Skip to content


       Szűrés lista

Beverik kézzel?

"A gátépítés, a csatornatisztítás, a víztározó-építés nem 21. századi technológiával fog történni Magyarországon, hanem közmunkában." - Orbán Viktor, 2011.05.31.

Október 1-én indul a 2011-es népszámlálás, elkészültek a kérdőívek, toborozzák a kérdezőbiztosokat, gőzerővel zajlanak az előkészületek. 

A valóban remek honlapon csak egy valami hiányzik: mit fog kezdeni a KSH a 5 millió kitöltött kérdőívvel?!

Orbán Viktor ugyanis visszavonta azt a kormányrendeletet, ami a népszámlálási adatok elektronikus bevitelének költségeire irányzott volna elő 2,5 milliárd forintot.

Egyesek szerint túl nagy ez az összeg, viszont a legutolsó, augusztus 4-i Magyar Közlöny 25958. oldalán az olvasható, hogy a kormány a szociális konzultáció pénzügyi fedezetének biztosítására átcsoportosít 867,9 millió forintot.

Ha 1 millió kérdőív feldolgozása 10 egyszerű kérdéssel 1 milliárd, akkor 2 összetett kérdőív 46 kérdéssel 5 millió példányban az hány milliárd?

Az előző népszámlálást is Orbánék intézték 2001-ben, akkor is elektronikusan dolgozták fel a kérdőíveket, 1,5 milliárd forintért.

Most is ezt tervezték, vagyis a kérdőívekről optikai karakterfelismerésen alapuló eljárással kerültek volna a válaszok az adatbázisokba, de most hogy Orbán visszavonta a kormányrendeletet, senki sem tudja, hogy mi lesz a kérdőívekkel, hogy fogják feldolgozni őket.

Csodálatos, majd feldolgozzák valahogy, valakik, nem kell ezen pörögni :-)

A HVG információja szerint több oka is lehet, hogy visszavonták a kormányrendeletet.

Felmerült, hogy szociális megfontolásokból manuálisan vigyék be az adatokat, ezzel jó néhány embernek munkát adva ideiglenesen, akár egyfajta közmunkaként is. Ha megnézitek a két kérdőívet (egyik és a másik), akkor láthatjátok, hogy ez nem a szociális konzultáció szintje, nem bekarikázott válaszokat kell rögzíteni, hanem komolyan adatmennyiséget bevenni.
Nem hinném, hogy a válaszokat a "beleszarok az egészbe" hozzáállású közmunkás-sereg képes lenne az adatbázisokba bevinni - pontosan. De ugye, volt már bőven meglepetésben részünk az elmúlt 15 hónapban, majd jól kiszámolják egy excelbe, hogy 1 szkenner = 20 ember, 100 szkenner = 2000 ember, 2000 ember 1 havi minimálbére 130 millió forint ...
Ó, nem kell ide informatikai fejlesztés, van nekünk rengeteg két lábon járó humán optikai karakterfelismerő rendszerünk ...
 
A másik lehetséges ok, hogy Fidesz közeli cégek is "szívesen" részt vennének az adatfeldolgozásban, látjuk, nem rossz meló ez.

A hivatalos magyarázat amúgy ez:
"... a rendelet visszavonására azért volt szükség, mert a népszámlálással kapcsolatban bizonyos technikai döntések még nem születtek meg. A visszavonással azt igyekezett elkerülni a kormány, hogy a közbeszerzési eljárás megindítása engedélyezése így esetleg visszamenőlegesen kényszerpályára vitte volna ezeket a döntéseket."

A Vastagbőr tippje:
A szoros határidőre tekintettel meghívásos közbeszerzési eljárás, eleve a haveri cégre kiírt paraméterekkel, 2,5 milliárd helyett mondjuk 3,5 milliárd összegért, a munka nagysága és a szoros határidő miatt. A kérdőívek feldolgozása januárban kezdődik majd, az akkor életbe lépő közmunkatörvény értelmében pedig már magáncégek is kölcsönözhetnek közmunkásokat az államtól, így a haver cég bevereti velük manuálisan az 5 millió kérdőívet fillérekért.
 
Amúgy haladva a korral, már az interneten is ki lehet tölteni a kérdőíveket, nos ezt sürgősen el kellene felejteni, hiszen így kevesebb kérdezőbiztosra, és még kevesebb humán adatinputálókra lesz szükség ... Hát hogy vezessünk minél több embert vissza a munka világába, ha közvetlenül az adatbázisba vihetik be az emberek a saját adataikat?! Az az érzésem, nem lett ez végiggondolva rendesen ....

Az NFÜ is meg fogja kapni a magáét, hogy engedhették, hogy ez a 177 méter hosszú, 692 tonnás gépszörny végezze a teljes vágányfelújítást a Tárnok és Martonvásár között?

Hány ember közmunkáját vették el? Megmondták, vagy nem mondták meg, hogy nem lehet 21. századi technológiát használni? Szemetek!

Címkék: fidesz ksh népszámlálás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr743133510

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Legális illegális szemétlerakó Tatán! 2011.08.09. 18:26:46

Van Tatán egy nyúlfarknyi kis utca az Agostyáni és Egység utcák ölelésében. Csendes kis utca, az Ady utca zaját megszűrik az emeletes tömbök. Az itt lakók biztosan élvezik a csendet, és azt, hogy autó is csak ritkán téved ide. Igaz, itt van a vízmű tel...

Trackback: Válságtudat-módosítás 2011.08.09. 16:03:03

Talán a világválság gyökerei sokkal mélyebbre nyúlnak, mint gondolnánk. A válság alapjának a gazdasági fenyegetettséget tekintjük, pedig sok minden mutat arra, hogy a „tőzsdekrach”, a hitelválság is szellemi eredetű: a válságtudat alapja valójában a ki...

Trackback: Zeneajánló: Aranyláz vény nélkül frankhiteleseknek 2011.08.09. 10:26:23

A svájci frank megállíthatatlannak tűnő szárnyalását látva arra gondoltam, szerkesztőségünk nevében kedveskedek kicsit a devizahiteleseknek. Ebben a feszült és kiélezett helyzetben persze meggondolatlan és morbid poén lenne svájci óra ketyegésének, vag...

