Skip to content


       Szűrés lista

"Férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő"

Ennél találóbb idézetet nem is választhatott volna Schmitt Pál Köztársasági Elnök Úr szövegírója a Sólyom előtti hagyományok szerint éjfélkor elhangzott újévi köszöntőbe.

Politika, politika, politika.....nem lehetett volna legalább ebből kihagyni?
És mi a rossebért sétálgatott beszéd közben, mint valami idegenvezető?

Leginkább hangsúlyosabban egyébként a "voksukat" szó szállt ki Pali bácsi szájából, talán kicsit khm.... emlékeztető jelleggel. Szerencsére a fülkeforradalom szót nem mondta, de kb. 70%-ban hozta a Hírcsárda listáját. Természetesen az EU-elnökséget is megemlítette, valamint az új alkotmányunkat (amit április 25-én, húsvéthétfőn fogad el a Parlament, és ettől az LMP máris kiakadt), mint biztos zsinórmértéket, amelyet "minden állampolgár büszkén magáénak érezhet".

Videón: 

 

Másodszorra, hang nélkül nézve nagyon szembetűnő a kézfejek zavart mozgása, és olyan az egész, mintha Schmitt azt mondaná: "Ne menekülj....úgyis elkaplak....ne félj, neked is jó lesz...látod, milyen szép vagyok?....örülök, hogy meggondoltad magad.....hidd el, jó döntést hoztál"

Hivatalos szövegleirat:

"Tisztelt Honfitársaim, magyarok a világ minden pontján!

Az újesztendő alkalmából jó egészséget és boldogságot kívánok Önöknek!

Ahogy Kányádi Sándor írja, éjfélkor férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő.
Így fogjunk kezet mi is saját valónk elmúlt énjével, s az új esztendő első napján
vessünk számot az elvégzett és a még ránk váró feladatokról.

Ne fogadjunk meg semmit, ne fogadkozzunk, csak tegyük a dolgunk bölcsességgel,
emberséggel. Mi hiányosságunk volt az óévben, azt pótoljuk be, mi büszkeségünk
volt, annak szellemében folytassuk cselekedeteinket.

Van okunk büszkeségre, mindnyájunknak. Bár hatalmas veszteségek, családi
tragédiák árán, de mégis, olyan, talán soha nem látott összefogást mutatott a
nemzet, mely nem kérdezett származásról, anyagi helyzetről, csak adott, mert
szükség volt rá.

Önzetlenség, bajtársiasság, szolidaritás - csupa szívet melengető gondolat jut csak
eszembe arról a nemzeti összefogásról, melyet Önök az elmúlt évben tanúsítottak.
S mind arról a munkáról, melyet megtettek, csak is a dicséret hangján szólhatok.

Csalfa lenne, ha nem ismernénk be, hogy van még teendőnk az újévben is.
Személyes és nemzeti kihívások sora tornyosul előttünk. Gazdasági és társadalmi
problémákon kell úrrá lennünk. Magyarországot és polgárait súlyos anyagi helyzetbe
sodorta a korábbi évek felelőtlen gazdálkodása. Nem is régen oly’ mélységben
jártunk, ahonnan csak önfegyelemmel, komoly akarattal van visszaút. A magyarok
2010-ben összefogtak, hogy újra megtalálják a saját útjukat. Letették voksukat az
újrakezdés mellett.

Az új esztendőtől azt remélem, hogy kinyílik az életünk. Több lesz bennünk a
bizalom, a reménykedés. Mert mindkettőnek biztos alapját érezzük. Lesz törvényi
és kormányzati erő, amely megvédi a munkahelyeket, az otthonokat, erősíti a
családokat. Bízom benne, hogy több lesz a tisztesség, a nyíltság, a becsület.

Január elsejétől, vagyis mától, fél éven át nem csak saját, de százmilliók életének
jobbítása is a mi vállunkat terheli. A sors játéka, hogy ez idő alatt újra egy
fennhatóság alá kerül minden Európában élő magyar, s ha közjogi értelemben nem
is, de szellemében, még ha fél esztendőre is, egyesülhet nemzetünk.

Éppen ezért, az Európai Uniós elnöki tisztség hatalmas lehetőség az ország és a
nemzet számára. Tekintélyt vívhatunk ki azzal, ha megmutatjuk, hogy nem csak
saját sorsunkat tudjuk kezünkbe venni, és szilárdan tartani, de, ha a szükség úgy
hozza, másokért is helyt tudunk állni.
Mindezek közben új alkotmányunk születik. Legfontosabb alapokmányunk
támaszt és biztonságot fog nyújtani mindannyiunk számára. Hiszem, hogy készülő

alkotmányunk képes lesz megfelelni a modern kor társadalmi kihívásainak, ötvözve
ezer éves államiságunk, keresztény gyökereink értékeivel, biztos zsinórmértéket
nyújt majd számunkra, melyet minden állampolgár büszkén magáénak érezhet.

Honfitársaim, magyarok a világ minden pontján!

Külföldi tapasztalataimból tudom, minden országban más az éjféli szokás, az
évkezdet szertartása.
Mi, a Himnuszt énekeljük.

Számomra ez egy megrendítő, egyben megnyugtató jele annak, hogy a
magyarok ilyenkor az összetartozást ünneplik. ez az új esztendő első pillanatait is
megszentelő hitvallás a közösség mellett; természetes, nemes kötődés, magyarázatra
nem szoruló egység.

Engedjék meg, hogy én is nemzeti imádságunk egy részletével búcsúzva kérjem a
jóisten áldását mindannyiunkra.

Isten, áld meg a magyart! Jó kedvel, bőséggel!

Boldog új esztendőt kívánok minden magyar számára!"

 

Én kérek elnézést, hogy nem tudták helyesen leírni a Himnusz(!) két(!) sorát ..... vagy legalább egy copy+paste kombót nyomni, akár a saját honlapjukról....


BÚÉK 2011, Magyarország! 

Címkék: közélet fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr822551708

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Schmitt Pál fennhatósága 2011.01.01. 19:29:43

Schmitt Pál újévi köszöntőjáben nemcsak a röhejes "üldözöm a kamerát" stílus és a helyesírás volt egyedi, hanem a mondanivalóban is sikerült nagyot alkotni Orbán emberének az emberek emberének.A köszöntőben nemcsak a helyesírással volt gond.....

Trackback: Köszönjük Kedves Pál! 2011.01.01. 15:42:47

Boldog Új Évet Mindenkinek! Elkezdődött ez az év is. Az éjfél utáni másodperceket a Himnusz elhaló hangjai után Schmitt Pál a Magyar Köztársaság Elnöke uralta. Szó szerint. Ünnepi köszöntője igazi művészeti alkotásra sikerült. Tele van bonyolult sz...

Trackback: Médiatörvényileg korrekt újévi köszöntő Orbán Viktorhoz 2011.01.01. 13:40:55

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság lelki biztonságunk felett őrködő éber tekintetének fókuszában ezúton szeretném a tőlem telhető legnagyobb tisztelettel köszönteni az újév alkalmából Orbán Viktor miniszterelnök urat.Tisztelt Miniszterelnök Úr, Ked...

Trackback: Schmitt Pál horror éjfélkor (+18) 2011.01.01. 13:35:44

Egy házibuliban ért Schmitt "azemberekembere" Pál beszéde. Hogy mit mondott, az egyébként teljesen érdektelen. Az elmúlt időszak ámokfutását úgysem lehet kidumálni. Képileg viszont megdöbbentően kreatív alkotást sikerült a tanácsadóknak össze...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.01.01. 11:06:16

A sétálás nekem bejött... Ha figyeltétek indult magyar zászlótól aztán elért egy közös magyar-eu-s zászlóhoz aztán pedig a beszéde végén ismét a magyarhoz ért. Jól meg volt komponálva az egyszer biztos.
Hülye lett volna nem felemlegetni a 2010-es változásokat de még sztem így is viszonylag visszafogottan tette.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.01. 11:10:53

@Prof. William:

Szerintem sokkal jobb lett volna, ha egyenesen a Moszkva térről indul, és a beszéd végére esik be a Sándor-palotába ,.,,,

Vagy legközelebb mondjuk 3 naranccsal zsonglőrködne beszéd közben :))

tkgabor 2011.01.01. 11:12:17

Szerintem egész jó volt. Főleg tőle ;)

Kartal (rezervált) 2011.01.01. 11:14:24

Igen, a "kedvel" az, amikor valakit az ember kedvel. A jó kedvvel esetében a ragnak még csak hasonulni sem kell a szóvégi mássalhangzóhoz, ezt elbaszni... nem is minősítem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.01. 11:15:00

@tkgabor:

Kár, hogy a Himnusz idézett sorában csak néhány helyesírási hiba van, és még mindig így olvasható a a keh.hu-n ...
www.keh.hu/index.php?submenu=articles&cat=5&details=1&id=574

Ennél nagyobb égés nincs is ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.01. 11:16:04

Isten, áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel,

copy+paste .... de ezek még erre is alkalmatlanok ...

Roxvox 2011.01.01. 11:26:25

Ő is elmondta a magáét, de ennek is csak a kétharmada "élvezhető".

Kartal (rezervált) 2011.01.01. 11:26:37

Elnök úr, milyen rend van ebben az országban? A blogok már ezen csámcsognak, Ti meg alszotok a magas hivatalotokban? A minimum az lenne, hogy azonnal javítjátok a hibát, és letagadjátok az egészet! Nem olvastátok az 1984-et? Ej ej... Pedig azt hittem a Fidesz kicsit tanultabb az internethasználat terén, mint a mszp volt. Úgy látom tévedtem.

És ha már itt tartunk, hadd - két D-vel, igen - ajánljam fel sajtómonitorozási szolgálataimat, sőt akár korrektúrázást is vállalok, mielőtt ország-világ előtt kiröhögtetitek magatok piti helyesírási hibákkal... a fizetésben természetesen meg tudunk egyezni... csak elég magas legyen... xDDD

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.01.01. 11:36:41

@zero: Látom amikor a szimbolikát tanították akkor hiányoztál az iskolából. Sólyom már magyar zászlót is elhagyta a végére szóval ez mindenképpen fejlődés... :)

dalos 2011.01.01. 11:38:59

Nekem tetszik is, hogy bejár pár szobát! Végre látni valamit a Sándor-palotából is! De a Himnuszt így leírni...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.01. 11:39:47

Óriási blama, hogy "nemzeti imádságunk" részleteit képtelen volt helyesen beírni a gépelőkislány....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.01. 11:59:24

Elég erősen indult ez a 2011 .... nektek mi a véleményetek? :))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.01. 12:00:22

@Győzzön az igazság! Ha győz, fellebbezünk!:

Én köpök Orbánra is meg, az ilyen rettegő balliberálisokra is ...

bandika gazdája 2011.01.01. 12:09:56

Én ingyen vállalok nekik helyesírás javítást ha elküldik e-mailben, legalább nevezetes alkalmakkor. Azért már mégis....!!! Ami a mászkálást illeti nekem kicsit sok a székenként egy zászló! Annyira szeretném már ha nem elsősorban külsőségekben meg dumában lennénk hazafiak! Dehát.... Mégegyszer BUÉK nektek!

bandika gazdája 2011.01.01. 12:18:23

Csak halkan jegyzem meg, hogy akár van, akár nincs, a Jóistennek az a neve, hogy Jóisten tehát nagy J-vel kezdődik!

Manatwork (törölt) 2011.01.01. 12:23:00

@zero: Ezen a linken viszont már a helyes szöveg van:
www.keh.hu/index.php?submenu=articles&cat=22&id=573&details=1
De az a link is él amit te írtál be. Mindenesetre ilyen durva hiba nem maradhatott volna a KEH honlapján még véletlenül sem!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.01. 12:24:06

Nem is tudtam, hogy a súgógépet ilyen könnyen lehet gurigázni.
Szegény elnökünk alig tudta utolérni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.01. 12:26:01

A végén meg beugrott a zászlótartó sarokba.
Biztos félt, hogy visszaindul és elgázolja.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.01.01. 12:30:25

Semmi gond, majd kijön az új helyesírási szabályzat, ami szerint ez így helyes.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.01.01. 12:43:32

@Nurrddin: természetesen, ezt elfelejtettem hozzátenni. Én kérek elnézést.

