Skip to content


       Szűrés lista

Korlátozzák vagy javítják a sztrájktörvényt?

Aláírás nélkül került fel az országgyűlés honlapjára egy törvénymódosítás, amitől a szakszervezetek Gaskótól Borsikig összefosták magukat.

A kormányszóvivő akkor cáfolta, hogy a kormány készülne a sztrájktörvény módosítására, de a múlt héten két fideszes képviselő a nevükkel vállalva módosításokkal újra benyújtotta a javaslatot.

A javaslat szerintem jól tükrözi a kormány fél éves tevékenységét: olyan mint egy szabásminta a Burda magazinból, egy sima, egy fordított, egy sima, egy ... A sok elbaszott törvénymódosításra jut ugyanannyi remek törvénymódosítás is, így nagyon "vegyes" a kép.

Kaphatunk ennél szebb karácsonyi ajándékot, hogy a "2008-as év Vastagbőr díjas" Gaskó "gördülősztrájk" Istvánnak belenyomják a busa fejét a latrinába?


"Annál a munkáltatónál, amely a lakosságot alapvetően érintő tevékenységet végez – így különösen a közforgalmú tömegközlekedés és a távközlés terén, továbbá az áram, a víz, a gáz és egyéb energia szolgáltatását ellátó szerveknél –, csak úgy gyakorolható a sztrájk, hogy az a még elégséges szolgáltatás teljesítését ne gátolja."


Mindenki emlékszik a BKV és a MÁV sztrájkokra, melyek megbénították Budapest és az ország közlekedését. Emlékszünk Gaskó gördülő sztrájkjaira, amikor direkt tájékoztatás nélkül igyekeztek a lehető legnagyobb károkat okozni a saját munkahelyüknek és az utasoknak.
Nem véletlen, hogy a MÁV-nál 6 szakszervezet igyekszik "képviselni" a dolgozókat, a BKV-nál pedig 24 ...


Már akkor jelezte mindenki, hogy hiányos a sztrájktörvény, mert nem tartalmazza, hogy kell-e elégséges szolgáltatást biztosítani a sztrájk ideje alatt.

A Népszabadság újságos verziója például ma már a címlapon retteg a "sztrájkjog korlátozása" miatt, az online verzióban pedig már olyan mondatokat ínak, miszerint a "a Fidesz azonban ellenzékben nem tartotta szükségesnek, hogy ezt a kérdést szabályozzák." Mintha az ellenzéki Fideszen múlt volna...

Persze a Gaskó-féle vasutas sztrájkot fel lehetett használni a Gyurcsány elleni offenzívában, a BKV-sztrájk kapcsán is bele lehetett rúgni Demszkybe párat, de már nagyon itt az ideje, hogy pár, milliókat kereső szakszervezetis ne szopasson milliókat.


"A még elégséges szolgáltatás mértékét és feltételeit törvény megállapíthatja. Törvényi szabályozás hiányában a sztrájkot megelőző egyeztetés során kell a még elégséges szolgáltatás mértékéről és feltételeiről megállapodni; ebben az esetben a sztrájk akkor tartható meg, ha a felek a megállapodást megkötötték, vagy ennek meghiúsulása esetén bármelyikük kérelmére a munkaügyi bíróság jogerős határozata megállapította a még elégséges szolgáltatás mértékét és feltételeit."


Vagyis törvénybe rögzíthetik, hogy mi számít az elégséges szolgáltatásnak (hány villamos, hány metró, hány busz, hány vonat közlekedjen), ennek hiányában a szakszervezetnek és a munkáltatónak kell megállapodnia erről. Ha nem sikerül, akkor majd dönt a bíróság:


"A munkaügyi bíróság öt napon belül, nemperes eljárásban, szükség esetén a felek meghallgatása után határoz. A munkaügyi bíróság határozata ellen a közléstől számított öt napon belül fellebbezésnek van helye. A fellebbezést az ügy összes iratával együtt a beérkezése napján fel kell terjeszteni a másodfokú bírósághoz. A másodfokú bíróság öt napon belül határoz."


Tiszta sor: 5 nap az elsőfokú döntés, 5 nap a másodfokú döntés, 10 nap alatt megvan a döntés.

Kara Ákos és Kontur Pár indoklása szerint "a sztrájkjog gyakorlása a közszolgáltatásokat nyújtó munkáltatóknál a még elégséges szolgáltatás biztosításához kötött, amelynek mértékét és feltételeit a sztrájkról szóló törvény a felek megállapodására bízza. A megállapodás elmaradása jogbizonytalansághoz vezet a sztrájk jogszerűsége tekintetében, ezért a Javaslat a még elégséges szolgáltatás mértékének és feltételeinek meghatározását törvényben is lehetővé teszi."

Gaskó szerint "ha a két fél nem tud megegyezni és a bíróság sem tudja megállapítani ennek mértékét, akkor jogszerűtlennek minősül a munkabeszüntetés. Ez a legsúlyosabb pontja a módosítónak, mert ez alkotmányos jogokat sért."

Persze nem közlekedni a gördülő sztrájk miatt nulla információval rendelkezve, az teljesen alkotmányos...

A véleményem szerint a nagy zsaroló potenciállal rendelkező nagy és veszteséges állami vagy önkormányzati vállalatok szakszervezeteit egy kicsit helyre kell tenni, így ez egy korrekt törvényjavaslat.
Nem véletlen, hogy pont Gaskó (MÁV) és Nemes Gábor (BKV) tiltakozik a leghangosabban. Pedig semmi új sincs abban, hogy elégséges szolgáltatást kell nyújtani a sztrájk alatt, ugyanis ez már most is vonatkozik például az egészségügyben dolgozókra vagy a tanárokra, hiszen sztrájk alatt nem zárják be a kórházat meg az iskolákat.

Nézzünk meg egy példát, legyen mondjuk Imre a tűzoltó, Katalin a nővér, Sanyi a váltókezelő, Böbe az Auchan pénztárosa.

Mind a négyen szakszervezeti tagok, mind a négyen fizetik a szakszervezeti díjat, de Imre, a tűzoltó nem sztrájkolhat, mivel a törvények szerint a fegyveres és rendvédelmi dolgozóknak nincs sztrájkjoguk. Ők csak demonstrálhatnak.

Katalin, a nővér sztrájkolhat, de az elégséges szolgáltatást biztosítani kell a betegeknek, így Katalin a sztrájk alatt dolgozna.

Sanyi, a MÁV váltókezelője ha megkapja az SMS-t a gördülő sztrájkról, azon nyomban sztrájkhelyzetbe helyezi magát, megbénítva ezzel egy egész állomást, és egy így egész országrészt. Sanyi leszarja, hogy az utasokból és az adófizetőkből élnek, hogy évente 170 milliárd forintba kerül az adófizetőknek a MÁV, hogyha nem lesz annyi utas, akkor lehet nem kell annyi váltókezelő sem. Sanyi mindezt leszarja, és sztrájkol, emiatt retorzió nem érheti, sőt, lehet még meg is dicsérik odafentről, a szakszervezeti fejesek, hogy milyen ügyesen sikerült egyedül megbénítania egy állomást.

Böbe, az Auchan pénztárosa minimálbérért dolgozik 3 műszakban, hétvégén is, túlóráit nem fizeti ki a cég, sőt, a papírok szerint nincs is semmilyen túlórája, könyörögnie kell, hogy engedjék ki a kasszájából pisilni, vagy a 20 perces ebédszünetére. Bár szakszervezeti tag, eszébe sem jut sztrájkolni, mert tudja, a sztrájk után simán kirúgnák. És talán az is az eszébe jut, ha nincs vásárló, akkor nincs bevétel és akkor nem kell annyi pénztáros sem ... 

 

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr532527516

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki a hülye? 2010.12.21. 08:24:07

Azt terveztem már pár hete, hogy ma, amíg még lehet, egy csinos kis idézetgyűjtemény segítségével megmutatom, kiket és miért is gondolok hülyének, vagy legalábbis az adott megnyilatkozását bődületes baromságnak. El is mélyültem a gyűjtőmunkában, a hírp...