Trackback: Az igazi utódpárt: a Fidesz 2011.08.08. 15:12:59

Mára egyértelműen kiderült, hogy az Orbánék által is ezerszer elátkozott államcucilizmus igazi örököse, az akkori szemlélet és politikai gyakorlat folytatója paradox módon a magát jobboldaliként és antikomcsiként definiáló Fidesz....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.08.08. 14:10:45

@csizsikpizsik: emlékeim valahogy így keletkeztek anno azok a klasszikusok, hogyasszondja:

gusztos péter fókaszex

vagy

nyakó istván elefántszex

:DDDD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.08.08. 14:11:00

@Conv:

Olvasott hirdetés: "Nem működik, de amúgy jó állapotban van" :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.08. 14:11:18

@bandika gazdája:

viszont nem is nyitod meg vele a word vagy excell doksit amit átküldök neked, esetleg a pdf-et :)
értsd, a mai szoftverekkel nem kompatibilis a gép.
illetve olyan lassú, hogy ha a manócskák zsákban hordják bele az adatokat bitenként, akkor is gyorsabban készen van a dolog :)
előfordulhat, hogy egy komolyabb excell függvény amit wordba illesztve meghívsz és interaktívvá is van téve, a gép halálát okozza, egy normális prezentáció vagy bármilyen adminisztrációs szoftver, ami a mai munkaigényekhez kell, nem megy rajta. :)

elhiszem, hogy neked otthon levelezésre, vagy netezésre megfelel, (már ezt is kétlem a rajta futni hajlandó böngészők nem kezelik a jelen webes szabványokat rendesen) de munkára biztosan nem használható.

bandika gazdája 2011.08.08. 14:44:00

@Conv: Persze, hát azért van új laptopom. Pontosabban újabb, mert már ez is két éves. Azon már csak postai leveleket írok, meg recepteket a barátnőknek, de két éve még dolgoztam rajta költségvetéskészítő programmal amiben az árakat negyedévenként frissítették. Mikor tönkrement a nyomtatóm, alig tudtam venni olyat, ami ahhoz is jó, meg ehhez is. Az egész országban egyféle ilyet lehetett kapni, nem is lenne, ha a tesóm nem értene hozzá, és nem kutatta volna fel nekem. :-)

bandika gazdája 2011.08.08. 14:46:24

@Conv: Egyébként nem volt annyira lassú, mert a maga idejében profi gép volt, a tesóm dolgozott rajta, ő szoftvereket készít. Azt sem tudom hogy mondják ezt. :-)

Énbagoly 2011.08.08. 14:49:57

És az adatvédelem?
Mert itt nem lehet majd a nevet, címet szétválasztani a többi adattól. És aki feldolgozza, az bizony megtudja.

Ja, és a kérdőíveket megnézve, már most tudom, hogy hazudni fogok, és nem egyszer. Mert egy csomó kérdésnél az jutott eszembe, hogy: MI KÖZÜK HOZZÁ?

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.08. 15:02:31

@CyberPunK: Lehet, hogy csak félelemből tisztelem a statisztika tanáraimat, de én komolyan venném a válaszadást. A nagyobb baj inkább az, hogy átnézvén a kérdőíveket, nem egyszer komolyan el kellett gondolkodnom, hogy mi is a helyes válasz, mi lesz a nálam hülyébbek esetében? FYI sokan vannak :D

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.08. 15:03:51

@Énbagoly: "Mert egy csomó kérdésnél az jutott eszembe, hogy: MI KÖZÜK HOZZÁ?"
A népszámlálás az egyetlen kérdőív, amire nem tagadhatod meg a válaszadást. Bármilyen másikra törvény adta jogod.

Agyalap 2011.08.08. 15:41:20

Miért kéne egyáltalán feldolgozni a kérdőíveket? Rögtön iktathatják a kukába - úgyis annyit számít csak...
Ezt már láthattuk a "konzultációnál" is.

picur3ka 2011.08.08. 16:25:15

@Hajszás Láncos:

Feriek privatizaltak, okosba.

2011.08.08. 17:12:49

@zero: Ha viszont nem őrzik meg, akkor minek megvenni? Szervezzék ki a munkát valami hülye diákszövetkezetnek, oszt ők majd megcsinálják a saját gépeiken a saját OCR programjukkal, és kész. Milliárdokért számítógépet venni, egyszer használni, és utána eldobni kibaszott nagy pazarlás!

Tedat 2011.08.08. 17:15:21

"Amúgy haladva a korral, már az interneten is ki lehet tölteni a kérdőíveket, nos ezt sürgősen el kellene felejteni, hiszen így kevesebb kérdezőbiztosra, és még kevesebb humán adatinputálókra lesz szükség ..."

Jellemző a Vastagbőrre mostanában.

Az, hogy interneten is ki lehet tölteni, szerintem egy kurva jó dolog, és jó találmány. (A Fidesz vezette be éppen.)

De ezt miért is kell fikázni?

Battenfeld 2011.08.08. 17:25:28

Az első kérdőív 34. pontjánál ne feledjétek Shelley mondását: "Mindannyian görögök vagyunk!" Főleg a devizahitelesek.:D

szaktatar 2011.08.08. 17:29:25

@zero:
"Neked még meg van a 2001-es PC-d, a 2001-es programokkal? :-)))"

nekem meg van. működik, és köszöni jól van. ;-)

2011.08.08. 17:30:21

BREAKING! A "mely nemzetiséghez tartozónak vallja magát?" kérdésnél kimaradt a zsidó nemzetiség, héber anyanyelv stb. Ezt így hogy? Örmény van, meg vietnámi is, de zsidó nincs! Az már annyira nem NER-komform, hogy nem is jegyzik???

voroner tamas 2011.08.08. 17:34:55

@Tedat: Nem érzed ki belőle az iróniát ?!
Human adatimputáló (deszépszó:))
Emberi információrögzitő egység.
T100-as megbízott közmunkadroid.
Élő szövet a fémvázon. Megfigyelési
terület: 7-es kérdés - van iksz, vagy nincs iksz.

uzrksghfskbuzs (törölt) 2011.08.08. 17:58:28

@Tzimisce: "A népszámlálás az egyetlen kérdőív, amire nem tagadhatod meg a válaszadást. Bármilyen másikra törvény adta jogod."
És ha valótlant választ adok? Ha csak tök random ikszelek mint egy totóban? Vagy ha direkt poénosra veszem? Mit csinálnak velem? Megvonják az állampolgárságom?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.08. 17:59:32

@Tedat: az irónia pedig a golyóstollak országa

Vidéki 2011.08.08. 18:09:59

Óriási kár, hogy ennyire okos emberek, mint Vastagbőrék, akik mindent jobban tudnak, lusták voltak pártot alapítani.

