Skip to content


       Szűrés lista

Most a pálinkafőzést, a magyar életformát kell megvédeni

Újabb elbukott kötelezettségszegési eljárás: az Európai Unió bírósága csütörtökön közzétett ítéletében kimondta, hogy ellentétes az uniós joggal a házi pálinkafőzés adómentessége.

A jövedékiadó-mentes pálinkafőzés a Orbán Viktor egyik legelső ígérete volt a kormányprogram kihirdetésekor 2010-ben. A változás röviden annyi volt, hogy 2010 őszétől a
dómentes a magánfőzésben a magánfőző által évente legfeljebb 50 liter mennyiségben előállított párlat, feltéve, hogy az a háztartásban való személyes fogyasztásra szolgál.Csak saját gyümölcsből (vagy saját gyümölcsből készült alapanyagból), magáncélra főzhetünk jövedéki adómentesen pálinkát, és csak saját lepárló berendezéssel, vagy bérfőzdében. Az 50 liter mennyiségi korlát 86%-os pálinkára értendő, azaz 50 fokos pálinkából 86 liter főzhető jövedéki adó mentesen.

Az Európai Bizottság 2012. júniusában felszólította Magyarországot, hogy szüntesse meg a pálinka teljes körű jövedékiadó-mentességét. Az alkoholtartalmú italok jövedéki adóját ugyanis uniós jogszabály harmonizálja a belső piaci verseny torzulásainak megelőzése érdekében. Az irányelv alapján Magyarország a szeszfőzdékben előállított, személyes fogyasztásra szánt pálinkára irányadó jövedékiadó-mértéket 50 százalékkal csökkentheti évi 50 liter mennyiségig.

Elég világos:
Az alkohol jövedékiadó-köteles az Európai Unióban.
Saját fogyasztásra lehet pálinkát főzni.
Ebben az esetben 50%-os jövedékiadó-kedvezményt lehet nyújtani.
De ez csak a bérfőzésre vonatkozik, mivel azt senki sem tudja ellenőrizni, hogy otthon mennyi pálinkát főznek.
Vagyis otthon saját fogyasztásra mindenki továbbra is adómentesen főzheti a pálinkát.

És mit hozott ki ebből a magyar kormány?
Bántanak bennünket.
Megint minket.
Kettős mérce.
Történelmi hagyományok.
Csorbul a szabadság.

fazekas.jpgFazekas Sándor miniszter, a Nagy Megtekintő, mióta kiderült, hogy sajnos véget ér számára a miniszteri munka, azóta magasabb fokozatra kapcsolta magát, és egy sornyi ostobaságot hordott össze az ítélet után.

"A brüsszeli bürokraták újabb felháborító provokációja az Európai Bíróság ítélete, amelyben Magyarország pálinkaügyekben elfoglalt álláspontját bírálják."

"A magyar pálinka hungarikum és a kormány megtalálja a jogi megoldást, hogy megvédje a pálinkafőzés értékes hagyományát és a magyar pálinka továbbra is szabadon főzhető legyen." 

"Nem ez az első eset, amikor az unió bele akar szólni abba, hogy Magyarországon mondjuk milyen fák nőnek, vagy milyen nemzeti italra vagyunk mi büszkék."

"Felháborítónak tartom és visszautasítom, hogy az unió olyan jogokat formáljon magának, amelyeknek nincsen alapjuk."

"A magyar pálinka elleni támadással az unió egyes bürokratái a most kezdődő uniós választási kampányt, illetve a választásokat akarják befolyásolni."

"A magyar életformának is része a pálinka, sikertörténet, ezért is fontos, hogy megvédjük."

A pálinka szabadon főzhető.
Nem szólnak bele hogy milyen nemzeti italra vagyunk büszkék.
Van jogalapjuk.
Ez nem 'támadás', hanem egy két év óta húzódó eljárás ítélete.
A magyar EP-kampányt leszarják Brüsszelben.

Amúgy meg 1 millió alkoholista országában inkább a pálinkafogyasztás ellen kellene kampányolni, nem verni a nemzeti színű mellkasunkat.

A csütörtöki ítélet után a pénteki újságok címlapja megjósolható volt, de a Magyar Nemzet kicsit túl is szárnyalta:

magyar_nemzet.jpg

Az esti DunaTV Híradó és M1 Híradó is kapcsolta az MTVA brüsszeli tudósítóját, Baraczka Esztert.
Mind a két híradó műsorvezetője ugyanazt kérdezte. Szóról-szóra.
Az MTVA nem viccel, még a kérdéseket is megírja mindegyik csatornára.


Szegény Baraczka Eszter hiába mondta el, hogy ahol létezik mentesség, ott vagy a jogalkotás folyamatában, vagyis 1992-ben, vagy pedig a csatlakozási tárgyalások alatt harcolták ki az engedményeket. Mi nem kértünk erre engedményt a csatlakozási tárgyalások alatt. 
De ez senkit sem érdekel.
Csak hogy megint minket, magyarokat bántanak.

Friss:
A Fidesz felszólítja az új kormányt, hogy védje meg Brüsszeltől a magyarok jogát az adómentes pálinkafőzéshez

Címkék: eu pálinka

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr26025517

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Valaki lépjen közbe 2014.04.14. 20:28:26

A minap egymás után több olyan hír jött, hogy Orbán Viktor közbelép, beavatkozik valamibe (trafikügy, EU-bírálatok, tüntetések, balettintézet-épület stb.), mert a folyamatot megengedhetetlennek tartja. Rögtön azt hirdettem, hogy ez a választási kampány...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foresty 2014.04.14. 09:47:39

Én szeretem a JÓ pálinkát. De amióta boldog-boldogtalan adómentesen főz(et) magának pálinkát, olyan silány, értékelhetetlen, aceton szagú-ízű pancsolt hányadékokat találni mindenfelé, hogy az szégyen.
De ez kell a magyarnak: olcsó szesz, ami butít. Nem véletlenül van nálunk a legtöbb alkesz. :(

freehckr 2014.04.14. 09:48:29

„Mi nem kértünk erre engedményt a csatlakozási tárgyalások alatt. ”

...és ugye magyar részről kik és mikor tárgyaltak a csatlakozás feltételeiről: eu.kormany.hu/a-magyar-eu-tagsag-tortenete
„tárgyalások 1998. április 26-án kezdődtek meg a hatokkal, magyar részről Martonyi János külügyminiszter és Juhász Endre főtárgyaló vezetésével
...
első körben csatlakozó tíz új országgal a tárgyalások a 2002. decemberi koppenhágai csúcstalálkozón zárultak le”

Tehát túlnyomó részt az első Orbán-kormány vezényelte le a csatlakozási tárgyalásokat... igazság szerint most úgy néz ki a dolog, hogy az első Orbán kormány dilettáns baromságai miatt folytat szabadságharcot a második- és harmadik Orbán-kormány. :) Idióták...

Žďárský 2014.04.14. 09:58:23

Történelmi hagyományok? A sok hozzá nem értő kókler által főzött lötty, amit a milliónyi alkoholista boldogan dönt le a torkán. Erre a hagyományra aztán tényleg büszkék lehetünk!

Virág et. 2014.04.14. 10:10:08

@freehckr: Szándékosan kerestek egy olyan témát, ami nemzetinek eladható és nyilvánvaló, borítékolható a konfliktus. Mert ez a kormány abból él, hogy folyamatos háborús helyzetet tart fenn: mivel a belső ellenzék már meggyengült, széttöredezett, ezért kifelé kell tekintetni. IMF már nincs itt, tehát marad az EU. Annak idején azért nem foglalkoztak ezzel a kérdéssel Orbánék a csatlakozáskor, mert lényegtelen, nem számít, ostobaság az egész. Most meg azért lett központi téma, mert ezzel is lehet konfliktust generálni és indulatokat szítani, amivel választásokat lehet nyerni

Valójában faék egyszerűen működik a Fidesz, abból indulnak ki, hogy a választók ostobák és sajnos igazuk is van.

freehckr 2014.04.14. 10:19:26

„abból indulnak ki, hogy a választók ostobák és sajnos igazuk is van”

...és most már papírjuk is van róla. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.14. 10:28:43

Amúgy ez azért nem fekete-fehér megint.
Volt egy olyan megállapítás is, miszerint pár tagállamban szabad szeszt főzni, pont azért mert az ottani kultúra része. És akkor azt hogy? Hát úgy, hogy azok a tagállamok ott voltak már akkor, amikor a szabályozás született. Ennyiből tényleg kettős mércéről van szó. Az nekem is gyanús, hogy az unió néha nagyon tud keménykedni... Annyiban igaz, hogy az EU-nak milyen hasfájást okoz az, hogy magáncélra itthon ki milyen adózással főz?

Ellenben ezt szabadságharcnak, meg egyéb magasztos eszméknek beállítani, nettó baromság... Meg amúgy egyszerű lenne a megkerülése is az EU szabályozásnak, ha ebben az esetben is úgy működne a kormány agyafúrtsága, mint ahogy más esetekben (ahogy adót kell kivetni).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.14. 10:30:03

@Foresty: Amúgy, amíg nem volt szabad, addig is sokan főztek, csak illegálisan. Nagy változás nem volt... Érdekes, az nem zavarta az EU-t, csak amikor adómentes lett :D
Azt hiszem, két hülye (magyar kormány vs eu) találkozása játszódik le ebben az esetben :D

kvadrillio 2014.04.14. 10:31:46

Széles Gábor már ufót építene
Szűcs Gyula
2014. 04. 12. 19:52
Előzmény (8)

Széles Gábor: Új energiacellákkal találkoztam
Jöjj, energiacella!
Szarvas: Széles Gábor energiacella-tesztje
Politikai konstelláció, energiacella, Star Wars
Tesztelték Széles energiacelláját
Széles: Orbán előre látta a jövőt
Tavaszig sem kell várni az energiacellára
Az energiacella valójában a bölcsek köve

Ön elgondolkodott már azon, miért nem repül még a magyar égen magyar ufó? Hiszen Széles "Energiacella" Gábor szerint elvileg minden technológia adott a csészealjépítéshez: ismerjük az ionfáklyát, a nanoszálas technológiát és a térugró hajtóművek titkát is! Egyedül teleportálni nem tudunk még, na de hát az emberiség mindenre képes, ez is csak akarat és idő kérdése.

OK ! GÁBORKA ! AKKOR UGORGGYÁ MÁR A TAU CETIRE GYORSAN, OCCT FELEJCCSÉ EL VISSZAGYÖNNI !!! vagy....oldd mááá meg, hogy ma, MAGYARORSZÁGON, NE LEGYEN 6 MILLIÓ LÉTMINIMUMON TENGŐDŐ.....

kvadrillio 2014.04.14. 10:35:42

@Свобода: NANANANANAAA ! AZÉRT EBBEN A VACSORA-CSATÁK NAGY PÉNZT SZAKÍTOTTAK A PÁLINKÁS KÖSZÖNTÉSEK NÉPSZERŰSÍTÉSÉVEL !!! KI IS A HÜLYE AVAGY KAPZSI A VÉGTELENSÉGIG AKKOR ????? HE ?!

szmoker (Homo Trollicus) 2014.04.14. 10:37:03

"Egyedül teleportálni nem tudunk még"

Dehogynem, ha elég pálunkát iszunk :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.04.14. 10:38:01

A dohányzást visszaszorítjuk a társadalom egészségi állapotának javítása érdekében, nemzeti trafikokat kreálunk, idióta szabályokkal.

Fokozzuk a szűrőprogramokat, a társadalom egészségi állapotának javítása érdekében.

Nem kizárt, hogy lesznek Nemzeti Italboltok, ha lesznek, az ideológia biztosan "a társadalom egészségi állapotának javítása" lesz.

Ezzel szemben: főzzél/főzess pálinkát, igyál, butulj.

Magyarország a következetességben is jobban teljesít.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.14. 10:40:16

@kvadrillio: A Facebook Figyelő Szerkesztőkről nem olvastál? Azokat is a Széles fedezte fel :D

kvadrillio 2014.04.14. 10:40:31

@Foresty: HMMM....JAHHH....EGYIK NAP NÉPSZERŰSÍTEM SOKMILLÁS BEVÉTEÉLEKÉRT, MÁSIK NAP BECSMÉRLEM, HOGY RÁSZOPTATTAM EMBEREKET ÉS MILYEN HÜLYÉK, HOGY BEVETTÉK A FASZ SZÖVEGEMET ?! MINT A CIGIREKLÁMOK ANNO, HADD HUJJON A FÉRGESE, AZUTÁN MEGTILTOM....,. VAGY AZ EGYIK NAP COCILIZMUS..., MÁSNAPTÓL KAPITALIZMUS....., MERT HÜLYE, KAPZSI, HARÁCSOLÓ PERCEMBERKÉK MINDIG SZÜLETNEK ERRE A VILÁGRA....

