Skip to content


       Szűrés lista

Az illegális kávézó: elbontva!

Nagyon szeretünk Titeket, ezért úgy döntöttünk, hogy legalább a hétfő reggeletek induljon jól, kivételesen pozitív hírrel kezdünk:

A Gellérthegy lábánál lévő illegális kávézót -ami csak úgy átcsúszott a bizottságon- lebontatta az önkormányzat.

Kétszer is nekifutottam a hírnek, mert a szereplők nevét mintha Romhányi találta volna ki: a két főhős dr. Deák Ferenc, I.kerületi jegyző és Kesztyűs Rudolf, a kerületi rendőrkapitány.

Ők ketten pár munkásemberrel megjelentek a kávézónál csütörtökön, elmondták, miért jöttek, és pár óra múlva már nyoma sem volt a terasznak.

Így kell ezt kérem, semmi lacafaca! Deák Ferenc nem egy tutyimutyi alak, az biztos. Elvégre a név kötelez.

Ahogy mondta:

"– Nincs közterület-rendezési terv, ezért nem is kaphattak volna építési engedélyt. Az üzletnek működési engedélye sincs, enélkül pedig vendéglátóhely nem üzemelhet – közölte a jegyző Bisits Lászlóval, a kávéterasz kivitelezőjével. – Nem arról van szó, hogy nekem nem tetszik, ami itt van. Látom, rendbe tették a környezetet, de engem a jog kötelez -"

Bisits persze nem volt boldog:

"– Igazságtalannak érzem, ami történik, hiszen mi csak jót akartunk. Bárki láthatja, milyen rendet tettünk itt, ahol korábban csak szemét és kosz volt. De elismerem, a jogszabály nem ismerete nem mentesít a kötelesség alól – sóhajtotta beletörődően Bisits László."

Dr.Deák Ferencnek itt lehet gratulálni: jegyzoititkarsag@budavar.hu

Címkék: budapest közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr531197823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kyncza 2009.06.22. 09:07:16

Adjon az Isten, jó reggelt!

Remélem a turullal nem ez lesz :)))))))))))))

picur3ka 2009.06.22. 09:19:35

Neked is!

Tokeletes pelda statuallassal allhatunk pedig szemben.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.22. 09:20:50

Most komolyan, ha már rendbe rakták a környezetet, ha már ott volt, és működött, egy olyan megoldás, hogy megkapja a működési, építési, meg mindenfajta engedélyt, ez senkinek nem jutott eszébe? Ebben az országban csak fekete és fehér van, kivétel a politikusaink? Kíváncsi vagyok, mikor épít valamelyik tűzközeli vendéglátós ennek a helyére kávézót...

Horizont 2009.06.22. 09:21:50

Végre egy jó hír!

@kyncza: Bármennyire is nem tetszik, a jog szerint a turullal ugyanígy kéne tenni! Hangsúlyozom a jogszabály szerint.

Horizont 2009.06.22. 09:24:42

@*költségtérítésnek lászló*(L42): Na de akkor mindenki, mindennel így csinálna. Megépítenének mindent és ha már ott áll akkor adják meg az engedélyt - utólag! Így legyen?

eszkep 2009.06.22. 09:30:59

@Horizont: Kicsit ellendmond a logikádnak a jegyző:
"Nincs közterület-rendezési terv, ezért nem is kaphattak volna építési engedélyt"

A Turul esetében volt rendezési terv a térre.

eszkep 2009.06.22. 09:32:12

@Horizont:
"enélkül pedig vendéglátóhely nem üzemelhet "

Ezen kívül az emlékmű és a vendéglátóhely (zero-nak ez bármennyire is felfoghatatlan) nem ugyanaz...

Meleardil Eressea Iluvadan 2009.06.22. 09:32:51

Azert mielott nagyon elszallnak az urak a Turulra mutogatassal (popec kepzavar lett!), megjegyeznem, hogy OTT SEM a toveny betuje zavar, netan az, hogy elbontanak. Mint oly sok minden mas eseteben, amiket zokszo nelkul (na, jo, azert a bajszom alatt mormognek) lenyelnek, itt is a kettosmerce faj.

Hogy egeszen konkret peldat mondjak: a Turul szinte napra pontosan ugyanakkor epult, mint az igazak fala, es mit ad Jehova, az is engedely nelkul.

No.. Ha egyszerre kezdenek el bontani mindkettot, akkor sem orulnek ugyan a Turul bontasanak, de nem is tiltakoznek, hanem bolintanek, hogy "legkozelebb koll szerezni zengedelyt".

Matteo79 2009.06.22. 09:33:57

Nem-De Nem De vitácska helyett inkább be kellene látni, hogy ez a kérdés is filozófiai mélységekig vezet le :)
Ha mondjuk egy alapívány engedély nélkül épít egy szemétdomb helyett játszóteret bontsuk e le? NE.
Ha egy vállalkozó profitszerzés miatt engedély nélkül épít kávézót a szemétdomb helyett. Bontsuk le? Igen.
Van olyan törvény, ami a fenti józan ésszel belátható ésszerűséget szabályozza? Nincs. Tessék akkor hát elfogadni, hogy nincs mindenre tökéletesen passzoló megoldás/törvény.

Cato 2009.06.22. 09:37:34

Elolvastam a hírt, majd gyorsan leszaladtam az utcára, megnézni, hogy még ugyanott lakom-e.
Szerintem valami szingularitáson keresztül átkerültem egy másik dimenzióban, ahol normálisan működnek a dolgok. (engedély nélkül építesz lebontatják, lopsz lecsuknak... )
De félek hamarosan fel kell ébrednem, és megjön a "logikus" magyarázat. pl. nem fizetett eleget, hamis bankókból állta z az 5 milla amivel megkente az illetékeseket, vagy a jegyző unokaöccse akarja megcsinálni ott a kávézóját.
A Francba miért nem tudok kicsit optimistább lenni??? Utálom magamat. :)

picur3ka 2009.06.22. 09:38:04

Mi lenne, ha engedellyel epitkezgetnenek a nepek, nem csak ugy orrba-szajba, ahogy jon?

Csak egy otlet...

Geza 2009.06.22. 09:43:33

@Matteo79:
"Tessék akkor hát elfogadni, hogy nincs mindenre tökéletesen passzoló megoldás/törvény."
Úgy van, és ehhez már csak annyit lehet hozzátenni, hogy ilyen törvény/szabályrendszer bizonyítottan lehetetlen is. (Kurt Gödel 1931, de ha jól tudom, most épp MJ tanul logikát :)...)

Az meg már csak folyománya ennek, hogy ezek szerint minden működő döntéshozó rendszer valamilyen mértékben eseti alapon dönt és így legalábbis részben autokratikus, amit köznyelvi megfogalmazásban úgy is mondhatunk, hogy
az 'abszolut demokratikus' az 'abszolut töketlen' szinonimája.

eszkep 2009.06.22. 09:45:00

@Meleardil Eressea Iluvadan: Na, ez az, amit agyilag kképtelen felfogni Zero... Ehelyett írja az idiótábbnál idiótább posztokat a törvény betűiről, meg Pokorniról. Érdekes módon Demszky-t, vagy az Igazak Falát egyszer meg nem említette eddig a témával kapcsolatban. Amikor meg ilyeneket le mer írni ilyen uninteligens baromságot:
"Hogy jön ő ide (Demszky)? Nme szavazta meg az engedélyt a Fővárosi Közgyűlés."
akkor már abban is kételkedem, hogy normális! Mint az KÖZISMERT a közgyűlésben az egy fős többsége Demszky szavazatával van meg a szoci-csőcseléknek. (Ui. szavazategyenlőség esetén a polgármester szavazata dönt).

Viktus 2009.06.22. 09:47:10

Egyébként tök jó, hogy ez a Deák ilyen tökös gyerek. Így legalább megint lehet ott egy pofás szemétdomb , mert Deák úr takarítani nem robog majdan olyan lelkesen ... meg ma a munkaügyiben 3-4 emberrel több álldogálhat.

Csak így tovább Deák úr. -

Geza 2009.06.22. 09:51:39

@Cato:
Hát, azért az 'a szabályos szabályokat szabályosan szabályozzuk'-elvet sem kéne túlzásba vinni, azaz szerintem érdemes lett volna utólag lejátszani az engedélykérősdit, aztán ha megkapja, maradjon (plusz fizessen egy jelképes bírságot az ügyviteli rend be nem tartásáért), ha meg nem kapja meg, hát bőven elég akkor elbontatnia.

