Skip to content


       Szűrés lista

Már nincs hírértéke, de Hoffmann Rózsa megint hazudott

Hoffmann Rózsa megtartotta a kommunikációs panelben előírt egy darab sajtótájékoztatót a tankönyvkiadás államosításáról

158 mélysötét másodperc, páratlan élmény.

"A kevesebb választék olcsóbbságot is eredményez" és ehhez hasonló aranyköpések, de ha valaki tudja, hogy a kevesebb választék hogy vonzza maga után az alacsonyabb árakat, akkor az Hoffmann "MSZMP" Rózsa..

Az MTI-nek kiadott egy hosszabb közleményt, ahol ezt nyilatkozta:
"A két tankönyv nem kettőt jelent, hanem sokkal többet, hiszen a törvény tantárgyanként, modulonként, iskolatípusonként, illetve az iskolák saját jóváhagyott kerettanterveiként korlátozta kettőre a tankönyvek számát. Így lehet, hogy például magyar irodalomban nyolcadik osztályban összességében nem a jelenlegi ötféle, hanem akár tízféle tankönyv lesz."

Most két eset lehetséges, vagy Hoffmann Rózsa nem ismeri a saját törvényét, vagy hazudik.
Nem tudom melyik a rosszabb  
Ugyanis a törvényben ez szerepel:

"
(4) A tankönyvjegyzék – ide nem értve a szótárt, a szöveggyűjteményt, a feladatgyűjteményt, az atlaszt, a kislexikont, a munkafüzetet, a digitális tananyagot és a nevelési-oktatási program részét alkotó információhordozót, feladathordozót –
a) bármely évfolyam bármely tantárgya vonatkozásában a Nat szerint jóváhagyott kerettantervi tantárgyanként
b) szakképzési tankönyv esetén szakképzési kerettantervi tantárgyanként, modulonként, témakörönként legfeljebb kettő tankönyvet tartalmazhat."

Ott van benne, NAT kerettanterv tantárgyaiban legfeljebb kettő tankönyv. 
Tényleg azt hiszi, mindenki ostoba hülye? Nem magából kellene kiindulnia.

A kormany.hu-ra pedig kiraktak egy kis összefoglalót:


Az eddigi rendszer sajátosságai:
·    több mint 4000, nem azonos színvonalú és minőségű tankkönyv;
·    a pedagógus döntötte el, hogy miből tanított, vagyis eddig sem a szülő választott, hanem az iskola a szülők véleményezése után;
·    gyakran a piaci szereplők üzleti céljai határozták meg a tankönyvválasztást;
·    a szülők kiszolgáltatottak voltak az „ahány tanár, annyi tankönyv” szokás miatt;
·    a tankönyvek „szabályozták” a tananyagot, és sok esetben nem a tananyag a tankönyvet.


Az új rendszerben:

·    Ezzel az intézkedéssel a kormány a családok oldalán áll, nem pedig a profit oldalán: a tőkével és a piaccal szemben a gyerekek és a szülők érdekeit helyezi előtérbe;
·    Megmarad a tankönyvjóváhagyás rendszere, megmarad a tankönyvjegyzék; 
·    Megmarad az árkorlátozás intézménye, amely azt a célt szolgálja, hogy a tankönyvárak valóban csökkenjenek;
·    Nagyobb lesz az állami felelősség és szerepvállalás a köznevelési rendszer irányításában, kontrolljában, beleértve az egész tankönyvhelyzetet is;
·    Azonos színvonalú, magas minőségű oktatást segítő tankönyvkiadási rendszer alakul ki;
·    A Kormány a családok mellé állt azzal, hogy a következő 7 évben az általános iskolában ingyenessé tette a tankkönyvet, csökkentette a rájuk nehezedő anyagi terheket, ami független a piactól;
·    Kevesebb, de jó minőségű tankönyv;
·    Megszűnik a szülők kiszolgáltatottsága;
·    Biztosított az átállás lehetősége a tartós tankönyvekre, amelyek további megtakarításokat jelentenek, hiszen ezek többnyire az iskolák tulajdonát fogják képezni, a gyerekek ezeket kikölcsönzik;
·    Az államilag irányított, garantált és kontrollált tankönyvellátás lehetővé teszi, hogy ne legyen olyan nehéz az iskolatáska, amiről évtizedek óta minden szeptemberben joggal panaszkodnak szülők és gyerekek.


A legutolsó pont csodálatos, ha állami tankönyvek lesznek, akkor könnyebb lesz az iskolatáska. 
Lehet már tankönyvekre sem lesz szükség, majd rajzolgatnak felhőcskét meg napocskát a gyerekek, az szalag mellé az is elég lesz. 

A többi kormánypárti képviselőnek még ennyi fogalma sem volt az államosításról, azt sem tudták, hogy mit szavazzanak meg. 
De ez nem csorbítja az országgyűlés tekintélyét, ugye Kövér házelnök úr?

A HVG videója:

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr35697205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2013.12.18. 09:50:22

Könnyebb lesz az iskolatáska, mert az állam el fogja kúrni az egészet és nem lesz tankönyv :)

ungverjaland 2013.12.18. 10:01:27

Nem is az a durva, hogy hazudik, hanem hogy képtelen megszabadulni az MSZMP-ben berögzült reflexektől. PIAC = ROSSZ, PROFIT = ROSSZ, ÁLLAM = JÓ, KÖZPONTOSÍTÁS = NAGYON JÓ. Az, hogy hazudik, az már semmi ahhoz a tényhez képest, hogy vezető pozíciókban ilyen utolsó senki, nyakunkon maradt kommunisták ülnek.

