Skip to content


       Szűrés lista

Nem elég az ítélet, be is kéne tartatni

Tegnap ordító főcímek mindenhol: "Halálra vertek egy férfit egy falunapon"
Nyugodtan lehet köpködni, de elsőre 'egy népes társaság' jelent meg lelki szemeim előtt...De most nem erről volt szó, hanem egy másik ismert jelenségről: a keménykedő biztonsági őrről.


"Az esetről az RTL Klub híradója számolt be kedden. Kovács Viktória, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) sajtóügyeletese megerősítette a csatorna információit és elmondta: az eset még vasárnapra virradó éjjel történt a helyi általános iskolánál. Egy szóváltást követően bántalmazták a férfit, aki a helyszínen életét vesztette.

A rendőrség szerint az esettel összefüggésbe hozható egy 35 éves soltvadkerti férfi, Veszprémi Tibor Zoltán, aki a rendezvényen biztonsági őrként dolgozott. Mivel a rendőrség egyelőre nem találja, ellene kőrözést adtak ki - mondta a szóvivő.

A PMRFK ismeretlen tettes ellen nyomoz halált okozó testi sértés megalapozott gyanújával."

 

Ma aztán meglett a keresett személy, no nem elkapták, hanem feladta magát. Tök rendes, nem? Persze nincs új a Nap alatt, Abszurdisztán most a rendőrség sajtóközleményéből kacsintott ki ránk.


" Feladta magát (PMRFK)
2010.08.11. szerda 13:16

 

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnügyi Osztálya eljárást folytat halált okozó testi sértés bűntett megalapozott gyanúja miatt - fogva tartása mellett - V. Tibor Zoltán ellen.

A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint az elkövető 2010.08.08-án a hajnali órákban egy szentlőrinckátai általános iskolában tartott falunapon kialakult rendbontás alatt bántalmazott egy 36 éves helyi lakos, aki a helyszínen életét vesztette.

Az eljárás során megállapítást nyert, hogy a bűncselekményt, az akkor biztonsági őrként dolgozó V. Tibor Zoltán 35 éves soltvadkerti lakos követte el, aki 2010. 08. 11-én a délelőtti órákban önként jelentkezett a főkapitányságon. A férfi a bűncselekmény elkövetését részben elismerte.

Tekintettel arra, hogy a gyanúsítottat más ügyben letöltendő szabadságvesztésre ítélte a bíróság, nem kezdeményeztük előzetes letartóztatását. A szabadságvesztés letöltését a férfi a mai nappal megkezdte.

 

Pest Megyei Rendő-főkapitányság"

 

 

Vagyis elkövetett valamit, letöltendőre ítélték, de nemhogy nem vonult be, még dolgozott is?! Valami nagyon nincs rendben a rendszerrel, mert ha nem verte volna halálra azt a férfit vasárnap, V. Tibor még mindig napozna, dolgozna, boltba menne...Mióta tartott ez az állapot? Mi értelme van így az eljárásoknak, ítéleteknek, ha nem tudják betartatni? Óriási baromság, hogy úgy hívják meg az elítélteket a börtönbüntetésük kezdetére, mint valami szülinapi bulira. Nehéz elképzelni, hogy felírják szépen a naptárukba, beállítják a telefon emlékeztetőjét, leszervezik a fuvart, majd indulás előtti este becsomagolják a bőröndöt, és a Nagy Napon szépen elindulnak...

Maximálisan egyetértek Áder János ötletével, hogy az előzetes letartóztatás maradjon fenn addig, amíg a büntetőeljárás jogerősen nem fejeződik be. Sokkal egyszerűbb lenne akkor, csak egyik épületből kéne átkísérni a delikvenst a másikba, és lényegesen csökkenének az esélyei az elszökdösésre, pláne munkavégzésre.

Utálom a kabarét.

 

 

Címkék: rendőrség társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr162214919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paradigma 2010.08.11. 17:24:35

Hja kérem, abban az országban, ahol a lakosok 3/4- e nyugdíjas, közalkalmazott vagy biztonsági őr, előfordul az ilyesmi.
Nem lehetne ezt a "szakmát" vmilyen minimális feltételhez kötni a 8 általánoson meg a gyorstalpalón kívül? Vagy akkor a jelenlegi állomány nagy része alkalmatlan lenne?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.11. 17:24:57

Ide is beírom amit a másikhoz.:
Azért ez a rendszerváltás elég szarul sikerült.

2010.08.11. 17:25:56

Egy büntető eljárás Abszurdisztánban akár évekig is húzódhat. Ha végül kiderül, hogy a vádlott ártatlan, hogy kárpótolod, hogy közben tönkrement a vállalkozása, elhagyta a felesége, beköltöztek az önkényes lakásfoglalók a hajlékába stb stb. Tetten érés vagy részletes beismerő vallomás esete persze más, de egyébként nem vagyok róla meggyőződve, ha helyes lenne, ha bárkit le lehetne csukni előre meg nem határozott időre légből kapott vádak alapján... egy-két rosszakarója mindenkinek van...

2010.08.11. 17:28:18

@Tigeri: Na ja. Az előző rendszer problémái közül bizony egyet sem oldott meg, de haj, mennyi új problémát generált... ezt bizony elkúrták. De nem gyurcsányék, hanem még antallék.

Marcellusca 2010.08.11. 17:29:40

Hát, megint csak ismételni tudom magam: azbesztmegbasz... !!!!!

Megfingatnám azt az örző-védő céget is, amelyik alkalmazta!
Ugyanis feddhetetlennek kell lennie az őrnek!!!
Nemhogy aktuális letöltendője van.

Miért nem lehet az ítélethozatalkor egyből a sittre vinni, aki letöltendőt kapott?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.11. 17:36:53

Mi volt a más bűncselekmény?
@csernaja obca: Igen itt jön az,hogy minél gyorsabban vizsgáljanak ki egy ügyet.

