Téged egyszerűen nem érdekel, amit bárki más mond, ha nem egyezik a prekoncepcióddal.
Nincs ezzel baj, vagytok sokan.
:)))

Még arra sem vagy hajlandó, hogy 20 másodpercet szánj arra, hogy elgondolkodj, mit is írt valaki más.
Te pusztán azért vagy itt, hogy legyél valahol, és fikázz ha kell ha nem.

Ez is egy lehetséges viszonyulás a valósághoz.

kispista 2010.04.04. 00:45:01

@BandW:
"
A 2x2 sávos főút áteresztő képessége durván fele az autópályáénak."

Igen, szerinted egy 2*2 sávos alagútban vezetett (autópályának hívott) főúton 90-es sebességkorlátozással 2x annyi autó tud keresztülmenni, mintha ez a felszínen lenne (logikusan ott is kereszteződések nélkül).
Hogy miért, azt csak a hozzád hasonló rendkívül bölcs mszp szavazók érthetik!
Köszönjük hogy megmagyaráztad!
Kár hogy nem készült megtérülési számítás, de ilyen filléres összegeknél ne is akarjunk ilyet. A lényeg hogy a választás előtt átadták az utat!

kispista 2010.04.04. 00:47:37

És szívesen látnék példákat máshonnan, ahol lakott területen kívül 30 m-es domb alá fúrtak alagutat.

A fentebb belinkelt videón is látszik hogy milyen biztonságos egy alagút.

alfa.orionis 2010.04.04. 00:52:34

@BandW:
Oké, te értesz a talajhoz, én a számokhoz.
Átnézném én azokat a számlákat! Mit átnézném-apróra szedném...!
Tegyük fel, kellenek ezek az izék . Azt gondolom, talán nem is maguk a műtárgyak basszák a csőrömet (nem a munkád:)), hanem a nálunk szokásos nagyprojektek körüli pénzlenyúlások garmadája-aztán a szegény alagút issza meg a levét.
Kizártnak tartom, hogy a számlák tartalma megegyezik a valódi költségekkel.

Persze majd ezt is megszokjuk, úgy mint a köröshegyi völgyhidat. Lecseng ez is, mint minden más.

kispista 2010.04.04. 00:56:56

www.hirszerzo.hu/cikk.asz-vizsgalat_penzkidobas_volt_a_koroshegyi_volgyhid.71898.html

ÁSZ jelentés a köröshegyi völgyhídról. De ugye ők is hozzánemértő náczikok!

alfa.orionis 2010.04.04. 01:12:26

@BandW:

20 mp-nél többet szántam rá. Nemcsak azt olvastam el, amit írtál, hanem amit hirtelen előkotort a gugli a témáról. Persze ez még csak karcolja a felületet, és nem kérdőjeleztem meg azt sem, hogy értesz-e a szakmádhoz. Nem tisztem eldönteni.
De te meg fogd vissza a nagyképű benfentes dumádat, mert mások(szintén e témában járatosak) homlokegyenest mást mondanak, mint te.
Nem szoktam l'art pour l'art fikázni-és ezennel visszavonom az előbbi, békülékenyebb hangvételű beirkámat.

Megyek bejglit enni, azt ott egye meg a fene a hegy nélküli alagutakat, a völgy nélküli hidakat a dimbes-dombos Dunántúlon, majd nyögi még a dédunokám is az árát-úgy kell a hülye kölyöknek! De a tiéd is nyögni fogja...

BandW (törölt) 2010.04.04. 01:18:44

@alfa.orionis: A szakmabeliek nem mondanak mást mint én.

BandW (törölt) 2010.04.04. 01:22:53

@kispista: A köröshegyi völgyhíd alapvetően nem műszaki kérdés volt, hanem helyi politikai.

Szerintem sem az volt a legjobb műszaki megoldás, de nem is a legrosszabb.

Abban a helyzetben elfogadható volt, pedig amúgy nem kedvelem a fideszt.

dr. dodó 2010.04.04. 08:34:50

Az alagutakról mindig eszembe jut. Metrót akarok Szegeden. Ennyi erővel nyugodtan lehetne azunk is. Mekkora királyság lenne metrón utazni a Tisza alatt... :)

arlequin 2010.04.04. 08:47:27

@dr. dodó: és mágnesvasútat a tiszapartra. ;-) "stefánia-alsó állomás, kérem vigyázzanak, az ajtók mindkét oldalon kinyílnak!" ;-D

reKorrekt 2010.04.04. 09:25:40

@kispista: "50 milliárdból kijött volna 50 km normál autópálya" - szerinted :)

drkovax 2010.04.04. 10:03:31

@Kartal (beleszól): Bocs, de vagy kamuzol vagy tévedsz.
Lehetőségek:
1. Kevered a család pártállását
2. Lengyel Zoltán neje volt a munkáltató
3. Már a választás utánra kiadott útmutatóból dolgozol.