Ezért nem indultak a választásokon, amit ennyi sok ésszel megnyerhettek volna, kormányt alakíthattak volna és felsőbbséges intellektusukkal pillanatok alatt megoldották volna azokat a nekik pofonegyszerű problémákat, amelyekkel a a „hülye nép” által szabadon választott kormány nem tud (most rögtön, de jó lenne azonnal is) fél kézzel megbirkózni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.08. 18:26:58

@Vidéki:

te nagyon pályázol a trolltartós szereplésre bazzeg :)

Horizont 2011.08.08. 19:00:14

Én részt vettem egy népszámlálásban! Egy szocialista népszámlálásban:) 19 évesen 1974-ben. Kemény volt nagyon és munka mellett csináltam. A fizetésem akkor 1700 ft. volt és ezért a munkáért kaptam 2300 ft-ot. Nagy pénz és nagy munka volt. Családlátogatás:) Nagyon sokat tanultam az életről:) Ja és képzeljétek nem volt számítógép és működött a dolog:)

ketroot 2011.08.08. 19:34:32

@Conv:

Az az ország, ahol irónok élnek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.08.08. 19:34:43

@Tedat:

Látom, csak pár embernek nem ment át az irónia.... gratulálok, Ön a nyertesek között van! :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.08.08. 19:35:58

@Vidéki:

Csak az EU parlamenti választáson tervezünk indulni, mert ott elég 20 ezer cédulát összeszedni az egész országból :-)

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.08.08. 19:50:43

@Vidéki:

Erre egy örökbecsű mondással válaszolnék.

Idiótákkal (politikusok, pártok) leállni vitázni fölösleges, mert le kell süllyedni a szintjükre (fidesz, mszp, stb...) és ott megvernek a rutinjukkal.

Attól mert egy rakás nanodroid (mint például te), illetve egy csomó átvert ember (min például én) megválaszt valakit attól annak se több esze, se több gerince nem lesz. Aki hülye az is marad, sajna ezt a Fidesz is bizonyítja folyamatosan. Maszopnak már nem kell Ők már bizonyították 12(4+8) év alatt.

Másrészt így ahogy a Fideszes fiuk csinálják. Bárki meg tudta volna csinálni, erre bárki képes, semmit nem tettek le, sőt semmit nem találtak fel (pár hülyeséget leszámítva) amit más nem tudott volna kitalálni. De a hülyeségbe sok nagyon sok embert lepipáltak eddig. Az meg hogy szidják az MSZP+t meg 8 éveznek, az meg olyan mint amikor a "bagoly mondja a verébnek hogy nagyfejű"

Küldöm ezt a dalt nekik, és neked (csak pár sort kéne megváltoztatni és nagyon ülne)

youtu.be/G0zTdHfFDHc

Horizont 2011.08.08. 19:55:03

Látom lesz külön lakáskérdőív! Kérdés: ki a lakás tulajdonosa? Válasz: a bank b@zd meg! :D
Személyi kérdőív: Milyen fogyatékossága van Önnek? .....értelmi fogyatékos. Az illető ezt megfogja válaszolni??
Családi, baráti közösségben milyen nyelvet használ általában?
Na már ki is dőltem:)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.08. 19:59:15

@Horizont: Ebben teljesen igazad van, de...
Ha felvesznek rá párszáz uszkve párezer embert, aki ÉRT HOZZÁ, akkor simán meg lehet csinálni, szerintem kb. 1000 ember megcsinálja bő 3 hónap alatt, 2000 kényelmesen 2 hónap alatt. Csak ugye ezért fizetni kéne kb szuperbruttóban 200ezret. 200e*2000*2=800M Ft. Az új MT miatt próbaidőben vagy eleve fix időtávra veszik fel őket. Plusz infrastuktúrát nem is számoltam.

Ácsi, ezt egy kérdőív per fővel számoltam, 10 millió magyar mellett, holott kb. 1,4-el kéne számolnom, bár nem tudom, hány évestől kell résztvenni, mert akkor párszázezer ember leesik, számoljunk 12,5 millió kérdőívvel, akkor 2500 ember kell, az kereken 1 milliárd forint. És ez csak az emberek fizetése. Nincs kérdezőbiztos, nincs számítógép, nincs ingatlan, ahol dolgoznak annak minden járulékos költségével.
Mert ha közmunkával csinálják meg, akkor nem lesz ennyi a költség a munkán, de az egészet ki lehet dobni a kukába, mert nincs az a KSH, aki abból amit 4000 közmunkás 3 hónap alatt megcsinál érdemi adatot tud felmutatni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.08. 20:02:37

A poszt címe:
"Beverik kézzel?"

Igen, csak sajnos a pofánkat a médiatörvénnyel...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.08. 20:27:40

@Tzimisce: Kis utánajárással kiszámoltam, hogy legalább 14 millió kérdőívet kellene kitöltetni/kitölteni és így feldolgozni. (2,6 fő/háztartás volt 1990-ben és ez azóta csökkent, illetve mindenkinek ki kell tölteni, nincs kivétel, sőt aki rövidebb ideig van külföldön, mint 12 hónap, vagy külföldiként legalább 3 hónapja itt tartózkodik.). Vagyis ha nem közmunkában, de nem is számítógéppel végzik a munkát, minimum 2 milliárd el fog menni, közmunkában is 1-1,5 minimum, viszont a minőségbeli különbség szerintem ég és föld lesz.

Horizont 2011.08.08. 20:29:30

@Tzimisce:
Hát mit mondjak kicsit túl van komplikálva és túl van árazva '74-hez képest.
Miért volt akkor egyszerűbb ez is? Pedig állítólag akkor még többen is voltunk:)))

Marcellusca 2011.08.08. 21:06:28

A címről nekem egész más jutott eszembe. :)))

Tudom, tudom: Ha ébren vagyok ne álmodjak! :D

Secnir 2011.08.08. 22:25:49

beverik-e kézzel, vagy sem, nem tudom.
amit tudok, hogy ez a népszámlálási kérdőív egy nagy kalap szar.
megindoklom rögvest néhány pontban:
Személyi kérdőív:
6. Hol volt a születéskori lakcíme?
b+ a személyi igazolványomban, ott volt. ha arra kíváncsi, hogy születésemkor mi volt a lakcímem, akkor kérdezze azt (nagy valószínűséggel anyám öle). amúgy faszomsetuggya.

