Skip to content


       Szűrés lista

Ez a tározó se 100%-os, de megkapta az engedélyt

Azt már eddig is láthattuk, hogy fogalmuk sincs, kinek az illetékességi területe az "ismeretlen salakból épült" átszakadt vörösiszap tározó, a környezetvédelmi hatóságnak vagy a jegyzőnek kellett volna vele kapcsolatban képben lennie, de a kaotikus viszonyokra igazán az állami felügyelet alá vont MAL termelésének újraindításával kapcsolatban kiadott határozat világít rá.

A 26502/2010 sz. dokumentumot a Közép-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség jegyzi (igazgató: Zay Andrea), és nyilvánosan elérhető.

Az alább idézett mondatok tényleg szerepelnek benne, és tényleg így.


"2.02 A X/a. jelű kazetta vörösiszappal történő feltöltése 202,0 mBf szintig végezhető. "


"4.00                 A X/a. jelű kazettán történő hulladéklerakás megkezdésének és a kazetta használatának feltételei - a MAL Zrt. által felkért szakértő véleményére a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara elnöke által adott állásfoglalás alapján - a következők:

1.   Be kell szerezni minden olyan információt, amelyből megbízható képet lehet kapni a kazetta és altalaja geotechnikai jellemzőiről, amelyekre egy állékonysági vizsgálat támaszkodhat. Ehhez szükséges az eredeti tervezésnél alapul vett adatok ismerete, szükség szerint újabb feltárások és laboratóriumi vizsgálatok végzése. Nagyon fontos, hogy magának a kazetta anyagának a szilárdsági és deformációs jellemzőiről legyenek adatok, (...)
(...)az építmény alatti szivárgás és ezzel a környezet szennyeződésének elkerülése érdekében feltétlenül szükséges egy szivárgást gátló rendszer (vízzáró körülzárás, drénrendszer és szivattyúzási lehetőség) tervezése és kivitelezése közvetlenül a X/a jelű kazetta üzemeltetésének elkezdése után.

A szivárgást gátló rendszer kivitelezésének határideje: a tevékenység megkezdésétől  számított 3 hét. (...)

(...)

4.    Számításokat kell végezni - a modern technika kínálta eszközökkel - az építmény állékonyságának, a létesítmény és altalaja relatív alakváltozásai és azok hatásának a vizsgálatára, a műtárgy falán és az alatt lehetséges szivárgás vizsgálatára.(...)

A Budapesti és Pest Megyei Mérnöki kamara elnökének állásfoglalása, melyet a MAL Zrt. csatolt be előzetesen:

 

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság nyilatkozata:


„A X/a jelű kazetta üzemeltetése szemrevételezés és a szakértői vélemények alapján függetleníthető a kárelhárítástól, azon rendkívül korlátozott mennyiségű zagy viszonylag biztonsággal elhelyezhető.”

Ajka Város Jegyzőjének nyilatkozata:


„Tekintettel arra, hogy a X.sz. és ebből adódóan a X/a. jelű kazetta is Kolontár község közigazgatási területén van, így fel sem merülhet, hogy Ajka Város Jegyzője bármilyen minőségében állást foglaljon. Változatlanul fenntartom azt a jogi álláspontomat, hogy a 343/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. § (5) bekezdése szerint a hulladéklerakó sajátos építményfajta, melynek valamennyi engedélyét a vízügyi illetőleg a környezetvédelmi hatóság adott ki. A kazetták vonatkozásában a szakhatósági jogkörön kívül sem Ajka sem Devecser Város Jegyzője semmiféle ellenőrzési vagy egyéb funkciót nem gyakorol, építésügyi hatósági hatáskörét nem tudja megállapítani.”

"Devecser Város Jegyzője, aki az egyeztető tárgyaláson akadályoztatása miatt nem tudott részt venni, a tárgyalást követően érkezett állásfoglalásában hatásköre hiányáról tájékoztatta a Felügyelőséget.

