Skip to content


       Szűrés lista

Kiválasztották a náci megszállás emlékművét a Szabadság térre

A kormány az előző év utolsó napján döntött, hogy emlékművet állít Magyarország 1944. március 19-i német megszállásának, amelyet nemzetbiztonsági szempontból kiemeltté nyilvánított, vagyis többek között nem kell építészeti-műszaki tervtanácsi vélemény, településképi véleményezési eljárás. Az idő rövid, a megszállás 70. évfordulóján már avatni szeretnék ...

Az emlékmű elhelyezéséhez azonban szükséges az V. kerületi önkormányzat engedélye, így Rogán benyújtotta az előterjesztést, amelyet szerdán fog megtárgyalni (=megszavazni) a képviselő-testület, más napirendi pont nincs, írja Pásztor Tibor a blogján, aki megosztotta az előterjesztést. 

"Az emlékmű két fő elemből, a német birodalmi sas és Gabriel arkangyal alakjából, valamint 13 oszlopból, timpanonos és architrávos kapuzatból és egy feliratozott elemből áll. Az emlékmű anyaga bronz, kő és krómacél. A kompozíció teljes magassága körülbelül 7 méter. Az emlékmű alkotója Párkányi Péter művész. Az emlékmű szakvéleményeiben a szakmai szervezet és művészek javasolják az emlékmű megvalósítását a térre." - ajánlja a képviselők figyelmébe az előterjesztést Rogán Antal.

Lázár János pedig azt írja, hogy "az emlékmű megtervezésére és kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást a Miniszterelnökség lefolytatta, az eredményhirdetés megtörtént."

A dátumokon átfutva példás gyorsasággal, hiszen 3 hét alatt megszületett a "nyertes" pályamű, amire nem volt pályáztatás, Lázár János felkérte Párkányi Péter szobrászművészt, aki megrajzolta, benyújtotta, a Miniszterelnökség által szakvéleményezésre felkért 5 tagú bizottság pedig lelkesen támogatta. Mindezt 3 hét alatt.

ps_2014.01.19_22h02m03s_007_.jpg

ps_2014.01.19_22h04m24s_008_.jpg
A leírásból kiderül, hogy a német birodalmi sas 4,5 méter fesztávú lesz, és a 6,8 méter magas háromszög alakú timpanonra lesz elhelyezve, Gábriel arkangyal = Isten embere = Magyarország szimbóluma 3,7 méter magas szobor. 

Szegény ártatlan Magyarországra lecsapott a gonosz náci sas. Ennél nincs egyértelműbb üzenet, bár a történelemkönyvek (még) mást tanítanak.
De azt majd elintézi a Veritas Történetkutató Intézet.

ps_2014.01.19_22h12m32s_009_.jpg


ps_2014.01.19_22h13m52s_010_.jpg

Szakvélemény is született, Melocco Miklós és Benedek György szobrászművészek (Magyar Művészeti Akadémiamegvalósításra javasolják a művet!

ps_2014.01.19_22h18m45s_011_.jpg
A két szobrászművészt (akik amúgy Párkányi Péter barátai), a szakvélemény elkészítésére a Budapesti Történeti Múzeum kérte fel, a bíráló bizottságban részt vett még rajtuk kívül Kerényi Imre (!), Fürjes Balázs kormánybiztos és Tóth Ivett főosztályvezető,a  Miniszterelnökség kabinetfőnöke vett még részt.

Gratulálok a munkájukhoz!

Itt a teljes előterjesztés:




Címkék: művészet rogán miniszterelnökség történelemhamisítás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr835771176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

InversioN 2014.01.20. 08:00:07

És ez mitől nemzetbiztonsági? Egy Paksnál még meg tudják majd indokolni (meg is fogják, az utolsó csavarig), de ennél? Atombunker épül alá vagy mi a fene?

Conchobar 2014.01.20. 08:28:24

Nagyon ködösen fogalmazott a blogíró, nem világos, hogy mi a vastagbőr a dologban

zsaruvér 2014.01.20. 08:38:41

Biztos ez alatt lesz szeretett vezérünk bunkere a végjátékra. Vagy WC lesz alatta vagy azért nemzetbiztonsági ügy mert valamelyik havernak juttatunk egy kis pénzt?

Etilcsoport 2014.01.20. 08:40:18

Mi magyarok mindig csak aldozatok voltunk, folyamatosan kiszurtak velunk, errol feltetlen meg kellett emlekeznunk ujra.
A sertettsegunk es frusztracionk apolasa nemzetbiztonsagi erdek, nehogymar ELORE tudjunk nezni es esetleg a multon ragodas helyett talan azon dolgoznank, hogy mivel tudunk a "minket mindenki csak bant" eleterzesen tullepni. En buszke szeretek lenni a magyarsagomra, nem lehajtott fejjel busongani rajta.

Most johet az, hogy akkor nem is vagyok magyar :p

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2014.01.20. 08:44:41

@Conchobar:

Igazad van, nincs benne semmi extra, Lázár emlékművet akar oda, akkor ott lesz egy emlékmű.Oszt' csókolom.

gazoló 2014.01.20. 08:45:48

Kolompár Rómeó 'má gyúr a bronzra,a komcsik meg 'má hígitják a vörösfestéket... az 'zösszes degenerált kitaláló,'törtéNERlemhamisító meg lecidázhatja a a 'zagyhalott vezetést aki ilyet támogat a 'zatomantitólkerényistőlkezdveanagyvezérig...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2014.01.20. 08:45:51

@InversioN:

Attól hogy ne kelljen pocsolni, es kész legyen marciusra.

vitéž munkášőr 2014.01.20. 08:48:45

giccses szar, az "európai eseményeket felfogó von Haus aus értelmiség"-től meg dobtam egy hátast szimplán. de a "legszebb" az, hogy minden áldott nap valami elb*szott szoborral (értsd szimbólummal) kell tematizálni a közvéleményt, brávó Kerényi, Rétvári, megírom

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.20. 08:56:54

Hogy az emlékmű szép-e, vagy nem, azt nem én döntöm el. Nekem mondjuk a pengefal is tetszett.
De gondolom ebből is kap valaki lóvét, meg az eljárás sem véletlenül lett ilyen, hogy ne tudjon senki belekötni...

Conchobar 2014.01.20. 09:01:59

@zero: "Lázár emlékművet akar oda, akkor ott lesz egy emlékmű" - Jól megmagyaráztad. Mások nem akarják, csak Lázár? Holokauszt-emlékévet is akarnak (~másfélmilliárdért), avval nincs bajod?

InversioN 2014.01.20. 09:06:50

@zero: Ja hát persze, ha nem lesz kész márciusra akkor a balliberálisok eltérítik a Moszkva - Budapest járatot és belerepülnek a parlamentbe. Így már teljesen érthető.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2014.01.20. 09:10:02

Amúgy tök jó ez az emlékmű, végre a kormány gondol a Vér és a Vecsületre, meg a többi agyalágyult nácikra, nem kell nekik többet titokban, trükközgetve emlékezni, elég lesz kimenniük a Szabadság térre a kibaszott birodalmi sashoz ...

Gabe Walker 2014.01.20. 09:12:04

Szeretnék már végre a XXI. században élni, nem pedig a XX. század első harmadában.

Conchobar 2014.01.20. 09:12:59

@InversioN: "nem lesz kész márciusra akkor a balliberálisok" - 1944.március 19-én szállták meg a németek Magyarországot

2014.01.20. 09:14:44

Mi ez? Turulröptetés?

Conchobar 2014.01.20. 09:15:34

@zero: "végre a kormány gondol a Vér és a Vecsületre, meg a többi agyalágyult nácikra" - Mert az ő köreikben ünnep Magyarország megszállásának évfordulója?

Késes Szent Alia 2014.01.20. 09:16:00

"A behódolás egy pillanatra otthonos volt. Az agresszív, nagy kultúrájú, hatalmas szomszéd Európát hitette el velünk..." - Pillanatnak elég hosszú volt a megszállás előtti évtized, és az Európát épp maga alá gyűrő agresszor aligha képviselhette a klasszikus európai értékeket, még balkáni szemmel nézve sem...
De mindezen túl: hol jelenik meg a szobortervben akár egy pillanatnyi otthonos behódolás, amire Melocco (vagy a másik szakértő) asszociál?? És nem kéne nagyon egyértelműen megjelennie, hogy ne a magyar felelősséget letagadó, ártalmas történelemszemléletet jelenítsen meg az ország fővárosának a közepén?

InversioN 2014.01.20. 09:17:27

Egyébként ha idetéved egy külföldi és benéz a szabadságról elnevezett térre és meglátja, hogy egy szovjet emlékművet és egy birodalmi sast tárolunk ott kéz a kézben, nem néz majd kicsit sem elmeháborodottnak minket? (Feltéve, hogy megtudja a tér nevét a saját anyanyelvén.)

Gabe Walker 2014.01.20. 09:17:41

@zero: A kormány csak a B-tervet készíti elő, ha mégsem nyernének, akkor legyen kikkel békésen tüntetni és Túró Rudit vásárolni, amire a nemnácik abszolút alkalmasak.

Igen hiányolom egyébként az emlékműről a szvasztikát is, mint a háború Magyaroszágon elesett indiai származású áldozatainak adózó emléket, mely azonban a birodalmi sas csapásai alatt enyhén megbillenhetne.

InversioN 2014.01.20. 09:18:45

@Conchobar: És annak mi köze van a nemzetbiztonsághoz?

