Skip to content


       Szűrés lista

Jobbik és a gazdaság

"Lehetséges, hogy a Jobbik lesz a második legnagyobb párt Magyarországon" - jósolta a madarak röptéből a Nagy Dakota Törzsfőnök.

Nos, lehetséges ...

Az MSZP éppen a 128-ik kötőtűt döfi bele a saját golyójába, most éppen  Hagyó Miklós előkelő listás (meg egyéni) jelölésével.
A Leselejtezett Politikusok és Pártok Szemétdombján egy kalapos kiskakas kapirgál, szúrósan vizslatva és méregetve az előkapart férgeket ... ez nem jó, ez már elhasznált kukac, ez kompromittált, ez talán jó lesz a hetedik helyre, ez is jó lesz, pénzt hoz magával. "MDF – Demokratikus Centrum" ... remélem a kopogtatócédulákat sem tudják összeszedni.

És még van a Jobbik. Emlékszem, 2006-ben, amikor a Fidesz megint elbukta a választásokat, valaki azzal vigasztalt, hogy nem kell aggódni, Gyurcsány 10% alá viszi a pártot. Mivel akkor olyan 35%-on volt az MSZP, ez eléggé hihetetlennek tűnt. Aztán eltelt 3 év, és nemhogy 10% alá zuhant az MSZP (akik azért persze 50 egyéni győzelmet szeretnének), de a "tevékenységükkel" durván felhozták a Jobbikot. Mert ne legyünk naivak, ez nem a Jobbik sikere. Ha az ország legalább Szlováki szintjén működött volna, akkor a Jobbik naponta szajkózhatná , hogy "Rendet!", "Elszámoltatást!", ugyanúgy 2%-on állnának, mint 2006-ban.

Elég szomorú, hogy itt tartunk, hogy ennyi is elég, hogy 10% felé repítsen egy pártot. 

Mert mi lesz akkor, ha bejön Orbán jóslata, és második párt lesz a Jobbik?
Vona Gábor is felveszi a költségtérítést, mint budapesti lakos? A Jobbikos képviselők beülnek a bizottságokba, sőt, több bizottságban elnökök is lesznek? És mi lesz, ha első néhány lobbista bekopog az ajtójukon, egy vastagon kibélelt diplomatatáskával? Vona úr, ne nagyon izgágáskodjunk már a multik ellen, jó? Mit szólna ehhez az összeghez?

Mert azon csak mosolygunk, mikor egy parlamenten kívüli párt egyből árnyékkormányt állít össze, de fél év múlva már ott fognak ülni (nem is kevesen) az Országgyűlésben, és nyomkodni fogják az Igen/Nem/Tartózkodom gombokat.

A Jobbik szakmai konferenciáján a gazdasági elképzeléseikről a következők derültek ki:
- Kulcsszó: a szociális piacgazdaság, a nemzeti érdekek és öko-szocializmus.
- az egyre szélesebbre nyíló társadalmi olló okainak elemzése, és annak fokozatos összecsukása.
- Globálisról lokális gazdaságra szeretnének áttérni, a hazai piacainkat szeretnék visszaszerezni - az exportorientáltság csak ezek után következik.
- "Multibűnözés" elleni harc.
- az Isten által sugallt erkölcsiséget be kellene vezetni a gazdaságba - ez lenne az eszme forradalma. A pénz uralmát radikális változással vissza kellene süllyeszteni a körforgásba, mint egyenlő fontosságú „résztvevőt”.
- öko-szociális nemzetgazdaság: kiemelt szerepet kapna a környezetvédelem, profitközpontú szemlélet helyett emberközpontúra váltana, és alapvetően a nemzet szempontjából vizsgálna minden kérdést. Ezáltal az állam is megerősödne, és az ország is gyarapodna.
- privatizációk felülvizsgálata, az államadósságot pedig „eltörölnék”.
- mezőgazdasági termelés tekintetében a legfontosabb kiemelni a régiók szerepét, így szeretnék lecserélni a globális mezőgazdaságot lokális mezőgazdaságra - ezzel a fenntartható vidék is elérhetővé válna. A mezőgazdaságát és élelmiszertermelését kivonnák a WTO hatásköréből, és megteremtené az ország élelmiszerbiztonságát.
- mezőgazdasági támogatások: a kisgazdák és az őstermelők kerülnének célkeresztbe a nagygazdaságok helyett, és támogatást csak a "közjó alapján" adnának.
- A GDP mellé pedig egy jóllét-mércét is kialakítanának, amely az emberek elégedettségi, életszínvonal-szintjét mérné.
- "Az esküszegés legyen bűncselekmény, és épüljön be a magyar jogrendbe."
- A Jobbik megállítaná a vasút leamortizálását, és évente 100 kilométer új vasutat építene, amit a turizmus fejlesztésével kötne össze.

És ez csak a jéghegy csúcsa ... széles a skála a nyilvánvaló hülyeségektől (a kereskedelmi televíziók lerombolása, Tesco helyett Turul) a maximálisan támogatható tervekig (polgármester, önkormányzati képviselő ne lehessen képviselő, mentelmi jog eltörlése).

Címkék: jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr371671475

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Van programod? Microsoft, vagy párt? Családi program? 2010.03.13. 17:57:33

 Mert program nélkül egy párt olyan, mint kalóz faláb nélkül. Félpárt. Nem az igazi. Írjak egyet? Ja értem, már nekem kell mert volt időszak mikor a nemzet őrültje szakmányban gyártotta a jobbnál jobbakat, és erről az időszakról írtak talán egy jó...

Trackback: Plakátháború 2010.01.15. 17:52:40

Kellene a 2/3? Akkor ne csak elhitetni tessenek, hogy megszűnik a korrupció, hanem lássuk a szándékot is. Kérünk szépen egy törvénycsomagot, ahol a közszolgáknál épp úgy, mint a rendőrségnél, súlyozottan büntetik a hivatalból elkövetet...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arlequin 2010.01.15. 14:06:33

juteszembe. megvettem ezt barikádot vagy micsodát. hát nem egy bari-kád.
azt kell mondjam, hogy teljesen korrekt. meg is lepődtem egy kissé.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.15. 14:13:59

@arlequin: "3 standard kiszerelésű magyar gyerek, kisebb extrákkal mint szerető szülők, keresztyénség, no meg képességek"

nagy jövőt nem jósolok nekik :)))) a "képességek" menüpontra feküdjenek rá, úgy mint "tolerancia", "liberalizmus", "politikai ismeretségek", meg effélék, akkor feltehetően könnyebb életük lesz. Ja, meg "gerinceltávolítást", azt még idejében kell, hogy lehessen belőlük "valaki" (sky, fletó, hagyó, etc-etc...) :))))))

arlequin 2010.01.15. 14:21:32

@Seduxen:
miket gondolsz?! természetesen kivehető gerinccel rendeltük őket. nem ismered? fogasra lehet akasztani.
emléxel? az a kisbetűs a gyermekvállalási szerződés 4. oldalának alján, alulról a második bekezdés. még odafent töltöttük ki testrevárás közben. a mennyei adminisztráció mindig pontos.

Marcellusca 2010.01.15. 14:30:20

@dr.justice: Nem, nem!
Ez egy szép, szőke (nem mozdonyszőke), bögyös-faros menyecske. :)
És állítólag még főzni is tud. :D

tudi 2010.01.15. 16:31:07

530 komment régen volt már ennyi, szerintem zero gondolt egy nagyot, régen volt már 300-400 komment hosszasan gondolkozott tehát és rátalált erre a témára oszt feldobta és láss csodát lett egy rakat komment. Nem kéne sok konspirációs hülyeséget néznem. :D
Mondjuk nem volt szép zero, majdnem ölre mentek itt az emberek, ezért szégyeld magad vonulj a sarokba térdepelni.:)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.15. 16:51:45

Seduxen:

"Nem írhatom le, hogy a Jobbik a komplett hülyék pártja?"

Nem kijelentő mondatban írtam, hanem kérdeztem!
Nem ez a véleményem, de ha ESETLEG ez lenne, akkor nem írhatnám le?

Minden szóba beleköt vki .... hihetetlen :-)

Have a nice weekend!