Azért gondoljunk pl. bele, hogy ez a 'mindent papírforma szerint' vezetne pl. oda, hogy ha a város a 4-es metró szerződését (mert pl. az építő a vállalt feltételeket nem teljesíti) fel akarná bontani és a metrót mással befejeztetni, akkor ehhez (az eredeti állapotokat visszaállítandó) az építőnek az alagutakat be kéne tömnie, hogy aztán majd az új építő azt újra kifúrhassa.

Azért ennyire a józan eszet nem kéne a papírforma alá rendelni.

Horizont 2009.06.22. 09:52:47

@eszkep: Írhatsz bármit,a törvény az törvény! Mindenkinek BE KELL TARTANI!!! Már ELŐTTE mielőtt neki kezd valaminek!!!

Valaki homályosítson már fel mi az az "igazak fala" ?

Viktus 2009.06.22. 09:56:26

@Horizont:

Az a szent ENGEDÉLYED nélkül épített SZENT HOLOCAUST emlékmű , amely gond nélkül kapott utólagos engedélyt ... ennyit a kettős mércéről. -

Cato 2009.06.22. 09:58:26

@Geza: Nem óhajtottam belefutni egy jogértelmezési, vagy jogszabály helyességi vitába. Csupán abbéli örömömnek adtam hangot, hogy a dolgot nem asztal alatt átcsúsztatott "dokumentumokkal" oldották meg, hanem a törvény bötűinek betartatásával.
Hidd el, Nekem már ezek az apróságok is hatalmas reményt adnak. ;)

Nw8 2009.06.22. 10:04:34

Most akkor el fogják dózerolni a Zöld Pardont és a Riót is, Molnár Gyulával egyetemben?

Horizont 2009.06.22. 10:04:37

@Viktus: A "cipőkről" van szó?
A kettős mérce felháborító! Ha engedély nélkül épült a Holocaust emlékmű akkor nekik is le kellett volna bontani.Felháborító ugyanúgy! Nem az ÉN szent engedélyem kell hozzá!
Nem értelek benneteket? A Jobbik rendpárti kormányzást akar (na), mintha a Fidesz is ilyenről álmodozna. Akkor miért nem lehet elfogadni, hogy a törvényt MINDIG MINDENKINEK MINDENBEN MINDENHOL be kell tartani és mellé még az íratlan törvényeket is és rögtön rend lenne, és eljönne a szebb jövő!
Ennyiben azért igazat lehet adni nekem:)

belzebubó 2009.06.22. 10:04:50

@Horizont: www.nol.hu/archivum/archiv-413294
Nem árt,ha az ember ismeri a történet köritését is,balról-jobbról,ha már kommentelget,mantrázza a zengedélyt,zengedélyt- napok óta.Remélem most sikerül más dimenzióban látnod az ügyet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.22. 10:05:06

@eszkep:

köszönjük az idiótábbnál-idiótább kommenteket, most már igazán leállhatnál ...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.22. 10:05:24

@Horizont: és mindez nem zavarna, ha a törvényt mindenkire egyformán alkalmaznák..építésnél, bontásnál egyaránt.
De te is tudod, ez nem így van.
Ez a hely valakiknek útban volt, ezért került lebontásra. Még egyszer írom, kíváncsi vagyok, mikor épül a helyére kormányzatközeli érdekeltségben lévő kávézó. Természetesen minden engedély birtokában. Csak majd itt is olvashatjuk, hogy x.y. rokona.

eszkep 2009.06.22. 10:05:32

@Horizont: Elég szégyen, hogy ilyen tájékozatlan vagy, aztán "osztod az észt"... Ugyanolyan "bontani való", mint a Turul! (Szintén engedély nélkül épült... (Ott persze Demszky megadta utólagosan a fentmaradási engedélyt.)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 10:07:30

Ebbe a kettősmérce-mániába fogtok belehülyülni. Bár szerintem van eszmei különbség a turul és az igazak fala között, de mindkettő áldozatokról emlékezik meg. Viszont a turul talán nem szerencsés választás, hiszen nem csak magyar jelkép, hanem az akkori (és a mai) magyarkodóké is volt, akik nem bánták a gyilkosságokat.
De hogy mindenki boldog legyen, bontsák el mindkettőt, és építsék újra, ezúttal engedéllyel

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.22. 10:08:18

@Horizont: :)) Igen, igazad van. De a mese akkor is mese. Igazság, rend, itt, ebben az országban? Beszedtél valamit?????:):)

Horizont 2009.06.22. 10:08:18

@belzebubó: @eszkep: Óh ezer bocsánat, hogy itt osztogatom az észt! Mert ti aztán kurvára tájékozottak vagytok mindenben!!!

belzebubó 2009.06.22. 10:09:25

@Nw8: a ZP-re van engedély? Egyébként az nem a világörökség része és nem áll müemlékvédelem alatt,mint a fent emlitett terület.

Horizont 2009.06.22. 10:11:16

@*költségtérítésnek lászló*(L42): Persze, hogy nem lesz ilyen, csak ha lenne jó lenne! Ennyi!
Nem pesti vagyok, isten bizony így még nem hallottam, így hogy Igazak fala. Ismerem az emlékművet. A törvényt meg akkor is be kell tartani. Juszt is:))

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2009.06.22. 10:11:25

Kicsit olyan ez a sztori, mint az átkosban a népnevelő diafilmek. "hibáztál, most viseld a következményeket, meg ejnye-bejnye."-"hibáztam, de most már belátom és többet nem teszek ilyet."
Amúgy pozitív a dolog, máshol kezdődhetnének ezek, pl a zp meg a rió visszabontásával a bérelt területre...

eszkep 2009.06.22. 10:12:18

@zero: Ha utánaolvasnál annak, amiről írsz, nem írnál a tényeket meghazudtoló sületlenségeket (gondolom ez itt nem a Népszava, hogy hazudjatok), nyilván nem lesz mibe belekötni...
Pl., 2006-óta utánaolvashattál volna, Fővárosi közgyülés szavazási rendjéről. (Főleg, ha blogot írsz...)

Geza 2009.06.22. 10:14:07

@Cato:
Hát, én kezdetnek három dolgot szeretnék:
- a törvények a rend és a józan ész irányába hassanak és ne általában pont ezzel szembe
- következetesen alkalmazzák őket, azaz ha alkalmazzuk, akkor mindenkire ugyanazzal a mércével, ha meg nem alkalmazzák, akkor helyezzék hatályon kívül
- a jogrendszerünk inkább ne legyen teljes, de legalább egyértelmű és ellentmondásmentes legyen

Mert szép dolog a törvény betartásának örülni, csak tartok tőle, hogy most az 'úgy csináljuk, ahogy mi akarjuk, és ha a törvény ezzel egybevág, akkor még arra is hivatkozunk' esetet láthattuk megcsillanni.

belzebubó 2009.06.22. 10:14:15

@Horizont: "Valaki homályosítson már fel mi az az "igazak fala" ?
Elnézést,hogy segitettem ,hogy megtudd mi az Igazak Fala,ha már segitséget kértél és nem tudod használni a guglit. Szivesen máskor is.

eszkep 2009.06.22. 10:15:02

@Horizont: Nem vagyok mindenben tájékozott ,ezért nem szólok hozzá minden poszthoz sem. Kedvenceim a gazdaságpolitikai, közgazdasági, közigazgatási témák (zero pechére...).

Meleardil Eressea Iluvadan 2009.06.22. 10:15:04

Azert ne keverjunk ebbe bele mindenfele gittegyleteket (fovarosi kozgyules). Ha van egy torveny akkor ne legyen kivetel. Hameg van rajta kiskapu, azon kozlekedhessek barki. De ez az Orwelli igazsagtetel, hogy "minden allat egyenlo, de egyes allatok egyenlobbek a tobbinel", na ez megemeli nalam a kazannyomast.

Szoval van egy torveny (koll a zengedely), amit NEM tartanak be. De nem am megbuntetjuk, aki megszegi! Ugyan! Csacsisag! MEGSZAVAZZUK a gittegyletben, hogy kit akarunk megbuntetni, es ki csinal azt, amit akar. Nekem EZ faj!

Nekem ez akkor is fajt, amikor a fidesz szivatta a szocikat a forditott felallasban. Ahol a hiresneves demokracia arrol szol, hogy a beszavazott tobbseg csicskaztatja es alazza az eppen kisebbsegben levot, elvegre ok a TOBBSEG, aztan amikor fordul a kocka, ugyanaz megy visszafele, na ott meg a diktatura is jobb, mint ez az ovodas "kurc vagy, vagy labanc" jatek veg nelkul.

Az meg aztan a VASTAGBOR es a pofatlansag magasiskolaja, amikor egy torpepart (sosem volt tobbseg!!!) a diszkriminacio, eloiteletek es kirekesztes elleni harc neveben diszkriminal, kirekeszt es eloiteletre buzdit.