Conchobar 2014.01.20. 09:19:24

@zero: "elég lesz kimenniük a Szabadság térre a kibaszott birodalmi sashoz ... " - Hát persze. A birodalmi sas. Majd ezért fognak idejárni Németországból a (német) újnácik

Nilito · http://nilito.freeblog.hu 2014.01.20. 09:23:24

Nem is nemzetbiztonsági, hanem nemzet_gazdasági_ szempontból nyilvánították kiemelt beruházássá. De hogy egy (ilyen) emlékműben mi a nemzet_gazdasági_ szempont, az enyhén szólva is homályos...

Conchobar 2014.01.20. 09:24:13

@InversioN: "És annak mi köze van a nemzetbiztonsághoz?" - Pusztán annyi, hogy az arra hivatkozva tudják felgyorsítani az eljárást. Egyébként én más helyütt nemzetgazdaságra történő hivatkozást olvastam

InversioN 2014.01.20. 09:40:56

@Conchobar: Pontosan tudom, hogy erre hivatkozva gyorsítanak, nem most jöttem le a falvédőről. Éppen ezért vastagbőr, mert se nemzetbiztonsági, sem nemzetgazdasági szempontból nem értékelhető ez a "csoda". Magyarul visszaélést követnek el.

Conchobar 2014.01.20. 09:49:09

@InversioN: "Éppen ezért vastagbőr, mert se nemzetbiztonsági, sem nemzetgazdasági szempontból nem értékelhető ez a 'csoda'" - Azt is vastagbőrnek minősíted, hogy mások holmi szobrokra (Turul, Horthy, német megszállás) hivatkozva próbálják mószerolni a kormánypártot (holott igazából csak saját pecsenyéjüket szeretnék sütögetni)

Conchobar 2014.01.20. 09:52:31

@InversioN: "Pontosan tudom, hogy erre hivatkozva gyorsítanak, nem most jöttem le a falvédőről" - Tehát végülis azt veted a szemükre, hogy miért nem jutott előbb az eszükbe az emlékmű ötlete (és akkor nem kellett volna gyorsítani a dolgot)

InversioN 2014.01.20. 10:02:28

@Conchobar: Az, hogy nem jut eszükbe előbb nem jogosítja fel őket arra, hogy olyan dolgokra hivatkozzanak, amik közel sem állnak fenn. Senki nem kérte ezt az emlékművet, az ő fejükből pattant ki, senki sem sürgeti őket. Egyszerűen visszaélnek a más célra létrehozott lehetőségekkel. Elsősorban az eljárásrenddel való visszaélés zavar, a szoborral szembeni nemtetszésem másodlagos és szubjektív.

Conchobar 2014.01.20. 10:10:59

@InversioN: "Az, hogy nem jut eszükbe előbb nem jogosítja fel őket arra, hogy olyan dolgokra hivatkozzanak, amik közel sem állnak fenn" - És ha nem a kormánypártról van szó, hanem az ellenzékéről, opponenseiról? Abban az esetben?

Conchobar 2014.01.20. 10:14:50

@InversioN: "Senki nem kérte ezt az emlékművet, az ő fejükből pattant ki, senki sem sürgeti őket." - Annyian biztosan kérték, mint ahányan a holokauszt-emlékévet kérték

Conchobar 2014.01.20. 10:17:47

@InversioN: "Elsősorban az eljárásrenddel való visszaélés zavar" - Engem meg a ricsaj zavar. Az, hogy bolhából próbálnak elefántot csinálni

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.01.20. 10:19:56

A sas emlegetése a bombázók kapcsán igencsak nagy öngól... hiszen itt három másik "birodalom" szórta inkább a bombákat - és az egyiknek a címerállata pont egy sas...

A másik rossz poén, hogy két hónap alatt akarják megcsinálni, ráadásul két téli hónap alatt. Még ha meg is úsznánk a mostani enyhe hőmérsékletekkel és hó nélkül, ez akkor is irreális... ha pedig mégis megcsinálják, akkor meg pár hónappal később fog repedezni, púposodni, lepotyogni mindaz, ami kőből van.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.01.20. 10:21:01

@Conchobar:
"nem világos, hogy mi a vastagbőr a dologban"

A nemzetgazdasági szempontból kiemeltté nyilvánítás.

U.i.: Ne válaszolj, nem húzlak tovább a szánkón. X-DDD

Conchobar 2014.01.20. 10:27:56

@no-night: "A sas emlegetése a bombázók kapcsán igencsak nagy öngól... hiszen itt három másik 'birodalom' szórta inkább a bombákat - és az egyiknek a címerállata pont egy sas..." - Öngól!? Attól függ. Magyarország szövetségesek általi bombázása éppen a márc.19-i megszállás után gyorsult fel (részben amiatt, mert akkor már közelebb voltak Magyarország határaihoz)

Conchobar 2014.01.20. 10:39:22

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: "A nemzetgazdasági szempontból kiemeltté nyilvánítás... Ne válaszolj, nem húzlak tovább a szánkón" - Dehát, ha magad is úgy látod, hogy bolhából csinálnak elefántot, akkor önmagadra miért nem vonatkoztatod? Ha azt látod, hogy nem a pofátlanság, nem az egyén érdek, nem a lopás szándéka, hanem az időzavar miatt van, akkor miért látod ezt vastagbőrnek? A te érdekedet mennyiben sérti ez a "kiemeltté nyilvánítás"? Máskor is érdekelt téged a "kiemeltté nyilvánítás", vagy csak most, mikor nagy palávert vernek a szobor körül

dr. Aullah 2014.01.20. 10:48:49

@no-night: Majd lehet felújítani jó pénzért!

Transylvanianmixedgrill 2014.01.20. 10:54:24

Az ideális emlékmű, az egy ablak lenne, amin éppen eresztik le redőnyt....

dr. Aullah 2014.01.20. 11:04:01

Remélem jó minőségű lesz a szobor. Remélem elfog bírni egy embernyi súlyt.

InversioN 2014.01.20. 11:13:48

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Ne foglalkozz vele, csak egy troll, permanens ellenvéleménnyel (értsd.: mindig pontosan az ellenkezőjét gondolja, mint te), szó- és gondolatkiforgató képességgel.

Nekem is előbb le kellett volna essen, mielőtt figyelemre méltatom.

InversioN 2014.01.20. 11:16:58

@dr. Aullah: Persze, nem lenne szerencsés, ha összeomlana Vasas úr alatt amikor a sast próbálja elmozdítani a helyéről. Kapná is az önko a pert a nyakába emberélet veszélyeztetéséért.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2014.01.20. 11:17:27

– Mennyi időre lenne szüksége Magyarország megszállásához?
– Huszonnégy órára.
– És ha ellenállnak?
– Tizenkét óra.
– Hogyhogy?
– Elmaradnak az üdvözlő beszédek.

(Walther von Brauchitsch tábornagy, a német haderők főparancsnokának válasza egy német diplomata kérdéseire)

dr. Aullah 2014.01.20. 11:18:27

@InversioN: Én nem erre gondoltam. Mehetne egy kötél.a sas szárnyára és akkor... tudod... :)

Hamajd 2014.01.20. 11:21:11

Színes ez a Magyar történelem. Csak a szépre emlékezem........

Conchobar 2014.01.20. 11:22:05

@InversioN: "Ne foglalkozz vele, csak egy troll, permanens ellenvéleménnyel" - Ja

Bee-zony 2014.01.20. 11:26:35

Azért nemzetbiztonsági/nemzetgazdasági szempontból kiemelt fontosságú a szobor, mert ha nem vigyáznak rá, rézművesék előbb-utóbb ellopják belőle a fémet!

De szép is lesz, amikor komcsik, nácik, cigányok és fakabátok együtt fognak korzózni a téren... meg a Ker(gel)ényi.

Transylvanianmixedgrill 2014.01.20. 11:28:17

@zero:

www.holokausztmagyarorszagon.hu/index.php?section=1&type=content&chapter=4_2_3

"Az útkereszteződésekben rendőrök vigyáztak, az utcák kiürültek, a nem zsidó lakosság általában lehúzott redőnyök mögül figyelt."

Késes Szent Alia 2014.01.20. 11:28:29

@Conchobar: "nem a pofátlanság, nem az egyén érdek, nem a lopás szándéka, hanem az időzavar miatt van..."

De az időzavar azért nem zárja ki a lopást, a pofátlanságot és az egyéni érdekek megvalósítását, ugye? Ezeket az eljárásrend tudja a leginkább kizárni, ezért kell azt betartani, és nem jóhiszeműen bízni abban, hogy ezek majd biztos nem lopnak, meg nem akarnak közpénzen pártérdekeket szolgálni, hát nem olyanok ők...

Conchobar 2014.01.20. 11:31:31

@zero: "Mennyi időre lenne szüksége Magyarország megszállásához?" - Nem álltunk ellen a németeknek, akkoriban (1930-as, még inkább a '40-es években) ők jelentették a nyugatot. Az orosz-barátság meg teljesen elképzelhetetlen volt (pedig ők nagyon barátkozni akartak velünk 1940-ben. Romániával nekik is volt elszámolnivalójuk. Az oroszok 1848-as zászlainkat is visszadták). Teljesen elköteleztük magunkat egy oldalra. És mindebből tanulságként napjainkra mit szűrtünk le magunknak tanulságként? Csak annyit, hogy agyalágyult nácik

Conchobar 2014.01.20. 11:34:07

@Késes Szent Alia: "De az időzavar azért nem zárja ki a lopást, a pofátlanságot és az egyéni érdekek megvalósítását, ugye?" - Értem én. Ha valós okot nem tudunk felhozni, akkor kénytelenek leszünk feltételezettet felhozni

Conchobar 2014.01.20. 11:39:26

@Késes Szent Alia: "Ezeket az eljárásrend tudja a leginkább kizárni" - Dehát amiatt vannak időzavarban, mert be akarják tartani az "eljárásrend"-et. Meg se próbálták (eddig) az "eljárásrend"-et (az engedélyeztetést) kikerülni

Késes Szent Alia 2014.01.20. 11:41:20

@Conchobar: Momentán te élsz azzal a naiv feltételezéssel, hogy ezek nem lopnak és nem érvényesítenek egyéni érdekeket. Márpedig ha elengeded nekik az eljárásrend betartását, bármire való hivatkozással, akkor elengeded az állampolgár kontrollját az állam működése feletti. Te magad adsz neki szabad kezet a lopásra és a pofátlanságra, és csak bizakodhatsz benne, hogy majd nem élnek vele. És hogy mire is alapozod ezt a bizakodást, hát nem a realitásokra, az biztos...