Marcellusca 2010.08.11. 17:40:23

@Tigeri:
Ide is beírom amit a másikhoz.:

@Tigeri: Mé'?
Vót rendszerváltás? :DDDD

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.11. 17:50:02

@Marcellusca: Az ítélet után mindig van valamennyi haladék, amíg az elítélt el tudja intézni aktuális személyes ügyeit. Nem az a megoldás ha azonnal bekasztlizzák és esetleg függőben lévő fontos ügyeit elbukja. És ha kap pl 2 hónap haladékot, akkor is élnie kell valamiből, tehát ideális esetben dolgozik tovább a munkahelyén.

Másrészt szerintem a bötönök telítettsége is az oka annak hogy nem a lehető legrövidebb időn belül vonulnak be az elítéltek.

Szerintem ezzel a gyilkossággal az a legnagyobb baj, hogy az elkövetéskor a gyilkosnak már ülnie kellett volna egy másik bűnügye végett, de nem vonult be a meghatározott napon.
Kérdések:
1. miért nem vonult börtönbe ez az ember a nevezett időben?
2. miért nem állították elő azonnal a körzethez tartozó rendőrök?

órarugógerincű felpattanó 2010.08.11. 17:52:11

Arról nem is beszélve, ha a helyén lett volna a börtönben, akkor nem halt volna meg egy ember.

arlequin 2010.08.11. 17:56:03

@Tigeri:
"Azért ez a rendszerváltás elég szarul sikerült."

már akinek. HAHAHA

@Marcellusca:
"Miért nem lehet az ítélethozatalkor egyből a sittre vinni, aki letöltendőt kapott?"
na ezzel tudok egyetérteni. zeroval ebben az esetben nem. inkább setét sarokkal/rablóval/földdel/farokkal. ezzel a képcsöves csernajával.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.11. 17:58:07

@arlequin: Jó,ez nekem is eszembe jutott.De a többségnek nem annyira jött be.
Akik a nahy német autókban ülnek azoknak igen.

jani888 2010.08.11. 18:59:02

-Jogerősen el van ítélve,de dolgozhat biztonsági őrként !!! Nem lehet túl szigorú feltételekhez kötni a biztonsági őr képzést, mert akkor kevesen lennének aképzésen. Mi lenne akkor a sok nyugdíjas rendőrtiszt,katonatiszt ( akik a képzést adják)--zsíros nyugdíj-kiegészítésével.

Énbagoly 2010.08.11. 19:11:07

Általában együtt szoktam érteni az itt posztolókkal, de most csak részben.
Persze, ennek az embernek már a börtönben lett volna a helye, ezzel senki sem vitatkozik.
De az előzetes letartóztatás végtelenné nyújtásával nem értek egyet.
Magyarországon élünk. Nem tudom, hány ember volt nálunk előzetes letartóztatásban , akiről később kiderült, hogy nem is követte el azt, amivel vádolták. És gondolj bele, milyen érzés lehet, hogy ártatlanul börtönben ülsz. És a végét sem látod, mert nálunk az igazságszolgáltatás még mindig gyalázatosan lassú.
Szóval, ártatlanul ülsz előzetesben 1-2-3 évig is esetleg. És még ezt is megnyújthatnák? Ezalatt teljesen tönkre tehetik egy ember életét.
Utána hogyan lehet újrakezdeni? Hogy lehet egyáltalán ezt épp ésszel kibírni? Hogy nem találkozhatsz azokkal, akiket szeretsz. Bűnözők között ülsz, miközben te tudod, hogy semmit nem csináltál.
Inkább tegyék már végre rendbe ezt a kib.szott magyar bírósági rendszert, és a rendőrséget, mert mi az, hogy 3 év alatt nem születik ítélet?

Horizont 2010.08.11. 19:13:27

Ne nevessetek ki de nekem az a hasonlat jutott eszembe 3 gyerekes anyaként, hogy mi lett volna az én gyerekeimből ha amikor rossz fát tettek a tűzre és én nem azonnal hanem jó egy hónap múlva adtam volna nekik a büntetést. Így nem is értem van-e valami értelme, nevelő célzata a börtönbüntetésnek??
Aki halálra gázolta a rendőrt annak is meghívója volt, de nem vonult még be. Megáll az ember esze.
Egy ilyen barom állat és a rendszer hibája miatt nem kéne általánosítani a biztonsági őrökről. Azok között is akadnak rendes jó munkaerők.
Én azért elvárnám a Fidesztől, hogy a 2/3-a tudatában nyomuljon már és alkosson jó törvényeket.
Jó nagy hülye vagyok én igaz??:)))

arlequin 2010.08.11. 19:32:25

@Horizont: az drága hölgyem, mindahányan azok vagyunk.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.11. 19:36:55

gondolom valami cég alkalmazásában állt a jóember. a cégnél nem tudták, hogy büntetett előéletű?

Nem úgy van, hogy személy és vagyonőri vizsga büntetlen előélethez van kötve, illetve azonnal megszüntetik a vagyonőri engedélyt, ha büntető eljárás indul ellene?

Itt nem a jóember a hibás, azért mert nem vonult be, és dolgozott, hanem a yard és a cége.

