Skip to content


       Szűrés lista

Új Élet a munkásoknak, de még milyen..

Emlékszünk még mindannyian a tragikus balesetre, mikor az árvízi védekezésből hazatérő rendőrök busza ütközött egy -a szemközti sávba áttérő- munkásokat szállító kisbusszal, aminek 8 utasa közül hat azonnal, egy a kórházba szállítás közben halt meg.


"– A mennyből jutottunk a pokolba – mondta Czombál Miklós rendőr százados. A 36 éves, rendkívüli halálesetekre specializálódott főnyomozó a balesetet szenvedő autóbuszban középen ült, amikor a kisbusz beléjük csapódott. – Fáradtak, de boldogok voltunk a tragédia előtt, hiszen Felsődobszán sok embernek segítettünk az árvízi védekezésben. Csak azért voltam ébren, mert valaki szólt, hogy végre Csongrád megyében vagyunk. A megyehatár átlépése után szinte azonnal megtörtént a baleset, amelyből csak annyit hallottam, hogy elöl elkezdenek kiáltozni: „Úristen, ez nekünk jön!". Ezután csattanást hallottam, majd a busz szélvédőjének szilánkjai betakartak bennünket – mesélt a baleset előtti pillanatokról és a tragédia utáni pár percről a százados.

– A kollégáim közül senkinek nem lett komoly baja, így a kisbuszhoz rohantunk. Láttam, hogy az elöl utazók szörnyethaltak – mondta Czombál Miklós."

 

 

Kicsit később napvilágot látott, hogy a munkások Szeged-Szentmihályon dolgoztak egy baromfifeldolgozóban.


"Az öt nő és két férfi másfél éve járt a 130 kilométerre lévő Mezőtúrról Szentmihályra dolgozni; a műszak 4 óra 20 perckor kezdődött (ezért mindig hajnali fél 2-kor indultak Szolnok megyéből), és délután fél 4-ig tartott, de a sofőrök előbb hagyhatták abba a munkát, hogy pihenjenek a hosszú út előtt."

 

A szeged-szentmihályi üzemről 2006-ban is hírt adtak Békés megyében, mint olyan cégről, ahol munkát találnak a környékbeli emberek, akik ingyenesen lakhatnak a munkásszállón is, tehát tulajdonképpen szerencsések. Azóta vagy megszűnt a lakhatási lehetőség, vagy nagyobb lett a létszám, nem tudom. De tény, hogy az elhunytak éjfél után (!) keltek, és este jártak haza. Modernkori rabszolgasors...

És tényleg. Csak egy kicsit bonyolultabban, mint ahogy gondolnánk. A Heti Válasz írásából következnek részletek:

"Nulla óra 50 perc. Ekkor szólalt meg az ébresztőóra Vékony Imre ágya mellett. A férfi házhoz ment kollégáiért, így azok kicsit tovább alhattak, mielőtt elindultak 130 kilométerre fekvő munkahelyükre. Marsi Melinda hajnali 1 óráig, de volt, aki negyed 2-ig is ágyban maradhatott. Értékelték Imre figyelmességét, mert háromnegyed 2-kor, az induláskor elég volt kiszaladniuk a kisbuszhoz, nem kellett kiállniuk az út mellé. Tisztes családanyáktól hogyan is venné az ki magát?

...

Vékony Imréék Szeged-Szentmihályra tartottak, jó két órát utaztak a munkahelyükig, egy baromfivágóhídig. Hajnali negyed ötig kellett megérkezniük a Szentmihályi Új Élet Kft. telepére. A HACCP-nek, az uniós élelmiszer-biztonsági előírásoknak megfelelő, hipertiszta baromfivágóhídon aztán hófehér csizmába, fehér nadrágba, köpenybe és fehér hajvédő sapkába öltöztek, senki meg nem mondta volna róluk, hogy feketemunkások.

...

Még az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Felügyelőség sem jött rá, hogy az üzem feketemunkásokat alkalmaz. Többször is ellenőrizték, ám kisebb szabálytalanságokon kívül nem bukkantak másra. Pedig voltak árulkodó jelek. A balesetben érintett nyolc ember közül hat regisztrált álláskereső volt, ketten az önkormányzattól, ketten az államtól kaptak segélyt. A vágóhídnak, ahol dolgoztak, alig volt saját dolgozója, a többit úgy kölcsönözték. Ez nem jogellenes, de Mezőtúr környékén mindenki tudja, mire kell gyanakodni, amikor egy cég pusztán kölcsönmunkásokra építi a termelését.

A munkaerő-kölcsönzést Nyugat-Európában akkor használják, ha például egy cég nagy megrendelést kap és átmenetileg így egészíti ki csapatát. Ám Magyarországon jó néhány munkáltatónak nincs is csapata. Legalábbis hivatalosan. A valóságban gyakori, hogy hosszabb ideig ugyanazzal a kollektívával dolgoznak - csak más vállalkozástól kölcsönzik őket. Így fordulhat elő, hogy egy minden európai uniós feltételnek megfelelő, vakítóan fehér üzemben fekete-afrikai módszerekkel kizsákmányolt emberek dolgoznak. És még hálásak is érte.

Ám ahhoz, hogy a munkahely a hatóságok szemében fehérnek látszódjon, szükség van még legalább két szereplőre. Az első a számlás ember, vagyis egy "nullás" vállalkozó, akinek nincs köztartozása, mert cégét frissen, adócsalás céljára alapította. A mi esetünkben Oláh Jánosnak hívják a számlás embert, aki tavaly júliusban hozott létre egy Omega-Túr nevű betéti társaságot. Ez a cég arra szerződött , hogy kölcsönadja az általa legálisan foglalkoztatottakat - csak éppen a dolgozói nem ilyenek voltak.

A számlás embert időnként le kell lecserélni, mert néhány hónapon belül elveszíti adóügyi "ártatlanságát". Oláh a tragédia után jogi mentességet kért a város polgármesterétől, mondván: neki csak az volt a dolga, hogy a munkahét végén aláírja a papírokat, felvegye az embereknek járó bért, és elvigye a "vállalkozónak". Így hívják az ügyletek másik szereplőjét, a nevét semmihez sem adó embert, aki a hálózatot működteti. Ő a bevételből általában tíz százalékot juttat vissza a számlás embereknek. Esetünkben Rafael Attila volt a "vállalkozó". Rafaelt hiába keressük a szomszéd városban, Gyomaendrődön található házában, az nem tűnik lakottnak. Próbálkozunk a fivérénél is, hiába, mint mondta: elvesztette telefonját, nem lehet elérni.

Rafael a dolgozóknak 400 forintos órabért fizetett, kevesebbet a bruttó minimálbérnél. Hogy a vágóhíddal mennyiben állapodott meg, azt nem sikerült megtudnunk, az ügyvezető a telefonban azt mondta: hagyjuk nyugodni a holtakat. A csapatból egyedül Vékony Imre volt napszámban, ő havi 118 ezer forintot kapott zsebbe. A többiek a heti négy napon át tartó, 12-14 órai munkáért és a négy-öt órás utazásért százezer forintot vihettek haza.

(kattintva nagyobb)

 


A munkaerő-kölcsönzés fekete modelljében a bőrszínnek is meghatározó szerepe van. A kikölcsönzöttek (helyi szóval: a rabszolgák) és a számlás emberek többnyire nem cigányok, a "vállalkozó" viszont roma. E sajátos üzletág elterjedtségét jelzi a mezőtúri bebukott munkaerő-kölcsönző cégek magas száma. Ám helyben azt mondják, a mintát a szomszédos Túrkevén fejlesztették tökélyre.

A város azzal szerzett hírnevet, hogy ott a cigány emberek módosabbak a fehéreknél, és gyakran ők alkalmazzák a gádzsókat. Némi homok azért került a gépezetbe, mert négy hete kommandósok csaptak le Túrkeve néhány házára, hogy bizonyítékokat szerezzenek egy Jász-Nagykun-Szolnok megye több települését átszövő adócsaló-hálózat ellen.

Az eddig megszokottól eltérően nemcsak a számlás emberekig jutottak el, hanem a rendszert irányító, narancssárga vagy bordó, villaszerű házakban élő, példásan rendben tartott kertekből luxuskocsival induló, büntetett előéletű "vállalkozókig" is. A hatóságok szerint az egész megyére kiterjedő hálózatnak 1800 kölcsönmunkása volt, akik az óránkénti 600 forintos munkabérből mindössze 300-350 forintot kaptak kézhez."

Címkék: botrány társadalom abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr482164186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tüzes Mackó 2010.07.21. 09:12:23

Ez egy rásszista cikk! A fasiszták nem tartják tiszteletben a cigányholokauszt túlélőinek érzékenységét!!!!!

vomit 2010.07.21. 09:14:05

abszurdisztan, le a kalappal

Kurt S. Earp 2010.07.21. 09:24:20

Aznap, amikor a TV-ben bemutatták ezt a balesetet, még csak némán ingattam a fejemet ezen az iszonyaton,de amikor kezdtek napvilágot látni a részletek, elmondták, hogy kik voltak az áldozatok, hajnalban kelő, ingázó, későn hazaérő emberek, akik fogcsikorgatva próbálnak becsülettel életben maradni...szimplán elbőgtem magam. Nincs ebben a posztban semmi olyan ami számomra újdonságként hatna, húsz éve félrefordulva tűrte mindenki ezt az ocsmány, mások nyomorából és VÉRéből hízó vámpírmaffiát talán nem véletlen, hogy a teljesen magára hagyott és kiszolgáltatott vidékeken ilyen erővel van jelen a Jobbik. Ettől függetlenül, ez a posztanyag, így, egymás mellé sorakoztatva...muszáj innom valami töményet.

tkgabor 2010.07.21. 09:28:54

Ugyanez meg a kurucon volt már vagy egy hete...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.21. 09:29:07

Hát bassza meg nekem is összeszorul a szívem!