Homeoffice 2010.01.15. 17:02:42

@zero:

Ismétlem még egyszer, hogy a JOBBIKNAK nem kell feltétlenül precíz, mindenre kiterjedő program.
Ők nem fognak kormányozni. Ők be akarnak jutnia parlamentbe. ÉS ez szinte biztos.
Nekik a Rendet kell képviselni. Olyan Rendet, amely bizonyos esetekben áthág egyes emberi jogokat is.
HA ezt megcsinálják, akkor nemcsak stabil szavazóbázisuk lesz, hanem, (főleg a ha Orbánék is elqrják) sokkal többen csatlakoznak hozzájuk.
Nekik nem 2010re kell veszettül készülni, hanem 2014 re

f.m.j. 2010.01.15. 17:20:02

Ez a poszt már le van zárva, vagyis nem lehet idekommentelni? Na, mindjárt kiderül :)
Csak mert valaki írt 17:02-kor, és nem jeleníti meg, pedig el szeretném olvasni :)

f.m.j. 2010.01.15. 17:20:45

meg lettem tréfálva :)

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.15. 19:49:20

@Gunther: Milyen igaz! Hogy ez nekem nem jutott eszembe! A Jobbiknak tényleg 2014-re kell készülnie, megerősödnie és eldőlnie annak, hogy életképes párt vagy sem!!!

Kösz, néha a zembernek (pláne ha nőszemíjj az illető:) milyen tök egyszerű összefüggések nem jutnak eszébe:-(((

Pedig biza jól írod, Gunther lovag. Ölégségesen sok igazságot írsz le, már rájöhettem volna, de valahogy csak most úsztál be a képbe, hogy érdemes odafigyelni a szavaidra. Sajnálom, hogy csak most figyeltem fel mondandód becsére:)))

Ezentúl odaügyelek jobban arra, amit írsz, mert van nekie eleje is meg veleje is. Tréfásan írtam, komolyan gondoltam.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.15. 19:52:45

@zero: Have a nice weekend, you, too!

Nem irigyellek! Kicsit el lettél kapva, de bírod te a strapát, nem félünk mi attól:-)))

És különben is, akkor is, ha én is letolnálak, akkor is a te blogodra járnak a legtöbben:-DDDD

És azért ez se nem semmi!

Szóval, have a nice time!

Best rgds:
Donna

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.15. 20:07:50

@arlequin:
Totális off, de meg kell kérdeznem, különben nem bírnám ki - asszony meg macska élete utolsó minutájáig kíváncsi marad:(((:

szóval honnan ez a jól kiforrott stílusod? Csak nem egy liberálisba futottam megint bele:-DDDDD
Én szoktam őket telibe trafálni:((((( Elcsevegek velük, aztán jól ráfutok egy zátonyra! Az idelátogató egy-két érdekes liberális vagy nagyon művelt, vagy igen jó a stílusa, és engem mindkettő lenyűgöz, aztán a végén nem győzöm szusszal a vitát, mert annyira azért nem vagyok még felnőtt, mint amennyire öreg vagyok:-(((( hogy bírjam a nyüvést:-DDDDDD

Persze úgyis tudod magadról, hogy érdekesen írsz, érdekes a személyiséged, és még milyen misztikumokba burkolod magad:((( bizistók, irigyellek. Nem lehetsz egy nímand...

Na, tőled aztán úgyse fogom megtudni, kit-mit tisztelek személyedben (nem inkognitód feladásra bírása céljából szólítottalak meg, de mondom, mint a macska....Pedig néha forró a bádogtető meg a kása:-DDDD

ON
Mindegy ki vagy, egy arlekin mindig érdekes, mulatságos és elgondolkodtató egyszerre.

==T== 2010.01.15. 20:55:40

@zero:

Már a BKV sztrájkos írásnál is meg akartam kérdezni:

Valaki lenyúlta a jelszavad?

==T== 2010.01.15. 21:02:41

@esef:

"Zero
Ezért a szarért a Fidesz fizetett egy valag pénzt, az MSZMP, vagy mindkettő?"

Ez is eszembe jutott...

abandi 2010.01.15. 21:11:44

Amíg a "jószolgálat" külsős adósságállományunkat nem tárgyaljuk újra, addig még sok lámpavasra lesz szükség....

Horizont 2010.01.16. 07:25:51

@==T==:
Igen, igen és még az ÖCO is küldött neki.....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.16. 08:29:59

@mókusfüles bukósisak:

Túl bizalmatlanok vagytok, az a baj.
Komolyan azt hiszed, hogy van egy receptünk a blogírásra, miszerint 5 rész mszp-szdsz+2 rész fidesz +1 rész jobbik + rész bulvár/egyéb, és ezt lemértük a patikamérlegen?
Olyan nehéz elhinni, hogy folyton olvassuk a híreket, és megírjuk, amire felkapjuk a fejünket? Úgy látszik igen, de ti tudjátok.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.16. 08:33:20

@picur3ka/beleallos kampany:

Ne legyél ilyen érzékeny, tudod, hogy nem úgy volt az.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.16. 08:38:54

@tudi:

Most, hogy Zerot már szétszedtétek, bevallom az igazságot: ÉN találtam a linket, ÉN akartam megírni (leginkább az évi 100 km vasút miatt), de mivel nem értem rá, megírta ő. Hát így.
Most lehet szidni! xD

Tündér_Lala 2010.01.16. 09:43:03

@laspalmas: Támadhatatlan politikai erő, párt nincsen. Mindenki csinál, beszél hülyeségeket és azt tollhegyre is lehet tűzni. Nehéz ügy, mert a paletta széles : tart a vérlázító ordas pofátlanságtól a butácska hülyeségig (nehéz a kommunikátor dolga, mert a félírástudótól a professzorig mindenkit meg kellene szólítania, ráadásul úgy hogy ne legyen könnyű kiforgatni.). A kettő azonban nagyon nem egy kategória. További nehézség a reálisan megvalósítható programok és a vagyálmok világa közötti nagy különbség.

A blog gazdákat én egyfajta házigazdának fogom fel. Nem túl elegáns hülyézni őket, de az a válasz sem, hogy ha nem tetszik takarodj. A blog minőségét ugyanis legalább annyira meghatározzák a törzskommentelők mint a posztok. Szóval hátrább az agarakkal mindkét oldalon. A vélemény különbségeket ki lehet fejteni, fenn is lehet tartani, sőt a humornak is helye van . Egymás megsemmisitésének nincs helye (ritka kivételektől eltekintve.)

Várkonyi 2010.01.16. 10:09:15

Gyerekek, gyerekek.....

2 napig nem vagyok, erre csináltok 549 bejegyzést.

Most biztos nem olvasom végig őket, inkább a cikkre reagálnék.

"Mert ne legyünk naivak, ez nem a Jobbik sikere. Ha az ország legalább Szlováki szintjén működött volna, akkor a Jobbik naponta szajkózhatná , hogy "Rendet!", "Elszámoltatást!", ugyanúgy 2%-on állnának, mint 2006-ban."

Igen, ez az mszp-nek is , de a Jobbiknak is köszönhető. "Ne legyünk naívak", legalábbis csőlátásúak ne. A Jobbik 2006 óta sokat fejlődött, a Magyar Gárda is sokat dobott a dolgon, egyéb médiaszereplésekről nem is beszélve. Ezt mi a f.szért kellett kihagyni?

"Elég szomorú, hogy itt tartunk, hogy ennyi is elég, hogy 10% felé repítsen egy pártot."

Elég szomorú, hogy ilyen "naív" vagy. Mint már fentebb is említettem: semmi sem ilyen egyszerű, vagy nyílván csak a te agyadban.

néhány gyanúsabb programpont, ami tuti máshogy hangzott el:

"Multibűnözés" elleni harc. - A multik ma több juttatást kapnak, mint amennyit befizetnek a kasszába. a Jobbik ez ellen lép fel.

-az Isten által sugallt erkölcsiséget be kellene vezetni a gazdaságba - ez lenne az eszme forradalma. A pénz uralmát radikális változással vissza kellene süllyeszteni a körforgásba, mint egyenlő fontosságú „résztvevőt”. - Ez teljesen logikus és érthető, az árucsere-forgalomban a pénz igenis csak egy résztvevő, nem értem megint miért kellett idézőjelbe rakni. Az eszme forradalmáról szerintem nem volt szó, csak hát valami tetszetőset kellett írni gondolom...