Ettől függetlenül, mivel szakmai képzést kapott, és hivatása közben, a vizsgán tanultakkal, (arányos mértékű védekezés, elhárítás) ellentétesen cselekedett, azt hiszem simán lehetne előre megfontolt szándékkal elkövetett emberölést a nyakába varrni és mivel visszaeső bűnöző, a három csapás elvét alkalmazva a legsúlyosabb büntetést kellene rá kiróni.
A többi bűnöst (területileg illetékes rendőri vezető és a cégvezető, szintén mehetne ülni mellé, a felelőtlen, hivatását nem végző, törvényszegő hibáik miatt, gyilkosságban segédkezésért.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.08.11. 19:38:33

Megmondom én nektek:mert liberálisaink szerint drága,és mert a zisteni Bajnai mentés közepette vontak el pénzeket és zártak be börtönöket .A rendőr gázolós is ugyanilyen "téma",ez már pár hónapon belül a második eset, amikor nyilvánvalóan a halált okozónak nem szabad lábon lett volna a helye az elkövetés időpontjában !Persze a sors fintora ,hogy ezek az esetek nem demszkyfalva megfelelő pontjain történtek,"megfelelő" emberekkel ,mert akkor talán eljutna a mocskos agyukig mit művelnek.

Áder meg menjen el a picsába,üljön esetleg ő a semmiért hónapokig,ami így is megeshet akárkivel,gondolkodjatok már...

Asidotus 2010.08.11. 19:52:33

@csernaja obca:
Akkor idéznék a poszt, vagyis a rendőrségi közlemény szövegéből:
"Tekintettel arra, hogy a gyanúsítottat más ügyben letöltendő szabadságvesztésre ÍTÉLTE a bíróság," (nagybetű tőlem).
Nem eljárás folyt ellene, hanem már azon túl volt, elítélték, és kellett volna börtönbe mennie. Ülni kellett volna, nem pedig szabadlábon verekednie.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.11. 20:11:09

"Tekintettel arra, hogy a gyanúsítottat más ügyben letöltendő szabadságvesztésre ítélte a bíróság, nem kezdeményeztük előzetes letartóztatását. "
Tényleg? És ha elítélték, akkor mi a faszt csinál szabadlábon?
Nem Abszurdisztán ez, hanem Töketlenország!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.08.11. 20:12:37

Szerintetek alkalmazásban állt? Szerintetek a zőrök hány százaléka áll alkalmazásban? Józsikám, gyere, biztosítani kell, itt most 5000 Ft lesz a 4 óra.
Papírok? Ugyan! Ébredjünk már fel...

Marcellusca 2010.08.11. 20:14:42

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: Tudod mit? Lesz@rom, bazzeg! (Már bocs az erős hangnemért, de ennek ki kellett jönnie. :D)

Ha csak az elmúlt 3 hetet nézem, 2 emberéletet oltottak ki olyanok, akiknek nem az utcán lett volna a helyük.
Ha "csak" 1 lett volna, az is sok!!!

Érdekes, hogy a demokrácia fellegvárában ez nem okoz gondot.
A bíró kimondja az ítéletet és már viszik is az ELÍTÉLTet a sittre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.11. 20:15:18

@Conv: Na akkor az így dolgozók fele mehetne is haza...

Amúgy meg ezek egyéni vállalkozóként vannak szerződve általában.
Ha vannak, és nem tök feketén megy az egész.

arlequin 2010.08.11. 20:15:40

@Blás Sailor von Wolfhausery:

"Áder meg menjen el a picsába,üljön esetleg ő a semmiért hónapokig,ami így is megeshet akárkivel,gondolkodjatok már..."

ÁMEN!

Marcellusca 2010.08.11. 20:17:00

@Horizont: Dehogy vagy Te hülye. Csak naiv! :DDDD

És mindannyian, akik reménykednek, hogy végre jobbá tehetjük/tehetnék a világunkat. :)

Marcellusca 2010.08.11. 20:19:58

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ja, ja.
Pont ezért mondtam, hogy a szervező/biztosító céget is meg kell(ene) cincálni!

Marcellusca 2010.08.11. 20:21:31

@arlequin: ja.
Csak látnám már!

És lehetne folytatni a sort.

Horizont 2010.08.11. 20:24:00

@arlequin: @Marcellusca:
Hahaha egyikőtök szerint igen hülye a másikótok szerint csak naiv:DDDD
Szóval naivan hülye:) Csak annyi jó benne, hogy sokan vagyunk!! De nem elegen:)

Marcellusca 2010.08.11. 20:27:05

@Horizont:
"Szóval naivan hülye:) " - Vagy hülyén naiv. :DDDD

kuki123 2010.08.11. 20:36:47

@laspalmas: ez már nem abszurd

Röhelyisztán

Marcellusca 2010.08.11. 20:37:26

OFF

Hohóóóó, a holnapi Actívban téma lesz a "hazamenekülőkről".
Tuggyátok. A kanadából honvágy mijatt visszatérő romákok.

ON

Rwindx 2010.08.11. 20:38:31

"mert ha nem verte volna halálra azt a férfit vasárnap, V. Tibor még mindig napozna, dolgozna, boltba menne"

Ha ezt a mondatot megfordítod, még mindig igaz és még durvább. Azaz ha nem dolgozna hanem már ülne az ítélet szerint, akkor nem verhette volna halálra azt a férfit.

Marcellusca 2010.08.11. 20:41:32

@Rwindx: Vagy: ha azon a napon nem "dolgozott" volna, akkor nem verte volna halálra azt a férfit és ma is süttethetné a hasát a napon.
És ez is bosszantó!

Csűrhetjük, csavarhatjuk, sajnos a tény tény marad: egy ELÍTÉLT megölt egy családapát!

2010.08.11. 20:47:46

@Tigeri: Antall egy meghatározó politikai egyéniség volt, elindította a privatizációt, eladósítást, a többi meg nem tért le erről az útról, legfeljebb a külsőségek változtak egy kicsit annak függvényében, hogy épp szekfű volt-e vagy narancs.

