Skip to content


       Szűrés lista

Költségtérítési toplista magyarázatokkal

Rég volt már költségtérítéses téma, pedig imádtuk annak idején, ahogy megmagyarázták. Különösen Nyakó Pista és a kedves felesége sztorija volt a kedvencünk, akik 4 év alatt ketten 36 millió forint költségtérítést markoltak fel, mert külön-külön utazgattak haza Miskolcra. De a képviselőfeleség levelét is imádtuk.

A bábszínházban azóta csak a szereplők cserélődtek ki, és az összegek nőttek.

A Blikk kikérte az Országgyűléstől annak a tíz képviselőnek a nevét, akik a legtöbb költségtérítést vették fel ebben a parlamenti ciklusban idén március 1-jéig. A listából kiderül, hogy az élboly legalább fejenként bruttó 25 milliót vághatott eddig zsebre, és a ciklusból hátralévő 14-16 hónapban újabb 11-12 milliót jöhet még ehhez. Így a 40 milliót közelítik majd a legnagyobb térítések, szemben az előző parlament 24 milliós összegeivel. Ennek oka az, hogy ugye Seres Mária népszavazása miatt átkeresztelték a költségtérítést, amit később adókötelessé tettek, de ugyanakkor rafkósan meg is emelték azt, nehogy bukjanak egy vasat is nettóban. 

A Top10-es lista:

kt.jpg

A költségtérítés egyik része a lakhatási támogatás, amely 115.950 forint, s annak jár, akinek a fővárosban vagy választókerületében nincs lakása. A nagyobbik rész a választókerületi pótlék, amelynek mértéke (havi 140-672 ezer forint) attól függ, milyen messze van a képviselő választókerületének székhelye Budapesttől.

A Blikk kalkulációi szerint nettó 13,9 és 15 millió forint közti választókerületi pótlékból gazdálkodhattak az éllovasok. 430 forintos átlagárral számolva ebből 32-35 ezer liter üzemanyag vehető. Hétliteres átlagfogyasztás mellett fejenként 460-500 ezer kilométert autózhatott az első tíz helyezett politikus. Ez akkora távolság, hogy a többségnek durván kétezer alkalommal is kijön belőle a főváros és a választókerületi székhelye közti út.

utazás.jpg

Néhány képviselő megtisztelte a választópolgárokat magyarázatával is:

Apáti István (Jobbik) szerint lelkiismeretes munka esetén elmegy a pénz a költségekre. "Nem veszi ki jól magát, ha egy képviselő sír, de tény, Budapest–Mátészalka oda-vissza 600 kilométer. A városi irodám fenntartása havi 40 ezer forint. A kiadás egyenlőtlenül oszlik el, mert a választási évben több."

Vitányi István (Fidesz) 41 települést képvisel, s állítja: az utak olyan rosszak, hogy négyévente vehetne egy új autót, mert az annyira tönkremegy. Emellett sok pénzt visznek el a protokolláris kötelezettségei. "160 ezer forint a havi benzinköltségem, évi 40 ezer kilométert autózom a munkám miatt."

Pálffy István (KDNP) saját kimutatásai szerint éves átlagban eddig 64 ezer kilométert ment. "Balatonkenesén van az állandó lakhelyem, a pártom Veszprém megyei elnöke vagyok, ugyanakkor Hajdú-Bihar megye képviselője. Ezenfelül Balassagyarmattól Mohácsig és Komáromtól Újszászig vannak programjaim, rengeteget megyek kocsival, ami 11 litert fogyaszt.", "Az üzemanyag pedig csak egy része az autófenntartás és -használat költségeinek, s négy év után lényegében kidobhatok egy kocsit. A választókerületi pótlékból pedig szállásra, étkezésre, más kiadásokra is megy."

(képek: Blikk)

Címkék: pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr1005194697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Transylvanianmixedgrill 2013.04.04. 13:39:12

Miért kell 11 litert fogyasztó kocsival flancolni Pálffy úr?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 13:41:01

Nem lehetne ezeknek szolgálati lakás (valami kis lyuk), meg valami olyan iroda, ami egy állami tulajdonú épületben kialakul, és egyben lehet fenntartani az egészet? Aztán akkor nem lenne miért felvenni az irodára a kőccségtérülést.

Amúgy lehetne azt is, hogy ha van a lakhely és a főváros között vonat, akkor azt téríteni csak...

...ja, az egy normális ország lenne. Sry!

"Vitányi István (Fidesz) 41 települést képvisel, s állítja: az utak olyan rosszak, hogy négyévente vehetne egy új autót, mert az annyira tönkremegy."
Tett valamit az utak állagának javítása érdekében? Ha még mindig rosszak, akkor gondolom nem.

Calibaan 2013.04.04. 13:47:46

@ColT: jajjmá, ha meg lebetonoztatta volna a saját útjait, akkor meg az lenne a baj :)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.04.04. 13:50:00

A szívem szakad meg szerencsétlenekért, utaljanak már ki nekik autókat is. Kétévente, hogy mire jön az új, csak félig menjen tönkre az előző.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.04.04. 13:50:06

Azért az döbbenet számomra, hogy a Top5-be két Jobbikos is befért. Pedig ők mennyire mások akartak lenni mint a maszop meg a fityesz. Hát ez kurvára nem jött össze. Már csak egy fityisszel közös koalíciót kell összehozniuk 2014-ben és csipegethetnek a húsosfazékból.

Az se gyenge, hogy a Top10-ből négynek a nevét most olvasom életemben először,de van egy sanda gyanúm, hogy még ott se nagyon ismerik őket, ahol beszavazták őket a kupolás kupiba.

Seduxen (már NEM dr.) 2013.04.04. 13:51:40

Te Pista! Ugye a tetemes mennyiségű vörösbor-fogyasztást (ami értelmes orcádon is látszik) ugye nem a mi kontónkra abszolválod? Ugye? Félreértés ne legyen: keresztényi lelkületembe nem fér bele az irigység, nem is ezért kérdezem Pistám (Isten látja lelkemet....), de nem szeretem, ha az én faszommal csapkodjátok a csalánt.

toportyánzsóti 2013.04.04. 14:01:37

A sok megélhetési nemzeti magyar,szép szinkronban fosztogatják a becsületes adófizető magyarságot.

ámbátor 2013.04.04. 14:08:34

@ColT: Minden tömegközlekedésen (busz metró villamos libegő, vonat hajó volánbusz) ingyen utaznak a képviselők. Ha jól tudom.
De repülőre nem jó.

ámbátor 2013.04.04. 14:16:31

@ámbátor: Nem is, mert már megszüntették ezt. Régen így volt, de gondolom rájöttek, hogy úgyse használják ezt a jogot, úgyhogy megszüntették.

vallatas 2013.04.04. 14:28:27

A sok megélhetési nemzeti magyar,szép szinkronban fosztogatják a becsületes adófizető magyarságot.