Az egyeztető tárgyalásra meghívott építésfelügyeleti hatóság a tárgyaláson nem vett részt. A Fejér Megyei Közigazgatási Hivatal Építésfelügyeletének 10/1305-3/2010. számú nyilatkozata szerint a Zrt. által végzendő tevékenység továbbfolytatásához, korlátozott újraindításához szükséges építésbiztonsági feltételek meghatározásában hatásköre nincs."

 

Összefoglalva megállapítható hát, hogy senki sem illetékes (vagy nem akar az lenni), nem sokat tudnak a megnyitott X/a kazettáról, ennek ellenére megkapta az engedélyt. Mindezt feketén-fehéren leírták Bakondi katasztrófavédelmi biztos vadonatúj honlapján is:

"Két Felügyelő szemrevételezte a vörösiszap befogadásra kijelölt X/a tárolót. a termelés beindításával egyidejűleg elrendelték a tározó falazatának kémiai és fizikai vizsgálatát annak érdekében, hogy teljes bizonyosságot lehessen szerezni arra nézve, hogy a X/a kazetta valóban alkalmas-e akár 10 hónapnyi termelés teljes vörösiszap mennyiségének befogadására."

Vagy alkalmas, vagy nem.....majd megtudjuk. Mindenesetre én biztos nem költöznék vissza a kolontáriak helyében. Akkor sem, ha Bakondi szerint a tározók rendben vannak (06:00-tól).

 

Címkék: katasztrófa abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr602389000

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Külföldi magyarok segélykoncertje a vörös iszap károsultjainak támogatására Brightonban 2010.11.02. 15:48:05

Brightoni olvasónk Henter Mónika énekesnő példamutató jószándékkal és aktív szervezéssel kivánja jótékonyságra buzdítani a kint élő magyarokat. A magyarországi vörös iszap katasztrófa károsultjai támogatására rendezésre kerül egy segítő koncert Brighto...

Trackback: Külföldi magyarok segélykoncertje a vörös iszap károsultjainak támogatására Brightonban 2010.11.02. 15:41:06

Brightoni olvasónk Henter Mónika énekesnő példamutató jószándékkal és aktív szervezéssel kivánja jótékonyságra buzdítani a kint élő magyarokat. A magyarországi vörös iszap katasztrófa károsultjai támogatására rendezésre kerül egy segítő koncert Brighto...

Trackback: Külföldi magyarok segélykoncertje a vörös iszap károsultjainak támogatására Brightonban 2010.11.02. 15:41:05

Brightoni olvasónk Henter Mónika énekesnő példamutató jószándékkal és aktív szervezéssel kivánja jótékonyságra buzdítani a kint élő magyarokat. A magyarországi vörös iszap katasztrófa károsultjai támogatására rendezésre kerül egy segítő koncert Brighto...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2010.10.22. 11:52:03

A Vastagbőr beállt a szerecsenmosdatók társaságába és a MAL védőügyvédjének érvelésével összhangban igyekszik a hatóságokra terelni a felelősséget és elterelnie figyelmet a MAL felelősségéről.

Ezért bő nyállal mocskolja a"hatóságokat" olyan színben feltüntetve őket, mintha ott született hülyék dolgoznának.

"A jótett elnyeri jutalmát" a közmondás szerint.

A Vastagbör jótette a MAL irányába, bizonyára megindítja majd a MAL milliárdosainak kemény szívét, még talán szép összegek is lepottyanhatnak valahonnan valahova "égi mannaként".

Kicsit Karcos 2010.10.22. 12:00:09

@Vidéki: én a MAL-t ekézem, az államnak mégiscsak több pénze van, és talán lágyabb a szívük is. Az a baj, még mindig nem utaltak lófiszt sem:( Meg kéne sürgetni őket, mert már nagyon hó vége van!