Secnir 2011.01.01. 12:48:15

olyan szomorú képet vágott néha, benne volt a tekintetében:
"elfogyott a Pilótakekszem"

redjohn 2011.01.01. 12:49:14

Ő mondta, hogy mindenki köztársasági elnöke szeretne lenni.... most közelített felém, csak sajnos nem ért el!! :-))
Nekem sem jön be ez a sétálós stílus, mert a gőgős fölényt sugározza számomra!
Lehet beszélgetni egymás mellett sétálva, de akkor én a beszélő mellett haladok, nem pedig hátrálok, mint jelen esetben!!

misztikus alfahím 2011.01.01. 12:51:44

"És mi a rossebért sétálgatott beszéd közben, mint valami idegenvezető?"

A világért sem akarlak megbántani, de az "idegenvezetés" szimbólumrendszere olyan egyszerű, világos, és félreérthetetlen volt (mikor néztem, még túl direktnek is találtam), hogy nehezen tudom elképzelni, bárki aki le tud írni két mondatot értelmesen magyarul és nem eszi meg a havat, ha sárga, ne értené.

Mindezek miatt az a tippem, hogy eleve eldöntött tény volt, hogy az újévi köszöntő vastagbőrös cikk lesz tegyen, vagy mondjon bármit SP. Kicsit erőltetett és izzadtságszagú ez a post.

Én a magam részéről külön köszönöm SP-nak, hogy végre kimondta ami leginkább hibádzik* ebben az országban: Nem fogadkozni, hanem dolgozni kéne végre!

(* az EU foglalkoztatottsági adatok szerint legalábbis)

redjohn 2011.01.01. 12:51:46

@Secnir: A pilótakeksz vaníliás karika volt!! :-))

Dr. Kix 2011.01.01. 12:52:56

1 percig bírtam. Volna ötletem, hogy ennek a majomnak kinek a kije fogjon kezet kivel, de ha kifejteném, még magamat is kimoderálnám.

Trishike 2011.01.01. 12:55:55

Csak nekem tűnik úgy, mintha egy blue box háttér előtt sétálna, és vetítve lenne a háttér? Többször olybá tűnik, hogy métereket halad, mikor alig lép valamit...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.01. 12:56:24

Jelentem, kijavították! Végre.

EvilHedgehog 2011.01.01. 12:58:05

A sétálós ötlet szerintem nem volt rossz...

redjohn 2011.01.01. 12:59:05

@misztikus alfahím: Én meg azt várom már régen, hogy a természeti katasztrófák után nem engem/minket szólítanak meg első körben az "uraink" azzal, hogy adakozzak/zatok, hanem maguk mutatnának példát!!! Telne a különböző bevételeikből bőven!!!!! Most is megemelték a saját juttatásaikat, még véletlenül sem spórolnának magukon!!!!!!!!!!

igazságos 2011.01.01. 13:02:23

Már erősen kezdem unni ezt a cikizést. Mert mindenki olyan perfekt helyesírásból, meg is látszik az eredményeken.

De az a durva, hogy még legalább három ember átolvasta, meg két ember jóváhagyta, aztán odanyomták Pali kezébe, hogy na, tessék, ezt mondd el. Idáig süllyedtünk, hogy már helyesen írni se megy.

Csak nem ugyanaz az ember volt, az a csaj, aki a múltkor is hibákkal teli szöveget nyomott Pali kezébe?

Amúgy meg teljesen nem érdekel, mit nyögött ki Schmitt, előző nap elásta magát a talpnyaló, sunyi, farokcsóváló kutya viselkedésével.

Remélem, Orbán meg haza se jön, esetleg az Al Kaida eltalálja valami robbanószerkezettel, netán lavinát okoz valaki, és maga alá temeti, Ráhellel együtt.

BÚÉK.

emzéperiksz 2011.01.01. 13:02:35

Pali bácsi valahogy jobban mutatna a tévétornában a kiccsaláddal, ott beszélni is kevesebbet kell. Ilyen gerinccel, mint az övé, nem okozna problémát.

Rókakígyó 2011.01.01. 13:04:56

A nepszava.com elérhetetlen, pedig az Orbán diktatúra eljövetele a vezércikk.

trey82 2011.01.01. 13:05:38

@misztikus alfahím:

"Én a magam részéről külön köszönöm SP-nak, hogy végre kimondta ami leginkább hibádzik* ebben az országban: Nem fogadkozni, hanem dolgozni kéne végre!"

SP mit dolgozott életlben hogy erköcsi alapja legyen egy ilyen felhívásra?

Közismerten ingyenélő, tehetségtelen pojáca, eddig "sportdiplomata" volt úgy szívta a semmiért mások pénzét, most meg a csúcsra ért és onnan int le hogy "na dógozzatok"?!

Persze dolgozni kell, én azt teszem, de egy ilyen gusztustalan üres bábu majom nekem ne dumáljon mert több mint szánalmas ez a szöveg az ő szájából!

trey

igazságos 2011.01.01. 13:06:34

@zero: Szerintem meg az lett volna a legtökéletesebb megoldás, ha elsétál a Himalájára, és nem tudna visszamászni onnan ide. :)

Ajánlom magam Köztársasági Elnök Asszonynak! Én olcsóbb vagyok, én is mindent aláírok, amit kell! Beérem 50 millás házzal, havi egymillióval + juttatások (szolgálati kocsi, titkár). :P

szamarhegy 2011.01.01. 13:07:14

"az új esztendő első napján vessünk számot az elvégzett és a még ránk váró feladatokról." Lehet, hogy beleláttam, de ennél a pontnál azt éreztem, hogy átfutott benne az Alkotmánybíróság hatáskörének szűkítéséhez, a magánnyugdíjpénztárak államosításához, a média állami felügyelet alá vonásához való elvtelen, gerinctelen hozzájárulása.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.01. 13:07:36

@misztikus alfahím:

"eleve eldöntött tény volt, hogy az újévi köszöntő vastagbőrös cikk lesz tegyen, vagy mondjon bármit SP"

nem kérlek, mi hirtelen felindulásból írunk

derabitz 2011.01.01. 13:08:18

@Prof. William:
Nem a magyar zászlótól indult, hanem egy jelképek nélküli szobából.

Várúr 2011.01.01. 13:08:18

@zero:
Sajnos igazad van... Úgy kibasznám Schmitt hivatalából a felelőst, mint szaró macskát a nappaliból.

igazságos 2011.01.01. 13:09:06

@szamarhegy: Ehhez lelkiismeretnek, gerincnek is kéne lenni, az meg köztudottan nincs Palinak.
Úgyhogy szerintem te voltál berúgva. :P

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.01. 13:09:38

@Rókakígyó:

Majd megnyitják az ellenzekijosda.eu-t :))

Várúr 2011.01.01. 13:12:05

@redjohn: Nem "megemelték saját juttatásaikat", hanem épp ellenkezőleg: év végén csökkentették az összes közjogi méltóság juttatását, pl. (mint mindenki mástól) megvonták a 13. havit. Lehet ekézni, de hülyeséget állítani nem muszáj.

emzéperiksz 2011.01.01. 13:12:27

Vajon az otthonokat is úgy védi majd meg a kormányzati erő, mint a magánnyugdíjpénztárakat?

emzéperiksz 2011.01.01. 13:14:08

@igazságos: Azért is lenne jobb, ha inkább a tévétornában szerepelne, nem szilveszterkor cseszné el az emberek hangulatát,

2011.01.01. 13:14:18

@misztikus alfahím: ugy nagyjából egyet kell, hogy értsek.

Én ugyan a Kossuth közép hullámán hallgattam a himnuszt, meg a szózatot, na ezek után már mindegy volt hogy mit mondott, mert ha még maradt valami életkedvem, az is elment.

Muszáj ezt? Muszáj szilveszterkor ezt hallgani? (Nekem ez volt az utólsó) Más normális népek egész évben hajtanak, dolgoznak, de az új évet nem a nemzeti tragédiákra való melékezéssel kezdik. (más népeknek is volt elég bajuk, nem vagyunk ezzel egyedül).

Ja, hogy ez a szokás? Rossz szokás, le kellene róla szokni.

fakopács 2011.01.01. 13:15:26

+szorítások vanak, spórólnak a betűkel

fakopács 2011.01.01. 13:16:50

@emzéperiksz: "Vajon az otthonokat is úgy védi majd meg a kormányzati erő, mint a magánnyugdíjpénztárakat?"
- Hogyne! Államosítják a lakásod!

Várúr 2011.01.01. 13:17:29

@zero:
Van ennél sokkal nagyobb égés is. Pl. mikor Sólyom doktor úr "elfelejtette" hogy létezik magyar zászló. Azok az "ezek" egy beíró kiscsaj. Hiba, de ezt is Schmittre kenni szánalmas.

emzéperiksz 2011.01.01. 13:18:30

@fakopács: Helyes! Még a végén jelzáloghitelt veszel fel rá, és a gaz imperialista banktőke kezére játszod.

fakopács 2011.01.01. 13:20:48

Mi bajotok a sétával? Már önjáró a robot. Igaz még nem megy elemmel, kiskocsin viszik az aksit vele.

vörös meteor 2011.01.01. 13:21:43

Ahogyan Hofi mondaná, a meztelen csiga hozzá képest gerincoszlop.

bundagyár 2011.01.01. 13:21:56

"keresztény gyökerek", mi? oszt mekkora gyökérség ezek után a jóisten kis j-vel?! Palibá, halandzsázol itt föl-le

fakopács 2011.01.01. 13:22:38

@emzéperiksz: Na látod rájössz te magadtól is! Innen már csak egy lépés hogy magadtól felajánld I. Viktor országának javára!

Pistie 2011.01.01. 13:24:21

Magyar embernek a himnuszba való belebakizásnál nincs nagyobb bűn szerintem. Ha Linduskát meglincselték ezért, akkor csoda, hogy SkiccPált nem!

SzaGyu 2011.01.01. 13:26:03

Csak többszörös nekifutással sikerült felvenni a zászlótól zászlóig történő sétát.- Ez látszik, de ettől függetlenül:

Nekem a beszéde közbeni sétája tetszett a legjobban. Mikor már félúton járt, abban reménykedtem, hogy szégyenében otthagyva csapot-papot, kisétál a palotából és többé nem tér vissza. -Sajnos, tévedtem.

Egy szakértő sürgősen nézze meg a Sándor palota mennyezetét mert lehet, hogy leszakadt. Ebben az esetben pedig Pali Bátyánk akár életveszélyben is lehet.

HRes 2011.01.01. 13:30:21

Szerintem nem csak erőltetett és izzadtságszagú ilyenkor helyesírási hibákon nevetgélni, hanem sajnálatos is.... Ez kb. olyan, mintha a balesetin az orvos nem azon igyekezne, hogy a páciens leszakadt lábát visszavarrja, hanem előtte bekötözi az ujját, mert beszakadt rajta a köröm.
Persze erről szól a blogokon olvasható hozzászólásoknak kb. fele már jóideje. Ez most a divat. Mindenki, aki legalább 1 vesszőhibát talál valakinek a kommentjében, már a 'nyelvművelő' szerepében tetszeleghet. Mondanám, hogy rendben van ez így és nincs ebben semmi elítélendő, de szerintem igenis van: általánosságban megfigyelhető, hogy divat lett okoskodással és mások (legtöbbször ok nélküli) lejáratásával elterelni a figyelmet a lényegről.
A posztírónak ettől függetlenül persze igaza lehet a helyesírási hibát/hibákat illetően (nem tudom, nem néztem utána, de nem is fogok, mert szerintem sokkal lényegesebb dolgokra kellene ebben az esetben a hangsúlyt fektetni), viszont ezzel sem a nyelvművelés, sem más területen nem járult hozzá érdemben ahhoz, hogy egy normális(abb) országban éljünk. Persze valószínűleg nem is ez volt a cél.

