Skip to content


       Szűrés lista

Régi-új barátunk: Szaúd-Arábia

"Nem akarom visszasírni a Kádár-korszakot, de akkor jó kapcsolatokat ápoltunk az arab országokkal, nemcsak árut, tudást is exportáltunk." - mondta Vona a tavaly szeptember 11-i (abszolút nem provokációnak szánt!) Arab-magyar barátságnapon.

Gábor most örülhet, mert a Fidesz 10 év után újraindítja az együttműködést Szaúd-Arábiával. Orbán három napot töltött kint személyesen, és elkísérte "Martonyi János külügyminiszter, Matolcsy György nemzetgazdasági és Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Varga Mihály, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár és Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár. A delegáció tagja Baranyay László, a Magyar Fejlesztési Bank elnöke, Pleschinger Gyula, az Államadósság-kezelő Központ igazgatója, Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, valamint Mészáros György, a Nemzeti Innovációs Hivatal elnöke is, továbbá több üzletember."

Néhány szó az országról a Wikipediából:


"A szaúdi állam abszolút monarchia amelynek legfontosabb intézménye, maga a Szaúd dinasztia, amelyben a hatalom férfi ágon öröklődik. Az országnak nincs alkotmánya, sem választott kormánya (nem tartanak általános választásokat), így ezek hiányában a királyi jogkört hivatalosan nem korlátozza más, mint az iszlám szent könyve a Korán, amely betölti az alkotmány funkcióját, és az iszlám jogrendje, a Saría.

Ugyanakkor a királynak döntései során egyetértésre kell jutnia a vallási vezetőket tömörítő ulemával, a jellemzően az uralkodói család tagjaiból álló Miniszterek Tanácsával. Emellett Fahd király a 20. század végén felállított egy - jelenleg 150 fős - királyi tanácsadó testületet a Súrát, amellyel a király szintén konzultál fontosabb döntései előtt.

Az állam irányítására vonatkozóan az egymást követő uralkodók saját szabályokat állítanak fel. A társadalom elismert tagjai több alkalommal szót emeltek már az állam demokratizálásáért,az alkotmányos monarchiáért, a választójog bevezetéséért, de ez idáig ez az igény süket fülekre talált az uralkodóknál, rosszabb esetben rosszallást és börtönbüntetést vont maga után."

"Az országban a pártok működése tilos."

 

 

Nyilvánvaló, és el is ismerik Orbánék, hogy pénzért mentek ebbe a kellemesnek tűnő országba. Talán mégse lesz semmi a beharangozott kínai lóvéból (az LMP nyilvánossá perelte a velük kötött megállapodást, de egyelőre még csak első fokon nyertek sajnos), vagy még az és Eldorádó minden kincse is kevés a "felpörgetett" magyar gazdaságnak, ki tudja.

Az biztos, hogy Viktort a fővárosban, Rijádban fogadta "Abdallah bin Abdel-Aziz, az ország királya, egyben miniszterelnöke, a fegyveres erők főparancsnoka, továbbá a nem muszlim vallásúaktól szigorúan elzárt két szenthely, Mekka és Medina őrzője."

Szimpatikus ember, nem? :-)

"A királlyal folytatott megbeszélésről szólva Orbán közölte: felhatalmazást kaptak arra, hogy öt témában, mezőgazdasági, vízgazdálkodási, egészségügyi, oktatási és sportügyekben megpróbáljanak konkrét érdemi együttműködést kialakítani a két állam között. Erről szólnak majd a keddi és szerdai tárgyalások - tette hozzá. A szaúdiak részéről történő esetleges államkötvény-vásárlást firtató felvetésre a miniszterelnök elmondta, a magyar delegációnak tagja az Államadósság-kezelő Központ igazgatója is, aki azért jött, hogy áttekintsék, van-e lehetőség az államkötvény-vásárlásban vagy bármilyen más természetű pénzügyi finanszírozásban az együttműködésre. Megjegyezte, már több mint egy éve megbízott egy, az arab világban aktív svájci-magyar bankárt azzal, hogy készítsen elő ilyen típusú együttműködést az arab világ és Magyarország között. "Kedden meglátjuk, mire jutott" - fűzte hozzá.

Orbán Viktor a legnagyobb problémának azt nevezte, hogy nincs közvetlen légi közlekedés Szaúd-Arábia és Magyarország között. Ha pedig nincs légi közlekedés, akkor egy ország nem megközelíthető, ha pedig nem vagyunk megközelíthetőek, akkor miért jönnének oda - magyarázta, kiemelve: át kell gondolni, hogyan lehet a szaúdi turistákat, egészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevőket és üzletembereket Magyarországra vinni. A Szaúd-Arábia és Magyarország közötti közvetlen utazás jövőbeni lehetőségét érintő kérdésre azt válaszolta: "meglátjuk, egyelőre a szegény Malév lerongyolódott állapotban van, hónapról hónapra küzdünk az életben tartásáért".

Emlékeztetett továbbá: ma 280 szaúdi diák tanul magyar egyetemeken, és ezzel kapcsolatban azt javasolta az uralkodónak, hogy ezt a számot többszörözzék meg. A tárgyaláson - folytatta - szóba került az is, hogy Magyarország mint keresztény ország és Szaúd-Arábia mint iszlám ország nem a civilizációk összeütközésében, hanem azok szövetségében érdekelt. A kormányfő összegzése szerint a következő évben már látható jelei lesznek az élénkülő szaúdi-magyar kapcsolatoknak."

Az ötlet még nyáron került nyilvánosságra, egy standard, ám ugyanakkor aktuálisan kibővített fideszes szófordulattal, aminek izzadtságszagúságán tegnap vagy 10 percig röhögtem.


Orbán Viktor idén nyáron a Fidesz kongresszusán a külpolitikáról szólva jelezte, hogy megérkezett a legerősebb arab államtól a meghívás, hogy "rendezzük azt, amit az elmúlt nyolc év arabellenes politikája Magyarországon elrontott".

 

Nem vagyok egy gyurcsányista, így véletlenül sem védeni szeretném, de abszurditása miatt emlékszem a sztorira, mikor 2,5 évvel ezelőtt Gyurcsány Omanban és Katarban tárgyalt az "olajért élelmiszer" fantázianevű programról, melynek lényege, "hogy az élelmiszerre rászoruló, bekapcsolódó öbölállamok Magyarországon bérelt földeken gabonát termelnének, cserébe gázzal és olajjal fizetnének. Gyurcsány szerint ezzel nyernének a magyar gazdák, hiszen "az ő földjükön, az ő tudásukkal és technológiájukkal piacképes élelmiszertermékeket állíthatnának elő, a másik oldalon kiszámítható fizetőképes kereslet állna".

Ebből aztán nem lett semmi, és remélhetőleg Viktor sem fogja megvalósítani. Bár itt minden elképzelhető, és annak a fordítottja is, háromszoros szorzóval.

Várjuk a régi-új barátainkkal kötött megállapodás részleteit, remélem a burka nem lesz kötelező.

 

 

Címkék: politika gazdaság fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr923279421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 17:53:19

@mendson: :) Azért ha még egyszer eltalálod olvasni, akkor értő olvasással rájössz, hogy egy oldalon állunk és igencsak egyetértek a mondókáddal, nem ellene mondtam. A jobber ugyan úgy nem állja meg a helyét nálam, mintha ballerner hívnál. Nincsenek oldalaim, soha nem is érdekeltek...

abandi 2011.10.05. 17:57:39

@is:
Pajti, kibújtál a tótawé alomból és baszod a rezet...
Figyeljél már egy csöppet a judeo-kommunista szeplőidre!

abandi 2011.10.05. 17:59:53

@TaTa86.:
Nincsenek "jobbak", csak "egyenlőbbek"...

soproni1 2011.10.05. 18:10:12

Akik kommunistáznak itt, azok vérkapitalisták ? Akik más családját komcsizzák, annak a családja nem volt komcsi ? Hazudunk magunknak és elhisszük ?