Sajnos úgy tűnik ők is olyanok mint a többiek, álnemzeti mind, olyan színbe bújnak mindig ami épp jól fizet, eladható.

Suzuki swift garanciálisan mennyi, és mennyit is eszik? minek kell 11 literes fogyasztású autót fenntartanunk nekünk adófizetőknek?
Miért nem valami olcsó albérletben laknak, minek luxus iroda? Tömegközlekedés smafu.
MIndennap 3x megteszi a vidék-budapest utat...
anyátokat már komolyan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 14:34:52

@Calibaan: Ja, a "sajátot" -> a polgár JENŐ hivataltól a lakásáig :D

@ámbátor: Hopp tényleg!
Kóka képviselő még? Szar lehet neki, hogy a helikoptert nem fizetik :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 14:36:09

@vallatas: LOGIKA. Te ezt nem érted. Más sem, de ők igen. Ez a lényeg :D

@ámbátor: Ó. Ez biztos spórolás volt. Akkor nem kell a jogot fenntartani.

Foresty 2013.04.04. 14:37:43

Napról napra vagyok egyre biztosabb benne, hogy a Jobbik is ugyan az a szarrágó, hazug és tolvaj gyülekezet, mint a Fidesz vagy az MSZP. Sok ismerősöm támogatja őket, de nem tudom mire lennének jók. Kormányozni nem tudnának, az tuti. A problémákat meg magukhoz híven ráfogják a zsidókra. Mást úgyse tudnak.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.04. 14:38:45

Egy kis nosztalgiázás:

Gyurcsányt sok mindenért lehet szapulni, de ő volt az egyetlen, aki legalább felvetette, hogy ne kábéra, pofára meg távolságra járjon a költségtérítés, hanem számlára... ahogy egyébként minden más nem-képviselőtől is elvárja az APEH:
index.hu/belfold/kolts070923/
www.origo.hu/itthon/20070924-leintettek-gyurcsanyt-a-kepviseloi-koltsegterites-kapcsan-egeszsegbiztositasban-kompromisszum-lehet.html

Aztán még egyszer nekiveselkedett 2009 elején:
hvg.hu/itthon/20090201_gyurcsany_parlament_kormany_ules

Egy hónapra rá meg lemondott:
index.hu/belfold/2009/03/21/gyurcsany_lemond/

Szóval ez a számlás dolog sok mindenre megoldás lenne, de hát soha akkora összefogás nem volt még a Parlamentben, mint ennek a javaslatnak az eltaposásakor. Egyébként tulajdonképpen leszarnám, mennyit visznek összegben, csak méltóztassanak már az ország javára is legalább annyi pénzt hozni, mint amennyit összetalicskáznak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2013.04.04. 14:40:38

Pálffy a vagyonnyilatkozata szerint 1998 óta felerészben tulajdonosa egy II.kerületi lakásnak, dehát jobban megéri a keneseibe bejelentkezni

kocsiról meg nem számolt be

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_vagyonpub.vagyon_kiir_egys?P_FNEV=/2012/p047_j0121231k.pdf&p_cont=application/pdf

Mad Mind 2013.04.04. 14:51:45

Jól megy ez a magyarázkodás az összes léhűtőnek. Egy ilyen kis országban eleve pofátlanság költségtérítést adni, ekkora fizetés mellé. Ha nem tudja kigazdálkodni a fizetéséből, akkor mire fel veri a mellét bármelyik, hogy az országot el tudná/tudja vezetni?

Marcellusca 2013.04.04. 14:52:36

Én aztatat nem értem - többek között - ,hogy egy b.kenesei, Veszprém megyei lakos miként tudja hatékonyan, megfelelően képviselni a Hajdú-Bihar megyei érdekeket? :P
Hogy lehetséges ez?
pálfipityu járt már egyáltalán az országnak abban a felében?

Egyébként ebből is látszik, hogy mennyire nem tudatosak a szavazók.
Én biztos nem szavaznék meg olyat, aki nem helyi lakos. Még listán sem.

mim 2013.04.04. 15:00:25

1 évben 8760 óra van.
70km/h átlagsebességgel Hörcsik Richárd 7126,24 órát utazik 1 évben (településeken ugye csak 50km/h a megengedett általában)
90km/h átlagsebességgel Hörcsik Richárd 5542,63 órát utazik 1 évben (de ez esetben nem veszi figyelembe a KRESZt)

90km/h átlagsebesség esetén Hörcsik Richárd minden nap 8,81 órát tölt el utazás nélkül (alvás/ dolgozás/ székelés).
A 70km/h-s verziót meg sem próbálom levezetni, mert abban Hörcsik Richárd elpusztult az alvatlanságtól és székelés hiánytól - nem beszélve az étkezésről.

Ezek alapján levonható a következtetés, hogy Hörcsik Richárd vagy nem emberi lény, vagy nem utazásra költi a felvett pénzt.

Bunny Munro 2013.04.04. 15:13:54

"Nem veszi ki jól magát, ha egy képviselő sír, de tény, Budapest–Mátészalka oda-vissza 600 kilométer. A városi irodám fenntartása havi 40 ezer forint. A kiadás egyenlőtlenül oszlik el, mert a választási évben több."
számoljunk, és jóindulatúan kerekítsük fel három évre
40e x 36 hó = 1 millió 44ezer forint
tehát ezek szerint Apáti cirka 25 millát autózott el három év alatt - muhhhaha
25millió/36= 694.444 forint benzinre havonta
ez napi ca. 23.000 forint benzinköltség ami 400 forintos átlagbenzináron számolva 57 liter benya elfogyasztása naponta, a hétvégéket is beleszámolva
ha 10l/100km fogyasztású autóval számolunk akkor Apáti úr napona jár haza Mátészalkára, oda-vissza, hétvégén, ünnepnapon, mindig, mindenkor

Csumedli 2013.04.04. 15:29:46

Nemár srácok, ilyen könnyen bedőltök a Blikk szenzációhajhász írásának? A képviselők jövedelme mindig is nyilvános volt az mkogy.hu-n.
A javadalmazási szabályok itt vannak: www.parlament.hu/pairhelp/kepv_hu.htm#_Toc214336489
Hogy ez sok-e azon lehet vitatkozni, de egy ilyen demagóg tizes listával előállni enyhén szólva is gázos.