Hamajd 2014.01.20. 11:43:46

@Bee-zony:" Azért nemzetbiztonsági/nemzetgazdasági szempontból kiemelt fontosságú a szobor, mert ha nem vigyáznak rá, rézművesék előbb-utóbb ellopják belőle a fémet!"

Nem ezért emelték fel a kormányőrség létszámát, mert majd ezt is őrizni kell. :)

Conchobar 2014.01.20. 11:45:42

@Késes Szent Alia: "Momentán te élsz azzal a naiv feltételezéssel" - Én? Vedd már észre, hogy te élsz feltételezésekkel

Késes Szent Alia 2014.01.20. 11:54:30

@Conchobar: Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek minősíteni egy szobrot, az maga az eljárásrend kikerülése.

"Én? Vedd már észre, hogy te élsz feltételezésekkel." - Te magad írtad le a feltételezéseidet, miszerint itt nincs lopás, egyéni érdek vagy pofátlanság, csak időzavar. Nem is emlékszel, miket írsz?

gazoló 2014.01.20. 11:54:32

@Bee-zony:
Megvalósulni látszik a nagy 'nemzethi öszefogás,igaz ,hogy 'egy mind...mindeki másért!!!
A 'zangyal helyett esetleg falloszt nem lehet javasolni?
Ha a sasnak lába kél még mindig maradna nekünk VALAMI ,amit fel lehet avatni!!!!

Conchobar 2014.01.20. 12:09:59

@Késes Szent Alia: "Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek minősíteni egy szobrot, az maga az eljárásrend kikerülése." - Ja. Tehát az nem bolhából elefántot csinálni, hanem az eljárásrend kikerülése (még akkor is, ha igazából semmiféle eljárásrend, törvény nem írja elő, hogy egy szobor lehet-e "Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű", vagy sem)

Conchobar 2014.01.20. 12:13:05

@Késes Szent Alia: "Te magad írtad le a feltételezéseidet, miszerint itt nincs lopás, egyéni érdek vagy pofátlanság" - Álmodtad ezt (a 2014.01.20. 10:39:22-i kommentbe teljesen más van írva)

Bee-zony 2014.01.20. 12:21:30

@Hamajd: Lehet. Ők nem megoldják a problémákat, hanem kreálnak egy csomó olyat, ami nélkülük nem lenne, és így lesz meg az egymillió új munkahely. Munkahely lesz, csak termelés nem lesz.

Bee-zony 2014.01.20. 12:23:42

@gazoló: Egy nagy betonfallosz már van ott… még egy, kisebb méretű fallosz jól szimbolizálná, hogy az erősebb kutya baszik.
Ha ellopják a törött szárnyú angyalt is, jöhet a következő pályaterv...
Addig is, itt van ez a dal:
www.youtube.com/watch?v=NLxkCzEI9F4

Én inkább a semleges Magyarországnak állítanék, nem emlékművet, hanem szimbólumot, hogy az elérendő célokra és a jövőre is figyeljünk.

Késes Szent Alia 2014.01.20. 12:29:21

@Conchobar: Nem gondolnám, hogy teljesen más van odaírva, de tegyük fel, hogy így van: akkor egyetértünk, hogy fennáll a lopás és más visszaélések lehetősége, és minél kisebb a kontroll az állam fölött, annál inkább.
Így viszont még zavarosabb, hogy miért is érvelsz a nemzetgazdaságilag kiemelt státusz mellett, ami ezt a kontrollt csökkenti.

Conchobar 2014.01.20. 12:49:36

@Késes Szent Alia: "fennáll a lopás és más visszaélések lehetősége, és minél kisebb a kontroll az állam fölött, annál inkább" - Sőt! Nemcsak a lopás lehetősége áll fenn, hanem pl.egy ufó-támadás lehetősége is fennáll (ami fölött aztán végképp nincs kontrollunk). Tessék már felfogni: a kiemelté nyilvánítás ("többek között nem kell építészeti-műszaki tervtanácsi vélemény, településképi véleményezési eljárás") nemléte semmiben nem tudná gátolni az az általad feltételezett lopást, hiszen az "építészeti-műszaki tervtanács" stb. nem bűnmegelőzési célból, szempontból véleményeznek

Conchobar 2014.01.20. 12:51:04

@Késes Szent Alia: "Így viszont még zavarosabb, hogy miért is érvelsz a nemzetgazdaságilag kiemelt státusz mellett" - Tudom, hogy egybittel nehéz a dolgot felfogni, de én nem érvelek "a nemzetgazdaságilag kiemelt státusz mellett"

Tücsök1 2014.01.20. 13:25:59

És most,hogy a szűrés gombbal eltüntettem a lúzert(pedig még rá is kérdezett,hogy biztos-e? BIZTOS),nyugodtan beszélhetünk a témáról.Kinek nem jutott még az elmúltnégyévben valami konc,amire ránézve hálásan emlegethetné orbánapját? Nemzetgazdasági érdek,hogy lefizessük azokat,akik bármikor benyújthatják a számlát.

gazoló 2014.01.20. 13:28:07

@Bee-zony:

-:)

Meg kell egy fal-'oszt beleverni a fejét a sok pihent 'agyamentnek akinek az ország jelenlegi helyzetében egy ilyen förmedvényre kell szórni a 'zsét hasznos dolgok helyett!!!

Conchobar 2014.01.20. 13:41:49

@gazoló: "Meg kell egy fal-'oszt beleverni a fejét a sok pihent 'agyamentnek akinek az ország jelenlegi helyzetében egy ilyen förmedvényre kell szórni a 'zsét hasznos dolgok helyett!!!" - Mit értesz "hasznos dolgok" alatt? Ugyanez a véleményed a ~1.5milliárdba kerülő holokauszt-emlékévvel kapcsolatban is (mint az megszállás emlékművel kapcsolatban)?

gazoló 2014.01.20. 13:59:17

@Conchobar:

Soroljam???
Víztározók/nem a Pilisbe/,öntözéses mezőgazdaság,feldolgozóipar,munkahelyteremtés.erdőtelepítés,nap+szélenergiahasznosítás,tömegsport támogatás,fiatalok munkához juttatásának elősegítése,innovatív fiatal alkotók támogatása,munkához juttatása,pályázati pénzek megfelelő elosztása,eü.oktatás gyermekélelmezés .............................basszákmeg aki ezek nélkül ilyen retrográd,hazug faszságokon agyalnak!!

Késes Szent Alia 2014.01.20. 14:00:18

@Conchobar: " kiemelté nyilvánítás ... nemléte semmiben nem tudná gátolni az az általad feltételezett lopást"
Megakadályozni önmagában nem tudja, nehezíteni igen. Ha kell építészeti vélemény, akkor például nem lehet akármilyen összegányolt vackot odarakni, amit a haveri szobrász haverja összeüt két hónap alatt, meg nem lehet tetszőleges témájú szobrokat pakolászni a város kiemelt tereire. Szerintem ez nem bonyolult.

Amúgy áruld már el, mire jó neked az, ha a kormány kikerül egyes ellenőrzési folyamatokat?

Trespass 2014.01.20. 14:16:19

A digitális látványterv és a (gondolom én) művész által rajzolt skicc között semmi hasonlóság nincs. Ha a "mű" úgy helyezkedik el, ahogyan lerajzolta, akkor az nem nézhet ki úgy, mint a fölötte lévő képen látható.

Conchobar 2014.01.20. 14:46:22

@Késes Szent Alia: " Ha kell építészeti vélemény, akkor például nem lehet akármilyen összegányolt vackot odarakni... ha a kormány kikerül egyes ellenőrzési folyamatokat? " - Tessék már felfogni: nem ellenőrzési, hanem a megépítéssel kapcsolatos engedélyezési folyamat. Egyébként, fogalmam sincs, hogy egy emlékmű felépítésével kapcsolatban hogyan tud fölmerülni a lopás. Ami az összegányolást, az emlékmű esztétikai kivitelezésének megítélését illeti, bízzuk a az építtetőre (végtére nem közúti hídról van szó). A mű terve és a művész már megvan ("Ilyen lesz a német megszállás emlékműve a Szabadság téren" www.origo.hu/itthon/20140119-ilyen-lesz-a-nemet-megszallas-emlekmuve-a-szabadsag-teren.html?sec-1)

Conchobar 2014.01.20. 14:49:37

@gazoló: "basszákmeg aki ezek nélkül ilyen retrográd,hazug faszságokon agyalnak!!" - Szándékosan kerülted a válaszadást a másik kérdésemre? Másik úgy hangzik, hogy: Ugyanez a véleményed a ~1.5milliárdba kerülő holokauszt-emlékévvel kapcsolatban is (mint az megszállás emlékművel kapcsolatban)? Merthogy a holokauszt-emlékév összefüggésben van ám emevvel

gazoló 2014.01.20. 14:53:17

@Conchobar:
Azt is lehetett volna szerényebb keretek közé szorítani!