Homeoffice 2010.07.21. 09:36:31

Addig a pillanatig amig ilyen bonyolult Tb és adó rendszer van M-on, sajnos sok cég fog ilyen megoldásokat keresni,
Amikor egyegyszerű és jól átláthatóadórendszer lesz, amit könnyű ellenőrizni.
nah akkor remélem meg fog változni ez is.
A rabszolgatartókat meg helyben agyon kellett volna lőni, menekülés közben:)

Kicsit Karcos 2010.07.21. 09:38:37

"Nem elég mobilisak a magyarok"

Brutális, felfoghatatlan szörnyűség.

A munka hősi halottai.

Johnny336 2010.07.21. 09:41:06

A fotón Rafael úr miért olyan színű, amilyen? :D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.21. 09:41:07

@Gunther: Egyébként én is így gondolom, hogy ameddig a gazdaság jogi környezete ilyen bonyolult és hasnálhatatlan addig ez lesz.

Homeoffice 2010.07.21. 09:44:42

@Noname Cowboy:

+ ezt a kölcsönmunka dolgot megszüntetni.
Ez akkora de akkora kiskapu......

vomit 2010.07.21. 09:47:44

ez is mekkora sulyossag, hogy a keresetuk felet ellopja a maffia, de meg igy is jobban jar a munkaltato, mintha az allam sarcolna. boldog kozepkor, amikor egy, esetleg ket tized volt a befizeto.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 09:48:42

húú baszdmeg... jobb lett volna nem elolvasnom, asszem.

Homeoffice 2010.07.21. 09:50:12

@vomit:

Így van
1. levinni az adót, és a járulékokat a felére.
2. Felvenni 5-8000 munkaügyi ellenőrt. (akiket azonnal kizavarni aterepre)
3. hajrá Vác!

greybull 2010.07.21. 09:51:32

Az isten lova bassza meg az ÖSSZES magyar politikust!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kamasuka 2010.07.21. 09:52:37

Rafael?

Ez gondolom ua család, mint a veszprémi gyilkosság esetében?

Homeoffice 2010.07.21. 09:52:56

@Gunther:

Jah. Megszüntetni..
- az egyszemélyes alvállakozókat,
- ezt a kölcsönmunkás dolgot.
- stb stb...

kamasuka 2010.07.21. 09:54:42

@Kurt S. Earp:
A legszarabb az, hogy majd pont azok járnak szarul ha beindulnak a vizsgálatok, akik próbálnak KEMÉNYEN dolgozni, hogy megéljenek, mint azok, akik a kisbuszban haltak meg ... :(

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.21. 10:02:32

@Gunther: Pontosan. Ez a baszom magas járulék -ami végülis adó és ezek után sincs az eü, nyugdijkasszában egy buznyák sem - nem lenne. Mindenki vegyen magának a piacon eü biztosítást. Így is kell de akkor legalább lenne miből!

Marcellusca 2010.07.21. 10:04:57

@Kurt S. Earp: Még a talpam is!!!

Úgy legyen lottó-ötösöm, mint ahogy éreztem, hogy ezek szerencsétlen, kizsákmányolt, kizsigerelt, rabszolgák (direkt nem raktam idézőjelbe!)!
Sajnos ez megy itthon. Főleg szegényebb vidékeken.
Annak is örülnek az emberek, ha egyáltalán van munkájuk.
Mindegy, hogy fehér, szürke vagy fekete, csak tudjon enni adni a gyerekeknek és tudja fizetni a számláit.
És, amilyen kiszolgáltatottak az emberek, ezt még - vastagon - ki is használják a "vállalkozók"!

Áááááhhhhh, megyek is rágyújtani!

Homeoffice 2010.07.21. 10:06:03

@Noname Cowboy:

Egyvalamire senki nem gondol.... az ilyen számlás feketemunkás emberek öregkorukra egy bznyák nyugdíjat sem fognak kapni.
ÉS a fiaink unokáink fognak vért izzadni hogy ezek kapjanak valami lóvét.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.21. 10:08:33

@Gunther: De gondold végig, hogy szerencsétlenknek nincs más választásuk!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.07.21. 10:09:34

@Marcellusca: Ugyanez megy a Teszkóban is. Ez Magyarország: feketén, vagy bejelentve, tökmindegy, rabszolga vagy és kizsákmányolnak.

Bezzeg torrent szerverek lefoglalására, meg 5000 forintos adótartozást felhalmozó, de valóban tisztességes vállalkozók zaklatására mindig van kapacitása a rendőrségnek és az APEH-nak.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.21. 10:10:24

@Gunther:
Ez igaz csakhogy sajnos ezek az emberek tehetnek róla a legkevésbé.
Ugyanis itt csak annyi a választásuk hogy akarsz-e dolgozni vagy nem.

delano 2010.07.21. 10:11:24

Annyira gyűlölöm mikor rohadt okos újságírók a portfolión és a figyelőn leírják, hogy miért szar az egykulcsos adó, de az eszükbe sem jut, hogy nem a KSH szerinti adatokkal kéne dolgozniuk, amikor levonják okos következtetéseiket. Ezek az emberek sehol semmilyen nyilvántartásban nem szerepelnek keresőként, és az adóegyszerűsítés lehet, hogy az életüket menti meg, de legalábbis van rá esély, hogy kiemelné őket a maffia hatóköréből.

Nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen vágóhíd pl Németországban ne legálisan bejelentett melósokkal dolgoztasson.

Homeoffice 2010.07.21. 10:11:37

@Noname Cowboy:

Igen. azért irtam első pontban, hogy olyan adókulcsoknak kéne lennie, hogy ne érje meg csalni.
Érted.... ne is lehessen más objektiv választásuk mint becsülettekl dolgozni.
A cégnek sem.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.21. 10:14:22

@Gery.Greyhound: Ne is mond baszki! Csak arra vagyok kíváncsi, hogy a több 10, 100 milliós adósokat mi a rákért nem akarják baszogatni? Bezzeg ha 1 napot késel a befizetéssel már inkasszóznak. Még a cégbíróságra is beküldik. Mi is jártunk így. Könyvelő elektronikus bevallja. Mire értesít, hogy ennyi lenne a fizetendő már inkasszó van számlán meg cégpapírokon is ott van. Hogyaszájba...ott anyjukat! Pedig valami 80eFt-ról volt szó. Meg mert az alkalmazott egy nap elfelejette beírni, hogy elment haza a kibaszott ellenőr megbasz 200eFt-ra.

Donna (Cara)mba 2010.07.21. 10:16:24

@Kurt S. Earp: Hát Körteszörp, nem is lehet talán már megtalálni azt a pontot, amikor minden de minden átbillent a normál emberi társadalmi képleten...
Tudod, mi is vállalkozók vogymuk: a férjem, én és egy kolléganő. Fizetünk áfát, tb-ét, munkakerőpiaci hozzájárulást, szakképzési hozzájárulást - csak az isten tudja már mi mindent és hányfele. Az elvonások kb. 100%-ra minimum 150% jön rá.
Mivel kevés ilyen cég van, no ezért aztán az ilyen valóságosan létező, működő, adót fizető cégeket merik csak felkeresni VPOP, munkaügyi kommandósok, az Apeh. Békés, dolgozó emberekhez, céghez mertek csak kimenni vizsgálódni, így állandóan valami hivatal vendégeskedett nálunk. Merthogy rengeteg cég vagy valakinek a valakijéé, vagy ilyen bodzásoké, aztán ezeket messze elkerülték. Nem voltak hülyék bemenni egy ilyen bozótosba! Ezért aztán maradtunk mi, néhány ilyen törvényesen cégszerűen működő cég, ahova ki lehetett járni, megnézni, hogy szelel-e a kémény.

Nagyon várom ettől a jobboldali kormánytól, hogy ezekbe a cégekbe is végre belemernek piszkálni! Áfa csalók tűnnek el szőrén-szálán, milliókkal, milliárdokkal?
Ez egy jól szervezett ókori Egyiptomban sem fordulhatott volna elő:)
Hiába, az ókorban kultúra is volt, nem csak civilizáció!

Marcellusca 2010.07.21. 10:17:55

@Gery.Greyhound: Pont ma reggel láttam, valamelyik kanálison, hogy lecsaptak a Tesco-ra (is).
Nem fizettek túlórát és valaki borította a bilit.
Nagyon helyesen!
Az összes mulitnál, munkaerő-kölcsönzőnél meg kell(ene) csinálni!

salander 2010.07.21. 10:20:23

@Gunther: Az a baj, hogy azoknak aki csal jó része akármilyen más körülmények között is csalna. Mert a vállalkozása csak azért működik meg a csalással ilyen-olyan előnybe kerül azokkal a versenytársaival szemben akik betartják a szabályokat.

Ha enyhülnek a szabályok és ők is elkezdenék betartani őket, akkor ugyan úgy (ha nem jobban) versenyképtelenek lennének azokkal szemben, akik rendesen is tudtak működni. Csak ez nem jelent megoldást.

Mindamellett hogy tragikus ezeknek az embereknek a sorsa. Ki fogja fizetni a nyugdíjukat? A TB-jüket? "A balesetben érintett nyolc ember közül hat regisztrált álláskereső volt, ketten az önkormányzattól, ketten az államtól kaptak segélyt." Ez nem állapot...

eszkep 2010.07.21. 10:24:51

Tegnap vagy tegnap előtt, amikor utalta (KSH adatokból következtetve), hogy Magyarországon az emberek már az ennivalón is spórolnak, nincs pénzük feltétlenül megvenni a jobb minőségű élelmiszert. Akkor megpróbálta ezen állításomat cáfolni, feltehetően a budaörsi TESCO-ban tapasztalt élményei alapján. Felhívtam a figyelmét, hogy ne ott szerezzen tapasztalatokat, hanem mondjuk Kelet-Magyarországon. Remélem olvassa ezt a posztot!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.07.21. 10:26:15

szép munka, laspalmas! és rohadjon ki a szíve gyökere, meg nőjön gitár a gyomrában és a rák pengessen rajta az összes tetűnek, aki ebbe a biznicbe benne van, vagy hatósági személyként tűri azt.

Homeoffice 2010.07.21. 10:26:20

@salander:

2. pont 8000 ellenőr felvétele.. sajnos csak erőből lehet átnyomni az iilyen intézkedéseket...
Viktoréknak történelmi esélyt adott ez a végletekig elkeseredett nemzet, De ha ők nem teszik meg...