13. a háztartás sorszáma, amelyhez ön tartozik
He? van a háztartásomnak sorszáma?

15. Élve született gyermekek száma
b+. röviden ennyi a diszkrét kérdés feltevéséért

II. iskolázottság
17.1 Jelenleg tanul-e, vagy jár-e bölcsődébe, óvodába
(Jelölje be a megfelelő rovatot)
ha bölcsődébe, vagy óvodába jár, ugorjon a 21-es kérdésre (Milyen nyelveket beszél)
ha nem jár bölcsődébe, óvodába (pl. ön csecsemő), ugorjon a 18-as kérdésre (Írja be, hogy a következő iskolatípusok, mesterképzések mely szakát végezte el sikeresen?)

idáig asszonnyal úgy érezzük magunkat, mintha Nagy-Bandót hallgatnánk...

IV. foglalkozás, munkahely
24. Keresett ön aktívan munkát az elmúlt négy hétben?
25. Ha találna munkát, munkába tudna állni két héten belül?

na állj. nekem van munkám, miért feltételezi, hogy nincs? ja tudom, szélkállmán terv. folytassuk:
26. mikor dolgozott utoljára?
soha nem dolgozott, ugorjon a 31. kérdésre (hová jár bölcsődébe, iskolába?)

ööö.... ...ismerek néhány embert, aki sosem dolgozott életében, és már elmúlt 40. nem példálózom, mert ugye az életünk annyit ér...

33. ön hány perc alatt jut el [...] a bölcsődébe?
khm. négykézláb gőgicsélve, vagy stoppolva?

40. milyen fogyatékossága van önnek?
[...] autista, értelmi fogyatékos, [...] vak.

na majd pont ők fogják ékezethelyesen kitölteni a kérdőívet.

38. Mely vallási felekezethez tartozónak érzi magát?
b válasz: nem tartozik egyikhez sem
c válasz: ateista

na szép. másik szép példa az Útmutató:
27 pont a foglalkozás rovathoz, kitöltési segédlet:
Helytelen.........Helyes
Munkanélküli..Hitelügyintéző, háztartásigép-szerelő

gratulálok az elmés munkáért mindenkinek. nem tudom ki állította össze, de egy faszkorbácsot megérdemelne. az is, aki kiengedte így, ilyen formában.

gyilkos fűegér 2011.08.08. 23:40:33

"Az NFÜ is meg fogja kapni a magáét, hogy engedhették, hogy ez a 177 méter hosszú, 692 tonnás gépszörny végezze a teljes vágányfelújítást a Tárnok és Martonvásár között?"

Ez a dög: www.nyuuz.hu/php/bankat.php?id=47991&link=aHR0cDovL3d3dy5taWNoYWVsZ3Jpc3dvbGQuY29tL1BpY3R1cmVzL0FMTC9iYWdnZXIvYmFnZ2VyLmh0bWw=

meg Németországban veszi el a munkát a szorgos német közmunkásemberektől.

Viktus 2011.08.08. 23:43:57

@zero:

Azokkal másfél milliárdért egy komplett népszámlálást lerendeztek, akkor a szociális cuccon mi volt majd másfél milka? meg mi lenne 2.5 milliárd rajta, amikor a technológia csak fejlődött ... és minden technikai eszköz is jóval olcsóbb, mint 10 éve.

Viktus 2011.08.08. 23:45:12

@Secnir:

Mondjuk a vallás meg egyéb rizsákon kívül, ha nagyon akarnák az állami adatbázisokból kidolgozhatnák :P

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.08. 23:46:11

@Secnir: 24 és 25-höz nem jutsz el elvileg, ha van munkád, majd nézd meg a jelenlegi munka kérdés környékét (kb. 20)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.08.09. 07:06:46

Azért szörnyű, hogy a Kedves Vezető döntését egyesek megkérdőjelezni merészelik! Ő jobban ért hozzá (ehhez is!), hogy miképp lehet ezt megoldani! Különben is, a konzultációban sokkal jobb helye lehetne ennek a pénznek, no meg sokkal, de sokkal hasznosabb a nulla osztása a "baráti" cégekkel (hmm...mintha a cocik is ilyen "korrektek" lettek volna).
Nem is értem, minek indokolgatni! Sok kekec emberke csak beleköt! :))
Miért, miért? Csak!
Ha nem tetszik, oszt sokat kérdezősködsz, lehetsz TE is közkényszermunkás! :(

Vidéki 2011.08.09. 08:12:21

@Nikosi:

Írja: „Attól mert egy rakás nanodroid (mint például te), illetve egy csomó átvert ember (min például én) megválaszt valakit attól annak se több esze, se több gerince nem lesz.”

"Hogy ez jó rendszer-e, az jó kérdés, meg főleg hogy egyáltalán mi lehetne az alternatívája." (Shenpen, Konzervatórium)

A képviselőket a választópolgárok választják, akik az ön pihent agyában született hülyék (naridroidok) lehetnek.

Látható, hogy ön nem híve a képviselet demokráciának.

Nem mondja ki, mi felelne meg az ön elképzelésének.

Amit irkál, abból az derül ki, hogy vonzódik az anarchia, a káosz felé, a ködösítés és zavarosban halászás pártján van, amiben deviáns alakok élhetnek, mint hal a vízben.

Vidéki 2011.08.09. 08:19:46

@zero:

Írja: "Csak az EU parlamenti választáson tervezünk indulni, mert ott elég 20 ezer cédulát összeszedni az egész országból :-) "

Felhívom a figyelmét, hogy félcédulásoktól is lehet cédulát szerezni.

Ne hagyják ki ezt a lehetőséget sem.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.09. 08:26:14

@Vidéki: <->"Amit irkál, abból az derül ki, hogy vonzódik az anarchia, a káosz felé, a ködösítés és zavarosban halászás pártján van, amiben deviáns alakok élhetnek, mint hal a vízben. "
-no comment-
;)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.09. 09:16:05

@Vidéki:

„Attól mert egy rakás nanodroid (mint például te), illetve egy csomó átvert ember (min például én) megválaszt valakit attól annak se több esze, se több gerince nem lesz.”