Secnir 2013.12.18. 10:08:09

ezért nem vagyok riporter. már az első két válaszadás után térdre és bokára mennék surranóval, teli talppal...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.12.18. 10:08:25

"· Megmarad a tankönyvjóváhagyás rendszere, megmarad a tankönyvjegyzék;
· Megmarad az árkorlátozás intézménye, amely azt a célt szolgálja, hogy a tankönyvárak valóban csökkenjenek."

És akkor harmadszor is:
- Ki hagyta jóvá eddig, hogy melyik könyvből lehet tanítani? Az állam.
- Ki mondta meg, hogy egy tankönyv ára mekkora sávokban mozoghat? Az állam.
- Ki adta meg a jogi keretet, amiben a tankönyvellátás eddig működött? Az állam.

Akkor mégis mennyiben lesz olcsóbb és jobb minőségű az az állami rendszer, amelyiknek főbb szempontjait eddig is az állam kontrollálta?

Olyan egyébként, hogy "piactól független" egyszerűen nincs, bármennyire is sipákol ettől a poltikai elit... hacsak nem az állam a papírgyártást, a nyomdai szolgáltatásokat, a teljes tankönyvírás rendszerét, és minden kapcsolódó rendszert ellenőrzése alá nem von... meg az ahhoz kapcsolódó rendszereket... meg az ahhoz kapcsolódókat. Attól, mert az állami költségvetésen keresztül szétkenik minden magyar adófizetőre, és nem célzottan az iskolarendszerben érintett szülőknél jelentkeznek közvetlenül a tankönyvellátáshoz kapcsolódó költségek, attól a költségek még nem lesznek kisebbek, legfeljebb egyénileg kevésbé feltűnőek. Ez matematika, és annak a megváltoztatására talán még az állami tankönyvek sem lesznek képesek.

Secnir 2013.12.18. 10:10:29

továbbmennék az "egy tárgy - két választható tankönyv vonalon":
hittanból csak kettő választható tankönyv lesz?
a) biblia
b) biblia ?

vagy lesz egy
c) tóra rövid kivonata => ószövetség
d) korán rövid kivonata => a szőnyegkötés művészete

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.12.18. 10:12:19

"a pedagógus döntötte el, hogy miből tanított, vagyis eddig sem a szülő választott, hanem az iskola a szülők véleményezése után;"

Pfej, ez olyan demokráciaszagú, le vele! Éljen orbán, éljen a párt!

mildi 2013.12.18. 10:16:18

félek, nem hazudik. hanem tényleg ennyire hülye :(

InversioN 2013.12.18. 10:16:37

"a tőkével és a piaccal szemben a gyerekek és a szülők érdekeit helyezi előtérbe"

Bezzeg amikor nem tőke és piac volt akkor milyen jó volt!

Ez a tökkelütött persze még soha sem hallott a versenyről. A kapitalizmus árnyoldaláról pedig elég szimplán annyit megjegyezni, hogy az ámokfutások általában a tökéletlen állami szabályozás/törvényhozás következményei. És itt nem államosítást kell érteni, hanem jogbiztonságot és megfelelő versenypiaci szabályokat, amik például megakadályozzák a visszaéléseket. Profit úgysincs sok megfelelő verseny mellett (tökéletes verseny esetén egyenesen 0, de olyan nincs a valóságban). Közgazdasághoz is annyit értenek, mint a joghoz.

Mad Mind 2013.12.18. 10:37:02

Szomorú, de még szomorúbbak a képviselői reakciók. Kivéve Pokornit. Ezek nem képviselnek senkit, csak orbánt.

clior 2013.12.18. 10:45:17

Nincs ezen mit csodalkozni. Hazug emberek gyulekezete. Amugy szenzacios dontes ez. Tudatmodosito hatasa is van/lehet, de hat amilyen orszagot epitenek ezek az a Kadari rendszer tovabbfejlesztett valtozata, igazabol Sztalinizmust epitenek es ebbe a tankony kotelezo kellek. Raadasul Kover nyomdak gondolom aratnak majd es a nagy allami tamogatasok cimen mekkora penzeket lehet majd zsebre tenni... Ez a leny meg nemcsak hazudik, de meg arrogans es ostoba is, csodalkozom is azon, hogy Selmeczi nem allt meg melle.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 10:51:45

Na menjetek a picsába hogy megint ferditetek!
Ahelyett hogy tájékozódnátok, a tankönyvek kiadása ugyanis ÁLLAMI feladat!

mno.hu/videok/88389

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 10:55:25

Persze egy 30 fös osztályban tanuljon minden diák 30 féle könyvböl nem? Az lenne a tuti. Szerintetek.

Nem vagytok ti komplettek az fix. Azt támadni hogy ingyenesek lesznek a könyvek az általános iskolásoknak egyenesen politikai öngyilkosság, de támadjátok csak!

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2013.12.18. 10:55:57

@Mad Mind:

"Szomorú, de még szomorúbbak a képviselői reakciók. Kivéve Pokornit. Ezek nem képviselnek senkit, csak orbánt"

Ez egy színjáték, ugyanis Pokorni azt csinálja, amit Habony mond neki. Ez egy egyszermélyes háború, ami a Viktorról szól és senki másról.

Pokorninak egyébként egy szavát sem hiszem azóta, amióta hüppögve lemondott az (oktatás)miniszteri posztjáról, mert a drága (egyébként besúgó) apukáját a besározták a tetü szocik az Orbán 1.0-ban.

Na jó, előtte sem hittem egy szavát sem :)))

Egy örökbecsű Pokorni mondat 1999-ből: "ne bukjék a cigány", aztán osztályozást akartak megszntetni.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 10:56:42

Skandáljátok csak: "Ééééjjen magyar bááálint, éééjjen!"

Idióták.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.12.18. 10:57:40

Azért ezekre az indoklásokra még Rákosi is elismerően csettintene...

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2013.12.18. 10:57:46

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:

Az (hivatkozási)alapvetéssel van gond: M N O

Egyébként a többi stimmel. Gyogyós...