Horizont 2010.10.22. 12:04:47

@Vidéki: A három tulajdonos akik a 100-as toplistán előkelő helyet foglaltak el, úgy döntöttek megelégszenek a 97, 98, 99. hellyel is ezért átutaltak a milliárdjaikból Laspalmas-nak a számlájára, cserébe annyit kértek mindennap írjon a Vastagbőrön olyan posztot amivel az embereknél szimpatikusabbá vállnak! ... óh istenem!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.22. 12:13:50

@Vidéki:

Vagy kijózanodsz :)

Az átszakadt tározónál is egyaránt felelős az, aki szarul építette meg, illetve az, aki akár megvizsgálva, tehát tudatosan, akár nem, engedélyt adott a használatára.
Most a X/a-nal ugyanez van, és nagyon örülök, hogy ezt egyértelmű papírok bizonyítják.

Kicsit Karcos 2010.10.22. 12:17:52

"Nagyon fontos, hogy magának a kazetta anyagának a szilárdsági és deformációs jellemzőiről legyenek adatok"

Ezzel teljesen egyetértek, de tényleg érdekes, hogy ez a szöveg az engedélyben van, és nem a terv elkészítését elrendelő utasításban.

Kicsit Karcos 2010.10.22. 12:22:51

"Egy eddig nem ismert hatósági dokumentum teljesen új megvilágításba helyezi a kolontári gátszakadást. A birtokunkban lévő irat 1993-ban leszögezte, hogy az akkor épülő tározó alapozása "ismeretlen minőségű" salakból készült. Egy 1999-es jelentés pedig a Mal Zrt. résztulajdonosává vált Bakonyi Árpád felelősségre vonását javasolta - amiért az állam képviselőjeként anno éppen ő adott túl az ajkai cégen."

hetivalasz.hu/itthon/iszapkatasztrofa-perdonto-irat-jutott-a-birtokunkba-32674

tök hülye · http://faek.blog.hu 2010.10.22. 12:26:04

@Vidéki: nem csak itt írtam le, de csak neked még egyszer: tervezőként megtervezel egy műtárgyat, azt több, mint 10 hatóság vizsgálja meg az engedélyezés előtt. Elvileg mindegyik szakmai, gyakorlatilag azonban csak formai követelményeket ellenőriznek (van tartalomjegyzék).

Ennek a katasztrófának nem az a tanulsága, hogy a milliárdosok megússzák, hanem az, hogy Magyarországon hiába van 20 féle hatóság, egyik sem végzi érdemben a munkáját ott, ahol szakmai kompetencia is kell. Felháborító, hogy a tervek engedélyezése fél éveket vesz igénybe, miközben a veled szemben ülő "partner" nem ért ahhoz, amit csinálnia kell.

A környezetvédelmi hatóság meg egy gitt egylet. Egy sztori, ami megtörtént (sok okból nem konkrét műtárgyat írok): a folyó partra a tervező lyukas beton elemeket írt ki, hogy legyen növényzet. Sima föld nem volt elég, mert a folyó áradásakor 4 m/s is lehetett a sebessége. A környezetvédelmi hatóság rendre visszautasította a tervet, mert úgy vélte, hogy nem elég környezettudatos a betonelem. Mivel a felelősség a tervezőt terheli, ha a partot elmossa a víz a pics@ba árvízkor, végül be lett építve a betonelem. Csak a környezetvédelmi hatóság tervén szerepel föld part, a referens végzettsége biológus volt.

picur3ka 2010.10.22. 12:51:17

A hatosagok felelosseget keresni, elvalasztani egy olyan evtizedes sztoriban, ahol a kormany, torvenyhozas, hatosag egybeesik a tulajdonosi korrel, vagy befolyasolt altala, teljesen felesleges.

Az, hogy innen hova jutunk, lehet csak a kerdes. Egy kulfoldi szerzo, aki az iparag helyzetet vizsgalta vilag es indiai viszonylatban, azt gondolja, Mo talan kimaszhat a csapdabol az EU segitsegevel, de India szamara nem lat remenyt.