.rothar. 2011.01.01. 13:31:08

Nagyon nem csípem SP.-t de szerencsétlennek nem kellene minden megmozdulását kritizálni. Néha már nagyon erőltetett Természetese tele volt közhelyekkel a beszéde, de mégis mit várunk, az ehhez hasonló ceremóniákra ez jellemző. Konkrétumokról sem beszélhet, politikáról sem helyénvaló. Nyilvánvaló a téma. Nemvolt ez olyan szar. A stílusa a gesztusai pedig olyan amilyen. Nem lehet vele mit tenni. Nem egy színész. A sétálás pedig valakinek tetszik, valakinek nem. Mit kell ebben szimbolikát keresni...ahhh. Egyébként csapnivaló a posztjára persze, de most nem ez számít ....

Dixi. 2011.01.01. 13:31:29

Eljött az ideje h elgondolkodjak rajta h politikai menedék jogot kérek a Szlovákoktól...

emzéperiksz 2011.01.01. 13:32:43

@HRes: Nana! Schmitt Írjakalá Pali bácsi a Nemzet Tolla! Rá más Szabályok vonatkoznak.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2011.01.01. 13:45:26

@HRes: magyar ember, írjon helyesen magyarul, főleg ha olyan köztelnök aki a nyelvet akarja védeni. csak az mondja, hogy nem fontos a helyesírás, aki maga sem tud helyesen írni.

Várúr 2011.01.01. 13:17:29 : szánalmas dolog a titkárnőre kenni a hibákat, az ő beszéde, "ő írta", övé a hiba is

ecinereb 2011.01.01. 13:45:39

@Várúr: Szaró macskát nem dobunk ki, mert megnézhetjük magunkat. Akkor már meg kell várni, amíg végez.
Csak a tapasztalat szólott belőlem. :-)

bgp 2011.01.01. 13:48:15

@Pistie: pedig KLinda csak egy kis tudatlan idegenbeszakadt volt.

Csigorin 2011.01.01. 13:48:36

Ki kell ezt vizsgálni, ilyen durva hibát még tökrészegen se vétene a gépelő emberke, hacsak nem szándékos szabotázs.

regress 2011.01.01. 13:49:01

a magyarok nagy bűnt követhettek el tavasszal,ha isten ilyen keményen büntet.a jókedvet ,bőséget ,pár évre törölhetjük a himnuszból

Viviparus 2011.01.01. 13:50:19

úgy mászkál mint Freddy Krueger a kazánházban

yanchi345 2011.01.01. 13:50:59

Hang nélkül az jön le róla, hogy folyamatosan hátrálok a zombi elől, és minden pillanatban rettegek, hogy egyszer csak nincs tovább hely hátrálni, és valami szörnyűség történik. Mondjuk aláír.

kvadrillio 2011.01.01. 13:52:24

Vastagbőr "Férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő"
A köztársasági elnök keze szemlátomást remegett a köszöntő alatt, biztos egy helyesírási szótárral ijesztett rá az operatőr. ...ezen hangosan felnevettem! ..jól esett így újév kezdetén !:O)))

amikor megjelent elkapcsoltam.
már az elején látszott, hogy egy igazi volt sportember marathoni gyaloglásba kezdett.
újévkor van, ami pont nem érdekel, és ez az újévi államfői beszéd.

fakopács 2011.01.01. 13:53:35

@Várúr: vazze! 1 ijen hüjeség után kiadom ukázba, h mindenre ráengedni a hejesirás elenörzöt. vagy enyi eszük sincs? Mind1 csak nyajjad skicc pali segit!

jozicsenko 2011.01.01. 13:54:21

@laspalmas: öt percig agyaltam, mit keres a tinibálvány a cikkben, mire leesett hogy nem a napiszar kedvencéről van szó, hanem smidtpálról...

végülis: sp, sp...

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2011.01.01. 13:55:19

Jelentkezzen, aki látott már amerikai elnököt sétálva beszédet mondani. Jelentkezzen, aki látta Orbánt sétálva beszédet mondani. Ezzel a sétával minden maradék tisztelettől megfosztotta a köztársasági elnöki tisztséget. Egy államférfi ne rohangáljon, hanem árasszon magából magabiztos stabilitást. Ha pedig dinamizmust akar kommunikálni (amit Orbán mostanában nagyon sokszor), azt szavakkal és gesztikulációval kell. De amúgy a KE ne is legyen dinamikus, hanem az alkotmányos stabilitás jelképe legyen - na pont ez a baj Pali bával. Sólyom minden dadogásával együtt ezerszer államférfibb volt nála.

TronTheLegacy 2011.01.01. 13:55:36

amikor az ifjú Kazinczy-díjas schittpál megmutatta az előszobát

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.01. 13:58:30

@HRes:

"Az interjúban Schmitt Pál azt mondta: munkájában a legfontosabb új elem a köztársasági elnökök tevékenységének sorában az lesz, hogy ő nyelvünk tisztaságának megőrzését mindennél fontosabb kihívásnak tekinti. Köztársasági elnökként a gondolkodása középpontjába a magyar embert állítja majd - tette hozzá. A magyar emberek szép beszédéért, a fiatalok és idősek egészségéért, az oktatásukért és az egész nemzet összetartozásáért fogok dolgozni - hangsúlyozta Schmitt Pál, megerősítve, díj alapítását tervezi annak érdekében, hogy a magyar nyelv visszanyerje régi rangját."
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=152410

szamarhegy 2011.01.01. 14:00:51

@HRes: Schmitt Pál által betöltött poszt a Köztársaság legfőbb közjogi méltósága, ennek megfelelően sok adóból fizetett ember dolgozik ott, hogy a pozícióhoz méltó beszédek, nyilatkozatok, levelek menjenek ki a hivatalból. Ő maga külön kiemelte, a magyar nyelv védelmét (a Kormány által beterjesztett törvényekre úgysincs gondja, tekintve, hogy mindent aláír) így legalább ezeket a formális, hivatali mondatokra odafigyelhetnének. Az pedig csak úgy simán kínos, ha a Köztársasági Elnök maga sem képes kiszúrni alapvető hibákat.

Kun András 2011.01.01. 14:13:26

Mi az a "bepótolni", mennyivel több az, mint a "pótolni"?
Persze, nekem sem anyanyelvem a héber...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.01. 14:14:51

""Férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő""
Ez alatt ugye nem azt értik, hogy a szoci(alista) hagyományokat akarják folytatni?
:D
Bár gondolom a 1998-2002-es kormányra gondolt, de ezekné' sose lehessen tudni na.

Tell Vilmos 2011.01.01. 14:17:57

A sétálós ötlet tényleg jó volt. Csak azzal van baj, aki sétált!
Abcúg Palibá!
A magyar szlenget egyébként imádom! Palibából pillanatok alatt "a nemzet tolla" lett, míg a főnökéből "kedves vezető". Állat jók, és ezt már az Isten sem vakarja le róluk! :-)
Mindenkinek BUÉK!

Üdv:

Tell.

Bebes 2011.01.01. 14:19:00

@Várúr: Van ennél sokkal nagyobb égés is. Pl. mikor Sólyom doktor úr "elfelejtette" hogy létezik magyar zászló. Azok az "ezek" egy beíró kiscsaj. Hiba, de ezt is Schmittre kenni szánalmas.

E logika szerint Sólyom esetében nem a berendező "kiscsajt" kellett volna felelőssé tenned?

Horizont 2011.01.01. 14:20:04

@HRes: @Várúr: Ti nagyon el vagytok tévedve ezzel a helyesírással!Kezdjük azzal, hogy ez nem az első esete volt a Köztársasági Elnök Hivatalának. Ez már felháborító. Milyen munkatársakkal veszi körbe magát? És ha már történt ilyen eset akkor nem - e kéne körülnézni, hogy a megfelelő emberek ülnek-e a megfelelő helyeken? Igenis nagyon fontos, hogy az országunk első embere, főméltósága a magyar nyelvvel kapcsolatban csak olyan munkát engedjen ki a palotája falai közül ami minőségi!Mégse a tescó pénztáros Mancikáról van szó. Azért nagyobb lenne az elvárás Palink felé.
Minden téren.....

layo 2011.01.01. 14:21:46

én csak asztat szeretném megkérdeni, hogy hová tünt a népszavapontkom ?

Toporodottordog 2011.01.01. 14:25:59

Azt hittem a fikablogok újévkor fogadalmat tesznek, hogy 2011-ben megpróbálnak valami építő tartalmat is hozzáadni. Tévedtem. 2011 is az occsó szerkesztett fikablogok éve lesz. Tartalom nélkül. Ideje lenne valami hasznosat is csinálni nemde?

layo 2011.01.01. 14:30:06

@Toporodottordog: én meg aszittem - hazudok - hogy 2011-re a zorbánzombik kijózanodnak.

Horizont 2011.01.01. 14:30:54

@Toporodottordog: hasznos lett volna ha ide se jössz, vagy hasznosabb ha elhúzol, fikácskám!

Bergeroth 2011.01.01. 14:32:25

A Himnuszt még meghallgattam, ezt a majmot meg kinyomtam abban a pillanatban, ahogy elkezdett beszélni. Egy gerinctelen, nulla ember, Schmidt "dobzse, dobzse" Pál, nekem ne akarjon példát mutatni. Ahhoz először tiszteletet kellene kivívni és nem bólogatással, hanem kemény kétkezi munkával kezitcsókolom.

Az is megérne egy posztot, hogy miért mi vagyunk az egyetlen ország a Földön, akiknek egy gyászinduló a Himnusza. MO.-n születtem, de egyre többször ódzkodom a végighallgatásától, mert rosszkedvű és depressziós leszek tőle.

El Visco Stello (törölt) 2011.01.01. 14:34:32

Nem tudom, hgy a szövegleiratokra milyen helyesírási szabályok vonatkoznak, de ezt az egész himnusz dolgot nem kellene idézőjelbe tenni?
Bár okos ember a zelnök úr, de ezt nem ő találta ki.

bájgúnár 2011.01.01. 14:34:55

@Prof. William:
Sétálása idegesitő volt!Amikor a nemzethez szól mert ezen alkalomból miértis szólna máshoz,akkor nekeverjen ide sem eut sem múltat,jövöt.Ne összegezzen főleg ne ő aki egyoldalu pártkatona!Álltalános jókivánság a népnek oszt jólvan.És főleg ilyenkor merjen magyar lenni!Csak magyar és legalább ilyenkor büszkén álljon a magyar zászló elé!Az eusat meg vigye magával oszt nézegesse ha annyira szereti!de ilyenkor egy nemzetnek legalább egy zászlót mutassanak ami még összefog minket! Azpedig a MAGYAR ZÁSZLÓ!

dr. Aullah 2011.01.01. 14:35:03

"Másodszorra, hang nélkül nézve nagyon szembetűnő a kézfejek zavart mozgása, és olyan az egész, mintha Schmitt azt mondaná: "Ne menekülj....úgyis elkaplak....ne félj, neked is jó lesz"

Baszki, hangosan felnevettem itt! :D :D

Kiváncsi voltam mennyit kell várni, míg megszületik az első vastagbőrös hír: 11 órát... ez gyors volt.

captain morgan 2011.01.01. 14:36:06

"Független" köztársasági elnökünk (???) a kormányt reklámozza:

"Lesz törvényi
és kormányzati erő, amely megvédi a munkahelyeket, az otthonokat, erősíti a
családokat."

"Mindezek közben új alkotmányunk születik. Legfontosabb alapokmányunk
támaszt és biztonságot fog nyújtani mindannyiunk számára."

Én eddig sem tekintettem köztársasági elnöknek. Tegy fel a kezét, aki igen.

Hoppázó Beléndek 2011.01.01. 14:36:42

A Hírcsárda listájáról az análvibrátort vártam nagyon.

Csalódnom kellett palibácsiban.

rezsöatya 2011.01.01. 14:38:46

@layo: még elérheted, ha a gugliban rákeresel és a tárolt változat-ra kattintasz. Szerencsére olvassuk egy páran...

(Annakidején (70-es évek) egy osztálytársammal utaztunk a 30-as buszon, (Bp-en) és hátul a peronon állva elkiáltotta magát, hé, reakciósok! Persze mindenki megfordult, mire ő megjegyezte: hál'Istennek vagyunk még egy páran...! :-)) )

Toporodottordog 2011.01.01. 14:40:28

Nézzük, hogy mennyi értéket adnak hozzá 2011-hez a politikai fikablogok.

