Skip to content


       Szűrés lista

Ennyire féltik az egészségünket

Egy hónap kellett hozzá, hogy az NGM naiv, háromlépcsős dohánydrágító javaslata hamvába haljon.

Kedvenc alkotmánybíró-jelöltünk, Balsai édes óvatlansággal (vagy magabiztos nemtörődömséggel?) kikotyogta, hogy egészséges, és bizony rendszeres edzésben lévő gyanakvásunk most sem vezetett félre. Természetesen nem véletlenül nem emelik mégsem már nyártól, aztán januártól és jövő júliustól megint a cigaretta és a dohánytermékek jövedéki adóját, és megvolt az oka annak, hogy a pénzügyi törvénycsomag hétfő esti zárószavazása előtt órákkal ő személyesen benyújtotta az erről szóló zárószavazás előtti módosítót, amiről egyébként roppant vicces módon senki (még ő sem!!!) nem tudja ki és miért írta.

A hivatalos indoklás a szokásos rizsa:


"A dohányfogyasztás mutatószámainak változása alapján a dohánytermékek adóztatásának szerkezeti átalakításában hosszú távú stratégia kialakítása szükséges. Cél, hogy az azonosan káros termékek azonos mértékben adózzanak. Ennek a gondolatnak a mentén a cigaretta és a fogyasztási dohány vegyes adójának értékarányos részét csökkenteni, mennyiségi alapú összetevőjét növelni, egyben adóterhelésüket közelíteni szükséges. Ezért szükséges a stratégiai célokkal ellentétes hatást kiváltó törvényjavaslat visszavonása. (Összefügg a 13 . ponttal)"

 

Balsai Indexnek adott válasza sokkal őszintébben hangzik:

"A dohánylobbi erősebb volt"

Ennyi.
Vagyis mennyi vajon?

Kicsit azért cikinek érzem, hogy az Orbán miniszterelnök úr által vezetett fülkeforradalmi kétharmados kormány nagyhangon "kipaterolja" az IMF-et, heves "kokikat és sallereket oszt" Brüsszelben, aztán szép csendben lefekszik a dohányiparnak...

Címkék: gazdaság fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr213046761

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti konzultáció a dohányzásról 2011.07.07. 23:19:31

stLight.options({ publisher:'18355ba4-a04c-4a33-a76f-847aadfc0f80', onhover:false });Click Here for PollOnline SurveyConjoint Analysis | Polls | Mobile Surveys | Feedback TabView MicroPoll Adjátok tovább, akinek csak tudjátok! Remélhetőleg egymillió s...

Trackback: Néhány értelmes gondolat a chipsadóról 2011.07.07. 16:10:51

A Fidesz a megszokott ötleteléssel fogott bele a hamburgeradó, amiből (lobbihatásra?) chipsadó/ ropiadó lett. A dolog abszurditását mutatja, hogy míg itt az egészségre hivatkozik a kormány, addig a pálinkafőzés adómentesítése a kormány "szabadságh...

Trackback: Ennyire féltik az egészségünket 2011.07.07. 16:06:43

Egy hónap kellett hozzá, hogy az NGM naiv, háromlépcsős dohánydrágító javaslata hamvába haljon.

Trackback: Ütős dohányzástilalom születetett - a parlamentben is tilos! 2011.07.07. 15:23:02

Kerényi János, akarom mondani Simon Zoltán képviselőnek komoly kérdés lesz, hogy hol tud mostantól háborítatlanul rágyújtani a Parlamentben. A jelek szerint a dohányzás-lobbi csak egy pártokon átívelő kiskoalíciót tudott befolyásolni, amely a KDNP...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spyderman 2011.07.07. 16:30:55

Álszent politikusok. Legalább 1000 ft-ra vinném fel az árát. Aki ezután is megveszi a világ legnagyobb barma. Aki ennyire függő, hogy már szinte remeg érte a keze az dögöljön meg. Nem értem ezek az emberek belegondolnak hogy mit szívnak be nap mint nap?? Több mint 4000 vegyület, legalább 40 bizonyítottan rákkeltő. Egy kis ízelítő:

Acetaldehid: ezt a rákkeltő vegyületet gyanta és ragasztó előállításához használjuk. Kutatók szerint az acetaldehid elősegíti más veszélyes vegyületek felszívódását a tüdőben.

Aceton: az aceton egy oldószer, melyet sokan használnak körömlakk lemosására. Az aceton irritálja a szemet, az orrot és a torkot. Tartós érintkezés sorén károsíthatja a májat és a veséket.

Akrolein: elterjedt gyomirtó, a könnygáz egyik alkotóeleme. Nagyon mérgező és irritálja a szemet és a légzőrendszert.

1-amino-naftalin: gyomirtók alkotóeleme, karcinogén.

2-amino-naftalin: ez a vegyület húgyhólyagrákot okozhat.

Ammónia: asztmát okozhat és emeli a vérnyomást. Tisztítószerként használjuk leginkább.

Benzol: a benzin alkotóeleme, többféle rákot is okozhat, többek között leukémiát.
1,3 – butadién: latex, gumi és neoprén anyagok előállításához használjuk. Kutatók szerint rákkeltő.

Butiraldehid: ez a vegyület a tüdő és az orrjárat felső rétegén hat, irritálja azokat.

Kadmium: jól ismert rákkeltő anyag, károsítja az agyat, a veséket és a májat.

Katekol: emeli a vérnyomást és irritálja a felső légutakat, Kiütést is okozhat a bőrön.

Króm: tüdőrákot okozhat.

Krezol: belélegzése irritálhatja a torkot, orrot és a felső légutakat.

Krotonaldehid: üzemanyagokban található, kutatók szerint károsíthatja az emberi immunrendszert és változásokat eszközölhet a kromoszómákban.

Formaldehid: orrüregi rákot okozhat, károsíthatja a bőrt, a tüdőt és az emésztőrendszert.

Hidrogén-cianid: hányingert, fáradtságot, fejfájást és légzési problémákat okozhat.

Hidrokinon: károsíthatja a központi idegrendszert, a szemet és bőrirritációt is okozhat.

Izoprén: hasonló az 1,3 – butadiénhez, bőr, szem és nyálkahártya irritációt okozhat.

Higany: károsíthatja az agyat és a veséket. Emellett a higany gyomorproblémákat és anémiát, azaz vérszegénységet is okozhat.

Metil-etil-keton: károsíthatja az idegrendszert, emellett irritálhatja a bőrt, szemet és orrot.

Nikkel: jól ismert rákkeltő anyag, mely ezen felül asztmát is okozhat.

Nitrogén-monoxid: a szmog és a savas eső legfőbb összetevője, kutatók szerint megnöveli olyan betegségek kialakulásának esélyét, mint az Alzheimer-kór, Parkinson-kór és Huntington-kór.

NNN, NNK és NAT: az NNN és az NNK rákkeltő vegyületek, míg a NAT-ról csak feltételezik, hogy az lehet. Az NNK a tüdőrákkal van kapcsolatban.

Fenol: nagyon mérgező vegyület, főként a központi idegrendszert, szív-, és érrendszert, a tüdőt, a veséket és a májat támadja meg.

Peroxinitrit: kifejezetten rákkeltő, az egyik legagresszívebb szabad gyök.

Propionaldehid: a tüdőt, bőrt és szemet irritálja, fertőtlenítőszerként használjuk.

Piridin: a szemet és a felső légutakat irritálja, idegességet, fejfájást és hányingert okozhat. Ezen felől májkárosító hatása is van. Oldószerként használjuk.

Kvinolin: oldószerként, valamint a korrózió megelőzésére használjuk. Irritálja a szemet, károsíthatja a májat és genetikai mutációkat okozhat. Kutatók szerint rákkeltő.

Rezorcin: irritálja a szemet és a bőrt.

Sztirol: irritálja a szemet, rontja a reflexeket és fejfájást okozhat. Megnöveli a leukémiák kialakulási esélyét.

Toluol: memóriazavart, hányingert, gyengeséget, anorexiát és agykárosodást okozhat.

