Skip to content


       Szűrés lista

Nagy kincs, amit óvni kell

Az unortodox tündérvonat begördült a Magyar Nemzeti Bankhoz, a Jegybankelnök Úr és a posztra alkalmatlan helyettese kibontotta a packaget csomagot. Bár régebben Matolcsy óvta a devizatartalékot, most 3 milliárd eurót lecsippentenek belőle. 

Brace yourself, még egy év van a választásig.

image1.png

image2.png

image3.png

Címkék: mnb devizatartalék matolcsy seggszáj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr915195058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.04.04. 17:04:18

Trükkök százai...

Ha ez a majom tovább folytathatja ámokfutását, január elsejétől jegyezni fogják a löncshúst és a babkonzervet a BÉT-en. :-/

Virág et. 2013.04.04. 17:50:44

Nincs itt semmi különös, csak a szokásos szélkakas politika. Ma az ellenkezőjét mondom annak, amit tegnap mondtam.

A választóik szintjét jellemzi, hogy kb. senkit nem érdekel.

Veronikamama 2013.04.04. 18:03:17

Segget csinált a szájából !

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.04.04. 18:08:24

Hehe, erre vártam. Nem tartott soká hogy elkezdjék simicskázni a tartalékokat.

InversioN 2013.04.04. 18:25:43

Kíváncsi leszek vajon a hitelek elbírálása itt is olyan lesz-e mint a földpályázatoké. Odaadják kamu kiértékelés alapján a hitelt a fantomcégnek az meg szépen lelép vele a havert gazdagítva. Minden lesz abból a pénzből, csak növekedés nem.
Vállalkozóbarát környezetet, munkavállalási kedvet, megbízhatóságot, innovációt nem lehet vásárolni rajta sajnos. Ezek híján pedig kár egy centet is költeni, fölösbe megy.

komplikato 2013.04.04. 18:51:54

@InversioN: Szerintem az lenne a meglepő ha nem így lenne. A földmutyi után nem várunk jobbat EZEKTŐL se ...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 19:38:49

Matolcsynál vélemény könnyen változik. A szakértelem hiánya nem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 19:39:31

@Jani haverja:
Helyesen:
Matolcsynál A vélemény könnyen változik. A szakértelem hiánya nem.

Hefebier 2013.04.04. 20:18:05

A kérdés, jó ez nekünk vagy sem?

Már független, akár jót is tehet.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 21:26:18

@Hefebier: Most Te ezt az állításodat viccből írtad, vagy tényleg azt hiszed, hogy a Matolcsy a kinevezése pillanatától kezdve hipp-hopp független lett?

Meridian74 2013.04.04. 22:13:23

@Veronikamama: csinált? Már azzal együtt született... ilyen pozíciókba csak "adottságokkal" lehet kerülni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.04.04. 23:10:51

"
Ingatlanos: És csak kilép a házból, és a lábai előtt máris ott hömpölyög a fenséges Duna!
Vevő: Na de árvízkor kiönti az egészet a pi...
Ingatlanos: Ugyan!!! Hát nézze már meg, hol van a ház, és hol van a folyó!
Vevő: Na de, az imént azt mondta, hogy...
Ingatlanos: Áh, amit én mondok...

"

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.04. 23:12:53

@InversioN: PONTOSAN!!!
ez kellet a hulye nepnek

mint a foldpalyazatoknak hogy a hulye picsa manikuros politikusfeleseg nyer vagy 100 holdat a gazdalkodo meg nem
ezzel eloremozditottak hogy minden normalisan gondolkozo ember lehanyja magat amikor nagymagyarkodik valamilyen politikus a termofolddel
jojjon csak termofoldre barmilyen nemzetisegu az tutti jobb lesz, ezt ertek el fideszek :)))

szmoker (Homo Trollicus) 2013.04.04. 23:43:22

@InversioN: "Odaadják kamu kiértékelés alapján a hitelt a fantomcégnek az meg szépen lelép vele a havert gazdagítva."

Nyilván. Ez az egész Fidesz-csürhe semmi másról nem szól. Ali baba meg a negyven rabló. Sajnos ezek több százan vannak, és mind Ali baba akar lenni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 23:54:37

@szmoker (Homo Trollicus): Több százan???
Nagyon alulbecsülöd még így is a számukat szerintem. :(

Egyébként az Ali babát először írtad helyesen szerintem, mert a baba szó a keleti nyelvekben apát, apót jelent, tehát Ali apóról van szó.

Viszont valószínűleg a nagybetűs is helyes, mert kisbetűvel a baba teljesen mást jelent magyarul. :)

elprotector33 2013.04.04. 23:57:49

Figyeljétek meg,ezzel a szellemi fogyatékossal vitetik majd el a balhét. Ő lesz a hibás majd mindenért. Én is így csinálnám...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.05. 00:03:41

@elprotector33: Erre már én is gondoltam néhányszor. A Viktor meg olyan, hogy meg is fogja tenni, mihelyt az érdeke úgy kívánja.

elprotector33 2013.04.05. 00:05:31

Régen el van az már döntve...és nem Viktor döntött..;)

elprotector33 2013.04.05. 00:08:03

Ezek a fránya U.F.O.-k.....

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.05. 00:17:34

Egyébként nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a Fidesz kormány mérlege 2014 tavaszára.

Eddig:
-Nyugdíjpénztárvagyon 3.000 milliárdja eltapsolva
- Most éppen 900 milliárd a jegybankból eltapsolva

Államadósság nem csökkent, a magánszektorban viszont a munkahelyek száma nagyon csökkent, a reálkeresetekkel, meg a magánberuházásokkal együtt. Hajrá Viktor, Hajrá Matolcsy Hajrá Fidesz! :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.05. 00:19:20

@elprotector33: Áááá, már hogy döntött volna a Viktor? Ő egyáltalán nem olyan, meghát nem is ő a jegybankelnök! Hogy dönthetett volna a FÜGGETLEN jegybankelnök helyett?

DDD

elprotector33 2013.04.05. 00:28:34

Én készülök a börtönre.Igaz hogy nm csináltam semmit,de megérdemlem. Szégyenlem magam...:(

camilló 2013.04.05. 04:47:03

Előre bocsátom, hogy nem vagyok fidesznyik. A politikai meggyőződés az ami nem baj ha nem változik. A gazdaságban és az életben is lehet olyan amikor muszáj változtatni az állásponton. Itt nem a klasszikus, ez nem a segget csinálok a számból eset. Változtak a külső, vagy belső feltételek, ezért most más szemmel látja a dolgot. (Ok tudom hogy nála ez amúgy is előfordul:)) Saját munkámból tudom, hogy nem mindig célra vezető, ha kitartok az első tervnél, és nem veszek figyelembe más, időközben felmerült körülményt. Most megint nem védeni akarom a kormányzati propagandát, de az államadósságról talán annyit el lehet mondani, hogy a GDP-hez képest valóban jelentéktelen a csökkenés, DE a GDP csökkent. Így akár, ha konkrét számokat nézek, az is előfordulhat, hogy valóban csökkent. No persze itt jön majd az, hogy romlott a forint. El kell dönteni, hogy forintban beszélgetünk vagy euróban, dollárban, stb. Ha valutában nézzük akkor lehet hogy csökkent. Nem tudom, de ha valakinek vannak konkrét ismeretei, akkor szívesen látnám. Az alelnökről szólva, lehet hogy nincs végzettsége ehhez a munkához, de képességei lehetnek. Ezt sem tudom, mert nem ismerem a pacákot. Ha már vitatkozgatunk akkor nem árt, ha tárgyilagosan nézzük a történéseket. Még egyszer hangsúlyozom, nem vagyok fidesznyik, és én örülnék a legjobban, ha mennének a francba.

Calibaan 2013.04.05. 07:41:18

Nem látjátok a fától az erdőt. Ha már nincs kitéve a gazdaság a rengeteg devizaadósság miatti veszélynek, hanem mindenki, vagy legalábbis jelentős rész hazai valutában van eladósodva, alá lehet végre gyújtani az inflációrakétának, ami végre megindulhat a messzi-messzi galaxisba. A forintban kifejezett államadósság pedig papíron egyre szebb lesz.