Semennyit. Politikai bullshit folyik a csapból, de olyan üres mint Rákosi dícshimnuszainak a valóságalapja.

redhaven 2011.01.01. 14:43:13

@Bergeroth: Bartók Kékszakállúját próbálta Elnök Úr,a keze meg azért reszketett,mert síkideg volt,hogy a 7-ik ajtó mögött vaj'h Viktor van? vagy valami komonista?

Horizont 2011.01.01. 14:50:44

@Toporodottordog:
Valami nagy bajod lehet nyaktól felfelé! Áruld már el milyen értékre gondolsz?Amit hozzá kéne adni? Fejtsd már ki ha megkérhetlek! Csak nyomod a baromságot indok nélkül. Meg különben is ha valamit szarnak találok odébb állok! Kötelez téged valaki, hogy itt rontsd a levegőt? Nem !

@El Visco Stello: Olvasd már el a Himnuszt eredetiben - hátha rájössz miről is van szó! Istenem..

Perverzsrac 2011.01.01. 14:50:44

Ajánlom figyelmetekbe az EREDETI SZÖVEGET is :) Abban is egy d van... viszont a kedvvel el van baszva mindenképp :)
szentkoronaradio.com/node/25329

2011.01.01. 14:51:10

ez a faszi: egy seg....jha a másik g lemaradt, hogy azé nem keljen má fizetni a cenzoroknak.....Komolyan: meglátom, átkapcsolok, átváltok : nem vagyok rá kíváncsi: Operettelnök...ja...Béla?...ez kellett Nektek?

El Visco Stello (törölt) 2011.01.01. 14:51:25

@redhaven: Nincs igazad. A zelnök úrnak nincs oka félni a kommunistáktól. Kiszolgálta ő kellően azt rendszert is. Elgondolkodtató, hog valki az ő korában folyamatosan csúcson legyen.
Más potentátok legalább egykicsit börtönben voltak, mert voltak elveik. Mind a két rendszernek csak gerinctelenül lehet megfelelni.

layo 2011.01.01. 14:53:31

@rezsöatya: Nekem onnan sem jön be.Igaz, az említett cikket sikerült elolvasnom még reggel,de azért mégis...Csak nem kiemelten megfigyelt zember vagyok , személyre szabott letiltásokkal?

Iustizmord 2011.01.01. 14:54:39

ez csak egy újévi tréfa volt SP részéről, ugye?

Pista bá' 2011.01.01. 14:54:56

És ez innentől fogva már mindig így lesz. Esetleg romolhat még a helyzet... Tragédia.

El Visco Stello (törölt) 2011.01.01. 14:55:43

@Horizont: Lehet, hogy már olvastam. De ha el akarod mesélni, hogy miről van szó, szivesen fogadom.

sárgarigó 2011.01.01. 14:57:00

@Perverzsrac: ezt már nem lehet kimagyarázni... egyébként az eredeti cím meg Hymnus lenne.

sárgarigó 2011.01.01. 14:57:06

@Perverzsrac: ezt már nem lehet kimagyarázni... egyébként az eredeti cím meg Hymnus lenne.

Marcellusca 2011.01.01. 15:05:00

@Horizont: Nyugi!
"Csak" Index címlap. :D

redhaven 2011.01.01. 15:05:14

@El Visco Stello: Igaz. Az egész köztelnöki funkció egy vicc.

Horizont 2011.01.01. 15:11:48

@El Visco Stello: A Himnusz két sorát kimásolták az újévi köszöntője szövegébe! Igen tudjuk, hogy nem az elnök úr találta ki, még jó, hogy nem ő írta a Himnuszt is:) Légy került a levesbe, (már másodszor) ugyanis helyesírási hiba van abban a 2 sorban is. Az igaz, hogy az "áld meg" az az eredetiben is egy "d" -vel van írva, de a kedvvel az nem egy "v" ! Nem Schmitt írta, de az ő felelőssége mi kerül ki a saját hivatalából! Na erről szól a dolog! Tehát amiről írsz az nem erre az esetre vonatkozik.

Bubek 2011.01.01. 15:13:49

A kamera az elején nagyon ingott jobbra-balra, mintha az operatőr csóválta volna a fejét :-) A köztársasági elnök meg végig jön szembe és mondja- igaz a saját szavaimmal megfogalmazva az élményt - "ne dumálj, dolgozz, köcsög". Ennél nyomasztóbb beállítást el sem tudok képzelni....ha esetleg jobban érvényesült volna a tér és a kiemelni vagy hangsúlyozni kívánt résznél - mondjuk a végén, amikor kicsit közvetlenebb hangvételre vált és saját érzéseit megjelenítendő idéz a Himnuszból - kellet volna annyira betöltenie a képet, mint ahogy az végig volt. Mivel még nem volt szerencsém a Sándor-palotában járni, ezért végig az volt az érzésem, hogy az elnök úr a mondandójával szóval tart, amíg engem háttal egy arra alkalmas erkélyhez terel, hogy lelökjön....persze lehet üldözési mániám van.Mindenesetre nem tünt őszintének és hol a mosoly ? Ha már hatásvadász a beállítás - zászlótól zászlóig - ami kissé kereskedelmi TV szagú, akkor nagyon hiányzik a mosoly és a látható arcvonások.....talán nem véletlenül hiányzott

ergerberger 2011.01.01. 15:14:11

"Férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő"

Inkább úgy legyen, hogy nőiesen muffot nyal a múlt meg a jövendő egymásnak!

AkarkiJ 2011.01.01. 15:14:47

én teljesen tengeribeteg lettem a beszédtől, ahogy dülöngélt végig, mintha egy hajó fedélzetén vették volna fel a videót

borzasztó volt - szokás szerint

Horizont 2011.01.01. 15:15:52

@okostojgli: Másnapos vagy???

@Marcellusca: Tudom sajnos! Ez az igazi magyar átok:)))) Néha nem sikerül rájuk hagynom.....

lüke 2011.01.01. 15:17:26

jó a beszédírója,
férfias

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.01.01. 15:26:46

"férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő", amiből kimarad a jelen, vagyis az élet maga...
utóbbihoz meg nem ártana egy nőies kézfogás akár...

ergerberger 2011.01.01. 15:28:26

Valami nigger gengszterreppet kellene alávágni, hogy így faszikám megy keresztül a kéróján, és kérkedik vele, hogy mekkora meg mennyi arany kanapéja van zebrabőrrel behúzva.

ergerberger 2011.01.01. 15:29:38

Amúgy ha közben egyszer megfordult volna, látszott volna ahogy a hátában forog a felhúzókulcs.

Rántott máj (törölt) 2011.01.01. 15:32:03

"A sors játéka, hogy ez idő alatt újra egy
fennhatóság alá kerül minden Európában élő magyar, s ha közjogi értelemben nem
is, de szellemében, még ha fél esztendőre is, egyesülhet nemzetünk."
Abba kekeckedes lenne belekotni, hogy egy-ket magyar nyilvan akad minden europai orszagban is, nem csak az EU tagokban. De ezek szerint vagy Ukrajna EU-tag, vagy a tobb, mint szazotven ezer ott elo magyar nem magyar a koztarsasagi elnok ur szerint.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.01.01. 15:32:22

@ergerberger: "Amúgy ha közben egyszer megfordult volna, látszott volna ahogy a hátában forog a felhúzókulcs. "

A poszt kommentje nálam. :)))))))))))))))))))))))))))))

Horizont 2011.01.01. 15:35:41

@ergerberger:
:DDDDDD Meg vagy dicsérve:))) Ez tényleg nagyon jó, és teljesen el tudtam képzelni:)

vontod75 2011.01.01. 15:38:42

20 év számokban, avagy amit sikerült elérnünk !!

ország népessége.
1989-ben: 10 millió 374 ezer fő
2009-ben: 10 millió 016 ezer fő

Magyarország külső adóssága (bruttó).
1989-ben: 21 milliárd USD
2009-ben: 225 milliárd USD

Nyilvántartott munkanélküliek száma.
1989-ben: mintegy 30 ezer fő
2009-ben: mintegy 470 ezer fő

Létminimum alatt élők száma.
1989-ben: mintegy 900 ezer fő
2009-ben: mintegy 3 millió 300 ezer fő

Hajléktalanok száma (becsült adat).
1989-ben: 5-10 ezer fő
2009-ben: 50-70 ezer fő

Újépítésű lakások száma.
1989-ben: 51 ezer 500 db.
2009-ben: 28 ezer 400 db.

Házasságkötések száma.
1989-ben: mintegy 70 ezer
2009-ben: mintegy 42 ezer

Válások száma.
1980-as évek: 1000 házasságkötésre 350 válás
2000-es évek: 1000 házasságkötésre 590 válás

Élve születések száma.
1989-ben: mintegy 127 ezer
2009-ben: mintegy 96 ezer

Házasságon kívül született gyermekek száma.
1980-as évek: minden nyolcadik gyermek született házasságon kívül
2000-es évek: minden harmadik gyermek született házasságon kívül

Összes bűncselekmények száma.
1989-ben: mintegy 225 ezer bűneset
2009-ben: mintegy 410 ezer bűneset

Befejezésül még egy jelzésértékű számadat: Bogár László közgazdász
professzor szerint, a jelenlegi átlagos 120-130 ezer forintos havi
fizetés vásárlóértékét tekintve ("folyó áron") annyit ér,
mint az 1978-as átlagos munkabér, vagyis 3600 forint...!

Hozzáteszem: Míg 1978-ban egy egyedül élő az átlagos keresetéből a
lakása rezsijére 20%-ot költött, addig ma, ez 80%.!

Ringlósztár 2011.01.01. 15:40:53

@Toporodottordog:
Bezzeg a fideszes bértollnokok mennyit lendítettek Mária országán!

Corry 2011.01.01. 15:44:43

Nem akarom védeni az országunk Első Polgárát, mert viccos volt, ahogy kiterelte az operatőrt a dolgozószobájából, miközben mondta a magáét :-)

Nem vagyok nyelvész, csak azt tudom mondani, hogy a mai nyelvi szabályaink szerint az "Isten áld meg a magyart" kijelentésben nyelvtani hiba rejlik, viszont Kölcsey így vetette papírra:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/K%C3%B6lcsey_Himnusz_k%C3%A9zirat_1823.jpg

bebe tv 2011.01.01. 15:44:47

@KKKKKKK: Lehet, hogy ő is szégyelli. Én sem dicsekednék vele ország világ előtt, pláne ha a marxista egyetemen szereztem.

tintamin 2011.01.01. 15:46:23

@HRes: "Szerintem nem csak erőltetett és izzadtságszagú ilyenkor helyesírási hibákon nevetgélni, hanem sajnálatos is.."

Itt nem a helyesírási baki a lényeg, hanem hogy ki véti azt.
Ha bárki, akkor nem számít. Ha ez a valaki a maga által is a Magyar Nyelvvédelmi Kormánybiztos címmel kitüntetett egyén, akkor pont annyira kínos, mint S.Gabica (nyugdíjvédelmi kormánybiztos) ténykedése.

Corry 2011.01.01. 15:47:25

@Corry: Ok, látom már, hogy a "kedvvel" szót is elcs... akarom mondani elrontották, vissza az egész.

lyken 2011.01.01. 15:56:17

@misztikus alfahím: "Mindezek miatt az a tippem, hogy eleve eldöntött tény volt, hogy az újévi köszöntő vastagbőrös cikk lesz tegyen, vagy mondjon bármit SP. Kicsit erőltetett és izzadtságszagú ez a post."

palika (véletlen se nagybetűvel) ténykedése minden, csak nem vastagbőrmentes. Bocs, de a zemberek véleménye szerint palika "Kicsit erőltetett és izzadtságszagú". Szégyellhetné magát. Egy Bihari Mihály például sose lett volna a Viktor kifutófiúja aki akkor ugrik le a Parlamentbe, -hogy ne legyen a törvényhozás gátja- amikor csak a Viktor megkívánja.

"Én a magam részéről külön köszönöm SP-nak, hogy végre kimondta ami leginkább hibádzik* ebben az országban: Nem fogadkozni, hanem dolgozni kéne végre!"