(U.: A nyomvonalról szóló döntést a 2002-es ciklusban hozták meg.)

z666 2010.04.04. 10:24:24

OFF:
Fizetett aktivisták és szimpatizánsok a Fidesz rendezvényein:
barikad.hu/node/50429

f.m.j. 2010.04.04. 10:35:29

@drkovax:

hm, miért olyan nehéz lenyelni, elhinni, hogy fideszes, és ilyen genny alak? Érdekes, én meg se kérdőjeleztem :):):)

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.04. 11:33:28

Annyira rosszindulatúak vagytok! Há' már semminek nem tudtok örülni?
Legalább eljutottunk oda, hogy a szocik is mertek nagyot álmodni! Alagutat a vakondtúrások alá.
Ettől nem messze van Viktor nagy álma, a szekszárdi híd. Az Szekszárdról vezet ár a Dunán a túlparti búzamezőre. Igaz, hogy nem közlekedik rajta senki, de legalább nem kopik.

Én azt mondom, ne keseregjünk inkább álmodjuk tovább! Az alagutak fölé hófödte sziklás hegycsúcsokat, a szekszárdi híd másik oldalára meg legalább egy megyei jogú várost!
Előre tisztelt hölgyeimésuraim, tegyük a dolgunk...

ne most 2010.04.04. 12:07:16

Tényleg az a legfontosabb, hogy milyen az alagút? Itt mindenki sokkal jobban ért az autópályához meg a focihoz. Miért kerül annyiba, mert helyi önkormányzatok és lakossági fórumok csak akkor járulnak hozzá, ha 200 embernek munkát adnak, a zaj kisebb lesz mint volt és felújitják a falu összes épületét és útját, a bóbitás cinkebogár is saját lábán biztonságosan tud átkelni, a földtulajdonos az 50 éves traktorával kétsávos aszfalt felüljárón tudja megközeliteni a szántóját.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.04.04. 12:18:28

Csodálatos.

Lenne egy javaslatom, dekorációs célból.

A fővállalkozók teljes családját (közeli és távolabbi rokonokkal együtt), valamint a megrendelő és engedélyező politikusok teljes családját (közeli és távolabbi rokonokkal együtt) az alagutakban kellene felakasztani, minden fénycső alá egy-egy példányt. Persze nem sokáig, csak amíg le nem rohadnak a kötélről. Aztán a lepotyogó dögöket vándorpatkányokkal föletetni. Nehogy már az arra hajtó gyanutlan autós balesetet szenvedjen, mert koszos a pálya.

Opp...valakinek ez már eszébe jutott...fene egye meg...

Végül is mindegy. Ki fogjuk fizetni. Ez biztos. Ha nem a maszop gondoskodik róla, akkor a fütyisz. Én szivesen fizetnék napi egymilliárdot is az adókiizzadók pénzéből. Csak húsz millát kérek belőle vissza, csekély két százaléknyi kicsiny kis jutalékot. Nálam olcsóbban senki nem vállalja. Ki szavaz rám?

Opp...valakinek ez már eszébe jutott...fene egye meg...

Szervezni kellene egy szemináriumot, osztrák és svájci alagútépítő mérnököknek, hogy testközelből tanulmányozhassák a forradalmi ungárische móccereket. De leginkább a hollandus építészhallgatóknak kellene szabadegyetemet alapítani, hogy otthon is ebbe az irányba fejlődjön a tengerszint alatti síkságok autópálya-kultúrája.

Opp...valakinek ez már eszébe jutott...fene egye meg

--------------------

Elnézést kérek, nem akartam ennyire antiszemita lenni. Ha minden vagyonomat pénzzé teszem, és átutalom a tel-aviv-i hajléktalan izraeliták menhelyének, majd főbelövöm magam, bűnbocsánatot nyerhetek posztumusz? Vagy nem?

Elnézést kérek, most szereztem tudomást arról hogy fent említett hajléktalan menhely soha nem létezett. Egy félrevezetés áldozata vagyok. Ne üssenek!

greybull 2010.04.04. 13:06:17

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: egyetértek veled, ezt a lámpavasdíszítést már fentebb én is javallottam, sőt még a kötél költségét is bevállaltam, igaz a vándorpatkányok nem jutottak eszembe, de hát nincs olyan csiszolt gyémánt, amire ne lehetne még egy felületet csiszolni...
Különben pedig ha még négy évig a szociszadeszmadöf banda hatalmon marad, még megérhettük volna, hogy horribilis pénzért építenek egy Duna hidat - HOSSZÁBAN!!!!!!!! - a folyóra.
Üdv Néked magyar testvérem és Húsvét alatt emlékezz a parthus (igen, jól olvasod!) hercegre..., aki megváltotta ezt a semmirekellő emberiséget a Jóisten - amúgy teljesen jogos - büntetése alól!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.04. 14:08:17