Nikotin: a nikotin nem rákkeltő, azonban hozzászokást eredményezhet. A dohányzást a nikotin hiánya miatt nagyon nehéz abbahagyni. A nikotin nagyon gyorsan hat, belélegzést követőn 15 másodpercen belül az agyba jut. Ha nem lenne nikotin a cigarettában, nem okozna hozzászokást, így sokkal kevesebb dohányos lenne világszerte. A nikotin hányingert, hányást, depressziót okozhat, s emellett a magzatra is veszélyes. Erős méreg, a halálos adagja felnőttre számítva kevesebb, mint 60mg.

Szénmonoxid: a szénmonoxid egy mérgező gáz és azért rendkívül veszélyes, mert nincs íze és szaga. 200-400-szor erősebben kötődik a vér hemoglobinjához, mint az oxigén. A carbohemoglobin már az oxigén szállításában nem vesz részt, így könnyen okozhat oxigén hiányos állapotot. A szénmonoxid tartós belélegzése kómához és halálhoz vezethet. Csökkenti az izom-, és szívműködést, fáradtságot, gyengeséget, szédülést okoz. Különösen mérgező a magzat számára, valamint a tüdő és szívbetegeknek.

Kátrány: számos rákkeltő vegyületet tartalmaz. Amikor valaki belélegzi a cigarettafüstöt, a kátrány 70%-a tüdőben marad. Ez könnyen leellenőrizhető egy közönséges zsebkendővel. Ha valaki beszívja a cigarettafüstöt, de nem „tüdőzi le”, majd a füstöt egy zsebkendőt a szája elé téve kifújja, barna folt jelenik meg a zsebkendőn. Ha azonban a füstöt előtte „letüdőzi” és úgy fújja át a zsebkendőn, a folt sokkal kisebb és halványabb lesz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 16:30:56

@cserepj: abból, hogy vannak betegségek amiknél nem tudják egyértelműen, hogy mi okozta. az egészségügyi lapon ott van, hogy dohányos. meghalt. dohányzott? akkor bizony a dohányzásnak köze volt hozzá, egy strigula.

no a felnőtt lakosság adja a halálesetek 99%-át. a felnőtt lakosság 60%-a dohányzik, vagy dohányzott, 30%-a passzív dohányos. tehát nem olyan piszok nehéz kimutatni, hogy a halálesetek/betegségek nagyobbik részében dohányos az illető.

Indriq 2011.07.07. 16:35:10

@laspalmas:
erre csak azt tudom mondani, hogy a bakancsom talpa átlátszó ennek a pofáján levő bőrhöz képest..... ja és elmehet a qrva anyjába....

Rwindx 2011.07.07. 16:37:40

@Conv: Nekem apám és egyik nagyapám tüdőrákban halt meg. Mindkettő dohányzott mintha muszáj lenne. Fura lenne azt mondani semmi köze nem volt a dohányzásnak hozzá.

spyderman 2011.07.07. 16:39:36

Komolyan nem értem. Ráadásul másokat is mérgeznek. Utálom a szagát is. Kib*szott büdös. A bagósok nem érzik magukon milyen büdösek? Undorító. A buszon se lehet megmaradni. Az összes bagós 1 nagy marha, mert azért fizet, hogy mérgezzék. Nem veszi észre, hogy ezzel a pénzzel a nagy dohánygyárak igazgatójának zsebét tömi, aki meg röhög a markába hogy milyen barmok vannak. Függőségben tartják az embereket. Nem veszitek észre?? Függtök attól a szartól. Mért nem kapjátok be a kipufogó csövét? Vagy álltok egész nap a hungária körút mellett? Ott is kapnátok elég mérget ráadásul ingyen. Mit lehet szeretni a dohányzásba? Szívod be a füstöt? Hát k*rva jó. De ki ne fújjátok! Szívjátok be és tartsátok ott! Más nem akarja szagolni! Mi a f*szomnak fújjátok rám az utcán??? Tartsátok magatokba vazze ha ezt akarjátok annyira!

spyderman 2011.07.07. 16:48:54

A másik meg h mindig a tüdőrákról papolnak, holott nem is ez a legkárosabb. Mért van az h nálunk többször annyi végtagamputációt végeznek mint a 80 milliós Németországban? Megmondom. A nikotin méreg, ami miatt a vérerek összeszűkülnek. Ezért van az ha 1 bagóssal kezet fogsz az akció után akkor tök hideg a keze. És persze hosszútávon ez érrendszeri és szívpanaszokhoz vezet, végtagamputációval is végződhet. 1 félkezű ember mennyi kiadást jelent az államnak? Nem nagyon tud többet dolgozni, csak a segély meg a kórházi kiadások...Nem értem mit védekeznek azzal hogy úgyis tüdőrákos lesz meg meghal és még nyugdíjat se kell neki fizetni és milyen jó ez az államnak...Csak éppen a köhögés meg a fulladás és évekig tart majd, közbe meg szedi a gyógyszereket. Nem is beszélve 1 kézamputációról. Ez hol haszon az államnak? Az államnak az a haszon ha egészséges emberek legalább 50-60 éves korukig dolgoznak, nem az ha 40-50 évesen lerokkannak.

sárkányfő 2011.07.07. 16:50:22

A dohánylobbi lekevert egy büdös nagy sallert az Orbán-kormánynak :)

Nem semmi... gyakorlatilag a magát kurva erősnek hirdető macsó kormány nyíltan elismeri, hogy gyengébb a dohánylobbinál. És ezek után még alkalmasnak tartja magát az ország kormányzására?

Vicc... elképzelem hogy mehetett a párbeszéd a dohánylobbival:
- Szép jó napo...
- Csönd! Helyedre! Ül! Mégis mit képzelsz? Azt hitted hagyom? Észnél vagy?
- Bocsánatot kérek, csak úgy gondolt....
- Kuss már bazeg! Én beszélek! Nem szólsz közbe! Nesze, ezt a dossziét megfogod, elrakod. Van benne egy módosító, azt holnap reggel benyújtod, oszt megszavazod. Értve vagyok? Csönd! Nem kérdez! Nem ismersz, nem tudsz semmit. Megszavazod és kész, sima ügy legyen, világos?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 16:53:49

@Rwindx:
a múltkor meséltem, hogy nekem az egyik nagyfaterom tüdő és gégerákban halt meg 63 évesen, soha nem dohányzott, a másik meg 93 évesen, végelgyengülésben, napi egy doboz mezitlábas kossuth-hal az élete nagy részében, aztán meg mindenről letörte a szűrőt és úgy szívta.

akkor beszéltem a dokival elég sokat aki kezelte a rákos nagyapót, ő mondta, hogy a genetikai hajlam sokkal többet számít a rák kialakulásában, mint a cigaretta.
a nagyvárosi környezetben élő ember a napi sétája során a csúcsforgalom idején mindazokból a káros anyagokból ami a cigiben van annyit szív be, amihez képest a cigi mérhetetlenül alacsony mértékű károsanyag felhalmozódást eredményez a passzív dohányosok számára, a közvetlenül dohányzó számára is ezrelékekben mérhető a hatásarány.

a félreértés elkerülése végett, nem azt mondom, hogy egészséges a cigi, vagy nincs káros hatása, nem okozhat mindenféle betegségeket, de elhanyagolható a dohányzás okozta kár az átlagos nagyvárosi levegőhöz képest.

lolperec 2011.07.07. 16:54:04

szánalmas a magyar politikai elit, elkergetném az összeset követfejteni. sajnálom.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 16:59:56

@spyderman:

te koma, nem jártál te a múlt héten a népművészeti múzeum melletti kajázdánál? :)

egy elmebeteg letámadott az utcán, hogy ne fújjam a füstöt, mert megölöm a környezetem. csak pislogtam rá és mondtam neki, hogy bolondokkal nem tárgyalok, erre visítva kezdett el anyázni, meg átkozódni :)
szelíden megmutattam neki, hogy elektromos cigit szívok, amire még nagyobb hangerőre kapcsolt, hogy már a technológiát is arra használják az ilyen szemétládák mint én, hogy minél hatékonyabban és gyorsabban öljék meg a környezetükben élőket :)

Goompah 2011.07.07. 17:00:03

@Mighty: "Ha ilyen szar az emlékezőtehetsége semmi keresni valója nincs a közéletben."