@camilló: Az az alapvető gond, hogy te is politikai meggyőződésről beszélsz, mint mindenki. Van élet a politikán kívül, de az igazi bűne a magyar vezetőknek, hogy ezt nem hagyják, hogy éld, minden pillanatodat meghatározzák politikailag, benn vannak a nappalidban és melletted ülnek a kádban :)

Meridian74 2013.04.05. 08:02:52

@Jani haverja: "Nyugdíjpénztárvagyon 3.000 milliárdja eltapsolva"

Ilyen sosem volt, ezt fel kellene már fogni. Ez egyes szoci és fideszes jómunkás emberek számára létrehozott alap volt, amiből vastagon jól élhettek, 10-12 éven át... aztán vége lett.
Vagy láttad mi történt Cipruson, ugye? Ezt akarnád? Megtehetik... sőt, még ezek után is megtehetik...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 08:47:22

Rezsicsökkentés 2.0.
Ilyenkor látszik, mennyire meg lehet szédíteni szinte bárkit az ingyen pénz ígéretével (csak hallgatólagosan kikacsintva, hogy "bezzeg a Simor nem csinált ilyet, ebből is látszik, hogy idegen érdekeket szolgált!"), és hiába meggyőződése Matolcsynak, hogy a pénz ára tart a nulla felé, ingyen pénz nincs. Ha ő adja az MNB nevében, akkor sincs, legalább két okból sem:

- A tartalék az ország pénzügyi kockázatainak kiegyenlítésére szolgál, ha úgy tetszik, a spekulációk ellensúlya. Oké, kísérletezzen a határokkal, hogy mekkora az a tartalékmennyiség, ami még visszatartja a spekulánsokat, a felesleget meg dolgoztassa, de akkor tudni kell, hogy ez hazardőrözés... gambling, you know. Azt ugyanis nem lehet megcsinálni a kiutalt "tartalékkal", hogy amikor "spekulációs támadás" van, akkor gyorsan visszagyűjtik a vállalkozásoktól. Az a tartalék, amit most kiadnak, pontosan a kihelyezés idejére megszűnik tartalék lenni.

- Ellenben a tartalékok jelentős része olyan, amit az ország a felvett nemzetközi hitelekből tart fenn. Sokáig az volt a tartalék elleni legfőbb kormányoldali érv, hogy újratermeli az adósságot, mintha az állam a cihában tartaná a felvett hiteleket, ahelyett, hogy azokat törlesztené belőle. Nos, ingyen kiutalva ezt a sokmilliárdot mennyiben lesz más a helyzet? Az állam felvesz 5-7%-ra hitelt, aztán odaadja ingyen, hogy a bankok hitelezzenek belőle; nem tűnik ez hangyányit fenntarthatatlannak és értelmetlennek?

NextGeneration 2013.04.05. 08:52:29

@Meridian74: ha már ilyen hülye vagy, akkor maradj csendben, ugyanis az én rohadt nyugdíjalapomat is eltapsolták. Én pedig nem vagyok se szoci se Fideszes, de bármilyen jelenlegi pártnak szimpatizánsa. ja de, a kétfarkú kutya párté.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 08:59:30

@Meridian74:
Azt kéne már megérteni, hogy a magánnyugdíjpénztári rendszerrel feleennyi baj sem lett volna, ha:
- bármelyik kormánynak is lett volna annyi töke, hogy meglépi a második lépést, a nyugdíjreformot;
- ha a kasszák feltőkésítése okán nem túl hirtelen túl nagy arányban irányítják át a járulékot, némi fokozatosság talán nem ártott volna;
- ha az emberek is foglalkoztak volna valamennyicskét a szerződéssel, például elolvassák, hogy bizonyos kor alatt automatikusan a kockázatosabb "növekedési" portfólióba kerülnek, ami válságkor bizony szopóág. A válságot követő kilábalás kezdeti időszakában könnyű villogni ám azzal, hogy itten az "eltőzsdézés" minősített esete forog fenn.

Plusz mindenki azzal jön, hogy a kasszák a fennállásuk alatt összesen 1000 milliárdos lyukat ütöttek a nyugdíjkasszán, ami fúj, de azt már senki nem teszi hozzá, hogy egyébként meg 3000 milliárd volt bennük, tehát nettó 2000 milliárdot azért csak ki tudtak termelni.

Abba meg hadd ne menjünk bele, hogy hány átverés, hazugság, fenyegetés és ígéret vezetett a kasszák kivéreztetéséhez és a magánszámlákon, magánszerződés keretében gyűjtött nyugdíjjárulékok államkasszába lapátolásáig.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.04.05. 09:13:02

@InversioN:

"Ezek híján pedig kár egy centet is költeni, fölösbe megy."

+1 (az egészre).

Nincs innováció (fejlesztés).

Van viszont sáskajárás. A haverok tömése.

Olyan érzésem van, mintha a fidesz-maffia haverok a világvégére készülnének (de legalábbis Magyarország végére).

Mint a sáskák, gyorsan mindent leRÁGNAK (lerabolnak). Gyökérzetig.

Aztán szépen továbbállnak. Családostul. Argentínába. Svájcba. USA-ba.

Te pedig (tisztességes magyar állampolgár) itthon maradsz a kivéreztetett, leélt országodban, és baszod a fejed a falba, hogy amikor tehettél volna ellene, a billentyűzetet ütötted kurva idegesen...a FEJÜK HELYETT...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.05. 09:24:49

A helyzet az, hogy ez nem magyar találmány. Máshol is csinálták az EU-ban. Az is lehet, hogy pozitív lesz az eredménye.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.05. 09:50:02

Hát, most elméletileg ez az első, legalább látszólag gazdaságélénkítő csomag.
Viszont ha a bankokokn keresztül megy hitelként, akkor sztem inkább a bankok kitömése...

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Kivéve, ha ez is utat talál valahogy a Közgéphez, amit simán el is tudok képzelni... :S

Meridian74 2013.04.05. 09:59:16

@NextGeneration: amilyen a párt, olyan hülye vagy te is.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.04.05. 09:59:18

@ColT:

"Kivéve, ha ez is utat talál valahogy a Közgéphez, amit simán el is tudok képzelni..."

Gombhoz a kabátot.

Ez egy újabb "közgép"-i út. Minden más csak rizsa.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.04.05. 10:02:31

@ColT:

Nincsen fejlesztés az országban.

Az elmútl 24 évben már rájöhettünk, hogy minden ilyen "Széchenyi-terv"-ezgetés a haverok ciprusi...akarom mondani ofsór bankszámláit hivatott növelni.

Minden más ezen kívül csak rizsa.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.05. 10:03:39

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája: Az olyan, mint a lenini?

Ciprusit már nem, az má' bedőlt :)

De különben felőlem még oda is mehetne, ha közben lenne belőle némi _tartós_ munkahely. De hát az sincs... :S

Meridian74 2013.04.05. 10:07:32

@Rufus78: mindez igaz is lenne, ha két feltétel teljesült volna:
- az egyik az, hogy ha lett volna rá elegendő fedezet, de nem volt,
- a másik meg az, hogy ha ez az egész NEM AZÉRT LETT VOLNA KITALÁLVA, hogy egyes "csókos" szoci, fideszes, és szdsz-es zsidó hülyegyerek hülyére kereshesse az egészen magát.

Az első feltétel a kezdetekben még teljesült is, hiszen a fedezetre a gazdasági növekedést szánták, ami a 90-es évek végén és a 2000-es évek elején még tényleg megvolt... (mopnduk enélkül nem tudták volna elinditani sem). Aztán persze az egész megfordult, és még most is ennek az árát nyögjük, lásd még azt is, hogy még mindig azon szarakodnak az EU-ban velünk, hogy kikerüljünk-e a túlzottdeficit-eljárás alól vagy sem? Oka van ám ennek... Medgyesi-Gyurcsány-Bajnai trió mindent megtett azért, hogy ebbe a problémába jó mélyre belesüllyedjünk. És ezzel szíven szúrták vele többszörösen is a MANYUP rendszert.

Aki mást mond, az rövidlátó - és csak saját Önös illuziórikus érdekeit nézi, és leszarja a valóságot.

Meridian74 2013.04.05. 10:12:08

@Rufus78: "Abba meg hadd ne menjünk bele, hogy hány átverés, hazugság, fenyegetés és ígéret vezetett a kasszák kivéreztetéséhez és a magánszámlákon, magánszerződés keretében gyűjtött nyugdíjjárulékok államkasszába lapátolásáig. "

Ebben viszont teljes mértékig igazad van. De hát ugye ha nyíltan előállnak a farbával, akkor rögtön előhúzták volna a kis fideszes nyikhajokat, akik ebből nagy hasznot tetek zsbre, sé számon kérték volna legelőször kiket is? A kormámynpártot... aztán persze a szocik hullájába is belerugtak volna mégegyet... és kurva gyorsan teret nyert volna a Jobbik, és a még radikálisabb erők... na, ezt nem lehetett megengedni. Inkább sunyiztak, mint mindig, lavíroztak, mint mnindig, de azigazat a világért nem ondták volna el... csak később, utólag, amikor már a vihar java levonult.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 10:13:25

@Meridian74:
Mi vagy te, Vidéki tanítványa :)? Tévképzetek és balhitek, ennyi?

NextGeneration 2013.04.05. 10:32:56

@Meridian74: köszönöm a dicséretet! mert sajnos az a legértelmesebb párt az összes közül! ;-)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.05. 10:59:18

@NextGeneration: Igen ez sajnos igaz a magyar közéletre. Elég nagy szégyen Magyarországra az, hogy egy viccből indult párt MESSZE a legértelmesebb párt. Pedig ők nem gondolják komolyan.