áruld el, ebből a fentiből neked, hogyan állt össze a következtetésed:

"vonzódik az anarchia, a káosz felé, a ködösítés és zavarosban halászás pártján van, amiben deviáns alakok élhetnek, mint hal a vízben."

nem vagy te "véletlenül" naridroid troll, akinek eszének nem kell lennie, csak sablon propaganda szövegeket kell tudnia bekopiznia minden relevancia nélkül válaszként a kommentekre? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.09. 09:17:43

@Vidéki:

ezt a lehetőséget már a fidesz elhalászta mint látható :)
és nem csak szavazók, hanem képviselők terén is.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.08.09. 09:51:00

Valahogy teljesíteni akarták az új munkahely kvótát, ezért döntöttek a kézi megoldás mellett. Legalább elmondhatják, hogy adtak egy csomó embernek munkát (még ha ideiglenesen is).
Amúgy nem biztos, hogy az alacsonyabb végzettségűeket fogják erre beállítani, van itt sajnos elég diplomás munkanélküli is, s a rendelet rájuk is vonatkozik, nem?

@CyberPunK: Anno 2001-ben is voltak ilyen baromkodók, akik évek számának 666-ot írtak be, meg a sátánizmust nevezték meg, mint fő vallás. (Akkoriban Marilyn Manson volt a menő...)

@cserepj: Azért annak a scannernek igen sokat kellene dolgoznia, pláne, ha valakinek az írása olvashatatlan, s a gép nem ismeri fel. De amúgy igazad van...

@bandika gazdája: Nekem 1998-as laptopom van, pár éve Még Hereos 3-ztunk rajta :-)
Azóta van újabb, de néha ezt is használom, archiválásra (van még 2 giga szabad hely).

Vidéki 2011.08.09. 09:54:44

@Conv:

"Tolle et lege." azaz "Vedd és olvasd" mondták a rómaiak.

Ha valaki ebből a szövegből:

"„Attól mert egy rakás nanodroid (mint például te), illetve egy csomó átvert ember (min például én) megválaszt valakit attól annak se több esze, se több gerince nem lesz.”

nem képes kiolvasni és megérteni a képviseleti demokráciával szembeni mérhetetlen ellenszenvet, utálatot, mint ön, az kérje vissza az iskolapénzt, vagy iratkozzon be egy szövegértési tanfolyamra.

"A tanfolyam, tanfolyik."

Artech 2011.08.09. 11:36:55

@Tzimisce: Ez igaz, viszont ugyan ez a törvény nem kötelez igazság írásra....
Azt írok be amit akarok... A statisztikáról meg csak annyit: egy 2decis pohárban van 1 deci víz. Egyik statisztikus szerint, félig tele van, a másik szerint félig üres...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.09. 11:57:50

@Artech: Így van, valóban nem kötelez, azonban bár nagyon szépen lehet statisztikát hamisítani, de Selmeczi Gabika esetében sem tették meg, egyszerűen úgy interpretálták, hogy rossz a manyup, mert csak 81%-nak volt reálhozama.

Nurrddin 2011.08.09. 12:20:49

a poszt címére nézve először azt hittem rossz blogon járok
hirtelen a "kiverik kézzel.." címet asszociáltam :D

bandika gazdája 2011.08.09. 15:08:31

@bulvármédiás =>: Jó, hogy mondod, játszani is szoktam az öregen, nagyon szép képe van!

hardenberg 2011.08.09. 15:11:05

"Hány ember közmunkáját vették el? Megmondták, vagy nem mondták meg, hogy nem lehet 21. századi technológiát használni? Szemetek!"

Eevöszik a munkát! Aztat el! :-))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.09. 15:50:18

@Vidéki:

hát nem tudom koma, ez már sokszor bebizonyosodott, hogy te valami más dimenzióban élsz, ahol a szavak nem ugyanazt jelentik, ahol az értékek nem ugyanazok, mint itt a földön :)

abandi 2011.08.09. 16:29:20

"A gátépítés, a csatornatisztítás, a víztározó-építés nem 21. századi technológiával fog történni Magyarországon, hanem közmunkában." - Orbán Viktor, 2011.05.31....

Kivételesen egyetértek a még mai Miniszterelnök úrral, meg is mondom a frankót, hogy miért:
A több milliós munkanélküliséget csak így lehet kezelni.
Ja, hogy a bűnözés is nőni fog?
Ki nem szarja le...

abandi 2011.08.09. 16:36:14

@Conv:
A forintot pediglen batkára kell váltottatni (lsd1946...) oszt' ezzel is összezavarjuk a "szent-pénzpiacot"...

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.09. 16:44:28

www.napi.hu/ingatlan/ocsara_koltoztetik_a_bedolt_lakashiteleseket.492106.html

index.hu/belfold/2011/08/09/ocsara_telepitik_a_bedolt_hiteleseket/

"Az 1000 négyzetméteres telkekre!!!!!! tervezett ingatlanok eltérő alapterületűek lesznek: a házaspárok 40 négyzetméteres!!!!!!!!, az egygyerekesek 50, a kétgyerekesek 60, a háromgyerekesek 80 négyzetméteres családi házat !!!!!!!!kapnak majd.
Orbán Viktor a Blikknek [1] adott interjúban korábban úgy nyilatkozott, ezeket az állami tulajdonú, könnyűszerkezetes házakat most kezdik el építeni. „Családi házakban gondolkodunk, előkerttel, hátsó veteményessel, hogy ott dolgozva a családi kasszán is lehessen segíteni” – mondta.
-----------
Nóóóóóórmmmááááállliiiissss????????

abandi 2011.08.09. 16:52:43

@Cirbi:
Ezek nem hiteles információk!
Ráadásul csak az etnikumra vonatkozhatnak...
Kéretik nem terjeszteni ilyen "JÓ" híreket!

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.09. 17:08:04

@abandi: Ó 1000 bocsánat, asszem benéztem a vezényló tábornok nevét a bulvároságos nyilatkozmány aláfirkantásában, meja kúlpa szegény fejemnek :)

abandi 2011.08.09. 17:10:57

@Cirbi:
A vezénylőtébornokot szádra hiába ne vedd...