A Turul lete vagy nemlete a jogrend hitelessegerol szol mar regota, koze nincs magahoz a szoborhoz.

Ugy velem, diohelyban ennyi a vanenegedely-nincsengedely jatekrol.

Geza 2009.06.22. 10:19:14

@Agyalapi:
"De hogy mindenki boldog legyen, bontsák el mindkettőt, és építsék újra, ezúttal engedéllyel"

Nem pont ugyanezt a végeredményt érnénk el azzal, ha mindkettő fennmaradhatna ahogy van?

Te tényleg komolyan gondolod, hogy fáradságos munkával, időt, pénzt, fáradságot és anyagot nem kímélve le kéne rombolni valamit (bármit) csak azért, hogy aztán megint időt, pénzt, fáradságot és anyagot nem kímélve ugyanolyanra visszaállítsuk, csak azért, hogy két papírra a két dátumot abban a sorrendben írhassuk fel, ahogy azt egy harmadik papíron előírtuk magunknak?

Olyan jól állunk, hogy már ennyi pazarolnivalónk van, csak mert lusták vagyunk átgondolni valamit és a papírt igazítani a valósághoz és nem fordítva? Nonszensz.

eszkep 2009.06.22. 10:20:19

@Geza: Pontosan! Mint az KÖZISMERT az angolszász jog precedens alapú. Ez igen szimpatikus, mivel a jogalkalmazókat kötik a hasonló esetekben született megelőző ítéletek. Ez elejét venné a Magyarországon tomboló kettős mércének, és a bíróságon is jobban számon lehet kérni az ítéleteket.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 10:26:00

@Geza: Azért kéne lebontani őket, hogy mindenki lássa: amit engedély nélkül építenek, annak ez lesz a sorsa. És akkor nem nőnének ki a földből nemkívánt turulok, hanem előtte leegyeztetnék mindenkivel. Tudod, szabályok, törvény... amit a magyar ember utál.

Geza 2009.06.22. 10:26:12

@Horizont:
Jut is eszembe egy másik ilyen 'papír over józan ész' eset!

Anno némi felháborodás is volt belőle, egy ember rosszul lett az utcán, de mivel a 100m-re lévő kórházba beutaló híján nem engedték be, a pár km-re lévő másikba azért nem, mert nem az volt az ügyeletes kórház, a harmadikba azért nem, mert bár minden (orvos, hely, stb.) volt, de az azon havi kvótájuk már betelt, és a tb nem fizette volna, aztán végül a pár órás mentőzgetés után az öregúr a kocsiban meghalt.
Minden tökéletesen az előírások szerint zajlott, csak épp egy ember belehalt, mert a papírok (beutaló, kórházak ügyeleti beosztása, teljesítményvolumen-korlát) és a szabályok fontosabbak voltak.
Nos? Itt vajon felül kellett volna-e bírálni a regulát?

Viktus 2009.06.22. 10:27:43

@Horizont:

Betartható törvényeket kellene hozni ...

eszkep 2009.06.22. 10:27:45

@Geza: Valóban, jogilag "megtámadhatatlan", ha MINDKETTŐT lebontanák, és másnap visszaraknák ugyanoda MINDKETTŐT. (Zero nyilván elégedett lenne, hisz jogilag "rendben vagyunk") A következő bontási procedúra (amennyiben a kerületi polgármesteri hivatalok megtámadják a bontási határozatot) bőven elhúzódna a következő választásokig.
Persze Geza jól mondja az éppeszű embereket zavarja, hogy egy csomó pénzt, energiát elpazarolunk a bontásra, visszaállításra, johi procedúrára (nem egy jogász munkaidejét pazaroljuk!). Sokkal LOGIKUSABB, a Turul-ra is megadni a fenmaradási engedélyt, akárcsak az Igazak Falára... Ez az egész Demszky pitiáner "bosszújáról" szól és nem a jogról! Demszky az, aki magasról leszarja a jogot! (ld. kerékbilincs alkalmazásának rendje, tömegközlekedés finanszirozása, fővárosi beruházások körüli "anomáliák", hogy csak a közismertebb eseteket mondjam.

Horizont 2009.06.22. 10:29:37

@belzebubó: Ne kekeckedj már velem. Köszönöm egyébként. Azért nem néztem meg, mert azt hittem ez olyan népi elnevezés!

Ja annyira irigyellek benneteket hogy ennyire okosak vagytok. Sokat kell még tanulnom, hogy utolérjelek benneteket.:)))

mind2 (törölt) 2009.06.22. 10:30:22

on

Hú, asziszem itt ma front van.:)) Már reggel tudtam, mert egy mögöttem robogó kocsi majdnem belémrongyolt... még a szememet is becsuktam, ha csatt, csak halljam, ne lássam :(

off

@Agyalapi: szerintem is olyan téma, amit már huszanhétezerszázkilencvenkétszer kicsontoztunk..
és mivel a jogalkotás- jogalkalmazás témakörben gyakorlati reformokat tekintve mi nem rúgunk labdába, ezért csak nézegetjük, ahogy bürokraták és maffiózok " működtetik " a működésképtelen rendszert... Amíg a bürokrácia a polip karjaival fogja le a versenyszférát, addig igazi gazdasági növekedés nem lesz. És amíg a politika a polip karjaival fogja le az apparátust, addig helyes jogalkalmazás sem lesz. Csak egy bénult ország, napi botrányokkal. Persze, a jog mindenkire nézve kötelező. De ha egy apparátus nem végzi a dolgát, és egy területre nem csinál rendezési tervet ( holott kéne ) hanem a seggét vakarja a hivatalban hónapokig, addig bárki akar bármit csinálni, nincs min, nincs mivel... Hallott itt már valaki arról, hogy ha egy hivatal nem végzi el a törvényi kötelezettségét, azért bárki bármilyen büntetést kapott-e ? Ehhhhh,

Viktus 2009.06.22. 10:31:50

@Agyalapi:

Szerinted ez mánia? vagy nem érhető tetten lépten nyomon?

eszkep 2009.06.22. 10:33:20

@Geza: És akkor abba már bele sem menjünk, hogy pl. a többiztosítós eü. modell bevezetéséhez Alkotmányt kellett volna módosítani, amibe az MSZP bele sem "bonyolódott", hisz ahhoz 2/3-os többség kellene... Úgyhogy kár elemezni, hogy a kormány, Demszky, vagy Pokorni sérti meg többször a "törvény betűit".
(Vagy hozzuk példának az akadálymentesítés, iskolabuszok (KRESZ módosítás) , a privatizálható közvagyon (forgalomképes állami vagyon)kibővítésének kérdését?)

Parkőr (törölt) 2009.06.22. 10:33:36

@Viktus:

Te vagy ez egyetlen aki vita helyett megmondta a frankót.

Gondolom a sok okos még sosem építkezett, olyanok a szabályok, hogy érdemes kikerülni, áthángni, sőtt néha olyan szinten van túlszabályozva az egész, hogy konkrétan nem is lehet betartani őket.

Nem védve a kávézót, mert nem ismerem a helyzetet, de valószínű, hogy ha ezt legálisan akarta volna megtenni mégmindig sorban állna, és a parkban meg még mindig ürülékszag lenne.

Geza 2009.06.22. 10:34:13

@Agyalapi:
"Azért kéne lebontani őket, hogy mindenki lássa: amit engedély nélkül építenek, annak ez lesz a sorsa."
Hát, ha engem kérdezel, inkább elhiszem bemondásra, csak könyörgöm, _ne pazaroljuk már az adót_ olyanokra, hogy bontunk-megmutatjuk-visszaépítünk!

Ha otthon a családban valaki a szólás ellenére kézzel nyúl a tálba, akkor demonstratíve a kezére csapsz, kidobod az egész tál ételt, majd csinálsz egy új adagot, és büszkén nézel, hogy 'most megmutattad'?

"És akkor nem nőnének ki a földből nemkívánt turulok"
Itt is csak kívánt turul 'nőtt ki a földből', csak valami 2%-os kisebbségnek nem tetszik a dolog :).

"Tudod, szabályok, törvény... amit a magyar ember utál."
Nomármost, ha jól látom, akkor te itt a szabályok, törvények mellett érvelsz. Ha mellette érvelsz, akkor minden bizonnyal nem útálod. Ezek szerint te nem sorolod magad a 'magyar ember' kategóriába?
Ha nem, akkor miként gondolsz magadra (már csak hogy olyan hasonlatokat tudjak keresni, ami könnyebben, jobban érthető) ?

eszkep 2009.06.22. 10:38:05

@Agyalapi:
"Bár szerintem van eszmei különbség a turul és az igazak fala között, de mindkettő áldozatokról emlékezik meg. "
Azért ezt az "eszmei különbséget" részletezhetnéd...