Ez egy olyan dolog, hogy még mindig jobb, amikor egy okos hülyéskedik, ahhoz képest, mint amikor egy hülye okoskodik :)

Vidéki 2013.04.05. 11:02:40

Vastagbőr gyönyörűséges mondata: „Az unortodox tündérvonat begördült a Magyar Nemzeti Bankhoz,”

De nemcsak a Magyar Nemzeti Bankhoz gördült be, hanem például a brit jegybankhoz is, ahol a „Gondolatrendőrség” nem tiltja a gondolkodást a recesszióból kilábalás problémájáról.

Vastagbőr azon izzad le, hogy bebizonyítsa, mit miért nem lehet megcsinálni.

Nem tetszik neki, hogy a magyar jegybank Magyarországon kedvezőbb hitelezési feltételek kialakításával ösztönözze a recesszióból kilábalást.

A Világgazdaság szaklapban megjelent hír szerint létezik a brit jegybank által már alkalmazott úgynevezett funding for lending program, melynek keretében a hitelezésüket jelentősen bővítő bankok alacsonyabb kamat mellett kapnának közvetlen finanszírozást.

Nem tudom, hogy Vastagbőr milyen mértékben hörög az ellen, hogy Nagy Britanniában a funding for lending program keretében a hitelezésüket jelentősen bővítő bankok alacsonyabb kamat mellett kapnának közvetlen finanszírozást?

Simor András miért nem azt csinálta, amit most Matolcsy és a brit jegybank által már alkalmazott úgynevezett funding for lending program?

Azért, mert Simor András is úgy akarta megedzeni a magyar népet, mint egykor Pável Korcsagint a sorscsapások.

Hajdanában-danában, még a létező szocializmus fénykorában a hatalmas Szovjetúnióban született egy irodalmi mű: „Az acélt megedzik” címmel, amely Pável Korcsagin forradalmár sanyarú, de dicsőséges sorsáról szólt.

Milyen volt Simor például a magyarországi devizahitelesekhez.?

Lenézte a hülye magyarokat akik nem voltak elég acélosak ahhoz, hogy megvédjék magukat a szélhámosoktól.

Az acélt meg kell edzeni! Gondolta Simor és azok akik vele egy húron pendültek

„A devizaadósok megsegítése ellen foglalt állást Simor András MNB-elnök az April Foley akkori amerikai nagykövettel folytatott 2008 végi beszélgetése során, ez derül ki abból a WikiLeaks által nyilvánosságra hozott táviratból, amit az Egyesült Államok magyarországi nagykövetségéről küldött Foley 2008. október 30-án.

Simor a távirat szerint azt mondta, a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni

(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved), mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.

Simor a nagykövettel folytatott magánbeszélgetésben azt is kijelentette, hogy

nincs hatékony eszköz a devizahitelek visszafogására

és a magyaroknak meg kell tanulniuk helyesen cselekedni, csak azért, mert az a helyes,

nem pedig azért, mert rá vannak kényszerítve. „(origo)

Nevelni akarta a magyarokat, mint jó apa a hülye fiát.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2013.04.05. 11:09:34

@Vidéki: hülye vagy, már lenyomtad a hvg-n is. az angoloknak sem jött be. nézz utána. mondjuk matolcsyéknak sem ártott volna. de a sok ötlet között nem marad idő az alapos tervezésre, háttértanulmányokra. ez ilyen simlicity.

"A növekedési, munkahely-teremtési célú beruházások vagy tevékenységek előmozdítására, ami maga a cél lenne, ez a konstrukció viszont nem alkalmas. Elég megnézni a nagyon hasonló brit „funding for lending" programot: az egy jobban átgondolt koncepció volt, hiszen az állam vállalta át a hitel kockázatát, mégsem sikerült számottevő mennyiségű új hitelt kihelyezni és a programot mára kudarcnak tekintik."

velemenyvezer.blog.hu/2013/04/05/matolcsy_gyorgy_ujra_szaguld

bőrmók 2013.04.05. 11:19:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Kár, hogy nem tudja megindokolni anélkül, hogy ne mondana ellent önmagának

Vidéki 2013.04.05. 11:24:43

@bella _ciao:

Írod: "nem marad idő az alapos tervezésre, háttértanulmányokra."

Olyan háttértanulmányokra, amit a hozzád hasonló nagyokosoktól rendelnének meg sok millió forintért?

A ballib kormányzás idején még arra is drága háttértanulmányokat írattak, hogy ha az illetékes elvtárs pisilni akar, azt hogyan hajthassa végre optimálisan.

kifordított nagyanyó 2013.04.05. 11:29:54

Attól tartok ez még csak a kezdet.
Vajon hol állnak meg?

Vidéki 2013.04.05. 11:30:09

@bella _ciao:

Hivatkozol Véleményvezérre, mintha ő lenne a Pápa Őszantsége:
velemenyvezer.blog.hu/2013/04/05/matolcsy_gyorgy_ujra_szaguld

Ez a Véleményvezér olyanfajta alak, aki csak a magafajták véleményére kíváncsi, a többit cenzúrázza!

Nem különb az egykori szovjet lapnál a Pravdánál, amelynek jelentése magyarul Igazság!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 11:32:50

@Vidéki:
Ja, hát ha az angolok csinálják, akkor persze minden oké, igaz, hogy ők:
- nem a jegybanki tartalékból;
- nem ingyen(!);
- nem korlátozva a kamatmarzsot;
- viszont a hitelkihelyezés mértékétől függően szigorodó feltételekkel csinálták az FLS-t...
www.bankofengland.co.uk/publications/pages/news/2012/067.aspx
...de ezt biztos úgy kell érteni, hogy Matolcsy továbbfejlesztette a gyáva és hülye angolok ötletét, akik nem fogták még fel, hogy a pénz ára tart a nulla felé.

És miközben varázsszert látsz az FLS-ben, talán tegyük hozzá, hogy a megtakarításokat épp most fingatja szarrá a rendszer.
www.guardian.co.uk/money/2013/mar/04/funding-for-lending-punishes-savers

Szóval persze, csuhajja, éljünk jobban most ingyen hitelből, aztán majd lesz valami holnap is...

tit.joey 2013.04.05. 11:46:53

A helyzet az, hogy a deviza tartalék kölcsönből van. És az után is kamatot kell fizetni. kb. 70MRD euró az adósság állományunk, és van kb. 35 MRD euró tartalékunk. és az után is fizetünk ám 6-8 % kamatot.

Vidéki 2013.04.05. 11:47:07

@Rufus78:

Írod: "Ja, hát ha az angolok csinálják, akkor persze minden oké, igaz, hogy ők:
- nem a jegybanki tartalékból;"

Hát mibül?

"A férfi fán terem!" Tudjuk meg egy amerikai filmsorozat címéből.

De a pénz nem terem fán, még a brit jegybankban sem!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 11:52:59

@Vidéki:
Azt hiszem az ötmilliárdosra hízó Századvég megbízás mellett a Fidesz-hívők, így közük te is, nyugodtan lehalkulhattok, ha háttértanulmányok indokoltságáról és költségéről van szó:
index.hu/belfold/2013/04/04/otmilliardra_nott_a_szazadveg_megbizasa/

Különben meg ha nem tetszenek ezek a "ballib" szerződések, akkor nyugodtan szólj Budai Gyulának vagy az utódjának, hátha nem csak 30 ügyet fog találni az 1442-ből, amiben egyáltalán egy vádemelést össze tudott hozni.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2013.04.05. 11:57:44

@Vidéki: ja, akkor minek tartják a századvégbelüket és a bonum semenüket. a mráz csókoljon meg téged vidéki!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 11:59:53

@Vidéki:
Az a legjobb, hogy láthatóan fingod sincs a "tartalék" szó jelentéséről :)! A takarékbetétkönyv neked ugyanaz, mint a folyószámla, csak mert mindkettőn pénz van?