A 80-as években kötelező volt jóban lenni az arabokkal és utálnunk kellett Izraelt . Az akkori skinheadek verték az arab egyetemistákat. Most megint előjön a nosztalgia ?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 18:33:51

@soproni1: Na, na... Én tudok olyanról, amikor a Zalka Főisk. líbiai katonai hallgatói késelték meg a skinheadeket, egyik társuk megverése után, a népligeti aluljáróban. :)
Utána meg az őrségben az egyik őröm (190 cm-es, civilben kőfaragó csávó volt) verte orrba a "kedves líbiai hallgató elvtársat" gumibottal, mert nagyarcoskodott, erős fiúnak érezte magát és elővette a bicskáját a zsebéből. 20 centis volt, becsukva... Mint őrparancsnoknak, nekem kellett jelentenem az ütinek. :)
Viszont kis líbiai csávó bőgni azt tudott ezek után! (Az emberünkre meg vigyáztunk egy darabig...)

klacus 2011.10.05. 18:37:13

@barron: Azért nem fájt, hogy egy csomó dolog nincs, mert azt sem tudtad, hogy a világon létezik.

Manapság az igényt kell generálni a termékkel, marketinggel, hogy olyan dolgokat vegyél, amire igaziból kurvára semmi szükséged.

Az átkosban viszont az igény megvolt tök egyszerű működőképes, vagy legalábbis javítással üzemeltethető dolgokra, de jellemzően a bonyolult sok beszállítós cuccok hiánycikké váltak. A hazai viszont elérhető volt. Így volt frankó Tisza cipőd, trappered, Pécsi kesztyűd stb. A nemzetközi kereskedem leginkább a lengyel piacon csúcsosodott, ahol vehettél fúrógépet, meg minden olyan kütyüt ami náluk volt nálunk nem. Amikor mentek haza, akkor megvették a kurva olcsó (jó minőségűnek számító) magyar Glóbusz konzervet, meg a szalámit, és azzal sefteltek otthon.

Azt, hogy a Románoknál miért nem volt hús, azt nem tudom, ahogy azt sem hogy igaz-e, valamit csak ettek, mivel elég sokan életben maradtak...

soproni1 2011.10.05. 18:39:40

@Boli:

a 80-as években divat volt utálni az arabokat, mivel testvérek voltak. A palesztin genyákat itt képezték ki nálunk. Amikor a tv-ben megláttam tomcat fedőnevű titkosszolgát palesztín sálban, elröhögtem magam.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 18:41:30

@Boli: Akkor Ön kétdimenziós papírlap?
Bár annak is van oldala, csak kissé vékonka!:-P

soproni1 2011.10.05. 18:43:19

@klacus:

Mi ettünk túl sokat. Egy német feleannyit eszik és dob ki a kukába, mint mi.
Tudatos politika volt, hogy jóllakott népet nem lehet hadra fogni. Alkesz nép meg nem gondolkodik. Mondjuk az elmélet bevált. Most az a baj, hogy dolgozni sem akarunk ( én sem).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.05. 18:48:10

@Cateran: "A katonak meg nem az eletukert harcolonak (voltal katona? szerintem nem:)) "
Dédapáim nem ezt mesélték. És ők voltak katonák...
A sportolót adom. Igazad van, ott a pénz nagyon is belejátszik.

"Jut eszembe: utobbiakban akkor lenne igazad, ha a szocik is 2/3-dal toltak volna.."
Ezzel vitatkoznék. Nyilván a legnagyobb felelősség a 2/3ados. Aztán alatta (nem sokkal) a sima kormányzás. Itt van egy nagy szakadék, és jön az erős ellenzék(, aki miatt nincs meg a 2/3ad), majd a gyenge ellenzék.

"(csak hat persze, ha vmi olyat csinaltak volna,ami jol sul el,akkor a fidesz eselyei csokkentek volna, nem igaz?) "
Ha nem tudsz kormányozni, nem muszáj kormányt alakítani. Mondták volna meg 2002ben, vagy 2006ban, itt a programunk nagyon fasza, de ehhez 2/3ad kell, úgyhogy vagy segít a fidesz vagy renonc, próbáljanak ők sima többséggel kormányozni.

@abandi: "Eltorzítod a valóságot. De egyben derék, ha kiállsz a gazdáid mellet... "
Kezd szórakoztatni. Kérlek fejtsd ki!
Hogyan torzítom a valóságot, és ez a gazdás dolog hogy is van. Egyáltalán ki a gazdám?

@is: Pusztuljak bele de 2000től 2004ig túl nagy baj nem volt... Csak miután jött a Medgyessy-kormány ténykedésének következmény 2 évre eltolva... 2004ben volt ugye a miniszterelnök-csere, 2008ra derült ki még a szociknak is, hogy mekkora szerencsétlenek.

Vagyis: a te mércéd szerint is a Fidesz jól kormányzott.

Külön dicséret, hogy hozzáteszed, hogy mindent a kiépített nómenklatúra, az mszp-s ellenében tették.

(Btw: ha megkérlek, a védelmemre kelnél néhány droiddal szemben. Úgy szeretném látni, mikor téged fidesz-bérenceznek le. Magyarázd el nekik ezt a 2éves dolgot. Mondjuk 2011re vetítve.)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 18:49:33

A témához:
Szerencsére Damaszkusszal van közvetlen légikapcsolat, megfontolandó lenne a következő utat abba a desztinációba szervezni!
Assadtól ugyan még nem érkezett meghívás, de az orosz és kínai elvtársak legalább védik őket és a hazai pénzváltók is szorgalmaznák ezen utat a korábbik következményeire tekintettel!
hirszerzo.hu/kulfold/20111005_aszad_raketak

Mondjuk a Hírszerző is beszerezhetne egy helyesírás-ellenőrző programot mán:
"Asszád állítólag már a válaszcsapással fenyegeZőzik"

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 19:00:47

@TaTa86.:

"Dédapáim nem ezt mesélték. És ők voltak katonák..."

nos, én voltam katona. még a magyar néphadseregben mint sorkatona és később harcoltam a délszláv háborúban mint fizetett hivatásos a horvátok oldalán, mint erről itt a vbőrön már írtam.

esküszöm neked, hogy nem ismertem olyan katonát aki az életéért harcolt volna. az életéért a katona mint mindenki, menekül.

Viktus 2011.10.05. 19:10:45

Híradóban egyik állami cég csókosa felháborodottan közölte, hogy nekik kell új flotta, hogy tudják az uniós pénzt osztani, de hajlandók eltekinteni a hűthető kesztyűtartótól :D ez Magyarország.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 19:11:10

@namitirok:
Nem... naív realista, ha már Jedi nem lehetek (a népszámlálósdi szerint.).
Mindenesetre szar lehet annak a világ, akinek csak bal és jobb oldalból áll az élete! :(

Viktus 2011.10.05. 19:11:28

@namitirok:

Indexnél alapkövetelmény, hogy cikk nem mehet ki helyesírási hibák nélkül.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.05. 19:12:24

@¦卍®Ξ™: Akartam írni, ők már voltak katonák háborúban. Te is kitalálhattad volna, de akkor nem trollkodhatnál. :o)

Csak így tovább! :D

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 19:14:37

@Viktus: Ha van ülésfűtés és masszírozó beépítve! Hát legalább...
Lóf@sz az ettársnak, járjon Metróval, majd kicsit jobban képben lenne a hétköznapokról!

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 19:14:44

@Viktus: Pardony, szemrevételezéssel osztogatnak és műanyag zacskóban viszik a pízt magukkal?
Ez esetben kezdem érteni a hűtött kesztyűtartót meg a négykerék- meghajtást, bár akkor javallanám pánczélautók beszerzését a terepjárók helyett!