A legmagasabb választókerületi pótlékot a sátoraljaújhelyi Fideszes Hörcsik és a mátészalkai Jobbikos Apáti vette fel.
Ez nem túl meglepő, ugyanis az ő választókerületük központja van a legtávolabb Budapesttől, és csak ettől függ a pótlék mértéke. Dr Seszták kisvárdáról lemaradt, mert neki van fővárosi lakása, így lakhatási támogatást nem kap szegényke :P

Magyarán a Blikknek sikerült a fővárostól 10 legmesszebbre levő választókerület képviselőit felsorolnia, akiknek nincs budapesti lakásuk. Szép teljesítmény :)

A közvélekedéssel ellentétben ráadásul a vál.ker. pótlékot nem kell benzinre költenie a képviselőknek mióta a Fidesz megváltoztatta a szabályokat.

Ha már itt tartunk, akkor az érdekesebb, hogy a budapesti képviselők is kapnak választókerületi pótlékot, bár ők "csak" havi 236 538 forintot. Szóval az átlag budapesten élő és onnan a Parlamentbe került képviselő is felvett ezidő alatt nagyjából bruttó 8 millió forintot, pedig ő nyilván nem kocsikázik el ennyit városon belül...

Csumedli 2013.04.04. 15:40:20

Annyira pörög a Blikk meg a hozzászólok is a kilométereken. Értsétek már meg, nem benzinre kapják a pénzt, ez a fizetésük része. Gyakorlatilag arra költik amire akarják.
Ki az a hülye, aki azt mondaná, hogy pl. nem veszem fel a "költségtérítést", mert itt lakok két sarokra az Országháztól, nekem nem kell. Az LMP-sek vajon mennyit vettek fel?

Namely 2013.04.04. 15:42:17

Íme egy kis költségtérítés, minden politikus számára:
kotelbolt.hu/termekek.html
választhatnak, mi majd a nyakukba tesszük.

Terézágyú 2013.04.04. 15:58:50

Szóval ezek a politikások minden nap felautókáznak Bivalybasznádról Budapestre, ezért kell nekik ez a rengeteg pénz.
Jogos.
Hát ha eccer ilyen messze a van a lakhelyük a munkahelyüktől..., hát nem?

Igaz, nekem a békávébérletemet se állja az állami cégem, de sebaj.

Az vesse rájuk az első követ, akinél éppen van egy.

Én pl. ha politikás lennék azonnal bejelentkeznék a Budapestttől legeslegeslegtávolabbi településre... naná. Hiszen magyar vagyok én is.

Foresty 2013.04.04. 15:59:41

@Csumedli: Lehet, de ha a ez KÖLTSÉGtérítés, akkor arra költsék, hogy a munkájuk miatt felmerülő költségeket fedezzék. Ne mondja nekem egyik szarházi sem, hogy 3 év alatt huszonmillió pénzt kellett ráfordítaniuk arra, hogy elláthassák a munkájukat?! A fizetésük mellett ofkorsz.

Terézágyú 2013.04.04. 16:03:26

"A fővárostól közúton legtávolabbi település pedig Kishódos (legrövidebb úton is 340 km). Ha Kishódosról el akarunk menni a tőle legtávolabb eső magyarországi településre, akkor az őrségi Felsőszölnök felé kell venni az irányt. E két, egymástól legtávolabbi magyar település között a legrövidebb útvonalon is 602 km a táv"

Szóval akkor Felsőszolnokon fogok lakni, de Kishódos (és a megye) képviselője leszek...

Csumedli 2013.04.04. 16:14:20

@Terézágyú: Sajnos jelenleg 300km a max amiért pluszt pénzt kaphatsz. De ne aggódj, kétharmaddal minden megoldható :)

mim 2013.04.04. 17:09:53

@Csumedli: Igazad van, meg nem is mikor azt írod ez a fizetésük része.
Igen, mert "működési költség".
Nem, mert nincs ellenőrizve ezért jóval többet felvehetnek.
Nem, mert nincs is fizetésük. Vagyis nem annak hívják. És ha valamit, azt megtanultam ezen kormány regnálása alatt, hogy a megnevezés fontosabb mint a jelentés :-)

Az a gyanúm, hogy rengeteg politikus csak azért halmoz pitibnél pitébb pozíciókat, hogy ilyenekre hivakozva felmarkolhasson "jogosan" plusz pénzeket. Ugyanakkor gyanítom azt is, hogy háromnegyed részben a helyetteseik látják el ezeket a felválalt feladatokat és valódi utazás nem történik túl gyakran.

Annyira nyilvánvaló évtizedek óta, hogy igazi vastagbőr a korlátlan+bemondásos módi fentartása. Remélem ebben viszont egyetértünk ;-)
Hogy konkrét legyek ez azt jelenti, minden képviselőnek a rendes díjazása + amennyit nem szégyenl felvenni a fizetése ill díjazása. Maximumból vissza fele haladva :-D

mim 2013.04.04. 17:29:31

További viccelődés (Hörcsik Richárd adatai alapján)

benzin ár = 430 HUF
kerozin ára = benzin * 1.55 = 666 HUF
Mi-2 óránként 460l-t fogyaszt (max sebesség: 220 km/h)
MD 500 óránként 96-106l-t fogyaszt (max sebesség: 257 km/h)

106l-el számolva és MD 500-at használva - mert olcsóbb - a rengeteg le és felszállás és maximális sebességgel közlekedés miatt:

Költségtérítés: 22.800.000,00 HUF
és 257 km távolsággal számolva (micsoda mázli!) 2szer 1 napon:

106(l)* 666 (HUF) * 2 (h) * 365 (nap) = 51.535.080,00 HUF

22.086.462,00 HUF ezek szerint heti 3 alkalomra elegendő helikopterrel
és még marad 713.537,00 HUF egyébb dolgokra!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 20:03:58

Az nem lenne baj önmagában, hogy a képviselők relatív sokat keresnek, HA:
1./ Megdolgoznának a pénzükért, azaz fejlődne Magyarország
2./ Nem kamu költségtérítésekre vennék fel a pénzeket, hanem elismernék nyilvánosan, hogy mennyit keresnek
3./ Nem állítaná az egyik díszpéldány (a Zsiga Marci gyerek), hogy meg lehet élni 47.000 Ft-ból.

És még van néhány HA.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.04. 21:09:20

@Bunny Munro: Gyanítom ő is pont így számolta ki :)

GaZe 2013.04.04. 21:09:55

mondjuk az igy ebben a logikaban furcsa, hogy palffynak miert 'teritik meg a koltsegeit' (hogy kik azt most hagyjuk). ja igen, mert o a koz erdekeben vegez munkat (kozben lofaszt, mert a sajat szavazoinak ohajt megfelelni, pedig a koltsegteriteset nem csak a szavazoi fizetik, na mindegy ez is).
szoval, hogy akkor pl egy hajlektalanokat segito szervezetnek miert nem fizeti ki az orszaggyules hivatala a mobilszamlajat, vagy egyeb koltsegeit? az nem annyira a 'koz' erdekeben vegzett cselekedet, mint pl palffy ur aldasos tevekenysege? ah, agyfasz ez az egesz. koltsegteritesben orok es megbonthatatlnan haromharmad van, volt es lesz is.
(arra mondjuk kivancsi lennek, hogy a jobbik mit kommunikal /most/ koltsegterites ugyben... ok, persze, gondolom, a nemzet felemelkedeseert vegzett aldozatos blabla..)