Majd kesobb megkeresem a cikket.

majomkutya 2010.10.22. 12:58:31

@laspalmas: Írhatnátok arról, hogy mi folyik Esztergomban.

Marcellusca 2010.10.22. 13:03:49

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Valamelyik híradásban csíptem el, félfüllel, hogy az EU mittudoménmilyen biztosa sérelmezte, hogy míg egy pakisztáni, indiai, stb. katasztrófa után napokon belül megy és odaér az uniós segítség, addig Kolontárra és Devecserre még mindig semmi. :(

Marcellusca 2010.10.22. 13:04:49

@majomkutya: Nincs mit írni. :)
Meggyes átadja az irodát. Ennyi. :D

Horizont 2010.10.22. 13:09:04

Bakondi katasztrófavédelmi biztos vadonatúj honlapján olvastam ezt is:
"Október 17-én a Kormánybiztos munkatársaival a helyszínen tartózkodó két Felügyelő társaságában üzemlátogatást, ellenőrzést hajtott végre. Az üzem általános állapotáról megállapítható, hogy néhány egységét kivéve zömében korszerűtlen, esetenként kifejezetten elhanyagolt technológiai egységekből áll. "
De érdekes módon a 3 tulajdonos milliárdos lett ebből.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.10.22. 13:39:49

inkabb Esztergomrol... az mar nagyon kemeny tema....

Vidéki 2010.10.22. 14:33:29

@tök hülye:
Ekézheted te is a hatóságokat a MAL védőügyvédjével összhangban, Állíthatod róluk, hogy született hülyék.

Ebből viszont nem következik, hogy a gyártó cég szakembereinek is hülyéknek kell lenni és ők semmiért sem felelősek, csak a hatóságok. Ők akik első kézből ismerik a gyártástechnológiát az anyagok és folyamatok természetét szintén érdekeltek abban, hogy olyan megoldások szülessenek, amelyekből nem származik katasztrófa. A hozzáértésnek náluk is meg kell nyilvánulni.

Hogyan lehetséges például, hogy arcizmuk sem rándult, mikor elfogadták azt a minősítést magyar vörösiszapra, hogy nem veszélyes hulladék, amikor a gátszakadásnál kiderült, hogy irdatlan mennyiségű veszélyes, maró hatású nátriumhidroxidot is tartalmaz. Ezt már egy középfokú végzettséggel rendelkező vegyésznek is fel kellene ismernie.

A halálesetek egy részét és és a rengeteg sérülés túlnyomó részét ennek a veszélyes anyagnak a maró hatása okozta.

felfújta a szél 2010.10.22. 15:13:06

A poszt amolyan csöpögtetés, részleteiben hiteles, de egymással össze nem mérhető információkat rakosgat össze. Jó lenne például tisztázni hogy a 202 méteres tengerszint feletti magasság hogy viszonyul a szakvéleményben szereplő 2,5 méterhez

tök hülye · http://faek.blog.hu 2010.10.22. 15:31:31

@Vidéki: "Ekézheted te is a hatóságokat..."

Azt, hogy a hatóság hülye, tartom. Ld.: Illés.

"Ebből viszont nem következik, hogy..."

Valóban nem. Sőt: eddig semmilyen vizsgálat nem volt, hogy ez tervezési, vagy kivitelezési hiba. Könnyen előfordulhat, hogy tervezési hiba és ebben az esetben lehet, hogy nem a MAL Zrt-t, hanem a tervező irodát kéne mindenkinek basztatni. Ha kivitelezési a hiba vagy a MAL Zrt. szabályt szegett, akkor jogos a csesztetésük. Mivel azonban az első nap meg lett mondva, hogy a MAL Zrt. a hibás (mert annak kell lennie), ezért arcvesztés nélkül nem lehet valódi vizsgálatot lefolytatni, hogy ki hibázott (tehát nem is lesz lefolytatva). Inkább odaraktak azonnal egy bűnbakot, akinek privatizált vagyona van, tehát - a köz szemében - per definition bűnöző.