Hát még az alkotmánybíróságban. Oda mondjuk egyéb okokból sem való.

Maga a fedősztori annyira hihetetlen, hogy szerintem nem is igaz. Arról lehet csak szó, hogy nem merik vállalni, hogy lefizette őket a dohányipar. Az embereket meg iolyan idiótáknak hiszik, hogy azt gondolják, van, aki ezt elhiszi.

Goompah 2011.07.07. 17:05:12

@rajaram:

"Nikotinfüggők nem írtják ki a családjukat, nem okoznak halálos közlekedési balesetet. "

Miért, ilyet csak nemdohányzók tesznek?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 17:06:13

@Goompah:

nem kellett ehhez a dohánylobbinak lefizetnie őket. józan paraszti ésszel is látható a dolog, hogy ha emelik a cigi árát, akkor is fognak dohányozni az emberek, csak olcsóbbat, szarabbat, az egészségügyi indoklás tehát mehet a levesbe, emellett még a gyarapodó cigicsempészet miatt bevétele sem lesz annyi az államnak a jövedéki adóból.
ennyi az egész. egy idióta felvetett egy végiggondolatlan ötletet aztán véletlenül akadt valaki aki el tudta magyarázni mit okoz.

igényes 2011.07.07. 17:07:49

Dohány Jakab vezérigazgató úr meglepődött, hogy mit is akarnak ezek a Parlamentben, hát szólt a haverjának.

Sovány Laci! Ezért adtam én nektek, amit adtam?

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.07. 17:10:18

Eddig minden kormányzó erő így kezdte lefaragni saját hatalmát. Volt egy jó terv, törvénytervezet, ami sértette x,y vagy z érdekeit, és megfúrta.
Ez az út oda vezet, ahová a kisgazdák, az szdsz, és a szocik jutottak, pedig azt mondja egy régi mondás, hogy tanulj tinó, ökör lesz belőled. Vagy mégsem?

fokabacsi 2011.07.07. 17:16:02

@lolperec: Méghogy "elit"? Fegyelmezetlen pofátlan csürhe.

(ehh) 2011.07.07. 17:27:28

1. rendszeresen dohányzom tehát nem szakad meg a szívem a döntéstől
2. azonban a stílus szokásosan bicskanyitogató
3. a dohányzás káros, ez tény
4. környezetünkben sok más minden is meglehetősen káros
5. ha már a betiltás mellett sipákolnak egyesek, akkor jöhetne pár hasonló dolog is, pl. tiltsuk ki a belvárosból az autókat, hiszen:
a.) autót vezetni nem állampolgári jog
b.) mivel nem tartok autót és vezetni sem tudok, tulajdonképpen passzívan szennyeznek engem, károsítják az egészségem, megrövidítik az életem,etc.
6. egyéb más egészség és környezetkárosítók
7. mégsem akarok ilyesmit
8. mert jó másokat látni hisztizni ilyeneken

igényes 2011.07.07. 17:28:32

Pálinkafőzés miatt elengedett a FIDESZ piás része ivótársaiknak évi 10 milliárd forint jövedéki adót. Ma mindenki főzhet 100 liter pálinkát jövedéki adó nélkül.
Egy üveg Pálinka árának hány százaléka jövedéki adó?
Pálinka és minden egyéb szeszesital esetén is az alkoholtartalomtól függ a jövedéki adó mértéke. Jelenleg 1 liternyi tiszta alkohol utáni nettó jövedéki adó: 2 360.- HUF. Vagyis a jövedéki adót nem az ÁFÁ-hoz hasonló módon az eladási ár határozza meg, azaz a jövedéki adó független az eladási ártól.

Kiszámítása egy üveg Pálinka esetén: 2360 HUF * űrméret * alkoholtartalom.
Például egy 7 deciliteres 50%-os Pálinka esetén a nettó jövedéki adó a következőképpen alakul:
2360 HUF * 0,7 (liter) * 0,5 (alkoholtartalom) = 826 HUF.
Tehát
1 dl pálinka jövedéki adója = 118Ft
1 liter = 1180Ft
100 liter = 118 000

118 000Ft jövedéki adót kérhetnek a dohányosok vissza az államtól, mert ugye van esélyegyenlőség is Magyarországon.

Egyébként ez 236 doboz cigi, ha 500Ft egy doboz. Ilyenkor van a baj, ha a vezetés inkább piál, mint cigizik.

Ha jól belegondolunk, akkor 3,8 millió háztartás főzhet 380 millió liter pálinkát jövedéki adó nélkül, melynek végösszege egy óriási szám: 380 milliárd forint

blaberus 2011.07.07. 17:51:15

"Cél, hogy az azonosan káros termékek azonos mértékben adózzanak."

Lol, barom... Akkor miert nincs legalis cannabis tizedannyi adoteherrel, mint a cigi vagy a szesz?

global001 2011.07.07. 17:57:14

Röhej, hogy ezen fenn vagytok akadva !! Ezek is mindig az aktuális f*szt szeretik nyalogatni. Ugyanazt csinálják mint a "mocskoskomcsik".
A mi "fideszes ogy-i képviselőnk" is volt már MDF-es, Kisgazda, most éppen Fideszes, de már udvarol a Jobbikos OGY-i képviselőnek. Szeretem mikor ilyen rugalmasak a "honatyák".
El se bírom képzelni mit csinálnának egy havi 3 millás fizetésért ????
Édestestvért maguknak ????

hoplita 2011.07.07. 18:00:50

@zero:
".....Nyomják fel 1000 forintra a cigi árát, kevesebb lesz az adóbevétel, de sokkal kevesebb is lesz az egészségügyi kiadás, és nem fog meghalni évente 28 ezer ember a dohányzás miatt...."

Ó, ilyen marhaságot csak az mond, aki nem cigizik és nem nagyon érti az egész kérdéskört.:))

Rá Dios 2011.07.07. 18:03:41

Mit mondjak, van elképzelésem a dohánylobbi érvrendszerének legalább egyik eleméről. Kell hozzá doboz, de az van nekik elég.

hoplita 2011.07.07. 18:05:16

@mcs:
Erről van szó....csak ezt nem értik.
Ráadásul megvan annak is a veszélye, hogy beindítják a stikában dohánytermelést, ilyen árak mellett már az is a küszöbön van.
Valamikor a háború előtt is sokan termeltek vidéken feketén, úgy mint most mariskát.
Pedig a fináncok akkor is haraptak rá, akkor is jövedéki termék volt....!
Nagyapám a napraforgó közt, meg a kerítés tövén termelte..:))

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.07.07. 18:06:34

A dohanyaruk nem erosen egeszsegkarositok, ellentetben a chipszel ugye?

abandi 2011.07.07. 18:18:00

@Conv: Ez egy komoly társadalmi probléma, minthogy a dohány komoly függőséget okoz.
Ráadásul Mo. egyedi elbírálással kezeli a román importdohány behozatalát...is.
Itt a függőség-nyomor-lázadás háromszögben tengődik a "dicsőnemzeti-Ormányunk".(lsd még a házipálesz trv-t)

Goompah 2011.07.07. 18:19:22

Ha drága kormányunk valóban az egészségünket féltené, akkor olyan brutális adóemelést hajtana végre a dohányáruknál, hogy senki nem vásárolná meg őket.

Az ennek nyomán élénkülő csempészettel meg simán le lehet(ne) számolni abból az évi 100+ milliárdból, amennyivel állítólag több kiadást okoz az államnak a dohányzás, mint amennyi bevételt az adója. Ennyi pénzből minden határátkelőnél kutyák szagolhatnák ki a dohánytermékeket. Ebből a pénzből könnyen fel lehetne deríteni az illegális dohánytermesztést is.

