Skip to content


       Szűrés lista

Varga Mihály nem tudja miért ilyen drága az Iphone, de biztos nem az adók meg az áfa miatt

Oláh Lajos még decemberben tette fel írásban a Kérdések Kérdését, hogy miért ilyen drága az Iphone Magyarországon. Az Apple blog még októberben tette közzé, hogy Svájcban 999 svájci frank (237 ezer) egy 64 GB-os 5S, nálunk meg 288 900 forint.

A HVG meg arról írt, hogy mivel az Appla kiírja az ár adótartalmát, eszerint Svájcban 74 frank (18 300 forint) az adótartalom, nálunk meg 66 200 forint (adó + Artisjus üreshordozó jogdíj).

Ezek után Varga Mihály írásban azt válaszolta, hogy nem is az adó meg áfa a magasabb ár oka.

iphone1.jpgiphone2.jpg

(forrás: Vámpírpillangó)

1. Az adóterhelés nagyságáról 2013 tavaszán adtak ki jelentést a 2011-es adatok alapján. Eszerint az EU átlag 38,8%, Magyarországon 37% volt (12. hely), de a térségben csak Ausztriában nagyobb ennél (42%), Szlovéniában nagyjából akkora, mint hazánkban (37,2%). A cseh, a lengyel, de különösen a szlovák (28,5%) és a román (28,2%) általános adóterhelés ugyanakkor messze elmarad a magyarokétól.

2. Az összes adóbevételeken belül 2011-re 45,8 százalékra nőtt Magyarországon a közvetett adókból származó bevételek részaránya, ami Bulgária és Románia után a harmadik legnagyobb szám az Európai Unióban.

3. Az áfabevételek 2011-ben elérték a GDP 8,5 százalékát, ami messze túlszárnyalja az 1,4 százalékos uniós átlagot.

4. A fogyasztás átlagos adóterhelése 26,8 százalékkal a negyedik legmagasabb volt az EU-ban 2011-ben.

5. A munka átlagos adóterhelése 38,4 százalék volt 2011-ben, ami a nyolcadik legnagyobb az EU-ban és meghaladja az uniós átlagos értéket (35,8%).

6. A 27 százalékos általános áfakulcs a legmagasabb az Unióban.

Különösen üdvözölendő a miniszter úr zárógondolata, miszerint "az árak kialakításába a piaci verseny szabadság a miatt a Kormány nem avatkozik be, a kedvezmények nyújtásáról a piacon tevékenykedő vállalkozások döntenek."

Ez aztán a fordulat, de így nehéz lesz lesz majd kordában tartani a Rezsit!

Címkék: gazdaság fidesz iphone

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr965727247

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz támogatja a pénzmosást 2014.01.06. 02:14:26

Decemberben mégis kijött a nemzetközi pénzmosási megállapodásainkkal szembemenő Stabilitás Megtakarítási Számla végrehajtási rendelete. Az elgondolás az, hogy akik svájci bankszámlákon parkoltatták eddig a nem teljesen tiszta vagyonukat, most hozzák má...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ungverjaland 2014.01.03. 15:29:48

Hogy is mondta Fónagy János Államtitkár Úr?

Ja, megvan: "Én egyébként a versenyben sem hiszek."

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.03. 15:31:09

Sok mobiltelefonos (és egyéb műszaki cikkes) webáruházban 3 ár van kint:
- EU-s országból hozott (jellemzően szlovák) és ÁFÁs
- Áfa mentes
- magyar Áfás ár

Vannak olyan termékek, amik a szlovák áfával is olcsóbbak, mint az itthoni áfás ár nélkül...

Vörös Szonja, a tetovált lány 2014.01.03. 15:39:57

Nem csak az iphone drágább itthon, hanem szinte minden. Szoftverek, hardverek, egyéb műszaki cikkek, sminkcuccok, ékszerek, ruházat, de még egy spéci hajkefe is: ez itthon kb. 7000 Ft, az Angliában, átszámolva kb. 4000 Ft, és ha postán kérném, akkor is alatta maradna a magyar árnak. Viszont mivel elég sok ismerősöm kinn él, de néha hazalátognak, így ezt is megspórolhatom.
Az egy része az igazságnak, hogy talán nem is az árak magasak, hanem a fizunk alacsony, de sok terméknél tetten érhető, hogy igenis, Magyarországon bizonyos termékek, szolgáltatások jóval drágábbak akár átszámolva, akár viszonyítva.

dr. Aullah 2014.01.03. 15:54:37

REZSICSÖKKENTÉST AZ ÁJFONOKRA IS!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.03. 16:00:33

@dr. Aullah: Lófaszt!
Magyar gyártású Ájfont ide!
Államositani kell a Blackberry gyárat, és a keleti-szél idefúj pár kinait a Foxxontól (vagy mi a tököm), akik betanitják a közmunkásokat a know-howra.

A telefonokat előre telepitett NEMZETI appokkal ingyen el lehet vinni, amennyiben újabb 4 éves hűséget ir alá az illető a Fidesznek, és vállalja, hogy a nemzeti háttérképet nem cseréli le.
Minden telefon mellé jár ingyenes szittya bőrtok, Matolcsy, Varga, Kövér vagy Viktor fej dombornyomással. (oligarcháknak Simicskás)

InversioN 2014.01.03. 16:17:19

@Vörös Szonja, a tetovált lány:
Ezzel a "magasabb ár" jelenséggel foglalkoztunk az egyetemen. A magasabb (nettó) ár jellemzően az aggregált szinten alacsonyabb kereslet miatt alakul ki. Ugyanis a terjesztésnek vannak olyan elemei, amiknek erősen növekvő a mérethozadéka, de nemzeti/nyelvi szinten elszigetelődnek a többi piactól. Mivel Magyarország kis piac, alacsony jövedelemmel (ezért alacsony kereslettel) és a nyelvet is kevesen beszélik, ezért a mérethozadék csak korlátozottan érvényesül.

Gondolok itt az alábbiakra (példák):
-Magyar ügyfélszolgálat és szakszervíz fenntartása (gondolj bele, mennyivel több németül/angolul beszélő állam van).
-Termék lokalizációja (szoftver esetén jelentős lehet a költség).
-Alacsony kereslet miatt a gyártó hivatalos jelenlétének hiánya, a termék extra kereskedőkön kerül az országba, hivatalos támogatás nélkül, amit a kereskedőnek kell helyettesítenie.
-Termék regisztrációja, ellenőriztetése, jogszabályoknak való megfelelés megoldása.
-Marketing.
-Üzlet fenntartása (kisebb kereslet -> magasabb egy termékre vetített költség).
-A fentiektől eltér, de hozzácsaphatjuk ehhez a csomaghoz a hazai barátságtalan környezetet a vállalkozások számára, ami extra költségeket/ kockázatokat hordozhat magában.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.01.03. 16:20:10

@Vörös Szonja, a tetovált lány: Én csak a német piacot ismerem, és részben más áruknak (műsoros CD-k, vasútmodellek) az árviszonyait, de meg tudom erősíteni, amit mondasz.

Ahogy arra van némi utalás az írásban, a termékre rakódó ÁFA csak a jéghegy csúcsa. A másik, hogy valóban a szabad piac diktálja az árakat... csak éppen fordítva. Azaz a csóringer boltosnak is fizetnie kell az üzlet fenntartási költségeit, az alkalmazottait, és persze neki és a családjának is enni kell valamit. A súlyos persze az, hogy a kereskedelmi alkalmazottakat és a kiskereskedőket se nagyon veti fel a pénz. Illetve az is, hogy eme rengeteg adóteher ellenére is rohad a szociális- és egészségügy, az oktatás és a közlekedés. Pedig ezekre kéne költeni, ami befolyt...

2014.01.03. 16:35:01

"Az adóterhelés nagyságáról ... csak Ausztriában nagyobb ennél (42%)"
Rövid példa: egy munkavállaló nettó éves 12000 Euro munkabére Ausztriában egy bécsi munkáltatónak 18513 Eurojába kerül, egy magyar munkáltatónak meg 23541 Eurojába (300-as árfolyamon átszámolva). Ez akárhogy nézem, 27%-al több itthon. Mellé tehetjük a rekorder ÁFÁ-t (20 vs 27%), és máris pofánröhöghetjük a hazudozást az alacsonyabb adókról.

Azt mondjuk nem értem, hogy ennek mi köze az iPhone árához. Habár még nem rendeltem soha az Apple Store-ból, nem tudom, hogy azt itthonról postázzák, vagy külföldről. Azaz - a postáson kívül - találkozik-e egyáltalán magyar kézzel a termék. De hát ekkora hazugság már szinte fel sem tűnik.

InversioN 2014.01.03. 16:49:10

@Pillanatragasztó: Apple esetén az EU-garancia miatt megéri külföldről hozni. Én Macbook-ot vettem, és a tény, hogy megvagyok magyar billentyűzet nélkül is több mint 100 ezret spórolt meg számomra. Természetesen rokon hozta haza, a biztosított futár ugyanis 20 ezerbe fájt volna, postás kezére meg ilyet nem adok.

2014.01.03. 16:55:57

@InversioN: Persze, hogy megéri. Én is német billentyűzettel használom, de nem zavar. Kigurultam a SCS-be - nekem itt a határszélen itt van egy köpésre - aztán ott megvettem jóval olcsóbban.

Pajtás 2014.01.03. 17:14:08

Kassán még a nálunk gyártott LEGO is olcsóbb 10%-al annál a legjobb magyar árnál, amit az árgép dob.

Veetee 2014.01.03. 18:29:35

"az árak kialakításába a piaci verseny szabadság a miatt a Kormány nem avatkozik be"

Hogy is van az a kötelező 10 %-os árrés a dohány esetében?

sheva09 2014.01.03. 19:17:58

politikuska ripacsok, de remélem idővel visszaborul rájuk a sok szar!!! ez igaz bármelyik hataloméhes és embereket leszaró taposó senkiházira!!! hányinger ez a sok mellébeszélés és hülyének nézés...