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 11:01:11

@Fedor:

Mármint lendvaira hogy nem lesz gázáremelés aztán háromszorosára emelték??!

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 11:09:00

@tucano:

Te barom! Kik is énekelték PÁR ÉVE az internaciónálét? Csak nem baynau meg lopcsány?!!

www.youtube.com/watch?v=pUAjMeqHH3A

Itt van nesze, nem hazudok!!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.12.18. 11:12:06

"Az államilag irányított, garantált és kontrollált"...
Nem tudom miért de annyira bántja a szememet...irányított-kontrollált, tök ugyanazt jelenti.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 11:17:15

Egyszerüen elképesztő mennyi agymosott van ebben az országban!!!

Beer Ninja 2013.12.18. 11:26:17

Továbbra is úgy tartom, hogy vihar egy kanál vízben. Hoffmann segghülye, ez nem kérdéses, de maga a 'nagy tönkönyvmizéria' szintén hülyeség. Akkor mi van, ha 2 könyv lesz iskolatípusonként (szakközép-gimnázium összevontan) és tantárgyanként? Bőven elég, a diákok jó részének meg amúgy is mindegy a könyv, a szülőknek még inkább.
Aki meg igazán akar, most is külön tanárhoz jár, netán magától tanulgat otthon, nem igazán a tankönyv fogja a tudását meghatározni.
Én sem piszkálnék hozzá a tankönyvpiachoz, de nem egy nagy dolog ez az államosítás szerintem (eddig is az állam írt elő, akkreditált, fizetett, most kevesebb fajtával fogják ezt eljátszani - könyvmennyiségben ugyanott lesznek).

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.12.18. 11:38:41

@dr. dodó:

Látom nem érted.
A két könyv azt jelenti - megondták- hogy lesz egy "humán" változat meg egy "reál" változat.
Ez szerinted lefedi a felzárkoztató osztálytól az OKTV-re készülő osztályig minden osztályt az országban?

dr. Aullah 2013.12.18. 11:53:46

Jajj, szegény asszony. Kicsit már sajnálom :)

A mi sulinkban MÉG MINDIG NINCSENEK MEG A TANKKÖNYVEK ÉS IDÉN MÁR NEM IS LESZNEK. Össze lett gyűjtve egy csomagba azok a tankkönyvek, amiket nem kértek, de kiszállítottak. Azt akarták, hogy ezt vigyék vissza és hozzák a rendes könyveket... erre még egyszer kiszállították azokat a könyveket, amiket nem kértek. Eszméletlen.

tryclops 2013.12.18. 11:53:50

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Egyetértünk, de szerintem nem úgy, ahogy te gondolod Tibikém.

Transylvanianmixedgrill 2013.12.18. 12:20:09

Nem értitek ti ezt.
A tanulás úri huncutság. A Blikk népe leszarja, hány tankönyvből nem tanul meg írni, olvasni, számolni.

Kis ember 2013.12.18. 12:21:57

"Nem tudom, de ha a frakció úgy dönt, akkor megszavazom"
Na ezért van halálra ítélve a képviseleti demokrácia.

Transylvanianmixedgrill 2013.12.18. 12:43:29

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:

Pontosan. És hogy a Rezesova ne luxusban töltse az előzeteset. Az még rendkívül fontos.

Bretschneider detektív 2013.12.18. 12:47:36

@Secnir: Én csak nem bírnám ki röhögés nélkül...

Bretschneider detektív 2013.12.18. 12:51:29

@Secnir: Mint az alexandriai könyvtár felgyújtásánál... Vagy nem az van benne, mint a Szent Írásban, akkor káros, vagy az van benne, ami a Szent Írásban, akkor pedig felesleges. Egyszóval egyetlen könyv elég.

Majd tanulnak a gyerekek a párás ablakon betűvetést, mint Móra Ferenc.

ez? mi? hogy? 2013.12.18. 13:29:42

hogy remeg a hangja az édesnek...

Mad Mind 2013.12.18. 13:31:49

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:
Pokorninak én se hiszek, de ő legalább úgy tesz mintha nem értene egyet. Fidesz tájékon már ez is valami.

citzen 2013.12.18. 14:25:05

"A kevesebb választék olcsóbbságot is eredményez"
Ha sikerül bizonyítania, akkor megkapja a közgazdasági Nobel díjat.

Karcolt lendület 2013.12.18. 14:46:10

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:
Hát, Magyar Bálint kevésbé volt kártékony, mint ezek, pedig eléggé igyekezett ő is.

ursus artos 2013.12.18. 14:53:47

Na akkor délutáni hoffmanozós hőbőrgés is meg volt.

Karcolt lendület 2013.12.18. 14:54:15

""a pedagógus döntötte el, hogy miből tanított, vagyis eddig sem a szülő választott, hanem az iskola a szülők véleményezése után;"

Ugyanis ebben az egész kibaszott oktatásügyben a pedagógusóké a végső felelősség és őket még érdekli is, mi lesz a gyerekből, a kurva politikusok valójában csak akadálynak vannak.

ursus artos 2013.12.18. 14:55:17

@zero: "Ez szerinted lefedi a felzárkoztató osztálytól az OKTV-re készülő osztályig minden osztályt az országban? "
Most vannak OKTV-re készülő osztályoknak szóló tankönyvek????

Borenbukk 2013.12.18. 14:57:07

@Karcolt lendület: A jelenleginel alkalmasabb kormanyt barmelyik kocsmabol ossze lehetne valogatni talalomra. Akkor is, ha a fogast es a zenegepet is bevesszuk. Peldaul barmelyik csaptelep, vagy barpult sokkal alkalmasabb lenne gazdasagi miniszternek/jegybankelnoknek. Btw.: Ezt a Doubrovszkyt elnezve, hallgatva folyton felotlik bennem, hogyan kepesek ennyi elmebeteget osszegyujteni es pozicioba helyezni.