@Jobbágy: tudtam hogy rogán is náci

csak teszi a szépet a jaffák előtt, de legbelül is mindig lmpvs-zik

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.04. 14:16:19

@drkovax: azért Kartal nem csak beregisztrált ide, hogy leírja: "eddig fideszes voltam ... de most.... és ezért szavazok a Jobbikra" c. konzervdumát.

azért ő több mint egy mezei nikk

vadasmarha balra 2010.04.04. 14:31:23

Pedig úgy gondoltam, hogy Kőröshegyi Völgyhid nyeri el a" világ legfeleslegesebb építménye" címet! TÉVEDTEM!!!

Kicsit Karcos 2010.04.04. 15:44:16

Egyébként a bonyhádi módszer az nem visz át egy ekkora "dombot"?

Vagy robbantani nem PC?

Rwindx 2010.04.04. 15:56:39

@BandW: thx.

@Thulsa Doom: A szekszárdi híd tényleg nem nagy forgalmú, viszont gyorsabb mint a bajain átmenni.

kuki123 2010.04.04. 16:29:16

barikad.hu/node/50425

Locsolóvers

Húsvét másnapján az jutott eszembe,
Nokia dobozát vettem a kezembe.
Kenőpénz, csúszópénz mennyi fér el benne?
Hagyónak, Demszkynek elég sosem lenne!

Húsz éve rabolnak, taposnak bennünket,
Mutyiznak, sünöznek, kilövik szemünket!
Becsapnak bennünket hamis szép szavakkal,
Szegfűvel, naranccsal, szabad madarakkal!

Reszkessetek férgek, nemzetnyúzó lobby-k!
Nyakatokra lép a radikális Jobbik!
Feltámadás ünnepe van, Jézusnak, Hazának!
Meglocsollak, s szavazzál a Jobbikra vasárnap!

barikad.hu

Horizont 2010.04.04. 18:06:00

Miután azt már mindenki kitárgyalta, hogy milyen barmok akik a lankás táj alá alagutakat fúrnak, én meg arról szeretnék írni, hogy milyen barmok a magyar emberek akik arra jártak. Megálltak az alagútban, visszatolattak (!!) nézelődtek, fényképeztek meg ilyenek. Normálisak-e? Én még minden alagútban alig vártam, hogy kiérjünk, a balesetveszély miatt. Nem is tudom elképzelni se hogyan gondolták ezt. Tehát ezen az oldalon is akadnak hibbantak.:((

Ha már locsolóvers én is találtam kettőt:))
Lakásomon deviza,
Autómon casco,
Meglocsollak tégedet,
Vagy én, vagy az Oszkó.
Ez nem fiatal házasoknak szól:))
Gazdasági világválság,
Meglocsollak házisárkány!

kispista 2010.04.04. 18:55:14

Építsünk a Duna helyén 20 m magasan egy 300 m széles csatornát, tereljük fel abba a dunát és akkor felszabadul az alatta lévő hely.

esef 2010.04.04. 19:29:56

Tegnap az M60/M6-on jöttünk haza Pécsről Pestre. Mind a 4 alagút röhejes... (pláne felettük az 50cm-es földréteg...)

Kartal (rezervált) 2010.04.04. 20:43:48

@drkovax: Te sem érdekelsz. A felét sem írtam le annak, ami történt. A fideszes politikusok is csak emberek, volt szerencsénk megtapasztalni élőben is. Tanulópénzből ennyi elég is volt. Részemről a téma lezárva.

@tesz-vesz: Köszi, de soha, SOHA nem voltam fideszes :DDD Már a gondolat is vicces :)

arlequin 2010.04.04. 22:41:09

@Kartal (beleszól): bazze. megint csalódnom kellett. itt sem találtam egy családtagot sem... kimaradok minden jóból. ehh.

fogash 2010.04.04. 22:41:16

Én győri lakosként követelem, hogy az M1-en is fúrják át a hegyet Tatabányánál, illetve Bicske és Herceghalom térségében (ahol még kapaszkodósáv is van!). Azok a púpok simán magasabbak 30 méternél, úgyhogy ALAGUTAT AKAROK!!!

f.m.j. 2010.04.05. 08:16:30

@Horizont:

ezt én is hallottam a rádióban, de szerintem nem barmok, csak baromi kiváncsiak voltak :):)
mindenki tudja mennyire felesleges, nevetséges megoldás volt, és elmentek megnézni, mert ilyet még nem látott a világ, :) persze sajnos, mert ez csak egy a sok hasonló beruházás közül...