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.21. 10:27:51

Emlékszem, mikor a tragésia történt, sokan a rendőröket hibáztatták, mások a kisbusz sofőrjét, mindenki kereste a bűnbakot, aki miatt a baleset történt. Pedig az igaz felelősök ezek a szégyentelen rabszolgahajcsárok, akik ilyen kegyetlen munkaidőben és semmi pénzért dolgoztatnak embereket! Remélem, ezek után végre elkapják a grabancukat (személy szerint a vagyonukat szétosztogatnám a volt munkásaik között, miután őket bekasztlizták)!

eszkep 2010.07.21. 10:27:54

El lehet gondolkodni, hogy a kormánynak tényleg be kellene-e adni a derekát az IMF-nek, ahogy a "szocialistának" csúfolt MSZP is erőlteti?
Ügye ők azt akarják, hogy bankadóból max. 100 milliárdot szedjen be a állam, a másik 100 milliárdot inkább a szociális ellátáson spóroljuk meg.

eszkep 2010.07.21. 10:28:45

@Gunther: :-)
Welcome to the real world...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 10:31:01

@Gery.Greyhound: "Bezzeg torrent szerverek lefoglalására" - no problemo, 2 hétig állt az egyik legnagyobb magyar oldal. Azóta él, és virul :)

ezt a SÜN!-öknek:

1.bp.blogspot.com/_TiCpsqu2Qm4/TD7xignOBfI/AAAAAAAAARo/RNYUmeaLOOM/s1600/36417_132373313463960_100000738760448_203458_6288494_n.jpg

Marcellusca 2010.07.21. 10:31:21

@salander: Ha enyhülnének, könnyebbek lennének a feltételek, akkor a nemügyeskedők is érvényesülni tudnának.
És nem kellene ügyeskedni!
Illetve, keményen lecsapni rájuk! Lásd: @Gunther: 2. pont!

Homeoffice 2010.07.21. 10:31:47

@eszkep:

Egyébként a cinizmusod néha gyomorforgató.
NEM azt irtam hogy a jobb élelmiszert kell választani, hanem a külföldi cucc helyett, ha lehet és kb egyenáron van, akkor a magyar terméket illene választani, márpedig azért is mert azzal hazai munkahelyeket teremt vagy tart meg. (Ezzelé egyetértes z szerintem)
ehhez viszont az adószint csökkentése is kell. Ha emellé egy keméynellenőrzés is csatlakozik, akkor bevétel növekedés történhet meg.

Marcellusca 2010.07.21. 10:32:25

@MagyarZizzi: Ja, ja.
Egészen magasra vezetnek a szálak.
Egyenesen a törvényhozásig.

salander 2010.07.21. 10:34:08

@Gunther: Az a baj, hogy a fekete meg szürkegazdaságunk (itt van a másik kedvencem, a "zsebi" v borítékos pénz) túl sok embert érint az országban. Minél több embert érint annál durvább az ellenállás... A Fidesz meg nem / sem erről volt híres.

De én még optimista vagyok, hogy egyszer összeszedik magukat; de láthatóan a 2/3 sem volt elég hozzá. Még az önkormányzati választást kivárom... de lehet hogy akkor meg nekiállnak 2014-re készülni. :D

Donna (Cara)mba 2010.07.21. 10:38:17

@greybull: Nyersek, de nagyon helyénvalóak az időszakos megjegyzéseid;-)
Alapvetően és is így gondolom, csak a kifejezési módom lenne kicsit árnyaltabb:))))))))
De igazad van, mit kerülgessük a forró lekvárt? Belecsapni a lecsóba, oszt legalább érthető a nép véleménye. Tömören.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.21. 10:38:39

@Marcellusca: Ja aztán mehetnél Ribery-ék mellé a rácsosegyetemre!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 10:39:36

@Noname Cowboy: hmmmm, "valamiért" eltűnt az ominózus kommentem... ki érti ezt? :)))

eszkep 2010.07.21. 10:44:03

@Gunther: "NEM azt irtam hogy a jobb élelmiszert kell választani, hanem a külföldi cucc helyett, ha lehet és kb egyenáron van, akkor a magyar terméket illene választan"

No de a rossz minőségű élelmiszer dömpinggel pont az a gond, hogy olcsó. ha egy árban lenne, a kutya sem venné meg!

Egyébként ezt tudtátok?
Bizonyára, vettetek többen a dinnyeszezon elején külföldi dinnyét (amikor még nem volt magyar). Én is vettem, mert szép piros volt, aztán otthon kiderült, hogy tök. Nos van már olyan adalékanyag, amitől a dinnye pirosabb lesz! Emberre való hatása ismeretlen, de bizonyára nem lesz tőle egészségesebb az ember...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.21. 10:44:28

@Seduxen:

Elnézést, de akiben nincs annyi emberség, hogy legalább ennél a nyomorult postnál ne csöcsökről traccsoljon, az inkább ne kommenteljen.

eszkep 2010.07.21. 10:47:17

@Gunther: Speciell, mostani első hozzászólásomban (meg az utána lévőkben sem) szántam semmit cinikusnak, nem tudom, mire gondolsz? A tegnapi budaörsi TESCO-s példára?
Nem vitatom, vannak cinikus hangvételű hozzászólásaim, de azt valami nagyobb kaliberű marhasággal kell kiérdemelni.

Vidéki 2010.07.21. 10:47:40

Rendkívül jó a cikk és rámutat a vérző sebekre:

Az impotens állam képtelen betartatni saját törvényeit:

1. "Még az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Felügyelőség sem jött rá, hogy az üzem feketemunkásokat alkalmaz."

2. "Rafael a dolgozóknak 400 forintos órabért fizetett, kevesebbet a bruttó minimálbérnél."

3. "ahhoz, hogy a munkahely a hatóságok szemében fehérnek látszódjon, szükség van még legalább két szereplőre. Az első a számlás ember, vagyis egy "nullás" vállalkozó, akinek nincs köztartozása, mert cégét frissen, adócsalás céljára alapította."

4. "A számlás embert időnként le kell lecserélni, mert néhány hónapon belül elveszíti adóügyi "ártatlanságát".

5. " A kikölcsönzöttek (helyi szóval: a rabszolgák) és a számlás emberek többnyire nem cigányok, a "vállalkozó" viszont roma."

A szabad madarak akik a rendszerváltás óta 16 évig voltak kormányzati pozícióban és zsarolási potenciáljukkal meghatározták a haladás irányát, az állam elhalását tekintették üdvös célnak.

Hogy milyen messzire sikerült eljutniuk ebben az irányban, azt nagyon jól bemutatja a cikk.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.07.21. 10:49:47

Szerencsére én is másodjára olvasom el,de még most is nagyon felhúz.Nem is a büdös,ügyeskedő cigányok miatt,hanem amiatt,hogy hová süllyedt ez az ország.

Minden nap látom,mert én is ingázó vagyok.Nem ritkán éjjel 3-kor kelek,hogy dolgozni menjek és este 7-re érek haza.A második vonattal jövök be,ami míg hozzánk ér (40 km-re Pesttől) már tele van (!!!!).A tőlünk két megállóval messzebb lévő település (város) bevallottan dolgozó lakosságának 80%-a (!) ingázó!Kibaszott havi tízezer forintért (+ mert nincs helyi foglalkoztatás) bejárnak dolgozni a fővárosba,napi 4 órát utaznak minimum.A felháborodásom itt kezdődött,a többit már leírta mindenki..

Kurt S. Earp 2010.07.21. 10:50:59

@Seduxen: Azzal a kommenttel nem volt semmi baj, csak a 5850 Ft-os posztban talán jobban elfért volna. Kontrasztként. Elvégre Zahia kisasszony megdolgozik a pénzéért. Nem csak úgy kapja. :-)

Mindazonáltal elismerésem a Felügyelőbizottság tagjainak. Seduxen úr bejegyzése fél percet ért meg. Öröm látni, hogy itt legalább rend van, nem úgy mint a Magyar Rabszolgatartó Államban.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 10:53:28

@Marcellusca: --a teszkós kommentedhez--

jaaa elsősorban újjá kellene szervezni a szakszervezeteket, amelyeknek
már vagy 60 éve nincs valódi súlyuk mo-n.

a komcsik tönkrebaszták, patyomkin intézményekké tették ....
egyértelműen az ő saruk.
aztán 89/90 óta meg leszarták őket, nem volt szempont, sehol, senkinek
illetve volt ellenérdekelt szempont, azaz lobbiérdekek.
tekintve: a legerősebb lobbicsoportokat: a multikat és az IMF/Világbank/EU gazdasági

vetületét [EU alapvetően egy neolib/neokonzervatív vadkapitalista gazdasági rendszer]
és
a magyarországi gazdaság tulajdonosi szerkezetét:
[
azaz:
mo a világ, hangsúlyozom a világ (összes országa közül) az egyik legglobalizáltabb országa,
azaz, ahol a tulajdonviszonyok a gazdaságban ilyenek,
azaz, ahol a az összes gazdasági szereplő kb 90%-a külföldi tulajdonban van
/ lehet h 95% is ... /
]

ÍGY:
mo az az ország, ahol kb a legkevésbé vannak képviselve a bérből élő dolgozó osztályok...
AZ EGÉSZ NYUGATI, fejlődő/fejlett államok közt
-----------------------------------------------

jaaa és mi a jelenkori helyzet:
azaz a fidesz, azaz V mit akar:

hááát, a nyilatkozatai(k)ból az derült ki (számomra) h leszarják a szakszervezeteket
nem szempont nekik.
illetve ellenérdekeltek.

orbán egyértelműen más réteget akar támogatni.
több beszédében is arról beszélt h
meg kell teremteni az erős független magyar gazdaságot,
az meg nem megy máshogy, minthogy erős nagyvállalatokat,
azaz erős nagytőkéseket kell kreálni.

V alap -koncepciója/-célja egyébként teljesen jogos ill szerintem is logikus:
tőkét kell felhalmozni, h függetlenek lehessünk, mi magyarok
a nemzetközi nagytőkétől.