"Viszont a turul talán nem szerencsés választás, hiszen nem csak magyar jelkép, hanem az akkori (és a mai) magyarkodóké is volt, akik nem bánták a gyilkosságokat."
Te nem vagy normális! Mondandód kirekesztő (szó szerint!). Erkölcsi nívódról mindent elárul, hogy a magyarokról mint kívülálló írsz (harmadik személyben).

belzebubó 2009.06.22. 10:40:42

@Geza: www.infoobuda.hu/hirek/helyi_hirek/egy_ferfi_halala_kellett_hozza-ct_berendezest_kaphat_a_iii_kerul/
Volt is civil tüntetés a Margit Kórház előtt.Ott CT nem volt ahhoz,hogy megállapitsák mi a baj ezért átvitték a Jánosba koponya CT-re. Aztán a tüntetés után visszakapta a neurológia a Ct-t a képviselőtestület kaparta össze rá a beugrót a Főváros helyett.Ágika hagyta ott Bp. második legnagyobb kerületét CT nélkül.Jogilag az is oké volt.

Geza 2009.06.22. 10:41:12

Jut is eszembe egy régi vicc a dolgok körülményes intézéséről:

Adott egy matematikus meg egy fizikus, akiknek két feladatot kell megoldaniuk.
Az első feladat: adott egy gáztűzhely, egy doboz gyufa, egy üres fazék, egy csap, ezekkel egy fazék forró vizet kell előállítani.
Ezt mindketten ugyanúgy oldják meg: a fazékba a csapból engednek vizet, a tűzhelyet a gyufával begyújtják, arra a fazék vizet felteszik, és megvárják, míg forrni kezd.
A második feladat: adott a csap, a gyufa meg egy begyújtott gáztűzhely, melyre fel van téve egy fazék víz, és ezekkel egy fazék forró vizet kell előállítani.
Itt a fizikus egyszerűen megvárja, míg a víz felforr.
A matematikus viszont elzárja a tűzhelyet, kiönti a vizet, majd miután így a feladatot visszavezette az előzőre, a már ismert módon a gyufával begyújtja a tűzhelyet, a csapból feltőlti a fazekat, stb...

csviktor 2009.06.22. 10:42:54

Végre egy kis tettrekészség! Most jöhet a Zöld Pardon, meg a Rió? Engem nem érdekel, hogy szarrá zúzzák a parkokat, úgysem tehetek ellene semmit, de könyörgöm, legalább a Duna felőli oldalra ne basszanak már ki minden este ilyen kötélkordonokat az egyetlen bringagyalogútra. Nagyon ritkán nem az úton közlekedek, de ott pont olyan a helyzet, hogy az ember nem szívesen megy el az úton, mert egyrész jó minőségű, másrészt a kis 17 éves köcsögök ott villantanak a ZP-be meg RIÓ-ba menet.

belzebubó 2009.06.22. 10:43:05

@Horizont: komolyan szeretném,ha a tények tudatában megváltozna a turlullal kapcsolatban az álláspontod,mivel a korábbi kommentek alapján meg van benned a potenciál :))

csviktor 2009.06.22. 10:43:59

AMÚGY mindeki szavazott már ma is a Goldenblogon, ugye? Első hely: Vastagbőr :)

Meleardil Eressea Iluvadan 2009.06.22. 10:44:03

A torveny margojara:

Nemetorszagban anno teljesen torvenyesen deportaltak a zsidokat, szigoruan betartva az eloirasokat es a jogszabalyokat. (Precizen, ahogy az a kockafejuekre jellemzo volt akkoriban.)

A "de az a torveny" klub tagja oldjak fel nekem ezt a dobbenetes dilemmat:

Ki a bunos? Aki bejelenti (jo allampolgar modjara) a szomszed lakasban torvenyellenesen bujkalo zsidot, vagy az, labbal tiporja a szent torvenyt, es bujtatja.

+1 jutalom kerdes: Kettos e a merce?

Geza 2009.06.22. 10:44:12

@eszkep:
Na igen, de pszt!, ha nem trendi dolgokat sorolsz, még kekeckedésnek veszik a végén :).

Viktus 2009.06.22. 10:47:15

@Parkőr:

Az én ágazatomban pl. logisztika-szállítmányozás szintén ragyogó kis törvények-rendelkezések leledzenek.

A közelekedésről szóló rendeletek 101! különböző okot tüntetnek fel, amiért bírságot lehet kiszabni - ezek összege ma 50 ezertől 800 ezerig terjedhet, de több egyidejű vétség miatt akár milliós nagyságrendű is lehet. A hatóságoknak mérlegelési joga nincs, még egy apró tévedés esetén is kénytelen érvényesíteni a törvényben rögzített tarifákat.

Lehetetlen mindet betartani ... ezeket a magyar szabályozásokat az íróasztal mögül szokták hozni ... a nagy részük életszerűtlen.

mind2 (törölt) 2009.06.22. 10:47:43

A turul problematikája az, hogy belenyúlt a politika, politikai rosszindulat miatt nem engedtek olyan megoldásokat, amiket le lehetett volna papírozni ( fennmaradási engedély, vagy új eljárás, gyorsabb ügyintézés- mondjuk nem 30 és 60 nap, hanem esetleg pár hét )

A kávézóé meg az, hogy nincs a területre rendezési terv, tehát SENKI nem építhet, de még csak nem is nyújthat be mondjuk építési engedélyezési eljárásra dokumentációt, mert nem lehetne minek alapján terveztetni. Mivel a hivatal ezek szerint felvilágosítást sem tudna adni senkinek, hogy mit lehet oda építeni, telepíteni...stb. TEHÁT építésügyi szempontból egy tiltott, beépíthetetlen, érinthetetlen terület. Mivel nincs rendezési terv ( ez az alap !!! ) nem lehet érvényes építési engedély, ami feltétele a működési engedélynek ugyebár.

Máshol is nehézkes az ügyintézés, de Bp-en tragédia, hogy a kerületi és a fővárosi önkormányzat keresztbe intézkednek, hogy más és más a politikai meghatározottság, és az egészet éppen emiatt az impotensség miatt megzabálja a korrupció.

Tapmancs 2009.06.22. 10:50:17

@Horizont:
Az igazak falán azoknak az embereknek a nevei szerepelnek akik segítették, "mentették" a zsidókat a vh. alatt.

Helye: 12. kerület, Böszörményi út - Jagelló út találkozása (Apor Vilmos tér)

Geza 2009.06.22. 10:52:23

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Ó, telitalálat, ez szép volt :) !

Rövid kérdés ezután: ságvárinak az emléktábláját (amit néha lemázolnak vörösre) mikor távolítják már el, hiszen ő az őt törvényesen előállítani igyekvő őrmestert lőtte le (amire válaszul lőtte le őt az őrmester járőrtársa)?

:set offtopic
Jé! Ha legközelebb netán engem akarnak bevinni a sünök, és lelövöm a kevláragyút, én is kapok táblát, amit a maszop szakmány évente könnyes szemmel koszorúz? Vagy Guantanamóra küldenek, mint terroristát?
:set noofftopic

mind2 (törölt) 2009.06.22. 10:52:53

@csviktor: A Reakción olvastam most, hogy ELSŐK VAGYUNK :)))) Ők a 2. :) Mondjuk, nem tudom, hol lehet megnézni az " állást "

@Tapmancs: Olvastam, le is hidaltam tőle.. Most 7végén volt az egyik ismerősünk Szlovákia keleti/délkeleti vidékein. Azt mesélte, Szlovákia 1/3 része már teljesen cigányok lakta. És a helyi turista térképekre ráírják, hogy hol van cigánytelep, vagy cigányfalu. Hogy figyelmeztessék a túrázókat. Nah, ezt képzeljétek el kis hazánkban!!!

kyncza 2009.06.22. 10:57:20

Én csak azt nem értem, hogy egyáltalán hogy a fenébe kezd el bárki, bármit építeni, úgy, hogy nincs papír:
igen, b+, építhetsz!!!

Sajnos kicsit elfogult vagyok valóban, a turult is ilyen esetben le kéne bontani, hiszen törvényellenes, és ha ez lenne az egyetlen dolog, nyílván nem szólnék érte, hiszen aki csinálta, szerezte meg volna előbb az engedélyt...de végül is ezzel kárt nem okozunk, néhány pajesznak zavarja a szemét, de ők meg ne nézegessék, vagy szokják meg!!

Ha mindig ilyen jól működne a törvény betartása, betartatása, akkor nem lenne Jobbik, Magyar Gárda, sőőt Vastagbőr blog se :))))))))

Parkőr (törölt) 2009.06.22. 10:58:23

@Viktus:

igen, ez a borzalmas túlszabályozás az előző rendszer öröksége. A hivatalnokok az ujabbnál ujabb szabályok létrehozásával igazolják saját létjogosultságokat.