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 10:43:23

Ha van, aki mentességet kért és kapott, mi pedig nem is kérhettünk, az bizony kettős mérce.

Ha valaki nem tudom én 2000-ben 2020-ig szóló mentességet kapott valami alól, akkor csak úgy korrekt, ha 2010-ben is kérhető a kedvezmény 2020-ig ugyanolyan feltételekkel.

Minden más a fennen hirdetett egyenlőség megbaszása.

Žďárský 2014.04.14. 10:48:51

@ColT: No igen, de az illegális főzés rendőrségi ügy volt, ahhoz az EU-nak nincs köze. Max, az interpolnak. A jelenleg helyzetben viszont a közösségi joganyaggal megy szembe egy ponton a hazai szabályozás.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 10:50:36

Most már mindegy, mert akik főzni akartak, akár a maximumot betartva, akár nem, már beszerezték az eszközöket, és ha újra tilos lesz, akkor is ugyanúgy főzni fogják a páleszt. A kormány meg nem érdekelt a razziákban, kivéve persze ha az illető nem része a nemzeti együttműködés rendszerének.

kvadrillio 2014.04.14. 11:03:46

Tovább drágult a burgonya
Címkék: ksh, mezőgazdasági termelői árak, február
A mezőgazdasági termelői árak 2014 februárjában 10,9 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a növényi termékek ára 17 százalékkal esett vissza, az élő állatok és állati termékeké viszont 1,7 százalékkal emelkedett - közölte a KSH.

EGY FASZT ! TESSÉK VISSZAVENNI A KORMÁNY ÁLTAL MEGCSINÁLT OLIGARCHÁKTÓL A PARLAGON HAGYOTT FÖLDEKET, OCCT KRUMPLIT TERMESZTENI RAJTA, A FÖLDALAPÚ TÁMOGATÁSOK ÖSSZEHARÁCSOLÁSA HELYETT ! NUMEGA VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁSOKAT IS LEHET VISSZAGYŰJTENI ÉS A KÉTHARMAD VEGETÁLÓ LAKOSSÁG JOBBLÉTÉRE FORDÍTANI !

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.14. 11:04:28

Orbanek ezt elore tudtak, nem mintha par partkatonabol kineznem meg a Nemzet Szociologusabol sem, viszont a sok allami beosztott az csak foglalkozik valamivel, azaz ok amikor megkertek hogy tulorazzanak, akkor rendesen leraktak az asztalra az informaciokat
Orbanek ez alapjan dontottek hogy rarepulnek a temara, es konfrontalodni fognak

nem mellesleg csak az idiota/elkotelezett vesz meg ustot 100e -t hogy egyszeri lefozessel csianljon 1 lityi paleszt, amikor egesz nap ott kell kurogatni azt a fozot
normalisabbak kepesek azt a 700 Ft -ot literenkent egy profi fozonek kifizetni, fokent ugy hogy elotte 2-3 hetig szedi a cefret :)))

_most_ 2014.04.14. 11:09:15

nem értem, miért kell ennyit hisztizni ezen a hülyeségen, pár alkoholistán kívül mindenki leszarja lehet-e adómentesen pálinkát főzni vagy nem, bezzeg a chipsekre extra adót vetettek ki, mert egészségtelenek, de a 86%-os pálinka fogyasztása kifejezetten támogatandó, iskolatej helyett be kéne vezetni az iskolapálinka programot :D

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 11:11:57

@_most_:
- Móricka van házid?
- Van, töltsek?

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 11:17:48

@Свобода:

"közösségi joganyag"

Nem kéne már megerőszakolni a magyar nyelvet! EU-s joganyag.

A közösség az én vagyok a barátaimmal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.14. 11:20:08

@Свобода: A kérdés nem annyira az, hogy legális volt-e; hanem az, hogy főztek így is, főztek úgy is, az egyik zavarta az eu-t, a másik nem...
A magyar kormány meg sok más egyéb ügyben keménykedhetne így, de az valahogy sosem ment. A lényeges, az sose.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.14. 11:21:04

annyira bejött a fidesznek ez a harcosság hogy simán hozta a 2014es választásokat (nem a 2/3ról beszélek, meg okés, lejtett a pálya, de szavazni RÁ szavaztak a legtöbben nah ez tény). Borítékolni lehet, hogy folytatódik ez a harcos retorika még 4 évig.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 11:22:18

@doggfather:

Pedig nyugodtan lehet a 2/3-ról is beszélni.

100 méteres síkfutásban mit kapsz az olimpián, ha 20 másodperc alatt futod? Fele aranyérmet?

kvadrillio 2014.04.14. 11:22:53

2. Duna Aszfalt

Elnyert összeg: 259,13254 milliárd forint

Éves árbevétel: 32 525 millió forint

Éves eredmény: 1 323 millió forint ...NOMEGAZ EUROASZFALT.....164,32661 MILLIÁRDJAHHHH...
TE ???! ASZFALTNAK ASZTAT HÍVJÁK AMI ORSZÁGSZERTE VAGY NINCS IS VAGY TELÉ VAN KÁTYUÚÚKKAL......????? NUIDE, ENNYI PÍÍÍZÉR ????? :o))))) ASSZTA MERKKORA LENYÚLÁSOK EZEK !!!!!!!..

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.14. 11:26:35

@kormányváltó Trabanttal: jaj, nem akartam megkérdőjelezni, csak elejét akartam venni az olyan kommenteknek, hogy csaltak, meg a 2/3ad csak 44% meg ilyenek.

tomwar 2014.04.14. 11:26:37

A Bekemenet ujra csataba indul!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.14. 11:27:18

@kvadrillio: Nem, azt útnak hívják, valami népi hagyomány lehet, mert nem emlékeztet rá :D

zsoltix 2014.04.14. 11:35:29

"Nem ez az első eset, amikor az unió bele akar szólni abba, hogy Magyarországon mondjuk milyen fák nőnek"
Fazekas javában tolta a nagy akác-szabadságharcos szöveget még azután is, hogy az általa vezetett minisztérium egészen más felvilágosítást adott az ügyben:
index.hu/tudomany/2014/03/11/akachiszteria_nem_mondtak_ki_a_halalbuntetest/

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 11:35:55

Mit mond a "szakértői oldal", le kell-e mondania az Orbánnak?

Alick 2014.04.14. 11:36:13

Nehéz úgy hiteles drogmegelőző stratégiát folytatni, ha támogatjuk a házilagos drog előállítást...

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 11:37:33

Szomorú, de az az igazság, hogy a Fidesz bármit megtehet, amíg itt vannak a kommunisták. Az első számú nemzeti érdek a kommunisták (liberálbolsevikok) eltakarítása.

dez01 2014.04.14. 11:37:39

Mert a legálisan nagyüzemileg ipari szeszből kevert cuccot jobb inni ugye?

tobeor 2014.04.14. 11:45:53

Olyan szép, hogy az egymillió alkoholista országában a magyarellenes kormány azért küzd, hogy a magyarok még gyorsabban ihassák magukat a föld alá. Azaz magyar maffiakormány drogpárti.

Egy magyar kormány felismerve a probléma társadalmi súlyát, hatósági árral NÖVELNÉ az alkohol árát, ahogy ezt pl. a szintén alkoholista Oroszországban tették, szerte az országban rehabilitációs programokat indítana, felvilágosító kampányokat nyomva folyamatosan, alkoholdrog-klinikákat, de legalábbis rendelőket állítana fel, és így tovább.

Ügyes, ügyes, hulljon a piás, engedjük hogy kotyvassza magának a drogot, legalább nem kell neki nyugdíj....

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 11:52:07

@tobeor:

Mert ugye a reggel a kocsmában kezdő alkeszok főzik a pálinkát.

Hamajd 2014.04.14. 11:52:25

Ha ez az ország egyszer kijózanodik, nagy baj lészen.

bölcsbagoly 2014.04.14. 11:56:04

na megint vartyog a sok sok elmebeteg, csalódott balfék!
1. a jó minőségű alkoholos ital kis mennyiségben nem drog, hanem élvezeti cikk , sőt gyógyszer.
2. saját használatra miért készítene valaki rossz minőségűt? ja a szájhős balfékek képesek rá, csak arra is lusták.
3. aki az EU bürokraták marhaságait pártfogolja, az pont akkora gazember mint azok.

sas70 2014.04.14. 11:59:33

@freehckr: Pont ez jutott nekem is eszembe!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.14. 12:22:22

@bölcsbagoly:
Az, hogy valami drog-e, nem mennyiség kérdése, hanem alkalmazásé. Nota bene, a kávé is élvezeti cikk, ettől még a koffein egy pszichoaktív, élénkítő drog.

"aki az EU bürokraták marhaságait pártfogolja, az pont akkora gazember mint azok. "
Lefordítva: aki szerint a szabály az szabály az gazember. A nyugdíjakkal kapcsolatos zöldségeid után ez elég logikus folytatás.

JT_Biopower 2014.04.14. 12:26:01

"Nem ez az első eset, amikor az unió bele akar szólni abba, hogy Magyarországon mondjuk milyen fák nőnek, ..."

Védjük meg a parlagfüvet is! ;)

sas70 2014.04.14. 12:27:32

@bölcsbagoly: " saját használatra miért készítene valaki rossz minőségűt?"
Mert nem ért hozzá! Persze a magyarok, pláne a mélymagyarok mindenhez értenek!

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:29:53

@sas70: aha, a higmagyarok meg mindent ócsárolnak ami magyar, de akkor mi a fenének élnek itt köztünk?

jani888 2014.04.14. 12:30:23

@ColT: Egyetértek . Persze ez nem (sem ) a pálinkáról szól elsősorban . Sem a kormány ,sem az Unió részéről.

sas70 2014.04.14. 12:31:50

@tomwar: Békaügetésben stílszerűen a pálinka után!

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:32:30

@JT_Biopower: nos a parlagfű, amúgy értékes növény lehetne, még táplálkozásra is jó! csak éppen a pollenjével van baj, de hát azzal még sok más növényt is kárhoztathatunk, amelyeket senki sem akar kinyírni (mogyoró, platán, nyárfa, nyírfa, stb, stb).

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:33:12

@Lord_Valdez: húzd le magad a marhaságaiddal együtt. nem vagy vitapartner....

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.14. 12:35:46

@bölcsbagoly:
Nem ócsárolnak, csak vannak fogyatékosok, aki mindent, még a legenyhébb kritikát, vagy csak a lelkesedés hiányát is képesek személyes sértésként felfogni.

sas70 2014.04.14. 12:40:54

@bölcsbagoly: Főzök én neked pálinkát, szívesen, meg is itatlak vele! Vagy túl éled vagy nem de értek hozzá.
Amúgy meg attól, hogy egy szarra rábasznak egy nemzeti színű szalagot, attól az még szar lesz!
És senki nem tiltja, hogy a magyarok pálinkát főzzenek, csak azt tiltja, hogy ne fizessenek utána adót. Hozhatod a példákat, hogy az EU-ban kinek, mire van adómentessége, mert nekünk is lehetne, ha anno el nem basszák! Csak amikor erről tárgyaltak, akkor is fontosabb volt a foci, meg a kokárdázás, meg a koronaúsztatás, mint az, hogy milyen mentességeket kapjunk!

tomwar 2014.04.14. 12:48:08

@sas70: :-))

@bölcsbagoly: Ha belepunk egy klubba, akkor ne annak szabalyzatat hibaztassuk, utolag...
Szoltak elore, hogy ez lesz...
Kerdezd meg dedanyad, hogy volt az o idejukben...ha mar hagyomany.

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:52:16

@tomwar: nem kell megkérdeznem, elég idős vagyok hozzá, pl. már a II. Vh előtt is főztünk!
Mivel számos EU-országban (pl. Ausztriában szabad), kötve hiszem,. hogy szóltak volna róla. A szokásos EU-s kettős mérce, ami szabad Jupiternek....

cs.zoli 2014.04.14. 12:52:59

Az adómentességet nem azért tiltják, mert a szabál az szabál, hanem mert a csempészetet segíti elő, ha valahol legálisan vagy kvázilegálisan sokkal olcsóbban lehet valamit előállítani. Egyből beindul a csempészet és az adómentesség (ami nem csak azt jelenti, hogy fizetni nem kell, hanem bevallani sem) miatt követhetetlenek a mennyiségek.

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:54:01

@sas70: aha, de a sógoroknak , meg jó pár más tagállamban élőknek bezzeg szabad s tudtommal ők is tesznek rá nemzeti színű pántlikákat,a melyek az esetükben nem bántják a csipátokat, csak a magyarban, nemde?