Vidéki 2014.01.03. 20:29:36

"Az adóterhelés nagyságáról 2013 tavaszán adtak ki jelentést a 2011-es adatok alapján. Eszerint az EU átlag 38,8%, Magyarországon 37% volt (12. hely), de a térségben csak Ausztriában nagyobb ennél (42%), Szlovéniában nagyjából akkora, mint hazánkban (37,2%). "

Tehát nem eget verően magas a magyarországi adóterhelés az EU átlaghoz képest.

Az osztrákok meg tele sírhatják a zsebkendőjüket ha rájönnek tömegesen, hogy nálunk csak 37 % az adóterhelés, míg nálunk csak 42 %.

Ezért erről nem kellene beszélni, mert félni lehet attól, hogy jó szomszédaink az osztrákok bele betegszenek a sárga írigységbe.

Nagyon tapintatlan Vastagbőr, hogy ezeket a tényadatokat nyilvánosan terjeszti.

Nem szép dolog, sőt csúnya dolog, rossz dolog, hogy ezzel Vastagbőr veszélyezteti jóságos osztrák szomszédaink egészségét azáltal, hogy a sárga írigység néven diagnosztizált betegséget váltja ki belőlük.

Vidéki 2014.01.03. 20:33:35

helyesbítek: Náluk ( az osztrákoknál) 42 %:

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.03. 20:35:31

@Vidéki:
Jé, Te még élsz? (a francba...)

Már azt hittem, hogy a nyalonc elnyerte méltó büntetését, és feljebb léptél a ranglétrán a sima bérkommentelésből. De úgy látszik csak kivetted az évközben felgyűlt csúszókat :/

Vidéki 2014.01.03. 20:43:06

@Kőmíves Kelemen:

Ha a kommunizmus megvalósult volna, úgy ahogyan ígérték, akkor mindenki annyit dolgozott volna, mint amennyit kedve tartott volna, és mindenki szükségletei szerint fogyasztott volna.

Tehát mindenki mindenhez, így az iPhone 58 hoz is ingyen hozzáférhetett volna és akkor Dr Oláh Lajos képviselő elvtársnak sem kellett volna fárasztania magát az iPhone 58 árával kapcsolatos interpellációval.

Achmed, a hitetlen 2014.01.03. 21:21:00

@Vidéki: a kommunizmust éppen most valósítják meg védenceid, csak azért nem veszed észre, mert nem látsz ki orbán valagából. Ha azonban kihúznád egy kicsit a fejed, és utánaolvasnál a dicsőséges tanácsköztársaság 133 napjának, azt látnád, hogy orbánék egészen pontosan másolják Kun Béláék tevékenységét. Innentől aztán lehet vitázni azon, hogy ki az elvtárs meg a kommunista. Lehet, de felesleges.
És talán azt is észrevennéd, hogy milyen kibaszott szarszagot árasztasz magad körül.

Achmed, a hitetlen 2014.01.03. 21:23:45

"az árak kialakításába a piaci verseny szabadság a miatt a Kormány nem avatkozik be" - bassza meg, ekkora egy hányadék hazugságot!

Lobster1978 2014.01.04. 04:44:02

LOLVidéki...
"az iPhone 58 hoz"
Az, közvetlen az iPhone 57 után következik a sorban :D

Bee-zony 2014.01.04. 04:51:47

@Vidéki: Iphone 58 még nincs, még csak az 5S-nél tartanak.
Bányászoknál a szilikózis, narancsdrodikoknál az elbutulás a munkaköri ártalom – és a buta narancsdroidok az idők során még butábbak lesznek. Ebbe is, abba is tönkre lehet menni, és az utóbbi ráadásul fertőző, és aki elkapja, az is tönkremegy. Már a szánalmas szintnél tartasz, ne vergődj tovább, inkább kérd a rokkantnyugdíjazásodat, mint a rezsiharc és egyéb baromságok első áldozata.

Secnir 2014.01.04. 07:49:21

tegnap erre ezt írtam a mandin:

" Az árak kialakításába a piaci verseny szabadsága miatt a Kormány nem avatkozik be, a kedvezmények nyújtásáról a piacon tevékenykedő vállalkozások döntenek. "

ezért lett egyenáras az online kasszák mobilnetje...
ezért lett egyenáras a rezsi...

nem is kötött bele a törzsközönség :D

Secnir 2014.01.04. 07:57:15

@Vidéki:
"Ha a kommunizmus megvalósult volna, úgy ahogyan ígérték, akkor mindenki annyit dolgozott volna, mint amennyit kedve tartott volna, és mindenki szükségletei szerint fogyasztott volna."

drága öregem, ez kibaszottul nem a kommunizmus, tessék visszamenni szépen 1959-be, amikor kompol órán tanították ezt, mert nem figyeltél rendesen.

a kormány embere 2014.01.04. 08:04:39

@Vidéki:
Sajnálom anyádat! Szegény,gyereket várt,de csak te jöttél.

Artech 2014.01.04. 08:48:23

@InversioN: "A magasabb (nettó) ár jellemzően az aggregált szinten alacsonyabb kereslet miatt alakul ki." Igen, ez a magyar közgazdászok elve. Az 1990-e taxisblokád után, az állampolgárok kevesebb üzemanyagot vásároltak, hogy jobb belátásra bírják a kormányt, csökkentésre. Erre mit tett a kormány? Nem azt az elvet követte, hogy csökkentsük az árat, s többet vesznek majd belőle, hanem emelték az árat, hogy az eltervezett bevétel meglegyen...
Szerintem, spontán, ez áll fent itt is. vagy említhetném a 2008-ban elinduló amerikai világválságot is. Akkor több tízezer autó rohadt szét a kikötőkben, mert az amerikai úgy gondolkozott, ha nincs profit, akkor ne keressünk más vevőt önköltségi áron sem. Ez tényleg jó taktika. S elindult az amerikai extra munkanélküliség.

pedoatya 2014.01.04. 08:59:36

"Az Apple blog még októberben tette közzé, hogy Svájcban 999 svájci frank (237 ezer) egy 64 GB-os 5S, nálunk meg 288 900 forint."

No de,hol vannak a svájci bérek,a magyar bérekhez ???:((

Csak Norris 2014.01.04. 09:48:15

Ki nem szarja le? Most jó világ van magyarországon vagy szar?
Annyira szar nem lehet ha Apple termékekért nyafognak az emberek.
Közben meg viszi a bank a házat vagy mi?
Egyébként meg bárkinek van joga Svájcba utazni nyaralni vagy telelni és mindjárt ott meg is veheti a faroknövelőjét, ha már ez a legnagyobb gondja.
Ja, hogy a svájci siélés mán nem óccsó?

Csak Norris 2014.01.04. 09:55:57

@Artech: "A magasabb (nettó) ár jellemzően az aggregált szinten alacsonyabb kereslet miatt alakul ki."

Még az IBM-nél saját fülemmel hallottam, hogy egy igen "okos" ember kifejtette egy trainingen, hogy magyaroknál azért ekkora a bér, mert nincs igény a magasabbra. Magyarázatként pedig azt hozta fel, hogy a cég a dolgozóinak adott karácsonyra céges logóval ellátott kínai gagyi benyomást keltő karórákat, amit aztán azok a "suttyó" dolgozók elajándékozgattak, vagy épp kidobtak. Erre levonta a következtetést, hogy a 48000-es bér elég(2002-ben), és nincs igény a plusszra ezért dobálták ki...

Vidéki 2014.01.04. 10:03:00

@Secnir:

59-ben még csak építettük a szocializmust, jóval később is, még a Nagy Szovjetunióban, mely jóval előttünk járt, is csak a létező szocializmus valósult meg, és éppen kezdtek felkészülni a továbblépésre amikor az imperialisták ármánykodása romba döntötte a már-már megvalósulni látszó ábrándokat.

Jobban kellett volna figyelned a Foxi-Maxin, akkor most nem kevernéd össze a szezont a fazonnal.

Tapogatott Kukorica 2014.01.04. 10:10:16

@Kőmíves Kelemen: Ez jo volt igy reggeli teazgatas kozben. :D

Vidéki 2014.01.04. 10:17:54

@Desmond77:

Engem is gondolkodóba ejtett, ami téged:

" Most jó világ van magyarországon vagy szar?
Annyira szar nem lehet ha Apple termékekért nyafognak az emberek."

Egy együttes ezt a szöveget énekelte egykor:

"Zúg a Volga! Zúg a Volga!

Hadd zúgjon csak! Az a dolga!"

A ballib sajtó is csak teszi a dolgát, teljesíti a generalisszimusz, Ron Werber parancsait.

A nagyrészt külföldiek tulajdonában lévő, balliberális, úgynevezett "szabad sajtóban" ezért a valóságot úgy próbálják merész és sötét ecsetvonásokkal lefesteni, hogy a magyar gazdaság, mióta nem a ballibek kormányoznak, dögrováson van és karnyújtásnyi közelségben van az összeomlás.

Mióta nem a ballibek kormányoznak állítólag olyan szegények vagyunk, mint a templom egere!

Tapogatott Kukorica 2014.01.04. 10:18:52

@Vidéki: Ha az osztrakok ugyanannyit keresnenek, mint a magyarok, akkor tenyleg menne a siras. Azonban egy jobban mukodo orszagban, jobb keresetekkel szerintem annyira azert nem buslakodnak azon a par szazalekon.

csak egy néző 2014.01.04. 10:28:44

@Vidéki:
Gratula baromarcú!
Sikerült megérteni, hogy miröl is szólt a cikk. Kiskancsó, valahogy elfelejtettél elmúlt 8 évezni, "gyúrsánybajnailibsibolsizsidózni", kezdesz puhulni, cserépedény.
Tuti, hogy neked gyökér volt a jeled az oviban is.

Liba Tóni 2014.01.04. 10:29:07

Erre van ideje a politikusoknak. Arra nincs, hogy a saját magas költségtérítéseiket pedzegessék... Akinek van pénze, az megveszi az iPhone-t, akinek nincs, az meg vesz helyette mást. Túlárazott, persze. Mert az ember nemcsak telefont, de "érzést" is vesz. Aztán magának sem meri bevallani, hogy ebből a pénzből egy olyan élményutazást is összehozhatott volna, ami egy életre és nem két év hitelrészletre szól a telefonszolgáltatónál.

Ma már nem nagy szám, ha valakinek a kezében egy iPhone van. Csak itthon gondolják még sokan státuszszimbólumnak. A japánok például negyedévente cserélgetik a telefonjaikat.