Gyakran tényleg a bírság a cél, máskor meg azt érzem, mintha 3 éves gyereként kezelnék a álampolgárokat, és a szabályokkal-törvényekkel akarnák megvédeni őket saját magukkal szemben.

Horizont 2009.06.22. 10:59:05

@belzebubó:
Milyen álláspontom változzon meg? (különben is úgy rám rontottatok, mintha én akarnám lebontani a turult) Próbálok jobbról, balról tájékozódni, mintha az olyan könnyű lenne ebben a katyvaszban ami van!
Mégis front lenne?
A turul úgyis ott marad, ezt ti is tudjátok. Akkor meg?
A kettős mércétől rosszul vagyok, nem értem miért fosnak a turultól, meg még sok minden felfoghatatlan. Amit megírtam eddig az a véleményem. Ha mindenki mindent betartana nem lenne cirkusz, nem lenne fröcsögés, nem lennénk rosszul a kettős mércétől. Tudom naivitás ilyenről írni, de azt leírhatja tán az ember mit szeretne?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.06.22. 10:59:20

@Horizont:
@belzebubó:

Legalább ti ne veszekedjetek, mert disszidálok.......

eszkep 2009.06.22. 11:02:39

@mind2: "A turul problematikája az, hogy belenyúlt a politika, politikai rosszindulat miatt nem engedtek olyan megoldásokat, amiket le lehetett volna papírozni"

A politikai rosszindulat kategóriába tartozik a történet KEZDETE is, amikor Demszky (pfff... Zero... Már megint Demszky...) egész egyszerűen nem járult hozzá az építési engedély iránti kérelemben megjelölt egyik helyszínhez sem! (Most a Turulról van szó). "Csak mert" alapon, tehát nem a helyzsín kiválasztásával volt gondja...

Tapmancs 2009.06.22. 11:06:35

Na, miért tűnt el az előző kommentem? Hogy lehet üzenni zeronak ha nem itt? (még ha off is)

Cato 2009.06.22. 11:09:35

@Geza: Mint mondtam, ebbe a vitába nem szeretnék belemenni. Mérnök vagyok nem jogász.
A törvényekkel szemben csak annyi elvárásom lenne, hogy fölösleges korlátozásokat ne tartalmazzon(betartható), logikusak, és ne egymásnak ellentmondóak legyenek. Mindenkire egyformán alkalmazzák(ne legyenek egyenlőbbek.), és ALKALMAZZÁK!!!

belzebubó 2009.06.22. 11:10:15

@laspalmas: jók leszünk!A turul nem szabad,hogy megosszon leginkább az a lényege.

Viktus 2009.06.22. 11:14:34

@mind2:

Na igen , és mennyivel jobb, hogy kávézó helyett pofás kis szemétdomb lesz meg egy lepusztult környezet ... a hivatal takarítani már nem vonul olyan lelkesen. -

eszkep 2009.06.22. 11:18:33

@Viktus: Legyünk precízek! A takarítás a Fővárosi Közferület-fenntartó Zrt feladata (lenne), ami - mint neve is mutatja - a főváros tulajdonában van, nincs köze a kerületi jegyzőhöz.

kyncza 2009.06.22. 11:26:22

@Viktus: Na, mindjárt lehetne hova kiküldeni a szegény börtönlakókat...nem ám, fűtött cella!! Dolgozzon, aztán nem fázik!!

eszkep 2009.06.22. 11:30:16

@kyncza: Például! Vagy ott van a sok "segélyezett"... Micsoda fasiszta gondolat, hogy a szociális segélyért esetleg közmunkát kellene végezni. (Hozzáfűzöm, hog a "munkanélküli segély" (talán már nem is így hívják) nevével ellentétben nem segély!)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 11:33:02

Azért nem említeném egy napon az ártatlanul meggyilkolt embereket és a törvénytelenül felállított szobrot. Ha tényleg nem látjátok a különbséget, akkor baj van.

@eszkep: Mivel magyar vagyok, úgy beszélek a magyarokról, ahogy csak kedvem tartja. Rojtosra tépitek a szátokat, hogy védjetek egy nyilvánvalóan szabálytalan szobrot, csak nehogy elvigyék 10 percre, mert akkor szent madarunkat... satöbbi. Le kéne szokni ezekről a törzsi fétisekről, mert nem passzol az őskeresztyén jobboldalhoz.

Mellesleg engem nem zavar ez a szobor, sose járok arra, felőlem maradhat... de törvényesen, és nem úgy, hogy felhúzzák, aztán Pokorni: ez a miénk, nem engedjük. Ha a tiétek, vigyétek haza :)

kyncza 2009.06.22. 11:37:59

@Agyalapi: ezek szerint a II Vh. alatt jogosan ölték meg az embereket???

Rojtosra téped a szádat, hogy védd a pajeszosok falát, csak nehogy ledöntsék! Le kéne szokni a zsidó imádatról és seggnyalásról!

Viktus 2009.06.22. 11:41:29

@kyncza:

Agyalapi csak egy spontán buta pronyó nem kellene mindjárt zsidózni ... -

kyncza 2009.06.22. 11:44:38

@Viktus: hát nem tudom, aki az turult szidja, a igazak falat támogatja, számomra nem kétséges az előző megállapítás...

eszkep 2009.06.22. 11:49:54

@Agyalapi: "Azért nem említeném egy napon az ártatlanul meggyilkolt embereket és a törvénytelenül felállított szobrot."

Akkor gyengébbek kedvéért nézzük át a dolgot:

- "meggyilkolt embereket és a törvénytelenül felállított szobrot..."
Ez a logika beteg elmére vall, szégyen, hogy valaki ilyet leír. Az Igazak Fala és a Turul madár is a II. Világháború vészterhes időinek és annak áldozatainak állít emléket. Mindkettő EMLÉKMŰ.

- Egyébként MINDKETTŐ építési engedély nélkül épült, tehát e téren valóban nincs különbség...

- az "eszmei különbséget" elfelejtetted kifejteni! (De ez a "törzsi fétis" is nagy aranyköpés volt, "pont" témába vág (?!?!))

-"úgy beszélek a magyarokról, ahogy csak kedvem tartja"
Kommentár talán nem szükséges...

- "mert nem passzol az őskeresztyén jobboldalhoz"
Fentebb már tettem utalást az angolszász jogrendre, ami a "kettős mérce" alkalmazását zárja ki, igen hatásosan biztosítja a jogegyenlőséget. Elárulom: ez pont a magukat konzervatívoknak (magyar fogalomtárban jobboldalnak) nevezett, politikai erők "találmánya" (Nem árulom el, honnan ered... :-))

Meleardil Eressea Iluvadan 2009.06.22. 11:56:49

Vakoknak szinekrol... *sohaj* Fussunk neki mas oldalrol!

Ha valamit AZERT teszel vagy nem teszel, "mert az maaaas", na AZ definicio szerint a diszkriminacio (kirekesztes).

Forditas: ha valami nem OK, torvenyellenes, fujj, le vele, de ugyanakkor a teljesen ugyanolyan torvenyellenes masik dolog az teljesen rendben van, mert "az mas", akkor a gyakorlatban valosult meg a kirekesztes.

Persze ertem en, van olyan kirekesztes, ami elitelendo, es alantas, no de ez a kirekesztes halado szellemu es "igazsagos" kirekesztes, es "az mas", tehat inkabb tamogatni kene! Legalabbis 62 ezer "szabad, demokrata" ember szerint.

Ertelemszeruen a legfobb torveny (kellene legyen) az erkolcs, a lelkiismeret es a becsulet. Persze hogyan is varhato el ezeknek a tisztelete valakitol, aki meg tesseklassek sem tudna megfogalmazni, mi fan teremnek a fentiek. Torvenyt szegni az elet vedelmeben, torvenyt szegni egy kozosseg jobbitasaert elfogadhato, torvenyt szegni hatalomvagybol, torvenyt szegni kapzsisagbol alantas es buntetendo.

Motto: a liberalisoknak nincsenek elveik, csak erdekeik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.22. 12:07:35

@eszkep:

Te meg ha olvasnád és fel is fognád amit írok, akkor utána nem szólnál be ... pontosan leírtam amiről sírdogálsz.

kovego 2009.06.22. 12:16:15

@Agyalapi: ez az "Igazak fala" elég kirekesztőnek hangzik. akkor csak azok az "igazak", akiket elgázosítottak? ha engem nem gázosítanak el, akkor már nem is lehetek "igaz"?

kovego 2009.06.22. 12:17:13

tök jó, hogy elbontották a kv-zót, és lesz újra szemét! hurrá!!!