Trackback: Gaskó jutalma 2010.12.20. 12:44:15

 Szegény Gaskó István bizonyára azt gondolta a választások után, hogy most jön el aztán a jó világ a szakszervezeteknek, és személy szerint neki is. Szegény Gaskónak nagyot kellett csalódnia.   Gaskó úgy gondolta, hogy a Fidesz hatalomra ke...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.12.20. 12:20:10

én, ha sztrájkolék, el lennék küldve a fenébe, kereshetnék másik melóhelyet. mivel különbek ők mint én?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.20. 12:21:15

"és a bíróság sem tudja megállapítani ennek mértékét" - ez mekkora lol gaskótól. Mert az ugye majdnem evidens, hogy egy készülő sztrájk esetén a munkáltatónak elemi érdeke, hogy az elégséges szolgáltatás mértékét felfelé nyomja, a sztrájkolóé meg az, hogy lefelé. Megállapodás általában eddig nem volt --> szívjon csak a szolgáltatást igénybe vevő.

Szerintem ez teljesen korrekt eleme lenne, hogy jogerősen 10 napon belül bíróság dönt. És ne aggódj Sztív, a bíróság majd MEG TUDJA állapítani, hogy mi az elégséges szolgáltatás. Te meg elgördülhetsz anyádba.

DArchAngel 2010.12.20. 12:21:20

Tanulságos lehet a GM dolgozók szakszervezeteinek balfaszkodása. Addig elleneztek mindenféle leépítést, bér és kiadásracionalizálást, amíg a GM-nak csődvédelmet kellett kérnie. De nálunk az állami cégeknél ki lehet zsarolni a célokat, mert az állam belenyúl a (mi) feneketlen zsebébe, és fizet. Az államnak - jelenleg - ezzel a pénzzel sem kell elszámolnia senki felé sem...

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2010.12.20. 12:34:38

Azért az non szensz volt, amit az elmúlt években Gaskó művelhetett.
De az ostoba fejével elhitte, hogy a sztrájkokért cserébe, majd Orbán közlekedési minsztere lesz.
Kis butus.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.20. 12:57:21

Mit szóltok, basszus, Uj Péter vezércikkben linkelt titeket!

minimalista 2010.12.20. 13:00:21

Végre egy jó kezdeményezés!
Hogy lehet ezeknek a disznóknak ekkora fizetést adni az érdekvédelemért??
Ha szakszervezeti tag lennék foggal-körömmel harcolnék a gusztustalan mértékű díjazással szemben. Rendkívül káros ez a szakszervezetek szempontjából is, mert teljesen megosztja a közvéleményt velük kapcsolatban ezen zsírdisznók a regnálása.

minimalista 2010.12.20. 13:03:37

@El Topo (Sgt. Elias):
a "szélsőjobboldali propagandagépezet" hááááát, kíváncsi vagyok ezzel a Szerzők mennyire tudnak azonosulni :)
Nem mellesleg U.P. jól megmondat a frankót, szerintem...

Homeoffice 2010.12.20. 13:13:10

Szegény gaskó pityu. Szar lehet most neki.
Azt hitte bízhat viktorékban...
Besz*pta

dr. Aullah 2010.12.20. 13:16:02

Ennél talán még fontosabb lenne a szakszervezetek számát csökkenteni... mi a faxnak kell 24 a BKVnál?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.20. 13:16:03

@minimalista:
Én nem vagyok Zeroékkal rosszindulatú, szerintem ők maguk nem szélsőjobbosok.
Csak szeretik a magas komment/kattintásszámot látni, és úgy muzsikálnak, ahogy a pillanatnyi "jó vendégek" szeretik. Ha jobbikos dumára isznak, akkor azt.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 13:28:12

@El Topo (Sgt. Elias):

Igen, ezzel kezdtem a hétfőt, nagyon nagy cikk lett :)

Marcellusca 2010.12.20. 13:29:17

@Gunther (Regisztrált kommentelő): Nem kicsit! :)))
Sz@r lehet most neki. :)
8 évig szivatta a népet (azt gondolván, hogy ezzel Gyurcsányékat szopatja), azt hitte, ezért majd Viktorkától megkapja méltó jutalmát.

Hát, megkapta. :DDDD

Homeoffice 2010.12.20. 13:32:35

@Marcellusca:

Kérdés az hogy mikor kezdik pityuék a teljes sztrájkot?
Fletóéknál enneka negyegdénél is borult minden...

2010.12.20. 13:43:01

Szerintem ez rohadékság! A sztrájk a dolgozók egyetlen érdekérvényesítő lehetősége a munkáltatókkal szemben. Éppen hogy meg kellene védeni a magánszférában dolgozóknak is ezt a jogát, nem pedig megvonni a maradék szerevezett munkásságtól is. Nem vagyunk rabszolgák! A nemzetigonosztörpe monnyon le!

2010.12.20. 13:45:23

Na persze ezeknek a rohadékoknak nem kell sztrájkolniuk egy kis fizetésemelésért, egyszerűen megszavazzák maguknak. A többiek meg ne is akarjanak ilyet, mi? Szép kis "nemzeti együttműködés" ez, mondhatom. :-(

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.20. 13:46:48

@zero:

És? Látszik valami kattintáscsúcs?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.20. 13:48:09

@Gunther (Regisztrált kommentelő): muhahaha, szerinted szeretné a sztív, ha a sün!dőrök evolúciójának új példányai (az antiterror-sün!ök) egy didergős hajnalon levernék a veséjét? szerintem nem. úgyhogy lapít, mint szar a fűben, tudja ő hol a helye :)))

Marcellusca 2010.12.20. 13:56:18

@Seduxen: Jaaaaajjj, hogy mondhatol illet? :)))
Ezek a sünök mán nem azok a sünök! Azok a sünök a népnyúzógyurcsónyistaszemkilövető sünök vo'tak, ezek meg nemzetinenyisneres rendőrök, ezek nem csinyának olyantat! :)))

Mi van, Te, szemétnáczifaszistafotelforradalmár, letelt a szabi? :DDDD

qwertzu 2010.12.20. 14:07:09

@minimalista: Ha jól megnézzük nem állította, hogy szélsőjobbos.

"és amelyeket a ballib sajtó több felkészült publicistája sorolt a jobboldali, sőt szélsőjobboldali propagandagépezetbe [5]."

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.20. 14:12:12

@Marcellusca: szabi a faszomat azt szabi. betegállomány.

Marcellusca 2010.12.20. 14:28:22

@Seduxen: Hehe!
Nem szedtél elég gyógyszert? :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.20. 14:33:40

@Marcellusca: miután úriember vagyok nem kívánom neked azt, amit én elkaptam. a "csúcs" mondjuk az volt, hogy az antibiotikumnak "hála" újraértelmeztem a "... mint a lakodalmas kutya" kitételt :)))

bandika gazdája 2010.12.20. 15:08:10

Hogy Gaskóról mi a véleményem, azt most hagyjuk! De normális sztrájkjogra igenis szükségünk lenne, csak ahhoz összefogás kellene! Nézzétek meg a franciákat vagy a görögöket! Ha beléjük akarnak rúgni, összefognak! Csak mi vagyunk lábtörlők, meg is látszik rajtunk! Szerinted az Auchan pénztárosnő nem sztrájkolhatna ha az Auchanban mindenki sztrájkbalépne? Mit tudnának csinálni hirtelen?! Ahhoz persze az kellene, hogy mindenki, meg hogy senki ne álljon be a helyükre, meg hogy ne ugassanak a vásárolni nem tudók, mert holnap meg ók lesznek bajban. NA EZ NEM VAGYUNK MI! Így aztán csak blogolgatunk meg fővőgetünk a saját keserű levünkben. Azt kapjuk amit megérdemlünk.

emzperx 2010.12.20. 15:50:52

A sztrájknak épp az a lényege, hogy ha beszüntetem a munkámat akkor az mindenkinek fáj, ergo talán kéne velem beszélgetni.