Ironfist 2011.10.05. 19:17:11

@TaTa86.:
"Talán rájöhetnének, hogy Viktor csak és kizárólag azért tesz bármit is, hogy hatalma legyen."
Na már megint az objektívértelmiségi legfőbb védjele: a T/2.
Nincs semmilyen ti, apafej. Én vagyok, ."

Aha, és azt idézd már pontosan legyél szíves, hogy hol vádoltalak téged, hogy "Ti rájöhetnétek..." ésatöbbi...

"és én mellesleg nem vagyok Fideszes, de elvakult Fidesz-gyűlölő sem"

Ja, viszont elvakult MSZPgyűlölő az vagy. Lehet, hogy a szarba az előző kormányok (igen, kőkeményen a fidesszel az élen!!) vezették bele az országot, de a mégoly libsibolsikomcsizsidómocskosrohadtmocskosrohadt MSZPről sem tudom azt elképzelni, hogy szándékosan rombolja az országot, csak azért, hogy neki jó legyen. Amit most a fidesz - illetve egyszemélyben kedvenc Viktorod - művel. Szarba vezettek eddig, a Viktor pedig most még a fejünket is erőszakkal lenyomja.
De nyugodtan istenítsd csak őket, csak magadat jellemzed. Azzal szintén, hogy személyeskedő stílusban válaszolsz, holott semmiféle ilyesmit nem hallhattál tőlem... "apafej"...

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 19:18:24

@Viktus: Hírszerzőim jelentik:
"Kapcsolat:
Telefon:
+36 1 436 2460
E-mail:
info@hirszerzo.hu
Címünk:
1037 Budapest, Montevideo u. 14.
Kiadja a HVG Kiadó Zrt.

Már a Zsindex is HVG-s?
Vivianna, jó kisjány, véggy meg!:-P

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 19:18:40

@TaTa86.:
Egyébként voltál katona? Mert arra még mindig nem válaszoltál... :)

Tudod, amikor az ecceri kislányt megkérdezik, hogy volt-e már katona?
Pironkodva válaszol: Kettő is...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 19:19:27

@Viktus: Ez szerintem is követelmény ott, ha más nem egy random generátor beleb@sz... :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 19:20:57

@namitirok: Te ezt a HP libát még futtatod??? :)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 19:23:43

Ugyaninnen: Chávez Kadhafi és Aszad mellett állt ki
"Emlékeztetett arra, hogy nyolc baloldali vezetésű latin-amerikai ország közvetítő küldöttsége készül Szíriába, hogy igyekezzen elősegíteni a közel-keleti országban kialakult zűrzavaros helyzetet tárgyalások útján rendezni. Chávez szerint az, ami Szíriában történik, Barack Obama amerikai elnök és imperialista szövetségeseinek háborús őrülete, amely célja a szíriai nép elpusztítása."

Nehogy megelőzzenek mán a "baloldali" kormányok!
Viktor, elő a filofa(k)sszal, de üstöllést!

soproni1 2011.10.05. 19:25:14

@¦卍®Ξ™:

minél idősebb a nagypapa, annál jobb tanuló volt az iskolában

Viktus 2011.10.05. 19:26:42

@namitirok:

Az újságírók ugyanabból a brancsból kerülnek ki ... indextől.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.05. 19:33:06

@Boli: Nem. :S

@Ironfist: "rájöhetnének" Javíts ki ha tévedek: de ez T/2. Nincs olyan hogy "te rájöhetnétek".

"Ja, viszont elvakult MSZPgyűlölő az vagy. "
Nem elvakult. A többit vállalom.

"Lehet, hogy a szarba az előző kormányok (igen, kőkeményen a fidesszel az élen!!) vezették bele az országot, de a mégoly libsibolsikomcsizsidómocskosrohadtmocskosrohadt MSZPről sem tudom azt elképzelni, hogy szándékosan rombolja az országot"
A Fidesz ellenzékben volt. Érted: ellenzékben. Az volt a dolga, hogy ellenezzen. Azt csinálta? Azt csinálta. Színvonalasan? Nem.
Nem ő vezetett. Mikor ő vezetett akkor ment a szekér.

A másikra meg hallgasd meg az őszödi beszédet: a hatalomért lenullázták az országot. Ennyi. Tudták, hogy szar, amit csinálnak, tudták, hogy beledöglik az ország, de csinálták. Mégpedig egyetlen két önös célból: a hatalomért, és mert arra verik, hogy Orbánnak rossz.

"De nyugodtan istenítsd csak őket, csak magadat jellemzed."
Idézz kérlek, mikor istenítettem őket...

"Azzal szintén, hogy személyeskedő stílusban válaszolsz, holott semmiféle ilyesmit nem hallhattál tőlem... "
Teljesen igazad van. Bocsánat.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 19:33:15

@Viktus: Nem meglepetés.
A szó eredete (azéris a Vik pédiából:-):
A latin minister szóból ered, amelynek eredeti jelentése ’szolga’, illetve ’segéd’,[1] ami azt fejezi ki, hogy az államfő által maga mellé vett tisztségviselő, akinek a hivatása, feladata és hatásköre az államnak legfőbb központi igazgatása, a közügyeknek általános intézése és vezetése.

Tehát: segéd, szolga (mármint Viktoritiszé)!

dr. Aullah 2011.10.05. 19:36:35

@TaTa86.: "A Fidesz ellenzékben volt. Érted: ellenzékben. Az volt a dolga, hogy ellenezzen."
Nem. Az volt a dolga, hogy az ország érdekét szolgálja. Nem az, hogy automatikusan, minden döntést (országnak jó/rossz) leszavazzon.
Elég szomorú, ha nem így gondolod.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 19:39:54

..és, ha már a Wikipédia szóba került, mint hiteltelen forrás:

Blokkolta olasz oldalait a Wikipédia
Blokkolta olasz nyelvű oldalait a Wikipédia, így tiltakozva a Berlusconi-kormány törvénytervezete ellen, amelyben egyebek között kötelezni akarják az internetes portálokat, hogy minden, magát megsértettnek érző személy kérésére adjanak helyreigazítást.
"Az, hogy a törvény kötelezővé teszi a tartalmaink között a cáfolatok megjelentetését, anélkül, hogy vitatni lehetne e cáfolatok megalapozottságát, illetve bármilyen ellenőrzés lehetősége nélkül, a Wikipédia számára szabadságának és függetlenségének elfoghatatlan korlátozását jelenti" – írta szerdán az enciklopédia központi olasz oldalán. A Wikipédia blokkolta az olasz nyelvű oldalakhoz való hozzáférést, csak ezt az egy oldalt bocsátotta az olvasók rendelkezésére magatartásának indoklása céljából."

Forrás: Hírszerző (nem az enyim:-)

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 19:41:43

@TaTa86.:

pöcsöském, te még mindig nem érted amit olvasol. nem lett több eszed egy hét alatt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.05. 19:43:36

@Aullah: Amit írtam fenntartom.

De: Én annyit írtam: nem igaz, hogy ugyanakkora felelőssége van az ellenzéknek mint a kormánynak.

Egyébként igen, igazad van. A Fidesz ugyanúgy szart az ország érdekeire, meg sem próbált értékek mentén politizálni, és ellenzéki tevékenysége kimerült egyrészt a szociális demagógiában, másrészt a primitív inverzellenzékiségben.

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 19:46:51

@TaTa86.: nem is reméltem.
csak tényközlés volt. tudod, mint amikor azt mondja az ember; kék az ég.
nem azért mondja mert meglepődött, vagy mást gondolt.