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2009.06.22. 12:19:06

Nagyon régi olvasótok vagyok, eddig nem is nagyon kommenteltem itt, és most is csak offolni fogok, de muszáj megköszönnöm, hogy kiraktátok az Olvastuk-dobozba a blogunkon található Alice csodaországban hírt :) Igazi melegséggel (ne tessék rosszra gondolni) tölt el, hogy a Vastagbőr-team-ből is olvassa valaki a Videodrome-ot :)

És hajrá a Goldenblog-os helyezés megtartásához! :)

PublicEnemy 2009.06.22. 12:21:33

@Agyalapi: "Mivel magyar vagyok,úgy beszélek a magyarokról,ahogy kedvem tartja."Bravó!Azért,mert neked is van anyád,nem azt jelenti,hogy szídhatod az enyémet,mert esetleg pofán váglak.
Attól,hogy magyar állampolgár vagy még nem vagy"Magyar"!Ahhoz azonosulnod is kellene a MAGYAR NEMZETI IDENTITÁSsal!Ezen jobb,ha egy kicsit elgondolkodsz!
"Törzsi fétisek"????Tudod te egyáltalán,hogy miről beszélsz???Szerintem is más megoldást kellene találni,de itt ELVekről van szó,ember!!!Mit szólnának őseink(törzsfőnökeink),ha a hősi halottaink emlékét(akik azért adták az életüket,hogy neked legyen hol mocskolni a magyarokat)elintéznénk azzal,hogy nincs rá építési engedély?!

PublicEnemy 2009.06.22. 12:26:08

@kovego: Lehet,hogy rosszul tudom,de szerintem nem az elgázosított zsidóknak emelték,hanem azoknak,akik segítettek a "nem elgázosítottaknak".

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.22. 12:27:18

@kovego:

Az hogy szemét van egy helyen, vagy egy illegális építmény nem ok - okozati összefüggés.

Építsünk be minden szemetes helyet Budapesten?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.22. 12:29:25

@dantE:

Igen, olvasunk Titeket, mert nagyon jó filmes blog a Filmbuzi és Half Pécs Squad mellett :))

Tim Burton pedig a szívem csücske :)

Szóval mindenki nézzem Tim Burton's Alice Csodaországban forgatási képeit:

videodrome.freeblog.hu/archives/2009/06/22/Burton_csodaorszagban/

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 12:29:38

@eszkep: A turullal kapcsolatban nem csak az a kifogás, hogy törvénytelenül állították, de az is, hogy olyan jelképpel állít emléket, amely az áldozatok oldalán egy rossz korszakot idéz. Van értelme egy olyan emlékműnek, amire az érintettek nem gondolnak jó szívvel?

Ráadásul azzal a turullal emlékezni a 2.VH áldozataira, amelynek eszmeköre sodort minket megint a vesztes oldalra (erdély-romantika+nagymagyarország+magyar nép felsőbbrendűsége)... nem szerencsés.

És mindezt azért, mert a jobboldal nemhogy lemondani nem hajlandó rossz emlékű jelképeiről, de még pihentetni sem akarja őket. 100 év múlva nyugodtan lehetne turulozni, árpádsávozni, a kutyát se érdekelné. Pont ezért nem akarják pihentetni.

Ilyenkor szokták elővenni az "NBH címere"-érvet. Nem tudom, mikor találták ki, hogy ez legyen a címer, de talán nem kéne az egész múltat újrafogalmazni. Ahogy a várban is ott van a madár, (aminek a csőrébe a kiscsaj betette a kezet, hogy lefotózza, mire érzékeny barátaink azonnal léptek. Hogy a lány zsidó lenne? Ezt nem tudjuk, szerintük más nem is lehet).

De mondom, én nem járok arra, felőlem minden kilincsgomb turulból lehet, ettől nem érzem magam se jobban, se rosszabbul. Viszont, ha be akarjuk tartani a törvényt, akkor el kell bontani, és engedélyeztetni. Ha ettől bárkinek könnyebb, akkor az igazak falát is.

f.m.j. 2009.06.22. 12:30:23

@kovego:

Az Igazak Fala (nagy betűvel írtam, biztos, ami biztos... :) attól igazak fala, mert olyan emberek nevei vannak rá felírva, akik zsidókat védtek, bújtattak, mentettek meg, a vészterhes időkben, jól értem? Szóval nem feltétlenül kizárólag zsidók, jól értem?
Tehát, aki zsidót ment, véd, az igazzá válik (ennek gyökere valószínűleg az I.Mózes12:1-3.:
„És monda az Úr Ábrámnak: Eredj ki a te földedből, és a te rokonságod közül, és a te atyádnak házából, a földre, amelyet én mutatok néked. És nagy nemzetté tészlek, és megáldalak téged, és felmagasztalom a te nevedet, és áldás leszesz. És megáldom azokat, akik téged áldanak, és aki téged átkoz, megátkozom azt: és megáldatnak te benned a föld minden nemzetségei.”

Meleardil Eressea Iluvadan 2009.06.22. 12:35:03

Igazak fala:
Igen... a Terror hazaban lehetett jelentkezni azoknak, akik zsidot mentettek. Volt akit felirtak, volt akit nem, hogy mi volt a szempont, az sehogysem derult ki, es az sem, ki mondott igazat, es ki ment oda " az idok szavara hallgatva" jelentkezni. Nem ellenoriztek tudtommal a hitelesseget semmilyen modon. Valamint biztosan szepszammal vannak, akik azota mar elhalaloztak, vagy eppen zsidomento tevekenyseguk miatt oltek meg oket, ok ertelemszeruen nem kerulhettek a listara, mert nem jelentkeztek. A muvesz (valaki arulja el, MI a muveszet abban, ha egy darab falra neveket irok, konyorgom!) ebbol a listabol valogatott neki tetszo neveket a "mualkotasara". Lehet, hogy en vagyok romlott es rosszindulatu, de ha mar emlekmuvet allitok valakiknek, akkor legalabb arrol meg kene gyozodni, mindannyian erdemlik e. Mert ha van aki nem, az megcsufolasa azoknak, akik valoban hosiesen viselkedtek. Na meg EMLEK muvet annak allitok, akire mar csak emlekezni lehet...na de ha meg el??? Persze ezt a legkonnyebb orvosolni. Itt termeszetesen a bontasra gondolok.

Geza 2009.06.22. 12:37:02

@Agyalapi:
"Ha a tiétek, vigyétek haza"
Ott van, öcsi, pont ott van :) !

Geza 2009.06.22. 12:41:22

@zero:
"Építsünk be minden szemetes helyet Budapesten?"
Hááát, nem lennék épp ellene.
Monjuk pl. minden szemetes hely helyén lehetne egy gondozott, csinos kis parkocska, helyre kis turulszoborral a közepén!
(Természetesen engedéllyel, ugyebár.) Na, mit szólsz :) ?

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 12:42:37

@PublicEnemy: Szerintem őseink eléggé szégyellik magukat, amiért az árpád-nemzetség szinte azonnal kihalt, hogy a magyarok felett szinte csak nemmagyarok uralkodtak, hogy a nyakunkra engedtük a törököket meg a habsburgokat, hogy sikerült lecsökkenteni az ország méretét, és hogy évszázadok óta nem nyertünk háborút. Nincs mire büszkének lenniük.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.22. 12:43:50

OFFTOPIC!

azt tudtátok hogy miért olyan mérgesek az olaszok a cigányokra, és miért károg mohácsi egyfolytában Berlusconi miatt?
én most tudtam meg, nagyon durva:

Az olaszországi helyzetről csak annyit, hogy az pl. azzal kezdődött, hogy egy ott illegálisan tartózkodó román cigány megerőszakolt majd kirabolt egy olasz nőt, akinek ezek után egy darab kővel szétverte a fejét (szó szerint!).
Egy szóval brutálisan meggyilkolta!

Amikor kiderült, hogy az áldozat egy olasz haditengerészeti százados felesége volt, akkor kiborult a bili és azt mondták az olaszok, hogy ezt már nem tűrik tovább!

PublicEnemy 2009.06.22. 12:48:36

@fmj: Az elnevezéssel én sem értek egyet,és nem is vagyok oda a zsidókért...sőt egyáltalán nem.De ha"azokban az időkben"éltem volna,és a szomszéd pl.:Grünwald-családot(apa,anya,gyerekek) el akarták volna hurcolni,és ők könyörögnének,hogy bújtassam el őket....én elbújtatnám!Mert az emberi mivoltjukat nézném,és nem a vallási hovatartozást.Szerintem akik rajta vannak ezen a falon Ők is embert bújtattak és nem zsidót.....