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:54:50

@Lord_Valdez: aha, a ti kritikátok közös jellemzője, hogy sohasem igaz!

szmoker (Homo Trollicus) 2014.04.14. 12:56:04

@bölcsbagoly: "1. a jó minőségű alkoholos ital kis mennyiségben nem drog, hanem élvezeti cikk , sőt gyógyszer. "

Idült alkoholista apám is ezt mondja.
Kis dózisban orvosság, nagy dózisban gyógyszer.

Bizony, sőt! :s

kosztarovics bácsi 2014.04.14. 13:06:55

Édes drága libsi-bibsi-bolsi barátaim! Lám, van min rugóznotok a nagy zakó után...

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.14. 13:13:40

mondjuk a házi főzött pálinka nem rosszabb a tapasztalatom szerint a mindenféle aromákból pancsolt Zwack és egyéb förmedvényeknél, ilyen-olyan ízű szeszes italoknál

a minőséggel és a mértékletességgel van a baj, de ezt tanulni lehetne, mármint annak, aki nem menthetetlen alkoholista

az unió bürokratái leszarják, hogy ki mennyire lesz alkesz, ők a jogot papír szerint betartatják, ha a zsebhümmögő kézműves gyártásáról lenne szó, akkor is bevasalnák a szabályok betartását

de egy valamire jó ez, lehet az Uniót köpködni, ellenségképet kreálni, fidesz tábort erősíteni

én is szeretem a JÓ házi páleszt, évente 1-2 alkalommal, külföldön élve nem jutok hozzá gyakran

az a vicc, hogy az Unió belepofázik ilyen ügyekbe (jogosan), de az uniós pénzek szétlopását karba tett kézzel nézik
amíg le van papírozva minden, addig nekik jó így is

@cs.zoli: csempészet, mint olyan nem létezhet az Unióban, mivel az áruk és szolgáltatások szabad mozgása alapelv
tehát ha Ausztriában olcsóbb valami, akkor átmész és megveszed
csempészés fogalmilag kizárt, mivel nincs semmilyen vámhatár
az uniónak pont az lenne a lényege, hogy a versenyt szabaddá kell tenni, áruk, szolgáltatások szabadon áramolhassanak
amúgy meg arra is van tilalom, hogy nem lehet eladni, átadni a házi páleszt, tehát még belföldön sem kerülhet forgalomba
az, hogy ezt valakik csinálják, az egy más dolog, erre megvannak már a szankciók, az ilyenekre rá is szállnak a fináncok
aki otthon megissza, az meg hogy kerülhetne át a határon?
átviszi a gyomrában a magyar paraszt aztán kihugyozza Ausztriában vagy Németországban?

szóval amit írtál, az úgy hülyeség, ahogy van

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.14. 13:18:23

@cs.zoli: az adómentességet azért tiltják, mert a szabály az szabály
mert nem kért rá mentességet a csatlakozáskor Magyarország
ennyi

az EU bírósága leszar minden ilyen spekulációt, amibe te belemész, hogy csempészés és hasonlók
az látszik, hogy sok EU Bir ítéletet még nem olvastál
egyszerűen a szerződés és a másodlagos jog alapján úgy látták, Magyarországnak ehhez nincs joga, ennyi a történet
tiszta bürokrata gondolkodás, de igazuk van, a magyar kormány elbaszta, amikor nem kért mentességet

Hamajd 2014.04.14. 13:26:02

Ha a Fidesz nem 2/3-dal nyer probléma lenne-é a pálinka?

Roan 2014.04.14. 13:31:31

@kormányváltó Trabanttal: "Mert ugye a reggel a kocsmában kezdő alkeszok főzik a pálinkát." Nem ők főzik, de lehet már kocsmában is kapni, pult alól. Az adómentesség miatt az ár mindent visz. Nem szeretném, hogy egyszer mérgezéses botrány legyen belőle, de kíváncsi lennék, hogy ilyenkor előkerülne-e az, aki főzte.

Hamajd 2014.04.14. 13:32:31

Átgondolatlan rendszerváltás, átgondolatlan EU csatlakozás, átgondolatlan kormányzások már 24 éve, csak az van mindíg átgondolva, hogy mit basztunk el eddig - utógyújtás.:(((

Secnir 2014.04.14. 13:33:05

@bölcsbagoly:
"nem kell megkérdeznem, elég idős vagyok hozzá, pl. már a II. Vh előtt is főztünk!
Mivel számos EU-országban (pl. Ausztriában szabad), kötve hiszem,. hogy szóltak volna róla."

1. ausztria, mikor szó volt az eu-ba lépésről, ez volt az egyik feltétele, hogy a gazdák (GAZDÁK) főzhessenek pálinkát, erős megkötésekkel. csak az főzhet pölö, akinek van legalább 5 hektár SAJÁT gyümölcsöse, például, és úgy évente 60 liter adómentes, a többiért fizetnie kell. minden bejelentett nagykorú családtag után plusz 15 liter (asszem)

2. a számos EU tagország az kimerül ausztiában.

3. ha emlékszel rá, mert olyan idős vagy, hogy a II. Vh. ELŐTT is főztünk pálinkát, akkor már értem, hogy miből ered a sok hülyeség: aggkori szenilitás. idehaza 1849-ig a földesúr előjoga volt pálinkát főzni, paraszt nem főzhetett; utána pedig állami monopólium lett, bevezették a pálinkaadót (amiből később a jövedéki adó lett). szabadon SOHA nem lehetett pálinkát főzni. az állam pedig 1982-ben enyhített: az 1982/36 trvR kimondta, hogy : „Gyümölcsből készült pálinka előállításával magánszemély is foglalkozhat.[...] magánszemély pálinkafőzés céljára legfeljebb 500 liter főzőüst kapacitású szeszfőzdét létesíthet, illetve a szesz előállításával foglalkozó gazdálkodó szervezet ilyen kapacitású szeszfőzdéjét bérbe vagy szerződéses üzemeltetésre átadhatja a magánszemélynek”.
na ezt a jogot vette el az (illetve nem verte át az EU-n), aki akkor tárgyalt az EU-val: orbán és martonyi.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.14. 13:38:18

@kormányváltó Trabanttal: Értelmezd azt, hogy 1998-ban kezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Magyarország NEM kért derogációt vagy adómentességet a pálinka főzésre, akkor most mi az anyjukért sírnak, hogy az EU az orrukra koppintott. Tetszettek volna időben adómentességet kérni. Ugye Fazekas Sándor, ugye Fidesz? És akkor most nem kellene a sírás rívás.
Egyébként új troll vagy, vagy csak nicket változtattál:
kormányváltó Trabanttal
kormányváltó Trabanttal 0 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2014.04.07. óta tag.

bölcsbagoly 2014.04.14. 13:42:36

@Secnir: 1. Ausztriától elfogadták, az újonan belépők minden kis kedvezményért vért kellett izzadjanak. 2. nem igaz, Olaszország, Franciaország, Görögország is is többek közt.3.öcsi, köztünk annyi a különbség elmeállapot tekintetében, hogy mig én biztosan voltam annyi idős mint te most,, te nem biztos, hogy leszel annyi mint én most! Amúgy, szokás szerint, bunkó voltál.
Igen, Orbán és Martonyi tárgyalt, de nem ők írták alá a csatlakozási szerződést, hanem Gyurcsány és Kovács! Lám, milyen a korai szenilitás az esetedben!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.14. 13:52:11

@bölcsbagoly:
1. a szerződésben az van, amit a tárgyalások során rögzítettek
2. Gyurcsány sportminiszter volt ekkor, ergo nem ő írta alá...
Ja, bocs, elfelejtettem, hogy minden kritikánk hazugság.

bölcsbagoly 2014.04.14. 13:54:55

@Lord_Valdez: 1. utolsó percig lehetett módositnai, a lengyelek meg is tették.
2. akkor Medgyessi, egyik 19, a másik ....

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2014.04.14. 13:59:23

@bölcsbagoly:
"Az első körben csatlakozó tíz új országgal a tárgyalások a 2002. decemberi koppenhágai csúcstalálkozón zárultak le, amikor véglegesítették azokat a nyitott költségvetési vonzatú megállapodásokat, amelyek a legnagyobb vitákat okozták a tagállamok és a tagjelöltek között. A „Koppenhágától Koppenhágáig” jelszó végül sikeresnek bizonyult, mivel az Európai Tanács december 12–13-i koppenhágai ülésén a tagfelvételi tárgyalások sikeresen befejeződtek.
2003. április 12-én Magyarországon népszavazást tartottak az EU-tagságról, amelyen a résztvevők 83,76 százaléka igent mondott az Európai Unióhoz való csatlakozásra. Az Országgyűlés ratifikálta a népszavazás eredményét, majd a 2003. április 16-i athéni csúcsértekezleten Medgyessy Péter miniszterelnök a kilenc másik csatlakozó ország vezetőjével együtt aláírta a csatlakozási szerződést."
eu.kormany.hu/a-magyar-eu-tagsag-tortenete

Tehát aki három és fél évig tárgyalta, az nem hibás, de akinek volt rá fél éve meg aláírta, az igen... vagy nem.

Secnir 2014.04.14. 13:59:28

@bölcsbagoly:
"2. nem igaz, Olaszország, Franciaország, Görögország is is többek közt."
az a baj, hogy tudsz valamit, de azt is rosszul: a fent említett három országban -ugyanúgy, mint idehaza- az otthoni célra előállított BOR adómentes. pálinkáról egy árva kummantás sincs.

"Igen, Orbán és Martonyi tárgyalt, de nem ők írták alá a csatlakozási szerződést, hanem Gyurcsány és Kovács!"
az aláíráshoz mi köze annak, hogy orbán és martonyi mit tárgyalt el/le?

"az újonan belépők minden kis kedvezményért vért kellett izzadjanak. "
persze, mert jöttek(mi is) a sok baromságukkal, meg EU-nem-kompatibilitásukkal, és az EU hol időbeni csúszást engedélyezett, hol kifutást.

bölcsbagoly 2014.04.14. 14:07:21

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): s ha mindkettő? de biza, megnézhették volna hogy mit írnak alá. Arról már nem is szólva, hogy nem lehetett túl sokat kapálózni, mert a a tagjelölteknek megvolt kötve kezük -lábuk, nem sokat akadékoskodhattak. Szó sem volt róla, hogy megkaphatják azokat a jogosultságokat,a melyekkel a régebbi tagok rendelkeztek.

bölcsbagoly 2014.04.14. 14:09:25

@Secnir: kevered a fekáliát, nagyokat mondva! látom a többi hazaáruló ballibbel neked is az áll érdekedben, hogy Mo-ot minél kevesebb jog illesse meg! Merjünk kicsik lenni, nemde H.Kovács elvtárs?

Birkesz 2014.04.14. 14:10:04

@bölcsbagoly: "3.öcsi, köztünk annyi a különbség elmeállapot tekintetében, hogy mig én biztosan voltam annyi idős mint te most,, te nem biztos, hogy leszel annyi mint én most! "

Erre mondom mindig azt, hogy az életkor nem érdem, hanem állapot. Mert, hogy te bölcsebb nem lettél az éveid során, az biztos...

Marcellusca 2014.04.14. 14:10:08

@bölcsbagoly: MUHAHA!
Egyre hülyébb vagy, idiótaveréb.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 14:12:33

@Roan:

Mert ugye az elmúlt 4 évben annyi mérgezéses botrány volt, hogy indokolt az "aggodalmad".

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 14:14:00

@The Lonewolf:

"az EU az orrukra koppintott"

Látom, neked nem hazád Magyarország. Ami nem baj, sokan vannak ezzel így. Csak a többségük mégsem magyarul magyarozik szakmányban, mint te és a magadfajták.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 14:17:44

@bölcsbagoly:
"de biza, megnézhették volna hogy mit írnak alá. "

De nem ők akarták az otthoni pálesz főzést, hanem Orbánék. De nem akkor, mikor tárgyaltak a csatlakozásról, hanem most, utólag. Ennek semmi köze ahhoz, hogy végül nem Orbán írta alá a csatlakozási szerződést, akkor lenne köze, ha Orbánék kikötötték volna a szerződésben, Megyóék kiszedték volna, és úgy írják alá. De erről szó sem volt.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 14:21:04

@kormányváltó Trabanttal:
Abban a mondatrészben nem Magyarország az alany. Persze tudom sokaknak a nemzet és a Fidesz rokonértelmű szavak....

Secnir 2014.04.14. 14:23:35

@bölcsbagoly:
ennyire futotta? hát ez nem sok. nehéz az észérvekkel és a tényekkel szembemenni, mi?
:D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.14. 14:25:27

@Secnir:
A tények nem érnek fel az ő eszméik nagy Igazságához. :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.04.14. 14:33:30

@bölcsbagoly: "1. a jó minőségű alkoholos ital kis mennyiségben nem drog, hanem élvezeti cikk , sőt gyógyszer."

a pálinkafogyasztás éppen ott komoly egészségügyi probléma, ahol Orbánék lazítottak rajta. mármint területileg és társadalmilag is.