Pénzteremtés ügyében meg vitatkozz nyugodtan Matolcsyval, aki szerint a pénz ára tart a nulla felé, vagyis szerinte igenis fán terem a pénz, azért adhatja az MNB ingyen! Vagy csak az angol jegybankban nem terem fán a pénz, a magyarban igen?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 12:04:56

@Vidéki:
Ja, és olvasgathatod ezt is, mert ebből például kiderül, hogy az angol jegybank nem ingyen pénzt osztogatott, hanem jegybanki garanciát tett a hitelek mögé:
www.bankofengland.co.uk/markets/Documents/money/publications/dwf_collateral_securities.pdf

Ez is ugyanaz, mint amit a Fidesz eljátszott a tranzakciós adóval: igaz, hogy teljesen más tartalommal, de mások is vezettek be ilyen néven adót, akkor nekünk miért ne lehetne?

jágör68 2013.04.05. 12:07:28

Nemigazán értem, ha semmire sincs pénz, mi ez a virtuális asszem 30.000 milliárd a Jegybanknál?
Szokásos töredék- fedezeteshitel- és kamatlufi?
Valahogy nem passzol a két tény....
Már igazából a kezdetektől fogva gyanús az egész.
De majd jönnek az okosak, hogy
"de mercsak és kész ezígyvan"

kifordított nagyanyó 2013.04.05. 12:40:18

@jágör68: 10000 milliárd kb.
Van valahol de elvileg nehéz lenyúlni.
De attól tartok megoldják.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.04.05. 12:46:19

Vezérünk a rádióban elmondta, készülhetünk az újabb nagyerejű támadásokra Európából. A háborús retorika megint valami gerinctelen húzást vetít előre, kíváncsi vagyok most miről terelik el gondosan a figyelmet.

fehérfarkas 2013.04.05. 13:51:40

@Meridian74: "Aztán persze az egész megfordult, és még most is ennek az árát nyögjük, lásd még azt is, hogy még mindig azon szarakodnak az EU-ban velünk, hogy kikerüljünk-e a túlzottdeficit-eljárás alól vagy sem? Oka van ám ennek... Medgyesi-Gyurcsány-Bajnai trió mindent megtett azért, hogy ebbe a problémába jó mélyre belesüllyedjünk. És ezzel szíven szúrták vele többszörösen is a MANYUP rendszert.
Aki mást mond, az rövidlátó - és csak saját Önös illuziórikus érdekeit nézi, és leszarja a valóságot. "

Javaslom olvasd el a Századvégnek még a kormányváltás előtt a Fidesz számára írt tanulmányát a magánnyugdíj-pénztárakkal kapcsolatban. És javaslom azt is nézd meg, hogy mi volt Matolcsy terve közvetlenül a kormányváltás után: a magánnyugdíj-pénztári rendszert kiszélesíteni kellene, és a jogszabályi környezetet stabilizálni, kiszámíthatóvá tenni. Aztán ugyanazon év őszén ennek a teljes ellenkezőjét mondja: a magánynyugdíj-pénztárakat meg kell szüntetni.

Most megint ugyanezt csinálta: mondott valamit gazdasági miniszterként, majd pár hónap múlva jegybankelnökként annak az ellenkezőjét.
A fideszdroidok meg tapsikolnak hozzá és éljenzik.
De persze az "elmúlt8év", "Gyurcsány-Bajnai", "EU", "IMF", "nagytőke", "nemzetközi tőke", "nyugat", "bankok" a hibásak mindenért. És az érvkészletük ebben ki is merül.

fehérfarkas 2013.04.05. 14:17:39

@kifordított nagyanyó: "A következő 3 milliárdos lenyúlásról.... "

3 milliárdért még a Századvég sem ír egy rongyos kamutanulmányt sem ... nagyonn dologról van itten szó

Secnir 2013.04.05. 14:55:07

@Vidéki:
na, figyelj, hülye fiú, akkor tisztázzuk a dolgokat:
-az mnb 0%-os hitelt nyújt a devizatartalékból.
-a felhasználásba nem szól bele.
-a közvetítésben segédkező bank max 2%-ot kérhet érte.
-ha valami ok végett a hitelt felvevő bukik, akkor az az mnb kockázata.

tehát.
X vállalkozó felvesz 100 millió forint kölcsönt OTP-től. OTP azonnal nyer rajta 2 milliót. X vállalkozó eltűnik azonnal. az MNB bukott rajta 102 milliót. mivel ez az MNB oldalán veszteségként jelentkezik, ezért a következő évi költségvetésben a kormánynak be KELL fizetnie ezt a 102 milliót (mivel az MNB nem lehet veszteséges)- ergo a költségvetési hiányt növeli, vagyis MI fizetjük meg X vállalkozó 100 millióját, és az OTP 2 millióját.

teljesen mindegy, hogy milyen jogcímekre lehet megigényelni (kkv szektor növelése, EU-s pályázat lehívása, devizahitelkiváltás), ezen csak az adófizetők buknak.
most lehet tapsolni matolcsynak, és fikázni zero-t.
ez egy hatalmas pumukli, egy lufi, ami semmire sem jó. az, aki fel tudná -esetleg- venni, az már azt a 2%-os kamatot sem tudná visszafizetni, mert ha a cége több, mint 2%-os nyereséget tudna produkálni, nem venné föl.

Secnir 2013.04.05. 14:57:08

egészen konkrétan olyan 3 mrd-ot, mert annyi fog elmenni. jön majd egy -ezüsthajó már volt- bronzautó kft., felveszi 5 európai uniós pályázatra, aztán eladja a céget egy egyiptomi kávéfőző néninek, és kész!

alfax 2013.04.05. 15:25:07

Az gondolom, megvan, hogy KÖLCSÖNADJÁK, nem pedig elköltik.

De fröcsögjetek csak, ebből áll magyarország. Gondolkodni nem muszáj.

alfax 2013.04.05. 15:26:46

@tit.joey: A devizatartalék NEM kölcsönből van.
A devizatartalék pl abból van, hogy ha egy bankot nyitsz magyarországon, le kell rakj a MNB-nél devizában x összeget.

alfax 2013.04.05. 15:28:47

Komolyan mondom, ezzel a kibaszott demagóg "kritikával" még a végén megkedveltetitek velem ezt a köcsög orbánt.

Vidéki 2013.04.05. 15:30:25

@Secnir:

A Világgazdaság másként gondolkodó szaklap, hozzád képest!

"Összességében úgy tűnik, hogy az MNB jól mérte fel a monetáris politika mozgásterét.

Mivel a program keretösszege korlátozott, a bankok vélhetően nem adnak pénzt 2 százalékos kamattal a kockázatosabb vállalatoknak..."

Szerző: Hornyák József

alfax 2013.04.05. 15:33:08

@ColT: ez pont nem a bankok kitömése. Ha nem a bankokon keresztül menne, akkor meg a "haverok kitömése" lenne.

alfax 2013.04.05. 15:34:51

@Secnir: Szóval most ott látod a veszélyt, hogy vállalkozók tömegesen fognak lelépni hitellel a nyakukon... ez már a facepalm kategória. Inkább kritizáld a kultúrpolitikát, ott még lehet fogást találni...

Secnir 2013.04.05. 15:44:52

@alfax:
"Szóval most ott látod a veszélyt, hogy vállalkozók tömegesen fognak lelépni hitellel a nyakukon... "

már ne is haragudj, de a 90-es évek arról szóltak, hogy fiktív vállalkozások -amik általában egy hajléktalan nevén futottak- felvették a kölcsönöket, hajléktalan kapott egy kolbászoszsömlét, a pénz meg ugrott. hajléktalant meg sose találták meg. elég volt a személyije, amíg megnyitották a kft-t.
ezt a módszert úgy 204-208 között szépen megszüntették, hála a banki szerepvállalások módosításának.
találós kérdés: tudsz mondani olyan 'pénzügyi szakembert', aki azzal foglalkozott, hogy politikusoknak ÉS hajléktalanoknak adott nagy összegű kölcsönöket az állami bankjából? (ausztriában bujkált, majd hazajött, tárgyalás után kapott tavaly egy erősebb ejnye-bejnyét)

Secnir 2013.04.05. 15:45:22

és a 204-208 az 2004-2008.

Vidéki 2013.04.05. 15:54:26

Az Európai Központi Bank (EKB) a lassú halálba vezeti Európát azzal, hogy ódzkodik nem konvencionális eszközöket bevetni a gazdaság élénkítésére - idézi a német Die Welt napilap online kiadása pénteken Soros György CNBC tévécsatornának adott interjúját.

Soros viszont dícséri Japán nem konvecionális=unortodox cselkedeteit:

„Japán ezzel szemben tanult saját hibájából - mutatott rá - és drasztikusan irányt változtatott: "Amit viszont a japánok most tettek, az valóságos szenzáció" - mondta Soros György, hangsúlyozva, hogy meglehetősen "tűzveszélyes" lépésről van szó.
A japán jegybank csütörtökön milliárdos likviditásnövelő gazdaságélénkítő intézkedési csomagot jelentett be.
"A program gigantikus méretű. Japán háromszor annyi pénzt pumpál a gazdaságba, mint amennyit az Egyesült Államok" - mutatott rá Soros György. (VG)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.05. 16:50:53

@alfax: Mehet így is a haveroknak, megoldják. Max. így van látszat is.

camilló 2013.04.05. 18:41:15

@Calibaan: Az Argentin mintát akarják követni, és ezt nem is titkolják.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.05. 18:55:51

@fehérfarkas: Itt pontosan 900 milliárdról van szó, mert 3 milliárd EUR az kb. 900 Milliárd Ft.