Viktus 2011.08.09. 18:58:08

Az állam 128 milliárdot tőzsdézett el a Mollal. :P

Én is akarok kommentelni 2011.08.09. 19:12:14

@zero:
Azok akik interneten töltik ki a kérdőíveket azok segítenek igazán több munkahelyet teremteni!
A netes kérdőíveket először át kell vezetni papír alapra, hogy feldolgozhatóak legyenek. Ez eszedbe sem jutott? :)

Én is akarok kommentelni 2011.08.09. 19:12:52

@Viktus:
Lesz az még több is! Még szerencse amúgy, hogy megvédték a zemberek nyugdíját.

naugye! 2011.08.09. 19:30:58

Mi a francnak a népszámláláshoz komputer? Számolj meg egyet és szorozd be a többivel!

Kodomo 2011.08.09. 23:53:29

Egy választás 3,5 milliárd.
Okmányirodában van szkenner.
Közigazgatásban dolgozom, 2002-es a gépem.

Rejsztág 2011.08.10. 02:06:35

Az elmúlt nyolc év kormányai egy rakás pénzt elszórtak többek között népszavazásokra, darabját vagy ötmilliárdért csinálták. A Fidesz megcsinálja ennek a feléért a népszámlálást, miközben munkát is ad vele egy kisvárosnyi embernek. A 21. század a munkáról szól, nem a tőzsdézésről és a spekulációról. Pontos népszámlálási adatok nélkül csak spekulálni lehetne a fontos döntések viszonylatában. Persze az elmúlt nyolc évben népszámlálás nélkül is tudtak dolgozni, hasraütéssel...

zrobasé 2011.08.10. 09:18:25

@Rejsztág: ez igen...
-kik is kezdeményezték a népszavazásokat ?
-kik is vettek tőzsde-részvényt a zemberek pénzén, amin most jó nagyot buknak-bukunk ?
-hány évente is kell népszámlálást tartani ?
ehh...trolltartó über alles

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.10. 09:20:47

@Cirbi: 80 m2 ház 400m2 krumpli 400 m2 kukorica 4 malac 50 tyúk. telek ház állami tulajdonban, bérleti díjat kiváltja a háztáji. mi ezzel a gond?

elektromotor 2011.08.10. 10:03:08

@vero: Én így tenném: "80m2 ház, 500 m2 krumpli, 200m2 zöldség gyümölcs 300 m2 kukorica,4 malac 50 tyúk. telek ház állami tulajdonban, bérleti díjat kiváltja a háztáji. mi ezzel a gond?"

2011.08.10. 10:25:28

@vero: ??? bérleti díjat kukoricában meg malacban fogják fizetni??? És ha a háztáji elmegy a bérleti díjra, akkor miiből fogják a számlákat fizetni? Most arról nem is beszélve, hogy a háztáji nagy szakértelmet és jópárszáz ezres befektetést igényel, mert egyből venni kell vetőmagvat, rotokapát, öntözőberendezést, építeni disznóólat, villanypásztort, zárt trágyatárolót (köszi, eu), nem úgy megy ám az, hogy gyere cipó, hamm bekaplak.

intifada 2011.08.10. 10:57:58

@Horizont: faj minden olyan egyéneknek összessége, akik közös leszármazáson alapuló egyforma jelleget mutatnak.
.Ugye az nem kérdés, hogy van fajtajellegük. Hasonlóak ugyan az arabokkal de mégsem egy faj mert máshogy telt az az x ezer év ami alatt fejlődtek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.10. 11:55:49

@intifada:
félelmetes baromságokat hordasz össze.

a faj az élőlények olyan csoportja, melynek egyedei képesek szaporodni egymással, és termékeny utódokat létrehozni.

a faj és a fajta nem ugyanaz.
a kutya faj. az ember faj. a doberman és a tacskó nem két külön faj. a negroid és az europid nem két külön faj.
még csak nem is alfaj.
az embereknél a negroid, europid, az kaszt.
ezen belül pedig fajtacsoport, azon belül fajta létezik.
a zsidó egy vallás
a héber pedig (amire te gondolsz zsidóként) a szemita fajtacsoport egyik fajtája. a másik az arab.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.08.10. 12:36:41

@Rejsztág: Hmm, ez tipikusan a ha hallgattál volna alapesete. Népszámlálás 10 évente van, elég régóta. Újmódi huncutság a mikrocenzus, ami kvázi köztes népszámlálás és 2005-ben volt. A népszámlálásnak van egy költsége, ami minden 10 évben felmerül. Csakhogy épp ezt a költséget vonta meg a kormány, ami amúgy is ki kell majd fizetni, ahogy fentebb kiszámoltam. Ha közmunkában csinálnák meg kevesebbért, épp azt a szerepét nem töltené be, hogy fontos döntéseket hozzanak erre alapozva, mivel mindenre alkalmatlan lenne. De szokás szerint jön majd a mutyi és 2 milliárd + 1,5 milliárdért jól megcsinálják, csak az egyik adatot jól ellhallgatják, ti meg örültök, mert bezzeg milyen olcsó lett.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.10. 12:41:17

@vero: a többiek már megírták a gondot ezzel a jó konstrukcióval, de egyenes út a középkori viszonyokba. Jöhet a tized, meg a padlás söprés, a fekete vágás stb....Szép új/régi jövő....

bandika gazdája 2011.08.10. 14:11:53

@vero: Az, hogy 130 ezer kellene belőle!