Nurrddin 2011.10.05. 19:48:07

sokan röhögcsélnek az egyiptom-orbán-forradalom párhuzamon, de a dolgok mélyén nem is olyan vicces
ugyanis a szaudi rendszer recseg ropog... az ott ideiglenesen állomásozó amerikai csapatok árnyéka az egyik legkomolyabb kötőanyaga
szaudban van mekka és medina
a három szent iszlám városból kettő, melyek fölött egy olyan királyi ház uralkodik, amelynek szinte az összes tagját a saríja (pláne a wahabita) két perc alatt jó esetben lefejezésre ítélné
ez az iszlám világ csőrét nagyon bassza ám, és nem csak a szaudi határokon kívüli iszlámét
mert hihetetlen, de a pénz nem minden ...arrafelé legalábbis

magyarul, az hogy rijad -ba ment viktorunk, azt jelenti, hogy kelet felé indult washington-ba, ugyanis rijad-ban nem történik semmi érdemleges a fehér ház beleegyezése nélkül
és még csak véletlen sem az arab világot képviseli szaud (már csak a wahabita irányzat miatt sem, hisz az szaudon kívül máshol nem komoly tényező) így az arab világgal való újbóli jó kapcsolatok kiépítését, pont nem rijad-ban kell kezdeni
ennyi erővel kezdhette volna akár tel-aviv-ban is

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.05. 19:48:09

@¦卍®Ξ™: Értem. Mindjárt más. :)

(Te gyakran jelented ki, hogy kék az ég? )

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 19:49:40

@TaTa86.: a fityisznek nagyobb felelőssége van. neki kellett volna kontrollálnia a maszopot. nem tette. az önkormányzatok 70%-a a kezében, az irányítása alatt volt már a gyurcsány érában is, teljes önállósággal, mégis elbasztak mindent. minél nagyobb hatalommal bírtak benne, annál jobban. (esztergom, pécs, debrecen... stb)

dr. Aullah 2011.10.05. 19:52:32

@TaTa86.: Ellenzéknél nincs akkora felelőssége, de azért így is jelentős (de nem annyi, mint a kormánynak). Viszont "2/3"-nál minden felelősség a kormányé. Minden.

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 19:54:27

@TaTa86.:
igen.
ez a retorikai analógia a kék az éggel nem más mint amikor nyilvánvaló dolgokat hülyéknek elmond az ember.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.05. 19:57:07

@¦卍®Ξ™: Minél nagyobb?
Természetesen a többiben egyetértünk.

@Aullah: Na, ebben ki is egyezhetünk, sőt abszolút egyetéretek. Csupán annyit tennék hozzá, amit @is is mondott: csak gazdaságpolitikában 2 év átfutási idő van. Akkor lehet megnézni, mit alkottak. Ez a 2 év nem telt le. Az a kupac szar, ami most előttünk tornyosul, az még Gyurcsány és Bajnai kupac szara.

Ettől persze rengeteg ostobaságot csinált a kormány, és sok intézkedését, sőt a hozzáállását is lehet, sőt ajánlatos kritizálni. Csak nem kell átesni a ló túloldalára.

ketroot 2011.10.05. 19:58:27

@imperial:

Szólok, hogy még mindig ők vannak hatalmon, csak a nevük változott.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 19:59:36

Pardony, Asszad marad, úgy tűnik:
""Magyarország felszólítja a szíriai elnököt és rezsimjét, hogy azonnal hagyjon fel a civil lakosság tömeges mészárlásával, és engedjen utat a demokratikus átalakulást, szabad választásokat, az emberi jogok és alapvető szabadságok érvényesülését célzó törekvéseknek" - teszi hozzá a Külügyminisztérium. "Magyarország támogatja, hogy a szíriai nép szabadon dönthessen sorsáról, választhassa meg vezetőit" - tették hozzá a tárcánál."

hirszerzo.hu/kulfold/20110823_sziriat_budapest_felszolitotta

Akiket mi támogatunk, az bukik!:-(példa az ENSz-es jelentkezésünk erre)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 20:01:28

@¦卍®Ξ™: Ráadásul nézd meg, az általad említett városok adósságfelhalmozása miről is szólt és milyen mértékű volt? A cocik barmok voltak (nyugodtan balf@szozhatjuk őket), a narancskomcsik meg még kergették őket egyre beljebb - ebben teljesen sikeresek voltak... :(

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 20:04:50

@¦卍®Ξ™: de ez már megint nyilvánvaló, kék az ég szint volt.

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 20:07:20

@TaTa86.: ne használj nagy szavakat a fény irányának érzékelésének képességére

dr. Aullah 2011.10.05. 20:07:24

@TaTa86.: Sokat tettek ők is, hogy itt tartunk, bár ezek majd később jönnek ki. Viszont az euró mindenképpen az ő hibájuk. Már ami most van.

venbanya 2011.10.05. 20:11:19

@venbanya: Na akkor, szaudi esti hirek: sztrajkok kezdodtek az orszagban... rossz omen, ha valahol OV megjelenik.

9mmPara 2011.10.05. 20:27:59

@Viktus: Ez elég érdekes. Szíjpeti pár éve tudatosan feladta minden egyéb hátterét és a karrierjét kizárólag arra tette fel, hogy Orbán szája lesz.

Viktus 2011.10.05. 20:45:47

@9mmPara:

Még lehet köztársasági elnök is ilyen ütemben :D

Rodeo36 2011.10.05. 20:57:04

@Secnir: az a homok nem jó malternak és semmi más építkezéshez, üveggyártáshoz sem!!! különben nagyobb biznisz lenne, mint az olaj

Rodeo36 2011.10.05. 21:04:07

@bájgúnár: "Jutattom eszed be én azt mondtam ami működött!!" helyesen: Én azt juttatom eszedbe, hogy már mondtam mi működött! vagy valami hasonló egyébként egy szót sem értettem belőle...ennyire siettél?

nyílméregbéka 2011.10.05. 21:12:26

Eddig már megkörnyékeztük Kínát, most körbenyaljuk Szaúd-Arábiát. E logika szerint Észak-Korea következik. Azt hiszem, holnaptól át is szokom a kutyahúsra.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 21:18:13

@nyílméregbéka:
Csak hiszed... Ott az über ünnepi fogás lenne! Ha még lenne...
Idióta seggnyalás folyik, hátha valaki megszánja Viktort és csapatár, dob valami koncot? Az nagyon hülye lehet, vagy nagyon durva árat fog ezektől a kreténektől kérni!

9mmPara 2011.10.05. 21:28:29

@Boli: Pl. Csipak építsen nekik egy naaaaagy mecsetet a Dohány utcába?

9mmPara 2011.10.05. 21:30:37

@Viktus: Áááá, a közt. elnök még PittSmál után is túl nagy önállóságot adna neki. Nem bírna a hirtelen rászakadó széles jogkörrel és döntési felelősséggel.

valójábannemberci 2011.10.05. 22:13:07

Mondjuk Szaúd-Arábiára is ráfér egy kiadós forradalom. Egyiptomban is mi történt miután megtudták, hogy Mubarak Orbánnal kokettált. Az megbocsáthatatlan bűn. :]

Secnir 2011.10.05. 22:15:38

@Rodeo36:
én tudom. Viktor nem. Matolcsy sem.

