Két ajánlat közül az olcsóbb, az áfa nélkül több mint 20 milliárd forintos ajánlat nyerte a Margit híd rekonstrukciójának tenderét - állítja az MTI meg nem nevezett városházi forrásokra hivatkozva. A főváros eredetileg 13 milliárdos költséggel számolt, amiből az EU 6 milliárdot adna.
Sőt!
A nyertes ajánlat nem tartalmazza az uniós beruházásoknál szükséges tízszázalékos tartalékot, és nincs benne a szobrok 650 millió forintra becsült felújítási költsége, az ideiglenes villamosvágány-építés 675 millió forintja és a díszkivilágítás 150 millió forintja sem. Ezek a "kimaradó" tételek: 0,6+0,65+0,675+0,15 = 2 milliárd. Vagyis összesen már most 22 milliárdnál járunk ....
Demszky Gábor főpolgármester a hídfelújításról tartott szerdai tájékoztatóján azt mondta, akkor is szerződést kötnek a pályázat nyertesével, ha ajánlata drágább a tervezettnél, és előteremtik a különbözetet. A rekonstrukció a főváros tervei szerint júliusban kezdődik, forgalomkorlátozással járó munkálatok azonban csak augusztustól lesznek. A tervek szerint 2010. augusztus végén indulhat újra a gépkocsiforgalom a hídon.
Nos.
Az átadáshoz adjunk hozzá nyugodtan 6-10 hónapot. Érthető szegény Demszky igyekezete, ha már nem tudja átadni a zembereknek az édes-szörnyszülöttét, a 4-es metrót, legalább az önkormányzati választási kampányban átvághasson egy szalagot, de sajnos ez sem fog neki összejönni.
20 milliárdba pedig számoljuk bele azt a 20%-os korrupciót, ami minden közbeszerzésnél jelen van. Eleve miért csak kettő pályázat van? Nem kell a biztos, 1,5 éves munka, így a válság közepén? Mi van, ha összejátszott a két cég?
"Te pályázol 25-tel, én 20-al, én leszek a "legolcsóbb", 20%-ot visszacsorgatok, 10 milliárdból kihozom az egészet, a következő tenderen meg fordítva csináljuk, benne vagy?"
Demszkyland birodalmában minden elképzelhető, és annak ellenkezője is. Elvégre az SZDSZ-nél tudják, a 8 bő esztendő 2010 tavaszán megszakad, a fővárosban is elesnek a liberális csapatok 2010 őszén az önkormányzati választásokon, egy parlamenten kívüli pártocska pedig nem tudja elintézni, hogy a 13 milliárdos felújítás 20 milliárdba kerüljön, azzal indokolva, hogy felment az acél világpiaci ár, drágábbak a hitelek, nő az ÁFA és meg az infláció ....
Amúgy az acél ára akkorát zuhant tavaly, hogy még most sem érte el a két évvel ezelőtti szintet. Az 5%-os ÁFA-emelés pedig az eredeti 13 milliárdot a kegyetlenül nagy 650 milliós tétellel drágította volna. Akkor csak a drága hitel lehet az oka. Igaz, az euró már nem 317 forint, hanem csak 285, a svájci frank is csak 188 forint...
Köszönjük diggernek! Az acél árának "zuhanása" :
2007-ben a hengerelt acél 500EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, most meg 375 EUR.
A drágulas indoklásában elmondták még, hogy mivel "sietős" a munka, ezért télen is kell dolgozni, "költségesebb technológiával". Steiner Pál (MSZP) még hozzátette, hogy "olyan plusz anyagfelhasználási és kivitelezési elképzelések kerültek be a tervekbe, amelyeket ezen az áron tudnak kivitelezni."
Azt ugye vágjátok, hogy 20 milliárdért akár egy új hidat is lehetne építeni?
Magyarország legdrágább hídja, a Megyeri híd. Hossza 1861 méter és 63 milliárd forintba, tehát méterenként 34 millió forintért épül.
A Margit híd hossza: 607 méter.
Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd.
A Szabadság híd felújítás amúgy 5,6 milliárdba került. Pedig azt is csak 4,7 milliárdra tervezték. Igaz, csak 333 méter hosszú. A felújítás amúgy 2 évig tartott.
Ja, amúgy ez milyen tárgyalási alap, hogy akkor is szerződést kötünk, ha drágább annál, mint amire mi kiszámoltuk? Most a nyertes cég szívja a fogát, hogy miért nem 25 milliárdot kért a felújításért ...
Végszó:
Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az észak-német Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.
Tény #1: A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660 méter hosszú.
Tény #2: A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel.
Tény #3: A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.
Tény #4: A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hidnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal drágábban, hanem 400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként.
Vagyis a németek negyedannyiért építettek egy vadonatúj hidat, mint amennyiért itthon építenek vagy felújítanak egyet ....
Lehetséges, hogy ezért szeret az osztrák Strabag inkább nálunk építgetni? (A Megyeri hidat az M0 Északi Duna-híd konzorcium végezte, amelyben a Hídépítő Zrt.-nek 60%-os, a Strabag Építő Zrt.-nek 40%-os részesedése volt).
Tiszta izgalom, hogy vajon ki nyerte a hídfelújítást? Jövő héten kiderül ...
Egyre szemtelenebbül lopnak a liberális és szocialista barátaink. Hiába, ketyeg az óra, még 10 hónapjuk van ...
Lehet, ez lesz az "Utolós Nagy Lopás".