Horizont 2011.08.10. 17:14:02

@intifada:
Örülj, hogy vannak itt nálad okosabbak is ( @Conv: ) és hallgassál rá:)
És tanulj, tanulj!!! Van még mit!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.10. 20:26:35

@Cirbi: az öngondoskodás és a felelősség mindegy, hogy milyen korban valósul meg.
a totálszívás-szivatást kellene minősíteni, nem a szalmaszál lehetőséget.

panel-plazma tv-cigi-pia-hitel kombó persze rendben. 40 m2 szükséglakás veteményessel középkor.

akik erre a sorsra jutottak/jutnak középkoriak-e, vagy az, aki az utolsó sanszot adja a hajléktalanná válás vagy az saját ház felgyújtás és öngyilkosság előtt?

barátom. gondolkodj.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.10. 20:28:49

@Hajszás Láncos: nem tudom, hogy fogják fizetni, de ha elveti a petrezselyem magot, meg a krumplit (tudom, nem lesz egyszerű, még sosem csinálta) nem kell 100 ft-ért megvennie a zöldet, meg a kruplit a piacon.

már kádár elvtárs is megmondta: a kruplileves az legyen kruplileves.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.10. 20:30:23

@Himpellér: lesz ilyen, az még azt is el fogja veszíteni - irány az aluljáró. most már onnan is kinyomják.

intifada 2011.08.10. 22:57:16

@Conv: Elismerem okosságod,de lehet hogy nem véletlen lett leírva hogy faj. Ha, nem lennének hülyék, akik ilyen baromságokat írnak vagy mondanak, mi lenne veletek okosokkal, hogy doborítanátok ki hatalmas tudásotokat? Egyébként a biológia órákat is látogattam és idáig el is jutottam, DE lehet olyan megközeítés is melybe származás ill vérség szerint vannak megkülönbözttve a fajok. Fajelmélet? Csúnya szó tudom, de talán van benne valami, ás NEM azért mert NÁCI.

"Mikor bevisz téged az Úr, a te Istened a földre, a melyre te bemenendő vagy, hogy bírjad azt; és sok népet kiűz te előled a Khitteust, a Girgazeust, az Emoreust, a Kananeust, a Perizeust, a Khivveust, és a Jebuzeust: hétféle népet, náladnál nagyobbakat és erősebbeket;
És adja őket az Úr, a te Istened a te hatalmadba, és megvered őket: mindenestől veszítsd ki őket; ne köss velök szövetséget, és ne könyörülj rajtok. Sógorságot se szerezz ő velök, a leányodat se adjad az ő fioknak, és az ő leányukat se vegyed a te fiadnak;
Hanem így cselekedjetek velök: Oltáraikat rontsátok le, oszlopaikat törjétek össze, berkeiket vágjátok ki, faragott képeiket pedig tűzzel égessétek meg. Mert az Úrnak, a te Istenednek szent népe vagy te; téged választott az Úr, a te Istened, hogy saját népe légy néki, minden nép közül e föld színén. "

Mi ez, ha nem fajvédelem? Ja, ez, Mózes V. könyvének a 7. része.Ha jól tudom, akkor zsidó vallás nincs csak izraelita, de legyen neked.
A kaszt pedig egy társadalmi réteg, legfőképp Indiában. Amire te gondolsz az a rassz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.10. 23:33:25

@intifada:

származás és vérség szerint nem fajok vannak megkülönböztetve, hanem nemzetségek, törzsek.
a fajelméletben van valami: sok-sok tudományt nélkülöző elméleti hülyeség
hol látsz te ebben a bibliaidézetben egyébként fajról szót?

had ne idézzek neked a gyűrűk urából, kb annyit ér az is mint a biblia.
a zsidó vallás a magyar neve a judaizmusnak (izraelita)
bocs a kasztot tényleg elírtam. valóban, rassz.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.11. 07:55:36

@vero: Ez a táborosdi, nem szalmaszál, hanem alamizsna, nem megoldás, csak elódázása a bajnak, lehet kaja egy részét megtermeli magának /ez azért kétlem, mert kb jó esetben 3-4 hónapi adagot lehet kihozni ebből a területből/ na de mi lesz a többi hónappal, a bérleti díjjal, a munkahellyel, az egyéb költségekkel, mi alapján lesz a válogatás stb-stb. Kérdések sora, amikre semmi ésszerű válasz sincs, csak valami magasztos lózung. Egyre több idős embertől hallom: Szinte újraélik a rákosi-horthy korszakok intézkedéseit.
Egy felelős kormánynak, nem alamizsnákat, táborokat kell nyújtani-létrehozni, hanem az érvényesülés lehetőségét, megfelelő gazdasági is társadalmi körülményeket kell megteremtenie.

elektromotor 2011.08.11. 08:54:55

@Cirbi: Annak idején a kertünk 470 négyszög öl volt. Ezen megtermett az egész évi krumpli, zöldség, gyümölcs,uborkától kezdve bab meg ami elképzelhető , két disznó, 25-35 tyúk, kacsa liba! Tojást sem a boltban vettünk. Pedig nem is az egész terület volt művelve, egy részén fű-széna termett , a disznó alá alomnak! Csak te ilyet nem nagyon láttál.

shaneb 2011.08.11. 08:56:30

@Cirbi:" Egy felelős kormánynak, nem alamizsnákat, táborokat kell nyújtani-létrehozni, hanem az érvényesülés lehetőségét, megfelelő gazdasági is társadalmi körülményeket kell megteremtenie."
Nos ez az amit nem akarnak. Lágert építeni egyszerűbb mint munkahelyeket teremteni. Különben is amihez teljes erővel hozzájárultak a nagy ellenzékiség ideje alatt, munkahelyek tönkretétele, iparunk lerombolása, az ország kiárusítása, amivel a céljukat elérték, hogy lassan földönfutóvá válunk majd ezen fognak változtatni. Ott voltak, csinálhatták volna de egyszerűbb volt néma hallgatásba burkolózni, vagy kivonulni. Nem negyven képviselővel voltak a parlamentben.Mi a fenét lehet tőlük várni? Semmit. Az ország megnyomóritásat, még jobban.Nem kell idegeskedni, mi is a Palesztinok sorsára jutunk. Orbán et.gondoskodik róla.

elektromotor 2011.08.11. 08:58:29

@Cirbi: Ja és nem volt a házon "digitv" parabola, víz az udvaron a kútból, WC pottyantós szintén az udvaron. Aki lusta volt tanulni annak megfelel. Csak egyszerűbb a tenyerüket tartani, hogy adjatok! Tipikus cigány szokás, mint tenni valamit érte!