Szelid sunmalac 2013.12.18. 14:58:07

@dr. dodó: Neked nincs gyereked, ugye? Es gondolom iskolaba sem jartal, illetve nem fizettel magantanart sem. Legalabbis a hozzaszolasodbol ez latszik.
A tanaroknak a tnakonyvek alapjan kell tanitani, ami nem meglepo, hiszen azert van a tankonyv, hogy segitse a tanar munkajat. Gondolom ebben egyetertunk. Namarmost ha egy tanar mondjuk tobbet, vagy mast is meg szeretne tanitani a gyereknek, akkor erre nem, vagy csak nehezen lesz alkalma. Kulonben jegyezetelhetnek a gyerekek, vagy nyomtathat az iskola a sajat penzen (muhhhahahah) esetleg megkerik a szuloket, hogy ugyan jaruljanak mar hozza a nyomtatasi kotlsegekhez, mert kulonben a gyerek legfeljebb kifestozni tanul meg.
Egyebkent azt is elarulom, hogy joforman minden magantanar mas es mas konyvbol tanit, szinten nem veletlenul.
Azt meg, hogy magantanarok serege valtsa ki az kozepiskolat kibaszottul surgosen felejtsd el, vagy legabbis akkor nekunk TE fizeted a magantanarokat. Tudod te mennyibe kerulnek? Epp eleg mondjuk nyelvtanarokat fizetni, hadd ne fizessem mas kulon a matektanart, nyeltantanart, tortenelemtanart stb.
Vagy ha igen, akkor tessek szepen bezarni az iskolakat, hiszen nem lesz letalapjuk, akkor viszont a Hoffmannak is tessek lemondani, mert csak ugy ne lebacoljon ott a penzem. ES kerem vissza az eddig az iskolakra forditott penzek rameso reszet.

Karcolt lendület 2013.12.18. 14:59:22

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:
A tankönyvkiadás csak az ilyen őskomcsi faszok szerint állami feladat.
A tankönyvek tartalmának meghatározása és ellenőrzése, az az állami feladat, a kiadása nem.

Szelid sunmalac 2013.12.18. 15:00:10

@Borenbukk: Na peldaul ehhez kell a zsenialitas!

Thule 2013.12.18. 15:03:48

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:

Na ide figyelj te idióta. Listázd már ide ki, hogy milyen könyvekből talnultál az iskolában. Tudod, abban az intézményben, ahol (többek között) a helyesírást is tanítják. Mondjuk látom, neked csak tanították de nem csak azt, hanem az intelligenciát is... mert az órán nem igazán voltál ott.

Örülnél neki, ha a következő mondatot mondaná neked a második osztályos gyereked tanító nénije az iskolában:

Tisztelt Uram, az ön gyereke képességei alapján tanulhatna az XY könyvből, át is tennénk őt a haladó csoportba de nem tehetjük, mert a Fidesz csak a 'hülye' és a 'hülyébb' könyveket engedélyezte, ezért csak ezekből taníthatunk. Tehát, hiába tehetséges a maga gyereke, nem tudjuk megfelelően tanítani, így ő is olyan hülye marad, mint az a két feka ott a sarokban.

Örülnél neki, ugye? Ha igen akkor gratulálok :D, méltán képviseled a 'színvonalat' a többi droiddal együtt. Ha pedig a válaszod 'nem', akkor nem tudom mit ugrálsz itt....

Fidesz = modern kommunizmus, államosítsunk mindent a hozzá nem értő haveroknak

Idióta barmok... tapsolj hát ehhez, hajrá!

2013.12.18. 15:03:55

Nagyon nem mindegy, hogy a történelemnyövbe mi kerül, mi van ha valaki nem tud ellenállni a csábításnak és a történelemkönyvben is benne lesz az elmúltnyolcév? Az átkosban is oktatták 56-ot, igaz nem a könyv szerinti verziót...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.18. 15:05:16

@Szelid sunmalac: Nem értelek. Állítólag külföldön élsz. Akkor meg mit izgulsz ennyire?

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.12.18. 15:05:42

ennyi:

Már 2015-re ígérik a 9 százalékos szja-t
Varga Mihályt a Fed sem érdekli, Horváth Andrásnak nem adna munkát.

index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fgazdasag%2F2013%2F12%2F18%2Fvarga_szja%2F

Marcellusca 2013.12.18. 15:09:06

Csaxólok: címlap. :D

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.18. 15:10:53

@Thule: Az én gyerekeimnél csak egy fajta tankönyv volt/van az általános iskolában. Azt pedig az iskola választotta ki. Nem vállalták be, hogy egy osztályon belül 3-4 féle tankönyvből oktassanak. (Szerintem én kifogtam egy narancskommunista iskolát, amilyen a formám...)

Szelid sunmalac 2013.12.18. 15:11:26

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Mi lenne baratom ha leszallnal rolam? Foleg ha ennyire rovid az eszed. Mar mondtam, a gyerek egyelore otthon van, ugyhogy erdekel. De NEKED ehhez spec nulla kozod.

2013.12.18. 15:14:58

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Osztályon belül sosincs több könyv, de más könyvből tanítanak az Övegesben mint a Fazekasban!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.18. 15:15:18

@Szelid sunmalac: Nem mondat, hogy a gyerek otthon van... Amúgy múltkor azzal menőztél, hogy már a szüleidet is kivitted a tutiba. A gyerek meg itthon. Furcsa... :D

csak egy néző 2013.12.18. 15:17:13

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.12.18. 11:17:15
"Egyszerüen elképesztő mennyi agymosott van ebben az országban!!!"
Így igaz öcsém. Te magad vagy az élő példa.