[ egy nagyon fontos tény: mo és eu ezen környéke mindig is tőkeszegénynek számított..
amiből egyértelműen következik a szükségszerű gazdasági függő helyzet(ünk),
ill.
a folyamatosan fennálló nem létező függetlenségünk.
!!!! ]

és ez nem megy másképp, mint h meg kő erősíteni a magyar nagytőkéseket/ létre kell hozni ezt

az osztályt ...
------------------

így a dolgozók képviselete/helyzet legjobb esetben is stagnálni fog, de
sztem egyértelműen tovább fog romlani, és még kiszolgáltatottabbak lesznek a bérből élők

ENNYI: EVVAN, és ERRE KÉSZÜLHETÜNK

azaz a kisembernek juthat egy naaaaagy nagy Lóf@sz

pffffffffffffffffffff.

Marcellusca 2010.07.21. 10:54:14

@Seduxen: Ponty aztat nézöm. :)
Illetve nézném, de nem tanálom. :D
Bíííztossan az AVH vót. :DDDD

(100 komment alatt nem OFF-olunk, vaze! :D)

eszkep 2010.07.21. 10:55:17

Megjegyzendő, hogy hiába néztem vissza a TASZ oldalán olvasható közleményeket, nem láttam, hogy foglalkoztak volna az esettel. nem tudom, lenne-e értelme a többi jogvédő oldalát átnézni...?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 10:55:18

@Kurt S. Earp: "percet ért meg" - a keresett szó az ÉLT, de sebaj :))

kicsit képmutatónak érzem a dolgot, mert millió olyan post volt eddig is, ahol nem illett volna komolytalankodni, mégis előbb-utóbb megtette valaki. mind1, a nem létező egomat amúgy sem bánncccsa a dolog, csak jeleztem.

azért arra kíváncsi lennék, ha nem történik tragédia, akkor is napvilágra kerül ez az ügy? aligha. változik majd valami a 7 ember halálával? aligha. minden megy a maga útján tovább. sajnos...

Homeoffice 2010.07.21. 10:56:17

@eszkep:

Nu, ez most hosszú lesz, mert magyaráznom kell a bizonyítványt is:
Abban a részben sajnos igazad van hogy a vacak Eus (vagy ál-Eus) termék sokszor (mindig olcsóbb, mint a magyar termék.)
Ha szigorúan Ár szerint nézzük akkor, igazad van:)
Viszont azt Te is belátod, hogy létezik egy Érték/Ár arány is.
Vegyük a dinnyét. Van a görög (mondjuk 150 ft/kg) megveszed és dobod ki. Kidobtál az abalakon egy 1000est. + venned kell valami gyümölcsöt helyette.. (ez plusz kiadás)
van a magyar (200 ft/kg) és mondjuk jó. :) akkor nem kell újat venned, illetve remélhetőleg egészséges is maradsz.
Persze ez abban az esetben áll meg, ha van elég pénzed. (Mondjuk vidéken ezt megoldják, úgy hogy a földről (termelőtől) veszik a dinnyét.:))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 10:56:24

@Marcellusca: "(100 komment alatt nem OFF-olunk, vaze! :D) " - ja ez valami blog-szabály. pardon, nem tudtam. az mondjuk inkább jogos, hogy ebben a postban nem volt igazán illő, ezért mea culpa.

legközelebb az ilyet átkűűűdöm mailben :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 10:57:19

bocs az apró helyesírós hibákéé

delano 2010.07.21. 10:59:14

@Vidéki: "A szabad madarak akik a rendszerváltás óta 16 évig voltak kormányzati pozícióban és zsarolási potenciáljukkal meghatározták a haladás irányát, az állam elhalását tekintették üdvös célnak."

1. 12 évig voltak, nem 16, és soha nem voltak fő kormányzati erő.
2. Az állami bürokrácia csökkentése az szdsz nagyon kevés szimpatikus jelszavának egyike volt, kár, hogy semmi nem valósult meg belőle. Magyarországon sokkal nagyobb az állam, mint egy átlagos nyugat-európai országban. Irreális méretű bürokráciát kell eltartanunk. A gond a hatékonysággal van.
3. A kialakult helyzetért minden párt felelős (kivéve talán a legújabbakat), ezt speciel az szdsz-re fogni demagógia.

Az igazi kérdés az, h fog e most 4 év alatt bármi változni. Remélhetőleg lassan elfogynak a kirugandó emberek, és végre megkezdődik a kormányzás. Ideje lenne.

Homeoffice 2010.07.21. 11:04:43

@eszkep:

Egyébként ha már vidék.
Rokon. Tolna megyei kis faluban (1200 fős ha jól tudom) vett telket (nem nyaralófalu) ott sok környékbelivel haverkodott össze. Néha mi is lejárunk oda az asszonnyal.
Zöldség a termelőtől.
Hús, felvágott (főleg kolbi és szalonna, meg színhús) helyben vágott disznó marha helyben nevelt csirke.

Marcellusca 2010.07.21. 11:07:34

@Seduxen: Ugyan, ugyan.
L'Palmas biztos rossz lábbal kelt.
Vagy csak szívén viseli a dolgot.

Egyébként, igazad van.
7 ember halála kellett ahhoz, hogy ez kiderüljön.
2 napig volt téma.
Meg most.
Változott valami?
Nem.
Változni FOG valami is?
KÉTLEM!!!!

Jól elbosszankodunk rajta és ennyi.
Mert, akiknek tenni kellene ellene azokat úgysem érdekli 7 és még több tízezer ember sorsa.
Pedig csak MEGFELELŐ törvényt kellene hozni!!!
Nem a sleppet beültetni mindenhová, akár az Alkotmány módosításával!
És, ehhez a problémához képest hol van Simor fizetése?????
Nem arról kellene a sz@rt rágni, hanem az emberek életét megkönnyíteni!

Na, inkább rágyújtok, mert csak felidegelem magam!

delano 2010.07.21. 11:14:50

@Marcellusca: Nem dohányzol túl sokat? :)
Már másodszor irod, h rágyújtassz!

ZWS 2010.07.21. 11:15:01

@Gunther: történelmi esély, kétharmad, és arra használják, semmi másra, hogy ennyi sok év nélkülözés után megtömjék a zsebüket. Ennyi, semmi más.

Homeoffice 2010.07.21. 11:19:09

@ZWS:

Nyugi ezt én is tudom:(

Marcellusca 2010.07.21. 11:20:11

@delano: Áhhh, nem bírom a stresszet. :D

Marcellusca 2010.07.21. 11:22:02

@Seduxen: Te meg ne röhögj, vaze! :)))
Te vagyol a zoka mindennnek! Ha nem linkeskeded azt a cikket és képet, most nem kaptunk volna egy kis banánt! :DDDD

Homeoffice 2010.07.21. 11:23:18

@Marcellusca: @Seduxen: @delano:

Mindenkinek tudom ajánlani a Constantine című filmet.
Ott a dohányzás mellékhatásait eléggé durván oldják meg:))
Bocs Palmas az offért...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 11:24:05

@Marcellusca: a banán egészséges, ha nem tudnád (max ne zabálj belőle túl sokat, mert szorulást okozhat).

én az aggódó kommentre lol-oztam :)

ZWS 2010.07.21. 11:24:50

Azokat a cégeket ellenőrzik, akik rendesen próbálnak működni: látszatmunka. Azokat az embereket ellenőrzik vagyonosodásilag, akik rendesen igyekeznek adót fizetni: látszatmunka. Azokat a számlagyárakat döntik be, ami nem az övék, vagy összekaptak valamin. Azokat a vámcsalásokat leplezik le, amit a konkurencia csinál.
Akárhogy utálják egymást a politikusok, egy csónakban eveznek, de nem abban, amiben mi is.
Érdemes megnézni, hogy a parlament miről hogyan szavazott. Amikor valahogy benne maradt a törvényben, hogy havi 250k felett cégek nem fizethetnek egymásnak kp-ben, és ez egységesen betett volna az üzletnek, az akkori kormánypárt és az ellenzék olyan haptákban egyhangúlag szavazta meg a módosítást, hogy csak csuda. Pedig az jelentett volna valami előrelépést a feketegazdaság ellen.
"2009.02.23-án elfogadott törvénymódosítás alapján hatályát veszti: az adózás rendjéről szóló 2003 . évi XCII. törvény 172 . §-ának (20) bekezdése, azaz a 250 ezer forint felett készpénzben kifizetett ügyletekre kivethető mulasztási bírság.

A készpénzforgalom korlátozása tehát megszűnt, a továbbiakban újra lehet készpénzben teljesíteni a 250 ezer forint feletti kifizetéseket is. Fontos, hogy a törvény visszamenőlegesen törli el a szankció lehetőségét. Nincs tehát helye mulasztási bírság kiszabásának a bankszámlanyitásra kötelezett adózók között megkötött ügyletek vonatkozásában, ha az ügyleti ellenérték megfizetése 2009. február 1. és a módosítás hatálybalépésének napja közötti időszakban 250 ezer forint összeget meghaladóan bankjegy (érme) átadásával történt."

Kurt S. Earp 2010.07.21. 11:35:20

@Seduxen: Igaz. Gyakran elrontom. Talán olvastam valahol? Valami népiesch kifejezés? Esetleg simán hülye vagyok?(Nem helyesel, bassza meg!) :-)
@Marcellusca: "Vagy csak szívén viseli a dolgot." Aki nem így tesz, annak nincs is. Evégre Ön is már másodszor gyújt rá, Marcellusca úr, kérem. A Vámpírok meg röhögnek a markukba, hogy egy újabb magyar füstöli el a tüdejét az idegtől.

rolika 2010.07.21. 11:41:30

Építőiparban ugyanez van. Veszprémből simán eljárnak mindennap Budapestre, Szekszárdra stb. 4-kor kelés, mert 7-kor ott kell lenni, délután 5-ig biztosan tart a munkaidő, este 7 haza. És nem másfél, hanem 15 éve.