@Nűnű: én erre reagáltam: "Maximálisan egyetértek Áder János ötletével, hogy az előzetes letartóztatás maradjon fenn addig, amíg a büntetőeljárás jogerősen nem fejeződik be." Természetesen aki nem jelenik meg a megadott időben a börtönkapuban, azt vigyék oda a sünök, belefér az idejükbe két trafipaxozás között. De az, ha én írok egy névtelen feljelentést, hogy Nűnű nyilvánosan tagadta a holocaustot, és x meg íy meg z rá a fültanúk, az ne legyen már elég arra, hogy lesitteljenek, majd pedig mindaddig ott tartsanak, amíg x y és z is felemeli a seggét, és elmondja a bírónak, hogy ő ugyan nem hallott ilyesmit.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.11. 20:52:12

@ColT:
és a vállalkozóijához nem kell az erkölcsi és nem az adja ki az erkölcsit, akinél ott van, hogy éppen körözés alatt áll, vagy büntetett előéletű? :)

még mindig azt mondom, amiatt, hogy dolgozott, nem ő a hibás, hanem a yard és az aki alkalmazta.

2010.08.11. 21:14:05

@Conv: Ez is egy hülyeség, ez az erkölcsi, oszt akinek priusza van, az miből éljen meg, ha se munkahelyre nem veszik fel, se vállalkozást nem csinálhat? Van esélye megjavulni? Aligha... Most arról nem beszélve, hogy egy tiszta erkölcsi csak azt bizonyítja, hogy az illető még sosem bukott meg, nem pedig, hogy soha semmit el nem követett... mert azért ki ne lopott volna legalább egy csomag géppapírt a munkahelyéről, vagy ilyesmi... ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.11. 21:23:59

@csernaja obca:

személy és vagyonvédelemhez minek az erkölcsi, igaz?

Horizont 2010.08.11. 21:32:00

@csernaja obca: Akinek priusza van az még a büntetés után is bűnhődjön azzal, hogy nem akármilyen helyre veszik fel dolgozni az erkölcsijével. Mondjuk fizikai melósnak, akárki akármi is volt előtte. Még szép, hogy nem ugyanott folytathatja. Ja és ne gyere már ezzel a csomag géppapírral:( Ezt mindig ellövöd, hogy senki sem bűntelen. Hidd el azért vannak (vagyunk) sokan akik semmi rosszat nem követtek (követtünk) el. Ez miért olyan hihetetlen neked? Nem is értem.

Horizont 2010.08.11. 21:38:30

Neki biztos volt erkölcsije:((((
"Félmilliárd forintért szerezte meg a Neo FM kereskedelmi rádió 75 százalékát Székely Gábor. Az üzletembert a kormányváltás után menesztettek a Szerencsejáték Zrt. éléről."
Szeretem az ilyen embereket, elgáncsolják őket és ők felállnak egyenes derékkal töretlen erővel, hittel és belehúznak:((
Phej...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.11. 21:40:32

@csernaja obca: Már bocs, de pl. rendőröknél, biztonsági őröknél is alap, hogy büntetlen előélet. És pl. egy boltba pénztárosnak sem veszek fel valakit, aki mondjuk rabolt.

Persze a sikkasztóknak, és stb. is jót tenne, ha elkapnák, és levarrnák őket!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.11. 21:42:02

@Conv: A yard tuti hibás, mivel ha el van ítélve, be kellett volna vinni.
Vállalkozói igazolvány... ha feketén dolgozott, vagy papíron mosogatófiú, akkor nem érdekes az erkölcsi. Vagy jól megkent valakit hogy legyen vállalkozói. Tudod, Abszurdisztán.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.11. 21:43:13

@Conv: Ja meg aki alkalmazta... a magyar munkaadók a jogkövetésükről híresek... :(

sztrovacsek 2010.08.11. 22:34:06

komolyan mondom nem tudok még egy országot ahol ennyi biztonságiőr lenne a lakosság számához képest.

Kicsit Karcos 2010.08.11. 22:56:08

Részvétem, ismét. :(

Néhány észrevétel:

- a munkaadó megkövetelheti a feddhetetlen előéletet a felvételkor, de azt honnan tudná, ha menet közben elítélik? Minden nap nem kérhet erkölcsi bizonyítványt, a bűnügyi nyilvántartásra meg nincs betekintése.

- Áder javaslatával nem értek egyet, amíg az előzetes letartóztatás előrehozott büntetés, és évekig eltarthat. Ne feledjük: az előzetesben lévő ember jogilag ártatlan. Ha a bíróság úgy látja, hogy el kell engedni, azt miért nem lehet elfogadni? Ennyi erővel az ítéletet sem lehet.

- nem tudom, hogy lehetne az ilyen eseteket kivédeni. Az mindenesetre sokat segítene, hogy akit börtönbüntetésre ítélnek, azt a tárgyalóteremből rögtön át is vezetik. Ha nincs hely, csináljanak, addig is inkább engedjenek ki feltételesen egy nem erőszakos bűnözőt, aki letöltötte már a büntetése nagyját, tegyenek rá karperecet, és máris van hely. Még mindig jobb lenne így, mint ahogy most van. Azt hiszem, az erőszakos bűnözőket eleve sokkal szigorúbban kellene kezelni, mint a többieket, én úgy érzem, ez a társadalom elvárása. Egy sikkasztást még meg lehet magyarázni (csak az alkalmazottait akarta kifizetni, vagy csak a családját nem akarta elveszíteni, amikor elkártyázta a pénzt, stb.), de azt, hogy valaki nyereségvágyból agyonver valakit , azt elég nehéz.

wlakos 2010.08.11. 23:03:27

Urak urak! /hölgyek/
A biztonsági cégeknek kik a vezetőik? Hogy lehetne egy céget felelősségre vonni? Milyen hátterük van? Ha na ezen elgondolkoztunk akkor nincs is miről beszélgetni.