Mariann19 2013.04.05. 18:56:16

Mint ismeretes, a bankadók által a hitelezés lelassult, melynek egyenes következménye lett a vállalkozások lassú leépülése. Erre a veszélyre minimum két éve tekintélyes közgazdászok hívták fel a figyelmet. Most, amikor a kkv-k ezrei szűnnek meg, ekkor jelenik meg a hitelezés lehetősége a jelzett kedvező feltételek mellett a 250 milliárd igéretével.
Ezzel a gazdasági intézkedéssel azonban a kormány fáziskésésben van. Ugyanis a recesszió és a téves gazdaságpolitika előidézett egy olyan helyzetet, amely megszüntette a piaci kilátásokat a vállalkozások számára. Ez felveti azt a kérdést, hogy lesz-e igény a hitelek felvételére, amikor a kereslet és a fogyasztás jelentős csökkenése miatt gyakorlatilag nincs piac.

Meridian74 2013.04.05. 20:05:52

@Rufus78: nem tévképzet, mert emlékszem arra amikor az egész indult, akkoriban az internet még nem igazán volt (az index.hu is internetto.hu volt), csak újságok, és akkoriban kezdtem újságokat rendszersen olvasgatni - meg politizálni is, hisz akkoriben kezdtem dolgozni az első munkahelyemen.
Na és az akkori elemzések arról szóltak, hogy ez a manyup pénzek kivonása a költségvetésből legfeljebb 8-10 évig lesz fenntartható, utána becsődöl az egész. És végül akárhoyg is nézzük igazuk lett, mert 2008-ban becsődölt. Vagyis nem teljesen, mert Gyurcsány és Bajnai erre költötte el azt az IMF hitelt, amiről váltig állították, hogy nem lesz arra szükség, mégis 20milliárd(!) EUR összeget lekötöttek...

Egyébként akkoriban a cégnél ahol dolgoztam sorra jelentek meg rosszabbnál rosszabb arcok, akik mindenkit térítettek a manyup rendszerbe. Ezeknek az illetőknek az előadásaira a főnök és egyben tulaj is eleinte még mindenkit összehívott, hallgassák meg és döntsön mindenki saját maga, sőt saját magának is döntenie kellett, ezért érdeklődéssel hallgatta ezeket az előadásokat... aztán mivel öreg róka volt már akkoriban is, na meg piroskönyves "volt" pártag, azaz kommunista is volt, meg 1988 óta magánvállakozó is, átlátott ezeknek a csaló bandáknak a hazugságain, és ízekre szedte az ott elhangzottakat, szó szerint megfingatta az akkori nyikhaj ügynököket kínos és elevenbe vágó kérdéseivel. Ő már csak tudta azt, hogyan működik ez az egész, hisz az előző rendszerben is rendesen benne volt.
Én még akkor taknyos kis kezdő voltam, ezért nemcsak erre alapoztam a döntésemet, hanem próbáltam utána olvasni is az egésznek, és akkor kezdtem rendszeresen újságot olvasni. És emlékszem hogy egyes gazdasági elemzők nagyon is támadták akkoriban ezt a rendszert - méghozzá okkal.

NYJetsTD 2013.04.05. 20:10:09

Aranyosan elrágózik mindenki a hitel ügyleteken, ami csak terelés volt, pedig itt a lényeg a deviza tartalék megcsapolásának elkezdése. Az első 3 milliárd eurós tétel letudva, nyárig még legalább ennyi biztosan eltűnik. Az lesz a határ. Ha utána is tovább csökkentenek, akkor könnyen előfordulhat, hogy felzabálnak minket a hiénák.

fehérfarkas 2013.04.05. 20:18:32

@Jani haverja: " Itt pontosan 900 milliárdról van szó, mert 3 milliárd EUR az kb. 900 Milliárd Ft. "

OK, így már értem :)
Azelőbb nem derült ki, hogy Euróról van szó és nem Ft-ról :)

igazi hős 2013.04.05. 20:44:48

@Secnir: Nem így van, olvass utána. Az MNB refinanszíroz, azaz a kereskedelmi bank adja a hitelt, potom 2%-ért vállalva a teljes ügymenetet (ügyfélminősítéstől a behajtásig) cserébe a teljes kockázat az övé, az MNB semmit nem kockáztat. Normális bank csak a legjobb ügyfeleinek adja ilyen feltételekkel pénzt, de lesz olyan bank, akit nem köt az üzleti logika. Aztán jön az újabb Postabank-megmentés, ha még emlékeznek rá az olvasók.

igazi hős 2013.04.05. 20:47:03

@alfax: Két név a múltból: Kaya Ibrahim és Josip Tot. És épp Simicska van uralmon...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.05. 21:04:33

@fehérfarkas: Az a 900 milliárd viszont már nem aprópénz, annyi, hogy érdekli már a simliskáékat is :)

Secnir 2013.04.05. 21:18:03

@igazi hős:
"cserébe a teljes kockázat az övé, az MNB semmit nem kockáztat. "

gondolom olvastad a híreket:
"A vállalkozások a hitelprogram mindkét, egyenként 250 milliárdos kerettel meghirdetett részében részt vehetnek. Matolcsy azt akarja, hogy a bankok egyszerűsített hitelbírálatot alkalmazzanak. Ugyanis a bankok fogják eldönteni, hogy az adott vállalkozás hitelképes-e vagy sem, de a kockázatok a jegybank mérlegében fognak megjelenni."
stimmt?
"a kockázatok a jegybank mérlegében fognak megjelenni." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ez mit jelent? egyszerű.
1. ha a hitelfelvevő bedől, akkor azt az MNB bukja.
2. a közvetítő banknak nincs kockázata (ezért rakhat max 2%-ot rá)

és akkor most gondold tovább:
1.az mnb veszteséges (legyen 1 millió forint, mert csak ennyi hitelt tudott kitenni)
2.a jelenlegi törvények alapján a jegybank veszteségét a következő évi költségvetésből KELL fizetni, tehát akkor a 2014-es ktsgvetésben szerepelnie kell 1m HUF jóváírásnak.
3. a folyósító bank röhög a markába, mert ő nyert a bolton (egyébként a bejelentés óta az OTP részvényeire rakétával vadásznak, úgy repülnek)

de gondold tovább
4. orbán márciusban látja, hogy a választásokat bizony nem nyeri. Bajnai (ismerve az adatokat) felkészül arra, hogy 1 milliót be kell kalkulálnia a következő ktsgvetésbe.
5. orbán "barátja" a választások előtt 5 nappal felvesz 3 mrd hitelt. az otp megadja (neki ez 60.000.000 plusz). a barát "bedől" a választások után 2 nappal, és a nyertes arra ébred, hogy 3 mrd mínusszal indít, amiről nem is tudott.

Secnir 2013.04.05. 21:18:51

a 3 mrd természetesen 3 milliárd euró, nem forint.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.05. 23:24:09

@Meridian74:
Nem azt mondtam, hogy neked vannak tévképzeteid, hanem hogy neked annyi-e az ellenérv, hogy mindenki, aki nem úgy gondolja/látja, mint te, az tévképzetekben szenved ("rövidlátó, aki leszarja a valóságot).
Azzal kezdtem, hogy mondtam legalább három okot, hogy miért állt gyenge lábakon a "második pillér", és jó párat még össze is tudnék szedni. Hogy strukturális problémák is lehettek a rendszerben, az is előfordulhat, attól függően hogy az ember melyiket szereti jobban: hogy politikusok hazardőrözzenek a pénzével, vagy bankárok tegyék ugyanezt. Talán feleekkora probléma sem lett volna az egészből, ha a mnyp-járulék és az állami járulék arányát úgy szabályozzák, hogy az állami nyugdíjkassza nullás legyen, és megkezdik a reformot, amit Orbánék éppen tavaly dobtak a kukába.
Annál ugyanis, hogy a mnyp-rendszert támadják elemzők, csak arról írnak/írtak gyakrabban, hogy a felosztó-kiróvó rendszernek hány éve van még hátra, mielőtt bedől az egész. Ha bárki is a szociális háló elemeként gondol a nyugdíjra, akkor 5-10 éven belül működő alternatívát kell az asztalra tennie, és ezen például baromira nem segít majd az, hogy a magánkasszákban levő pénzt folyó kiadásokra költötték, hogy az államháztartás egyenlegét javítsák.

Virág et. 2013.04.06. 07:45:21

@Vidéki: Elegánsan átugrottál a cikk lényege felett, hogy EGY NYOMORULT HÓNAPPAL KORÁBBAN Matolcsy még pontosan az ellenkezőjét mondta. Gondolom 30 nappal előtte még EGÉSZ más volt a világgazdasági helyzet, mi? :) Egy vicc vagy, egy meglehetősen unalmas, elcsépelt vicc.

Egyébként erre a trükkre egyáltalán nem lenne szükség, ha a kormány nem nullázta volna le a vállalkozói hitelezést. Ismerve az előzményeket ebből annyi lesz, hogy a baráti bankok (pl. OTP) a baráti vállalkozóknak (Simicska, Nyerges, Széles és tsai) egy másik úton is tudnak majd közpénzt kilapátolni.