Szelid sunmalac 2013.12.18. 15:19:15

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Te tenyleg ennyire kivancsi vagy az oneletrajzomra? Mitol menozes az, hogy ott kellett hagynom az otthonom te szerencsetlen? Igen. Apam is kijott. Most megy vissza, mert a nemet ceg "kkikuldetesbe" kuldte, Magyarorszagra.
Ettol meg a gyerek otthon van, amig befejezi itt a sulit, plusz amig nalam kiderul, hogy legalabb a kovetkezo evben hol leszek. Roviden ennyi.

Rátóti Mutyikos 2013.12.18. 15:20:36

peterfy nertars megint kajakra be volt allva...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.18. 15:26:09

@Szelid sunmalac: Értem.
Mondjuk az "el kellett hagynom az otthonom" kicsit vicces, de hagyjuk... :)

Diotima 2013.12.18. 15:30:58

Erre inkább nem reflektálnék, de arra igen: ingyen tankönyvek kiosztása, könyvtári példányok, esetleg leadta valamelyik diák, hogy legyen több. Nézem, néééézem, jééé, ez új, nem is forgatták. Majd nézem, hogy vagy 4 gyerek neve is szerepel rajta, kié volt előző években. Nahááát, szinte nem is forgatták. :D
Amelyik gyerek akar tanulni, az biztos nem csak az iskolai könyvet veszi elő az anyaghoz, ezt akartam mondani ezzel. :) Amelyik nem akar tanulni, annak meg felesleges hisztizni, hogy mit cipel a táskájában.

Szelid sunmalac 2013.12.18. 15:33:48

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Szerintem is. Egyebkent igen. Nem igazan volt mas valasztasom, ha el akartam tartani a csaladot, meg fizetni a hitelt. Esetleg mehettem volna kozmunkara. Vegulis igazad van.

Szelid sunmalac 2013.12.18. 15:38:23

@Diotima: Tehat nezzuk csak. A gyerek elmegy iskolaba. Feladnak nekik hazikat, meg kell tanulniuk kivulrol valami verset, elmegy edzesre, vagy epp nyelvtanarhoz megy. Mire hazaer es vegez a tanulnivaloval, altalaban este 8-9. Szerinted neki fog allni barmelyik GYEREK ezekutan meg egy masik fajta matektankonyvet is lapozgatni, sot, kracsonyra is egy harmadik kemiatankonyvet fog kerni.

tobeor 2013.12.18. 15:42:01

Nem bírtam végignézni Rózsa néni videóját... a komcsi az komcsi marad...

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.12.18. 15:42:08

A tankönyvállamosítás dicsérete (videók)

A kormány két nap alatt sikeresen államosította a tankönyvpiacot. Nem találunk szavakat, ezért inkább egy audiovizuális összeállítással tisztelgünk a döntés előtt.

Ez egy 1947-es kép<<<<<<<<, jövőre viszont ingyen lesz a tankönyv, látványos a progresszió.

img.gawkerassets.com/img/199oi6q99qndkpng/ku-xlarge.png

atlatszooktatas.cink.hu/a-tankonyvallamositas-dicserete-videok-1484856681

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.18. 15:46:03

Mélysötét másodperc ez valami hatalmas.

Szomorú, de hatalmas. :D

Artech 2013.12.18. 15:47:39

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Hülye gyerek, ezt honnan olvastad ki? Sávosan válik azzá, tehát az én gyermekem, (másodikos) soha nem kap ingyen tankönyvet. Az elsősők, ötödikesek, etcetera. Cumizd apukád cumiját, s maradj csendben....

Artech 2013.12.18. 15:49:47

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Ja, hülye gyerek, ha az lenne, akkor ők is fizetnék... Fogadjunk, hogy van testvéred (vagy 4) mert egyedül nem lehetsz ilyen hülye...

Grrr 2013.12.18. 15:57:47

@Secnir: Hittanra nincs kerettanterv; de az erkölcstan és történelemkönyvek körül azért lehet majd polémia.

tobeor 2013.12.18. 16:11:40

Hoffmann: Nincs szó a tankönyv-előállítás államosításáról

MTI, 2013. augusztus 14. szerda

www.hirado.hu/Hirek/2013/08/14/20/Hoffmann_Nincs_szo_a_tankonyv_eloallitas_allamositasarol.aspx

Cyric25 2013.12.18. 16:13:01

Teljesen egyértelmü hogy ez a lépes csakis azért kell hogy az EGY (értsd mint az Egy Gyűrű) nagy nemzeti tankönyvben a késöbbiekben koreai mintára könnyebb legyen kitörölni a történelmünk nemkivánatos szereplöit / eseményeit. :D

házelnök 2013.12.18. 16:13:38

Kezdjük az elején:
ez a nő az általános iskolát elvégezte?
hány év alatt?

Parajpuding 2013.12.18. 16:15:10

Ez a hoffmann nevű mélysötét féreg a nemzeti elhülyítés minisztériumának oszlopos tagja.
Mégis mit kellene elvárni tőle?

talpi 2013.12.18. 16:24:35

újra jön a szamizdatok ideje, csak most a tankönyvek lesznek ........ha-ha

talpi 2013.12.18. 16:31:10

érdekes
a saját relatív néhány emberüket kivéve nincs olyan akibe ne rúgtak volna bele
de mégis azok között akiket szétrugdostak(nak) még mindig ők vannak többségben
magyarisztán én így szeretlek

dr. Aullah 2013.12.18. 16:34:36

@tobeor: Á-Á... ez már nem ér. Ez már több mint egy hónapja volt!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.12.18. 16:43:49

A könyv veszélyes. Az olvasott ember művelt is tud lenni. A művelt ember nem hisz el mindent. A művelt ember rájön a hazugságra. Ha sok hazugságra kénytelen rájönni, előbb-utóbb tesz is ellene. Ha tesz ellene, akkor a hazugok kikerülnek a hatalomból és esetleg bekerülnek a börtönbe. Ez megengedhetetlen! Vesszenek a könyvek! Mindenki menjen focizni! Akinek nincs tehetsége, az addig építsen közmunkában stadiont! "Máglyára, ki ellenszegül!"
:)

pirimogyoró 2013.12.18. 16:48:07

@Mad Mind: Azt a pénzt képviselik, amit zsebre tesznek. Egyébként mekkora ótvar parasztnak kell lenni ahhoz, hogy egy riporternek hátat fordítva, elmenőben, a válla felett dumáljon valaki...
És még egy észrevétel, elég nagy arányban nyilatkoztak ápolatlan személyek, rohadó alsó fogsorral. Nincs pénz a fogorvosi számlára, vagy nincs igény a rendbe szedett pofára? Bár nekik biztos ingyenes a kezelés (elég, ha mi fizetünk borsos összeget).