Vidéki 2014.01.04. 10:29:49

@Bee-zony:

Írod: "Iphone 58 még nincs, még csak az 5S-nél tartanak."

Helyettesítsed be az 58 helyébe 5S-t és annak fényében értelmezd mondanivalómat!

De te ezt nem teszed, hanem azt teszed, amire tanítottak: egyből személyeskedni kezdesz.

Nálad az érvek hiányát személyeskedés pótolja!

VT Man 2014.01.04. 10:48:26

@Veetee:
"Hogy is van az a kötelező 10 %-os árrés a dohány esetében? '"

Az iPhone nem dohány, de azért köszönjük az értékes hozzászólást.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2014.01.04. 11:04:11

Ez a Vidéki, ha Koreában élne, ott Kim Dzsong Ul dicső tetteit magyarázná... ja, hogy ott nincs net ... bocs!

Csak Norris 2014.01.04. 11:23:22

@Liba Tóni: "Ma már nem nagy szám, ha valakinek a kezében egy iPhone van. Csak itthon gondolják még sokan státuszszimbólumnak."

Ahogy tüllszoknyát vagy rózsaszín izompólót sem veszek úgy iphone-t sem. :)
Mellesleg ezek a szuper okos szarok 1-2 naponta töltőt igényelnek. A leggagyibb nokia vagy sony pedig több mint 1 hetet megy egy töltéssel.
Kinek mi fontos, a státusz szimbólum vagy a kényelem.

gyárvárosi 2014.01.04. 11:33:37

Nemrég egy Németországba férjhez ment iskolatársam és a német férje, miután nyugdíjasok lettek, úgymond "hazaköltöztek". Mert a német férjnek is tetszik Magyarország. (meg a német nyugdíjuk is többet ér)
Aztán beszélgetés közben Johann csodálkozva kérdezte, hogyan lehet az, hogy itt az élelmiszerek többsége, az iparcikkek szinte teljes köre, a szolgáltatások nagyobb része drágább mint odahaza Németországban?
Akkor miért pont az iPhone lógna ki ebből a sorból?
Német alapossággal, felírta az otthoni árakat, mivel most rendezkednek be, és összehasonlította az itteniekkel.Banki szolgáltatástól, telefonköltségig, a TV, a mosógép, a hűtő, a porszívó, a bútor, minden, ugyanabból a márkából, ott kevesebbe kerül! De legalább többet keresnek, viszont mint tudjuk mi jobban teljesítünk!

Csak Norris 2014.01.04. 12:30:59

@gyárvárosi: Teljesíteni jobban teljesítünk. Ez nem kérdés. Csak szart sem kapunk érte.:)
(A zemberekre gondoltam természetesen)

2014.01.04. 12:35:32

az ájfón azért drága mert nálunk gazdag sznobok veszik és ezért az ember nagyobb hasznot tesz rá

Bee-zony 2014.01.04. 12:45:57

@Vidéki: Állandóan csúsztatsz.
Mit kellene azon (többet) érvelni, hogy még csak 5S van?

A te esetedben muszáj személyeskedni, mert még ha te nem is észleled, kívülről látszik a szellemi leépülésed.
Remélem, a Fidesz a saját halottjának fogja tekinteni a pártkatonáját, aki az utolsó agysejtjét is a Pártra áldozza. De úgy látszik, hiába remélem, mert előléptetés sincs nálatok; pedig jó lenne, ha dirigáló főmuftiként már csak a belső pártot fárasztanád. De csak ezt kapják a Bandi lovak a Fideszben, egy kevés tápot, hogy éppen éhen ne haljanak – és végül szociális temetés keretében eláshatják saját magukat.
vastagbor.blog.hu/2013/05/24/komoly_ara_van_az_ingyentemetesnek

Itt le van írva a sorsod:
mek.oszk.hu/00600/00620/00620.htm

Vegyél inkább magadnak egy darab földet, és termessz paradicsomot, paprikát; a naranccsal, citrommal ne próbálkozz; és így mindenki jobban jár. Persze jól nézd meg, hogy hol veszel földet, mert már akkora rend van, hogy nem csak ellopják a terményt, hanem akár meg is ölnek némelyek; ha felbosszantod a szomszédokat a hülyeségeiddel, akkor meg pláne, úgyhogy fideszes szomszédokat keress, megérdemlitek egymást.
index.hu/tudomany/egeszseg/2013/10/30/a_kerteszkedes_a_hosszu_elet_titka/

Ha érted, jó, ha nem érted, akkor meg mindegy; én már nem foglalkozok veled; a továbbiakban a háziorvosod, gyógyszerészed viselje a gondod; mert már orvosi eset vagy.
Nem kell megköszönnöd.

f.m.j. 2014.01.04. 12:46:50

hát nem tudom, én azért azt is megkérdezném, hogy nincs nagyobb problémánk, mint az ájfon5 ára?
értem én, hogy nyilván mutat valamit, sok okos következtetést le lehet vonni, -itt minden szar, drágább, (és ez így is van, és minden országházi köcsög menjen a francba) ...
de mikor és hogy lesz ennek vége? mi a szart tudunk csinálni? és ebben az a legkiábrándítóbb, hogy semmit
ennyi marad, hogy kesergünk, hogy nem tudunk ájfont venni
nagy fájdalom :)

Frőczy Sanyi 2014.01.04. 12:47:35

iPhone 5S 64GB
Svájc: 237000 HUF (218700 HUF + 18300 HUF ÁFA ~ 8% adóterhelés)
Magyarország: 288900 HUF ( 222700 HUF + 66200 ÁFA & ÜHD ~ 30% adóterhelés)
Jó, csinálok mégegyet, mert a 8%-os svájci ÁFA európai viszonylatban is nagyon alacsony:
UK: 255900 HUF (212950 HUF + 42950 HUF ÁFA ~ 20% adóterhelés)
Ha közelebbről megnézzük, az @InversioN által megemlített tényezők 4000 Ft eltérést jelentenek a svájci és a magyar nettó ár tekintetében, 10000 Ft-ot a brit és a magyar nettó ár között. Ami igazából nagyon megdobja, az mégiscsak az ÁFA és az artistamaffia tevékenykedése.

gastrogertekelo 2014.01.04. 12:56:46

Bazmeg ez valami vicc? Hírcsárda? Oláh Lajos a karácsonyi ajándékvásárláskor észrevette, hogy kölöknek szánt iPhone itthon drágább mint Svájcban? Hát, ha nagykabátot vett volna, és észreveszi, hogy Bécsben olcsóbb? Vagy a szalámi? Azt is megírja? Megírja beadvány, iktatva, Miniszter, 160-200 szó, ráfordított idő kb össz. 6 óra képviselői, miniszteri, titkárnői, átlagkeresettel, költségekkel kb 120e Ft. ez a gányolás, meg általános copypaste közgazdaságtan.
Holnap meg ha talál olcsóbb kakasnyalókát tescóban mint a szlovák bucsúban, arról lesz levelezés? Kenyér, tej, cukor, liszt, felvágott stb. még oké lenne, de iPhone 5S? Miért drágább? Talán baszki kevesebbet ad el magyar menüvel a cég, mint némettel, oszt az is költség.
Holnap meg anyu Gucci táskája lesz a beadvány, vagy a képvisleő úr Rolex órája, hogy miért olcsóbb Kínában? De kibaszottul ráérnek.
Ezért fizet a magyar, hogy beadvány szülessék, hogy miért drágább, meg "született-e ebben a témában vizsgálat"...
Hogyne, még állítsunk fel Parlamenti vizsgálóbizottságot, hogy miért 288e és miért nem 237e?
Meg arra is, hogy tavaly (dec vége) a Lidliben 190 Ft volt a lencse, a CBA-ban meg 320. De ma meg már csak 240. "Mit kellene tenni, hogy ez ne így legyen?" - Közgazdaságtant olvasgatni, mit?
Hát ezt diplomamunkának is visszadobnák, hogy "Az iPhone 5S Magyarországi árképzésének alakulása", hogy ugyanmár, ez alap. ..
De tényleg ez most komoly, vagy be lettem szivatva, mert ezt nem hiszem el.

sasmadar77 2014.01.04. 13:12:37

Egy kis kiegészítés.
Majdnem Mo-on a legalacsonyabb az iPhone nettó ára, ennél már csak Angliában kevesebb.
appleblog.blog.hu/2014/01/04/a_miniszter_rosszul_tudja_miert_magyarorszagon_a_legdragabb_az_iphone_5s

J.László 2014.01.04. 13:15:22

288 900 forint? Ki az a félnótás, aki akár ennek a is felét kifizeti egy telefonért?

exkalibur 2014.01.04. 13:19:27

@gastrogertekelo: ha elolvastad volna a cikket, meglenne a válasz a kérdésedre. Ugyanis nem az apple adja drágábban a készüléket itthon mint külföldön. Ellenkezőleg. A nettó ár itthon a legalacsonyabb. A rárakódó egyéb terhek miatt lesz mégis a legdrágább. A képviselői kérdés pedig bár konkrétan az iphone 5s készülékre irányult, valójában magára a jelenségre kívánt rámutatni.

Secnir 2014.01.04. 13:22:06

@J.László:
hát ez meg a másik fele. én kínából rendeltem egy csúcsmobilt, na az 200$ volt. és olyan dolgokat tud, amilyeneket a többi (és az i-betűvel kezdődőek) sosem fognak tudni: két sim-et kezel egyszerre, pölö.

KopaszMercis 2014.01.04. 13:22:54

Szerintem jó lenne ha Varga Mihály megtanulna először magyarul… pl mondjuk kezdjük azzal, hogy ne "Nák"-oljon… ha már megy az, akkor jöhet a szobatisztaság, és hogy a saját seggét ki tudja törölni. Igazi sudribudri vidéki bunkó cigány. Ki a faszom veszi a fáradtságot, hogy hozzászóljon?

exkalibur 2014.01.04. 13:23:59

@J.László: látom lejött az írás lényege. De ha gondolod a az iphone 5s-t helyettesítsd be porszívóra, mosógépre, elektromos kapára. A végeredmény ugyan az lesz. Itthon drágább mint bárhol másutt Európában.

gastrogertekelo 2014.01.04. 13:48:56

@exkalibur: értem én, de melyik cég az amelyik nem differenciálja országonként a termékek árait (kereslet-kínálat, egyéb költségek) ? Itt ráadásul bruttó árról volt szó, ami valóban egybevág érveddel, hogy a jelenségre kívánt rámutatni.