Ha mindenki csak úgy sztrájkolhatna, hogy az a "még elégséges szolgáltatás teljesítését ne gátolja" akkor a sztájk mint olyan onnantól kezdve egy vicc, maga a sztrájk eszenciális lényege válik értelmetlenné.
Olyan mintha pálinkát csak akkor lehetne forgalmazni ha az nem okoz tudatmódosulást, konyhakést meg csak akkor, ha azzal semmiképpen sem lehet balesetet okozni.

Persze tudom, a Gaskó egy faszkorbács díjas seggfej de hát basszameg, miatta kiherélni a sztrájkjogot az erős!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.20. 16:11:30

sose értettem miért így kell sztrájkolni?

úgy kel sztrájkolni, hogy a közvélemény mellettünk legyen. a máv-sztrájknál úgy kell, hogy a sztrájkvezér kijelenti, hogy a dolgozok sztrájkolnak, a vonatok ugyanúgy járnak, csak éppen a kalauz nem. így a nép jól is érzi magát és feszültségek nélkül konstatálhatja, hogy tényleg rossz fizetést kapnak a mávosok, és tényleg felháborító, hogy a bkv-s szerelők otthonról hozzák a szerszámot.
a döntéshozó ugyanúgy rossz helyzetben lesz, és ugyanúgy a falhoz szorítják, ha nem lesz egy hétig bevétele.
a nép a sztrájkolókat támogatja. hiábavaló abban hinni, hogy felbosszantjuk az utasokat, mert nem lesz járat, és ezzel majd nyomást gyakorol a nép a kormányra. butaság, nem tudom Gaskóék hisznek-e ebben, lehet.

volt is példa vmi hasonló sztrájkra, de nem emlékszem, vki segítsen.

kavinton 2010.12.20. 16:11:46

A sztrájk jó fegyver, csak nem mostanában, mert az kellemetlen PR.

Horizont 2010.12.20. 16:14:10

Pontosan az ilyen megélhetési szakszervezeti vezetők miatt nem azt jelenti nálunk a szakszervezet aminek kéne lennie!Mondjuk nálunk semmi se az aminek kéne lennie. Ha a dolgozók érdekeit képviselték volna eddig is és nem a saját pecsenyéjüket sütögetnék (nem egyedül ők) akkor működhetnének jól, és akkor talán nem kéne könyörögni a pénztárosnak sem , hogy kimehessen pisilni!És ha nem politikai célra használták volna fel a sztrájkolást és nem asszisztált volna némán hozzá az akkori ellenzék önös érdekből, talán lehetne, tehetne az emberekért is. Az más kérdés, hogy az embereknél meg összefogás, szolidarítás nincs! Tehát ki lehet pipálni ezt is. Nincs jó szakszervezet, nincs jó sztrájk, nincs jó érdekvédelem.De hát minek is? Van egy tökéletes kormányunk, tökéletes törvényekkel, tökéletes országban,tökéletes munkáltatókkal, tökéletes emberekkel. Hát ez elég sok tök....

Lone Wolf 2010.12.20. 16:20:47

Rég volt ilyen jó cikketek! :) Maximálisan egyetértek a leírtakkal.

qwertzu 2010.12.20. 16:21:26

@emzperx: A baj az, hogy egy normális sztrájknál előfordulhat az, hogy addig sztrájkolnak, amíg csődbe megy a cég. Az állami tulajdonú monopolisztikus vállalatokkal meg ez ugye nem fordulhat elő. Másrészt ha sztrájkolnak, akkor sztrájkoljanak. De az nem játszik, hogy a vonatok 5%-a jár, és a bérek 99%-át ki kell fizetni.

"a máv-sztrájknál úgy kell, hogy a sztrájkvezér kijelenti, hogy a dolgozok sztrájkolnak, a vonatok ugyanúgy járnak, csak éppen a kalauz nem." Ezt nem engedi meg a MÁV szabályzat. Ha nincs kalauz a vonaton, akkor az nem indulhat el az állomásról.

Mr. Hilter 2010.12.20. 16:33:49

Ez a cikk azért nem kicsit demagóg és nagyon jól tükrözi a magyar mentalitást. Ezért vesztettünk el évszázadok óta minden háborút, mert képtelenek vagyunk a szolidaritásra és az összefogásra.

Kivancsi 2010.12.20. 16:40:01

nagyon helyes ha Sanyika a valtokezelo beint mert rajta kivul senki nem kepes a hulyesegeket megregulazni......
ha o nem sztrajkol es nem benitja le a fel orszagot... baszhatjuk!!
jarhatunk be dolgozni hugyert-szarert mint a rabszogak!!!

Gratulalok annak a hulyenek a vastagbornel aki ezt nem latja at!!!

Koshinae 2010.12.20. 16:41:28

A mór megtette kötelességét, a mór mehet.
(Schiller, asszem)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.12.20. 16:43:17

Gaskón most dejót röhögök. Ahogy elképzelem a fejét, mikor erről értesült...
BTW ki ne derüljön, hogy mikor elkezdik felmérni a BKVnál a buszok műszaki állapotát, pont annyit találnak közlekedésre alkalmasnak, mint amennyit meghatároznak "kötelező minimum"-nak. Akkor a BKV állandóan, bejelentés nélküli sztrájkot tart szolgáltatás címén?

Id. Lencsés István 2010.12.20. 16:46:50

@tesz-vesz: Nekem a FIDESZ szakszervezeti főnöke jut eszembe. A FIDESZ egy igen hatékony sztrájkot folytatott az Országgyűlésben. Emlékezetem szerint csak akkor szavaztak, ha fizetésemelésükről, költségtérítésük emelésről, napidíjukról, ruhapénzükről volt szó. A szakszervezeti vezető be sem járt. Bizony a FIDESZ szakszervezet a legerősebb lett, és 8 év után eredményes lett. Eredményt viszont nem hoz a 8 éves sztrájk megnyerése óta.

Ideggyógyközpont 2010.12.20. 16:47:27

Üdv mindenkinek!

Az volt már, hogy a sztrájkot szervező szakszervezeti vezetők azoktól kapják a fizetésüket, akik ellen tiltakoznak?
Így nehéz hatékony, valóban a dolgozók érdekeit védő sztrájkot szervezni.

turcsány karcsi elvtárs 2010.12.20. 16:52:10

sanyi, a MÁV váltókezelője azt nem veszi észre, h már rég túllőttek a célon és nem a dolgozók a lényeg, hanem gaskóék zsebe

Nyers Fa 2010.12.20. 16:53:07

Az a tíz az tizenöt nap, bár nem sok jelentősége van.

Id. Lencsés István 2010.12.20. 16:53:50

@neccharisnyás útonálló: Ciki lesz az is, amikor Polt Péter kihúzza a parlamenti széket Vona alól. Gaskó nem tanult Torgyán bá esetéből, most majd megtanulja, ahogy Vona, meg a Semjén.

Navrasics is kapkodhat majd, Rogán ugyanis kicsinálja hamarost. A pénz az nagy úr!

tudi 2010.12.20. 17:00:57

Na ez egy helyesnek látszó intézkedés, az igazi gond, hogy akik sztrájkolhatnak, azok ezzel elég jól vissza is éltek, a többi dolgozó meg szív, mert ha jogosan sztrájkolna, akkor akár ez az állásába is kerülhet. Ja a másik felháborító dolog, miért van a MÁV-nak 6db szakszervezete, a BKV-nak pedig 24, mikor 1db mindenhol untig elég lenne, ja és ha jól tudom az átkos nyugaton nem a cégek tartják el a szakszervezeti vezetőket, hanem a dolgozók a tagdíjból, így legalább azoknak az érdekeit képviselik.

gnme 2010.12.20. 17:03:55

Régóta üldögél már ott a Gaskó.
Szövegel, pofákat vág, szedi fel a lét. Meleg van rá, van internetje.