Vidéki 2010.07.21. 11:48:34

@delano:
Valóban a szabad madarak 12 évig voltak kormányzati pozíciódban.
Rejtély, hogy Horn Gyula miért vette be őket a kormányba, holott akkor az MSZP-nek egyedül is bőséges parlamenti többsége volt. Talán Horn paranoiás volt amikor feltételezte erős zsarolási potenciáljukat?
2002-töl a szabadmadarak még határozottabb zsarolási potenciálra tettek szert. Nélkülük az MSZP nem kerülhetett kormányzati szerepbe. Ha pedig ez nem lehetséges, MSZP-s elképzelések szerint beköszönthet az apokalipszis és megtörténhet az a szörnyű dolog, hogy mérhetetlenül gonosz Fidesz a "patás ördög" vezetésével kormányzati helyzetbe kerül.
Így az SZDSZ-nek volt egy varázsszava: kilépünk a kormányból. Ezzel, bármiféle képtelenségre rá tudta kényszeríteni hozzá képest hatalmas partnerét.
Ezt a lehetőséget az államhatalom gyengítésére, az állami impotencia növelésére használta fel.
Az állami impotencia jó példáját mutatja be a cikk. Nem kell arra gondolni, hogy a cikkben bemutatott helyzetek tegnap alakultak ki.

Marcellusca 2010.07.21. 11:52:59

@Kurt S. Earp: Persze, persze.
Nem fogalmaztam jól. TÚLSÁGOSAN is a szívén viseli.
És, igen, engem is megérintett a dolog. Már akkor, mikor először hallottam. És, akkor még csak arról szóltak a hírek, hogy kisbusz ütközött busszal, összesen 7 halott.
Már ez is megrázó.
És, ahogy napvilágot látnak a részletek, egyre inkább az!

delano 2010.07.21. 11:53:43

@Vidéki: Fenntartom, hogy minden párt felelős a kialakult helyzetért. 98 és 2002 közt sem történ semmi érdemi változás ezen a téren. Sem a fidesz, sem a kisgazdák (őket, a nagy vidékvédőket már jól elfelejtette mindenki) nem csináltak semmit, h változzon a helyzet.

Az állami impotencia kelet-európai sajátosság. Ha egy kormánypárt semmit nem csinál ellene, akkor úgy marad. Az szdsz felelős, meg az összes többi is.

Marcellusca 2010.07.21. 11:56:46

@Seduxen: Volt kollégám szavait tudom idézni: bé, ú, en, ká, ó - BUNKÓ!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.21. 12:02:15

Azt a büdös .... soha nem is tudnék ilyet kitalálni ..

"1800 kölcsönmunkása volt, akik az óránkénti 600 forintos munkabérből mindössze 300-350 forintot kaptak kézhez."

Ha jól számolom akkor ÓRÁNKÉNT 540 000 forintot tettek zsebre ...
Az naponként 8 millió, havonta 160 millió forint ....

ÉVENTE 1,9 MILLIÁRD forint ....

A kurva maffia ....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 12:07:51

@zero: "Ha jól számolom akkor ÓRÁNKÉNT 540 000 forintot tettek zsebre " - ezekhez képest Mrs. Röfi (szűcserika) 5850.-Ft-ja picsafüst...

jozicsenko 2010.07.21. 12:09:02

@delano: az szdsz a magyar politikai élet legártalmasabb, legmocskosabb, legpénzsóvárabb, legundorítóbb alakulata (volt)

nem tudsz olyan gerinctelen, mocskos, nyiltan hungarofób, uszító, zsaroló, korrupt, mindent tönkretevő, kiárusító, kufár bandát mutatni, mint ők

bárkivel, bármikor összeálltak, csak hogy meglegyen az a +1%: pontosan emlékszem, amikor a pedofilok kegyeit keresték (nincs bajom a homokosokkal, a zsidókkal, a cigányokkal, de ez bőven kiütötte a biztosítékot), mert levitték volna a felnőtt filmekben szereplők korhatárát 14évre: tudod, amikor a kislányok még kislányok és a fiúk egy része még olyan deltás mint egy giliszta, brehhh, undorító, beteg banda

s messze a legmocskosabb mindenben, hogy a cigányságot a nyakunkra hozták: mert rásszista vagy, azért! bármire akartak rámutatni a másik oldalon, azonnal rászista, antiszemita lett belőlük (közben kalocsán az szdsz-s cigányöregasszonyt megfogták, hogy maga pingálta a közösségi házuk falára az uszító szöveget, szép)
pontosan emlékszem, hogy kuncze minisztériuma igazolta az ávh-s verőlegény tiszta múltját egy ausztrál bíróság felé: az 50 években magyarországon senkit sem bántottak (persze, b.szod, persze)

nem folytatom: a modernkori rabszolgaságot a cigányság intézi és az szdsz elnézte nekik: ezer évvel az első királyunk után, aki eltörölte a rabszolgaságot

szdsz: kösz, de takarodj...

a fentiek meg nyugodjanak békében...

ui, a legrosszabb: ha csökken az élőerő munkaköltsége, a rafaelhez hasonló mocskok a különbséget zsebrevágják, sajnos: lesz még egy ház a meg nem született unokának vagy mennek a margóék után thaiföldre kirándulni: a kihasznált szerencsétlenek továbbra is 400Ft-os órabérért fognak gürcölni...

Homeoffice 2010.07.21. 12:11:14

@zero:

És mit kapnak ezért? 10-15 évet? ahol ellesznek mert egyszerüen a helyieknek juttatnak egy kislóvét aztán nem lesz semmi bajuk?
A családjuk közben hízik a pénzből...

LiberGon 2010.07.21. 12:11:27

Nem értem, hogy itt miért fontos cigányozni és hangulatot kelteni kedves laspalmas.

ezmegazesamaz 2010.07.21. 12:15:34

Én is dolgoztam ilyen,illetve ehhez hasonló rendszerben. A különbség az hogy én nem rabszolga bérért, ritka szaktudásom van, eszméletlen jó pénzért(akkor kerültem ki az egyetemről,így főleg hatalmas pénznek tűnt amit kaptam) . Persze csak a valós pénz harmadát kaptam meg. A "vállalkozó" a pénz 60-70%át lenyúlta tőlem.
Ismerős ajánlott be,régebbi felettem járó diáktársam aki már dolgozott velük, magát a "vállalkozót" csak 1szer láttam, semmit nem csinált, a pénz feketén jött. A lényeg az hogy csak így lehetett megkapni ezt a munkát ,akik csak úgy mentek állásinterjúra nem lettek felvéve, a HR-es kilóra meg volt véve,és így maga a gyár is meg lett károsítva , a külföldi vezetést átbaszták. Akikkel együtt dolgoztam az én munkakörömben mind ugyanattól a munkaerő kölcsönzőtől jött. Igazság szerint az értünk kifizetett pénz feléért is dolgoztunk volna, de akkor ugye nem kellett volna a "vállalkozó" aki mindenkit lehúz és kifizeti a belsős embereket azért hogy vele dolgoztatnak. Havi szinten 30-40 milliós biznissz volt ez a "munkaadómnak". Onnan tudjuk hogy mennyi volt a valós értünk kifizetett pénz hogy volt 1 ember akit a cég alkalmazott, nem volt beiktatva közvetítő, őt ismerte az egyik külföldi fejes úgy lett felvéve, a "HRes szűrő" nem tudta kiiktatni.
Úgyhogy itt is, tuti van a baromfi feldogozóban is egy ember(vagy több) aki le van fizetve de nagyon, így nincs álláshirdetés,munkaerőt kölcsönöznek, pedig tuti mennének az emberek 120 ért dolgozni, vagy épp azért amit a vállalkozó kap egy emberért, csak ugye abból nem jön zsebbe pénz annak aki intézi a munkaerőt.

kacsa! 2010.07.21. 12:19:45

Most nincs időm végigolvasni a kommenteket, de annyit elmondhatok, hogy ha a legújabb Mercedes, BMW, Audi modellekre vagyok kíváncsi, akkor tudom, hogy Túrkevére kell mennem... (a szomszéd városban lakom)

DarkFuture 2010.07.21. 12:20:39

Évente milliárdos haszon nem beszélve a tecsós 700 millát amit lenyúltak a rabszolgáktól és ezek csak egyek.Miközben millió ilyen van. AMikor az utca végén osztogatják a puskát és a lőszert én tuti beállok a sorba.

Homeoffice 2010.07.21. 12:24:05

@DarkFuture:

Akkor szólsz nekem is? Sorba állnék énis!

FGSuperman 2010.07.21. 12:26:02

@Gunther: nem csak a kölcsönmunkát, hanem a munkaközvetítő cégeket is

hihetetlen, hogy a XXI. században ebből élnek emberek - mennyivel egyszerűbb lenne a dolgo ha a munkás kapná meg a pénzt fizetésként - képzelem még csodálkozna is, hogy jé dupla annyi, mint múlt hónapban

Orbán Viktor tegyél valamit:-)

FGSuperman 2010.07.21. 12:33:24

@Gunther: nem az adókulcsoknak kell olyannak lennie, hanem a törvényeknek és azok betartatásának:-)

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.21. 12:37:54

Ebben az adócsalás bizniszben én a kínai módit preferálnám.
Azt csinálnám hogy x összeg felett teljes vagyonelkobzás és életfogyt, csá.

Algopirin 2010.07.21. 12:43:25

@prostatikus vogon jeltz: a kínaiak sokszor az olcsóbb megoldást választják. 1 töltény...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.21. 12:49:18

@LiberGon:

Mivel a Heti Válasz írta, hogy ki milyen származású, így nekik címezd a panaszod.
köszönjük!

mrnyzltn 2010.07.21. 12:53:04

Én elszármazott mezőtúri gyerek vagyok, túrkevére jártam (10 éve) szakközépbe. Ismerős a helyzet. Már akkor is híresek voltak a kevi cigányok arról, hogy kastélyokat építettek a főutcán, vagy hogy ha bármilyen új autó megjelent a BMW, Mercedes, VW, Audi négyesből, az a hírekben épp csak megjelent nekik már volt. Van egy történet, mely szerint az egyik bement az egyik szalonba és a következő mondat hangzott el:
-Nekem olyan 5-ös BMW-t rakjál össze, mint a komámé, mindegy mit raksz bele, lényeg hogy két millióval drágább legyen.
Ez is mutatja, milyen körülmények között éltek már évek (min egy évtized) óta. És ez senkinek nem tűnt fel? (Költői volt...) Egyébként, ha az információim nem csalnak, már szabadlábon vannak.

reKorrekt 2010.07.21. 13:00:53

@LiberGon: ezt inkább a rafaeltől kérdezd meg.