@abandi:
a sört szeretem. Abból is a rekeszest.

valójábannemberci 2011.10.05. 22:20:21

@namitirok: Nemrég az izraeli diplomácia azt szerette volna, ha Asszád marad, mert ő kiszámíthatóbb, mintha mondjuk a Hezbollah venné át a stafétát.
Hát, ezek után szerintem qrvára mindegy, hogy Asszád, vagy a Hezbollah lövi-e Izraelt esetlegesen. Hát ha még tandemben. Plusz Irán. És akkor Törökországnak is lesz pár keresetlen szava, mondjuk azt még nemtom, hogy kihez, mert Izraellel is csörtézik, Asszáddal meg szintén mosolyszünet van.
A végén még több tengelyes balhé lesz: mindenki mindenki ellen.

valójábannemberci 2011.10.05. 22:21:37

@Viktus: Elrugaszkodunk, oszt' lefejeljük a falat. Nincs is szebb annál.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 22:26:27

@valójábannemberci: Izraelt már most is lövik, Asszad ezzel próbálja meg sakkban tartani az USA-t. És úgy tűnik, sikerrel, egyelőre, amíg az oroszok és a kínaiak támogatják!
Kérdés, meddig. De nem túl jók a kilátások Izraelre nézvést, amíg Irán ráér velük foglalkozni.
Valóban többesélyes a dolog, az egyensúly bármikor borulhat, és akkor még Palesztína nem is került képbe!
Volt szerencsém "látogatást" tenni Hamában. Akkor nem lőtték ippeg a népet.:-(

valójábannemberci 2011.10.05. 22:40:37

@namitirok: Én tényleg csak arra lennék kíváncsi, hogy milyen szövetségi tengelyek alakulnánk ki:
Törökország nem haver Izraellel, Iránnal - Szaúd-Arábiával még lehet valami, vagy nem.
Izrael nem haver Iránnal, Szaúd-Arábiával, Törökországgal.
Irán nem haver Szaúd-Arábiával, Törökországgal, Izraellel.
Szaúd-Arábia nem haver Izraellel, Iránnal -Törökországgal még lehet valami, vagy nem.
És akkor a többieket (Libanon, Szíria, Jordánia, Irak, a kisebb olajmonarchiák, Egyiptom bele se vettem a képbe).
Aztán az sem mindegy, hogy hol vannak nyugati támaszpontok.
És akkor ott van még Palesztina és a kurdok.

A Közel-Kelet nyilvános és titkos diplomáciai viszonyait megérteni: asszem képtelenség.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.05. 22:47:57

@Viktus:

Helyes, Nemzeti Sarkalatos Miniszternek teremtette Lázárt az Isten is!

Persze egy sarkalatos miniszternek nem árt valami nagyobb autó, mint egy sima frakcióvezetőnek., remélem, veszünk egyszerre vagy százat, mert úgy jobban megéri, mint egyesével. Aztán ha a kellékek már megvannak, lehet építkezni az oktatásban, egészségügyben, sportban kockáról kockára.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.05. 22:49:13

@valójábannemberci: a bibsik csak nekünk barátaink, meg Usrael mindenkori kúrmányának.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 23:02:49

@valójábannemberci: Izrael a Zusán kívül senkivel (najó, Jordánia tán semleges, a palasztínok okán), Törökország dettó (nekik megvannak a kurdjaik), a palesztínok sem Jordániával, sem Szíriával, Libanon kicsiben ugyanez, tiszta körbeverés az egész.
Ha Szíria borul, borulhat az egész bili, ezért nem igazán fontos senkinek a megoldás, úgy vélem!
Amíg ez a kényes egyensúly (általános mindenkikapjabe) fennáll, addig jó mindenkinek!
Na, a népeknek nem, de azokat mind leszarja!

valójábannemberci 2011.10.05. 23:13:24

@namitirok: Mondjuk én a neo-ottomán ideológiában látok némi kiegyensúlyozó erőt, de ha borul a bili, akkor az nem diplomáciai, öltönyös-lobbizós történet lesz. Mindenesetre a törökök által képviselt, nem-kemáli értelemben vett szekularizmus rendben van, több országra is ráférne a térségben.
Viszont a kurdok miatt vannak fenntartásaim Törökországgal szemben.
(Igaz ezen az elven Szíriával, Irakkal és Iránnal is - utóbbiban előszeretettel lógatnak fel kurdokat. Mondjuk ezekkel az országokkal más alapon is vannak fenntartásaim.)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 23:22:19

@valójábannemberci: Minden öltönyös-lobbizós ezen a világon. Szerintem még a tavaszi '"arab forradalmak" is azok voltak! Támogatás nélkül nem ment volna..

Monçada bíboros 2011.10.05. 23:24:04

@venbanya: "Na akkor, szaudi esti hirek: sztrajkok kezdodtek az orszagban... rossz omen, ha valahol OV megjelenik."

Igen, de majd a Szijjártó egy sajtótájékoztatón bejelenti, hogy a szaudiak a Magyar Kormány, a magyar adósságcsökkentés és a magyar korengedményes nyugdíjak visszamenőleges eltörlése mellett tüntetnek.:))

valójábannemberci 2011.10.05. 23:27:38

@namitirok: Azért van az úgy, hogy jobb volna egy öltönyös-lobbizós megoldás. Palesztina kapcsán röpköd a levegőben a Harmadik Intifáda, állandóan ezt emlegetik. A Fatah és támogatói bázisa egy öltönyös intifádát szeretne, ezért mentek az ENSZ-be. Azonban ha az csírájában elbukik, akkor lesz egy véres intifáda, a'la Hamász és azok, akik még náluk is durvábban nyomják.
Néha célszerűbb az öltönyös verzió. Csak nem mindegy, hogy kik vannak azokban az öltönyökben, és mi van az aktatáskákban...

De lásd fentebb: a Közel-Keletet megérteni, valószínűleg képtelenség.

abandi 2011.10.05. 23:51:22

@Secnir:
Az rekeszizom sérülést okozhat...

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.10.05. 23:54:05

@valójábannemberci: Az ellenőrzött öltönyös intifáda valóban kiszámíthatóbb a másiknál.
Még a végén pár rakéta "elszabadul" véletlenül, oszt akkor megnézhetjük ,Nostradamus igazat mondott-e!

Ironfist 2011.10.06. 00:21:23

@TaTa86.:
""rájöhetnének" Javíts ki ha tévedek: de ez T/2. Nincs olyan hogy "te rájöhetnétek"."
Ja, de olyan van, hogy rájöhetnétek. És már elnézést, de nem szokásom magázódni az interneten. Így ez egy általános "A fideszdroidok rájöhetnének" felkiáltás volt, nem értem, miért vetted magadra.

"A másikra meg hallgasd meg az őszödi beszédet: a hatalomért lenullázták az országot. Ennyi. Tudták, hogy szar, amit csinálnak, tudták, hogy beledöglik az ország, de csinálták. Mégpedig egyetlen két önös célból: a hatalomért, és mert arra verik, hogy Orbánnak rossz."

Na igen, úgy látszik, kettőnk közül nem én vagyok, aki nem hallgatta végig. Bírom, hogy mindenki odáig jut el benne, hogy "kurvaország" meg "elkúrtuk" meg "hazudtunk", de azt már nem veszik észre, hogy egy mondatban ezzel ott van, hogy "úgyhogy innentől bele kell húznunk, és rendbe kell tennünk az országot".

"Nem ő vezetett. Mikor ő vezetett akkor ment a szekér."

Örülök, hogy a te szekered jól ment, de az enyém pl nem, és az országé se nagyon.

"Idézz kérlek, mikor istenítettem őket..."

Hát, az, hogy azt mondod, igenis jó volt, amit csináltak az országgal az első cilusuk alatt, holott nem, az elég istenítés kategória szerintem.

Ja, és még annyi:
"A Fidesz ellenzékben volt. Érted: ellenzékben. Az volt a dolga, hogy ellenezzen. "
Az ellenzéknek nem az a dolga, hogy mindent megtorpedózzon, amit a kormány csinálni akar, csakhogy aztán ráfoghassa, hogy az semmit nem csinált. Hanem az (volna) a dolga, hogy konstruktív javaslataival segítse a kormány munkáját, egy más nézőpontból megvilágítva a dolgokat.

@namitirok:
"Akiket mi támogatunk, az bukik!:-(példa az ENSz-es jelentkezésünk erre)"

Ja, anno támogattuk a németeket is. Kétszer :D

@valójábannemberci:
"És akkor a többieket (Libanon, Szíria, Jordánia, Irak, a kisebb olajmonarchiák, Egyiptom bele se vettem a képbe)."

Pedig Egyiptomot belevehetnéd, mert gyakorlatilag a negyedik legerősebb haderővel bír a világon - miután az usa ellátta a legmodernebb haditechnikákkal, repülőkkel, fegyverekkel.. Javítsatok ki, ha tévednék.

"De lásd fentebb: a Közel-Keletet megérteni, valószínűleg képtelenség."