Nem kéne azt a manuszt onnét már kiszabni?

gauche caviar 2010.12.20. 17:09:23

csak én nézném meg Orbán fejét egy januári vasutas+BKV sztrájk idején?
Nekem ennyit bőségesen megérne a dolog. Aztán 2011 második felében meg már be lehet tiltani a sztrájkot is akár. Úgyis az a köv fázis.

Laciii 2010.12.20. 17:10:40

"úgy kel sztrájkolni, hogy a közvélemény mellettünk legyen"
Pontosan.

Nézzük a MÁV-ot, ha előre elmondták volna, hogy nem megy semmi, vagy hogy a 7:15, 7:30, 16:30, 17:00 vonatok mennek és pont akkor OK. Ehelyett az volt 7:10-kor elindulhattál úgy, hogy nincs sztrájk és az állomáson 7:14-kor közölték, hogy de van. Na jó qrva édes anyját annak aki ilyen pofátlan geciséghez asszisztál.

Id. Lencsés István 2010.12.20. 17:12:59

Sajnos tényleg nincs semmi jelentősége a szakszervezeti mozgalomnak. Pont egy olyan emberért nem állnak ki, aki az ország egészéért dolgozott. Kopits Györgyről van szó!

index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/20/az_ujabb_kormanytrukk_mar_celt_er_levaltjak_a_koltsegvetesi_tanacs_elnoket/

Miért szrájkoljon akárki is? Taxi söför, aki csak nyerne egy sztrájkon, gyógyszerész, emarad a haszon? Élelmiszeripari dolgozó, azonnal kirugják? Egyszóval van itt szakszervezet, csak a szakszervezetek célját, saját céljukat nem ismerik. Szintén a kádári rendszer leszármazottai. Orbán ezt tudja, nagyokat röhögnek, és újabb három évig külföldi nem vásárolhat földet, csak azon emberek, akik a 16%-al jól járnak.

Rabszolgák leszünk!

Laciii 2010.12.20. 17:14:28

@gauche caviar:
izééé.... még megnézheted, és a buszok állapota miatt kellene is, normálisan kivitelezve még támogatnám is.

gauche caviar 2010.12.20. 17:17:48

@Laciii: lehet mégsem, mert majd benyújtanak egy képviselői módosítót a mittudomén földtörvényhez, hogy Gaskó Pistána saját döntése alapján emigrálhat, különben kiadják rá a kilövési engedélyt, ezzel is megvédik őt a korai magömléstől.

freddyreal 2010.12.20. 17:20:22

heh, nem gondoltam volna, hogy a fidesz bármelyik törvényjavaslatával egyetértek majd...persze ez is csak egy olyan dolog amit magukért tesznek, de kivételesen ez most jó a kisembereknek is. Rohadjanak meg a sztrájkoló bkv-sok, meg mávosok, már rég ki kellett volna rúgni őket, és rendes, dolgozni akaró embereket felvenni helyettük.

Id. Lencsés István 2010.12.20. 17:27:21

A magyar ökumenikusok a kolontáriaknak adtak szép kínai plüs figurákat, lendkerekes autókat.
Nagyon bosszantó! Magyar terméket nem tudtak adni. Nem volt elérhető sem Rubik kocka, sem Gazdálkodjon Okosan, sem Magyar népmesék könyv, DVD, semmi magyar termék!

red shield rapresentative 2010.12.20. 17:31:55

@hunocska: Én is láttam most a televizióban a hírt. Szép karácsonyi ajándék, főleg a lendkerekes autó egy leánynak, plüss egy fiúnak. Szerinte, a kármentő alap, amit átutalt nem erre kellett volna fordítania. Mondjuk egy konténer Kínából történő beszerzése sem túl drága, dehát meg kell várni, míg egy konténer megtellik, csak úgy szállítják ide. Nem is értem miért tarhál ez a karítatív szolgálat DVD lejátszóért, kolbászért, lisztért, sóért, könyvért a magyar cégektől. Óriási ajándékok.

dr kíváncsivagyok 2010.12.20. 17:33:34

Orbán lelkesen támogatta a"Gaskó féle gördülő sztrájkokat".....most már nem annyira kúl neki... gyakorlatilag nem lesznek sztrájkok, ha a munkáltatók nem egyeznek bele az alapvető szolgáltatásokba,....és miért egyeznének bele ?!

regress 2010.12.20. 17:34:01

gaskó!remélem anyád sűrűn csuklik

bandika gazdája 2010.12.20. 17:36:21

@neccharisnyás útonálló: Nehogy má azt hidd hogy a Gaskót ez majd nagyon zavarja! Ő A pénzét ígyis úgyis megkapja!

öcsi55 2010.12.20. 17:47:04

Pökhendi Borsik,csak a Fidesz kormány alatt szervett sztrájkot.
Gyenge volt mozdonyvezetőnek,nem más szakszervezeti vezetőnek sem.
Remélem a Fidesz, az állami cégek szakszervezeti vezetőinek apanázsát megszünteti!

Kivlov 2010.12.20. 17:49:22

hahahaha.
sztrájkot egy esetben szabadna megengedni: ahogy csinálták valahol (bácskiskunban?) a gyárfoglalók, mert nem kaptak X hónapja fizetést. egyébként, tiltani kéne. pláne ilyen mondvacsinált indokokkal, mint gaskóék és főleg az állami cégeknél! ha nem tetszik valami, lehet keresni másik melóhelyet oszt jónapot...

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2010.12.20. 18:01:45

Sztrájkolni csak ott lehet, ahol szakszervezet is van. De mivel a szakszervezet szó is a kommunizmushoz köthető, ezért csuklóból elutasította a sok paraszt, ezért nálunk a multis vállalatoknál nem alakult. Most meg nincs aki megvédje őket.
Gondolkozni kellett volna "Polgártársak!" S erről az jut az eszembe, ha átcímkézzük a tejet sörre, attól az még tej marad :) Szóval mit is jelent a polgár? Biztos nem azt a több millió embert, akik szalag mellett robotolnak, akiket mindenki kizsákmányol...

flimo13 2010.12.20. 18:02:49

"Kaphatunk ennél szebb karácsonyi ajándékot, hogy a "2008-as év Vastagbőr díjas" Gaskó "gördülősztrájk" Istvánnak belenyomják a busa fejét a latrinába?"

Igen, ha majd felkötik végre a bagázsával együtt!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.12.20. 18:02:56

Középiskolásként átéltem pár sztrájkot,az egy szem délutáni vonatnál a "Sanyik" megmondták a kocsirendezőben melyik lesz a miénk,volt pár jó fej alak,akik kurvára nem akartak sztrájkolni de "muszáj" volt, mert különböző dolgok voltak kilátásba helyezve.

flimo13 2010.12.20. 18:05:41

@bandika gazdája: aztán nézd meg hova jutottak ezzel a fene nagy összefogással, még mélyebbre nyomják magukat a szarba.

flimo13 2010.12.20. 18:08:53

@Mr. Hilter: a vasutasok nem voltak velem szolidárisak, szerinted ezentúl érdekelne engem, ha mindet kibasznák az utcára, és vendégmunkásokat hoznának helyettük? Nem, kurvára nem. Azt még elnézném, hogy alapesetben is szarul végzik/nem végzik a munkájukat, de ballagás idején, karácsony előtt gördülősztrájkolnak, aztán meg van pofájuk szolidaritásért sírni?! Hát lófaszt a seggükbe.