Nekem csak az vicces/ felháborító/ nevetséges / felesleges az egészben, hogy egy parlamenti képviselőként, azaz választópolgárai delegáltjaként egy iPhonal példálózik, ami azért nem egy napi fogyasztási cikk (ruházat, könyv, ingatlan, hitel, rezsi stb.) hanem luxus/ presztízstermék.
Ha elolvastad volna a kommentemet ez is benne volt: "Kenyér, tej, cukor, liszt, felvágott stb. még oké lenne, de iPhone 5S?".

A jelenségre rámutatás, meg ennek a blognak a témája lehet, de nem hinném, hogy helye lenne a Magyar Köztársaság Parlamentjében az Országgyúlés Elnökének címzett levélben, (ill. Varga Mihály Miniszternek) egy kiragadott - presztízs- termék alapján az adótartalom túlzott mértékére mutogatni.

Ne mutogasson jelenségekre egy kiragadott (rossz) példa alapján, hanem írja/ mondja el a véleményét,támassza alá adatokkal, statisztával, adjon beadványt, stb. De ez ilyen kérdezősködés, hogy miért drágább az iPhone... Hááát.

_most_ 2014.01.04. 13:59:01

ez az eset hasonló ahhoz, mint amikor bevezették a tranzakció adót és utána nem értették miért növekedtek a banki tranzakciók díjai, ezek tényleg ennyire hülyének nézik az embereket? :D

Vidéki 2014.01.04. 14:01:27

@gastrogertekelo:

Remekül megvilágítottad:

"Holnap meg anyu Gucci táskája lesz a beadvány, vagy a képviselő úr Rolex órája, hogy miért olcsóbb Kínában? "

A képviselő elvtárs ilyenfajta beadványaival bebizonyíthatja, hogy nem henyél, hanem képviselői jövedelme minden forintjáért keményen megdolgozik.

Beadványai után mindenki előtt állíthatja, hogy Ő is orcája verítékével eszi az Ő kenyerét!

CM2131 2014.01.04. 14:11:18

Akkor most szeretném látni a vastagbőr kimutatását arról, hogy:
1. 25%-os ÁFA-val nálink lenne legolcsóbb az Iphone
2. Az egykulcsos ÁFA megszüntetése esetén hanyadikak lennénk az EU-ban a munkát terhelő adók tekintetében.

köszi

A biztos utas 2014.01.04. 14:26:12

@Desmond77: na igen :)
Én is elhűlve olvasom, hogy egyik kommentelőnek se a kenyér meg a tej, meg a zöldségek, liszt, cukor ára zavaró, hanem az új ájfón kereskedelmi ára.
Hát ez mi, ha nem mesteri szinten csinált trollság? :D

porthosz 2014.01.04. 14:44:06

@A biztos utas: Én meg elhülve látom hogy nektek nem az a fontos hogy magyarországon a legnagyobb az állami elvonás hanem hogy miért pont iphone. Nem tökmindegy?

A cukornál meg beszélhetnénk az 1000 milliárdos lopásról is amit a NAV két azaz kettő nap alatt kivizsgált és mindent rendben talált. Az index meg vett egy kiló cukrot és kiderült hogy van a történetben 3 fiktiv cég amiket olyan emberek tulajdonolnak akik korábban már több az adóhivatal által felszámolt céget tulajdonoltak és adót csaltak meg egy Seychelle-szigeteki cég ahol megforgatják a pénzt....
És ők nem nyomozóiroda csak a publikus adatokból dolgoztak. Erről ennyit...

_most_ 2014.01.04. 14:49:00

@A biztos utas: nem értem egyesek miért képtelenek felfogni, hogy a történeteben egyáltalán nem az iphone a lényeg, hanem, hogy adott egy termék, aminek az ára jó összehasonlítható az országok között és ez a termék a rezsicsökkentés kormányának köszönhetően nálunk a legdrágább.

freesleep 2014.01.04. 14:58:41

@A biztos utas: csináljatok egy összevetést erről, írjatok egy cikket róla, ennél a posztnál meg fogadjátok el, hogy az ájfonról szól...

Zedder 2014.01.04. 15:00:58

@A biztos utas: menthetetlenek vagytok... Most vagy az van, hogy megint kivezényelték a fidesz agitpropot védeni a védhetetlent, vagy tényleg ennyire nulla, gyenge, fos, zéró az átlag magyar internetező (!) user értelmi képessége.

Konzervatív0 2014.01.04. 15:02:24

Hát, ez katasztrófa. az ájfon drága... mondjuk valamit nem értek:

"Eszerint az EU átlag 38,8%, Magyarországon 37% volt (12. hely), de a térségben csak Ausztriában nagyobb ennél (42%), Szlovéniában nagyjából akkora, mint hazánkban (37,2%)."
Magyarul EU átlagban drágábbnak kell lennie az ájfonnak ha az adót tesszük a drágaság okának (ausztriában pedig jelentősen drágábbnak).
Jól értelmezem?
Ha ez pedig így van akkor van tényleg az a fránya Svájc van ahol mondjuk az életszinvonal a miénk sokszorosa, a fizetésekről nem is beszélve, és olyan ájfont amit itt a gazdag apuka vesz meg a hülyegyerekének ott a szegényebb gyerekek kapnak a homokózóba kutyaszart lapátolni tömegével.

Elmondom miért ilyen drága itt az ájfon: mert a kereskedőink keveset tudnak belőle eladni, mivel relative kisebb a vásárlói köre, és mert a kereskedőink akkora árréssel dolgoznak hogy a pofa leszakad, és természetesen az árrés is áfa köteles. Ennyi. (már ha igaz hogy az EU átlagon vagy az alatt van az adóterhelésünk)

Egyébként ennél gagyibb próbálkozással már rég találkoztam.
Kérjen valaki tájékoztatást az adóterhelésről, az áfaszintekről stb. de úgy számonkérni bármit is hogy néhány változótól eltekintünk (kereskedi árrések, stb.) az (ál)kérdezőt minősiti.

♔batyu♔ 2014.01.04. 15:02:36

Nagyon egyszerű. Mert ennyiért is megveszik és ugyan miért kellene erre állami támogatás. A többi rizsa. Jellemző, ballibsik meg vannak arról győződve, hogy Gurcsány 27%-os áfája "ócsította" a terméket, Orbán 27%-os áfája drágítja.

Egyébként nem kell a duma, hogy nagy a csóóság, ha így lenne, akkor a cukor és tej ára érdekelne benneteket, nem az Iphone-é. Ballibsik, be lehet vallani, jobban éltek:)

bkkzol 2014.01.04. 15:03:25

A szívem hasad meg! Valóban drága a szutykos mobil?! Drág a BMW és a brill gyűrű is. Akinek nincs rá péze ne vegye meg. Várom az első halálhíreket akiet ez vitt el. Legyen minimum 200 ft / percperc és nem minden munkanélküli analfabéta mobilozik órákat.

gergo1000/2 2014.01.04. 15:06:38

varga mihály rossz választ adott.
helyes válasz:
"Erről szól a Fidesz adóátrendezése. Alacsonyabb jövedelemadó, magasabb fogyasztási adó. Amit megsporólt a kedves dk-s képviselő a kevesebb jövedelemadóval, azt most befizetheti más adó formájában, ha Magyarországon érvényesíthető garanciát szeretne."
szerintem ez így van jól. én legalább költhetem hasznosabb dolgokra a megmaradt pénzemet, mint iphone-ra

Zedder 2014.01.04. 15:09:39

@Konzervatív0: "Elmondom miért ilyen drága itt az ájfon: mert a kereskedőink keveset tudnak belőle eladni, mivel relative kisebb a vásárlói köre, és mert a kereskedőink akkora árréssel dolgoznak hogy a pofa leszakad"

Na még egy okostojás, tényleg funkcionális analfabéták vagytok. Milyen legdrágább? Magyarországon a NETTÓ árat tekintve majdnemhogy a legolcsób az iphone, csak hát azok a fránya adók!!!

appleblog.blog.hu/2014/01/04/a_miniszter_rosszul_tudja_miert_magyarorszagon_a_legdragabb_az_iphone_5s

porthosz 2014.01.04. 15:15:52

@Zedder: Hagyjad ezek fizetett kommentelők

_most_ 2014.01.04. 15:17:45

@Konzervatív0: ne, a fidesztrollok tényleg ennyire ostobák, az apple oldalán le van írva, hogy kizárólag az adók miatt drágább nálunk az iphone.

Konzervatív0 2014.01.04. 15:19:51

@Zedder: Akkor nem stimmel a bejegyzés azon része hogy az EU átlag alatt van az adóterhelésünk, és az sem hogy itt a legdrágábba az iphone. Valaki nem mond igazat.

♔batyu♔ 2014.01.04. 15:36:32

@_most_: Ez van te ostoba, amikor a kedvenceid 8 év alatt 30%-al növelik az államadósságot, ezt megfejelik egy jókora IMF hitellel. Reklamálj Bajnaiéknál, Orbán nem FELVETTE, hanem VISSZAFIZETI, ha érted a kettő közötti különbséget.

Amúgy nem csak a hús adóját lehetne csökkenteni, hanem az Iphone-ét is.

Sterbinszky Tivald 2014.01.04. 15:40:33

@InversioN: appleblog.blog.hu/2014/01/04/a_miniszter_rosszul_tudja_miert_magyarorszagon_a_legdragabb_az_iphone_5s
itt van 2 grafikon melyek szerint a netto ar igencsak versenykepes, viszont a brutto annal kevesbe!

martineden 2014.01.04. 15:41:34

@Kőmíves Kelemen: @Vidéki:
Jé, Te még élsz? (a francba...).....Jol sejtetted,eloleptettek,de ellenorzeskor kiderult,meg nem eleg szaros a nyelve.Most ujra itt van

csak egy néző 2014.01.04. 15:45:12

@♔batyu♔:
Idióta batyu
Ugye ezt is a gazdád fogja visszafizetni?
"Júliusban 291 milliárd forinttal, bő egy milliárd euróval a hónap végére 4 543 milliárd forintra, új csúcsra nőtt a külföldi kézben lévő forint állampapír-állomány."