Meridian74 2013.04.04. 22:06:15

4 évente új autó? Én meg 8 évesen vettem meg az első autómat és 7 éve használom, ezeken a szar utakon... nekem nem adnak költségtérítést a munkába való bejáráshoz, és mivel éjszaka meg hétvégén melózok, a tömegközlekedés sem megoldás - főként ha lerohad, mint a BKV egyes eszközei...

Meridian74 2013.04.04. 22:06:54

@Meridian74: márint az autó volt 8 éves, és nem én, ugye... ;)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.04. 22:51:03

a mateszalkai retkes naci fasz kussoljon csak
amig egy zsido ott a legnagyobb magyar addig kuss legyen neki

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.04. 22:56:11

ja emlitettem hogy Lazarka e miatt ÖLT embert ? hogy nem a sajat zseben erezte hogy mi is az utazas?
elmehet a retkes halal faszara az ilyen, ingazni 200 km -t ?
doglott volna meg a kolykeinek ugysem kell az ilyen hiszen a CHF szamla be van keszitve es tutti jol el tudajak majd kurvazni ha elerik a 18at

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.04. 23:09:32

amugy nem ertem, hogy a del budai politikusok a cserpalkovics tetu gyereket ingazni miert is engedik
uljon a debilje fel a vonatra es akkor oruljon, hogy lyuk van a seggen es nem jon ki rajta

azok utan hogy ugy nyilatkozik, hogy videki türhő paraszt letere nem kepes a BKVre ulni mert koszos az szerintem minden normalis budapestinel ki kellene hogy verje a biztositekot
es ha a budapesti politikus a budaestiek erdeket kepviseli akkor miert is nem veri le Tarlos a cserpalkovics szemuveget es ugral rajta?
vagy a Hoffmann vagy a Pokorni?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.04.04. 23:23:37

@mim:

Amit te művelsz, az ugyanaz a cinikus, kicsinyes kötözködés, mint amikor brit tudósok "kiszámolták" (No hiszen!!!), hogy a Mikulásnak el kellene égnie a légkörben a súrlódástól. Ugye nem azt akarod mondani, hogy nem hiszel a Mikulásban???

2013.04.04. 23:30:04

"az utak olyan rosszak, hogy négyévente vehetne egy új autót, mert az annyira tönkremegy"

Of course. Végül is képviselőként tényleg semmi köze nincs ahhoz, hogy azon a 41 településen nincs semmilyen útjavítás.

Piréz Vitéz 2013.04.05. 00:11:35

"A kiadás egyenlőtlenül oszlik el, mert a választási évben több."

Képviselői költségtérítésből fedezik a kampány költségeit? Ez az elszólás önmagában megérne pár év letöltendőt... na nem mintha a kampányfinanszírozást bármikor is bárki megpiszkálná.

bulista 2013.04.05. 00:14:36

Uraim, valamiért hiányos ez a lista! Ugyanis kifelejtették belőle a Vastagbőrűség Koronázott Királyát, Dr Gyökér László házelnököt (bár ő egy normális országban házmester sem lehetne...) aki annak ellenére vesz fel jelentős összegű képviselői költségtérítést, hogy még a klotyóra is a személyi használatára kijelölt, páncélozott Audi-flotta szállítja. Na, nálam ez a csúcs!

01234567 2013.04.05. 00:14:53

Szavazz rá: Seres Mária, Civil Mozgalom. Ne erre a sok fasztojásra.

Prien-u47 2013.04.05. 00:16:35

@laspalmas: Pálffynak Saab kombija van, ebben a videóban 2:10-től látszik

index.hu/video/?s=tag:frakci%C3%B3%C3%BCl%C3%A9s

Az tényleg megzabál 11 litert. :)

govegan 2013.04.05. 00:39:58

10 000 forintot ra, hogy 2014 szeptembereben az elso egyik modosito az lesz, hogy az eddigi koltsegteritesi forrast fixaljak, es mar csak a 200 kivalsztott fog osztozkodni. Aztan persze az infalcioval aranyosan fog novekedni.

Amugy most hany szazalek megy partkasszaba koltsegteritesbol? Gondolom egy V. ker-i lakosu kepviselo biztos pampogna, ha annyit kellene fizetnie, mint Palffynak.

mim 2013.04.05. 01:00:41

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Szia! Szerintem vicces a téma. Láthatóan annyira komolytalanul veszik a magyarázkodást, hogy muszáj rajtuk nevetni.

Gera 2013.04.05. 01:30:00

Nem is lenne ezzel semmi gond, ha az a valami, amit ők "munkának" neveznek, nem egy kalap szart érne.

2013.04.05. 05:51:05

Az is szörnyű, hogy ennyit költenek a más pénzéből.
De én attól vagyok rosszul, hogy ez a rengeteg pénz a SEMMIRE megy el.
Most komolyan a pálfy mivel vitte előrébb az életünket? Hát a többi? Egy cég alkalmazottai (megintcsak páffy: veszprémben es hajdú-biharban is teljes munkát tudna végezni? aligha...), amit éppen pártnak hivnak, azért dolgoznak, nem értünk, nem a jövőnkért.

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2013.04.05. 06:13:03

Segítsetek már megérteni, ha a legtávolabbi v. kerületi központ Mátészalka, akkor a tőle 25 km-rel távolabb lévő Fehérgyarmat, mint v. k. központ gazdája, a szalagkorlátbontó Dr. Tilki közelebb lakik?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.04.05. 07:21:25

Hármaska és négyeske is baktalórántházi, ők tudnak menni együtt. Ha meg csak az egyikre "van szükség" "otthon" akkor a másik úgyse megy, vagyis nincs költsége. Máris fele pénz!
Másik: "Ebben a megyében vagyok elnök, egy másiknak meg képviselője." Lófasz! Válassz egy megyét bubus! Meg lakhatás, anyádat! Úgy szerzel lakást a munkahelyed városában, ahogy tanultad! Vegyél lakást, vegyél ki albit, menjél koliba vagy ami eszedbe jut. Ha nem tudod kigazdálkodni, nézz másik állás után!