- privatizációk felülvizsgálata, az államadósságot pedig „eltörölnék”.
Ja, megnyomjuk a delete gombot, és kész.... pl Izland konkrétan ezt csinlta, és kijelentette, hogy az államadósság 20%-át eltörlik. A dolog magyar része bonyolultabb: le kell ülni a bankokkal tárgyalni és kész.

A többi nagyjából rendben van.

picur3ka 2010.01.16. 10:29:15

@laspalmas:

Meg sirtam is, de mar kifujtam az orrom.

arlequin 2010.01.16. 11:44:51

@Doña ¡Cara(mba)!: de beletrafáltál. egy álruhás buzi szdsz-szavazóval trécselsz... nőből operáltattam magamat férfivé, mert a férfiakat szeretem.
OFF viccet félreértve egy valódi bolond vagyok. konzervatívnak liberális, liberálisnak konzervatív, seggfejeknek jófej, jófejeknek seggfej, senkinek barátja, senkiknek barátja. gondtalan csavargó. más néven keresztény, de akár buddhista is. kisemberfia. tanítvány stb.
és mellesleg a képmutató egész rohadt vallási-politikai 'elit' kérlelhetetlen kikacagója.
hüjék. pfuj.
béke

Ralph Cifaretto 2010.01.16. 16:57:12

Jobbik és a gazdaság, az két külön fogalom.

Ralph Cifaretto 2010.01.16. 16:58:18

@Gunther: Addigra már kipukkad a lufi.

Ralph Cifaretto 2010.01.16. 17:01:13

@zero: Múltkor itt sírtam-rítam ( nincs jobbik fika ), erre most mit látok. :))

Aradebil 2010.01.16. 18:05:34

Legalább erről a 88 oldalasról írj már légyszi zero
@laspalmas: propaganda céllal készült,miért kéne hosszabbnak lennie?:O

tudi 2010.01.16. 18:19:52

Én elolvastam, illetve áttfutottam ezt 88 oldalt, ebben már nem volt szó 100km vasútról:)
Ellemben nem rossz, de majd meglássuk mit mutatnak mások (ide nem tarzozik bele mszp, mdf, szdsz, lmp)

Aradebil 2010.01.16. 18:21:13

@tudi: akkor ki?Civil Mozgalmon kívül nem tudok értelmes társaságot elképzelni,bár lehet megint lesz Centrum Párt:D

cotti 2010.01.16. 18:23:04

Én egyből azt kerestem, mit írnak a Nemzeti Bankról. Ez sarkallatos kérdés, addig nem lesz itt változás, amíg az MNB így. Azt írták, amit vártam, átfutva a többi rész sem okozhat nagy csalódást.

arlequin 2010.01.16. 18:45:30

@tudi: átfutottam. elég korrektnek tűnik. csak... ezek már megint egyházat akarnak finanszírozni. na az nem fog menni. akkor megint a közösből zabál majd a főpapság és emiatt csöndben lesznek...

panki83 2010.01.16. 19:04:05

Már az oldalak számából is látszik, hogy ez egy náci párt programja:D
(gyengébbek kedvéért, az angol abc 8. betűje H)

arlequin 2010.01.16. 19:08:26

@panki83: sssssssz. egyébként ez valószínűleg a sz(abad) sz(erelem) rövidítése. esetleg a h(atalommániás) h(óbortizmusé)...

tudi 2010.01.16. 20:26:00

@Aradebil: Fideszt kihagytam a kizárandók felsorolásából, tehát ez a lehetséges még vagy a civil mozgalom, de majd meglátjuk, van még idő a választásokig.
@arlequin: Végülis az egyházaknak fontos szerepük lenne egy társadalomban (aki ateista, azt hagyni kell, ha az hát az), mondjuk én ezért cserébe elvárnék némi karitatív, vagy hasznos társadalmi munkát. ha már pénzt kapnak, akkor azért cserébe adni is kell valamit.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.16. 20:48:04

@arlequin: Jóestét, Arlequin!

Off:
Te belőlem lazán bolondot teszel, de nem gond, akkor is érdekes a személyiséged. Szóval, figyelni foglak:-D
Már amennyire időmből futja. Néha legszívesebben elmerülnék ebben a virtuális közösségben, de nem tehetem, kint kolompol a világ, menni kell a kolomp után...Mert különben éhen maradok:-(((((((

On

arlequin 2010.01.16. 21:29:05

@Doña ¡Cara(mba)!:
OFF
nem-nem drága hölgyem. méltatlan személytelenségem őszintén kiöntötte lelkét, higgye el. ha tehetném udvarolnék magának, hiszen mit ér egy udvari bolond udvarlás nélkül, de attól félek, hogy a többi udvarhölgy megsértődne. ez nekem napi tapasztalat. ha gondolja küldjön drótpostán kötözött galambot, ott meg lehet magyarázzam tartózkodásom és balfékségem teljes történeté. ámbátor az hosszú és rögös. minden amit leírok őszinte, mert egy bolondot szembeköpne a tükre, ha nem így lenne.
ON

mindenkinek szépestét. szavazzanak Istenre.

(kacaj, hátul el)

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.17. 13:14:13

@arlequin:
Off
Tekegyelmed, Monseigneur l'Árlöken, az átlagosnál kissé többet foglalkoztatta elmémet. Ezt nem szeretem, mert erőfeszítést kell tennem és tartanom a lépést, valamint a mércét Kegyelmességeddel. Erre nem futja qualitasimból, ezen oknál fogva kissé kerülni fogom Uraságodat. Megvallom, félek Uraságod komoly tudásától, rutinjától.

Mint talán sejteni engedi Tekegyelmesség jó szimatja és éles elméje, én a nép egyszerű, ám annál jobban öregecskedő leánya vagyok. Méltatlan vagyok én arra, hogy irodalmi saruját is akár megoldjam, nemhogy Tekegyelmességed éles elméjével társalkodjak.
Emez környülállást tekintetbe vevén, fájó szűmmel kérem Nagyságodat, legyen oly jó és bocsássa el méltatlan szolgálóleányát. Egy egysoros kies kis elbocsájtó útra-üzenet erőst mély lekötelezettségre és kebelbeli hálára implikálná igaz lelkemet.
Bocsásson jó utamra, Monseigneur l'Álröken.

Kívánom mindazonáltal jelen soraim találják Királyunk udvari igazszóló-tükrét jó egészségben, miképpen minden jámbor lelket.

Áldás, békesség!

Vagy inkább ahogy szűmnek kedvesebb - mivel régvala gyerekkorom születési helyére emlékeztet, - ahogy alázatos népek, kik magukat hívőnek vélik, de nem tudják, hogy nehéz az Út, az Igazság és az Élet, és azkik emígy köszönnek még ma is:

Békesség Istentől!

On

Röviden: nem tudok én ilyen magas nívón társalkodni, ezért olajra lépek:) Még mindig jobb megfutamodni, mint megszégyenülni:(
Tartok tőle, gyakorlott íródeákkal hozott össze a jószerencsém, melyet most elmellőznék:)

És még egyszer:
Békesség Istentől!

arlequin 2010.01.17. 13:48:40

@Doña ¡Cara(mba)!: ha vén szemeimmel jól látom: hölgyem erdőelvéből származik. ott fajintos menyecskék vannak. a székely meg makacs és gőgös es. sebaj. van vaj, meg finom volt a vasárnapi döglött csirke es. békesség neked es. légy jó.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.17. 14:26:00

@arlequin: Kösz:-)
Igyekszek jó lenni:-((( De vajon jó az nekem?
Ha veled egy félszó erejéig is szóba állok, száz másik kérdést tolsz elibém:-((( vagy :-)))) ? Nem is tom...
Persze, hogy Erdővelvéből származom, honnan máshonnan lenne lehetséges emígyen összerakva lennem, amiképpen vagyok;-)

Az árlökenekkel mindig is gondom volt. Beléjük botlottam ha az eszem kerülte is vón őket:-(
Nőnek megbotlani még ész tekintetében sem túl bíztató;-D

Megyek sziesztázni egy kicsinyecskét.

Békesség és áldás mindenkire, aki rászolgált. Meg akire a Nagy Kerékforgató békés lapokat osztott. A Nagy Kerékforgató nem mindig következetes és nem mindig követhető. Van akit örök kérdésekkel ver. Hogy miért teszi, ezt nem nyilatkoztatta ki. Nekem legalábbis nem.