Kicsit Karcos 2010.07.21. 13:02:38

@Seduxen:

OFF

Nem igaz hír, de jól hangzik...

videotar.mtv.hu/Videok/2010/07/20/19/Hirado_2010_julius_20_19_30.aspx

Orbán fogadta a tót ME-t, és külön is tárgyalt vele. Azt nem tudom, hogy a széket alá tolta-e, és készített-e neki limonádét.

ON

@zero:

egy újabb eklatáns példa arra, hogy mi a különbség a munka és a spekuláció között. Napi 8 millió mínusz háromezer forint... meg nyolcvan centi, mint a biciklilánc meg Rafaelék között.

Homeoffice 2010.07.21. 13:03:42

@reKorrekt: @derelye vágó: @zero:

Én spec lesz*rom hogy cigány vagy nem. Mindkettőnél teljes vagyonelkobzás (családnál is) és tényleges életfogyt, vagy 5 év kötél:)

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.21. 13:07:35

@Algopirin:
Ingen csak náunk nincs halálbünti ami végülis érthető, tekintettel arra hogy nálunk az igazságszolgáltatás sem működik éppen hibamentesen.

2010.07.21. 13:08:09

Gyalázat, hogy ezt meg lehet csinálni. De azért -vazze- ahhoz is pofa kell, hogy valaki, miközben 100-120e nettóért melózik (ha feketén is), aközben még munkanélküli segélyért is folyamodjon! Az én meglátásom szerint nem csak Ráfáél sáros ebben a történetben...

Sátán meg a Jocó 2010.07.21. 13:09:36

@Gery.Greyhound: vagy 4gyerekes családra, akik nem iszákosság/játékgép, hanem a családfő betegsége miatt váltak fizetésképtelenné, több, mint száz felfegyverzett sündőrt ráküldeni...

...erre van eszük, hogy az az jóóóóéééédes....

2010.07.21. 13:11:40

@prostatikus vogon jeltz: halálbüntetés helyett örökös száműzetés Magyaroszágról. Útlevél, személyi bevon, és aló mars, ha még egyszer meglátunk itt, életfogytiglani dutyi. Szerintem ez tök jó lenne. Van elrettentő ereje, de ugyanakkor humánus, mert azonnali lehetőséget biztosít az elítéltnek a megjavulásra. Ráadásul ha netán később kiderül, hogy bírói tévedés volt az illető, akkor egy tollvonással rehabilitálni lehet.

guma 2010.07.21. 13:12:43

@laspalmas:

Köszönöm, hogy ezzel a témával foglalkoztál.

Régen a bögyömben van. Szégyen mert állami nagy vállalatoknál is biznisz ez a forma. Ma még állományban, holnap a cég által alapított munkaerő kölcsönző ugyanoda ugyanarra munkára kiközvetíti, csak mindent elveszít közben és minimálbér.

De sorolhatnám ezt a vonalat. Elkezdve a gazdák a földbirtokok (jé mennyi politikus birtokos) szinte mind ezt a vonalat üzemelteti. Semmi adó (illetve a társas gazdaságok és nagyobb egyéni vállalkozok fizetnek csak).
A legszebb, hogy majd mindenkivel őstermelőit váltatnak és így alkalmazzák a mezőgazdasági munkára a kiszolgáltatott emberek tömegét.

Tudom szentség törés, de ide linkelek valamit ebben a témában (és én már tíz száll cigit is elszívtam, mire indulat mentesen hozzá mertem szólni ehhez a szemét politikai bulihoz!)

nol.hu/velemeny/20100628-szucsapatok_ragta_budzse

Homeoffice 2010.07.21. 13:16:28

@csernaja obca:

Egyébként tudok egy használható megoldást.
Magyarországnak venni kéne egy szigetet. :))) Az ilyneket meg szépen ejtőernyővel ledobni oda.hadd rendezzék le egymás között...
+ Kamerákat is felszerelni és kész az első Tényleg reality túlélőshow:)

sztrovacsek 2010.07.21. 13:19:05

@zero: """Az naponként 8 millió, havonta 160 millió forint .... """"
Akkor most már világos, hogy miért vannak benne a norvégok?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.21. 13:19:25

@Kicsit Karcos: ha megnézed 03.37-nél ott TÉNYLEG az látszik, hogy Németh Zsolt lép oda Radicovához, Vitya a háttérben áll.

Ettől függetlenül én ezt az egészet egyfajta vihar a biliben sztorinak tartom, de minek ilyen dolgokkal témád adni a fírkászoknak? Ne legyen már akkora tuskó, mint G.W. Bush.

sztrovacsek 2010.07.21. 13:24:18

@jozicsenko: """""""nem tudsz olyan gerinctelen, mocskos, nyiltan hungarofób, uszító, zsaroló, korrupt, mindent tönkretevő, kiárusító, kufár bandát mutatni, mint ők""""

Dehonnem.... nézd majd az önkori választás után a szépen fejlődő, gyarapodó pártot! Tudod melyikre gondolok, ugye?
:-)

2010.07.21. 13:25:03

Vajon ilyen esetekben hol van az APEH, hol vannak a munkaügyi ellenörök? Mert ez nem csak ott divik, hanem az egész országban divat lett. Ám az ellenörzések java része azok ellen a kisvállalkozók ellen irányul ,akik megpróbálnak tisztességesen foglalkoztatni és nem minimálbéren bejelenteni a dolgozókat. Ám azok akik évente teszik tönkre a cégeiket, majd ismét más céget hoznak létre--strómanokkal vezettetve--azok ellen nincs semmiféle vizsgálat. Ha meg ne adj isten a kisebbséghez tartozik, akkor nagy ivben elkerülik, mert a látszatra adni kell. Ma ez a divat. Alapits céget, vezetöjévé egy nincstelent fogadj fel. Ne fizess adót, ha baj van zárd be a céget, ám elötte ide vigyél át mindent--munkát, eszközöket, létszámot, stb, stb. A régi becsödöl. fizetni nincs miböl, felelöséged nincs, ám ha ezt 10-15 esetben megtudod csinálni, akkor nyertél. Az állam meg bukott.Vajon ez miért nem tünik fel soha senkinek? Ezután a vállalkozó eltünik mint Petöfi a zöld kukoricásba. Az adóság és a tartozások maradtak, mint behajthatatlan követelések.Ez ma Magyarország és az Európai Unió. Sokszor, mint most is ,--a cikket olvasva-- szeretnék Kinában élni, addig, amig a sok csalót fel nem akasszák.Tudom, ott nem demokrácia van. De rend az van és aki lop, csal, gyilkol, azt felhuzzák mint a nyári táborban a zászlót.Vajon nem kéne néha egy- egy törvényüket átvenni? Biztos megérné!

LiberGon 2010.07.21. 13:25:25

@zero: Bocs nem tudtam, hogy kopipaszta poszt.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.07.21. 13:45:37

"Ajvé" - hüledezett X úr - "hogy lehet ez, fiúk? Hiszen folyamatosan járttok ellenőrizni a feldolgozót, mindig mindent rendben is találtatok, erre most meg azt mondják, hogy simán feketén dolgoztatták őket."
"Nemtom, főnök, egyszerűen nem tudom elképzelni, hiszen mindent átvizsgáltunk töviről-hegyire, és sosem éreztünk ellenségeskedést részükről. Sőt, néha kifejezetten kedvesen adtak nekünk kis csirkemájat és csirke mellet. Az a kedves Rafael nevű még azt is megtette, hogy eljött értünk az ellenőrzés napján a nagy Mercedes-ével (aszonta, csak szóljunk ha jövünk, elugrik értünk), és elvitt az üzembe minket. Igazán szép tájakat is mutatott nekünk közben, így bár egy kicsit hosszabban tartott az út, nem éreztük magunkat annyira kellemetlenül az ellenőrzés miatt."
"Hmmm, csak azt a Rafaelt sajnálom, így átnyúlni a feje fölött, pedig olyan jó szívű ember, hogy ennyi állástalant foglalkoztat ennyire kevés pénzért, ezek az átkozott feketézők meg biztos jelentős bevételkiesést jelentettek számára. De rajta is vesztettek. Hát igen, az élet igazságot szolgáltat. Biztos ráfizetéses a vállalkozása, hagyjunk neki időt, hogy összeszedje magát, úgy 2018-ig, hátha az élet neki is igazságot szolgáltat addig, hogy kijöjjön abból a kis pénzecskéjéből."

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.21. 13:46:23

@jános515:

Az a baj, hogy az APEH nem teheti meg, hogy körbemegy Túrkevén, felírja a színesre mázolt paloták címeit, és behívja a tulajokat vagyonosodási vizsgálatra ...

Ami teljesen észbontó, mivel a tulajnak semmiféle legális jövedelme nincs, ki sem tudná magyarázni.

Adókülönbözetet megállapítani, kivetni. Ha nem fizet, autót, házat elfoglalni, elárverezni. Adócsalásért letöltendő börtön, gyorsított eljárásban.

Ennyi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.21. 13:47:35

@LiberGon:

"A Heti Válasz írásából következnek részletek:"

jozicsenko 2010.07.21. 13:48:38

@LiberGon: talán nézd meg, hogy a mutatott link mire mutat pontosan (vagy melyik kommentedre :-) ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) )))

ezek után cigányozni, hát öcsém, üdv a való életben :-)))

jozicsenko 2010.07.21. 13:51:53

@zero: ááááá, rózsaszín álom! ezek az emberek valszeg nincsenek benne az apeh adatbázisában (=még nem fizettek adót soha, sehova), tehát az apeh számára nem léteznek!

bezzeg a Pisti Bt! azt naponta lehet baszogatni! hozzájuk már rutinból járnak vissza, az öreg szakikat visszakézből büntetik...

egyébként is megint nácik vagyunk: azért mert valakinek BMW-je van és nagy háza, attól még lehet segélyezett...