@Jani haverja: Na ja, valahol itt (is) van a kutya elásva.

subtotal 2011.07.07. 18:19:46

@Rá Dios: hogy is mondta Viktor anno a különadók kapcsán? Keményen bekezdünk és onnantól tárgyalunk?

hoplita 2011.07.07. 18:20:16

@Frady Endre:
Annyi kis apró kiegészítéssel, hogy az illető bagós visszalőhet.
Én cigizek..:)))

subtotal 2011.07.07. 18:23:28

@Goompah: és nem engednék ki az állampolgárokat sem dohányáruért mondjuk Szlovákiába?
Van még ilyen jó megoldásod?

Bokortalan Hajléktalan 2011.07.07. 18:25:01

Bocs, de nem olvastam az összes kommentet.
Aki dohányzik, általában iszik is. Rendes bagós nem gyalog jár, hanem kocsival. Általában hamarabb feldobja a pacskert, szóval nem csüng sokáig a nyugdíjkassza csecsén. Most adjuk össze a megfizetett jövedéki adót, áfát, a dohányosok által generált iparűzési, társasági adót és a nyugdíjkasszában maradó zsetont. Ezek alapján eltartok pár nyugdíjast jelenleg.
Egyébként meg vessünk ki adót a kocogókra is. Koptatják a flasztert, az ízületi kopások, az elesések okozta sérülések az egészségkassza rovására mennek, jobban fogyasztják az okszigént, több CO2-t bocsájtanak ki, tehát az üvegházhatás szekértolói, és mindezt ingyen!! Ébresztő!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 18:25:28

@Goompah: és így rögtön több pénze lenne az államnak.
ja nem.
elköltené amit nem is kapott kapott meg a jövedéki adóból :)

hasznos program. olyan fideszes :)

bandika gazdája 2011.07.07. 18:26:56

@pengnui: Az a hambilobby miatt van, hogy kimaradt!

hoplita 2011.07.07. 18:29:53

@Conv:
Igen, naggyából ez történhetett.
Csak neveket nem tudunk..:)

subtotal 2011.07.07. 18:36:03

@Conv: persze, mert most mindenki a jó minőségűt szívja, azért van a cigarettaként eladott dohányterméket vásárolók közül majd minden másodiknak Zsófi a szájában már most is
A sodrós dohány által vevőkört még nem is említettem.

regress 2011.07.07. 18:36:11

@sárkányfő: rajtadkívül nem sokan látják a lényeget.itt most mindenki orvosszakértő,meg zöld,meg elmebajnok.a lényegről senki nem beszél.megint átbasztak,milliókat tettek zsebre.és a képünkbe hazudnak.nem tudja kitől kapta,nem tudja mi volt benne.na elmehetnek a kurva anyjukba,meg az is aki egyetért velük

molaris 2011.07.07. 18:44:28

Ezt a baromságot, amit kitalálnak a dohányzásról nehéz elviselni. Komoly ember meg sem hallja.
A mai világban a halálok a STRESSZ!! Azt pedig nem csökkentik, növelik.

Nézzétek meg a vidáman pöfékelő száz egy néhány éves kirgiz pásztorokat.
Ehhez jön az a rengeteg ipari szemét, amit élelmiszerként adnak el a népnek!

Gastroger 2011.07.07. 18:44:36

A csipszadó, Font Sándor szerint kb 100-150 munkahely megszűnését érinti.
Szerinte... Szerintem, 600-700.
Tegyük rá az éves fizetésünket Herr Font.

"Idén még kb 3 milliárd, jövőre 22-25 Milliárd forint várható bevétel.."
betandwin. Fogadjunk, hogy a keresletcsökkenés miatt az extraadó összege (áfával) NEM FOGJA megtermelni ezt az extraprofitot. (Uzzsorakamatot). Max 1 Mrd Ft. De ha be is jön az a szezonalitásnak köszönhető csokitermékek esetén (mikulás, karácsony).
Jövőre meg lehet számolni:
-áfakiesés
- jövedelempötló kiegészítések (munkanélküliek kifizetése)
- iparüzési adó, ezen szektorok leépülése = import
A pálinkafőzdék 60-65%-os állami támogatású pályázatot vehetnek igénybe.
"A dohánylobbi túl erős volt."

Miii???

Hát megmondom mi az erős. A zsebük. Ami elbírja azokat az összegeket amit abba pumpálnak, hogy fenntartsák ezt a látszat demokráciát.

regress 2011.07.07. 18:48:06

ez is akkora átbaszás,mint a burgeradó.a cégnek évi 20milliárdos nyeresége van,erre viktoréktól kapnak 130milliót munkahely fejlesztésre.ez a pénzmosás nem csípi a szemeteket?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 19:00:12

@subtotal: a sodrós dohányok közt van minőség

hehe64 (törölt) 2011.07.07. 19:01:17

Ideje lenne feladni a "megvédelek ha beledöglesz is" hozzáállást. Unom már hogy mások dumálnak bele abba, hogy mi a hasznos, és mi a káros, nekem.
A következményeket ugyanis én viselem.
A dohányzás, evés stb. egészségügyi költségei pedig nem lehet érv, ugyanis soha, semmiféle adattal nem támasztják alá hogy mi, mennyi, azonkívül még soha nem láttam embert egészségesen meghalni, ha nem érte baleset.

Goompah 2011.07.07. 19:07:53

@subtotal:

Te kis idiotka, te nem ismerni feltételes mód?

dr. Aullah 2011.07.07. 19:23:02

@hehe64: És senkit sem érdekelne, hogy mikor döglenek meg a dohányosok, ha mindenki otthon dohányozna, aztán nem hordaná magával a füstöt az utcára.
Sajnos nem ez a helyzet.

egy maréknyi dollár 2011.07.07. 19:28:27

@zero: Na látod!Ennek a 28ezer embernek már nem kell nyugdíjat fizetni.

Pistie 2011.07.07. 19:33:25

Csalódás ez, de mi másra számítottunk? Mindent ami hülyeség végigcsinálnak, miközben egy jó törvényük lenne, annál pedig bepucsítanak a dohánylobbinak. Remélem legalább fáj nekik.

Pistie 2011.07.07. 19:34:59

@hehe64: Még nem láttál olyat, aki szimplán azért halt meg, mert öreg volt, és valamelyik szerve nem működött tovább?
Amúgy nem az a baj, hogy szívod, csak ne fújd ki!

egy maréknyi dollár 2011.07.07. 19:38:10

@Goompah: A reaktivált rendőrök csatárláncot alkotva őrizhetnék végig a zöld határt.Akik már nem férnek oda,a kidobott kutyák kiképzésével foglalkoznának.

abandi 2011.07.07. 19:42:55

@Aullah:
És akkor még a PM10-ről nem is beszéltünk!
Megbaszódhat az a világ, ahol a nagyvárosokba koncentrált biomasszát a saját szarukkal etetik, mérgezik alapból.

Nurrddin 2011.07.07. 19:47:00

@hoplita: ilyen hülyeséget csak olyan tud mondani, aki szerint a XXI. században nem kell megtölteni a puskát :DD

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.07. 19:47:18

@Mighty: Navégre, itt van a kiskutya elhantolva...monnyon le az ilyen!

Karipapa01 2011.07.07. 19:47:58

Itt semmi másról nincs szó, mint a lényegről: LÓVÉ!!! Nincs itt semmi lobby, meg összeesküvés. Lényeg az adóbevétel. És ha ez csökken, baj van. A többi csak képmutatás!! (bocsánat: arcmutatás). Nincs olyan, ami nem káros, az elkerülhetetlen városi környezetszennyezés, az egészségtelen táplálkozás, ital- és kábítószerfogyasztás, MUNKAVÉGZÉS miatt kialakuló ártalom, stb. és persze a dohányzás. Ezek megszűntetése a jelenlegi anyagi lehetőségeinket figyelembevéve szinte lehetetlen.Egy-két dologba belenyúlni úgy, hogy a többivel nem foglalkozik senki, csak bevételkieséssel járhat. Tehát mit lehet tenni? szépeket mondani, de minden marad a régi kerékvágásban.