is 2010.12.20. 18:26:29

az Auchanos penztaros meger egy TIT-oktatast: igen, amit az Auchan probal belaszuggeralni az emberek fejeb, lathatoan sikeresen, hogy nem lehet sztrajkolni, mert kirugjak az embert. ez volt a XIX. szazadban az aratoknal is. amig csak egy embernek nem tetszet annyira, hogy ne akarjon aratni, addig persze elkuldtek a picsaba. amikor azonban az aratok 60%-a ott allt, a buza meg meg akart rohadni labon, akkor hirtelen csak lehetett targyalni, meg bert kapni, es meg csak ki se tudtak 60%-ot rugni, mert jovore sem volt masik arato. ez a szakszervezet tortenete, es ezt mindenutt a vilagon megertik. de nalunk harom magyar nem bir osszefogni. ha egy Auchanban MIND a 30 penztaros egyszerre nem venn fel a munkat, sot abban varosban a Tesco penztarosok is legalabbis szolidaritasi szalagot tuznenek ki, vagy egyutt sztrajkolnanak, hidd el, hogy nem tudnanak kirugni senkit. ha nem hiszed, akkor nyert az Auchan meg a Tesco. a XIX. szazadi aratok szintjen nem vagy, es ugy zsigerelnek ki, ahogy akarnak.

egyszerüen 2010.12.20. 18:29:47

Hmm, nem értettem egyett a sztrájkkal, mivel a feleségem nem tudott bemenni dolgozni, kiszámithatatlan volt hogy hazajön e vagy sem. Ja a lényeg aszonypajtás VDSZSZ tag :DDD
Mondjuk neki se tetszett, mert ha nem megy be melozni akkor ugye pénzt se kap, ergo ö külön is szereti gaskot:DD szerintem gasko anyja csuklott

Amugy érdekesnek tartom, hogy nagyon fosik a fidesz, hogy gyorsan benyujtják ezt a javaslatott. Gondolom nemcsak nekem szur szemet. és gondolom azért is nyujtották be mert gasko már mocorog, hogy neki nem jutott konc

Rendesen megvezetik a pornépet

2010.12.20. 18:42:36

@is: A magyar sosem az összefogásról volt híres. Idén nyáron két kollégát nem tudtam megszervezni, az egyik aszondta, neki mindegy a fizetésemelés, mert jövőre úgyis nyugdíjba megy, a másik meg, hogy ő még csak egy éve van a cégnél, neki nincs képe szólni... nem is lett fizetésemelés. Ehhez képest amit Gaskóék meg a BKV-sok csinálnak, az kurva nagy csoda! Nem is értem, hogy lehet többszáz dolgozókat megszervezni... le a kalappal előttük!

Az igazi Trebics 2010.12.20. 18:46:49

"a Fidesz azonban ellenzékben nem tartotta szükségesnek, hogy ezt a kérdést szabályozzák." Mintha az ellenzéki Fideszen múlt volna...

Hát igen, rajtuk múlott:

1949. évi XX. törvény
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA

70/C. §
(2) A sztrájkjogot az ezt szabályozó törvények keretei között lehet gyakorolni.
(3) A sztrájkjogról szóló törvény elfogadásához a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának szavazata szükséges.

Nakedape 2010.12.20. 18:49:45

az a 10 nap nem 15? 5 nap elsofok 5 nap felleb ido 5 nap masodfok
az mondjuk mar sok is vonat nelkul :)

dömpike 2010.12.20. 18:53:35

mi újság emberek? nem izlik a forradalom? Ti választottátok őket, ezt most a ti nevetekben csinálják. Ja hogy nem ilyen lovat akartatok? Nem baj pár cikluson keresztül ezt fogjátok kapni mert bebetonozza magát.

Iustizmord 2010.12.20. 19:00:45

per spec én se értek eyget azzal hogy lehessen sztrájkolni a minimumszolgáltatásokban való egyezség ELŐTT, az ilyen Gaskó-féle bohóckodás bosszantó.

de mi is az "elégséges" szolgltatás? (kinek mi?)

és miért nem 2009 telán nyújtotta be ezt a fidesz?

áh hagyjuk

Dr Kangörény 2010.12.20. 19:08:19

Először is: gaskó rohadjon meg természetesen, amit ő művelt, az egyértelműen visszaélés volt a rosszul megfogalmazott sztrájktörvénnyel.

De: ha a fidesz nem a saját érdekei szerint járna el (hanem az ország érdekeit nézte volna), akkor ezt a javaslatát már 4 éve benyújthatta volna. Persze, amikor az mszp kormányt szopatták gaskóék, az jó volt, de amikor a saját farok kerül a csalán közelébe, már nem tetszik annyira a szitu.

Nem ártana a jelenlegei intézkedéséket úgy nézni, hogy mi lett volna akkor, ha ezeket az mszp vezette volna be. Valószínűleg ugyanolyan sírás-rívás lett volna a jobboldalon a demokrácia ellenes kormányról, mint most a baloldal részéről.

A lényeg, hogy a fidesz ugyanúgy szarik az ország érdekeire, mint az mszp, csak a saját érdekeik számítanak.

tryclops 2010.12.20. 19:20:28

@minimalista: Azért nem U.P. mondta, hogy szélsőjobbos, hanem rákente a bal.lib sajtóra. Nem ugyanaz, még ha az emberek többségének így is jön le. :)

Eltona 2010.12.20. 19:24:53

@Aullah: Szakszervezetek számát nem lehet adminisztratívan csökkenteni, bárki alakíthat, ha az ADOTT ÁLLAMI MUNKAHELYEN ELÉG NAGY POFÁJA VAN, MEG MELLETTE VAN OLYAN TEHETSÉGTELEN, HOGY A SZAKMÁJÁBAN NEM TUD ÉRVÉNYESÜLNI.
Egyszerűen, nem kellene az adófizetők pénzéből jelentős, a Munka Törvénykönyv előírásait sokszorosan meghaladó javadalmazást biztosítani nekik (ha adófizető vagy, Te is hizlalod a Gaskót, fizeted a luxus, több szintes házában pl. a lift költségeit). Ha ez nem lenne így, nem tudna kialakulni sok kis szakszervezet, nem megélhetési szakszervezetisek lennének.

Jurganov 2010.12.20. 19:38:21

@Mr. Hilter: tökéletesen egyetértek. szvsz zero fel tudja érni ezt a helyzetet is, csak provokálni akar ezzel a durva hangvételű cikkel. ha nem akkor az gáz...

@flimo13: gondolom eljutottál odáig agyban, hogy amennyiben ezt megtehetik/megteszik velük akkor veled is megtehetik, amennyiben nem-akkor talán gondolkodj el azon, hogy amikor így gondolkodsz akkor magad/gyerekeid alatt vágod a fát. és még örülsz is :) ez benne a szép. :)

flimo13 2010.12.20. 19:54:13

@Jurganov: mit tehetnek meg velem? Megszüntetik más munkahelyek nem létező vagy teljesen jelentéktelen szakszervezeteit? Mert hogy a MÁV, BKV szervezetein kívül nincs életképes szakszervezet idehaza. Szüleim tanárok, jó sok éve volt egy egy napos sztrájk, annyit értek el vele, hogy nem kaptak meg egynapi fizetést, a gyerekek meg örültek. Én se olyan helyen tervezem elhelyezkedni, ahol lenne értelme sztrájkolni. A VDSZSZ ráadásnak olyasmit követelt (MÁV Cargo), amivel minden magyar állampolgárt megloptak volna, és semmi joguk nem volt rá. Szóval ha szopnak, csak örülni fogok. Ha meg a gyerekem vasutas lesz, hát az lesz a legkisebb bajom, hogy nem sztrájkolhat.