Dánoska 2013.12.18. 17:12:39

@Ebben a ködben jelenleg nem kommentezhetsz:
Pokorni megvédjük a turulunkat Zoltán egy setét , gerinctelen alak, jól megél abból, hogy ő a fidesz nagy színésze és kipufogója. Hány nagy jelenete volt már!!! Egy darabban lelkesen alakít több szerepet is .
Pokorni ....... hahaha....... már ültében kirohanásra készen volt Olga asztalánál.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.18. 17:32:30

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: A 30 fős osztályban eddig is ugyanolyan könyvből tanult mindenki. Viszont eddig a tanárok kettőnél több könyvből választhattak, így nem ugyanolyan könyvet használt például 7. osztályban az átlagos általános iskola, az írni-olvasni nem tudó 15-16 éves kisebbségiekkel teli iskola és a legjobbakat tanító 6-8 osztályos gimnázium. Mostantól lesz 2 könyv...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.18. 17:33:41

@Ebben a ködben jelenleg nem kommentezhetsz: Pokorni szerintem jövőre már nem lesz parlamenti képviselő, csak polgármester.

pandaagi 2013.12.18. 17:35:40

Basszus.
Nehez taska, kolcsonzotz konyvek, blanlabla...
21.szazad: e-konyv olvaso, ratolthezo tananyag= olcso, konnyu, gyors, interaktiv

pandaagi 2013.12.18. 17:37:44

Ja, es szemelyre igazithato tananyag
Persze, ehhez digitalisan irastudo tanarok is kellenek

Lasombra 2013.12.18. 17:47:14

"b) szakképzési tankönyv esetén szakképzési kerettantervi tantárgyanként, modulonként, témakörönként legfeljebb kettő tankönyvet tartalmazhat."

én ezt bevallom, nem értem.

én nemzetellenes, idegenszívű kéttannyelvűbe jártam, ott az idegen nyelv tankönyveiből csak mi min. 4-5-öt használtunk egy évben.
voltak, amiket párhuzamosan, és voltak, amiket egymás után, de ugyanazon tanévben. a saját tanáraink ajánlására. sőt, volt, amit konkrétan ők írtak.
gondolom, másik kéttannyelvűben meg másik 4-5-öt.

ez vajon hogy lesz eztán?
lesz egy baszom vastag vagy többkötetes könyv, ami olvasó, gyakorló, nyelvtani könyv és szótár is egyben? fejezetenként általános nyelvtudásra, és minden későbbi tantárgy szókincséhez igazítva?
The Great Hungarian National Compendium of English for All Intents and Purposes? vagy ilyesmi.

ráadásul mi ezeket meg sem vettük, hanem a suli könyvtárából kölcsönöztük (igen, vigyázni kellett rájuk, és nem írhattunk beléjük). ezzel a módszerrel megbaszhatják a szabályaikat, soha nem tudják betartatni. hacsak Rózsika főportás elvtársnő személyesen be nem jön meghallgatni, hogy mi folyik az órákon.

vagy egész egyszerűen ilyen, hogy kéttannyelvű nem is lesz?

Dánoska 2013.12.18. 17:52:33

@Online Távmunkás:
Az akar lenni. Azért csügg a Fideszen, mert ha a F. mást indít a (turulos 12.) kerületében, akkor neki annyi.
Nem annyira jó polgármester ő, hogy csak úgy, érdemei alapján nyerhetne más jobbos jelölt ellenében a legkurucabb kerületben.

komplikato 2013.12.18. 17:59:51

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust: OFF: Szerintem ott ő elhitte a szitut, nekem rémlik, hogy akkor kb. 1.5 hét alatt megőszült ...

ésmi nem foglalt 2013.12.18. 18:11:13

Ez teljes mértékben az "átkos kommunista rendszer"-i metódus. Egy az állam, egy a párt... egy a tankönyv!
Csak pár tankönyvkiadót említenék, AKIK valóban arra törekedtek, hogy a többféle gyermek, a többféle pedagógus is tudott tanulni, tanítani, és nem volt semmi gond, mert az alapokat meg lehetett tanítani, csak a gondolkodásra is hangsúlyt fektettek: az Apáczai , a Mozaik, sőt, a Nemzeti tankönyvkiadó is. Tényleg olyan ez, mint a nyerőgépek megszüntetése máról holnapra? /Bár most olvastam, lesz már sok sok kaszinó is ám/ Értem én, már megint nemzetbiztonsági érdek! Annak a butuska pedagógusnak meg kell szabni az irányt! Ezt tanítod, és kész! Ebből, és vita nincs! És majd jól ellenőrizünk!
Még szerencse, hogy ott a család, és esetleg apa, anya kissé helyre teszi a gyereket. Bár, én azt hittem, hogy a "rendszerváltás" után cirka húsz évvel, már nem kell arra nevelnem a gyereket, hogy igen, "ott" azt mond, annak kell megfelelned, de az igazság nem az! Már megint ott tartunk, hogy mismásolni kell, és a szavak mögötti igazságot kell érteni. Miért kellett akkor ama bizonyos "rendszerváltás"??? A rendszer ugyanaz!