Archie the inventor 2013.04.05. 07:42:21

Sok f.sszopó ingyenélő senkiházi. (Amúgy most éppen a Kossuth-on szopják fel Orbánt a szokásos heti rádióinterjúban)

Baines 2013.04.05. 07:46:17

Ha a költségtérítés mértéke nyilvános, akkor gondolom a tevékenységnek is annak kell lennie. Kíváncsi lennék a képviselők programjára, hogy hol, mikor tudták elkölteni a felvett költségtérítést! Az utazás egy elég költséges tevékenység, de azzal sem lehetne ésszerűen lefedni ennyi pénzt. Akkor vajon mire ment el a lóvé? És azt se feledjük, hogy éjjel-nappal a Parlamentben ülnek, mert valakinek ezt a rengeteg törvényt is el kellett fogadni...

Állam-vizsga 2013.04.05. 08:29:32

Ebből látszik hogy mindegyik párt ugyanaz a mocsok szar..Fidess, MSZP, Jobbik. A Seres Mária ügy a legjobb példa rá, hogy amikor veszélybe került a mutyijuk akkor azonnal olyan nagy egyetértésben tudtak törvényt módosítani.
A legundorítóbb az egészben hogy ők minden felett állnak. Számla nélkül elszámolnak akármit. Egy sima polgár próbálja meg ugyanezt, úgy seggberakja a NAV hogy adtól koldul.

igazi hős 2013.04.05. 08:30:35

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.): Már nem kell dolgozni azon a koalíción. Saját fülemmel hallottam a királyi tévé híradójában (tehát bizonyítás és indoklás nélkül igaz): "... a parlamenti ellenzék és a Jobbik..."
Magam részéről mindig is így gondoltam, de hogy ezt ki is mondják, az meglepett.

protézisesh 2013.04.05. 08:34:53

@Csumedli: a képviselő "úr" saját szavai szerint: "160 ezer forint a havi benzinköltségem, évi 40 ezer kilométert autózom a munkám miatt." --> 8 literes fogyasztással, 430as benzinnel az a 40ezer km pontosan 1.376.000,-Ft-ot jelent. 160.000x12 = 1.920.000,- , ezek szerint az ő autója is 11-et eszik átlagban, vagy mégsem 40ezret megy évente, hanem 55ezret.

A felmarkolt 25.000.000,- nak ez akkor is csak a 8%--a. És a többi 23 millió?!

"Értsétek már meg, nem benzinre kapják a pénzt, ez a fizetésük része. Gyakorlatilag arra költik amire akarják." Az havi (még ha adóköteles is) bruttó 2millió Ft, plusz ugye a képviselői tiszteletdíjuk (így hívják a fizetésüket?), amivel egy ilyen meg se szólaló lóf@szjóska is többet keres, mint az MNB elnöke... És szerinted ez így rendben van, ugye?

Most demagógkodjak, hogy egy havi 40ezres iroda (évi 500.000, amit úgyis a feleségétől/haverjától bérel), meg az évi két új öltöny, az kerül 23 millióba?!?

De még ez sem lenne olyan nagy baj, ha nem ez menne abban a randa nagy házban a Kossuth téren:
img8.hvg.hu/image.aspx?id=e93df214-0914-44c2-b0cb-2c1eaac829b3&view=6be5105f-a4d8-4df3-92ae-45b6639ebecb

hanem mondjuk dolgoznának a haza jobbá tételén.

ááá, f@szom,.. :(

gabest1 2013.04.05. 08:35:17

Építsenek nekik munkásszállót, de ne Ócsán!

citrix 2013.04.05. 08:38:05

K. Köteles László elvtársból úrrá avanzsált bábszínházházelnökünk költségtérítéséről se feledkezzünk meg.A becsületére és bajszára oly kényes jóember (akinek a jobbikos kakofónia nem,de Szanyi kapitány ujjazása megsértette a lelkét) nem csekély közlekedési költségtérítést markol fel.Nem vonatjegyre,se nem BKV bérletre költi el,nem olyan ő mint aki ilyesfélével utazna.Imádja az Audikat,amiket természetesen az állam bocsát rendelkezésére éjjel-nappal ingyenesen.Az Audi ablakából kinézve minden csodálatos,valóságos tündérmese e táj.Ezért (is) ragaszkodnak hozzá.

Netuddki. 2013.04.05. 08:38:58

@Baines: Nagyon egyszerű lenne a dolog. Mindenről számlát kellene vinni a képviselőknek. Ha nincs számla, pénz sincs.
Ja, és természetesen a számlák szkennelve felkerülnének az internetre, hogy aki meg szeretné nézni mit is csinál a képviselője az megnézhesse.

"Kedves" képviselők! Tessék csak támogatni a gazdaság kifehérítését. Ezt pedig mivel lehetne jobban mint, hogy mindenről kérjenek számlát. Tudom pont az volt az indok, hogymert mindenről nem lehet számlát kérni. Dehogynem! Mint minden eccerű állampolgár vagy cég aki költséget szeretne elszámolni.
Szóval most az van, hogy az önökre ruházott hatalmat arra használjék, hogy kibújjanak egy kötelezettség alól, amit teljes joggal betartatnának minden más állampolgárral. Csalódtam önökben, mélyen csalódtam. Már akkor amikor először megszavazták maguknak. Én nem akarom, hogy ilyen erkölcsi szinttel "megáldott" képviselők döntsenek a sorsomról. Nem érdemlik meg, hogy képviseljenek...

Netuddki. 2013.04.05. 08:46:46

@Csumedli: "Annyira pörög a Blikk meg a hozzászólok is a kilométereken. Értsétek már meg, nem benzinre kapják a pénzt, ez a fizetésük része. Gyakorlatilag arra költik amire akarják."

Kisfácán! Szerinted mégis kinek a pénzét költik ezek a tetvek? A benzinpénzt meg már levezették, hogy a 2milkát nem éri el éves szinten. Én is max ennyit kapnék ha saját tulajdonú kocsit használnék ennyi kilóméterrel. Szóval ez az érved megbukott.

"Ki az a hülye, aki azt mondaná, hogy pl. nem veszem fel a "költségtérítést", mert itt lakok két sarokra az Országháztól, nekem nem kell. Az LMP-sek vajon mennyit vettek fel?"

Az állampolgárok képviselete nem az ügyeskedésről szól. Ha valaki ügyeskedik a parlamentben abban hogyan bízzak már B+? Megmondanád?

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.04.05. 08:46:57

Nézmá, itt is jobbikosok :)))

Íme a fidesz kutyájának (Vona) a becsületről kialakult véleménye.

Hogy mindenki értse:

A Vona szócsöve (a kuruc) éppen a kormányunk mellett propagál:

kuruc.info/r/8/110241/

Netuddki. 2013.04.05. 08:49:58

"az utak olyan rosszak, hogy négyévente vehetne egy új autót, mert az annyira tönkremegy."