Conchobar 2014.01.20. 14:58:57

@gazoló: "Azt is lehetett volna szerényebb keretek közé szorítani!" - A megszállási emlékművel kapcsolatban nem az összeg nagyságát kifogásoltad. Ha a zsidók még mindig a világháborút emlegetik föl, az nem "faszság", az a faszság ha erre 'válaszolnak' egy emlékművel?

lobelt ledfold 2014.01.20. 15:14:06

Ekkola halat fogtam.....
csak a landa madál elvitte...

De hol a hal?
mál meg is ette a hálátlan....

holgászemlékmű?

tééényleg? 2014.01.20. 15:49:40

A magyar főváros "szabadság" terén van bármilyen építmény ami a magyar szabadságnak állít emléket és semmi köze bármelyik nagyhatalomhoz az elmúlt századokból?
Ha jól rémlik van ott szovjet emlékmű, amerikai tábornok, most már német birodalmi sas... valami magyar cucc nincs?
Miért hívják egyáltalán szabadság térnek? Miért nem inkább "őkjártakerreésrúgtakbelénkígyúgy" térnek?

Conchobar 2014.01.20. 15:53:32

@tééényleg?: "amerikai tábornok" - Melyik tábornoké van a Szabadság-téren? Bandholtz-é?

tééényleg? 2014.01.20. 15:56:41

@Conchobar: igen. Ráadásul a Raegen szobor is oda került? Ebben nem vagyok biztos.

házelnök 2014.01.20. 15:58:35

Valaki mondja már meg, hol szerepel a nemzetbiztonság a szövegben.

házelnök 2014.01.20. 16:00:45

Nem a sallangra, az előterjesztésre gondolok, az a hivatalos nem?

Conchobar 2014.01.20. 16:03:01

@tééényleg?: Abban igazat adok Neked, hogy még Bandholtz tábornok szobra se oda való, azonban Bandholtz nem a nagyhatalmi arroganciát kell, hogy megtestesítse számunkra ("az első világháború után az amerikai katonai misszió parancsnoka Magyarországon. 1919. október 5-én megakadályozta, hogy a megszálló román csapatok kifosszák a Magyar Nemzeti Múzeumot")

tééényleg? 2014.01.20. 16:14:06

@Conchobar: persze-persze, de azért mégiscsak a megszálló csapatok egyik tábornoka volt. Lehetett volna neki a Nemzeti Múzeum környékén is emelni egy emlékművet, nekem az se fájna, ha minden évben megkoszorúznák, de a Szabadság téren... kicsit sántít. Értem persze, hogy mit mondasz, de szerintem nem oda való.

Conchobar 2014.01.20. 16:17:40

@tééényleg?: "Értem persze, hogy mit mondasz, de szerintem nem oda való" - Nem tudtál mit kezdeni a kommentem kezdetével ("Abban igazat adok Neked, hogy még Bandholtz tábornok szobra se oda való"), vagy egyszerűen elfelejtetted, mikorra a végére jutottál?

Conchobar 2014.01.20. 16:22:44

@tééényleg?: "a megszálló csapatok egyik tábornoka volt" - Nem az volt. Amerikai csapatok nem voltak Magyarországon

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.20. 16:26:43

@zero: Baszod Zero! Te tényleg belibsisedtél!:))

tééényleg? 2014.01.20. 16:29:23

@Conchobar: Az egyik győztes állam magas rangú katonája volt a legyőzött Budapesten. Tök mindegy, hogy volt-e akkor éppen konkrétan amerikai katona az országban vagy sem. Nem ez volt mondandóm lényege. Abban pedig egyet értünk, hogy ha nem oda való... hurrá.

Conchobar 2014.01.20. 16:33:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szó sincs arról, hogy belibsiződött volna 'Zero' és társa, hiszen dodonai posztokat írnak (a falka csibészeltetésére az is megteszi)

Conchobar 2014.01.20. 16:40:59

@tééényleg?: "Abban pedig egyet értünk, hogy ha nem oda való..." - Csakhogy ennek már akkor tudatában kellett volna lenned, mikor fogalmaztad a 2014.01.20. 16:17:40-i kommentedet. Ami meg az amerikaiakat illeti, ők nem írták alá a trianoni békét (merthogy igazságtalannak tartották és egy következő háború magjának tartották). Az első világháborús USA-t (és Olaszországot, és némiképp Angliát) ne akarjuk egy kalap alá venni Franciaországgal

tééényleg? 2014.01.20. 16:45:28

@Conchobar: Ne menjünk bele a töri órába, ki mit írt alá és mivel értett egyet. Ez a lényegen nem változtat. Visszatérünk oda, ahonnan kiindultam: szovjet, amerikai, német emlékmű van (vagy lesz) a Szabadság téren, magyar emlékmű nincs és egyelőre nem is tervezik, hogy legyen a Szabadság téren.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.20. 18:09:26

Sztem még kifejezőbb lenne, ha a náci sas meghágná a magyar Turult.

mpa68 2014.01.20. 18:46:11

@Conchobar: leszakadhatnál végre a holokauszt emlékműről. Ráadásul rohadt primitív érvelés az, hogy más is csinál baromságot, akkor nekem is szabad

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.01.20. 19:03:29

@InversioN:
Ezért fűztem hozzá utóiratot is.
De látod, ez az ostoba, narancstálib faszkap képtelen megállni. X-DDD

Horváth Balázs 2014.01.20. 19:14:02

Szerintem a blogírónak agyára ment a nácizás. A ki tudja hány milliárdos hollókosztszarok nem fájnak? Érdekes, az nem vastagbőr. De egy olyan szobor, amely nem direkt és brutálisan jajdegonosznáci-zik, meg szegényártatlansokatszenvedettzsidó-zik, az már mindjárt gyanús.

Horváth Balázs 2014.01.20. 19:20:29

Amúgy meg milyen "megszállás"? Nem volt is semmilyen megszállás, csak a bolsik által. Katonai szövetségeseink foglalták el itt állásaikat a fenyegető bolsiveszély feltartóztatására. Ez a történelmi tény.

Gera 2014.01.20. 19:33:45

Meg kéne beszélni az oroszokkal (most úgyis jók vagyunk náluk), hogy a szovjet emlékművet beleépítenénk ebbe két vöröskatona képében, az egyik épp szétlőné a sas fejét, míg a másik bilincset rakna Gábrielre. Na, ez nem lenne semmi kompozíció :)

kvadrillio 2014.01.20. 19:35:11

..hmmm.....nemééértem...nemééértem....a éás ezt a megszállást a holokamu emlékévvel együtt akarják ünnepelni vagy előzőt március 19-én utóbbit pedig máskor ?????
ÉS MAGYARORSZÁG V. KERÜLETI SZABADSÁG TERÉN A II. világháború alóli felszabadítókat a Vörös Hadsereget egy másik szoborkomplexummal demonstrálnák, ahogy kalasnyikovval lelövik a fekete sasokat ??????????

kvadrillio 2014.01.20. 19:37:21

@kvadrillio: merugye a zsidók pár százezren voltak, DE ITT MAGYARORSZÁGON SOK MILLIÓAN SZENVEDVE VÁRTÁK A FELSZABADÍTÓKAT !!!!!!!.... ugye........

J.László 2014.01.20. 19:45:43

A nemzetiszocializmus 70 esztendővel ezelőtt elszenvedte a történelem legnagyobb vereségét. Úgy gondolom, hogy aki e hetven esztendő után is a "nácikkal" kel és fekszik, az nem normális.

kvadrillio 2014.01.20. 19:57:56

@kvadrillio: ...NEM EMLÉXEM JÓÓÓL.....60 ÉVES ÉVFOLRDULÓ IS VOLT ?...50 ÉVES IS VOLT ? 40 ÉVES IS VOLT ?

VAGY CSAK MOST A HOLOKAMU EMLÉKÉVVEL AKARJÁK EGYESEK ÖSSZEMOSNI ?????!

A MEREZ NAGYON NEM TECCENE NEKEM.........

MÁRMINT AZ, HOGY ÉSZREVEHETŐEN A ZSIDÓK KEZDENÉK ERŐSEN TEMATIZÁLNI A MAGYAR TÖRTÉNELMET........... UGYE...
ÉS....EZ....ITTTTTT..!!!!...AZ ÉN HAZÁM !..

már horthy se n agyon teccet.....

dos passos 2014.01.20. 20:00:40

Magyar Tudományos Akadémia
Orbánügyi Főosztály
Szobordivízió II.

Tisztelt Államtitkár Úr!

A német megszállás megörökítésére a Nemzeti Emlékezeti Főosztály II. alosztály (XIX. gipsz & rovásírás alalvállalkozói osztály) által titokban kiírt pályázati felhívásra titokban érkezett ajánlatok közül - több nem lévén - az 1. számút értékeltük olyannak, ami megfelel a főméltóságú úr - szokás szerint - igényes művészeti prekoncepciójának.

A főalak - természetesen - az áldozatkész, de harcában megingathatatlan Magyar Nőstény, aki - hol a török, hol a holland kamionos ellen - testével védi Európa - és a saját - lágy altestét, miközben hátrafelé nyilaz, de előre tekint.

A kompozíció poétikája Kemény János erdélyi írót idézi, aki úgy tekint ki a Kárpátokon túlra, hogy közben azt is látja, amint a szolga ellopja a csóri csuka máját, mégsem felejti szent nemzeti küldetését, a lopás hősi énekbe foglalását.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.20. 20:00:46

Kíváncsian várom, mikor jelenik meg az első szálasi szobor... :(

@kvadrillio: rühes náci.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.20. 20:01:51

@enpera: te meg a másik rühes náci gerincbajnok.

dos passos 2014.01.20. 20:04:49

Én csak azt kérem, hogy sugározzon az a szobor!