Horizont 2010.01.17. 15:27:47

Nekem nagyon tanulságos volt ez az 572 komment:)) Kis szeletke Magyarország! Amit elítélünk másnál az magunknál megbocsájtható. Oké, legyen mindenkinek egy pártja akiben érzi, hogy ez igen ez megérdemli, hogy rászavazzak! Csak ez az elfogultság, agresszivitás, a másik ledorongolása ne lenne. A másik kritikátlan, minden hibájával elfogadó és azt nem felhánytorgató "szeretetet" csak két élethelyzetben ismertem eddig. Az anya gyermekével és a szerelemben. Nagyon kicsi ott is az a mezsgye amin ha átlépünk minden rosszra fordulhat. És akkor lesz az anyai szeretetből majomszeretet és a szép igaz szerelemből "vak" szerelem.
Még egyszer nem eshetünk abba a hibába, hogy egy politikai pártnak ne vessük a szemére még időben ha van hibája. Attól még lehet szeretni, bízni, rászavazni, bizalmat megelőlegezni. És el kell fogadni azt is ha valaki nem a mi választottunkban látja a jövőt hanem a másikban. Marad a meggyőzés:)) Jó szóval, tettel, érvekkel....

arlequin 2010.01.17. 16:10:16

@Horizont: most pedig a bólogatójános-jelmezt vettem fel és a horizont felé meghajlok háromszor

eszkep 2010.01.17. 16:31:33

Na, megjelent a Jobbik programja, lehet(ne) csemegézni...
Kezdjük rögtön egy remek ötlettel (nem tudom, mennyire egyedi pl. az EU-ban):

"Körültekintő előkészítés után javasolni fogjuk a szülőtámogatási életjáradék bevezetését, ami a nyugdíjrendszer új kiegészítő forrása lesz. A javaslat lényege, hogy a felnőtt gyermekek személyi jövedelemadójuk egy meghatározott részét közvetlenül a szülők, nevelők részére utalják, ezáltal is ösztönözve a társadalomban a gyermekvállalási hajlandóságot."

Ez egyébként "mellékhatásként" kezeli azt az anomáliát is, hogy jelenleg azt nőt, aki gyereket vállal, a nyugdíjrendszer "bünteti", hisz amíg otthon van a gyerekkel az munkaviszonynak számít ugyan, de a jövedelemkiesés negatívan befolyásolja a majdan megállapítandó nyugdíjat.

eszkep 2010.01.17. 16:37:15

Az államadósság kérdését sem "eszik olyan forrón", ahogy a balos médiában butítják az embereket.

"Radikálisan felülvizsgáljuk az eddig folytatott államadósság-politikát, beleértve visszamenőleg a ’70-es évektől felvett hitelek feltételeit is, a felelősök megnevezésével együtt. Ezzel együtt tárgyalásokat kezdeményezünk a törlesztés és visszafizetés feltételeinek újbóli meghatározása céljából, a növekedést lehetővé tevő könnyítésekkel, beleértve az adósság egy részének leírását is".

Nem azért, hogy futtassam magamat, de ez nagyjából egybe esik azzal amit itt egy korábbi kommentemben tippeltem.

Horizont 2010.01.17. 16:38:46

@arlequin: Most úgy érthetem ahogy leírtad vagy van valamilyen hangsúlya? Mondjuk netán gúnyos? Elbizonytalanodtam.DDDDD

eszkep 2010.01.17. 17:23:32

@DArchAngel:
"No igen, de ha önellátóak leszünk (?), akkor még ennyi EU támogatást sem adnak majd."
2010-ig kapunk EU-s tá,ogatást, utána már csak a pályázatok maradnak, mind az közismert...

"Másrészt nem tartom jó ötletnek, hogy a gazdák a támogatásból éljenek meg."
Ált. isk. 5. oszt. "Agrárolló". Minden iparilag fejlett országban csak támogatással lehet gazdaságosan termelni. Vagy szerinted mi a megoldás? A gazdág termeljenek önellátásra, akiknek nem éri meg menjenek el az iparba dolgozni, az a pár milliárd "emberfelesleg" meg haljon éhen?

dr.justice 2010.01.17. 17:47:52

@Horizont:

A mondanivalód érdemi részével egyetértek. Viszont meglepő módon az apa is éppen úgy van a gyermekével, mint az anya. Így az apák nevében határozottan tiltakozom a hátrányos megkülönböztetés miatt. :)

Horizont 2010.01.17. 17:49:19

@dr.justice: A tiltakozásnak helyt adok:)))

Auris 2010.01.17. 18:36:09

Na én átrágtam magam rajta. Nehéz egységes véleményt alkotni róla, hiszen mint minden programban, ebben is vannak olyan részek, amik "látványelemek", és vannak amiknél egyetértően bólogattam.

Azt kifejezetten ügyes húzásnak érzem, hogy a múlt elhibázott lépéseiből indulnak ki, amivel azt a hatást erősítik, hogy a program mögött elemző, értékelő munka van, ami egy frisssen induló pártnál alapvető hitelességi kérdés.

Így viszont kissé hosszú lett, csak az elszántabbak fogják végigolvasni, az egyszerű választók nem ölnek ennyi energiát a tájékozódásba. Viszont ha lesz rá kapacitásuk, hogy kivonatolják, vagy az egyes részeket a célcsoportokhoz eljuttassák, akkor ezt még lehet kompenzálni. De ez sok munkával jár, bár az akitvistáik sokat tehetnek ezért (ha felfogják mi van a papírra írva, ami azért nem lesz nekik mindig egyszerű feladat....:)

Gondolkoztam a végén, hogy mi is a benyomásom, amit tömören megfogalmazhatnék.

Végül az uralkodott el rajtam, hogy a Jobbik eddigi politikájához mérten meglepően VISZAFOGOTT, másrészt JÓL STRUKTÚRÁLT. Ez alatt azt értem, hogy az volt az érzésem, hogy a program írói nem egyes-egyes társadalmi csoportok megnyeresésére koncentráltak, és ezért kerültek bele felcímkézett módon egyes programpontok.

A "nemzeti értékek, érdekek mentén zajló rendteremtés" gondolatának következetes képviselete, privilegizálása az a fő vezérfonal, ami folyamatosan végigvezethető a programpontokon keresztül és csak másodlagosan érződik benne hogy egy-egy megcélzott társadalmi csoporthoz szól. Ezáltal felépítették egy vezérgondolat köré, amit eddig is hangsúlyosan képviseltek. Azért ez nem ügyetlen, emeli a mondanivalójuk hitelességét.

Szóval van gerince. És messze nem olyan abszurd pontokból áll, amit egy kézlegyintéssel el lehetne intézni, és egy nagyon htározott lépés a közép felé. Fel van adva a lecke a jobb és a balközépnek érzetem szerint, mert ez komolyabb lett, mint ami a retorikájuk ( vagy a gárdás hőbörgés) alapján várható volt. Valahol szerintem arra a tézisre építenek, hogy a Gárdával már besöpörték amit lehetett a szélsőségesektől (ők már feltétel nélkül hisznek bennük) most lehet nyitni a mérsékeltebbek felé.

És igazatok van, ebből valószínűleg nem lesz kormányprogram, viszont nagyon sokat tanulhatnak belőle, hogy mire is jutnak ezzel az eszmei mondanivalóval, hogyan is reagálnak erre a szimpatizánsaik....

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.17. 19:00:24

@Auris: Szépen összefoglaltad, Auris. Ez nekem például sokat segít a tájékozódásban, mert nem tudom, mikor jutok el odáig, hogy komolyan végigrágjam magam a programjukon.
Nem lustaságon múlik, de azért megpróbálok időt szakítani és végigrágni magam az elképzeléseiken.
Az is kiemelendő meglátásod, hogy az átlag választóhoz valahogy el kell juttatni a fő üzeneteket, mert elvileg el kellene olvasni mindenkinek minden párt kidolgozott programját.
Elvileg.
Ez még egy diplomás, sokat olvasott potenciális szavazótól sem várható el. A programokat főbb pontjaira bontva, lerövidítve és jól érthetően kell majd eljuttatniuk a választókhoz.
És nem csak a Jobbiknak szól ez a felhívás.