sárkányfő 2010.12.20. 19:54:43

@is: bocs, de szerintem neked fogalmad sincs mi folyik a tesconál. bármiféle sztrájk nélkül is folyamatos a kirúgás-új ember felvétel, minden indok nélkül is, pusztán azért, hogy mindenkinek világos legyen: kuss a neved. 30 embert is kirúgnak simán, ott áll sorban mögöttük 300, akik bármikor boldogan beállnak.
ráadásul ezek kiskeresetű szegény emberek, max egy érettségi, nagyon örülnek ha van melójuk, a gyereknek kell a pénz a tankönyvre, apuci kórházban, a konyhában omlik a vakolat, apuci vagy iszik vagy munkanélküli szakmunkás, stb... kis empátiát. oké, nyilván vannak kivételek, de ebben a szar szerencsétlen országban milliók vannak a szegénység börtönében.
és a szegény embereke egyszerűen nincsenek abban a helyzetben, hogy járassák a szájukat, hogy kockáztassák kis keresetüket. és olyan sem nagyon van köztük, aki ezt megszervezné, aki ilyesmire képes nem pénztáros a tescoban. márpedig szervező, hangadó nélkül, aki képes lenne helyt állni az eleve hátrányos, _kiszolgáltatott_ alkalmazotti pozícióban a főnökség akcióival szemben, ilyen ember nélkül nem megy. és csoda folytán akad ilyen ember, azt vagy kirúgják, vagy, ha alkalmas, kinevezik főnöknek, és ettől kezdve ő maga keni el a rebellisek száját.

nem a legcsórobbakon, legkiszolgáltatottabbakon kéne számon kérni a sztrájkot.

maxwell murder 2010.12.20. 19:59:38

vastagbőr! én igazából ezzel kurvára nem értek egyet. már nem azért,de a sztrájk nem azért van, hogy nyomás alá helyezze a vállalatot, hogy a munkavállalók követeléseit teljesítsék? ha közben működik a vállalat elégségesen, akkor hogyan lesz nyomás rajtuk? én elhiszem ,hogy nektek gáz, ha nem tudtok bemenni a munkahelyetekre dolgozni,stb stb, de akkor a sztrájknak semmi értelme. Hát ez régen is így működött, nem értem mi bajotok. Franciaországban is szinte minden évben áll a bál 1 hónapig.

Jurganov 2010.12.20. 20:05:18

@flimo13: értem. vagyis ha nekem nincs másnak se legyen. így már képben vagyok :) az meg, hogy jogos vagy jogtalan-e a máv cargo-ból igényelt rész, nos azt majd a bíróság eldönti ne te vagy én döntsük el itthon :)

flimo13 2010.12.20. 20:08:45

@Jurganov: bíróság? Mégis mi köze van annak ehhez? Úgy kibasznák őket a hóra ha ilyet akarnának, hogy öröm lenne nézni. Az álláspontom meg rosszul látod, a VDSZSZ a gusztustalan magatartásával ásta el magát nálam. A BKV ugyan úgy rosszul érintett, de ők legalább normális célokért, normális formában, előre bejelentve tették. Ha valakinek többlettjoga van, és gusztustalanul vissza is él vele, akkor igen is örülök, ha elveszik tőlük.

ビンセント・ベガ 2010.12.20. 20:17:57

@Az igazi Trebics: "(3) A sztrájkjogról szóló törvény elfogadásához a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának szavazata szükséges."

Kár hogy zero nem jutott el idáig.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 20:21:00

@emzperx:

látom nem érted ..... van 4-5 olyan vállalat, ami szívatósan tud sztrájkolni, a többi tízezer cégnék ha meg sztrájkolnak, akkor nem történik semmi. Ez így igazságos?

Ha sztrájkolnak a kedvenc pékséged dolgozói, és nincs egy árva zsemle sem, mit csinálsz? Veszel zsemlét a szomszéd pékségbe, és és lehet, hogy oda vissza sem mész ...

Ha sztrájkol a BKV/MÁV akkor utazhatsz másik közlekedési vállalattal? Nem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 20:23:56

@Mr. Hilter:

szívesen összefognék, sőt be is lépnék a szakszervezetbe, csak tudod én is bérből élek, ahhoz meg munka és munkahely kell. Senki nem akar a Suzuki gyár szakszervezetisének a sorsára jutni, akit vagy 3x rúgott ki a Suzuki-gyár, a munkaügyi bíróság mindig megsemmisítette a kirúgást ...

nu pagagyí 2010.12.20. 20:25:28

Igenis kell érdekvédelem, persze a munkáltató ellenében és nem politikai okokból. A FIDESZ hozza formáját, megosztja a népet és hatalmat koncentrál. Most kimodatlanul az idióta Gaskó iránti ellenszenvet használja ki alantas célja, a korlátozhatatlan hatalom továbbépítésére.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 20:25:57

@Kivancsi:

Talán olvass vissza, hogy Sanyi miért sztrájkolt a MÁV-nál ...."adjanak minden dolgozónak 200 ezer forintot a MÁV-Cargo eladásából" ....roppant realisztikus cél.
Jóhogynem azért sztrájkoltak, hogy jussunk ki egy focivébére ....

ne most 2010.12.20. 20:26:04

"A sok elbaszott törvénymódosításra jut ugyanannyi remek törvénymódosítás is, így nagyon "vegyes" a kép." Na ja hízelegni tudni kell. Ilyen ócskán, saját vélemény nélkül viszont páratlan tehetségtelenség. Mitől elbaszott, mitől remek? Talán nem is az. Van benn jó is meg rossz is a lényeglátó szerint? Egy kicsit ilyen is meg olyan is?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 20:27:15

@Laciii:

Pontosan!
Járjon csak napi 3 vonat, de rakják fel a kurva internetre, hogy mikor melyik, de szopjál az állomáson.

ne most 2010.12.20. 20:29:17

@nu pagagyí: Megjelenik egy ilyen törvényjavaslat és Graskó hol van? Számolja a pénzét?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 20:30:30

@Kangörény_:

nem hinném, hogy a nevében baloldali MSZP kormány szembement volna a szakszervezetekkel... akárhogy is sztrájkolt Gaskó....

ne most 2010.12.20. 20:31:48

@flimo13: A sztrájk nem rólad szól. Tudjuk nehéz elfogadni, mert te vagy a család szeme fénye, de néha nem te vagy a középpontban és nem kérdezik meg mit akarsz.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.20. 20:33:19

@maxwell murder:

"de a sztrájk nem azért van, hogy nyomás alá helyezze a vállalatot, hogy a munkavállalók követeléseit teljesítsék? ha közben működik a vállalat elégségesen, "

Milyen követelések? A légből kapott?
A MÁV elégségesen működik? Miről beszélsz? Alig kerül évi 200 milliárdunkba ...

ne most 2010.12.20. 20:33:22

@zero: Mi köze a kormánynak a sztrájkhoz? Keveredik a tulajdonosi és a kormány én?

maxwell murder 2010.12.20. 20:35:32

@zero: félreértettél, én most általánosságban beszéltem. az elégséges működést pedig a sztrájk alatti működésre értettem.

flimo13 2010.12.20. 20:41:07

@ne most: ez rendben van, cserébe fogadják el a vasutasok is, hogy most ők nincsenek megkérdezve a kétharmad által :) Pedig utálom a fideszt, de ez most egy szép nagy pirospont.

nu pagagyí 2010.12.20. 20:42:35

@ne most: Már házal egyes tv stúdiókban. Eddig Fidesz hátszéllel tudott mindenféle hülyeségért sztrájkolni, most nem tudom mihez fog kezdeni. Gaskó egyetlen eredménye, hogy lejáratta a sztrájkjogot. Amúgy az is totális hülyeség, hogy a cég fizeti a csak szakszervezeti munkát végző funkcionáriust.

==T== 2010.12.20. 20:47:55

Böbe is mehetett volna a vasúthoz dolgozni, vagy tanulhatott volna valami olyat, amivel nem az Auchanban kell pénztárgépeznie. Vannak foglalkozások, amikre nagyon szüksége van a társadalomnak, vannak emberek akik nehezebben pótolható, vannak akik könnyebben.