Kenguru 2010.08.11. 23:05:29

"A 36 éves áldozat, aki – szemtanúk szerint – egy nőt próbált megvédeni a részegen kötekedő biztonsági őröktől, verekedésbe keveredett a gyanúsítottal, a rendezvény egyik biztonsági őrével. A helybeli férfi egy ütés után holtan rogyott össze,"
www.hirtv.hu/belfold/kek_hirek/?article_hid=334461

"dolgozott" ES meg reszegen verekedett is.

Ennek ellenere a vegtelensegig nyujtott elozetessel en sem ertek egyet.
Harom ev miert nem eleg!? Alakitsak az a birosagi strukturat, tobb birot, kevesebb ugyvedi idohuzast toleralo szabalyokat, tobb eszkozt a es penzt a rendorsegnek.
Akkor eleg lesz harom ev.

Kicsit Karcos 2010.08.11. 23:15:56

@Kenguru:

Szent László Király Dekrétomainak Harmadik Könyve

24. Fejezet a pert halogató birákról

Ha valaki a birák közül harmincz napon tul halogatja a pert, csapják meg.

www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=398

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.11. 23:39:46

@Énbagoly: Egyetértek. Minősített esetben lenne talán értelme.

lampaules 2010.08.12. 00:02:58

nem tudom bennem van-e a hiba, de ez a soltvadkert miért olyan menő hely?
anno haverom pampogott róla valamiért csomót, aztán szávay ágnes kapcsán nem győzék eleget hangsúlyozni, hogy a "soltvadkerti lány". és azóta is csomót hallom itt ott ennek a 7ezres nagyfalunak a nevét. mi van ott?

Kicsit Karcos 2010.08.12. 00:05:32

@esszelelj: az általam ismert legjobb fagyizó és egy klassz strand.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.12. 00:48:22

@Horizont: Az ember nem kutya, hogy ne értse az összefüggést a tettek és következmények között. Mondjuk persze már amelyik. Viszont a bíróságok tuningja amúgy sem lenne megvetendő.

@Kicsit Karcos: Nem csak az erőszakos bűnözőket kéne szigorúbban kezelni, egyszerűen következetesen minden bűncselekményt ugyanúgy.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.12. 01:27:24

@Kicsit Karcos:
@esszelelj:
az ország legjobb fagyija van ott az tuti, és a gázolaj szőkítés központja volt, meg a cukorcefregyártás térségi közponja :)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.08.12. 02:41:56

@Conv: Tényleg jó a fagyi ott!

@laspalmas: Az előzetessel pont az a bajom, ami a halálbüntetéssel, csak kisebb súllyal. Nem értek egyet a sokáig elhúzódó bírósági ügyekkel, tessék a sok idióta üggyel nem a bíróságokat terhelni, és akkor talán születik döntés 3-4 év alatt.
Tegyük fel, hogy te ugyan nem követsz el semmit, de mondjuk a szomszédod igen, vagy épp arra jársz, mikor egy bűncselekményt elkövetik. Gyanúba keveredsz, és a rendőrség letartóztat. Mivel esetleg az ügy olyan természetű (brutális gyilkosság, stb.), előzetesbe kerülsz. Az ügyészség és a nyomozóhatóság szépen gyűjti az adatokat. Ártatlanul ülsz, és Áder kolléga javaslata alapján, ha az ügy elhúzódik 8-10 évig, te ott ülsz ítélethirdetésig, majd miután kiderül, hogy ártatlan vagy, mondanak egy bocsikát, te meg perelheted az államot.
A dolog pikantériája, ha tegyük fel, mégis bűnös vagy, de csak hirtelen felindulásból elkövetett emberölésben leszel bűnös, annak a maximális büntetési tétele 5 év. Tehát ugyan perelni nem perelhetsz, de mivel leülted a büntetésed, ezért a következő fog elhangzani ítélethirdetéskor:
-Ön bűnös! Az ítélet 5 év fegyház, azonban az elítélt az előzetesben letöltötte büntetését. Szabadon távozhat. A bíróság visszavonul.

Ez nem abszurd? Tessék megpörgetni Magyaroroszágon az igazságszolgáltatást. Sokkal fontosabb lenne.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.08.12. 02:45:50

@Kicsit Karcos: Teljesen egyetértek. Kisebb súlyú bűneseteknél legyen inkább házi őrizet, esetleg akár lakhelyelhagyási tilalom. Mondjuk a Kresz-esek esetében. (Cserbenhagyás(nem kell, hogy meghaljon, akkor is bűncselekmény)) Vagy más kisebb maximum fogházzal bűntethető bűncselekmények esetén (max. 2 év). Akár garázdák esetében is jó lehet, ha verekedős vagy, ne menj emberek közelébe, otthon üvöltözhetsz egyedül, ahol senkit se zavarsz. De ez csak ötlet.

alibi6 2010.08.12. 06:24:02

@csernaja obca: Kapjunk már a fejekhez, pajtások! Jelenleg így mennek a dolgok kishazánkban, itt van pl. a Budaházy ... Hogy ezt csak a politikusok szája íze határozza meg kivel lehet/kell megcsinálni az már önmagában gyomorforgató!
Terrorizmus muhaha...

Endrosz 2010.08.12. 08:39:11

"Maximálisan egyetértek Áder János ötletével, hogy az előzetes letartóztatás maradjon fenn addig, amíg a büntetőeljárás jogerősen nem fejeződik be. "

Én pedig Tzimiscével értek egyet, még csak az hiányzik, hogy pusztán gyanú alapján végig börtönben lehessen tartani valakit (mert az előzetes gyakorlatilag börtön). Ha Áder felvetése törvény lenne, holnap előzetesben, vagyis börtönben ülne az összes nem szimpi nemzeti oldali megmondóember mondvacsinált vádakkal, illetve ugyanez lenne a megfelelő kapcsolatokkal rendelkező "pénzcsinálók" ellenfeleinél. Mondjuk Sukórónál a rágalmazóhadjárat helyett büntetőfeljelentést tettek volna az ellenállók ellen (bővebben Bodoky cikkében), oszt' szevasz, nyomozzanak a börtönből, ha tudnak.