Goompah 2011.07.07. 19:55:11

@egy maréknyi dollár:

Az évi 28 ezerből ex has legyen 18 ezer nyugdíjas, mert sokan már nyugdíj előtt belehalnak a bagóba. Havi átlag 80,000 Ft. nyugdíjjal számolva ez fejenként évi 960 ezer, 18 ezer főre pedig kb. 17 milliárd megtakarítás. Ezt szerintem nagyjából kompenzálja a 10 ezer nem nyugdíjas halott miatt kieső adó- és járulékbevétel: bruttó 270 ezres átlagfizetéssel számolva fejenként kb. 70,000 csak a nyugdíjjárulék, ami évente 8.4 milliárd. Ehhez jön az említett 10 ezer fő által fizetett SZJA, ÁFA és egyéb adók.

Szóval baromi nehéz pontosan kiszámolni, mennyit hoz az államnak a konyhára a bagó, de az biztos, hogy kedves politikusaink csak nyernek rajta a dohányipar által a zsebükbe csúsztatott pénzek által.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.07. 19:57:00

@spyderman: veled se tüdőrák fog végezni, az agyvérzésre meg esélytelen vagy. infarktusra tippelek. csak szív, bél, vagy here? a leghülyébb láncdohányos nem olyan habzószájú debil mint te. környezeti ártalom miatt lettél ilyen, vagy csak a szemedbe fújta a füstöt az anyatermészet? ;-)

én a függő dohányosokat nem értem. az okát, hogy miért gyújt rá valaki, azt megértem. nadehogy miért nem tudja letenni? :-o 5 percente rágyújtani, egy rohadt félórát sem kibírni közlekedési eszközön a bagó nélkül.. komolyan nem értem. a konzekvencia is valami oly távoli dolog sokaknak, hogy ihajj. de az ő életük! akinek kedve van hozzá gyújtson rá! legfeljebb korábban hal. vagy nem..

a krákogók tudják, hogy a cigi káros. a károgók viszont azt hiszik csak az káros. a levegővétel is az. oxidál.. élve eléget.. ilyen az élet.

a politikusaink magukhoz képest sokat kapnak fizetésként és zsebbe. de valójában aprópénz az egy lobbinak. olcsójánosok. itt még pénzről sem igen volt szó. azon módosítások egyike, amelyikről már kihirdetés előtt kiderült, hogy a célja soha nem fog megvalósulni. sőt. kifejezetten kontraproduktív. jött volna a priluki, meg a többi..

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.07. 19:59:18

Pedig hosszabb távon nem maradhat az olcsó cigi, 2018-ra egy doboz árát legalább 800 forintra kell emelni. Állítólag. Az EU-ban. Ha még ott leszünk 2018-ban. És nem a föld alatt.
Szájukba tömném a zsetont, amit ezért kaptak megint a dohánylobbitól.. Még hogy egészségvédelem meg chips-adó. Komolytalan, minket hülyének néző bagázs, le velük!
Orbán Viktor örökös miniszter-elnök Úr, kérem, mondjon le, most és adja át a kormányt egy szakértőnek.
Kétharmad nem kifogás.

abandi 2011.07.07. 20:23:17

Emberek!
A dohány egy kb 66%-os jövedéki termék, pont úgy mint az üzemanyag...
Én, mint dohányos és autóhasználó -most az italról nem is beszélve...- a legfaszább adófizetők közé tartozom, sőt: néha tejet, kenyeret, meg egyéb élelmiszert is vásárolok 25% felárért!
És mindez a jószolgálati adóságcsökkentés miatt lenne...de ellopják közben a mi választott (?)"nemzettestvéreink", úgy általában .

egy maréknyi dollár 2011.07.07. 20:24:50

@Goompah: Így van.Már várom, hogy az üzemanyagok árának emelését azzal indokolják,hogy a gyaloglásra szoktatás által felpezsdített vérkeringés mián a zemberek egészségi állapottyának drasztikus javulása várható.

hoplita 2011.07.07. 21:13:35

@spyderman:
"....Mért nem kapjátok be a kipufogó csövét? ..."

Mondd, te miért nem kapod be a faszom?

hoplita 2011.07.07. 21:14:23

@Nurrddin:
Mint tuggyuk, mán az is kiment a divatból.:)

Indriq 2011.07.07. 21:16:55

hát igen, a dohánylobbi kiosztott pár sallert és koki orbánkáéknak....
vagy simicska részvényeket vett a dohánycégekben...

Komolyra(?) fordítva a szót, alap lenne, hogy azok, akik átolvasás nélkül megszavazták, most felállnának, elnézést kérnének és a büdös életben többet nem vállalnának felelősséggel járó pozíciót. És ha valamelyik vicces ember odaadta volna nekik, a saját halálos ítéletüket, akkor elolvasás nélkül megszavazzák, vagy még viccesebb eljátsza ezt 50% SZJA változtatásra?

Molenaaar 2011.07.07. 21:51:19

ALJA!!!!!

Dohánylobbinak meg: SZÉP VOLT!

Ennyi.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.07.07. 23:20:16

Üdv! Engem mélységesen felháborított ez a döntés. Épp ezért a Nívó blogon egy virtuális tüntetést és nemzeti konzultációt szervezünk az ügyben. Itt lehet szavazni:

nivo.blog.hu/2011/07/07/nemzeti_konzultacio_a_dohanyzasrol

csodalámpa 2011.07.07. 23:24:59

@reKorrekt: az alkoholistákat megveti a társadalom, a dohányosokat nem (annyira), pedig sztem ua. történet....múltkor egy vasútállomáson, ahol még n+1 üres pad volt, pont a mellettem lévőre leült egy tirpák paraszt és rágyújtott. Nos nem feltétlenül akadtam volna ki rajta, ha éppen nem eszem, (mert azt nem kell tudnia, hogy asztmás vagyok, és azt meg alapból leszarja, hogy a passzív dohányzás révén több káros anyagot szívok be, mint ő); de komolyan evés közben dohányozni, az már mennyire szánalmas és undorító dolog...nálam egy kategória a babakocsi felett füstölő "anyukával" - az ilyenekkel sok csúnya és fájdalmas dolgot tudnék művelni. Visszatérve a tirpák parasztra, akkor sem kapcsolt, amikor felálltam, és látványosan arrébb mentem és ott fejeztem be a kajálást. Legszívesebben pofánb.sztam volna, de ilyenkor valahogy mindig visszatart, hogy nem szeretnék egy ilyen sejthalmaz szintjére süllyedni.
disclaimer: a kulturáltan dohányzókkal semmi bajom - és tapasztalatom szerint ez a többség - de a negatív tapasztalat jobban megmarad, és az ember, ha általánosít, az nagyobb súllyal veszi figyelembe.

csodalámpa 2011.07.07. 23:26:43

@abandi: aha, és emellett fasza májfunkcióval, BMI-vel és vitálkapacitással rendelkezel / fogsz 10-15 éven belül. Sztem a "sok" jövedéki adód úgy 10-20%-ban fogja fedezni a kemo- és sugárterápiád költségeit....

csodalámpa 2011.07.07. 23:32:44

@Aullah: szóval kezeljük úgy, mint a buzulást? XD viccen kívül, én kiegyeznék vele, de ennyire nem szopatnám a dohányzókat, csak annyit szeretnék, hogy legyenek tekintettel a nem dohányzókra (főleg a gyerekekre!), és ha mégsem, akkor nagyon legyenek seggbek.rva

Goompah 2011.07.07. 23:33:25

@csodalámpa: De mivel nem minden bagós lesz rákos, ezért a bagósok által befizetett jövedéki adó úgy nagyjából fedezi a kemoterápiájuk költségeit. Ezzel nem védem őket, mert nálam kevés ember utálja jobban a bagózást, de azért maradjunk reálisak. De - mint egy korábbi kommentemben írtam - nagyon nehéz felállítani egy valós egyenleget, túl sokat kell csak feltételezni, megbecsülni.