esef 2010.04.05. 08:55:49

@fogash:
Nevetni fogsz, pont ezt mondtam a feleségemnek én is. Tatabányánál ezerszer nagyobb dombok vannak, de nincs egy alagút sem... Amúgy tök vicces, hogy ki van téve az "alagútrendszert" jelző információs tábla, körbenézel, de hegy (vagy akár csak egy nagyobb domb) sehol sincsen...

greybull 2010.04.05. 11:47:46

@esef: látszik, hogy milyen rövidlátó vagy: most még - igaz - nincsenek hegyek, dombok, de, DE!: még majd lehetnek a jövőben!! A cucik csak felkészültek az alagútépítéssel, fogjuk mi még áldani a tevékenységüket...........igaz, most még jobbára átkozzuk.

Rwindx 2010.04.05. 13:35:07

@fogash:
Szerintem az M5-ös is elbírna pár völgyhidat, meg alagutat, talán nem kell 4-5, de 1-2 is megteszi mutatóba :)

Roxvox 2010.04.05. 14:22:08

Sok agymenéses tervező és közpénzlopó politikus combó.
A csóri paraszt meg belevágja a kapát földbe oszt kilyukad az alagút teteje.

Roxvox 2010.04.05. 14:30:29

Mi az a sáskafelhő az autópálya fölött?

Roxvox 2010.04.05. 14:36:16

A Fidesznek a ciklus elején le kell kezdeni autópályát építeni, külömben a végén kénytelenek lesznek ők is félkészen átadni.

Horizont 2010.04.05. 14:55:37

@f.m.j.: Lehetnek baromian kíváncsiak de a közúti közlekedés szabályait akkor is be kell tartani, tiszta szerencse, hogy nem történt tömegkarambol! Tolatni egy alagútban egy fotózás kedvéért? Ehhez még a kreszt se kell tudni, hogy rájöjjön a baromja, hogy mekkora barom:)))
Most néztem meg mit jelent a Kresz szó, hát mit mondjak csodálatos hangzású: Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása!
Ma autóztunk a megyeszékhelyig és vissza kb. 100 km. és egyetlenegy rendőrt se láttunk ellenőrizni.De hallottam már 260 ittas vezetőt emeltek ki, ennek meg örülök.

Horizont 2010.04.05. 15:03:55

@Horizont: Na ezt mellélőttem, mert 260 ittas kerékpárost kaptak el, a gépkocsivezetőknél csak(!) 87 jogosítványt vontak be! Atyavilág ennyi bepiált biciklist :DDDD

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.05. 16:07:33

összeverekedett két csoport ózd mellett

1 embert megöltek, 6 előzetesben

Roxvox 2010.04.05. 16:32:59

@tesz-vesz:

Ej, Ej ezek a gárdisták már megint.

Horizont 2010.04.05. 16:46:13

@Roxvox: "Véres húsvéti vendetta Arlón" .DDDD Ezen muszáj mosolyognom.
Sebesültek a kórházban, rendőrök jó sokan a helyszínen, 6 embert előállítottak. Tehát orvosi ellátás, plusz nyomozás, bírósági eljárás, börtön ellátás stb. mennyi pénzkidobás már megint. Egy ember temetése. Nem kellett volna kivonulni senkinek, intézzék el egymásközt az utolsó emberig, ha már ekkora barmok:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.04.05. 17:27:26

@esef: Löszfalat azért kicsit könnyebb átfúrni, mint mészkövet. Különben is, szerintem az alagutakkal a gyúrgyalagok téli szállását védik, ha esetleg átenné őket a fene a Káli-medencéből.

Nomeg az sem elhanyagolandó szempont, hogy eddig az autósok nem álltak neki autópályán TOLATNI illetve LEPARKOLNI fényképezés céljából. Most talán majd rájönnek, miért is vannak azok a bizonyos tiltások a KRESZben. Színtiszta empirikus alapokra helyezett pedagógia ez, semmi más.

kuki123 2010.04.05. 17:49:46

index.hu/belfold/2010/valasztas/2010/04/05/a_pecsi_dohanygyar_tiltakozik_az_mdf_kampanyplakatja_ellen/

ezek úgy tesznek minta nem is ők lettek volna 20 évig ott

"Véleményem szerint a plakáton szereplő cigaretták és pártok között kizárólag egyetlen hasonlóság van: mindegyik tele van tömve dohánnyal".