Auris 2010.01.17. 19:10:50

@Doña ¡Cara(mba)!: Örülök, hogy hasznodra lehettem. Azért olvasd el mások véleményét is. Az enyém csak egy. De ha mások is így látják, akkor lehet benne valami. De persze lesznek olyanok, akik az egyes programpontokat fogják kiragadni és szétcincálni. Azoknak is igazuk lesz, mert vannak benne persze populista és utópista dolgok, egy-kettővel nekem is vannak fenntartásaim.

Éppen ezért soha nem ezekre helyezem a hangsúlyt, mert azok alapján nem lehet átfogó véleményt alkotni.

Egyébként is nekem alaptézisem, hogy a proframokban soha nem egyes konkrét intézkedéseken, hanem az ÉRTÉKVÁLASZTÁSON van a hangsúly.

Horizont 2010.01.17. 19:14:06

@Auris: Vissazaf
Nem olvastam el a 88 oldalt, de beleolvastam. Meglepődtem. Teljesen mást vártam. Visszafogottságra nem számítottam. Kíváncsi lennék vajon kik írhatták meg?

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.17. 21:29:56

@Auris: Ezzel még inkább egyetértek:-), mármint azzal, hogy az értékválasztáson van a hangsúly. Egy gazdaságpolitika mindig az adott, kormányzó politikai erő által kitűzött prioritások mentén alakul, illetve alakítják. Azért gazdaságpolitika:)
Elolvasom majd a programjukat, hiszen ez a "társulat" már igen régóta érdekel engem, amikor még a nevüket is alig ismerték az országban.

Úgy őszintén, melyik pártnak nincsenek populista elemek a programjában? Minden normális párt választást akar nyerni, különben mivégre alakult volna meg egyáltalán?

És miből értene meg az is valamit az adott pártból, aki olvasni már az iskolában sem tudott/szeretett, de amúgy dolgozik is, szavaz is, mert ők is választók, ne feledjük, és egy választás esetén ne gondolkodjunk félig-akadémikus tömegekben:(

Szal szerintem helytálló, amit leírtál, nálam hiteles ahogy írsz, vélekedsz.
Pont.
Ezen ne szabódj és ne keseregj;-DDDD

arlequin 2010.01.18. 00:07:29

@Horizont: nem kell nagyságos úr. minden iróniától mentesen és a királyság iránti feltétlen odaadásommal támogatom

magyarán mondva vazze: qrvára igazad van és kész.

szevasz. nem téged támogatlak, hanem azt ami szerintem/meglátásom szerint igaz. ennyi, ne örüljél.

arlequin 2010.01.18. 00:13:58

@Auris: ebben csak az a rossz, hogy egyesek 'jobbikosoknak' vélnek másokat. a barmok...

csengey dénes ugyanezekről beszélt 20 (!) éve. meg is gyilkolták rendesen. 'belefulladt' a velencei tó partjába. az ötven centi mélységbe. mi meg majd higgyük el.

ezek annyira, de annyira sötétek hogy még a te kommented miatt is válságstábot hívnak össze. arrrrghhhh...

aum 2010.01.18. 03:31:53

Kellemes csalódást okozott a Jobbik program. Lehet az irányultságával egyet nem érteni, de színvonalas, van kohéziója, tele van konkrét és könnyebben vagy nehezebben megvalósítható lépésekkel. Az MSZP-program viszont szánalmas közhelygyűjtemény. Remélem a maradék Fidesz és LMP is hasonlóan átfogó jövőképpel rendelkezik, mert akkor kaphatnak tőlem egy szavazatot.

Marcellusca 2010.01.18. 05:57:54

@Auris:
@Doña ¡Cara(mba)!:
Én, egyelőre ott tartok, hogy kinyomtattam. Majd, ha lesz egy kis időm átolvasom. :)

Egy-két komment után egyre kíváncsibb vagyok. Meg a zsindexes vidijó után is. (Innen nem tudom linkelni.)

És utána kíváncsian várom a többi párt programját is!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.18. 10:38:56

@arlequin: Ne haragudj, Arlequin, megint kérdéssel pofátlankodok: Honnan lehet megkülönböztetni a hamis prófétát az igaztól? Mikor mi lent, itt a nép között, olyan kevés hiteles információhoz jutunk, hogy folyton kételkednünk kell és óvatoskodnunk.
Csengey halálát is elhittem. Akkor. Ma már azonnal kételkednék és arra gondolnék, igen, eltették láb alól, de legalábbis belekergették a halálba.
A problémám: mi van ma? kinek lehet hinni? Melyik jobboldali médiának (baloldalinak nem hiszek, ha hallgat se. Akkor pláne nem. Miből tájékozódjon akinek nincs módja - és nem bántó szándékkal írom - aki nem a király mellett vagy közelében szolgál? Aki nem a király bohóca.
Mert kétségek között sem lehet örökké élni. Abba csak beleőrülni lehet, hogy semmi fix ne legyen az ember számára sehol. Talaj a talpunk alatt, legalább ennyi.
Vagy anélkül is megy a létezés, ha nincs már semmi fogódzó, semmi hiteles? Én azt hiszem, az egyén számára igen, lehet éldegélni támpontok nélkül is, hazugság óceánban úszva, csak nem jó, bizonytalan ez a létezési-forma. Egész társadalom is elvegetálhat a hazugság ködébe veszve, de hosszú távon annak a népnek elkondították az áment.
Lehet úgy élni, hogy fel se ismerem ki a barátom, ellenségem?
Igen, talán, nehezen, és jól jön egy jó képességű védőangyal az ember feje fölé, aki egy percre se hagyja ott a szolgálatát.
Hülyeséget kérdek: hol van az igazság? Nem a féligazság, azt nem szeretem, hanem egyetlen morzsa színtiszta igaz beszéd? Hol, bohóc?
Csak nehogy azt válaszoljad: az igazság relatív. Amit mondok, legalább annyinak igaznak kellene lennie, nem? Hogy elhihesse, aki velem beszélget, nem akarom becsapni, legjobb tudásom és szándékom szerint szólok hozzá. Ez lehetetlen, ez a kívánság?

(Egy apró figyelmeztetés - ne vedd rossznéven - Horizont nő, egy nagyon kedves, aranyos, bölcs és igazszívű: Dáma!)

arlequin 2010.01.18. 13:34:23

@Doña ¡Cara(mba)!:
1. az igazi elismeri jézust, a krisztusnak. legalább is az öreg halász meg a zebedeusfi ilyeneket írtak a leveleikbe. de majd meg kell nézni, csak akad itt nálam is biblia, vagy ha nem akkor kérek a főnök úrtól.
2. az igazi általában ölég radikális. a hamis meg csak joviális és mindenki szereti
3. Isten tudja ;-))
1+1. most jön a poén: muhammad elismeri jézust krisztusnak. a koránban. hehe. nesze neked kereszténység ;-)))

csengey d. pedig 1/2 méteres vízbe fulladt bele... na mindegy. vallás és politika a zuraknak való.

@Horizont: megbocsásson hölgyem, fogadta elnézésemet. mert. tényleg.

Auris 2010.01.18. 18:38:15

@Doña ¡Cara(mba)!: @arlequin: Párbeszédetek oly filozofikus és metaforikus, hogy a magam egyszerű prózai módján már sajnálom is megzavarni.

De a probléma engem is régóta igen fogalalkoztat. Mi az amit a mai ember elhihet, ki az aki hiteles (még ha a prófétákban nem is hiszek)? Az átkos 40 év alatt oly könnyű volt tudni az igazat, hisz mindennek az ellenkezője volt igaz, amit a tv-ben mondtak, vagy az újságban mejelenni hagytak.

Aztán eljött a rendszervált... szóval ez az izé, és elkezdődött az alternatív hazugságok korszaka. Mindenki manipulálni akar. Innentől igen erős intellektuális erőfeszítéssel juthatsz hozzá az igazság egy-egy szeletéhez. (Ugyanis annak minden szeletét rendszerint nem bontják ki teljesen, ahogy egy hamis próféta fogalmazott.)

Innentől marad az, hogy elsösorban az empirikus tényeknek adhatsz hitelt. Mindenhez nem jó ez a kulcs, de a legfontosabb igazságokat elérhetővé teszi. Ha valaki meg akarja nekem magyarázni azt, hogy amit tapasztalok, az nem igaz, az már nem hiteles előttem (lásd cigányhelyzet, gazdasági helyzet, nácizás, stb). A távolabbi vagy összetettebb dolgoknál meg az ember elolvas mindent ami hozzáférhető, és abból mindig vannak olyan elemek, amik már empirikus úton kontrollálhatóak, megítélhetőek. Ebből aztán lesz egy "másodosztályú igazság", amit azért mindig fenntartásokkal kezelek.