Minden kedden megmosom a pöcsömet 2010.12.20. 20:48:23

Az Amerikai Népszava (www.nepszava.com) magyar nyelven megjelenő amerikai újság, szabad és független médium. Amerikában alapították 1891-ben, Amerikában bejegyezett amerikai cég a tulajdonosa, amerikai a székhelye, bankszámlája, amerikai szerveren fut, az Egyesült Államokban fizet adót, az amerikai törvények alá tartozik. A döntéseket New Yorkban hozzák, a munkatársak Amerikában élnek, és vannak tudósítói a világ számos részén, így Magyarországon is. Az Amerikai Népszava kívül áll a magyarországi struktúrákon. 120 éves története alatt, soha egyetlen diktatúra sem tudta az akaratát rákényszeríteni, ehhez nincs is törvényes eszköze. Helyzeténél fogva magyarországi pártok és kormányzati szervek számára legális módon nem elérhető, nem befolyásolható, nem zsarolható és nem korlátozható. A portál a nepszava.hu-tól is függetlenül működik.

ne most 2010.12.20. 20:51:17

@flimo13: A sztrájk a vasutasokról jelenti, aki a vasutasokra hivatkozik a sztrájk törvény közben az nincs messze a náci ideológiától. Fabrikálunk valami elméletet, törvényt mert nem tetszik a szomszéd kutyája.

ne most 2010.12.20. 21:03:15

@ne most: A sztrájk a vasutasokról jelenti = A sztrájk nem csak a vasutasokat érinti

flimo13 2010.12.20. 21:14:33

@ne most: hát pedig idehaza szinte csak vasutassztrájk volt. A náci hasonlatod meg pár éve még biztos nagy sértés lett volna, de ma már annyi mindenre elhasználták, hogy csak mosolygok rajta. Azért jó rettegést.

Pauser 2010.12.20. 21:17:58

@ne most:
Hát ezt sikerült szépen elírni. :DD

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.20. 21:26:21

@Iustizmord: Szigorűan jogi szinten nézve, a az a sztrájk, amit előbb kezdtek, mint a törvény, hogyan viszonyul a törvényhez?
Már, egy olyan országban, hol van jogbiztonság?

Mert ugye Gaskó gördülősztrájkja még nem ért véget.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.20. 21:50:49

@==T==: Mari néni,aki 60ezerért feji a tehenet is mehetett volna a vasúthoz dolgozni de akkor te fejhetnéd magadnak a tehenet.

Dohányzó Zsiráf 2010.12.20. 22:05:23

@ó jaj: "30 embert is kirúgnak simán, ott áll sorban mögöttük 300, akik bármikor boldogan beállnak."

Hát, ez szívás. Csak tudod, ez is piaci alapon működik. Ha a munkád nem ér többet X ezer forintnál, nem is fizethetnek érte többet. Ha olyan a képzettséged, amiből munkaerő-többlet van a piacon, menj, és tanulj olyasmit, amire nagy a kereslet. Az ilyen munkákat jobban fizetik, és ha jó a munkaerő, becsben is tartják. A munkaügyi központokban lehet jelentkezni ilyenekre.
Halottam egy olyan munkavállalóról, aki kb 75 éves, már rég nyugdíjas, de még mindig foglalkoztatják elég jó fizetésért (valami szakmunkás, nem emlékszem, milyen), és minden nap KOCSIVAL elmennek érte és beviszik a kb 50 km-re levő munkahelyre, h ott dolgozzon, mert egyszerűen nem találnak abból a szakmából másik, fiatal, jól képzett embert.

"ráadásul ezek kiskeresetű szegény emberek, max egy érettségi, nagyon örülnek ha van melójuk"

Lehet tanulni is, hogy olyan képzettségük legyen, amire szüksége van a munkaerőpiacnak. Lásd fentebb.

"apuci vagy iszik vagy munkanélküli"

alkoholista apucival nem tudok szimpatizálni. Anyuci kérjen jogsegélyt és rakja ki a lakásból, h ne neki kelljen apuci piáját is kifizetni. Ez szerinted indok a sztrájkojogra? H kérem engem ne rúgjanak ki, sőt, adjanak magasabb fizut, mert a férjem alkoholista?

Ahol én dolgozom, kb 1000 másik emberrel együtt (mind jól képzett, diplomás emberek), ott nincs szakszervezet és nincs sztrájk, de nincs is rá szükség. Ha elégedetlen vagyok a fizetésemmel / munkakörülményeimmel, megmondom a főnökömnek, h emelést szeretnék, különben lelépek.
2 variáció lehetséges:
- nem emelik a fizumat, és lelépek oda, ahol többet fizetnek.
- emelik a fizumat, mert szükségük van a tudásomra, így maradok, és mindenki boldog.

Nem minden problémát az államnak és a társadalomnak kell megoldania. Egyénileg is lehet intézkedni.

dr. pretender 2010.12.20. 22:30:26

ejj de demagógra sikeredett ez a poszt... kár.

sárkányfő 2010.12.20. 23:09:19

@Dohányzó Zsiráf:
igazad van. pusztuljanak a gyengék, a lúzerek, a hátrányos helyzetűek. ha meg kizsákmányolják őket, vessenek magukra. és igen, arról is ők tehetnek, hogy alkoholista apjuk van, hogy csóró családba születtek, hogy már 15 évesen dolgozniuk kellett, ahelyett hogy az egyetemre készültek volna. mi, a diplomás középosztály joggal vetjük meg azokat, akik képtelenek magukat kivakarni a szarból. jól szóltál.

Dohányzó Zsiráf 2010.12.20. 23:35:03

Kérlek, ne forgasd k a szavaimat, egy szóval nem írtam ilyet.
Először is, alkoholista férjről volt szó, és nem apáról. A gyerek nehezen tud tenni ellene (bár, ha szól az iskolában a tanítónéninek, ő tud lépéseket tenni... gyámhivatal, stb). De a feleség/anya igenis tehet, sőt, kötelessége, a gyermek védelme érdekében.
Tanulni elkezdeni sosem késő. Én csak ennyit akartam mondani, nem pedig azt, h dögöljön meg és szívjon az, aki rossz családba született.
Mi, a diplomás középosztály is fenntartjuk azt az állami intézményrendszert (jogsegély, munkaügyi központ, felnőttoktatás, gyámhivatal), amik az általad "szarból kivakarásnak" titulált folyamat eszközei.
A sztrájkjog viszont nem tűnik annak.
Gondolj bele: ha sztrájk helyett a sok állástalan pénztárosnő vmi más munkát tanul, amiből hiány van, jobb munkakörülményeket kaphatnak, jobb fizetést (lásd a korábbi példámban a 75 éves bácsi), és egy idő után még az is előfordulhat, hogy olyan kevés pénztáros lesz, hogy hirtelen megugrik a munkaerőpiaci értékük, és a munkáltatók is sokkal jobban megbecsülik őket, mert nem fog fennállni az a helyzet, hogy bármikor kerítenek a ma kirúgott pénztáros helyére tíz másikat.
Ezzel hosszútávon a munkavállalók bizony jobban járnak.

Dohányzó Zsiráf 2010.12.20. 23:36:48

@ó jaj: az előbbi kommentem neked ment, csak elfelejtettem kattintani.

sárkányfő 2010.12.20. 23:56:15

@Dohányzó Zsiráf: nézd öregem, ma szar napom volt, meg amúgy is irritál mindig amikor az empátia hiányával és a csórók kioktatásával találkozom. nehogy már egy pársoros kommentben ítélkezz ki tudja mennyi ember felett... és ha azt hiszed egyenlő esélyek vannak, hogy mindenki a saját sorsának kovácsa, vagy pláne hogy az állami intézményrendszer valami tuti megoldás pl. a szegénység kultúráját öröklött emberek számára, akkor tényleg burokba születtél és vagy benne most is. az elmélet, hogy valaha is hiány lesz pénztárosból, vagy bármilyen betanulható melóból, bocs, de nevetséges. nem a földön élsz. ezt a közgázon tanultad? a papír mindent elbír..
a sztrájkjogot amúgy momentán leszarom, amit írtál az dühített fel. de nincs kedvem vitatkozni. beszélgess el egyszer egy melóssal.