"a kulturáltan dohányzókkal semmi bajom - és tapasztalatom szerint ez a többség"

Jó neked. Az én tapasztalatom szerint ők vannak kisebbségben.

csodalámpa 2011.07.07. 23:35:15

@Bokortalan Hajléktalan: egy atrószkópos térdműtét ára a töredéke egy kissejtes tüdőrák kemoterápiájának.....meg a marha sok befizetett adódnak.

csodalámpa 2011.07.07. 23:40:08

@Goompah: igaz, nekem a dohányzó nagyapám nem rákban halt meg, öngyilkos lett, miután a nagymamám a mellrákból felgyógyulva, a 4. év után tüdőrákban meghalt. És persze, nem mindegyik dohányos hal meg rákban, mert aki szerencsésebb, az pl. érszűkületben, egy-két amputáció után. De baromira nem akarok senkit megtéríteni, engem csak tényleg az érdekel, hogy én, illetve más, aki nem dohányzik, ne szenvedje el a hátrányát annak, hogy a másik fél nincs tekintettel rá, ennyi.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.08. 00:55:41

@bogancs: ugye tudod, hogy elég egyoldalú a kérdésfeltevés? :))))))))))))))

tegyél be egy olyat is, hogy:

Nincs szükség a dohánytermékek jövedéki adójának emelésére, mert ez nem oldja meg a problémát, a dohányosok csak áttérnek az olcsóbb, rosszabb minőségű cigire, így az egészségügyi költségek nőnek, és emellett a cigaretta feketekereskedelme/csempészete is csak forrást von el a bevételekből, összességében több egészségügyi kiadást generál a dolog kevesebb bevétellel az államnak.
A megoldás a dohánytermékek minőségi szabályozása, a kátrány és szénmonoxid mennyiségek, adalékanyagok rendszeres ellenőrzése és minimalizálásának kikényszerítése, a dohánytermékek méreganyag tartalom mennyisége szerinti sávos jövedéki adóztatásának bevezetése, alapul a jelenlegi adó, és minél magasabb egy termék kátrány és szénmonoxid tartalma annál magasabb adósávba rakása.

ennek lenne értelme, a legolcsóbb cigik lennének a legkelendőbbek és ezek lennének a legkevésbé károsak. maradna a bevétel és csökkenne az egészségügyi költség.

pounderstibbons 2011.07.08. 07:36:58

Még az is lehet, hogy a FIdesz hosszútávra játszik. (persze a lobbik és a natúr hülyeség ereje is magyarázhatja a ninja-indítványt)

Olcsóbb cigi->több dohányos->rövidtávon több eü kiadás, de később tuti kevesebb a nyugdíjkifizetés - gondolhatják a pragmatistább és cinikusabb kormánytagok..
(vagy akár gondolná egy két évvel ezelőtti Bogár László... www.mno.hu/portal/534511 )

Csak a KDNP-s "mozdonyhorgony" nem értem, hogyan tud rábólintani erre.

"...Az országgyűlési képviselők sajtótájékoztatójukon kijelentették, egyéni álláspontot képviselnek, nincs szó a Fidesz és a KDNP közötti ellentétről.

"Nem szeretek füstös helyiségben vacsorázni, de ugyanúgy nem szeretem, ha megtiltják nekem, hogy utána elszívjak egy szál cigarettát" - fogalmazott Harrach Péter. Mint mondta, a dohányzás rossz szokás, káros az egészségre, a nemdohányzókat védelem illeti meg, és azt is elfogadják, hogy a társadalmat jó irányba kell alakítani, formálni, de számukra fontos az emberi személy méltósága és az ebből fakadó szabadsága is. Ez pedig adott esetben azt jelenti, hogy rossz döntéseket is hozhatunk, "mindenkinek joga van arra, hogy elszúrja az életét" - tette hozzá. A kábítószer-fogyasztás tilalmát azonban továbbra is szükségesnek tartja, az ugyanis személyiségkárosító hatású.

Rubovszky György - aki elmondása szerint közel 50 év dohányzás után egy éve szokott le - hozzátette: elképzelhetetlennek tartja azt a megoldást, amikor egy bizonyos csoport érdekében a másik csoport érdekét abszolút háttérbe szorítják. Az nem vezet sehová, ha egyszerűen betiltják a dohányzást - mondta, és példaként azt említette, hogy évek óta szigorúan bírságolják, ha valaki autóvezetés közben telefonál, mégis minden harmadik ember ezt teszi."

www.origo.hu/itthon/20110308-ket-kdnps-kepviselo-a-dohanyzasi-tilalom-szigoritasa-ellen.html

Valaki megnézte a módosító indítványt, hogy nem a Harrach-Rubovszky képviselőpáros fejléces papírján érkezett e?

reKorrekt 2011.07.08. 09:05:20

@csodalámpa: lámpa, parasztok mindig is léteztek. Minden téren. Tudod milyen ez... ettől függetlenül úgy gondolom hogy pofán kellett volna basznod, mert addig nem tanul semmiből...

Goompah 2011.07.08. 09:07:59

@pounderstibbons:

'"Nem szeretek füstös helyiségben vacsorázni, de ugyanúgy nem szeretem, ha megtiltják nekem, hogy utána elszívjak egy szál cigarettát" - fogalmazott Harrach Péter.'

Hajjaj, ez elég súlyos személyiség- vagy jellemzavarra utal, nézőponttól függően.

"elképzelhetetlennek tartja azt a megoldást, amikor egy bizonyos csoport érdekében a másik csoport érdekét abszolút háttérbe szorítják. Az nem vezet sehová, ha egyszerűen betiltják a dohányzást"

Akkor már értem az eddigi kormányok hozzáállását a bűnözéshez. Értem, miért nem lép fel a kormány határozottabban, miért tiltja és bünteti az önvédelmet stb. Hiszen a bűnözők érdekeit sem szabad abszolút háttérbe szorítani.

"A kábítószer-fogyasztás tilalmát azonban továbbra is szükségesnek tartja, az ugyanis személyiségkárosító hatású."

Érdekes, tudtommal a marijuana sem rombolja a személyiséget. Az alkohol viszont erősen személyiségromboló.
A dohánynál és az alkoholnál nem inkább arról van szó, hogy létezik egy jól megfogható csoport, a dohány- és szeszipar, amit rendszeresen lehet adókkal, "védelmi pénzekkel" és kenőpénzekkel pumpolni? Illetve ami rendszeresen megkeni a politikusokat? Míg a kábítószernél nincs ilyen, hiszen illegális és a nemzetközi környezet miatt nem is lehet legalizálni.

Amúgy nem valami Semjén nevű KDNP-s főgenya lobbizott nemrég a védett madarak vadászatáért? Van az a pénz, szerintem nem is olyan sok, amennyiért ezek az álszent szemetek az anyjukat is eladnák.

Roy 2011.07.08. 09:09:02

@cserepj: Ráfogták. Amit nem tudnak biztosan azt mind a dohányzásra, az italra, az egészségtelen táplálkozásra fogják rá. Az eszükbe se jut, hogy a stresszes élet, létbizonytalanság mennyi betegséget tud okozni. Nem véletlen, hogy Magyarországon a legnagyobb a halálozás, szív, és érrendszeri megbetegedések, rák.
Ezek nagyban köszönhető a húsz éve tartó rablókapitalizmusnak.

Goompah 2011.07.08. 09:13:12

@Roy: "Nem véletlen, hogy Magyarországon a legnagyobb a halálozás, szív, és érrendszeri megbetegedések, rák."

Bizony nem véletlen, hiszen Magyarországon a Nyugathoz képest arányaiban igen sok a dohányos. Ezekért a halálokért pedig jelentős részben épp a dohányzás felelős. Persze ha dohányzol, akkor nyugodtan dugd a fejed a homokba, és mantrázd azt, hogy 1) dohányzás nélkül is előfordul rák és infarktus, 2) a 90 éves, 15 éves kora óta láncdohányos Józsi bácsi is makkegészséges.