"2. saját használatra miért készítene valaki rossz minőségűt? ja a szájhős balfékek képesek rá, csak arra is lusták."

nem tudom, mennyi házi pálinkát ittál életedben, nekem volt szerencsém néhány (tucat) féléhez. ugyan a főzdében kifőzetett pálinka minősége általában sokkal jobb, mint az otthoni főzésűeké, de a cefrét még így is el lehet cseszerinteni. ugyanis sok esetben nincs meg a tudás és a tapsztalat és a "feljavítás" legtöbbször csak ront a minőségen.

"3. aki az EU bürokraták marhaságait pártfogolja, az pont akkora gazember mint azok."

ebbe a klubba speciel önszántunkból léptünk be. aki egy szervezet ellen, melybe saját maga kérte felvételét, szabadságharcot folytat, az elmebeteg. Magyarország befolyásolhatja az EU működését mint tag vagy kiléphet annak minden előnyével és hátrányával együtt. de az, hogy a kormány eljátssza, hogy harcol az EU ellen, miközben a csókosait mind EU-pénzekből tömi ki, ez nemcsak a gazemberség, de a bűnösség fogalmát is kimeríti.

szerintem.

bölcsbagoly 2014.04.14. 14:35:10

Látom beindult a sok agyament balliba, hiába na a frusztráltságukat ki kell írniuk magukból. S mivel bunkók, mi mást mint bunkóságokat.

Secnir 2014.04.14. 14:37:52

@Lord_Valdez:
de legalább küzdene egy kicsit, hogy meggyőzzön, vagy érveket hozna fel, egy linket, egy jogszabályt, vagy valamit! De nem, egyből (mindjárt nézem) le vagyok ballibezve :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.14. 14:40:42

@bölcsbagoly:
Minthogy Isten nem adott neked sok észt, mást nagyon lehet veled kezdeni.
Mégis mi mást lehetne tenni valakivel, aki teljesen immúnis a józan észre.
A helyzet, hogy Orbán belpolitikai haszonszerzés érdekében engedélyezte az adómentes pálinkafőzést, ezzel megszegett (az egyébként saját maga által előkészített) szerződésben foglalt kötelezettséget. Erre a kormány válasza, hogy megtámadták Magyarországot. A te válaszod, hogy aki ezt vitatja, az hazaáruló.
Szóval, miért is kellene egy ilyen emberrel úgy beszélni, mintha értelmes lenne?

Kovács Ferenc 14 2014.04.14. 14:40:57

Azért az EU is bekaphassa a gázcsövet, mit bántja az ő kis brüsszeli lelküket, ha a büdöskútpusztai Torcsvai Gizi néni saját részre főz magának egy demizson kisüstit a hullott gyümölcsből??? Nem másnak, nem eladásra, hanem saját magának?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.14. 14:46:01

@kormányváltó Trabanttal: Baszd meg annyira én is magyar vagyok, mint te. DE! És itt jön az a kis DE, már 2010-ben figyelmeztette az EU Magyarországot, hogy az adómentes pálinkafőzés az nem egyeztethető össze az EU adójogszabályaival. De a Bonsai Duce nem vette komolyan a figyelmeztetést, és most játssza a sértődőtett. Pedig ha akkor gondolkodnak egy kicsit ez az egész elkerülhető lett volna.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.14. 14:49:53

@Kovács Ferenc 14: Csak az a kis demizson kisüsti az 50 liter 80 fokos pálinka. Abból lesz hígítás után 100 liter 40 fokos pálesz. Nekem ne mondja senki, hogy egy család egy évben megiszik 100 liter pálinkát. És az adómentes pálinkafőzés nem egy családra vonatkozik hanem egy személyre.

Meglehet ott se vótam 2014.04.14. 14:53:25

Nahát, előbb szobor, most meg pálinka. És mi van a cigányok jogaival elvtársak?

Feltűnő, hogy az eszement szélsőliberális cigányfajvédelem hogy elcsendesült. A Chartás majmok nem írogatnak már alá cigányfajvédő nyilatkozatokat. A zsindexes blogokon hónapok óta nincs cigányokat uszító poszt. Mi történt elvtársak?

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.14. 15:01:06

@bölcsbagoly:

"Látom beindult a sok agyament balliba"

Bizony beindult, mint a Széles Birkamenet-fönököd a Fészbukk ellen :)))))

Nyehehehehehehhehehe

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.04.14. 15:12:52

@bölcsbagoly: Csak a tények kedvéért: Fazekas azzal is mellélőtt, hogy bürokratákat emlegetettt (és Te mentél utána,mint a lemming): a bírákat a tagállamok delegálják, és ők döntenek. Magyarország részéről mindkettőt már a FIDESZ hosszabbította meg (az általános bíróságon (régebben elsőfok) Czucz Ottó, a Bíróságon a magyar főtárgyaló, Juhász Endre).
@kormányváltó Trabanttal: A pálinkát nem reggela kocsmában főzik. (és a közösségi joganyag valóban rossz kifejezés, de nem a haveri közössséged miatt, hanem azért, mert most már Unió (előtte Európai Gazdasági Közösség volt, ezért nevezik "közösségi" joganyagnak).
@Kovács Ferenc 14: @ColT: Otthon ezután is szabad, csak a bérfőzésután nem lehet 50%-nál több kedvezményt adni. Bent van a posztban.

Roan 2014.04.14. 15:15:09

@kormányváltó Trabanttal: abból, hogy nem volt, logikusan következik,hogy nem is lesz? A gyártóival is előfordulhat ilyen meg a házival is, mindennel, amiben emberek működnek közre. A különbség az, hogy az egyik mögött egy nyilvános, leinformálható cég áll, a másik mögött meg ki tudja, hogy kicsoda.

Secnir 2014.04.14. 15:17:33

@The Lonewolf:
"Csak az a kis demizson kisüsti az 50 liter 80 fokos pálinka. Abból lesz hígítás után 100 liter 40 fokos pálesz."
ha csak 40 fokos, akkor az már ivólé, nem pálinka. a pálink 50 foknál indul. :D

"Nekem ne mondja senki, hogy egy család egy évben megiszik 100 liter pálinkát."
de. ahol pölö van 5 felnőtt (papa+mama+3 felnőtt fiú) az 20 liter/év, azaz 18 nap/liter=napi egy feles. ne vicceljünk kéremszépen! ha 'csak' hárman vannak, akkor az 33 liter/év, vagyis 10 nap/liter = napi egy deci. nevetve, kéremszépen, nevetve.

közrabszolga 2014.04.14. 15:29:17

@kormányváltó Trabanttal: "Az első számú nemzeti érdek a kommunisták (liberálbolsevikok) eltakarítása. "
Pontosan! A bolsevik fidesszel kell kezdeni, tudod akinek az elnöke lement Moszkvába hogy egy faszopásért és némi apróért eladja a hazáját a KOMMUNISTÁKNAK!

rolika 2014.04.14. 15:32:31

Hát, kéremszépen, mink annakelőtte is főztük, meg annakutána is fogjuk, kéremszépen :-)

Ez a szellem soha nem volt palackban, úgyhogy nem is lehet belekényszeríteni.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 15:33:14

@Roan:

Ja, előfordulhat.

Agyalj csak ezen a következő négy évben is! Meg A Szobron!

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 15:34:36

@közrabszolga:

Vallj színt! Az MSZMP utódpártjára szavaztál idén is?

Bee-zony 2014.04.14. 15:35:28

@tobeor: „Ügyes, ügyes, hulljon a piás, engedjük hogy kotyvassza magának a drogot, legalább nem kell neki nyugdíj....”

Normális, józanul gondolkodó ember nem szavaz a Fideszre.
Ellenben az alkoholista, akinek a szabad szeszfőző harcát vívja a Fidesz, az még mielőtt elhullana, hűségesküt tesz a Fideszre, és mindig rá szavaz.
Szavazz rájuk, halj meg a nyugdíjkorhatár előtt, és engedd át az országot a józan idegeneknek, tripla haszon.

„Balog Orbán Viktornak nevezte el gyermekét a fideszes cigó”
www.youtube.com/watch?v=UVg8AdTjE1s

„»Nem félünk és nem fázunk, Orbán Viktor a királyunk!« - A Fidesz-szavazók elárulják, ki lesz 20 év múlva a miniszterelnök”
kuruc.info/r/34/126537/

bölcsbagoly 2014.04.14. 15:54:46

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust: irány a Mérey, ott az új OPNI, ha nem tudnád! Rád fér a kezelés...

közrabszolga 2014.04.14. 15:57:12

@kormányváltó Trabanttal: Soha nem szavaztam a fidesz nevű neobolsevik rablóbandára, veled ellentétben!

bölcsbagoly 2014.04.14. 15:58:23

@Kuviklacz: aha, mi is delegáltunk biztosokat (Kovács,. Andor), s a velencei Biróságba is a Paloczay elvtársat! Ki is delegálta őket? No nincs ez másként a többi országgal is, a kormánypártok a saját klónjaikat delegálják. A három emlitett elvtárs fene mód hasznára volt hazájának, nemde? S biztosan jobbos eszmerendrendszert képviseltek, ugyebár?

bölcsbagoly 2014.04.14. 15:59:07

@közrabszolga: persze, zsák a foltját, folt a zsákját, trágya a trágyadombra való, nemde?

tomwar 2014.04.14. 16:02:09

@bölcsbagoly: Es mit szoltak hozza a finincok? Mert a fozes nem azonos az adoval...
Kettos merce? Lehet. DE talan a tyuk vagy a tojas esetet is meg kellene/lehetne vizsgalni, nem?

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.14. 16:06:03

@Marcellusca:

Tárojják is, igen. De egyébként abban forr a fogyasztható stádiumig...böööööö :))))

bölcsbagoly 2014.04.14. 16:10:37

@tomwar: ne hülyülj, akkor még a cukrot is magunk készitettük cukorcirokból préselve, a dohányt meg saját magunk termesztettük s kapadohány ment a csibukba! Itt pofáztok, miközben fogalmatok sincs arról, hogy hogyan élt a nép a háború alatt és a következő években! Mélyszegénységről dumáltok, mikor Bp ostromakor örömünnep volt, ha egy ló belepusztult egy lövésbe/robbanásba, mert pillanatok alatt szétszedték.

Csekkliszt#10 2014.04.14. 16:13:23

Egy cseppnyi kétségem sem volt h a kormány majd megtalálja a jogi választ és kiutat.
Ki volt az a huncut, aki azt mondta eccer: STRONG EUROPE?
A Strong Russia elott, mármint.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.14. 16:16:33

Amúgy meg 1 millió alkoholista országában inkább a pálinkafogyasztás ellen kellene kampányolni, nem verni a nemzeti színű mellkasunkat."

a MÉRTÉKTELEN pálinkafogyasztás ellen, ja.
www.youtube.com/watch?v=kH_GYVY3RrY

ne legyünk már ennyire homokosok, fazekas meg uniópárti csicska, kishantosi hazugsága 1000x fontosabb és nagyobb
444.hu/2013/12/16/sajtoetikat-hanytorgat-fel-es-hisztizik-a-hir-tv-kishantos-ugyben/

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.14. 16:32:13

nem is értem, mit akarnak adóztatni?

"hogy az a háztartásban való személyes fogyasztásra szolgál"

hol van itt kereskedés? ez egy ócska gumicsont lesz
a kenyeret se süthetek? bort se préselhetek? kolbászt se tölthetek? paprikát se termelhetek? mindent úgy kéne megvenni a multiban? az ember meg legyen degenerált.

Roan 2014.04.14. 16:37:06

@kormányváltó Trabanttal: Gondolom, az meg sem fordul a fejedben, hogy az élelmiszerbiztonság nem elmúlt 4 év-elmúlt 8 év függvénye, hanem mindannyiunk közös érdeke. De úgy látom, fölöslegesen magyarázok itt, ha csak ennyit tudsz kiolvasni belőle.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 16:46:53

@közrabszolga:

Megkérdezem újra.

Idén is az MSZMP utódpártjára, az MSZP-re (összefosásra) szavaztál?

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 16:48:38

@Roan:

Ja, élelmiszerbiztonság. Akkor betiltsuk a házikolbászt, a házitojást, a házi szörpöt is?

Ilyen faszsággal még az EU sem érvel, ők is csak azt mondják, hogy lóvé legyen belőle.

A Szoborról mondj már valamit. Aztán rugózz azon is 4 évig, mint a házi pálinkamérgezésen.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.14. 16:53:36

Egyébként az jó,hogy a legtöbb rádió ugyanazokat a híreket mondja tökugyanúgy?

nál 2014.04.14. 16:57:56

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Van, akinek jó, mert így meg sem fordul a fejében, hogy amit mondanak, az nem egészen úgy van, és így leveszi a gondolkodás terhét a tisztelt rádió-hallgatóközönségről.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.14. 16:58:42

Azért tényleg egy két dolgot újra kéne tárgyalni.