Ráadásul ha kiderülne, hogy a gátat tervező tervezőiroda már nem létezik és az irodának biztosítása sem volt, akkor bizony az államnak is kell a zsebébe kéne rendesen nyúlnia. Nem véletlenül vannak építési hatóságok...

"Hogyan lehetséges például, hogy..."

Mint tudjuk ez is simán az állam sara. Nem a MAL Zrt. hozza a szabályokat, nem alkot rendeleteket, törvényeket stb. Az EU direktívát sem a cég veszi át...

"A halálesetek egy részét..."

Pontosan így van.

Talon 2010.10.22. 16:35:26

@tök hülye: A legfelháborítóbb az az egészben, hogy a MAL-t úgy helyezték felügyelet alá, és a vagyonából úgy fedezik a helyreállítás költségeit, hogy nem ismerte el a felelősségét. Jogi felelősség megállapítására eddig csak a bíróság volt jogosult. Nagyon csodálkozom rajta, hogy az OIT meg az LB elnöke nem emelt szót a hatáskörük elvonása miatt. A felelősség megállapítása hihetetlen bonyolult lehet, és az látszik, hogy ebben az ügyben sem lesz egyszerű.

De mielőtt jön a Vidéki, hogy a MAL-tól kapom a fizetésem, szeretném jelezni, hogy eljárási aggályaim vannak, hiszen nehéz elképzelni, hogy a MAL szabadulni tudna a veszélyes üzem működtetésével kapcsolatos felelősségétől. Megjegyzem, ez akkor sem biztos, hogy sikerülhet, ha esetlegesen az eljáró hatóságok is hibáztak az ügyben.

Vidéki hozzászólása jó példája annak az idióta kommentelős szokásnak, amely szerint nincs önálló vélemény, csak meghatározott kötődés alapján nyilvánítunk véleményt, ha az az érdekünk. Nem akarom a vastagbőrt védeni, nem is kell, szellemisége sem áll közel hozzám, viszont a blogok között szerintem az egyik legfelkészültebb, a posztok igényesek és jobban megalapozottak, mint általában. Az, hogy valakinek saját véleménye jobbra vagy balra húz, nem baj, sőt természetes, és mindaddig teljesen elfogadható, amíg ez nem dönti romba a kötelező objektivitásra törekvést. És szerintem ebben a vastagbőr kifejezetten jól áll. Nyalás vége.

picur3ka 2010.10.22. 17:36:30

@Marcellusca:

Nem tudom, milyen segitsegre gondolt, de en nem errol beszelek, hanem politikai, hatalmi poziciorol.

A bauxit ipar es a World Bank osszefonodasarol ir a szerzo.

www.philly.com/inquirer/opinion/20101015_Sludgy_secrets_of_the_aluminum_companies.html#ixzz12PipBpdC

Vidéki 2010.10.22. 19:55:23

@Talon:
A te hozzászólásod jó példája annak az idióta kommentelős szokásnak, hogy nem az érvekkel foglalkozik, hanem a a régi jó propagandista gyakorlatot alkalmazva személyeskedni kezd.

Te nagyon csodálkozol rajta, hogy az OIT meg az LB elnöke nem emelt szót a hatáskörük elvonása miatt. Úgy látszik azt képzeled magadról, hogy a te fogalmaid a jogról egyedülállóak, vitathatatlanok és magasan szárnyaló szellemedet még az OIT meg az LB elnöke sem képes követni. Hozzád képest mindenki csak hülye lehet.

Vegyél vissza hatamas önbizalmadból, mert nincs valóságos alapja.

felfújta a szél 2010.10.22. 20:39:04

@Talon: "A felelősség megállapítása hihetetlen bonyolult lehet"

Hihetetlenül bonyolult a felelősség elkenése lehet, meg is kezdődött az első perctől fogva. Én inkább ezt tartom a jogállam megcsúfolásának, mint a proaktív igazságszolgáltatást

picur3ka 2010.10.22. 21:36:41

@tök hülye:

Te csak irsz, ugye?