Horizont 2011.07.08. 10:01:11

Most olvastam:)
"Az egészségükre odafigyelő betegeket jutalmazná, az orvosok utasításait figyelmen kívül hagyó pácienseket büntetné az Országos Egészségbiztosítási Pénztár egy jövő januárra ígért gyógyszertámogatási tervezet szerint. Az OEP főigazgatója a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy csökkentenék például a betegek asztmagyógyszerének támogatását, ha a páciens nem hajlandó leszokni a dohányzásról."
Erre nem mondhatjuk, hogy hű de rohadt szemetek!!

lyken 2011.07.08. 11:01:51

A benzinlobbi is bevethetné már magát...

lyken 2011.07.08. 11:02:39

Ja, igen, meg a gépjárműlobbi, meg a regadólobbi...

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.07.08. 12:21:45

Az egészséges életmódra való nevelés leghatékonyabb módszere a fizetős egészségügy. Bármilyen egyéb megoldás hasonló vagy a lobbisták győzelmét hozza (lásd jelen példa) és nem történik semmilyen változás, vagy egy betarthatatlan szabályrendszert, aminek több hivatalnok (vagyos nagyobb állami kiadás) és jelentősebb feketegazdaság (azaz kevesebb állami bevétel és romló közbiztonság) az eredménye.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.08. 14:38:10

@stoic79: ha tippelnem kéne te szdsz-szavazó lehettél.. annak a "pártnak" volt ez a vesszőparipája..

"Az egészséges életmódra való nevelés leghatékonyabb módszere a fizetős egészségügy."

lehet meglepetésként fog érni, de az eü most is fizetős. arra vonják a tb-t az eü hozzájárulást munkavállalóktól és munkáltatóktól. igencsak sokat levonnak így.. és egy meghatározott alapba megy az ilyen címen beszedett pénz, tehát nincs tartalékolás, nem lesz belőle autóút, játszótér. csak az egészségügyre fordítják. (amit nem lopnak, sikkasztanak el belőle..)

ezen kívül rákosiék óta a paraszolvencia is a fizetésük része. mondván az alulfizetést majd kipótolja a nép.. az orvosok meg vannak is olyan helyzetben, hogy egy jelentős rétegüknek szüksége is lenne rá. általában ez a réteg nem találkozik a beteglátogató rokonokkal. mert más, több dolga is van. csak gyógyít. úgyhogy szöknek is az orvosok.

a debil vizitdíjazás már emiatt is hülyeség volt. mert nem volt ingyenes az eü.. azt a munkavállalót sarcolták tovább akitől a 100-200x-osát is beszedték közvetlenül (a munkáltatótól is beszedték közvetve, aki ezért nem határozta meg a munkabért magasabban.. ne kelljen annyi munkáltatói hozzájárulást fizetni..) az aprópénz vizitdíjnak. hányszor kellett volna fizessenek még az emberek?? a másik baromsága meg az volt, hogy a nyugdíjas, aki nem kegyből kapja a nyugdíját, hanem mert általában meg is dolgozott érte - nem akkora összeget kap nyugdíjként havonta mint amikor dolgozott munkabért nettóban.. ott 300 forint, pláne a növekvő eüi gondjai és a "támogatott" formájában is magas gyógyszerárak mellett nagy kiadás volt.. emiatt is az emberek egyik csoportja sem ment el a kisebb bajával orvoshoz. így lett belőle nagyobb és mindenképpen kezelhetetlenebb baj. :-p

az utóbbi évszázad legidiótább politikai versenyzői a magyarországi liberálisok..

Horizont 2011.07.08. 15:43:52

@fogsunder:
Jó lenne ha bizonyos "emberi" dolgokból kihagynák a mindenkori politikát. Ilyen az egészségügy is.
Az mind igaz amit leírtál a vizitdíjjal kapcsolatban, de az is tény, hogy a feleslegesen orvoshoz járók is megcsappantak amikor fizetni kellett 300 ft.-ot. Így aki tényleg beteg volt, annak nem kellett megküzdeni a "kiültek a vénasszonyok a padra" élethelyzettel:) Itt vidéken:)
Ma (általában) a következőképpen működik az egészségügy vidéken. Kb. harmadszorra elküld a háziorvos a szakorvoshoz, vagy műszeres kivizsgálásra. Ő kér időpontot, ami döbbenetesen messze lesz. Na most akinek nincs semennyi pénze, az kivárja, nem balhézik, nem őrjöng (csak káromkodik otthon) de tudja, hogy pénz nélkül hiába is pattog. Akinek van egy kis pénze erre, az már most elmegy magánrendelésre, 5-8 ezer ft. / alkalom és a magánorvos továbbküldi, legtöbb esetben önmagához a kórházba, ami persze szintén pénzbe kerül a betegnek, mert soron kívül van. És az ember fizet a magánröntgenért, ultrahangért, CT-ért, csak ne kelljen várni, mert a beteg türelmetlen. És láss csodát, nincs is tumultus a Szakorvosi Rendelőintézetekben, nincs lázadás, nincs tömegverekedés. Így az illetékes elvtársak azt hiszik minden szép és jó!

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.08. 16:06:15

"....módosítót, amiről egyébként roppant vicces módon senki (még ő sem!!!) nem tudja ki és miért írta."

Ez az igazi parasztvakítás! Vagy bárki küldhet névtelenül törvénymódiosító javaslatot a választott országgyűlésnek? Ha ez igaz, tulajdon képen minek is ülnek ott?

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.07.08. 16:41:04

@fogsunder: "lehet meglepetésként fog érni, de az eü most is fizetős." Valóban, rosszul fogalmaztam: a privát egészségügyi biztositási rendszerre gondoltam. Tény, hogy most is fizetős, de csak nagyon kevesen fizetnek be, és ehhez képest sokan használják. Mert lássunk tisztán: az egészségtelen életmódot folytatók nagy része nem a TB befizetők közül kerül ki, és semmi nem kényszeríti, hogy változtasson, ugyanis ha pl. a sok dohányzás miatt probléma lesz a tüdejével ,akkor ugyanúgy ellátják, mint aki jelentős összegeket fizet be. Privát biztosítás esetén viszont a dohányos értelemszerűen többet fizet, ha pedig nem akar, akkor ha baj lesz, nem látják el. A tisztán privát rendszer egyébként szükségtelenné tenné a vizitdíjat, és átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá tenné a paraszolvenciát.

hoplita 2011.07.08. 17:52:47

@reKorrekt:
Szerintem is pofán kellett vóna baszni...:)
Csak gyanítom, hogy annak a "tirpák parasztnak" úgy jó tíz centivel nagyobb volt a bicepsze és a mi csodalámpánkat ott törte vóna el, ahol a legvastagabb.
Így meg mán csak a netes hőzöngés marad, IRL veszélyes és egészségre ártalmas az ilyesmi.:)))
Még a bagófüstnél is ártalmasabb...:))

lyken 2011.07.08. 21:34:15

@reKorrekt: WD40 fújkálása a dohányos felé csodákra képes. Sokukban hirtelen felébred az empátia, hogy ja, bocs, zavar?

Haloperidol 2011.07.08. 22:17:34

Az a sok marha, aki arról ugat, hogy a dohányzás így meg úgy megéri az államnak és az egészségügynek, azzal közlöm, hogy semmilyen szinten ne méri meg, erre nagyon nagy mennyiségű (nemzetközi) szakirodalom van.