Marcellusca 2010.07.21. 13:58:08

@LiberGon: Nézzed mán meg azt az ...... embert(?)!
És nem Haddaway-re gondolok. :)

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.07.21. 14:06:05

Amúgy megoldásként simán lehetne a sok erős vállalkozót meg autókat felborító forradalmárt Afganisztánba küldeni, sőt, így pártolnám, hogy Magyarország lelkesebben vállaljon békefenntartó szerepet más háborús övezetben is, mondjuk Irakban. Mi csak nyerhetünk vele.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.21. 14:20:33

Most a romákról eszembe jutott a régi rasszista vicc.
Hogyan oldanád meg a cigány kérdést?
Besoroznám őket katonának és megtámadnánk romániát.

Ha nyerünk, miénk erdély.
Ha vesztünk miénk magyarország.... :-)

jozicsenko 2010.07.21. 15:14:36

@laspalmas: klasszikus liberális gondolkodás: elvisszük a témát azzal, hogy naáczi vagyol és máris nem a problémáról beszélünk hanem az általuk kitalált témáról (akár pl a Cosma-gyilkosságnál: senki nem merte leírni hogy kik voltak a tettesek, a hirek csak körbeírva, román újságokra hivatkozva mertek utalgatni...)

@sztrovacsek: az lmp? hmmm, igen. bár ha bármilyen formában az szdszszel emlegetik őket együtt,teljes a tiltakozás -nem csodálkozom persze- nu azért várjunk velük 4 évet...

@Seduxen: @Kicsit Karcos: azért az külön szép, hogy az indexen megy a fikázás, mekkora bunkó volt Orbán, míg a fülembe a rádión a pozsonyi tudosító Radicova-t idézve korrekt fogadtatásról beszél - éljen a pártatlan index...

Énbagoly 2010.07.21. 15:19:44

De sok embert kihasználnak, nálunk, és de sok lelketlen szemét élősködik azokon, akik egyszerűen csak enni akarnak. És nekik már mindegy, hogy feketén, vagy fehéren dolgoznak, mert annyira szükségük van a pénzre, hogy nem mérlegelhetnek. Akik az ilyen emberekről is leszedik a maguk hasznát, azoknak csak azt kívánom, hogy kerüljenek ilyen helyzetbe ők is.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.21. 16:19:30

Baromfifeldolgozó, ipari parkos gyárak...... Dickens most élne, újabb komplett életművet tehetne le az asztalra.
A "vállalkozók" hovatartozásáról meg: utcánkban egy indián kibulizta, hogy eladjanak neki egy telket, amin főnyomócső vagy mi megy át, nem lehet rá építkezni, mert ha csőtörés van, fel kell túrni az egészet. Ráépített egy ultragiccses kacsalábon forgó palotát. Csak a kerítés 300 ropi. Kiskölök szülinapján tűzijáték. És miből mindez? Rendszerint ott áll egy teherautó az udvarban, csurig rakva fémdarabokkal.....

khmm... 2010.07.21. 16:21:52

@zero:
"Az a baj, hogy az APEH nem teheti meg, hogy körbemegy Túrkevén, felírja a színesre mázolt paloták címeit, és behívja a tulajokat vagyonosodási vizsgálatra ..."

De miért nem teheti meg...????? Akkor pl. mi a helyzet a névtelen bejelentésekkel...?? Az is tök fölösleges???
Ha csak ez hiányzik, indítsunk mozgalmat "le a fagylaltszínű palotásokkal" vagy valami hasonló néven, és ötpercenként jelentsük be az adóhivatalban az ilyen gyanúsan meggazdagodott fuxosokat. Tuti, hogy még csak nem is szerepelnek az apeh adatbázisában...

Jason Bourne 2010.07.21. 16:28:12

@khmm...:

én azt se értem hogy a 600 mercikben meg az x6-os bömösökben pöffeszkedő zsíros cigányokat vagy kopasz kigyúrt bűnözőket miért nem vizsgálják szúrópróbaszerűen? lehetne szervezni rendőr-apehos közös akciókat, leinteni őket és már mehetne is a vizsgálat hogy miből is telik ilyen verdára.

khmm... 2010.07.21. 16:34:48

@Jason Bourne: Még azokat se vizsgálják, akik ilyen mercikkel-bömösökkel mennek felvenni a segélyt! Ez egyszerűen AGYRÉM!

Az APEH szóvivőnő többször is nyilatkozta, hogy nincsenek eszközeik az ilyenek szűrésére (adóellenőrzési szempontból), és hogy ők nem mehetnek körbe egy faluban, és nem kérdezhetik meg a lakosokat, hogy "tessék mondani annak a háznak a tulajdonosa kicsoda".

Röhej... ehelyett behívnak engem (éppen ma telefonáltak), aki egy szimpla alkalmazott, csak munkahelyi jövedelemmel, semmiféle visszaigénylésem nem volt, a mh. csinálta az adóbevallást. Mi a fenét fognak rajtam ellenőrizni????????

Nem értem, hogy nekik nem az lenne a fő szempont, hogy minél több adót behajtsanak...??? Akkro meg miért nem alkalmaznak helyszínre menő, terepi felderítőket...????

Csupa költői kérdés... :-s

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 16:42:50

@neccharisnyás útonálló:

bammeg te az én szavaimat, gondolataimat írtad meg :DDDDDD
komolllan .. ilyeneket szoktam gondolni .

persze 1 dolog hiányzik h igazi legyen minden ..
AZ ADÓSOK BÖRTÖNE ... az még nincs, pedig ordíííítóóóóan köllene

be a lakossák minimum 10%-át ide !!!!

grrrrrrrrrrrrrrrr

Jason Bourne 2010.07.21. 16:42:54

@khmm...:
pedig létszám lenne rá 15000 fő dolgozik az apehnél, ezek mind csak iratot gyártanak.
de azt se túl gyorsan. könyvelői hibából 2009-ben valami 10 k-val többet fizettem be.
9 hónap alatt sikerült 5 levélváltás után elintézni és visszafizettetni.

ZWS 2010.07.21. 16:44:22

@khmm...: Mikor fog leesni végre mindenkinek, hogy a politikusoknak nem érdeke az ilyen állapotok felszámolása, és az államapparátust nem arra tartják, hogy pont ezek ellen fellépjen?
Az államapparátus ellenünk van.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.21. 16:48:13

@szorokin:
Volt már arról szó, hogy a nők milyen jó gondolatolvasók. Merre tekeregtél akkor, galambom, virágszálam? Hm, nyuszifül?

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 16:50:27

@Conv:

haddaway hajdú .... ez igazi bukolikus idill
Horatius is megirigyelhetné...
pár kecske hiányzik, amit basznának ill egymást is

@arlequin:
tudom túlteng bennem ....ééés a te feladatod h megfékezd a mételyt, amelyet terjesztek.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 16:51:36

@neccharisnyás útonálló:

kurváztam, 2 nővel, ahogy arlequin javasolta, h csökkentsem a tesztoszterinszintemet....
;DDDD

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 16:54:19

@neccharisnyás útonálló:

de viccen kívül ezt / Dickens, gyerekek a bányában, angolkóros véglények, tbc, ópium..,
kis gyufaárus lányok, és kíntornás szomorú ismétlődő dallammal ../
és majdnem ilyeneket szoktam gondolni a helyzetről ...
:))))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.21. 17:04:28

@khmm...:

Az egyik olvasónk áprilisban bejelentette Hagyót az APEH-nál.
Így nyílt róla egy akta, ki kell vizsgálni.
Határidő: október:
vastagbor.blog.hu/2010/05/14/miki_belefer_egy_zabszem_a_seggedbe

Lassan megy ez ...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 17:09:52

@neccharisnyás útonálló:

"csurig rakva fémdarabokkal....." na akkó legalább keményen megdolgoznak a pézükéé

egyébként is szoktam mondani h vannak naddon dógos cigók is
pl akik sint lopnak
egy síndarab legalább 50 kiló, de inkább több ..
és felszedni, talán még flex is kő hozzá ...
szóval a legkeményebb fizikai munka a sínlopás ..

vannak derék dógos népek mindenfele .... :

2010.07.21. 17:17:20

@zero:Miért nem teheti meg az APEH , hogy a tulajdon alapján vagyonosodási vizsgálatot folytasson le? Semmi más nem kell hozzá, csak akarat, mert a törvényi háttér adott, csupán élni kell vele.Tölem, anno , mikor épitkeztem, az APEH mindenröl papirt kért. Honnan , volt ,van pénzem, örököltem-e, mennyit keresünk a nejemmel, volt -e szoc.polunk, kaptunk-e vállalati kamatmentes kölcsönt, mennyi hitelt vettünk fel a banktól, vagy a takarékszöv.-töl, stb, stb. Ezt 1989-ban csinálták.Akkor a számlákat, az épitési engedélyeket, a tervrajzokat, és mindenféle papirokat( hagyatéki, vállalati, banki )bekérték, megvizsgálták és ráütötték a pecsétet, hogy az APEH által ellenörizve. Mindez 3 napig tartott, amin ott kellett lennem.Ma vajon miért nem lehet megtenni? Vagy nem akarják? Vagy talán sok-sok "csókos" bukna be a haverok közül? Én az APEH helyett megcsinálnám. Annál is inkább, mert ugyis gátakat kell épiteni.Erre még ezek is jók,lapátolni, talicskázni tudnak. Ha pedig nem, akkor majd megtanulnak.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.21. 17:18:00

@szorokin:
A büdös francokat dolgoznak! Ő a főmufti. Ő teszi zsebre a pénzt. A sok szakadtgatyás csóringer az, amelyik felmászik a póznára a villanyvezetékért meg lecsavarozza a kocsik lökhárítóját.

Nemtom miért kéne hogy kiakasszon, hogy útszéli pillangókat kergetsz. Kedves egészségedre. Láttam már elég arcot, akikre ráfért volna, de akkor se.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.21. 17:21:06

@neccharisnyás útonálló:

vajda ?

"hogy útszéli pillangókat kergetsz." egyébként csak House-os poén vót :P

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.21. 17:33:36

@szorokin:
Á, csak valami területi illetékes. Vajdáknak nincs már szava. Csak ezeknek az újgazdag self-made men csoportnak. Vagy a vajdák is az ő kegyeiket keresik a lovetta ürügyén. Gondolom. Annyira nem látok bele És igazság szerint nem is akarok.