Heti valasz link feljebb, ha mas nem. A nick tokeletes, ugy tunik.

űrlakó (törölt) 2010.10.22. 21:46:51

@Vidéki:
A MAL Zrt-nek 2010-10-15-én kiadott határozata (uplod/File/26502-10-1.doc) a Felügyelőség részéről olyan, mint, ha az ABC-t leírnád oda meg vissza, és hiába van benne minden betű, még sincs benne egy konkrét és érthető mondat! Például; Ha a gyermekem az ilyen módon
leírt ABC-vel akarná közölni velem, hogy nem látja a betűket az olvasókönyvben, biztosan nem vinném el szemész orvoshoz, mert nem érteném meg, hogy mi a baja!

@laspalmas:
Ma, az Echo Tv-ben, a Korrektúra című műsor vendégei - majdnem egybehangzóan -
úgy nyilatkoztak az iszap katasztrófa felelőseiről, hogy az államnak, vagyis a hatóságnak a szerepe a tőkével szemben olyan súlytalan, hogy szinte nem is tudja ellátni a feladatát. (Valahogy így fejtette ki a témát Bogár László közgazdász.)
Vajon miért?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 21:55:18

Hogyhogy nem kezdték eg a katasztróka után azonnal a vizsgálatokat? mi lett volna ha 1 hét múlva kireped egy másik?

Meg igazán az aggaszt, hogy "eddig és ne tovább". Úgy ismerjük a magyar cégeket, mint akik ezeket az előírásokat betartják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 21:56:39

@tök hülye: Az iroda tuti nem létezik már, mert a nagy büdös szocializmusban államilag csináltak mindent. A gát meg még akkor készült.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 22:01:18

@Horizont: Pont abból lettek milliárdosok, hogy nem fejlesztettek :)

Másrészt egy ipari terület (főleg nehézipari) laikusnak (egy kormánybiztos mihez ért?) elég elhanyagoltnak tűnhet... De én is inkább afelé hajlok, hogy le van lakva a cucc, és a fejlesztések helyett inkább elrakták a pénzt :S Ez a jellemző itthon.

Vidéki 2010.10.22. 22:18:50

@ColT: Ez a helyes kifejezés, ami tömören jellemzi a valóságot.: "le van lakva a cucc, és a fejlesztések helyett inkább elrakták a pénzt ."

Horizont 2010.10.22. 22:23:02

@ColT: Igen magam is így gondolom, de ezzel nem áll egyedül a MAL hazánkban. Az a több mint ezer ember (vagy még több is) nagyon örült annak, hogy van munkahelyük és minden körülmény ellenére jól dolgoztak és termelték a hasznot a szocialista emberkékből átvedlett kapitalistáknak, akiknek valószínűleg minden kapcsolati rendszerük ki volt építve, minden ajtóhoz meg volt a kulcsuk és dagasztották a milliárdjaikat és a legeslegutolsó álmukban se jutott eszükbe, hogy a tározón átszakadhat a gát és ilyen katasztrófát fog okozni. Most megy a passzolgatás és bíznak a sztárügyvédekbe és valószínű azt gondolják eddigi életükben mindig szerencséjük volt miért pont most ne lenne?Ebben a következmények nélküli országban? Az állam pedig elgondolkozhatna azon, biztos-e, hogy jól működik minden ellenőrző rendszer? Nem-e csak a szerencsén múlt, hogy nem történt eddig még több baj?