Geza 2009.06.22. 12:58:21

@Agyalapi:
"olyan jelképpel állít emléket, amely az áldozatok oldalán egy rossz korszakot idéz."
Az áldozatok hozzátartozóinak az a korszak eleve nagyon rossz az áldozatok elvesztése miatt, függetlenül a jelképtől. Az emlékműnek pedig (mint minden emlékműnek) pont az a szerepe, hogy az elvesztett hozzátartozóknak a tiszteletet és az általuk hozott áldozatokért a köszönetet kimutatava enyhít a veszteségek fájdalmán.
Egyébként az áldozatok nagyon nagy része után maradt hozzátartozókban nem hogy rossz, de határozottan pozitív megítélésre talált a turul, mint jelkép, ez abból is látszik, hogy mind a szobrot, mind az azt körülvevő parkocskát (magától értetődő) tisztelettel kezelte mindenki, kivéve pár faszkalap liboldót, akik egyszer le akarták takarni ill. folyamatosan el akarják bontani.

"Van értelme egy olyan emlékműnek, amire az érintettek nem gondolnak jó szívvel?"
Kulcsszó: 'az érintettek'. A turulra jó szívvel gondol az emberek nagy része.

'Ráadásul azzal a turullal emlékezni a 2.VH áldozataira, amelynek eszmeköre sodort minket megint a vesztes oldalra'
Egyrészt kb. Churchillék árulása sodort minket a vesztes oldalra, másrészt meg a ruszki horda.

'(erdély-romantika'
Helyesen: Erdély, nagy kezdőbetűvel.
Ez nem romantika, hanem csak tény, nézd meg az etnikai eloszlást: ott _magyarok_ laktak. Tudom, hogy neked ez nem sokat jelent, sőt, felfogni se igen vagy képes, de nekünk számít.

'+nagymagyarország'
Helyesen: Nagy Magyarország.

'+magyar nép felsőbbrendűsége'
Csak az alsóbbrendűségének a tagadása. Nem ugyanaz.

'És mindezt azért, mert a jobboldal nemhogy lemondani nem hajlandó rossz emlékű jelképeiről, de még pihentetni sem akarja őket.'
Naná hogy semmilyen jelképünkről nem mondunk le! Hogy neked ez rossz emlékű? Hát így jártál, de már a gúnár is megmondta: el lehet innen menni. Biztos van olyan ország, ahol csak csupa szívednek kedves dolgot látnál...

'100 év múlva nyugodtan lehetne turulozni, árpádsávozni, a kutyát se érdekelné'
Lehet is majd, és minket magyarokat akkor is fog érdekelni, erre mérget vehetsz. Amúgy meg megintcsak: Árpád-sáv

'De mondom, én nem járok arra'
Akkor tán a szádat ha alapállásba tennéd és nem járatnád bele olyanba, ami nem rád tartozik.

'felőlem minden kilincsgomb turulból lehet, ettől nem érzem magam se jobban, se rosszabbul.'
Akkor meg mit agitálsz itt?

'Viszont, ha be akarjuk tartani a törvényt, akkor el kell bontani, és engedélyeztetni.'
Akkor sokadszorra megint, mert úgy látszik, csak írsz de nem olvasol (remélem, ezt azért még igen): _megváltoztatni_ szeretnénk a rendeletet, hogy elbontás nélkül is lehessen engedélyeztetni.
Capisce?

"Ha ettől bárkinek könnyebb, akkor az igazak falát is."
Igazak fala, nagy 'I'-vel, ha már a tisztelet megadásáról van szó.

De ha már itt tartunk, van-e valami olyasmi, ami a személyes érdekeiden (élet, vagyon, jó közérzet, Maslow-piramis, stb.) kívül esik, és azokat felülbírálni képes tiszteletet vált ki belőled?

Ha van, akkor mondj egy ilyet légy szíves, hogy hasonlattal tudjam érzékeltetni a turul helyzetét, ha pedig nincs, akkor menthetetlenül liberális vagy, ugyanis csak a saját érdekeid vezetnek és semmi más.

Geza 2009.06.22. 13:00:28

@PublicEnemy:
:cinizmus on
De az emberek közül csak egyesek számítanak, a többi csak emberi testben élő állati lélek, ugyebár.
:cinizmus off

kyncza 2009.06.22. 13:05:08

@Agyalapi: hagyd már ezt a félünk ettől meg attól, ezért bontsuk el! Értsd már meg, bármennyire is nehéz, hogy ez egy ősi magyar jelkép, akinek NEM tetszik, húzon el a francba. Nekem a tűzoltóktól, meg a kéményseprőktől van félhetnékem, akkor tiltsuk be őket?!?! Leszarom, ki mit rendel hozzá, mit magyaráz bele!! Jó, hogy nem betiltunk mindent!!

A horogkeresztet se Hitler találta ki!! Azért, mert nem tetszik a zsidrákoknak tiltsuk be mindenhol a világon!??! Eszem az érzékeny lelküket, a palesztinokat miért nem kérdezi senki, h mit gondolnak a dávid csillagról?

belzebubó 2009.06.22. 13:07:13

@Agyalapi: "Ahogy a várban is ott van a madár, (aminek a csőrébe a kiscsaj betette a kezet, hogy lefotózza, mire érzékeny barátaink azonnal léptek."
Ennek (is) azért nézz utána jobban.Úgy látom nem csak a történelmi tudásodban vannak fekete lyukak,de a szobrokat is kevered.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 13:14:29

@Geza: "az áldozatok nagyon nagy része után maradt hozzátartozókban... határozottan pozitív megítélésre talált a turul..., kivéve pár faszkalap liboldót"
Hát, ennyit a 2. vh áldozatairól. Akkor azt kellett volna rávésni, hogy a zsidók majd állítanak maguknak emlékművet. És képzeld, a jobboldalon lépten-nyomon leantiszemitázzák az embereket... vajon miért? :)))

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 13:23:02

Mindegy, elbontották a kávézót, el fogják a turult is, ott lesz a gárda, nem engeggyük, akkor rendőrség, könnygáz, tonfa, felszedett kockakövek, bevitt emberek, dühödt Morvai, ávéhá, akkor kiengednek mindenkit, aki nekitámadt a rendőröknek, a bíróság bocsánatot kér, azért a turult elbontják, utána a kurucosok és tomcattel meg pajszerral elbontják az igazak falát, és leöntik churchill szobrát vörössel, és ráírják, hogy komenista... ilyen progresszív kilátások vannak a fejemben

f.m.j. 2009.06.22. 13:26:16

@PublicEnemy:

"Ők is embert bújtattak és nem zsidót....."

Igen. Egyetértek. Ezt felejtettem el még odaírni... kösz:)

de ha mindenkit "csak" embernek veszünk, és nincs zsidó, magyar, cigány, angol, stb. világ összes népe, akkor minek ez az egész "hajcihő"? Csak kérdezni, nem tudni...

Lenny [Cabdriver] (törölt) 2009.06.22. 13:28:03

@Agyalapi:

Csak kibújik a szög a zsákból. Szomorú, de mindig-mindig kibújik. :(
Kezdődik a törvénynél, meg az ésszerű hozzáállásnál, aminek valahol igazat is lehetne adni.
Aztán, ha picit megpiszkálják...

Jön a:
_Mint azt Mindannyian Tudjuk_, a _többség_ riadalommal, és gyásszal tekint arra a fétises madárra.

Valahol megint felsír egy gyermek. blablabla...


Egyre nehezebb az alapjábanvéve jószándékot látni az emberekben. Talán a korral jár.

PublicEnemy 2009.06.22. 13:28:49

@Agyalapi: Az,hogy az Árpád-ház 3évszázad után kihalt,és hogy "fuzionáltunk" más nemzetekkel,nem azt jelenti,hogy a magyar nép szegregálódott volna,és ne maradt volna meg az ami.
"A magyarok felett szinte csak nem magyarok uralkodtak".Ez nem igaz!És ha még így is lenne,az is csak a magyarság összetartását és erejét bizonyítaná,mivel még mindig létezünk.
A törököket nem "engedtünk a nyakunkra"!Ők át akartak haladni az országon,de mi nem engedtük be őket Európába....sajnos!Ők is meg a tatárok is itt rohadtak jó idejig,mégis mi maradtunk ők meg elhúztak a 'csába.Én erre büszke vagyok!Az hogy miért akkora ma M.o. amekkora,azt inkább hagyjuk...olvasgass történelmet!
Elég kiábrándultnak tűnsz,de ez nem jogosít fel arra,hogy szíd a nemzeted!Mert ha ide nem akarsz tartozni,akkor hova?!Igenis legyél büszke a magyarságodra és a történelmünkre,vagy húzz innen a f.szba!!!

belzebubó 2009.06.22. 13:29:51

@Agyalapi: "el fogják a turult is" mivel ez nem fog megtörténni mert nincs rá bontási határidő megadva (nem véletlenül) ezért a kommented többi részén aggódni nem érdemes.

eszkep 2009.06.22. 13:30:50

@Agyalapi: Ha nem lennél tanulatlan paraszt, tudhatnád, hogy a Turul madárnak, - mint jelképnek - nincs semmi köze sincs a Nyilaskeresztes Párthoz illetve a Hungaristra Mozgalomhoz. Igazság szerint az árpádházi királyok zászlajának sincs köze, max. annyi, hogy a szimbólumot (!) felhasználták a zászlajukban, de még csak nem is pontosan, hisz a sávok számának is jelentése van (bár ezt nyilván nem tudod).