"Simor András miért nem azt csinálta, amit most Matolcsy és a brit jegybank által már alkalmazott úgynevezett funding for lending program? "

Ez a legnagyobb vicc. :) A nálad egy fokkal okosabb fidesznyikek azért szidják Simort, hogy nem volt elégséges a jegybanki devizatartalék, ezért kellett felvenni az IMF hitelt. Ha lett volna, akkor nem kellett volna IMF hitel (ez egyébként csak részben igaz, de ez most mindegy), te meg erre épp azt rovod fel, hogy miért nem szórta szét a pénzt? :) Hihetetlen, téged tényleg azért fizetnek, hogy szórakoztass.

Ja, a jegybank 2012-ben kapott a parlamenttől olyan jogokat először, hogy a devizahitelezésbe érdemben bele tudjon szólni. Azt meg csak zárójelben, hogy észért talán nem a jegybankhoz kéne menni és nem a jegybank feladata a belső pénzügyi piac felügyelete. Van erre egy ún. PSZÁF, ha nem rémlene. Csak ott ugye baráti vezér áll - állt és nem a gonosz-simor.

Ostoba.

Vidéki 2013.04.06. 09:20:56

@Virág et.:

Írod: „A nálad egy fokkal okosabb fidesznyikek azért szidják Simort, hogy nem volt elégséges a jegybanki devizatartalék, ezért kellett felvenni az IMF hitelt.”

Simor nagyon lassan, vagy egyáltalán nem reagált a pénzügyi válságra.

Amikor 2007-ben a rövid lejáratú deviza adósság 27 milliárd euró volt, akkor a devizatartalékok szintjén 17 milliárd euró szintjén tartotta.

A Portfolio. hu írja: „Ezzel kapcsolatos a másik mulasztás is. A globális válság első évében a jegybanknak minden erővel törekednie kellett volna a devizatartalék növelésére.

Ez elmaradt, így a Lehman-válság kitörésekor még egy erős érve volt a piacnak, miért minket büntessen meg kegyetlenül.

Az 1997/98-as ázsiai válság tapasztalata birtokában egyre nagyobb hangsúlyt kapott a hátralévő futamidő szerinti éven belül lejáró külső adósság.

No ez az a mutató (Guidotti−Greenspan-szabály), amin elhasaltunk."

A kormányváltás idejére viszont a rövid lejáratú deviza adósság szintjére 35 milliárd euróra duzzasztott és utána is nyomta, mint süket a csengőt, akkor is, amikor a rövid lejáratú deviza adósság szintje ezt nem indokolta volna.

Varga Mihály szerint 2012 végén 34,4 milliárd euró összegű devizatartalék 5,5 havi import fedezetére volt elegendő és 1,7-szer volt nagyobb, mint a rövid távú külső adósság.

Átesve a ló másik oldalára, lehet, hogy nem muszáj túlságosan túlteljesíteni a Guidotti−Greenspan-szabályt, mert a devizatartalékok felhalmozása sok pénzbe kerül.

Vidéki 2013.04.06. 09:25:55

@Virág et.:

Apropó: A Portfolio.hu felétek fidesznyiknek számít?

Csak azért, mert megírja azt, amit felétek a "Gondolatrendőrség" tilt?

igazi hős 2013.04.06. 11:08:05

@Secnir: Nem (csak) a híreket kell olvasni, a hivatalos eredetit is: www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Sajtoszoba/Sajtoszobakozlemenyek/hatteranyag_20130404_hu.pdf
"Az MNB a hitelintézetek bevonásával Növekedési Hitel Programot kezdeményez, melynek során átmeneti jelleggel, korlátozott mennyiségben, kedvezményes kamatozású refinanszírozási hitelt
nyújt kereskedelmi bankok számára. A program keretösszege 250 milliárd forint, a jegybanki hitel kamata 0%."
Ebben nem szerepel sem garancia, sem kockázatvállalás. Az MNB hitelez a kereskedelmi banknak, az hitelez a vállalkozónak. Matolcsy bármilyen kijelentését komoly hivatkozási alapnak tekinteni legalább naivitás, az is meglepne, ha tudná a különbséget az általa mondott és a hivatalosan bejelentett verzió között. Bár az is lehet, hogy tökéletesen tudja és csak az Orbán féle "gonosz bankok nem hiteleznek" teóriának ad még egy lökést. Egyetlen ellenségképet sem szabad csökkenteni, hova lesz akkor a forradalmi lelkesedés.
Amit a bebuktatandó hitelekről írsz, az teljesen valós forgatókönyv, de ezeket a hiteleket a Takarékszövetkezetek és a Mag Net fogja adni. Aztán jöhet egy Postabank megmentés 2.0, azon is sokat kerestek a fiúk.

Secnir 2013.04.06. 14:43:50

@igazi hős:
megmondom neked, én hallgattam a beszédét, meg olvastam a híreket, ls abban ez volt benne. ha viszont más van az mnb közleményben, akkor meg kapja be.
az övét.
a fogaskerékszivattyú.

kifordított nagyanyó 2013.04.06. 19:52:41

@fehérfarkas:
@Jani haverja:
@Secnir: Igen ,3 milliárd euróról beszélek.
@NYJetsTD: És én is attól tartok,hogy ez csak az első részlet.

kifordított nagyanyó 2013.04.06. 19:53:53

És ezeket a pénzeket majd valahogy frissen bejegyzett cégek kapják....

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.06. 21:30:10

@igazi hős: @Secnir:
Pedig a bankok nem nagyon fognak csápolni, hogy 2%-ra hitelezhessenek, főleg, hogy ha gyorsított hitelelbírálást kell használniuk. A jó adós ugyanis köztudomásúlag az, akinek alapból nem is lenne szüksége hitelre, és emiatt rövid úton ez is úgy jár, mint ami a Diákhitel 2.0 sorsa lett volna, vagyis a gazdagok fogják felvenni, hiszen kinek nem érné meg 2%-ért a hitel, ha utána 5,5-6%-ért már tolhatja is be a bankba. Nem véletlen, hogy a 3-4%-os kamatnyereség miatt hittelen mindenki forintot akar venni, hogy jól eladósodhasson benne... a banknak meg ez kapásból ugyanennyi veszteség.

És ezután már csak Selmeczi Gabriellának kell kilépnie a mikrofon elé, hogy a Rezsidémon és a Bajnaidémon után "gyűlöletkampányozni" lehessen a Bankdémonnal is.

Bee-zony 2013.04.07. 04:27:42

Van az egészséges társadalmi és gazdasági állapot: a nem korrupt, nem élősködő, nem ragadozó, nem bűnöző. Ehhez képest Magyarország lakosságának többsége agyilag rohadt, korrupt, élősködő, ragadozó, bűnöző. Így nem csoda, hogy a hasonszőrű zsidók és cigányok is megtalálják itt a számításukat.
Van itt minden ami rossz, kleptokrácia, oligarchia, modernkori feudalizmus hűbérúri viszonyokkal, szocializmus, vadkelet... a Kárpát-medence társadalmi mocsárvilága, ahol pusztulnak a halak, és tenyésznek a férgek.

Élet címszó alatt előadott horror, aktuális epizód: Eltolcsy sem fejtette ki az igazság minden részletét, a teljes verzió ez: A magyar devizatartalék nagy kincs, óvni kell, abból NEKTEK nem lehet forrásokat a gazdaság növekedését támogató programokra felhasználni, MERT AZT A PÉNZT ÉN AKAROM ELOSZTOGATNI A HAVEROKNAK. ÉS MAJD AZT MONDOM RÁ, HOGY KÖLCSÖN, ÉS HA NEM ADJÁK VISSZA, AKKOR ÚGY JÁRTUNK, MINT A POSTABANKKAL.
Egyébként pedig kinek nem éri meg felvenni 2%-os díjú hitelt, amit utána be tud tenni bankba ennél magasabb kamatozásra? Mindenkinek megéri, csak nem mindenki kaphat; csak a Fidesz, a kiválasztottak, a haverok. Ez is a korrupció egyik formája.
A tündérmese valóra vált, csiribú-csiribá, néphülyítés és kétharmad, és volt pénz, nincs pénz.
„A tündérmese olyan mese, ahol tündérek, tündérkirálynő, Tündérország szerepel. Tágabb értelmezésben mágikus vagy varázsmese.” A varázsmesét a Fidesz-vallás hívei, akik több millióan vannak, minden mennyiségben beveszik és fogyasztják.

Eszerint kétféle ember, és kategória van, van a normális kisebbség, akik nem korruptak, nem élősködőd, nem szenvedélybetegek, nem pszichopaták, nem ragadozók, nem bűnözők, és persze önvédelemből megvédik magukat, és van az abnormális többség, akik nem ilyenek.
A normálisok nem tehetnek jobbat, minthogy megkeresik egymás társaságát a fentebbi kritériumok alapján, közösséggé alakulnak, és egymás között élnek, és kivándorolnak a hozzájuk hasonló többségű országba, vagy legalábbis hozzájuk minél közelebb állót keresve, és kiállnak az értékrendjükért és lobbiznak a céljaikért mindenütt.