Amíg az igazságszolgáltatás ilyen rohadt, addig én ezt egy nagyon-nagyon rossz ötletnek tartom. Például azért is, mert előzetesbe, vagyis börtönbe kerülve veszélybe kerülhet a családod egzisztenciája -- ugye, ha valaki nem a mutyi része, és nincsen túlparti cégekbe meg külföldi bankszámlákra eldugott vagyona . Budaházynak három kiskorú gyereke van, a legidősebb nyolc éves, és a testvérével együtt alapított Szkíta-boltból meg adományokból élnek keservesen (az anyósával találkoztam egy rendezvényen).

Asidotus 2010.08.12. 08:52:32

@csernaja obca:
Tiszta sor, az előzetes fogvatartás kérdésében igazat adok neked. Ha rajtam múlna, nagyon megszigorítanám az előzetesbe kerülés feltételeit (vagyishogy csak nagyon ritkán, erősen indokolt esetben), és nem is tartana sokáig.

esef 2010.08.12. 09:15:59

Ha nem az EU seggét kellene nyalnunk mindenben, akkor én az alábbi büntetéseket osztanám ki:
- a gyilkos őrt alkalmazó cég fizessen tízmilliós összegű kártérítést az elhunyt családjának
- a gyilkos családja kötelezően segítsen be a házimunkába az elhunyt családjánál x éven át évi n órában
- a gyilkost nyilvánosan megkövezni, mint a táliboknál; de előtte szintén nyilvánosan (és pusztán elrettentő célból) levágni mindkét kezét
- azoknak a személyeknek akiknek a hibájából megtehette (törvényhozók, bíróság, rendőrség, bv stb.), hogy nem vonul be, életfogytig tartó kényszermunka (pl. Recsket újra lehetne nyitni...)
Pár ilyen eset után közbiztonság lenne, de nem Don Pintér módra...

esef 2010.08.12. 09:18:23

@Horizont:
Akkor ezek szerint Székelyen keresztül a Hitgyülinek már rádiója is van?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.08.12. 11:06:05

Az előzetes elnyújtásával nem értek egyet, de ha valakit jogerősen letöltendőre ítélnek, azt a bíróságról a rendőr kísérje haza, kapjon egy napot házi őrizetben, hogy elbúcsúzhasson a rokonságtól aztán vigyék direktbe a börtönbe. Nehogy már opcionális legyen bevonulni...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 11:37:10

Namostmeg az a baj hogy dolgozott
Bizonyára a börtönböl volt kinnt dolgozni, mert nem szeretné hogy az állam tarcsa el

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 11:43:33

@Marcellusca:
Nade nálunk ugy van a sittre kerülés, mint kés alá az eü-ben
Várólista!
Csak itt nincs paraszolvencia, itt nem lehet elintézni hogy hamarabb bekerüljön, itt rend van!

Marcellusca 2010.08.12. 12:22:25

@horex: Pedig millen jó lenne! :)
Hamarabb bekerül, hamarabb szabadul.

Spiritmonger 2010.08.12. 12:30:51

laspalmas, eddig azt hittem, hogy van benned értelem, de sajnos csalódtam

minden olyan entitás, aki támogatja Áder kezdeményezését, rohadjon el elevenen, de még lássa, hogy pusztulnak el a szerettei hasonló ocsmány módon!

az a törvény azt jelentené, hogy gyakorlatilag egy embert élete végéig előzetesben lehetne tartani mindenféle ítélet nélkül

én már voltam bent előzetesben teljesen ártatlanul, egy hónapot, mert rossz időben voltam rossz helyen, és éppen az előzetesbírónak rossz napja volt

az előzetes max idejét 3 hónapban kellene meghatározni, életellenes ügyben 6 hónapban, valamint egy ügyet max 1 év alatt végig kellene vinni, vagy ejteni

aki Áderrel ért egyet, az üljön bent 2 hetet, és örökre megváltozik a véleménye

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.12. 14:40:06

Nem írtam le, mert annyira evidens, azt hittem mindenki vágni fogja, hogy természetesen NEM úgy gondoltam az előzetest, hogy akár 10 évig is betartson, HANEM a bíróság, ítélkezés átfogó reformjával, ügyek felpörgetésével (amiről már többször beszéltünk) együtt kéne bevezetni, és egy ügyet max. 1 év alatt le kéne zárni jogerős ítélettel. Legközelebb figyelek ígérem, és minden betűt leírok a fejemből, esetleg lábjegyzetet készítek a posthoz gyk jeligére.

I. P. S. 2010.08.12. 14:40:28

@Énbagoly: Az, hogy a jogászok hülyék, nem jelenti azt, hogy nekünk is annak kell lennünk. Tettenérés vagy különösen erőszakos, esetleg halált okozó bűncselekmények esetén teljesen indokolt az előzetes letartóztatást automatikusan megszigorítani. Nyilván annak is kell valami határt szabni, hogy ne legyenek életük végéig benntarthatók, de azt is ki kéne kötni, hogy az ilyen ügyek elsőbbséget élveznek az eljárás során.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.12. 14:41:05

@Spiritmonger:

Te meg húzd le magad a klotyón a kedves kívánságoddal együtt. Remélem van tesód, hogy anyukád legalább rá büszke lehessen.

I. P. S. 2010.08.12. 14:41:28

@jani888: Azért a büntetlen előélet egy biztonsági őrnél sem lehet túl magas követelmény...

I. P. S. 2010.08.12. 15:52:51

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Annyi előnyünk van, hogy a biztonsági őrt mégiscsak köti a törvény. Tehát ha odamész hozzá, és elkéred a papírjait, akkor vagy köteles felmutatni, vagy pedig megalapozottan tehetsz ellene feljelentést.