Horizont 2010.01.18. 19:14:35

@arlequin:
Fogadtam!! De csak most kerültem monitor közelébe:))))
Amúgy köszönöm, tényleg jól esett:))

Horizont 2010.01.18. 19:24:42

@Doña ¡Cara(mba)!:
Női kíváncsiságomból kifolyólag, ha valaki felkelti az érdeklődésem akár pluszban, akár mínuszban én mindig megnézem az avatarát:))) Képzeld @arlequin: barátunk már 110 éves mert 1900-ban született:DDDDD A pasik nem kíváncsiak:))) Köszi a jó szavakat:))

szabogyula 2010.01.18. 19:52:19

A JOBBIK rendet tesz !
A vidékikeknek / sajnos/ nem sajnos / ennyi is elég .
Ez 50 százalék .

arlequin 2010.01.18. 21:24:42

@Auris: pfű. hát jót kérdezel... ;-) ha fekete, akkor fehér, egyébként pedig fordítva. igazságról írni/beszélni hálón nem nagyon lehet. csak olvasni. de az őszinteség és a nyitottság, valamint a kitartás segít a kérdésben. akkor állítólag előbb-utóbb rá lehet kérdezni. nekem király uram az igazság, de belőle meg én csinálok bolondot.
őszintén: csak személyesen. nyitottság: saját léted kell legyen. kitartás: nyugi. vicc az egész, de röhögni csak akkor tudsz rajta, ha fáj. vagy fordítva?

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.18. 23:12:35

@Horizont: Ezt hogy gugliztad ki? Mármint hogy 110 éves? A technikája érdekel. Ügyes vagy, komolyan. Nekem nem ilyen jó a netkezelő-képességem:(((((
Hiába, a kor:((((((((((((((((((((((
Különben érdekes fej, annyira rébuszokban beszél, hogy nem lehet nem odafigyelni rá. És okosakat mond, csak nehéz megfejteni. Bohócunk jó fej, és nem akárki lehet. De ha rábukkansz arra, hogy ki is ő, ne fedd fel az inkognitóját.
Amúgy ostobaság a figyelmeztetés, mert te mindent elmondasz, amit el szabad mondanod, de nem adnál ki senkit. Ebben tuti ziher vagyok.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.18. 23:25:15

@Auris: Nem én vagyok misztikus, csak a Bohócnak mindig rejtőzködnie kell. Ami érthető, mert ő valszeg tényleg királyi bohóc. Nem adhatja ki még annyira sem az inkognitóját mint te vagy én. Mi se tennénk szivesen, ugye?
Talán ezért is nehezen érthető. Nem tudom. Csak érzem renkívüli/rendhagyó voltát. Sztem ő is próféta, persze nem szó szerint, nyilván.

Hadd másoljam ide, mi ragadott meg abból, amit leírtál:

"Aztán eljött a rendszervált... szóval ez az izé, és elkezdődött az alternatív hazugságok korszaka. Mindenki manipulálni akar. Innentől igen erős intellektuális erőfeszítéssel juthatsz hozzá az igazság egy-egy szeletéhez. (Ugyanis annak minden szeletét rendszerint nem bontják ki teljesen, ahogy egy hamis próféta fogalmazott.)"

Folytathatnám a bekopizást arról, amit az empirizmus szükségességéről írsz, mert abszolut igazság. De már fáradok, úgyhogy:
Jóéjt neked és mindenkinek a Vbőrön:)

De nem ez a lényeg: nagyon jól fogalmazol, teljesen érthető vagy. Szeretem olvasni, amit írsz.
Reagálok is majd talán holnap este mondanóidra, ma már elmegyek aludni, holnap korán kelek, nehéz napom lesz és az "influencia" is kínoz:((( De dolgozni muszáj:(((

arlequin 2010.01.19. 10:28:05

@Doña ¡Cara(mba)!: na eddig és ne tovább. kikérem magam, én lenni álprófesszor. és maguk csak ne dicsérgessenek, mert szólok a Főnöknek, akitől mindent csak gebinbe kaptam, hogy maguk mindig csak bolondot nézik, nem a királyt...

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.01.19. 15:41:54

Nem akartam, de magas labda: 600 és nyertem :)

Horizont 2010.01.19. 16:33:31

@Doña ¡Cara(mba)!: Nem kutakodok én senki után, isten ments, még megtudnék valamit:)))Nem is illő,tudod régen még volt gyerekszoba:))) Csak van ez az avatar a név mellett és a képen ez a kék " i " betű, ha arra rákattintasz akkor kijön az illető adatlapja és amit ő akar magáról tudatni annyit láthatsz. Neked is van oldalad, ugye. Ja és ha valakit kedvelsz vagy jókat ír, bejelölheted ismerősnek! (most már tudom, hogy ezért jelöltelek én hiába be téged) ! Ja nehogy azt hidd én minderre magamtól rájöttem.DDDDDDD Amennyit mi ketten tudunk a számítógépről azért már Nobel-díjat kéne kapnunk:)))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 19:07:10

@Horizont: Hát, így igaz, nekem tényleg megjárna a Nobel díj, amit én kínlódok "vén fejjel" a neten:D
Bezzeg a mai fiatalok ebből mit se értenek:-((((
Nekem tényleg úgy kell ezek szerint mindent elmondani, mint a szoci bérkommentelőknek: PrtSc, de van ahol PrtScr, sőt PrintScreen is van:-DDDDDD
Na, látod, ez eszembe se jutott, hogy az I bötüre rá lehet mönni...Csak mint a hüjje gyerök: bámulok, oszt nem látok a szömömtül:-((((((
Kösz, mingyán megnézem a magamét:-))), azonos vagyok-é magammal;-))))
Utána jelzem, jó?:)

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 19:10:12

@Horizont: Ez piszok jó játék:-DDDDDD
Mint macskámnak a gombolyag vagy a pezsgősdugó:)
Megtudtam, mit csinálok.
Na, nem árt ezt már így 50 felé tudni...Sohase késő:-)
Kösz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 19:13:43

@arlequin: Jójó! Ne, akarlak én bántani! A király az első, tudom. Csak már engem a király nem érdekel. Nagy baj ez?
Békesség.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 19:29:15

@Horizont: Hiába jelöltél be, mert eddig erről nem is tudtam (húú, de szégyellem, ehhez milyen érzelmi-jel passzol?). Egy új világ tárult fel előttem...Na, ismét lőttek a munkának:-) Hogy lehet még élni is, ha a zember beszáll egy ilyen közösségbe, ahol annyi izgató dolog van, és én mérhetetlenül kíváncsi vagyok- remélem kellően tapintatos is mindamellett...
Szóval én azt se tudom mi az, hogy követője van, vagy ő kit követ?
A radarra szoktam rápillantani, aztán ebben ki is merül tudásom:-(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Talán el kellene mennem valami átképzésre a szocikhoz;-D, ott most éppen ezeket tanítják, hogy print screen meg jobb egér gomb - , legalább ragadna rám egy kis igaztudás, ahelyett hogy itt veletek bíbelődnék;)

Mindegy, már nem tudok alkalmazkodni, ideragadtam a V'bőrre;-)
Na meg nem utolsó sorban, a fiam kitagadna, ha itt hagynálak benneteket:))))
Hiszen ő ajánlotta ezt a blogot, hogy ha ő már Pesten éli víg életét, nekem is maradjon valami intellektuális vigaszom a macskáim és könyveim mellett:-)))))))
Igenis, a macska méltó szellemi társ. Ez komoly;-D Én nem is tudom, miért beszélgetek szívesebben Kiskandúrcival, meg Bia cicával, Rékával, Gizivel és Alma cicussal, minthogy dávidibolykával eszmecserélnék:-D

Auris 2010.01.19. 19:48:00

@arlequin: Hát az az igazi, ha úgy röhögsz, hogy már fáj.

Auris 2010.01.19. 19:52:28

@Doña ¡Cara(mba)!:
Köszi, szavaid szétáradó örömmel töltöttek el. Nem a viszont udvariasság, de én is felfigyeltem már rád.