A Fidesz lényege:
Fidesz-mentalitás és világnézet: a vezér, és a hívei, ő szektája.
Pénzügyek: osztogatás a haveroknak, a többiek fosztogatásából.
Bel- és külpolitika: zsidó gyarmat, a zsidók kiszolgálójaként, és ahol a bűnözőknek megéri bűnözni, mert kisebb a büntetés, mint az elkövetett bűn, kivéve a „náci” gójok esetében, ahol nagyobb a büntetés mint a bűn, lásd pl. itt: Magyaroknak pofonért 2,5 év letöltendő, cigánynak életveszélyes késelésért felfüggesztett
kuruc.info/r/35/40828/

Jim Jones és a Népek Temploma, Orbán Viktor és a Fidesz; van különbség? Van, a Fidesz sokkal nagyobb méretű, és sokkal kártékonyabb szekta. Különbség, hogy ott 918-an haltak meg egy napon, itt pedig lassan de folyamatosan hat a negatív tendencia és arat a halál, milliós nagyságrendben.

Borzalmak országa
Mára már nehéz elhinni, hogy Viktorország valaha is létezett. A Kárpát-medencében a szekta egykori helyét sűrű növényzet takarja. A közelben élő helyiek elmondták, hogy azok a fémedények is ott vannak valahol, amelyekben a gyilkos koktélt kikeverte a szektavezér elvakult híveinek. A narancslé és cián keverékét gondolkodás nélkül itták meg az emberek, miután Viktor elhitette velük: az IMF és az európai hatóságok már úton vannak, és a földdel teszik egyenlővé az országot.
A szektavezért kezdetben állítólag nem a gonosz, hanem a jó szándék vezérelte, ugyanis az ígérte, hogy senkit sem hagynak az út szélén. A Fidesz-szekta saját önkormányzatokat létesített, és stadionokat húzott fel az országban, és teljesen elszeparálták magukat a külvilágtól. A hatalom gyorsan elvette Viktor eszét. A szektaországban mindennapossá vált az erőszak, aki ellenkezett, azt súlyosan bántalmazták(1), elítélték és börtönbe zárták(2), vagy megölték(3), mások gyanús körülmények között állítólag öngyilkosok lettek(4).
(1) Durván bántalmazták Páva Zsolt lányát
(2) A rendőrök ráuszították a cigány maffiát, a bíróság pedig 13 évre ítélte, amiért megvédte magát
(3) Egyetlen késszúrás végzett a pécsi ketrecharcossal
(4) Megtalálták a brit egyetemista holttestét

Magyarországon bűnözők vannak hatalmon, és mindezt többségi választói támogatással. Ekkora méretű gazember- és bűnpártoló-halmazzal Magyarország a Föld egyik legelfuseráltabb országa, ahol érik a polgárháború, a tüzes megtisztulás.

Vidéki 2013.04.07. 09:49:05

@Bee-zony: Írod::

"Ehhez képest Magyarország lakosságának többsége

agyilag rohadt, korrupt, élősködő, ragadozó, bűnöző.

Így nem csoda, hogy a hasonszőrű zsidók és cigányok is megtalálják itt a számításukat.

Van itt minden ami rossz, kleptokrácia, oligarchia, modernkori feudalizmus hűbérúri viszonyokkal, szocializmus, vadkelet... a Kárpát-medence társadalmi mocsárvilága, ahol pusztulnak a halak, és tenyésznek a férgek."

Egy, csak egy legény van talpon a vidéken @Bee-zony:, bizonygatja @Bee-zony:.

Vidéki 2013.04.07. 10:38:59

@Bee-zony:

Szenvedélyekkel túltelített agyad egy kalap alá veszi a cigányokat és zsidókat.Ez arra utal, hogy nem forgatod a bibliát, irtózol tőle, mint ördög a tömjénfüsttől.

1. A Biblia Ószövetség része Isten kiválasztott népének nevezi a zsidó népet, míg a cigányokat nem, sőt meg sem említi őket.

2. A „MIÉRT CION?”-BÓL MEGTUDHATJUK:
2011. OKTÓBER 6., CSÜTÖRTÖK ()

„A Nobel-díjas zsidók száma százhetvenre emelkedett

Semmivel nem lehet úgy feldühíteni az antiszemitákat, mint a zsidó Nobel-díjasok számának felemlegetésével, a magyarországiakat pedig azzal, ha emlékeztetjük őket arra, hogy a tizenhárom magyar díjazottból is nyolc zsidó.”

3.. A Náczivadász-ból megtudhatjuk:

„A földön körülbelül 1,4 milliárd muzulmán él, akik ezzel a népesség 20%-át teszik ki. Ebből a népből összesen nyolc olyan egyed született 1895 óta, akik Nobel-díjat birtokolhatnak.

A zsidók száma ezzel szemben csupán 13,2 millió fő, ami 0,2%-os részesedést jelent a világ népességéből, mégis sikerült besöpörnünk 166 darab Nobel-díjat. Ami mellesleg azt jelenti, hogy eddig összesen 643 goy-nak adtak. "

(JIDF: Zsidó vs. Iszlám Nobel-díjasok | Náczivadász
naczivadasz.com › Blogok › Éhes Hórák's blog - Tárolt változat
2013.01.13. – JIDF: Zsidó vs. Iszlám Nobel-díjasok.)”

4. Cigány Nobel-díjasokról sehol sem szól a fáma!

Bee-zony 2013.04.07. 15:20:55

@Vidéki: Megszólalt a Fidesz-szektatag... Ha felfogni nem is sikerült, amit írtam, az ingerküszöböt legalább elérte. Vagy szóltak a központból, hogy reagálj, azért fizetnek?

„Egy, csak egy legény van talpon a vidéken @Bee-zony:, bizonygatja @Bee-zony:.”

Nem ezt bizonygatom, hanem azt állítom, hogy Magyarországon van egy többség, és van egy kisebbség, és tisztában vagyok azzal, hogy Magyarországon milyen a többség; bőven sokszor megtapasztaltam már, hogy tudjam.
Normális, jól működő országban nem lehetne kormányon folyamatosan leszereplő, kártevő párt, fehérgalléros bűnözőcsoport, mint pl. az MSZP és a Fidesz, Magyarországon viszont igen, és ez a szavazók többségét is minősíti. A normálisak száma még ismeretlen, mert pl. nem szavaznak, nincs kire. Hogy ezek a normálisnak mondhatók eddig még nem tudtak összehozni egy normális pártot, az pedig őket (minket, engem) minősíti. Működik a Murphy-törvény, hogy rendes emberek nem akarják embertársaikat igazgatni. Folyománya: tehát ez megmarad a gazembereknek. A folyomány folyománya: tehát mégiscsak jobb, ha a rendes emberek igazgatják az embertársaikat. Valamint, hogy nem akarásnak nyögés a vége.

Bee-zony 2013.04.07. 15:31:13

@Vidéki: „Szenvedélyekkel túltelített agyad egy kalap alá veszi a cigányokat és zsidókat.Ez arra utal, hogy nem forgatod a bibliát, irtózol tőle, mint ördög a tömjénfüsttől.”

Hazudsz.
Pl.: vastagbor.blog.hu/2013/01/24/az_alfold_legnagyobb_szankodombja/fullcommentlist/1#c18937316

Egyébként a Biblia nagybetű, hacsak nem az ördög bibliája, a kártya.

A többségi zsidók és cigányok közös vonása a ragadozás, az élősködés, a bűnözés; a különbség, hogy a zsidók fehérgallérosok, intellektuálisok, a cigányok pedig fizikaiak, erőszakosak. A fehérgalléros zsidó bűnözők védik és támogatják a cigány bűnözőket, és biológiai fegyverként használják őket a magyarok ellen.