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.11. 09:00:58

@elektromotor: nem tényleg, akkor nem is tudom milyen kukorica kapálásokra emlékezem, meg locsolásokra ;)
Na meg a stzedés sem piskóta, de egy biztos, ahoz a mennyiséghez komoly befektetés és tudás kell, meg sok-sok idő, energia, na ezekkel más munkára kicsit kevesebb idő jut, és a díjjakat majd termékekben fizeti a delikvens?

shaneb 2011.08.11. 09:10:48

@elektromotor: Igaz, ez így volt, Ezt csinálom most is. De ebből nem tudom, a gyermekeimet iskoláztatni, ruhát venni, és kifizetni a rezsi költségeket. Gondolom, dolgoztatok Ti is mellette, mert ugyebár ha jutni akartál valamire, szükség volt pénzre is. Nos ez a probléma, hogy a munkahelyek beszűkültek, ha pedig mobil vagy nem tudsz a gazdaságoddal foglalkozni.Nagyon összetett ez a dolog, és az hogy részleteket kiragadunk az életből, az nem a valóságot tükrözi. Vagy háztáji mellett a közmunkára kifizetendő pénz az elég?Nincs a munkának értéke ez a baj. Nézd az árakat. Ott vannak, mintha egy munkás 300 ezret keresne. Márpedig minimálbérből ugrálni nem lehet.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.11. 09:29:34

@Cirbi: majd ha te ilyen helyzetbe kerülsz, akkor utasítsd vissza az alamizsnát. mindegy innen minek nevezed, nehéz helyzetben kapnak valamit.
"na de mi lesz a többi hónappal, a bérleti díjjal, a munkahellyel, az egyéb költségekkel, mi alapján lesz a válogatás stb-stb." és mi lesz, ha ezt sem kapják?
a "ha nem tetszik, el lehet innen menni" jobb volt, ugye?

te hogy csinálnád?

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.08.11. 10:24:20

@vero: Pont ezért írom azt amit írok, mert belegondoltam abba, hogy én is kerülhetek ilyen helyzetbe, de akkor a kilábalás remélt sorrendjében a következő:
- Csak magamra számíthatok, és ebből következve ha a társadalmi-gazdasági környezet alkalmatlan az érvényesülésre->keresni kell olyan helyet ahol a feltételek adottak,
-alamizsnát, gettóvárost köszönöm nem kérek, azzal csak bebetonozom magam a szrba,
/az hogy a devizaadosság itt tart, alapvetően a társadalmi-gazdasági kultúránk hiánya miatt van/

intifada 2011.08.11. 13:40:28

@Conv: Az utolsó mondatban kimondja, hogy ők egy külön nép, "istenednek szent népe" egy külön valami akár faj, akiknek az második mondatban leírtak szerint kell viselkedniük más népekkel - fajokal szemben.

"Tehát amint a biológia más ágaiban egy fajon belül gyakran szabatosan körülhatárolható alcsoportokat különböztethetünk meg, ugyanezt tehetjük a rassz-antropológiában is. Kérdés már most, hogy tulajdonképpen mi a rassz. Röviden így határozhatnánk meg: Közös öröklési alapokkal (génekkel) rendelkező embercsoport. Tehát sohasem egy egyén alkotja a rasszt, hanem nagyobb embercsoport, melynek tagjait a velük született, öröklődő testi és lelki alkat köti össze, illetve választja el más csoportoktól. A mindennapi vitákban azonban ritkán halljuk a „rassz” szót, helyette általánosan (bár nem szabatosan) „fajt” mondunk. Ezért e helyen is többnyire fajt használunk a rassz helyett." (Dr. Fehér Miklós)

Fleischhauer Ulrich, a világhírű „Sigilla veri” című könyv szerzője, aki a berni Talmud-perben (amelynél e könyv szerzőjének Talmud-fordítását is felhasználták), árja részről volt szakértő, művének I. kötete 298. lapján idézi Gans Ede zsidó professzor ezen őszinte szavait: „Sem a keresztelés, sem a kereszteződés nem használ minekünk. Mi még a századik generációban is zsidók maradunk, amint 3000 esztendővel ezelőtt voltunk. Mi nem veszítjük el a fajunk szagát még tízszeres kereszteződés után sem. Minden közeledésünk után, bármilyen nővel, a mi fajunk dominál s abból csak fiatal zsidók származhatnak.”

Hans Cohn „A zsidóságról” című gyűjteményes munkájában (304. old.) ezeket írja: „Mi ma is zsidók vagyunk, zsidók leszármazás szerint, zsidók a történelem szerint, gondolkodásunkban, érzelmeinkben és biztosan a vér törvényei által is.”

Dr. Katzlin Jakab a zsidó diákszövetségnek Bázelben 1918. június 1-én tartott gyűlésén ezeket mondta: „Mi nem vagyunk németek, vagy franciák vagy egyebek és azon felül zsidók: a mi zsidó mivoltunk nem egy németségnek vagy egyébnek felépítménye vagy alépítménye. Ezek a sajátosságok egymást kölcsönösen kizárják. Mi zsidó vagyunk kötőjel és zárjel nélkül és fenntartás nélkül. Mi, röviden szólva idegen lények vagyunk köztetek és mindig is azok akarunk maradni. Áthidalhatatlan szakadék ásít közöttetek és közöttünk. A ti országhatáraitok nem határolják el a mi népünket és a ti határvillongásaitok nem tartoznak ránk (sind nicht die unseren). Azok fölött és azon kívül áll a mi egységünk, messze a ti hazafiságtok és megkülönböztetésetek fölött.” (Luzsénszky Alfonz)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.11. 14:07:56

@intifada:

az a külön valami egy külön nép. szó sincs fajról. az eredeti sémiben pedig nemzetség: מין

igen a köznyelv fajt mond a rasszra. és? attól az még nem valós. a köznyelv a falangistára a német nacionalistára is azt mondja: fasiszta. és. attól az még nem a valóság.
a szavakat használjuk már egy vitában azok jelentése szerint.

sem kohn , sem jakab nem mondja, hogy a zsidó az faj. mindkettő kulturális, vallási és etnikai, a második pluszban spirituális különbségről beszél.
nem fajról. de még csak nem is rasszról.

egyetlen idézetet fogadnék el érvként a zsidók nem emberi (más faj) mivoltának igazolására, de azt te nem ismered. ráadásul csupán egy vallási ének példázati része, nagyjából úgy lehetne fordítani, az emberek fölé emelt az isten saját népeként:
עלעוואַטעד אונדז אויבן די מענטשן פון גאָט

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.08.11. 14:46:51

@Cirbi: nem az ócsai teleppel betonozod be magad a szarba, hanem a hitellel, de azt már megtetted.
ha máshová tudsz menni, akkor nincs rá szükséged. marinéni, józsibácsi 0 forint megtakarítással 54 évesen munka nélkül hová menjen?

te mit adnál nekik?

süti beállítások módosítása