komplikato 2013.12.18. 18:11:14

@Cyric25: Ja én azt hittem, hogy a Lázárnak és haverjainak nem ment jól a TANKÖNYV BIZNISZ, ezért át szeretnék venni a kiadást és nyomtatást is 100%-ban, mert azt hiszik a butusok akkor menni fog. :D

(OFF: Az is vicces ahogy Lázár és Rogán kénytelen volt rájönni, hogy a bolt forgalma FÜGG A HELYTŐL, amit kb. elmúlt 500 évben bármelyik kereskedő ingyen elmondott volna nekik ... és ez ellen küzdenek! :D)

Fidesz újbeszélűl az államosítás ugye az "elvesszük tőletek és odaadjuk a haveroknak" szöveget jelenti, lásd akár takarékszövetkezetek vagy bármi amihez hozzáértek ...

ésmi nem foglalt 2013.12.18. 18:11:55

Ez teljes mértékben az "átkos kommunista rendszer"-i metódus. Egy az állam, egy a párt... egy a tankönyv!
Csak pár tankönyvkiadót említenék, AKIK valóban arra törekedtek, hogy a többféle gyermek, a többféle pedagógus is tudott tanulni, tanítani, és nem volt semmi gond, mert az alapokat meg lehetett tanítani, csak a gondolkodásra is hangsúlyt fektettek: az Apáczai , a Mozaik, sőt, a Nemzeti tankönyvkiadó is. Tényleg olyan ez, mint a nyerőgépek megszüntetése máról holnapra? /Bár most olvastam, lesz már sok sok kaszinó is ám/ Értem én, már megint nemzetbiztonsági érdek! Annak a butuska pedagógusnak meg kell szabni az irányt! Ezt tanítod, és kész! Ebből, és vita nincs! És majd jól ellenőrizünk!
Még szerencse, hogy ott a család, és esetleg apa, anya kissé helyre teszi a gyereket. Bár, én azt hittem, hogy a "rendszerváltás" után cirka húsz évvel, már nem kell arra nevelnem a gyereket, hogy igen, "ott" azt mond, annak kell megfelelned, de az igazság nem az! Már megint ott tartunk, hogy mismásolni kell, és a szavak mögötti igazságot kell érteni. Miért kellett akkor ama bizonyos "rendszerváltás"??? A rendszer ugyanaz!

komplikato 2013.12.18. 18:14:43

@Online Távmunkás: "Mostantól lesz 2 könyv..."

Nem az a lényeg, hogy csak kettő lesz, az is gáz. A lényeg az, hogy ha akkor kalap sz*r lesz, mint az egyszer már szakmailag leégett idióta fazon "erkölcstan" könyve, akkor TÉNYLEG jobban járnak ha akár párás üvegablakokról tanulnak meg bármit is. :(
Márpedig az egész arról szól, hogy a haverok írják, adják ki, nyomtatják és szállítják (LOL, lárruk milyen eredménnyel!) a tankönyveket.
Gondolom a következő lépés az lesz, hogy a NAV lecsap arra aki régi "avult" (használható) vagy a hanyatló nyugatról való idegen nyelvű tankönyvet mer használni. Egy Óbádovics féle matekkönyvért már vagy 20 évet is adnak majd.

Netuddki. 2013.12.18. 18:15:07

Tornaórához nem kell könyv, csak tornatanár...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.18. 18:15:42

@Online Távmunkás: "7. osztályban az átlagos általános iskola, az írni-olvasni nem tudó 15-16 éves kisebbségiekkel teli iskola és a legjobbakat tanító 6-8 osztályos gimnázium. Mostantól lesz 2 könyv..."
Látom, Te sem vagy liberális!
És az esélyegyenlőség?
Amit akarsz az csak szegregációhoz vezetett. Szerinted a szegény roma gyereknek nem jár ugyanolyan "jó könyv", mint az orvos családból származó "fehér" gyereknek?

komplikato 2013.12.18. 18:16:13

@ésmi nem foglalt: Nyilván a kaszinók és a nyerőgépek is csak addig voltak csúnya rossz dolgok és állambiztonsági kockázat ... míg nem a haveroké volt. Csak a szokásos.

Borenbukk 2013.12.18. 18:19:02

@Lasombra: "...ezzel a módszerrel megbaszhatják a szabályaikat, soha nem tudják betartatni"

Sosem szempont, hogy a szabalyaik barmilyen szempontbol(ideertve a puszta fizikat is) betarthatoak legyenek. Ha jol emlekszem a gyarihibas-parttitkar-feju forezsifighter volt, aki kijelentette, hogy januarban 10%-kal alacsonyabb lesz a futesszamla. Aztan mikor szoltak neki, hogy az megis csak egy hideg teli honap, igy nem teljesen biztos, akkor kijelentette, hogy ot az nem erdekli.

komplikato 2013.12.18. 18:23:03

@Borenbukk: OFF: Fűtésszámlában az a nem vicces, hogy pl. gáz esetén egy átlag számlának az a része amire vonatkozott is a 10%, az egész töredéke volt csak, így valójában volt ahol 3-5% volt a valós csökkenés. Már ahol volt. Mert persze érdekes különbözeti számlák röpködtek ám sokaknak idő közben ...

Le_Penseur 2013.12.18. 18:37:24

Sose hagyjuk el a szocializmust!
Kíváncsian várom, mit lehet még államosítani a magyar családok érdekében....

Zedder 2013.12.18. 18:43:16

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: "Amit akarsz az csak szegregációhoz vezetett. Szerinted a szegény roma gyereknek nem jár ugyanolyan "jó könyv", mint az orvos családból származó "fehér" gyereknek? "

Troll vagy, ugye?