Horizont 2014.04.14. 16:58:57

Vihar egy stampedli pályinkában:)
A választás óta már aludni sem tudtam a harc hiánya miatt, gyötrődtem éjszakánként, hogy most miért is megyünk harcba?? Megnyugodtam. Ez egy hallatlanul fontos kérdés! Megtámadtak minket!! Elő a butykost és irány a béke(pálinkás) menet :)
Na ezen meg behaltam:
"A Fidesz felszólítja az új kormányt, hogy védje meg Brüsszeltől a magyarok jogát"
Anyátokat azt.......
"Magyarországon 5 éve még 50 alkoholfokkal számolva, 3 millió liter pálinkát értékesítettek a pálinkafőzdék legálisan, tavaly már csak 2 millió litert. Becslések szerint évente 400-500 ezer liter párlatot adnak el feketén, így a költségvetés évente 600-750 millió forint jövedéki adóbevételtől esik el."
Gazdag ország, megengedhetjük ezt (is) magunknak!

Ma Baker 2014.04.14. 17:13:08

Ó, a pöcsfej cikkíró nem is tudom hogy gondolhatja, hogy ha valami jövedékiadó köteles, akkor olyat majd otthon szabadon lehet csinálni...
Egy nyamvadt flakon étolajat nem önthetsz bele a dízel autódba, mert jövedékiadó csalást hajtasz végre, nemhogy még az, ha dízelt fakasztasz otthon valamiből. Ahogy jövedékiadó köteles lesz a pálinkafőzés, abban a pillanatban tilos elsz otthon főzni. Ennyire egyszerű.

szmoker (Homo Trollicus) 2014.04.14. 17:19:03

@Horizont: így a költségvetés évente 600-750 millió forint jövedéki adóbevételtől esik el.
Abból még egy negyed stadion se jön ki.
Aprópénzzel nem foglalkozunk.

szmoker (Homo Trollicus) 2014.04.14. 17:20:17

@Ma Baker: jelzem a czikk (blogbejegyzés?) írója nőivarú.

Horizont 2014.04.14. 17:21:48

@szmoker (Homo Trollicus):
Ja én kérek elnézést, hogy erre nem is gondoltam :DDDDDD
De a mi aprópénzünkkel foglalkoznak, az kell nekik:)

Marcellusca 2014.04.14. 18:05:14

@Horizont:
Ez biztos? :DDDD (Ne válaszolj!)

Helló, Kislyány! :)

Horizont 2014.04.14. 18:17:14

@Marcellusca:
Halihó! :) Üdv. neked!
Ma már semmi biztos, csak az, hogy a Fidesz a nyerő.......2,1 milliónak! Pálinkát nekik:)

Roan 2014.04.14. 18:29:58

@kormányváltó Trabanttal: Lassan írom, hogy megértsd: ha pult alól adnak olyan kolbászt, szörpöt, akármit, aminek nem ismered az eredetét, az problémaforrás lehet. Ha neked mindegy, hogy mit eszel, csak ócsó legyen, mer' a pult aló' van, okosba', akkor hajrá. Gondolom, a gyerekedet is házilag kevert, ki tudja, honnan jött bébiétellel eteted, meg a szomszéd által összedobott fájdalomcsillapító is megfelel a gyári helyett.

Bee-zony 2014.04.14. 19:30:27

Pájinkás jóestét.
„Ahogyan szavaztál, úgy bánjanak veled” – szavalja egy Fideszes.
Azt már tudjuk, hogy pálinkát isznak, de mit szívnak?!
www.youtube.com/watch?v=o16QwTdMUdo

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 19:44:36

@Roan:

Szóval ha a házipáleszt be kéne tiltani, akkor a házikolbászt, házitojást miért is nem kell?

kormányváltó Trabanttal 2014.04.14. 19:45:50

Tilcsákbea fúrott kutat is!

Kelt itt és most

Liberálisok

Secnir 2014.04.14. 22:27:40

@bölcsbagoly:
"a dohányt meg saját magunk termesztettük s kapadohány ment a csibukba! Itt pofáztok, miközben fogalmatok sincs arról, hogy hogyan élt a nép a háború alatt"

stop: te a háború végén voltál hétéves, miről hadoválsz? mire emlékszel belőle? így 76 évesen mire emlékszel belőle? amúgy hétévesen már bagóztál?

Secnir 2014.04.14. 22:33:36

@bölcsbagoly:
utána(d)néztem, mivel 1939-es vagy, tényleg a II.Vh-ban voltál kisgyermek. és erdélyi létedre érthető, hogy bagóztál.
ami viszont nem korrekt, hogy 200 után magyarországra települtél, és egyből nyugdíjaztattad magad, és innen szedsz nyugdíjat, nem a románoktól.

Secnir 2014.04.14. 22:34:51

@Secnir:
"hogy 200 után "
helyesen: 2002

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.14. 22:54:55

@Secnir:
Most leesett az állam... Mennyi ideig él egy troll? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.15. 06:58:58

@Kuviklacz: Értem, csak milyen EU-s érdekeket sért, ha van kedvezmény? :D Szóval ez az izmozás mind a két oldalról LOL.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 07:11:35

@ColT:
Az EU-nak van egy általános jövedéki adó koncepciója. Eszerint vannak dolgok, amiknek a fogyasztását ellenzi pl. üzemanyag, dohány, alkohol, ezért előír egy minimum adót rájuk.
Szerintem az adókedvezménynél jobban zavarja őket az, hogy még csak jelentened se kell, ezért ellenőrizhetetlen mennyiségben kerülhet a piacra adózatlan alkohol.

tomwar 2014.04.15. 08:29:06

@bölcsbagoly: Nyilvan igazad van.
Amire en utaltam, az nem a haboru, hanem a normalis allami mukodes.
"1851-ig hazánkban a dohánytermelés szabad volt, feltételhez vagy engedélyhez nem volt kötve. Dohánytermeléssel elsősorban kisbirtokosok foglalkoztak. 1848 előtt az évi dohányszükséglet 500.000 bécsi mázsát tett ki, ami körülbelül 50-55.000 holdnyi ültetési területnek felelt meg.
1851. március 1-vel vezették be a dohány egyedáruságot a magyar korona országaiban (Magyar-, Horvát-, Tótországban, Erdélyben, a Szerbvajdaságban, a temesi Bánságban, a katonai határőrség területén, a Tengermelléken). Ezzel megszűnt az országban a szabad dohánytermelés. Ennek ellenére a dohánytermelők száma, az ültetési terület folyamatosan növekedett. A dohányjövedék bevezetésével Pesten egy Beváltási Főüzletvezetőség, és ezen kívül Pesten, Szegeden, Debrecenben, Tolnán, Marosvásárhelyen Dohánybeváltó Felügyelőségek lettek felállítva.
1867-ben, a kiegyezést követően a magyar minisztériumok visszaállításával együtt a dohány egyedáruság különvált az osztráktól és létrejött a Magyar Dohányjövedék. A kiegyezést követően dohányt csak azok termelhettek, akik a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint szerződést kötöttek erre. Dohányt lehetett termelni a kincstár részére, kivitelre, saját használatra."

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 09:17:12

@bölcsbagoly:
Huhoghatod a törpecsútid és mszmp-utódpártja baromságait, a tények akkor is tények.
Elkúrták a 98-02 tárgyalások során? Elkúrták. PONT

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 09:21:24

@kormányváltó Trabanttal:
"Szomorú, de az az igazság, hogy a Fidesz bármit megtehet, amíg itt vannak a kommunisták. Az első számú nemzeti érdek a kommunisták (liberálbolsevikok) eltakarítása. "

Nem sikerült nekik.
Hiába csökkentették le 199-re gyogyó létszámát a legnagyobb zsírkomcsik még mindig ott ülnek (a 133 gombnyomó narancsmaki közt). X-DDD

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 09:33:39

@Secnir:
Mi bajotok a házipálesz főzéssel?
Csak nézd meg a törpecsúti csüngőhasú zsírsertés gyűrött fejét. Annak már a jó kis metiles házi kerítésszaggató nem oszt, nem szoroz... X-DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.15. 09:49:19

@Lord_Valdez: Valószínű egy bejelentési kötelezettségtől nem lennének boldogabbak.

Amúgy a másik amin röhögök, hogy eddig Matolcsy nagyon kreatívan talált ki adókat, ezt meg nem akarják adóztatni? :D

Sehogy sem jó ez.

Az EU koncepcióira meg sokan sokféleképpen szarnak, ez néha hisztit vált ki az EU-ban, néha nem...

bölcsbagoly 2014.04.15. 10:32:04

@Secnir: ne okoskodj, egyrészt 40-től Bp-en laktunk Kőbányán az Óhegy utcában, majd anyámmal a Madách közben! Aki cukorcirokot termesztett, meg kapadohányt az a nagyapám volt, vidéken, akiknél a "felszabaditástól" laktam.. Másrészt, ne magadhoz mérj mindenkit , egy akkora gyerek - olyan körülmények közt mindenre emlékszik,ugyanis pont szenzitiv korszakában van és igencsak erősek az őt ért ingerek.

bölcsbagoly 2014.04.15. 10:33:02

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Te tényleg demokrata lehetsz, azok ilyen bunkó lumpenprolik.

bölcsbagoly 2014.04.15. 10:42:26

@Lord_Valdez: Tipikusan fafejű bürokrata hozzáállás, akár a csirkeólak, disznóállak, uborka formák, mosléketetés, disznóvágás, stb, stb. tekintetében. Kockafejű hivatalnokok találják ki őket az íróasztaluknál.. Felvételüknél a koruk és a nyelvtudásuk a döntő, ergo szakmai tapasztalatuk szinte nulla, de észkombájnak tartják magukat. A pálinkatörvény esetében is fordítva ülnek a bilin, ugyanis, az világosan kimondja, hogy kizárólag családi fogyasztásra készülhet. Ezen az alapon be lehetne tiltani a házi kenyérsütést, sütemény készitést, kolbász/szalonna füstölést, stb. is, hiszen ezeket is el lehet ugyebár adni a piacon vagy akár háztól is. Kőolaj kút viszont nincs minden portán ugyebár. Almát a körtével nem illik hasonlitgatni az EU-ban sem! ,

bölcsbagoly 2014.04.15. 10:52:32

@Secnir: mivel IRL adatokat "népszerüsitesz", s mivel nem vagyok közszereplő, gondolom tudod, hogy viseled a következményeit is?
Amúgy, csak visszajöttem oda, ahol életem első éveit leéltem s ahol anyám a múlt évekbeli elhunytáig folyamatosan élt. Amúgy, a nyugdíjat egy kormányközti egyezménynek köszönhetően veszem fel, Amúgy semmivel sem kapnák kevesebbet, ha funkciómból következően odaát kaptam volna meg s utalnák ide. Mellesleg, a magadféle románozók nem hajlandóak tudomásul venni, hogy a határon kivül rekedtek nem önszántukból váltak más állam állampolgáraivá s azt sem, hogy mikor áttelepednek nem csupasz hátsóval jönnek át, mint ahogy a higmagyarok mennek nyugatra pénzt keresni, hanem áthozzák szakmai tudásukat, gyerekeiket és sokszor nem éppen jelentéktelen vagyonkájukat is, Mo-ot gazdagítva ezzel. Jómagam pedig egy itt kihalt szakma egyedüli képviselőjeként folytatom szakmai elődeim dicső hagyományait, nemzetközi elismeréssel. Capisci?

Secnir 2014.04.15. 10:53:23

@bölcsbagoly:
"A pálinkatörvény esetében is fordítva ülnek a bilin, ugyanis, az világosan kimondja, hogy kizárólag családi fogyasztásra készülhet"

te is , de fejjel lefelé. az EU ugyanis világosan kimondja, hogy otthoni felhasználásra lehet kedvezményt adni, de max az áfa feléig. erre milyen törvényt hozatott orbánunk? nem kell rá adó, mert ezt én mondtam és csak!
ezért rugdossa segbe az EU, mert orbán hülye.