Vlagyimir Putyin

liebend 2014.01.20. 20:05:34

@InversioN: A Szabadság tér = szovjet felszabadítási emlékmű, német megszállási emlékműhöz:
+ körbekordonozott amerikai nagykövetség + IMF irodaház (nemrég bezárt). Kicsit tényleg jól összejött, a magyar szabadság szimbólumai egy helyen. Valaha ereklyés országzászló állt itt, ugye. Minden nosztalgia nélkül nagy különbség.

dos passos 2014.01.20. 20:10:37

Olvasok itt mindenféle visszaemlékezéseket, hogy mit vittek el a nácik, meg kit erőszakoltak meg a ruszkik, és hányan voltak ötvenhatban forradalmárok, valamint 89-ben rendszerváltók, és érdekes eredményre jutottam:

Ha igaz, hogy a németek mindent tönkretettek, a ruszkik meg azt a kevéske maradékot is elhurcolták vagy megerőszakolták, 56-ban pedig mindenki "tette a dolgát", akkor itt 89-ben egy olyan ország váltott rendszert, amelyiket a németek által kisemmizett orosz zabigyerekek megfeszített munkával toszogattak el Európa határáig.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.20. 20:12:08

@álfirkász: várom mikor kúrja szét a libsi ocsmány seggedet egy seregnyi cigány

liebend 2014.01.20. 20:13:32

@dos passos: feltételezem anyád magyar. Gratulálok! Akkor kommented alapján megvan, mit is gondolsz róla!

kvadrillio 2014.01.20. 20:14:39

@álfirkász: szaügyez mi ???? :O))))) zsidajék már megent hátulról som fordálnak előre...mer a II. világháború csakis őket sújtotta mi ?????!
alattomos aknamunka ez ecsém.........feltűnik ez mindenkinek ha nem akarja akkor is !!! :DDD

Tapogatott Kukorica 2014.01.20. 20:19:40

@Horváth Balázs: Milyen bolsik altal? A bolsik sosem szalltak meg Magyarorszagot, csak elfoglaltak az allasaikat az ellenseges csapatokkal szemben.

2014.01.20. 20:20:13

Nekem valahogy nem tiszta, hogy az emlékmű azért kell, hogy koszorúzzunk és emlékezzünk , mint pozitív pillanata történelmünknek vagy ránézve dühösen szidjuk a múltat és mást okoljunk saját tehetetlenségünkért.
Melyik volt jobb az országunknak , a németek vagy az oroszok bejövetele? El kellene már ezt végre dönteni, mielőtt Putyin megmagyarázza nekünk.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.20. 20:22:40

@Tapogatott Kukorica: nem? Akkor hülyék voltak a nagyanyámék is hogy elmenekültek a bolsik elöl, hisz csak a javukat akarták

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.20. 20:31:33

Lássunk Marxtól néhány idézetet:

"milyen különös társadalmi elemet kell leküzdeni, hogy a zsidóságot meg lehessen szüntetni?"

"Mi a zsidóság világi alapja? A gyakorlati szükséglet, a haszonlesés. (…) Mi a zsidó világi kultusza? A kufárkodás. Mi a világi istene? A pénz.(…) A pénz Izrael féltőn szerető istene, aki előtt nem lehet ma´s isten."

"[A] négerkereskedelem előtt a gyarmatok csak igen kevés terméket szállítottak az Óvilágnak, és alig változtatták meg a világ arculatát. A rabszolgaság tehát fölöttébb fontos közgazdasági kategória."

"Ausztriában a pánszlávista délszlávok, (...) nem egyebek, mint egy felettébb zavaros ezeréves fejlődésből kikerült népszemét. "

"Azoknak az osztályoknak és fajoknak, amelyek túl gyöngék (…), pusztulniuk kell. (…)
A következő világháború nemcsak a reakciós osztályokat és dinasztiákat, hanem egész reakciós népeket fog eltüntetni a föld színéről. És ez is haladás."

tlvajferi 2014.01.20. 20:32:11

minden napra jut egy náci
a zindex tiszta náci propagandaportál lett
pfuj

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.20. 20:35:59

Mindenki náci, akire az szdsz(lmp/drogosok/libsik/szocik) rámondja hogy náci
Ultimate érv

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2014.01.20. 20:39:41

@roli101:
Piktorunknak már megmondta.
Amúgy elképzelem a jelenetet, amikor Putyin idelátogat Piktor elvtársához majd - mármint megszemlélni vidéki birtokát, Magyarországot - és a téren ott áll a ruszki emlékművel szemben az az izé... :D
Nem lennék Viki gyerek helyében.
Szóval ezt a szobrot ne nagyon könyveljétek még el - Москва слезам не верит.

vontod75 2014.01.20. 20:50:24

@enpera: Mindenki libsi/bolsi/komcsi, akire az "igazmagyarok/hazaffyak/fideszhívők rámondják. Ilyen egyszerű ország ez. Csak mi belgák hova álljunk?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2014.01.20. 20:53:54

@vontod75:
Szerencsére még marad egy kis beépítetlen darab a téren, oda... :)
Megépítjük az "Ismeretlen balga" szobrát.

kvadrillio 2014.01.20. 21:06:33

@álfirkász: ...HMMMMM...... ahogy MATT DAMON VÁLASZOL EGY KÉRDÉSRE AZ ÜGYNÖKSÉG C. FILMBEN: .... - MI JUT MAGUKNAK ?...MD:...- NEKÜNK AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK !...ÉS MAGUK CSAK LÁTOGATÓK !!!!!
:)......EZ ITT MAGYARORSZÁG ! A MIÉNK !........ÉS MAGUK ITT CSAK ...LÁTOGATÓK !!!!!!!!!

:DDD

tobeor 2014.01.20. 21:10:35

Azt hiszem a magyar nép elhitványosításán dolgozik a kormány.

Azt a szégyent ne kelljen már megélni, a II. világháború korabeli, náci, gyilkos, saját honfitársait tömegesen meggyilkoló Magyarországot angyalként ábrázoljuk.

Ennyire ostoba, gyáva, hazug, történelemhamisító lenne a magyar ma?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.20. 21:13:53

@tobeor: a negyven évi komcsi történelemhamisítás is zavart?

tobeor 2014.01.20. 21:15:10

@enpera: talált, süllyedt. talán a a"hányok tőlük is" kifejezés a legtalálóbb.
milyen előítéletek vezettek erre az abszurd kérdésre?

ephart 2014.01.20. 21:20:26

@tobeor: pimasz.neked semmi sem elég.a magyarok most építenek milliárdokért egy újabb holoszentélyt.a többi áldozat emlékére meg lesz a szabadságtéri.ez így több mint fair

tobeor 2014.01.20. 21:22:32

@ephart: konkrétan nem értem mire mondod hogy pimasz. tényleg. azt meg pláne nem, hogy a többit mire mondod?

l_andras 2014.01.20. 21:49:01

A szobor méltón követi a Nemzeti Színház "eklektikusfosch" stílusát. Legalább következetesek a srácok, az is valami.

wallenberg8801 2014.01.20. 22:44:54

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A Fidesz emlékműve hazug, és eszmeileg támogatást nyújt a szovjet emlékműnek.
Ha valamilyen emlékmű indokolt, akkor az a nemzetközi bolsevizmus által kegyetlenül elpusztított 100 millió ártatlan áldozat emlékműve, illetve a 100 millió ártatlan áldozatot kegyetlenül elpusztított nemzetközi bolsevizmus elleni harc során hősi halált halt katonák hősi emlékműve.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Namely 2014.01.20. 23:07:37

Rájöttem, hogy milyen táblával fogok kimenni a következő békemenetre:
"Bár fizetem azt a kibaszott TB-t, a faszomnak sem volt kedve áprilisig várni az OEP által fizetett MRI-vizsgálatra, így 70.000 forintot kell kifizetnem érte a magánszektorban. DE örömmel tettem! Éljen a NER! Magyarország jobban teljesít!"
Szerintetek elég ütős lesz?
:)

Vidéki 2014.01.20. 23:10:32

"Szegény ártatlan Magyarországra lecsapott a gonosz náci sas. Ennél nincs egyértelműbb üzenet, bár a történelemkönyvek (még) mást tanítanak."

Nem minden történelemkönyv tanít mást (ami Vastagbőr ízlésével rezonál).

Vannak mégy normális történészek is.

De nem szabad elfelejteni, hogy vannak olyan külső és belső erők, amelyeknek érdekében áll Magyarország lejáratása, megbélyegzése "bűnös nemzetként".

A szovjet megszállókkal kollaboráló történészek rút fajtája nem halt ki sőt virul!

Ezek jól megéltek a magyargyűlöletükből. A megszállók tenyerükből etették őket

Ezek az alakok, a szovjet megszállók parancsait teljesítve meghamisították a történelmet és a "bűnös nemzet" teóriáját terjesztették kelettől-nyugatig.

Legtöbbet a múlt változott interpretálásukban.

Magyargyűlölő mentalitásukat, mondanivalójuk lényegét jól tükrözte Kertész Ákos, akit Demszky, Budapest díszpolgára címmel, Gyurcsány pedig Kossuth-díjjal jutalmazott.

Budapest díszpolgára a Kossuth díjas Kertész Ákos magyargyűlölő esze kereke ilyen vágányon járt:

Kertész Ákos: genetikusan alattvaló, bűnös nép a magyar.

"A magyar genetikusan alattvaló. (…) A magyar a legsúlyosabb történelmi bűnökért sem érez egy szikrányi lelkiismeret furdalást, hogy mindent másra hárít, hogy mindig másra mutogat, hogy boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot, és nem akar tudni róla, hogy le fogják szúrni. Hogy se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar, csak irigyelni, és ha módja van legyilkolni azt, aki munkával, tanulással, innovációval viszi valamire.