Szerinted mi esélyesebb Magyarországon, hogy bármit FELemelnek az egy kimagasló szintre, vagy a legszarabb szar szintre süllyesszenek mindent?

prakp 2013.12.18. 20:08:46

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: "Amit akarsz az csak szegregációhoz vezetett. Szerinted a szegény roma gyereknek nem jár ugyanolyan "jó könyv", mint az orvos családból származó "fehér" gyereknek? "

Nem. Miért járna?? Majd ha a kedves mamájától a vasoconstrictiós shockról beszélgethet, akkor esetleg.

prakp 2013.12.18. 20:25:01

Jah, egyébként csak most néztem meg a videót, ennyi baromságot még egy @dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: , bocsánat, gyári troll se tudna kevesebb, mint két percbe sűríteni. Úgy látom már Rózsikának is sok a jóból, csak a karácsonyi prémcsi miatt nem sírta el magát. Nem védem, mert ha felfogta volna, mit csinálnak, minimum lemond.

NYJetsTD 2013.12.18. 20:39:01

Össze kellett volna gyűjteni egy filmben ezekről a lángész fidesz-kdnp politikusokról készült parlamenti videókat és minden fidesz-kdnp szavazónak ezt adni karácsonyi ajándéknak. Ne csak mi szenvedjünk...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.18. 22:00:23

@Dánoska: Legkurucabb kerület, ez jó :) A budai fideszes kerületekben az a legjobb, hogy az MSZMP-s vezetők is mind arrafelé költöztek és ma nagy fideszes a családjuk. Nem sok embernek van esélye egy fideszes jelölt ellen a nagyobb településeken.

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Arról van szó, hogy aki alig tud olvasni, annak nem a jeles-kitűnő színvonalat kell tanítani, hanem elérni a stabil kettest. A liberális oktatás felhozza a gyengéket és lehúzza a tehetségeket.

Alzheimer Fauna · http://fauna.ingyenblog.hu/ 2013.12.18. 23:06:35

Ne feledkezzünk meg Kacér-mosolyú Rózsa érdemeiről sem!
Ki tudott olyan hatékonyan pávatáncolni a egyetemistáknak, pedagógusoknak? ...Lesz életpályamodell... nem lesz életpályamodell... Ő találta fel az akrobatikus pávatáncot... lásd pl. itt: fauna.ingyenblog.hu/cvxiidxic5-bejegyzes.blog
És most a gyerekeket szereti. Persze nem úgy.
fauna.ingyenblog.hu/22-mar-majdnem-masfel-oraja.blog

Lencsés István 2013.12.19. 09:03:48

" .... Már nincs hírértéke, de Hoffmann Rózsa megint hazudott .... " .

HOFFMANN RÓZSA SOHA nem hazudott .

vantaan 2013.12.19. 10:04:05

@Lencsés István: Pista bácsinak mint mindig ,most is igaza van. HOFFMANN RÓZSA SOHA nem hazudott.
Soha nem csak mindig!
Állítólag az MTA külön kutató csoportot állított föl ,hogy megállapítsák mikor volt soha amikor Hoffmann Rózsa valami fatális véletlen folytán nem hazudott.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.19. 10:31:15

@komplikato: Abban kell reménykednünk, hogy nem új könyveket írnak etika-stílusban, hanem a haverok meglévő, de kevésbé népszerű könyveit kell majd használni?
Egyébként nem a Fidesz találta fel a tankönyv-mutyit.

"A Magyar Bálint által 1996. december 16-án meghozott döntés, mely szerint az Sz. Kuncze Magdolna – Kuncze Gábor (SZDSZ) akkori belügyminiszter testvére – neve által fémjelzett, SZDSZ körüli fantomcéget szerepelteti a tankönyvlistán – finoman szólva is jogszabálysértő, tekintve, hogy a cég nem is létezett. Bejegyzése a székesfehérvári bíróságon csak 1997. január 20-án történt meg, Korona Nova néven – olvasható Vilhelm József közleményében."
mno.hu/migr_1834/kozteherviseles-szabad-demokrata-modra-816127

Lencsés István 2013.12.19. 10:50:03

@vantaan: Nem vagyok " Pista bácsi .... " , azaz tanulj meg olvasni . SOHA nem hazudott , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . A rövidítés szint alatti . Ilyen nincs , hogy . : " .... föl .... " .

vantaan 2013.12.19. 14:01:51

@Lencsés István: Kedves István! Ezennel tudatom Önnel, hogy szememben Hoffmann Rózsa elvtársnő, úrhölgy (válassza ki az Önnek megfelelőt!) egy hazug ember aki több kárt okozott a magyar családoknak, embereknek mint a Zemút nyócév!

csak egy néző 2013.12.19. 14:05:49

@vantaan:
Te ismered ezt a Lencse Pityut?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.12.19. 17:00:27

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:
"Persze egy 30 fös osztályban tanuljon minden diák 30 féle könyvböl nem?"

Vadász-vadász te szopni jársz ide?
Amikor te iskolás voltál, az osztályodban mindenki más-más bioszkönyvből tanult?

Melchi Zadok 2013.12.20. 07:06:21

@NYJetsTD: te johiszemuen abbol indulsz ki, hogy akik ezekre szavaznak, hasonloak mint Te. Nem, ezek nem azok, ezek regressziv hipnozisban tamolygo, bio- szavazocedulak es vagy gerinctelen fergek.

Ez ma a fidesz kdnp tamogatoinak legtokeletesebb leirasa.

NYJetsTD 2013.12.20. 09:54:36

@Melchi Zadok: de hát mi mást adhatnék, hiszen nekik már mindenük meg van. Mert Magyarország jobban teljesít... : )

Különben sem voltam soha jóhiszemű, ne vádolj meg ilyen keményen : )

süti beállítások módosítása