Kandeláber 2014.04.15. 10:58:44

Vörösök, verjétek ki örömötökben erre.
Ha már 6-án pofára estetek, nem kicsit, nagyon.
Legközelebb a Jobbik is szívat benneteket. :D

bölcsbagoly 2014.04.15. 11:21:59

@Secnir: a bor, a kenyér, a kapadohány, a sütemény, a befőtt, a savanyúság, a kolbász, szalonna, stb. is családi fogyasstásra készül, de mindegyikből meg lehet knbálni a vendégeket, ismerősöket, sőt őstermelői piacon árulni is lehet! A marha Eu nem vette figyelembe a törvény ama kitételét sem, hogy a cefre a saját területen termet gyümölcsből kell készüljön. Ekkor ugyanis semmiféle kifogásuk nem lehet ellene.
Nektek mitől élvezet a hülye EU bürokraták oldalára állni és a magyar lakosság ellen prédikálni?
Értem én , hogy torz lélekkel kell születni ahhoz, hogy valakiből balliba váljon, de minek ezt még fittogtatni is? Így vezetitek le a frusztráltságotokat?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.04.15. 11:24:55

@Kandeláber:

az a cuki, hogy pont ti írtok ilyeneket, akiknél az a mindent legitimáló érv, hogy legyen valami bármilyen szar, az csak jó lehet, ha a libsiknek szar.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 11:30:37

@bölcsbagoly:
Savanyú a narancs? Igyál rá házi kerítésszaggatót, bugris. X-DDD

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 11:31:25

A Nemzeti Kreatív Intézetből csak a kreativitás hiányzik. X-DDD
hvg.hu/kkv/20140411_kreativ_logo

bölcsbagoly 2014.04.15. 11:42:09

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: nektek savanyú az élet vasárnap óta, bugris balfék! kérd el Kunczefitől a tablettáját és megnyugszol tőle!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 11:45:55

@Kandeláber:
Wtf? Szomorú vagy mert a zeu nem enged szeszpancsizni? X-DDD

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.15. 11:49:05

@bölcsbagoly:
Nekem?
Te nyivákolsz amiért elkaszálták a csüngőhasú, zsírsertés törpecsútid faszságát. X-DDD

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:22:10

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: te magadtól vagy ilyen bunkó, vagy direkt felkészitett rá Ronnyka? De ő már hazament, te is magadhoz térhetnél s nem csak okádnád a fekáliát a szádból!

Secnir 2014.04.15. 12:46:07

@bölcsbagoly:
"a bor, a kenyér, a kapadohány, a sütemény, a befőtt, a savanyúság, a kolbász, szalonna, stb. is családi fogyasstásra készül, de mindegyikből meg lehet knbálni a vendégeket, ismerősöket, sőt őstermelői piacon árulni is lehet!"

és ezek közül melyik jövedékiadóköteles termék? egyedül a kapadohány, de azt sem árulhatod, mint őstermelő.

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:50:16

@Secnir: nos a házipálinkát sem árulhatod a törvény szerint! Kizárólag családi fogyasztásra vonatkozik az adómentesség! Akkor meg mi a baj vele?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 13:03:39

@bölcsbagoly:
"Értem én , hogy torz lélekkel kell születni ahhoz, hogy valakiből balliba váljon, de minek ezt még fittogtatni is?"
Én a fogyatékosokat nem értem, hogy miért kell kérkedni a butasággal. Ez úgy látszik a Fidesz/Jobbik kombóban menő.

Kezdjük az alapoknál, mert szemmel láthatóan hiányoznak.
Vannak jövedéki adó köteles termékek: kávé, benzin, alkohol, dohány stb. Kolbász, pogácsa nem az.
Ezen termékeket nem gyárthatod, mert az állam sápot akar szedni belőle, azzal megideologizálva, hogy károsak, ezért büntetőadóval akar eltántorítani a fogyasztástól. Persze, ez bullshit, mert valójában egyszerűen csak kell neki a pénz, de hagyjuk rá.
Ennek megfelelően, ha te otthon dohányt termesztesz, még nem, de ha már kiszárítod, akkor jövedéki terméket hozol létre, ami után adófizetési kötelezettséged keletkezik. Hasonlóképp, ha alkoholt készítesz. Ha nem fizetsz utána adót, akkor bűncselekményt követsz el.
Na most, mikor beléptünk az EU-ba, vállaltuk, hogy a jogrendszerünket összehangoljuk az EU-éval. Ettől bizonyos kérdésekben lehetséges derogációt kérni. Ezt az Orbán/Martonyi páros nem tette meg, tehát az uniós szerződésünk alapján kötelesek vagyunk az alkoholtermékeket megadóztatni.
Az osztrákok megtették, kaptak is rá engedélyt, bár ott is komoly feltételekkel lehet csak eltérni.
Magyarország nem kért rá engedélyt, hanem 2010-ben a figyelmeztetés ellenére önhatalmúlag bevezette. Ezért kötelezettségszegési eljárás indult. Ennyi.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 13:13:20

@Lord_Valdez:

Világos az uniós álláspont, köszönjük.

És hogy néz ki mindez magyar szemszögből?

bölcsbagoly 2014.04.15. 13:13:56

@Lord_Valdez: az alap az, hogy törvényne révén azn álélam lemondott a jövedékadóról a házi, saját foygasztásra széánt 50 liternyi pálinkáról! Ergo, inenn kezdve az alapod nem áll! Ahogy te, az Eu bürokraták sem képesek ezt felfogni, as akkor jogosan feltehető akérdés, hogy kik is a földbuták?
A csatlakozásnál - amire hivatkoztok te is meg az ellenzéki pártok szintén hasonlóan okos képviselői, az jelöltek igen szűk területen mozoghattak, s nem is állt érdekükben keményen szembeszállni az EU-val. Az viszont pofátlanság, hogy az EB megtiltsa nekik azt,a mit a régi tagoknak megenged s ebből egy rakás példa van, csupán arra hivatkozva, hogy miért nem kérték azt is anno! Azért nem, mert akkor szinte mindent elutasítottak, kihasználva a jelöltek kiszolgáltatott helyzetét !

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 13:19:16

Hogy van, hogy a bolsik azonnal, automatikusan, minden egyes vitában, ami magyar és nem magyar között keletkezik, automatikusan a másik oldalra állnak, ott vesznek fel pozíciót, onnan érvelnek, onnan magyaroznak, gúnyolódnak, geciznek?

Istennek hála, hogy szánalmas makimajmokká váltak mára a társadalom túlnyomó többségének szemében, amivel párhuzamosan a befolyásuk is visszaszorult az illegális újlipótvárosi romkocsmákba.

A történelem dögkútjának saját szarotokkal összekent káváján csúszkáltok, liberálbolsevikok. Remélem, tudjátok az utat magatoktól is, de mi is szívesen segítünk!

Bee-zony 2014.04.15. 13:27:53

A magyar életforma, a’la Fidesz, amit megvédenek:

„Sírva fakadt a tanárnő Hoffmann Rózsa listájától
www.origo.hu/itthon/20140414-megszabja-a-kormany-hogy-milyen-tankonyvekbol-tanithatnak-az-allami-iskolakban.html
A következő tanévtől pontosan megszabja a kormány, hogy milyen tankönyvekből taníthatnak a tanárok az állami iskolákban.
(...)
A Facebookon máris sok kritika éri ezeket a kísérleti tankönyveket. A Magyartanárok Egyesülete például elrettentő példaként osztotta meg a Facebookon a kilencedikes tankönyv egyik oldalát, amelyen a következő mondat is szerepel: »A görögök érezték, hogy miközben az ember okos, a teste néha nagyon nem okos, olyan, mintha az ember fölül okos lenne, alul meg oktalan állat, ekkor azt mesélték, hogy léteznek olyan lények az erdőben, akik alul kecskék, felül emberek, ők a szatírok, akik éjjel az erdőben szaladgálnak, és nőkre fáj a foguk.«”
(...)

2007. december 31.-ig volt az OPNI, onnantól pedig ugyanez van 93036 km2-n – és egész gyorsan le lehet vonni a következtetést, hogy a többség nem normális.
Aki esetleg nem jön rá erre magától, Zuschlag János is megmondta:
„Egy beteg társadalom beteg politikai elitjéből csak beteg tulajdonságokkal emelkedhet ki valaki.”

Rohadt zsidók, szemét cigányok és szarmagyarok mire mennek együtt?
A bennszülöttek tüzes vízzel való leitatása megvan.
A néphülyítés megvan.
A lejtmenet megvan.
Mi kell még? – az ország teljes tönkremeneteléhez?

Az egy dolog, hogy a kormány aljas, viszont az, hogy a nép többsége hülye, és őket választották… a kettő együtt így már gyógyíthatatlan, és ebből csak nagy társadalmi tömegkatasztrófa volt, van, és lesz.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 13:32:11

@kormányváltó Trabanttal:
Nincs uniós és magyar szemszög. Ez jog kérdése. A jog egyértelműen azt mondja, hogy a kormány megszegte a szerződést és pont.
Az a saját erkölcsi fogyatékosságod, hogy azt hiszed, hogy egy szerződés megszegése jogos, ha te csinálod.

@bölcsbagoly:
De az állam nem mondhatott le róla, mert nemzetközi szerződésben vállalta, hogy nem mond le.
Természetesen, a csatlakozás nem volt kötelező, tehát lehetett alkudni, csak akkor senki nem érezte szükségét ennek. Volt, amire mi is kértünk: pl. libatömés és kaptunk is.
És nem, a régi tagoknak sem engedi meg, csak, ha előzetesen kérték.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 13:36:02

@Lord_Valdez:

És mit mond a jog az erdélyi autonómiáról, a Benes-dekrétumokról, doktor úr? Érzem a nagylábujjamban, hogy a joghoz csak akkor ragaszkodsz ennyire, ha az nekünk magyaroknak nem jó, minden más esetben erőviszonyokkal, reálpolitikával, egyéb okosságokkal fogsz jönni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 13:44:27

@kormányváltó Trabanttal:
Ez egy jogi kérdés. Az erdélyi autonómia nem az. A Benes-dekrétumoknak pedig csak a kisebbségjogi része az. Nem tudom, hogy az uniós jog mit mond a nyelvhasználatról.
Egyébként pedig csak azért gondolod, mert az elhülyülésed üldözési mániával párosult.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 13:47:05

@Lord_Valdez:

Az erdélyi autonómia nem jogi kérdés? Hát mi? Hiszen vállalták az oláhok, hogy önrendelkezést adnak Oláhország népeinek!

Ezt a kérdést leszarod, igaz? Csak az a fontos neked, hogy a pálinkaügyben megbasszanak minket, igaz?

Secnir 2014.04.15. 13:47:33

@bölcsbagoly:
"Az viszont pofátlanság, hogy az EB megtiltsa nekik azt,a mit a régi tagoknak megenged "
még mindig hülyeséget írogatsz példák, hivatkozások nélkül. tegnap már kijavítottalak egyszer, ne kelljen még egyszer megtennem...

"az alap az, hogy törvényne révén azn álélam lemondott a jövedékadóról a házi, saját foygasztásra széánt 50 liternyi pálinkáról! "
gyengébbek kedvéért: NEM MONDHAT LE MAXIMUM AZ ADÓNEM FELÉRŐL!

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 13:49:03

@Lord_Valdez:

Szlotákia vállalta az EU-ba belépéssel, hogy nem alkalmaz kollektív bűnösséget népcsoportok felett. Iga'? Erre egyéb nemzetközi szerződések is kötelezik elvileg Szlotákiát, iga'?

Ugye telibeszarod, hogy minket magyarokat kollektívan büntet a szloták "jog", igaz?

Ugye csak az a fontos neked, hogy a pálinkaügyben megbasszanak minket, igaz?

bölcsbagoly 2014.04.15. 13:54:24

@Secnir: de lemondhat! ez magyar belügy s nem uniós! érdekes, a nemzeti kisebbségekkel való bánásmód (persze a cigányok és a zsidók kivételével) az EU szerint belügy, de a pálinkafőzés az Úniós! Agyalágyúltak ,ahogy a pártolóik is!

bölcsbagoly 2014.04.15. 13:58:24

@Lord_Valdez: de lemondhatott, ha ez a hiánycél telejsítését nem befolyásolja! Amúgy, abelépésnél nem igen ugrálhattak a jelöltek, a legtöbb igényt mondvacsinált okokkal elutasitották. Ergo, a jelöltek prioritási listát készitettek s aszerint tárgyaltak. A libatömés fontosabb volt mint a házi pálinkafőzés. de lám a libamájunkat sem védi meg az EU a Négy Mancs pofátlankodásaitól és a német/osztrák üzletláncok diszkriminációjától!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 14:03:05

@kormányváltó Trabanttal:
"Szlotákia vállalta az EU-ba belépéssel, hogy nem alkalmaz kollektív bűnösséget népcsoportok felett.
Iga'? Erre egyéb nemzetközi szerződések is kötelezik elvileg Szlotákiát, iga'?"
Igen, és nem is teszi.
Tisztában vagyok, hogy egy valamirevaló jobber nem ismeri a történelmet, gazdaságot, jogot, mert ezek tiltott diszciplinák, de azért utánanézhetnél, talán nem zárnak ki miatta. A Benes-dekrétumok többségét már réges régen hatályon kívül helyezték. Így a kollektív bünösséget megállapító 5. dekrétumot is.