Ma már a második világháború borzalmaiért, a Holocaustért egyedül a magyar a felelős "

wallenberg8801 2014.01.20. 23:16:23

@Vidéki:

A "történelem" az a hazugság, amiben a történészek megegyeznek.

Marcellusca 2014.01.21. 05:30:45

@no-night: Az nem lehet-e-é-e, hogy ennek az alkotóelemei mán megvannak és "csak" össze kell állítani? :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.21. 09:55:34

@tobeor: őszinte kérdés volt. Akkor jó, én is hányok az összestől. Csak szeretném ha egyensúly lenne.

lomposfarkas 2014.01.21. 16:21:36

Egy érdekes cikk Borhi László történésztől, a kutatása egy kissé más megvilágításba helyezi a német megszállást és a jenki gazemberek munkásságát:
freetexthost.com/jrqui3ff2w

Kodomo 2014.01.22. 13:24:51

Az a baloldalon található esernyős, aktatáskás, önkormányzati hivatalba siető Rogán Antal figura márványból, vagy bronzból lesz-é?

Impavidus Mortalium 2014.01.23. 15:41:43

Magyarország németek általi megszállása elég érdekes és összetett kérdés, ahogyan a hatásai is, akár a zsidók deportálása kapcsán, akár geopolitikai és gazdaságpolitikai szempontokat nézünk.
A baj vele, hogy nagyon sokrétű a dolog és nagyon kevés ismeret van ezzel kapcsolatban az emberek fejében, valószínűleg nem is véletlenül.

egy rövid összefoglaló, hogy lehessen látni, mennyire nem fehér és fekete ez a dolog:

/ketté kellett szednem, mert nem fért be egybe/

"Az Egyesült Államoknak már 1943 őszén az állt érdekében, hogy Magyarországot megszállják a németek

Három amerikai ejtőernyős ért földet 1944. március 16-án a déli határon, Bottornya mellett. A magyar hírszerzés emberei – az Egyesült Államok titkosszolgálatával, az Office of Strategic Servicesszel (OSS) való titkos tárgyalások eredményeként – már várták a Florimond Duke ezredes vezette, Veréb misszió fedőnevű különítményt, két nap múlva pedig a katonai elhárítás és hírszerzés vezetője, Ujszászy István fogadta őket. Az ejtőernyősök nem akármilyen üzenettel érkeztek: Duke, állítása szerint, egyenesen Franklin D. Roosevelt elnöktől hozta a különbéke feltételeit, köztük azt, hogy a háborúból való kiugrás esetén az országot szövetséges (a magyarok által inkább angolszásznak értett) csapatok szállják meg.
sites.google.com/site/velemnemtortentsemmi/irasok/vegzet-1/9

Impavidus Mortalium 2014.01.23. 15:43:22

@Impavidus Mortalium:

folytatás:
Ez utóbbi kitétel, ma már tudható, csak a magyar vezetés megnyugtatását szolgálhatta. A Veréb különítményesek – mint az OSS és az amerikai vezérkari főnökök irataiból kiderül – politikai tárgyalásokra nem kaptak felhatalmazást, csupán kapcsolatfelvételre, szabotázsakciók végrehajtására és hírszerzésre. Az állítólagos feltételek azért sem stimmelhettek, mivel már 1943 decemberében eldőlt, hogy a szövetségesek nem szállnak partra a Balkánon (bár ebben Budapesten még 1944 márciusában is bíztak), az amerikai külpolitikát a háború alatt irányító vezérkari főnökök pedig kilenc nappal a német megszállás után, március 28-án egy feljegyzésben azt is rögzítették: csapataik nem vesznek részt Magyarország felszabadításában. A Veréb misszióról ráadásul a német titkosszolgálat is tudott – amint azt Wilhelm Höttl, a német Birodalmi Biztonsági Főhivatal magyarországi képviselője az 1960-as években elárulta –, méghozzá a magyar elhárítástól. „Hitler a plafonon volt – mesélte –, végül ez váltotta ki a Margaréta-terv végrehajtását.” Mindezzel Duke ezredes is tisztában lehetett. Az amerikaiak európai kémfőnökének, Allen Dullesnek írt levelében ugyanis azt fejtegette: küldetésének bizonyosan szerepe lehetett „Hitler döntésében, hogy haladéktalanul megszállja Magyarországot”.

Mindezek fényében újra lehetne gondolni a magyar történetírás fősodrában évtizedek óta egyeduralkodó nézetet, miszerint az 1942 márciusa óta hivatalban lévő miniszterelnök, Kállay Miklós tehetetlenkedése miatt nem sikerült a kiugrás, és ezzel az ország eljátszotta a Nyugat szimpátiáját. E megállapítás alapja a különbéke-tárgyalások egyik főszereplője, a diplomata Barcza György 1946-os emlékirata volt, amely szerint „Kállay (...) időnyerésre dolgozott, de elfelejtkezett arról, hogy az időből kifogyhat (...) ebben rejlik (...) egyéni tragédiája, amely egyszersmind Magyarország tragédiájává vált.”

Az amerikai levéltári iratokból ezzel szemben az olvasható ki, hogy Washingtonban pontosan érzékelték Kállay csapdahelyzetét. Az OSS egy 1943. december 31-ei értékelése kiemeli például, hogy Kállayéknak „úgy kell kiugraniuk a háborúból, hogy az ne történjen túlságosan hamar ahhoz, hogy kiprovokálják a német megszállást, de túl későn se, nehogy kimerítsék a szövetségesek türelmét”. Amikor azonban ezt megfogalmazták, már több mint egy hónapja eldőlt, hogy a szövetségesek érdeke és célja Magyarország német megszállása.

Magyarország 1943 kora őszén lett fontos a szövetségesek számára, amikor tisztázódott: a partraszállásra Normandiában kerül sor – az akkori tervek szerint 1944 májusában. Hirtelen sürgetővé vált, amit addig – Kállay minden tárgyalási próbálkozása ellenére – komolyan fontolóra sem vettek: Magyarország kiugrása a háborúból. Hitler szövetségeseinek kilépése ugyanis elvonta volna a német erőket a partraszállás elhárításától. Az amerikai vezetés pedig már november legelején azzal kalkulált – amint azt William Leahy a vezérkari főnökök testületének nevében Freeman Matthewsnak, a külügyminisztérium európai osztálya vezetőjének írt feljegyzésében kifejtette –, hogy szerintük „katonai szempontból jelentősen előmozdítaná a szövetségesek céljait”, ha Románia és Magyarország „kilépne a háborúból, attól függetlenül, hogy az minden bizonnyal ezeknek az országoknak a teljes német megszállásával járna”. Azt, hogy erre vonatkozóan már korábban döntés született, mutatja, hogy az OSS főnöke, „Wild” Bill Donovan már másnap, november 3-án utasította Allen Dullest Magyarország kiugrásának előkészítésére.

Impavidus Mortalium 2014.01.23. 15:44:09

@Impavidus Mortalium:

még folytatás:
Ekkoriban már Kállay is elérkezettnek látta az időt a szakításra. Egy, az OSS irattárából most előkerült dokumentum szerint közvetítői útján csupán annyit kért a szövetségesektől, hogy Ausztriához hasonlóan Magyarországot is felszabadítandó országként kezeljék, ám ezt az USA visszautasította. Ennek ellenére ifjabb Horthy Miklós – az úgynevezett kiugrási iroda későbbi vezetője – december 18-án levelet juttatott el Bernbe, melyben közölte: „ha a szövetségesek kapitulációt várnak Magyarországtól, akkor tesz róla, hogy ez megtörténjék”. Még abban a hónapban magyar–amerikai megbeszélések kezdődtek Törökországban a két hírszerzés együttműködéséről: a magyar fél például az amerikaiaknak is dolgozott volna, sőt Magyarország lett volna az amerikai hírszerzés európai központja. Amerikai kérésre az egész üzenetváltás-tervezgetés Hátszegi (akkor: Hatz) Ottó vezérkari ezredesen keresztül folyt, akit Washington kérésére neveztek ki törökországi katonai attasénak. A Washington által Magyarország utolsó esélyének nevezett tárgyalások során a kiugrás jutalmaként maximum az Egyesült Nemzetek sorába való belépés támogatása merült fel az USA részéről.
www.mult-kor.hu/20090825_a_hintapolitika_mitosza_nyomaban

A titkos egyezkedések pikantériája, hogy az OSS annak ellenére folytatta az isztambuli tárgyalásokat, hogy Hatzot kettős ügynöknek tartották, miután a német külügyminisztériumba beépített amerikai kém, Fritz Kolbe jelentette: a németek is tudnak a tapogatózásról. Mindezek alapján akár az is felvethető, hogy – afféle megtévesztő hadműveletként – a kiugrási tárgyalások, majd a már említett Veréb misszió is tulajdonképpen a németek katonai beavatkozását igyekeztek kiprovokálni. Hitler parancsa Magyarország megszállására mindenesetre az árulás megakadályozását hangsúlyozta.

Az angolszászok egyébként egy kiugrás esetére sem ígértek jobb feltételeket, mint amivel háborús győzelmük járna. Az amerikai vezérkar irataiból most előkerült, 1944 elején felvázolt fegyverszüneti feltételek például az ország meghatározatlan idejű megszállásáról szóltak a „szövetségesek ellenőrzése alá helyezett katonai kormány igazgatása alatt”. Területi revízióról szó sem volt, a külügyeket pedig „a megszálló hatóságok ellenőrzése alá helyezik”. Ennyire szigorú még az Ideiglenes Nemzeti Kormánnyal 1945 januárjában aláírt, a szovjetek által diktált fegyverszünet sem volt. A vezérkari főnökök egy most előkerült irata szerint még az is csak 1944 augusztusában dőlt el, hogy Magyarország fennmaradhat szuverén államként, holott Adolph Berle külügyminiszter-helyettes már 1943 őszén szóvá tette, hogy a kiugrásért cserébe legalább ezt meg kéne ígérni.