VASTAGBŐR BASZKI a pofádon az van!
Érted az a párt mondja amelyik inkább vett 1-2 politikust nehogy megszűnjön a parlamenti frakciója ezáltal a suska
az a párt amelyik összefeküdt az szdsz-szel hogy legyen suska
és az a párt amelyik majd 100 milliót költött el eddig

remélem a Jobbik feljelenti rágalmazásért ezt a szarházit

Zigi 2010.04.05. 18:42:10

@volánrulz: Szerintem csúnyán mellé lőtt az mdf ezzel a reklámmal, drága lesz ez nekik, ha beperli őket a pécsi dohánygyár.

Donna (Cara)mba 2010.04.05. 19:18:37

@volánrulz:
Off
Londonban sorban állnak hazánkfiai, akik itthon, a nagy dübörgő-puma Kóka_Gyurcsány féle gazdaságban nem találtat munkát, megélhetést.
Kövessük 11-én példájukat!
Egy emigráns tudja csak igazán, mi az: haza!
Kilöktük saját gyermekeinket a nagyvilágba cselédnek, itthon is ezt szánjuk nekik.
Április 11-én mondjunk erre egy hatalmas: NEM!-et

Vegyünk példát Londonban dolgozó testvéreinktől, akik nem sajnálták a vasárnapjukat, pedig valszeg sokat és jól kell dolgozni idegenként idegenben a pénzért!

Ők nem voltak restek 2 órás sort kiállni! Mi se legyünk restek 2 percet rászánni arra, hogy eltöröljük végre a kommunizmusnak álcázott rablókapitalista nemzetgyilkolást! A minden szolidaritás hiányát! Azt, hogy az ember a legkevesebb, ami számít ebben a maffia-játékban!
2 percet az életünkből a NEM!!!-ért. A megálljatok, gazemberek: innen tovább nektek már se autópálya, se gyalogösvény nem vezet!

Éljen a magyar szabadság, éljen a haza! Mindörökké!!!!!!

On

törökszultán 2010.04.05. 19:37:29

Barátaim! ÉLJEN A NYÚL!

arlequin 2010.04.05. 20:03:06

@törökszultán:
mi mindörökké nyúl!
hónod alá se nyúl...

kuki123 2010.04.05. 20:47:48

@törökszultán:
hircsarda.hu/elet/4987-locsolovers-mindenkinek/

MSZP-s
Zöld erdőben jártam
Cédulákat láttam
Rá volt írva: Fidesz
Ha nyernek, itt mi lesz?

Fideszes
Zúg a traktor, szánt az eke
Szavazókat szerezzek-e?
Húsvét napján kék harmat
Meglesz, bassz, a kétharmad.

Jobbikos
Zöld a mező, zöld a dudva
Itt van neked péniszpumpa.
Kég az ég és kék a tó
Gárdás leszbit dugni jó.

MDF-es
Sárgul a tulipán,
Dávid az Ibolya
Bokros a buliján
Öntözi sunyiba’

LMP-s
Zöldek vagyunk, mint a Naviik, pedig azok kékek
Parlamentért seggbedugjuk mi a Fideszéket.
Akcióink hülyesége minket le nem kókaszt
Lehet más a politika? Mi is tudjuk: lófaszt.

Informatikusoknak
Zöld erdőben sose jártam
Nincs ott wifi, nincsen áram
Nincsenek csak nyuszik, pónik
Szép vagy mint a kernelpánik

Aptgeteltem neked kölnit
Majdnem egy egész ökölnyit
Használnám ha lenne driver
Locsoljon meg a MacGyver!

McDonaldsokosknak
Én kis mekis legény vagyok
BigMaceket csomagolok
Ha szétlocsolom a húslét
Nem lesz szabadnap a húsvét.

Nyugdíjasoknak
Részeg nyuszi mindjárt eldől
Meglocsollak katéterből.

Tiniknek
Zöld erdőben vok
Nyúl sül benne sok
Nagyon LOL meg xD
Lesz loccs, ne hisztizzé’

Hírcsárda Bónusz: Pista bá
Meleg felé tégla repül,
Fosat ez a szilva
Biciklimet nem láttad-e
Hol van leparkolva?

Szlovákoknak üzenem, hogy
Nyaljanak a faszból
Meglocsolnálak én csakhát
Leszarom magasról.

kábítósoknak:

Kék erdőben jártam,
kék ibolyát láttam,
a madarak is kékek,
de jó ez a bélyeg.

de itt a lényeg:

Húsvét másnapján az jutott eszembe,
Nokia dobozát vettem a kezembe.
Kenőpénz, csúszópénz mennyi fér el benne?
Hagyónak, Demszkynek elég sosem lenne!

Húsz éve rabolnak, taposnak bennünket,
Mutyiznak, sünöznek, kilövik szemünket!
Becsapnak bennünket hamis szép szavakkal,
Szegfűvel, naranccsal, szabad madarakkal!