McKinney 2014.01.04. 15:46:05

egy sor fidesz egy sor tűz

midnight coder 2014.01.04. 15:57:41

@csak egy néző: És ennek persze semmi köze ahhoz, amit a vörösnácik műveltek az előző két ciklus alatt...

csak egy néző 2014.01.04. 16:02:02

@midnight coder:
Persze, hogy nem az Orbán adóssága az jó adósság. Barom.

midnight coder 2014.01.04. 16:02:05

@_most_: Az Apple a világon mindenhol kurva drága, kivéve az USA-ban ahol a mobilszolgáltatók ócsítva adják a népnek. Amúgy mindenhol a világon visszaszorulóban is van a droidhoz képest. Remélhetőleg előbb-utóbb ki is pusztulnak ugyanúgy ahogy a blackberry.

midnight coder 2014.01.04. 16:05:30

@csak egy néző: Minden adósság rossz adósság okoska, csak ha én építek az udvarodra egy szökőkutat 30 millióért, és ezt szépen rád terhelem, és ettől havonta ki kell csengetned a banknak plusz 300 ezer forintot, akkor picit nehezebben gazdálkodsz, mint ha nem csinálok ilyet veled. Pláne, ha előzőleg is hitelből fizetted vissza a házad törlesztő részleteit.

csak egy néző 2014.01.04. 16:17:01

@midnight coder:
Húú nagytudású zsenikém. Csak nem te ia kuszaszemű barom tanácsadója vagy? Ekkora tudás, hogy fér a buksidba és a pártod parlagon, hogy a bérkommentelésből kell megélned?

midnight coder 2014.01.04. 16:23:01

@csak egy néző: A bérkommentelő te vagy. Bár ahogy a vörösnácik mostanság állnak, szerintem csak bögrében tudnak fizetni neked. Szar lehet ilyen hidegben bögrét árulni a lengyelpiacon, de előre a Pártért! Gyűjtsd a bögrét, ne siránkozz!

Szociknak vége 2014.01.04. 16:25:14

1. A magas adó miatt drága az ÁjFon.

2. A kutyát nem érdekli az ÁjFon ára.

3. Akkor meg má legyen kicsi SZJA inkább.

csak egy néző 2014.01.04. 16:43:16

@midnight coder:
Csak nem mondod, hogy te ingyen vagy ilyen barom???

pincze 2014.01.04. 16:56:05

Nálunk a legmagasabb az ÁFA és a kereskedők árrése . Lassan vadászni kell az olyan terméket , ami nálunk olcsóbb , de a legrosszabb , hogy az alapvető élelmiszerek is német árakon vannak .
A tesconak és társainak azért komoly nyerességet sikerű összehozni , közben az iphone kereskedők is meg tudják zsírozni a kenyeret . De ennyi pénzt soha nem adnék egy telefonért .

Szociknak vége 2014.01.04. 17:01:01

@pincze: iváncsi vk te miért nem vagy kereskedő

Szakura 2014.01.04. 17:06:23

@midnight coder: Amerikában megveszed, AZTÁN választasz hozzá szolgáltatót. De a forgalmi adó 6 kemény százalék rajta (élelmiszer: 3). Nem olyan mohó az állam.

midnight coder 2014.01.04. 17:06:31

@csak egy néző: Nagyon egyszerű a képlet: vagy a FIDESZ, vagy az MSZP. Márpedig az MSZP-nél nincs rosszabb alternatíva. Nézd meg hol tartott az ország 2002-ben (a szocik szerint is) és mi lett ebből 2010-re. 2002-ben mindenki a csóró szlovákokon röhögött, 2010-re nekik lett eurójuk, nekünk céldátumunk sem, úgy hogy 2002-ben Megyó még 2006-os magyar euróról gagyarászott.

Ráadásul, az amit az ellenzékben produkáltak 2010 óta a szánalmasnál is szánalmasabb. Mindenkinek az az elemi érdeke, hogy még egyszer ne kerüljenek hatalomra - kivéve persze akik főállású MSZP-sek vagy a holdudvar tagjai.

Szociknak vége 2014.01.04. 17:19:08

@Szakura: Vakbélmütét meg 55000 dollár. De ilyenkor nagyon kéne az olcsóÁjFon a prolinak, vakbelet is operálna vele.

♔batyu♔ 2014.01.04. 17:30:08

@csak egy néző: Nem, ezt te fogod. Hú b+, ilyen figyelmes voltál te 2006-ban is? Kellett volna, de te a többi idióta meg tudta magának magyarázni.

Mégis mit vártál, az adósság sajnos pénzbe kerül, 83% az állam adósság, talán Gyurcsányéknál reklamálj.

midnight coder 2014.01.04. 17:33:21

@Brúsz Pringstein: Na ja. Csak ott kb. 22 millió forint átszámolva az egy éves fizu. És ebből már fenn lehet tartani olyan biztosítást amivel annyira nem gond az ilyesmi.

Szociknak vége 2014.01.04. 17:35:27

@midnight coder: Az már nem rossz fizu. Az éves átlag nincs annyi mint a vakbélmütét, az államok 2/3ában.

monddazigazatmar 2014.01.04. 18:01:09

Most mi a rugózás tárgya? Itt 27% az áfa, máshol meg kicsit kisebb, 15-25% ig az uniós országokban.
Ennyivel drágább itt valami az áfa miatt. Egy szerzőijogi hülyeség van még ami rájön, talán 1-2 rongy. Ennyi. (Hogy milyen nyekergés lenne a nagy magyar művészektől ha ezt elvennék...)

Viszont vannak ettől független tényezők amik drágítják a nettó árat, mint pl. a magyar ügyfélszolgálatot nem lehet kihelyezni indiába, míg az angolt simán, és azok ott fillérekért dolgoznak.
A magyar leírást, fordítást megcsináltatni is pénz. Amit egy kisebb piacon kell behozni.

csak egy néző 2014.01.04. 18:30:23

@midnight coder:
"Az Orbán-kormány idején (1998–2002) az euró átvételének reális időpontját 2007-re tették a szakemberek.Ezt a Medgyessy-kormány tolta ki először 2008-ra, majd 2010-re. - See more at: www2.magyarhirlap.hu/gazdasag/magyarorszagi_euroneurozis.html#sthash.T7YausBo.dpuf

csak egy néző 2014.01.04. 18:33:35

"Az Orbán-kormány számolatlanul adta a pénzt a lakástámogatásokra, a túlságosan liberális szabályozás miatt a legtehetősebbek akár több lakást is vásárolhattak, úgy, hogy a kölcsönök törlesztésének a felét az állam állta és állja a mai napig is."
Ugye ez is rendben van?

jet set 2014.01.04. 19:08:23

Nem csak az adó számít. A csóróbb országokban a műszaki cikkek drágábbak. Bulgáriában, Ukrajnában még a magyar áraknál is jóval magasabbak.

monddazigazatmar 2014.01.04. 19:10:24

@csak egy néző: Mesélj már erről a számolatlan támogatásokról, légyszi

Kekszemu 2014.01.04. 19:13:37

@csak egy néző:

Pontosabbm kamattámogatást adott és CSAK ÚJ LAKÁSRA!
Ami ugye pörgette az építőipart. Ami munkát és jövedelmet adott rengeteg embernek. Ami alapján nőt a fogyasztás és a kereskedők bevétele. Ami növelte a termelők jövedelmét. Ami növelte a kereskedők megtakarítását. Ami növelte a banki betéteket és a kihelyezhető pénzmennyiségeta ami növelte a hitelfeltétel lehetőséget pl. lakásépítésre. Ami növelte az építőipar teljesítményét és a foglalkoztatást és így tovább egy így tovább. A gazdasági növekedés

csak egy néző 2014.01.04. 19:27:38

@monddazigazatmar:
Komám, nehogy már helyetted googlizzam ki.

monddazigazatmar 2014.01.04. 19:35:27

@csak egy néző: De guglizd ki, jó? Mesélj azokról a számolatlan támogatásokról. Mert én nem hallottam ilyenről, de nyilván volt, akkor mesélj róla

tamas222 2014.01.04. 19:39:41

Az külön misét érne,ha a 2006-os 160-170 ft-os Svájci franknál kéne összevetni a 999 frankot a 288 ezer forinttal.
De biztos lenne magyarázat.

Veetee 2014.01.04. 19:54:35

@VT Man: Valóban. Az iPhone nem dohány. Mint ahogy nem dohány a víz, a villany, a gáz, a szemét, a kéményseprés. Ezek áraiba viszont valahogy simán beleszólt a kormány. Ja, hogy ez nem a haveroknak megy? Ugyan már, kicsire nem adunk.
De azért köszönjük az értékes hozzászólást.

monddazigazatmar 2014.01.04. 19:59:47

@tamas222: Hát még ha a '86 os, 36 forintos árfolyamon veted össze.
2006: USD/CHF = 1,3 (1000 usd os iphone = 1300 frank. 2014: USD/CHF 0,9 (1000 usd iphone= 900 frank) De mi tudjuk hogy ez is a zorbán hibája

tamas222 2014.01.04. 20:10:53

@monddazigazatmar: No igaz lehet,másszunk csak 4 évet vissza...Eur 270,chf 180...

tamas222 2014.01.04. 20:14:30

@csak egy néző: És mindemellett felelőtlenek kiáltják ki aki euróban vett fel kölcsönt.Márpedig jó pár éven keresztül halgattuk milyen közel van..

monddazigazatmar 2014.01.04. 20:17:44

@tamas222: ja. most euró 295 (10%), chf 245 (30-35%)?

csak egy néző 2014.01.04. 20:21:23

@monddazigazatmar: @Kekszemu:
Azt meséljétek már el, ha olyan kib...tt jó volt minden az I. Viktor uralkodása alatt, akkor vajon miért hajtották el a választók a francba?

tamas222 2014.01.04. 20:22:58

@monddazigazatmar: Tegnap este eladtam 293-ért.
A szokásos pénzváltómnál váltottam 200-at.
Mondom eladtam,nem vettem.
De biztos éhen akar halni...