Nagyon klasz, hogy kimondta, gratulálok. Azt miért felejtette el hozzátenni, hogy aki tényleg boldogulni is akar cumizás helyett, az kénytelen külföldre menni, mert a gazdaság még II. Viktor király eljövete után is instabil, a nagy tisztogatások ellenére még mindig mutyiznak a piramis csúcsán és havonta hoznak legalább két olyan törvényt, ami még a magyarokat is arra ösztönzi, hogy külföldre menekítsék a pénzüket. Arról nem beszélnék, hogy a befektetők is vonulnak kifele szép sorban, a domainek költöznek szlovák cégtulajdonba és osztrák tárhelyekre, stb., stb...

Persze azért köszönjük szépen pali bácsinak, hogy kimondta, hogy ne fogadkozzunk, csak dolgozzunk. Nem akarok beleugatni, de a zemberek már jó ideje ezt teszik, miközben a politikusok ping-pongoznak velük. Előbb 8 évig a szocik, most majd még 4 évig a fidesz.
De nem baj, ha kibírtunk 40 év kommunizmust, ezt a 4 évet is kibírjuk. Aztán majd jön más a ping-pong asztalhoz.
Köszömjük még egyszer pali bácsi, boldogságos új 1984-et kívánunk mi is.

IP gyűjtögető 2011.01.01. 16:00:05

Engem valamivel jobban zavart amikor szargöncz (hogy rohadjon el minden kéz amelyik a nyakunkba tette) idegen újságokhoz szaladgált panaszkodni, pedig ott volt neki a népszaradság is

lyken 2011.01.01. 16:06:21

"Gazdasági és társadalmi problémákon kell úrrá lennünk. Magyarországot és polgárait súlyos anyagi helyzetbe sodorta a korábbi évek felelőtlen gazdálkodása."

Atyaég. Ki döntötte be nyár közepén a piacot? Ki hoz olyan törvényeket amik miatt a befektetők rohamtempóban menekülnek az országból? Ki hozott fél év alatt olyan antidemokratikus törvényeket amik kiverték a biztosítékot? Ki "védi meg a nyugdíjunkat"? Ki hugyozik a széllel szemben a mi számlánk terhére?
Tessék mondani, ki az aki jó polipubiként rohan és pucsít oda a tisztelt felelősnek minden alkalommal, mikor töevényhozási erekciója van? Persze csak azért, hogy ne legyen gátja semminek? Őőőő... a Zemberek kedvéért. Természetesen.

misztikus alfahím 2011.01.01. 16:12:29

@lyken:

"Nem akarok beleugatni, de a zemberek már jó ideje ezt teszik, "

Sajnos Magyarországon elég kevesen teszik ezt. Egész pontosan Európában nálunk a legkevesebben. Ez pedig nagy baj.

bebe tv 2011.01.01. 16:15:02

@Bergeroth: Látom neked is már szemet szúrt, mert többieké mind tele van büszkeséggel és öntudattal. Szövegértés nélkül is eleve ezt sugározza a zenéjük. Nem véletlen ez a siránkozás, mert egyetlen esetet is mondj a történelmünkben amit f...n csináltunk. Már Mohács után is 3 fele szakadt és húzott az ország, és ott pakolt az egyik a másik alá ahol csak tudott.

dr kíváncsivagyok 2011.01.01. 16:19:03

....Bocs , de Én még mindig nem tudom , hogy KI ÍRTA AZ OMINÓZUS ALKOTMÁNYTERVEZETET JAVASLÓ SZÖVEGET.....?!

LuciFerko 2011.01.01. 16:23:02

muszály ezt? Másnaposan külön élmény :D

tincze 2011.01.01. 16:26:53

eszt kell csinálni'e? csáj 'e? more!

KenSentMe 2011.01.01. 16:46:15

Az jutott eszembe, hogy újévi üdvözlőlapot kaptam egy orosz csajtól, aki ugyan anyanyelvi magyar, de soha nem élt egy percig sem Magyarországon, és hát ennek megfelelően azért nem tökéletes a nyelvhasználata.

Viszont az ő lapján (ami kb. ugyanakkora terjedelmű szöveg, mint ez a kis piros keretes) nem volt egyetlen helyesírási hiba sem.. persze belőle sosem lesz köztársasági elnök, ahogy belőlem sem.

Schmach und Schande, szégyellhetik magukat, akik írták.

igazságos 2011.01.01. 16:50:50

@lyken: hát mit gondolsz, kicsoda? Hát az előző kormány, meg Gyurcsány Ferenc, természetesen.

Gáborom 2011.01.01. 17:00:40

@Frengi: úgy érted, le kéne szokni a himnuszról?
A többi nemzet (vagy ha úgy érthetőbb: ország) már leszokott?
Mondjuk elég szar a történelmünk, mindig is olyanok seggét kellett nyalnunk, akiknek nem tetszett semmi ami magyar.

Gáborom 2011.01.01. 17:04:28

Ja! A posztoló szerintem eltalálta: igen, szerintem azért sétált, mint egy idegenvezető, hogy azok is láthassanak valamit a palotából, akik eddig még nem voltak benne. Miért olyan nagy baj ez?

Gondolom tök mindegy hogy Pali bácsi mit és hogyan mondott, akkor is jön a szokásos indexes üvöltözés és hisztéria.
Pedig állítólag már nincs is sajtószabadság....

Ha pedig mindenki annyira leszarja, hogy ilyenkor mit mond az ügyeletes közt.elnök, akkor mire ez a nagy felhajtás címoldalon: az összes tudálékos blogger toporzékol egy nyilvánvaló tévedés körül.
Bezzeg amikor nyilvánvalóan taccsra vágták a következő 20-30 évünket, akkor kuss volt.
Vagy tévednék?

Rókakígyó 2011.01.01. 17:05:56

Valaki egyszer azt mondta, hogy a nemzet nem lehet ellenzékben. Mennyire igaza lett.

dr kíváncsivagyok 2011.01.01. 17:07:42

@Gáborom: Most akkor miért is írtál ......? Nem mindegy , mit mond Pali bátyád , de ha mond valamit,....azért vállalja is a felelősséget...... Nem ?

Pista bá' 2011.01.01. 17:09:35

"Persze azért köszönjük szépen pali bácsinak, hogy kimondta, hogy ne fogadkozzunk, csak dolgozzunk..."

Én is amondó vagyok, hogy bölcset szólt a Pali bácsi.

Csak nem látom az 1 millió új munkahely töredékét sem. Nem azt mondom, senki nem 8 hónap alatt várt csodát, de azért valami előrelépés a munkaerőpiaci helyzet kapcsán, na az nagyon hiányzott. Vagy legalább az igyekezet.

Mert elmondanám, hogy én még csak dolgozok, de van vagy 800.000 emberke, aki ha megfeszül, akkor sem talál munkahelyet ebben az országban, max. ügynöki melót vagy azt sem. Néhány képzett és 1 éve munkanélküli ismerősöm szerint semmi nem változott ezen a téren. Pedig ők összetennék a két kezüket, ha dolgozhatnának, ahogy Pali bácsi kéri...

jog-ász 2011.01.01. 17:16:33

egészen meghatódtam hogy elnök urunk védi a magyar nyelvet..komolyan a felelőst keresitek az isten áld meg, meg a kedv miatt?méér ő nem veszi észre magyar nyelvőrként??viszont még soha nem röhögtem ennyit a köztársasági elnöki beszéden...nemzetinépnevettető.

moncayo 2011.01.01. 17:17:02

Bárhogy nézem a járását a videón, olyan, mint aki beszart a gatyájába és arra vigyázz, hogy ki ne essen a kula.

bandika gazdája 2011.01.01. 17:18:40

@LuciFerko: Szép a cicád! Enyémhez mit szólsz? Tök kopasz, imádom! Hagyjuk má a SPált! Nehogy egész évben vele kelljen foglalkozni! Jó éjszakát.

EG0 2011.01.01. 17:28:50

Jók a kommentek, srácok, férfias kézfogásom nektek.
Különösen ergerberger és vontod75, riszpekt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.01.01. 17:32:00

@Kun András:
a bepótolni szó jelentése: valamit utólag készíteni, a pótolni szó jelentése: valamivel helyettesíteni.
talán ezért?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.01. 17:36:34

@misztikus alfahím: Figyu, elég sok embert tudnék mutatni, aki kurvára szeretne dolgozni, csak nincs hol!
Persze ha tudsz hirtelen csomó jó melóhelyet, akkor halljuk!

Uva 2011.01.01. 17:46:16

Ez mekkora epik fail

Secnir 2011.01.01. 17:52:05

@ColT:
pölö azok a polgármesterek, akik képviselők is, lemondhatnak valamelyik poziciójukról (a'la ígérethalmaz), és felajánlják olyan munkanélkülieknek, akik magasaban képzettebbek náluk, több gyakorlattal, több (legalább 1) nyelvvizsgával rendelkeznek, mint ők....
:-)

2011.01.01. 17:54:45

@Gáborom: Elég baj nekünk ez a himnusz magában is, de hát ez van. Legalább szilveszterkor nem kellene még tovább turbózni a szózattal, Smidt Pállal.

Miért nem tud január 1-én este beszélni a néphez, mint más normális elnök?

Az öröm óda egy pillanatnyi felüdülés volt ebben az éjféli gyász szertartásban, de aztán annyi is volt.

Mi jöhet még ezután? Esetleg elénekeljük a Ments meg Uramot, vagy a Keresztélyek sírjatokat? (Más vallásokban nem vagyok otthon, de a biztos hogy a refkósok meg zsidók is tudnának ajánlani, de ha a cigány himnuszt vesszük , hát az sem dob fel.)

Várúr 2011.01.01. 18:02:05

@Bebes:
Nem pajtás, mert Sólyom pár nappal később maga nyilatkozta, hogy a zászlót nem tartja szükségesnek...

Várúr 2011.01.01. 18:03:21

@ecinereb:
Hát igen... szaró macskát lelőni még nagyobb kosszal jár.

Zuzu Petals 2011.01.01. 18:14:34

@HRes: Örvendetes, hogy 2011-ben sikerült elsajátítanod egy igazi "számítástechnikai fortélyt" (Ctrl+C, Ctrl+V), és vagy 5 blogban elhintetted magvas gondolataidat. Amúgy én is csodálkozom, hogy miért basztaják folyton ezt a szerencsétlen öregembert, főleg, hogy egyértelműen az MSZP hekkelte meg a beszédet, az oldalt, Pali bácsi múltját, sőt vélhetően ők távolították el az öreg gerincét is (és szerintem egy lobotómiát is végrehajtottak rajta), de ezt majd úgyis elmondják Petiék holnap. Hol élsz ember, hogy nem tudod, hogy ekörül a majom körül egy kisebb falu lélekszámát meghaladó apparátus dolgozik (sok adópénzért), és egynek sem volt ideje átolvasni ezt az általános iskolai szintet sem megütő maszlagot?

IP gyűjtögető 2011.01.01. 18:15:21

@ColT: egy csomó jó melóhely? pl MÁV informatika? Amikor a szocigók hatalmon voltak kicseréltek kb 500 szakembert a sajátjukra, tudod, olyanokra akik Oradeát mondattak be Nagyvárad helyett az utastájékoztatóval. Ha most csak a felét visszacserélnék, az ajvékolás Mózesig hallatszana. Az agyatlanság tényleg ilyen széleskörű nálatok, vagy csak unalomból nem akarjátok felfogni, hogy 8 év ekkora elbaszást a megmaradt romokon nem lehet kijavítani. Bár mondhatnám azt, hogy Viktor, kísérletezz a saját klánoddal, (mert a mostani gazdasági kírérletezés piszokul kockázatos) de annyira le van amortizálva minden, hogy max ilyen huszárvágással lehet 8-10 év múlva valamilyen előre haladást felmutatni.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2011.01.01. 18:25:17

Ez eléggé durva egy performansz volt Független Páltól! Úgy üldözött itt engem, mint Darth Vader Luke Skywalkert A Birodalom Visszavág végén!

Azt meg hogy képzeli, hogy Kányádi Sándortól idéz? Egy olyan "magyatól", aki a Medgyessy-Gyurcsány véres diktatúrától kitüntetést fogadott el?
Felháborító! Követelem a szovjet csapatok kivonását!

misztikus alfahím 2011.01.01. 18:25:39

@ColT:

Valóban, nagyon leegyszerűsítettem a problémát, amikor azt mondtam dolgozni kell.