Reszkessetek férgek, nemzetnyúzó lobby-k!
Nyakatokra lép a radikális Jobbik!
Feltámadás ünnepe van, Jézusnak, Hazának!
Meglocsollak, s szavazzál a Jobbikra vasárnap!

Donna (Cara)mba 2010.04.05. 20:50:14

@arlequin: Szia, kedves Bolondunk!

Off
Meglocsoltad-e illően a leánykákat, menyecskéket? No, és kaptál-e cserébe piros tojást?
On

jozicsenko 2010.04.05. 21:17:28

@Rwindx: ott még szelidek az elvtársak, havi 2 milliárdét van készenlét: a semmiért, 30 év alatt 600-620 MRD Ft-ot fizetünk majd ki...

@triumphator: ne haragudj, de itt az egész alapját, a pénzügyi részét nem érted: ennyiért, ilyet NEM!

tőlem kinálhatják nekem a dubai földprojekt egyik szigetét is (megjegyzem, épp csőd felé halad), ami gyönyörű, meg szép, meg minden, DE NEM KELL: azért nem kell, mert még az unokáink is azt fogják nyögni: lesz.rom ez miért lett ennyi: ha volt és lehetett volna olcsóbban megoldani, akkor igen is, az KELL! gyönyörű a mérnökök rajongása, de BASSZUS ne az ÉN ZSÍROMBÓL! Érted? van viadukt biatorbágyon, lehet menni, megnézni, van nagy völgyhíd Franciaországba, ki lehet menni, meg lehet nézni, de Kőröshegyi hidat, M6-os rettenetet nem Kérek! értem?

Donna (Cara)mba 2010.04.05. 21:41:52

@volánrulz: Jó sorozat:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

ne most 2010.04.06. 01:39:20

@jozicsenko: Szerinted a 4 kis alagúttól drága vagy az 500 méterenkénti hidaktól, felüljáróktól? Gyerekkorodban rádijesztettek egy alaguttal vagy mi az oka ennek a hisztinak 4 kis alagut miatt?

Marcellusca 2010.04.06. 08:35:40

@volánrulz: Naggggggyon jóóóóóóóóóóóóó! :)

Marcellusca 2010.04.06. 08:45:22

Egyébként meg reggelt, Náczikok! :D

LakatosWinnetou 2010.04.06. 09:29:29

@Conv:
Hát ásnak egy nagy gödröt, oszt oda rakják a fődet.

Donna (Cara)mba 2010.04.06. 10:28:00

@Kartal (beleszól): Szép jó reggelt Mindenkinek!

Off
Örülök, hogy egy ilyen jó számot juttattam eszedbe! Nekem is pont jól jött ezen a hűvös, borús reggelen! Átforrósított kissé! Már kezdtem "beledermedni a csüggedésbe"...

On

Donna (Cara)mba 2010.04.06. 10:51:40

@Kartal (beleszól): Épphogy csak jóreggelt mondtam, már mennem is kell robotolni...Valakinek ki kell termelni a nyugdíjat, segélyt, hazaárulás bérét....
Úgyhogy, sziasztok!
Küzdjetek tovább április 11-ig legalább a szavak mezején...Mihelyst ráérek, jövök.
Donna

esef 2010.04.06. 11:44:41

@neccharisnyás útonálló:
Értem. De miért nem épül alagút Nyíregyháza előtt? Vagy Szeged határában? Esetleg Debrecen alatt? Ezek igazi "alpesi fekvésű" városok... Az első kettő ráadásul őszig még szoci is...

Kartal (rezervált) 2010.04.06. 11:47:11

@Donna (Cara)mba: én is húzok dolgozni... valamiből meg kell venni a Dragunovhoz a lőszert :D
@tesz-vesz: jó ám! :)

lótumfaktum 2010.04.06. 12:00:12

Vasárnap elmentünk megnézni MAGYARORSZÁG elsö alföldi alagútját. lyuk az elején -lyuk a végén. és ez négy részletben 3,1 km hosssssszú.ságban SIKERŰLT még alpin technikát is bevetveve ,de a MIÉNK,még ha savanyú is nem is kicsit. rengeteg lámpa van benne.
A zöldek szerintem nem sokára követelni fogják a természtes FELŰLVILÁGÍTÁS megoldását ,nem is nagy költségekkel biztosan kivitelezhető.Plusz 15év törlesztés meg sem kottyan itt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.04.06. 13:57:29

@esef: Mert a politikusok horvátországi kisbirtokai nem Arad vagy Nagyvárad felé fekszenek.

redriot77 2010.04.06. 14:45:43

Ha ezek építették volna az olasz autópályákat, akkor küzdhetnénk az Alpokban a 5 fokos emelkedőkkel, a Pó-síkság pedig tele lenne alagutakkal.