monddazigazatmar 2014.01.04. 20:24:01

@Veetee: Azért kiváncsi lennék, hogy mondjuk New York áramszolgáltatója, vagy csatornázási művek holnap felemelhetik e a szolgáltatás árat mondjuk a duplájára, vagy esetleg beleszól a kormány?
A dohány hatósági áras termék, tehát a hatóság szabja meg az árrést is. A közműcégek pedig (akárki a tulajdonos) monopolheyzetben vannak, tehát kell valami szabályozás az állam részéről. Iphone-t meg árulhatsz egymillióért is, ha van aki megveszi akkor jó neked.

monddazigazatmar 2014.01.04. 20:26:47

@tamas222: Hű, te egy közgazdasági géniusz vagy. Kedvenc pénzváltód? Beszarok. Középárfolyamról hallottál már? Meg arról, hogy a váltó mondjuk MNB középárfolyamától 1-3% kal eltér, hogy megéljen? Tudod, 290ért vesz, 300 ért ad el.

monddazigazatmar 2014.01.04. 20:29:05

@csak egy néző: Gondolom azért, mert akkor olyan bölcs volt a nép, és hallgatott az okos libsi szóra, meg mszp igazmondásaira. A nép az akkor hülyült meg, amikor elzavarták az mszp-t a picsába, azóta a fajtádtól már csak azt lehet hallani, hogy birkamenet, meg fideszdroidok.

tamas222 2014.01.04. 20:34:51

@monddazigazatmar: Ne idegelj az Index első oldalán 298.88 a közép.Nem gondolom,hogy ők találták volna ki.
Egyébiránt este 8-kor keress nyitva tartó bankot,sok szerencsét,de pénzváltót 9-ig hétszentség,hogy nyitva találsz.
Nagyjából ennyi az ok.

csak egy néző 2014.01.04. 20:44:35

@monddazigazatmar:
Köszönöm a roppant értelmes válaszodat. A mostani választás alkalmával, vajon mit fog beszopni a meghülyült nép??

monddazigazatmar 2014.01.04. 21:24:31

@tamas222: Tyű. Én meg fejből mondtam 295-öt.. Hatalmasat tévedtem, tényleg.
Akkor nem 10% hanem 11. A frank meg 35%. Így akkor minden oké? Mehet a zorbánahibásmindenért? A válság alatt a CHF felment a picsába, ha a svájci jegybank nem húzza meg a határt 1.2nél, akkor már 350 forint lenne. Akkor mekkora különbség lenne ájfón ügyben

monddazigazatmar 2014.01.04. 21:29:41

@csak egy néző: Hát, ha a fidesz nyer, akkor a nép nyilván hülye, meg megvásárolt, meg betelepített román, meg West-Bristoli diaszpóra nem szavazhatott.
Ha esetleg nyer a (ki?) baloldal, akkor a nép bölcsen dönt.
Mert ha felvonul pár százezer ember, akkor azok buszoztatva voltak, meg fizetett lengyelek, ha egy pártszékházba bemegy száz fiatal, akkor az a nép hangja forradalom.
Nem olvasol indexblogokat?

2014.01.04. 22:10:39

Majd addig erőlködtök, hogy kötelező lesz Nemzeti Távbeszélő Készüléket használni, amit a Közgép gyárt majd közfoglalkoztatottakkal, másfél kilós lesz és akkora mint egy falazótégla, de egy ezressel olcsóbb lesz az iPhone-nál. Csak egy csengőhangot tud majd, a Honfoglalás címzenéjét és a telefonkönyvbe is csak előre meghatározott nevek mellé lehet számot menteni: Nagymama, Nagypapa, Anya, Apa, Első gyermek, Második gyermek, Harmadik gyermek és a körzeti NER megbízott. Akinek ennyi nem elég, az úgyis kíírja magát a nemzetből.

kúrórudi 2014.01.04. 22:36:59

@InversioN:

"Ezzel a "magasabb ár" jelenséggel foglalkoztunk az egyetemen. A magasabb (nettó) ár jellemzően az aggregált szinten alacsonyabb kereslet miatt alakul ki. Ugyanis a terjesztésnek vannak olyan elemei, amiknek erősen növekvő a mérethozadéka, de nemzeti/nyelvi szinten elszigetelődnek a többi piactól. Mivel Magyarország kis piac, alacsony jövedelemmel (ezért alacsony kereslettel) és a nyelvet is kevesen beszélik, ezért a mérethozadék csak korlátozottan érvényesül."

nyilván ezzel a tudatlanságoddal kibuktál az egyetemröl.... ha egyáltalán valóban láttad belülről is vmelyiket...

a nettó árak tekintetében nálunk OLCSÓBB az iphone.... tehát a fenti rizsádmehet a kukába a kormánnyal együtt... a bruttó a rekord magas áfa meg az artijus díj miatt rekord magas.

ennyire egyszerü

kúrórudi 2014.01.04. 22:41:56

@tamas222:

"Az külön misét érne,ha a 2006-os 160-170 ft-os Svájci franknál kéne összevetni a 999 frankot a 288 ezer forinttal.
De biztos lenne magyarázat."

ahogy nézem a te agyadat viszont könnyen összevetjetjük a 3 éves korú agyaddalert ugyanaz maradt akkora segghülye vagy....

hogy jönnek ide a 2006-os árfolyamok???

kúrórudi 2014.01.04. 22:47:52

segítek: a nomimális nettó és bruttó iphone áraktól rugaszkodjunk el ha ez sok ostobának ennyire nem megy...

svájcban 7.4% az adótartam... nálunk 22.9%...
németeknel 16%..

éljen orbán!

InversioN 2014.01.04. 22:58:22

@kúrórudi: Nem tudom TE milyen egyetemet végeztél, de amiket leírtam abban semmi ferdítés nincsen. Árnövelő tényező mind, akármekkora az ÁFA és az artisjus díj. És ha észereveszed, nem konkrétan az iPhone-ról beszéltem, hanem úgy általában. Nagyon sok termék esetén itthon a nettó ár is magasabb Nyugat-Európához vagy az USA-hoz viszonyítva, többek között a fent említett okok miatt. Ugyanúgy isszák ennek a levét a szlovákok, románok és egyéb kis nemzetek is, az ottani áraktól való eltérést pedig valóban az itthoni adók befolyásolják. Ennyire egyszerű.

monddazigazatmar 2014.01.04. 23:06:54

@kúrórudi: Hogy a bánatban lenne nálunk olcsóbb az iphone nettója, te nagyon okos?
Zwischensumme CHF 721.30 *243= 175276
Kostenfreie Lieferung CHF 0.00
Mehrwertsteuer CHF 57.70

Kosár részösszege 174 008 Ft
Ingyenes kézbesítés 0 Ft
Áfa 46 982 Ft

Beszélsz hülyeségeket

daito 2014.01.04. 23:48:42

Maga a cikk Iphone-ról szól, de alapvetően fontos közgazdasági - gazdasági, adózási kérdést piszkálgat.
Értem, hogy sokaknak az jött le, hogy Iphone, de ez az összes műszaki cikkre vonatkozik gyk. idehaza. Meg nem műszaki cikkekre. Vegyük sorra.
1. Valaki leírta, hogy a legtöbb mobiltelefonos boltnál van eu-s ár, magyar ár, áfa nélküli ár. Biza. Samsungra, HTC-re, Sonyra, meg az összesre. Elárulom az szövegértés - gazdasági összefüggések felfogásának problémájával küzdőknek, ez azt jelenti, hogy valakik az EU-ban, pl Németországban megveszik, és idehaza eladják. Megéri ezzel foglalkozni, utazni, szervezni, akármi. Sőt, sok esetben kiskereskedelmi forgalomban veszik meg és így foglalkoznak ezzel.
Persze, ezek sem liszt meg cukor, de tessék elmenni a p.csába már, 2014 van, mobiltelefon nélkül barlanglakó vagy, okostelefon nélkül meg nem picit elmaradott. Tudom, Botswana-ban éheznek, meg a víz is drága.
2. Ha vettetek tévét, hűtőt, kávéfőzőt, mikrót, akármit az elmúlt 1-2 évben, akkor azt belefuthattatok abba, hogy a mosógép lengyel menüs, mikró cseh, stb-stb. Meg a garancia nem hivatalos magyar, hanem "EU-s". Ami azt jelenti, hogy lengyel - cseh - német piacra szánt terméket veszik meg a "nem hivatalos" forrásból, és inkább jobbkézről választanak valami magyar szervizest, szervizhálózatot. Mert még mindig olcsóbb, mint kitermelni a "feletted" lévő magyar lánc adóterhelését. (Pölö, meg van még 1-2-14 másik, néha magyar specifikus ok is.)
3. Ugyanezen boltokban (direkt nem írom le melyek ezek) NEM LEHET bankkártyával fizetni. Átutalást még szerencsére ismerik, de ha odamész egy mosógépért, akkor vigyél kp-t. Egyszerűen megint ott tartunk - 2014-ben - hogy anyagi versenyelőny az, ha nincs POS terminál boltban (meg nem kell tranzakciós költségekkel szenvednie az eladónak.) Ez ment sokáig a számtech boltokban, éveken át nem lehetett náluk kártyával fizetni, aztán szép lassan ott is elterjedt. Erre karácsonyi vásárlásnál megint egyre több helyen ezt látom.
4. Apple lenni furcsa. Nem feltétlenül érdemes különböző országbéli áraikat ész nélkül összehasonlítani, mert érdekes dolgok jönnek ki. De nálunk tényleg sokkal drágább az összes cuccuk, és e mögött nem az Apple áll...
5. Ha valakit idegesít a "luxus" elektronikai termékek példája, akkor legyen a ruházat. Megvan a sportsdirect? Vidéki városban lakó ismerőseim komplett ruházati beszerzésüket már onnan, Angliából intézik. Mert olcsóbb onnan online megrendelni a gyereknek a cipőt, pulcsit, pólót, maguknak mindenfélét, mint idehaza megvenni. De pesti ismerősök közül is számosan onnan vagy hasonló oldalakról rendelnek.
6. Meg van a HÁDA hálózat sikere? Meg van a történetnek az a része, hogy az ott árult ruhák nagy része használt, de legalábbis kifutott nyugati termék? És nem hajléktalanok vásárolnak ott...