De..

2010 októberében a munkaadók ~26000 új állást jelentettek be, ebből október végéig ~18000 állás betöltetlen maradt.

Vagyis nyilván úgy érted tudok -e melóhelyet 30Km-es körzetben...

A magyar munkaerőpiac egyik legnagyobb betegsége a röghöz kötöttség és a rugalmatlanság. Azzal, hogy az állam a bérlakásépítés helyett a lakás tulajdonlást támogatta gyakorlatilag tönkretette az országot. Míg a "szegény" Németországban az összes lakáshoz képest a tulajdon lakások aránya 40%, addig nálunk 80%. Ezzel párhuzamosan a a tulajdon lakások jó része jelzáloghitellel terhelt és a jelenlegi helyzetben szinte lehetetlen eladni. Ebből következően a magyar munkaerő gyakorlatilag röghöz kötött jobbágy, aki nem tud mit kezdeni azzal a helyzettel, ha lakhelyétől távol találna munkát.

Viszont ez a helyzet adott, és mivel az államkassza üres ezért állami beavatkozás csak indirekt módon és hosszú folyamatként képzelhető el.
Az ismerőseidnek 2 dolgot tudok ajánlani:

1) Szorítsák össze a fogukat és ha az ország másik felében találnak munkát, akkor költözzenek. Próbálják elcserélni, vagy kiadni a jelzálogos lakásukat mindegy, de csináljanak valamit, mert nem fog rajtuk segíteni senki.
2) Amennyiben az egész ország területén NINCS olyan munka ami a szakképzettségüknek megfelelne, amit el tudnának végezni, akkor el kéne gondolkodni szakma váltáson*.

* A felnőttkori tanulás, a szakma váltásra való hajlandóság ugyancsak nálunk az egyik legalacsonyabb Európában. Milyen érdekes véletlen, ugye?

Szóval a foglalkoztatottság problémája valóban igen összetett, de sajnos végül a lényeg csak az marad: dolgozni kell (és nem a sült galambot, vagy egy szebbet ígérő kormányt várni)

Horizont 2011.01.01. 18:27:32

@Frengi: "Elég baj nekünk ez a himnusz magában is"
Ezt most komolyan gondolod? Vagy tényleg ennyire külföldön élsz már, hogy neked csak ennyi a magyar himnusz? Nem hiszem el, akkor mit is várunk a fiataloktól? Engem a mai napig jó érzés tölt el ha meghallom. Legalább gondolj egy sportversenyre ahol a győztesnek játsszák. A Himnusz a miénk! Ez van, volt. Nem lehet vidám.... sajnos.

Viviparus 2011.01.01. 18:28:40

itt egy idős hölgy akitől tanulhatna bullshit pali & co. arról, hogy milyen egy politikamentes, egész nemzethez szóló államfői beszéd:
www.youtube.com/watch?v=4gOdaPvGsw0

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2011.01.01. 18:38:38

Na jó remegett a keze? És akkor mivan? Inkább remegjen a keze, minthogy a zsebünkben turkáljon vele. Bár azoknak remegne, akik a zsebünkben turkálnak...
Vagy fogalmazzunk úgy; jobb hogy a Pali keze remeg, mint az agysebészemé.

Szerencsére Pali nem egy agysebész, de legalább jól eltereli a figyelmünket, míg Selmeczy-maci besurran és lenyúlja a 3000 milliárdot. De legalább szólás szabadság van... Mert SZABADSÁG van... Mindenki SZABADON befoghatja önkéntes alapon a pofáját.

Most kezdem igazán érteni Hofi-t. És ahogy megyünk "visszafelé" az időben, egyre "aktuálisabb".

Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.01.01. 18:51:19

nem ertem ezt a sok kesert, mikor a zegesz aszt sugajja absz. optimistan, hogy agyarorszgot ennyi sok zaggyal is lehet elnökölni...
csak egy seggfej labdaval almodo buta paraszt kell, aki odaültet...

kov_vacs 2011.01.01. 18:55:34

A múltrencer (értsd: 1990 előtt) egyik jelképe volt az is, hogy ha kellett, ha nem, mindenhol kisbetűvel szerepelt isten neve, akkor is, ha Isten jelentésben szerepelt, azaz konkrét személyként utalt rá költő/író, ne adj ég úgy írta le az eredeti műben.

Rendszerváltáskor találkoztam olyan emberrel, akinek személyes boldogságot jelentett, hogy Isten - természetesen a Jóisten is - mostantól nagy kezdőbetű.

Mondjuk például olyan esetekben, ahol az áldását kérik, mert annyira fontos személy az illetőnek.

Hát íme. Még csak nem is komcsi(?!) a közt. elnök, de esse jött össze, lásd a poszt végén a képet.

Marcellusca 2011.01.01. 18:57:30

@Hari R. Seldon: Ne is mondd!
Tegnap esti tévéműsor (számunkra): Comedy Centrál.
Folyamatosan adták a Hofi-felvételeket. A '60-as évektől.
A legmegdöbbentőbb, hogy a legtöbb "poén" ma is aktuális. :(

Pölö: - Mi az? 30 kiló és legel?
- Te. Januártól.

A következőnél csak a tanácselnököt kell polgármesterrre kicserélni!
- Mikor lesz a gyereked lábán új cipő?
- Majd, ha a tanácselnök fia rálép.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2011.01.01. 19:02:09

@Marcellusca:

Legütősebb a nyuszikás poén volt.

Találkozik a róka meg a farkas az erdőben.
- Te farkas, verjük meg a nyulat!
- Na és miért?
- Ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért!
Így is tesznek, jól elverik a nyulat. Egy hét múlva megint találkoznak.
- Te farkas, verjük már meg megint a nyulat!
- Na és most miért?
- Kérünk tőle cigarettát. Ha füstszűrőset ad, akkor azért, ha füstszűrő nélkülit, akkor meg azért.
Így is tesznek, megkeresik a nyulat és eléállnak.
- Te nyúl, aggyál már egy cigit nekünk.
- Na és milyet kértek, füstszűrőset, vagy füstszűrő nélkülit?
- Hmm... Nézd már farkas... ezen már megint nincs sapka!

Na ez a médiahatóságosság... Ha van rajta sapka akkor azé' ha meg Ice-T játszik, akkor azér... ;)

Marcellusca 2011.01.01. 19:05:04

@Hari R. Seldon: Én ezeken a poénokon nőttem fel.
És egyre inkább aktuálisnak látom őket.

Sajnos. :(

büdösmackó 2011.01.01. 19:10:28

Egy idős ember igenis, szabaduljon meg a kézujjai között felhalmozódott gömbapörköktől!

Amúgy az elején azt hittem, kis görgős rolleron van és hátulról tolják.

Nagyon nagy, ahogy a szegényekről meg árvízsújtotta szerencsétlenekről beszél a palotájában. Röhej volt ez az egész.

Bergeroth 2011.01.01. 19:11:36

@bebe tv:
Sajnos így van, talán Mátyás és Hunyadi János voltak azok, akik igazán tettek valamit ezért az országért. Na meg Kossuth. Aztán itt ki is fújt.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2011.01.01. 19:19:50

@Marcellusca: A történelemnek van most egy olyan pályája ami úgy néz ki visszatér egy korábbi szintjére. Most értünk vissza oda, ahonnan 20 éve elindultunk. Szinte semmi se változott.

Fogadjunk, hogyha régi MSZMP-s politikai álláspontokat veszünk a 80'as évek végéről, akkor a jelenlegi kormány legtöbb helyen ugyanazokat vallja. Sajtószabadság. Magántulajdon. Alkotmányosság.
Persze, hogy nincs új a nap alatt. Hofi akkor volt a legjobb és mivel a jelenlegi helyzet az akkori rezsimnek a MÁSA ezért érezzük Hofit Most aktuálisnak.

johevi 2011.01.01. 19:26:13

Szerintem meg férfiasan picsánrúgta a jövő a jelent.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2011.01.01. 19:30:08

@johevi: Hát fideszék most egy 20-25 évvel visszatekerték az időkereket... Akarom mondani 25 ével viszatekerték az idökereket...

Marcellusca 2011.01.01. 19:39:32

@Hari R. Seldon: Mit vársz tőlük?
Abban a korban nőttek fel, szocializálódtak.
Bármennyire is mondják, nem tudtak alkalmazkodni a változásokhoz.
Azt érzem, pont nekik hiányzik a legjobban a Kádár-rendszer, ezért vissza is hozzák.

BigBlueI 2011.01.01. 19:47:18

A mászkálással az a legnagyobb bajom, hogy olyan volt, mint egy tv-reklám.

"Mariska néni panaszkodik a mosóporára. Menjünk, nézzük meg, tudunk-e neki segíteni!
- Mariska néni, Ön szerint ki lehet mosni ezt a ruhát tisztára?
- Biztosan nem!
- Menjünk tovább és kérdezzük meg Piroska nénit. Milyen mosóport használ?"

Ésígytovább.

Egy köztársasági elnök (ha lehet, akkor ne S.P.) ne tördelje a kezét, ne mutogasson, ne gesztikuláljon. Üljön le és mondja el a LÉNYEGET. Ne sallangokat, ne nyalakodjon. Beszéljen. Normálisan.

Amúgy a jó kedv, meg a bőség már úgyis odavan.

Állandóan a "magyarságunk"-ra hivatkozik, honfitársazik, ésatöbbi. Nekem is az a véleményem, mint egy kedves barátomnak. Elsősorban "EMBER"-nek születünk és csak másodsorban "MAGYAR"-nak.

dr kíváncsivagyok 2011.01.01. 19:51:39

@Marcellusca: Kár hogy nem láttad ( ha mégis , akkor bocs.) a Filmmúzeumon a South Park-ot !. Félelmetesen a mostani médiatörvényről szólt !

Marcellusca 2011.01.01. 19:52:12

@BigBlueI: Nekem olyan érzésem volt, hogy be akarja magát erőszakolni hozzám. A lakásomba. A személyes terembe.

dr kíváncsivagyok 2011.01.01. 19:54:53

@BigBlueI: Ha mást , ( jólétet , anyagi biztonságot , demokráciát ) nem tudnak nyújtani ,....akkor adnak magyarságot...... nekem ! , egy schmitt ...... , meg egy félcigány.....

szbszig 2011.01.01. 20:08:13

"Ne menekülj....úgyis elkaplak....ne félj, neked is jó lesz...látod, milyen szép vagyok?....örülök, hogy meggondoltad magad.....hidd el, jó döntést hoztál"

:DDD

Kartal (rezervált) 2011.01.01. 20:23:18

@Marcellusca: nekem meg olyan érzésem van, hogy valami hülye amerikai receptet vettek át, és magyar módra valósították meg. Plusz olyan érzésem van, hogy át vagyok vágva. Ez egy korábbi felvétel volt, nem is éjfélkor állt ki a NÉP elé, hanem valamikor felvették, és aztán leadták, mint konzervanyagot. Ha egy köztársasági elnök szólani akar a néphez, akkor álljon oda, élőben és egyenesben, és mondja az élest... vagy ne mondjon semmit. Ez így hiteltelen, szánalmas és undorító. Mint maga az ember.

Marcellusca 2011.01.01. 20:29:51

@Kartal (fekete mellényben): Pontosan.
Szerintem is felvételről ment az egész.
Álljon ki élőben és mondja el úgy. Mint az elődjei. Igaz, hogy kicsit nyögvenyelős, kicsit dadogós volt, de élőben ment. Emiatt volt megkapó (esetleg megható) is.