Donna (Cara)mba 2010.04.06. 14:49:34

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: Szia, Marcellus! Épp csak beugrottam egy szusszanásnyira! Olyan rég írtam neked, talán azt hiszed, el is felejtettelek:((((
Pedig nem. Csak néha harcias vagyok, mint egy ifjú amazon, aztán meg jól belefáradok (nem elég a meló;-), máskor meg olyan csüggedt, mint egy 100 éves boszorkány, akinek ellopták a kedvenc seprűjét:)))
Csak jelezni akarom valahogy, hogy vagyok.
Ilyen idétlenre sikerült, de ez is egy jelzés:)

Legalább valami jó nóta jutna az eszembe.

A Dire Straitstől jó lesz a Brothers in Arms?

www.youtube.com/watch?v=jhdFe3evXpk

Vladimir Harkonnen 2010.04.06. 22:19:51

@BandW: Hát lehet, hogy csak a fény játéka, de ezen a képen ne igazán alpesi a táj:
kepfeltoltes.hu/100406/alagutak_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lone Wolf 2010.04.06. 22:32:18

@Vladimir Harkonnen:

Pedig az! Vagy te nem tudtad, hogy ha az MSZP állít valamit, akkor az az igaz, és nem a valóság? :D

Donna (Cara)mba 2010.04.07. 07:29:16

@Conv: Ez a bírjáni polgármester többet ér, mint az egész parlament! Neki mer menni egy pernek és lezárta a murvás levezető utat. Olvassátok el a linket!
Így is lehet politizálni! Bírján amúgy Baranya megyében egy főúttól tökéletesen félreeső település. Nem Demszkajgrád. Csak egy kis falucska.
De férfiból van a polgármestere!
Sokan vehetnének példát róla, ha tudnák mit jelent a szó: földed, hazád, néped, néped érdekeinek védelme. Pedig ő valszeg nem tette le a nagyesküt fennkölt keretek között a parlamentben, szívére ál-áhitatosan tett kézzel (á la Fletó)....
Még tudok ilyen polgármesterről: Veér Józsefnek hívják és Baranyában Bicsérd község polgármestere. Megállná a helyét Demszky helyett is. Budapest virágozna.
Miért választunk mi 20 évre börtöntöltelékeket?

Off
Mondjunk 11-én egy hatalmas, eget rengető NEM-et az egész rohadó bagázsra!

Éljen a magyar szabadság, éljen a haza! Ceterum censeo: Adjon az Isten szebb jövőt, minden jobboldalinak! Mert megérdemeljük immár!

On

Fluoxetine 2010.04.07. 11:32:53

Üdv!
Nem tudja valaki, hogy Pécsen hol lehet ráhajtani az M6-osra?
Kerestem gúgliban, de egy normális térképet nem ad ki, autopalya.hu meg nem vesz tudomást az új szakaszokról.
Barcs/Szigetvár/Szentlőric felől jönnék ma, szóval sürgős lenne.

Spiritmonger 2010.04.07. 11:57:05

@Fluoxetine: én pestről járok le hetente, azt tudom megmondani, hogy hol megyek rá pécsről.

a 6-os úton jössz pécsvárad felől, jobb kézre az áper laktanya még a pécs tábla előtt, majd a laktanyát elhagyva úgy 300-400 méterrel a városközpont felé látni fogsz szintén a jobb oldalon egy Szatmári szaniter nagykert, illetve kicsit előrébb jobbra egy iínai nagyáruházat, illetve balra előre egy tescot. na, abban a kereszteződésben kell balra fordulnod, hogy rámenj az autópályára, kb 5-8 kilométer, néhány körforgalommal szinsítve, de jól táblázva. a lényeg a tesco keresztteződés

Fluoxetine 2010.04.07. 12:30:40

@Spiritmonger: OK, kössz. Az 57-es elkerülő szerintem pont ott köt ki valahol.
Majd valahogy csak megtalálom :D

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.09. 10:26:09

Készülő írásom részlete:

M6 autópálya - Miért éppen alagút, miért nem autópálya liftek, vagy időkapus teleportálás ?

Tisztelt Olvasó !

Az M6 autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának kivitelezésével kapcsolatosan rengeteg – sokszor kritikus - vélemény fogalmazódott meg és látott napvilágot a nyomvonalvezetés és az alagútépítés szükségességét illetően. Ezúton szeretnénk tájékoztatást adni arról, milyen előzmények és lehetséges megoldások vizsgálata után született meg az illetékesek által jóváhagyott műszaki megoldás. A környezetvédelmi és építési engedélyt kapott alagutas megoldás, a versenytárgyalás során a koncesszióra pályázók részérél maximálisan visszaigazolást nyert.