Unatkozó nyugdíjasoknak remek sportág.

I. P. S. 2010.08.12. 15:57:16

@csernaja obca: A privatizációval semmi baj nem lett volna, de itt majdnem szabad rablás folyt.

I. P. S. 2010.08.12. 16:11:12

@csernaja obca: Az erkölcsi bizonyítvány alapvetően nem azért hülyeség, mert van, hanem mert az emberek nem tudnak bánni vele. Úristen, ez az ember tizenöt évvel ezelőtt elkövetett valamit, hűha! És annyi a munkanélküli, hogy inkább keresnek helyette valaki mást.

Biztonsági őröknél sem alapkövetelmény, hogy az erkölcsi bizonyítványa tiszta legyen. Aki már tapasztalatból tudja, hogy nem éri meg hülyeségeket csinálni, az lehet, hogy megbízhatóbb, mint aki nem.

I. P. S. 2010.08.12. 16:22:26

@Kicsit Karcos: Abban a pillanatban, amikor elítélték, semmisítsék meg az igazolványát. Anélkül nem dolgozhat. Egy papírt visszavonni pedig nem jár olyan sok adminsiztrációval, mint elkészíteni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.12. 16:37:42

@Kicsit Karcos: a rendőrség aktívan részt vesz a vagyonőri képzésben, minden vagyonőrnek kiállítanak erkölcsi bizonyítványt. amikor elítélik akkor csak vissza kellene vonni és értesíteni a vagyonőri kamarát (van ilyen) akik kötelesek az adott céget értesíteni.
Másrészt egy vagyonvédelmi cég nehogy már ne tudja, hogy az egyik embere letöltendő börtönbüntetést kapott az alatt az idő alatt, míg nála dolgozik :) ezt Te sem gondolod komolyan :)

I. P. S. 2010.08.12. 16:41:37

@Tzimisce: Úgy kellene, hogy a bíróságot két részre osztják: az egyik bíróság a kevés személyt érintő büntetőjogi ügyekkel, a másik a többivel (kevés személyt érintő, de nem büntetőjogi ügyek, illetve a sok személyt érintő ügyek, mint a banki sikkasztások). Így az igazán fontos ügyekre mindig lenne kapacitás.

tudi 2010.08.12. 17:01:44

Azt a mindenit, mindig mondom, hogy engem ebben az országban sok minden már nem lep meg, erre bebizonyosodik, hogy igen mégis van, ami meglep.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.08.12. 21:28:47

LOL b3, ilyen nincs... Itt tényleg mindent lehet.
Azonnali "menekülés közben lelőtték" helyett ez:

index.hu/kultur/zene/fesztival/2010/08/12/az_okozott_kar_eddig_otmillio_forint/

A lényeg:

"A rendőrség idei szigetes büszkesége is megszólalt az Indexnek: a kábítószer elleni osztály megbízott vezetője, Varga Péter viccesen közelítette meg a nem mindennapi fogást. "Mennyit fognak kapni?" - kérdeztem. "Úgy értve, hány tabit?" - kérdezett vissza. Az 500 extasyval elkapott két menekültstátusú férfi ügyét pont ott-tartózkodásunkkor tárgyalta a bíróság előzetesen, 20 év és életfogytiglan közti büntetésre számíthatnak. Később a rendőrség hivatalos közleményéből kiderült, hogy adminisztrációs hiba miatt a gyanúsítottakak elengedték, és szabadlábon védekezhetnek."

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.12. 21:42:32

Valami elkerülte a kommentelők figyelmét. Az eset falunapon történt. Ilyenkor az önkormányzat, mint rendező szerv a faluban élő közmunkásokat jelöli ki biztonsági őröknek. Nekik nem kell fizetni. Nos egy kisebb faluban, mindenki tud mindenkiről mindent. Jó erős gyerek, legyen őr, az, hogy már esetleg voltvalami balhéja nem számít. A közmunkásoktól nem kérnek erkölcsit, mert háromnegyed részeét nem lehetne alkalmazni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.12. 22:06:58

"Nem dolgozhatott volna biztonsági őrként az a férfi, aki egy hétvégi falunapon mellkason rúgott egy résztvevőt, aki azután meghalt - mondta az RTL Híradónak Német Ferenc, a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara elnöke.

A biztonsági őrt ugyanis elítélték, és börtönben kellett volna ülnie év eleje óta, így nem kaphatta volna meg az erkölcsi bizonyítványt sem, ami alapfeltétel a biztonsági őröknél. A Híradó úgy tudja, hogy már korábban is elítélték erőszakos bűncselekmények miatt. A cég, aki a biztosításért felelt, továbbra sem nyilatkozik.

A férfi a gyanú szerint a szentlőrinckátai falunapon egy tömegverekedés közben mellkason rúgott egy 36 éves férfit, aki ezután életét vesztette. Fülöp Tamás, a gyanúsított védője azt mondta az RTL Híradónak, hogy a gyanúsított jelentkezett a börtönben, de semmilyen igazolvány nem volt nála, amivel azonosítani tudta volna magát, így nem fogadták be. "

Azt hiszem, ilyen volt már máskor is, nem ugrik be valakinek? Érthető persze, hogy igazolványt kérnek, mégse a haver, koma, alkalmazott ülje le a büntit, de hazaküldeni??!! Nincs fényképes adatbázisuk? Semmi? Hazaküldik?! elképesztő

Kicsit Karcos 2010.08.12. 22:50:50

@laspalmas: nagyon kemény, mint a Brian életében, ahol az elítéltek felelőssége volt keresztet faszolni, meg a helyére cipelni...