Na jó! Mostmár rákérdezek. Mi az a király-bohóc dolog. Lehet nem olvastam el mindent e tárgyban?

Horizont 2010.01.19. 20:05:57

@Doña ¡Cara(mba)!: Jaj ne szégyenkezz, szerintem minket dicséret illet, a fiatalok ezt fel sem fogják ami nekik természetes abba mi bizony beleizzadunk! Azzal a "követéssel" nem foglalkozom csak azzal amit megértek (talán)! Én is Vastagbőrözök itt vég nélkül. Vannak más kedvenceim is , de csak ő utánuk!
Most oly korban vagyok a földön amikor szabad kapacitásom van, unokám még nincs, férjem van 35 éve ugyanaz (nem 35 éves ugye) nem ülünk (már) kéz a kézben, a gyerekek kirepültek, űr maradt bőven, és igyekszem betölteni:)) Ráadásul annyira élvezem ezt a "játékot" , nagyon sokat okosodtam, tanultam, nagyon jókat nevetek , és szeretem, hogy ennyi az ismeretlen ismerősöm! És különben is annyira férfiuralom van itt (is), kellenek ide a női meglátások is:DDDD Biztos jobban örülnének a csibehusinak:)) De ez van:DDDD

arlequin 2010.01.19. 21:39:18

@Doña ¡Cara(mba)!:
igen. nagy. mert nem a láthatatlan királyra nézel, hanem a látható hüjékre. pl: rám

@Auris:
vagy ha fáj akkor is röhögsz. hehe. ez teccik. ráadásul nem is én találtam ki. de jó.
király uram üzeni, hogy szép estét: hamvasbela.org/szavak/arlequin.html

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 22:18:54

@Auris: Nem tudom, Auris, mit mondhatnék én a Bohócunkról. Én csak felfigyeltem rá, a stílusára és érdekelt, mert különleges. Én mindenen és mindenkin töprengek.

Szerintem ha Arlequinhez intézed kérdésed, többre mész vele. Nem lerázni akarlak, félre ne érts, csak nem akarom már a butaságomat ragozni:(
Amúgy itt mindnyájan rejtőzködünk, nem?

Nem tudhatom, hogy kit rejt a nick, a modor, de nem is érdekes. Inkább már szabódnék és zavar, hogy ilyen ostobán ráúszítom az egész oldalt, mert felfigyeltem a stílusára. Én mindenki stílusára felfigyelek előbb vagy utóbb, mert szeretem az egyéni hangot, humort, bölcsességet.

Nekem úgy tűnik, hogy sokat tudó ember, és kicsit - vagy nem is kicsit - keserű, csalódott az eddig csak mocsárba vezető útjaink miatt - de melyikünk nem csalódott, aki jobboldali? Meglátásom szerint sokat rágódott ő is azokon a kérdéseken, amelyek itt felvetődtek, és lehet, nem találta meg önmaga számára a megnyugtató választ (hogyan is lehetne itt, ma, 2010 januárjában Magyarországon társadalmilag bármely jelenség is megnyugtató?). Keres ő is, mint mi, sztem.

Sokat megélhetettt, hallhatott, láthatott a világból és már nem is tudja, miben higgyen. Talán hisz valamiben, talán nem. Ezért tér vissza a vallási motívum - mint a hit és a kétely kérdése. Talán. Ebben sem vagyok bizonyos.

Az elköszönési módomat megfejtette, mert ismeri Erdélyt. A reformátusok nálunk, Erdélyben és a Partiumban Békesség Istentől-lel köszönnek . Itt a reformátusok Áldás, békességgel köszönnek lelkipásztoruknak a templomban és azon kívül, a gyülekezetnek pedig a templomban.
Ezeket ő ismeri, tehát járt Erdélyben, és ez mindig megörvendeztet, ha valaki ismeri azt a földet, ahol születtem. Mivel könyveket is említett itt, fontos szerzőket, igen olvasott ember lehet.

A szavai érdekesek. Ne vedd mindegyiket szó szerint. A próféták vagy ténylegesen vallási értelemben értendők, de nézhetjük úgy is, hogy olyan ember, akinek meglátásai vannak és világgá kiálltja, hiába nem hallgatnak rá, hiába nem figyelnek szavaira. Szerintem sok régi nagyjainkra célozhat a próféta szó használatával, persze adott szövegkörnyezetben. Egy helyen megemlítette Szabó Dezsőt. Én Szabó Dezsőtől csak két könyvet olvastam, de az bőven elég volt, hogy még jobban elkeseredjek. Az egyik művében a két világháború közötti 5 magyar miniszterelnökről fest portrét. Azt már nem tudnám pontosan felsorolni, hogy kikről ír, régen olvastam a könyvet. Telekiről bizonyosan, Gömbösről, talán Bethlenről, Darányiról még, és az ötödik most nem jut eszembe. De félelmestes "ecsetje" van Szabó Dezsőnek. És annyi de annyi értelmiségünknek akkor és ma is. A másik írása Az elsodort falu. Nem egy lelki vigasz, annyit mondhatok. Szabó Dezső is erdélyi születésű volt.

Nem idekapcsolódik, de most olvasom Szilágyi István Hollóidő c. könyvét. Nem Erdélyben játszódik a regény, de a mai erdélyi - és meg merem kockáztatni a mai magyarországi magyarokhoz is szól. Két vezérmotívum fut végig a regényem: beletörődni, hogy uralkodnak felettünk, mert akkor "túlélünk, megmaradunk", vagy éppen ez a mindenbe beletörődés - ne hergeljük az oroszlánt - vezet a vesztünkhöz, mint nemzet. Talán valami ilyesmiről is diskuráltunk? Nem tudom, én ezeket akartam elmondani, megkérdezni az ő véleményét ezekről a nagy kérdésekről, és hogy egyáltalán: nem eső után köpönyeg már mindez? Már nem is vagyunk?
Ő meg válaszol bohóc stílusban, mert ez a maskarája.
Nekem meg ez a donna-maskarám van.
Neked az Auris.
Maskarákban játszunk, álarcosbálban vagyunk, hisz nem szólunk szemtől-szembe, csak álneveink mögé bújva. Nekem ez jó is így, nem vagyok rutinos vitázó.

Egy értelmes Bohócnak (a Bohóc csak értelmes lehet, bár a magyar nyelvben inkább udvari bolondot szoktunk mondani bohóc helyett, tehát valaki, aki mulattat és közben kimondja az igazságot - közben nevet önmagán és a világon. Mi pedig az udvari bolond által nevetünk magunkon - jó az, ha rádöbbenünk, hogy a bolond rólunk is beszél. De a bolond nem rossz. Nem gonosz. Soha. Hallottál te már olyan népmesét, ahol a kiráyl udvari bolondja gonosz? Ugye hogy nem?
És belül kissé keserű. Az udvari bolond tényleg mindig bölcs és ezért keserű.

Ő ezt az álarcot választotta, hát eszerint kell írnia. Ezért ilyen nehezen érthető és misztikus amit ír. Hozzátartozik a bohócsághoz.
Nem kell akkora jelentőséget tulajdonítani neki.

Összefoglalom a fenti ömlesztett, és talán nem feltétlenül jól érthető mondandómat: én forszíroztam ezt a vallási nyelvezetet, de ennek nincs más jelentősége számomra, mint az, hogy vagy erdélyi vagy járt Erdélyben.
Talán sikerül elmondanom, amit akartam.

arlequin 2010.01.19. 22:28:02

@Doña ¡Cara(mba)!: egy erdélyi bolond adta át a bolondhagyományt nekem. látszólag láncdohányos volt és piás, mint én. de ez titok. nekem is.

a hollóidő szép könyv. de nem kell választani a két lehetőség között.

szabó dezső pedig inkább keménylegény volt, mintsem látó.

sem nem vagyok egyéni sem bölcs, viszem azt amit a magasság rámvert. ennyi.

isten békessége zaklasson titeket mindörökké! ;-)

p.s.: és nem vagyok jobboldali. én az én királyomat fogadom el egyedül.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 22:32:25