űrlakó (törölt) 2011.01.01. 20:44:02

Az új évi köszöntő egyik legérdekesebb részének a "zsinórmértéket" találtam.
Nagy a reményünk , hogy szabály alapján, mérővessző alkalmazásával, példaértékű kánonunk lehet!
Remélhetőleg a parlament minden esetben a zenében használatos kánonnal fog számunkra törvényt alkotni!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.01.01. 20:47:50

@Marcellusca: Annak ellenére, hogy ez előre rögzítve volt nem volt flott a dolog, ráadásul a kéztördelése, a gesztikulálása nekem eléggé erőtlenné, olyan színtelenné, szagtalanná tette az egészet. Vártam, hogy kimondja a "fülkeforradalom" szót, de erre sem volt képes. Nyalt, nyalt urának és parancsolójának de ez is amolyan esetlen félmunka volt. Ez egy propaganda-nyilatkozat volt, nem újévi jókívánság. Nálam Pali ebből is megbukott. Jobb ha megmarad a Kövér szobájában egy tollal a kezében és várja az aláírnivalót. Nagyjából ennyit ér.

jupiter 2011.01.01. 20:51:46

KEH-ből kiszivárgott, hogy SP március 15-dikén - a forradalom és szabadságharc, s a magyar sajtószabadság jeles napján - a beszédével a Sándor-palota WC-jét és fürdőszobákát fogja bemutatni... lesz@rom és mosom kezeimet érzést sugalva...
;-)

butatót 2011.01.01. 20:58:34

Aszongya, hogy a zúniós elnökséggel egy fennhatóság alá kerül minden európai magyar. Ezek szerint jan. 1-ével Szerbia és Ukrajna is tag lett? Nem csak a helyesírással van gond, Palibá, baszomalássan...

2011.01.01. 21:03:12

@Horizont: Az hogy ez a himnuszunk, nem tehtük róla, ez van, ezt örököltük, senki nem akarja megváltoztatni, de hogy finoman fogalmazzak nem tartozik a kedvenc szmaim közé, olyan mint a Szomorú vasárnap, az ember már kezdi a kötelet keresni.

Csak azt mondom, hogy ha már ez a himnuszunk üdvös lenne ezt ellensúlyozni valami mással, amit ünnepi alkalmakkor lehetne énekelni, van bőven. Csak a Bánk bánból is, de más is.
Nagyon is el tudám képzeni, hogy a Hazám, hazám is felcsendülne itt ott, ellensúlyozni a himnusz komorságát.

Misén is ezt énekeljük (más országokban nem éneklik a misén az ország himnuszát , de pl. pápai himnusz sincsen).

Egyébként meg te is azt modnod, amit én, nem tudom mi ez az értetlenség. "Sajnos"

IP gyűjtögető 2011.01.01. 21:06:59

Vajon cél volt-e az elkövetőktől, hogy addjanak egy kihagyhatatlan magas labdát a láthatóan fogást kereső ballibbantaknak? Bár csak ezen rágódnának még fél évig..

lyken 2011.01.01. 21:08:44

Attól, hogy egy majomra öltönyt adunk, a kezébe tollat nyomunk és holnaptól elnök úrnak hívjuk, csak egy majom marad. Ez akkor is igaz, ha pali bá'-nak hívják és a Sándor palotába ültetik. Mocsokmód etikátlan dolgokat ír alá. Ha lenne gerince lemondana a picsába.

Melee 2011.01.01. 21:11:42

Köztársasági Elnökünk, a magyar nyelv fő védelmezője. Ő nem tévedhet. Ennek érdekében hétfőn visszamenőleges hatállyal december 30-tól megváltoztatják a magyar nyelvtan szabályait, hogy a 31-én megjelent verzió helyes legyen, és a régebbi dátumozásúak is helyesek maradjanak.

Bergeroth 2011.01.01. 21:12:42

Kicsit OFF
Nézegettem a Tilos csetet a mai nap folyamán, és azalatt a 20 perc alatt amíg ott voltam, legalább 30 külföldi jelentkezett be (elmondásai szerint olyan 7-8 különböző országból) és egyöntetűen az volt a véleményük, hogy szabadságot a médiának. Úgyhogy nem tudom, hogy ott fent a sok pökhendi majom ebből mit érzékel, de a valóság az úgy néz ki, hogy vannak ők pár százan, meg vagyunk mi + Európa a hátunk mögött. Ennyit akartam csak mondani.

kamasuka 2011.01.01. 21:13:22

"Politika, politika, politika.....nem lehetett volna legalább ebből kihagyni?"

Nem tudom, de kérdezd meg Árpi bácsitól is ugyanezt!

kamasuka 2011.01.01. 21:15:10

@butatót:
Azt ugye tudod, hogy Szerbia és Ukrajna EU tagsága is egy ideig a mi kezünkbe került? Erről ennyit.

kamasuka 2011.01.01. 21:20:06

Apropó! Láttatok az indexen cikkeket? Számoljátok már össze, hogy melyikben mennyi a helyesírási hiba, aztán kérdezzétek meg, hogy amit a szerző megírt, és az informatikus arc kitett, az mennyiben tér el egymástól ...

flippant 2011.01.01. 21:50:57

Nem tudom melyik pijárosnak volt az ötlete ez a séta, de totál bohócot csinált Pali bácsiból. Valszeg ő is repülni fog...

Melee 2011.01.01. 21:57:06

@kamasuka: Egy nagy lóf@sz került a mi kezünkbe, nem Szerbia és Ukrajna EU tagsága. Az aktuális EU elnökség nem ugyanazt takarja, mint Magyarországon a demagógiával megszerzett 2/3-ad. Van egy kritériumrendszer, melyből a lényegeseknek kivétel nélkül meg kell felelni, a kevésbé lényegesek közül meg lehet néhányra lehet határidős haladékot kapni, ezt egy bizottság dönti el. Amikor ezeket teljesítették a jelen tagországokban szavazni kell az EU bővítéséről, és mikor ez pozitív eredménnyel megtörtént, az aktuális EU elnök aláírása a formalitás kategóriája.

Melee 2011.01.01. 22:03:34

@kamasuka: Az elektronikus lapoknál a cikkírók maguk töltik fel írásaikat, az "informatikus arc" a kész anyag honlapon való megjelenéséért felelős, értelmes rendszerek esetén tartalom szerkesztési joga nincs. A helyesírási hibák száma pedig évek óta egy tendencia szerint változik, gyorsan megírt tudósítások esetén több van belőlük, olyan cikkek esetén, melyeket nem szorít szűk határidő kevesebb, vagy jellemzően egy sem. Lehet a beszédet is hevenyészve dobták össze 31-én délután, azért került bele helyesírási hiba.
Amúgy megtalálható benne az "újesztendő" és az "új esztendő" változat is.

Kicsi Kacsa 2011.01.01. 22:04:03

Bevezették az észteknél az eurot. Láttam egy olyan plakátot, hogy Isten hozott a Titanic-on!

Horizont 2011.01.01. 22:06:22

@Frengi:
Semmi értetlenség. Te nem szereted a himnuszunkat, én pedig igen!
A Himnusznak nem "kell" ellensúly. Soha. Ennyi.

lottyedtpocsok 2011.01.01. 22:29:28

Did you miss the speech of the Hungarian president? Now you can watch it with English subtitles! www.youtube.com/watch?v=FoZxuW1L0MY

2011.01.01. 22:34:06

@Horizont: Ezek után kíváncsi lennék arra, hogy akkor is ilyen vehemenesen álltál-e ki amikor az internacionálét kellett énekelni?

Mi vagy te, hogy te mondod meg nekem, hogy én mit szertek meg mit nem? Te tudod, hogy én mit gondolok, egy 3 soros véleményből messzemenő következtetés vonsz le.

Nagyon el vagy már szállva magadtól.

Horizont 2011.01.01. 22:41:42

@Frengi: Ha el lennék szállva magamtól szóba sem állnék veled!Én rendesen szóltam hozzád, de ha nem, nem! Akkor idefigyelj! Te vagy elszállva magadtól, én nem mondok meg neked semmit, a fene se strapálná magát ilyennel,megállapítottam, hogy te nem szereted én meg igen, ettől borultál ki ennyire? A véleményem az, hogy kurvára utálom ha valaki kintről ossza az észt! Na így már megfelelek annak amit rólam írsz? Ja az Internacionálé? Miért te hol a francba nőttél fel? Rögtön külföldön? Valószínű már régen kint lehetsz, mert nem tudod értelmezni amit írtam. Olvasd el még egyszer!

AgyatlanKakas 2011.01.01. 22:49:13

@Marcellusca: néztem,mindig nézem Hofit...
igazad van:(

Horizont 2011.01.01. 23:22:48

@büdösmackó:
Figyelj már Büdöske! Azért egy 26 évesnek már (normális)férfinek kéne lenni!
Neked ez nem jön össze úgy látom:)

Kartal (rezervált) 2011.01.01. 23:27:26

@Bergeroth: most olvastam, hogy magyar rajongóktól twitteren Ice-T is megtudta mi a hányás, és annyit üzent, hogy "még mindig félnek tőlem! hahahaha".
Ez nem annyira nagyon jó országimázs nekünk - mármint okos politikusainknak -, bassza meg!

@büdösmackó: hagyd ezt abba légyszi! Minden ilyen ellenségeskedés a parlamenti majmok malmára hajtja a vizet. Csak nekik jó, ha mi itt egymást anyázzuk.

@Horizont: nyugi légyszi.

büdösmackó 2011.01.01. 23:29:41

@Kartal (fekete mellényben):

nem nyugodhatunk! a feszültség hatalmas, a tét óriási, nyolc év után megint féleszűek kormányozzák az országot!

Horizont 2011.01.01. 23:33:39

@Kartal (fekete mellényben): Nyugodt vagyok én, inkább szomorú, hogy ilyenek élnek köztünk. De lehet, hogy annyit ivott, hogy most engedték ki a detox-ból:) Azért a végsőkig mégse lehet rájuk hagyni, hogy így írjanak? Nem ?Lehet ellenvéleménye, kritikája is, de emberként írja már meg, ne hányjon ide.
Ez az év is jól kezdődik:)))

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.01. 23:44:54

@büdösmackó:

Gyúrcsányi alatt is jó volt, de Horn alatt volt az igazi, akkor még rend volt!

büdösmackó 2011.01.02. 00:44:15

@rotfl:

az a baj, hogy téged még nem vittek el az ufók a marsra traktorosnak ! Na ott szépen rakhatnál rendet a kaotikus kövek között kiskomám!

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.02. 00:59:19

@büdösmackó:

Mondanám, hogy a te anyád, de még a végén kimóderolnak itten, te szörcsögő puffancs! Nem értesz te a pólitikához, gondolom, valami bróker-informatikus-biciklista vagy, hisz' a marsi kövek rendezettebbek mint a magyar párlament, ráadásul nem hiszem, hogy katólikusak!

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.02. 01:06:41

Amúgy a legjobb Kádár idejibe vót, akkor Acélos rend volt és az Apró dolgok is rendben voltak, nem vót ám melegfelvonulás meg faji terror! A kenyér is 3,20 volt a Fecske meg 4,40.
Azért tart itt ez az ország mert nem becsülték meg a jólétet az emberek!

retronom.hu/files/images/kepek/7/cigi.preview.jpg

büdösmackó 2011.01.02. 01:24:56

@rotfl:

beszélsz itt zöldségeket, elmélyülsz a múltba, miközben két lábával dübörög a pannonstrucc!

szép lenne, ha a vastagbőrön moderálnának bárkit is, ez a becsületes és normális emberek utolsó menedéke!

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.02. 01:36:23

@büdösmackó:

Bizony-bizony, a Vastagbőrt külön kiemelték a médiatörvénytelenség magyarázatában, hogy amíg nem adják el a blógot pár bannerért addig ők érinthetetlenek, még Pali bá' is csak jelenthet nekik jó "kedvel"!
Éljen a Párt!

redjohn 2011.01.02. 04:59:31

@misztikus alfahím: "A magyar munkaerőpiac egyik legnagyobb betegsége a röghöz kötöttség és a rugalmatlanság. " Ez is probléma, de szerintem nem ez a legfőbb! A magyar modellel van a baj: kétkeresős a családmodellünk, de sajnos az az igazság, hogy még két keresetből is alig lehet gyereket/keket nevelni, lakást fenntartani, rezsit fizetni,.....stb. ....... szóval élni!!!!! Ha a családból az egyik kikerül az utcára és munkát csak az ország másik végében kapna, akkor nincs semmi biztosíték arra, hogy párja ott munkát kap, nem beszélve arról, hogy elég bizonytalan, hogy meddig fogják alkalmazni.

kej 2011.01.02. 06:05:40

skiccpálról és az ő méltóságáról, no meg gerincéről csak annyit, hogy még a királyi rádió is viccelődött vele a szilveszteri kabaréban:

ja és új köztársasági elnököt is választottak. sokáig azt hittem, hogy overdose lesz az, de végül a makrai kati férje lett.

ez vaj'h hány millió?

jágör68 2011.01.02. 08:54:46

Szegíny Pali bácsinak ez elég gyengusra sikeredett.
Viszont érdekes, hogy az őszödi böszme "nagyívű beszédére" nem ugrottak ennyien...
www.epulettar.hu/cikk/21070.aspx
vastagbor.blog.hu/2009/12/04/jo_reggelt_ugyeszseg

dim 2011.01.02. 09:44:58

Szerintem lejáratásból szőtték a sajtóhibákat a szövegbe. Érdekes, hogy pl. a vesszők jó helyen vannak, és a többi tartalom is hibátlan, csakis a magyar embert legjobban lázító idézet lett preparálva. Ez egy tuti szabotázs, a ratyi apparátus bosszúja.
Az viszont egyértelmű, a tisztelt elnök úr is átnézhetné, mit adnak a kezébe. Legközelebb szarból fonnak korbácsot és azzal fog lazán pattogtatni.