Mindez új szempontokat adhat a 65 éve kezdődött német megszállás eddigi értékeléséhez, amely magától értetődőnek vette, hogy az egyetlen helyes út a németekkel való szakítás lett volna (és feltételezte, hogy érdekazonosság volt Magyarország és a szövetségesek között). Az említettek fényében ez korántsem vehető egyértelműnek.

A fentiek ismeretében van min elgondolkodni, a Magyar állam, a Németetek, az Angol-Amerikai Szövetséges erők illetve maguk a cionista zsidó vezetők - a zsidók kimenekítésének történetét és a holokausztot tanulmányozó Rabbi Michael Dov Weissmandl állításai alapján - mennyiben felelősek a magyarországi zsidóság deportálásáért. www.weissmandl.org/

Impavidus Mortalium 2014.01.23. 15:45:36

@Impavidus Mortalium:

még mindig folytatás:

Rabbi Michael Dov Weissmandl állításai:

- 1941-ben és 1942-ben is a német Gestapo az európai zsidóknak újra felajánlotta a Spanyolországba való átszállításukat, amennyiben lemondanak németországi és a megszállás alatt álló franciaországi vagyonukról:
a deportáltakat Spanyolországból az USA-ba és a Brit tartományokra szállítsák át, ahol letelepedhetnek; részükre belépési útlevelet az ott élő zsidóság intézné.
A cionista vezetők Svájcban és Törökországban megkapták ezt az ajánlatot azzal a világos magyarázattal, hogy a deportáltak célállomásai a Gestapo és a Mufti közötti egyezmény alapján jött létre.

3. A cionista vezetők válasza erre nemleges volt, a következő megjegyzésekkel:
a) a deportáltak célállomásának kizárólag Palesztina jöhet számításba;
b) az európai zsidóknak el kell fogadniuk a nagyobb szenvedést és halált, sokkal nagyobbat, mint más nemzeteknél ahhoz, hogy a dicsőséges szövetségesek a háború végén beleegyezzenek egy zsidó állam megvalósításában.
A Gestapo-ajánlatra küldött nemleges [cionista] üzenet a gázkamrák létezésének hitével jött létre; az ajánlat visszautasítása esetén ez utóbbi lenne az alternatíva.

- 1944-ben, a magyar [zsidó] deportálások idején is született hasonló ajánlat, ami szerint a magyarországi zsidók teljes létszámának a megmentéséről volt szó.
Ugyanez a cionista rangszervezet újra visszautasította az ajánlatot (miután a gázkamrák már ismereteik szerint üzemeltek.)

- A háború idején a tömegmészárlások magaslatán, az angol Parlament 270 tagja, -- a Németországgal való diplomáciai tárgyalásoknál -- mintegy félmillió európai zsidó elszállítását javasolta, akiket áttelepítettek volna a Brit tartományokra.
Az ajánlatot a cionista vezetők ezzel utasították vissza: "Kizárólag Palesztinába!"

- Az angol kormány 300 rabbinak és családjaiknak adott ki útleveleket, hogy Törökországon keresztül menjenek a Mauritius-tartományokba. A Zsidó Ügynökség szabotálta ezt a tervet mondván: "Ez nem egyéb, mint hűtlenség Palesztina iránt, és a 300 rabbit és családját inkább el kell gázosítani."

A fent említett tárgyalások alatt Chaim Weizmann, Izrael első államférfia ezt mondta:

"A zsidó nemzet legértékesebb része már Palesztinában van, és a Palesztinán kívül élő zsidók nem fontosak."
Yitzchak Greenbaum a zsidó ügynökség vezetője azzal erősítette meg ezt a kijelentést, hogy "egyetlen tehén Palesztinában többet ér, mint Európa összes zsidaja."

http://israelversusjudaism.org/holocaust/"

BénaBéni 2014.01.24. 07:32:53

@Impavidus Mortalium:
Csak óvatosan az igazsággal a mai világban!!! XD

Impavidus Mortalium 2014.01.28. 11:48:51

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @BénaBéni:

Szerintem az ismerethiány a durva, az igazság a tények ismerete soha nem okozhat bajt, annál többet az, ha nem ismerik az emberek. (bármennyire is nem szeretik az igazságot az emberek és ez bármennyire is megfelel sokaknak, ha ebből adódóan ostobák, tudatlanok az emberek)
Ugyanúgy a jobb mint a bal oldal egyszerűsítő és megbélyegző retorikája, amit az ismeretek hiányában vegetáló tömegekkel megetetnek, sokkal többet árt, mint az, ha igazság és valós tények ismeretében döntenének az emberek saját sorsukról.

Ezzel az egész megszállás emlékművel kapcsolatban és a körülötte kialakult mesterségesen gerjesztett felhajtással az emberek gondolkodásának irányát befolyásolják csupán.
Nehezen hiszem, hogy csak én tudom az alább következőket, azok akik a médiákban a politikában a véleményformáló hangadók, nincsenek tisztában vele.
A fenti ismertetés után láthatjuk, hogy az ország megszállása és a holokauszt mennyire kérdéses, kinek mennyi része van benne, ki mennyire hibáztatható, nézzük magának az emlékműnek a főalakját, Gábriel arkangyalt a zsidóság kapcsolatában, amivel a zsidó holokauszt túlélőknek és antifasisztáknak, a baloldalnak baja van.

Gábriel angyal egyik közvetítője Isten akaratának. Megjelenik az Ószövetségeben és Újszövetségben is, sőt a Koránban az első szúrát is ő fedte fel Mohamednek.
Dániel könyvében Dániel próféciáját segít értelmezni.
Ezékiel könyvében konkrétan azért küldték Gábriel angyalt, hogy pusztítsa el Jeruzsálemet!

Gábriel a zsidó hagyomány szerint a megszemélyesített Istenkép bal kezénél, bal oldalán foglal helyet. A bal oldal az erő, a szigor és kegyelem nélküli ítélkezést jelenti. Továbbá Gábriel segíti a lelkek lejövetelét a földre, teljesítvén az isteni akaratot.
Zsidó szempontból valóban kissé kérdéses milyen interpretációban is emlékezik Gábriel angyal a kegyetlenséggel meggyilkolt áldozatokra?

Azonban ez az emlékmű nem csak a zsidó áldozatokról szól, hanem a nem zsidó áldozatokról is, a nemzet önrendelkezésének elveszítéséről, a német megszállásról.

Nézzük hát meg, miért is került valójában a kompozícióban főalakként Magyarország megjelenítőjévé magyar szemszögből:
Gábriel arkangyal, mint a magyarság szimbóluma már az 1896-os Milleniumi emlékmű központjában is ott állt.
Hogy miért, annak hátterét egy legenda adja, miszerint III. Ottó német-római császár a lengyel uralkodónak ígérte Attila koronáját, miközben azt István, a magyarok fejedelme is követelte.
II. Szilveszter pápa (999-1003) azonban álmot látott, melyben Gábriel arkangyal arra figyelmeztette, hogy a koronát ne a lengyel királynak adja, hanem annak a követnek, aki másnap reggel érkezik.
Másnap reggel az Árpád családból származó István magyar fejedelem követe, Asztrik apát érkezett és kérte a koronát. Szilveszter pápa megáldotta a koronát, és a magyaroknak adta, az angyali áldás kíséretében, s Gábriel lett Magyarország védőangyala.

Ugye ebből a szempontból már más a főalak megítélése, miért is szerepel Magyarországot megszemélyesítő alakként, egyik kezében az országalmában másikban a jogarral?

A kérdés már csak az, hogy, ha Magyarország önrendelkezésének elveszítéséről és vallási hovatartozástól függetlenül tekintett magyar áldozatokra emlékezésről van szó (!!!az emlékmű nem a holokauszt emlékév megemlékezési sorozatának része, hanem egy a győztes hatalmak által alakított érdekből/ostobaságból 70 éve hallgatott/félremagyarázott történelmi tényre emlékezés!!! ) akkor Gábriel az ószövetségi történetekben betöltött szerepét kell néznünk az elemzésénél vagy a magyar államiság megalakulásának történetében betöltött szerepét?

Késes Szent Alia 2014.01.28. 12:44:04

@Impavidus Mortalium: "Rabbi Michael Dov Weissmandl állításai" -- Pontosabban kérdései, amiket a Tíz kérdés a cionistákhoz című iratban gyűjtött össze, mindegyik kérdést azzal vezetve be, hogy "Igaz-e az, hogy..." Igaz-e, hogy Chaim Weizmann szerint az akkor Palesztinán kívül ragadt zsidók nem fontosak, és így tovább.
Nu, és igaz? Mert attól nem válik azzá, hogy valaki megkérdezi, hogy így van-e.