"Ugye telibeszarod, hogy minket magyarokat kollektívan büntet a szloták "jog", igaz?"
Mert ez a fantáziádban létezik.
Van egy nyelvtörvény az igaz és itt van is vita a két ország között, de ez nem ugyanaz.

"Ugye csak az a fontos neked, hogy a pálinkaügyben megbasszanak minket, igaz?"
Mint mondtam, ezt csak azért hiszed, mert üldözési mániával párosulva hülyültél el.

nál 2014.04.15. 14:04:03

@kormányváltó Trabanttal:
Nekem fontos, hogy a magyarokat ne büntesse kollektívan a "szloták jog".
De akkor Orbán miért a pálinkán veri magát (amit így is-úgy is főznek, akár legális, akár nem), és nem ennek a problémának a megoldásán dolgozik kiemelt prioritással?

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:04:37

@Lord_Valdez:

Mondom én, hogy a magyarok jogait telibeszarod, miközben mindenki másét saját kezűleg polírozod.

Ezt árazta be ismét a magyar társadalom, főleg a határon túli része az 1%-otokkal!

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:05:13

@nál:

Lófaszt fontos neked, különben nem a bolsikra szavaztál volna megint.

nál 2014.04.15. 14:07:06

@kormányváltó Trabanttal:
1.) Lófaszt szavaztam a bolsikra.
2.) Lófasz a seggedbe, hogy még azt is jobban tudod, hogy nekem mi fontos.
3.) "Orbán miért a pálinkán veri magát (amit így is-úgy is főznek, akár legális, akár nem), és nem ennek a problémának a megoldásán dolgozik kiemelt prioritással?"

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 14:10:01

@bölcsbagoly:
Nem, mert nem csak a hiánycélt vállalta. A dohánynál, benzinnél se mondhat le, mert ez EU előírja a minimumot. Akkor is, ha nem kell a hiánycélhoz.
A házi pálinkafőzés 2010-ig egyáltalán nem volt szempont. Nem akarta sem az MDF, sem az MSZP, sem a Fidesz, sem a következő 2 MSZP kormány.
Minden üzletlánc azt árul, amit akar. Nem EU téma. Ha a CBA mondjuk terjeszkedne Németországba és ott árulna magyar libamájat (,amit egyesek árulnak is), akkor abba se szólhatna bele.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:12:13

@nál:

Hát kire szavaztál, ha nem az összefosásra?

bölcsbagoly 2014.04.15. 14:22:58

@Lord_Valdez: hazudsz, mert a diszkriminációba kötelező beleszólnia! Ahogy meg is teszi, mások érdekében...de még soha sem tették magyar érdekek védelmében! kifogtunk 2004-től két ballibsi EB-ot, Almuniástól, Redingestől meg társaikkal (ld. H. Kovácsot és Andort).

bölcsbagoly 2014.04.15. 14:25:50

@Lord_Valdez: megint hazudsz, mert pont ennek értelmében tagadják meg a kiüldözött magyarok kártalanitását is! ebben családom is érdekelt. amúgy, ne Ficótól vagy Slotától tájékozódj, hanem pl. Bauer Edit EP szlovák képviselőtől!

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:30:21

@bölcsbagoly:

Egy antimagyar fasz. Vitázni kár vele, nem is lehet. Az ember csak azért szól hozzá a faszságaihoz, hogy nehogy helyreigazítatlanul maradjanak, és valaki beszopja.

"Minél többet vitatkoztam a zsidókkal, annál inkább megismertem beszéd- és harcmodorukat. Mindenekelőtt az ellenfél butaságával számoltak, és ha azután minden kötél szakadt, maguk tettették a butaságot. Ha mindez nem használt, akkor egyszerűen nem értettek meg semmit, vagy pedig pillanatok alatt egy másik témára ugrottak át. Magától értetődő dolgokat tárgyaltak, amelyek helyeslését azonban rögtön más jelentős dolgokra vonatkoztatták, hogy azután ismét visszavonuljanak és ne tudjanak semmi bizonyosat.

Bárhol fogott is meg az ember egy ilyen "apostolt", nyálkás lett a keze, s részletekben siklott ki ujjai közül, hogy azután a következő pillanatban ismét egyesüljön. Ha netalán az ember valakit olyan megsemmisítő módon gázolt le, hogy már csak a környezetre való tekintettel is kénytelen volt helyeselni, és így arra gondolt, hogy legalább egy lépést tett előre, akkor annál nagyobb volt csalódása a következő napon. A zsidó egyszerűen nem vette tudomásul az előző napon történteket, és mintha mi sem történt volna, tovább mesélte régi, lehetetlen álláspontját, s még felháborodottan csodálkozott azon, hogy kérdőre vonták. Nem emlékezett már semmire, legfeljebb az előző napon tett állításainak helyességére."

nál 2014.04.15. 14:32:39

@kormányváltó Trabanttal:
Hm, mi közöd? :)
De elárulom azután, hogy válaszolsz arra a kérdésre, hogy ha van két olyan probléma, amit EU szinten kellene megoldani - nevezetesen a szlovák nyelvtörvény és az otthoni pálinkafôzés -, akkor miért van az, hogy 2010 óta folyamatosan sikerül valahogy napirenden tartani a pálinkafôzés témáját, de a szlovák nyelvtörvény kérdése elsikkadt, és Orbán sem szabadságharcol ellene?

Kandeláber 2014.04.15. 14:35:38

@mavo: Nem veszitek észre, mennyire szánalmas a nyavalygásotok?
Csak ennyire telik a szívás után...
Ja, plusz az "emlékmű".,.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:37:20

@nál:

Ez egy politikai blog, pubi, itt a fajtádat leszámítva, aki függetlennek hazudja magát, mindenki büszkén vállalja döntését.

Persze érthető, hogy nem szívesen dicsekszik az ember vele, ha bolsikra szavazott, pláne ha vesztes, bukott, szánalmas bolsikra.

Én a Fideszre szavaztam, mert elégedett vagyok vele, hogy kihúzta az országot abból a szarból, amibe belelöktétek, és adtam egy jutalomvoksot az LMP-nek is, amiért kibaszta a fajtádat a pártból, mint macskát szarni!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 14:39:04

@bölcsbagoly:
Milyen diszkrimináció? Hogy honnan vásárolsz árut? Kurvára semmi köze. Ha úgy tartja úri kedvem, akkor a boltomban csak albán narancsot árulok és senki nem perelhet miatta.

Mit hazudok, te sötét tahó? Hogy az 5. dekrétumot hatályon kívül helyezték? De, ha egyszer tényleg, akkor mit mondjak? Hogy nem is?.
És, igen, fel kell jelenteni Szlovákiát a nemzetközi bíróságon a kárpótlás ügyében. Nem bonyolult dolog ez.

@kormányváltó Trabanttal:
"Egy antimagyar fasz. Vitázni kár vele, nem is lehet."
Nem antimagyar vagyok, csak sokkal, de sokkal okosabb, mint te (mondjuk nem nehéz).
"Az ember csak azért szól hozzá a faszságaihoz, hogy nehogy helyreigazítatlanul maradjanak, és valaki beszopja."
Dettó.

Ez az idézet jó. Szerintem beszélgetned kellene Kurucz ezredessel, mert pont ilyen.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 14:42:01

@kormányváltó Trabanttal:
De, ha egyszer nem szavazott a bolsikra. Értem, hogy te rájuk szavaztál és dicső, hogy vállalod is. Más viszont nem tette, ennyi. Nyertetek így is, örülj neki.

nál 2014.04.15. 14:45:34

@kormányváltó Trabanttal:
Jaj, de egy ostoba faszkalap vagy te!
Tessék, itt egy link:
fedor.blog.hu/2014/04/08/na_ennyit_er_orban_szava/fullcommentlist/1#c22339888

Na most már válaszolsz a fentebb feltett kérdésemre?
Tessék, ne kelljen visszagurigáznod:
"Ha van két olyan probléma, amit EU szinten kellene megoldani - nevezetesen a szlovák nyelvtörvény és az otthoni pálinkafôzés -, akkor miért van az, hogy 2010 óta folyamatosan sikerül valahogy napirenden tartani a pálinkafôzés témáját, de a szlovák nyelvtörvény kérdése elsikkadt, és Orbán sem szabadságharcol ellene?"

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:46:14

Látom, működik a vörös segíly, megvédik egymást a maradék elvtársak a barna esőtől.

Nehogy valaki megtudja, hogy az MSZP-re szavaztak!

nál 2014.04.15. 14:50:29

@kormányváltó Trabanttal:
Nem várom, hogy higgy, elég, ha válaszolsz a kérdésre:
"Ha van két olyan probléma, amit EU szinten kellene megoldani - nevezetesen a szlovák nyelvtörvény és az otthoni pálinkafőzés -, akkor miért van az, hogy 2010 óta folyamatosan sikerül valahogy napirenden tartani a pálinkafőzés témáját, de a szlovák nyelvtörvény kérdése elsikkadt, és Orbán sem szabadságharcol ellene?"

(Csak nem kiderül, hogy erről egyik propagandaanyag sem tájékoztatott, és ezért nem válaszolsz?)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 14:52:51

@nál:
Sőt a szerb kárpótlás ügyében se történt semmi, bár ők nem EU tagok, de szeretnének azzá válni...

kormányváltó Trabanttal 2014.04.15. 14:58:32

@nál:

Szlotákiával kapcsolatban a jelek szerint úgy látja a kormány, hogy a jelenlegi környezetben nem tudjuk érvényesíteni a jogainkat tárgyalásos-peres eszközökkel, ezért más stratégiát követ. Például állampolgárságot adott az ottani nemzettársainknak, így a közvetlen magyar érdekérvényesítés lehetőségét kiterjesztette a határon túlra is. (Kb. ez zajlik most a Krímben és Kelet-Ukrajnában is, ahol a kettős állampolgárok egyszer csak zászlót cseréltek.)

Olyan csatába valóban kár belemenni, amit jelenleg nem lehet megnyerni, köszönhetően leginkább a hazai bolsiknak - elvtársaidnak - és nemzetközi hálózatuknak.

Idővel majd mi is tenyésztünk ki szélsőlibsiket a Felvidékre, akik majd a mi érdekeinket fogják mézes mázzal becsomagolva előadni a tótoknak, ahogy azt teszik most a mi libsijeink antanti megbízásból.

A pálinkafőzéssel felvállalt csata alapvetően jelképes, és mivel 4 éven át nem találtak rajta fogást az eurokraták, nagyon rosszul már nem jöhet ki belőle a kormány. És egyébként helyesen tették, amit tettek. Ha másoknak lehet, lehessen nekünk is!

bölcsbagoly 2014.04.15. 15:02:22

@Lord_Valdez: meg van a véleményem azokról, akik magukat másnál okosabbnak tartják! Egy bizonyos réteg kiváltsága ez és mindig mindenki orra alá dörgölik. Csak hát nem a tényleg okosak teszik ezt, hanem a tökbuták, még ha akadémikusok is mint Heller anyótok, vagy "nagy tiszteletnek örvendő" írók, mint Konrád bácsitok!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.15. 15:17:18

@bölcsbagoly:
Semmi gond, a vélemény szabad.

@kormányváltó Trabanttal:
És ezt te elhiszed? Alighanem.
A valóság az, hogy a kormánynak csak a szája jár. Az összes reakció Szlovákiával szemben annyi volt Semjén Zsolt összevonta a szemöldökét. Az állampolgárságot meg azért adta meg, hogy szavazatokhoz jusson. Érdekérvényesíteni ettől nem tud jobban, mert a magyar országgyűlés által hozott törvények hatálya véget ért az országhatárnál. Ha a Szlovák Köztársaság nem ismeri el az adott törvényt, akkor a magyar rendőr nem mehet át érvényt szerezni neki...

Vannak szlovák liberálisok, de mivel ők nem ismerik a liberálisokról alkotott tévképzeteidet, ezért nem számíthatsz rájuk.

nál 2014.04.15. 15:18:21

@kormányváltó Trabanttal:

"Olyan csatába valóban kár belemenni, amit jelenleg nem lehet megnyerni, köszönhetően leginkább a hazai bolsiknak - elvtársaidnak - és nemzetközi hálózatuknak. "
"A pálinkafőzéssel felvállalt csata alapvetően jelképes, és mivel 4 éven át nem találtak rajta fogást az eurokraták, nagyon rosszul már nem jöhet ki belőle a kormány. És egyébként helyesen tették, amit tettek. Ha másoknak lehet, lehessen nekünk is! "

Egyrészt, a hazai bolsik a te elvtársaid, mind elveik, mind pedig a tényleges (ex-)komcsi párttagok száma alapján.
Másrészt, itt nem arról van szó, hogy stratégiai megfontolásból nem megy bele Orbán egy csatába, sokkal inkább tűnik úgy, hogy fülét-farkát behúzva elmenekült a csatatérről. A pálinkahisztériát egyértelműen csak azért kelti, hogy a hangsúlyosabb dolgokról elterelje a figyelmet.
Harmadrészt, mi az, hogy nem találtak fogást? Sajnos találtak, és sajnos igazuk is van. Tudod miért? Szerintem tudod, mert fentebb már olvashattad: azért, mert mások előre gondolkodtak, hiszen nekik nem kellett gyorsan gyártani valami okot a "szabadságharcra".

nál 2014.04.15. 15:30:23

@bölcsbagoly:
"meg van a véleményem azokról, akik magukat másnál okosabbnak tartják!"