Ja, olyan mint száz éve a balkán.

Rodeo36 2011.10.06. 00:26:47

@Sarkalatos hozzászóló: nincs az a páncélozott audi Q7 amin egy közepes tank ne tudna átsétálni úgy, hogy a bennülőkből osztriga lenne utána...de a Wiener Walzer sem megvetendő nyílt pályán...elvégre forradalom van, nemdebár?

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.06. 01:20:46

@Rodeo36: megérdemelne egy ilyen tankot a leendő Miniszter Úr. Ami jár, az jár. Nézd meg, hogy elkoptatta a cipője talpát a Haza szolgálatában: nol.hu/lap/mo/20111005-lazar_lehet_a_vegrehajto talán már a cipő sarkalása is megkopott. Át kellene gondolni, hogy sarkalatos miniszterek esetében szükség van-e a pofátlan fizetések kétmilliós plafonjára. Talán Szaúd-Arábia tudna adni jutányos hitelt Lázár fizetésemelésére, hogy rendes krokogyílusbőr cipőt vehessen, és kockáról kockára felépíthessen egy rangjának megfelelő gardróbot.

wha da? 2011.10.06. 06:02:45

Na itt kapcsolok be, eddig csak ugymond viccess volt kivulrol nezni a brusztolast Mo-n, mostantol szanalmas. Hogy a vereres brebe lehet vedeni ezeket a tetveket? Lehet mindenre fogni - en pl akkor hagytam ott az orszagot, mikor megkaptam a hatarozatot, hogy hogy bocsi de tonkre ment a ceg, de perelhetek es eccer az enyem lesz a csodbement ceg altal epitett cella (90% kifizetve) vmikor. Kb most van, de hal'isten mar kb szarok ra - ja ez 99ben tortent.
Kormanytol fuggetlen, nem mukodik az orszag - na de ezek amit nyomnak - ilyen nincs a vilagon, vazze en gyerek voltam a cuciban a szoveg meg a lenyulas kb olyan - csak sokkal rosszabb.
Igen HUjjjjENEK kell lenni ezeket vedeni!

wha da? 2011.10.06. 06:13:03

@is: Es ez furcsa, hogy sokan nem ertik, latjak be. Oszinten, milyen jo lett volna ha a zOrban "csak" annyira lett volna okos, hogy engedi tovabb mukodni amit az olebe kapott - mint 98ban vagy mint normalis demokratikus orszagban mukodik. Neeeeeem

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.06. 06:29:16

@Cateran: azok a régi szép idők, amikor zsidók és arabok kéz a kézben robbantották az angolokat, be szép is volt... volt ott Irgun-burgum.

vitatkoznak az albánok, vajh kitől kérjenek kölcsön, egyik mondja horváttól, másik mondja szerbtől, és a két tábor ultima érve ugyanaz: a másik az geci. Sartre szintű érvkészlet, piha.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.06. 06:33:14

@Sarkalatos hozzászóló: az S-osztályú Audi sem igazán ér fel egy ilyen illusztris személyiséghez. a Lambo túl cigányos, a Ferrari még inkább, szerintem Maybach járna az úrnak, de Brabus-féle tuningkivitelben, hiszen sietős az úrnak.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.06. 06:47:31

@valójábannemberci: pláne h Törökország nemrég még bratyiban volt Izraellel, a kurdok Irakon belül kezdik kialakítani azt a proto-Kurdisztánt, ami majd felléphet a törökökkel szemben, a perzsákat rühellik az azeriek, akiket szeretnek a törökök, de a törökök nekiálltak spannolni a szírekkel, csak azok közben inkább polgárháborúznak egyet, Egyiptom lehet felrúgja az érzelemmentes bratyizást Izraellel, a szaúdiak utálják a perzsákat, viszont a libanoni siíták meg szopkodnák őket napestig, a perzsák utálnak mindenkit, de főleg a zsidókat, az azerieket, az arabokat, mondjuk a beludzsokért sincsenek oda, és urdukért meg hindhikért sem mennének tűzbe, de még vízbe sem, viszont szeretik a tadzsikokat, de végül is nekünk sincs bajunk a székelyekkel.
Algériát utálják az algírok, afgán és pakisztáni nem is létezik, a pasthu nacionalisták vallási fanatikusoknak álcázzák magukat, de lehull a lepel, Benazir Bhutto kissé bádogbugyogós volt, de sebaj, Iránban ajatollahnak kell becézni a pártfőtitkárt, de a legjobb az, ahogy a libanoniak jobban tudják utálni egymást, mint Ormány Viktor Gyurcsók Ferkót. és akkor még nem is volt szó a fekete zsidókról, akik ugyan teljességgel feketék, viszont csak töredékük falassza.

elkélne oda egy Problémamegoldó Wolf.

bájgúnár 2011.10.06. 09:07:27

@Rodeo36:
Szájbarágósan a nehézfelfogásuaknak így is lehetett volna írni.Reméltem értelmezni azért tud aki ide ír.magyar nyelv sokféleképpen képes kifejezni gondolatokat.Nem a te hibád hogy az oktatásunk félanalfabétákat képez.Nemtudnak értelmezni,szókincsük is kevés.Ne ragaszkodj mereven a szabályokhoz mert a nyelv területenként árnyaltan változik .Akár a beszéd.

Alterix 2011.10.06. 09:13:59

@imperial: "Aha, csakhogy nem mindegy az elvtelen bandákban egy főre eső kipás majmok száma. A jövőben nem árt erre figyelni, mert leginkább ezt szopta be eddig az ország. Tudom-tudom, a tények roppant antiszemiták, rasszisták, blablabla... "

Úgy látom, hogy neked nem mindegy ki szopat meg. Kipás, komcsi, kisgazda, ballib, fideszes stb....
A szopás az szopás. Ha neked az egyik kicsit is jobban ízlik, akkor komoly gondok vannak nálad.
Attól, hogy eddigi "elvtelen bandában egy főre eső kipás majmok száma" nagyobb volt, attól még egy szemmel sem lesz jobb a fideszes elvtelen banda megítélése.

Mint mondtam: a szopás az szopás!