Hogy ne mondd, hogy nem idézek a Bibliából eleget, itt van pl. ez, amely szerint véget fog érni a ragadozás, élősködés, bűnözés kora:
Ésaiás próféta könyve 65. rész
8. Így szól az Úr: Mint a mikor mustot lelnek a fürtben, ezt mondják: ne veszesd el, mert áldás van benne, ekként cselekszem szolgáimért, és nem vesztek mindent el!
9. És nevelek Jákóbból magot, és Júdából, a ki hegyeimnek örököse legyen, és bírják azt választottaim, és szolgáim lakjanak ott!
10. És lesz Sáron nyájak legelőjévé, és Ákhor völgye barmok fekvőhelyévé népem számára, a mely engem keresett.
11. Ti pedig, a kik az Urat elhagyátok, a kik szent hegyemről elfeledkezétek, ti, kik Gádnak asztalt készítetek, és Meninek italáldozatot töltötök,
12. Titeket én a kard alá számlállak, és mindnyájan leborultok megöletésre: mert hívtalak és nem feleltetek, szóltam és nem hallottátok: a gonoszt cselekedtétek szemeim előtt, és a mit nem szerettem, azt választottátok.
13. Azért így szól az Úr Isten: Ímé, szolgáim esznek, ti pedig éheztek, ímé, szolgáim isznak, ti pedig szomjúhoztok, ímé, szolgáim örvendnek, de ti megszégyenültök!
14. Ímé, szolgáim vígadnak szívök boldogságában, és ti kiáltani fogtok szívetek fájdalmában, és megtört lélekkel jajgatni fogtok;
15. És átok gyanánt hagyjátok itt neveteket az én választottaimnak, és megöl titeket az Úr Isten, és szolgáit más névvel nevezi,
16. Hogy a ki magát áldja e földön, áldja magát az igaz Istenben, és a ki esküszik e földön, esküdjék az igaz Istenre, mert elfeledvék a régi nyomorúságok, és mert elrejtvék szemeim elől.
17. Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem emlittetnek, még csak észbe sem jutnak;
18. Hanem örüljetek és örvendjetek azoknak mindörökké, a melyeket én teremtek; mert ímé, Jeruzsálemet vígassággá teremtem, és az ő népét örömmé.
19. És vígadok Jeruzsálem fölött, és örvendek népem fölött, és nem hallatik többé abban siralomnak és kiáltásnak szava!
20. Nem lesz ott többé csupán néhány napot ért gyermek, sem vén ember, a ki napjait be nem töltötte volna, mert az ifjú száz esztendős korában hal meg és a bűnös száz esztendős korában átkoztatik meg.
21. Házakat építnek és bennök lakoznak, és szőlőket plántálnak és eszik azok gyümölcsét.
22. Nem úgy építnek, hogy más lakjék benne; nem úgy plántálnak, hogy más egye a gyümölcsöt, mert mint a fáké, oly hosszú lesz népem élete, és kezeik munkáját elhasználják választottaim.
23. Nem fáradnak hiába, nem nemzenek a korai halálnak, mivel az Úr áldottainak magva ők, és ivadékaik velök megmaradnak.
24. És mielőtt kiáltanának, én felelek, ők még beszélnek, és én már meghallgattam.
25. A farkas és bárány együtt legelnek, az oroszlán, mint az ökör, szalmát eszik, és a kígyónak por lesz az ő kenyere. Nem ártanak és nem pusztítnak sehol szentségemnek hegyén; így szól az Úr.

Nekem már a három ábrahámi vallás, vagy másként mondva a három sivatagi vallás már a vallástörténet része. Ismerni kell, követni nem. Tudni kell, hogyan működnek a zsidók, és miért pont úgy, ahogy.
A judaizmus és a kereszténység úgy passzolnak egymáshoz, mint a ragadozó és a zsákmányállat, a róka és a birka, és mint a szadista és a mazochista egymáshoz, abnormális, szélsőséges, beteg mind a kettő.
Szerencsésebb és intelligensebb népeknek van saját vallásuk, nem vették át a zsidóktól semelyik vallást sem. A zsidó vallás a zsidó uralom eszköze. Ahol zsidó vallás van, ott zsidó uralom is van, és/vagy nagy konfliktus, és háborús tűzfészek, már csak azért is, mert mind a három zsidó gyökerű vallás vallási monopóliumra tör.

„4. Cigány Nobel-díjasokról sehol sem szól a fáma!”
A cigány kisbetű... A zsidó és cigány bűnözők közötti különbségről, lásd fentebb.
Nem azért van annyi Nobel-díjas zsidó, mert annyira jók lennének azokban a tevékenységekben, amikért adják – lásd pl. Imre Kertesz és az irodalom – hanem mert a Nobel díj már egy ideje zsidó díj. Csak egészség legyen, a többit megveszik, beleértve a Nobel-díj bizottságot is.
Szaniszló Ferenc, és a visszaadatott Táncsics-díj, mond ez neked valamit?
Nekem azt, hogy a gyarmatosító, világuralmista zsidók döntik el, hogy ki kaphat díjat, és ki nem.
Fenyegetéssel, zsarolással, korrumpálással elérik, hogy az legyen, amit ők akarnak. A judeonácik olyanok, mint a gáz, kitöltik a rendelkezésükre álló teret.

Az antiszemétistákat a korrupcióval, igazságtalansággal, kettősmércével lehet feldühíteni.

A hülyeségfaktorod növekszik, és a végtelen felé tart. Jó hogy nincs a Földön örök élet, mert akkor elérhetné a végtelenül pokoli szintet.

Közben felmerült bennem néhány kérdés:
A zsidók a világkongresszusukat miért Magyarországon tartják? Miért nem Izraelben?
A zsidók világkongresszusán részt vehet-e gój?
Ha nem, akkor Orbán (Olstein-Orsós) Viktor (titkos) zsidó?
Ha részt vehet, akkor pl. Vlagyimir Putyin elmenne-e? Vagy azt mondaná, hogy nem vagyok zsidó; oszt' jónapot.

Vidéki 2013.04.07. 15:44:02

@Bee-zony:

Írod: "Ha részt vehet (a zsidók világkongresszusán), akkor pl. Vlagyimir Putyin elmenne-e?

Nem kell-e ottan felmutatni bizonyítékként, hogy körül van metélve?

Nem hiszem, hogy Vlagyimir Putyin teljesíthetné ezt a kritériumot:

igazi hős 2013.04.07. 17:32:50

@Rufus78: És ha véletlenül lesznek "igaz magyar" bankok, akik kiveszik a részüket ebből a pénzosztásból, azok jó bankok lesznek és a Kedves Vezető rájuk fog mosolyogni és hoz egy törvényt amivel szépen kifizeti (a zsebünkből) az általuk elbukott pénzt.
A többi bankra pedig rá lehet ereszteni Selmeczi Gabriellát és a két újonnan felvett segéderőt.

igazi hős 2013.04.07. 17:35:17

@csárli hárper: Valaki meglepődött? Felháborodott tömegek a Parlament vagy a Székház előtt? Lángoló autók, kukaszétverő B-közép?
Oszoljunk kérem, nincs itt semmi látnivaló!

lyken 2013.04.07. 21:09:29

@Jani haverja: "Egyébként nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a Fidesz kormány mérlege 2014 tavaszára.

Eddig:
-Nyugdíjpénztárvagyon 3.000 milliárdja eltapsolva
- Most éppen 900 milliárd a jegybankból eltapsolva

Államadósság nem csökkent, a magánszektorban viszont a munkahelyek száma nagyon csökkent, a reálkeresetekkel, meg a magánberuházásokkal együtt. Hajrá Viktor, Hajrá Matolcsy Hajrá Fidesz! :)"
Á, az ilyenekre majd simán ráfogják, hogy balliberális propaganda, nincsittsemmilátnivaló, világraszóló siker van. 4 év alatt példás eredmények, stb. Behazudják majd az összes közmunkát és kényszermunkát új állásnak és minden tévéből és rádióból sikert kampányoló politikusok fognak lógni. Lesz rezsicsökkentés, 13. havi nyugdíj, a trillió 3 év alatt bevezetett adóból egy-kettőt elengednek és közlik, hogy ez annak az eredménye, hogy milyen ügyesek voltak. Előtte esetleg biztos ami biztos lesz még pár kétharmados törvényvisszamódosítgatás.

Bee-zony 2013.04.07. 23:29:08

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája: Kösz”.Kár hogy a problémák megoldásához csupán a kritika nem elegendő; kevés a pályán kívülről bekiabálni, hogy amit csinálnak, az nem jó.
Ha nincs olyan párt, amelyikre szívesen szavaznál, akkor meg kell csinálni, hogy választható legyen. Ezen gondolkodok már egy ideje. De először legyen csak lobbicsoport. Ebben a hónapban még nem, tehát májusban. Nyomaszt a dolog, de muszáj. „Ha nincs kedved a munkához, akkor csináld kedvetlenül.” - a 20 gyermekes és milliárdos Lukács Ernő, a kisvállalkozói és népszaporulati magyar példaképem mondása.

csárli hárper 2013.04.08. 08:07:25

@igazi hős: senki, semmit...elérték, hogy szinte senki ne merje felemelni a szavát semmiért, bármit csinálnak tapsolnak nekik az agyhalottak, két-har-mad! két-har-mad! viktor! viktor! im-ho-tep! im-ho-tep!

lyken 2013.04.08. 08:20:23

Lehet megcsal az emlékezetem, de mintha arról lett volna szó, hogy senki nem veszti el a megtakarítását, mindenkinek át lesz veetve, minden körülmények közt:

index.hu/gazdasag/2013/04/08/varga_mihaly_szerint_nem_kell_odaadni_a_magannyugdijpenzeket/

Apropó, megjött az éves egyenlegzáró levél. 3 év alatt 29,5%-al nőtt az összeg. Csak azért tartom megemlítésre méltónak, mert ha jól rémlik a kormány hasonló százalékot bukott vele mikor átvette. (Fránya árfolyam mit is csinálna, ha nem megy a gazdaság és ráadásul hirtelen önteni kezdik a részvényeket?)

süti beállítások módosítása