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2010.07.21. 18:21:09

Nem akarok beleugatni, de látott már valaki gárdás tüntetést egy ilyen vállalkozó villája előtt?

Szerintem úgy vinné el őket a yard mint a szél... XD

Szánalmasak!

groggil 2010.07.21. 18:56:46

@LiberGon:
LiberGon 2010.07.21. 12:11:27
"Nem értem, hogy itt miért fontos cigányozni és hangulatot kelteni kedves laspalmas."

Laspalmas helyett válaszolok: azért, mert már a tököm zsúfolásig tele van azzal, hogy egymás után derülnek ki az infók azokról a dolgokról is -hogy itt is cigány, ott is cigány az elkövető-, amiket korábban akkora nagy vehemenciával próbáltak a magyarok nyakába varrni a balliberális sajtóban! Mert mi volt eddig? Nagy vonakodva elismerést nyert (kikényszerítette az élet és a Jobbik...azért ezt az érdemét ne vitassuk el), hogy az erőszakos rablások, a garázdaságok, a zseblopások, trükkös lopások, lincselések, stb., stb. igen nagy részében cigány az elkövető, de...igen, de: ott van a sok "fehérgalléros" csalás, ahol magyarok az elkövetők, és szegény cigányok ilyen szintig nem tudnak eljutni, ezért kénytelenek szegénykéim lopni és rabolni! Erre kiderülnek: a szocpolos házak (cigány vállalkozók), itt: cigány vállalkozók...nagyon elegem van ebből!!!
Most már tényleg kíváncsi lennék, mennyi -kategóriákra lebontva- a cigányok aránya minden bűncselekményfajtánál! Gyanítom, egy újabb kommunikációs légvár dőlne össze! Nagy meglepetés lenne pl. a drogokkal kapcsolatos bűncselekmények vonatkozásában is, amit eddig szintén a magyarok nyakába varrtak, például!

Egyébként tényleg legyen már egy mozgalom! A valóban szembeötlően tufa, gyökér, tanulatlan, ordenáré kancigányokat és kanmagyarokat nyomjuk már fel az APEH-nél, több 100 ilyet egyszerre! Egyrészt: médiahekknek sem lenne utolsó, másrészt valamit lépniük kell rá! Egy országos blogon nem lehet ezt megszervezni, értelmes emberekkel? Nyomon követve a fejleményeket is? Vastagbőr, nem gondolkodol egy ilyenen?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.21. 19:08:04

@LiberGon:
ezzel? :)
" LiberGon 2010.07.19. 13:19:32
@Picsácska: Valami nigger, nem mindegy? "

és ezek után számon kéred, hogy megnevezik egy bűnöző származását? :))))))))))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.21. 19:08:42

@Conv: 10 perccel az után, hogy egy másik blogban niggerezel? :)

turcsány karcsi elvtárs 2010.07.21. 19:41:33

libergon csak egy trollocska.

a poszt egyébként tökéletes bepillantást nyújt a tipikus zs és c üzleti mentalitásba.

Sátán meg a Jocó 2010.07.21. 20:24:46

@khmm...: ugye most álnaivkodsz?

Kinél számíthatnak a APEH/neoÁVÓ/EgyébHatóság emberei egy kis fizetéskiegészítésre, szerinted?

Olyan vállalkozónál, aki BMW-vel, kiló fux-szal érkezik a megbeszélésre, vagy annál, aki szabályosan vezetett papírokkal?

Na, ez a költői kérdés...

tudi 2010.07.21. 20:49:57

Azt a kurva mindenit, ez így elég erős volt, és én még örüljek, hogy egy hétvégi ügyeletért 1 szabadnapot kapok és legalább viszonylag jól megfizetnek, sajnálom ezeket a szerencsétleneket, akik dolgozni akarnak, de kihasználják a végletekig őket.

Kartal (rezervált) 2010.07.21. 21:08:27

kicsit ide tartozik:
„Soha nem felejtem el, mikor kihívtam a bonyhádi rendőröket, mert a cigányok majdnem megölték a barátomat a születésnapi bulimon, akkor a bonyhádi rendőrcsaj azt mondta, hogy: „Ha még egyszer kihívtok minket, akkor téged viszünk be csendháborításért mert buliztok, és jegyezd meg: a cigányokkal nem csinálunk semmit, mert NEM LEHET!"
Forrás: www.teol.hu/tolna/kek-hirek-bulvar/soha-ennyi-rendor-meg-nem-volt-mint-most-317807

Kartal (rezervált) 2010.07.21. 21:24:02

@Vidéki: jajj, ne hülyéskedj! A szadeszt is az mszmp hozta létre, mint álellenzéki pártot, ez horn gyulánál teljes egészében ki is derült. A szadesz igazából egyedül a magyarság ellenzéke volt...

@jozicsenko: pontosan így látom én is. Elkeserítő, de ennek az országnak már most vége. Csak a lendület viszi még - egy darabig.

2010.07.21. 22:21:08

@zero: Ó, az ilyesmit nem nehéz kimagyarázni. Sok ismerősömnek lett úgy lakása, hogy kölcsönt kapott rá a kedves szüleitől. Olyat, amelyet édesanyja 120. születésnapján kell egyösszegben visszaadnia. És kész. Ne félj, egy olyan dörzsölt cigánynak, aki egy a postbelihez hasonló illegális foglalkoztatást tető alá tud hozni, tuti van valami ilyesmije is, hogy betömje vele az apeh pofáját.

zsoltix 2010.07.21. 22:59:53

Csak roviden annyit a temahoz, hogy dolgoztam mar olyan helyen, ahol vallalkozon keresztul foglalkoztattak kolcsonmunkaerot, eleinte tenyleg csak idoszakonkent, aztan allando jelleggel. Tobbet kerestek ugyanazzal a munkaval, kevesebb vegzettseggel, mint mi, a ceg altal foglalkoztatott allando dolgozok. Nem ujkeletu dolog ez.

groggil 2010.07.22. 00:52:04

@csernaja obca:
Akkor szépen lehet az anyja ellen indítani a vagyonosodási vizsgálatot, ahonnan a "kölcsönt" kapta...

Vidéki 2010.07.22. 06:03:29

A cikk kiválóan rámutat arra a képtelen helyzetre, amely lehetővé teszi azt, hogy a törvények kijátszásával bűnözők hogyan képesek gazdagodni, és a lebukást kikerülve ezt a gyakorlatot szinte háborítatlanul folytatni.

A cikk rámutat arra , hogy ezt az állami szervek impotenciája teszi lehetővé.

Figyelmünket elkerüli azonban, hogy létezik egy testület a Magyar Szakszervezetek Országos Tanácsa, akiknek a munkavállalói érdekeket kellene elvileg képviselni. Vezetőik nem kenyéren és vizen élnek.

Mégis azt tapasztaljuk, hogy ingerküszöbüket nem érik el a cikkben említetthez hasonló esetek, melyek a dolgozói érdekek súlyos sérelmével járnak.

Noha az ilyen esetek feltárása az ő feladatuk is lenne, ők kényelmesen ülnek karosszékeikben és hizlalják elnehezült feneküket.

2010.07.22. 06:33:30

@groggil: Aki erre azt mondja, hogy az elmúlt hatvan év alatt ezresenként összespórolta a párhnacihába.
@zsoltix: ja, ja, nekem is volt olyan multináci munkahelyem, ahol a próbaidőre kölcsönmunkásként lehetett menni, mert nem volt kedvük az egy-két hét után felmondó dolgozókat bejelentgetni-kijelentgetni.

groggil 2010.07.22. 10:22:01

@csernaja obca:
Azt azért te is tudod, hogy nem így működik...évről-évre több vagyonosodási vizsgálatot indít az APEH (más kérdés, hogy nem a fuxos cigánygenyák ellen)...ezek egy elég nagy része sikeres....bemondással (anyuka végigspórolta) nem lehet alóla kibújni, különben már megszüntették volna az egész eljárási lehetőséget...

Szóval védheted itt hülyeségekkel, meg okoskodhatsz, meg szkanderozhatsz feleslegesen: ha lenne rá akarat, meg lehetne fingatni a fuxos kanokat. Az értelmetlen -és a rálátásod hiányára- alapozott vitát lezártnak tekintem.

2010.07.22. 22:17:09

@groggil: Hát az azért elég érdekes lenne, ha egy hetven-nyolcvan éves embert egész élete gyűjtő munkájával kapcsolatban iratokkal kívánnának elszámoltatni. Te képes lennél ilyesmire? Mert én aztán nem! Már az egy hónappal ezelőtti vaterás ügyleteimről sincsen semmilyen iratom, nem is emlékszem már rájuk, ha holnap nekem szegezné a hatóság a kérdést, hogy "miből tankolta teli kisfityójának 30 literes tartályát július 22-én, már kattanhatna is a bilincs a kezemen. :) Bár abszurdisztánban még ez is előfordulhat.

Viktus 2010.07.22. 23:39:08

Három vállalkozó meglátogat egy múzeumot. Észreveszik, hogy a bejárati ajtó javításra szorul, így hát mind a hárman felajánlják, hogy megszervezik a munkálatokat a múzeumnak.
Az első felméri az ajtót, felír néhány számot, majd közli:
- Azt hiszem, 90.000 forintért meg tudnám csinálni. 40.000 az anyagköltség, 40.000 a munkások bére, és 10.000 lesz az én hasznom.
Józsi, a második vállalkozó szintén méricskél a múzeum ajtaján, számolgat, aztán ezt mondja:
- Szerintem ki lehet hozni 80.000-ből is. 35.000 az anyag, 35.000 a melósok, és 10.000 nekem.
A harmadik odanéz zsebretett kézzel, és foghegyről odaveti:
- 280.000 forint.
A múzeum munkatársa teljesen elhűlve:
- Hogy jön elő ekkora összeggel, amikor meg se nézte rendesen, hogy mit kell csinálni, mint a többiek!
- Roppant egyszerű: 100.000 magának, 100.000 nekem, a munkával meg megbízzuk Józsit.

süti beállítások módosítása