barron 2011.10.06. 09:28:12

@klacus:
Lacika, a stílusod és a tartalom alapján az látszik, hogy ha éltél is abban a rendszerben, személyid aligha volt még. Úgy csinálsz, mintha kekeckednél, miközben megerősíted azt, amit írtam. Nevezetesen: hiánygazdaság volt, amiben mégis jó minőségű élelmiszert állítottunk elő. A tankönyvízű szöveg pedig az igénykeltésről meg a marketingről (erről a témáról mellesleg szakdolgozatot írtam) azért is időszerű, mert sokan állítják, hogy ez a közgazdaságtan állította fenntarthatatlan pályára a világgazdaságot, de legalábbis okoz jelentős anomáliákat. Lásd a legutóbbi néhány válságévet. És még lesz is néhány, az biztos. Mi indította el ezt a válságot? A kipukkadt ingatlanlufi USA-ban. Miért volt ingatlanlufi? Mert az emberek többet fogyasztottak, mint amennyit megengedhettek maguknak. Mondhatnánk úgy is, hogy felkeltették az igényüket, hogy többet, jobbat, nagyobbat szerezzenek, mint amivel rendelkeznek, vagy amit képesek önerőből finanszírozni. Könnyen belátható, hogy egy ilyen rendszer előbb-utóbb fenntarthatatlanná válik. Ha a hiánygazdaság fogalom problémát okozna irományom értelmezésében, elmondom, hogy ellentétben a kínálati piaccal, amit a tankönyvekben olvashatsz, keresleti piacot jelent. Konkrétan, egy dologra nagyobb kereslet, mint a kínálat. Még konkrétabban, nem vehettél autót úgy, hogy bementél a kereskedőhöz, kértél egy ezeröcsit, kifizetted, és hazagurultál vele. Egyszerűen azért, mert többen akartak autót venni, mint amennyi autó a Merkúr udvarán állt. Ezért aztán beadtad az igényt, és vártál. Hogy mennyit vártál, az attól függött, hogy rajtad kívül hányan akarják még ugyanazt az autót. Ladát többen akartak, ezért arra 5 évet vártál. Dacia-t lényegesen kevesebben, ezért azt megkaptad egy éven belül. Olyat nem hallottam, hogy valaki hitelre vett volna autót. Mivel éveid voltak a takarékoskodásra, nem is volt szükség rá. Ha pedig valaki nem képes összespórolni 1-5 év alatt egy autót, az nem lesz képes fenntartani+fizetni a kamatokat sem.
Félreértés ne essék, nem azt állítom, hogy abban a rendszerben jobb, vagy könnyebb volt élni. Szidtuk is rendesen! Azt viszont állítom, hogy nem minden dolog jobb ma, mint akkor. Mondhatnám azt is, hogy a nyilvánvalóan szebb csomagolás sok esetben silányabb minőséget takar. (még mindig élelmiszerről beszélek)
Az pedig miért is baj, kinek is baj, ha javítható egy dolog? Miért és kinek jó a "dobd el, vegyél másikat" mentalitás? Hát elárulom, hogy nem a fogyasztónak! Esetleg a kínai melósnak, aki éhbérért legyártja az egyszer használatos fúrógépet vagy telefont. Meg a multinak, aki ebből a hasznot szerzi.
Ami pedig a környező országok korabeli élelmiszerpiacára vonatkozó kételyedet illeti, elárulom, hogy azt saját magam tapasztaltam, saját szememmel láttam.
Azonkívül Szomáliában is élnek emberek elég sokan. Így hát akkor ott is minden rendben...?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.06. 14:57:15

@Ironfist: ""A fideszdroidok rájöhetnének" felkiáltás volt, nem értem, miért vetted magadra."
Mert nekem válaszoltál... Tudod, ott volt a hsz előtt a @TaTa86. Magyarázkodnod meg fölösleges, egy bocsi megteszi. Nekem is sikerül, hidd el, nem olyan nehéz.

"úgyhogy innentől bele kell húznunk, és rendbe kell tennünk az országot".
1) Én végighallgattam, többször is. Nem kell ez a hülye érvelés, hogyha valaki nem ért velem egyet, akkor biztos nem hallotta...
2) Volt benne a múltra vonatkozó rész: elqrtuk, szándékosan, a hatalomért, és valóban volt a jövőre: de becsszó mostmár tündi-bündi jókislányok leszünk, és az országért kormányzunk.
Hogy ebből mi lett azt megnézheted a 2006-2010es ciklusban. Hát semmi.

"Örülök, hogy a te szekered jól ment, de az enyém pl nem, és az országé se nagyon."
No persze... Gondolom azért nyilatkozott még Medgyessy is úgy, hogy jó irányba megy az ország, és 4 év múlva bevezetik az eurót.
Mondjuk, ha neked az a "megy a szekér", hogy hipp-hopp kolbászból lesz a kerítés, akkor igazad van. Viszont jelezné, valahogy ez valahogy a cucik alatt sem történt meg.

"Hát, az, hogy azt mondod, igenis jó volt, amit csináltak az országgal az első cilusuk alatt, holott nem, az elég istenítés kategória szerintem."
Akkor neked fogalmi zavaraid vannak. Az hogy nem fröcsögök mindenre, amit a Fidesz csinált, és nem vágom rá élből hogy szaaar, az nem istenítés.
A lehetőségekhez képest igenis jól kormányoztak. Ez van. Nem hibátlanul, de jól.

"Az ellenzéknek nem az a dolga, hogy mindent megtorpedózzon, amit a kormány csinálni akar, csakhogy aztán ráfoghassa, hogy az semmit nem csinált. "
Az ellenzéknek nincs módja megtorpedózni. Pofázni van joga, kb mint neked, vagy nekem, csak ők ezt a parlamentben tehetik meg, pé'zért.

"Hanem az (volna) a dolga, hogy konstruktív javaslataival segítse a kormány munkáját, egy más nézőpontból megvilágítva a dolgokat."
El vagy tévedve. Demokráciában ez egy ideális eset, ami a valóságban nemigen történik meg. A Hazafias Népfronton már túl vagyunk, és nem kell visszasírni, akkor még szarabb volt.
Ne érts félre, a Fidesz ellenzéki szereplése undorító volt, nem mellesleg 2006ban meg is fizetett ezért, 2014ben pedig a többiért fog.

Ironfist 2011.10.06. 16:44:50

@TaTa86.:
"Mert nekem válaszoltál... Tudod, ott volt a hsz előtt a @TaTa86. Magyarázkodnod meg fölösleges, egy bocsi megteszi. Nekem is sikerül, hidd el, nem olyan nehéz."
Nem kérek bocsánatot valamiért, amit csak rámfogtál.

"1) Én végighallgattam, többször is. Nem kell ez a hülye érvelés, hogyha valaki nem ért velem egyet, akkor biztos nem hallotta..."
Te kezdted, én csak reflektáltam rá.

"2) Volt benne a múltra vonatkozó rész: elqrtuk, szándékosan, a hatalomért, és valóban volt a jövőre: de becsszó mostmár tündi-bündi jókislányok leszünk, és az országért kormányzunk."
Igen, csak tudod nem a lebukás után kezdett ígérgetni, hogy ja, de amúgy jók leszünk, hanem pont hogy gatyába rázta a zelvtársakat. Majd ezzel bukott le.

"No persze... Gondolom azért nyilatkozott még Medgyessy is úgy, hogy jó irányba megy az ország, és 4 év múlva bevezetik az eurót.
Mondjuk, ha neked az a "megy a szekér", hogy hipp-hopp kolbászból lesz a kerítés, akkor igazad van. Viszont jelezné, valahogy ez valahogy a cucik alatt sem történt meg."
Nem az jelenti a megy a szekeret, de nem is az, hogy úgymond rosszabbul élünk, mint négy éve...

"
Akkor neked fogalmi zavaraid vannak. Az hogy nem fröcsögök mindenre, amit a Fidesz csinált, és nem vágom rá élből hogy szaaar, az nem istenítés."
Ne ferdíts, nem ezt mondtam! Azt mondtam, hogy ha szerinted jó volt az, amit a fidesz művelt az első évadban, akkor az szerintem istenítés. Ugyanis nem, nem volt jó!

"A lehetőségekhez képest igenis jól kormányoztak. Ez van. Nem hibátlanul, de jól."
Ja, ennek köszönhetően meg is választották utána őket még négy évre... vagy... várjunk csak...

"Az ellenzéknek nincs módja megtorpedózni. Pofázni van joga, kb mint neked, vagy nekem, csak ők ezt a parlamentben tehetik meg, pé'zért."
Jaaaaaaj, de demagóóg. Hogyne volna módja megtorpedózni! Vagy már elfelejtetted a szociális népszavazást, meg az ilyesmiket? Elfelejtetted, hogy az önkormányzatok hetven százaléka fideszes volt, és ott tettek keresztbe a kormánynak, ahol csak lehetett? És de, az ellenzéki fidesznek sokkal több módja volt, hogy megtorpedózza a kormányt (amit hozzátennék, gátlástalanul meg is tett), ugyanis a második legnagyobb párt volt, és mint ilyen, orbitális mennyiségű állami támogatást (is) kapott. Amit el lehetett szórni hirdetésekre, médiakampányra, karaktergyilkolászásra, népszavazásra. Amit mind-mind meg is tettek. Majd ezután, miután abszolút ellehetetlenítettek mindenféle irányítást, volt pofájuk azt mondani, hogy a másik nem tette a dolgát, de majd ők! Hánynom kell ettől.

"El vagy tévedve. Demokráciában ez egy ideális eset, ami a valóságban nemigen történik meg."
Na igen ezért van ott zárójelben, hogy "volna".