"Bölcs" bagoly mondja...

bölcsbagoly 2014.04.15. 15:40:07

@nál: honnan tudhatod, hogy bagolynak nem vagyok elég bölcs?

nál 2014.04.15. 15:45:34

@bölcsbagoly:
Őszinte leszek: biztos vagyok benne, hogy baglyok között te egy kiemelkedő szellemi képességekkel rendelkező egyed lennél, már csak pusztán abból adódóan, hogy képes vagy szavakból mondatokat alkotni, és azokat leírni.
Sajnos ez emberek között kicsit kevés.
(Megjegyzés: Ha esetleg kiderülne, hogy tényleg bagoly vagy, megkövetlek.)

bölcsbagoly 2014.04.15. 15:51:46

@nál: látom temetőhöz közel lakhatsz, vagy akár egy kriptában is tartózkodhatsz, amilyen szellemes tudsz lenni!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.15. 16:08:57

@Horizont: "A Fidesz felszólítja az új kormányt, hogy védje meg Brüsszeltől a magyarok jogát"

:) most már nincs mese, neki kell menni az uniónak: a fidesz felszólította a fidesz-kormányt. ez a saját farkába harapó kígyó esete, a forradalom felfalja a gyerekeit, nem lehet leállítani a nagyonnemzeti fejlődést. ez szabadságharc, aki nem tart lépést a csatamezőn, belenyomjuk a fejét a sárba! a mocsadék

Horizont 2014.04.15. 16:18:24

@tesz-vesz:
Na ezt is megértük! Egy véleményen vagyunk! Ilyen még nem volt :)
Na mit szólsz? Miket hoz nekünk ez a mocsadék Fidesz? :DDDDDD

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.04.15. 19:49:31

@bölcsbagoly: Tényleg nem tudsz semmit. Velencei Bíróság nincs, van az ET Emberi Jogok Bírósága Strasbourgban, ahova Paczolait delegálták. És van az Európai Bíróság (ez tartozik az EU-hoz), amelyik e szóban forgó ítéletet hozta. A tagjait felsoroltam, semmi közük a biztosokhoz, és a FIDESZ delegálta őket, illetve hosszabbította meg a delegálásukat. @ColT: A bíróság egyébként a törvények alapján dönt, ezúttal is ezt tette. Mindegy milyen érdeket sért (egyébként leírta a poszt: a versenysemlegességet sérti, Igaz, ez nem érdek, hanem érték, de azt a FIDESZ és a többi magát jobboldalinak hazudó populista nacionalista sem érti, hogy az EU értékközösség is, nemcsak pénzközösség. A pénzre még vissza fogok térni egy másik hsz-ban.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.04.15. 19:57:34

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Na ezért nem támogatjuk. Ha hatna rá, talán megérné az áldozatot.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.04.15. 20:06:55

Na itt a pénzről: Nem az ide kommentelő EU-szkeptikusok kedvéért, ők vagy balga hívők, vagy tudják, hogy a számok manipuláltak, csak az olvasók kedvéért szóvá tenném a "vesztünk az EU-tagságon" típusú kimutatások néhány gyengéjét.
Vám: export esetén egyértelmű, a piacrajutást nehezíti. Import esetén sem többletbevétel, hanem átcsoportosítás, zömében a fogyasztóktól, vagy arra ösztönzi őket, hogy a gazdaságtalan belföldi terméket vegyék meg. A kontrollált importú hetvenes-n

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.04.15. 20:16:58

@kormányváltó Trabanttal: Orbán valóban komolyan betett a szlovák nacionalistáknak: haverkodott egy sort Fivoval, aminek következtében az elvesztette az elnökválasztást (jól illeszkedve a Berlusconi-Khadafi-Mubarak-Janukovics sorba, mert akivel Orbán haverkodik, az bukik).
Az állampolgársággal semmiféle közvetlen magyar érdekérvényesítés lehetőségét nem terjesztette ki a határon túlra, csak a pénzt szórja oda is (40ezer forintot lehet fejenként felvenni a magyar államtól támogatásként). Putyin megteheti, hogy katonai erővel fellép az ukrajnai oroszok védelmében, Amerika is tehet az amerikai állampolgárok biztonságáéer, Magyarország szerencsére nem. Annak ugyanis a magyar kisebbség inná meg a levét megint csak. Amit tesz: megosztja a kinti magyar érdekképviseletet, nem csak Szlovákiában, hanem Romániában is ahol a pártfogoltjai semmire se jutottak a választásokon, csak elvittek néhány szavazatot az életképesebb magyar erőtől. És elhitette azokkal, akik kérték a magyar állampolgárságot, hogy nem veszítik el a szlovákot, pedig dehogynem.
Csak a szlovákok nem vonták vissza tömegesen az állampolgárságokat, csak néhány példát statuáltak (azt is rosszul, mert a TB ellátások függetlenek az állampolgárságtól, lakhelyhez és járulékfizetéshez kötődnek, úgyhogy kis kételkedéssel fogadtam ezeket a híreket is).@tesz-vesz: Leírták már, hogy csak a bérfőzésre vonatkozik. Navrasics vagy-e, vagy Lázár, vagy melyik FIDESZ-főnök, hogy nem tudsz olvasni?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.15. 20:51:41

@Horizont: mi van? mit hozna?
ja én nem gondoltam ám komolyan ezt, és az is tény, hogy a "sajtószabadság eltörlésében " tényleg nem értettünk egyet. mert nem is volt sajtószabadság, meg semmiféle változás nem történt.

Horizont 2014.04.15. 22:14:29

@tesz-vesz:
Ja nem gondoltad komolyan??? :(
Akkor mi a francnak írod le megtévesztően!
Vagy aki voltál:)))

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.16. 00:45:13

@tesz-vesz:
":) most már nincs mese, neki kell menni az uniónak"

A 14 darab modernizálatlan, 60-as évek színvonalát képviselő T-72M harckocsival? X-DDD

Bee-zony 2014.04.16. 13:48:58

Az elmúlt négy év „magyar életforma” után itt a következő 4 év első rinocéroszbőre:

„Barátoknak osztja a pénzt az MNB ellenőrizetlenül
index.hu/gazdasag/2014/04/16/mnb-csr/
Méregdrága hegedű Lajkó Félixnek, több tízmilliós támogatás a Design Terminálnak. Az MNB-ben 90 milliárdos ingatlanprogramról is döntöttek, amit egyelőre titkolnak. A felügyelőbizottság ellenvetéseit lesöpörték.

Összesen százmilliárdnál is többet költ az új MNB ingatlanokra, Guarneri-hegedűre és Bruegel-festményre, vagy éppen a Design Terminál és a Zeneművészeti Egyetem támogatására, egy 50+40 milliárdos tételről úgy döntöttek, hogy az arról szóló határozatokat nem verték nagy dobra. A költségeket végső soron az adózók állják, a parlament pedig nem ellenőrizhet. Ahogy a jegybank más testületei sem.”
(...)

Magyarországon – és nem csak ott – az a többségi, és tipikus, hogy a pártok a közpénzek ellopására szerveződött bűnszervezetek, akik közül a legügyesebb hazudozó nyer a választási ígéreteivel (vagy ha elég nagy és összetartó a banda, akkor már az se kell), és a megválasztás után elkezdik a közpénzlopást, az osztogatást a haveroknak, és a többiek fosztogatását, és az állami bankszámla az az ő saját bankszámlájuk, amiről osztogatnak a bűntársaiknak.
Ezt a rendszer a kleptokrácia, ahol a kormányt tolvajok alkotják, és ezt már az alkesz Szanyi is megmondta valamelyik őszinteségi rohamában: „A magyar kormányzás kleptokrácia, ahol intézményesült a lopás”.

A wikipedián magyar nyelvű szócikk erről évek óta nincs, pedig ennél aktuálisabb szócikk aligha van…
en.wikipedia.org/wiki/Kleptocracy
„Kleptokrácia, vagy kleptarhia, (a görög kleptēs, "tolvaj" és Kratos, "erő, szabály", szóból, tehát "a tolvajok ereje", "a tolvajok uralma, vagy "a tolvajok szabálya"); ez az egyik formája a politikai és a kormányzati korrupciónak, ahol a kormány azért van (illetve azon van), hogy a saját tisztviselői és az uralkodó osztályhatalmát és személyes gazdagságát növelje, a szélesebb körű lakosság költségén és rovására, gyakran a becsületes szolgálat és szolgáltatás látszatát keltve. A kormányzati korrupciónak ezt a fajtáját gyakran az állami források elsikkasztásával (és hűtlen kezelésével) érik el.” (…)

„Orbán víziója – Foci, pálesz, kleptokrácia
tablet.magyarnarancs.hu/narancsblog/orban-vizioja-foci-palesz-kleptokracia-85659
(…) Orbán Viktor úgy fogott hozzá az ország vezetéséhez, hogy volt egy víziója… Mára többé-kevésbé kirajzolódhatott mindenki előtt, hogy miben is áll ez a vízió. Szabadiccsák föl a pájinkafőzést, oszt nekem meg a haveroknak legyen egy focicsapatunk, oszt győzzön a jobbik. Nekem inkább kettő csapatom legyen, szeretek győzni. De hogy lehet ezt elérni, hiszen sok pénzbe kerül?
Nos, ehhez kellett a magán-nyugdíjpénztári vagyon, ehhez kellettek a takarékszövetkezetek, erre volt jó a trafikmutyi, ezt alapozza meg ez az egész kleptokrácia. A nagy víziót.
Ez Orbán Viktor nagy víziója Magyarország felemelkedéséről – egyszer, ha minden összejön, s lesz elég portugál a csapatban, elkapjuk a focipályán egy döntetlenre az albán másodosztályt.”

Minorkavidor 2014.04.19. 17:30:53

A NVI adatai alapján a 8.048.000 választópolgárból 2.265.000 szavazott a Fideszre (kerekített adatok)
valasztas.hu/hu/ogyv2014/861/861_0_index.html
Most már tudjuk, hogy ebből a 2,265 millióból 1 millió a magyar alkoholisták közül került ki:))

Most már csak az a kérdés, hogy mikor lesz a pálinka-dal Magyarország Nemzeti Himnusza:))

www.youtube.com/watch?v=-CinPyf08a4

Minorkavidor 2014.04.19. 17:44:24

@Bee-zony:

Annyi kiegészítés, hogy a Fidesznek 2010 után 2014-ben sem volt programja, sőt idén még igéretei sem :)) Orbán annyit írt "facérbúkján", hogy folytatjuk. Majd utána egy kicsit szerényebben: folytatni szeretnénk...
Erre a választáson 2.265.000 ember szavazott a 8.048.000 választópolgárból, legalábbis "papirílag". Ugyanis volt 2.954.000 szavazó aki nem ment el, így lényegében a Fideszre szavazott, ez így összesen 5.219.000 "zember", ami 64,85 %! Ennyi Ebből 1 millió az alkesz:))

Bee-zony 2014.04.19. 18:28:37

@Minorkavidor: A politikailag aktív hülye többségnek tetszik a Fidesz, a politikailag passzív hülyék pedig hagyják; ami az aktívaknak jó, az nekik is jó.
Nekem ez egyszerre riasztó és taszító, és mind a kettő egy irányban hat.
A Fideszben (is) vannak ügynökök, és azok tudják, hogy a zembereket a zsebüknél (rezsicsökkentés), torkuknál (pálinkafőzés), farkuknál (ez még nincs meg) lehet „megfogni”, beszervezni, és most beszervezték őket rájuk szavazóknak. Közben erkölcsi, vagy gazdasági fejlődésről nincs szó, csak horogra akasztásról, ahol a hal azt hiszi, hogy ő a horogra akasztott csalival milyen jól járt, közben meg belőle lesz az ebéd.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.21. 17:11:22

@Horizont: vagy aki voltam? megint nem értem

" aki nem tart lépést a csatamezőn, belenyomjuk a fejét a sárba! a mocsadék "
ezt nem gondolom komolyan.

süti beállítások módosítása