@Conv: honnan tudja meg az őrző-védő cég, hogy elítélték az alkalmazottjukat? Másrészt, ha jól tudom, a legritkább az alkalmazotti jogviszony ebben a szakmában, onnantól meg mi dolga a megbízónak a megbízott cég alkalmazottaival?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.12. 22:56:36

@Kicsit Karcos:
onnan, hogy a yard lejelenti a vagyonvédelmi kamarának, - mivel bevonják az engedélyét ha van lőfegyver viselésre, illetve a priuszt is lejelentik, az erkölcsit érvénytelenítik - az pedig a cégnek, akinél alkalmazásban van az ember.

Kicsit Karcos 2010.08.12. 22:59:29

@Conv: köszi, ezt nem tudtam, sőt ki se néztem ezt az eseményvezérelt megközelítést a rendszerből:) Azt hittem, timerrel oldották meg:)

De az a kérdés még mindig fennáll, hogy mi van, ha nem Gyilkos Urat, hanem Gyilkos Úr egyéni vállalkozót bízzák meg?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.12. 23:00:44

@Kicsit Karcos:
jah a megbízónak semmi, a cégnek van köze hozzá, és a rendőrségnek, meg a kamarának.
emberünktől ha nem vonja be a kamara a cég útján a vagyonvédelmi igazolványát, a legnagyobb lelki nyugalommal dolgozhat, ha nem viszik be leülni a dolgát, akkor nyugodtan dolgozhat. mint mondtam, azért, hogy ez az ember dolgozott, nem ő a hibás, nem a megbízó aki a vagyonvédelmi céget megbízta, hanem a yard, a kamara és a vagyonvédelmi cég aki alkalmazta.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.12. 23:06:05

@Kicsit Karcos: egyéni vállalkozó esetén is kötelessége a kamarának bevonnia a működési engedélyt, és lejelenteni az adóhivatal felé, hogy a vállalkozó jogalapja a tevékenység végzéséhez megszűnt.
ilyen esetben adóhivatal is be be kell hogy vonja az adószámát, és a tevékenységét megszünteti a vállalkozónak.

De ez csak a jogszabályok által előírt útja a dolognak az előzőekben írt alkalmazotti és a most írt egyéni vállalkozói esetben is. persze a gyakorlat soha nem ez, de ez nem a szabályozás, hanem a végrehajtó személy hibája.

( dolgoztam az egyik legnagyobb magyar vagyonvédelmi cégnek amelyik már a vagyonőri kezdeteknél benne volt a jogalkotásban szakmai vonalon, elég sok doksit digitalizáltam be és vittem adatbázisba, onnan az ismereteim )

Kicsit Karcos 2010.08.12. 23:14:03

@Conv: én itt érzek egy jó nagy átfutási időt, amíg elítélik a csókát, ez az info eljut a kamarához, az visszavonja az engedélyt, és ajánlott levélben értesíti a vagyonvédelmi céget. 1-2 hónap lazán elmehet ezzel, nem?

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.08.13. 02:06:34

@laspalmas: Hiába mentegetőzöl, az utolsó bekezdésed pont nem erről szól. Ha AZT gondoltad volna, azt írtad volna, de nem azt írtad, ennyi.

Továbbra is azt mondom, gyorsítsuk fel a jog lassan őrlő malmait, például több ügyész/bíró választásával, és ne csak kihalásos alapon, csókkal lehessen bejutni.

btk282 2010.08.13. 10:01:22

Van némi tapasztalatom az előzetes letartóztatás menetéről.....egy vicc az egész.
Gyakorlatilag, egy nevetséges jogi procedúra...nevetséges szereplőkkel, és itt nem a gyanúsitottakra gondolok. Egy célja van.....kényelmes eljárást biztosit az eljárást folytató hatóságnak. Persze rendet lehetne tenni..de..kinek az érdeke?
Miért lehet valaki biztonsági őr,ha....egy dolgot ne elejtsünk el. Ezeket a cégeket, vállalkozókat a rendőrség is ellenőrzi és az adatbázist is "látja"...de néha az is előfordul, hogy más ügyben körözött személy is vidáman jön megy...az utcán..és néha a rendőrségen is megfordul......

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.13. 10:33:34

@Kicsit Karcos:
én sokallom az 1-2 hónapot, de a gyakorlatot ismerve legyen, annyi simán eltelhet.
Azonban a csókát sztem tavaly ítélték el, hiszen már január óta ülnie kellene. Ez valamivel több mint 1-2 hónap azért :)

kodó tamás 2010.08.13. 22:10:17

nagyon vicces.
simán fizet adót és tb-t. ha lejár a személyije bemegy meghosszabítja.
ha megállítják és nincs izzókészlet akkor jol megbüntetik.
a traffipax határozatot kiküldik neki átveszi és befizeti...
felszámolta magát mint egy céget? magárt sem vállalja a felelősséget osztjonapot?

ez a rendőrség csak DOLGOZÓ cigányok lelövögetésére képes... gratulálunk

pintér is besétált.... most kell bezárni a belügyminisztérium ajtaját gyorsan...

kodó tamás 2010.08.13. 22:16:52

@Conv: leht pintér cégében dolgozott. az más ugye
@laspalmas: azért minden betűt ne irj le a fejedből...
de amit bírósági reformról gondolsz az vicces naivság
erre azt mondom mivel ennek realitása nincs
ezért maradjon kin inkább 1-2 bűnöző, mint az ellnekezője
majd megoldjuk egyedül a saját (köz) biztonságunkat
ugyis efelé megy az ország, hisz semmi nemm működik

a főbíró aszonta gyorsítják az ügyeket, s tudod hogy akarja?
nem lesz legfelsőbb... ok ok szerintem tábla se legyen, sőt
ez a kurva fellebezési jog, csak viszi az időt
na ebben nem hiszek... az egész rendszer romlott...
ez így nem fog menni

süti beállítások módosítása