A jóváhagyott M6 nyomvonal a Bátaszék-Véménd szakaszon, ahol a Geresdi dombságban a nyomvonalra merőleges dombocskákkal és völgyecskék sorozatával szembesültünk. A talajfeltárások kiértékelése folyamán ismertté vált a terület talajszerkezete, amely túlnyomó részben lösz.

Van Olyan Pénz Amiért Korpás a Hajam mérnöki csoportunk, amit mi a belső szűk szakmai körökben csak Megérheti Hülyének Lenni Timnek (MHLT) nevezünk kiszámolta, hogy ha a teljesen vízszintestől lefelé és majd felfelé is a dombocskák alá ássuk a nyomvonalat és marha nagy szélességgel, akkor akár 8-9 millió köbméter elrettentő és borzalmas, szörnyű sárkány foga nagy földmennyiséget is elérhet.

Érdekesség, hogy az egyiptomi Kheopsz piramis becsült térfogata 2,5 millió köbméter, azaz több mint 3 ilyen nagyságú piramist lehet ebből a földmennyiségből építeni, vagy mintegy 150 km Kínai Nagyfalat.

Ekkor kezdtünk a rutinmegoldástól különböző más megoldásokat keresni és elemezni. A lehetséges műszaki megoldások közül a Bátaszék és Véménd közötti mintegy 10 kilométeres útszakasz összehasonlító elemzésének lényegét ismertetjük, amelyet részben mi végeztünk (illetve kontrollként független MHLT szakértőkkel végeztettünk) el.

Az összehasonlító elemzéseknél a következő lehetséges építési módot vettünk figyelembe:
- A dombok alá ássunk jó mélyen és szélesen, legalább az elrettentő 8-9 millió köbméternyit technológiát
- Az autók átteleportálását a dombság egyik oldaláról a másikra a filmekből jól ismert időkapus technológiával.
- A kaszkadőrök által favorizált autópálya dobbantó általi dombságátugrást.
- A folyók szintkülönbségénél lévő zsilipeléshez hasonló autópálya liftek megoldást.
- és az alagutas megvalósítást.

Kicsit Karcos 2010.04.09. 21:06:05

"Önmagában nézve örömmel lehetne nyugtázni, hogy végre a dél-dunántúliak, a pécsiek is méltó és korszerű közlekedési lehetőséghez jutottak az M6-os autópálya forgalomba helyezésével, amit 2010. március 31-én adtak át. Ezen örömüket nem is akarjuk elvitatni. Közös örömben mégsem lehet részünk, ha az építés költségeit, kivitelezését nézzük.

A 144 km hosszúságú autópálya idegen magáncégek beruházásában készült, amiért a magyar állam 28 éven keresztül, azaz 2038-ig évente 46 milliárd Ft üzemeltetési díjat fizet, mely összeg 1.3 billió Ft, azaz pontosan: 1 288 milliárd Ft. Ezen összegből, ha most nem vonjuk le sem a kamatokat, sem az autópálya karbantartásához, fenntartásához kapcsolódó összegeket, akkor egy kilométerre vetítve majdnem 9 milliárd Ft-unkba kerül a nagyrészt teljesen sík és könnyű terepviszonyok mellett épített útvonal."

(...)

szentkoronaradio.com/belfold/2010_04_09_a-jobbik-kozlemenye-az-m6-os-autopalyahoz-kapcsolodo-szabadrablasrol

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.09. 22:03:42

Na emberek, a hétvégén megtekintettem az autópályát egész hosszában. A helyszínen nézve az alagutak teljesen indokoltnak néznek ki. Az egész autópálya teljesen rendjénvalónak tűnik, talán a vadátkelők vannak kissé gyakran elhelyezve Szekszárd és Paks között. Pécs (Európa kulturális fővárosa) totál szét van gányolva, mindenhol tátongó munkagödrök, utak felszedve.
Ellenben Harkány, Siklós, Nagyharsány, Villány fasza.:)

Egy kicsit karcos 2010.05.09. 22:06:30

@El Topo (Sgt. Elias):

"A helyszínen nézve az alagutak teljesen indokoltnak néznek ki."

Mennyi földet hordtak rájuk a poszt keltezése óta?:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.09. 22:34:52

@Egy kicsit karcos:
Huszonharmincezer-tapodtattízkettő köbmétert.

abandi 2010.05.09. 22:46:11

Milyen betonlobbi?
Az egyetlen budapesti székhelyű előregyártott vasbeton elemeket készítő céget padlóra vágta egy kibaszott nóném zsidócég!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.10. 08:39:07

@abandi:

Igen, én is hallottam, hogy a rabbik mostanában I gerendákat, meg béléstesteket kezdtek gyártani.