Késes Szent Alia 2014.01.28. 12:46:01

@Impavidus Mortalium: "Gábriel az ószövetségi történetekben betöltött szerepét kell néznünk az elemzésénél vagy a magyar államiság megalakulásának történetében betöltött szerepét? "

Lukács evangéliuma Gábrielt úgy említi, mint Isten hírvivőjét, küldöttjét, aki gyermekkorát nyolc éves koráig a családi birtokon, Kenderesen töltötte. A családi visszaemlékezések szerint eleven és kalandszerető gyermek volt. Előbb Zakariás papnak adja hírül Keresztelő János születését, aki nagy tetteket fog végrehajtani, majd engedélyt adott arra, hogy részben nyílt, részben titkos rendszerben bonyolítsák le a választásokat, a választójog folyamatos változtatása mellett. Ezután Názáretben Máriánál is megjelenik, hogy közölje vele a szeplőtelen fogantatást, Jézus születését és jövendő, messiási hivatását. Később, a családi akarattal szembeszegülve 1882 őszén Gábriel saját elhatározásból lépett bátyja helyére a fiumei tengerészeti akadémián....

www.tudozsido.com/post/74159894416

Impavidus Mortalium 2014.01.28. 13:14:13

@Késes Szent Alia:

Igen, közzétette a kérdéseket egy ilyen című leiratban is, de ezeket a kérdéseket az alapján állította össze ami tényeket ő maga összegyűjtött a holokauszt történetének kutatása során.
A Yad Vasem elismert és hivatalos kutatója volt és olyannyira ismeri a történetet, hogy ő maga is tagja volt annak a munkacsoportnak amelyik kidolgozta a váltságdíjas megmenekítését a közép--európai zsidóknak Spanyolországba, Angliába, az USAba, és részt vett a tárgyalásokban is. Szóval nehéz lenne kétségbe vonni a kijelentései (ismereteid szerint kérdései) hitelességét és valóságát.
www.yadvashem.org/yv/en/exhibitions/communities/bratislava/working_group_activists.as
www.oxfordchabad.org/templates/articlecco_cdo/aid/1378317/jewish/A-Rabbi-from-the-Bodleian-Library-who-saved-Jews-from-the-Holocaust.htm
Olvasd el a hivatalos oldalát, a link fentebbi postban.

A tíz kérdés cionista propagandistáknak szóló kérdéssor a holokauszttal kapcsolatban. Egyszerű atikai érvalap a cionista Izrael megalapítása ellen. (persze sok más célból is előveszik a benne olvasható adatokat, pl. mint most én is, hogy megvilágítsam, valójában nem olyan fekete-fehér a holokauszt története, miként azt megpróbálják nácikra és üldözött zsidókra leegyszerűsíteni)
Van több ilyen kérdéssora is, pl.: Izrael állam megalapításával kapcsolatban, vagy a zsidó vallás szekularizációjával kapcsolatban az izraeli rabbikhoz.

Ha nem hiszel az interneten fellelhető angol nyelvű tartalmaknak, akkor, ha gondolod, megkeresem az eredeti jiddis szöveghez az lrln-t (könyvtári jegyzékszám) és ha van ismerősöd Izraelben, megkérheted, hogy keresse ki, olvassa el és mondja el, mi a pálya a kérdésekkel kapcsolatban, igazak-e az állításai avagy sem.

Késes Szent Alia 2014.01.28. 14:49:36

@Impavidus Mortalium: Miből tudjuk, hogy amiket felsorol, azok tények? Tudomásom szerint nem mellékelt hozzájuk dokumentumokat, szavahihető tanúkat, vagy olyasmit, ami ezt többé tenné, mint az ő személyes véleménye és visszaemlékezése. Ezek nélkül arra kell hagyatkozhatunk, amit más forrásokból tudunk az eseményekről és a résztvevőkről: például a Weizmannról szóló egyéb ismeretünk alátámasztja-e azt, hogy ő felosztotta volna a zsidókat Palesztinában élő hasznos és másutt élő haszontalan zsidókra...

"A Yad Vasem elismert és hivatalos kutatója volt" -- hol vannak az általa hitelesen dokumentált adatok a YV gyűjteményében? Nem szükséges jiddis nyelvű forrás, jó az angol, de ilyet nem linkeltél. Amire hivatkoztál, az a vészkorszak alatti tevékenységéről szól, ezt ismertem.

"valójában nem olyan fekete-fehér a holokauszt története, miként azt megpróbálják nácikra és üldözött zsidókra leegyszerűsíteni" -- A bűnösöket a nácikra szűkíteni teljes tévedés, és nemcsak a csatlós országok miatt, hanem mert a szövetséges hatalmak szerepe sem olyan fényességes, mint ahogy azt láttatni szeretik. De azt, hogy milliónyi fegyvertelen ember nem menekült elég hatékonyan a saját kiirtatása elől, és hogy a pusztulás árnyékában melyikük milyen útvonalat tartott jónak, azt ebben a történetben nem sorolnám az égre kiáltó felelősségek körébe.

Impavidus Mortalium 2014.01.28. 17:56:14

@Késes Szent Alia:
"Miből tudjuk, hogy amiket felsorol, azok tények? "
No, most vagy elfogadjuk, vagy nem.
Ahogyan vagy elfogadjuk a holokauszt eseményeivel kapcsolatos egyéb állításokat, melyekre a kutatók azt mondják 99%-ra nincs közvetlen bizonyíték csak az elmondások.
Tettem be egy pár linket, köztük a munkássága hivatalos oldaláét is, akit érdekel utána néz, akit nem az leszarja.
Mindenesetre az állításaira sokkal több dokumentált bizonyíték létezik, mint a holokauszthoz köthető egyéb az oktatásban terjesztett dogmára. Ezért fura megkérdőjelezni a kutatásait, míg mások állításait népszerűsíteni illik.
Nem kívánok mélyebben belebonyolódni a témába, mert félreértésekre adhatna okot a dolog, olyan népszerű fogalmak előkerülésével, mint antiszemita, ugyanakkor a másik oldalról mint zsidó fajvédő cionista.
Ami a szándékom az csupán annyi, hogy próbálják meg az emberek egészben látni a dolgokat részleteiben és megismerni teljességében a részleteket, nem pedig a mindenkori politikai hatalom által az érdekeinek megfelelően közzétett, sok esetben manipulált adatokat.

Ez a téma céljában ugyanolyan, mint a rezsicsökkentés. Népszerű, látszólag egyszerű, de egy baszott nagy átverés, aminek a botránya a valóságos igazi átverést takarja.
Ami miatt tavaly le lettem rosszindulatú hazug idióta konteós elmebajosozva, azt mára bizony a tények közé lehet venni.
Amiről szó van, az energiaszektor manipulálásával történő offshore sikkasztás kormányközeli és ellenzéki gazdasági-politikai érdekcsoportok által.
Amit az index is kiderített, aztán tovább nyomozva még kiderült, hogy hova és kinek a kezébe megy a nagy pénz és mi az üzlet (nem az országnak, hanem magánérdekköröknek és politikai csoportoknak) az egészben. atlatszo.hu/2014/01/28/nagy-gyorgy-es-garancsi-istvan-is-reszesulnek-a-gazbizniszbol/ indulj el innen a linkeken és sok érdekeset találsz.
Ugyanez a helyzet a fentebb általunk boncolgatott témával kapcsolatban is. Egy olyan botrány, ami igyekszik elterelni a figyelmet a valóságról, a háttérben lévő igazi célokról, érdekekről, amiről kezd a fátyol eloszlani, ezért nagyon kell hisztizni, nagyon kell pánikot gerjeszteni, hogy ne menjen abba az irányba tovább a gondolkodás ami kedvezőtlen azoknak akiket érint.

zkdqts 2014.01.30. 09:13:31

@Impavidus Mortalium: Tegyük fel, hogy minden úgy van, ahogy leírtad. Tegyük fel, hogy a holokauszt áldozatainak száma nem hatmillió, hanem csak 60 ezer. Tegyük fel, hogy nem volt jobb opció a háborúból kiugrásra, mint ami megvalósult. Tegyük fel, hogy akik az emlékművet tervezték és támogatták, mind egytől egyig tisztában voltak ezekkel, sőt, nem csak hittek benne, de megcáfolhatatlan bizonyítékaik is voltak rájuk. Változtat-e azon a tényen, hogy ez az emlékmű a szerecsenmosdatás emlékműve? Nem lett-e volna ennek a célnak megfelelőbb emlékmű Poncius Pilátus kézmosótálja, ami mellől soha nem fogy el a szappan, de soha soha nem cserélik benne a vizet? Mifelénk úgy mondják, hogy úriember nem mosakszik, az úriember tiszta. Nem arról szól a vita, hogy Magyarország jó vagy rossz oldalon állt-e a II. világháborúban. Hogy lehet-e indokokat találni bármire, ami a háború során történt. Hanem csak arról, hogy egy úriember nem ilyen emlékművet állítana. Ezt az állítást vitatod-e?

Impavidus Mortalium 2014.01.30. 10:22:23

@zkdqts:
Félreértettél azt hiszem. Az emlékművett letojom, hogy van-e vagy nincs, ha van nem zavar, ha nincs az sem érdekel.
Én arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy mennyire nem arról szól a vita vagy a botrány, hogy valójában szükséges-e, hanem politikai célú csatározás az egész, demagóg és hazug érvek és ellenérvek felsorakoztatásával, amivel az a cél, hogy legyen min rágódnia a szellemi posványban hempergő tömegeknek mind jobb mind bal oldalon, és maradjon is meg ezen a szinten, ne gondolkodjon, ne nézzen olyan helyekre olyan okokat keresve ami kellemetlen a politikai-gazdasági hatalom gyakorlóinak... pártreferenciától, ideológiától függetlenül. Felesleges és álságos, a valóságos tényeket elferdítve-elhallgatva, érdek-irányult vitát folytatnak a nagyközönségnek ilyen faszságokról, a közönség meg örömmel zabálja, mert van ok az egymásra mutogatásra, amitől jobbnak/többnek érezhetik magukat a másiknál a nyomorúságos anyagi és erkölcsi, szellemi állapotukban.

süti beállítások módosítása