"Ne érts félre, a Fidesz ellenzéki szereplése undorító volt, nem mellesleg 2006ban meg is fizetett ezért, 2014ben pedig a többiért fog."
Ebben egyetértünk. Kivonulgatni minden alkalommal, amikor az éppen nekik nem tetsző ember felszólal, az hányingerkeltő. Az meg, hogy most azokat, akik a nemzeti konzultációs nemzeti alkotmény nemzeti nemtommijéről meg egyszer kivonultak, fizetésmegvonással akarják sújtani, az a cinizmus, és a vastagbőr legnagyobb csúcsa.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.06. 18:59:47

@Ironfist: "Igen, csak tudod nem a lebukás után kezdett ígérgetni, hogy ja, de amúgy jók leszünk, hanem pont hogy gatyába rázta a zelvtársakat. "
Ez túl sokat nem változtat azon, hogy a hatalomért lenullázta az országot, és az elvtársakat sem sikerült végül gatyába ráznia.

"Nem az jelenti a megy a szekeret, de nem is az, hogy úgymond rosszabbul élünk, mint négy éve..."
Sem 2002ben, sem 2006ban nem éltünk rosszabbul mint 4 éve. Persze a kormányok megítélése szubjektív. Én azt láttam, hogy a Fidesznél a hangsúlyok alapvetően rendben vannak: a fiatalokat, és a munkát, és a hazai vállalkozókat támogatták, az alanyi jogú segélyezés, nyuggerek, és idegen multik helyett.

"Ne ferdíts, nem ezt mondtam! Azt mondtam, hogy ha szerinted jó volt az, amit a fidesz művelt az első évadban, akkor az szerintem istenítés. Ugyanis nem, nem volt jó!"
Én azt mondtam, alapvetően jó volt. A te állításod meg csak állítás, ne kezeld úgy, mintha kikezdhetetlen dogma lenne. (Normális érvet nem hoztál még fel az állításod mellett.)
btw: "istenít: 1. nagy szeretettel, tisztelettel vagy csodálattal van valaki iránt; imád, bálványoz. "
És nem az, hogy szimplán "jó".

"Ja, ennek köszönhetően meg is választották utána őket még négy évre... vagy... várjunk csak..."
Ezzel a logikával a 2002-2006os ciklus amikor a konjunktúra idején kis híján csődbe vitték a ballibek az országot maga a tökély volt. Hiszen újraválasztották őket.
Egyébként már írtam, hogy ez az "érv" miért nem igaz. Arra nem írtál semmit, nagyvonalúan elsiklottál felette.
Szóval mégegyszer: alapvetően azért "bukott meg" Orbán 2002ben mert volt itt 50+10 év komcsi agymosás. Akik Orbán 2002ben is "megbuktatták" a kádárista nyuggerek voltak. Legyenek büszkék magukra.

"Vagy már elfelejtetted a szociális népszavazást, meg az ilyesmiket? "
Hadd válaszoljak Horn Gábor szavaival: "Nem azt mondták Feri..."
A népszavazás azért ért valamit, mert az MSZP-SZDSZ mögött nem volt már demokratikus támogatottság. Éppen ezért nem volt egyébként eddig népszavazás az ellenzék részéről.

"Elfelejtetted, hogy az önkormányzatok hetven százaléka fideszes volt, és ott tettek keresztbe a kormánynak, ahol csak lehetett?"
Itt Lampert Mónika szavait szeretném a figyelmedbe ajánlani: "Mi osztjuk a pénzt"

"ugyanis a második legnagyobb párt volt, és mint ilyen, orbitális mennyiségű állami támogatást (is) kapott"
Nemegészen fél milliárdot. Az semmit. Feketén milliárdokból gazdálkodott mind a maszop, mind a szadesz, mind a fidesz. (Btw: ennek tényleg semmi köze a témához és meglehetősen demagóg érv.)

"karaktergyilkolászásra"
Ezen olyan jókat tudok röhögni... Meggyes Tamás is ezt hozta fel. Hát szegényt megkaraktergyilkolták. Pedig ő olyan ártatlan bárány!

De a további szócséplés megakadályozására:
Ha az MSZP képtelen volt kormányzásra a cúna-cúna Fidesz miatt, miért nem mondtak le?
Miért nem mondták azt, hogy sry így nem lehet, csináljátok ti, ha jobban tudjátok!
No persze, könnyebb felmarkolni a pénzt, majd az ellenzéket hibáztatni mindenért.
Másik kérdés:
Ha ez így van, ahogy te mondod(, szerintem nincs, úgyhogy én nem is fogom elfogadni ezt a kifogást), akkor milyen alapon kritizálod most a Fideszt? Hiszen a MSZP teljes erejéből, a leggusztustalanabb módszerektől sem visszariadva (, égő kettőskeresztek, ingyenbékávé, zorbánlefagyasztjaanyuggereket) támadja.
Akkor most Lázár nem egy fasz, hanem karaktergyilkolják?
Szijjártó nem egy droid, hanem karaktergyilkolják?
Matolcsy nem egy dilettán kontár, hanem karaktergyilkolják?
Orbán nem egy kiégett miniduce, hanem karaktergyilkolják?

"Kivonulgatni minden alkalommal, amikor az éppen nekik nem tetsző ember felszólal, az hányingerkeltő."
Sosem értettem, ezen mit kell kiakadni. Kivonul, és? Vonuljon ki az MSZP, szerintem senkinek sem hiányoznak majd. Sőt be se menjenek.

Összességében: úgy látom, hogy elvakult fidesz-gyűlölő vagy, ennél súlyosabb hogy jótanulóként mondod fel az utóbbi évtized Népszabadság címlapjait. Ezzel túl sok mindent nem tudok kezdeni. T

2011.10.06. 19:08:58

Baszus, azért arra kíváncsi lennék, hogy mit ígértek az araboknak a pénzükért cserébe? Gondolom, annyi relitásérzékük még csak van, hogy nem ellenszolgáltatás nélküli könyöradományért mentek... de akkor vajon mit? Műkörmös magyar rabnőket, vagy rakétatámaszpontot, vagy mégis mi a fenéről gondolták, hogy pont tőlünk és csak tőlünk kaphatja meg egy arab ország?

Ironfist 2011.10.06. 19:49:01

@TaTa86.:
"Összességében: úgy látom, hogy elvakult fidesz-gyűlölő vagy, ennél súlyosabb hogy jótanulóként mondod fel az utóbbi évtized Népszabadság címlapjait. Ezzel túl sok mindent nem tudok kezdeni. T"

Nem vagyok elvakult, pont, hogy tisztán látom, mi folyik itt. És igen, olvasok népszabadságot is. Ahogy pl Kurucinfót is. Ettől még nem fogom egyiket se ... nos, nem isteníteni, mert látom, a költői túlzásokat nem érted, szóval... nem fogom egyiket se elhinni, hanem inkább mindkettőből leszűröm a középutat.
Te meg ezzel nem tudsz mit kezdeni. Én meg azzal nem, hogy gyakorlatilag akármit mondok, kiforgatod a szavaimat. Úgyhogy inkább ne folytassuk szerintem.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.06. 21:44:48

@Ironfist: "Te meg ezzel nem tudsz mit kezdeni."
De.

"a költői túlzásokat nem érted"
De. Csak ez nem költői kép volt, egyszerűen csak hitelteleníteni akartad a mondandómat.

"Én meg azzal nem, hogy gyakorlatilag akármit mondok, kiforgatod a szavaimat. "
Bocs, hogy arra válaszolok, amit írtál.

"Úgyhogy inkább ne folytassuk szerintem. "
Ahogy akarod.

K0vasz 2011.10.08. 08:18:15

LOL, ez a spames hirdetés a youtube-on jött elő:D Úgy látszik, mindent bevetnek:) kepfeltoltes.hu/view/111008/Capture_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

süti beállítások módosítása