1. Dohányos embert sokkal drágább foglalkoztatni, többször beteg, cigiszünet miatt kevesebbet dolgozik
2. Dohányos ember hiába hal meg korábban az egész élete során sokkal több rá az eü kiadás, mint a nemdohányos emberekre
3. Maximum rövid távon éri meg a kormánynak a nagyobb befolyó adó, az eü kiadások terén sokkal többet veszt
4. Amerikában minden dohányzásellenes kampányra fordított dollár 2 másik megtakarítását okozta az eü kiadások csökkenése terén
5. Nem igaz, hogy ELSŐSORBAN genetikai hajlam okozza a nagyobb tüdőrákra való hajlamot
6. A dohány adójának emelése eddig mineóden országban csökkentette a az eü kiadásokat is

csodalámpa 2011.07.08. 23:05:54

@reKorrekt: ez jobban esett volna a lelkemnek, de más stratégiát választottam: megvettem a legordenárébb szagú wc illatosítót, és evvel támadok. :) Ma 3 esetben is teszteltem a strandon (ahol egyik alkalommal megint kajálás közben kezdtek el mellettem füstölni). Szóval faacrcal odasétáltam a delikvenshez, és küldtem rá a másik bűzt. Hát lefagytak, de 3/3 megértette, hogy:
1. asztmás vagyok (nincs a homlokomra vésve, de az övére sem, hogy bagózik, mert akkor nem telepedtem volna mellé, ill. ő nem mellém
2. kajáltam b+, ha nem is láttál el 1 méterre
3. ne nekem kelljen már elcuccolnom minden alkalommal, ha beparkol mellém egy mérsékelten kulturált dohányos, hanem arra 3-5 percre emelje már fel a seggét és haladjon el a kijelölt helyre
4. gyerekek közelében meg főleg kurvára nem kéne dohányozni

Goompah 2011.07.08. 23:06:24

@LION_heart:

"Az a sok marha, aki arról ugat, hogy a dohányzás így meg úgy megéri az államnak és az egészségügynek"

Ha mások lemarházása helyett gondolkodnál egy kicsit, akkor talán rájönnél, hogy Magyarországon semmi sincs úgy, mint egy normális országban. Egy normális nyugati államban még az állami egészségügy is piaci alapokon működik, piaci árakon. Nálunk az egészségügy évtizedek óta alulfinanszírozott, erősen lerobbant eszközökkel, államilag diktált árakkal és bérekkel dolgozik, és a "hálapénz" révén működési költségeinek jelentős hányadát a betegekre terheli - az általuk befizetett adókon és egyéb eü. járulékokon felül.

1. Ez a plusz teher elsősorban a munkaadókat terheli, az államnak csak áttételesen okoz veszteséget, de sokkal kisebbet, mint a cégeknek (nyereségadó).

2. Igaz a rákosokra, közülük is csak az időben diagnosztizáltakra. De nem biztos, hogy igaz pl. az infarktusban meghaltakra. Az államnál maradó nyugdíjakat is figyelembe véve nem biztos, hogy a magyar állam összességében ráfizet a dohányosokra.

3. Láttál már olyan magyar kormányt, amely 4 évnél hosszabb távra tervezett volna? Én még nem. Vagy ha mégis, lásd pl. a mostani kormányt, hát abban sincs sok köszönet ("a következő 10 kormánynak megkötöm a kezét"). :(

4. Amerikában biztos, ezt elhiszem. Nálunk ezt nem tudom elhinni, mert az emberek sokkal kevésbé egészségtudatosak, mint az USA-ban.

5. Abszolút igaz.

6. Kelet-Európában ezt kétlem. Itt a dohányosok nem szívnak kevesebbet, hanem átállnak az olcsóbb cigarettára, ami általában még károsabb. Vagy megveszik a csempészárut. Vagy sodrottat szívnak, ami még károsabb. Ebben a nálunk annyira elterjedt korrupció is közrejátszik, mert nehezen tudom elképzelni, hogy a vámosok és a rendőrök megvesztegetése nélkül tömeges méretű lehetne a csempészet ill. az aluljárókban nulla kockázat mellett árulhatnák az illegális árusok a csempészett cigarettát.

csodalámpa 2011.07.08. 23:06:59

@lyken: nah, tudtam, hogy nem találtam fel a spanyolviaszt XD egyébként az exdohányos Larry Hagman lightosabban nyomta, szappanbuborékokkal...

csodalámpa 2011.07.08. 23:31:45

@hoplita: az a tirpák paraszt egy nálam kisebb csaj volt, de kevés szánalmasabb dolgot tudok elképzelni, mint hogy két nő üti egymást, az olyan cigófeeling. Mellesleg a mai 3. számú áldozatom egy 120+ kancigány volt, kiccsaláddal, ezt egyfajta extrémsportként vállaltam be, bíztam benne, hogy 3 szekus és kb. 70 fürdővendég előtt nem lincselnek meg - és bejött:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.09. 12:50:34

Sajnos sok a gyökér dohányos aki leszarja a többeket.annak idején a pékségben is voltak olyanok akik ott dohányozak,füstöltek a másik orra alá.Meg volt olyan,hogy az egyik nyúlta le a másik cigijét.Mondjuk volt olyan,hogy én is vittem be haveroknak cigit.
Egy másik pékségben volt olyan,hogy hozták vissza a boltból a kenyeret,mert csikk volt benne.
Én ilyenkor személyesen mennék be és megkérdezném tőlük,hogy na de gyerekek,ezt most hogy?Mert ez kibaszott gusztustalan!
Régen gyerekkoromban apám mindig füstölt,napi 2 doboz Kossuth elment nála,de akkor bírtam a füstjét,talán még "finom" is volt nem zavart.Mára már elszoktam tőle és elég zavaró lett a cigifüst.
Azért hálistennek vannak normális emberek akik megkérdik,hogy nem zavar e ha rágyújtanak?

hoplita 2011.07.09. 21:31:09

@Tigeri:

".....Azért hálistennek vannak normális emberek akik megkérdik,hogy nem zavar e ha rágyújtanak?..."

Normális bagósok tényleg így szokták és az én tapasztalataim azt mondják, hogy a nagy többség, a megrögzött dohányos és nem a csodalámpa által említett gizda faszok ilyenek.
Viszont rosszul tűrik, személy szerint én is, amikor egyfajta másodrendű polgárként, pökhendi és szemét módon viszonyulnak hozzánk.
Ennek volt egy példája a vonaton, amikor egy faszfej beült a dohányzóba és nem akart engedni rágyújtani....
Na, annak majdnem vége szakadt az utazásának már Monornál...:)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.09. 22:27:20

Van az a dohányos pénz, amiért elkezd korpásodni az ember fejbőre. Pláne, ha azt majd kreatívan befizetik a párt pénztárnokánál! Mert hát ugye Jézus sírját sem őrizték ingyen...
Szemérmetlen emberek, szemérmetlen magyarázata. Mit vártatok mégis ettől a csürhétől? Azért, mert az előző csürhe elment, nem lesz jobb a plebsnek! Nekik viszont jelentősen.
A pénz kormányozza a világot - "Pecunia regit mundum".

Goompah 2011.07.09. 22:31:52

Na és pecunia non olet. S ez nemcsak a húgyból, hanem a bagóból származó pénzre is igaz.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.09. 22:34:11

@hoplita: :) Nem dohányzom és zavar is. De... Ha valaki beül egy dohányzó részbe, akkor az a minimum, hogy befogja a pofáját, mivel ő választotta. Nem értem, például, hogy az éttermeknél és vendéglőknél miért ne lehessen egy külön dohányzó szakasz, ha azok ott meg tudják a normál, nemdohányzó részen kívül oldani? Engem, mint nem dohányzót, az például marhára nem zavarna. A vendéglős meg növelhetné a forgalmát.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.09. 22:36:50

@Goompah: :))) Viszont kretén politikusaink egy dolgot felejtenek el:
Fama crescit eundo - A hírnév mulandó

Goompah 2011.07.09. 23:48:17

@Boli: Szerintem nem is érdekli őket a hírnév, sokkal inkább a zsebükbe tömött pénz. :(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.11. 12:27:00

@hoplita: @Boli: Nálunk Erzsébeten van egy étterem ahol ez kurva jól meg van oldva.A dohányzó részlegben nem is érzékeled,hogy ez a dohányzórészleg.
Ha megyünk mindig abba a részbe megyünk.És jobban is néz ki,érdekesebb,mint a nemdohányzó részleg.

hoplita 2011.07.11. 18:04:49

@Tigeri:
Azon az oldalon legalább annyi gyökér van, mint a bagós oldalon.:)

süti beállítások módosítása