Mint mindenki más aki saját tulajdonú ótót használ.
De jó, hogy előkerült a kérdés. Nevetségesen alacsony költséget lehet elszámolni egy eccerű állampolgárnak a saját gépkocsi használatra. Ezek szerint ez a probléma nem érinti a képviselőket, megoldják "okosba". Ezek szerint a kérdés nem egyhamar lesz napirenden. Nemigaz Pityuka?
Anyádat!

spinat 2013.04.05. 08:55:07

valaki számolja már ki, hogyan jön össze az évi 40 k km autózás meg a havi 160k benzinköccség.

Pussy Riot (törölt) 2013.04.05. 08:57:53

Na ugye!
Ebből is látszik, hogy a KDNP, a FMPSZ, és a Jobbik a gonosztól valók, míg az MSZ(M)P, és a DK a jövő egyedüli letéteményesi.

Netuddki. 2013.04.05. 09:00:14

@spinat: 160k-ból a hivatalos elszámolással egy átlagfogyasztású (7l) ótóval 48ezer km-t tud évente autókázni. Kb. persze.
Ha részletesebb adatra vagy kíváncsi akkor te is kiszámolhatod magadnak...

Terézágyú 2013.04.05. 09:01:20

@GaZe:
"ja igen, mert o a koz erdekeben vegez munkat (kozben lofaszt, mert a sajat szavazoinak ohajt megfelelni"

Egy francot! Mutass egyetlen képviselőt ebben a ... országban, amelyik tényleg a megválasztóit, a saját szavazóit képviseli!!!!!

Mert ha tudnánk erről az undorító féreg pálfiról, hogy valóban odafigyel arra, amit a saját megyéjében mondanak az egyszerű, mezei fidesz/kdnp-szavazók, akkor azt mondanám: rendben van.
Persze a tökéletes az volna, ha a saját körzetében egy szoci választót is meghallgatna, és amit az kér a körzet érdekében, azért is megpróbálna tenni - de ne legyünk telhetetlenek. Kezdjük azon, hogy ha egy egyszerű fidesz-szavazó javasol neki valamit, arra odafigyel.

Netuddki. 2013.04.05. 09:06:22

@Terézágyú: Áááá! Szerintem a pálfit max a pia meg a qrvák érdeklik...

Anyám Borogass (törölt) 2013.04.05. 09:11:31

" Így a 40 milliót közelítik majd a legnagyobb térítések, szemben az előző parlament 24 milliós összegeivel. "

Psszt, ne verjétek nagy dobra, még a végén azt is megmagyarázzák, hogy ez csak inflációkövető növekedés volt.
Engem igazából az érdekelne, hogy az összes képviselő ÖSSZESEN mennyi költségtérítést vett fel eddig ebben a ciklusban. Így látatlanban 20-40 milliárd közötti összegre tippelek. Feltételezve, hogy jól tippelek, plusz a tavalyi költségvetési hiányt nézve (590pár mrd. Ft.), egyedül a képviselők költségtérítése fedezte volna a hiány kb. 1.5-3.5%-át. Na és akkor ebbe még bele se számoltuk az államtitkároknak, a minisztereknek, a helyetteseiknek, azonkak a helyetteseiknek az egyéb juttatásait, a megyei-, városi önkormányzati képviselők extra juttatásait, a parlamenti képviselők különböző alibi munkacsoport/bizottság-tagságokból származó pénzeit. Figyelem, nem az alapfizetésről beszélek, csak az egyéb juttatásokról. Ha behoznák a törvényt, hogy ezt mindet eltörlik, ezentúl az államigazgatásban mindenkinek egségesen a fizetés 10%-a jár cafeteriának, hirtelen az államháztartási hiány hatodával-harmadával csökkenhetne (feltételezve, hogy nem talicskázzák ki máshol az így megmaradó pénzt).
Szóval "örülhetünk", a képviselőink cafeteriája komoly gazdasági hatással van az országra. Negatív irányban.

Netuddki. 2013.04.05. 09:15:33

@Anyám Borogass: "feltételezve, hogy nem talicskázzák ki máshol az így megmaradó pénzt"

De, kitalicskázzák. A hiány előre van tervezve, ha kisebb a vártnál akkor lehet talicskázni... :(((

2013.04.05. 09:16:47

@Anyám Borogass: És a hülye járások osztályának:) Most már olyan is van.

Anyám Borogass (törölt) 2013.04.05. 09:17:32

@Pussy Riot: Én inkább azt látom, hogy teljesen mindegy melyik pártra szavaz az ember, ugyanaz a szakmailag inkompetens harácsoló-fajta mindegyik, csak a klánok neve és cégére más.

Anyám Borogass (törölt) 2013.04.05. 09:20:08

@Kukoricajancsi: Őszintén? Inkább költenék arra, azon legalább lehet röhögni :) Hangulatjavító intézkedés lenne, vagy hogyan nevezik ezt a fejesek.

room_101 2013.04.05. 09:22:15

A francot se érdekelné ez a táma, ha a zembereknek, akiket állítólag képviselnek, szintén jól menne. A szocik sem pusztán abba buktak bele, hogy loptak, hanem mert ez egy érzékeny kérdés lesz, ha általában szarul megy a népek sora.

Emmett Brown 2013.04.05. 09:26:16

@Anyám Borogass: ha 20 milliót veszünk átlagnak, akkor az majdnem 8 milliárd, ha ebben az ütemben haladunk tovább, akkor 10 milliárd lesz a teljes ciklusban (10-14), ez évi 2 és fél milliárd.

regress 2013.04.05. 10:20:51

ennyit egy hivatásos fuvarozó sem autózik,ez átverés.ha ennyit ülne kocsiban,sohasem lenne a parlamentben.szerintem ha belepiszkálnának,egy két benzinkutas is bukna

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.05. 10:37:53

A toplista mellett kíváncsi lennék még pár dologra:
1. Mennyit kap összesen egy-egy parlamenti frakció és mennyi az egy főre eső átlag frakciónként?
2. Vajon mennyien laknak Pesten a képviselők közül és vesznek fel közben lakhatási támogatást?
3. A nem az adott településen lakó képviselőket hányszor látták a választókörzetükben?
4. Miért választanak olyan képviselőt, akinek semmi köze az adott településhez?

nincs1itt 2013.04.05. 11:01:42

Régi, 2007-es az a szösszenet:
T. Köcsögmagyarválasztópolgár!

Úgy érzem, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra került adatokkal kapcsolatban, egy-két kérdés tisztázásra szorul. Az sejlik, hogy 17 évvel a rendszerváltás után, még mindig nem vagy tisztában a demokrácia játékszabályaival!