Vidéki 2010.10.22. 22:25:11

@űrlakó: A Felügyelőség is szereti elkerülni a felelősséget ("Védd a segged mozgalom") . Ezért fogalmaznak úgy, hogy "a királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz..."

pakesz (törölt) 2010.10.23. 01:17:01

@ColT: "De én is inkább afelé hajlok, hogy le van lakva a cucc, és a fejlesztések helyett inkább elrakták a pénzt "

igazad van!!!
kapja el csak a kormany a sok geci csaladi gazdasagot akik TUDATOSAN EVROL EVRE SZENNYEZIK A LEVEGOT!!!

pakesz (törölt) 2010.10.23. 01:20:16

@Vidéki: "Te nagyon csodálkozol rajta, hogy az OIT meg az LB elnöke nem emelt szót a hatáskörük elvonása miatt."
ha nagyon hulye vagy azt nem kene okoskodassal kompenzalni...
majd ha elkapnak teged es betuszkolnak 5 kancigo koze jatekszernek a bortonba, aztan kiderul hogy targyalas nelkul, gondolom ugyanezt mondanad...

artatlansag velelme a szakkifejezes es jogallamban illene betartani
tudod ez az egyik alapelv...

Vidéki 2010.10.23. 08:15:47

@pakesz:
Írod: "ha nagyon hulye vagy azt nem kene okoskodassal kompenzalni..."
Én inkább neked tanácsolnám ugyanezt:

Te annyira okosnak képzeled magad, hogy azokat, akik nagy tapasztalattal, hivatásszerűen, felelősséggel végzik munkájukat, mint
az OIT meg az LB elnöke, hülyének nézed. Kibic vagy, a kibicnek pedig semmi se drága.

A Horn kormány egykri belügyminiszterét, a nagyeszü Kuncze Gábort annakidején homlokon csókolta a múzsa és kipattant fejéből a "megélhetési bűnözés" fogalma.

Ennek analógiájára beszélhetünk megélhetési újságírásról is.

Azok az egyedek a legalkalmasabbak erre a feladatra, akiknek orcáján olyan vastag a bőr, mint a rinocéroszé.

Énbagoly 2010.10.23. 10:03:27

Nanemár! Megint tolják a felelősséget maguktól mindenhol?
És mi lesz, ha megint szakad a gát? Megint csak a tulajok lesznek a hibásak, a hatóságok meg nem? Ó, egy nagy lófaszt a seggükbe...

űrlakó (törölt) 2010.10.23. 10:32:18

@Vidéki:
"a királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz..." : így fogalmazva nem lesz előrelépés. Vagy:
"a királynőt megölni, nem kell félnetek, jó lesz... " vagy
"a királynőt megölni nem kell, félnetek jó lesz...." vagy
k o r r u p c i ó vagy
maradunk továbbra is gyáva nép.
Voltak nagyurai nemzetünknek, valamikor réges-régen, akik a gyávaságot utálták.
Most, úgy néz ki a dolog, hogy nincsenek ilyen "\ nagyurak\" hazánkban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.23. 11:05:34

@felfújta a szél:

Mondok egy meglepőt: ezeket az infókat nem én "rakosgattam" össze, hanem a KDTKTVF a határozatában, amit Zay írt alá.

molaris 2010.10.23. 12:50:22

@tök hülye:

"Ennek a katasztrófának nem az a tanulsága, hogy a milliárdosok megússzák, hanem az, hogy Magyarországon hiába van 20 féle hatóság, egyik sem végzi érdemben a munkáját ott, ahol szakmai kompetencia is kell."

Itt a pont!- vagy mégsem?????

Ugyanis tapasztalat, hogy az első fokok még szakmailag helyesen járnak el, viszont ezek a "nagyemberek" a másodfokra koncentrálnak- és ott megy a sz&r szétmázolása. Sajnos!!-- ott kellene szelektálni!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.24. 00:49:33

@molaris: Nem. Mind a kettő igaz. A hatóságok szarul dolgoznak, avagy korruptak, a milliárdosok pedig mindent megúsznak. Ha most nem ússzák meg, az csak a szabályt erősítő kivétel :(

psilocybin33 2023.08.31. 04:00:57

<a href="https://psilocybin-spores.net/">buy shrooms online</a>

süti beállítások módosítása