Belőled persze nem nézem ki ezek után, hogy tudjad, hogy néz ki a nyilaskeresztes zászló…
Továbbra is tartom magamat az álláspontomhoz, hogy akit zavar egy magyar történelmi lobogó, illetve a magyar mondavilág egyik mitologikus alakja (Turul madár), „rossz emlékű jelképnek” tartja azokat, (amit egy olyan „emlékhez” kötsz, amihez ténylegesen nincs is közük!) annak egy gyurcsányi idézettel tudok csak tanácsot adni: „El lehet menni ebből az országból!”

Egyébként ne csak az NBH címerét hozhatnánk fel példának, hanem minden olyan település címerét, amit a X-XII. századokban alapítottak.

Ha már a rossz korszakot idéző jelképeknél tartunk, akkor esetleg a vörös csillag lehetne példa.

kyncza 2009.06.22. 13:34:36

@Agyalapi: egyszerű vagy barátom, mint a százas szög. Te vallasz liberális elveket?!!? ja, én vagyok a hülye, tényleg azt vallod: azt szabad, amit szerintetek szabad...egyértelműen az egyiket véded, a másikat támadod.

Nem hagyjuk, hogy bármilyen kisebbség kénye-kedvére elvegye a múltunkat!!!

Még1x. Mi, magyarok itthon vagyunk! Az összes ősi hagyományaink- és jelképeinkkel együtt!! A kisebbség vagy elfogadja, vagy elmegy máshova, ahol nem ilyen gonoszak az emberek!!!

eszkep 2009.06.22. 13:39:08

@Agyalapi: Most mondanám, hogy történelmi ismereteid egyenlők a nullával, de igazság szerint inkább manipulatív frázisokat durrogtatsz.

„az árpád-nemzetség szinte azonnal kihalt”
Mármint, három évszázad nálad „azonnal?”

„nyakunkra engedtük a törököket meg a habsburgokat”
Jöttek azok maguktól is…

„hogy sikerült lecsökkenteni az ország méretét”
Szerinted ezt ki és hol döntötte el???

„évszázadok óta nem nyertünk háborút”
Ez nála a mérce??????????? Bravo…

eszkep 2009.06.22. 13:41:41

@kyncza: Agyalapi csak egy átlag liberális, aki szerint "aki velünk egyetért, annak mindent szabad, a többiek fasiszták".
Tipikus, agymosott liberális...

PublicEnemy 2009.06.22. 13:43:11

@fmj: Én csak beleképzeltem magam a helyzetükbe.Biztos vagyok benne,hogy nem ismeretleneket bújtattak.Ha évek óta jóban lennék egy zsidó családdal,és jó embernek tartanám őket,nem tudnám azt mondani,hogy:"Itt van lőjétek le őket,meg a kölyköket is!" V.színüleg megpróbálnék segíteni rajtuk...az emberi önérzetem győzedelmeskedne az "utálatom" felett.Könnyebb azt mondani,hogy megöllek,mint ott állni és meghúzni a ravaszt!
De ez csak fikció,még sosem voltam ilyen helyzetben,és remélem nem is leszek.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.22. 13:56:21

Egyrészről azt mondjátok, hogy legyek büszke a történelmünkre, mert mi, magyarok mekkora fasza gyerekek voltunk. Aztán amikor azt mondom, hogy nem magyar királyok, vesztes csaták és több évszázadnyi idegen fennhatóság, akkor azzal jöttök, hogy nem ez alapján kell ítélni, meg mit is tehettünk volna.

Gondolom, imádjátok az Árpád-kori hagyományokat, értékeket, márpedig azok szerint a győztes a király, a vesztes meg egy nagy nulla. Mi melyikek vagyunk?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 14:01:42

@eszkep:

Jézusom, de jó, hogy ebből kimaradtam... Nekem már Liberté "sötét középkorozása" is majdhogynem biztosítékolvasztó volt...

Geza 2009.06.22. 14:03:14

@Agyalapi:
"Hát, ennyit a 2. vh áldozatairól."
Nem. Ennyit egynémely mostani, feltűnési viszketegségben szenvedő, másokat arcul köpni akaró médiazsidóról.

"Akkor azt kellett volna rávésni, hogy a zsidók majd állítanak maguknak emlékművet."
Egyrészt már állítottak, nem is keveset, másrészt meg megint kevered a szezont a fazonnal, ugyanis -mint fentebb is írtam-, nem a 2. vh. során meghalt zsidókról mondtam véleményt, hanem a szobrot tavaly letakaró zsidóról ill. a szobor lebontását sürgető zsidókról.

"És képzeld, a jobboldalon lépten-nyomon leantiszemitázzák az embereket"
Ha egy jobboldali antiszemitázd le, azt vedd nyugodtan dícséretnek :).

"... vajon miért? :)))"
Talán mert a zsidók a társadalombeli arányukhoz képest erősen alulreprezentáltak voltak a hazának (mármint hogy Magyarországnak) való segítésben, ellenben felülreprezentáltak a neki való ártásban? (smiley nélkül)

f.m.j. 2009.06.22. 14:06:09

@Geza: sztem megint faszkalaptalaníthatsz... :(

kovego 2009.06.22. 14:30:59

@fmj: nem tudtam, hogy azok vannak felírva, akik mentettek, de ez nem változtat azon, hogy ez kirekesztő, mert koromnál fogva nem lehetek "igaz", mert még nem éltem a "vészkorszakban", így nem tudtam őket megmenteni.

kovego 2009.06.22. 14:39:04

@zero: bizony van ok-okozati összefüggés!!!
amíg nem volt ott az az építmény, addig kosz volt, most elbontották újra kosz lesz!!! mert Deák és Kesztyűs Uraknak csak a bontásra van hatáskörük, szemétszedésre nincs!
azt nem mondtam, hogy építsünk be minden koszos helyet!

kovego 2009.06.22. 14:46:06

@Geza: helyesen ci(o)nizmus :-)

Geza 2009.06.22. 14:54:41

@Agyalapi:
"Mi melyikek vagyunk?"
Ti? Azt nem tudom. Egyáltalán: ki az a 'ti' ?

Tündér_Lala 2009.06.22. 15:04:30

A témához.
Valamikor azon az utcácskán vissza lehetett fordulni a híd felé tartó útról a rudas elé, a Gellét tér felé.
Most ha valaki elvéti és arra megy át kell mennie a hídon és csak pesten tud visszajönni Budára. Szerintem sem diszkónak, sem kávézónak semmi keresnivalója nem volna a területen.
A diszkósok pedig kaptak engedélyt a közlekedés kárára is, pedig ott volt valami botrány a rudas falának bedőlésével is.
Lehetséges, hogy a diszkó tulajának jó kapcsolatai voltak ? Lehet, hogy a rendezési tervben oda diszkót álmodtak a város atyák ? Muhahaha...
A törvény olyan mint a pókháló. A bögöly átrepül rajta (max kis kellemetelenséggel), a kislégy fenn akad és elpusztul.

Tündér_Lala 2009.06.22. 15:06:16

A kosz a diszkótól van, amíg nem volt, nem volt kosz sem.

Geza 2009.06.22. 15:28:53

@fmj:
Érik a dolog, de még várok kicsit vele :).

@kovego 2009.06.22. 14:46:06:
Na igen, sajna.

picur3ka 2009.06.22. 17:59:35

@Agyalapi:

'Egyrészről azt mondjátok, hogy legyek büszke a történelmünkre, mert mi, magyarok mekkora fasza gyerekek voltunk. Aztán amikor azt mondom, hogy nem magyar királyok, vesztes csaták és több évszázadnyi idegen fennhatóság'

Tudod, csak hogy kettot emlitsek, azt, hogy innen beljebb Europaba se a mongol-tatar, se a torok csapatok nem jutottak, ha te azt peldaul szegyenled, igen beteg elme vagy.

Na, Gyurcsanyt, meg a szadeszt, azt lehet szegyellni, egesz gyugodtan.

Roxvox 2009.06.22. 20:04:43

Dr. Deák minden jónak elrontója.

süti beállítások módosítása