Igen, 299 Ft-ért ebédelek, és 18 millió a benzinpénzem.
És?
Egyrészt faszközöd van hozzá, másrészt meg ez nekem (legálisan) jár.
Hallom a rikácsolásod a társadalmi igazságosságról, meg az elosztásról, meg a sok bugyuta, idealista blablád, hogy nekem miért igen, neked meg miért nem.
Azé’ bazmeg, mert Te egy fingszita kis pöcs vagy, én meg az elit.
Azé’ bazmeg, mert én hozom a törvényeket! Magamnak. És ha megszopod, - mert én úgy gondolom, hogy meg kell, hogy szopd - akkor így jártál. Majd négy év múlva szavazol, anyádra.
Mit cincogsz? Visszahívás? Te kis fasz! Hát azt a telibabaszott alkotmányt is én írtam, gondolod, hogy megtettem neked azt a szívességet, hogy beleírtam, hogy visszahívhass?
Négy év, kis köcsög! Négy év. Ez a rendszer a négyéves diktatúrák sorozata. Buktam már meg az elmúlt tizenöt évben, egyszer is? Tessék? Láttál Te már időközi választást, ebben a kurva országban? Nem figyelsz, kis fasz!
Tényleg, kire szavaztál tavasszal? A komcsikra, vagy a Fideszre? Tudod miért kérdezem?
Mert még azt sem vetted észre, hogy ez is kurvára mindegy. Én bazmeg, ha megyek szavazni, beviszem a fülkébe a kutyám, rászaratom a szavazólapra és azt adom be. Mert mindegy, hogy ki mellé húzod az ikszet, érvényes-e a szavazatod vagy sem. Mindenképpen rám szavazol. Mert egyedül belőlem választhatsz. Én egy vagyok. Az elit. A Z E L I T!
Szociáldemokrata, liberális, szocialista, meg konzervatív. Ezt a szart is meg lehet veled etetni? Öcsém, hogy Te mekkora fasz vagy! Szerinted a büfében van jobbos és balos szendvics? Ugyanazt a kenyeret zabáljuk, ugyanazt a tehenet fejjük, csak a székházra teszünk ki más-más logót, hogy tudjad, éppen melyikünk szónokol, napirend előtt.
A világ nem vízszintesen van felosztva, jobb és baloldalra, hanem függőlegesen, fentre és lentre. Ja, a fent én vagyok, a lent meg Te, Te kis paraszt. „A törvény szerződés, gazdagok és szegények között.” – azt hitted vicc, mi?

Még pofáztol, hogy elkúrtuk, elkúrták az országot? És gondolod, hogy nem szarok bele vastagon? Engem addig érdekel a szaros hazád működőképessége, amíg az képes kitermelni a benzinpénzem, meg az illetményem. Az meg egyelőre nincs veszélyben. Zsé van, főnök és kontroll nincs. Ergo, szarunk bele!
Tudom, neked ez most nagyon nem tetszik. Há’ nyazsgem! Vagy tudod mit? Menj le tüntetni! Azt nem szarjuk le, gondolod? Menj le és rázd a nyálad a Kossuth téren, de ha nem tud elaludni tőled a gyerek, ígérem, szétbaszatom a fejed a Gergényivel. - Mellesleg, utálom ezt a seggnyaló csókát, de hát minden házba kell valaki, aki leviszi a szemetet. -

Visszatérve a benzinpénzemre, kurvára utálom ha a zsembe turkálnak. Igen, öt milliárdot basztunk el, majd' négyszázan. A vizitdíj meg 10 millió emberen hoz vagy másfél milliárdot. Igen bazmeg, spórolni kell! Gondoltad, hogy majd én kuporgatok? Ne kezdje el rinyálni, hogy a nyomorult nejeddel, és a két kibaszott kölyköddel éltek 120 nettóból! Unalmas. Közölöm veled, hogy kurvára beleszarok. A két szaros gyereked is csak annyira érdekel, hogy ne dögöljön éhen. Hogy legyen majd, akivel tíz év múlva is magamra tudok szavaztatni. Egyébként meg mit ugatsz? Nem tetszik a proliélet? Neked is áll a zászló, lehetsz Te is politikus! Ha nem, akkor meg kuss! Te választottad, szavad nem lehet.

Négyszázan. Igen, ennyien vagyok. Emlékszel még, hogy ezt a kampányt is (mint mindegyiket) úgy kezdtük, hogy most aztán kisebb parlament lesz? Lett? Na látod! Hogy a saját munkahelyemen csináljak létszámleépítést? Kekeke…
Miért, szerinted mi a faszt kezdenék a Laci fiammal, ha nem tudnám betolni képviselőnek? Legyen prolimunkásköcsög, mint Te? Viccelsz, ugye?

Szóval, Kedves Köcsögmagyarválasztópolgár!
Sajnálom, hogy ilyen módon és ilyen stílusban kellett tudomásodra hoznom, amire magadtól is rájöhettél volna. Mivel nem csak birka, hanem barom is vagy, erre a megoldásra miattad kényszerültem. Nem akartalak megbántani, és az önérzeted sem akartam agyonbaszni, de minekután Te akkora pöcs vagy, hogy képtelen voltál a tények segítségével a valóságos helyzeted meghatározni liberális demokráciánkban, így ez a levél nem más, mint a Te nyelvedre lefordított helyzetelemzés. Most, hogy tudod már, hogy hová sorold magad, szeretnélek megkérni, hogy a fentiek figyelembevételével a pofádat evésre használd, és most húzzál vissza dolgozni, köcsög!

2007 Budapest, Európa

Tisztelettel:

A politikai elit. Itt a mindenkori parlamenti képviselői névsor áll

gyárvárosi 2013.04.05. 11:15:29

Talán ha nem pártlistákra, hanem egyéni képviselőjelöltekre lehetne szavazni, akkor a Balatonkenesén lakó és a Veszprém Megyei Közgyűlés elnöki tisztét ellátó úr nem lehetne Hajdú-Bihar képviselője.
De ez óriási baj lenne, hiszen akkor nem a pártközpontok jelölhetnék ki elsősorban a képviselőket.(lásd.: Hazafias Népfront)
Azt aztán végképpen nem értem, hogy hogyan lehet az, hogy minden állampolgár, minden vállalkozás ha költségtérítést akar, azt köteles számlákkal fedezni, kivétel ugye ez sok qrva gyevi bíró!
Eleget éltem egy olyan rendszerben, ahol voltak egyenlőbbek, de azok kifutófiúk sem lehetnének a mai "becsületes magyar, hazaffyak" mellett!
Akkor azért két kocsi, két villa, két lakás után diszkréten álljt parancsoltak a tolvajlásnak, ma pedig.. kéred kérlek a fél megyét? Parancsolj, a tiéd!

komszikomsza 2013.04.05. 11:29:14

nekem semmi bajom a költségtérítéssel amennyiben van mögötte egy átlátható igazolt kimutatás, és szabályrendszer (mit igen és mit nem) ami közzététel köteles. Ennyit akart annak idején Seres Mária is. A népszavazás megerősítette. A 2/3-ad meg tojik rá. Az alkotmánybíróság is.