Alapvetően az a baj, hogy odafent olyan idióták ülnek, akik:
- a valós hétköznapi életben nem mozognak (legalábbis túl sokat, és nem úgy, mint a hétköznapi ember)
- nem a piacon dolgoznak, nem a hétköznapi ember bérét kapják és nem a hétköznapi, piaci módon kapják.
Egy fent lévő politikus nem nettó 150-et keres, nem jár úgy, hogy esetleg 1-2 hónapban nem fizetik ki a bérét, számos dolog "jár" neki hivatalból, költségtérítésként, támogatásként - így pont nem érdekli, hogy mondjuk egy telefont hol érdemes megvenni. Vagy egy számítógépet. Mert megkapják. Ahogy egy kocsit is 5000km-nyi havi benzinpénzzel a segge alá tesznek nem egy helyen. És itt nem a nagyonfontosnagyonhasznos példányokra gondolok, Focista1-re vagy Focista2-re, akiknek minden levegővétele arany; hanem államtitkárokra, helyettesükre, ilyen-olyan csinovnyik8.0-ra.

Nem fogják fel, és nem is érdekli őket, hogy a jelenlegi gazdasági problémának ez is az egyik oka. Ezért IS zárnak be kis boltok, de ezért döglődik - szenved sok pláza is. Egyszerűen akkora az állam lerabló ereje a különböző adóterhek, illetékek terén, hogy ma a magyar piacon legálisan kiskerben árulni félig halál. Bármikor kitalálhatnak egy új hülyeséget, bármikor elvehetnek egy "sikeres" terméket tőled, kivethetnek rá és rád új terhet. Bármikor kitalálhatnak egy betarthatatlan határidejű dolgot, ami kötelező, és fizess érte havi akármennyit és ezért semmi pluszt nem kapsz.
És változik a világ, ma már online a világvégéről is lehet bármit rendelni, egy angol áruház, azonkívül hogy 20-30-40%-kal kedvezőbb adózási környezetben mozog, azonkívül nem találkozik a kis magyar reality sok mocskával. Az ilyen-olyan adóellenőrrel, az ilyen-olyan hatóság embereivel, az ilyen-olyan konkurenciával, a kisebb-nagyobb lehúzók hadával.

monddazigazatmar 2014.01.05. 00:29:09

@daito: Azért ne felejtsd el, hogy amit leírsz az nagyrészt csalás.
Aki németben vesz telefont és idehaza eladja, az elvileg 19% ot fizet, a 27% helyett, szóval elvileg ez a 8% a különbség. Az artisjust hagyjuk.
Ha ezért megéri akkor hurrá, bár ugye magánemberként illene adóznia a jövedelme után.
Ha cégként veszi meg, akkor ott igaz, hogy nettót fizet, de az áfát itthon be kéne fizetnie. Ha nem teszi, akkor csal. Na, kb. ugyanezt csinálják a horvátandrás féle cégek is.

A vidéki városos ismerőseid nem csalnak, csal helyettük a cég, mert ha évi magyarországi eladása eléri a 10 millát, akkor itthoni szabályok alapján kéne adót fizetnie, ezt nyilván nem lehet ellenőrizni, de ugye akkor is csalás.
Ezzel a netes vásárlásos dologgal az a baj, hogy attól az ismerősök elvárnák, hogy legyen azért a sarkon egy bolt, ahol mondjuk zoknit lehet kapni, meg cipőfűzőt. Csakhogy a boltnak baromira nem éri meg, hogy a cipót megrendelik a népek angliából, ha kilukad a zokni, akkor meg odamennek.
Ez kb olyan mint amikor a lakótelepen sírnak, hogy nincs kisbolt. Persze, mert a telepiek hetente egyszer tescóznak, aztán ha este 8 kor rájön, hogy nincs köménymag, akkor lemegy a boltba és csinál 40 Ft forgalmat. Hát ezért csődbe is megy a kisbolt.

A HÁDA egész konkrétan átbaszás, amennyire én tudom, adományként veszik át a használt cuccokat, géprongynak behozzák, és állítólag az eladott ruhák árát küldik segélyként afrikába, vagy hova a faszba. Én ezt olvastam, lehet, hogy nem így van, az is lehet, hogy tényleg kiutalják a pénzt. Ez esetben nem szóltam.

És bár nagyon nem akarom védeni őket, de azért ne felejtsd el, hogy a fent lévő idióták nagy része 4 éve nem ott volt, tehát mászkálhatott a való életben is. Inkább az a gáz, hogy baromira nem lehet kitalálni semmi okosat. Mert azt sehonnan nem mondják, hogy mit is kellene tenni.
Ja, leviheted az áfát, lesz egy akkora lyuk a költségvetésben, hogy a forint bezuhan a picsába.

Csigataposó 2014.01.05. 00:29:35

@InversioN: Meg, van amikor nem. Pl: kiserteku ruhazati termekeket hasonlits ossze. Ott nincs ugyfel szolgalat, termkleiras markaszerviz. Cimkezesi kulonbsegvan, de cimke ara meg a kisseb piacokon is elhanyagolhato a termk arahoz kepest. Szoval tudnam, hogy mondjuk a Tezenis a draga de nagyforgalmu westendhez kepest a kurva draga es nagyforgalmu Oxford streeten a kb 300%kal magasabb eladoi bereivel mert tudja 30-40kal olcsobban adni a fehernemuket?

Csigataposó 2014.01.05. 00:32:59

@Kekszemu: "Pontosabbm kamattámogatást adott és CSAK ÚJ LAKÁSRA!" Hamupopoka hol almodoztal. Uj lakasra 30 Millioig, hasznalt lakasra 80 Millioig volt kamat tamogatas. Az igenyelt tamogatott hitelek alig tobb mint egy otode erkezett ujlakasra, a rendszer eslo szigoriatasig. Ettol tenyleg porgott az epitoipar.

InversioN 2014.01.05. 01:16:47

@Csigataposó: Sok mindent leírtam, szerintem van pár dolog ami ideillik, bár nem ismerem a cég üzleti jellemzőit. Nem szabad egy darab üzletet tekinteni, méretgazdaságosság ilyen esetekben teljes üzlethálózatoknál áll fenn. A ruházati terméknek ugyanúgy vannak adminisztrációs, garanciális és logisztikai költségei. Hatékonyabb az elosztás és nem utolsósorban vannak tengeri kikötőik, miközben sok terméket Magyarországra vonattal, kamionnal hoznak ugyanabból a kikötőből (pl Rotterdam, ami nem Anglia, de közel van).

Viszont abban egyetértek veled, hogy a plázai áraknak itthon van egy sajátosságuk a nyugatiakhoz képest. Valahogy itthon úgy alakult ki, hogy sok plázában lévő üzlet magas árakat szab, ergo nem elég erős a verseny. Ez sajnos azért van, mert így is megéri nekik. Nyugati tapasztalataim alapján a verseny sokkal erősebb az itthoninál körülbelül minden esetben, ami lenyomja az árakat.
Ezt annak tudom be, hogy ott kialakult egyfajta fogyasztói tudatosság, a túl drága (vagyis versenyképtelen) üzlet megdöglik, még az Oxford streeten is. Magyarországon pedig valami oknál fogva mégis eltartják a színvonaltalan vagy drága üzleteket. Az okáról csak találgatni tudok, én az általánosan gyengébb fogyasztói informáltságot tartom ludasnak, vagy azt, hogy itt a plázákat elfogadják egyfajta "elit" bevásárlóhelynek, de sajnos ezt nem támasztja alá az, hogy például kint az utcán meglehetősen igénytelen éttermek eléldegélnek kifejezetten jó helyek szomszédságában. Mindig elcsodálkozom, hogy ezek még hogy a fenébe nem mentek csődbe. Fogyasztói igénytelenség lenne az oka? Tudja a fene, mindenesetre jó diplomamunka téma lehetne.

Csigataposó 2014.01.05. 02:54:07

@InversioN: Az elso diplomam mar mogottem van vagy tiz evvel, a masodikat meg gyakorlatibb temabol tervezem ugyhogy meghagyom neked.
Viszont mivel en pont teljes distribucios rendszerekkel foglalkozom mar vagy 5 eve ezert mondhatom hogy a ketiranyu logisztika koltsegek (viszaru, selejt, lejaro szavatossag, garancia) teljes termkekre vetitve csak hutott aruknal haladja meg 10% es legjobb rendszerkben sem megy 3-5% ala. Szoval barmit jatszol ha a gyartas nem igenyel kulon specifikaciot a logisztika meretgazdasagossag nem okozhat ilyen kulonbsegeknek toredeket sem.
Ami nalam saccolok az cegek marketing strategiaja, meg adok kulonosen Afa a fo ludas ebben.
(Mondjuk apple eseteben, ha megbizhatunk a ceg adatainak akkor csak az adok).

"Magyarországon pedig valami oknál fogva mégis eltartják a színvonaltalan vagy drága üzleteket." Szerintem meg nem veszed figyelembe, hogy nem biztos, hogy eltartjak tapasztalataim szerint inkabb az van, hogy anelkul is tud tovabb mukodni eleg sokaig csak egyre tobb mindent oldanak meg "okosba". Mert nyilvan ha csodbe menne uzlete az sosem boltos hibaja hanem a kormanye igy kormanyon szepen eleg tetelt vesznek...

Artech 2014.01.05. 09:57:16

@Desmond77: Picim. Olvasd el megint a cikket. Jó? Megvan? Ki nyavalyog?

monddazigazatmar 2014.01.05. 11:51:38

@InversioN: @Csigataposó:
Az hanyadik diplomátoknál fog eszetekbe jutni, hogy itt kicsi a piac?
Mert a nagyforgalmú Oxford streeten esetleg tízszer annyi vásárló van egy nap mint ahány nézelődő a westendben? Az eladónak ugyanúgy ott kell állni és fizetést kell kapnia ha a körmét reszeli, meg akkor is ha pörög a bolt.
Sőt néhány márkának annyira kicsi a piac, hogy direktbe ide sem jön, hanem valaki behoz néhány cuccot amit kint megvett outletekben. Minél több a köztes ember annál drágább lesz a termék.
Ja, és még egy magyar sajátosság. Itt a kereskedők igen kicsi része a teszi bele a pénzét a termékbe. (nem konkrétan ruha) Ha van rendelése, akkor szól a nagykernek, hogy küldjenek már egy(!) darabot. Nem tizet, hogy legyen raktáron, csak azt amit biztosan elvisznek. Ez is drágítja a terméket rendesen.