Dohányzó Zsiráf 2010.12.21. 00:15:13

@ó jaj: Értem.
Ha szar napod volt, sajnálom, remélem, a holnapi jobb lesz. Komolyan mondom.
Nos, engem meg az irritál, amikor egyesek nevetséges követelésekkel visszaélnek a jogaikkal, és ezzel mások jogait sértik... például a MÁV-bérletes utasokét, akik emiatt nem tudnak eljutni a munkahelyükre vagy az iskolába (én nem tartozom közéjük, mert "csak" BKV-val járok). Velük is szolidárisnak kell lenni, és köztük is vannak "melósok."
Nem gondolom én, hogy az állami intézményrendszer mindent megold, de ugyanúgy, ahogy a sztrájkjoggal sem mindenki él vissza, ugyanúgy az én megjegyzéseim sem vonatkoznak mindenkire.
Közgázra nem jártam. Melósok között viszont már igen, kisegítő diákmunkásként.

No, jó éjszakát, jó pihenést mindenkinek...

Meridian74 2010.12.21. 02:02:25

Gaskó is többet ért volna el, ha előbb a több szakszervezettel megállapodik mit szeretnének elérni, aztán totális sztrájk másnaptól, egészen addig amíg térdre nem kéynszerül a munkáltató. De addig következetesen tartani a sztrájkot,, amíg el nem éri azt amit akartak. És minden másra szarni.
A gördülősztrájk az egy szar viccnek is gyenge volt.

4 hét _totális állás_ után megnéztem volna ki mit csinált volna. De még 3 teljes napig sem volt leállás... hát persze hogy semmit nem értek el csak kárt okoztak, meg ellenszenvet.

Georgiana (törölt) 2010.12.21. 07:19:31

@tudi: Te mennyi tagdíjat fizetsz?
És pontosan milyen mélységben ismered, hogy milyen a szakszervezet finanszírozása, honnan és miből tevődnek össze a bevételei?
Azt is támogatod vajon, hogy az egyházakat is a hívők tartsák el?

Georgiana (törölt) 2010.12.21. 07:25:46

@pretender: Szerintem is demagógra sikeredett. (Zero, húzzál bele, ennél azért többre vagy képes.)
Azt látom, hogy egy csomó hozzászólónak sikeresen átmosták az agyát, történelmet - magyart - keveset tanult, a jelen külföldi történéseit még a felszínt megkaparva is alig ismeri ebben a vonatkozásban.
Még mindig nem látják be sokan, hogy bármikor bárkire sor kerülhet. Csak akkor kezd majd el nyivákolni sok mostani hőzöngő, ha ő lesz a tizedelés áldozata.

Georgiana (törölt) 2010.12.21. 07:28:43

@Dohányzó Zsiráf: Szerintem olvasgassál már egy kis Hankiss Elemért. Mondjuk azt, hogy mennyire megszünt a társadalmi mobilitás. Hogy ahova születtél, abba ragadsz bele. Érzékeny lelked lehet, wazze...

Énbagoly 2010.12.21. 09:06:54

Érdekes merre mentek el a kommentek.
Viszont ez a poszt nekem nem kerek.
Írta más is, hogy a fidesz ellenzékként semmilyen alkuba nem ment bele, aminél kétharmadra lett volna szükség. Magyarul teljesen mindegy mi lett volna a törvény. Vagyis a sztrájkjogról miattuk nem lehetett dönteni anno.

A gaskó meg egy undorító fasz, aki bekerült a pár milliós állásába, és kiskirályként viselkedett, mert megtehette.
Jó dolog, hogy szabályozzák a sztrájkjogot, de félek, hogy nem fognak itt megállni. Eddig sem tették. És ha ezt tovább szigorítják, akkor már megint mi fogunk szívni, de nagyon. Tényleg rabszolgák leszünk. Bár, a rabszolgákat szívesen foglalkoztatják a multik, mert képtelenek magukat megvédeni.

eszkep 2010.12.21. 09:38:21

A szakszervezet intézménye szerintem elavult, legalábbis hazánkban nem tud eredetui rendeltetése szerint működni, többek között azért mert 24 (nekem 27 rémlik?) szakszervezet működik a BKV háza táján... Arra is kellene valami okos törvény, hogy a szakszervezetek számát korlátozzák! Annak nincs semmi értelme, hogy 327657 szakszervezeti vezető tömje a zsebét a szakszervezeti díjakból, plusz a munkaadók is szükség esetén kistafirungozzák őket.

2010.12.21. 09:43:00

@Dohányzó Zsiráf: Öhöm. Tegyük fel, hogy elmegy a negyven éves tescopénztárosnő az egyetemre, mondjuk közgázra, és ki is seggeli valahogy. Akkor lesz belőle egy 45 éves pályakezdő közgazda. Szerinted hova tud majd elhelyezkedni???

Joe.UK 2010.12.21. 10:11:33

Egyszerubben is meg lehetett volna ezt oldani... At kell minositeni a kozossegi kozlekedesben resztvevo vallalatokat "kozfeladatot ellato" statuszura es egybol csak ugy es annyit sztrajkolhatnak mint pl. az orvosok, apolok. Masok sztrajkjogahoz meg nem nyulni.
A sztrajk a munkavallalo legvegso, legerosebb fegyvere. Kicsit olyan mint az atombomba: mindenkinek fajni fog, meg annak is aki hasznalja. Amugy az egy ceg - egy szakszrevezet korlatozast en is siman bevezetnem. Meg azt is hogy a szakszervezetet a tagdijakbol kell eltartani a vezetojevel egyutt. Nincs allami penz, sot a vezetot anyagilag meg az adott vallalattol is fuggetlenitenem. Ne lehessen magasabb fizuval, jobb beosztassal lekenyerezni.

Fenntartom amit mar tobbszor irtam itt: Magyarorszag bajainak egyik gyokere hogy nincs igazi szakszervezet szinte sehol.

Dohányzó Zsiráf 2010.12.21. 15:21:36

@Sörömpőőr: Olvasd el alaposabban, amit írtam. Nem egyetemi képzésre gondoltam elsősorban. Állástalan diplomásból van elég. HIÁNYszakmákról írtam, ahol könnyű is elhelyezkedni, nem kell 5 évig tanulni, és a foglalkoztatási szolgálat / munkaügyi központ stb. szervez is ilyen képzéseket. Neten bárki számára elérhetők.

www.afsz.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=AK_kepzesek_info

Egyébként természetesen az alapvető probléma továbbra is az, hogy rossz a munkarőpica szerkezete magyarországon. Sok a munkanéküli, és annál kevesebb a betöltetlen állás. De ennek megoldása már hosszabb távú tervezést igényel.

2010.12.21. 15:59:21

@Dohányzó Zsiráf: Egy kollégám fia most végzett mint cnc-s, jó nevű, patinás szakiskolában. Fél éve nem tud elhelyezkedni, mindenünnen elzavarják, hogy "csak három év gyakorlattal." (Még eltöri itt nekünk a többmillió forintos termelőeszközt!) Ehhez képest a szécsényi Riviéra Tour Kft. okj-s Ezüstkalászos Gazda képzése vagy a debrecen Folkland Holyday Kft "e-Kultúra - internet felhasználói és elektronikus ügyintézői ismeretek" képzése el sem tudom képzelni, hogy mire lehet jó (seggtörlésen kívűl). Az a helyzet, drága barátom, hogy ebben a nyomorult kis országban mindenből minimum 1,5x annyi van, mint amennyi kéne. Ahol egy állást tartósan nem tudnak betölteni, ott annak nem az az oka, hogy ne volna olyan képzettségű munkavállaló. Ott vagy a munkakörülményekkel, vagy a fizetéssel van a baj. Mindig. Ezeket a tanfolyamokat csak azért szervezi az AFSZ, hogy a munkanélküliekben tartsák a lelket valahogy, legalább addig az egy évig hadd higgyjék, hogy hamarosan jóra fordul az életük. Pedig nem. Pontosan ahogy írod: sok az eszkimó, kevés a fóka. És pályakezdőkkel senki sem akar vesződni, mindenkinek azonnal hadra fogható (kizsákmányolható) ember kell. És találnak is, mert van.

süti beállítások módosítása