A többi színtiszta demagógia. A képviseleti demokrácia pénzbe kerül. Ami jár az jár ugye...
A jó hír: mindenkinek van EGY szavazata (még).

vittore akit kitiltottak 2013.04.05. 11:33:17

Miért nem kérdezi meg valaki ezektől az élősködő férgektől, hogy miért nem kell fizetniük semmire? Mia retkes faszért jár nekik bármilyen plusz kedvezmény, juttatás?. Mi erre az ideológia?
De most komolyan, egy élő ínterjúban igazán rákérdezhetne már valaki.

kifordított nagyanyó 2013.04.05. 12:00:09

Látom Palmi te is beálltál a jobbik fikázók táborába.:))
Komolyra fordítva:nem örülök hogy két jobbikos van az első tízben.

komplikato 2013.04.05. 12:38:44

Az a szép, hogy szinte összes képviselőnek van fix budapesti lakása, de azért felveszik a többszörös lakhatási térítéseket, az utazási térítést olyan lakóhelyre vagy választási körzetre, ahol választások óta vagy elötte sem fordultak meg, stb. És itt vannak akik szerint ez mind oké ...

Bezzeg pénziány okán mindenféle költségtérítést elvontak a haótásgi közegektől, de azért maguknak megszavaznakl minden szír szart, mint a 60 rongyos óvoda támogatást ...

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2013.04.05. 12:44:00

Aszonyga "olyan rosszak az utak, hogy 4 évente új autót vehetne"!

Hogy egyem szívét! Mindjárt elsírom magamat!
Hát nem inkább az utakra kellene költeni, mint ilyen kibaszott költségtérítésekre???!!!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.05. 12:56:16

havi 2 milla????

Hogy nem sül le a pofájukról a bőr?!?!

Nero Bianco 2013.04.05. 13:44:14

@doggfather:

"havi 2 milla????"

Nem, max havi 670 000

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.05. 13:52:04

Aljas Pálffy Alkesz!
Miért Hajdú Bihart képviseli, ha nem ott él? Csak azért, hogy ennyi pénzt kapjon és élősködjön a magyar nép nyakán.
Megtámadták a pécsi polgármester lányát éjjel PÉcsett, szegényt kórházban kezelik.
Ma hirdettek ítéletet a pécsi Bándy Kata gyilkosa ügyében.
Nincs senki ma biztonságban Pécsett, se éjjel se nappal. De máshol sem....
"Köszönjük Fidesz banda"!

"Köszönjük" a Fidesz és Pintér féle közbiztonságot, aki két hét alatt rendbe tette a rendőrséget.

Közrendőrből milliárdos pár év alatt, majd kedvezményes nyugdíjjal miniszteri állás, Pintér féle életpályamodellt mindenkinek!
Az önfényezés helyett el kéne takarodni fenébe és/vagy a p.csába szarháziak!

regress 2013.04.05. 14:26:15

annyira hiányolom innen az agyhalott fideszeseket.kíváncsi lennék a véleményükre

bulista 2013.04.05. 17:28:12

@regress: Amikor már a Kubatov-Habonyárpi tandem sem tud okos copy-paste szöveget biztosítani nekik, akkor lefagynak és lapulnak, mint idén húsvétkor a nyúlsz@r a fűben...

nudniq 2013.04.06. 02:07:55

@gyárvárosi: "Talán ha nem pártlistákra, hanem egyéni képviselőjelöltekre lehetne szavazni, akkor a Balatonkenesén lakó és a Veszprém Megyei Közgyűlés elnöki tisztét ellátó úr nem lehetne Hajdú-Bihar képviselője."

Jajjdehogynem lenne!

Most se csak lista van, hanem egyéni is; és mire megyünk vele? Szerinted 2010-ben az egyéni választókerületekben azért nyert kettő kivétellel mindenütt a fideszes jelölt, mert éppen mindenütt pont a fideszes jelölt volt egyénileg a legrátermetteb, és a helyi emberek számára a legelfogadhatóbb? Vagy azért, mert a "fidesz" logó volt a nevük mellett?

"De ez óriási baj lenne, hiszen akkor nem a pártközpontok jelölhetnék ki elsősorban a képviselőket"

Akkor is a pártközpont jelölné ki. Amíg vannak pártok, és a választók szinte kizárólag csak a pártlogót nézik, és nem azt, hogy személyesen kicsoda is a jelölt, addig azt indíthatnak mindenhol, akit csak akarnak. Akár egyéniben is nyerhet a veszprémi pártelnök Berettyóújfaluban.

Ha a választók tényleg nem szavaznának akárkire, hiába is a kedvenc pártjuk jelöltje, akkor igen, akkor nem a pártközpontban dőlne el. De ez nemcsak a választási rendszeren múlik, hanem elsősorban a választók magatartásán.

(Amúgy jobb helyeken a listán lévő jelöltek között a választópolgárok maguk csinálhatnak rangsort, így a lista előnye, az arányosság is megvan, de nem a pártvezető dönti el, hogy a listáról konkrétan kik is kerüljenek be, hanem azt is a választópolgárok. Ez sokkal jobb, mint az egyéni választókerületek, amik csak arra jók, hogy egy 20 százalékos párt egyedül abszolút többséget szerezhessen, ha a többiek 19 százalékosak külön-külön.)

Bebes 2013.04.06. 07:20:05

@komszikomsza: Te vagy a harmadik, aki bezzeg Seres Máriázik. Az illető Mátraverebély polgármestere. Keresd meg az Üvegzseb menüpontot az önkormányzat honlapján vagy nézz utána, mennyi tiszteletdíjról, költségtérítésről számol el az ottani képviselőtestület.

2013.04.06. 14:45:12

Rohadjon meg a sok alkoholista szarházi ingyenélő, ott ahol van.
Havi 2 misiből lehet inni , és ökörséget gajdolni .
Mocskos banda az már igaz.
Nincs pénz az eü-re, a rendőrségre, a hótakaritásra, de van ennek a sok ingyenélő, hazug , részeges szarházi eltartására.
Ez voln a demokrácia, hogy rohadjon meg mind ??
Ez volna a becsület ?
Ez volna a gerincesség és a tisztesség, mocskok ?

titan 2013.04.09. 14:32:32

@Yooha: nem szoktam pluszegyelni, de erre feltélen +1
Egyébként fentebb írta valaki, hogy hát az a kocsi tényleg megeszi a 11 litert. Megnéztem, ha BTR-rel járna, az 60-70 litert is megenne.

süti beállítások módosítása