Csak Norris 2014.01.05. 12:10:34

@Artech: "Picim"? Ezekszerint Ön hölgy... Remélem nem a másik lehetőség.
Tudja ott a cikk alatt vannak azok a kommemtek. Na ott van azért nyavalygás.

InversioN 2014.01.05. 12:22:26

És neked az hányadik diplomádnál esik le, hogy amikor alacsony hazai keresletről, illetve egyes termékek esetén magyarítás szükségességének (nyelv = piacszűkítő tényező) problémájáról beszélek, akkor itt indirekt a kicsi piacot írom le? Meg mi a francnak hadoválok itt méretgazdaságosságról, illetve annak hiányáról? Eltaláltad, pont a kis piac miatt növeli az árakat.

A logisztikai költségekkel kapcsolatos méretgazdaságosság meg pont azt a jelenséget jelenti amit leírtál az outletekben megvételellel kapcsolatban, de fennáll a bármilyen kis tételben beszerzésre is.

Mielőtt leugatsz másokat, legalább próbáld meg értelmezni a leírtakat és esetleg rájössz, hogy ugyanarról beszélek.

huhhhu 2014.01.05. 12:26:50

@♔batyu♔: És szerinted a kötvénykibocsátás 6-8 (vagy több) százalékra az mi? Megtakarítás? Gondolkozz már egy kicsit. Az IMF 3-4 %-ra adta, csak az volt a bibi, hogy nem tehetett meg bármit ez a csuti törpe. Ezért kellett kipaterolni. Így most szabad a rablás. És tegyük hozzá, hogy 2800 milliárd nyugdíjvagyon eltűnt. És ez csak csepp a tengerben. Nem politizálni kell, hanem objektíven gondolkodni. Te ugyanúgy sorra fogsz kerülni, mint azok, akik már lecsúsztak. Ez csak idő kérdése.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2014.01.05. 12:36:08

Nem csak iPhone-t érint a dolog... szinte minden adathordozót tartalmazó műszaki cikkre igaz, amit nem ÁFA trükközéssel hoznak be az orszába. Például £49 (17.600Ft) vs 53.900Ft:
www.nook.com/gb/tablets/nook-simple-touch-glowlight
www.electropark.hu/barnes-noble-nook-simple-reader-with-glowlight-2gb-p98975.html

monddazigazatmar 2014.01.05. 12:40:43

@InversioN: Szerintem nem ugattam le senkit.
A vita arról ment, hogy a oxford streeten olcsóbb a bugyi, pedig ahhoz se support, se termékleírás nem jár.
Erre te írtad a távolii kikötőket, meg a verseny hiányát, meg adminisztrációs költségeket.
Ez lószar. Ne indirekt módon írd le, hanem simán egyszerűen. Kicsi a kereslet, az angol vesz 10 ruhát, a magyar meg egyet. A bolt meg ugyanakkora, az eladó meg reszeli a körmét.

monddazigazatmar 2014.01.05. 12:45:48

@huhhhu: Na, te bolgárgyörgyszakot végzett!
"Az IMF 3-4 %-ra adta, csak az volt a bibi, hogy nem tehetett meg bármit ez a csuti törpe. "
Mennyi most a kamat? Szerinted az IMF szeretetszolgálat? Szerinted a portugálok, olaszok miért tettek meg inkább bármit, csak ne kelljen IMF hitel? Bármit is olvastál az IMF feltételekről?
Melyik jobb neked, mint huhhhu-nak?
Felvenni egy milliót 4% on, vagy kétszázezret 10-en?

bgp 2014.01.05. 13:14:42

@J.László: Én nem, de ez tökmindegy, mivel nincs speciális adó az ifónra.

bgp 2014.01.05. 13:17:42

@csak egy néző: A belső értékesítést nem fogják visszafizetni :D Mint a magánnyugdíjpénztárnál.

monddazigazatmar 2014.01.05. 13:39:15

@auth.gabor: egyébként ehhez meg semmi köze sem áfának, sem artisjusnak. Nincs raktáron, "majd jön". Ha találnak olyan majmot, aki megrendeli, akkor behozatják, és rátesznek amit nem szégyellnek. Szabad a piac.
Az apple azért jobb példa, mert saját hálózat árulja mindenhol.

Csigataposó 2014.01.05. 14:27:50

@monddazigazatmar: Ha halgattal volna bolcs maradtal volna. Nem a piac kicsi, az eszed.
Tudod mi az hogy lokalis piac? Az hogy a sarki kozertnek mindegy hogy 300 millios vagy 1,5 millios orszagban van, mert a kozvetlen vonzaskorzeteben merul ki a piaca.
Majd nez mar meg nehany mutatot. atlag vevo/negyzetmeter, vasarloi kosar, forgalom/negyzetmeter.
Majd akkor kezdj el irogatni ha szamaid is lesznek nem otthonrol kitallod hogy 10*-eres.

Meridian74 2014.01.05. 16:09:28

egy kis OFF, de ha már Varga Mihály és egyebek... akkor:
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/elkerulhetetlen_az_allamcsod.573082.html

Na, nem ezt csinálja a fidesz kormány? Lehet nyavajogni mszp-s módra, hogy a fidesz "alulteljesít" stb (az idióták, mást sem tudnak, csak ezt a hülyeséget szajkózni), de a lejtőn lefele menni sokkal könnyebb, mint a lejtőn felfele haladni. Márpedig köztudottan elég sokat vittek ők 8 év alatt lefele, szóval pofájuk lapos lehetne ez ügyben, ha mégis kinyitják kritizálásra, akkor ne címszavakkal jöjjenek (mint ez a semmitmondó alulteljesít), hanem elemező módon a konkrétumokat emlegessék fel, és _rendes_ indoklással (nem elég a csak mert mi megmondtuk).

InversioN 2014.01.05. 17:49:35

@monddazigazatmar: Ja ok, nem olvastad az előző hozzászólásaimat, amire a vitapartner válaszolt.

monddazigazatmar 2014.01.05. 18:21:29

@Csigataposó: Te szerencsétlen nagyarcú ökör! Melyik a lokális piac szerinted a westend vagy az oxford street vagy a harrods?
A sarki közért nyilván a vonzáskörzetéből szerez vásárlókat, de bazmeg, vidékiek járnak fel a westendbe, sőt talán még határon túlról is hoznak nézelődőket, az oxford streetről meg a harrods ról meg a világon mindenki hallott. Gyakorlatilag turistalátványosság.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.01.05. 20:38:25

@monddazigazatmar: A válság után a CHF visszament 180-ra. Most mennyi? És az euróval ugyanez a trend ám, nehogy már a CHF erősödéssel gyere.
Szóval jó lenne, ha tényleg igazat mondanál.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.01.05. 20:40:59

@monddazigazatmar: Bocs, most látom, tényleg orbánseggnyalószakot végeztél. Az IMF sokkal jobb kondíciókkal refinanszírozza magát, mint egy befektető (pláne, aki Mo-on fektet be, lévén, hogy ez magasabb kockázatú piac). És a tőkeellátottsága is magasabb, és nem fizet osztalékot.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.01.05. 20:44:34

@gergo1000/2: Viszont azokra a más dolgokra is világbajnok ÁFÁ-t fizetsz, fizeted a nemáthárított bankadót, telekomadót, örülhetsz a rezsicsökkentéssel visszakapott morzsáknak.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.01.05. 20:47:36

@Konzervatív0: Az adóterhelés mértéke szerintem nem csak a fogyasztási adókat tartalmazza, ezért van a diszkrepancia. Ezt a poszter benézte. Egyszerűbb lett volna csak azt mondani: 27%ÁFA plusz (elvileg) az üres memória után fizetendő szerzői. Ez utóbbi miatt egy csomó mobilt bevettek a NAV-osok az üzletek polcairól karácsony körül (mikor máskor?). Pedig a memória nem üres (viszont tényleg lehet rajta zenét meg filmeket tárolni).

Csigataposó 2014.01.05. 23:39:00

@monddazigazatmar: Figyu Inversionnal beszelgettem, nem veled. Amig ennyire fogalmatlan vagy jarj kocsmaba vitatkozni vagy lyukasora alatt a suli moge a stika cigiddel; felnottek vitajaba ne szoljbele kisfiu ok?

kúrórudi 2014.01.06. 13:17:47

@monddazigazatmar:

baszki, nem érted te agyhalott hogy az adótartamokat nézd!
svájc 7.4%
németo. 16%
nálunk 22%

kúrórudi 2014.01.06. 13:19:24

@InversioN:

baszki, nem érted te agyhalott hogy az adótartamokat nézd!
svájc 7.4%
németo. 16%
nálunk 22.9%

kúrórudi 2014.01.06. 13:22:30

@daito:

pontosan

magyarország idén az egész EU élére kerül az 55%-os állami újraelosztási aránnyal... szlovákoknál ez 40 alatt van, 35-höz közelít...

ilyen brutális mértékben adóztatja szét a gazdaságot a magyar állam

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.06. 15:31:17

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Anyád meg a szifiliszt terjeszti.Te is tőle kaptad közösülés útján!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.06. 15:32:24

Amúgy misi barátunk ugynolyan hülye,mint az elődje.

InversioN 2014.01.06. 17:10:07

@kúrórudi: Az adótartamokkal mindenki tisztában van, már csak megemlíteni is értelmetlen őket. Rengeteg dolgot fel tudnék sorolni, amiért káros ez az adórendszer. De az már annyira lerágott csont, hogy a kutyát sem érdekli. Rég nem róluk folyik a vita, hanem arról hogy Ny-Európában miért olcsóbb egyes termékek nettó ára is. És mindenki felfogta, hogy az Apple-re ez nem áll fenn, de nekik pont saját terjesztőhálózata van, és az Apple-shop magyar webes megjelenése előtt itthon is drágább volt az iPhone.

A stílusodból meg vegyél vissza.

süti beállítások módosítása