BigBlueI 2011.01.02. 10:21:52

@Horizont:
"Te nem szereted a himnuszunkat, én pedig igen! A Himnusznak nem "kell" ellensúly. Soha. Ennyi. "

Kedves Horizont! Szerintem az elmúlt 20 évben a HIMNUSZ meg sem született volna. Kölcsey forog a sírjában, komám!

hoplita 2011.01.02. 10:22:00

@laspalmas:
Az lehet, hogy szellemileg kissé visszamaradott a gépelőkislány, de nyugodj meg, ezerszázalékosan fülkeforradalmár, ergo tökéletesen megbízható és ez minden egyéb hiányosságot feledtet.
És lehet, hogy "mélytorokban" is otthon van.....az is fontos ám.:)))

Bergeroth 2011.01.02. 10:56:52

@Kartal (fekete mellényben):
Begyepesedett politikusainkról csak annyit, hogy aki sokat markol az keveset fog. Lehet itt cenzúrázni, lehet törvényeket hozni, hogy befogja az állampolgár a pofáját. De mindezekkel csak egyetlen dolgot fognak elérni. Mégpedig azt, hogy nagyon gyorsan ki fog ábrándulni belőlük mindenki. Ha ilyen ütemben haladnak tovább és mindezek nem fogják megbundázni a 2014-es választásokat (ha lesz egyáltalán), akkor örülhetnek ha majd éppen csakhogy bejutnak a parlamentbe. Kínos lesz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.01.02. 10:59:58

@kamasuka:

"férfiasan kezet fog a múlttal a jövendő"
Hát látod, ez a szomorú.

Horizont 2011.01.02. 12:14:57

@BigBlueI:
Kölcsey tényleg forog a sírjában! És ha most írná meg akkor ezerszer komorabbra írná. Hál istennek nem az elmúlt 20 éveb született meg a Himnusz. Az a nagy baj némelyik emberrel, hogy ezt se tudja elfogadni. Ez Magyarország Himnusza. Nem tetszeni kell, hanem magunkévá tenni! És meghatódni, ha olyan körülmények között halljuk meg. A nagyobb baj, hogy a mai fiatalok (tisztelet a kivételnek) vagy nem is ismerik, ha mégis igen, fel sem fogják mit is jelent egy hazáját szerető magyar embernek!

Horizont 2011.01.02. 12:35:35

@rotfl: Hát mi történt veled? Akarsz róla beszélni?:DDDDD

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.02. 13:29:20

@Horizont:

-Anyúúú, nem akarok templomba menni! Egyáltalán, minek kell templomba menni?!
-Mert vasárnap van, bazmeg!

Horizont 2011.01.02. 13:49:05

@rotfl: Hát mindenki másképp csinálja, látja, érzi:DDDDDDD

BigBlueI 2011.01.02. 16:57:31

@Horizont: Nem írná komorabbra. Összetépné. És elmenekülne. De sebaj. Majd kétharmaddal megírják az új himnuszt is. Palibá meg majd azt is aláírja. Esetleg a mohácsi vész napján...

Horizont 2011.01.02. 17:18:59

@BigBlueI: Ne fesd falra az ördögöt, mert ezek tényleg átírják még a Himnuszt is:(

kormányzó 2011.01.03. 07:19:05

Van véleményem,de megtartom magamnak.Amíg lehet.Még.

jozicsenko 2011.01.03. 09:55:52

@laspalmas: reggelt!

néha olvasgatom a napiszart, ahol szeretnek egy énekes sráccal kötözködni
www.spmusic.hu/index/

az aktuális tinibálvány, sp néven szaladgál

az sp monogramm meg ugye lehet smidtpál is, nem csak egy az énekes gyerek...

szabadúszó01 2011.01.03. 15:52:15

Gyerekek, ennyi Gyucsány seggét nyaló ember van az országban? Vagy egy név alól 100 levél kerül ki. Hol voltatok, amikor elkúrtak mindent és hazudtak éjjel, nappal?
Miért beszéltek badarságokat? Ki akarja befogni az egyszerű ember száját?
Tehát oly rendben van, hogy manapság még a kisbabatápos dobozon is meztelen nők pózolnak, hogy a fiatalok egyre többet isznak és nincs és nem is lehet emberi céljuk, mert a való világos jövő a ködbe vész csak. Nincs senki aki elmondja nekik, hogy gyerekek, hát arra dolgoztok, hogy elszavazzátok a pénzeteket?
Kinek jó ez, ha nem az álbalos, libsi, mocskos, hazug tolvaj bandának, akik nyolc év alatt szemrebbenés nélkül lopták szét mindazt, ami még megmaradt szennyes politikai őseik komcsi múltjából. Hát lehet, hogy ami jön az nem lesz jó, de legalább remény van a jobbra. Ki lehet az, akit a médiatörvény megalkotása ennyire zavar, ha nem valmi médiaközeli szocdemes -c.bölcse-? Prüszköl ma mindenki Amerikától Budapestig. De főleg ott prüszkölnek sokat, ahonnét merőben hiányzik a keresztyéni elkötelezettség.
Vajon mi várható attól a médiától, amelyik, ha a magyart ütik, vágják, csak sunyinn és cinikusan dörzsöli a markát? Miért lehet nemzetállam Szlovákia, meg Románia és senkinek nem szúr szemet? Miért nem szabad Magyarországon magyarnk lenni? Máshol a világon meg pláne nem. Hát erről beszéljünk. Meg arról, mire ez a nagy ellenállás? Ki fizet benneteket?

2011.01.03. 18:13:52

@szabadúszó01: Ki a fenét érdekel gyurcsány? Rég eltűnt a süllyesztőben, nem téma, és nem is mentség semmire, hogy "de a gyurcsány is..." na és? Ha elkezdenek járni a csengőfrász-limuzinok, akkor meg majd aszondod, hogy de Rákosi is? A fiataloknak meg életpályát kéne állítani, akinek se munkahelye, se pénze, se semmi kilátása, az persze, hogy lezüllik. Mi lesz a gazdasággal? Tovább dübörög, úgy, ahogy gyurcsány itthagyta?

BigBlueI 2011.01.03. 19:40:46

@szabadúszó01: Tojok én a gyurcsányra. Kisbaba-tápos dobozon még nem láttam pucér nőket, csak kisbabákat. (Nem vagy te pedofil? :))) ) Isznak a fiatalok? Régen is ittak. MINDEN kormánynak qrva jól jön a szeszadóból befolyó jó kis összeg. Alternatívát tudsz ajánlani nekik? Nem. Gyurcsány se tudott. Orbán se fog.
Te, mint elkötelezett keresztényi szemléletű hogy tudsz ennyit fröcsögni???
Kedves szabadúszó! Menj, aztán keresd meg a mentőövedet. Isten megáldjon.

Zagson 2011.01.04. 10:12:39

Himusz tényleg komor meg sokszor hallom, hogy egy focimeccset ott elvesztünk mikor azt lejátszák a csapatnak, de én csak szeretem, valamint tényleg nem az a hurrá de vicces meg boldog volt az elmúlt 400-500 év, akkor meg minek hazudni?:)
Amúgy az nem zavar ha valaki nem szereti és nem is akarom neki előírni, hogy mit kéne érezni vagy, hogy ha nem szereti, akkor nem is magyar.:) Ez olyan mintha azt mondanám, hogy ha nem szereti a gulyáslevest, akkor egy hamburger zabáló hígmagyar:). Szilveszterkor amúgy nem láttam senkit aki a Himnusz éneklése után depressziós lett volna és nem vidám. Temetésen is játszhatnál Scootert, nem táncolna senki.
S.P. amúgy gáz. Most attól függetlenül, hogy ki mit gondol az Orbán kormányról egy Köztársasági elnöknek nem párt propagandát kéne nyomnia folyton. Még akkor sem ha tegyük fel az egy baromi jó, nagyon pozitív kormány. Mert ezzel megkérdőjelezi a posztjának az értelmét. Lakhatnának árvák vagy bárki más a Sándor palotában ha nincs minmális hozzáadott értéke a tevékenységének.
Szabadúszónak meg: Hát S.P.-t úgy védeni, hogy aki bírálja annak nekiesel a kádári elnyomással, az önmagában röhejes. S.P. Kádár kormányában volt miniszterhelyettes, neki esküdött fel. Igen ő aki 23.-án az orosz megszállás elleni szabadságharc ürügyén páváskodik és pátoszoskodik, ő annak a Kádárnak volt a miniszterhelyettese aki behívta az oroszokat.
Helyesírási hibái miatt meg nem azért cikizik mert miért ne, hanem mert ő pont ezt tűzte ki a zászlójára: A magyar nyelv védelme ect. Plusz egy indexes hsz helyesírását összevetni egy KEH hivatalos levéllel az nagyon sántit. Amúgy meg ha már mindenféle fideszes kádergyerekt odatesznek a befolyásos apukák minden létező pozícióba (igen tudom a komcsik meg a libsik is ezt tették....blablabla. ----az sem tetszett szal nekem ne tromfold itt gyurcsányi marhaságokkal a mostaniakat. Ezek normális ember szemében nem oltják hanem erősítik egymást mert 8 év Gyurcsányi -elötte 4 év Orbán 4 év Horn 4 év mindenféle a kommunizmusban jó állással rendelkező "szabadságharcos" "ellenálló"-után nem hogy nem vagyok elnézőbb Orbánékkel, hanem eleve már türelmetlenebb vagyok a "böszmeségekre)szóvall , akkor felvehettek volna minden hivatalba legalább egy nem protekciós de intelligens fiatalembert vagy fiatalhölgyet aki tudja melyik gomb a helyesírás korrektúra a Word-ön, vagy aki időben szól Kósának, hogy ne nyilatkozz olyan dolgokról amik nem a te hatásköröd de bedöntheti a forintot, vagy hogy ez a Rátay nem-tetszik-a-magyar-nevem P. egy obszcén felkapaszkodott kis tahó, de ha már ki akarjuk fizetni a szolgálataiért, akkor ne egy nappal azután, hogy egy Ice-T szám angol káromkodásai miatt oltalmazzuk a kisdedeket.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2011.01.04. 11:16:19

juj...
Enyi csunyaságot irní a zemberek zemberéröl. Mékhogy nem tud még hejesen irni sem, mékhogy egy harmadikosztályos szintyén van palika.
Juj...
Szégyeljétek magatokat ti! Mékhogy pártpojáca, operett kösztársaságielnök, meg bohóc. Szégyejjétek magatokat ti kommonisták!

Elynye no!

indapass90210 2011.01.04. 11:25:01

@szabadúszó01: te mit szívsz? Vennék belőle pár grammot! Bár a keresztyéni szeretet elvén elvárnám, hogy magadtól felajánlj valamennyit ajándékba....

bunji jumping 2011.01.04. 22:51:15

@hoplita: A séta során nem sikerült bekukkantani az ovális irodába, biztos ott dugdossák a jó családból való úrilányt, aki nem tud helyesen írni.

trojka 2011.01.07. 16:47:54

ezek már minden unnepet megszentségtelenitenek?

süti beállítások módosítása