@arlequin: Butaságot butaságra halmozok.
Nem megy. A hit. A láthatatlan király. Aki fent is van, meg itt is, meg bennem is. Nekem nincs szemem rá. Szívem sincs hozzá. Csak a formára, a külsődlegesre, amit örökbe kaptam. Az meg nem olyan nagy kunszt. Más is kapott másat.
Hiába próbáltam. Te tudhatod, nem ész kell ehhez, valami más. A kegyelem.
Egy vallási tan szerint a hit kegyelem, és nem lehet megtudakolni a Nagy Fenti Égi Királytól, aki bennünk is lakozik, hogy de én miért nem kaptam egy mustármagnyi hitet?
Ha nem kaptam, hát nem kaptam, ne avatkozzak a király dolgába.
A király nem tartozik nekem számot adni dolgairól.
És én mégis felelős vagyok azért, hogy üres vagyok és szomorú, és se élet, se hit, se út, se igazság.
Ugye, felelősek vagyunk? Mind-mind.

arlequin 2010.01.19. 22:41:11

@Doña ¡Cara(mba)!: felelősek vagyunk. mindahányan. de ez nem baj, ez lehetőség. csak nyugi.

ja és nem vagyok misztikus. lófaszt. még mit nem. pláne nem v(h)alláskárosult...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 22:43:09

@arlequin: Bocsánat, hogy magyarázlak! Helyt állsz te önmagadért.
Csak kértek rá. Úgy érzem, hogy egy igaz, okos, szíves lény.
Úgy éreztem, tartozom neki.
Tudod, én valahogy mindig tartozok. Ilyen vagyok.
Soha nem érzem, hogy nekem semmi tartozásom, törlesztenivalóm nincs.
Az a bénító gúzs a lelkemben, amit lelkiismeretnek neveznek, csak ez a poklok kínja ne volna...
Ez egy rossz genetikai mutáció. Mindegy, már tovább is adtam, hiszen felnőtt fiam van.
Ilyen hollóidőbe' ilyen örökséget hagyni, az bűn. Nem-akart bűn. De már ez is késő.
Késő már a bánat, légy ami lennél, férfi, a fű kinő utánad.
És ezzel meg is van a leltár!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.19. 22:47:08

Elköszönök. Elfáradtam. Hosszú volt a mai napom. És nehéz.
Sziasztok.
Jóéjaszkát nektek!

Kartal (rezervált) 2010.01.19. 23:00:47

@Doña ¡Cara(mba)!: Jó éjt! :)

Mikből maradtam ki... :(((

Marcellusca 2010.01.20. 07:53:28

@Kartal (aki beleszól): Miből? Miből? Donnára (megint) rájött a szófosás. :)
De, azé' jó olvasni! :D

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.20. 11:22:37

@Marcellusca: Kösz, Marcellus, hogy bejelöltél ismerősödnek. Nagyon jól eső érzés, hiszen sokszor szólítottalak meg. Nemhiába:-D Maj' visza mélezek, talán ez a kujcsa annak, hogy ott lehetek az ismerőseid között? Jó volna, ha elmondanád te vagy valaki, hogyan kell eztet csinálni, de maj' belejövök, elvégre a PrtSc már én is tudom:))))))))))))
Na, ugyhogy énmá' nem is tom, ne-e menjek-e szocinak?:-))))))) Ahova én beállok, ott fű se marad, olyan lúzerek lesznek;-) Mer' ilyen is vagyok: lúzer, ha gazdagodásról van szó, akkor - ahogy felénk mondják - szerencsétlen flótás, málészájú, aki ha adnának pénzt, még akkor is képes lenne elfutni:((((.
Nna. Hát kellek még ezek után is ismerősnek?
Jól van, te tudod:-)
Maj' küldöm a mélt, mihelyst rájaérek. Influenciás is vagyok, meg a meló is sok - ez egy kicsit sokk:-((((
Hja, a szómenésem régi keletű. Telefonozni is röviden csak fél óráig tudok. Ez egy röpke kis beszélgetésnek számít nálam:(((( Csuda-e, hogy a fiam százszor is meggondolja, hogy hívjon?:-)))) Akinél a beszélgetés néha két digit? Ja, vagy nem. Nulla vagy egy. Fekete-fehér, igen-nem. Hogy lehet így társalogni?:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.20. 11:31:53

@Kartal (aki beleszól): Helló, Kartal!
Olyan jó, hogy néha nem győzök válaszolni az írásokra! Nem tudom, miből maradtál ki, sztem egy kis filozofálásból. Bölcselkedtem egy kicsit, elvégre nem lehet az, hogy csak férfiember tudálékoskodjon;-)
Már előre bánom, hogy holnap valszeg csak nagyon későn kukkanthatok be ide, a virtuális hazámba - úgy néz ki, mennem kell fel a Bűnös Babilonba, Demszkygradba.
De talán koromnál fogva már el tudom kerülni a bűnt:-) - nem merülők alá benne, hm sajnos ez tényleg nem fenyeget, ez a perspektíva, és nem csak azért, mert férjestül mindenestül megyek - szóval csak a lelkem tépázódik majd meg. No meg annyit kell járni, hogy öreg este lesz, mire hazaérünk:-((((
De mit gondolok én a holnappal,mikor ma még ma van?

Marcellusca 2010.01.21. 08:50:22

@Doña ¡Cara(mba)!: Ne aggódj, nincs semmi porbléma a szófosással. :)
Legalábbis addig, amíg nem a szoci hülyeségeket nyomod. :D

Telefonálás ösmerős. Én sem sűrűn hívom éccsanyámat.
Fater időnként negkérdezi, hogy a gyerek jelentkezett-e már, mert vagy 2 hete nem hallott semmit felőlünk. Anyám olyankor megnyugtatja, hogy biztos jól vannak, élik az életüket, ha valami baj lenne biztos szólnának. Ennyivel el is van intézve.
De majd Te is hozzászoksz. :)))

Visszajelölni, meg (asszem) egyszerűen ráklikkelsz, hogy igen, ismerem. Oszt', jóvan.
Márha, egyáltalán meg/fel akarsz ösmerni. :D

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.21. 21:48:11

@Marcellusca: Bejelöltelek! Siiikerüüllt!
Print Screen (aztatékhogy is kell? jobb klikk, bal klikk, vagy egyszerűen csak pofánklikk a mocskosszemétkommancsát Fletóstul, Rákosistul?:-DDDDDDDDD

Nekem nem bögre köll, de máris elcsesztem a piros pólót:-(((((, most veszem észre:-)
Pedig az jól áll a hajam és szemem színéhez....
Na jó, majd holnap küzdök érte;-)))))))

Ingyé' köllene, igaz, itt lent a provinciákon mán 200 forintér"' is lehet kapni XXXXXXXXXXLLLL-es méretben is;-)
Ja, nem vagyok akkor tehen-állat:-)))))), de ha ingyé' van, legyen antúl nagyobb! Na nem?
(ezt a labdát nem lecsapni! Mer' sohse lehet bízni hogy az eszed odaáll, ahová kéne:-)))))) Hm, amikor a hormon csóválja férfit, és mindent aszerint kategorizál: kicsi, nagy már nem ártatlan szavak. Ja, meg persze én se vagyok az:-(

eszkep 2010.01.22. 08:51:34

Azért az jellemző, hogy a teljes média a Jobbik választási programjávak van elfoglalava. Részben nyilvánvaló hazugságokkal ciikeznek, azt feltételezve (joggal), hogy az emberek többsége nem vette a fáradságot, hogy elolvassa.
Ezzel szemben az MSZP (a elenlegi kormánypárt!) 17 oldalas (!) fércműve senkit nem érdekel, pedig max. a Hócipőben menne el, hisz köze nincsa magyar valósághoz!

NRG44 · http://althir.org 2010.02.06. 02:23:11

@eszkep: Félnek attól, hogy az új erő rámtat a hibáikra, feltárja a közös, ötpárti mutyikat, amik már 1990 óta folynak...

reakcio.wordpress.com/2010/01/23/van-e-a-jobbiknak-programja/

abandi 2010.02.06. 02:39:33

@NRG44:
A kiszolgáltatott helyzetünkből -adósság állomány- és a privatizációs lerablásból származó helyzetből nem sok kiút van.
- A károkozóktól igen kevés vagyont lehet visszaszerezni egy "jogállamban"...
- A "jószólgálati" adósságainkat sem tárgyalják csak úgy pitty-putty a tudjukkik...
Jószomszédaink sincsenek...
A nemzetstratégiánk, a korfánk szerint: siralmas.
Kemény lesz...
Hát, vannak még problémák!

süti beállítások módosítása